Ik gebruik m'n iPad onder andere om boeken op te lezen, met behulp van de goodreader app. Om epub bestanden om te zetten naar pdf formaat gebruik ik Calibre. Op zich ben ik redelijk tevreden over deze tool, maar sommige boeken worden vreselijk groot. Ik heb er één van bijna 1GB. Het lijkt erop dat Calibre een soort afbeelding maakt van de tekst. Ik kan de tekst namelijk niet selecteren als ik de pdf open op de pc. Bij de andere/kleinere boeken kan dit wel. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
als je epub hebt, waarom lees je dan niet gewoon met ibooks? wil je het echt omzetten, dan kan je nog beter naar txt gaan converteren.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Open de pdf van de spits maar eens op je computer, dan zie je dat het korrelige beeld niet aan je ipad ligt maar aan de pdf die maar 96dpi is.kmf schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:49:
[...]
Nu is het zo dat PDFjes op krantformaat op 9,7" nogal korrelig over, als het uberhaupt leesbaar is. Check maar een paar PDFjes hier: http://ipad.junkiexp.com/Kranten/
Dan snap je niet wat Retina doet. Alles blijft dezelfde grootte, de DPI wordt alleen 4x zo hoog...Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:17:
[...]
Denk hierbij aan dat feitelijk alles kleiner wordt en dat je vinger opdezelfde grote blijft. Dus tja 1 2 omschakelen lijkt mij niet.
De iPad2 kan het qua hardware ook makkelijk aan inmiddels. De kosten zijn wel een issue natuurlijk, maar dat is voornamelijk een reden waarom het nog niet in de iPad2 zat denk ik. Over een jaar zal het allemaal wel weer anders zijn.Hoedje schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:17:
[...]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk. De hardware van de iPad en de iPhone was grotendeels gelijk. Daarom kan de iPhone het makkelijk aan. De resolutie is daar immers (ver)gelijk(baar). Wellicht kan de hardware van de iPad 2 de hogere resolutie aan, maar dan zit je nog steeds met de kosten van het scherm
Maar goed... de geruchten gaan nu naar 3D (

http://www.macrumors.com/...ipad-to-offer-3d-display/
Die hele 3D-hype hoeft van mij niet over te slaan op Apple. Hopelijk zien ze dat bij hun testproces ook in.
Het een sluit gelukkig het ander niet uit.
[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 08:44 ]
spits lees ik niet. het gaat om die van metro.loeberce schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:22:
[...]
Open de pdf van de spits maar eens op je computer, dan zie je dat het korrelige beeld niet aan je ipad ligt maar aan de pdf die maar 96dpi is.
Ik hoef ook geen 3D, behalve als het op deze manier gedaan isBosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:40:
Maar goed... de geruchten gaan nu naar 3D ()
Die hele 3D-hype hoeft van mij niet over te slaan op Apple. Hopelijk zien ze dat bij hun testproces ook in.
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2383452,00.asp
Een fringe field switching display zal wel goed mogelijk zijn. Die is al gerumored voor de iphone 5/6.
Er is een hoop hoepla voor "de amazon tablet" welke deze techniek zal toepassen . Dus waarom dat niet gedaan is voor een ipad3 is me onduidelijk. Terwijl apple toch een grote kanshebber is om deze te gebruiken als zij dat al voor de iphone gaan gebruiken.
Die FFS is wel interessant trouwens:
lezen in zonlicht, lagere energyconsumptie, nog hogere kijkhoek en beter kleuren.
[ Voor 65% gewijzigd door kmf op 05-05-2011 09:03 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit soort dingen lees ik continu, maar iedere keer lijkt het toch in de praktijk enorm tegen te vallen helaas, of het duurt 10 jaar voor het gemeengoed is, of er ontstaat weer eens een patent zaak waardoor het product dermate vertraagd wordt en links en rechts ingehaald wordt door nieuwe technieken, waardoor dit product in de ijskast verdwijnt, waarbij het opvolgende product hetzelfde lot ondergaat.kmf schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:56:
Die FFS is wel interessant trouwens:
lezen in zonlicht, lagere energyconsumptie, nog hogere kijkhoek en beter kleuren.
OLED wordt al 5 jaar over gesproken, maar in grote TV's zijn er nog steeds maar prototypes omdat er moeilijk overkoombare problemen zijn.
Mijn 2 centen....Het klinkt leuk overigens hoor, dus ik hoop dat het snel gaat.
Hop,hop,hop!
Effe back to the present: ik merk op dat op mijn iPhone 3GS ik in mijn lijst met video's keurig kan zien of ik een video al eens heb bekeken en hoe lang er nog over is. In de lijst met video's op mij iPad (2) kan ik helemaal niks zien. Als ik een aantal afleveringen van een serie kijk kan ik nergens zien welke ik al heb gezien of hoe lang er nog over is... of mis ik iets?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ehm.. in mijn lijst met podcasts zie ik een bolletje als ik de aflevering nog niet bekeken heb, een halve bolletje als ik een gedeelte heb gezien en geen bolletje als het al bekeken is.
En de playknop boven de lijst gaat verder met de laatst niet/half bekeken video.
En de playknop boven de lijst gaat verder met de laatst niet/half bekeken video.
[ Voor 18% gewijzigd door kmf op 05-05-2011 10:00 ]
Nu we over video's hebben. Hier volgt een tip:
Heb je een paar youtube channels die je volgt en liever dat deze via itunes in je podcasts komt (zodat je deze offline kan bekijken) gebruik dan rsshandler: http://code.google.com/p/rsshandler/
Hier kan je je via itunes abonneren op youtubekanalen zodat deze netjes worden gedownload als mp4.
Nadeel: als je een beetje actieve kanaal heb, krijg je al snel heel veel afleveringen die je moet afkijken. Ik heb nog zo'n 30uur aan youtube/podcasts...
Heb je een paar youtube channels die je volgt en liever dat deze via itunes in je podcasts komt (zodat je deze offline kan bekijken) gebruik dan rsshandler: http://code.google.com/p/rsshandler/
Hier kan je je via itunes abonneren op youtubekanalen zodat deze netjes worden gedownload als mp4.
Nadeel: als je een beetje actieve kanaal heb, krijg je al snel heel veel afleveringen die je moet afkijken. Ik heb nog zo'n 30uur aan youtube/podcasts...
Het verschil tussen de spits en metro pdf is dat de spits alles als afbeelding weergeeft en de metro tekst als tekst. Dat maakt de beeldkwaliteit bij inzoomen veel beter. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe dit eruit ziet op jouw ipad. Op mijn iphone kan ik de metro prima lezen.
Die retina display iPad komt er nog wel een keer. Het is alleen de vraag wanneer, en of 2012 wel niet te vroeg is. Als ze met de iPhone 5 de overstap gaan maken naar een 4-inch display, dan zal de pixel density ook iets omlaag gaan (nog steeds boven 300 ppi/dpi). Daarom denk ik dat ze met de iPhone 6 of iPhone 7 de resolutie weer gaan verdubbelen naar 1920*1280 pixels (nu is het 960*640), zodat ze kunnen zeggen dat zij de eerste telefoon hebben met een daadwerkelijke Full HD ervaring. De A5 kan het al aan, en ze zijn ook druk bezig met de graphics dus wie weet.
Het grote probleem met een retina display voor de iPad zal niet de hardware zijn (de iPad 2 zou het in theorie nu al aankunnen), maar de software. Websites zullen ongelooflijk klein zijn op de iPad en je moet gegarandeerd inzoomen. Tekst zal er dan haarscherp uitzien, wat ontzettend fijn is als je er boeken op wilt lezen (boeken lezen op de iPad nu is geen ramp, maar het lezen van teksten op de iPhone 4 is zo veel chiller). Dan heb je nog de films. Die zullen gegarandeerd geupscaled moeten worden omdat het anders maar een gedeelte van het scherm bezit. Op zich is dit met goede upscale techniek niet zo'n ramp, maar als ze het beeld niet goed verwerken (zoals die beeldprocessors in televisies), dan zal je zien dat het minder scherp is (want je gaat van mooie high def graphics en tekst naar een mindere resolutie). Als ze dus al de resolutie willen vergroten, is het het beste om niet verder te gaan dan Full HD. Dan kom je dus met een vergroting van 1.875 keer te zitten. Apple vind er vast wel wat op, maar handig is het niet.
Verder ligt het niet aan de hardware dat het niet kan. Processors worden sneller én energie zuiniger. Batterij technologie gaat elk jaar vooruit (kijk naar de 3GS: er werd amper iets echt geupgraded, maar ten opzichte van de iPhone 3G was de batterij flink verbeterd). Andere problemen zijn wel:
- Kosten van zo'n scherm
Een hoge pixel dichtheid op zo'n klein scherm kost uiteraard wel wat meer. Hoe gaat Apple dit oplossen? Dan zullen ze nog minder winst, geen winst of zelfs verlies draaien. Waar gaat Apple dan op bezuinigen? Een kleinere kijkhoek? Minder goede kleuren? Misschien andere materialen?
- Helderheid
Als je veel pixels hebt, wordt er minder licht doorgelaten. Dit is ook te zien met de iPhone 4 als je die op dezelfde settings naast een iPhone 3GS zet: de iPhone 4 is iets minder helder dan de 3GS op dezelfde settings. Zit wel tegenover dat de iPhone 4 iets helderder kan. Dit kost echter wel batterij om hem op een hogere helderheid te hebben. En je wilt met de iPad nog wel een beetje naar buiten, niet?
- Fragmentatie bij apps
Verdubbelen ze de resolutie, dan krijg je te kleine websites met slechte graphics én bezitten Full HD films niet het hele scherm. Beste is dus om de overstap te maken naar een Full HD scherm, maar dan zit je met een situatie van 1.875 keer meer pixels, en niet 2 keer meer wat voor apps weer moeilijk is qua graphics.
Het enige wat eigenlijk meer kracht kost is het aansturen van die extra pixels, en de hogere helderheid om dezelfde helderheid te krijgen als bij de iPad 1 en 2 (de iPad 2 is trouwens al helderder). Daar staat tegenover dat de hardware wel steeds energiezuiniger wordt, en LED verlichting óók nog steeds zuiniger wordt. Daarnaast verbetert de batterij technologie elk jaar. Daarmee zou je dus nog steeds dezelfde batterijduur kunnen houden. Het is echte probleem is gewoon de kosten voor zo'n scherm en voor welke resolutie ze moeten gaan.
EDIT: Of we krijgen gewoon een 3D display
EDIT 2: Het zou zonder brilletje zijn, dus nu ik er over nadenk: dan wordt de resolutie toch de helft (voor elk oog de helft)? Dat is iets wat je dan weer niet wilt omdat de resolutie al zo laag is. Dan zouden ze de resolutie denk ik wel verdubbelen, en rara. De Full HD resolutie is dan perfect voor 3D films. Top!
Het grote probleem met een retina display voor de iPad zal niet de hardware zijn (de iPad 2 zou het in theorie nu al aankunnen), maar de software. Websites zullen ongelooflijk klein zijn op de iPad en je moet gegarandeerd inzoomen. Tekst zal er dan haarscherp uitzien, wat ontzettend fijn is als je er boeken op wilt lezen (boeken lezen op de iPad nu is geen ramp, maar het lezen van teksten op de iPhone 4 is zo veel chiller). Dan heb je nog de films. Die zullen gegarandeerd geupscaled moeten worden omdat het anders maar een gedeelte van het scherm bezit. Op zich is dit met goede upscale techniek niet zo'n ramp, maar als ze het beeld niet goed verwerken (zoals die beeldprocessors in televisies), dan zal je zien dat het minder scherp is (want je gaat van mooie high def graphics en tekst naar een mindere resolutie). Als ze dus al de resolutie willen vergroten, is het het beste om niet verder te gaan dan Full HD. Dan kom je dus met een vergroting van 1.875 keer te zitten. Apple vind er vast wel wat op, maar handig is het niet.
Verder ligt het niet aan de hardware dat het niet kan. Processors worden sneller én energie zuiniger. Batterij technologie gaat elk jaar vooruit (kijk naar de 3GS: er werd amper iets echt geupgraded, maar ten opzichte van de iPhone 3G was de batterij flink verbeterd). Andere problemen zijn wel:
- Kosten van zo'n scherm
Een hoge pixel dichtheid op zo'n klein scherm kost uiteraard wel wat meer. Hoe gaat Apple dit oplossen? Dan zullen ze nog minder winst, geen winst of zelfs verlies draaien. Waar gaat Apple dan op bezuinigen? Een kleinere kijkhoek? Minder goede kleuren? Misschien andere materialen?
- Helderheid
Als je veel pixels hebt, wordt er minder licht doorgelaten. Dit is ook te zien met de iPhone 4 als je die op dezelfde settings naast een iPhone 3GS zet: de iPhone 4 is iets minder helder dan de 3GS op dezelfde settings. Zit wel tegenover dat de iPhone 4 iets helderder kan. Dit kost echter wel batterij om hem op een hogere helderheid te hebben. En je wilt met de iPad nog wel een beetje naar buiten, niet?
- Fragmentatie bij apps
Verdubbelen ze de resolutie, dan krijg je te kleine websites met slechte graphics én bezitten Full HD films niet het hele scherm. Beste is dus om de overstap te maken naar een Full HD scherm, maar dan zit je met een situatie van 1.875 keer meer pixels, en niet 2 keer meer wat voor apps weer moeilijk is qua graphics.
Het enige wat eigenlijk meer kracht kost is het aansturen van die extra pixels, en de hogere helderheid om dezelfde helderheid te krijgen als bij de iPad 1 en 2 (de iPad 2 is trouwens al helderder). Daar staat tegenover dat de hardware wel steeds energiezuiniger wordt, en LED verlichting óók nog steeds zuiniger wordt. Daarnaast verbetert de batterij technologie elk jaar. Daarmee zou je dus nog steeds dezelfde batterijduur kunnen houden. Het is echte probleem is gewoon de kosten voor zo'n scherm en voor welke resolutie ze moeten gaan.
EDIT: Of we krijgen gewoon een 3D display
EDIT 2: Het zou zonder brilletje zijn, dus nu ik er over nadenk: dan wordt de resolutie toch de helft (voor elk oog de helft)? Dat is iets wat je dan weer niet wilt omdat de resolutie al zo laag is. Dan zouden ze de resolutie denk ik wel verdubbelen, en rara. De Full HD resolutie is dan perfect voor 3D films. Top!
[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 05-05-2011 12:09 ]
.... ja dat weet ik... het gaat natuurlijk juist om het fullscreen tonen van de PDF.. En daar is de metro een voorbeeld van. Als de DPI van de ipad hoger is, dan kan je het BETER lezen ZONDER in te zoomen.loeberce schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:20:
[...]
Het verschil tussen de spits en metro pdf is dat de spits alles als afbeelding weergeeft en de metro tekst als tekst. Dat maakt de beeldkwaliteit bij inzoomen veel beter. Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe dit eruit ziet op jouw ipad. Op mijn iphone kan ik de metro prima lezen.
En dat geld ook voor alle andere dingen. Want in portrait scherper, betekent in landscape ook scherper. Oftewel een A4-strip in landscape wordt dan een goed leesbare pocket.
Ik ben het bijna helemaal eens met je verhaal, behalve dit stukjeSquatjj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:59:
Het grote probleem met een retina display voor de iPad zal niet de hardware zijn (de iPad 2 zou het in theorie nu al aankunnen), maar de software. Websites zullen ongelooflijk klein zijn op de iPad en je moet gegarandeerd inzoomen.
Toen de iPhone met de 4 naar retina ging, werden websites toch ook niet kleiner? Alleen scherper. Het blijft hetzelfde zoomniveau. Websites nemen bij het standaard zoomniveau nog steeds dezelfde breedte in cm in beslag, het zijn alleen een hoop meer pixels.
Dus als de iPad naar retina gaat, zal Apple vast niet opeens de websites zo ver uitzoomen dat alles superklein is.
Met de iPhone 4 maakte dat niks uit omdat websites nog net zo groot zijn of net iets groter. Op de 3GS was je altijd uitgezoomd omdat je anders steeds naar links en rechts moest swipen om alles daadwerkelijk 1:1 te zien. Door uit te zoomen zag je niet zo veel details, maar wel de over-all pagina. Met de iPhone 4 kunnen de pixels heel vaak 1:1 worden overgenomen dus dan maakt het toch niks uit.GekkePrutser schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:04:
[...]
Ik ben het bijna helemaal eens met je verhaal, behalve dit stukje
Toen de iPhone met de 4 naar retina ging, werden websites toch ook niet kleiner? Alleen scherper. Het blijft hetzelfde zoomniveau. Websites nemen bij het standaard zoomniveau nog steeds dezelfde breedte in cm in beslag, het zijn alleen een hoop meer pixels.
Dus als de iPad naar retina gaat, zal Apple vast niet opeens de websites zo ver uitzoomen dat alles superklein is.
Stel de iPad heeft 10 * 10 pixels. En een site die je erop bezoekt ook. Dan worden al die 100 pixels opgevuld. Maar stel de iPad 3 heeft 20 * 20 pixels, maar de site nog steeds 10*10. Dan zijn 300 pixels ongebruikt, want de site heeft maar die 100 pixels nodig. Dan wordt de site, op hetzelfde scherm oppervlak, dus kleiner en moet je inzoomen.
[ Voor 25% gewijzigd door Uniciteit op 05-05-2011 13:15 ]
Als je het over een browser op een desktop (en op symbian) heb geef ik je gelijk. Maar bij iDevices is het altijd al zo dat de browsers slim genoeg zijn om zo goed mogelijk in te zoomen bij het laden.Squatjj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:13:
[...]
Stel de iPad heeft 10 * 10 pixels. En een site die je erop bezoekt ook. Dan worden al die 100 pixels opgevuld. Maar stel de iPad 2 heeft 20 * 20 pixels, maar de site nog steeds 10*10. Dan zijn 300 pixels ongebruikt, want de site heeft maar die 100 pixels nodig. Dan wordt de site, op hetzelfde scherm oppervlak, dus kleiner en moet je inzoomen.
We kunnen dit natuurlijk even snel testen. Maak een website van gemaakt voor 800x600 en open dat in een ipad. En zie wat er gebeurt.
Aangezien ik mijn muziek vooral bewaar op mijn iPhone en niet op mijn iPad, vroeg ik me het volgende af: is het op de één of andere manier mogelijk om de muziekbibliotheek op mijn iPhone te benaderen via de iPad en deze als het ware te streamen naar de iPad? De iPad fungeert in dit geval dus als de player en de iPhone als de opslag.
Beide apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk. De iPhone (3Gs) is gejailbraked en draait op iOS 4.0.1. De iPad (2) is niet gejailbraked en draait op iOS 4.3.2.
Beide apparaten zitten op hetzelfde wifi netwerk. De iPhone (3Gs) is gejailbraked en draait op iOS 4.0.1. De iPad (2) is niet gejailbraked en draait op iOS 4.3.2.
Je kan toch gewoon thuisdeling aanzatten?! Zou dat niet werken, zet je je pc met itunes bibliotheek aan en dan kan je dat toch streamen naar je ipad?MG-studios schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:27:
Aangezien ik mijn muziek vooral bewaar op mijn iPhone en niet op mijn iPad, vroeg ik me het volgende af: is het op de één of andere manier mogelijk om de muziekbibliotheek op mijn iPhone te benaderen via de iPad en deze als het ware te streamen naar de iPad? De iPad fungeert in dit geval dus als de player en de iPhone als de opslag.
Ja, maar hoe zou een ingezoomde site van 800*600 pixels eruit zien op een scherm met 2048*1536 pixels eruit zien? Tuurlijk, de tekst goed maar de plaatjes toch al een stuk pixelerig.kmf schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:16:
[...]
Als je het over een browser op een desktop (en op symbian) heb geef ik je gelijk. Maar bij iDevices is het altijd al zo dat de browsers slim genoeg zijn om zo goed mogelijk in te zoomen bij het laden.
We kunnen dit natuurlijk even snel testen. Maak een website van gemaakt voor 800x600 en open dat in een ipad. En zie wat er gebeurt.
Van telegraaf:Squatjj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:43:
[...]
Ja, maar hoe zou een ingezoomde site van 800*600 pixels eruit zien op een scherm met 2048*1536 pixels eruit zien? Tuurlijk, de tekst goed maar de plaatjes toch al een stuk pixelerig.

Hoe ziet deze eruit als die 2x is ingezoomd op de ipad nu? Valt reuze mee toch?
Dat gaat uiteraard werken. Echter heb ik 'die PC' zelden bij me. Thuisdeling voor de iPhone (dus het delen van de muziek op de iPhone i.p.v. de PC) zou dé oplossing zijn, maar dit bestaat zover ik weet (nog) niet?timwijn schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:31:
[...]
Je kan toch gewoon thuisdeling aanzatten?! Zou dat niet werken, zet je je pc met itunes bibliotheek aan en dan kan je dat toch streamen naar je ipad?
Het zou natuurlijk ook een optie zijn om dezelfde bibliotheek van de iPhone ook op de iPad te zetten, maar met het oog op ruimtebesparing vind ik dat nogal 'zonde'.
Wat zijn er een hoop mensen die niks snappen van DPI en het idee achter Retina... En er dan nog ellenlange posts over durven schrijven ook. En durven beweren dat de iPhone naar 1200 dpi gaat
Als jij het zo goed weet, join in. Geen idee waar je trouwens 1200 ppi/dpi vandaan haalt trouwens. Het enige wat ik heb gesuggereerd is dat als de iPhone 5 een 4 inch display krijgt (waardoor de pixel density naar 288 ppi zakt) of 3.7 (pixel density is dan 312 ppi), ik het nog best wel zie gebeuren dat bij iPhone 6 of iPhone 7 ze naar 1920 * 1280 gaan als resolutie (wederom een verdubbeling), zodat ze kunnen zeggen dat zij de eerste zijn die een Full HD scherm hebben op een telefoon (of de eerste die het massaal gaat verschepen).Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:30:
Wat zijn er een hoop mensen die niks snappen van DPI en het idee achter Retina... En er dan nog ellenlange posts over durven schrijven ook. En durven beweren dat de iPhone naar 1200 dpi gaat
Maar goed, vertel jouw visie en vertel wat er fout is met de onze hier.
Wat ik altijd begrepen heb is dat het idee achter Retina is dat je met het blote oog op normale gebruiksafstand geen afzonderlijke pixels kan onderscheiden. Als je ervan uit gaat dat je de ipad verder van je vandaan houdt dan de iphone, dan heb je aan een lagere ppi genoeg om hetzelfde effect te bereiken.
Bij 1920*1280 op 4" schermdiagonaal kom ik op 577 ppi. Waarom zou je dat willen als je al niet scherper kan onderscheiden dan nu op de iphone 4 wordt getoond? Bij 10" wordt het 231 ppi en dat lijkt me een stuk aannemelijker. Dat past dan gelijk weer bij mijn opmerking hierboven over een lagere ppi op de ipad tov de iphone.
Bij 1920*1280 op 4" schermdiagonaal kom ik op 577 ppi. Waarom zou je dat willen als je al niet scherper kan onderscheiden dan nu op de iphone 4 wordt getoond? Bij 10" wordt het 231 ppi en dat lijkt me een stuk aannemelijker. Dat past dan gelijk weer bij mijn opmerking hierboven over een lagere ppi op de ipad tov de iphone.
Nu we toch over schermen praten. Zou het niet gaaf zijn als de iPad 3 local dimming krijgt (en eventueel iPad 1 en 2 via software update [als dat mogelijk is, weet ik niet]). Het is een Full LED display volgens Apple's website.
Ik heb de discussie van jou met anderen niet helemaal gevolgd (en weet eerlijk gezegd niet of je het tegen mij hebt, of gewoon in het algemeen), maar ikzelf heb toch ook nooit ontkent wat je nu zegtloeberce schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:46:
Wat ik altijd begrepen heb is dat het idee achter Retina is dat je met het blote oog op normale gebruiksafstand geen afzonderlijke pixels kan onderscheiden. Als je ervan uit gaat dat je de ipad verder van je vandaan houdt dan de iphone, dan heb je aan een lagere ppi genoeg om hetzelfde effect te bereiken.
Toen ben ik kort van de iPad weggegleden en zei dat ik denk dat de iPhone in de toekomst vast nog wel een verdubbeling zal krijgen in resolutie (al dan niet op een 3.5, 3.7 of 4 inch scherm) zodat ze kunnen praten over dat zij de eerste telefoon hebben met een Full HD scherm voor Full HD films (of als eerste in grote hoeveelheden zo'n telefoon verschepen). En als de pixeldichtheid nog wat hoger ligt, dan pas zou je echt de pixels niet meer kunnen onderscheiden (want nu kan dat nog wel een klein beetje). Het ging me met de iPhone full hd resolutie vooral om dat Apple zou kunnen claimen met iets in de richting van: "De eerste telefoon met een Full HD scherm die massaal zal worden verscheept."
Zoals je zegt, Full HD op de iPad zou op 238 ppi uitkomen en omdat je een tablet verder weg houdt maakt dit niet zoveel uit. Maar mij ging het er meer om dat als er al zo'n retina display zou komen, waarvoor ze zouden moeten gaan (Full HD of dubbele resolutie). Ik zelf zou zeggen dat ze voor Full HD moeten gaan (ook al moeten apps dan niet dubbel gescaled worden maar slechts 1.875 keer). Dit zou beter voor Full HD films zijn, en websites (want anders worden plaatjes nog pixeleriger als je inzoomt), en eventueel ook nog voor toekomstige 3D ondersteuning zou dit beter zijn.
Stel dat ze voor de dubbele resolutie gaan, dan is de pixeldichtheid 264 ppi maar dan nog hoop ik dat ze eerder voor Full HD gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 05-05-2011 15:58 ]
Ten eerste doordat meer dan 300 ppi onzin is. Het vergroten van het scherm naar 3.7" maakt dus helemaal niks uit. Full HD op een telefoon is dikke onzin, zeker vanuit de gedachte van Retina, punt. Meer pixels zie je gewoon niet met het menselijk ook, dus waarom zou je daar ook maar een cent in investeren. Naast het feit dat apps belachelijk groot zouden worden als ze die zinloze resolutie zouden ondersteunen. Niemand zit te wachten op games van 10GB+. En aangezien je het verschil tussen 300ppi en 600ppi toch niet ziet, gaat geen enkele developer 600ppi ondersteunen.Squatjj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:40:
[...]
Als jij het zo goed weet, join in. Geen idee waar je trouwens 1200 ppi/dpi vandaan haalt trouwens. Het enige wat ik heb gesuggereerd is dat als de iPhone 5 een 4 inch display krijgt (waardoor de pixel density naar 288 ppi zakt) of 3.7 (pixel density is dan 312 ppi), ik het nog best wel zie gebeuren dat bij iPhone 6 of iPhone 7 ze naar 1920 * 1280 gaan als resolutie (wederom een verdubbeling), zodat ze kunnen zeggen dat zij de eerste zijn die een Full HD scherm hebben op een telefoon (of de eerste die het massaal gaat verschepen).
Maar goed, vertel jouw visie en vertel wat er fout is met de onze hier.
Ten tweede je argumentatie over dat Apple dat zou doen "zodat ze kunnen zeggen dat ze de eerste zijn". Dat is nooit een reden geweest voor Apple om iets te doen, laat staan een zinloze feature als 600ppi+ op een telefoon... Dat is ongeveer je complete argumentatie voor bovenstaande redenering. Er is geen logische redenering te bespeuren.
Ten derde vind je een Retina display op een iPad dan weer onzin (?), want dat zou afbeeldingen in websites minder scherp maken dan de tekst. Wederom geen andere redenering te vinden, terwijl Retina op de iPad de meest logische volgende stap is, naast de huidige geruchten van 3D.
Een 4x vergroting is dan zo goed als zeker ivm assets voor developers. Dat is ook exact dezelfde strategie die bij de iPhone4 is gevolgd en waar ook exact dezelfde hints van te vinden zijn in Lion. Als ze er FullHD van maken verandert de hele aspect ratio van het device en werkt geen enkele app meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 16:23 ]
Verwijderd
Dat is de discussie juist de reso 2 x omhoog betekend 4x zoveel pixels en echt dat gaat de hardware voelen maar goed.Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:40:
[...]
Dan snap je niet wat Retina doet. Alles blijft dezelfde grootte, de DPI wordt alleen 4x zo hoog...
[...]
De iPad2 kan het qua hardware ook makkelijk aan inmiddels. De kosten zijn wel een issue natuurlijk, maar dat is voornamelijk een reden waarom het nog niet in de iPad2 zat denk ik. Over een jaar zal het allemaal wel weer anders zijn.
Maar goed... de geruchten gaan nu naar 3D ()
Jij als guru komt nu met geen enkele bron een beetje een gemiste kans in mijn ogen.
Heb je btw alle artikelen gelezen, *knip*
Op de man spelen is nergens voor nodig. Bosmonster geeft gewoon argumenten voor z'n mening.
[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 06-05-2011 01:37 ]
Je zegt zelf dat alles kleiner wordt met een hogere ppi, terwijl dat juist niet het idee isVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:22:
[...]
Dat is de discussie juist de reso 2 x omhoog betekend 4x zoveel pixels en echt dat gaat de hardware voelen maar goed.
Jij als guru komt nu met geen enkele bron een beetje een gemiste kans in mijn ogen.
Heb je btw alle artikelen gelezen, aangezien*knip*
Voordat de iPhone4 uit was kon ik me de verwarring nog voorstellen, maar nu er gewoon een live voorbeeld is van hoe de technologie werkt snap ik die verwarring niet meer. Alles wordt scherper, niet kleiner. De resolutie wordt 4x zo hoog, de assets worden 4x zo groot.
[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 06-05-2011 01:37 ]
Verwijderd
Je begrijpt wel dat er data moet worden opgezet als een app nu een bepaalde resolutie heeft en je krijgt een nieuwe resolutie van 4x zoveel pixels moet er spul worden omgezet.Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:25:
[...]
Je zegt zelf dat alles kleiner wordt met een hogere ppi, terwijl dat juist niet het idee isDaar hoef je geen guru voor te zijn om die denkfout te zien.
De huidige apps die al met de ipad 2 reso werken kunnen maken verdubbeld worden klopt, maar niet als je een 1080P reso hebt ivm hd veranderd het verhaal aanzienelijk.
Leuk artikel http://www.smashingmagazi...-techniques-and-workflow/
Je bent wel erg stil over de technische haalbaarheid. Zal uiteindelijk haalbaar zijn maar die extreme reso dat zal behoorlijk wat kosten.
Betreft dpi. Hoe kleiner een scherm hoe hoger de dpi. Voornamelijk boeklezers zullen een hogere dpi waarde willen. Voor films op dit moment heb je geen hogere dpi nodig. Ironisch heb je een hoge resolutie , zoals 1080P dan kan je het verschil niet eens zien met een 1024 bij 768 resolutie. Lees weinig boeken mij maakt een retina scherm dan ook weinig uit.
Uiteraard, zo werkt het nu ook met iPhone4.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:43:
[...]
Je begrijpt wel dat er data moet worden opgezet als een app nu een bepaalde resolutie heeft en je krijgt een nieuwe resolutie van 4x zoveel pixels moet er spul worden omgezet.
En daarom is een 1080p reso zeer onwaarschijnlijk.De huidige apps die al met de ipad 2 reso werken kunnen maken verdubbeld worden klopt, maar niet als je een 1080P reso hebt ivm hd veranderd het verhaal aanzienelijk.
Neuh.. technisch prima haalbaar en helemaal niet heel duur. Ppi van een retina display voor iPad is een stuk lager dan die van iPhone4. Dus daarom zou het daar ineens zo vreselijk duur zijn? Dan zou de iPhone4 ook ineens exponentieel veel duurder geworden moeten zijn. Ik mis eigenlijk continu argumenten waarom dat zo duur zou zijn, terwijl de praktijk al heeft aangetoond dat het helemaal niet zo duur is.Je bent wel erg stil over de technische haalbaarheid. Zal uiteindelijk haalbaar zijn maar die extreme reso dan zal behoorlijk wat kosten.
Ik heb een iPhone4 en een iPad2. Elke keer als ik mn iPad openklap stoor ik me aan die spartaanse resolutie in vergelijking met de superscherpe iPhone4. Retina is een welkome toevoeging en iets dat de kwaliteit van het display enorm verhoogt. Consumenten willen geen pixels zien, dat snapt Apple.Betreft dpi. Hoe kleiner een scherm hoe hoger de dpi. Voornamelijk boeklezers zullen een hogere dpi waarde willen. Voor films op dit moment heb je geen hogere dpi nodig. Ironisch heb je een hoge resolutie , zoals 1080P dan kan je het verschil niet eens zien met een 1024 bij 768 resolutie. Lees weinig boeken mij maakt een retina scherm dan ook weinig uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2011 16:50 ]
Verwijderd
Doelde met 1080p films op een ipad 2 met dubbele 1024 x 768 reso.Sowieso wel zonde om een hd film op een ipad 2 te zien, maar als je toch materiaal verzameld doe ik liefst in 1de hoogste resolutie en dan kan je hd materiaal op een klein schermpje niet full screen draaien vanwege een te hoge resolutieBosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:49:
[...]
Uiteraard, zo werkt het nu ook met iPhone4.
[...]
En daarom is een 1080p reso zeer onwaarschijnlijk.
[...]
Neuh.. technisch prima haalbaar en helemaal niet heel duur. Ppi van een retina display voor iPad is een stuk lager dan die van iPhone4. Dus daarom zou het daar ineens zo vreselijk duur zijn? Dan zou de iPhone4 ook ineens exponentieel veel duurder geworden moeten zijn. Ik mis eigenlijk continu argumenten waarom dat zo duur zou zijn, terwijl de praktijk al heeft aangetoond dat het helemaal niet zo duur is.
[...]
Ik heb een iPhone4 en een iPad2. Elke keer als ik mn iPad openklap stoor ik me aan die spartaanse resolutie in vergelijking met de superscherpe iPhone4. Retina is een welkome toevoeging en iets dat de kwaliteit van het display enorm verhoogt. Consumenten willen geen pixels zien, dat snapt Apple.
Nice nu wel zeer benieuwd naar de iphone 4, maar qua prijsverhouding vind ik de iphone4 stukken duurder tov een ipad 2 en dit lijkt mij dan door juist die retina scherm te komen.
Iphone 4 vanaf 599
ipad 2 vanaf 478
Huidige ipad 2 heeft tov andere schermen al een zeer strakke ppi
Leuk en interessant artikel
http://www.displaymate.com/iPad_iPhone_ShootOut.htm
Paar interessante stukken. Op de site zelf uitgebreide testen tabellen etc,
[
Introduction
The display on the iPhone 4 has received widespread praise including the DisplayMate Best Mobile Display Award. But the LCD display on the iPad 2 has been the subject of many debates and rumors regarding its specs and performance, especially the resolution and Pixels Per Inch, which is only 132 ppi compared to the iPhone 4 Retina Display’s 326 ppi. There is no question that a higher ppi is better, but the real question is whether the iPad 2 delivers good display performance when considering its price point and battery power constraints (and also availability in sufficient quantities for Apple). What has amazed and impressed me about the iPad 2 is that Apple has included a first rate IPS LCD panel at a very aggressive price point and not used a cheaper second or third tier LCD, which is what most manufacturers do under these circumstances.
In this article we will provide in-depth objective side-by-side comparisons of the displays based on detailed lab measurements and extensive viewing tests to set the record straight. The data and discussions are drawn from the individual dedicated articles in our Display Technology Shoot-Out series for each device: the iPad 2, iPhone 4 and iPhone 3GS. The older iPhone 3GS is included as a baseline to show how mobile displays have evolved since 2009.
The Current Anti-Aliasing Reduces Perceived Sharpness of Text and Graphics
Anti-aliasing makes images appear less pixelated and easier to read through the precise blending of adjacent pixel content in software. This is especially important for text and graphics on the iPad because of its much lower Pixels Per Inch than the iPhone 4. The anti-aliasing on the iPad 2 is far from state-of-the-art and degrades the perceived sharpness of text and graphics. You don't notice this same effect on the iPhone 4 because of its very high ppi, but the much lower ppi on the iPad needs good anti-aliasing to significantly improve perceived sharpness and rendering. This really stood out when I was reading the New York Times using Safari on the iPad 2 that was sitting right next to an Asus 1201N Netbook (also running Safari) that has identical to the iPad 768 vertical pixel count, virtually identical screen height of 5.9 inches and 130 ppi. On-screen the articles were laid out in exactly the same way but the text and graphics looked substantially better on the Netbook because of the sub-pixel anti-aliasing it uses (called ClearType in Windows, which is Microsoft’s implementation of this technology). What’s more, the IPS LCD display on the iPad is much better than the LCD on the Netbook so this result is even more striking. It’s very hard to show this effect with a screen shot here because the camera, your display, and the jpg image processing all add their own anti-aliasing and other digital artifacts.
Anti-aliasing is done in iOS software so Apple could (or rather should) add sub-pixel anti-aliasing to the iPad, especially given the new high-speed processing enhancements that were added to the iPad 2, and it can be done even better on the iPad than with the generic software on the Netbook. It will make a big visual improvement and take some of the unwarranted pressure off the iPad’s current ppi.
Dus softwarematige kunnen we nog 1 en andere verbetering tov aa zien op de ipad 2 mits apple het doorvoert.Excellent Display
but it needs
Driver Updates
then a PPI Upgrade
for the next generation
De enige reden dat een iPad in verhouding duurder wordt met een retina display dan de iPhone toen die een retina display kreeg, is dat de uitval door pixeldefecten groter is. Bij een productiefout moet een grotere oppervlakte aan materiaal weggegooid worden en hoe meer pixels, hoe meer kans op pixelfouten.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Je kunt de twee ook niet echt met elkaar vergelijken. De iPhone 4 heeft veel meer technologie in een veel kleinere body. Miniaturisatie is altijd duur.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:04:
[...]
Nice nu wel zeer benieuwd naar de iphone 4, maar qua prijsverhouding vind ik de iphone4 stukken duurder tov een ipad 2 en dit lijkt mij dan door juist die retina scherm te komen.
Iphone 4 vanaf 599
ipad 2 vanaf 478
Daarnaast is ook bekend dat de marges op de iPad veel lager liggen dan op de rest van de Apple-lineup.
Apple wilt de markt verzadigen met iPads voordat de concurentie wakker wordt... zieltjes winnen.
De iPhone heeft deze taak niet, da's gewoon al gevestigd.
De iPhone heeft deze taak niet, da's gewoon al gevestigd.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Je leest niet echt goed. Ik ga eerst in op je eerste alinea: er zijn genoeg mensen die gewoon nog verschil zien tussen de pixels met 300 ppi (terwijl het nu rond de 320 ligt bij de iPhone 4). Games hoeven met een dubbele resolutie niet de dubbele bestandsgrootte te krijgen.Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:16:
[...]
Ten eerste doordat meer dan 300 ppi onzin is. Het vergroten van het scherm naar 3.7" maakt dus helemaal niks uit. Full HD op een telefoon is dikke onzin, zeker vanuit de gedachte van Retina, punt. Meer pixels zie je gewoon niet met het menselijk ook, dus waarom zou je daar ook maar een cent in investeren. Naast het feit dat apps belachelijk groot zouden worden als ze die zinloze resolutie zouden ondersteunen. Niemand zit te wachten op games van 10GB+. En aangezien je het verschil tussen 300ppi en 600ppi toch niet ziet, gaat geen enkele developer 600ppi ondersteunen.
Ten tweede je argumentatie over dat Apple dat zou doen "zodat ze kunnen zeggen dat ze de eerste zijn". Dat is nooit een reden geweest voor Apple om iets te doen, laat staan een zinloze feature als 600ppi+ op een telefoon... Dat is ongeveer je complete argumentatie voor bovenstaande redenering. Er is geen logische redenering te bespeuren.
Ten derde vind je een Retina display op een iPad dan weer onzin (?), want dat zou afbeeldingen in websites minder scherp maken dan de tekst. Wederom geen andere redenering te vinden, terwijl Retina op de iPad de meest logische volgende stap is, naast de huidige geruchten van 3D.
Een 4x vergroting is dan zo goed als zeker ivm assets voor developers. Dat is ook exact dezelfde strategie die bij de iPhone4 is gevolgd en waar ook exact dezelfde hints van te vinden zijn in Lion. Als ze er FullHD van maken verandert de hele aspect ratio van het device en werkt geen enkele app meer.
Alinea 2: ik vind het geen onzin op de iPad, en dat heb ik ook nergens beweerd. Ik vraag me alleen af welke resolutie beter zou zijn: Full HD of dubbel de resolutie die we nu hebben (2048*1536). Beide resoluties zouden een bump geven naar boven de 200 ppi, wat voldoende moet zijn voor een apparaat als de iPad (die hou je niet zo dicht bij je gezicht, dus dat is retina-waardig genoeg). Persoonlijk vind ik dan dat ze voor Full HD moeten gaan, ook al is dat 1.875 keer de resolutie ipv 2 keer. Dan kan je het trucje niet uitvoeren, maar dan zien websites er wel beter uit en films ook (want anders moet je films steeds upscalen en dat ziet er niet uit).
Aliniea 3: dat snap ik met de apps, maar ik had het dan ook over films en websites waarbij een resolutie van 2048*1536 gewoon te groot is. Bij apps heb je het probleem dat je idd niet een pixel 4x kan weergeven, maar als Apple een beetje goed investeert hebben ze daar vast wel mooie technieken voor. Daarnaast had ik het ook over de prijs, want de iPad moet nog wel fatsoenlijk betaalbaar blijven tenzij ze pro modellen willen invoeren. Dan is een Full HD toch wel wat goedkoper.
De hardware in de iPad 2 zou het nu al in theorie aankunnen. De graphics kaart is een stuk beter en ook de processor is richting dual core gegaan. Zo veel zorgen maak ik me daar niet om, zeker als je bedenkt dat - zoals Apple het beweert - de iPad 2 9x grafisch sterker is dan de iPad 1. Dan zou je die resolutie er zeker wel uit kunnen halen.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:22:
[...]
Dat is de discussie juist de reso 2 x omhoog betekend 4x zoveel pixels en echt dat gaat de hardware voelen maar goed.
Heb je btw alle artikelen gelezen, aangezien jij blijkbaar de enige met die wisdom bent hier op het forum
Met dat laatste ben ik het niet eens. Een kleiner scherm kan ook gewoon een lagere resolutie hebben en dus niet perse een hogere pixel density. En misschien zie jij geen verschil tussen een 1024*768 resolutie en een Full HD resolutie met een film, maar Full HD films zien er toch een stuk mooier uit dan DVD films. Een DVD heeft trouwens een resolutie van 720*576 pixels, maar dan nog is het verschil met 1024*768 vs 1920*1280 (want Apple gaat niet naar 16:9, maar blijft zeker weten wel bij 4:3) groter.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:43:
[...]
Je begrijpt wel dat er data moet worden opgezet als een app nu een bepaalde resolutie heeft en je krijgt een nieuwe resolutie van 4x zoveel pixels moet er spul worden omgezet.
De huidige apps die al met de ipad 2 reso werken kunnen maken verdubbeld worden klopt, maar niet als je een 1080P reso hebt ivm hd veranderd het verhaal aanzienelijk.
Leuk artikel http://www.smashingmagazi...-techniques-and-workflow/
Je bent wel erg stil over de technische haalbaarheid. Zal uiteindelijk haalbaar zijn maar die extreme reso dat zal behoorlijk wat kosten.
Betreft dpi. Hoe kleiner een scherm hoe hoger de dpi. Voornamelijk boeklezers zullen een hogere dpi waarde willen. Voor films op dit moment heb je geen hogere dpi nodig. Ironisch heb je een hoge resolutie , zoals 1080P dan kan je het verschil niet eens zien met een 1024 bij 768 resolutie. Lees weinig boeken mij maakt een retina scherm dan ook weinig uit.
Alinea 2: het is wel onwaarschijnlijk, en Apple gaat waarschijnlijk wel voor een dubbele resolutie als ze voor retina gaan maar ik vind dat 1920*1280 (vergeet niet 4:3, dus niet 1080p) gewoon beter zou zijn als je kijkt naar websites, films en fotos.Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:49:
[...]
Uiteraard, zo werkt het nu ook met iPhone4.
[...]
En daarom is een 1080p reso zeer onwaarschijnlijk.
[...]
Neuh.. technisch prima haalbaar en helemaal niet heel duur. Ppi van een retina display voor iPad is een stuk lager dan die van iPhone4. Dus daarom zou het daar ineens zo vreselijk duur zijn? Dan zou de iPhone4 ook ineens exponentieel veel duurder geworden moeten zijn. Ik mis eigenlijk continu argumenten waarom dat zo duur zou zijn, terwijl de praktijk al heeft aangetoond dat het helemaal niet zo duur is.
[...]
Ik heb een iPhone4 en een iPad2. Elke keer als ik mn iPad openklap stoor ik me aan die spartaanse resolutie in vergelijking met de superscherpe iPhone4. Retina is een welkome toevoeging en iets dat de kwaliteit van het display enorm verhoogt. Consumenten willen geen pixels zien, dat snapt Apple.
Alinea 3: de prijzen voor een hoge pixel density met zo'n groot scherm duurder dan met een hoge pixel density op een kleiner scherm. Ik weet zelf ook niet waarom, maar dit is wat Engadget, Gizmodo, BGR en een aantal Mac fansites allemaal melden. Vergeet niet dat Apple veel meer verdient met de iPhone 4 dan de iPad 2. De prijs voor de iPhone is hoger, maar de kosten lager dan bij de iPad.
Ik weet niet of dit klopt, maar het klinkt best wel logisch. Apple vervangt een scherm van een iPhone al bij 1 dode pixel, terwijl ze pas vanaf 3 dode pixels het scherm van een iPad vervangen.Canaria schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:08:
De enige reden dat een iPad in verhouding duurder wordt met een retina display dan de iPhone toen die een retina display kreeg, is dat de uitval door pixeldefecten groter is. Bij een productiefout moet een grotere oppervlakte aan materiaal weggegooid worden en hoe meer pixels, hoe meer kans op pixelfouten.
Alleen al uit dit klein stukje blijkt hoe ontzettend weinig verstand van zaken jij hebt.Squatjj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:01:
[...]
De hardware in de iPad 2 zou het nu al in theorie aankunnen. De graphics kaart is een stuk beter en ook de processor is richting dual core gegaan. Zo veel zorgen maak ik me daar niet om, zeker als je bedenkt dat - zoals Apple het beweert - de iPad 2 9x grafisch sterker is dan de iPad 1. Dan zou je die resolutie er zeker wel uit kunnen halen.
"Dan zou je die resolutie er zeker wel uit kunnen halen."
Heb je ooit al eens een benchmark bekeken van computer hardware? Het verschil in fps tussen 1024x768 en 1920x1080 is enorm, en die hogere resolutie heeft vooral veel meer gfx memory nodig (3x raden waarom je liever tegenwoordig een GTX580 met 1.5GB hebt dan een oude kaart met 512MB)
Als je nu zo'n scherm in de iPad zet hou je geen FPS meer over, wil je dat wel overhouden dan moet je je Infinity Blade textures terugbrengen naar Playstation 2 kwaliteit.
Face it, je hebt iets gezegd wat gewoon niet waar is, accepteer dat en probeer niet met totaal loze argumenten je stelling te verdedigen. Sure, een hoger dpi scherm zou inderdaad er mooier uitzien, maar het is gewoon qua hardware niet echt realizeerbaar momenteel.
[ Voor 10% gewijzigd door Xeanor op 05-05-2011 19:21 ]
Ze zijn flink bezig met de grafische kaart up te graden bij al hun producten. Bij de iMac zijn ze al sinds de laatste 2 of 3 product cycles flink bezig. Bij de MacBook (Pro) ook en nu ook de iPad. Ik zie geen rede waarom dit niet zou voort zetten en waarom het opeens onmogelijk zou kunnen zijn volgend jaar. Zoals ik al zei is het in theorie al met de iPad 2 mogelijk. Inderdaad, dan moet je op dit moment weer een paar apps terug schroeven qua grafisch spektakel, maar je weet dat Apple zoiets nooit zou doen: bij een retina display zorgen er heus wel voor dat er een grafische kaart in zit die krachtig genoeg is voor de extra pixels zonder in kwaliteit achter uit te gaan met de appsXeanor schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:19:
[...]
Alleen al uit dit klein stukje blijkt hoe ontzettend weinig verstand van zaken jij hebt.
"Dan zou je die resolutie er zeker wel uit kunnen halen."
Heb je ooit al eens een benchmark bekeken van computer hardware? Het verschil in fps tussen 1024x768 en 1920x1080 is enorm, en die hogere resolutie heeft vooral veel meer gfx memory nodig (3x raden waarom je liever tegenwoordig een GTX580 met 1.5GB hebt dan een oude kaart met 512MB)
Als je nu zo'n scherm in de iPad zet hou je geen FPS meer over, wil je dat wel overhouden dan moet je je Infinity Blade textures terugbrengen naar Playstation 2 kwaliteit.
Face it, je hebt iets gezegd wat gewoon niet waar is, accepteer dat en probeer niet met totaal loze argumenten je stelling te verdedigen. Sure, een hoger dpi scherm zou inderdaad er mooier uitzien, maar het is gewoon qua hardware niet echt realizeerbaar momenteel.
Verwijderd
fullhd of nu nu een 1024x576 (16:9)reso video. Kwaliteit is van beide op een ipad 2 gelijk. Waarbij je de fullhd met zwarte balken draait en de andere fullscreen. Tevens voor een klein scherm ziet het er prachtig uit en een film die gemaakt is om grootst te zijn wil je natuurlijk of in de bios zien of met een beamerSquatjj schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:01:
[...]
Met dat laatste ben ik het niet eens. Een kleiner scherm kan ook gewoon een lagere resolutie hebben en dus niet perse een hogere pixel density. En misschien zie jij geen verschil tussen een 1024*768 resolutie en een Full HD resolutie met een film, maar Full HD films zien er toch een stuk mooier uit dan DVD films. Een DVD heeft trouwens een resolutie van 720*576 pixels, maar dan nog is het verschil met 1024*768 vs 1920*1280 (want Apple gaat niet naar 16:9, maar blijft zeker weten wel bij 4:3) groter.
Tevens als je kijkt naar

Handig om te weten als je een tv gaat kopen iedereen altijd maar roepen 1080P terwijl in de meeste omstandigheden een 720p prima voldoet

Voor de rest ivm het technisch verhaal 4x zoveel pixels dat zal uiteindelijk wel kunnen, maar heeft zeker tijd nodig. De technische impact mag nu wel duidelijk zijn.
Indirect komt er ook veel bij kijken.
Kreten als " iPad 2 9x grafisch sterker is dan de iPad 1"
Kan je dan al niet meer maken. Bedoel stel de ipad 2 had nu een dubbele resolutie en je gaat dead space draaien op de ipads. ik vermoed dat het bagger draait op de ipad 2 met die extreme resolutie.
Zo ook met die extreme lange accuduur. Bedoel ipad 2 gaat ongelovelijk lang mee nu. Ik hou liever die lange accuduur dan dat ik uren moeten inleveren.
Uiteindelijk in de toekomst zal het wel mogelijk zijn, maar verwacht dat dit wel langer gaat duren dan 1 jaar.
Verwijderd
Sorry dat ik inbreek in jullie discussie, miss kan iemand helpen want ik weet t echt niet meer. Op kantoor gebruiken we (oude) windows en ik moet nu veel reizen. De wifi vd ipad 1 is zo veel slechter dan n lap top, en ik wil 3G (asus valt dan af). Ik moet regelmatig tekstverwerken (dus geen foto/film/games) maar geef toch de voorkeur aan touchscreen boven n toetsenbord. Omvang en gewicht moet vergelijkbaar zijn met ipad. Ik reis over de hele wereld. Bij uitproberen vd Mac Air schrok ik van de vele menus, en t klassieke toetsenbord. Ik zal vaak in t kantoorsysteem moeten inloggen. Op dit moment hebben we geen systeembeheerder, mn vragen kan ik in mn zak steken. Ik geloof niet dat t apparaat wat ik zoek bestaat, probeer toch n laatste poging door deze post. Een juiste compu maakte alle plezier uit in je werk
Nou, daar kunnen we echt wat mee. Wat is nou je vraag?Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:26:
Sorry dat ik inbreek in jullie discussie, miss kan iemand helpen want ik weet t echt niet meer. Op kantoor gebruiken we (oude) windows en ik moet nu veel reizen. De wifi vd ipad 1 is zo veel slechter dan n lap top, en ik wil 3G (asus valt dan af). Ik moet regelmatig tekstverwerken (dus geen foto/film/games) maar geef toch de voorkeur aan touchscreen boven n toetsenbord. Omvang en gewicht moet vergelijkbaar zijn met ipad. Ik reis over de hele wereld. Bij uitproberen vd Mac Air schrok ik van de vele menus, en t klassieke toetsenbord. Ik zal vaak in t kantoorsysteem moeten inloggen. Op dit moment hebben we geen systeembeheerder, mn vragen kan ik in mn zak steken. Ik geloof niet dat t apparaat wat ik zoek bestaat, probeer toch n laatste poging door deze post. Een juiste compu maakte alle plezier uit in je werk
Verwijderd
Samenvattend:Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:26:
Je zoekt een Tabletpc met 3G en je vraagt je af of je met deze tablet op je bedrijfsnetwerk kan inloggen.
Bedoel wees concreet met je eisen. Je hebt met een ipad 2 heb je altijd de mogelijkheid om voor 3G te kiezen en daar krijg je dan gratis perfect werkend wifi bij
Betreft inloggen op je bedrijfsnetwerk als het via internet kan zal dit ook mogelijk zijn met de ipad 2.
Zet je eisen op papier en ga dan kijken naar de diverse tablets. Is er geen match verlaag je eisen totdat je geschikt product vind. Als je die compromis niet kunt sluiten is het een helaas gevalletje, maar gezien je post doe ik de volgende aanname. Dat je op technisch gebied weinig weet van de mogelijkheiden van een tablet en de eisen die je nu stelt zijn prima te voldoen op een ipad 2
Ipad is in mijn ogen voor iedereen simpel. Dit wil zeggen gebruiksvriendelijk.
Zinio, Cinco de Mayo aanbiedingen:
http://cache4.cv47.net/wp...mayo/cincodemayo2011.html
$5 voor een jaar Maxim bijvoorbeeld.
http://cache4.cv47.net/wp...mayo/cincodemayo2011.html
$5 voor een jaar Maxim bijvoorbeeld.
Haters everywhere but I don’t really care
Als het kan zou ik van iemand de iPad 2 uitproberen. En tja, je zoekt 3G functionaliteit en die zitten volgens mij zoiezo niet in de Macs. En er zijn maar weinig apparaten met een goed touchscreen (als in aanrakingen goed opvatten). Dan kom je toch bij een laptop uit. Ik weet niet wat je prijs level is, maar misschien is dit wat voor je:Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:26:
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-duo/pd
Is als Windows laptop te gebruiken, maar is ook direct een touchscreen device. De enige die echt een beetje voldoet aan jouw eisen is deze van Dell:
http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-xt2/pd
Je hebt ook een 10 inch laptop en touchscreen-device in 1 van Dell (een Inspiron), maar deze biedt geen ondersteuning voor 3G. Die is wel een stuk goedkoper (vanaf 479 euro).
Geweldig, maar dit is niet de huiskamer...
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 06-05-2011 01:38 ]
Hiervoor mag je dus een topic report aanmaken en niet in het topic posten.
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 06-05-2011 01:39 ]
Verwijderd
ik ben niet bekend met jullie forum regels, echter ik kreeg nergens antwoord. Dit was mijn 1e post, dus sorry als ik je geirriteerd heb. Squatjj snapt wat ik bedoel. Mijn prijslevel is E 2000, het is voor zakelijk gebruik, tekstverwerken. De ipad1 heb ik al vanaf dag1, is niet geschikt voor mijn zakelijk gebruik, ene kant speelgoed andere kant probeer je m toch vanwege gemak zoveel mogelijk zakelijk te gebruiken. Squatjj, nogmaals bedankt, ik volg je raad op. Dit is mijn laatste bericht hierkmf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:46:
[mbr]Hiervoor mag je dus een topic report aanmaken en niet in het topic posten.[/]
Om nog even hier op terug te komen. Ik zie het nog steeds best wel gebeuren dat Apple over een paar jaar zegt, misschien als ze een 3.7 of 4 inch scherm hebben: "We verdubbelen de resolutie nog meer voor een 'Super Retina Display' (of gewoon Retina Display, vul in wat je wilt)".Bosmonster schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:16:
[...]
Ten eerste doordat meer dan 300 ppi onzin is. Het vergroten van het scherm naar 3.7" maakt dus helemaal niks uit. Full HD op een telefoon is dikke onzin, zeker vanuit de gedachte van Retina, punt. Meer pixels zie je gewoon niet met het menselijk ook, dus waarom zou je daar ook maar een cent in investeren. Naast het feit dat apps belachelijk groot zouden worden als ze die zinloze resolutie zouden ondersteunen. Niemand zit te wachten op games van 10GB+. En aangezien je het verschil tussen 300ppi en 600ppi toch niet ziet, gaat geen enkele developer 600ppi ondersteunen.
Steve Jobs zei tijdens de keynote dat het limiet rond 300 pixels per inch lag op een afstand van 12 inch (30.4 cm!). Deze claim van Apple is echter al meerdere malen tegengesproken (Apple gaat namelijk uit, als ik het me goed herinner, van een oogafwijking van -2). Op een afstand van 30.4 cm moet je 477 pixels per inch hebben voordat het oog de pixels niet meer kan onderscheiden. En eerlijk is eerlijk, veel mensen houden hun iPhones veel dichterbij (en zeker als ze bijvoorbeeld in bed liggen, of op de bank). De iPhone 4 is pas retina vanaf 18 inch (bijna een halve meter)! Daarom denk ik dat ze, als ze ooit naar een groter scherm gaan, ook nog een keer de resolutie verhogen (wederom het dubbele dus: van 960*640, naar 1920 *1280 pixels). Dan krijg je de volgende pixeldichtheid bij 3.5, 3.7 en 4 inch schermen.
3.5 inch: 659.3 ppi
3.7 inch: 623.66 ppi
4.0 inch: 576.89 ppi
Nou lijkt Apple volgens de geruchten te gaan voor optie 2 (3.7 inch scherm). Als ze dan voor een Full HD resolutie kiezen, dan zitten ze met een afstand van 12 inch zeker op retina display gebied.
Natuurlijk is het retina display van de iPhone wel gaaf en scherp, maar als je wilt zie je gewoon de pixels. Ik, en genoeg anderen, in ieder geval wel. Maar goed, daarom denk ik dus dat ze ooit nog wel is voor Full HD zullen gaan. Als we verder gaan met deze discussie, moeten we richting het iPhone ervaringen & discussie topic
In his keynote address at the Worldwide Developer Conference, Apple chief executive Steve Jobs noted that there was a point at which pixels blurred together into continuous curves. That point is about 300 ppi, he said, held at about between to twelve inches from one's eye. At that point, he said, the resolution of the display outweighed the ability of the eye to resolve the differences between the original pixels.
Raymond Soneira, president of DisplayMate Technolgies, disputed the claim.
"The resolution of the retina is in angular measure - it's 50 Cycles Per Degree," he wrote in an email. "A cycle is a line pair, which is two pixels, so the angular resolution of the eye is 0.6 arc minutes per pixel.
"So, if you hold an iPhone at the typical 12 inches from your eyes that works out to 477 pixels per inch," Soneira added. "At 8 inches it's 716 ppi. You have to hold it out 18 inches before it falls to 318 ppi.
"So the iPhone has significantly lower resolution than the retina," Soneira wrote. "It actually needs a resolution significantly higher than the retina in order to deliver an image that appears perfect to the retina."
Ik vind je heel stellig in allerlei "feiten". Die 477 ppi lijkt te zijn gebaseerd op een claim van Soneira, waar anderen deze claim weer in twijfel trekken.
Waarom zou je die grens van 477 ppi op 12" willen overschrijden om een energievretende resolutie halen waarvan niemand het verschil ziet. Alleen omdat sommige mensen hun telefoon onder hun neus houden? Ik betwijfel of Apple ooit de resolutie van de iphone zo hoog gaat opvoeren. iPad kan ik me nog iets bij voorstellen, maar daar hebben we het al eerder over gehad.
Kunnen we het nu weer hebben over ervaringen in plaats van speculaties over een schermupgrade over 3 jaar die niemand wat boeit momenteel.
Genoeg mensen zien het verschil wel. En over 2, 3 of 4 jaar heeft het niet meer zo energievretend te zijnloeberce schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:41:
[...]
Ik vind je heel stellig in allerlei "feiten". Die 477 ppi lijkt te zijn gebaseerd op een claim van Soneira, waar anderen deze claim weer in twijfel trekken.
Waarom zou je die grens van 477 ppi op 12" willen overschrijden om een energievretende resolutie halen waarvan niemand het verschil ziet. Alleen omdat sommige mensen hun telefoon onder hun neus houden? Ik betwijfel of Apple ooit de resolutie van de iphone zo hoog gaat opvoeren. iPad kan ik me nog iets bij voorstellen, maar daar hebben we het al eerder over gehad.
vlc stream free, kan toch ook alles, dan heb je wel een balkje ads beneden, maar dat stoort me (voorlopig) nog nietVerwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 16:48:
[...]
True waarom denk je dat dit een free version is. Laat je een deel van de mogelijkheiden ziet. De vraag is of jij er 2,39 euro voor over hebt
Programma is het in mijn ogen helemaal waard![]()
Ps laat het ons weten of je een gratis alternatief vind. Niet via jailbreak
Zijn er al mensen hier die een iPad2 met bleeding hebben mogen omgewisselen?
Ik ben Zondag even in Parijs en was eigenlijk van plan daar langs de AppleStore te lopen.
Ik heb het niet zo heel erg maar gister keek ik een serie in het donker en stoorde het me best wel.
Ik heb een perfecte ervaring met AppleStore garantie afhandelingen (ze hebben in LasVegas mijn Franse iPhone4 zonder pardon omgeruild voor een andere terwijl ik geen bon had en ze de klacht niet konden reproduceren) dus ga er eigenlijk van uit dat ik een nieuwe mee krijg. Mits die het probleem niet heeft want anders hou ik de mijne (met zeer weinig bleeding) liever.
Ik ben Zondag even in Parijs en was eigenlijk van plan daar langs de AppleStore te lopen.
Ik heb het niet zo heel erg maar gister keek ik een serie in het donker en stoorde het me best wel.
Ik heb een perfecte ervaring met AppleStore garantie afhandelingen (ze hebben in LasVegas mijn Franse iPhone4 zonder pardon omgeruild voor een andere terwijl ik geen bon had en ze de klacht niet konden reproduceren) dus ga er eigenlijk van uit dat ik een nieuwe mee krijg. Mits die het probleem niet heeft want anders hou ik de mijne (met zeer weinig bleeding) liever.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik sta op het punt een iPad aan te schaffen, maar begin toch weer een beetje te twijfelen tussen de 1 en de 2. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden als internet tablet en om af en toe eens een comic op te lezen. De camera's zijn voor mij geen meerwaarde en eigenlijk vind ik het design van de 1ste mooier, maar toch het relatief kleine verschil van 100 euro doet me toch weer meer naar de iPad 2 leunen. Alleen kan je de 1 morgen in de winkel meteen ophalen, terwijl ik op de 2 nog wel effe aan het wachten ben.
Mijn vraag dus min of meer aan de gebruikers die een 1 hebben gehad en nu naar de 2 overgestapt zijn: is het verschil in internet / browser snelheid zo groot om toch maar even op de iPad 2 te wachten?
Mijn vraag dus min of meer aan de gebruikers die een 1 hebben gehad en nu naar de 2 overgestapt zijn: is het verschil in internet / browser snelheid zo groot om toch maar even op de iPad 2 te wachten?
Jazeker!Slomy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:04:
Ja maakt enorm veel uit.Slomy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:04:
Ik sta op het punt een iPad aan te schaffen, maar begin toch weer een beetje te twijfelen tussen de 1 en de 2. Hij gaat voornamelijk gebruikt worden als internet tablet en om af en toe eens een comic op te lezen. De camera's zijn voor mij geen meerwaarde en eigenlijk vind ik het design van de 1ste mooier, maar toch het relatief kleine verschil van 100 euro doet me toch weer meer naar de iPad 2 leunen. Alleen kan je de 1 morgen in de winkel meteen ophalen, terwijl ik op de 2 nog wel effe aan het wachten ben.
En wat ook veel uitmaakt is het verschil in gewicht. Qua getal scheelt het niet veel, maar als je voor een langere tijd een iPad vast hebt, merk je het gewicht zeker!
Ook al vind ik het design van de 1 mooier. En de camera, ik gebruik hem niet vaak, maar ben toch wel blij dat ik hem heb.
Ik ergerde me met het lezen van PDF's aan de traagheid van de iPad1. Dat was ook een van de redenen om over te stappen.
Het probleem is dat je niet zal merken dat de ipad2 beter is dan de ipad1, maar als je de ipad1 hebt dan merk je wel dat de ipad2 beter is.
Had jij nou geupgrade naar de 2 of toch niet?kmf schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:43:
Het probleem is dat je niet zal merken dat de ipad2 beter is dan de ipad1, maar als je de ipad1 hebt dan merk je wel dat de ipad2 beter is.
Zo, mijn stylus is binnengekomen. Nu is het veel makkelijker om te tekenen en notities maken. Ok mijn handschrift sucks, of het nou digitaal is of met een analoge pen... Maar het is wel beter dan met m'n vingers
Ik heb nu deze. Met een ronde tip
2.40 incl shipping
Heel belangrijk is de tip. Ik had hiervoor namelijk deze
1.70 incl shipping
Maar die heeft een afgeschuinde tip welke je bewegingen beperkt. Niet handig voor schrijven.

Maar die heeft een afgeschuinde tip welke je bewegingen beperkt. Niet handig voor schrijven.
Nee. Daarom voel ik dat ik een ipad1 heb. Crashes vanwege geheugd tekort en trage refreshes bij complexe pagina'smatthijst schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:12:
[...]
Had jij nou geupgrade naar de 2 of toch niet?
De iCade is eindelijk leverbaar, de eerste lichting is al uitverkocht, maar je kunt m bij bv gamestop.com preorderen voor 124,98 dollar incl verzendkosten 

Verwijderd
Als je het conversie programma van Danisoft gebruik kun je iPad HD optie aanvinken waardoor je een HD film op je iPad krijgt en dan ziet het er prima uit,ook op een iPad 1.0!Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:17:
[...]
fullhd of nu nu een 1024x576 (16:9)reso video. Kwaliteit is van beide op een ipad 2 gelijk. Waarbij je de fullhd met zwarte balken draait en de andere fullscreen. Tevens voor een klein scherm ziet het er prachtig uit en een film die gemaakt is om grootst te zijn wil je natuurlijk of in de bios zien of met een beameren dan 1080P. Gelukkig als filmfanataat al prachtig dat een ipad2 prima omgaat met HD materiaal.
Ziet er wel goed uit, maar is die tip niet veel te groot om lekker mee te kunnen tekenen?kmf schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:08:
Zo, mijn stylus is binnengekomen. Nu is het veel makkelijker om te tekenen en notities maken. Ok mijn handschrift sucks, of het nou digitaal is of met een analoge pen... Maar het is wel beter dan met m'n vingers
[afbeelding] 2.40 incl shipping
[afbeelding] 1.70 incl shipping
[...]
Nee. Daarom voel ik dat ik een ipad1 heb. Crashes vanwege geheugd tekort en trage refreshes bij complexe pagina's
Volgens mij geef je zelf het antwoord al:Slomy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:04:
- je vind design iPad1 mooier;
- iPad1 is goedkoper;
- iPad1 is direct leverbaar.
Daaraan zou ik toevoegen:
- iPad1 heeft geen bleeding
En die hogere snelheid voor browsen: is echt onzin om daarvoor een iPad2 te kopen, is minimaal verschil.
Samsung S23 Ultra 256GB
Ik vind het verschil dus enorm groot. Heb beide, en de 2 is zoveel beter.wvexeltweakers schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:32:
[...]
En die hogere snelheid voor browsen: is echt onzin om daarvoor een iPad2 te kopen, is minimaal verschil.
Daarnaast heeft de iPad1 ook last van bleeding, is alleen niet zo groot uitgemeten in het nieuws
Nee, dat valt wel mee. Die ronding is natuurlijk nodig voor de capacatieve scherm. En met een beetje oefenen lukt tekenen wel, net als dat je met een whiteboardmarker kan tekenen.Mr.Myst schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:25:
[...]
Ziet er wel goed uit, maar is die tip niet veel te groot om lekker mee te kunnen tekenen?
Schrijven is wel lastiger.. Wederom, net of je met een whiteboardmarker in een notitieblok gaat schrijven.
Daar moet je wel een app als notes plus gebruiken.
Mag ik me hierbij aansluiten, heb ze allebei. En het verschil in surfen is nu niet dusdanig groot zoals de media wil doen beloven tussen de Ipad 1 en de 2wvexeltweakers schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:32:
[...]
Volgens mij geef je zelf het antwoord al:
- je vind design iPad1 mooier;
- iPad1 is goedkoper;
- iPad1 is direct leverbaar.
Het Verschil merk je natuurlijk in de zware pagina'salwaysleft schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:10:
[...]
Mag ik me hierbij aansluiten, heb ze allebei. En het verschil in surfen is nu niet dusdanig groot zoals de media wil doen beloven tussen de Ipad 1 en de 2
Probeer deze maar eens uit http://www.dannychoo.com/post/en/25551/Akihabara+Tour.html
Het verschil merk ik al met GoT, door pagina's met 50 reacties te laden...
Het verschil is wel degelijk merkbaar.
Het verschil is wel degelijk merkbaar.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dan heb jij kennelijk een bijzondere iPad1. In mijn kennissenkring zitten 3 iPad1's + die van mij: geen 1 hiervan heeft bleeding. Noot: en die van mij is van het eerste uur, dus dit probleem bestaat niet bij de iPad1 en heeft ook nooit bestaan. Bij de iPad2 daarentegen wèl, dat is niet te ontkennen.GoTCoast schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:37:
[...]
Daarnaast heeft de iPad1 ook last van bleeding, is alleen niet zo groot uitgemeten in het nieuws.
Ja, maar merkbaar of de moeite waard is nog een groot verschil.kmf schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:14:
[...]
Het Verschil merk je natuurlijk in de zware pagina's

Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Ik vind dat jij veel durft te beweren! Mijn eigen reeds verkochte Ipad 1 had bleeding en de ipad 1 van mijn zus had het zelfs helemaal rondom het scherm. Nog erger dan mijn ipad 2 nu heeft, die heeft maar 1 plekje.wvexeltweakers schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:22:
[...]
Dan heb jij kennelijk een bijzondere iPad1. In mijn kennissenkring zitten 3 iPad1's + die van mij: geen 1 hiervan heeft bleeding. Noot: en die van mij is van het eerste uur, dus dit probleem bestaat niet bij de iPad1 en heeft ook nooit bestaan. Bij de iPad2 daarentegen wèl.
Mijn ipad 1 was van de 1e launch en die van mijn zus van september 2010.
Dus dat het probleem niet bestaat bij de ipad 1 is onzin, er is waarschijnlijk toen alleen niemand geweest die erop gelet heeft en is er niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven.
Je hoeft van mij niet in de verdediging voor je iPad2. Als jij er blij mee bent, prima toch?Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:35:
[...]
Ik vind dat jij veel durft te beweren! Mijn eigen reeds verkochte Ipad 1 had bleeding en de ipad 1 van mijn zus had het zelfs helemaal rondom het scherm. Nog erger dan mijn ipad 2 nu heeft, die heeft maar 1 plekje.
Mijn ipad 1 was van de 1e launch en die van mijn zus van september 2010.
Dus dat het probleem niet bestaat bij de ipad 1 is onzin, er is waarschijnlijk toen alleen niemand geweest die erop gelet heeft en is er niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven.
En "er is toen waarschijnlijk niemand geweest die erop heeft gelet"? Wat denk je nu zelf? En zou er dan nù niemand op letten?
Nee, als een potentiele iPadklant me vraagt welke hij moet kiezen, blijft de iPad1 toch echt de aanrader (voor zolang die nog te krijgen is).
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Zou best kunnen heb zelf een ipad 2 vandaar dat ik maar gewoon ipad 2 zei, aangezien ik het van deze zeker weet.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:27:
[...]
Als je het conversie programma van Danisoft gebruik kun je iPad HD optie aanvinken waardoor je een HD film op je iPad krijgt en dan ziet het er prima uit,ook op een iPad 1.0!
Dat programma neem ik aan zet HD films 1080P om naar 1024 x 578 resolutie? Weet je toevallig hoelang dit converteren duurt en natuurlijk hoe groot dan een film wordt ?
Voor mij was het de moeite waard om te upgraden. Ook vanwege het gewicht, maar de iPad 1 wordt nu flink gebruikt door mijn vrouw die er wel blij mee is. Zij merkt ook het snelheidsverschil, maar het is niet storend ofzo. Gewoon apps opstarten gaat lekker snappy en rap op de iPad 2.wvexeltweakers schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:22:
[...]
Dan heb jij kennelijk een bijzondere iPad1. In mijn kennissenkring zitten 3 iPad1's + die van mij: geen 1 hiervan heeft bleeding. Noot: en die van mij is van het eerste uur, dus dit probleem bestaat niet bij de iPad1 en heeft ook nooit bestaan. Bij de iPad2 daarentegen wèl, dat is niet te ontkennen.
[...]
Ja, maar merkbaar of de moeite waard is nog een groot verschil.
Eigenlijk zal het verschil alleen maar groter worden naarmate er nieuwere firmware's uitkomen. In het begin merkte ik ook het verschil tussen mijn iPhone 3G en 3GS dat verwaarloosbaar was, de kloof is alleen maar groter geworden.
Verwijderd
Als je een ervaring hebt met een ipad 2 en gaat een ipad 1 kopen zul je het verschil merken. Alleen als je nu geen enkele ervaring hebt zul je misschien prima tevreden zijn met een ipad 1.
Advies koop gewoon de ipad 2 tenzij je graag met antiek werkt
Advies koop gewoon de ipad 2 tenzij je graag met antiek werkt
Niet dat ik de iPad2 verdedig, dat zeker niet. Zitten wel wat problemen aan.wvexeltweakers schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:22:
[...]
Dan heb jij kennelijk een bijzondere iPad1. In mijn kennissenkring zitten 3 iPad1's + die van mij: geen 1 hiervan heeft bleeding. Noot: en die van mij is van het eerste uur, dus dit probleem bestaat niet bij de iPad1 en heeft ook nooit bestaan. Bij de iPad2 daarentegen wèl, dat is niet te ontkennen.
Maar om te zeggen "dit probleem bestaat niet bij de iPad1 en heeft ook nooit bestaan" vind ik beetje uit de lucht gegrepen opmerking. Je hebt met 4 iPad1's ervaring.
Mijn iPad1 is ook van het eerste uur. Ik stond midden in de nacht te wachten om hem te kopen.
Ik heb dan 2 hier in huis die het wel hebben. Daarnaast hebben mijn collega's op school ook een iPad1 gekregen, en ongeveer 20% heeft ook bleeding.
Dus ja, het probleem bestaat wel. En dat jij er geen ervaring mee hebt, wees gelukkig
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 07-05-2011 15:53 ]
net even getestkmf schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:14:
[...]
Het Verschil merk je natuurlijk in de zware pagina's
Probeer deze maar eens uit http://www.dannychoo.com/post/en/25551/Akihabara+Tour.html
normaal scrollen merk je niet veel, maar snel scrollen kom je op de iPad 1 lege vlakken tegen, die snel opgevuld worden.
bij heel snel scrollen zie je ook lege vlakken bij de Pad 2 maar worden sneller gevuld dan bij de iPad 1
voor normaal surfen vindt ik het verschil tussen de 1 en 2 minimaal, maar bij zwaardere apps merk je het wel, en ook PDF boeken gaan toch net even vlotter, maar op de iPad 1 niet vervelend langzaam.
mijn iPad 1 had ook light bleeding in een hoek, en was behoorlijk irritant, de omruil die ik kreeg was perfect, mijn iPad 2 heeft totaal geen lightbleeding !
dus je kan met beide last hebben van light bleeding !
[ Voor 10% gewijzigd door absrnd op 07-05-2011 16:02 ]
Verwijderd
Sorry, maar ik denk niet dat feit of ik blij ben met mijn Ipad2 er hier iets toe doet. Dat vind ik nu weer een loze opmerking.wvexeltweakers schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:40:
[...]
Je hoeft van mij niet in de verdediging voor je iPad2. Als jij er blij mee bent, prima toch?
En "er is toen waarschijnlijk niemand geweest die erop heeft gelet"? Wat denk je nu zelf? En zou er dan nù niemand op letten?
Nee, als een potentiele iPadklant me vraagt welke hij moet kiezen, blijft de iPad1 toch echt de aanrader (voor zolang die nog te krijgen is).
Jij beweert dat het niet voorkomt bij de ipad1, terwijl ik er dus 2 gehad heb waarbij het wel zo was. Dat ik daar verder nooit een probleem mee heb gehad is helemaal niet relevant. Neemt niet weg dat het probleem er toen dus ook al was. Misschien niet in zo'n grote mate, maar dat het absoluut niet voorkwam is flauwekul.
Of ben jij misschien degene die in de verdediging schiet waar het de ipad1 betreft? Als jij er blij mee bent is dat toch prima?
Ik heb mijn iPad 2 sinds kort binnen, maar wat is de makkelijkste manier om een dergelijk zwart scherm te krijgen, zodat ik kan zien of de mijne last heeft van backlight bleeding? Ik ga vanavond even kijken of mijn exemplaar last heeft hiervan.absrnd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:57:
[...]
net even getest, het laden van de pagina gaat even snel, maar de iPad 1 laadt stiekem in de achtergrond nog de gifjes die boven aan de pagina staan, en heen en weer lopen, terwijl de iPad 2 deze al heeft geladen, maar bij beide kan je al verder scrollen.
normaal scrollen merk je niet veel, maar snel scrollen kom je op de iPad 1 lege vlakken tegen, die snel opgevuld worden.
bij heel snel scrollen zie je ook lege vlakken bij de Pad 2 maar worden sneller gevuld dan bij de iPad 1
voor normaal surfen vindt ik het verschil tussen de 1 en 2 minimaal, maar bij zwaardere apps merk je het wel, en ook PDF boeken gaan toch net even vlotter, maar op de iPad 1 niet vervelend langzaam.
mijn iPad 1 had ook light bleeding in een hoek, en was behoorlijk irritant, de omruil die ik kreeg was perfect, mijn iPad 2 heeft totaal geen lightbleeding !
dus je kan met beide last hebben van light bleeding !
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Neem aan dat de 2 wat meer/duidelijker last van bleeding heeft omdat het allemaal iets minder dik/stevig is dan de 1 en een stuk compacter. Zag tenminste pas een filmpje waarin ze een 2 een beetje "bogen", waardoor bleeding duidelijk werd...
Als je er met normaal gebruik geen last van hebt, waarom zou je het dan bewust opzoeken? Maar als je jezelf toch een probleem wilt aanpraten; knock yourself out .:)fonsoy schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:30:
[...]
Ik heb mijn iPad 2 sinds kort binnen, maar wat is de makkelijkste manier om een dergelijk zwart scherm te krijgen, zodat ik kan zien of de mijne last heeft van backlight bleeding? Ik ga vanavond even kijken of mijn exemplaar last heeft hiervan.
het beste kan je deze wall paper gebruiken om te testen voor Backlight bleedingfonsoy schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 18:30:
[...]
Ik heb mijn iPad 2 sinds kort binnen, maar wat is de makkelijkste manier om een dergelijk zwart scherm te krijgen, zodat ik kan zien of de mijne last heeft van backlight bleeding? Ik ga vanavond even kijken of mijn exemplaar last heeft hiervan.
http://i26.photobucket.co...aul-rs/iPad2Wallpaper.jpg
Wtf ik heb die wallpaper gedownload en aangezet en nou heb ik opeens hot pixels?absrnd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:54:
[...]
het beste kan je deze wall paper gebruiken om te testen voor Backlight bleeding
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Haha gewldig, wat heb ik toch veel bleeding en dode pixelsabsrnd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:54:
[...]
absrnd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:54:
[...]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
haha, ideaal deze wallpaper voor al die losers slachtoffers met de zogenaamde relevante 'backlight bleeding'. +1absrnd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:54:
[...]
Verwijderd
Weet iemand een browser, gratis, om af en toe voetbal mee te kijken op de iPad? Ofwel deze site http://livetv.ru/en/allupcomingsports/1/
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2011 17:52 ]
Verwijderd
Gratis gaat niet lukken. Ibitfire doet het niet maar iswifter pakt hem wel, 1-0 voor ajax, net gekeken.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:50:
Weet iemand een browser, gratis, om af en toe voetbal mee te kijken op de iPad? Ofwel deze site http://livetv.ru/en/allupcomingsports/1/
Voor degene die echt z'n iPad overal mee wilt nemen, een waterproof case voor in bad en tijdens het duiken.
Klikkie....
Wie zal gek genoeg zijn om z'n iPad2 als onderwatercamera te gebruiken?

Wie zal gek genoeg zijn om z'n iPad2 als onderwatercamera te gebruiken?
Waterproof en van dealextreme nou dat is vragen om problemen. Of je moet van risico's houden natuurlijk
Ach, niet ales van deal extreme is rotzooi. Ben er vaak wel blij mee.
Zo te zien is deze dezelfde ontwerp als de waterproof camera tassen die al jaren bestaan.
Kwestie van even goed testen voor gebruik.
Zo te zien is deze dezelfde ontwerp als de waterproof camera tassen die al jaren bestaan.
Verwijderd
Hoe test je een waterproof case?kmf schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:17:
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 09-05-2011 00:29 ]
Wc papier erin doen, in een bakje met water dompelen, gewichtje erop en na een kwartier kijken of papier nat is geworden.
Even mijn stylus verder uitgetest
Dit in combo met notes+ app.

Best leesbaar toch? en ja.. mijn handschrift is echt zo slecht. ICTer he...
Typen was sneller though...
Dit in combo met notes+ app.

Best leesbaar toch? en ja.. mijn handschrift is echt zo slecht. ICTer he...
Typen was sneller though...
[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 09-05-2011 11:06 ]
Netjes kmf! Hoe gaat het met tekeningen en/of simpele pijltjes om "->" en speciale leestekens?
Ik vind de iPad een prachtig apparaat maar het onscreen keyboard vind ik maar niks.
Weliswaar een stuk beter dan op een telefoon (vanwege het gtotere scherm) maar gemengd letters en cijfers intypen is een ramp.
Is er dan echt geen ruimte voor een cijferrij bovenaan (Lijkt mij van wel) ?
En leestekens zitten vaak ook op een andere plaats dan je gewend bent, dat verschilt zelfs per app.
En je kunt het ook niet 'customizen' .
Wat zijn jullie meningen hierover ?
Weliswaar een stuk beter dan op een telefoon (vanwege het gtotere scherm) maar gemengd letters en cijfers intypen is een ramp.
Is er dan echt geen ruimte voor een cijferrij bovenaan (Lijkt mij van wel) ?
En leestekens zitten vaak ook op een andere plaats dan je gewend bent, dat verschilt zelfs per app.
En je kunt het ook niet 'customizen' .
Wat zijn jullie meningen hierover ?