SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik hoop dat de open dan zou beginnen. Heb ik mooi het weekend om me dood te gamen.JT888 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:54:
Dus we nemen allemaal de 19de een vrije dag als echte BF3 fans
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 10% gewijzigd door JT888 op 28-08-2011 23:59 ]
Waarom niet direct de hele week?...JT888 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:54:
Dus we nemen allemaal de 19de een vrije dag als echte BF3 fans
Maar het zou me feitelijk verbazen dat de beta dan pas komt. Er zijn al een tijdje geruchten dat de beta de 3de sept komt, als het CoD XP event start. Het zou een slimme zet zijn om de publiciteit rond dat event te overschaduwen!
En als je dit dan leest...
Maar langs de andere kant, dat trademark icon maakt het nog dwazer...
Dat gaat in mijn geval helaas niet lukkenAsgaro schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:00:
[...]
Waarom niet direct de hele week?...![]()
Maar het zou me feitelijk verbazen dat de beta dan pas komt. Er zijn al een tijdje geruchten dat de beta de 3de sept komt, als het CoD XP event start. Het zou een slimme zet zijn om de publiciteit rond dat event te overschaduwen!
[afbeelding]
CoD XP verpesten lijkt mij wel leuker.Asgaro schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:00:
[...]
Waarom niet direct de hele week?...![]()
[afbeelding]
Zeker als je kijkt wat EA allemaal doet dan kunnen ze dat best wel eens doen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gaat inderdaad te ver. Ik bedoel, je voelt het gewoon. Op het moment dat zo'n character 18 is, is het zoveel lekkerder om die personen op de bruutste manieren te vermoorden. Dan voelt het gewoon goed. Maar als ze virtueel jonger zijn? Tering, dan ben je een zieke geest en zouden ze je eigenlijk preventief chemisch moeten castreren.DanielWW2 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:35:
[...]
Dat gaat me nou echt te ver. Z'n game mogen ze van mij wel verbieden.
Mij maakt het niet uit hoe bloederig een game is zolang je maar geen kinderen vermoord.
Ruik ik hier sarcasmePatriot schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:24:
[...]
Gaat inderdaad te ver. Ik bedoel, je voelt het gewoon. Op het moment dat zo'n character 18 is, is het zoveel lekkerder om die personen op de bruutste manieren te vermoorden. Dan voelt het gewoon goed. Maar als ze virtueel jonger zijn? Tering, dan ben je een zieke geest en zouden ze je eigenlijk preventief chemisch moeten castreren.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Die paar pixels meer of minder zodat het een "volwassen" persoon is maakt toch ook weer niet uit.
Ik hoop trouwens niet dat je net als in BFBC2 met een UMP/shotgun iemand in/uit de verte kan schieten. Is echt bizar dat ik met sommige wapens op zo'n grote afstand iemand ermee kan doden.
Ook het blok systeem vind ik vrij naar. Hoe vaak er mannetjes voor mijn voeten lopen of ergens de weg blokkeren, zodat jij er niet langs kan gaan met als gevolg dat jij of beide geraakt wordt.
Het wisselen van wapens gaat naar mijn idee veels te traag.
Ook moeten ze de sniper kits verbieden om met een automatisch geweer te laten lopen.
Dat je met een shotgun een verre afstands kill kan maken, is niet gek, volgens mij is dit in het echt ook (nooit geprobeerdnoud schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 02:37:
Kunnen we het on topic houden?
Ik hoop trouwens niet dat je net als in BFBC2 met een UMP/shotgun iemand in/uit de verte kan schieten. Is echt bizar dat ik met sommige wapens op zo'n grote afstand iemand ermee kan doden.
Ook het blok systeem vind ik vrij naar. Hoe vaak er mannetjes voor mijn voeten lopen of ergens de weg blokkeren, zodat jij er niet langs kan gaan met als gevolg dat jij of beide geraakt wordt.
Het wisselen van wapens gaat naar mijn idee veels te traag.
Ook moeten ze de sniper kits verbieden om met een automatisch geweer te laten lopen.
Ze hebben er ook mee gejaagd vroeger, of doen dat nog steeds dus tsjaYintha schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:16:
[...]
Dat je met een shotgun een verre afstands kill kan maken, is niet gek, volgens mij is dit in het echt ook (nooit geprobeerd)
Kom op met de verhalen deel je ervaringen doen ze op EA forum ook hoor !!
Interessante quotes van EA uk forum:
Pistols have different types. So for example you can select either a 1911 w/ suppressor. Or 1911 with flashlight or stock 1911.
When suppressed it goes into super tunnel vision mode. Like you can only see like a little bit in the middle of the screen. Also takes about 10 seconds to fully go away.
[ Voor 9% gewijzigd door JT888 op 29-08-2011 10:05 ]
Mijn GPU doet het vrij goed bij allerhande games, zelfs bij de meeste nieuwe games. Het geheugen is wel wat krap, maar games als bv. Crysis 2 draai ik gemakkelijk High en resolutie 1680x1050 zonder AA en zonder die High Quality Texture Pack.
Volgens mij moet ik dus ook BF3 goed kunnen gaan spelen, maar toch even vragen of jullie enige twijfels hebben met mijn GPU.
@JT888: Ja, dat is waar! Ik wacht ook nog altijd op échte verhalen van mensen die naar de GC geweest zijn. Op internet niet zo heel veel over te vinden. Je kan toch eens uitgebreid gaan vertellen wat je gedaan hebt, hoe je squadmates waren enzo...
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Wat in het echt zo is doet er bijzonder weinig toe, anders zouden er nog heel wat dingen zijn die verandert moeten worden. Met de UMP heb ik nooit problemen gehad, is nou niet echt triviaal om op lange afstanden een kill te maken, en het is gewoon veel makkelijker om dat met een assault rifle te doen. Shotguns zijn vooral op hardcore wel veel te veel een alternatief sniper wapen, het is te makkelijk op lange afstanden 1 shot kills ermee te maken.Yintha schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:16:
[...]
Dat je met een shotgun een verre afstands kill kan maken, is niet gek, volgens mij is dit in het echt ook (nooit geprobeerd)
Ik ben op gc11 geweest. Helaas was het maar 17min spelen dat was veel te kortJT888 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:05:
Er waren hier toch mensen die naar de GC in Duitsland zijn geweest.
Door customization menu zitten scrollen alles was al geunlocked, wapens hadden geen stats althans kon ze niet snel vinden.
Zoals bekend is spawnen op de jet mogelijk scheelt weer rennen met 10man naar de jet
Opgestegen en gecrashed
Helicopter vond ik anders spelen dan bfbc2 werd ook zo uit de lucht geknald.
Met de sniper kit in de toren gezeten paar headshots gemaakt van de toren naar een andere punt "long distance kill ~385 (d8 ik)" weet alleen niet of dat meter is en of je dit kan vergelijken met bfbc2.
Overall de game was f*cking awesome, zeker 2,5 uur wachten in de rij waard
Het is wel degelijk belangrijk wat in het echt zo is. Battlefield 3 is een game gebaseerd op de realiteit. Het kan dus niet zo zijn dat je met een shotgun op 100m+ kills gaat lopen scoren.furby-killer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:18:
[...]
Wat in het echt zo is doet er bijzonder weinig toe, anders zouden er nog heel wat dingen zijn die verandert moeten worden. Met de UMP heb ik nooit problemen gehad, is nou niet echt triviaal om op lange afstanden een kill te maken, en het is gewoon veel makkelijker om dat met een assault rifle te doen. Shotguns zijn vooral op hardcore wel veel te veel een alternatief sniper wapen, het is te makkelijk op lange afstanden 1 shot kills ermee te maken.
Waarom is dat bizar? Waarom zou een UMP of een shotgun met slugs op zo'n afstand niet mogen werken? Voor de shotgun heb je behoorlijk wat skills nodig en de UMP is vele malen minder effectief op lange afstand dan een assault rifle. De UMP45 heeft een effectieve range van rond de 60 meter, dat klopt volgens mij aardig met de prestaties ingame.noud schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 02:37:
Wat is daar raar aan? Het is vervelend dat iemand in de weg staat maar het alternatief is dat je dwars door je eigen teammates heen kan lopen, heb je dat liever?Ook het blok systeem vind ik vrij naar. Hoe vaak er mannetjes voor mijn voeten lopen of ergens de weg blokkeren, zodat jij er niet langs kan gaan met als gevolg dat jij of beide geraakt wordt.
Dit is een min of meer realistische shooter en geen unreal tournament. Het zou ook vrij idioot zijn als er een instant switch in zou zitten.Het wisselen van wapens gaat naar mijn idee veels te traag.
Er zit geen sniper kit in het spel, er zit een recon kit in het spel. Vanuit dat opzicht is er niks mis met rondlopen met een automatisch geweer, dat heeft wat mij betreft vaak juist de voorkeur.Ook moeten ze de sniper kits verbieden om met een automatisch geweer te laten lopen.
Met slugs heb je in principe een maximaal bereik van zo'n 100 meter. Een slug kan zelfs ruim een kilometer afleggen, dan moet je alleen wel met een aardige hoek omhoog schieten en is nauwkeurigheid natuurlijk niet meer aanwezig.EnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:32:
Het is wel degelijk belangrijk wat in het echt zo is. Battlefield 3 is een game gebaseerd op de realiteit. Het kan dus niet zo zijn dat je met een shotgun op 100m+ kills gaat lopen scoren.
[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 29-08-2011 10:36 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Nee! Het is geen specifieke sniper kit, maar een recon kit.noud schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 02:37:
Een aanvallende recon met bijvoorbeeld een G3 die aan de frontlines motion sensors smijt kan heel erg handig zijn.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Kan prima hoorEnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:32:
[...]
Het is wel degelijk belangrijk wat in het echt zo is. Battlefield 3 is een game gebaseerd op de realiteit. Het kan dus niet zo zijn dat je met een shotgun op 100m+ kills gaat lopen scoren.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ksDWEB3MaYs]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Enig idee hoe de uitbreiding van je shotgun heet om zo ver mee te kunnen schieten?EnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:39:
Slugs is natuurlijk een heel ander verhaal, doorgaans gebruikt men echter hagel en dit is nog veel minder ver effectief.
Inderdaad, shotgun slugs.
CTO van Appeal
Lange afstandskills met een shotgun wordt in BF3 moeilijker gemaakt, daar er géén scopes op een shotgun kan worden geplaatst.furby-killer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:18:
[...]
Shotguns zijn vooral op hardcore wel veel te veel een alternatief sniper wapen, het is te makkelijk op lange afstanden 1 shot kills ermee te maken.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Kan inderdaad, maar leuk detail: in dat filmpje wordt er opgelegd geschoten op een stilstaand doel door iemand die er alle tijd voor heeft/neemt.
ik was er maar 6 uur wachten voor 15 min BF ging me te ver, en ik was er al om 10 uurJT888 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:05:
Er waren hier toch mensen die naar de GC in Duitsland zijn geweest.
Kom op met de verhalen deel je ervaringen doen ze op EA forum ook hoor !!
Interessante quotes van EA uk forum:
Pistols have different types. So for example you can select either a 1911 w/ suppressor. Or 1911 with flashlight or stock 1911.
When suppressed it goes into super tunnel vision mode. Like you can only see like a little bit in the middle of the screen. Also takes about 10 seconds to fully go away.
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
De datum dat de game uitkomt is toch al lang bekend? Dat is 27 oktober voor Europa.DAMAGE schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:21:
Als de beta pas de 19e van September komt, kunnen we ook wel verwachten dat de volledige game pas half Oktober ergens komt? Anders is de beta periode vrij kort...
als ik BC2 start staat er 25 oktober volgens mij.Jo... schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:24:
[...]
De datum dat de game uitkomt is toch al lang bekend? Dat is 27 oktober voor Europa.
maar datum van de beta is nog niet bekend
Angelo NL / Global Cargo VTC
25 oktober is voor US (Amerikaanse) release. 27 oktober komt hij uit in Europa.Pykow schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:23:
[...]
als ik BC2 start staat er 25 oktober volgens mij.
maar datum van de beta is nog niet bekend
Ik blijf er toch bij dat ik kinderen te ver vind gaan.Patriot schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:24:
[...]
Gaat inderdaad te ver. Ik bedoel, je voelt het gewoon. Op het moment dat zo'n character 18 is, is het zoveel lekkerder om die personen op de bruutste manieren te vermoorden. Dan voelt het gewoon goed. Maar als ze virtueel jonger zijn? Tering, dan ben je een zieke geest en zouden ze je eigenlijk preventief chemisch moeten castreren.
Dan ga je echt over een morele grens, namelijk de onschuld van kinderen.
Verwijderd
Maar zulke games zijn er niet toch, dat je op een brute weize een kinder karaker op een gruwlijke wijze kuntPatriot schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:24:
[...]
vermoorden?
OT
Ik kan niet wachten meer op de beste game van 2011-1012 bf3
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 13:39 ]
Tja, zo zijn er wel meer tochDanielWW2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
[...]
Ik blijf er toch bij dat ik kinderen te ver vind gaan.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Maar zoals jij en in zijn niet zo gek door niet te weten dat het niet normaal is en je kunt er dan best wel van genieten.
Verwijderd
Het probleem is dat niemand controleert (of kan controleren) wie het wel of niet kan/mag spelen, en ook labiele mensen kunnen erg genieten van gewelddadig games.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:53:
Ach jah nu we het er toh over hebben, dat moorden enzo mag van mij wel, alleen laat mesnen met een labiele toestand deze games niet spelen want dat kan gevaarlijk zijn.
Maar zoals jij en in zijn niet zo gek door niet te weten dat het niet normaal is en je kunt er dan best wel van genieten.
De vraag is dus eigenlijk; hoe realistisch moet het worden om het "niet leuk" te krijgen? En voornamelijk omdat we eigen alles zo realistisch mogelijk willen hebben.
Zelfs BF3 is niet realistisch, gezien een persoon gewoon instort wanneer hij/zij geraakt wordt door een kogel of scherven van een granaat... En automatische regeneratie van "health", een ammo counter of een mini map op je netvlies, herladen van je wapen zonder verlies van kogels die nog in het magazijn zitten... ga zo maar door, het is en blijft "arcade".
Jij hanteerd nu een leeftijds grens. Maar wanneer is een iemand nog een kind en wanneer een volwassene?DanielWW2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
[...]
Je hebt kinderen van 15 die al koele moordenaars zijn. Je hebt ook volwassene die nog nooit een een vlieg kwaad hebben gedaan. Maar omdat de 1 onder de 18 is, zou het moreel verwerpelijk zijn om daar op te schieten? Hmmmm... ben ik het toch niet helemaal mee eens....
Heel interessant onderwerp. Maar niet de plek om dat hier te bespreken. Misschien een idee om een apart topic te maken? Ik doe wel mee met de discussie!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
gelul? Dit heet toch een discussiegroep? Dus je mag discuciëren, als je het maar een beetje deftig houd. Waarom zou je niet eens mogen discuciëren over hoe realistisch bf3 is? Dat heeft naar mijn weten wel met BF3 te maken.StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:28:
Man man, weer 5 pagina's gelul over alles behalve BF3. Gaat de goede kant op
Dat soort gemekker is hier wel vaker. Als er even geen BF3 nieuws te melden is dan zou je best kunnen discussiëren over gerelateerde onderwerpen in dit topic maar dat is blijkbaar ook uit den boze. Kunnen ze beter het topic op slot gooienQlii256 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:30:
[...]
gelul? Dit heet toch een discussiegroep? Dus je mag discuciëren, als je het maar een beetje deftig houd. Waarom zou je niet eens mogen discuciëren over hoe realistisch bf3 is? Dat heeft naar mijn weten wel met BF3 te maken.
GoT pur sang in 1 reactie...StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:28:

www.avpnews.com
Haha tjah, het gaat (op enkele uitzonderingen na) over:StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:28:
- welke extra's krijg ik bij mijn pre-order of waar kan ik het beste mijn pre-order plaatsen?
- trekt mijn pc BF3?
- wanneer begint de alpha/beta en hoe kan ik mee doen aan alpha/beta?
Maarja, je moet het toch ergens over hebben zolang het spel nog niet uit is...
This is a Rapture reminder..
Maargoed, ik ben er zelf nu ook mee bezig
Ik wacht lekker tot de beta uit is en zal dan weer eens in dit topic komen kijken
[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 29-08-2011 16:20 ]
komop hoeveel van jullie probeerde Alma wel niet dood te schieten, dat kleine lieve meisje in rood.

Onderzoek heeft kennelijk uitgewezen dat seriemoordenaars er al vroeg bijzijn met het folteren en doden van dieren... Zouden de jachtspellen van cabela en thehunter.com dan ook verboden moeten worden ?
breivik had 't over call of duty... nja ok.. dat spel mag dan wel verboden worden...

Maar u get the point... virtueel is virtueel... als je 't leuk vind laat ze lekker.. maar ga niet veroordelen aangezien je zelf ook een spel speelt waar de gemiddelde gereformeerde gristenmalloot ziek van wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Patientzero op 29-08-2011 16:32 ]
Verwijderd
Tja, er is nog geen beta dus het blijft nog wel een tijdje zo.StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:28:
Moeilijker dan wat?Indy91 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:44:
[...]
Lange afstandskills met een shotgun wordt in BF3 moeilijker gemaakt, daar er géén scopes op een shotgun kan worden geplaatst.
BC2 heeft niet eens een iron sight op shotguns, laat staan dat je er een scope op kunt plaatsen.
Ik heb in alpha footage een shotgun met red dot gezien, het zal mij dan ook niet verbazen als ook een 4x scope mogelijk is.
[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 29-08-2011 17:36 ]
Er zijn nog maar 2 mappen bekend gemaakt. (naast de karkand pack)Uniciteit schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:36:
Zijn er ook multiplayer of singleplayer mappen die zich afspelen in Duitsland?
[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 29-08-2011 17:38 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Maar we weten ook al dat bijvoorbeeld een singleplayer level zich in Teheran afspeelt en die hebben we ook nog niet gezien.unfor schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:37:
[...]
Er zijn nog maar 2 mappen bekend gemaakt. (naast de karkand pack)
Er zijn trouwens drie mappen naast B2K bekend: parijs/metro map, capsian border en een map met olievelden die in de fik staan.
Er is nog heel weinig over die laatste bekend, we hebben maar 3 seconden gameplay gezien namelijk, maar goed...
Volgens cryptische omschrijvingen van stewie de 19egoosche schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:49:
Laat eerst die demo uitkomen is daar meer info over welke dat het uitkomt?
http://mp1st.com/2011/08/...-dice-talks-sound-design/“Frostbite 2 is a humongous and über complex engine with mind boggling flexibility. Nobody will ever know everything about it,” said Tomas Danko, voice-over producer at DICE, on his Twitter account late last night. The improvements over Frostbite 1, used in Battlefield: Bad Company, and Frostbite 1.5, used in Battlefield: 1943 and Battlefield: Bad Company 2, seem to be vast indeed. DICE wants to make sure that their new engine, debuting in Battlefield 3, delivers on all fronts – graphics, gameplay and sound design. We’ve seen what Frostbite 2 is capable of in terms of graphics and gameplay via the latest trailers, but today we will be focusing particularly on the sound, something DICE’s engineers have been known for excelling at.
When asked if any of the sound engine improvements have been officially listed, Danko responded, “that would be a ridiculously long list, so no. But we are slowly documenting it. I’ll document my VO System next year.” Fans also curious about the music of BF3 were assured that “hopefully [DICE] will release a BF3 soundtrack post launch.” He continued, “…it’s all original music. We should release a CD afterwards, we usually do.” It was also asked if some of the music would be heard in the multiplayer. Danko answered, “there will be some music in MP, but not vehicle related. The new music is less irritating.”
Voice-overs in Battlefield games are extremely important for communications, especially if players really want to work together as a team. Not everyone plays with a headset, so it’s important that there are different in-game audio cues for each situation that a player could run into. Players need to know if a nearby enemy has been taken out by your teammate, or if someone on your team needs ammo (if you are playing as a class that can supply ammo) for example. If you’d like to know roughly how much time and energy is put into DICE’s VO design, Danko revealed that they “have 170 medic-related, 190 medkit-related & 227 revive/heal-related VO lines for MP in BF3” alone.
In-game voice overs are also very important for spotting enemies or enemy vehicles. You may not always be paying attention to the mini-map enough to see that your teammate has spotted an enemy. That’s why DICE has made sure that you can at least hear when an enemy or vehicle has been spotted. For example, jets are now a flyable vehicle in Battlefield 3 again and Danko assured us that “yes, you can spot a jet and hear corresponding dialogue (‘jet’ or ‘fast mover’).” Danko also commented on the differences between spotting in co-op mode, and multiplater. “Spotting in COOP is only over radio, unlike MP by the way.” By the way, check out our article on how spotting has been fixed in Battlefield 3.
Some players were put off by the offensive, or just plain silly comments said after a soldier died in BFBC2. Danko assured us that this issue has been addressed in their next game. “[Soldiers] sound pro & focused now, and none of that “boo-yah!” s*** & derogatory cheering when people die. I don’t want that in BF3.”
When asked what Danko’s favourite VO line was so far, he replied, “ ‘I’m getting my s*** pushed in!’ is one of my all-time favorites in MP.”
Ben ik mee eens.DanielWW2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:27:
[...]
Bij die MW2 terrorist scene heb ik zelfs niet geschoten en gewoon die Russen rustig gevolgd.
Als er een politieagent of SWAT team was, schoot ik wel onmiddellijk omdat je dat gewoon bent uit talrijke shooters.
Ook de gedachte "de andere is niet gewapend, dus die doodschieten is lame" schoot me te binnen feitelijk.
Laat staan dus kinderen...
Ik vind het onnozel dat elke game maar 1 topic mag hebben op GoT. (ja, ik het weet van het BF3 hardware topic maar dat bedoel ik niet.)StealthyPeanut schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:28:
Een volledig subforum voor BF3 zou welkom zijn.
Discussies kun je feitelijk totaal niet voeren hier (bv. over de verschillende wapen loadouts) aangezien alles lineair verloopt hier.
En ja, ik kan op andere fora gaan discussieren die gehele subforums hebben voor BF3, en dat doe ik ook... maar GoT is something special, dat ik het hier toch mis.
[ Voor 35% gewijzigd door Asgaro op 29-08-2011 19:38 ]
Die heb ik wel echt doorlopen maar ook maar een keer. Dat level was eigenlijk te belachelijk voor woorden maar door de commotie wou ik het gewoon een keer doorlopen. Nooit meer opgestart.Asgaro schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:31:
[...]
Ben ik mee eens.
Bij die MW2 terrorist scene heb ik zelfs niet geschoten en gewoon die Russen rustig gevolgd.
Als er een politieagent of SWAT team was, schoot ik wel onmiddellijk omdat je dat gewoon bent uit talrijke shooters.
Ook de gedachte "de andere is niet gewapend, dus die doodschieten is lame" schoot me te binnen feitelijk.
Laat staan dus kinderen...

Dat level was inderdaad behoorlijk saai. Je mag alleen lopen, je moet ze volgen, je mag niet de russen doodschieten en weerloze mensen neerschoten is ook geen zak aan.DanielWW2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:37:
[...]
Die heb ik wel echt doorlopen maar ook maar een keer. Dat level was eigenlijk te belachelijk voor woorden maar door de commotie wou ik het gewoon een keer doorlopen. Nooit meer opgestart.
Had liever een langer cliffhanger level gehad en dan had het verhaaltje in een filmpje gekund....
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het is een interessante discussie voor mensen die er rationeel over pratenChojinZ schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:17:
[...]
Jij hanteerd nu een leeftijds grens. Maar wanneer is een iemand nog een kind en wanneer een volwassene?
Je hebt kinderen van 15 die al koele moordenaars zijn. Je hebt ook volwassene die nog nooit een een vlieg kwaad hebben gedaan. Maar omdat de 1 onder de 18 is, zou het moreel verwerpelijk zijn om daar op te schieten? Hmmmm... ben ik het toch niet helemaal mee eens....
Heel interessant onderwerp. Maar niet de plek om dat hier te bespreken. Misschien een idee om een apart topic te maken? Ik doe wel mee met de discussie!
Deze discussie is al zéér uitgebreid gevoerd (en dreigt dat nu hier weer te worden) toen MW2 met zijn vliegveldlevel kwam. Gameplaytechnisch geen fuck te beleven, en een heleboel gezeur, maar ik sta er nog steeds achter dat zoiets in een game moet mogen.
Mensen worden zelf ongemakkelijk van de gedachte aan iets, of het bekijken van virtuele beelden van iets, en vinden het daarom nodig om het anderen te verbieden daar aan te denken of het te bekijken.
Kijk naar films als Saving Private Ryan, of kijk naar series als Band of Brothers, The Pacific, Generation Kill... De gore die daar bij komt kijken, dat is de waarheid. Doet je beseffen hoe ziek mensen in oorlog zijn en dat wij het maar getroffen hebben met z'n allen dat we elkaar digitaal af mogen knallen. Ga maar eens na, in een spel sta je vaak 10/8 met K/D. Dan denk je potverdomme, veelste vaak dood! In het echt kan je maar 1x dood, dus dan kun je je ook een beetje indenken als er een motar strike om je oren vliegt, hoe dat moet voelen als je als soldaat voor het eerst in die zandbak staat na je lange opleiding...
Nee, ik denk niet dat iemand dat wil.
Laat games gewoon games blijven. Het is entertainment, niets meer en niets minder. En zo moet het ook blijven.
Als je 100% realisme wilt ga je toch gewoon bij het leger?
[ Voor 18% gewijzigd door EnigmaNL op 29-08-2011 20:36 ]
De 19 komt de beta uit dan hebben ze iets meer dan een maand dat geloof ik niet hoor en wie is stevie. Ben niet van om 2 delen door telezen.Realtec schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:51:
[...]
Volgens cryptische omschrijvingen van stewie de 19e
Battlefield 3 ︻デ═一 FTW
- de transportvliegtuigen (liefst gevuld met mensen natuurlijk)
- een parachute drop boven een bepaald punt
Ik herinner mij de glorietijden van Crysis 1 waar de servers nog continu vol waren. Met z'n allen in een VTOL en parachute drop doen op een heuvel dichtbij enemy base. En daar zeveren en doen. *sigh* I miss it.
En iets uniek aan Crysis: een spawn truck. Tracht hem dichtbij enemy base hoog ik de heuvels te krijgen, en je amuseert je rot.
Dusja ik hoop dat we in BF3 ook zo'n wow-momenten kunnen hebben: van die grote air drops, etc.
[ Voor 15% gewijzigd door Asgaro op 29-08-2011 21:29 ]
Nou, in ik geloof de eerste BF3 trailer wordt iemand, als ze de deur uitkomen, neergeknald en valt dan zo realistisch dood neer dat ik ook wel een beetje zat vanEnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:35:
Dus elke keer dat jij een shooter speelt wil je doodsbang worden? Of shellshock krijgen? Of misselijk worden van alle bloed en ingewanden, of jezelf wel willen doodschieten omdat er burger- (of kinder-)slachtoffers zijn gevallen?
Nee, ik denk niet dat iemand dat wil.
Laat games gewoon games blijven. Het is entertainment, niets meer en niets minder. En zo moet het ook blijven.
Als je 100% realisme wilt ga je toch gewoon bij het leger?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Had ik geen last van, je kunt heel duidelijk zien dat het nep is vind ik.Help!!!! schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:29:
[...]
Nou, in ik geloof de eerste BF3 trailer wordt iemand, als ze de deur uitkomen, neergeknald en valt dan zo realistisch dood neer dat ik ook wel een beetje zat van
Transport vliegtuigen? Bedoel je de transport helikopters niet?Asgaro schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:27:
Iemand die Battlefield 2 gameplay video's kent/kan aanbevelen die o.a. volgende zaken tonen ?
- de transportvliegtuigen (liefst gevuld met mensen natuurlijk)
- een parachute drop boven een bepaald punt
Ik had eens gelezen dat er een air vehicle in BF2 is waar er stuk of 20 man in konden?Tsurany schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:34:
[...]
Transport vliegtuigen? Bedoel je de transport helikopters niet?
Of ben ik mis?
Waarschijnlijk zal ik die transport helicopters bedoelen als transportvliegtuigen er niet in zitten.
Hoeveel man kan ik zo'n heli dan? En weet je de naam van het air vehicle? Wil wat gameplay ervan opzoeken.
Maar wat is dan in hemelsnaam het nut van de Beta en de Alpha!?Tsurany schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:22:
Stewie werkt bij i3d, een van de grootste hosting providers voor dedicated servers. En waarom zou je de 19e niet geloven? Wat maakt het uit dat ze iets meer dan een maand hebben? De fixes komen toch niet in het spel zoals die op de DVD verschijnt.
Nou jongens, jullie kunnen alvast spelen, maar de retail versie is ook de versie die jullie nu als Beta/Alpha spelen en jullie feedback wordt aangeboden in de komende patches.
Met andere woorden, de feedback uit de korte Alpha/Beta perioden wordt niet in de retail versie verwerkt, maar komt later als patches die je op de retail kunt loslaten..
Juist ja..
t zijn dan mooi wel ff pre-realese demo's, die soms niet eens toegankelijk zijn voor iedereenEnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:42:
Tegenwoordig zijn beta's gewoon veredelde demo's. Niks mis mee maar ze doen altijd net alsof ze het voor de community input doen
ora et labora
Heb je niet goed gekeken denk ik. Zo val je namelijk dood neer als je een kogel tussen je ogen krijgt.EnigmaNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:30:
[...]
Had ik geen last van, je kunt heel duidelijk zien dat het nep is vind ik.
PC Specs
Hoewel het zeer realistisch is, zie je direct (ik iig wel) dat het gewoon nep is. Er is genoeg vergelijkingsmateriaal te vinden op het internet dat ik hier niet ga linken waaruit je dat duidelijk kunt opmaken.Help!!!! schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:48:
[...]
Heb je niet goed gekeken denk ik. Zo val je namelijk dood neer als je een kogel tussen je ogen krijgt.
Sorry hoor maar hoe realistische de game is hoe beter ik hem vind, ik kan het wel waarderen als developers enige vorm van realisme in een game stoppen anders was ik wel met me spaceship de ruimte in gevlogen om andere schepen neer te knallen in EVE Online (bijvoorbeeld).Help!!!! schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:48:
[...]Heb je niet goed gekeken denk ik. Zo val je namelijk dood neer als je een kogel tussen je ogen krijgt.
Waarschijnlijk wordt er hier niet veel nieuws gekeken wat er in de wereld gebeurt! Zet Al Jazeera maar eens een middag op zo zonnig is deze planeet niet.
Als ik een game speel kan ik echt wel onderscheidt maken tussen een game en real-life (alhoewel ik het wel soms afvraag bij mensen die WoW spelen
Als je niet van realisme houd ga dan gewoon Farmville of sims spelen en loop niet constant te zeuren of dat games zo realistisch worden dat je er zat van wordt.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Iets wat voor de één onacceptabel is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.Patriot schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:20:
[...]
Het is een interessante discussie voor mensen die er rationeel over pratenDe mensen die fel tegen zijn baseren dat veelal puur op gevoel, en zien niet in dat het stellen van zo'n grens hypocriet over kan komen op sommige mensen. Ze zien ook niet in hoe mensen zoiets kunnen verdedigen, ook al hebben ze er zelf helemaal geen behoefte aan om op virtuele kinderen te schieten.
Deze discussie is al zéér uitgebreid gevoerd (en dreigt dat nu hier weer te worden) toen MW2 met zijn vliegveldlevel kwam. Gameplaytechnisch geen fuck te beleven, en een heleboel gezeur, maar ik sta er nog steeds achter dat zoiets in een game moet mogen.
Mensen worden zelf ongemakkelijk van de gedachte aan iets, of het bekijken van virtuele beelden van iets, en vinden het daarom nodig om het anderen te verbieden daar aan te denken of het te bekijken.
Er zullen vast ook wel mensen zijn die altijd friet met snacks met mes en vork moet eten en hun handen niet gebruiken. Die mensen vinden vast dat iedereen met mes en vork friet moet eten, want anders is het vast 'onsmakelijk' en 'we zijn toch geen dieren'. Zij die friet eten met 'blote handen', vinden dat gewoon fijner of vinden dat het erbij hoort en die personen maakt het eigenlijk niet uit of je nou met handen of met bestek eet. Het zijn allebei 'transportsmiddelen' om eten binnen te krijgen.
En oh trouwens, voor de liefhebbers, DICE is aan het overwegen toch mod tools te leveren (niet met de release, maar erna).
Ow yeah please mod tools bouw ik me eigen commander functie er wel in (met hulp van 2 collega'sUniciteit schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:20:
[...]
En oh trouwens, voor de liefhebbers, DICE is aan het overwegen toch mod tools te leveren (niet met de release, maar erna).
He thanks, is inderdaad nieuwikkiewikkie schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:29:
Hier is de trailer van Caspian Border te zien met wat stukjes die eruit gelaten waren en commentaar. De muziek is ook weg dus je hoort de ingame geluiden veel beter.
Die gast in dat filmpje zegt:ikkiewikkie schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:29:
Hier is de trailer van Caspian Border te zien met wat stukjes die eruit gelaten waren en commentaar. De muziek is ook weg dus je hoort de ingame geluiden veel beter.
@2:13
"All of our maps are playable in every mode"
Goed nieuws!!
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Deze beelden heb ik ook nog niet voorbij zien komen (maar misschien ook wel
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Niet veel mensen die dat hebben, maar vond het over het algemeen wel een leuk interviewtje
Hoe zit het met het ranken in de beta, worden deze behouden of worden deze weer gereset zodra de volledige game uit is?
Omdat budgetgaming vaak veel sneller wordt geupdated en veel accurater is wat prijzen betreft (want die veranderen regelmatig)!DRuw schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:32:
waarom staat er eigenlijk in de TS een link naar een budgetgaming site (voor de PC versie limited ed. iig) ipv de tweakers pricewatch (met hetzelfde resultaat....)?
Ja zit wat in, maar ik neem aan dat je het lullig vindt omdat mensen die niet de beta hebben gespeeld dan achter lopen? Maar dat is toch ook zo met mensen die het spel later kopen? Het is open beta, dus iedereen kan er aan mee doen. Zou je eigenlijk de closed beta mensen moeten resetten wanneer de open beta begint.M2M schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:39:
alle stats worden gewoon gewiped na de beta. Dat is altijd zo. Zou ook een beetje lullig zijn als je die mee kon nemen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kw4kje op 29-08-2011 23:54 ]
Dat, en omdat de Battlefield versies al via de pricewatch product koppeling aan dit topic vast zitten. Zo heb je zowel de pricewatch link als budgetgaming.Uniciteit schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:41:
[...]
Omdat budgetgaming vaak veel sneller wordt geupdated en veel accurater is wat prijzen betreft (want die veranderen regelmatig)!
Server load testen, op grote schaal testen om zo kleine bugs vlak na release al te kunnen patchen,...Jovas schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:41:
[...]
Maar wat is dan in hemelsnaam het nut van de Beta en de Alpha!?
Wat verwacht je dan? Er zit een heel productie en distributie proces achter, dat heeft ook z'n tijd nodig. De gold versie is misschien al af voordat de beta is. Betekent niet dat alle bugs niet razendsnel opgelost proberen te worden in de tijd dat het spel geproduceerd wordt zodat zo snel mogelijk een patch verschijnt.Nou jongens, jullie kunnen alvast spelen, maar de retail versie is ook de versie die jullie nu als Beta/Alpha spelen en jullie feedback wordt aangeboden in de komende patches.
Ze monitoren alles nauwkeurig en kunnen zo ook naar balancing problemen kijken. Maar wat dacht je van de Battlelog? Met de beta is het een mooi moment om te zien wat die doet onder een reusachtige load.
Wat is daar gek aan? Zo kunnen ze wellicht een maand eerder al aan de patches werken omdat ze veel meer gebruikerservaringen hebben. En bovendien heeft iedereen zo een mooie demo om te spelen.Met andere woorden, de feedback uit de korte Alpha/Beta perioden wordt niet in de retail versie verwerkt, maar komt later als patches die je op de retail kunt loslaten..
Juist ja..
[ Voor 63% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2011 00:20 ]
Het is vrij saai maar je krijgt een goed idee hoe groot deze map wel niet is.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pNBxiAXXMZg]
[ Voor 114% gewijzigd door JT888 op 30-08-2011 00:59 ]
YouTube: â—„81â º BATTLEFIELD 3 BF3 PC GAMEPLAY ALPHA MULTIPLAYER MONTAGE 1080p - YouTube
http://battlefieldo.com/pax-2011-recap-part-1/At PAX there were a total of 2 Battlefield 3 areas setup. The Main BF3 Booth had Playstation 3 stations with Coop mode and then upstairs, 24 Nvidia PC’s rocking 2x580s with Operation Metro TDM. I mainly spent my time at the show at the Nvidia setup. Unlike previous show builds, this had All unlocks available which allowed me to play with things such as the EOD Bot, MAV and various attachments. You are all going to be blown away by the amount of customization in this game. Not only do you get tons of options per weapon, but there many different variants for pistols and attachments. When DICE say that this game will take include tons of options, they really mean it. Another note is that the graphics were mind blowing. It seemed as though the textures were even higher res then most videos we’ve seen. Even little particle effects all over the place. It made the fault line trailers look like a early version compared to what it’s like now.
From the fact sheets at Gamescom, we learned about the EOD Bot, Radio Beacon, Micro UAV, Radar Beacon and Smoke Grenades. All of these could be destroyed by the enemy. When you exited the Camera view for the EOD Bot/ UAV, it seemed like they stayed there stationary, so you could use it again later.
EOD Bot
- Can be placed on the ground
- Player switches to camera view on EOD Bot
- Capable of Arming/Defusing MCOMS
- Can repair vehicles or torch players/vehicles
Radio Beacon
- Acts as a spawn point
- Model looks like a little radio
- Can be placed anywhere
Micro UAV
- Is thrown onto the ground
- Play switches to UAV Camera
- can push the EOD Bot around
- Used for spotting enemies
- No Weapons but to be added?
Radar Beacon
- Can be placed on the ground
- Scans area for enemies
- Only available to Recon Class
Smoke Grenades
- Could be used to cover a choke point entirely
- Should be used to hide a wave of EOD Bots attacking.
More details to come soon!
Die radio beacon
Crysis 1 had ook iets gelijkaardigs: een spawn truck. Het concept leek niet overpowered, maar vind het wel raar dat dit in een game als BF3 komt.
Een reden is ook omdat het een beta is kan er nog van alles mis zijn met het spel waar mensen misbruik van kunnen maken om stats te padden.Kw4kje schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:48:
[...]
Ja zit wat in, maar ik neem aan dat je het lullig vindt omdat mensen die niet de beta hebben gespeeld dan achter lopen? Maar dat is toch ook zo met mensen die het spel later kopen? Het is open beta, dus iedereen kan er aan mee doen. Zou je eigenlijk de closed beta mensen moeten resetten wanneer de open beta begint.
Ook kan de balans nog niet helemaal goed zijn waardoor een bepaald wapen overpowered is.
In Europe komt de game op 27 of 28 oktober uit.
Onmiddellijk daarop volgt het weekend + de maandag stelt mijn hogeschool een brugdag in omwille van Allerheiligen en Allerzielen (zijn nog steeds 2 officiële verlofdagen in België, weet niet hoe dit in Nederland zit).
Betekent dus 5 dagen vrijaf!
dat is wel nice, neem denk vrijdag vrij van werk en hopen dat mijn vriendin mij het hele weekend met rust laatAsgaro schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:15:
Haha, ontdek net dat de release van BF3 wel goed valt voor mij![]()
In Europe komt de game op 27 of 28 oktober uit.
Onmiddellijk daarop volgt het weekend + de maandag stelt mijn hogeschool een brugdag in omwille van Allerheiligen en Allerzielen (zijn nog steeds 2 officiële verlofdagen in België, weet niet hoe dit in Nederland zit).
Betekent dus 5 dagen vrijaf!

[ Voor 13% gewijzigd door Skybullet op 30-08-2011 10:06 ]
Er zijn maar heel weinig mensen die geen vrij zouden nemen om tijd aan hun hobby te spenderen
Dit topic is gesloten.
LET OP: Problemen met de Beta? Het BF3 problemen topic.
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in Het BF3 hardware topic.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien