Dus je hebt gewoon effe een moodswing en nu moet binnenkort iemand anders maar een gebruikt toestel kopen omdat je even niet helder dacht ? De zwarte is technisch identiek hoor, maakt buiten het randje vrij weinig uit.falcon123 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:19:
ik heb namelijk een witte genomen nadat door voorraad fout de zwart er opeens niet meer was maar dacht zal wel niet aan ergeren maar toch wel klein beetje spijt dat ik niet de zwarte heb genomen maarja...
wel beetje stom maar ok...
Waar maak je je druk om? In het algemeen worden geretourneerde toestellen teruggestuurd naar Apple.Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:52:
[...]
Dus je hebt gewoon effe een moodswing en nu moet binnenkort iemand anders maar een gebruikt toestel kopen omdat je even niet helder dacht ? De zwarte is technisch identiek hoor, maakt buiten het randje vrij weinig uit.
Moet hij toch lekker zelf weten, of heb je nog nooit een trui gekocht, waarvan je achteraf dacht, nee is het toch niet helemaal, dus ik ruil hem weer. Precies hetzelfde maar dat is wel toegestaan, omdat het geen ipad is? Of mogen mensen de witte niet niet mooi vinden van je, want merk dat je daar vaak nogal fel op bentPhuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:52:
[...]
Dus je hebt gewoon effe een moodswing en nu moet binnenkort iemand anders maar een gebruikt toestel kopen omdat je even niet helder dacht ? De zwarte is technisch identiek hoor, maakt buiten het randje vrij weinig uit.

[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 01-05-2011 18:35 ]
Een trui kan je ruilen om meerdere redenen:timwijn schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:34:
[...]
Moet hij toch lekker zelf weten, of heb je nog nooit een trui gekocht, waarvan je achteraf dacht, nee is het toch niet helemaal, dus ik ruil hem weer.
- belachelijk veel winstmarge op zo'n product dus eentje missen is niet zo'n groot probleem
- men is niet zo kritisch op een klein defect bij een trui als bij een iPad
- een trui is 90% uiterlijk, 10% functie, een iPad wordt geacht het omgekeerde te hebben.
Je bent goed bij de les maar mij maakt het niet uit of hij een zwarte beu was en een witte wou, mijn reactie was identiek dezelfde geweest.Of mogen mensen de witte niet niet mooi vinden van je, want merk dat je daar vaak nogal fel op bent?
LOL waar heb je die kennis vandaan ? Zeker ook nog terug naar de fabriek in China voor "repackaging" ? Nee hoor, het is ineens de verkoper zijn probleem om een gebruikt toestel te verkopen.Squatjj schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:54:
[...]
Waar maak je je druk om? In het algemeen worden geretourneerde toestellen teruggestuurd naar Apple.
Het ligt misschien aan mij dat ik nadenk voordat ik een aankoop doe en als ik dan een slechte keuze maak, zadel ik andere mensen niet op met mijn probleem. Dat is nu éénmaal mijn aard, dat ik een sterk verantwoordelijkheidsgevoel heb. Blijkbaar is het vanzelfsprekender om impulsieve aankopen te maken om het dan de winkel maar te laten oplossen.
Als Dixons een omruilpolicy heeft moet 'ie gewoon terug gaan naar de Dixons. Die hebben ze niet voor niets.
Zo niet moeten we niet moeilijk gaan doen. Dan kan 'ie 'm beter 'zgan' op marktplaats verpatsen voor ietsje minder dan de nieuwprijs imo.
Zo niet moeten we niet moeilijk gaan doen. Dan kan 'ie 'm beter 'zgan' op marktplaats verpatsen voor ietsje minder dan de nieuwprijs imo.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
- je wil toch niet zeggen dat de winstmarges op ipads minimaal zijn?Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:35:
[...]
Een trui kan je ruilen om meerdere redenen:
- belachelijk veel winstmarge op zo'n product dus eentje missen is niet zo'n groot probleem
- men is niet zo kritisch op een klein defect bij een trui als bij een iPad
- een trui is 90% uiterlijk, 10% functie
- als ik een trui koop voor bijv. 90 euro wat niet ongewoon is, dan breng ik hem dus wel terug, ook als het maar iets keins is.
- volgens mij kopen veel mensen hem ook voor het hoge ''gadgetgehalte'' dus denk dat voor een behoorlijk aantal mensen het uiterlijk van de ipad ook zeer belangrijk is, in ieder geval meer dan 10%.
Overigens is het ook nogal onzinnig om te zeggen dat je verantwoordelijkheidsgevoel groter is omdat je beter nadenkt over de aankoop van nota bene een ipad. Plus dat het ook nog eens zo is, dat het niet is dat de verkoper met een onverkoopbaar product blijft zitten, aangezien ze toch best geliefd zijn
Niet voor Apple, wel voor de winkels die ze verdelen.timwijn schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:02:
[...]
- je wil toch niet zeggen dat de winstmarges op ipads minimaal zijn?
Hoezo ? Ik wist welk model ik wou toen ik hem kocht. Of bedoel je dat de iPad een impulsaankoop is ?Overigens is het ook nogal onzinnig om te zeggen dat je verantwoordelijkheidsgevoel groter is omdat je beter nadenkt over de aankoop van nota bene een ipad.
Maar je zadelt nog altijd iemand anders op met je minimaal probleem. Het gaat hier niet over een defect maar over een keuze die je gemaakt hebt. Voor je zoiets zegt, denk even na of jij (en anderen) graag een gebruikt product koopt voor dezelfde prijs als een nieuws. Ik weet uit de vele felle discussies hier op het forum in het verleden dat er redelijk wat mensen niet mee opgezet zijn.Plus dat het ook nog eens zo is, dat het niet is dat de verkoper met een onverkoopbaar product blijft zitten, aangezien ze toch best geliefd zijn
Gebruiken jullie de search functie van de ipad wel eens? Vraag me af waarom die op zo'n prominente plek in iOS zit, gebruik hem eigenlijk nooit en is niet uit te schakelen. Scroll regelmatig te ver naar links waardoor ik in de search functie kom.
Er wordt helemaal niemand met een probleem opgezadeld, sommige winkels bieden als onderdeel van hun marketing klanten de mogelijkheid producten om te wisselen omdat ze de kleur niet leuk vonden of wat dan ook. Die service subsidieert iedere klant die in een dergelijke winkel iets koopt. Het is dan toch ook niet raar als mensen daar gebruik van willen maken? Al vloekt de kleur van de witte Ipad met iemands kat, als er een no-fuss return policy is kan je hem daarom ruilen. Mede hierom koop ik mijn spullen het liefst bij de mediamarkt, ik breng zelden dingen terug (ooit een nintendo DS teruggebracht en laatst een blu-ray speler) maar het idee dat het kan is voor mij een argument op bij een winkel met zo'n policy te kopen.Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:50:
Maar je zadelt nog altijd iemand anders op met je minimaal probleem. Het gaat hier niet over een defect maar over een keuze die je gemaakt hebt. Voor je zoiets zegt, denk even na of jij (en anderen) graag een gebruikt product koopt voor dezelfde prijs als een nieuws. Ik weet uit de vele felle discussies hier op het forum in het verleden dat er redelijk wat mensen niet mee opgezet zijn.
Ik gebruik hem heel vaak, even een app opstarten, filmpje voor de kleine opstarten of een mailtje opzoeken. Eigenlijk nog vaker op de iPhone als ik iemand wil bellen.Brammel schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:50:
Gebruiken jullie de search functie van de ipad wel eens? Vraag me af waarom die op zo'n prominente plek in iOS zit, gebruik hem eigenlijk nooit en is niet uit te schakelen. Scroll regelmatig te ver naar links waardoor ik in de search functie kom.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
I k k o m n i e t m e e r b i j . . . .Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:35:
[...]
- een trui is 90% uiterlijk, 10% functie, een iPad wordt geacht het omgekeerde te hebben.
Waar haalt 'ie het vandaan?

Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Geen idee haha. Maar snap niet waarover hij "zeurt"? Op een telefoon geldt namelijk een soort van hetzelfde beleid, terugbrengen binnen bepaalde belminuten, dan is 't toch ook al gebruikt om zijn termen te gebruiken.wvexeltweakers schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:31:
[...]
I k k o m n i e t m e e r b i j . . . .
Waar haalt 'ie het vandaan?
Dus omdat de winkelier weinig winst maakt op Apple spullen moet een consument daar rekening mee houden? Dat is toch een keuze van de winkelier om Apple dealer te worden. Aan de winst berichten van Apple te zien moeten de dealers daar toch ook iets terug van zienPhuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:50:
[...]
Niet voor Apple, wel voor de winkels die ze verdelen.
Verwijderd
Als je niet van dit soort praktijken gediend bent, dan moet je je Ipad gewoon kopen bij een winkel die er een heel groot probleem van maakt om te retourneren. Dan loop je geen kans om een gebruikte te krijgen... Voor het overige moet men dat zelf weten. Als een winkel het zo gemakkelijk maakt en daarmee adverteert, dan is dat hun eigen beleid en dus eigen probleem. De klant maakt dan enkel gebruik van de door henzelf aangeboden service. Winst of geen winst....
Dude, ik vind de toonin jouw reacties of het algemeen a-relaxed. Ook op mijn vraag of ik via iPhone explorer in mijn reactie van 3-4 dagen terug had je ook al een beetje een snauwende toon. Regelmatig heb ik bij juw reacties zoiets van 'waar bemoei je je mee?'.
Misschien kun je eens wat aandacht schenken aan de manier waarop je overkomt?
iPad is ook veel design en minder functie. En ja, er zijn genoeg mensen die de iPad zomaar kopen zonder dat ze het de dag van te voren nog hadden bedacht. Wat veel winkels gewoon doen is de geretourneerde iPad als defect melden bij Apple, en dan zorgt Apple voor een vervanging (aangezien Apple ze dan een 'foutief product' hebben verkocht). Moet zoiezo geen probleem zijn vanwege al die backlight bleeding issues (want hier draait Apple voor de kosten op, niet de winkelier). En zelfs als ze het niet als defect melden bij Apple, dan is dat toch probleem van de winkelier aangezien zij zo'n regeling hebben.Phuncz schreef op zondag 01 mei 2011 @ 19:35:
[...]
Een trui kan je ruilen om meerdere redenen:
[...]
LOL waar heb je die kennis vandaan ? Zeker ook nog terug naar de fabriek in China voor "repackaging" ? Nee hoor, het is ineens de verkoper zijn probleem om een gebruikt toestel te verkopen.
Het ligt misschien aan mij dat ik nadenk voordat ik een aankoop doe en als ik dan een slechte keuze maak, zadel ik andere mensen niet op met mijn probleem. Dat is nu éénmaal mijn aard, dat ik een sterk verantwoordelijkheidsgevoel heb. Blijkbaar is het vanzelfsprekender om impulsieve aankopen te maken om het dan de winkel maar te laten oplossen.
Ik weet het niet zeker, maar winkeliers hebben hier vast wel afspraken over met Apple. Net zoals T-Mobile met de iPhone: elke geretourneerde iPhone wordt teruggestuurd naar Apple voor controle en vervanging van bijvoorbeeld de batterij (tenzij het nog helemaal ongeopend is, maar dan heeft niemand hier toch last van?)
Je zadelt niemand met een probleem op als je het terugstuurt. Ik neem aan dat je een iPad 2 hebt gekocht. Jij bent nu helemaal happy ermee natuurlijk, maar ik durf te wedden dat als de winkelier je had verteld dat het een geretourneerde iPad 2 uit de VS was en nu wordt gebruikt voor verkoop in Europa, dat je dan opeens allerlei dingen aan het apparaat zou zien wat er mis mee is.
Feit is dat zelfs als het geretourneerd is, het goed wordt gecontroleerd op krasjes en andere problemen en dat het net zo goed is als eentje recht uit de fabriek. Pas als je weet dat het niet recht uit de fabriek komt, vind je het een probleem.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q4C46W2KsW0]
De vraag "wanneer is dit ingeburgerd" is makkelijk te beantwoorden: "op het moment dat die kinders het werkende leven in gaan"
Zij weten dan niet beter dan dat zij ook hun kinderen digitaal laten opvoeden.
Er is naar het schijnt nu al een tekort aan refurbished ipads, dus alle ipads welke om wat voor redenen wordt omgeruild, gaat gewoon het refurbish-traject in.
De vraag "wanneer is dit ingeburgerd" is makkelijk te beantwoorden: "op het moment dat die kinders het werkende leven in gaan"
Zij weten dan niet beter dan dat zij ook hun kinderen digitaal laten opvoeden.
Het is heel simpel. ze plakken er een labeltje "refurbished" op na een check.Squatjj schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:14:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar winkeliers hebben hier vast wel afspraken over met Apple. Net zoals T-Mobile met de iPhone: elke geretourneerde iPhone wordt teruggestuurd naar Apple voor controle en vervanging van bijvoorbeeld de batterij (tenzij het nog helemaal ongeopend is, maar dan heeft niemand hier toch last van?)
Feit is dat zelfs als het geretourneerd is, het goed wordt gecontroleerd op krasjes en andere problemen en dat het net zo goed is als eentje recht uit de fabriek. Pas als je weet dat het niet recht uit de fabriek komt, vind je het een probleem.
Er is naar het schijnt nu al een tekort aan refurbished ipads, dus alle ipads welke om wat voor redenen wordt omgeruild, gaat gewoon het refurbish-traject in.
[ Voor 90% gewijzigd door kmf op 02-05-2011 17:33 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Is 16GB echt zo weinig als ik denk dat het is ?
Wil der 1GB aan albums op, Paar boeken en tijdschriften, veel apps en 1/2 films erop zetten. Wat is nu slimmer, een 16GB en geld besparen of een 32GB en meer erop kwijt kunnen ?
Wil der 1GB aan albums op, Paar boeken en tijdschriften, veel apps en 1/2 films erop zetten. Wat is nu slimmer, een 16GB en geld besparen of een 32GB en meer erop kwijt kunnen ?
Gegroet!
Ga voor de 32GB. De apps/games beginnen steeds groter te worden. Fifa 11 is bijvoorbeeld al 900MB.
En bij andere apps kan je boeken, muziek, films, tv series, stripboeken, kranten erin zetten (goodreader, pressreader, comicrack, vlc). Dan is die 16GB echt HEEL SNEL vol.
Die 100 euro die je denkt te besparen ben je weer 'kwijt' in tijd die je staat te prutsen met dingen deleten om ruimte vrij te maken.
En bij andere apps kan je boeken, muziek, films, tv series, stripboeken, kranten erin zetten (goodreader, pressreader, comicrack, vlc). Dan is die 16GB echt HEEL SNEL vol.
Die 100 euro die je denkt te besparen ben je weer 'kwijt' in tijd die je staat te prutsen met dingen deleten om ruimte vrij te maken.
Ik heb een 16gb, al vanaf het begin en zie mezelf als een gemiddelde gebruiker Ik heb bakken apps, lees comics en kijk films met dat ding, 16gb is echt niet te weinig. Een gekeken film gaat er direct weer af (waarom op de iPad bewaren?), en ik heb slechts 1 of 2 grote (800mb+) apps.
Verwijderd
Ik heb ook een 16gb ipad 1 maar de ipad 3 word mooi een 64gb of groter.
Ik gebruik mijn ipad intensief (3 + uur per dag)
- Boeken Lezen
- Films/ series kijken
- Gamen
- Internetten
- Foto`s
- Muziek
En het is voor mij toch wel irritant dat ik vaak bestanden moet verwijderen en andere moet neerzetten omdat ik MAAR 16gb heb. Het is in mijn ogen toch fijner als je minder vaak je ipad aan de computer moet hangen om bestanden te wisselen. Daarnaast is mijn 16gb altijd vol en moet ik vaak concessies maken als ik een spelletje wil downloaden.
- Boeken Lezen
- Films/ series kijken
- Gamen
- Internetten
- Foto`s
- Muziek
En het is voor mij toch wel irritant dat ik vaak bestanden moet verwijderen en andere moet neerzetten omdat ik MAAR 16gb heb. Het is in mijn ogen toch fijner als je minder vaak je ipad aan de computer moet hangen om bestanden te wisselen. Daarnaast is mijn 16gb altijd vol en moet ik vaak concessies maken als ik een spelletje wil downloaden.
Verwijderd
Dat heb ik nou ook, alleen met 32GBVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:57:
Dus mijn volgende type iPad wordt gewoon die met het meeste geheugen!
Heeft iemand de iPad al op een Ubuntu Natty 11.04 aangesloten ?
Ikke wel (en dan nog in een VMware op de Macbook) en dan zie je keurig alle apps met de bestanden in de folders van elke app gewoon in Nautilus weergegeven. Klasse !
Dat kan iTunes niet eens. Je kunt alleen in de hoofdfolders kijken van de apps (bug ?) en je kunt er ook niet heen slepen naar de Finder. Erg on-Apple.
Dus als ik bestanden via USB van/naar mijn Macje start ik mooi Ubuntu 11.04 in VMware op (voorzover ik het niet via Goodreader / Filebrowser / iStorage via Wifi doe).
Is er niet een soortgelijke 'native' Mac OSX app waarmee je direct in de folders van de apps van de op de USB aangesloten iPad kunt kijken ?
Ikke wel (en dan nog in een VMware op de Macbook) en dan zie je keurig alle apps met de bestanden in de folders van elke app gewoon in Nautilus weergegeven. Klasse !
Dat kan iTunes niet eens. Je kunt alleen in de hoofdfolders kijken van de apps (bug ?) en je kunt er ook niet heen slepen naar de Finder. Erg on-Apple.
Dus als ik bestanden via USB van/naar mijn Macje start ik mooi Ubuntu 11.04 in VMware op (voorzover ik het niet via Goodreader / Filebrowser / iStorage via Wifi doe).
Is er niet een soortgelijke 'native' Mac OSX app waarmee je direct in de folders van de apps van de op de USB aangesloten iPad kunt kijken ?
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Verwijderd
Voor 'normaal' EN 'persoonlijk' gebruik kan het inderdaad genoeg zijn, boekje gelezen, spelletje uitgespeeld en filmpje bekenen en dan meteen daarna alles verwijderen enz.deBennie schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:14:
Ik heb een 16gb, al vanaf het begin en zie mezelf als een gemiddelde gebruiker Ik heb bakken apps, lees comics en kijk films met dat ding, 16gb is echt niet te weinig. Een gekeken film gaat er direct weer af (waarom op de iPad bewaren?), en ik heb slechts 1 of 2 grote (800mb+) apps.
Maar...
Ik gebruik hem onder andere ook als opslag/archief, met name voor al mijn boeken en tijdschriften en strips en muziek, zodat ik altijd alles bij me hebt en dus kan opzoeken.
Bovendien, als je de iPad moet delen met mede gebruikers dan wordt het helemaal lastig... de kinderen vermoorden mij als ik bepaalde films of spelletjes verwijder
Tevens speelt ook mee of de iPad is gejealbreakt, zo ja... dan installeer en gebruik je natuurlijk ook veel en veel meer, dus is hij ook sneller vol, met name de nieuwere games zijn super mooi maar vreten ruimte.
Gelukkig maar dat we kunnen kiezen, ieder zijn meug
Hebbie geen NAS dan? 
Ik zou de iPad niet zo snel als opslag gebruiken, maar meer als een consumeer-product. Filmpje downloade, op de iPad zetten, kijken en er weer afhalen. Zo is het volgens mij ook bedoeld.
Heb je er de extra investering voor over, ga dan vooral voor meer geheugen, maar kun je het voor jezelf inschatten dat je het apparaat niet als opslag gaat gebruiken, dan is 16gb afdoende.
Ik zou de iPad niet zo snel als opslag gebruiken, maar meer als een consumeer-product. Filmpje downloade, op de iPad zetten, kijken en er weer afhalen. Zo is het volgens mij ook bedoeld.
Heb je er de extra investering voor over, ga dan vooral voor meer geheugen, maar kun je het voor jezelf inschatten dat je het apparaat niet als opslag gaat gebruiken, dan is 16gb afdoende.
http://www.ecamm.com/mac/phoneview/ of http://www.macroplant.com/iphoneexplorer/skatebiker schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:31:
[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 03-05-2011 11:21 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik zou zeker minimaal gaan voor 32 GB (ik zelf heb ook 32 GB). Apps worden alleen maar groter, films in steeds betere kwaliteit en je gaat het steeds meer gebruiken. Vergeet ook niet dat een gedeelte ook nog naar het iOS gaat. Zo heb je maar 29 GB echt beschikbaar, als je voor de 32 GB gaat. Ik zelf heb nu nog 6 GB vrije ruimte, en gebruik mijn iPad redelijk veel. Het is dat ik ook een iPhone heb, en dat ook gebruik voor bepaalde apps, maar als ik die niet had zou ik zeker meer ruimte verbruiken op de iPad.
Ik heb nu de iPad 1, en bij de iPad 3 ga ik zeker weer voor de 32 GB, of misschien zelfs 64 GB. Eerlijk gezegd hoop ik dat de iPad 3 uit komt in 32, 64 en 128 GB want dan is de keuze simpel (64). Bespaart toch weer mooi 100 euro.
Ik heb nu de iPad 1, en bij de iPad 3 ga ik zeker weer voor de 32 GB, of misschien zelfs 64 GB. Eerlijk gezegd hoop ik dat de iPad 3 uit komt in 32, 64 en 128 GB want dan is de keuze simpel (64). Bespaart toch weer mooi 100 euro.
Maar refurbished is nog niet zo slecht als men denkt.kmf schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:24:
[...]
Het is heel simpel. ze plakken er een labeltje "refurbished" op na een check.
Volgens mij kunnen we deze discussie beter staken, want het is toch persoonlijk. Ik kom prima met 16gb uit, waar anderen niet zonder 64 kunnen, laat iedereen zelf bekijken waar hij/zij hem voor gaat gebruiken, want er is geen beste versie 
Terug naar belangrijkere ervaringen dus.
Heb nu een eerste weekend als iPad 2 bezitter erop zitten en ben erg te spreken over het apparaat, alleen flink ik de vettige vingers van het scherm vegen. Ben trouwens erg onder de indruk van de Twitter applicatie, werkt erg fraai en makkelijk. Kan overigens geen versie voor de iPad van Tweetdeck ontdekken, want mis wel ondersteuning voor meerdere accounts.
Batterij gaat met redelijk intensief gebruik een hele dag mee wat ik zeker een pluspunt vind. Opvallend ook hoe hard dat ding eigenlijk kan, had wat podcastst van Dubstep.fm gedownloaden en vond dat voor een mobiel apparaat helemaal niet verkeerd klinken, los van het feit dat je bij Dubstep eik een subwoofer nodig hebt uiteraard
Nee, ben er erg over te spreken, eens zien hoe ik er over een tijdje tegenover sta nadat het nieuwe eraf is.
Batterij gaat met redelijk intensief gebruik een hele dag mee wat ik zeker een pluspunt vind. Opvallend ook hoe hard dat ding eigenlijk kan, had wat podcastst van Dubstep.fm gedownloaden en vond dat voor een mobiel apparaat helemaal niet verkeerd klinken, los van het feit dat je bij Dubstep eik een subwoofer nodig hebt uiteraard
Nee, ben er erg over te spreken, eens zien hoe ik er over een tijdje tegenover sta nadat het nieuwe eraf is.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
De beste is de duurstetimwijn schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:51:
Volgens mij kunnen we deze discussie beter staken, want het is toch persoonlijk. Ik kom prima met 16gb uit, waar anderen niet zonder 64 kunnen, laat iedereen zelf bekijken waar hij/zij hem voor gaat gebruiken, want er is geen beste versie
Nog heel snel even terug op die discussie: ik denk dat genoeg mensen het op dit moment goed kunnen doen met 16 GB, maar er vanuitgaand dat je het apparaat twee jaar houdt is 32 GB toch wat wijzer, kijkend naar de ontwikkelingen.
Maar goed. Ben ik de enige die het haast 'zorgwekkend' vind dat er voor de iPad 1 nog geen logs zijn met iOS 5 (zelfde voor de 3GS trouwens)? Aan de A4-chip kan het niet liggen, aangezien de iPhone 4 die ook gebruikt.
De batterij in de iPad 1 en 2 is inderdaad geweldig. Zelfs met intensief gebruik hoef je hem 's nachts meestal niet op te laden.
[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 03-05-2011 12:08 ]
Waarschijnlijk zal dat niet lang meer duren, ik verwacht dat Twitter for iPad ook wel functies gaat overnemen uit Tweetdeck. Vooral nu Twitter Tweetdeck heeft overgenomen.Wom schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:55:
Heb nu een eerste weekend als iPad 2 bezitter erop zitten en ben erg te spreken over het apparaat, alleen flink ik de vettige vingers van het scherm vegen. Ben trouwens erg onder de indruk van de Twitter applicatie, werkt erg fraai en makkelijk. Kan overigens geen versie voor de iPad van Tweetdeck ontdekken, want mis wel ondersteuning voor meerdere accounts.
Mijn iPad2 kan terug, ben erachter gekomen dat de microfoon tijdens opnemen alleen maar gepiep en gekraak oplevert. Checken dus.
Verwijderd
Leuke discussie over 16GB t/m 64 GB.
Uiteindelijks is het persoonlijk, maar voor 99% is 32 t/m 64 overkill
Games zullen games zijn die veel data slurpen. De vraag is wil jij elke game bewaren en dan is waarsch 64 GB niet genoeg. Games op je pc/internet en streamen maar zou de ultieme oplossing zijn.
3 woorden streamen
Films/series/Muziek/Foto's kun je streamen scheelt heel wat data en gedonder om hem uberhaupt op je ipad te zetten.Ik heb ook een 16gb ipad 1 maar de ipad 3 word mooi een 64gb of groter.
- Boeken Lezen
- Films/ series kijken
- Gamen
- Internetten
- Foto`s
- Muziek
Games zullen games zijn die veel data slurpen. De vraag is wil jij elke game bewaren en dan is waarsch 64 GB niet genoeg. Games op je pc/internet en streamen maar zou de ultieme oplossing zijn.
3 woorden streamen
Verwijderd
Moet je hier zelf ook om lachen? ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:09:
Persoonlijk is persoonlijk en niks meer of minder. Het hangt volledig af van je gebruik. Als je veel en lang op reis bent en een aantal films wil kijken zonder beschikking over een laptop, kan je met 16gb weleens tekort komen. Of als je je iPad gewoon niet vaak aan iTunes wil hangen en niet wil omkijken naar je beschikbare ruimte... Vind je dat geen probleem en kan je constant syncen, dan kan 16gb genoeg zijn...
Dus, persoonlijk...
*Bump* over naar belangrijkere zaken 

timwijn schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:51:
Verwijderd
Ik geloof in de toekomst. Heb om dit moment beschikking tot het internet en dan is 64 GB redelijk beperktVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:40:
[...]
Moet je hier zelf ook om lachen? ;-)
Persoonlijk is persoonlijk en niks meer of minder. Het hangt volledig af van je gebruik. Als je veel en lang op reis bent en een aantal films wil kijken zonder beschikking over een laptop, kan je met 16gb weleens tekort komen. Of als je je iPad gewoon niet vaak aan iTunes wil hangen en niet wil omkijken naar je beschikbare ruimte... Vind je dat geen probleem en kan je constant syncen, dan kan 16gb genoeg zijn...
Dus, persoonlijk...
Internet is mijn bron. PC kan ik op afstand aan en uit doen en alles delen maar
Op reis dan zou ik het via een externe hardeschijf aanpakken ivm films/muziek
Uit ervaring weet ik dat de gemiddelde consument nul,komma nul weet ivm data opslag, denk dat ik daarom met die 99% niet eens zo slecht scoor
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 18:08 ]
Verwijderd
Nou ik vind er géén reet aan en met mij velen...Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:09:
[...]
Films/series/Muziek/Foto's kun je streamen scheelt heel wat data en gedonder om hem uberhaupt op je ipad
3 woorden streamen
Er zijn ook nog mensen die door hun werk de halve wereld moeten rondreizen...
Dus streamen zit er niet in als je in die delen van de wereld zit waar internet/telefonie gewoonweg niet aanwezig is en als het internet wel aanwezig is, dan werkt het retetraag of vaker niet dan wel!
Laat iedereen nou gewoon zijn eigen keuze maken

Verwijderd
Is een externe schijf niet wat voor jou. Voor het geld wat je voor een 16 GB extra betaald heb je een externe hardeschijf met heel wat meer GB's.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:11:
[...]
Nou ik vind er géén reet aan en met mij velen...
Er zijn ook nog mensen die door hun werk de halve wereld moeten rondreizen...
Dus streamen zit er niet in als je in die delen van de wereld zit waar internet/telefonie gewoonweg niet aanwezig is en als het internet wel aanwezig is, dan werkt het retetraag of vaker niet dan wel!
Laat iedereen nou gewoon zijn eigen keuze maken
Euhh, 'Decennia' vraagt in zijn/haar reactie afgelopen nacht om 00:41 expliciet of 16gb te weinig is. Daar mag dan toch wel op gereageerd worden??
als ik dan toch thuis ben hoef ik ook niet op de ipad te kijken, daar is de tv voor.
Overigens heb ik zelf een 32gb versie, maar nog nooit meer dan 12gb gebruikt denk ik. Doe er vanalles mee, maar vooral browsen op het net, boeken lezen en series kijken. Ik zou echter nooit kiezen voor een 16gb versie, tis gewoon zo weinig qua spelingsruimte vind ik.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Verwijderd
True grappig weetje dat je de tv weer op de ipad aan kunt sluiten en dan alles rechtstreeks naar de tv kunt streamen mits hdmiVoxalizer schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:27:
[...]
als ik dan toch thuis ben hoef ik ook niet op de ipad te kijken, daar is de tv voor.![]()
Overigens heb ik zelf een 32gb versie, maar nog nooit meer dan 12gb gebruikt denk ik. Doe er vanalles mee, maar vooral browsen op het net, boeken lezen en series kijken. Ik zou echter nooit kiezen voor een 16gb versie, tis gewoon zo weinig qua spelingsruimte vind ik.
Als ik stream dan is de ipad 2 oplossing het meeste flexibel, aangezien deze mobiel is en slechts 2 handelingen pc aan en de ipad.
Vergeleken met 360 en ps3 gaat streamen sneller via de ipad. Bij alle 3 moet natuurlijk mijn pc wel aanstaan. ipad 2 is alleen starten en klaar. Bij de ps3 en 360 weer extra handelingen. Voor series etc vind ik de ipad dan meer dan genoeg geschikt ivm beeldkwaliteit tov tv.
Verwijderd
ik heb ook 32 gb, streamen is niet altijd mogelijk en zeker niet met een standaard iPadVerwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:09:
[...]
Films/series/Muziek/Foto's kun je streamen scheelt heel wat data en gedonder om hem uberhaupt op je ipad te zetten.
3 woorden streamen
Mjah daar heb ik een dedicated mediaspeler voor die HD materiaal zonder conversie afspeelt van een NAS.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:37:
[...]
True grappig weetje dat je de tv weer op de ipad aan kunt sluiten en dan alles rechtstreeks naar de tv kunt streamen mits hdmi
Als ik stream dan is de ipad 2 oplossing het meeste flexibel, aangezien deze mobiel is en slechts 2 handelingen pc aan en de ipad.
Vergeleken met 360 en ps3 gaat streamen sneller via de ipad. Bij alle 3 moet natuurlijk mijn pc wel aanstaan. ipad 2 is alleen starten en klaar. Bij de ps3 en 360 weer extra handelingen. Voor series etc vind ik de ipad dan meer dan genoeg geschikt ivm beeldkwaliteit tov tv.
Aansluiten van je iPad is leuk, maar meer om presentaties te houden of even snel wat laten zien.
Ik heb een iPad 1 16gb. 16gb is genoeg zolang je geen films kijkt.
Ik kijk er alleen films op als ik in de trein of op het vliegtuig zit. Het geheugenprobleem heb ik als volgt opgelost: Apple Camera Connection Kit + jailbreak + 32GB SD card + iFile en XBMC voor iOS. Werkt vlekkeloos. Op de SD kaart zet ik alleen films, geen andere files.
Ik kijk er alleen films op als ik in de trein of op het vliegtuig zit. Het geheugenprobleem heb ik als volgt opgelost: Apple Camera Connection Kit + jailbreak + 32GB SD card + iFile en XBMC voor iOS. Werkt vlekkeloos. Op de SD kaart zet ik alleen films, geen andere files.
Volgens mij is het met Twitter for iPad al mogelijk om meer accounts te gebruiken...Nitai schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:10:
[...]
Waarschijnlijk zal dat niet lang meer duren, ik verwacht dat Twitter for iPad ook wel functies gaat overnemen uit Tweetdeck. Vooral nu Twitter Tweetdeck heeft overgenomen.
Verwijderd
Zullen altijd uitzondering zijn. Als je het direct goed doet zou ik een externe hardeschijf erbij nemen. Veel GB's voor een lage prijs tov de ipad GB's.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:42:
[...]
ik heb ook 32 gb, streamen is niet altijd mogelijk en zeker niet met een standaard iPad
Enige echt voordeel van aantal GB zie je voornamelijk terug met grote games en apps, aangezien je die moet installeren op de ipad 2 zelf.
Hehe deel je mening deels draai zelf ps3 media server en windows media server en natuurlijk air video server.Nitai schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:12:
[...]
Mjah daar heb ik een dedicated mediaspeler voor die HD materiaal zonder conversie afspeelt van een NAS.
Aansluiten van je iPad is leuk, maar meer om presentaties te houden of even snel wat laten zien.
Mocht je een hd film hebben staan op de ipad 2 en je gebruikt die hdmi aansluiting ziet het er gewoon super strak uit zowel op een beamer als een hdtv. Air video streamt op het intern netwerk moeiteloos 1080P bestand van 8GB en heeft hier geen moeite mee. Ideaal kan mooi alles HD downloaden zonder dat ik bestanden hoef om te zetten oid
Leuke feature
[YouTube: http://youtu.be/BnM8ciByJps]
Deze feature draadloze hdmi zou voor alles ideaal zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 21:38 ]
Ik ga toch niet een of andere harde schijf die eraan bungelt gebruiken? Ben gek.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:18:
[...]
Zullen altijd uitzondering zijn. Als je het direct goed doet zou ik een externe hardeschijf erbij nemen. Veel GB's voor een lage prijs tov de ipad GB's.
Hoogstens om even een film op de iPad zelf te zetten en de harde schijf er weer uit te trekken.
PS. Waarom zou je in hemelsnaam van een thuisnetwerk naar je iPad en dan naar je TV streamen? Stream dan gewoon direct met je TV....
[ Voor 25% gewijzigd door Xeanor op 03-05-2011 21:46 ]
Verwijderd
Hardeschijf is een optie he. Als je veel muziek/videos/Ebooks hebt dan is 16 GB weinig maar dat geldt ook voor 64 GB.Xeanor schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 21:43:
[...]
Ik ga toch niet een of andere harde schijf die eraan bungelt gebruiken? Ben gek.
Hoogstens om even een film op de iPad zelf te zetten en de harde schijf er weer uit te trekken.
PS. Waarom zou je in hemelsnaam van een thuisnetwerk naar je iPad en dan naar je TV streamen? Stream dan gewoon direct met je TV....
Draai nu lokaal server. Stel ik neem mijn ipad mee naar iemand anders ff hdmi en ipad 2 meer heb ik dan niet nodig. Thuis ivm ps3 en 360 ipad is stukken mobieler als je meerdere tv's hebt Vandaar dat ik veel toekomst zie ivm draadloos hdmi. Alle Boxen 1 centrale plek.
Eigen tv is nog een oude crt met hdmi en ondersteunt wel de hd resoluties. TV is wel antiek maar gecalibreerd en geeft nog steeds prachtig beeld weer. Wacht nog op de overstap naar een 3d scherm.
Dus uiteindelijk geef ik toe wel omslachtig maar in het voorbeeld van meerdere TV's of bij iemand anders je videotheek via airvideo meenemen is de combo ipad en hdmi ideaal.
Hoeveel mensen hebben nou meerdere tv's... bijna iedereen heeft gewoon 1 tv in de woonkamer, vaak ook een pc in de woonkamer danwel een media server die je direct vanaf je bank kunt bedienen met groot gemak. Daar heb je geen iPad bij nodig. Als je naar iemand anders gaat kan je overigens ook gewoon de film op een USB stick/externe schijf zetten en die in de TV/Blu-ray/mediaserver whatever steken. Ook geen iPad voor nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:06:
[...]
Hardeschijf is een optie he. Als je veel muziek/videos/Ebooks hebt dan is 16 GB weinig maar dat geldt ook voor 64 GB.
Draai nu lokaal server. Stel ik neem mijn ipad mee naar iemand anders ff hdmi en ipad 2 meer heb ik dan niet nodig. Thuis ivm ps3 en 360 ipad is stukken mobieler als je meerdere tv's hebt Vandaar dat ik veel toekomst zie ivm draadloos hdmi. Alle Boxen 1 centrale plek.
Eigen tv is nog een oude crt met hdmi en ondersteunt wel de hd resoluties. TV is wel antiek maar gecalibreerd en geeft nog steeds prachtig beeld weer. Wacht nog op de overstap naar een 3d scherm.
Dus uiteindelijk geef ik toe wel omslachtig maar in het voorbeeld van meerdere TV's of bij iemand anders je videotheek via airvideo meenemen is de combo ipad en hdmi ideaal.
Wat mij betreft is een iPad voor 90% voor gebruik onderweg, en op de wc
Mijn series zijn tussen de 600-1100MB per episode, dus dan is een 32GB toch wel wenselijk. Als je lui bent met gekeken episodes verwijderen etc. (beetje disk management) dan is 64GB toch erg fijn.
Een 720p film is zo'n 4GB dus dan kun je zelfs met enigszins wat gemak een stuk of 4-5 films meenemen (voor als je een flinke tijd onderweg bent) op de iPad zelf als je een 32GB hebt, dat kan absoluut niet op de 16GB.
[ Voor 19% gewijzigd door Xeanor op 03-05-2011 23:12 ]
Volgens mij heeft bijna iedereen juist 2 tv's (woonkamer en slaapkamer) en zodra er kinderen bij komen ook daar op de kamersXeanor schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:58:
[...]
Hoeveel mensen hebben nou meerdere tv's... bijna iedereen heeft gewoon 1 tv in de woonkamer
[..]
Ja, de wat bovengemiddeld goed verdienende families misschien wel ja.CoiLive schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 01:27:
[...]
Volgens mij heeft bijna iedereen juist 2 tv's (woonkamer en slaapkamer) en zodra er kinderen bij komen ook daar op de kamers
Verwijderd
Streamen doet het mobiel gebruik van een ipad teniet in mijn ogen. Ik heb een erg klein huisje (woon in china) En ben dus vaak buiten/werk/ onderweg.
Dus ik moet alles waar ik toegang tot wil hebben lokaal opslaan. Daarnaast heb ik een simpele dell laptop en wil ik niet meer investeren in allerlei rand apparatuur voor mijn ipad.
Persoonlijk maak ik bij de ipad 3 de overstap naar een 64> gb versie, omdat ik het fijner vind om minder vaak te hoeven wisselen van bestanden. Persoonlijke smaak kwestie. Net zoals ik nooit een 3G versie zal aanschaffen maar bij wifi blijf steken.
Dus ik moet alles waar ik toegang tot wil hebben lokaal opslaan. Daarnaast heb ik een simpele dell laptop en wil ik niet meer investeren in allerlei rand apparatuur voor mijn ipad.
Persoonlijk maak ik bij de ipad 3 de overstap naar een 64> gb versie, omdat ik het fijner vind om minder vaak te hoeven wisselen van bestanden. Persoonlijke smaak kwestie. Net zoals ik nooit een 3G versie zal aanschaffen maar bij wifi blijf steken.
Verwijderd
Ik reis veel (ca.8 weken per jaar in het buitenland) en had vroeger een MacBook. Te groot en te zwaar dus weggedaan en ingeruild voor een netbook, 10 inch en was redelijk tevreden. Toen de iPad kwam was dit het ideale reisgezelschap maar moest toch een netbook mee om bestanden over te zetten etc.
Tot de jailbreak kwam en ik i.c.m. de CCK en 500GB externe drive de ideale oplossing had. Dus geen zware spullen meer meesleuren en toch alle bestanden bij de hand.
En wat doet Steve? Juist ja, blockt sinds 4.2.1 het gebruik van externe HD's op de iPad.
Thanks Steve! If I get a hernia again I will sue your ass
Tot de jailbreak kwam en ik i.c.m. de CCK en 500GB externe drive de ideale oplossing had. Dus geen zware spullen meer meesleuren en toch alle bestanden bij de hand.
En wat doet Steve? Juist ja, blockt sinds 4.2.1 het gebruik van externe HD's op de iPad.
Volgens mij heeft ook vrijwel iedereen meer dan twee tv's. Woonkamer en vaak op de slaapkamer. En met kinderen komt er vaak nog eentje bij, zodat zij spelletjes kunnen spelen of kinderprogrammas kunnen kijken terwijl bijv. pa geen voetbalwedstrijd mist. (maar dan kijk je ook meer naar families).Xeanor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 03:35:
[...]
Ja, de wat bovengemiddeld goed verdienende families misschien wel ja.
Alleen oma of alleenwonenden hebben meestal maar 1 tv.
Mn vader gaat binnenkort een iPad kopen, en ik wil mn moeder graag een tegoedbon geven zodat ze het lezen van boeken op de iPad kan gaan ontdekken. Kan ik dan beter een iTunes of een Kindle tegoedbon geven? Ik heb namelijk even in de iBooks store rondgekeken, maar zag daar eigenlijk niet veel soeps. Ze houdt het meest van thrillers, maar die sectie was nog helemaal leeg in iBooks

Je kunt ook bij Bol.com boeken kopen, eigenlijk alle fatsoenlijke ebookstores kun je bij terecht. De iPad kan het allemaal aan met behulp van (gratis) apps. Zelfs Adobe drm boeken.
Thx voor de tip, maar ik denk dat dat teveel stappen gaan worden. Bon inwisselen bij Bol en boek kopen, downloaden, synchroniseren naar iPad, daar inlezen, ... stelt natuurlijk niet veel voor, maar mn moeder is een beetje een nono, dus ik wil het zo simpel mogelijk maken. Het liefst gewoon op de iPad zelf een store checken, gelijk daar kopen, downloaden en lezen
Bol.com heeft een app, als je die opent, inlogt, heb je al je gekochte boeken beschikbaar. Je kunt gewoon browsen in hun 'store' (website). Vergelijkbaar met de Kindle store. Uiteindelijk moet je kijken naar het aanbod, als je moeder geen problemen heeft met Engelse literatuur, dan is de Kindle Store wel erg makkelijk.
Nederlandse boeken vind je toch meer bij Bol.com of iets dergelijks, daar Amazon geen Nederlandse boeken heeft.
Nederlandse boeken vind je toch meer bij Bol.com of iets dergelijks, daar Amazon geen Nederlandse boeken heeft.
Je kunt je gekochte boeken ook ontdoen van DRM, omzetten naar PDF oid en gewoon een enkele reader gebruiken (goodreader of iBooks). Uiteindelijk kun je ze overal dan wel kopen.
Calibre schijnt wel een prima tool te zijn.
http://calibre-ebook.com/
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2011 11:19 ]
Ok dat is goed om te weten, maar word in mijn geval teveel gedoe ben ik bang. Ik wist niet dat bol.com een eigen app heeft, dat is wel handig om te weten, even uittesten!
Mjah, in het begin was dat noodzakelijk omdat de iPad dat niet ondersteunde, maar nu heb je zoveel gratis apps die DRM ondersteunen op de iPad. Dus dat is geen issue meer (tenzij je er bezwaren tegen hebt natuurlijk). Ik gebruikte Bluefire Reader om schoolboeken te lezen op de iPad. Ik heb ook een tijdje Txtr gebruikt, een online dienst waarbij je je DRM materiaal upload en zo kunt lezen binnen een app op de website.Bosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:17:
Je kunt je gekochte boeken ook ontdoen van DRM, omzetten naar PDF oid en gewoon een enkele reader gebruiken (goodreader of iBooks). Uiteindelijk kun je ze overal dan wel kopen.
Kan iBooks inmiddels ook al DRM boeken aan of niet? Volgens mij wel...
Misschien buiten de vraag om, maar boeken lezen op de ipad is lang niet zo fijn als boeken lezen op een goede e-readerB.A.L. schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:33:
Mn vader gaat binnenkort een iPad kopen, en ik wil mn moeder graag een tegoedbon geven zodat ze het lezen van boeken op de iPad kan gaan ontdekken. Kan ik dan beter een iTunes of een Kindle tegoedbon geven? Ik heb namelijk even in de iBooks store rondgekeken, maar zag daar eigenlijk niet veel soeps. Ze houdt het meest van thrillers, maar die sectie was nog helemaal leeg in iBooks
Zoiets had ik ook al verwacht inderdaad, maar mn vader is een Apple fan dus ja dan koop je een iPadT7D_Sneezy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:
[...]
Misschien buiten de vraag om, maar boeken lezen op de ipad is lang niet zo fijn als boeken lezen op een goede e-reader
Wat ik trouwens wel een opvallend gemis vind aan de Bol apps; je kunt niet vanaf je iPad boeken aanschaffen. Ik vind dat wel een gemis in de gebruiksvriendelijkheid eigenlijk.
Da's volledig persoonlijk.T7D_Sneezy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:
[...]
Misschien buiten de vraag om, maar boeken lezen op de ipad is lang niet zo fijn als boeken lezen op een goede e-reader
Ik lees liever op mijn ipad dan op mijn kindle of sony reader. Ik heb ze alle 3.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Ben nu zelf op vakantie in Spanje en heb in afgelopen anderhalve week 3 boeken van in het totaal 1400 bladzijden gelezen op de iPad2. Gewoon superheerlijk lezen, zelfs in de volle zon kan ik het zien.T7D_Sneezy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:32:
[...]
Inderdaad, hier ook hetzelfde. Ik heb een Kindle, PRS600 en de iPad. Lezen doe ik ook het liefst op de iPad.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:41:
[...]
Da's volledig persoonlijk.
Ik lees liever op mijn ipad dan op mijn kindle of sony reader. Ik heb ze alle 3.
Voor strips gebruik ik ook de iPad het liefst; voor normale boeken gaat er imho niets boven eInk.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:41:
[...]
Da's volledig persoonlijk.
Binnen 4 posts al 4 verschillende meningen. We kunnen wel stellen dat het puur persoonlijk is. Dus harde stellingen als "ipad niet geschikt voor lezen" mogen toch wel weggeschopt worden.
Ik vind 720p of hoger eigelijk al overkill voor onderweg. Een goede xvid dvd/br rip ziet er echt prima uit op het 10" scherm en de 1024 resolutie van de iPad.Xeanor schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:58:
[...]
Mijn series zijn tussen de 600-1100MB per episode, dus dan is een 32GB toch wel wenselijk.
Een 720p film is zo'n 4GB dus dan kun je zelfs met enigszins wat gemak een stuk of 4-5 films meenemen (voor als je een flinke tijd onderweg bent) op de iPad zelf als je een 32GB hebt, dat kan absoluut niet op de 16GB.
Als je via HDMI op tv's gaat kijken is het een ander verhaal maar voor onderweg is het prima, ik zie geen verschil. En ja dan kan ik heel wat meer films op mijn 16GB kwijt. In iedergeval genoeg om de vlieg/treinreis door te komen.
Mwah, een dubbele resolutie van nu op de iPad 3 zou wel nice zijn imho. Denk dat je dat ineens elk ander scherm 'meh' vind.Scidd0w schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:17:
[...]
Ik vind 720p of hoger eigelijk al overkill voor onderweg. Een goede xvid dvd/br rip ziet er echt prima uit op het 10" scherm en de 1024 resolutie van de iPad.
Als je via HDMI op tv's gaat kijken is het een ander verhaal maar voor onderweg is het prima, ik zie geen verschil. En ja dan kan ik heel wat meer films op mijn 16GB kwijt. In iedergeval genoeg om de vlieg/treinreis door te komen.
Verwijderd
Feit is wel dat e-readers gemaakt zijn om lappen tekst op te lezen. Lezen op een e-reader lijkt dan ook meer op het lezen van een boek. Hoe mensen het ervaren, is idd persoonlijk, maar lezen op een iPad lijkt meer op lezen van een computerscherm en is daardoor wellicht slechter voor je ogen?
En dat terwijl er onderzoeken zijn die bewijzen dat lezen vanaf een computerscherm niet slechter is voor de ogen. En een ipad moet je niet vergelijken met die LCD scherm op je bureau. Ook al is die ook een IPS.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:20:
Feit is wel dat e-readers gemaakt zijn om lappen tekst op te lezen. Lezen op een e-reader lijkt dan ook meer op het lezen van een boek. Hoe mensen het ervaren, is idd persoonlijk, maar lezen op een iPad lijkt meer op lezen van een computerscherm en is daardoor wellicht slechter voor je ogen?
Een tablet zoals de iPad heeft namelijk wat eigenschappen die een LCD scherm niet heeft.
1)Het is portable zodat je niet steeds op dezelfde houding er naar kijkt,
2) De lichtsterkte past zich aan aan de omgeving, ipv de standard 100%brightness/contrast van een computerscherm
3) De kijkhoek en lichtverdeling is veel beter dan een standaard TN-paneel.
4) je leest op het kortere afstand t.o.v. een normaal lcd-scherm
Eink is leuk, maar heeft ook z'n nadelen. Het lage contrast is iets wat mij zeer tegenzit bij het lezen.
Dat is inderdaad precies de reden dat ik mijn Kindle destijds weg heb gedaan. Eink is geweldig in een omgeving met veel licht (zoals 's zomers buiten), maar 's avonds met sfeerverlichting zit je echt te turen. Het viel me erg tegen.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:36:
[...]
Eink is leuk, maar heeft ook z'n nadelen. Het lage contrast is iets wat mij zeer tegenzit bij het lezen.
De iPad is onder die omstandigheden juist geweldig, gewoon het backlight heel laag (reflecties zijn in een donkere kamer toch minimaal) en het leest super! Alleen mocht hij wel een beetje lichter zijn wat dat betreft

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 04-05-2011 12:52 ]
De allergrootste nadeel van een ipad t.ov. eink is natuurlijk wel... de vele mogelijkheden van de iPad...
De verleiding is groot om snel even wat te surfen, gamen, mailen, iets anders lezen...
De verleiding is groot om snel even wat te surfen, gamen, mailen, iets anders lezen...
Maar ja.. dan zit je wel met 6 verschillende readers te werken... Toch fijn als je alles kunt beheren en lezen met 1 app.Nitai schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:26:
[...]
Mjah, in het begin was dat noodzakelijk omdat de iPad dat niet ondersteunde, maar nu heb je zoveel gratis apps die DRM ondersteunen op de iPad. Dus dat is geen issue meer (tenzij je er bezwaren tegen hebt natuurlijk). Ik gebruikte Bluefire Reader om schoolboeken te lezen op de iPad. Ik heb ook een tijdje Txtr gebruikt, een online dienst waarbij je je DRM materiaal upload en zo kunt lezen binnen een app op de website.
Kan iBooks inmiddels ook al DRM boeken aan of niet? Volgens mij wel...
Dat zijn voornamelijk issues uit het CRT-tijdperk. Daar was het echt niet relax om de hele dag in een 60Hz lamp te zitten starenkmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:36:
[...]
En dat terwijl er onderzoeken zijn die bewijzen dat lezen vanaf een computerscherm niet slechter is voor de ogen. En een ipad moet je niet vergelijken met die LCD scherm op je bureau. Ook al is die ook een IPS.
Met LCD's vandaag de dag helemaal geen issue meer.
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2011 14:35 ]
Verwijderd
.
Het heeft Sony indirect/direct heel wat schade bezorgt.
Als je veel op reis bent oid dan zullen er ongetwijfeled andere mogelijkheiden beter van toepassing zijn. De ipad bied voor mij eigenlijk alleen maar functionaliteit als ik er mee kan internetten kan. Dit zal voor iedereen anders zijn.
HD 1080P voor de consument beschikbaar is 1920 bij 1080. Dus dubbel gaat al voorbij aan de hoogste hdnorm
Reso heeft wel sterk invloed op je prestaties en ik denk dat nu met de huidige resolutie niet hoeft te klagen
Goed om te wetenkdhoe schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 19:29:
Ik heb een iPad 1 16gb. 16gb is genoeg zolang je geen films kijkt.
Hmm die blok bedoel er zijn speciale fabrikanten die juist hun externe hardeschijven promoten. ivm ipad Steve mag wel denken dat hij alles closed kan houden alleen gaat die vlieger niet altijd op. Kijk naar Sony die die other os functionaliteit eraf knalt. Dat valt nog reuze mee vergeleken met het blokken van een externe hardeschijfVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:32:
Ik reis veel (ca.8 weken per jaar in het buitenland) en had vroeger een MacBook. Te groot en te zwaar dus weggedaan en ingeruild voor een netbook, 10 inch en was redelijk tevreden. Toen de iPad kwam was dit het ideale reisgezelschap maar moest toch een netbook mee om bestanden over te zetten etc.

Ipad 2 mee is voor mij de optie. Ik weet dat die mensen internet hebben. Ik heb zelf 1Mbit upload dus kan de maximale bitrate die air video ondersteunt streamen. Voor mij pers de makkelijkste oplossing.Xeanor schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:58:
[...]
Hoeveel mensen hebben nou meerdere tv's... bijna iedereen heeft gewoon 1 tv in de woonkamer, vaak ook een pc in de woonkamer danwel een media server die je direct vanaf je bank kunt bedienen met groot gemak. Daar heb je geen iPad bij nodig. Als je naar iemand anders gaat kan je overigens ook gewoon de film op een USB stick/externe schijf zetten en die in de TV/Blu-ray/mediaserver whatever steken. Ook geen iPad voor nodig.
Wat mij betreft is een iPad voor 90% voor gebruik onderweg, en op de wc
Mijn series zijn tussen de 600-1100MB per episode, dus dan is een 32GB toch wel wenselijk. Als je lui bent met gekeken episodes verwijderen etc. (beetje disk management) dan is 64GB toch erg fijn.
Als je veel op reis bent oid dan zullen er ongetwijfeled andere mogelijkheiden beter van toepassing zijn. De ipad bied voor mij eigenlijk alleen maar functionaliteit als ik er mee kan internetten kan. Dit zal voor iedereen anders zijn.
Dubbele resolutie?ZpAz schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:18:
[...]
Mwah, een dubbele resolutie van nu op de iPad 3 zou wel nice zijn imho. Denk dat je dat ineens elk ander scherm 'meh' vind.
HD 1080P voor de consument beschikbaar is 1920 bij 1080. Dus dubbel gaat al voorbij aan de hoogste hdnorm
Reso heeft wel sterk invloed op je prestaties en ik denk dat nu met de huidige resolutie niet hoeft te klagen
Van de ipad1->ipad2 is de grafische kracht 9x sterker geworden naar het schijnt. Als ipad2->ipad3 wederom een flinke grafische verbetering geeft, dan is een flinke resolutiesprong niet langer onmogelijk.
Verwijderd
True, maar gezien het formaat van je scherm dan heb je al genoeg aan deze resolutie. Bedoel de ipad 2 speelt nu al vlekkeloos HD materiaal af. Mocht je echt genieten willen dan zou ik een HD beamer kopen en deze aansluiten op je ipad 2. Dan zie je wat 1080P inhoudt en op een relatief klein scherm zal je dit nooit zien.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:22:
Van de ipad1->ipad2 is de grafische kracht 9x sterker geworden naar het schijnt. Als ipad2->ipad3 wederom een flinke grafische verbetering geeft, dan is een flinke resolutiesprong niet langer onmogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 17:32 ]
Nou, als ik een HD beamer koop dan sluit ik hem toch echt het liefst aan op de receiver van m'n home cinema systeem. Dat support tenminste ook nog Dolby 7.1/DTS enzo.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:25:
[...]
True, maar gezien het formaat van je scherm dan heb je al genoeg aan deze resolutie. Bedoel de ipad 2 speelt nu al vlekkeloos HD materiaal af. Mocht je echt genieten willen dan zou ik een HD beamer kopen en deze aansluiten op je ipad 2. Dan zie je wat 1080P inhoudt en op een relatief klein scherm zal je dit nooit zien.
[afbeelding]
Verwijderd
Voor thuisgebruik wel ja.Xeanor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:35:
[...]
Nou, als ik een HD beamer koop dan sluit ik hem toch echt het liefst aan op de receiver van m'n home cinema systeem. Dat support tenminste ook nog Dolby 7.1/DTS enzo.
Alleen als je bij iemand thuis een filmmarathon houd. Toevallig de vorige keer kon ik alles aanleveren inc beamer ps3. geluidsset. Nu ipad + beamer. Beamer kan het geluid weer doorzetten naar de audioset en anders maar geen Dolby 7.1. Gelukkig zelf zeer tevreden met de logitech z5500. Voorkeur tussen beeld en geluid dan kies ik voor beeld. HD beamer valt in prijs reuze mee en een z5500 rond de 300 euro voor films ideaal
Je gebruikte opeens de iPad speaker?Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:45:
[...]
Toevallig de vorige keer kon ik alles aanleveren inc beamer ps3. geluidsset. Nu ipad + beamer.
In plaats van een PS3 nam je dus een iPad mee, en was je je surround sound kwijt. Als je dan toch met een geluiddsset en beamer gaat slepen, neem dan gewoon die PS3 mee

[ Voor 14% gewijzigd door Xeanor op 04-05-2011 17:50 ]
HD video materiaal kan me gestolen worden. Maar een dubbele resolutie (=4x pixels) betekent enorme verbetering in pixeldichtheid = perfect voor lezen.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:25:
[...]
True, maar gezien het formaat van je scherm dan heb je al genoeg aan deze resolutie. Bedoel de ipad 2 speelt nu al vlekkeloos HD materiaal af. Mocht je echt genieten willen dan zou ik een HD beamer kopen en deze aansluiten op je ipad 2. Dan zie je wat 1080P inhoudt en op een relatief klein scherm zal je dit nooit zien.
[afbeelding]
Nu is het zo dat PDFjes op krantformaat op 9,7" nogal korrelig over, als het uberhaupt leesbaar is. Check maar een paar PDFjes hier: http://ipad.junkiexp.com/Kranten/
Een verdubbeling van resolutie betekent dat de letters veel scherper worden en dus veel leesbaarder. En dat is
Verwijderd
True, maar de vraag is als ik 1 avond bij iemand film zie dan is het gesleep met een ps3 en geluidset behoorlijk omslachtig. Dan het geluid, maar via de beamer. Als diegene zelf nog een leuk geluidsetje heeft kan het geluid alsnog van de beamer naar deze geluidset. De beamer en ipad 2 zijn makkelijk te vervoeren en weinig gedonder tov beamer,ps3 en geluidset.Xeanor schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:48:
[...]
Je gebruikte opeens de iPad speaker?![]()
In plaats van een PS3 nam je dus een iPad mee, en was je je surround sound kwijt. Als je dan toch met een geluiddsset en beamer gaat slepen, neem dan gewoon die PS3 meeEen iPad support alleen Dolby 5.1 via die HDMI out, dat is dan ook nog mits de bron Dolby 5.1 is. Als je filmpje dts is dan zit je met je stereo geluid.
Betreft geluidsformaten mooi om te weten. Dan zal ik iedergeval met bepaalde formaten rekening houden
Okay zal vanavond ff kijken. Weet niet of het aan de bron ligt van de pdf oid,aangezien de enige pdf's die ik gelezen heb een aantal donald duck extra's waren en deze voldeden mij prima.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:49:
[...]
HD video materiaal kan me gestolen worden. Maar een dubbele resolutie (=4x pixels) betekent enorme verbetering in pixeldichtheid = perfect voor lezen.
Nu is het zo dat PDFjes op krantformaat op 9,7" nogal korrelig over, als het uberhaupt leesbaar is. Check maar een paar PDFjes hier: http://ipad.junkiexp.com/Kranten/
Een verdubbeling van resolutie betekent dat de letters veel scherper worden en dus veel leesbaarder. En dat is
Strips zijn A4-formaat of lager. Bij A3 is het een ander verhaal
Valt best mee. Ik gebruik de Kindle.app, de Bol.com .app en iBooks. De schoolboeken lees ik niet voor m'n plezier, dat is puur voor de lesvoorbereiding of als studenten vragen hebben. Alle drie netjes in een folder gegroepeerd. Kun je je boeken ook nog open houden en switchen van app. Een boek sluiten en een andere openen zijn net zoveel handelingen.Bosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:32:
[...]
Maar ja.. dan zit je wel met 6 verschillende readers te werken... Toch fijn als je alles kunt beheren en lezen met 1 app.
Ik ga geen moeite doen om DRM te strippen, waarbij je ook nog met een buggy Calibre moet gaan werken (die crasht zo vaak op de Mac, niet normaal).
Je hebt wel gelijk, een app zou de uitkomst bieden, maar het stoort mij niet.
Je kan ook per app verschillende soorten boeken bewaren. Is wel handig om te verdelen. Studie/werk etc.
Ja dat doe ik dan ook kmf, misschien had ik dat duidelijker moeten schrijven.
Verwijderd
Dat ligt dan echt aan jouw Mac. Calibre is hier op de MacBook als een Mac Pro 100% stabiel.Nitai schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:30:
[...]
waarbij je ook nog met een buggy Calibre moet gaan werken (die crasht zo vaak op de Mac, niet normaal).
Echt een superprogramma.
Maar voor echt serieus boeken lezen vindt ik de iPad waardeloos, toch het gevoel dat je in een lichtbak zit te loeren en je ziet geen flikker in de zon. Heb ook een Kindle 3, dat scherm is juist nog fijner in de volle zon!
Boeken = Kindle oid, Strips.... iPad!
Zie ook YouTube: Amazon Kindle Pool Ad
Bij mij is Calibre ook buggy.
Ik gebruik voor al m'n boeken (veel pdf's en epubs, een aantal omgezette Kindle-boeken) iBooks. Ik was alle verschillende readers met verschillende settings en opties zat. Met een tool waarvoor Calibre niet nodig is, heb ik van alle boeken de drm verwijderd en de Kindle-boeken en wat eReader pdb's omgezet naar epub. Om onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld vakliteratuur, chicklit, non-fictie en literatuur heb ik wat categorieën gemaakt. Overigens wel jammer dat die niet met iTunes worden gesynchroniseerd.
Ik gebruik voor al m'n boeken (veel pdf's en epubs, een aantal omgezette Kindle-boeken) iBooks. Ik was alle verschillende readers met verschillende settings en opties zat. Met een tool waarvoor Calibre niet nodig is, heb ik van alle boeken de drm verwijderd en de Kindle-boeken en wat eReader pdb's omgezet naar epub. Om onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld vakliteratuur, chicklit, non-fictie en literatuur heb ik wat categorieën gemaakt. Overigens wel jammer dat die niet met iTunes worden gesynchroniseerd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Misschien dat het verbeterd is maar pakweg 3 maanden terug, deed Calibre niet wat ik wilde op zowel m'n iMac, Macbook en beiden Mac Mini's in zowel 10.6.6 als 10.6.7. Ik ga niet mijn tijd spenderen aan onstabiel software, zien we later wel weer.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:06:
[...]
Dat ligt dan echt aan jouw Mac. Calibre is hier op de MacBook als een Mac Pro 100% stabiel.
Echt een superprogramma.
Maar voor echt serieus boeken lezen vindt ik de iPad waardeloos, toch het gevoel dat je in een lichtbak zit te loeren en je ziet geen flikker in de zon. Heb ook een Kindle 3, dat scherm is juist nog fijner in de volle zon!
Boeken = Kindle oid, Strips.... iPad!
Zie ook YouTube: Amazon Kindle Pool Ad
Er is zo ongeveer elke week een nieuwe versie. In 3 maanden tijd zal er al zo'n 12 updates zijn langsgefietst.
Verwijderd
Kwam nu dit artikel tegen ivm resolutie http://www.ifans.com/blog/13162/ Zelf zeer tevreden alleen het scherm wat jij wil zal nog wel een tijdje duren helaas.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:17:
Strips zijn A4-formaat of lager. Bij A3 is het een ander verhaal
Handige site cq. Webapp! Bedankt voor het delen.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:49:
[...]
Ik vind het ook erg storend dat letters naarmate ze wat kleiner zijn redelijk blurry danwel korrelig worden. Maar ik betwijfel of dit werkelijk ligt aan de dpi van het iPad scherm? Ik heb eerder het vermoeden dat dit iets te maken heeft met de antialiasing methode die Apple toepast. Misschien dat iemand met meer verstand van zaken dit kan bevestigen?
Verwijderd
http://www.ifans.com/blog/13162/MG-studios schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 21:16:
[...]
Handige site cq. Webapp! Bedankt voor het delen.
Ik vind het ook erg storend dat letters naarmate ze wat kleiner zijn redelijk blurry danwel korrelig worden. Maar ik betwijfel of dit werkelijk ligt aan de dpi van het iPad scherm? Ik heb eerder het vermoeden dat dit iets te maken heeft met de antialiasing methode die Apple toepast. Misschien dat iemand met meer verstand van zaken dit kan bevestigen?
Klein stukje op de site zelf komt dpi ook aan het bod etc
Weet er zelf weinig van maar dit oogt redelijk betrouwbaar. Weet nu iedergeval waarom de iphone 4 fucking duur is tov ipad 2Retina Display on the iPad
This has been broken down in a thread within our forums already, and the short way of stating this is that it is going to be nigh on impossible for this to happen. The resolution needed to make the iPad’s a Retina Display (i.e. over 300 PPI) would have to be equivalent to that of the 27” iMac: 2560×1440.
Disregarding the exorbitant price increase that would come as a result, the hardware needed to run this resolution would (a.) kill battery life was faster than would be acceptable for a consumer tablet that is designed to be portable, and (b.) would cause some pretty major issues with heat management and dissipation. So, while the hardware might be possible, it just doesn’t make sense for this kind of device, at this
edit betreffende topic ivm de discussie over de resolutie http://forums.whirlpool.net.au/archive/1613784
edit The problem with not going 2x with an iPad 2 Retina Display http://www.tipb.com/2011/...2x-ipad-2-retina-display/
Vandaag weer heel wat geleerd bedankt kmf
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 21:37 ]
Lijkt me juist onzin. In de iPhone4 kan het ook en die is ook niet ineens 3x zo duur, 3x zo warm of 3x zo snel leeg
Een hogere resolutie heeft ook geen gevolg voor warmteproductie en nauwelijks op batterijduur. Wel zijn de schermen een stukje duurder natuurlijk, maar met de aantallen die Apple koopt heb je het dan over acceptabele verschillen.
Met de iPad zou het dan overigens ook 2048x1536 worden. De hardware kan het al makkelijk aan.
Het is zeer aannemelijk dat de iPad3 een retina display krijgt. Zelfs in Lion zijn al hints gevonden dat Apple het zelfs voor de desktops wil gaan invoeren.
Met de iPad zou het dan overigens ook 2048x1536 worden. De hardware kan het al makkelijk aan.
Het is zeer aannemelijk dat de iPad3 een retina display krijgt. Zelfs in Lion zijn al hints gevonden dat Apple het zelfs voor de desktops wil gaan invoeren.
[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 04-05-2011 23:05 ]
Met de ipad1 specs was een dubbele resolutie idd onmogelijk. Maar misschien was dat ook de echte reden voor Apple om de gpu power zoveel te pushen. 9x performance increase in 1 generatie is niet niks. Hoeveel zal de volgende brengen? Daar gaat het me om.
3D lukt misschien niet in de resolutie, maar 2d zal moeten lukken.
Let op de datum van die "retina iPad impossible"-artikelen. Ze zijn allemaal van voor de Launch van ipad2. Sinds de Launch, en dus de enorme grafische sprong, wordt er niks meer over gerept.
Let op de datum van die "retina iPad impossible"-artikelen. Ze zijn allemaal van voor de Launch van ipad2. Sinds de Launch, en dus de enorme grafische sprong, wordt er niks meer over gerept.
[ Voor 22% gewijzigd door kmf op 04-05-2011 23:13 ]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. De hardware van de iPad en de iPhone was grotendeels gelijk. Daarom kan de iPhone het makkelijk aan. De resolutie is daar immers (ver)gelijk(baar). Wellicht kan de hardware van de iPad 2 de hogere resolutie aan, maar dan zit je nog steeds met de kosten van het schermBosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:02:
Lijkt me juist onzin. In de iPhone4 kan het ook en die is ook niet ineens 3x zo duur, 3x zo warm of 3x zo snel leegEen hogere resolutie heeft ook geen gevolg voor warmteproductie en nauwelijks op batterijduur. Wel zijn de schermen een stukje duurder natuurlijk, maar met de aantallen die Apple koopt heb je het dan over acceptabele verschillen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Als ik dit zo leesBosmonster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:02:
Lijkt me juist onzin. In de iPhone4 kan het ook en die is ook niet ineens 3x zo duur, 3x zo warm of 3x zo snel leegEen hogere resolutie heeft ook geen gevolg voor warmteproductie en nauwelijks op batterijduur. Wel zijn de schermen een stukje duurder natuurlijk, maar met de aantallen die Apple koopt heb je het dan over acceptabele verschillen.
Daarnaast vergeleken met de iphone4.This has been broken down in a thread within our forums already, and the short way of stating this is that it is going to be nigh on impossible for this to happen. The resolution needed to make the iPad’s a Retina Display (i.e. over 300 PPI) would have to be equivalent to that of the 27” iMac: 2560×1440.
Disregarding the exorbitant price increase that would come as a result, the hardware needed to run this resolution would (a.) kill battery life was faster than would be acceptable for a consumer tablet that is designed to be portable, and (b.) would cause some pretty major issues with heat management and dissipation. So, while the hardware might be possible, it just doesn’t make sense for this kind of device, at this size, at this portability level, that needs to live up to the current iPad’s fantastic battery life.
640 x 960.
Nu de ipad 2
1074 x 768 = 786432
2048 x 1536 = 3145728
4x zoveel pixels kan je garanderen dat hier wel degelijk een vrij hoog kostenplaatje aan vast zit. Denk dan ook aan de overige componenten. Accu geheugen etc.
Groter resolutie neem aan meer stroom en meer geheugen. Apple heeft wel bewust gekozen om nog niet voor deze resolutie te gaan.
Indirect regels om die resolutie niet te hanteren zijn op tig forums tal van discussie.
Denk hierbij aan dat feitelijk alles kleiner wordt en dat je vinger opdezelfde grote blijft. Dus tja 1 2 omschakelen lijkt mij niet.
Grote voordeel van die resolutie is het lezen van boeken op de ipad, maar goed ipad 3 wordt spannend
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 23:25 ]
Verwijderd
Datum heb je gelijk vond nu dit artikelkmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:10:
Met de ipad1 specs was een dubbele resolutie idd onmogelijk. Maar misschien was dat ook de echte reden voor Apple om de gpu power zoveel te pushen. 9x performance increase in 1 generatie is niet niks. Hoeveel zal de volgende brengen? Daar gaat het me om.
http://www.appleinsider.c...d_in_apples_pipeline.html
Laatste artikel 2 maart 2011A third point relayed by Kuo was that a successive iPad 3 model would incorporate a 9.7 inch IPS panel with FFS (fringe-field switching) technology, which enables a wider viewing angle and clearer visual quality under in sunlight. Kuo previously reported last May that the upcoming iPhone 4 would incorporate a double resolution, 960x640 display using IPS/FFS, which Apple subsequently released under the name Retina Display. He was also correct in nailing down in advance that iPhone 4 would supply twice the RAM of the iPad.
Kuo now claims that iPad 3 will deliver a Retina Display-like quality and resolution doubling to 2048x1536, an enhancement originally thought to make it into the more immediate release of iPad 2.
However, Kuo told AppleInsider last month that iPad 2 isn't getting the new panel yet because of limited manufacturing yield rates. "At this point," he said in January, "making a high resolution and bright IPS/FFS panel is not easy and the production volume and cost couldn’t meet Apple’s requirements." Upcoming iPad 2 models are instead said to be using a thinner panel with "anti-reflection" to deliver a better experience in bright sunlight.
Why the iPad 2 Display Didn't Get an Upgrade
Altijd leuk om te lezen dit soort artikelen. We zullen het wel zien met de ipad 3 ondertussen vermaak ik mij wel met de 2In the lead-up to the iPad 2 announcement, many were predicting that Apple would give the tablet's 9.7-inch screen a bump in resolution. But when Steve Jobs revealed the second-generation iPad to the world, it had the same pixel count as the first one: 1,024x768, even though the display was revamped to be considerably thinner. Why no extra pixels?
Looking at the history of the display on the iPhone offers some clues. Apple kept the display of the iPhone at the same 480x320-pixel resolution for the first three versions of the phone, and when it finally upgraded the display for the iPhone 4, the bump was huge, doubling the display resolution to 960x640 pixels. The upgrade also introduced the term "retina display," a piece of marketing jargon that Apple doesn't quantify, but generally means a display that is better than the limits of human vision.
The Power of Two
One likely reason that Apple did a very simple "times two" to the iPhone display was to make things easy for app developers. By simply doubling the vertical and horizontal pixel counts, app makers were able to easily update their apps for the new resolution.
"Apple likes to do things in increments of two," says Dr. Raymond Soneira, president of DisplayMate Technologies, who has done analysis of the iPhone and iPad displays. "You had to do it for the iPhone because the iPhone 3GS had a low resolution [compared to other phones]. When you have a very low resolution it's hard to do any increase that's not a factor of two."
View Slideshow See all (28) slides
More
But upgrading the iPad similarly would present problems. If Apple doubled the iPad resolution, app developers might have things mathematically simple, but the resolution would jump to 2,048x1,536—many more pixels than needed for even the full HD video (1,920x1,080).
"It's really unnecessary," says Soneira. "Technically, you don't really have to double. At a high resolution it's easier to re-scale an image. [Apple] could theoretically go to 1,600x1,200, and apps that were designed [for the lower resolution] could be rescaled by the graphics processor and look quite good."
On top of pixel overkill, increasing the resolution by that much would introduce a host of issues. The cost of the display would be higher, number one. With so many pixels, the iPad's processor would be taxed more as well, so Apple would have to make compromises with battery life to keep the thin design. On top of that, brightness of the display would probably suffer.
"As you increase the number of pixels, the light throughput on the panel goes down," explains Soneira. "Processing power needed goes up dramatically, since the number of pixels goes up by a factor of four. You'd take a hit on battery life, at least."
The benefits, on the other hand, are questionable. A video in 1080p format wouldn't even take up the entire screen on a retina-display iPad, and Apple probably wouldn't be able to make claims like "9x faster graphics" if the A5 processor had to drive such high resolutions.
"You don't really need a retina display for an iPad," Soneira says. "It's actually held further away from your face, typically, than an iPhone, so it doesn't need as high a resolution. Technically it would not make sense. It would be too sharp. Even the iPhone 4 is really sharper than it needs to be."
Not Even a Little Bump
That explains why iPad 2 doesn't have a retina display, but why no bump at all? Prior to the unveiling Soneira had guessed that Apple might take the resolution up to 1,152x768 and change the aspect ratio to 3:2, making the screen shaped more like the iPhone and bringing the pixel count closer to its competitors like the Motorola Xoom, whose resolution is 1,280x800.
Clearly Apple didn't do that, and it's probable Apple had considered and rejected an iPhone-like aspect ratio for the first iPad. While Apple didn't respond to a query about the lack of upgrade to the iPad 2 screen, rumors circulated just before launch that Apple had run into "engineering issues" with a higher-resolution display.
"Apple is buying these things in tremendous quantities," Soneira says. "And I know that from working with manufacturers that it's really hard to get a lock on large quantities of display panels without significant advance planning. It could be that they simply could not secure panels in the quantities they needed."
More Pixels for iPad 3?
So the second-generation iPad keeps the same resolution as the first, but most of the gadget's other specs have been upgraded. Will the third-generation iPad, which some have said could come as early as this fall, get a pixel bump? No one outside of Apple knows, but Soneira has a recommendation for Apple on the iPad 3 screen.
"I think by fall, 1,024x768 will start to look tired. So [the iPad] is going to get pushed by all the competition as well. It's starting to look like the iPhone 3GS where they kept the resolution at 480x320 for maybe one cycle too long."
Zelf benieuwd hoe ze technisch gaan oplossen van hdmateriaal. Full hd kan je niet eens full screen afspelen tenminste niet op de 1920 x 1080 reso. Lijkt behoorlijk krom. Superklein scherm tov de hdtv's beamer en een stukken hogere resolutie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid
Let op of je post niet beter past in:
[iOS 5 Beta] Ervaringen en Discussie
[iPad] Levertijden
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid