[iPad] Ervaringen en discussie - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 145.371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:05:
[...]

Ik zet ze altijd om met MKVTools (moet je wel een Mac hebben), dat duurt maar een paar minuten omdat hij de video niet hoeft te hercoderen, alleen de audio. De iPad ondersteunt namelijk native H.264 (en daarmee ook de x264 codec) maar moet een MP4 container hebben, met stereo AAC geluid er bij. En op die manier kan je de GPU versnelling van de iPad gebruiken, wat ook wel nodig is omdat hij niet snel genoeg is om 720p zonder versnelling af te spelen. Sommige apps komen dichtbij maar het gaat nog schokkerig. Op de iPad 2 zou het wellicht wel kunnen maar ik weet het niet want ik heb er geen. In dat geval zou je wellicht wel MKV's kunnen afspelen zonder om te zetten.

Daarna sync ik ze met iTunes (dan komen ze in de ingebouwde video player), of met AVPlayer. Die laatste ondersteunt ook hardware versnelling, en je kan de files er op zetten met de File Exchange onder iTunes (Onder Applications en dan helemaal onderaan).
Als ik met MKVTools scene releases omzet voor de ipad krijg ik altijd last van het feit dat de audio out of sync raakt :(

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
@ de mensen hierboven, als je quote gebruikt, quote dan alleen het stukje tekst wat van belang is ipv standaard de hele lap tekst, wordt zo onoverzichtelijk,
En nogmaals iemand die weet hoe je uit kan loggen hij FaceTime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:55
timwijn schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:56:
En nogmaals iemand die weet hoe je uit kan loggen hij FaceTime?
Bij Instellingen > FaceTime kun je FaceTime in- en uitschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 17:16
wvexeltweakers schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:49:
[...]

Klinkt wel héél apart, een scherm dat spontaan 3 grote barsten krijgt. Ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet zomaar aan zullen nemen.
Het lijkt mij ook sterk dat het glas spontaan breekt. Het dunnere glas van de ipad 2 is nog sterker dan die van de ipad 1. Filmpje is aardig overtuigend: http://www.ifixyouri.com/blog/?p=655

Vroeger had ik ook een diskman die het spontaan niet meer deed. Leverde hem in als garantie, maar kreeg hem terug met de melding dat het een gevalletje eigen schuld was. Begreep er niets van totdat ik hem zelf maar eens open schroefde... Complete printplaat gebroken. Al heeft die altijd ontkent vermoed ik nog steeds dat m'n broertje hem heeft laten vallen. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door satoer op 19-04-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
ezwizard schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:30:
[...]

Waar, maar hetzelfde geldt voor een aantal afleveringen naar mijn iPad zetten en ze daar lokaal afsprelen. Dat zou ik ook geen probleem vinden, maar dat gaat (toch nog toe) ook niet werken. Apple lijkt een groot probleem te hebben met mkv files, waar de meeste films/series die ik heb in zitten. Ik kan in ieder geval geen series in mkv formaat op mijn ipad krijgen, omdat iTunes geen mkv's accepteerd om te syncen...

Ideeen?
Buzzplayer accepteerd mkv. Kan ook van een nas streamen, upnp, smb of je moet een ftp opzetten. Alleen heeft het bij mij slechts een keer gewerkt. Nu vindt hij m'n shares ineens niet meer en via ftp loopt die regelmatig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 10:54
satoer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:12:
[...]

Buzzplayer accepteerd mkv. Kan ook van een nas streamen, upnp, smb of je moet een ftp opzetten. Alleen heeft het bij mij slechts een keer gewerkt. Nu vindt hij m'n shares ineens niet meer en via ftp loopt die regelmatig vast.
En toen het nog wel liep, liep het toen ook zonder horten en stoten? 720p? Audio in sync? Want dat zijn de grootste problemen die ik nu toe tegen ben gekomen met vergelijkbare apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

satoer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:07:
[...]

Het lijkt mij ook sterk dat het glas spontaan breekt. Het dunnere glas van de ipad 2 is nog sterker dan die van de ipad 1. Filmpje is aardig overtuigend: http://www.ifixyouri.com/blog/?p=655
Dikker is inderdaad niet noodzakelijk sterker. Die fout wordt snel gemaakt. Doordat het glas minder dik is, is het flexibeler en geeft het meer mee wanneer er krachten op komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
ezwizard schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:16:
[...]

En toen het nog wel liep, liep het toen ook zonder horten en stoten? 720p? Audio in sync? Want dat zijn de grootste problemen die ik nu toe tegen ben gekomen met vergelijkbare apps...
720p ging maar liep wat schokkerig. 1080p ging met horten en stoten. Ik denk dat je gewoon even moet wachten totdat er een player komt die hardwarematig video afspeelt en helemaal toegespitst is op de iPad 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Buigen is niet zo spannend natuurlijk.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[...]
Vroeger had ik ook een diskman die het spontaan niet meer deed. Leverde hem in als garantie, maar kreeg hem terug met de melding dat het een gevalletje eigen schuld was. Begreep er niets van totdat ik hem zelf maar eens open schroefde... Complete printplaat gebroken. Al heeft die altijd ontkent vermoed ik nog steeds dat m'n broertje hem heeft laten vallen. ;)
Ja zo ken ik nog eentje: man en vrouw klagen dat hun laptop zo vreemd doet, loopt nogal traag en veel werkt niet. Ik kijk ernaar, een nieuw toestel met Windows 7, ok vreemd. Ik bekijk de software wat meer, zie ik een AVG 2009 en een TrendMicro antivirus beide actief, Nero 7, Office 2003 en nog allemaal andere software die er standaard niet op hoort. Ik zeg dat er overduidelijk iemand mee geprutst heeft.

"Nee dat is onmogelijk, niemand buiten wij zijn eraan geweest en wij hebben het niet gedaan !"
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik wou zelf eerst een iPad 2 32GB Wifi hebben... maar met een hogere resolutie dan m'n iPhone worden de filmpjes ook groter... en werd dat snel een 64GB.
Daarna wou ik toch liever ook wel eigenlijk GPS.. dus was 3G ook nodig (GPS zit enkel in de 3G versie).
Nu heb ik dus een iPad 2 64GB Wifi + 3G van Marktplaats gehaald :)

En het begon allemaal met dat ik eerst een oude 16GB iPad 1 wou voor pdf'jes.. :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hey. Spannend! Nu kun je pdfjes lezen en webcammen op je ipad v1.2 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:43
satoer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:21:
[...]

720p ging maar liep wat schokkerig. 1080p ging met horten en stoten. Ik denk dat je gewoon even moet wachten totdat er een player komt die hardwarematig video afspeelt en helemaal toegespitst is op de iPad 2
Not gonna happen. Hardwarematige versnelling houdt Apple voor zichzelf en daar kan dus alleen de ingebouwde speler gebruik van maken (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Muthas schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:17:
[...]

Dikker is inderdaad niet noodzakelijk sterker. Die fout wordt snel gemaakt. Doordat het glas minder dik is, is het flexibeler en geeft het meer mee wanneer er krachten op komen te staan.
Leuk filpje maar redelijk nutteloos immers de rest van de ipad kan niet zo meebuigen.

Ik vraag me af of het scherm beter vallen ed overleeft en beter bestand is tegen krassen, immers daar is waar het mee te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
satoer schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:12:
[...]

Ik heb BuzzPlayer geprobeerd te gebruiken, maar heb het na 10min frustratie opgegeven... kon mijn NAS niet bereiken (upnp niet, Samba wel, maar download alleen en speelde geen mkv af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
henkjobse schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:34:
[...]

Not gonna happen. Hardwarematige versnelling houdt Apple voor zichzelf en daar kan dus alleen de ingebouwde speler gebruik van maken (helaas).
Waarbij ik me dus afvraag of een jailbreak dit kan verhelpen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op woensdag 20 april 2011 @ 01:24:
Ik wou zelf eerst een iPad 2 32GB Wifi hebben... maar met een hogere resolutie dan m'n iPhone worden de
:S Dat begrijp ik maar ten dele want ik heb hier nog de iPad 1.0 16 GB en ik heb er perfect uitziende bioscoopfilms op staan(9!) in HD kwaliteit met als laatste dus World Invasion Battle LA (slechte film maar dit terzijde!) Volgens mij is het meer een kwestie van passen en meten als het om conversie gaat naar iPad formaat en daar gebruik ik tot volle tevredenheid al maanden dit progje. :O voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:35:
[...]

:S Dat begrijp ik maar ten dele want ik heb hier nog de iPad 1.0 16 GB en ik heb er perfect uitziende bioscoopfilms op staan(9!) in HD kwaliteit met als laatste dus World Invasion Battle LA (slechte film maar dit terzijde!) Volgens mij is het meer een kwestie van passen en meten als het om conversie gaat naar iPad formaat en daar gebruik ik tot volle tevredenheid al maanden dit progje. :O voor.
Dat klinkt goed, kan je iets zeggen over:
- Resolutie van de video (480/720/1080?)
- Conversietijden en tussen welke formaten converteer je?
- Out of sync lopen van audio (hoor veel verhalen over out of sync problemen met 720p video en hoger)
- Ondertitels (ik heb vaak losse srt files bij een mkv en krijg dat zelden goed mee)

Mbt ondertitels heb ik gemerkt dat bij een aantal films die ik heb gedownload speciaal voor de iPad (1024x768, met NL subs) dat ze er soms gewoon niet in zitten, soms wel zonder keuze, maar pasgeleden had ik ook en film waar ik zelfs netjes een icoontje kreeg tijdens de film (bij het vorige/volgende chapter venster) waarmee je kon kiezen welke sub je wilde hebben. Maar geen idee hoe je die laatste instelling ook over krijgt of zelfs maar kiezen als je iets als Daniusoft Video Converter gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is maar een echt goed proggie voor je films en dat is HandBrake. Helaasch duurt het 4 uur om een 720p 4,4 GB mkv blu-rayrip om te zetten naar een 1 GB mp4 file. Maar dan wel met ondertiteling en niet out of sync in prima 1200 kbs (2500 kbs is a waste of space on your iPad screen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dodge_911 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:57:
[...]Als ik met MKVTools scene releases omzet voor de ipad krijg ik altijd last van het feit dat de audio out of sync raakt :(
Vreemd, ik heb dat wel een paar keer gezien maar toen had de source file het ook, al wel in iets mindere mate. Meestal na een (er door de bron al uit geknipt) reclameblok. Dus ik denk dat het dan niet goed geript is (ik kijk eigenlijk vooral TV series op de iPad)

Gebruik je wel de laatste versie? Ondanks dat ze zeggen dat er geen updates meer zouden komen tot de komende enorme update waar je opnieuw voor zou moeten betalen, wordt er nog regelmatig een nieuwe versie uitgebracht. Zo kwam er laatst een uit en die gaf een hoop verbeteringen m.b.t. geluid, hij downmixt nu ook correct 5.1 streams. Bij de eerdere versie hoorde ik alleen de achterkanalen :S

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 20-04-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik krijg bij een hoop viedeo podcasts die ik op itunes wil downloaden de melding dat een podcast niet afgespeeld kan worden op de ipad2 omdat hij niet compatible is. Bekend probleem? Voor de duidelijkheid, ik download hem dus direct op de ipad met itunes, dus niet via itunes op m'n pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de vakantiegangers dit jaar, vanaf 6 mei in Thailand verkrijgbaar

iPad 2 WiFi
16GB 15,900 Baht € 366
32GB 18,900 Baht. € 435
64GB 21,900 Baht. € 504

iPad 2 3G
16GB 19,900 Baht. € 458
32GB 22,900 Baht. € 527
64GB 25,900 Baht. € 596

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 21:39:

iPad 2 WiFi
16GB 15,900 Baht € 366
32GB 18,900 Baht. € 435
64GB 21,900 Baht. € 504

iPad 2 3G
16GB 19,900 Baht. € 458
32GB 22,900 Baht. € 527
64GB 25,900 Baht. € 596
Zo, dat is goedkoop! Als je deze zomer toevallig van plan was om én naar Thailand te gaan én een iPad2 aan te schaffen, dan is dit een superdeal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:43

KL643

beeldaandemuur

iPad 2 WiFi
16GB 15,900 Baht € 366
32GB 18,900 Baht. € 435
64GB 21,900 Baht. € 504

iPad 2 3G
16GB 19,900 Baht. € 458
32GB 22,900 Baht. € 527
64GB 25,900 Baht. € 596
oligonal...no copy? :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het ook iets te voordeling, maar kijk de Thaise Apple Store eens, je hebt daar een iPad 1 16gb voor minder dan 300 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW in thailand is 7%, hier 19%. Tel daar de lagere loonkosten/shippingcosts vanuit china op en je bent 20% goedkoper uit.

Overigens, in de USA kost de iPad tussen de 343 (16 wifi) en 550 euro (64 3G) ex BTW en verzendkosten. Die kun je omzeilen als je in de USA verblijft door een iPad daar online te bestellen en naar je hotel te laten sturen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Dan moet ik maar weer eens die kant op :)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zo, gisteren de update naar ios 4.3.2 geinstalleerd en nu ook eindelijk verlost van alle hangs/reboots i.c.m. Mijn vodafone simkaart. 4.3.1 had nog niet het gewenste effect.. Nu weer happy :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
Nu moeten ze alleen nog het irritante euvel oplossen dat je meerdere apps in 1 keer kan afsluiten, ipv dat je telkens als je een app verlaat deze handmatig weer moet killen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Dus hoe zie je dat voor je?
- druk op knop "meerdere" apps sluiten
- vink alle aps aan die je wilt sluiten
- bevestig knop indrukken.

Dat is zelfs 1 handeling meer dan gewoon de apps een voor een te sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezwizard
satoer schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:36:
Dus hoe zie je dat voor je?
- druk op knop "meerdere" apps sluiten
- vink alle aps aan die je wilt sluiten
- bevestig knop indrukken.

Dat is zelfs 1 handeling meer dan gewoon de apps een voor een te sluiten ;)
Mwao, ik zou meer iets willen zien als:
- druk op knop "alle openstaande applicaties sluiten"
- klaar

:) Als je inderdaad specifieke apps wilt sluiten dan kan je gewoon de werkwijze volgen die we nu ook hanteren met dubbeldruk op de Home knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
ezwizard schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:41:
[...]

Mwao, ik zou meer iets willen zien als:
- druk op knop "alle openstaande applicaties sluiten"
- klaar

:) Als je inderdaad specifieke apps wilt sluiten dan kan je gewoon de werkwijze volgen die we nu ook hanteren met dubbeldruk op de Home knop.
Dan moeten ze ook ergens een lijst maken die bepaalde apps negeert. Sommige wil ik altijd snel bij kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

CoiLive schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:10:
[...]

Dan moeten ze ook ergens een lijst maken die bepaalde apps negeert. Sommige wil ik altijd snel bij kunnen :)
Joah, in de instellingen ergens:

Selecteer de applicaties die niet afgesloten moeten worden door KillAll:
iPod
Adresboek
Telefoon
Camera
Shazam
...

Ik zie dat wel zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satoer
Ik denk dat dat teveel tegen apples strategie gaat de iPad zo eenvoudig mogelijk te houden. Het wordt veel te omslachtig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

satoer schreef op donderdag 21 april 2011 @ 16:11:
Ik denk dat dat teveel tegen apples strategie gaat de iPad zo eenvoudig mogelijk te houden. Het wordt veel te omslachtig zo.
Dat vind ik iets te gemakkelijk (voor Apple, om er onderuit te komen).
Waarom niet "gewoon" een kruisje in het menu van de app, waarmee je hem echt killt?
Dus niet Exit-maar-draait-nog-op-de-achtergrond, maar echt Uit.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Het hele multitasken is juist zo gemaakt dat het eenvoudig is. Het handmatig afsluiten is iets dat je eigenlijk zelfs nooit hoeft te doen, aangezien iOS dit zelf managet. Het feit dat je het kan is al fijn.

Misschien moet je ook een beetje bij jezelf te rade gaan en je afvragen of het wel nodig is dat je alles steeds afsluit. Het is namelijk echt zelden nodig...

[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 21-04-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multitasken is handig als je snel tussen 2 of 3 apps wilt switchen en het scheelt tijd dat je bv een game niet volledig opnieuw hoeft te laden. Maar het nut van een hele rij van apps, die ontstaat als je openstaande apps nooit killt, zie ik niet echt. Daar ga je niet in zoeken om iets te openen. Ik weet niet 100% zeker of het waar is, maar volgens mij kosten sommige apps toch nog energie als je ze niet killt. Ik sluit af en toe daarom wel al mijn apps en zou het fijn vinden als dat met 1 druk op de knop kon. En Apple zou Apple niet zijn als ze daar geen handige oplossing voor kunnen bedenken waar wij niet 1-2-3 op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Je interpreteert de fast-app switching bar compleet verkeerd. Het is geen lijst van "openstaande" apps, maar een lijst van "recente" apps. Er blijven geen apps open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:12:Overigens, in de USA kost de iPad tussen de 343 (16 wifi) en 550 euro (64 3G) ex BTW en verzendkosten. Die kun je omzeilen als je in de USA verblijft door een iPad daar online te bestellen en naar je hotel te laten sturen.
Vergeet hierbij niet dat er in de meeste staten salestax betaald dient te worden.
Bij mijn iPad2 die ik online besteld heb in de US Apple store en naar Pittsburgh heb laten sturen bedroeg dit 7% (6% Pennsylvania Salestax + 1% Citytax).
De iPad2 16GB kost dan met de huidige koers: 499 + 7% = $533.93 = €366.475 EUR (€1 = $1.4569)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:11:
Je interpreteert de fast-app switching bar compleet verkeerd. Het is geen lijst van "openstaande" apps, maar een lijst van "recente" apps. Er blijven geen apps open.
Je hebt ongetwijfeld gelijk. Alleen kan je me dan het volgende uitleggen? Als ik een game open die in de lijst met "recente apps" staat, laadt-ie niet, maar gaat-ie gelijk verder waar ik was. Als ik 'm kill en opnieuw open, moet-ie 'm helemaal opnieuw laden. Voor mij klinkt dat als "open" versus "gesloten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn ipad 2 ontvangen. Fantastisch apparaat.

Echter als ik mijn smart cover sluit, hoor ik kort daarna een soort kortsluitingsgeluidje (bijv. als water en stroom met elkaar in contact komen), waarschijnlijk als de ipad zich uitschakelt.
Hebben jullie dat ook? Is dat geluidje normaal?

Ook als de smart cover dicht is en je houdt de ipad met de cover naar beneden, valt de cover open terwijl je zou verwachten dat de cover dicht zou blijven. Blijkbaar zijn die magneten niet zo sterk.
Hebben jullie dat ook?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 21:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:15:
Heb vandaag mijn ipad 2 ontvangen. Fantastisch apparaat.

Echter als ik mijn smart cover sluit, hoor ik kort daarna een soort kortsluitingsgeluidje (bijv. als water en stroom met elkaar in contact komen), waarschijnlijk als de ipad zich uitschakelt.
Hebben jullie dat ook? Is dat geluidje normaal?
Ja. Dat is het "sluit" geluidje. Dat betekent dat de Ipad op sleep mode gaat. Je kan dit ook proberen door met je cover open even de power knop in te drukken. Dan gaat hij ook op sleepmode en maakt hij hetzelfde geluid.
Ook als de smart cover dicht is en je houdt de ipad met de cover naar beneden, valt de cover open terwijl je zou verwachten dat de cover dicht zou blijven. Blijkbaar zijn die magneten niet zo sterk.
Hebben jullie dat ook?
Ja, dat heb ik ook. Als die magneten dan nog zouden dichtblijven is ie weer veel te moeilijk te openen. Je moet een compromis sluiten bij zo'n dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 19:19:
[...]

Je hebt ongetwijfeld gelijk. Alleen kan je me dan het volgende uitleggen? Als ik een game open die in de lijst met "recente apps" staat, laadt-ie niet, maar gaat-ie gelijk verder waar ik was. Als ik 'm kill en opnieuw open, moet-ie 'm helemaal opnieuw laden. Voor mij klinkt dat als "open" versus "gesloten".
Simpel. Alle apps gaan in frozen state. Zolang er genoeg geheugen is, blijft ie in geheugen en kan je zo verder. Heb je tekort aan geheugen dan wordt er ruimte vrijgemaakt en krijgt de app de kans om de state weg te schrijven zodat je deze Uit kan lezen als je deze weer start.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

kmf schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:19:
[...]
Heb je tekort aan geheugen dan wordt er ruimte vrijgemaakt en krijgt de app de kans om de state weg te schrijven zodat je deze Uit kan lezen als je deze weer start.
Nope. Als er een tekort aan geheugen is wordt de grootste background app afgeschoten zonder waarschuwing. Die state saven moet 'ie bij 't naar de achtergrond gaan doen, op dat moment krijgen apps daar inderdaad even de tijd voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb er zelf een gewoonte van gemaakt om af en toe (meestal een keer per dag) alle apps af te sluiten. Dat scheelt aanzienlijk bij het crashen van sommige apps. Vooral bepaalde games zijn anders gewoon niet speelbaar. Dat zal ongetwijfeld veroorzaakt worden door slecht programmeerwerk binnen apps, maar het blijkt dus helaas echt noodzakelijk te zijn om soms handmatig te sluiten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn iPad2 al een paar keer de melding gehad dat een spel of programma niet kon laden omdat er te weinig geheugen zou zijn. Heel slecht dus.
Dit heeft volgens mij alles te maken met dat rare multitasken. Op mn iPad1 had ik hier ook last van en kon ik mijn openstaand geheugen bekijken. Deze liep al snel terug tot 18mb en dit gaf problemen.
Toen ik via Cydia een tweak heb gedaan om het multitasken uit te zetten en ben ik met Backgrounder gaan werken. Sindsdien geen problemen meer op mn iPad1 (en iPhone) en nu hoop ik dat de jailbreak voor de iPad2 snel uitkomt, zodat ik het multitask gezeur eraf kan gooien. Scheelt een hoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:41:
Ik heb met mijn iPad2 al een paar keer de melding gehad dat een spel of programma niet kon laden omdat er te weinig geheugen zou zijn. Heel slecht dus.
Dit heeft volgens mij alles te maken met dat rare multitasken. Op mn iPad1 had ik hier ook last van en kon ik mijn openstaand geheugen bekijken. Deze liep al snel terug tot 18mb en dit gaf problemen.
Toen ik via Cydia een tweak heb gedaan om het multitasken uit te zetten en ben ik met Backgrounder gaan werken. Sindsdien geen problemen meer op mn iPad1 (en iPhone) en nu hoop ik dat de jailbreak voor de iPad2 snel uitkomt, zodat ik het multitask gezeur eraf kan gooien. Scheelt een hoop!!
Ja die meldingen heb ik ook gehad. Ik maak ook eigenlijk zelden echt nuttig gebruik van multitasken, dus van mij zou het ook wel uitgeschakeld mogen worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

iPad 2 WiFi
16GB 15,900 Baht € 366
32GB 18,900 Baht. € 435
64GB 21,900 Baht. € 504

iPad 2 3G
16GB 19,900 Baht. € 458
32GB 22,900 Baht. € 527
64GB 25,900 Baht. € 596
Geld dit ook voor Singapore, de release & prijs ?

Plus : Zit er nou echt een voordeel aan " zwart" of " wit" bij die iPad2 ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Decennia schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:29:
[...]
Plus : Zit er nou echt een voordeel aan " zwart" of " wit" bij die iPad2 ?
Niets dat de technische kant helpt, het is echt voor het uiterlijk. Ik heb een witte genomen omdat mijn iPad 1 een zwarte was en ik wou iets anders. Ik vind het geen slechte keuze, je ziet er minder vettige vingers op want een vrij leeg argument is voor een touchscreen toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Phuncz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:37:
[...]

Niets dat de technische kant helpt, het is echt voor het uiterlijk. Ik heb een witte genomen omdat mijn iPad 1 een zwarte was en ik wou iets anders. Ik vind het geen slechte keuze, je ziet er minder vettige vingers op want een vrij leeg argument is voor een touchscreen toestel.
Kijkt het ook gewoon lekker bij films enzo. Dat is echt het enige wat me tegenzit, de rand " vervaagt" niet echt bij het kijken van een film ofzo ...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Films heb ik er nog niet mee gekeken maar tijdens clips bekijken of games spelen valt de rand totaal niet op. Niet in het donker en ook niet in het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Phuncz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:29:
Films heb ik er nog niet mee gekeken maar tijdens clips bekijken of games spelen valt de rand totaal niet op. Niet in het donker en ook niet in het licht.
En natuurlijk dat het minder reflecteerd met licht en je minder de vingers ziet, keuze is dus denk ik wel gemaakt !

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er hier mensen zijn die wel eens voetbal kijken..http://livetv.ru/en/allupcomingsports/1/ openen met Skyfire, wedstrijd uitzoeken, kanaal kiezen en de meeste kanalen streamt ie prima!!
Alle Nederlandse wedstrijden en belangerijke buitenlandse zijn gratis te volgen. Kwaliteit is geen HD Eredivisie live, maar goed te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Decennia schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:30:
[...]

En natuurlijk dat het minder reflecteerd met licht en je minder de vingers ziet, keuze is dus denk ik wel gemaakt !
Hier sla je de plank helemaal mis (no offense).
Bij sterk licht word je sneeuwblind van zo'n witte rand. Ben je van plan om veel video / foto te bekijken, is het een must om voor een zwarte te gaan. Zo niet, krijg je geheid spijt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

wvexeltweakers schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:51:
[...]

Bij sterk licht word je sneeuwblind van zo'n witte rand. Ben je van plan om veel video / foto te bekijken, is het een must om voor een zwarte te gaan. Zo niet, krijg je geheid spijt.
Ik koop een 32GB Wifi en wil wel films erop kijken ja, dus het beste is om een zwarte te nemen.
Dus ik krijg spijt als ik geen witte haal als ik weinig films kijk haha =P ?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

haha nee, maar het kan wel een punt van irritatie gaan vormen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Fietsbel schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:04:
haha nee, maar het kan wel een punt van irritatie gaan vormen
Nu begin ik toch weer hevig te twijfelen, moeilijk ...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:29
Zijn er meer mensen die problemen hebben met FaceTime op de iPad 2 (uitgaand en inkomend van en naar een iPhone 4)? Hij blijft hier enkel connecten en de videoverbinding krijg ik met geen mogelijkheid tot stand.

Af- en aanmelden, aan- en uitzetten, resetten, het wil allemaal niet baten... Ik draai 4.3.2

[ Voor 3% gewijzigd door MG-studios op 22-04-2011 23:23 . Reden: iOS versie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel of niet je iPhone gebruiken als gps? YouTube: GPS on a WiFi iPad 2 via iPhone tethering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:35:
Mochten er hier mensen zijn die wel eens voetbal kijken..http://livetv.ru/en/allupcomingsports/1/ openen met Skyfire, wedstrijd uitzoeken, kanaal kiezen en de meeste kanalen streamt ie prima!!
Alle Nederlandse wedstrijden en belangerijke buitenlandse zijn gratis te volgen. Kwaliteit is geen HD Eredivisie live, maar goed te kijken.
Ah nice! Ga dit zeker even proberen dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan iemand testen of hij/zij bij www.finalgear.com ook niet kan inzoomen? Ik vond het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Je gaat/kan ook geen films kijken in de volle zon, dus dat is een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
Ik kan ook niet inzoomen op finalgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Phuncz schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:24:
[...]

Dus er zit totaal geen voordeel aan de zwarte en de witte, zucht, twijfel. ...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Kies dan wat je mooi vind ipv. wat technisch verantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Decennia schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:28:
[...]

Dus er zit totaal geen voordeel aan de zwarte en de witte, zucht, twijfel. ...
Hoewel het schijnbaar persoonlijk is, vind ik de kleuren op de iPad beter uitkomen met een zwarte rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
CoiLive schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:38:
[...]

Hoewel het schijnbaar persoonlijk is, vind ik de kleuren op de iPad beter uitkomen met een zwarte rand.
Door een zwarte (donkere) rand kan het best lijken alsof het scherm een hoger contrast heeft, dan met een witte (lichte) rand. De kleur maakt voor de functie/specificaties natuurlijk niet uit, het is maar een kleurtje, hij blijft hetzelfde kunnen :P Maar in het gebruik kan het dus wel degelijk schelen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MG-studios schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:15:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met FaceTime op de iPad 2 (uitgaand en inkomend van en naar een iPhone 4)? Hij blijft hier enkel connecten en de videoverbinding krijg ik met geen mogelijkheid tot stand.

Af- en aanmelden, aan- en uitzetten, resetten, het wil allemaal niet baten... Ik draai 4.3.2
Die combi werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 17:42
Wat een gedoe over die kleuren, heb gewoon een witte gekocht omdat ik die mooier vond.
Heb er al meerdere films op gekeken (overdag in vliegtuig) en heb me geen seconde gestoord aan de witte (die overigens niet spierwit is) rand. Tijdens het surfen e.d. sluit het juist wel lekker aan qua kleur. Daarnaast vallen de vingerafdrukken wat minder op op de witte rand. Dus koop gewoon wat je mooi vindt of bekijk ze even in een winkel, dan is je keuze makkelijker gemaakt denk ik.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een iPad kado gekregen :) Thuis heb ik geen wifi, alleen een bedrade router. Nu gebruik ik mijn mobiel steeds als acces point maar ik wil toch graag een andere oplossing hiervoor.
Wat zou het beste zijn? Een los acces point kopen die op mijn bedrade router aan kan sluiten? Mijn bedrade router wil ik nl niet vervangen door een draadloze router ivm met een VPN-verbindingen voor mijn werk.

Welk access point zouden jullie aanbevelen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:42:
Hallo allemaal,

Ik heb een iPad kado gekregen :) Thuis heb ik geen wifi, alleen een bedrade router. Nu gebruik ik mijn mobiel steeds als acces point maar ik wil toch graag een andere oplossing hiervoor.
Wat zou het beste zijn? Een los acces point kopen die op mijn bedrade router aan kan sluiten? Mijn bedrade router wil ik nl niet vervangen door een draadloze router ivm met een VPN-verbindingen voor mijn werk.

Alvast bedankt.
Als je een router neemt, kan je nog steeds prima VPN'en, dus wat voor bezwaar heb je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Je kunt gewoon een tweede draadloze router aan je bestaande router aansluiten. Heb je er gelijk wat extra LAN-poorten bij en het kost eigenlijk niets meer (of zelfs minder) dan een accesspoint - een betaalbare router is bij de lokale computerzaak vaak makkelijker te vinden dan een accesspoint.
Het aansluiten is heel simpel: gewoon een LAN-kabel tussen de ethernetpoorten. Je moet even met de instellingen spelen zodat de subnets overeenkomen en ze elkaar niet in de weg zitten. Maar het werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Phuncz schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:24:
[...]

Onzin, ik heb het niet over "in de volle zon" maar bij veel licht.
Waarom denk je dat foto-sites, fotoboeken zo vaak zwarte pagina's hebben?

Nee, ik heb een witte netbook gehad, en heb daar achteraf veel spijt van gekregen. Ook bij andere werkzaamheden dan foto's/ video's kijken wordt je aandacht telkens weer naar die rand getrokken.

Wat ook nog meespeelt (meer van de vrouwelijke kenners begrepen): wit is na enige tijd zeer gevoelig voor verkleuring en zal enigszins vergelen. Dat probleem heb je met zwart gewoon niet.

Dus mijn advies was (en blijft): ga gewoon voor zwart.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timwijn schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:47:
[...]

Als je een router neemt, kan je nog steeds prima VPN'en, dus wat voor bezwaar heb je daarmee?
Thuis ligt er een netwerk met een zakelijke router en telefoons. Daar kom ik liever niet aan en ben daar ook niet zo handig in. De zakelijke bedrade router kan ik wel "laten" vervangen door een draadloze maar ik denk dat dat aardig wat gaat kosten aangezien alles hier thuis is aangelegd door een ICT-bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom-Z schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:49:
Je kunt gewoon een tweede draadloze router aan je bestaande router aansluiten. Heb je er gelijk wat extra LAN-poorten bij en het kost eigenlijk niets meer (of zelfs minder) dan een accesspoint - een betaalbare router is bij de lokale computerzaak vaak makkelijker te vinden dan een accesspoint.
Het aansluiten is heel simpel: gewoon een LAN-kabel tussen de ethernetpoorten. Je moet even met de instellingen spelen zodat de subnets overeenkomen en ze elkaar niet in de weg zitten. Maar het werkt hier prima.
Oké, duideljk. Morgen dus maar op pad voor een 2de router. Subnets zeggen mij niets
(ben noob op dat gebied) maar daar komen we ook wel weer achter.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:36

Elp

[...]

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je absoluut NIET sneeuwblind wordt van een witte iPad, ook niet buiten in de zon. Ik heb er op geen enkel moment last van gehad, zelfs niet een beetje.

Wit vs Zwart:
YouTube: Apple iPad 2: White vs Black (Pros and Cons)

[ Voor 10% gewijzigd door Elp op 25-04-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:52:
[...]

Nee, ik heb een witte netbook gehad, en heb daar achteraf veel spijt van gekregen. Ook bij andere werkzaamheden dan foto's/ video's kijken wordt je aandacht telkens weer naar die rand getrokken.

Wat ook nog meespeelt (meer van de vrouwelijke kenners begrepen): wit is na enige tijd zeer gevoelig voor verkleuring en zal enigszins vergelen. Dat probleem heb je met zwart gewoon niet.

Dus mijn advies was (en blijft): ga gewoon voor zwart.
Jeetje, jij wil wel heel graag dat ie voor zwart gaat of niet? Ik heb zelf en witte gekozen omdat ik het mij wat mooier leek en wat het is weer eens wat anders dan de meeste computs die zwart zijn. Licht dat meespeeld zal bij beide kleuren ongeveer evenveel zijn, bleeding is bij beide kleuren een issue maar niet heel vervelend. Het is gewoon een superapparaat en ik zu hem nu al niet meer willen missen. Koop wat je een mooie kleur vindt en luister niet teveel naar wat een ander vindt. Tenzij het om belangrijke dingen zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:42:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt.
Koop een Airport Express, kun je ook gelijk aansluiten op je stereo en zo via AirPlay muziek streamen vanaf je iPad.
http://www.apple.com/nl/airportexpress/

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man-o-script schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:56:
[...]

Koop een Airport Express, kun je ook gelijk aansluiten op je stereo en zo via AirPlay muziek streamen vanaf je iPad.
http://www.apple.com/nl/airportexpress/
Ik heb een router van 20 euro en gebruik VPN ook. De AE is vreselijk duur. En de mijne ging na 2 jaar stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vind de airport express dan ook niet geschikt voor continue gebruik. Als vaste router dus. De ingebouwde voeding wordt heel warm.
Het is wel heerlijk om te gebruiken in hotels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
kmf schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:56:
Ik vind de airport express dan ook niet geschikt voor continue gebruik........
Het is wel heerlijk om te gebruiken in hotels.
Leg eens uit, ik neem aan dat je van een vaste netwerkverbinding d.m.v. AE een hotspot maakt?

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:35:
[...]

Jeetje, jij wil wel heel graag dat ie voor zwart gaat of niet? Ik heb zelf en witte gekozen omdat ik het mij wat mooier leek en wat het is weer eens wat anders dan de meeste computs die zwart zijn. Licht dat meespeeld zal bij beide kleuren ongeveer evenveel zijn, bleeding is bij beide kleuren een issue maar niet heel vervelend. Het is gewoon een superapparaat en ik zu hem nu al niet meer willen missen. Koop wat je een mooie kleur vindt en luister niet teveel naar wat een ander vindt. Tenzij het om belangrijke dingen zou gaan.
Nou nee, ik heb daar geen enkel belang bij. Ik deel alleen mijn ervaring die gewoonweg slecht was met een wit netbook. En gezien de argumenten die ik daarbij aangeef, zijn er meer redenen voor een witte, dan voor een zwarte. Tenzij je alleen naar het design kijkt en dan wit mooier vindt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_dude schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:48:
[...]

Leg eens uit, ik neem aan dat je van een vaste netwerkverbinding d.m.v. AE een hotspot maakt?
Ondanks mijn slechte ervaring (2 jaar gebruikt) toch een nieuwe gekocht die ik alleen als bridge gebruik in hotels. Daar is die percfect voor. Je maakt er met wat instellingen een 'bridge' van. Aansluiten en je hebt van een vast signaal een wifi signaal gemaakt, alleen voor jou met password ingesteld. Handig voor je iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:58
Iemand hier last van het volgende? http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1137862

Lijkt wel of de lijm begint los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:27:
[...]

Ondanks mijn slechte ervaring (2 jaar gebruikt) toch een nieuwe gekocht die ik alleen als bridge gebruik in hotels. Daar is die percfect voor. Je maakt er met wat instellingen een 'bridge' van. Aansluiten en je hebt van een vast signaal een wifi signaal gemaakt, alleen voor jou met password ingesteld. Handig voor je iPad.
dat kan elke wifi accespoint toch? Hoef je niet perse een dure AE te kopen, met een ding van 20e lukt dat ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:06:
[...]

dat kan elke wifi accespoint toch? Hoef je niet perse een dure AE te kopen, met een ding van 20e lukt dat ook prima
Een ding van 20e inclusief adapter neem je niet zo mee op reis. Een compacte AE wel. Travelrouter he.

Misschien is dat voor jou anders natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:22:
[...]

Oké, duideljk. Morgen dus maar op pad voor een 2de router. Subnets zeggen mij niets
(ben noob op dat gebied) maar daar komen we ook wel weer achter.

Bedankt!
Koop nou gewoon een accesspoint... Met jouw ervaring op netwerkgebied moet je geen routers serieel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:06:
[...]

Het ging mij er meer om dat je met een AE ook gelijk AirPlay kunt gebruiken, dus muziek van iPad naar je stereo streamen. Aangezien de iPad gratis was, kan die 80 euro voor een AE er ook wel vanaf ;)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Die AE is i.d. een perfect dingetje....heb er 2, 1 voor op reis en 1 voor thuis. Thuis stream ik nu muziek vanaf mijn Qnap NAS naar de AE :) Besturen met mijn iPhone/iPad...komt geen computer meer aan te pas.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
KL643 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:31:
Die AE is i.d. een perfect dingetje....heb er 2, 1 voor op reis en 1 voor thuis. Thuis stream ik nu muziek vanaf mijn Qnap NAS naar de AE :) Besturen met mijn iPhone/iPad...komt geen computer meer aan te pas.
je gebruikt het dan ook constant? maak je je geen zorgen over hoe warm de AE kan worden?

Het is wat mij betreft nog niet perfect. Je heb helaas die airport configtooltje nodig om de configureren. Dat kan natuurlijk niet als je in een hotel zit met je ipad... als er nou een config-app komt. Dan is het perfect :)

nu zet ik het altijd in bridge mode als ik op reis ga. 99 van de hotels accepteren de AE als accespoint, maar je zal maar net dat ene hebben die alleen onder bridge mode werkt (en je dus eigenlijk een IP+weblogin krijgt)

Oh. En het mag ook wat sneller opstarten... nu kan het een minuut of twee duren voordat het groene lampje brandt.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 26-04-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

wvexeltweakers schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:52:
[...]
design ?
Nee, ik heb een witte netbook gehad
met zo'n plastic witte rand ? Dat reflecteert idd misschien meer licht ja, heb er nogmaals geen last van met de iPad.
... en heb daar achteraf veel spijt van gekregen. Ook bij andere werkzaamheden dan foto's/ video's kijken wordt je aandacht telkens weer naar die rand getrokken.
heb hem dit weekend aan zee meegenomen. Ofwel was er zoveel licht dat ik niets op het scherm zag, ofwel was er geen probleem. Maar nooit heeft die rand me gestoord.
het is gelakt met glas ervoor. Verkleuring is daar niet echt een probleem mee. Het is anders dan wit plastic waar geen bescherming over zit en wat niet onderhouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

kmf schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:35:
[...]

je gebruikt het dan ook constant? maak je je geen zorgen over hoe warm de AE kan worden?

Het is wat mij betreft nog niet perfect. Je heb helaas die airport configtooltje nodig om de configureren. Dat kan natuurlijk niet als je in een hotel zit met je ipad... als er nou een config-app komt. Dan is het perfect :)

nu zet ik het altijd in bridge mode als ik op reis ga. 99 van de hotels accepteren de AE als accespoint, maar je zal maar net dat ene hebben die alleen onder bridge mode werkt (en je dus eigenlijk een IP+weblogin krijgt)

Oh. En het mag ook wat sneller opstarten... nu kan het een minuut of twee duren voordat het groene lampje brandt.
Yup...gebruik hem thuis constant (wifi v/d AE staat uit) en die voor het reizen werkt in alle hotels en ik hoef hem nooit opnieuw te configureren :) Log er mee in met laptop / iPhone...ideaal! Ik ben nog geen hotel tegengekomen waar het niet werkt...en ik kan wel zeggen dat ik heel regelmatig in hotels verblijf...

[ Voor 5% gewijzigd door KL643 op 26-04-2011 15:14 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Vandaag een tweetal interessante pagina's op internet gevonden waarin een aantal mooie opsommingen worden gemaakt met de betrekking tot applicaties etc.

Voor de personen die het wat lijkt

How to use your iPad for real design work
http://sixrevisions.com/tools/how-to-use-ipad-design/

iPad Starters Guide: Essential Apps for New iPad Owners
http://ipad.appstorm.net/...apps-for-new-ipad-owners/

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47
Is het mogelijk om automatisch het laatste NOS journaal op m'n iPad te krijgen? In itunes op m'n ipad kan ik alleen handmatig een podcast aflevering downloaden. In itunes op m'n computer kan ik me wel abonneren, maar dan komt hij alleen op m'n pc te staan en moet ik telkens m'n ipad er aan hangen om hem op m'n ipad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

@Brammel

Voor de Iphone: http://itunes.apple.com/nl/app/nos-journaal/id316583997?mt=8
Weet niet hoe die het op de Ipad zal doen, dat is een kwestie van proberen

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
kmf schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:35:
[...]

Mja, waarom. Iet? Heb hier 1 die al 2 jaar vrijwel constant dienst doet (voor audio en printen), het extenden van mijn Timecapsule, en de ethernet poort heb ik mijn Xbox aan hangen. Dan hoef ik daar iig geen wifi adapter voor te halen.

T is een prima router.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazydave-II schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:00:
[...]

Koop nou gewoon een accesspoint... Met jouw ervaring op netwerkgebied moet je geen routers serieel plaatsen.
Oké, ben weinig bekend met routers en de iPad maar ik kan goed lezen en begin niet zomaar ergens aan.
En ja, het is me gelukt om een 2de wifi-router aan te sluiten, goed in te stellen en kan nu dit topic
op mijn iPad volgen ;)

Iedereen bedankt voor de hulp......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 'Video Cookbook' die daar(op) staat ga ik eens proberen, thanks :).
Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.