Die worden dus echt never nooit geleverd
0,0% kans.
0,0% kans.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Ach, staat onder ''uitverkoop'', dus mijn gerechtvaardigd vertrouwen is gewektOutlandos schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:24:
Die worden dus echt never nooit geleverd![]()
0,0% kans.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Verwijderd
Klopt, maar hoe lang blijft de iPad 2 vs iPad 3? want als ik nu 599 euro (even uit mijn hoofd) moet uitgeven voor iPad 2, maar dat er misschien binnen nu en 3 maanden wel een iPad 3 komt is weer zonde van mijn geld voor 3 maanden denk ik?CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:50:
3G. Het kost je een beetje, edoch geen belachelijke hoeveelheid, extra geld maar 't is niet alsof je dat er later nog bij kunt laten zetten.
Verwijderd
Oke, ben gewoon bang dat als ik iets koop dat ik het na een paar maanden weer kan verkopen omdat er een nieuwe uit is gekomenTrent900 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:57:
Ik kan je garanderen dat dat niet binnen 3 maanden gebeurd![]()
De iPad 2 is pas net uit en de voorraden zijn amper op peil, laat staan dat jij nu al over de iPad 3 praat.....
Omdat het kanbReChThOu schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:03:
Waarom moet je een nieuwe kopen als er een nieuwe uit is?
Verwijderd
Misschien omdat de nieuwe wel een paar noem waardige verschillen heeft?bReChThOu schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:03:
Waarom moet je een nieuwe kopen als er een nieuwe uit is?
Als je een ipad koopt voor de camera, koopt je er beter geenVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:05:
[...]
Misschien omdat de nieuwe wel een paar noem waardige verschillen heeft?
Een normale camera b.v.
Verwijderd
Het zou een reden om een 3 te kopen vs 2bReChThOu schreef op zondag 12 juni 2011 @ 19:06:
[...]
Als je een ipad koopt voor de camera, koopt je er beter geen
Financieel niets te klagen, dus --> Omdat het kan.
Verwijderd
?CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:37:
Vergeet je niet de iPad hoes erbij te bestellen? Anders moet je de volledige prijs betalen he
Er staat al van ja niet meer beschikbaar ofzo als ik er 1 wil bestellen dus ..
[ Voor 21% gewijzigd door Jackson6 op 12-06-2011 20:13 ]
De duurste dag uit het bestaan van MailaMac.nl en iCentre.nl?
UPDATE 20:04 De bestelformulieren zijn down. Ben benieuwd naar de eerste reactie van MailaMac
Ja vandaag gaat een dure dag worden, hoe dan ook. Op dit moment heeft MailaMac.nl (het op de zakelijke markt gerichte onderdeel van iCentre.nl) namelijk een heel erg mooie aanbieding online staan… Of een heel erg dure fout.
Het internet buzzed rond met speculaties over deze aanbieding, zou het echt zijn of een foutje?
Voor de duidelijkheid, ik weet het niet en ik heb natuurlijk voor de zekerheid ook maar wat iPads besteld. Als ze leveren hebben ze een klant voor de rest van hun leven erbij, maar als ze niet leveren zal ik daar ook nooit meer wat kopen ook.
Hoe kan zo’n groot bedrijf zo enorm de fout ingaan en uren en uren een aanbieding online hebben staat (ja het staat er op het moment van schrijven ook nog) om zich vervolgens op foutje bedankt te beroepen? Zelfs op Pinksterzondag moeten sites van dit soort bedrijven in de gaten gehouden worden. Een notificatie die automatisch naar de beheerder gaat als er een bovengemiddeld aantal bestellingen zijn is natuurlijk ook nooit een slecht idee…
Ook een vriendelijke internet savvy jongen (jaja dat ben ik) kan op geen mogelijkheid in contact komen met iemand van iCentre. Je wilt toch eigenlijk dat deze fout zo snel mogelijk opgelost gaat worden, want het is al zo’n dure fout. Ik heb gezocht naar social media profielen van zowel bestuur als werknemers, verschillende nummers gebeld en Hyves (lol ja Hyves), Facebook en Linked in profielen bezocht om uiteindelijk de hoop maar op te geven en beginnen aan het schrijven van deze post.
Maar goed, waarom gaat het dan sowieso een dure dag worden? Zelf als het al een foutje is? Nou het volgens mij zo: Heel het internet (en dan bedoel ik de relevante sites voor Apple fanboys en Girls) staan vol met links naar deze “aanbieding”. Ook op Twitter is de link al honderden keren gedeeld. Allemaal links soms wat skeptische opmerkingen maar vooral hoopvol en tot nu toe overwegend positief.
Inkomende links van relevante sites zijn erg waardevol voor bedrijven die veel van hun handel online doen (lees: MailaMac.nl). Al deze linkjes staan nu (met overwegend positief geluid) op allerlei relevante sites. Van de Apple Nieuws en Community sites tot Twitter en Facebook profielen. Overigens noem ik Twitter relevant in dit geval omdat het verbazingwekkend is hoeveel Apple gebruikers dit in hun PROFIEL vermelden (ooit wel een een profiel met HTC RULEZZZ gezien?). Als MailaMac.nl de iPads voor de “afgesproken” prijzen (ik heb immers een bevestiging in mijn mail toch?) gaat leveren dan hebben ze tientallen misschien wel honderden enorm blije klanten, klanten die dit zullen melden op die fansites, op hun sociale netwerk profielen en aan iedereen die het wilt horen. Want Apple gebruikers vertellen dat nu eenmaal graag aan iedereen. Kosten aan reclame hebben ze dan een jaar niet meer.
Dus dan zal MailaMac.nl een verlies moeten nemen op de bestellingen, want het is uitgesloten lijkt mij dat Apple deze iPad voor NOG minder heeft geleverd.
Maar dit zijn natuurlijk alleen maar dromen.
Nee veel waarschijnlijker is natuurlijk dat het een domme domme fout is en dat dinsdag iedereen een excuus mailtje krijgt. Daarnaast zou Apple een actie als deze ook nooit goedkeuren, al zijn er wel raardere dingen gebeurd in de wereld.
Maar dan zit je opeens met tientallen, misschien wel honderden teleurgestelde Apple Fanboys en Girls. Die linkjes die nu nog redelijk skeptisch maar positief zijn en in potentie enorm positief kunnen zijn veranderen dan in linkjes met alleen maar negativiteit . Negatieve linkjes in combinatie met tientallen, misschien wel honderden ontevreden kopers die straks voor niets met hun bestel bevestiging en factuur lopen te zwaaien gaat enorme reputatieschade met zich meebrengen.
Dinsdag is de dag dat MailaMac.nl uitgeroepen gaat worden tot grootste internetheld of grootste vijand van de Mac community. Want wij vertellen nu eenmaal graag over onze spulletjes en waar we dat gekocht hebben. Of mensen dat nu willen horen of niet.
UPDATE 19:58 @_richardJ heeft mij nog even op deze link gewezen: http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/
UPDATE 20:04 De link is down. Ben benieuwd naar de eerste reactie van MailaMac
De Mail-A-Mac euroknallers
Op zondagavond 12 Juni stonden er diverse Apple producten voor enkele euro's te koop op www.mail-a-mac.nl (op tijd van schrijven online)
Diverse tweeps hebben nu bijvoorbeeld een iPad 64gb 3G+wifi voor 30-50 euro gekocht.
Is het betrouwbaar
• Mail-a-mac wordt gezien als een van de betrouwbaarste web-retailers van Apple producten en is tevens een van de oudsten.
• De web en telecom-wet en tevens de voorwaarden van Mail-A-Mac zetten je veilig
Wat zijn de risico's
• De iPad wordt niet geleverd, er start een proces en het kan best wel een aantal weken duren dat je iPad of toetsenbord geleverd wordt.
• De iPad wordt pas over een lange tijd geleverd.
Wat zijn de voordelen
Een supergoedkope iPad of ander Apple product.
• Ook al heb je er al een, voor veel te verkopen of een leuk vaderdag kado
• Omdat het kan
Ik wil ook zo'n goedkope iPad
Check regelmatig de website, www.mail-a-mac.nl, wellicht is ie soms online.
De aanbiedingen verschijnen sporadisch, ze staan onder het menu item uitverkoop.
Let op! De site is vaak overbelast en kan dus tijdens het afrekenen ook vastlopen.
Wees niet bang voor foutmeldingen
De €2 ipad blijkt niet meer in stock te zijn.
Sincerely, @robertvhoesel
[ Voor 12% gewijzigd door Pino112 op 12-06-2011 20:45 ]
Verwijderd
Hier ben ik het wel mee eens...Muthas schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:07:
Mooi artikel? Kansloos.
Het is overduidelijk een fout en geen wet- of regelgeving die jou gaat helpen om je bestelling daadwerkelijk te krijgen voor die prijs.
Daar kan geen blogpost met onzinnige marketingpraatjes tegen op. Dinsdag is de dag dat iedereen een annuleringsmailtje krijgt, en woensdag is de dag dat MailaMac weer vrolijk verder gaat.
Verwijderd
Ik ga bij niet toewijzing een geding aanspannen. Ik had 'vertrouwen' op basis van de bovenstaande punten. Dan moet de rechter maar bepalen of dit vertrouwen gerechtvaardigd was.Muthas schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:07:
Mooi artikel? Kansloos.
Het is overduidelijk een fout en geen wet- of regelgeving die jou gaat helpen om je bestelling daadwerkelijk te krijgen voor die prijs.
Daar kan geen blogpost met onzinnige marketingpraatjes tegen op. Dinsdag is de dag dat iedereen een annuleringsmailtje krijgt, en woensdag is de dag dat MailaMac weer vrolijk verder gaat.
Verwijderd
Andere situatie.MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:08:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens...
Zie hier wat er gebeurd is toen Otto een soortgelijke fout maakte bij een LCD Televisie:
http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BC2420
Ik hoop echt dat je gelijk hebt
Verwijderd
Exact dezelfde situatie.
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2011 21:19 ]
Verwijderd
Is niet dezelfde situatie.CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:17:
[...]
Exact dezelfde situatie.
Typisch weer. Webwinkel maakt een foutje en gelijk staat er 20 man te springen en te zeuren om hun "rechten" (die ze niet hebben.)
Mail-a-Mac gaat morgen of dinsdag die orders cancellen, een eventueel betaalde hoeveelheid terugbetalen en een mailtje sturen met dat iemand een fout heeft gemaakt bij het invoeren.
Overigens: dat er staat "tot 428 euro korting" -- dat is gewoon een automatisch onderdeel van hun software. Net als dat er bij de iPad zelf een balletje stond met "99% korting". Dat wordt gewoon automatisch uitgerekend.
Verwijderd
Courant product. Wordt nog door de fabrikant gemaakt en verkocht.
Dat had te maken met iets met een sleeve.-staat onder kopje uitverkoop
Automatisch proces in het CMS.-wordt gesproken over tot 400e korting
Sorry, maar je hebt geen poot om op te staan. Mailamac kan die koop prima ongedaan maken.Aan al die criteria voldeed Otto-proces niet. Bovendien is het van de zotte dat bedrijf dan altijd kan beroepen op foutje. Zorgt voor inbreuk op vertrouwen in overeenkomsten-recht, verminderde rechtszekerheid is niet wat je zou moeten willen. Dus consument heeft zeker wel punt om op te staan.
Verwijderd
haha ik vind 'm wel goed bedachtVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:44:
Iemand heeft fake profiel op twitter aangemaakt om te zeggen dat alles wordt geleverd haha
Beste mensen,
De bron van de storing is ondertussen gevonden en wordt momenteel opgelost. Helaas is door een aanpassing in het systeem tijdens het inladen van de producten een verkeerd veld in een 'actieprijs' veld terecht gekomen. Een stomme fout, dat zullen we zeker niet ontkennen. Ook iedereen die we het idee hebben gegeven vandaag een mooi koopje te kunnen scoren moeten we dan ook onze excuses aanbieden.
Hopelijk begrijpen jullie dat deze systeemfout niet tot gevolg kan hebben dat wij daadwerkelijk voor de verkeerd vermelde prijzen zullen leveren. Alle klanten welke een order hebben geplaatst voor één van deze items, zullen indien zij reeds hebben betaald, zo snel mogelijk het aanschaf bedrag krijgen teruggestort.
Nogmaals excuus.
Team Mail-a-Mac
Helemaal mee eens.. zou ze netjes staan als ze met compensatie zouden komen zoals bol.com in het verleden eens gedaan heeftVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:55:
Tsja dit is wel erg makkelijk natuurlijk.
Gast, wat is er zo moeilijk aan dat een nieuwe iPad voor €2 gewoon niet kan, period?Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:55:
Tsja dit is wel erg makkelijk natuurlijk.
Verwijderd
Ik heb die van 34e besteld.CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Gast, wat is er zo moeilijk aan dat een nieuwe iPad voor €2 gewoon niet kan, period?
Zelfde verhaal. Dat is nog altijd honderden euro's minder dan de waarde van het product.
Verwijderd
Ik zit niet te zeuren, ik probeer er zoveel mogelijk uit te halen.CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:02:
[...]
Zelfde verhaal. Dat is nog altijd honderden euro's minder dan de waarde van het product.
Je zit te zeuren en je weet het.
Ten koste van een bedrijf met een prima reputatie, waar een fout in de software is ontstaan? Wil je ze failliet hebben?Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:03:
[...]
Ik zit niet te zeuren, ik probeer er zoveel mogelijk uit te halen.
CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Gast, wat is er zo moeilijk aan dat een nieuwe iPad voor €2 gewoon niet kan, period?
CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:02:
[...]
Je zit te zeuren en je weet het.
Dude raak niet zo in paniek man... was het jou niet gelukt om een ipad a 48 euro te bestellen ofzo?!CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:04:
[...]
Ten koste van een bedrijf met een prima reputatie, waar een fout in de software is ontstaan? Wil je ze failliet hebben?
[ Voor 33% gewijzigd door MitchellOnline op 12-06-2011 22:07 ]
oplossing is er al geld terug met een mail erbij ''sorry foutje in het systeem''MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:06:
[...]
Dude raak niet zo in paniek man... was het jou niet gelukt om een ipad a 48 euro te bestellen ofzo?!![]()
Feit blijft dat dit gewoon een fout was.. het is nu aan mail a mac om een passende oplossing te vinden
Wth? Ik raak niet in paniek. Ik heb het ook niet geprobeerd want ik wist dat 't nergens op uit zou lopen. Dat er nu weer mensen zielig zitten te doen had ik ook wel verwacht.MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:06:
[...]
Dude raak niet zo in paniek man... was het jou niet gelukt om een ipad a 48 euro te bestellen ofzo?!
Die oplossing is er: orders worden gecancelled, geld wordt (zover er al betaald is) teruggestort.Feit blijft dat dit gewoon een fout was.. het is nu aan mail a mac om een passende oplossing te vinden
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 12-06-2011 22:09 ]
True.. maar met het motto "Niet geschoten is altijd mis" is niets mis tochCyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:09:
[...]
Wth? Ik raak niet in paniek. Ik heb het ook niet geprobeerd want ik wist dat 't nergens op uit zou lopen. Dat er nu weer mensen zielig zitten te doen had ik ook wel verwacht.
[...]
Die oplossing is er: orders worden gecancelled, geld wordt (zover er al betaald is) teruggestort.
Ik zie dat de meesten hier prima doorhebben dat ze die order nooit geleverd zouden krijgen en alleen besteld hebben onder het motto 'niet geschoten...', en dat is prima natuurlijk. Alleen zijn er altijd van die zeikerds die daar niet tegen kunnen en gaan zitten zeuren dat ze recht hebben op die bestelling. Zou wat zijn, zeg.
Nee, en dat zeg ik ook he. Ik heb er wel degelijk over gedacht om 't ook te proberen maar achtte de kans zodanig klein dat ik 't maar niet gedaan heb. En als je dan, als blijkt dat het inderdaad een foutje is en dat er inderdaad niet geleverd kan worden tegen die prijs zegt "ok, jammer maar helaas" is dat wmb de goede instelling.MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:11:
[...]
True.. maar met het motto "Niet geschoten is altijd mis" is niets mis toch
Verwijderd
HahahaCyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:13:
[...]
Nee, en dat zeg ik ook he. Ik heb er wel degelijk over gedacht om 't ook te proberen maar achtte de kans zodanig klein dat ik 't maar niet gedaan heb. En als je dan, als blijkt dat het inderdaad een foutje is en dat er inderdaad niet geleverd kan worden tegen die prijs zegt "ok, jammer maar helaas" is dat wmb de goede instelling.
De instelling die Na Ni LXL hier laat zien echter is precies de andere kant op. Niet sportief, met andere woorden.
Compensatie voor wat? Heb je hier schade onder geleden? Je had niets, je hebt tussendoor niets gehad, en je zult ook niets hebben.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:17:
[...]
Hahaha
Excuses en geld terug een 'prima' oplossing noemen. Dit is gewoon je makkelijk ergens vanaf maken.
Tuurlijk wist ik wel dat er niet zou worden geleverd, maar een compensatieregeling zou zeker wel netjes zijn voor een bedrijf met zo'n 'goede reputatie'.
Ben het helemaal met je eensVerwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:17:
[...]
Hahaha
Excuses en geld terug een 'prima' oplossing noemen. Dit is gewoon je makkelijk ergens vanaf maken.
Tuurlijk wist ik wel dat er niet zou worden geleverd, maar een compensatieregeling zou zeker wel netjes zijn voor een bedrijf met zo'n 'goede reputatie'.
Nou.. bekijk het niet vanuit de klant, maar vanuit de webshop zelf.. er is voor webshops niets belangrijker dan een goede reputatie..CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:20:
[...]
Compensatie voor wat? Heb je hier schade onder geleden? Je had niets, je hebt tussendoor niets gehad, en je zult ook niets hebben.
Je probeert op schooierige wijze een slaatje te slaan uit een eerlijk gemaakte fout (dwz, ze hebben je niet getracht te misleiden.)
Schaam je.
Verwijderd
Jij hebt echt issues hey. Wtf.CyBeR schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:20:
[...]
Compensatie voor wat? Heb je hier schade onder geleden? Je had niets, je hebt tussendoor niets gehad, en je zult ook niets hebben.
Je probeert op schooierige wijze een slaatje te slaan uit een eerlijk gemaakte fout (dwz, ze hebben je niet getracht te misleiden.)
Schaam je.
Mailamac heeft die al.MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:22:
[...]
Nou.. bekijk het niet vanuit de klant, maar vanuit de webshop zelf.. er is voor webshops niets belangrijker dan een goede reputatie..
Mja, als ze zoiets doen dan getuigt dat van een enorme hoeveelheid goodwill, maar zij zijn nergens toe verplicht en Da Ni LXL heeft nergens recht op.en als je slim bent, "fix" je dit op de een of andere manier.. actiecoupon ofwat dan ook..
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
True .Schizo007nl schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:26:
Ik denk dat dit een discussie is die eindeloos is en tevens het topic vervuild! Maak er een apart topic voor als je er over wilt discussiëren maar ga niet dit topic vervuilen!
en inderdaad! en anders ga je het ff over PSV hebben jonguh!Schizo007nl schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:26:
Ik denk dat dit een discussie is die eindeloos is en tevens het topic vervuild! Maak er een apart topic voor als je er over wilt discussiëren maar ga niet dit topic vervuilen!
Jij hebt echt niks beters te doen he? Wettelijk heb je nergens recht op en een excuus mailtje is in deze situatie een prima oplossing. Case closed.
Precies overloos gezeik altijd van mensen over een prijs waar ze van weten dat het niet juist is.Outlandos schreef op maandag 13 juni 2011 @ 02:04:
[...]
Jij hebt echt niks beters te doen he? Wettelijk heb je nergens recht op en een excuus mailtje is in deze situatie een prima oplossing. Case closed.
39
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq