Toon posts:

De systeemfout van Mail-a-Mac: een iPad voor 2 euro?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.334 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
De duurste dag uit het bestaan van MailaMac.nl en iCentre.nl?

by Sam on 12. jun, 2011 in Algemeen

Beste mensen,

De bron van de storing is ondertussen gevonden en wordt momenteel opgelost. Helaas is door een aanpassing in het systeem tijdens het inladen van de producten een verkeerd veld in een ‘actieprijs’ veld terecht gekomen. Een stomme fout, dat zullen we zeker niet ontkennen. Ook iedereen die we het idee hebben gegeven vandaag een mooi koopje te kunnen scoren moeten we dan ook onze excuses aanbieden. Hopelijk begrijpen jullie dat deze systeemfout niet tot gevolg kan hebben dat wij daadwerkelijk voor de verkeerd vermelde prijzen zullen leveren. Alle klanten welke een order hebben geplaatst voor één van deze items, zullen indien zij reeds hebben betaald, zo snel mogelijk het aanschaf bedrag krijgen teruggestort.

Nogmaals excuus.

Team Mail-a-Mac

Ondertussen heb ik nog maar eens een mailtje gestuurd om te kijken of ik telefonisch een reactie los kan krijgen… maar ze zullen het wel druk hebben :)

UPDATE 20:04 De bestelformulieren zijn down. Ben benieuwd naar de eerste reactie van MailaMac

Update ± 21:00:

Zoals enkelen van jullie al opgemerkt hebben ondervinden we problemen met onze prijzen. We zijn druk bezig te onderzoeken wat er mis gaat en hopen het snel gecorrigeerd te hebben.

Mailamac team
bron: OMT

Ja vandaag gaat een dure dag worden, hoe dan ook. Op dit moment heeft MailaMac.nl (het op de zakelijke markt gerichte onderdeel van iCentre.nl) namelijk een heel erg mooie aanbieding online staan… Of een heel erg dure fout.

Het internet buzzed rond met speculaties over deze aanbieding, zou het echt zijn of een foutje?

Voor de duidelijkheid, ik weet het niet en ik heb natuurlijk voor de zekerheid ook maar wat iPads besteld. Als ze leveren hebben ze een klant voor de rest van hun leven erbij, maar als ze niet leveren zal ik daar ook nooit meer wat kopen ook.

Hoe kan zo’n groot bedrijf zo enorm de fout ingaan en uren en uren een aanbieding online hebben staat (ja het staat er op het moment van schrijven ook nog) om zich vervolgens op foutje bedankt te beroepen? Zelfs op Pinksterzondag moeten sites van dit soort bedrijven in de gaten gehouden worden. Een notificatie die automatisch naar de beheerder gaat als er een bovengemiddeld aantal bestellingen zijn is natuurlijk ook nooit een slecht idee…

Ook een vriendelijke internet savvy jongen (jaja dat ben ik) kan op geen mogelijkheid in contact komen met iemand van iCentre. Je wilt toch eigenlijk dat deze fout zo snel mogelijk opgelost gaat worden, want het is al zo’n dure fout. Ik heb gezocht naar social media profielen van zowel bestuur als werknemers, verschillende nummers gebeld en Hyves (lol ja Hyves), Facebook en Linked in profielen bezocht om uiteindelijk de hoop maar op te geven en beginnen aan het schrijven van deze post.

Maar goed, waarom gaat het dan sowieso een dure dag worden? Zelf als het al een foutje is? Nou het volgens mij zo: Heel het internet (en dan bedoel ik de relevante sites voor Apple fanboys en Girls) staan vol met links naar deze “aanbieding”. Ook op Twitter is de link al honderden keren gedeeld. Allemaal links soms wat skeptische opmerkingen maar vooral hoopvol en tot nu toe overwegend positief.

Inkomende links van relevante sites zijn erg waardevol voor bedrijven die veel van hun handel online doen (lees: MailaMac.nl). Al deze linkjes staan nu (met overwegend positief geluid) op allerlei relevante sites. Van de Apple Nieuws en Community sites tot Twitter en Facebook profielen. Overigens noem ik Twitter relevant in dit geval omdat het verbazingwekkend is hoeveel Apple gebruikers dit in hun PROFIEL vermelden (ooit wel een een profiel met HTC RULEZZZ gezien?). Als MailaMac.nl de iPads voor de “afgesproken” prijzen (ik heb immers een bevestiging in mijn mail toch?) gaat leveren dan hebben ze tientallen misschien wel honderden enorm blije klanten, klanten die dit zullen melden op die fansites, op hun sociale netwerk profielen en aan iedereen die het wilt horen. Want Apple gebruikers vertellen dat nu eenmaal graag aan iedereen. Kosten aan reclame hebben ze dan een jaar niet meer.

Dus dan zal MailaMac.nl een verlies moeten nemen op de bestellingen, want het is uitgesloten lijkt mij dat Apple deze iPad voor NOG minder heeft geleverd.

Maar dit zijn natuurlijk alleen maar dromen.

Nee veel waarschijnlijker is natuurlijk dat het een domme domme fout is en dat dinsdag iedereen een excuus mailtje krijgt. Daarnaast zou Apple een actie als deze ook nooit goedkeuren, al zijn er wel raardere dingen gebeurd in de wereld.

Maar dan zit je opeens met tientallen, misschien wel honderden teleurgestelde Apple Fanboys en Girls. Die linkjes die nu nog redelijk skeptisch maar positief zijn en in potentie enorm positief kunnen zijn veranderen dan in linkjes met alleen maar negativiteit . Negatieve linkjes in combinatie met tientallen, misschien wel honderden ontevreden kopers die straks voor niets met hun bestel bevestiging en factuur lopen te zwaaien gaat enorme reputatieschade met zich meebrengen.

Dinsdag is de dag dat MailaMac.nl uitgeroepen gaat worden tot grootste internetheld of grootste vijand van de Mac community. Want wij vertellen nu eenmaal graag over onze spulletjes en waar we dat gekocht hebben. Of mensen dat nu willen horen of niet.

UPDATE 19:58 @_richardJ heeft mij nog even op deze link gewezen: http://blog.iusmentis.com...t-bindend-voor-webwinkel/

UPDATE 20:04 De link is down. Ben benieuwd naar de eerste reactie van MailaMac

Heb jij al een iPad 2? Doe dan mee met de GiveAway en en bekijk de review van de SwitchEasy Canvas voor iPad 2!
http://www.projectcafe.co...ailamac-nl-en-icentre-nl/
De Mail-A-Mac euroknallers - Moet mailamac leveren?
Reactie Mail-a-mac

Een account op OMT heeft melde het volgende:

| "Beste mensen, | De bron van de storing is ondertussen gevonden en wordt momenteel opgelost. Helaas is door een aanpassing in het systeem tijdens het inladen van de producten een verkeerd veld in een 'actieprijs' veld terecht gekomen. Een stomme fout, dat zullen we zeker niet ontkennen. Ook iedereen die we het idee hebben gegeven vandaag een mooi koopje te kunnen scoren moeten we dan ook onze excuses aanbieden. | Hopelijk begrijpen jullie dat deze systeemfout niet tot gevolg kan hebben dat wij daadwerkelijk voor de verkeerd vermelde prijzen zullen leveren. Alle klanten welke een order hebben geplaatst voor één van deze items, zullen indien zij reeds hebben betaald, zo snel mogelijk het aanschaf bedrag krijgen teruggestort. |Nogmaals excuus. |Team Mail-a-Mac"

Of dit werkelijk Mail-a-mac zelf is is nog niet bevestigd.
Heeft mail-a-mac nu niet een verkoop aangebonden?

Ja, ik ben geen jurist maar in principe zou mail-a-mac moeten leveren. Tenzij…
Rechtzaken en het hogere gerechtshof

In het verleden gebeurde er iets vergelijkbaars bij OTTO, een HD LCD televisie voor 99 euro. Het HOF besloot dat OTTO niet gebonden was aan de overeenkomst, vanwege de redenen genoemd in het artikel.
Betekent dit dat de iPads niet geleverd hoeven te worden?

Bij de zaak OTTO LCD-TV's was het duidelijk voor de consument dat het op een zetfout ging. Helaas voor Mail-a-mac stond het product op een 'Uitverkoop' pagina, met een label 'tot wel 483 euro korting', en 92% korting. Waardoor het minder duidelijk was of dit nou een fout of bewust was. Het gerecht doet hier uiteraard een uitspraak over.

Voor nu betekent het waarschijnlijk dat Mail-a-mac niet zomaar alles terug kan storten en veel gratis publiciteit heeft. Zonder een goedmakertje, veel bezoeken aan TV-shows en een aantal luttele rechtszaken komen ze er niet van af.

Sincerely, @robertvhoesel
Hoe gaat dit worden afgehandeld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is overduidelijk te zien dat het onrealistische prijzen zijn, dat kan iedereen zo raden. Er hoeft dus niet geleverd te worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Compensatieregeling zou ik redelijk vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is dan puur coulance, ze zijn tot niks verplicht.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 15:20
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:33:
Compensatieregeling zou ik redelijk vinden.
Helemaal mee eens, ik vind dat ze er niet "zomaar" vanaf moeten kunnen komen... dit begint op een grote PR stunt te lijken..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PurpleMadness
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-06 00:43
Je kan altijd hopen, maar ik denk dat het valse hoop is in dit geval. 2 euro wordt inderdaad als overduidelijk onrealistisch gezien, waardoor de rechter vanzelf mail-a-mac gelijk geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

En waar wil je voor gecompenseerd worden dan?

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:34:
Helemaal mee eens, ik vind dat ze er niet "zomaar" vanaf moeten kunnen komen... dit begint op een grote PR stunt te lijken..
Je kan van alles vinden maar het enige wat relevant is in deze situatie is wat de wet voorschrijft en de coulance van het bedrijf. Ze hoeven niet te leveren, ze mogen coulance toepassen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Idd, zo kan elk bedrijf zich lekker makkelijk beroepen op een fout, maar wel duizenden page-views genereren en trending topic op Twitter worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
PurpleMadness schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:34:
Je kan altijd hopen, maar ik denk dat het valse hoop is in dit geval. 2 euro wordt inderdaad als overduidelijk onrealistisch gezien, waardoor de rechter vanzelf mail-a-mac gelijk geeft.
Ik heb 48 euro betaald.. en vergeet dit niet:

De term "Hoge Kortingen" doet het 'm...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Los van de discussie of er nu wel of niet geleverd moet gaan worden vind ik wel dat mailamac zich er heel makkelijk vanaf maakt want….
deze situatie is juridisch gezien niet te vergelijken met Otto en/of Wehkamp.

Reclame button (velen hebben een printscreen), korting tot wel €400 en bij meerdere producten en bericht waarin ze aangeven zelf de fout te hebben gemaakt (dus niet door derden/hackers/laadfout o.i.d. want dan zou het niet in deze hoeveelheden gebeuren.
Daarnaast gaat het om oude modellen die via de off. Apple site niet meer te bestellen zijn.
Dit komt dus op geen enkele manier overeen (juridisch) met de eerder genoemde gevallen en ook de prijs kan kloppen omdat er kortingsbuttons en grote sale en kortingen werd aangeprezen.

Let wel ik ga niet in op discussie of er wel of niet geleverd moet worden maar juridisch gezien is dit een totaal ander geval

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Hierbij nog even de algemene voorwaarden van de website "Mail a mac"

http://cl.ly/2Q2o1D1y1H053H3J2w1A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is een andere situatie maar hetzelfde principe blijft gelden, iedereen snapt dat een product van 500 euro niet opeens voor 40 euro geleverd kan worden. Iedereen hier snapt prima dat het een fout is van de website, dat wist iedereen al voor hij bestelde. Ik kan niet geloven dat mensen zo stom zijn te denken dat een bedrijf werkelijk iPads gaat leveren voor 40 euro. Iedereen loopt achteraf gewoon te zeuren hier omdat ze misbruik willen maken van de situatie, niet omdat ze daadwerkelijk geloofden dat die prijs juist was. Iedereen denkt oh bedrijf maakt een fout, laat ik daar eens massaal van profiteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 12:00
Screenshot:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:40:
Het is een andere situatie maar hetzelfde principe blijft gelden, iedereen snapt dat een product van 500 euro niet opeens voor 40 euro geleverd kan worden. Iedereen hier snapt prima dat het een fout is van de website, dat wist iedereen al voor hij bestelde. Ik kan niet geloven dat mensen zo stom zijn te denken dat een bedrijf werkelijk iPads gaat leveren voor 40 euro. Iedereen loopt achteraf gewoon te zeuren hier omdat ze misbruik willen maken van de situatie, niet omdat ze daadwerkelijk geloofden dat die prijs juist was. Iedereen denkt oh bedrijf maakt een fout, laat ik daar eens massaal van profiteren.
Dude.. you have made your point :F

Maar het blijft een feit dat een bedrijf er niet zo makkelijk vanaf mag komen... indien dit wel het geval is dan zullen er in de toekomst veel webshops zijn die "toevallig" ook zo'n probleem gaan veroorzaken.

Puur om in the picture te komen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 19:44
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:42:
[...]

Dude.. you have made your point :F

Maar het blijft een feit dat een bedrijf er niet zo makkelijk vanaf mag komen... indien dit wel het geval is dan zullen er in de toekomst veel webshops zijn die "toevallig" ook zo'n probleem gaan veroorzaken.

Ik denk eerder dat het negatieve publiciteit is, iets waar je niet op zit te wachten dus ;). Compenseren is overrated. Waarom moet de consument uit elk foutje zijn slaatje slaan? think people, THINK.

gewoon nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Stel je niet zo aan.

Want dit levert positieve reclame op? Er zijn weinig winkels die op deze manier handelen. 4Launch wordt hier vaker van beschuldigt en dat levert ze echt geen positieve reclame op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Puur om reputatieschade te voorkomen kun je al denken aan compensatieregeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 14:37
Gezien de hoeveelheid gezeik die ze hier mee gaan krijgen, en dan bedoel ik niet a la "there's no such thing as bad publicity" maar hoeveel mensen ze af moeten poeieren, kan ik me niet voorstellen dat een weldenkend persoon dit met opzet gaat doen.

Dit is gewoon overduidelijk een fout en zal niet geleverd worden. Als je heeeeel veel gelukt hebt krijg je een tegoedbon van 10 euro maar dat is dan puur goodwill vanuit mail-a-mac.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het levert in ieder geval naamsbekendheid op. Men zou best eens naar dit soort zaken mogen kijken, maar natuurlijk hoeven ze niet te leveren. Ze zouden eerder aangepakt moeten worden dmv een boete oid, als blijkt dat dit vaker voorkomt of als er opzet in het spel blijkt te zijn.

[Voor 15% gewijzigd door zacht op 12-06-2011 22:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

90710

Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:45:
[...]

Stel je niet zo aan.

[...]

Want dit levert positieve reclame op? Er zijn weinig winkels die op deze manier handelen. 4Launch wordt hier vaker van beschuldigt en dat levert ze echt geen positieve reclame op.
There is no such thing as bad publicity ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30
Ze zijn normaal gesproken al helemaal niet verplicht om te leveren voor een prijs die ze niet willen, maar nu al helemaal niet, omdat die prijzen niet eens in de buurt van realistisch kwamen.

Voor mensen die hier moeilijk over gaan doen: get a freaking life, je gaat me niet vertellen dat je dacht dat het een échte actie was. Iedereen die 'm besteld heeft voor die paar euro's snapt dat het een fout was en wou daar lekker van profiteren. Vragen om een compensatie vind ik dan ook eigenlijk best triest.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

90710 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:47:
[...]

There is no such thing as bad publicity ;)
Veel te simplistische oneliner die nergens op slaat. Ik kan honderden voorbeelden bedenken van bad publicity.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
martijnve schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:46:
Gezien de hoeveelheid gezeik die ze hier mee gaan krijgen, en dan bedoel ik niet a la trand van "there's no such thing as bad publicity" maar hoeveel mensen ze af moeten poeieren, kan ik me niet voorstellen dat een weldenkend persoon dit met opzet gaat doen.

Dit is gewoon overduidelijk een fout en zal niet geleverd worden. Als je heeeeel veel gelukt hebt krijg je een tegoedbon van 10 euro maar dat is dan puur goodwill vanuit mail-a-mac.
10euro? Als ze slim zijn geven ze percentage-bon. 25 procent korting lijkt me redelijk. Weet niet precies wat de winstmarge is, maar zou hier wel tegenaan gaan zitten.

10% of 10e korting is waardeloos, dus dan kun je net zo goed niks doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
zacht schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:47:
Het levert in ieder geval naamsbekendheid op. Men zou best eens naar dit soort zaken mogen kijken, maar natuurlijk hoeven ze niet te leveren. Ze zouden eerder aangepakt moeten worden dmv een boete oid .
Helemaal mee eens!

Hier nog even een quote van http://www.onemorething.n...a-mac/page/13?replies=220
Robertvh
Ik ben de schrijver van http://cl.ly/7Ydj
Allereerst; De belangrijkste vraag is; Is deze reactie van MAM?
Niet zeker, vreemd voor een bedrijf om via een forum de wereld te benaderen.

Tweede vraag; Waarom zeikt iedereen op het feit dat we zo zeuren, ons dom noemen. Ik doe maar alsof ik lees "Wij zijn jaloers, omdat we of geen 50 euro hadden of te laat waren of geen lef hebben"

Derde vraag; Kon je hier weten dat het om een onmogelijke prijs ging?

- Ja: Als je apple goed kent, én mail-a-mac ook
- Nee: Gezien de banners, stickers die nathan eerder liet zien
- Nee: iPads worden vaak met hevige kortingen weggegeven bij aankoop van iets anders

Acties:
  • 0Henk 'm!

90710

Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:48:
[...]

Veel te simplistische oneliner die nergens op slaat. Ik kan honderden voorbeelden bedenken van bad publicity.
Ik ook wel van "bad publicity" die veel geld voor het bedrijf in kwestie opleverde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 10:34

Korakal

Up up up!

Oooh verrek... ik heb vandaag ook iets bij Mail-a-mac besteld (een harddisk), maar dat was gewoon omdat die als eerste in de PW stond en de prijs inderdaad op 60% van de gangbare prijs zat (en ik wel eens eerder bij MaM had besteld). Omdat er boven stond 'actie, hoge kortingen' heb ik er nieteens bij nagedacht dat het níet goed zou zijn.
Shit, dan moet ik alsnog op zoek naar een andere disk :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:48:
[...]

10euro? Als ze slim zijn geven ze percentage-bon. 25 procent korting lijkt me redelijk. Weet niet precies wat de winstmarge is, maar zou hier wel tegenaan gaan zitten.

10% of 10e korting is waardeloos, dus dan kun je net zo goed niks doen.
Ik hoop ook zeker dat ze niks gaan doen. Sterker nog, ik zou willen zien dat mensen die een iPad hebben besteld, voor 2 euro of 34 euro, en er moeilijk over gaan doen een boete zouden krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:46:
Puur om reputatieschade te voorkomen kun je al denken aan compensatieregeling.
Dream on. Je hebt geen enkele schade geleden maar wilt profiteren van wat overduidelijk een fout is. Je moet niet net doen alsof teleurstelling schade is, zeker als je dit aan je water kon voelen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Hahn schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:50:
[...]

Ik hoop ook zeker dat ze niks gaan doen. Sterker nog, ik zou willen zien dat mensen die een iPad hebben besteld, voor 2 euro of 34 euro, en er moeilijk over gaan doen een boete zouden krijgen.
Mensen met berichten zoals hierboven zouden ook een boete moeten krijgen
gambieter schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:50:
[...]

Dream on. Je hebt geen enkele schade geleden maar wilt profiteren van wat overduidelijk een fout is. Je moet niet net doen alsof teleurstelling schade is, zeker als je dit aan je water kon voelen.
Noem het zoals je het noemen wilt, ik vind dat Mail a mac er niet zomaar vanaf kan komen.

Anders zou dit teveel op een PR stunt gaan lijken, ze staan nu FLINK in de picture via Social Media, Forums etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:50:
[...]

Zeker niks kunnen bestellen of aandelen in dat bedrijf? De consument heeft ook rechten en dient niet met kluitje in het riet te worden gestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04-2018

ev1ltje

euh.. proper?

Zucht..

@TS: Heb je bij het openen van dit topic de moeite gedaan om gelijkaardige gevallen hier te lezen? Laat mij het anders kort voor je samenvatten:

If it's to good too be true, it probably is. Mail-a-Mac is je wettelijk gezien niets schuldig, geen iPad, geen korting, nada. Enkel als je al betaald hebt, dat zul je terugkrijgen, maar meer moet je er niet van verwachten.

Ik vind het beschamend voor die mensen die hier telkens opnieuw op in gaan. Fouten op bepaalde webshops zien en dan denken van: "Dit is 'em! Nu sla ik mijn slag!". Serieus, get a life. (@TS: Niets persoonlijk bedoeld natuurlijk.)

En de discussie omtrend bad publicity, natuurlijk bestaat die. Denk je dat Apple graag in de kijker staat als een bedrijf waar enorm veel zelfmoorden bij voorkomen? Ik dacht het niet. Of Mail-a-Mac hier nu positief of negatief zal worden door beïnvloed, weet ik niet, maar ook niemand anders. Most likely is iedereen het tegen volgende week terug vergeten, en gaat het leven gewoon terug door zoals het was.

Of toch ten minste tot op het moment dat er opnieuw een webshop een foutje online zet, en we hier terug van nul kunnen beginnen ;w

Specsels ♦♦♦ 5D Mark II + wat mooi glaswerk en lichtjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:53:
[...]

Zeker niks kunnen bestellen of aandelen in dat bedrijf? De consument heeft ook rechten en dient niet met kluite in het riet te worden gestuurd.
Ik heb niks besteld, omdat ik toch wel wist dat ik het niet voor die prijs ging krijgen :) Was het een iets realistischere prijs (fout) geweest, dan had ik het wel geprobeerd, maar had ik zeker niet gezeikt als het niet door zou gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 19:03
Gaan we weer. Was er niet eens zo'n zelfde ding met een LCD tv hier op GoT een paar jaar terug?
Forget it. Er is jurisprudentie. Gaat ook helemaal nergens over...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:54:
Zucht..

@TS: Heb je bij het openen van dit topic de moeite gedaan om gelijkaardige gevallen hier te lezen? Laat mij het anders kort voor je samenvatten:

If it's to good too be true, it probably is. Mail-a-Mac is je wettelijk gezien niets schuldig, geen iPad, geen korting, nada. Enkel als je al betaald hebt, dat zul je terugkrijgen, maar meer moet je er niet van verwachten.

Ik vind het beschamend voor die mensen die hier telkens opnieuw op in gaan. Fouten op bepaalde webshops zien en dan denken van: "Dit is 'em! Nu sla ik mijn slag!". Serieus, get a life. (@TS: Niets persoonlijk bedoeld natuurlijk.)

En de discussie omtrend bad publicity, natuurlijk bestaat die. Denk je dat Apple graag in de kijker staat als een bedrijf waar enorm veel zelfmoorden bij voorkomen? Ik dacht het niet. Of Mail-a-Mac hier nu positief of negatief zal worden door beïnvloed, weet ik niet, maar ook niemand anders. Most likely is iedereen het tegen volgende week terug vergeten, en gaat het leven gewoon terug door zoals het was.

Of toch ten minste tot op het moment dat er opnieuw een webshop een foutje online zet, en we hier terug van nul kunnen beginnen ;w
Ja ik studeer rechten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 17:02
Helaas staat er onderaan de site een bekend regeltje: Type fouten voorbehouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
Leuk voor je, maar je gaat helemaal nergens komen hiermee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Servertje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:55:
Helaas staat er onderaan de site een bekend regeltje: Type fouten voorbehouden.
True.. maar de vraag is of dit wel een typfoutje was.. of een PR-Stunt.. snappie? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:56:
[...]

True.. maar de vraag is of dit wel een typfoutje was.. of een PR-Stunt.. snappie? :+
Nee, want dat slaat helemaal nergens op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 19:04
ben benieuwd wat je mede studenten/leraren ervan zeggen da ni-lxl ik gok dat ze je keihard gaan uitlachen..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
UltraSub schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:54:
Gaan we weer. Was er niet eens zo'n zelfde ding met een LCD tv hier op GoT een paar jaar terug?
Forget it. Er is jurisprudentie. Gaat ook helemaal nergens over...
Ik heb die uitspraak doorgelezen, maar ik vraag me af in hoeverre die uitgangspunten kunnen worden toegepast op deze zaak. Het zal misschien ook nog wel verschillen qua aanbiedingen (2 vs 34 vs 60%).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:56:
[...]

Ja, maar of het een PR stunt of een typfoutje was ze gaan toch niet leveren :)
(Helaas wel, ik was aan het betalen voor 34 hdd's. In totaal 208TB voor 80,-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 410594

Heb ook een ipad besteld, en ja, ik wist wel dat het niet realistisch was., maar toch. Ze kunnen zich er niet zo makkelijk van afmaken hoor:
1. Overal op de site stonden banners van 'zeer hoge kortingen'
2. De apple Ipad is een product dat niet meer wordt geleverd door apple, en valt dus niet meer binnen de normale richtlijnen van prijsbepalingen
3. Veel 'gratis' publiciteit mag natuurlijk ook niet ongestrafd blijven. Tot vanmiddag bijvoorbeeld had ík nog nooit van deze site gehoord en velen met mij.
4. De fout is door hun zelf gemaakt. Tevens heeft het uren geduurd voordat deze fout verholpen is...
5. Mensen hebben een orderbevestiging in hun mailbox gehad en hebben keurig betaald (voorzover dat iets waard is dan)
6. In de voorwaarden wordt nergens gesproken over zoiets als 'druk en prijsfouten voorbehouden'. Er wordt alleen gezegd dat de klant een orderbevestiging dient te krijgen, welke iedereen in zijn mailbox heeft gehad.

Nou ja, we zullen wel zien, verwacht niet dat we dit alles gaan krijgen, want dan zijn ze zeker failliet! (hoewel ze er dan wél een vaste klant bij zouden krijgen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Hahn schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:55:
[...]

Leuk voor je, maar je gaat helemaal nergens komen hiermee.
Mensen zoals jou.. die niks proberen.. en iedereen aanraden om vooral niks te doen zullen ook nooit ergens komen. Wat ik bedoel is dat er actie ondernomen moet gaan worden.

Klanten worden nu met een kluitje in het riet gestuurd. Dit kan gewoon niet! :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje

ev1ltje

euh.. proper?

Oh wauw, mag ik je nu de hand schudden en aanbidden?

Serieus dude, hoe oud ben je om in dit soort fabeltjes te geloven? Als je dit als rechtenstudent een serieuze zaak vindt, raad ik je een carrièrewending aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:57:
[...]

Mensen zoals jou.. die niks proberen.. en iedereen aanraden om vooral niks te doen zullen ook nooit ergens komen. Wat ik bedoel is dat er actie ondernomen moet gaan worden.
Ik weet wat realistisch is. Maar ga vooral je tijd (en geld) hierin steken, dan leer je er misschien nog wat van :)
Klanten worden nu met een kluitje in het riet gestuurd. Dit kan gewoon niet! :-(
:D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:23
Dit gaat niet lukken. Er is hier de afgelopen jaren hier al een LCD TV, GeForce 275, Playstation 3, etc. voorbij gekomen, allemaal netjes geld terug en er heeft naar mijn weten niemand een item voor de 'onrealistische' prijs gescoord.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
angel00008 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:56:
ben benieuwd wat je mede studenten/leraren ervan zeggen da ni-lxl ik gok dat ze je keihard gaan uitlachen..
Mwa, je hoort ten alle tijde kritisch te blijven en je niet met kluitje in het riet te laten sturen. Toch wel het uitgangspunt van een goede advocaat. Ik weet ook wel dat er genoeg punten zijn die in voordeel van B.V. wijzen, maar er zijn zeer zeker ook punten die tegen ze pleiten.

Maar ook hier geldt: niet geschoten is altijd mis.

Ga misschien even mailtje sturen naar vriend van me die bij rechtswinkel werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje

ev1ltje

euh.. proper?

Hahn schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:59:
[...]
Ik weet wat realistisch is. Maar ga vooral je tijd (en geld) hierin steken, dan leer je er misschien nog wat van :)

[...]
:D
Ofwel steekt hij zijn tijd en geld er wel in, en leer hij er net wél iets van ;)

edit:
Compleet verkeerd gelezen, excuses :X

[Voor 8% gewijzigd door ev1ltje op 12-06-2011 23:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:00:
[...]

Ofwel steekt hij zijn tijd en geld er wel in, en leer hij er net wél iets van ;)
Dat is precies wat ik zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03 14:48
Haha nu zelfs een facebook pagina over dit problem! http://www.facebook.com/p...dupeerden/208269979209620

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 410594 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:57:
1. Overal op de site stonden banners van 'zeer hoge kortingen'
Er waren dan ook hoge kortingen en die waren niet enkel op deze producten.
2. De apple Ipad is een product dat niet meer wordt geleverd door apple, en valt dus niet meer binnen de normale richtlijnen van prijsbepalingen
Een product verliest niet gelijk 90% van z'n waarde.
3. Veel 'gratis' publiciteit mag natuurlijk ook niet ongestrafd blijven. Tot vanmiddag bijvoorbeeld had ík nog nooit van deze site gehoord en velen met mij.
Moet de site gestraft worden door jullie te belonen?
4. De fout is door hun zelf gemaakt. Tevens heeft het uren geduurd voordat deze fout verholpen is...
Dus? Als jij een fout maakt is het ook gewoon jou probleem? Als jij nou eens perongeluk tijdens het betalen van een webshop een 0 teveel invult, mogen zij dat geld ook houden of zou jij graag zien dat ze redelijk zijn?
Dat het uren duurt is logisch, het is zondag.
5. Mensen hebben een orderbevestiging in hun mailbox gehad en hebben keurig betaald (voorzover dat iets waard is dan)
Inderdaad, geen van beide iets waard.
6. In de voorwaarden wordt nergens gesproken over zoiets als 'druk en prijsfouten voorbehouden'. Er wordt alleen gezegd dat de klant een orderbevestiging dient te krijgen, welke iedereen in zijn mailbox heeft gehad.
Staat vast wel op de site.
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:00:
Mwa, je hoort ten alle tijde kritisch te blijven en je niet met kluitje in het riet te laten sturen. Toch wel het uitgangspunt van een goede advocaat. Ik weet ook wel dat er genoeg punten zijn die in voordeel van B.V. wijzen, maar er zijn zeer zeker ook punten die tegen ze pleiten.

Als advocaat hoor je ook realistisch te zijn en zelfstandig te kunnen denken. Beter kunnen nadenken dan een pizzapunt zeg maar.

[Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 12-06-2011 23:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Jumpman schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:59:
Dit gaat niet lukken. Er is hier de afgelopen jaren hier al een LCD TV, GeForce 275, Playstation 3, etc. voorbij gekomen, allemaal netjes geld terug en er heeft naar mijn weten niemand een item voor de 'onrealistische' prijs gescoord.
Los van de discussie of er nu wel of niet geleverd moet gaan worden vind ik wel dat mailamac zich er heel makkelijk vanaf maakt want….
deze situatie is juridisch gezien niet te vergelijken met Otto en/of Wehkamp.

Reclame button (velen hebben een printscreen), korting tot wel €400 en bij meerdere producten en bericht waarin ze aangeven zelf de fout te hebben gemaakt (dus niet door derden/hackers/laadfout o.i.d. want dan zou het niet in deze hoeveelheden gebeuren.
Daarnaast gaat het om oude modellen die via de off. Apple site niet meer te bestellen zijn.
Dit komt dus op geen enkele manier overeen (juridisch) met de eerder genoemde gevallen en ook de prijs kan kloppen omdat er kortingsbuttons en grote sale en kortingen werd aangeprezen.

Let wel ik ga niet in op discussie of er wel of niet geleverd moet worden maar juridisch gezien is dit een totaal ander geval...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:00:
[...]

Ga misschien even mailtje sturen naar vriend van me die bij rechtswinkel werkt.
post je zijn reactie hier ongecensureerd op ? ben heel erg benieuwd wat ie je gaat sturen..

anderzijds tijd erin steken om te leren wat 90% van de rest van ons al weet is ook wel handig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:58:
[...]

Serieus dude, hoe oud ben je om in dit soort fabeltjes te geloven? Als je dit als rechtenstudent een serieuze zaak vindt, raad ik je een carrièrewending aan.
Ga even ergens anders flamen kneusje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Klant-kluitje-riet is natuurlijk je reinste onzin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:01:
[...]

mee eens, open anders een flame topic ofzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En zo ga je in een rechtzaal staan als iemand tegen jou in gaat? |:( Doe toch effe normaal, jij komt hier trots verkondigen dat je rechten studeert terwijl dat uit geen enkele post blijkt, vind je het gek dat je zo'n reactie krijgt.
Hoeveel topics zijn hierover al geweest? Hoe vaak is het punt al herhaald door ervaringsdeskundigen en advocaten? Hoeveel jurisprudentie is er al? Precies.

[Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 12-06-2011 23:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
zacht schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:02:
Klant-kluitje-riet is natuurlijk je reinste onzin.
dus jij vind het prima zo, dat alle mensen die dinsdag een iPad verwachten gewoon niks krijgen?

Ze zijn met een kluitje het riet in gestuurd! klaar! ;w

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
angel00008 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:01:
[...]

post je zijn reactie hier ongecensureerd op ? ben heel erg benieuwd wat ie je gaat sturen..

anderzijds tijd erin steken om te leren wat 90% van de rest van ons al weet is ook wel handig...
Ja want het geval in jurisprudentie is ook 100% vergelijkbaar. NOT.

Voor de alwetenden hier: er zijn genoeg arresten waar een kleine wijziging van omstandigheden voor een totaal andere uitspraak zorgde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:03:
dus jij vind het prima zo, dat alle mensen die dinsdag een iPad verwachten gewoon niks krijgen?
Mensen die een iPad verwachten zijn dom, dat vind ik prima ja.
Gelul, ze wilden profiteren van een overduidelijke fout en helaas, feest gaat niet door.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
Alle mensen die begonnen met bestellen wisten gewoon al dat het niet waar zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
[...]

Sleep ze voor de rechter, dan zal de rechter je ook nog even duidelijk uitleggen dat je niemand kan wijsmaken dat een product dat normaal honderden euro's kost nu ineens voor een paar euro verkocht zou worden.

Je voordoen als een slachtoffer die van niks wist heeft zo z'n grenzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:03:
[...]

En zo ga je in een rechtzaal staan als iemand tegen jou in gaat? |:( Doe toch effe normaal, jij komt hier trots verkondigen dat je rechten studeert terwijl dat uit geen enkele post blijkt, vind je het gek dat je zo'n reactie krijgt.
Hoeveel topics zijn hierover al geweest? Hoe vaak is het punt al herhaald door ervaringsdeskundigen en advocaten? Hoeveel jurisprudentie is er al? Precies.
Die reactie betrof niet meer een op iemand ingaan, maar was een persoonlijke aanval. Als je dat niet uit die post haalt heeft het weinig zin om in discussie te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Publiciteit pakken vind ik iets waar wel naar gekeken mag worden, maar mensen die daadwerkelijk hun ipad verwachten voor onder de 40 euro zijn te dom om te poepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 15:09
Ze hebben een fout gemaakt PUNT

Ze zetten deze recht op een correcte wijze (althans dat is mijn aanneme):
-optie geven tot (bij)betalen tot de juiste prijs
-annuleren zonder kosten met terugbetaling van de reeds gedane betaling

Meer kan en mag je in mijn ogen niet verwachten bij zo een overduidelijke fout.

En ze hebben er "uren" over gedaan om te corrigeren. Kom zeg, mochten ze een week reclame maken met deze actie, je hebben nagebeld of het wel klopt, alles eraan gedaan om te controleren dat het inderdaad zo een extreme aanbieding was, het is je bevestigd dat het juist was wie weet dat je dan een kans zou maken.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje

ev1ltje

euh.. proper?

[...]

Die reactie is in geen zin geïnsinueerd als flame, meer als een kritisch standpunt van mijn kant.

Als er iemand in mijn richting (Ingenieur) mij verteld dat global warming een hoax is, of Darwin's wetten gaat ontkennen, dan zal ik die ook op de vingers tikken.

offtopic:
Erg professionele respons van jouw kant overigens, ik hou het hier voor bekeken. Ik heb geen intentie deze weg in te slaan, de uitkomt is duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
zacht schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:06:
Publiciteit pakken vind ik iets waar wel naar gekeken mag worden, maar mensen die daadwerkelijk hun ipad verwachten voor onder de 40 euro zijn te dom om te poepen.
Dat verwacht ik ook niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 08:02
Iedereen heeft het alleen maar over iPad's maar op de uitverkooppagina stonden meer producten, ik heb dit bijvoorbeeld gekocht --> http://twitpic.com/5alulu

Het is niet raar om uit te gaan van een werkelijke aanbieding, waarom?

1. De banners die aangaven korting tot 428 euro
2. De kortingsprijs van het product binnen de 428 euro viel
3. Er op de uitverkooppagina producten stonden van 5% korting tot xx% procent korting
4. Zaak is niet te vergelijken met OTTO met tv, dat ging om 1 product wat nieuw was, nu ging het om verouderde producten, oudere macbook, oudere ipad, oudere etc etc en zou het best een stunt kunnen zijn
5. Tijdens de verloop van de middag wisselde het aanbod op de uitverkooppagina, ook verdwenen producten, zo heb ik een iPad + 3g gekocht terwijl later alleen wifi versie op de site stonden.

Hierdoor laat ik ze niet zomaar al mijn aankopen annuleren en zeggen het was een fout, namelijk een uitverkooppagina betekend voor dump prijzen en als het dan binnen de korting valt, moeten ze iig bepaalde delen leveren waar de fout niet bij zat!

Dan wat anders, welk bedrijf gaat een statement maken via een forum, er is ook een twitteraccount welke fake is www.twitter.com/mailamacnl welke zegt dat je al je bestelde producten krijgt, wacht een officiele reactie nu eerst maar af, een email, telefoontje of statement op de website van mailamac

Quote van onemorething:
Allereerst; De belangrijkste vraag is; Is deze reactie van MAM?
Niet zeker, vreemd voor een bedrijf om via een forum de wereld te benaderen.

Tweede vraag; Waarom zeikt iedereen op het feit dat we zo zeuren, ons dom noemen. Ik doe maar alsof ik lees "Wij zijn jaloers, omdat we of geen 50 euro hadden of te laat waren of geen lef hebben"

Derde vraag; Kon je hier weten dat het om een onmogelijke prijs ging?
- Ja: Als je apple goed kent, én mail-a-mac ook
- Nee: Gezien de banners, stickers die nathan eerder liet zien
- Nee: iPads worden vaak met hevige kortingen weggegeven bij aankoop van iets anders
[/quote]

Andere quote bron: http://www.cl.ly/7Ydj
De Mail-A-Mac euroknallers - Moet mailamac leveren?
Reactie Mail-a-mac

Een account op OMT heeft melde het volgende:

| "Beste mensen, | De bron van de storing is ondertussen gevonden en wordt momenteel opgelost. Helaas is door een aanpassing in het systeem tijdens het inladen van de producten een verkeerd veld in een 'actieprijs' veld terecht gekomen. Een stomme fout, dat zullen we zeker niet ontkennen. Ook iedereen die we het idee hebben gegeven vandaag een mooi koopje te kunnen scoren moeten we dan ook onze excuses aanbieden. | Hopelijk begrijpen jullie dat deze systeemfout niet tot gevolg kan hebben dat wij daadwerkelijk voor de verkeerd vermelde prijzen zullen leveren. Alle klanten welke een order hebben geplaatst voor één van deze items, zullen indien zij reeds hebben betaald, zo snel mogelijk het aanschaf bedrag krijgen teruggestort. |Nogmaals excuus. |Team Mail-a-Mac"

Of dit werkelijk Mail-a-mac zelf is is nog niet bevestigd.
Heeft mail-a-mac nu niet een verkoop aangebonden?

Ja, ik ben geen jurist maar in principe zou mail-a-mac moeten leveren. Tenzij…
Rechtzaken en het hogere gerechtshof

In het verleden gebeurde er iets vergelijkbaars bij OTTO, een HD LCD televisie voor 99 euro. Het HOF besloot dat OTTO niet gebonden was aan de overeenkomst, vanwege de redenen genoemd in het artikel.
Betekent dit dat de iPads niet geleverd hoeven te worden?

Bij de zaak OTTO LCD-TV's was het duidelijk voor de consument dat het op een zetfout ging. Helaas voor Mail-a-mac stond het product op een 'Uitverkoop' pagina, met een label 'tot wel 483 euro korting', en 92% korting. Waardoor het minder duidelijk was of dit nou een fout of bewust was. Het gerecht doet hier uiteraard een uitspraak over.

Voor nu betekent het waarschijnlijk dat Mail-a-mac niet zomaar alles terug kan storten en veel gratis publiciteit heeft. Zonder een goedmakertje, veel bezoeken aan TV-shows en een aantal luttele rechtszaken komen ze er niet van af.

Sincerely, @robertvhoesel
Voor mensen die zich gedupeerd voelen: http://www.facebook.com/p...dupeerden/208269979209620

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
[...]

geloof je dit nu echt zelf?

je weet dondersgoed dat het te goedkoop is.. kans dat het komt is laag..

er word vervolgens nog binnen 24 uur (minder als 12 zelfs) gereageerd dat er een grote fout gemaakt is en alles terugbetaald word en dat hiermee de kous af is.

niets compensatie ze hebben zelf al zat schade geleden (mensen moeten bellen op zondag om eea recht te zetten) complete geld transacties terugzetten (Wat hoogstwaarschijnlijk nu al uitgevoerd word)

nee we zijn niet als een kluitje in het riet gestuurd het heeft even geduurd maar daarna zijn we allemaal netjes beantwoord dat het verkeerd is gegaan excuus ervoor en over..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:06:
[...]

Die reactie is in geen zin geïnsinueerd als flame, meer als een kritisch standpunt van mijn kant.

Als er iemand in mijn richting (Ingenieur) mij verteld dat global warming een hoax is, of Darwin's wetten gaat ontkennen, dan zal ik die ook op de vingers tikken.

offtopic:
Erg professionele respons van jouw kant overigens, ik hou het hier voor bekeken. Ik heb geen intentie deze weg in te slaan, de uitkomt is duidelijk.
Meneer, kunt u alstublieft ophouden met flamen in dit topic! :(

Open een flame topic en ga heen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

lubbertkramer schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:06:
Iedereen heeft het alleen maar over iPad's maar op de uitverkooppagina stonden meer producten, ik heb dit bijvoorbeeld gekocht --> http://twitpic.com/5alulu

blabla

Hierdoor laat ik ze niet zomaar al mijn aankopen annuleren en zeggen het was een fout, namelijk een uitverkooppagina betekend voor dump prijzen en als het dan binnen de korting valt, moeten ze iig bepaalde delen leveren waar de fout niet bij zat!
8)7 Jij denkt serieus dat wanneer ergens staat dat je hele dure producten voor 1 a 2 euro kan krijgen dit normale prijzen zijn en de winkel deze prijzen ook serieus zo bedoeld heeft? Jij zou het ook normaal vinden als bij de MediaMarkt een stapel laptops staat voor 10 euro? Kom op zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
Even een kopietje:
Wanneer en hoe kunt u de algemene voorwaarden aanvechten?
In het algemeen zijn de algemene voorwaarden van fabrikanten of leveranciers voor u als consument bindend. Maar dat betekent niet dat ze er maar in kunnen zetten wat ze willen. De algemene voorwaarden gelden niet:

Als u geen 'redelijke mogelijkheid' heeft gekregen om de algemene voorwaarden in te zien.
Als er bepalingen in staan die ingaan tegen de wettelijke rechten die u als consument heeft, of die op een andere manier 'onredelijk bezwarend' zijn.
In deze gevallen kunt u de leverancier per aangetekende brief laten weten dat u een of meer bepalingen 'vernietigt' zoals dat in juridische taal heet. Zet er duidelijk bij waarom u de bepaling vernietigt. Reageert de leverancier niet, of houdt hij vast aan zijn algemene voorwaarden? Dan kunt u de zaak voorleggen aan de geschillencommissie waarbij de leverancier is aangesloten, een buitengerechtelijke verklaring opstellen waarin u een beroep doet op de vernietiging van de algemene voorwaarden of naar de rechter stappen.

Wat is een 'redelijke mogelijkheid' om de algemene voorwaarden in te zien? Wanneer zijn algemene voorwaarden 'onredelijk bezwarend'? Wanneer kunt u annuleringskosten aanvechten? Mag een leverancier zomaar iets anders leveren dan afgesproken? Mag een leverancier zich verschuilen achter de fabrikant? Zelf doen, geschillencommissie of rechter? Hoelang kunt u een beroep op de algemene voorwaarden aanvechten? Meer weten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:06:
[...]

offtopic:
Ik zou zeggen: lees uw reactie nog een keer na en ook mijn reactie hierboven. Van een ingenieur zou ik wel een iets fatsoenlijkere aanhef mogen verwachten dan wat kansloos geflame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Laatst online: 08:02
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:10:
[...]

8)7 Jij denkt serieus dat wanneer ergens staat dat je hele dure producten voor 1 a 2 euro kan krijgen dit normale prijzen zijn en de winkel deze prijzen ook serieus zo bedoeld heeft? Jij zou het ook normaal vinden als bij de MediaMarkt een stapel laptops staat voor 10 euro? Kom op zeg.
Nee, maar bv de switch 4 poortjes voor een euro, normaal 10, op uitverkooppagina kan prima! Ik zeg dat er meer op stond dan alleen iPad's, en dat we eerst maar officieel moeten afwachten, want bij iPad kunnen ze het misschien hard maken maar bij mijn switch die ik besteld heb niet vind ik persoonlijk, want het is best een prijs die zou kunnen als ze er vanaf moeten, daarvoor bestaat toch de uitverkooppagina?

Meer bedrijven werken met een dump/uitverkooppagina, bv kleding die niet meer in de mode is qua kleur, kun je dan voor een prikkie kopen

[Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 12-06-2011 23:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

http://twitter.com/#!/mailamacnl
Het is waar!!!! Je gaat geleverd krijgen!!!111oneone111!!
lubbertkramer schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:11:
Nee, maar bv de switch 4 poortjes voor een euro, normaal 10, op uitverkooppagina kan prima!
Dat is dan ook werkelijk de enige waar je nog een kans mee maakt.

[Voor 60% gewijzigd door Tsurany op 12-06-2011 23:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje

ev1ltje

euh.. proper?

Argumenteer dan toch alsjeblief wat jij aanziet als flame, als mijn reactie inzake carrièrewending al wordt aanzien als flame (en niet als de droge humor wat mijn intentie is), dan weet je bijlange nog niet hoe erg het gesteld is met de rest van het internet.

Lees ook alsjeblief wat ik erna zei:

Overigens vat deze reactie de essentie nogmaals mooi samen:
Tribledragon schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:06:
Ze hebben een fout gemaakt PUNT

Ze zetten deze recht op een correcte wijze (althans dat is mijn aanneme):
-optie geven tot (bij)betalen tot de juiste prijs
-annuleren zonder kosten met terugbetaling van de reeds gedane betaling

Meer kan en mag je in mijn ogen niet verwachten bij zo een overduidelijke fout.

En ze hebben er "uren" over gedaan om te corrigeren. Kom zeg, mochten ze een week reclame maken met deze actie, je hebben nagebeld of het wel klopt, alles eraan gedaan om te controleren dat het inderdaad zo een extreme aanbieding was, het is je bevestigd dat het juist was wie weet dat je dan een kans zou maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:11:
Dat is een fake twitter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:11:

[...]

Dat is dan ook werkelijk de enige waar je nog een kans mee maakt.
dankje nu zit de koffie over mijn mac heen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:11:
Argumenteer dan toch alsjeblief wat jij aanziet als flame, als mijn reactie inzake carrièrewending al wordt aanzien als flame (en niet als de droge humor wat mijn intentie is), dan weet je bijlange nog niet hoe erg het gesteld is met de rest van het internet.

[...]

[...]
Gast.. jij als ingenieur kan toch niet ontkennen dat we blij zijn gemaakt met een dooie mus en met een kluitje het riet in zijn gestuurd.. of wel dan? :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
angel00008 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:12:
[...]

Dan kan je meteen bij hun aanklopen voor schade door de webshop :+ (Je sloeg stijl achterover van de prijzen :+)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Gast.. jij als ingenieur kan toch niet ontkennen dat we blij zijn gemaakt met een dooie mus en met een kluitje het riet in zijn gestuurd.. of wel dan? :F
Meer dan "kluitje in het riet" heb je nog niet gezegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion
Servertje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Dan kan je meteen bij hun aanklopen voor schade door de webshop :+ (Je sloeg stijl achterover van de prijzen :+)
hey wacht wat een goed idee :P ik klaag ze aan omdat ik moest proesten en nu mijn mac stuk is :D dat zal wel lukken want ja het is mail a mac he !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
angel00008 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:12:
[...]

Pics or it didn't happen! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Servertje
angel00008 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:14:
[...]

hey wacht wat een goed idee :P ik klaag ze aan omdat ik moest proesten en nu mijn mac stuk is :D dat zal wel lukken want ja het is mail a mac he !
Inderdaad! :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Hahn schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:14:
[...]

Meer dan "kluitje in het riet" heb je nog niet gezegd.
Alleen dat was al nuttiger dan jouw posts in dit topic.. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ev1ltje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:11:

[...]

[...]
Zo treed jij altijd in discussie? En dan verwacht je een normaal antwoord terug? Ik heb weinig te maken met de rest van het internet. Dit is een fatsoenlijk forum en redelijke omgangsvormen horen hier ook bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje

ev1ltje

euh.. proper?

MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Het basisprincipe van een ingenieur is kritisch denken. En zoals ik reeds zei: If it's too good to be true, it probably is. Fouten maken is nu eenmaal menselijk..
Servertje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:13:
[...]

I see what you did there :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:15:
[...]

Alleen dat was al nuttiger dan jouw posts in dit topic.. :D
Het zal je vast heel erg ver brengen inderdaad :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:15:
[...]

[...]

Zo treed jij altijd in discussie? En dan verwacht je een normaal antwoord terug? Ik heb weinig te maken met de rest van het internet. Dit is een fatsoenlijk forum en redelijke omgangsvormen horen hier ook bij.
trek het je niet aan, die gast is hopeloos ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 410594

Het gaat hier over de storing bij MailAMac ok niet over jullie...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AjDuLion

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
yeah sure!

we zijn ons trouwens aan het samenpakken op deze pagina:

http://www.facebook.com/p...dupeerden/208269979209620

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:57:
Mensen die op zo'n aanbieding ingaan zijn geen klanten en zullen dat ook nooit worden. Dat zijn opportunisten. Die halen ook een etalage leeg als er een ruit uitligt en er heerst onrust in de stad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 286128
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:34:
Dat is dan puur coulance, ze zijn tot niks verplicht.
Tsurany schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:32:
Het is overduidelijk te zien dat het onrealistische prijzen zijn, dat kan iedereen zo raden. Er hoeft dus niet geleverd te worden.
Niks meer aan toe te voegen :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MitchellOnline
Anoniem: 286128 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:18:
[...]

[...]

Niks meer aan toe te voegen :).
En jij bent waarschijnlijk ook iemand die net te laat was om een iPad te bestellen.. en het anderen niet gunt.. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:29

Rivanov

Apple freak

En jij bent zo'n naïef persoon die in fabeltjes gelooft.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ev1ltje

ev1ltje

euh.. proper?

Anoniem: 157478 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:15:
[...]

[...]

Zucht. Spur of the moment, ok? Ik trek mijn eerste zin in. Ik heb er geen enkele baat bij om mensen hier te gaan afbreken oid, en dat doe ik ook niet (of dat is toch geenszins mijn intentie). Maar je moet als persoon toch altijd in staat zijn kritisch te denken. En als je dat kunt, dan zie je zelf toch wel snel in dat je hier geen poot zult hebben om op te staan? Ok, consumenten hebben rechten, dat heb ik ook uitgebreid mogen leren, maar als het op dit soort zaken terecht komt, dan wordt er toch nog een beetje hoffelijkheid van de consument verwacht, en betref het bedrijf geen onwaarschijnlijk grote blaam.

Maarja, just my two cents, en ze zijn nu meer dan genoeg gegeven. Straks ben ik blut ;)

http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif Komop dat kan sneller :>

[Voor 5% gewijzigd door ev1ltje op 12-06-2011 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:19:
[...]

En jij bent waarschijnlijk ook iemand die net te laat was om een iPad te bestellen.. en het anderen niet gunt.. :D
Als je zijn sig had gelezen had je gezien dat hij al een iPad heeft, en dus geen kansloze bestelling heeft gedaan.

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MitchellOnline schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:19:
[...]

Opportunisten die een bedrijf met plezier failliet laten gaan omdat het bedrijf toevallig wat cijfertjes verkeert invult en dit tijdig opmerkt en herstelt gun ik niks nee. Ik snap prima dat je wat wilt proberen maar wees dan wel gewoon een vent en geef toe dat je opportunistisch bezig was en accepteer gewoon dat je geen product krijgt. Om dan te gaan drammen en met loze kreten je zin te willen doordrijven is gewoon erg kinderachtig gedrag en siert niemand.

Wil je werkelijk een rechtszaak beginnen en tegenover een rechter verklaren dat jij direct geloofde dat je 90% korting krijgt op een product die niet zo lang geleden nog ruim 400 euro kostte? Ik zou dat lef niet hebben.

[Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 12-06-2011 23:24]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee