[iPad] Ervaringen en discussie - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 145.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik overweeg ook een iPad2 te kopen, nl 16GB 3g

Ik zou hem voornamelijk gebruiken om occasioneel te surfen, en daarnaast om op te lezen. Over dat laatste mijn vraag.

Heel wat van het leesvoer dat ik in handen krijg komt in pdf vorm van het internet. Kan ik deze PDF's lokaal opslaan zodat ik geen internet nodig heb om deze te lezen?

Kan de ipad ook pptx, docx lezen die ik op het internet download, hier opnieuw met dezelfde beperking, dat ik ze ook offline wil kunnen lezen? (ik weet dat ze uit mail attachments bvb gelezen kunnen worden, maar die omweg maak ik liever niet..)

tnx

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
Yalopa schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:

Ik zou hem voornamelijk gebruiken om occasioneel te surfen, en daarnaast om op te lezen. Over dat laatste mijn vraag.

Heel wat van het leesvoer dat ik in handen krijg komt in pdf vorm van het internet. Kan ik deze PDF's lokaal opslaan zodat ik geen internet nodig heb om deze te lezen?

Kan de ipad ook pptx, docx lezen die ik op het internet download, hier opnieuw met dezelfde beperking, dat ik ze ook offline wil kunnen lezen? (ik weet dat ze uit mail attachments bvb gelezen kunnen worden, maar die omweg maak ik liever niet..)

tnx
Je kunt PDF's gewoon op de IPAD zelf uploaden, dus geen internet nodig. DOCX can wel gelezen worden, PPTX weet ik niet. Doe een Google search en je weet het zeker. Zelf ben ik blij een 32Gb te hebben en geen 16Gb. Apps worden steeds groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Yalopa schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:

tnx
Ja je kunt pdf's gewoon opslaan. Je kunt ze met behulp van iTunes in iBooks schuiven, zodat je op de iPad een soort bibliotheek hebt met je pdf's, maar ook GoodReader is een optie. Die kan synchroniseren met WebDAV-servers en Dropbox en dan staan je pdf's als je daarvoor kiest offline in een soort folderstructuur op je iPad. Als je online een link naar een pdf ziet, kun je het bestand in de browser met het contextmenu openen in GoodReader en daarbinnen ook opslaan naar je iPad.

Maar daarvoor is GoodReader of Readdle (vergelijkbare app) wel noodzakelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Icm Dropbox kan je al dat spul wel lezen. Wil je het bewerken, dan zou je moeten kijken naar Pages en Keynote (Neem aan dat die ook gewoon docx en pptx pakken zoals op de desktop.)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

16GB is wel aan de kleine kant. Zelfs met boeken/magazines kan het vrij rap gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:48
Medetweakers

Ff een vraagje posten vanaf mijn iPad (versie1)
Wat mij opvalt is dat de snelheid Vd YouTube app soms traag is
Ik bedoel dan het laden Vd filmpjes en het afspelen
Als ik dit vergelijk met bv de IMDB app bv dan laden en spelen de filmpjes veel sneller af
Komt dit bekend voor?
Is dit een app dingetje?
Een YouTube dingetje?
Of.....
FYI ik heb het over een wifi verbinding met een draytek 2130n router
Ben benieuwd naar jullie mening
_/-\o_

*knip*

Je kan volstaan met één smiley, daarnaast hoef je niet na elke zin op enter te drukken. Posten vanaf de iPad is daarvoor geen smoes ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 28-04-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:35:
Mochten er hier mensen zijn die wel eens voetbal kijken..http://livetv.ru/en/allupcomingsports/1/ openen met Skyfire, wedstrijd uitzoeken, kanaal kiezen en de meeste kanalen streamt ie prima!!
Alle Nederlandse wedstrijden en belangerijke buitenlandse zijn gratis te volgen. Kwaliteit is geen HD Eredivisie live, maar goed te kijken.
Net met skyfire en nog een paar browsers geprobeerd, mr krijg geen voetbal in beeld helaas. Toch geen Flash voor nodig?
Iemand dit ook al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Laat alle dropbox toestanden nu net NIET de bedoeling zijn. Van het syncen via iTunes ben ik uiteraard ook op de hoogte, maar ook dat is de bedoeling niet.

Zie het echt als downloaden whitepaper bij MS / HP / VMWare / whatever en lokaal opslaan op de iPad.

16 GB is ruimte zat als je niet aan films doet, toch?

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Yalopa schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:15:
Laat alle dropbox toestanden nu net NIET de bedoeling zijn. Van het syncen via iTunes ben ik uiteraard ook op de hoogte, maar ook dat is de bedoeling niet.

Zie het echt als downloaden whitepaper bij MS / HP / VMWare / whatever en lokaal opslaan op de iPad.

Nee, de iPad heeft geen vrij toegankelijk filesysteem dus dat moet je elders vinden. Apps kunnen wel zelf opslagruimte hebben, zoals GoodReader dus, een app die de best mogelijke benadering van een filesysteem biedt. Je kunt dus zoals gezegd vanaf internet een PDF downloaden en die in GoodReader opslaan (en openen, de app is ook nog een vrij goede reader). Synchroniseren is dan optioneel. Maar als je nog iets anders wilt met een bestand (annoteren, bewerken) dan zal het wel moeten. Andere apps kunnen slechts beperkt in de 'sandbox' van GoodReader lezen laat staan schrijven.

16 GB is op zich genoeg maar ook beperkt. Ik gebruik mijn iPad voornamelijk als ereader van boeken, vakliteratuur (in vaak grote pdf's) en webclippings en ben nu op de helft van m'n 32 GB. Geen films, geen muziek en maar een paar foto's. Ben bezig mijn boekenkast naar de iPad over te brengen (thanks O'Reilly, die uitgever vraagt $5 voor een upgrade van een papieren boek naar een ebook en toevallig staat de kast hier vol met boeken van O'Reilly en z'n affiliates) en dat gaat met ~50 MB per boek best nog snel. Tel daarbij een groot aantal webclippings in Evernote, wat jaargangen van fullcolor magazines in Zinio en een aantal spelletjes, naslagwerkapps en 16 GB is sneller vol dan je zou willen.

[ Voor 25% gewijzigd door Canaria op 26-04-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:30:
[...]

Een ding van 20e inclusief adapter neem je niet zo mee op reis. Een compacte AE wel. Travelrouter he.

Misschien is dat voor jou anders natuurlijk :)
Ach, valt wel mee hoor, deze is 20€
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovisualgifts.co.uk/ekmps/shops/2dragonsltd/images/sitecom-wireless-network-54g-router-special-compact-size-edition-wl-607-7669-p.jpg
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:17:
[...]

Net met skyfire en nog een paar browsers geprobeerd, mr krijg geen voetbal in beeld helaas. Toch geen Flash voor nodig?
Iemand dit ook al voor elkaar gekregen?
Zondag naar ajax en feyenoord gekeken. Op de iPad lukte het alleen met iSwifter, op de iPhone met skyfire.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:08
Yalopa schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:15:

In tegenstelling tot canaria vind ik 16gb meer dan genoeg. Heb nog 8 gig over, gebruik mijn ipad voor apps, pdf bestanden lezen (veel) en verder internetten.
Ik zou ook niet jaargangen van een tijdschrift op mijn ipad hoeven hebben staan.
Overigens kan dropbox best handig zijn, als je je bestand een keer hebt geladen op de ipad kan je hem ook gewoon zonder internetconnectie benaderen de keer daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
MrMGeeIsTheName schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:12:
Medetweakers

Ff een vraagje posten vanaf mijn iPad (versie1)
Wat mij opvalt is dat de snelheid Vd YouTube app soms traag is
Ik bedoel dan het laden Vd filmpjes en het afspelen
Als ik dit vergelijk met bv de IMDB app bv dan laden en spelen de filmpjes veel sneller af
Komt dit bekend voor?
Is dit een app dingetje?
Een YouTube dingetje?
Of.....
FYI ik heb het over een wifi verbinding met een draytek 2130n router
Ben benieuwd naar jullie mening
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
m.youtube.com werkt vaak veel beter! kan je ook een snelkoppeling op je springboard (of hoe dat ook heet) plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:54:
[...]
Ach, valt wel mee hoor, deze is 20€
[afbeelding]
[...]
Ik heb daar een 'gratis' fon router voor, met freewlan 'omgebouwd'

( in afwachting van de MiFi )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
is dat consolidated.db bestand ook via een iphone explorer van een iPad te krijgen? Ik heb mn backups namelijk versleuteld en ben mn wachtwoord kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Heb je het al geprobeerd ? Je vraagt eigenlijk of iets kan terwijl je alles blijkbaar al weet om het te doen en je het gewoon eens moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:51:
[...]

m.youtube.com werkt vaak veel beter! kan je ook een snelkoppeling op je springboard (of hoe dat ook heet) plaatsen!
Jups, ik heb ook die YouTube app gedumpt in ruil voor m.youtube.com.
Is echt veeeeeel beter

Sterker nog, heb bijna alle iPad specifieke versies gedumpt voor de normale web versie:
gamer.nl: app is best grappig maar die enorme banners waar je mee gestalked wordt zijn enorm irritant. Tevens is op de website veel meer informatie te vinden.
nyt: leuk maar meer info op de normale website te vinden

[ Voor 31% gewijzigd door Slashdotter op 27-04-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Phuncz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:56:
Heb je het al geprobeerd ? Je vraagt eigenlijk of iets kan terwijl je alles blijkbaar al weet om het te doen en je het gewoon eens moet proberen.
Ja, geprobeerd maar kan het bestand niet vinden. Mss dat iemand anders een manier weet? Daar ben ik benieuwd naar en dat is de reden dat ik de reactie post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is er ook een manier om de taal in de appstore naar engels om te zetten? Ik heb liever een engelse interface dan een NLse. Dit probleem doet zich trouwens ook voor in de windows app iTunes als je naar de AppStore gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je kan een tweede account maken en bij de locatie "United Kingdom" opgeven. Of als dat niet werkt, middels een proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wordt de oplader bij jullie ook warm? Het viel mij op omdat dat bij mijn iPhone 4 nooit gebeurt. Nu staat er op de oplader van de iPad: 5,1V en 2.1A. Op de oplader van mijn iPhone staat: 5V en 1A. Kan ik beide opladers door elkaar gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Net een witte 16GB iPad 2 besteld, lees ik hier dat het gelijk aan de krappe kant gaat zijn. Nu is het voornamelijk voor mij om bepaalde games te kunnen spelen maar begin nu al direct te twijfelen als ik bepaalde reacties hier lees.

Maargoed, eerst maar eens zien hoe het bevalt, dan koop ik een zwaardere versie wel zakelijk later ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:57
Roelos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:36:
Wordt de oplader bij jullie ook warm? Het viel mij op omdat dat bij mijn iPhone 4 nooit gebeurt. Nu staat er op de oplader van de iPad: 5,1V en 2.1A. Op de oplader van mijn iPhone staat: 5V en 1A. Kan ik beide opladers door elkaar gebruiken?
Het kan, maar de iPhone oplader is gewoon kleiner en is minder sterk. Als je je iPad aan een iPhone lader hangt duurt het 2x zo lang om 'm op te laden.

Dat opladers warm worden is al sinds het einde der tijden zo, dus ik weet niet waarom je je afvraagt of het bij anderen ook warm wordt? Nog nooit eerder een stuk elektronica gebruikt ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Xeanor op 27-04-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Wom schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:03:
Net een witte 16GB iPad 2 besteld, lees ik hier dat het gelijk aan de krappe kant gaat zijn. Nu is het voornamelijk voor mij om bepaalde games te kunnen spelen maar begin nu al direct te twijfelen als ik bepaalde reacties hier lees.

Maargoed, eerst maar eens zien hoe het bevalt, dan koop ik een zwaardere versie wel zakelijk later ;)
Ligt aan je gebruik.
Hiervoor een ipad1 gehad, met al mijn apps had ik 4GB in gebruik.
Mijn gehele comic collectie kan er dan niet op, maar dat lukt ook niet met een 64GB.
Verder streamde ik audio en video, daar had ik dus geen ruimte voor nodig.
Nu met de ipad2 weer voor een 16GB gekozen en nog steeds geen spijt.

Maar... Als er meer games komen ter grootte van infinty blade (850MB) dan zou het wel erg hard kunnen gaan.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Xeanor schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:19:
[...]

........

Dat opladers warm worden is al sinds het einde der tijden zo, dus ik weet niet waarom je je afvraagt of het bij anderen ook warm wordt? Nog nooit eerder een stuk elektronica gebruikt ofzo?
Dit soort opmerkingen gaan me steeds vaker de keel uit hangen en komen steeds vaker voor hier op het tweakers forum. Het lijkt wel of het hier op Got steeds vaker een sport wordt om elkaar af te troefen door duidelijk te maken dat de gestelde vraag wel heeeeeeel erg dom was. Ik snap best dat een vraag "hoe zet je de iPad aan" hier niet thuis hoort, maar als het antwoord op de gestelde vraag voor jou heel logisch is wil nog niet zeggen dat de vraag niet gesteld mag worden. Got is toch juist een forum voor tweakers om elkaar te helpen? Het lijkt wel of sommigen hier "Heb je al gezocht op Google?" standaard onder de CTRL-V knop heeft zitten.
Nogmaals.. ik snap dat het niveau op het tweakers-forum hoger ligt dan op menig ander forum, maar om elkaar af te schilderen als een domme eikel lijkt mij het andere uiterste.

Maar goed: Ik snap dat je een iPhone lader prima kan gebruiken voor de iPad, maar kan je een lader met een 2.1A output gebruiken voor de iPhone die een standaard oplader heeft met een output van 1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Roelos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:51:
[...]

Dit soort opmerkingen gaan me steeds vaker de keel uit hangen en komen steeds vaker voor hier op het tweakers forum. Het lijkt wel of het hier op Got steeds vaker een sport wordt om elkaar af te troefen door duidelijk te maken dat de gestelde vraag wel heeeeeeel erg dom was. Ik snap best dat een vraag "hoe zet je de iPad aan" hier niet thuis hoort, maar als het antwoord op de gestelde vraag voor jou heel logisch is wil nog niet zeggen dat de vraag niet gesteld mag worden. Got is toch juist een forum voor tweakers om elkaar te helpen? Het lijkt wel of sommigen hier "Heb je al gezocht op Google?" standaard onder de CTRL-V knop heeft zitten.
Nogmaals.. ik snap dat het niveau op het tweakers-forum hoger ligt dan op menig ander forum, maar om elkaar af te schilderen als een domme eikel lijkt mij het andere uiterste.

Maar goed: Ik snap dat je een iPhone lader prima kan gebruiken voor de iPad, maar kan je een lader met een 2.1A output gebruiken voor de iPhone die een standaard oplader heeft met een output van 1A?
Goed. Je iPhone oplader wordt niet waarneembaar warm omdat het een klein ding is wat relatief gezien heel weinig stroom verbruikt. Vandaar dat deze niet warm is, en de voeding van zwaardere apparatuur wel. De oplader van je iPad is dubbel zo sterk en bevindt zich dus wel op een niveau waarop er zoveel warmte wordt geproduceerd dat je het kan voelen.

Verder kan je ze gewoon door elkaar heen gebruiken. Een iPhone gaat wel niet sneller opladen met een iPad oplader. Stel je eens voor dat het niet kon, wat zouden de uitkomsten zijn? 1. Het werkt gewoon niet 2. Je iPhone gaat er kapot aan. Indien 1: dat merk je dan wel. Indien 2: het zou hier topics vol staan ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinned123 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:50:
[...]

Ligt aan je gebruik.
Hiervoor een ipad1 gehad, met al mijn apps had ik 4GB in gebruik.
Mijn gehele comic collectie kan er dan niet op, maar dat lukt ook niet met een 64GB.
Verder streamde ik audio en video, daar had ik dus geen ruimte voor nodig.
Nu met de ipad2 weer voor een 16GB gekozen en nog steeds geen spijt.

Maar... Als er meer games komen ter grootte van infinty blade (850MB) dan zou het wel erg hard kunnen gaan.
Je kunt de games ook tijdelijk installeren er afknallen en later er weer opnieuw knalen.

Ik denk dat 90% uberhaupt geen idee hebben wat nu 16 GB is laat staan 64 GB. Dit soort mensen denken 64 GB is beter en in de praktijk hebben ze aan een 16 GB genoeg 8)7

Zelf gekozen voor 16 GB mijn motto ik heb toegang tot het internet en eigen netwerk en dan is 64 GB zelfs een lachertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Xeanor schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:59:
[...]

Goed. Je iPhone oplader wordt niet waarneembaar warm omdat het een klein ding is wat relatief gezien heel weinig stroom verbruikt. Vandaar dat deze niet warm is, en de voeding van zwaardere apparatuur wel. De oplader van je iPad is dubbel zo sterk en bevindt zich dus wel op een niveau waarop er zoveel warmte wordt geproduceerd dat je het kan voelen.

Verder kan je ze gewoon door elkaar heen gebruiken. Een iPhone gaat wel niet sneller opladen met een iPad oplader. Stel je eens voor dat het niet kon, wat zouden de uitkomsten zijn? 1. Het werkt gewoon niet 2. Je iPhone gaat er kapot aan. Indien 1: dat merk je dan wel. Indien 2: het zou hier topics vol staan ermee.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Roelos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:51:
[...]
Frustratie uitwerken is ook niet voor dit forum hoor. Hier op GoT is de algemene onuitgesproken regel dat je eerst toch de kleinste moeite doet voordat je een vraag stelt. Als niemand dat doet, zou ook niemand iets weten.
Roelos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:36:
Wordt de oplader bij jullie ook warm?
Eerlijk gezegd, geen idee. Hij steekt achter de burotafel, daar zie, hoor of voel ik hem niet. Het maakt ook voor de rest niet veel uit, voedingen staan ervoor bekend dat ze warm kunnen worden. Zolang ze niet smelten is er geen probleem.
Het viel mij op omdat dat bij mijn iPhone 4 nooit gebeurt. Nu staat er op de oplader van de iPad: 5,1V en 2.1A. Op de oplader van mijn iPhone staat: 5V en 1A. Kan ik beide opladers door elkaar gebruiken?
Ja, maar het laden van de iPad gaat veel langer duren met de lader van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:07:
[...]

Frustratie uitwerken is ook niet voor dit forum hoor. Hier op GoT is de algemene onuitgesproken regel dat je eerst toch de kleinste moeite doet voordat je een vraag stelt. Als niemand dat doet, zou ook niemand iets weten.
Dit illustreert precies mijn punt. Weer iemand die zegt: Heb jij wel gezocht op Google? En dan ook nog met een opmerking "was dat nou zo moeilijk?".
Ik zal wel te oud worden voor dit soort humor.

Goed, wellicht heeft het aan mijn (onduidelijke) vraagstelling gelegen. Ik zal voortaan eerst alle ander flora afspeuren en als uiterste redmiddel mijn vraag hier deponeren, nadat ik uiteraart eerst verantwoording heb afgelegd waar ik allemaal gezocht heb.

[Ruimte gereserveerd voor opmerkingen van een moderator]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb het idee dat bij mij backligt bleeding steeds erger wordt. In het begin had ik dit links onder in de hoek en rechtsboven. Na een week gebruiken heb ik het ook nog rechtsonder en aan de gehele linkerkant om de 1 cm steeds een stukje tot boven aan de rand, toch wel te gek voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Roelos schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:38:
[...]

Dit illustreert precies mijn punt. Weer iemand die zegt: Heb jij wel gezocht op Google? En dan ook nog met een opmerking "was dat nou zo moeilijk?".
Ik zal wel te oud worden voor dit soort humor.

Goed, wellicht heeft het aan mijn (onduidelijke) vraagstelling gelegen. Ik zal voortaan eerst alle ander flora afspeuren en als uiterste redmiddel mijn vraag hier deponeren, nadat ik uiteraart eerst verantwoording heb afgelegd waar ik allemaal gezocht heb.

[Ruimte gereserveerd voor opmerkingen van een moderator]
Doe niet zo gefrustreerd man. Niemand verwacht dat je tientallen topics en fora doorneemt, typ gewoon even 3 relevante termen in in google en je hebt meteen je antwoord. Dan kunnen we dit topic ook nog een beetje over iPad ervaringen houden, en dan niet over of de oplader wel of niet warm wordt. Who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:00:
[...]

Je kunt de games ook tijdelijk installeren er afknallen en later er weer opnieuw knalen.
En al je savepoints, unlocks en alles wat er bij games zit kwijtraken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Hebben jullie enig idee hoe je het automatische opstarten van de app store kan blokkeren?
Als je bijvoorbeeld naar www.vi.nl browsed zit er op site een soort van redirect die meteen app store opstart voor de vi app.
Maar ik wil die app niet, ik wil gewoon de site in safari zien. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen (zonder icab te gebruiken met een andere user-agent)?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Danfoss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:06:
Hebben jullie enig idee hoe je het automatische opstarten van de app store kan blokkeren?
Als je bijvoorbeeld naar www.vi.nl browsed zit er op site een soort van redirect die meteen app store opstart voor de vi app.
Maar ik wil die app niet, ik wil gewoon de site in safari zien. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen (zonder icab te gebruiken met een andere user-agent)?
idd, dat merkte ik ook al das echt klote, zit je te surfen kom je ineens in de app store terecht.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Danfoss schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:06:
Javascript uitschakelen?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

Heeft iemand ook last van vastlopers :? met GarageBand op de iPad 2 (64gb WiFi versie)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Pierre61 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:58:
Heeft iemand ook last van vastlopers :? met GarageBand op de iPad 2 (64gb WiFi versie)
Ja, heb ik ook 1 keer gehad. Aan iTunes gekoppeld en toen deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Slashdotter schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:02:
Is er ook een manier om de taal in de appstore naar engels om te zetten?
Ik heb zelfde probleem.Proxy werkt ook niet heb het geprobeerd een ssh tunnel naar een USA server met een SOCKS proxy. Browser geeft een USA ip adres weer, en aangezien en alle verkeer van/naar de App Store app gaat dus ook vai die server.

App store blijft Nederlands praten. Doet ie ook op mijn (Engelstalige) Mac.

Is heel raar en on-Apple, immers je kunt overal de taal instellen behalve op de App Store.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
Nitai schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:32:
[...]

Javascript uitschakelen?
Nee dat gebeurt server-side met iets van
code:
1
header("Location ....appstore ...");

Maar een andere browser (iCab , Atomic) kun je dat omzeilen. Je kunt dan een andere user agent instellen, bijv. Firefox of Safari desktop. Bij mij werkt dat gewoon en zeurt ie niet om dat er een app voor is.

Onzin al die website vervangede apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

skatebiker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:26:
[...]
Maar een andere browser (iCab , Atomic) [...]
Het verbaast me dat die twee altijd als eerste worden genoemd als het om alternatieve browsers gaat.
Ik kom weleens in de US App Store en daar staat Terra bovenaan in de hitlijst voor gratis apps. Wat hebben iCab en Atomic dat Terra niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:31:
[...]

Het verbaast me dat die twee altijd als eerste worden genoemd als het om alternatieve browsers gaat.
Ik kom weleens in de US App Store en daar staat Terra bovenaan in de hitlijst voor gratis apps. Wat hebben iCab en Atomic dat Terra niet heeft?
naamsbekendheid? :?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:31

Pierre

Van nature lui!

kloos2 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:11:
[...]

Ja, heb ik ook 1 keer gehad. Aan iTunes gekoppeld en toen deed hij het weer.
Thanks voor de tip zal het vanavond eens doen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
[...]

Ik heb een US Apple ID maar nog nooit op de iPad gebruikt. Hoe kan ik veranderen van Apple ID zondar dat al mijn betaal apps verdwijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

[...]

Terra had in het begin nog niet zulke goede tabbed browsing support. Nu is dat flink verbeterd, daarbij komt nog dat Terra gratis is (dat verklaart ook o.a. de aanvoering in de top). Mensen die al iCab hadden gekocht, blijven volgens mij vaak bij iCab. Zelf wissel ik ook niet vaak van browser. Maar Terra is na de laatste updates erg aardig (soms lijkt het net een filemanager :)).
skatebiker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:17:
[...]

Ik heb een US Apple ID maar nog nooit op de iPad gebruikt. Hoe kan ik veranderen van Apple ID zondar dat al mijn betaal apps verdwijnen ?
Uitloggen en weer Inloggen in de Appstore met je US account. Of in de instellingen, daar kun je dat ook doen.
Maar je betaal apps verdwijnen niet, dat is afhankelijk van je iTunes en of je iPhone/iPad gemachtigd is icm je accounts. Ik heb zelf 3 verschillende iTunes accounts (US, NL en een van m'n vrouw). Werken allemaal prima op 1 iOS device. Is alleen handiger updaten op de Mac dan op de device zelf.

[ Voor 30% gewijzigd door Nitai op 28-04-2011 13:23 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

skatebiker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:17:
[...]

Gewoon onder Settings -> Store uitloggen met je NL Apple ID en inloggen met je US Apple ID.
Apps verdwijnen niet, maar je moet wel weer switchen als je apps wilt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:15

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

skatebiker schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:26:
[...]

Nee dat gebeurt server-side met iets van
code:
1
header("Location ....appstore ...");

Maar een andere browser (iCab , Atomic) kun je dat omzeilen. Je kunt dan een andere user agent instellen, bijv. Firefox of Safari desktop. Bij mij werkt dat gewoon en zeurt ie niet om dat er een app voor is.

Onzin al die website vervangede apps.
Idd een andere browser met andere user-agent is een workaround maar dat vind ik niet optimaal. Bijvoorbeeld op tweakers krijg je met een andere agent wel google-ads voorgeschoteld op de ipad maar in standaard safari niet.

Vandaar ook mijn vraag of het automatisch app store openen ook op een andere manier tegen te houden is.

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien iets voor...
iPad AppStore Ervaringen & Discussie vragen
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2

[OffTopic]

Verbaasd mij anders niks...

Terra is een wel heel erg simpele browser, maar het is gratis :'(
Zou mijn inziens ook pure oplichting zijn om voor zo'n programma geld te vragen, zeker in vergelijking met wat de echte browsers (iCab & Atomic) moeten kosten in de AppStore ;)

Ik gebruik al vanaf het begin iCab (na alle echte serieuze alternatieven ook te hebben geprobeerd)
Terra was mij onbekend, ik heb het dus zojuist even geïnstalleerd en een kans gegeven.

Maar wat een kinderachtige flut-browser is dat Terra zeg...
Terra heeft nagenoeg geen instelmogelijkheden, en wel heel erg simpeltjes allemaal.
Voor serieus surfen voldoet het duidelijk niet!

De instellingen van Terra komen niet verder dan:
incognito surfen, je cache legen en een andere user agent instellen (slechts 5!),
iCab heeft er daar alleen al zo'n 16 stuks van ;)

Als je ziet wat iCab en Atomic allemaal kunnen en wat je daar allemaal kunt instellen dan is voor mij ook meteen duidelijk waarom Terra zo weinig bekend is.

Terra is gewoon weer een van de zoveelste gratis flut-programma's :+
Ik heb het inmiddels alweer verwijderd!

iCab is voor mij (en hele volksstammen) duidelijk de betere browser :X , en daarna pas Atomic Browser!
En waarom?, nou o.a. omdat iCab met 4 vinger-gestures kan werken, Atomic komt niet verder dan drie vingers!
Bovendien heeft iCab een betere DropBox ondersteuning, iCab kan nl. ook exporteren naar DropBox!
Atomic kan slechts alleen importeren, het exporteren gaat via eMail!

Ze ontlopen elkaar niet heel veel, als iCab vandaag met een leuke toevoeging komt, dan zit deze in de volgende Atomic versie en omgekeert :)

Kijk hieronder zelf maar eventjes...

iCab
http://www.icab-mobile.de/

Filmpje (nog een oude versie ;) )
YouTube: iCab Mobile iPad App Demo

Atomic
http://atomicwebbrowser.com/

Filmpje
YouTube: Atomic Browser on iPad 2

[OffTopic]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 15:15 . Reden: Linken aangepast! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 28 april 2011 @ 01:01:
[...]

En al je savepoints, unlocks en alles wat er bij games zit kwijtraken?
Zal vast wel een oplossing voor zijn. Save games kan je volgens mij behouden als je een game uninstallt. Anders zal het ook wel met jailbreaken mogelijk zijn,

Moet zeggen dat het voor mij zelf niks uitmaakt, aangezien ik behoorlijk snel ben uitgekeken op een game en pas soms na een paar jaar de behoefte heb om die game weer te spelen of niet :)

tot nu toe geen enkele game op de ipad tegen gekomen waarvan ik zeg wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:49:
[...]

tot nu toe geen enkele game op de ipad tegen gekomen waarvan ik zeg wow.
Dat heb ik dus ook. De iPad wordt wel aangeprezen als een game platform, maar iedere game heeft nul diepgang en is niet meer dan een puzzelgamepje wat je even 10 minuten kan spelen als je op je pizza zit te wachten bij de italiaan. Dat kun je overigens ook net zo goed op je iPhone doen.

Dat heeft dan ook vast wel te maken met het feit dat alle games maar een paar MB groot zijn en ook maar een (paar) euro kosten. Een echte pc/console game kost dus 35+ euro maar daar blijf je wel hangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Xeanor op 28-04-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
Xeanor schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:36:
[...]

Dat heb ik dus ook. De iPad wordt wel aangeprezen als een game platform, maar iedere game heeft nul diepgang en is niet meer dan een puzzelgamepje wat je even 10 minuten kan spelen als je op je pizza zit te wachten bij de italiaan. Dat kun je overigens ook net zo goed op je iPhone doen.

Dat heeft dan ook vast wel te maken met het feit dat alle games maar een paar MB groot zijn en ook maar een (paar) euro kosten. Een echte pc/console game kost dus 35+ euro maar daar blijf je wel hangen.
Neem final fantasy 3 of order and chaos, kijken of je mening dan verandert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of Real Racing 2 HD, Infinity Blade, World Of Goo, Rage, Sacred Odyssey, NOVA 2, Dead Space,...

[ Voor 28% gewijzigd door Phuncz op 28-04-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Phuncz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:28:
Of Real Racing 2 HD, Infinity Blade, World Of Goo, Rage, Sacred Odyssey, NOVA 2, Dead Space,...
Alsof Real Racing 2 HD enige diepgang heeft... tevens is World of Goo ook precies zo'n puzzelspelletje als ik al noemde. Overigens al heel lang geleden uitgespeeld op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:28:
Nu nog een trial mode. vergelijkbaar met live arcade. testen en wil je meer betaal je :)

World of goo ooit voor de pc gekocht zeker leuke game. De overige games niet onder de indruk. Ik ben zelf 2 maanden geleden nog red redemption gekocht misschien 15 minuten gespeeld. De enige games waar ik ooit van onder de indruk waren van vroeger. Stukje nostalagie en dat mis je vind ik, maar goed de markt is nog jong en ben zeer tevreden met de ipad .

De markt waar ik echt op wacht. De oude lucasarts games oftewel goede point en click games. Indiana jones and the fate of atlantis om er 1 te noemen. De monkey island reeks heb ik al weer op live :P

Ik heb nu zelf rond de 20 ipad games waarvan ik risk een absolute topper vind, aangezien die mooi pass to play ondersteunt plus local mp en omdat het risk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Ik zou wel graag een port van X-Wing Rogue Squadron ofzo zien :)

X-Wing Alliance ook alhoewel het waarschijnlijk nogal klote is zonder joystick. Dat kantelen van je iPad zal niet helemaal ideaal werken daarbij.

[ Voor 53% gewijzigd door Xeanor op 28-04-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeanor schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:18:
Ik zou wel graag een port van X-Wing Rogue Squadron ofzo zien :)

X-Wing Alliance ook alhoewel het waarschijnlijk nogal klote is zonder joystick. Dat kantelen van je iPad zal niet helemaal ideaal werken daarbij.
Zou mooi zijn dat apple bv oude game licenties van vroeger overneemt en deze op de ipad beschikbaar maakt, eventueel kan je dit met stijl doen en maak je direct goede hd versies. De gameplay van sommige vroegere games ijzersterk. Weet dat dit via jailbreak wel mogelijk is, maar legaal en hd remakes _/-\o_

edit
http://www.thinkgeek.com/electronics/retro-gaming/e762/
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fPfFJ.jpg _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ah jullie willen AAA-klasse current-gen games met diep verhaal, veel (re)playability en goede controls op de iPad ! Had dat dan gezegd, ik ben er zeker van dat EA en Epic je gehoord hebben.
-O- -O-
Seriously, WTF ? Als de huidige games al niet goed genoeg voor je zijn (gaande van 0,79€ tot 7,99€), dan vraag ik me af welk mobiel niet-gaming gericht platform dat wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Hmm... dead space niet genoeg diepgang en pracht en praal? broken sword reeks en secret of monkey island reeks tellen natuurlijk ook niet? sword&sorcery is ook zeker maar 1 van de 1000... back to the future dan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Ik ben een gigantisch fan van de Dead Space reeks, ik heb zowel 1 & 2 op de PC met intens veel plezier gespeeld (ja, in het donker en met m'n geluid keihard) en heb ook de 2 films gezien, maar dat op de iPad is gewoon een slap aftreksel in vergelijking...

Ik hoef niet perse diepgang en pracht en praal, het moet gewoon een soort van verslavend zijn, dat je maar blijft spelen, dan is een game wat mij betreft echt goed.

Gewoon iets zoals diablo 2, verslavend tot op het bot :P

[ Voor 30% gewijzigd door Xeanor op 29-04-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tja, wat is verslavend? Afgelopen week heb ik elke dag uren bug heroes gezeten. Niet echt bijzonder mooi spel, maar wel leuke combo tussen action rpg, tower defense en dual stick. Het is even puzzelen om de juiste combo te vinden.

E zo zijn er wel spellen die lang niet vervelen, fieldrunners, plants vs zombies. Diablo vind ik weer saai omdat het puur een beetje levelen is.

[ Voor 24% gewijzigd door kmf op 29-04-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
Wat mij betreft is de gerechtvaardigde prijs voor een spel gelijk aan het aantal uur wat je eraan besteedt. Dit is dan ook waarom alle iOS games zo goedkoop zijn, er zit niet meer dan een paar uur speeltijd in, als je uberhaupt al zo lang ermee bezig blijft. (sommige zijn gewoon ronduit saai) Wat dat betreft geeft iets als Angry Birds nog best goede value omdat er zo ontiegelijk veel levels in zitten, maar dat zit dus lang niet in iedere game. Ik zal Final Fantasy 3 eens proberen, want op de pc vond ik FF7 en FF8 werkelijk fantastisch, ik heb misschien wel 200 uren van m'n leven besteed aan FF7 alleen al :D Hopelijk hebben ze moeite gedaan om FF3 voor iOS ook lekker uitgebreid te maken en niet een of andere 5 uur durende volledig lineaire storyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 08:43
Na het Apple support forum en wat fora te hebben doorzocht, post ik mijn probleem op GoT.

Ik heb zelf een iPhone 4 waarmee ik met plezier gebruik maak van FaceTime. Dit werkt prima en met behulp van een JB kan ik zelfs prima FaceTimen via 3G.

Nu heeft mijn vriendin een iPad 2, dus ook FaceTime. Helaas werkt dit erg gebrekkig. Als zij mij 'belt' over FaceTime dan kunnen we connecten en ziet zij mij, maar ik zie haar niet. Als ik haar dan vervolgens 'terugbel' over FaceTime werkt alles vlekkeloos.

Haar iPad is voorzien van de laatste update (4.3.2) die juist problemen met FaceTime zou moeten verhelpen, mijn iPhone is nog voorzien van 4.3.1, maar heb zelf nooit problemen gehad met FaceTime (alleen naar iPhones).

Weet iemand wellicht nog waar het probleem aan ligt? Heeft iemand ook dezelfde ervaring?
Nu ik dit type, bedenk ik me dat het zou kunnen liggen aan het gebruik van FaceTime over 3G mbv jailbreak door mij, maar ik heb hier eerder nooit problemen mee gehad en ook als we beiden op WiFi zitten, zijn er problemen als zij mij belt.

Dank voor jullie feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Xeanor schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:21:
Wat mij betreft is de gerechtvaardigde prijs voor een spel gelijk aan het aantal uur wat je eraan besteedt. Dit is dan ook waarom alle iOS games zo goedkoop zijn, er zit niet meer dan een paar uur speeltijd in, als je uberhaupt al zo lang ermee bezig blijft. (sommige zijn gewoon ronduit saai) Wat dat betreft geeft iets als Angry Birds nog best goede value omdat er zo ontiegelijk veel levels in zitten, maar dat zit dus lang niet in iedere game. Ik zal Final Fantasy 3 eens proberen, want op de pc vond ik FF7 en FF8 werkelijk fantastisch, ik heb misschien wel 200 uren van m'n leven besteed aan FF7 alleen al :D Hopelijk hebben ze moeite gedaan om FF3 voor iOS ook lekker uitgebreid te maken en niet een of andere 5 uur durende volledig lineaire storyline.
FF3 schijnt erg goed te zijn. Maar ja, 13,99..

Stom eigenlijk. Ben zo gewend geraakt aan games voor een paar euro, dat 14 euro ineens een fortuin lijkt, terwijl als ik die prijs tegenkom voor zo'n topspel op de PS3 ik geen moment twijfel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Met de kanttekening dat FF3 natuurlijk een remake is van een game uit 1990, dus niet direct vergelijkbaar.

Genoeg uren spelplezier, dat dan weer wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
@xeanor order and chaos is denk ik wel beetje verslavend als je dat zoekt namelijk een soort wow maar dan op de ipad, wel net nieuw, dus weet niet hoe goed het is.
@bosmonster, ik heb precies hetzelfde gevoel, bij een app denk ik 14 euro :o terwijl ik dat vroeger nooit dacht toen ik 60 euro voor een brak ps2 spel neertelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
henkjobse schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:53:
Na het Apple support forum en wat fora te hebben doorzocht, post ik mijn probleem op GoT.

Ik heb zelf een iPhone 4 waarmee ik met plezier gebruik maak van FaceTime. Dit werkt prima en met behulp van een JB kan ik zelfs prima FaceTimen via 3G.

Nu heeft mijn vriendin een iPad 2, dus ook FaceTime. Helaas werkt dit erg gebrekkig. Als zij mij 'belt' over FaceTime dan kunnen we connecten en ziet zij mij, maar ik zie haar niet. Als ik haar dan vervolgens 'terugbel' over FaceTime werkt alles vlekkeloos.

Haar iPad is voorzien van de laatste update (4.3.2) die juist problemen met FaceTime zou moeten verhelpen, mijn iPhone is nog voorzien van 4.3.1, maar heb zelf nooit problemen gehad met FaceTime (alleen naar iPhones).

Weet iemand wellicht nog waar het probleem aan ligt? Heeft iemand ook dezelfde ervaring?
Nu ik dit type, bedenk ik me dat het zou kunnen liggen aan het gebruik van FaceTime over 3G mbv jailbreak door mij, maar ik heb hier eerder nooit problemen mee gehad en ook als we beiden op WiFi zitten, zijn er problemen als zij mij belt.

Dank voor jullie feedback.
Volgens mij is dat een bug in firmware 4.3.1. Eén van de fixes in de firmware 4.3.2 is o.a. een bug in Facetime. Wat bij mij helpt is om voordat je gaat facetimen naar de iPad om eerst even je front-camera aan en uit te zetten. Als je daarna je iPad "belt" werkt het wel. Het is omslachtig maar goed. Waarschijnlijk als je de iPhone update naar 4.3.2 werkt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
is het al mogelijk om een Ipad 2 te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
FloRadix schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:01:
is het al mogelijk om een Ipad 2 te jailbreaken?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Dank voor je reactie. Dus jij zou denken dat, ondanks dat ik met de iPhone geen problemen heb onderling, het feit dat mijn iPhone nog op 4.3.1 zit er toch voor kan zorgen dat het FaceTimen niet goed werkt.

Misschien toch maar weer de iPhone updaten (nooit zo happig op met JB).

En hoe kun je de frontcamera aan/uitzetten? (bedoel je via de camera app eerst even switchen van front/back/front?)

Tnx!
Roelos schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:36:
[...]

Volgens mij is dat een bug in firmware 4.3.1. Eén van de fixes in de firmware 4.3.2 is o.a. een bug in Facetime. Wat bij mij helpt is om voordat je gaat facetimen naar de iPad om eerst even je front-camera aan en uit te zetten. Als je daarna je iPad "belt" werkt het wel. Het is omslachtig maar goed. Waarschijnlijk als je de iPhone update naar 4.3.2 werkt alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
henkjobse schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:35:
Dank voor je reactie. Dus jij zou denken dat, ondanks dat ik met de iPhone geen problemen heb onderling, het feit dat mijn iPhone nog op 4.3.1 zit er toch voor kan zorgen dat het FaceTimen niet goed werkt.

Misschien toch maar weer de iPhone updaten (nooit zo happig op met JB).

En hoe kun je de frontcamera aan/uitzetten? (bedoel je via de camera app eerst even switchen van front/back/front?)

Tnx!

[...]
Ik heb Ook een iphone op 4.3.1 en een ipad op 4.3.2. Als ik facetime en er is op één van de twee geen beeld, dan hang ik op en zet de camera-app aan en switch even naar de frontcamera en sluit de app weer af. Als ik vervolgens terug-facetime doet alles het weer.
Trouwens het updaten en jailbreaken is toch goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Zoals ik al zei is het opgelost als ik haar vervolgens terugbel (nadat zij eerder mij probeerde te 'bellen').

Ik wil natuurlijk toe naar een situatie dat het altijd in 1x werkt. Van het weekend misschien tijd om eens te updaten. Op zich niet zo'n probleem, maar je moet wel weer even je JB doen en je JB apps installeren (doe dit liever handmatig na een behoorlijke crash met aptbackup).

Dank voor je input in ieder geval.
Roelos schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:28:
[...]

Ik heb Ook een iphone op 4.3.1 en een ipad op 4.3.2. Als ik facetime en er is op één van de twee geen beeld, dan hang ik op en zet de camera-app aan en switch even naar de frontcamera en sluit de app weer af. Als ik vervolgens terug-facetime doet alles het weer.
Trouwens het updaten en jailbreaken is toch goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

timwijn schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:31:
@bosmonster, ik heb precies hetzelfde gevoel, bij een app denk ik 14 euro :o terwijl ik dat vroeger nooit dacht toen ik 60 euro voor een brak ps2 spel neertelde..
Ik heb voor de Palm en Windows Mobile ook heel veel apps gekocht, van Iambic, Astraware, SPB en SBSH. Meestal tussen de 10 en 20 euro. Door de iPhone en iOS hebben die bedrijven hun hele prijsmodel veranderd. Een kalenderapplicatie voor $30 kan echt niet meer.

Ik heb zelf voor dat bedrag nog wel Handy Calendar gekocht voor Symbian en feitelijk kan dat minder dan miCal van nog geen 2 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 03:18
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik ben opzoek naar een app, waarmee ik mijn Apps kan beveiligen met een code. Bij de iPhone heb je applock in cydia, maar deze werkt niet op de iPad. Weet iemand dit?

iPad is trouwens wel gejailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Rickky schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:34:
Kan iemand mij misschien helpen?
Ik ben opzoek naar een app, waarmee ik mijn Apps kan beveiligen met een code. Bij de iPhone heb je applock in cydia, maar deze werkt niet op de iPad. Weet iemand dit?

iPad is trouwens wel gejailbreakt.
Madvlock schijnt er voor te werken

http://www.onemorething.n...rgrendelen-met-wachtwoord

er is volgens mij geen app voor ipad 2 waarbij je meerdere mailboxes hebt voor verschillende mensen die je individueel kan beveiligen? ik heb weinig succes met zoeken ervan maar misschien weten jullie het toevallig?

[ Voor 19% gewijzigd door falcon123 op 29-04-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:35:
Ah jullie willen AAA-klasse current-gen games met diep verhaal, veel (re)playability en goede controls op de iPad ! Had dat dan gezegd, ik ben er zeker van dat EA en Epic je gehoord hebben.
-O- -O-
Seriously, WTF ? Als de huidige games al niet goed genoeg voor je zijn (gaande van 0,79€ tot 7,99€), dan vraag ik me af welk mobiel niet-gaming gericht platform dat wel heeft.
Sterke fanboy reactie ;)

Gaat mij uiteindelijk om gameplay en dit hangt sterk per game af. Als ik de mogelijkheid heb om een game te testen ipv direct te moeten kopen. Zijn gelukkig wel uitzonderingen, maar grotendeels wat ik tegenkom heeft geen try functie.

Ipad games zijn tov console games. Goedkoper ivm geen fysiek medium en met een vrij breed publiek kan je behoorlijk wat binnenhalen als je een goede game op de markt zet tegen een lage verkoopprijs.

Angry birds btw niks voor mij heeft toch wel bewezen gezien het aantal keren verkocht en een lage prijs toch een hele mooie omzet.

Al met al valt het mij pers tegen en gezien de mogelijkheiden van de ipad 2 valt er meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 15:27
Ik baal stevig! Afgelopen zaterdag een nieuwe iPad gekregen als vervanger voor eentje met heel veel bleeding! Da's super ! Nu zit er op mijn scherm "ineens" een krasje (geen idee hoe t komt smart over en sena hoes!) ... Iemand een idee of dat te verhelpen is?

Overigens iPad is gekocht met CC, kan ik iets met de "Aankoopverzekering"?

Het klinkt misschien overdreven, maar ik baal écht....krasje is 2mm maar reflecteert het licht irritant...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:59:
Ik baal stevig! Afgelopen zaterdag een nieuwe iPad gekregen als vervanger voor eentje met heel veel bleeding! Da's super ! Nu zit er op mijn scherm "ineens" een krasje (geen idee hoe t komt smart over en sena hoes!) ... Iemand een idee of dat te verhelpen is?

Overigens iPad is gekocht met CC, kan ik iets met de "Aankoopverzekering"?

Het klinkt misschien overdreven, maar ik baal écht....krasje is 2mm maar reflecteert het licht irritant...!
Als ik jou was ff de aankoopverzekering voorwaarden doornemen, aangezien dit per credit card verschilt. Bedrijf waar je gekocht hebt kan je ook gewoon langs. Misschien ook wel handig http://www.conformiteit.n...eitbeginsel_garantie.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 15:27
Ik denk niet dat het krasje al aanwezig was bij aanschaf...dus weet niet wat de verkoper dan nog kan/wil doen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik heb op een 2de iPad mijn account en heb op die iPad een in-app purchase gedaan. Nu wil ik die aankoop ook graag op mn eigen iPad hebben.
Het in-app purchase op mn eigen iPad gaat niet lukken vanwege beperkingen die ik ooit aan heb gezet en waarvan ik het 4-cijferige password kwijt ben.
Nu is mijn vraag dus, hoe krijg ik die in-app purchase ook op mn eigen iPad?
(het gaat overigens om de browser iswifter)

Edit - overigens, de 2de iPad is qua apps geen 1 op 1 kopie van mn eigen iPad. Mn vriendin gebruikt de 2de iPad en heeft haar eigen apps en background en instellingen. Een sync of oid lijkt mij daarom niet de oplossing. Het gaat me enkel om die ene in-app purchase die ik op mn eigen iPad wil hebben...

[ Voor 26% gewijzigd door deBennie op 30-04-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-09 12:53
Je kunt toch binnen 14 dagen o.i.d. je aankoop retouneren?

Meestal koop ik daarom via MM, deze hebben nooit een probleem gemaakt van een retourzending.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 20:17:
[...]

Als ik jou was ff de aankoopverzekering voorwaarden doornemen, aangezien dit per credit card verschilt. Bedrijf waar je gekocht hebt kan je ook gewoon langs. Misschien ook wel handig http://www.conformiteit.n...eitbeginsel_garantie.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
honey schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 09:41:
Je kunt toch binnen 14 dagen o.i.d. je aankoop retouneren?

Meestal koop ik daarom via MM, deze hebben nooit een probleem gemaakt van een retourzending.

[...]
Maar die zijn ook erg duidelijk in hun retouren, beschadigingen zullen ze niet (zomaar) accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 20:30

GSP

Hoi,
ik heb nog geen iPad maar ga er binnenkort één kopen. Nu heb ik een vraag: kun je meerdere accounts op een iPad aanmaken (zoals bij een computer), bijv. voor mijzelf en mijn dochter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

GSP schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:02:
Hoi,
ik heb nog geen iPad maar ga er binnenkort één kopen. Nu heb ik een vraag: kun je meerdere accounts op een iPad aanmaken (zoals bij een computer), bijv. voor mijzelf en mijn dochter?
Nee, helaas niet. Maar sowieso is zo'n ding moeilijk te delen met iemand :+ Binnen 2 weken hadden we hier al een tweede in huis. Ervaringen van collega's van me zijn ongeveer hetzelfde :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSP
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 20:30

GSP

Exirion schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:15:
[...]

Nee, helaas niet. Maar sowieso is zo'n ding moeilijk te delen met iemand :+ Binnen 2 weken hadden we hier al een tweede in huis. Ervaringen van collega's van me zijn ongeveer hetzelfde :P
ok, idd helaas. De belangrijkste reden is met name e-mail. Kan ik er wel meerdere emailaccounts op instellen (wel of niet beveiligd met een ww)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GSP schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 12:32:
[...]

ok, idd helaas. De belangrijkste reden is met name e-mail. Kan ik er wel meerdere emailaccounts op instellen (wel of niet beveiligd met een ww)?
Standaard mail app volgens mij niet. Zal vast wel een app te krijgen zijn waarmee dit wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:50
Heh wat toevallig, ik heb dat nou net ook nodig - nog een account of iets waardoor ik het apart kan houden met op z`n minst een klein password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien werkt deze http://www.ipadblogs.nl/2...re-mail-app-voor-je-ipad/. Zelf niet nodig ivm weinig gebruik email op de ipad en dan voldoet hun eigen app prima.

Of jailbreaken

http://nowsci.com/userprofiles/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
is het eigenlijk mogelijk om met je ipad te streamen van je PC?
Ik bezit namelijk een WHS server en ik heb al een playonhd (media box) die hiermee verbonden is, zodat ik alles kan bekijken, maar kan dit ook met een ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Airvideo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ziet er wel leuk uit, maar met de Free versie kan je niet zo veel precies :)

geen alternatieven die volledig werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimitri_Jetair schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 15:09:
[...]

ziet er wel leuk uit, maar met de Free versie kan je niet zo veel precies :)

geen alternatieven die volledig werken?
True waarom denk je dat dit een free version is. Laat je een deel van de mogelijkheiden ziet. De vraag is of jij er 2,39 euro voor over hebt ;)

Programma is het in mijn ogen helemaal waard :)

Ps laat het ons weten of je een gratis alternatief vind. Niet via jailbreak

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Het gaat hier nu wel erg veel over apps, daarvoor hebben we een eigen topic: [iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2 :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Jee wat is het scherm van de iPad2 krasgevoelig. Ik heb "opeens" behoorlijke diepe krassen in het glas, die toch echt gekomen lijken te zijn van "swipen" of althans, daadwerkelijk gebruik. :( (en dat terwijl m'n iPhone 2G al 3.5jr in m'n broekzak zit met soms muntjes, sleutels, stof, zand en die vertoont nog geen noemenswaardige kras)

Bestaat er iets om m'n iPad meteen te locken met een passcode? Ik heb 'm staan op 5 uur, en dat vind ik op zich prima want elke keer unlocken met passcode is niet handig. Soms echter zou ik graag willen dat ie meteen gelocked is. Soort van de "Windows"-L keycombinatie van Windows.

[ Voor 18% gewijzigd door catchingfire op 01-05-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 23:56:
Jee wat is het scherm van de iPad2 krasgevoelig. Ik heb "opeens" behoorlijke diepe krassen in het glas, die toch echt gekomen lijken te zijn van "swipen" of althans, daadwerkelijk gebruik. :( (en dat terwijl m'n iPhone 2G al 3.5jr in m'n broekzak zit met soms muntjes, sleutels, stof, zand en die vertoont nog geen noemenswaardige kras)

Bestaat er iets om m'n iPad meteen te locken met een passcode? Ik heb 'm staan op 5 uur, en dat vind ik op zich prima want elke keer unlocken met passcode is niet handig. Soms echter zou ik graag willen dat ie meteen gelocked is. Soort van de "Windows"-L keycombinatie van Windows.
Ik heb hier absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Je bedoelt de On/Off button ?

Afbeeldingslocatie: http://www.maclife.com/files/imagecache/futureus_imagegallery_slide/gallery/0312_ipadcu_3_1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:02:
Je bedoelt de On/Off button ?
Je bedoelt dan volledig uitschakelen want na een boot vraagt ie wel altijd om een passcode?
Nee, ik bedoel gewoon standby laten staan, maar dan dus meteen de passcode-lock erop en niet wachten totdat de ingestelde passcode-lock tijd verstreken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-07 13:25
catchingfire schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Je bedoelt dan volledig uitschakelen want na een boot vraagt ie wel altijd om een passcode?
Nee, ik bedoel gewoon standby laten staan, maar dan dus meteen de passcode-lock erop en niet wachten totdat de ingestelde passcode-lock tijd verstreken is.
Dat doet de On/Off button. Volledig uitschakelen is On/Off button ingedrukt houden en 'Zet Uit' sliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook allemaal krasjes. Ook door normaal gebruik... Lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Tabbo12 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:09:
Dat doet de On/Off button. Volledig uitschakelen is On/Off button ingedrukt houden en 'Zet Uit' sliden.
Ja dat snap ik, ik heb sinds 3.5jr een iPhone dus ik ken het concept. Het gaat mij om de passcode-lock. Als ik gewoon op de On/Off button druk gaat ie gewoon standby, druk ik weer op on/off of home dan krijg ik unlock slider, zonder passcode.

Instellingen -> Algemeen -> Codeslot.
Ik heb hier bij "Vraag om code" "Na 4 uur" staan. Op zich vind ik dat handig. Het gaat me er dus om dat ik soms niet 4 uur wil wachten maar dan dus meteen een passcode-slot wil. Dit wil ik niet elke keer want dat is niet bepaald handig. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is het algemeen bekend dat wanneer je je iPad 2 al geactiveerd heb via iTunes dat je hem dan niet meer kunt omruilen? dit zeiden ze bij de de Dixons....

Beetje vreemd.... ik heb namelijk een witte genomen nadat door voorraad fout de zwart er opeens niet meer was maar dacht zal wel niet aan ergeren maar toch wel klein beetje spijt dat ik niet de zwarte heb genomen maarja...
wel beetje stom maar ok... je zou toch moeten kunnen ruilen als je niet tevreden bent over een product....

[ Voor 8% gewijzigd door falcon123 op 01-05-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je gewoon naar instellingen en wis je heel de Ipad. Dan komt het symbool dat je moet aansluiten op Itunes weer in beeld te staan. Dan kunnen ze bij Dixons niet zien of je hem al geactiveerd hebt of niet..
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.