Als ik met MKVTools scene releases omzet voor de ipad krijg ik altijd last van het feit dat de audio out of sync raaktGekkePrutser schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:05:
[...]
Ik zet ze altijd om met MKVTools (moet je wel een Mac hebben), dat duurt maar een paar minuten omdat hij de video niet hoeft te hercoderen, alleen de audio. De iPad ondersteunt namelijk native H.264 (en daarmee ook de x264 codec) maar moet een MP4 container hebben, met stereo AAC geluid er bij. En op die manier kan je de GPU versnelling van de iPad gebruiken, wat ook wel nodig is omdat hij niet snel genoeg is om 720p zonder versnelling af te spelen. Sommige apps komen dichtbij maar het gaat nog schokkerig. Op de iPad 2 zou het wellicht wel kunnen maar ik weet het niet want ik heb er geen. In dat geval zou je wellicht wel MKV's kunnen afspelen zonder om te zetten.
Daarna sync ik ze met iTunes (dan komen ze in de ingebouwde video player), of met AVPlayer. Die laatste ondersteunt ook hardware versnelling, en je kan de files er op zetten met de File Exchange onder iTunes (Onder Applications en dan helemaal onderaan).
:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::