uchiha tijntje schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:15:
Vind de discussie tussen pc en consoles voor bf3 wel boeiend om te zien. De PC is voor Battlefield 3 natuurlijk in mijn ogen het te prefereren platform (voornamelijk qua graphics en aantal spelers, besturing laat ik even in het midden..), maar het lijkt wel alsof de pc-gamers zich toch op een of andere manier moeten verdedigen tegenover de consoleversie, terwijl die gewoon minder is qua graphics en aantal spelers in de MP.
Wel jammer dat de beta niet al deze week is begonnen, aangezien dinsdag gears of war uitkomt. Denk dus dat ik de beta aan me voorbij laat gaan.
Mee eens, op het einde gaat het er gewoon om dat iedereen BF3 wilt spelen op zijn of haar eigen platform. Natuurlijk heeft een PC betere graphics (continue nieuwe hardware), en is ook krachtiger waardoor het 64 spelers aankan. Prima. Maar in principe kan je de PC gewoon zien als een andere console.
De enige verschillen tussen PC en console versies zijn:
- Graphics (PC altijd beter vanwege nieuwste hardware meteen beschikbaar)
- 64 Conquest mode (dit heeft de console niet, console heeft wel 'gewoon' Conquest (ook beschikbaar voor PS3).
- Rush 32 spelers op PC itt 24 spelers op PS3 en Xbox 360
Daarnaast heb je natuurlijk nog besturing, maar dat is gewoon ieder voor zich. Als ik zo naar deze 3 "key elementen" kijk, dan is het verschil eigenlijk niet eens zo groot.
Prima, graphics beter. Zijn het niet altijd de PC gamers die het meest roepen dat het om de gameplay draait als een console spel beter is dan een PC spel?
Één extra mode: 64 conquest. Leuk voor de PC spelers, en jammer dat het niet op de consoles is maar dat heb je nu eenmaal met hardware uit een tijd waarin grafische kaarten die HD gaming ondersteunde eigenlijk nog niet beschikbaar waren.
Rush 32 spelers itt 24 spelers op consoles. Tja, klein verschil en ik vraag me af of je het echt gaat merken. Ik heb het bij BC2 in ieder geval nog niet meegemaakt dat HEEL team A tegen HEEL team B vecht. Altijd kleinere groepjes tegen kleinere groepjes.