De duurste dag uit het bestaan van MailaMac.nl en iCentre.nl?
by Sam on 12. jun, 2011 in Algemeen
Beste mensen,
De bron van de storing is ondertussen gevonden en wordt momenteel opgelost. Helaas is door een aanpassing in het systeem tijdens het inladen van de producten een verkeerd veld in een ‘actieprijs’ veld terecht gekomen. Een stomme fout, dat zullen we zeker niet ontkennen. Ook iedereen die we het idee hebben gegeven vandaag een mooi koopje te kunnen scoren moeten we dan ook onze excuses aanbieden. Hopelijk begrijpen jullie dat deze systeemfout niet tot gevolg kan hebben dat wij daadwerkelijk voor de verkeerd vermelde prijzen zullen leveren. Alle klanten welke een order hebben geplaatst voor één van deze items, zullen indien zij reeds hebben betaald, zo snel mogelijk het aanschaf bedrag krijgen teruggestort.
Nogmaals excuus.
Team Mail-a-Mac
Ondertussen heb ik nog maar eens een mailtje gestuurd om te kijken of ik telefonisch een reactie los kan krijgen… maar ze zullen het wel druk hebben
UPDATE 20:04 De bestelformulieren zijn down. Ben benieuwd naar de eerste reactie van MailaMac
Update ± 21:00:
Zoals enkelen van jullie al opgemerkt hebben ondervinden we problemen met onze prijzen. We zijn druk bezig te onderzoeken wat er mis gaat en hopen het snel gecorrigeerd te hebben.
Mailamac team
bron: OMT
Ja vandaag gaat een dure dag worden, hoe dan ook. Op dit moment heeft MailaMac.nl (het op de zakelijke markt gerichte onderdeel van iCentre.nl) namelijk een heel erg mooie aanbieding online staan… Of een heel erg dure fout.
Het internet buzzed rond met speculaties over deze aanbieding, zou het echt zijn of een foutje?
Voor de duidelijkheid, ik weet het niet en ik heb natuurlijk voor de zekerheid ook maar wat iPads besteld. Als ze leveren hebben ze een klant voor de rest van hun leven erbij, maar als ze niet leveren zal ik daar ook nooit meer wat kopen ook.
Hoe kan zo’n groot bedrijf zo enorm de fout ingaan en uren en uren een aanbieding online hebben staat (ja het staat er op het moment van schrijven ook nog) om zich vervolgens op foutje bedankt te beroepen? Zelfs op Pinksterzondag moeten sites van dit soort bedrijven in de gaten gehouden worden. Een notificatie die automatisch naar de beheerder gaat als er een bovengemiddeld aantal bestellingen zijn is natuurlijk ook nooit een slecht idee…
Ook een vriendelijke internet savvy jongen (jaja dat ben ik) kan op geen mogelijkheid in contact komen met iemand van iCentre. Je wilt toch eigenlijk dat deze fout zo snel mogelijk opgelost gaat worden, want het is al zo’n dure fout. Ik heb gezocht naar social media profielen van zowel bestuur als werknemers, verschillende nummers gebeld en Hyves (lol ja Hyves), Facebook en Linked in profielen bezocht om uiteindelijk de hoop maar op te geven en beginnen aan het schrijven van deze post.
Maar goed, waarom gaat het dan sowieso een dure dag worden? Zelf als het al een foutje is? Nou het volgens mij zo: Heel het internet (en dan bedoel ik de relevante sites voor Apple fanboys en Girls) staan vol met links naar deze “aanbieding”. Ook op Twitter is de link al honderden keren gedeeld. Allemaal links soms wat skeptische opmerkingen maar vooral hoopvol en tot nu toe overwegend positief.
Inkomende links van relevante sites zijn erg waardevol voor bedrijven die veel van hun handel online doen (lees: MailaMac.nl). Al deze linkjes staan nu (met overwegend positief geluid) op allerlei relevante sites. Van de Apple Nieuws en Community sites tot Twitter en Facebook profielen. Overigens noem ik Twitter relevant in dit geval omdat het verbazingwekkend is hoeveel Apple gebruikers dit in hun PROFIEL vermelden (ooit wel een een profiel met HTC RULEZZZ gezien?). Als MailaMac.nl de iPads voor de “afgesproken” prijzen (ik heb immers een bevestiging in mijn mail toch?) gaat leveren dan hebben ze tientallen misschien wel honderden enorm blije klanten, klanten die dit zullen melden op die fansites, op hun sociale netwerk profielen en aan iedereen die het wilt horen. Want Apple gebruikers vertellen dat nu eenmaal graag aan iedereen. Kosten aan reclame hebben ze dan een jaar niet meer.
Dus dan zal MailaMac.nl een verlies moeten nemen op de bestellingen, want het is uitgesloten lijkt mij dat Apple deze iPad voor NOG minder heeft geleverd.
Maar dit zijn natuurlijk alleen maar dromen.
Nee veel waarschijnlijker is natuurlijk dat het een domme domme fout is en dat dinsdag iedereen een excuus mailtje krijgt. Daarnaast zou Apple een actie als deze ook nooit goedkeuren, al zijn er wel raardere dingen gebeurd in de wereld.
Maar dan zit je opeens met tientallen, misschien wel honderden teleurgestelde Apple Fanboys en Girls. Die linkjes die nu nog redelijk skeptisch maar positief zijn en in potentie enorm positief kunnen zijn veranderen dan in linkjes met alleen maar negativiteit . Negatieve linkjes in combinatie met tientallen, misschien wel honderden ontevreden kopers die straks voor niets met hun bestel bevestiging en factuur lopen te zwaaien gaat enorme reputatieschade met zich meebrengen.
Dinsdag is de dag dat MailaMac.nl uitgeroepen gaat worden tot grootste internetheld of grootste vijand van de Mac community. Want wij vertellen nu eenmaal graag over onze spulletjes en waar we dat gekocht hebben. Of mensen dat nu willen horen of niet.
UPDATE 19:58 @_richardJ heeft mij nog even op deze link gewezen:
http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/
UPDATE 20:04 De link is down. Ben benieuwd naar de eerste reactie van MailaMac
Heb jij al een iPad 2? Doe dan mee met de GiveAway en en bekijk de review van de SwitchEasy Canvas voor iPad 2!