Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je een van de twee spellen op de console wil spelen dan is het mw3. Bf besturing op de console vind ik persoonlijk om te huilen. Het voelt enorm log en niet soepel aan. Heb je daarentegen een dikke pc dan moet je daar vooral bf3 op spelen.

Buiten dat is de gameplay totaal anders van beide spellen, dus ik snap die continue vergelijking niet. Hou je van snelle ren actie --> mw3. Hou je van wat meer tactisch met tanks door een map rijden --> bf3. Het is maar net wat je leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pablo11392 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Ah joh. Het stelt niets voor. Ik vind het wel een strak design hebben. Games opstarten gaat makkelijk. Het is alleen wel zo dat als je een spel buiten origin opstart, de ingame chat functie het niet doet... Je moet echt perse via origin opstarten. Verder kan het nog wel wat verbeteringen gebruiken, qua gebruiksvriendelijkheid en sneller laden.
Om nog een voordeel te noemen. Je hebt beheer over de plaats van de installatie bestanden en de plaats waar je het spel installeert. Dat heb je niet met Steam, die zet alles op 1 plek neer waar Steam zelf ook staat.

Verder is het afwachten hoe goed Origin is tijdens het spelen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:27:
Tja, als je een van de twee spellen op de console wil spelen dan is het mw3. Bf besturing op de console vind ik persoonlijk om te huilen. Het voelt enorm log en niet soepel aan. Heb je daarentegen een dikke pc dan moet je daar vooral bf3 op spelen.

Buiten dat is de gameplay totaal anders van beide spellen, dus ik snap die continue vergelijking niet. Hou je van snelle ren actie --> mw3. Hou je van wat meer tactisch met tanks door een map rijden --> bf3. Het is maar net wat je leuk vind.
Ik vind het allebei leuk :P.

Waar ik trouwens echt een hekel aan begin te krijgen zijn die ontzettend arrogante Battlefield 'veterans'. Ze zeiken op alles in iedereen, en alleen zij kunnen bepalen wat een goed spel is. Het gekke is nog dat ze niet alleen op CoD-fans zeiken, maar ook op Bad Company fans. Oh ja, en ook nog op mensen die Battlefield op de console spelen.

Kijk bijvoorbeeld naar de top rated comment op het moment bij de BF3 Full Length Fault Line trailer.

"Battlefield = True gamers that use teamwork to win

Call of Duty = Gay Faggots that put <3 on Call of Duty montages because theyre disgrace to Call of Duty"

Wat heb ik daar nou een hekel aan. Niet alleen schrijven ze dat soort comments bij BF3 videos, maar ook bij de trailers van MW3. True gamers? A disgrace? Weten ze wel waar ze het over hebben? Over videogames... Dat hele gezeik met de 'hardcore community' (daarvoor MOET je natuurlijk een PC gamer zijn...) ben ik echt zat.

Je hebt dat trouwens ook aan de CoD kant hoor. Maar daar zijn het vooral CoD2/4 fans die zich te goed voelen voor de gamers van nu die MW2 en Black Ops op de console spelen en niet op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 18:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Beide posts van je zijn d:)b De game zelf bepaald maar in een beperkte mate of er goed in teamverband wordt gespeeld. De mensen die het spelen bepalen voornamelijk of er in teamverband gespeelt wordt.

Verder maakt een ontwikkelaar natuurlijk een spel wat (op dit moment) het beste verkoopt, ook al moeten ze daar voor enkele features die in eerdere games wel zaten (en leuk waren) verlaten. Dat is niet meer dan logisch. :) En laat nu net de consoleversie veel verkopen.

Een redelijk aantal mensen doen alsof de Battlefield serie (en voornamelijk BF2) het 8e wereldwonder is :P. Geen wonder als mensen dan teleurgesteld raken in een vervolg dat niet 1 op 1 op dat 8e wereldwonder lijkt :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:58:
[...]

Beide posts van je zijn d:)b De game zelf bepaald maar in een beperkte mate of er goed in teamverband wordt gespeeld. De mensen die het spelen bepalen voornamelijk of er in teamverband gespeelt wordt.

Verder maakt een ontwikkelaar natuurlijk een spel wat (op dit moment) het beste verkoopt, ook al moeten ze daar voor enkele features die in eerdere games wel zaten (en leuk waren) verlaten. Dat is niet meer dan logisch. :) En laat nu net de consoleversie veel verkopen.

Een redelijk aantal mensen doen alsof de Battlefield serie (en voornamelijk BF2) het 8e wereldwonder is :P. Geen wonder als mensen dan teleurgesteld raken in een vervolg dat niet 1 op 1 op dat 8e wereldwonder lijkt :)
Ik heb vaak het gevoel dat er mensen zijn die CoD haten omdat het populair is, en BF verafgoden omdat het de 'underdog' is. Het soort mensen dat elke goede bekende film haat, en de onbekende films geweldig vindt. Je hebt het ook andersom. Dat mensen CoD leuk vinden omdat het populair is.

Ik koop gewoon de spellen die ik leuk vind om te spelen. Net zoals ik de films kijk die me leuk lijken om te kijken. Da's toch ook het mooie, dat er concurrentie is? Verschillende soorten mensen vinden verschillende soorten games leuk. Daarom zijn er ook verschillende soorten games. Er is geen reden om daar ruzie over te maken. We maken toch ook geen ruzie over bijvoorbeeld Domino's pizza vs pizza hut? En zelfs bij films/series zie ik niemand ruzie maken. Over of Family Guy leuker is dan South Park zijn genoeg discussies op internet te vinden, maar ik hoor niemand zeggen dat ze "True TV Show watchers" zijn en dat mensen die Family Guy/South Park kijken een "disgrace to TV" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
@ Androyed: ik weet niet of je hetzelfde bedoelt, maar een grip gebruiken in CoD heeft ook invloed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

@ Androyed

Helemaal waar wat je zegt. Ik zal je vertellen waarom dit zo is.

Die veterans van Battlefield 2 zijn gewoon nogal pissed. Ze hebben nooit een nieuwe game gekregen omdat de hele markt op Casual gamers is gefocust op het moment. Zo hebben uitgevers de grootste doelgroep = meeste verkochte spellen = meeste winst.

Een hoop spelers die boos zouden moeten zijn op uitgevers die gewoon hardcore gamers naaien met casual crap spellen, uiten hun frustratie op de Casual gamers van COD. Want die krijgen om de 6 maanden zo'n beetje een nieuw spel. Daar komt het vandaan, dan praat ik het nog niet goed.

Die zeikerds moeten gewoon lekker hun oude spellen blijven spelen en accepteren dat de markt is verandert. COD spelers kunnen er niks aan doen dat COD bestaat. :P

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Ik heb vaak het gevoel dat er mensen zijn die CoD haten omdat het populair is, en BF verafgoden omdat het de 'underdog' is. Het soort mensen dat elke goede bekende film haat, en de onbekende films geweldig vindt. Je hebt het ook andersom. Dat mensen CoD leuk vinden omdat het populair is.
Ik ben ook verbaasd van het positivisme tov BF3 tegenover MW3. Zeker als men kijkt naar Youtube reacties.
Ook snap ik niet waarom dat positivisme er niet was toen BFBC2 uitkwam: er was geen "internet war" te bespeuren toen, wat mij doet vermoeden dat er veel mensen zijn die nog nooit een BF game gespeeld hebben maar toch op de CoD-bashing kar springen.
Met die groep mensen hun uitspattingen op internet ben ik niet echt akkoord, omdat die dikwijls ongefundeerd zijn en ze puur de CoD fans willen ophitsen.

Maar daarnaast heb je ook een grote groep BF fans, die wel met gefundeerde argumenten komen waarom zij denken dat BF3 de "best FPS of this year" award verdient over MW3.
En zij komen niet alleen met argumenten als "BF has the better gameplay". Want dat moet iedereen voor zich uitmaken of die meer BF of meer CoD style gameplay wil!
Maar ze komen dus ook met het argument "BF3 is way more technologically advanced", en dat argument is wel 100% gegrond.

Daarom vind ik dat CoD fans die MW3 "the best FPS of the year" noemen totaal onlogisch en onverantwoord is. Net omdat de techniek daar zo achterhaald is tov een geduchte concurrent.
Stilstand is achteruitgang zeggen ze. MW3 is daar een voorbeeld van, technisch gezien dus. Nogmaals, gameplay wise heb ik het hier niet over.

En vraag mij niet om een lijstje te maken van waar BF3 in innoveert, en waar MW3 hopeloos achterblijft. Je moet oogkleppen hebben om dat niet in te zien.

Dit zijn wat losse gedachten neergetypt, excuses als er geen echte structuur inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:33:
@ Androyed: ik weet niet of je hetzelfde bedoelt, maar een grip gebruiken in CoD heeft ook invloed hoor.
Ja, natuurlijk heeft een grip invloed bij CoD. Maar bij BF3 berekenen ze dat ook echt m.b.v. echte wapens (volgens die blog tenminste), en ik betwijfel of ze dat zo precies doen bij CoD. En bijvoorbeeld ook de rook die van een RPG komt.

"Is the exit smoke from this RPG large enough? Is the precision increase when adding a heavy barrel to this rifle noticeable enough in semi-burst fire mode? How does the addition of a foregrip to this rifle affect the stability when firing in fully automatic mode?"

Wat ik trouwens ook zat ben is de eeuwig durende discussie over Activision vs EA en wie het meest naar de 'community' luistert. Elk succesvol bedrijf (zoals Activision en EA) gaat voor zoveel mogelijk winst. Dit betekent dat je een spel moet maken dat veel verkocht wordt, en dus leuk moet worden gevonden door veel mensen, en dus moet je naar de 'community' luisteren. Dit betekent ook dat je moet proberen een spel zoveel mogelijk uit te melken. Hoe kunnen we een spel zo maken dat het ons het minste geld kost, terwijl we het meest er aan verdienen? Activision heeft bijvoorbeeld de beslissing genomen om door te bouwen op een oude engine. Ze denken dus blijkbaar dat ze daarmee de meeste winst zullen behalen. EA heeft besloten om de engine voor BF3 grondig aan te pakken. Ze denken dus blijkbaar dat ze daarmee de meeste winst zullen behalen.

Dat Activision nu bekend staat als een 'geldwolf' (EA kan er trouwens ook wat van) komt of doordat ze gewoon goed zijn in winst maken, of doordat ze niet zo goed zijn in het verbergen ervan. Maar elk ander succesvol bedrijf is net zo erg. En of je dat erg wil noemen kan je ook een discussie over houden. Natuurlijk willen ze geld verdienen. Dat wil elk bedrijf. Maar deze 'reputatie' van Activision zorgt ervoor dat mensen nu bijvoorbeeld nog steeds denken dat CoD Elite geld gaat kosten. Ga maar naar Youtube, en zoek een trailer op van Elite. 10 tegen 1 dat de top rated comments iets is als "You know what Bungie does this all for free!" Dit heeft ook deels te maken met de stupiditeit van mensen op het internet, maar ook omdat mensen gewoon verwachten dat het geld gaat kosten, want ja, "zo is Activision nou eenmaal".

Infinity Ward, SH Games en DICE hebben hier niet zoveel van te maken. De meesten die daar werken vinden het werk leuk (ze willen er natuurlijk wel geld voor), en proberen een spel te maken dat zo leuk mogelijk wordt. Maar totale vrijheid hebben ze niet. Zeiken op 'fourzerotwo' heeft dan ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:03:
[...]

En vraag mij niet om een lijstje te maken van waar BF3 in innoveert, en waar MW3 hopeloos achterblijft. Je moet oogkleppen hebben om dat niet in te zien.

Dit zijn wat losse gedachten neergetypt, excuses als er geen echte structuur inzit.
Nouja, het hangt er ook vanaf wat je als belangrijk beschouwt. De een vindt de graphics and mechanics prima bij een bepaald spel, en ziet een nieuwe ervaring als Survival mode als innovatie. De ander vindt dat de graphics steeds weer moeten worden verbeterd.

Wat innovatie is, is vaak een mening. En het is ook nog maar de vraag hoeveel innovatie je wilt. Als een spel prima speelt volgens vele mensen, waarom zou je dan alles gaan omgooien? Verbeter het dan liever en bouw verder op de soort gameplay die je al hebt. Maak bijvoorbeeld iets als Spec Ops/Survival.

Maar ik moet toegeven dat Battlefield 3 waarschijnlijk de meest frisse en nieuwe ervaring gaat geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

Maar ik moet toegeven dat Battlefield 3 waarschijnlijk de meest frisse en nieuwe ervaring gaat geven.
Ik denk dat iedereen heel erg teleurgesteld gaat worden. Het is gewoon BC2 met betere graphics. :P
Persoonlijk neem ik daar genoegen mee maar mensen worden misleid doordat het Battelfield 3 is.

Ik heb gemerkt dat mooie graphics gewoon heel snel wennen. Kijk maar eens een paar jaar terug. Die spellen staan je vast veel mooier in het geheugen dan dat ze echt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:05:
[...]

Wat ik trouwens ook zat ben is de eeuwig durende discussie over Activision vs EA en wie het meest naar de 'community' luistert.
Sorry, maar daar hebben EA en Dice zeker wel een groot puntje voor. Even wat opnoemen:

- tal van Dice developers zitten op twitter,en reageren dagelijks op talrijke posts van fans.
https://twitter.com/#!/zh1nt0 https://twitter.com/#!/Demize99 https://twitter.com/#%21/RollieThePollie https://twitter.com/#!/ChristinaCoffin https://twitter.com/#!/repi en nog anderen.
Naast de community manager zitten dus mensen als gameplay designers, video editors, technical directors allemaal op twitter.
Zij weten perfect wat er in de community leeft en geven antwoord + krijgen feedback.

Noem mij eens mensen bij Activision en IW die luisteren: ik heb alleen weet van Robert Bowling.

- Qua community managers: zh1nt0 twittert elke dag ontzettend veel, dit is een deel van zijn taak. Robert Bowling hoor je sommige dagen niet.
zh1nt0 bekijkt ook gameplay vids gemaakt door de community en post die eventueel op de officiele Battlefield blog. Daarnaast heeft hij ook al aan redelijk wat podcasts deelgenomen, en dit in het weekend! Dus betaald wordt hij er niet voor.
Robert Bowling zie ik zoiets niet doen. Die leeft in zijn ijzeren toren en is enkel te zien op Xbox360 sponsorered events.
Bv CoD XP event volgende maand, dat is commericeel tot en met! Enjah daar zie je hem.

Zh1nto nam vorig weekend deel aan een charity actie door 24h BFBC2 te gamen. Mensen konden terwijl doneren en ze hebben circa 5000 dollar binnen gehaald.
Niets van commercieel gedoe mee gemoeid!

- EA heeft op de E3 een live feed stream op het internet gezet, die was zeer uitgebreid: interview met developers, mensen konden vragen stellen, en we kregen gameplay van de MP voor de eerste keer.
Activision heb ik nog nooit zo'n live feed zien opzetten. Zij houden het bij interviews met de grote gaming sites, gevolg: community heeft 0.00% interactie en kan geen feedback geven.

Dit zijn zowat de hoofdpunten die onmiddellijk in me opkwamen.
CoD is immens populair bij communities onderling: Machinima channel op youtube, ect.
Maar interactie met de developers: neen, die is mininiem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:13:
[...]

Nouja, het hangt er ook vanaf wat je als belangrijk beschouwt. De een vindt de graphics and mechanics prima bij een bepaald spel, en ziet een nieuwe ervaring als Survival mode als innovatie. De ander vindt dat de graphics steeds weer moeten worden verbeterd.

Wat innovatie is, is vaak een mening. En het is ook nog maar de vraag hoeveel innovatie je wilt. Als een spel prima speelt volgens vele mensen, waarom zou je dan alles gaan omgooien? Verbeter het dan liever en bouw verder op de soort gameplay die je al hebt. Maak bijvoorbeeld iets als Spec Ops/Survival.

Als we spreken over een "best FPS of year" award vind ik dat we over álle aspecten moeten spreken. Puur gameplaygericht alles bekijken is niet meer mogelijk, met zo'n uitgebreid scala aan FPS games ter beschikking.
Als m'n techniek zou negeren, wat is dan het nut van nog te innoveren.

Maar nogmaals, qua gameplay ga ik geen discussies meer aangaan wat dat hangt volledig af van persoon tot persoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat iedereen heel erg teleurgesteld gaat worden. Het is gewoon BC2 met betere graphics. :P
Persoonlijk neem ik daar genoegen mee maar mensen worden misleid doordat het Battelfield 3 is.

Ik heb gemerkt dat mooie graphics gewoon heel snel wennen. Kijk maar eens een paar jaar terug. Die spellen staan je vast veel mooier in het geheugen dan dat ze echt waren.
Graphics wennen inderdaad snel, maar ik bedoel het meer als eerste ervaring. Als ik MW3 voor het eerst speel, vind ik het vast vet. Zeker de Survival mode. Maar het is net zoals bij eten. Als je voor het eerst pizza eet, dan vind je het helemaal geweldig. Eet je het elke week, dan ben je het uiteindelijk zat. En ik denk dat MW3 meer richting de 'elke week pizza' kant opgaat dan BF3. Gelukkig blijft de pizza altijd weer lekker omdat ze nieuwe ingrediënten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:35
Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

Sorry, maar daar hebben EA en Dice zeker wel een groot puntje voor. Even wat opnoemen:

- tal van Dice developers zitten op twitter,en reageren dagelijks op talrijke posts van fans.
https://twitter.com/#!/zh1nt0 https://twitter.com/#!/Demize99 https://twitter.com/#%21/RollieThePollie https://twitter.com/#!/ChristinaCoffin https://twitter.com/#!/repi en nog anderen.
Naast de community manager zitten dus mensen als gameplay designers, video editors, technical directors allemaal op twitter.
Zij weten perfect wat er in de community leeft en geven antwoord + krijgen feedback.

Noem mij eens mensen bij Activision en IW die luisteren: ik heb alleen weet van Robert Bowling.

- Qua community managers: zh1nt0 twittert elke dag ontzettend veel, dit is een deel van zijn taak. Robert Bowling hoor je sommige dagen niet.
zh1nt0 bekijkt ook gameplay vids gemaakt door de community en post die eventueel op de officiele Battlefield blog. Daarnaast heeft hij ook al aan redelijk wat podcasts deelgenomen, en dit in het weekend! Dus betaald wordt hij er niet voor.
Robert Bowling zie ik zoiets niet doen. Die leeft in zijn ijzeren toren en is enkel te zien op Xbox360 sponsorered events.
Bv CoD XP event volgende maand, dat is commericeel tot en met! Enjah daar zie je hem.

Zh1nto nam vorig weekend deel aan een charity actie door 24h BFBC2 te gamen. Mensen konden terwijl doneren en ze hebben circa 5000 dollar binnen gehaald.

- EA heeft op de E3 een live feed stream op het internet gezet, die was zeer uitgebreid: interview met developers, mensen konden vragen stellen, en we kregen gameplay van de MP voor de eerste keer.
Activision heb ik nog nooit zo'n live feed zien opzetten. Zij houden het bij interviews met de grote gaming sites, gevolg: community heeft 0.00% interactie en kan geen feedback geven.

CoD is populair bij communities onderling: Machinima channel op youtube, ect.
Dat ze op Twitter actief zijn, wil nog niet perse zeggen dat ze beter naar de community luisteren. Het enige wat je ermee bereikt is dat het voor de community beter te zien is dat er naar ze geluisterd wordt.
Als men bij Activision een hoop gamers uitnodigd om de game te spelen en zo feedback krijgt is dat net zo effectief (misschien wel effectiever). Je hoort er alleen niets van omdat ze bv een Non Disclosure Agreement moeten tekenen. Dit is 1 van de mogelijkheden die ze gebruiken en ik heb het idee dat ze gewoon een manier gebruiken die anders is. Maar dat hoeft dan niet direct slechter te zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:18:
[...]

CoD is populair bij communities onderling: Machinima channel op youtube, ect.
Dit is dus wat ik bedoel. Denk je dat EA die community managers zoveel laten praten voor de lol? Nee, ze doen 't omdat ze denk dat het goed voor de business is. Ze 'luisteren naar de community' omdat ze denken zo meer winst te behalen. Hetzelfde geldt voor dat charity project. Da's allemaal commercieel, ondanks dat het niet zo lijkt. Geef wat geld weg aan arme landen en he, je bent een held! Activision doet trouwens ook wel aan goede doelen, maar dat even terzijde.

Alles draait om winst. EA's tactiek is op het moment blijkbaar om zoveel mogelijk interactie te hebben met de gamers zelf, en bij Activision blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaX0r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Gewoon BC2 met betere graphics??

Noem mij dan eens wat MW3 anders doet? Als BF3 voor jou al zo innovatieloos lijkt, wat is MW3 dan voor jou?

BF3 biedt nu prone => veel tactischere gameplay, heb zelf al de alpha gespeeld en je merkt het. :)
Je bewegingen zijn op de schoep gegaan: hurken en rechtstaan zorgt dat je niet onmiddellijk kan accuraat schieten. Dit zet je veel meer aan tot voorzichtigheid.

64 players is terug: als dat niet innovatief is weet ik het ook niet.

Jets zijn aanwezig. Ik veronderstel dat je nooit BF2 hebt gespeeld, maar geloof me, jets is gameplaywise ontzettend leuk. :)

Geluid is drastisch herzien, ja zelfs al klonk BFBC2 al zeer goed! Bij CoD kan ze zeker wapengeluiden hergebruiken, ben ik zeker van.

Ze hebben de 4 soorten classes op de schoep genoemen. Assault kan bv nu mensen reviven.

Destructie is aangepast: bij BFBC had je enkel macro destructie (huizen die instorten). Nu in BF3 is er daarnaast ook micro destructie: palen die kunnen grondig beschadigd worden, etc.

Ik kan nog doorgaan, maar dat is niet nodig vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Dit is dus wat ik bedoel. Denk je dat EA die community managers zoveel laten praten voor de lol? Nee, ze doen 't omdat ze denk dat het goed voor de business is. Ze 'luisteren naar de community' omdat ze denken zo meer winst te behalen. Hetzelfde geldt voor dat charity project. Da's allemaal commercieel, ondanks dat het niet zo lijkt. Geef wat geld weg aan arme landen en he, je bent een held! Activision doet trouwens ook wel aan goede doelen, maar dat even terzijde.

Alles draait om winst. EA's tactiek is op het moment blijkbaar om zoveel mogelijk interactie te hebben met de gamers zelf, en bij Activision blijkbaar niet.
Dat charity project was wel degelijk volledig georganiseerd onder een paar community sites onderling. EA had daar niets mee te maken, en hun EA logo was bijgevolg nergens te zien. EA gaf geen geld. Wij, de BF gamers gaven geld.

En nog een punt:
CoD games zijn bij de laatste iteraties geplaagd geweest door bugs, waarbij ik mij afvraag of er wel quality assurance is bij Activision.
De community heeft geraged tot en met, en toch hebben ze nog niet het idee van eens een beta naar buiten te brengen.

Dice is op dat vlak zeker geen heilige: hun server browsers zijn bij de release om't schijt van te krijgen.
Maar zij doen er tenminste iets aan:

- eind juli was het closed alpha ,en een 1000tal mensen konden BF3 al testen.
- ergens in september is het open beta, voor jawel, alle3 de platforms.

Dat toont dat ze zo'n fouten niet meer willen maken, en voor EA is zo'n open beta op poten zetten zeker ook niet gratis.

Klopt, al dat community gedoe zal EA ook graag hebben: meer mensen betrokken, meer potentiele kopers en nieuwe fans.
Maar dat neemt het feit niet weg dat IW verdomd stilzwijgend is in vergelijking met het getwitter van de Dice devs en de community manager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Noem mij dan eens wat MW3 anders doet? Als BF3 voor jou al zo innovatieloos lijkt, wat is MW3 dan voor jou?

BF3 biedt nu prone => veel tactischere gameplay, heb zelf al de alpha gespeeld en je merkt het. :)
Je bewegingen zijn op de schoep gegaan: hurken en rechtstaan zorgt dat je niet onmiddellijk kan accuraat schieten. Dit zet je veel meer aan tot voorzichtigheid.

Jets zijn aanwezig. Ik veronderstel dat je nooit BF2 hebt gespeeld, maar geloof me, jets is gameplaywise ontzettend leuk. :)

Geluid is drastisch herzien, ja zelfs al klonk BFBC2 al zeer goed! Bij CoD kan ze zeker wapengeluiden hergebruiken, ben ik zeker van.

Ze hebben de 4 soorten classes op de schoep genoemen. Assault kan bv nu mensen reviven.

Destructie is aangepast: bij BFBC had je enkel macro destructie (huizen die instorten). Nu in BF3 is er daarnaast ook micro destructie: palen die kunnen grondig beschadigd worden, etc.

Als we deze discussie gaan houden dan kan je zulke dingen bij MW3 ook wel noemen. En zoals ik al zei, het hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt bij een spel. Maar ik zal je even zeggen waarom ik MW3 innovatief vind.

Spec Ops biedt matchmaking. Dat is een geweldige vooruitgang, want nu kan je elk moment een spec ops missie spelen met iemand online, terwijl er eerst een vriend online moest zijn.

Niet alleen dat, ze komen ook met iets totaal nieuws: Survival. Over the top actie, past perfect bij Call of Duty. Ook weer met matchmaking, zodat je het elk moment kan spelen.

Daarnaast veranderen ze de manier waarop je wapens/attachments/emblems gaat unlocken. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar het klinkt in ieder geval vernieuwend. Minstens zo vernieuwend als de optie om prone te gaan.

Wat dacht je van nieuwe gamemodes? Of dat er meer aan objectives gaat worden gedacht? Als voorbeeld noem ik even dat killstreaks nu veranderd zijn in 'point streaks'. Je krijgt dus ook punten waarmee je een helicopter of whatever kan kopen als je een vlag captured.

Daar komt bij dat ze veel ergernissen uit andere games weghalen (bepaalde perks, overpowerede killstreaks) en veel populaire wapens en dingen uit andere games erbij doen (MP5, CoD4 stijl red dot).

Ik zet dit alles in cursief omdat ik niet perse een reactie hierop hoef. Ik wil alleen laten zien dat wat je als innovatie ziet vaak een mening is. Iedereen vindt iets anders belangrijk. En daarom valt er ook niet over te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:35:
[...]

Als we deze discussie gaan houden dan kan je zulke dingen bij MW3 ook wel noemen. En zoals ik al zei, het hangt er maar vanaf wat je belangrijk vindt bij een spel. Maar ik zal je even zeggen waarom ik MW3 innovatief vind.

Spec Ops biedt matchmaking. Dat is een geweldige vooruitgang, want nu kan je elk moment een spec ops missie spelen met iemand online, terwijl er eerst een vriend online moest zijn.

Niet alleen dat, ze komen ook met iets totaal nieuws: Survival. Over the top actie, past perfect bij Call of Duty. Ook weer met matchmaking, zodat je het elk moment kan spelen.

Daarnaast veranderen ze de manier waarop je wapens/attachments/emblems gaat unlocken. Wat dat precies inhoudt weet ik ook niet, maar het klinkt in ieder geval vernieuwend. Minstens zo vernieuwend als de optie om prone te gaan.

Wat dacht je van nieuwe gamemodes? Of dat er meer aan objectives gaat worden gedacht? Als voorbeeld noem ik even dat killstreaks nu veranderd zijn in 'point streaks'. Je krijgt dus ook punten waarmee je een helicopter of whatever kan kopen als je een vlag captured.

Daar komt bij dat ze veel ergernissen uit andere games weghalen (bepaalde perks, overpowerede killstreaks) en veel populaire wapens en dingen uit andere games erbij doen (MP5, CoD4 stijl red dot).

Ik zet dit alles in cursief omdat ik niet perse een reactie hierop hoef. Ik wil alleen laten zien dat wat je als innovatie ziet vaak een mening is. Iedereen vindt iets anders belangrijk. En daarom valt er ook niet over te discussieren.
Dat is waar, gameplay wise zal er veel vernieuwend zijn, en ik ben wel degelijk op de hoogte van wat MW3 zoal brengt.
Mijn post waarop je quote was inderdaad ongegrond aangezien ik gameplay elementen aanhaalde, maar ik was zo opgehitst door "BF3 is slechts BC2 met betere graphics"... :P

Hoe ik het zie: MW3: innoveert op gameplay.
BF3: innoveert op gameplay + techniek.

Welke gameplay iemand meer aanspreekt is inderdaad niet discussieerbaar.
Maar HaX0r moet dan ook niet zeggen dat BF3 een BC2 clone is, want gameplay innovatie is daar ook.

Maar nu laat het ik het hierbij, het was een mooie discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:43:
[...]
Maar nu laat het ik het hierbij, het was een mooie discussie. :)
Prima!

Maar je bent dus niet van plan MW3 te kopen? Jammer! Ik kijk er echt naar uit en ik heb 't gevoel alsof ze het beste uit alle CoDs gaan halen. Het klinkt allemaal veelbelovend in ieder geval, en ik denk dat je echt wat gaat missen als je Survival niet gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Dit is nou precies het probleem. Dit topic is voor BF3 ik heb het helemaal niet over COD. Als je dat echt wil weten vind ik COD vieze uitmelkerij en speel ik dat al niet meer sinds COD 2.

Ik heb wel Battlefield 2 gespeeld en vond het hele oorlogje spelen juist leuk. Ik mis commander mode. BF3 is gewoon meer BC2 met een paar extra features zoals jij hier opnoemt, tweaks en betere graphics. Nou nou je kan liggen. Een beetje aggresive speler zal dit niet vaak gebruiken.

64 spelers is gewoon wat meer spelers. En dat hebben we met zoveel spellen. BF3 is niet zwaar innoverend op een ander gebied als GFX.

Als je het met COD vergelijkt is het heel wat maar als je kijkt naar de BF serie is het allemaal niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:46:
[...]

Prima!

Maar je bent dus niet van plan MW3 te kopen? Jammer! Ik kijk er echt naar uit en ik heb 't gevoel alsof ze het beste uit alle CoDs gaan halen. Het klinkt allemaal veelbelovend in ieder geval, en ik denk dat je echt wat gaat missen als je Survival niet gaat spelen.
Ja, uiteindelijk ga ik MW3 wel eens kopen, maar niet voor de volle prijs. Ik wou ook al lang BO eens kopen van zodra die afgeprijsd is via Steam, maar dat ik ook nog niet het geval geweest. :)

Ik was zeer blij met CoD 2 en 4, maar de weg die ze met MW2 insloegen beviel mij niet echt. Ik bedoel, tot dat BFBC2 in mijn vizier kwam. Want doorvoor heb ik MW2 zeer veel gespeeld.
MW2 leek meer gefocused op die killstreaks en op kleine maps.
Hoewel ik killstreaks wel leuk vond in het begin, veranderde mijn mening langzaam aan omdat je kan gekilled worden door een geprogrammeerde heli en wat nog, en skill heb je dan niet echt nodig.
Maar ik weet dat je een barebones mode hebt dus mss moet ik het nog eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:02:
[...]

Ja, uiteindelijk ga ik MW3 wel eens kopen, maar niet voor de volle prijs. Ik wou ook al lang BO eens kopen van zodra die afgeprijsd is via Steam, maar dat ik ook nog niet het geval geweest. :)

Ik was zeer blij met CoD 2 en 4, maar de weg die ze met MW2 insloegen beviel mij niet echt. Ik bedoel, tot dat BFBC2 in mijn vizier kwam. Want doorvoor heb ik MW2 zeer veel gespeeld.
MW2 leek meer gefocused op die killstreaks en op kleine maps.
Hoewel ik killstreaks wel leuk vond in het begin, veranderde mijn mening langzaam aan omdat je kan gekilled worden door een geprogrammeerde heli en wat nog, en skill heb je dan niet echt nodig.
Maar ik weet dat je een barebones mode hebt dus mss moet ik het nog eens proberen. :)
Ik probeer je niet om te praten ofzo :P, maar volgens Bowling weten ze van de kritiek op de killstreaks in MW2.

""Modern Warfare style is, for me, all about the high-speed, fast-paced—and I'm talking in terms of smooth controls and 60-frames-per-second framerate—infantry-focused combat," Bowling said. "And it's all focused on that gun-on-gun gameplay, especially in Modern Warfare 3. I feel like it's something we nailed with Call of Duty 4. We moved away from it a little bit with MW2, relying heavily on air support, killstreaks, perks and stuff like that. Modern Warfare 3, very much [is] building up from that Call of Duty 4 mentality of gun-on-gun, fast-paced infantry gameplay.""

Andere quote, waarvan ik even niet de engelse versie kan vinden:
"Bowling legt namelijk uit dat in Call of Duty 4 de killstreaks 'basic' waren. Het ging voornamelijk om jou en de kills die je maakte, om vervolgens support te krijgen voor je goede werk. In Modern Warfare 2 maakte Infinity Ward een echte 'blow out' met de killstreaks. Daar waren de killstreaks geen hulpje meer, maar het belangrijkste.

In Modern Warfare 3 worden de killstreaks echter 'balanced' , ze zoeken naar dé manier om de killstreaks toch wat uitgebreider te maken, maar dat de killstreaks niet het spel gaan overheersen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het allerbelangrijkste vind ik dat het minder laggy wordt dan Bad Company 2. Bad company 2 heeft zo ongeveer de slechtste hitreg van alle spellen die ik gespeeld heb. Ik weet niet wie de netcode heeft geschreven maar ik speel liever 100 ping COD/UT/Battlefield 2/TF2 dan Bad Company 2 op een nederlandse server. Het kan gewoon niet serieus gespeeld worden zo triest is het. Daarnaast moet er een mogelijkheid komen om als client demos op te nemen. Het was in Battlefield 2 al een probleem dat dit niet kon. Ook in 2142 kon het niet terwijl het toch heel makkelijk moet zijn. Alle goede oude spellen hadden het/hebben het. Voor een spel dat competitief gespeeld wordt is het een vereiste.

Daarnaast ben ik ontzettend benieuwd naar de vliegtuigen. In Battlefield 2 en in Battlefield 2142 waren die ongelooflijk overpowered. In Battlefield 2 had je enorme rijen voor de jets met mensen die elkaar aan het teamkillen waren om te kunnen vliegen. In 2142 leken de vliegtuigen in het begin niet overpowered maar toen de piloten en gunners beter werden bleek dat niet waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Laat ik ook even meedoen met de ciscussie.

Blablabla. Call of Duty. Blablabla. MW3 beter! Blablablablabla. Dáárom Battlefield 3. Blablablabla. Niettus. Wellus. Niettus. Wellus. Blablabla. Einde discussie. Prima, MW3 is toch beter. Grmpl, blablabla... BF3 beter. Blablabla.

Het komt er dus op neer dat er mensen zijn die MW3 leuker vinden, en mensen zijn die BF3 leuker vinden. :)

Denkt iemand trouwens dat BF3 zich niet enkel en alleen in de toekomst afspeelt, vanwege de ontzettend oude straaljager die ze bij de Gamescom hebben tentoongesteld? Of misschien is er wel een missie, waarbij je zo'n ouwe straaljager die eigenlijk niet meer in functie is steelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:18:
Bad company 2 heeft zo ongeveer de slechtste hitreg van alle spellen die ik gespeeld heb. Ik weet niet wie de netcode heeft geschreven maar ik speel liever 100 ping COD/UT/Battlefield 2/TF2 dan Bad Company 2 op een nederlandse server. Het kan gewoon niet serieus gespeeld worden zo triest is het.
Heb je BC2 Vietnam en MOH wel eens gespeeld? Daar is de hitreg vloeiend en veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 16:20
Jovas schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Heb je BC2 Vietnam en MOH wel eens gespeeld? Daar is de hitreg vloeiend en veel beter..
Bij Vietnam doen de kogels meer damage waardoor de hitreg beter lijkt, Genoeg over te vinden op BC2 forum.

[ Voor 5% gewijzigd door spookz0r op 13-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de discussie onderaan dit artikel heeft iemand genaamd 'gurfinki' een paar interessante dingen te zeggen. Ben het helemaal met 'm eens.
I think you misunderstood my point.

For example, my big brother is a huge COD fan, and when he talks about the games, he talks quite passionately about all the changes that have been brought between one game and the next installment in the main series.

So, maybe it will look all the same for you, because you aren't a COD fan, but you can easily see the improvements between one game and another in the Battlefield series, because you happen to be a fan of that franchise particularly, so you naturally pay much more attention to your favorite franchises than others.
And don't you think that a CoD fan could actually defend that series by stating how different each games are, in their eyes?

Isn't it possible that a Battlefield fan will find all CoD games to be the same, precisely because they're not avid CoD fans, so they don't play those games as much as they play the Battlefield ones to actually spot the differences?

That's what I'm getting at. By your logic, a CoD fan could also argue that "if a Battlefield fan thinks every CoD game looks the same, then they must be blind because blablablablablablabla..." You get what I mean?
Veel meer valt er voor mij ook niet meer over te zeggen. Gelukkig ben ik geen 'hardcore gamer', maar een gewone casual gamer, en zie ik de verschillen en innovatie in beide spellen. Ik ga gewoon lekker dubbel zoveel plezier hebben als iemand die alleen BF3 of alleen MW3 koopt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:37:
Bij de discussie onderaan dit artikel heeft iemand genaamd 'gurfinki' een paar interessante dingen te zeggen. Ben het helemaal met 'm eens.

[...]

[...]

Veel meer valt er voor mij ook niet meer over te zeggen. Gelukkig ben ik geen 'hardcore gamer', maar een gewone casual gamer, en zie ik de verschillen en innovatie in beide spellen. Ik ga gewoon lekker dubbel zoveel plezier hebben als iemand die alleen BF3 of alleen MW3 koopt :P.
Ik zie de fun in beide games ook wel ja, maar ik vind wel dat vooral BF3 dit jaar gewoon een grote stap is in vergelijking met MW3. Misschien volgend jaar of over 2 jaar, zijn de 'upgrades' veel minder groot omdat de basis er dan al is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:37:
Eensch!

Verder leuk om een discussie te lezen over BF3 en MW3 waarbij goede argumenten worden gebruikt. (ging eigenlijk meer om zaken als innovatie en gamebeleving natuurlijk.) Kom je niet vaak tegen op het inet maar bij GoT gelukkig wel. :)

Over BF3. Ik heb BC2 gespeeld. Minder overzichtelijk dan mijn normale FPS. Kon het allemaal net aan maar ben wat huiverig voor 64 man servers. Wordt dat niet 1 grote bende waar niemand op elkaar (kan) let(ten) doordat er geen baas is die zegt waar mensen heen moeten? Dat is eigenlijk mijn enige twijfelpunt bij BF3. Ongeacht hoe het zit haal ik hem omdat het er gewoon redelijk gaaf uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En een rechtstreeks antwoord XD : http://www.buttoncombo.com/?p=2395

@ Androyed: Klinkt wel goed dat ze terug naar de CoD 4 roots terugkeren. Afwachten dus hoe het allemaal speelt. :)
Maar momenteel staat m'n gedacht op 1 enkele online shooter, en dat wordt dus BF3.

[ Voor 24% gewijzigd door Asgaro op 13-08-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:47:
[...]

Eensch!

Verder leuk om een discussie te lezen over BF3 en MW3 waarbij goede argumenten worden gebruikt. (ging eigenlijk meer om zaken als innovatie en gamebeleving natuurlijk.) Kom je niet vaak tegen op het inet maar bij GoT gelukkig wel. :)

Over BF3. Ik heb BC2 gespeeld. Minder overzichtelijk dan mijn normale FPS. Kon het allemaal net aan maar ben wat huiverig voor 64 man servers. Wordt dat niet 1 grote bende waar niemand op elkaar (kan) let(ten) doordat er geen baas is die zegt waar mensen heen moeten? Dat is eigenlijk mijn enige twijfelpunt bij BF3. Ongeacht hoe het zit haal ik hem omdat het er gewoon redelijk gaaf uitziet.
64 Man in een server geeft je juist het idee dat het een echt 'battlefield' is, dat je in een echte oorlog zit (voor zover je dat zou willen, no offence tegen mensen die een oorlog hebben meegemaakt). Ik zie het al helemaal voor me. Dan ook nog met jets die door de lucht vliegen en gebouwen die naast je in elkaar storten. EPIC!

Helaas heb ik geen goeie PC en ik ga daar ook geen geld aan uitgeven, dus moet ik het doen met wat minder man en (volgens mij?) ook geen jets.

Trouwens precies de reden waarom ik de spellen koop die ik koop: omdat het er gaaf uit ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

64 man servers lijkt me ook prima voor de entertainment. Het zorgt inderdaad voor meer chaos, maar ook voor meer frustratie. Clan-wars 32 vs 32 lijkt me onredelijk en zeer lastig goed te doen als team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn vind ik dit artikel net zo "quite frankly ridiculous". Battlefield 3 wordt zonder twijfel een geweldig spel, maar "not like its predecessors"? Ja, geen enkel spel is zoals zijn voorgangers in bepaalde opzichten, maar ik wil nou niet zeggen dat BF3 het hele FPS genre vernieuwt heeft of zo.

FPS moeten worden gespeeld op de PC, omdat daar de roots liggen? Ga toch weg! FPS zijn games en games worden gespeeld door mensen die games leuk vinden, en dat zijn voornamelijk kinderen, en die spelen voornamelijk op consoles omdat dat gewoon het goedkoopst en het gemakkelijkst is. Irritante "communities" met hun gezeik over wat ze wel of niet "verdienen" en dat zij alles het beste weten.

En dan als laatste het gezeik over CoD, maar daar hebben we het al over gehad. De een beschouwt dit als innovatie, de ander weer iets anders. BF3 komt voor mij met genoeg leuke nieuwe dingen ten opzichte van B:BC2, maar MW3 komt voor mij ook met genoeg leuke dingen ten opzichte van MW2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

DeX schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:32:
64 man servers lijkt me ook prima voor de entertainment. Het zorgt inderdaad voor meer chaos, maar ook voor meer frustratie. Clan-wars 32 vs 32 lijkt me onredelijk en zeer lastig goed te doen als team.
Kwestie van firesquads gebruiker en een commander. Dan is het heel erg goed te doen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:34:
[...]
BF3 komt voor mij met genoeg leuke nieuwe dingen ten opzichte van B:BC2, maar MW3 komt voor mij ook met genoeg leuke dingen ten opzichte van MW2.
Zoals? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsjeblieft zeg... Moet ik nou echt mijn mening gaan geven (die ik 1 pagina terug ook al gegeven heb)?

Zeg maar als je dat wilt, dan neem ik er even de tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

HaX0r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:44:
[...]

Kwestie van firesquads gebruiker en een commander. Dan is het heel erg goed te doen. :9
Ja ik zit met mijn kop nog in BC2 :) .
BF2 is inderdaad goed te doen met een goede commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:34:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik dit artikel net zo "quite frankly ridiculous". Battlefield 3 wordt zonder twijfel een geweldig spel, maar "not like its predecessors"? Ja, geen enkel spel is zoals zijn voorgangers in bepaalde opzichten, maar ik wil nou niet zeggen dat BF3 het hele FPS genre vernieuwt heeft of zo.
Das waar, het artikel is even crap als het andere, maar vond het grappig :D

Maar om nog eens op onze community discussie terug te komen:
ik stond zonet met mijn mond vol tanden toen ik naar het officiële CoD channel ging.
De comments worden gemodereerd! Vind ik er toch wel over als je enkel de positieve reacties doorlaat. |:(
Dit begint al op censuur te lijken en toont toch dat Activision/IW niet echt luisteren naar hun community.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/BF3/tweets/Knipsel15.JPG :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 13-08-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
gaat battlefield 3 gebruik maken van physx? Want met google kom ik er niet achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:16:
[...]

Das waar, het artikel is even crap als het andere, maar vond het grappig :D

Maar om nog eens op onze community discussie terug te komen:
ik stond zonet met mijn mond vol tanden toen ik naar het officiële CoD channel ging.
De comments worden gemodereerd! Vind ik er toch wel over als je enkel de positieve reacties doorlaat. |:(
Dit begint al op censuur te lijken en toont toch dat Activision/IW niet echt luisteren naar hun community.

[afbeelding] :9~
Ten eerste, ik heb er geen twijfels over dat het BF3 dev team "beyond awesome" is. Maar ik denk dat de developers van IW ook gewoon aardige gozers zijn.

Ten tweede, dat ze comments verwijderen van hun youtube pagina wil niet zeggen dat ze niet haar de "community" luisteren. Infinity Ward doet trouwens wel wat met feedback. Kijk maar naar de features die nu in MW3 zitten. Vele perks zijn verwijderd en populaire wapens zijn terug. Bovendien lijkt het erop dat ze vooral een paar arrogante BF3-related comments hebben verwijderd.

Edit: ik kijk nu even naar de trailers van MW3 en ik zie dat het verdacht rustig is in de comment sectie. De laatste comment bij de Survival trailer, die 2 miljoen views heeft gekregen in 4 dagen, is 30 minuten geleden? Yeah, right. Het viel me trouwens ook al op toen ik drie dagen geleden een comment probeerde te plaatsen. Er stond zoiets als "your comment is waiting for approval".

Of ik het er echt mee eens ben weet ik niet. De meeste kritiek op MW3 in die videos slaat vaak nergens op. Niet dat je geen kritiek mag hebben op MW3, maar vaak is het iets als: "call of duty is voor kleine kinderen die klaarkomen bij een 360 no-scope". Ik ben in ieder geval blij dat die comments weg zijn, en ik heb al verschillende mensen erover zien klagen.

Edit 2: ik heb als test een comment geplaatst die positief is, maar waar ik ook kritiek geef.
"Notice all the mud and blood on the screen at 00:22. Survival is going to be EPIC!

I'm hoping they will change the icons before launch. It would be kinda silly if they would re-use the perk icons AND names from MW2..."

Eens kijken wat ermee gaat gebeuren. Er staat nu "reactie is nog niet goedgekeurd".

Het is je nu toch wel duidelijk hoop ik? Het draait om winst. Het naar de "community" luisteren doen ze alleen als ze denken dat het meer winst op levert. Natuurlijk helpt het, als je doet wat gamers zeggen. Dan zullen meer mensen het spel namelijk kopen.

Wat dacht je? Dat Activision/IW expres niet naar feedback luistert? Dat zou toch compleet stupide zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
goosche schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:47:
gaat battlefield 3 gebruik maken van physx? Want met google kom ik er niet achter.
Dice gebruikt havok physics in bc2 en ik ga er van uit dat ze dit ook weer gaan doen in bf3, zo kan iedereen genieten van physx en niet alleen nvidia gebruikers.
Ik ga er van uit dat het niet in frostbite 2.0 zit want in de frostbite 2 sheets wordt physx niet besproken.

Misschien kan asgaro dit aan zh1nt0 vragen via twitter, ben zelf geen twitteraar :)

@androyed,

Activision heeft heel veel geld met de cod serie verdient, waarom kan activision niet inovatief zijn op grafisch gebied, waarom blijven ze hangen op die oude engine.
De modes die cod heeft zijn niet door activision verzonnen, die modes zijn al in andere games gebruikt.
Activision kan dan wel steeds de life span lopen oprekken maar ze zullen toch de stap moeten gaan maken omdat zo'n engine in deze tijd eigenlijk niet meer kan.
Kijk bv wat crysis voor een engine heeft, kijk wat dice met hun engine doet, zo krijg ik net het gevoel of cod een cash cow is.

[ Voor 34% gewijzigd door NLsandman op 13-08-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

COD of BF? Was er geen gezegde met appels en peren?
Beide games hebben zijn pro en cons. Maar zijn inhoudelijk verschillend qua gameplay en laat dat alsjeblieft zo blijven!

MW3 en BF3?
Rustig afwachten, eerst even een paar uurtjes spelen en dan met een oordeel komen. Jouw winnaar komt dan vanzelf bovendrijven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NLsandman schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:35:
[...]
@androyed,

Activision heeft heel veel geld met de cod serie verdient, waarom kan activision niet inovatief zijn op grafisch gebied, waarom blijven ze hangen op die oude engine.
De modes die cod heeft zijn niet door activision verzonnen, die modes zijn al in andere games gebruikt.
Activision kan dan wel steeds de life span lopen oprekken maar ze zullen toch de stap moeten gaan maken omdat zo'n engine in deze tijd eigenlijk niet meer kan.
Kijk bv wat crysis voor een engine heeft, kijk wat dice met hun engine doet, zo krijg ik net het gevoel of cod een cash cow is.
Een nieuwe engine heeft voordelen, en ik ben er zeker van dat CoD al bezig is met een nieuwe engine, of in ieder geval zijn ze de huidige engine grondig aan 't verbouwen.

Veel mensen klagen over de engine. Als je ze dan vraagt: wat is er mis met de CoD engine? Wat wil je vernieuwd hebben? Dan is het antwoord vaak: "uh, gewoon mooier" of "gewoon, dingen als destruction". De Call of Duty engine is goed. Ja, hij is (deels) gebasseerd op de Quake engine, maar de engine zoals hij nu is, is perfect voor CoD. Mooier is altijd beter natuurlijk, maar voor de rest zie ik totaal geen problemen met de huidige engine.

In MW3 hebben ze de engine wel degelijk verbeterd ten opzichte van MW2. Je kan dat ontkennen, maar 't is waar. En bovendien: het verhaal gaat verder maar een paar uur na 't einde van MW2. Hoe hadden ze daarmee weg kunnen komen, met een spel dat niet alleen anders eruit ziet, maar ook nog eens anders speelt? Om een nieuwe engine te maken en dezelfde smooth gameplay te houden waar CoD zo bekend om staat, dat kost tijd. De engine van CoD is niet voor niets zo goed op het moment. Daar is jaren op door gebouwd.

Daar komt bij dat als je puur kijkt naar de MW serie (net zoals veel BF fans zeggen over de Bad Company serie dat 't een spin-off is, en "dus niet telt"), de engine wel degelijk verbeterd is. Net zoals de engine van B:BC1 naar B:BC2 ook verbeterd is. Daar zat ook ongeveer 2 jaar tussen. En laten we kijken naar andere games. Gears of War: Unreal engine. Splinter Cell: Unreal engine. Brothers in Arms: Unreal engine. Mass Effect: Unreal engine. Medal of Honor 2010 singleplayer: Unreal engine. Portal 1 & 2: allebei Source engine.

Ik zie geen reden om de engine nu compleet te herbouwen, behalve dat mooiere graphics altijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ik snap niet hoe deze discussie zo lang kan doorgaan. Wat maak het nou uit dat mensen cod/bf3 beter vinden etc etc etc. Dan speel jij toch lekker cod/bf3.

Misschien moeten we maar berichten waar COD of iets dergelijks staat filteren want het gaat niet meer om BF3 hier maar om BF3 en COD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:08:
Ik snap niet hoe deze discussie zo lang kan doorgaan. Wat maak het nou uit dat mensen cod/bf3 beter vinden etc etc etc. Dan speel jij toch lekker cod/bf3.

Misschien moeten we maar berichten waar COD of iets dergelijks staat filteren want het gaat niet meer om BF3 hier maar om BF3 en COD...
Ik vind BF3 en MW3 allebei goed, en ik probeer ook niet te bewijzen dat MW3 beter is ofzo. Ik vind sommige argumenten alleen niet kloppen.

Maar goed, je hebt helemaal gelijk en vanaf nu zal ik "CoD" of "MW3" nooit meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een leuke slinger aan de discussie geven. Ik koop beide spellen denk ik en ga dan eerst MW 3 spelen als BF veteraan en dan kijken hoe snel ik verveeld raak. Wat ik ermee wil zeggen is dat op de langere termijn BF3 wel als "winnaar" tevoorschijn zal komen gezien het spel/platform en de trouwe aanhang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:14:
Ik wil een leuke slinger aan de discussie geven. Ik koop beide spellen denk ik en ga dan eerst MW 3 spelen als BF veteraan en dan kijken hoe snel ik verveeld raak. Wat ik ermee wil zeggen is dat op de langere termijn BF3 wel als "winnaar" tevoorschijn zal komen gezien het spel/platform en de trouwe aanhang.
Alleen komt BF3 wel eerder uit. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
DanielWW2 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Alleen komt BF3 wel eerder uit. :P
Misschien kan hij wel een kleine maand wachten met BF3 spelen om toch eerst MW3 te spelen.

Ontopic: Laat die GamesCom maar snel komen dat we eindelijk over deftige BF3 zaken kunnen praten ipv BF3/MW3 discussie.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaX0r schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Ik heb wel Battlefield 2 gespeeld en vond het hele oorlogje spelen juist leuk. Ik mis commander mode. BF3 is gewoon meer BC2 met een paar extra features zoals jij hier opnoemt, tweaks en betere graphics. Nou nou je kan liggen. Een beetje aggresive speler zal dit niet vaak gebruiken.

64 spelers is gewoon wat meer spelers. En dat hebben we met zoveel spellen. BF3 is niet zwaar innoverend op een ander gebied als GFX.

Als je het met COD vergelijkt is het heel wat maar als je kijkt naar de BF serie is het allemaal niet zo spannend.
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/6753/12293670.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:24:
[...]

64 Man in een server geeft je juist het idee dat het een echt 'battlefield' is, dat je in een echte oorlog zit (voor zover je dat zou willen, no offence tegen mensen die een oorlog hebben meegemaakt). Ik zie het al helemaal voor me. Dan ook nog met jets die door de lucht vliegen en gebouwen die naast je in elkaar storten. EPIC!

Helaas heb ik geen goeie PC en ik ga daar ook geen geld aan uitgeven, dus moet ik het doen met wat minder man en (volgens mij?) ook geen jets.

Trouwens precies de reden waarom ik de spellen koop die ik koop: omdat het er gaaf uit ziet.
64 man. Geef je vooral chaos. Van ongeleide spelers. Battlefield experience leund op chain of command.
Dat krijg je dus alleen met doorbgewinterde en ervaren 32 team clans. Wat leund op clan dienen. Tja gross vind dat niks gamen met verplichtingen. Velen willen gewoon lekker online hun ding doen.

In oorlog ben je onderdeel van je squad en is je leven afhankelijk van je mede soldaten en leiderschap.

Als gamer die niet vanuit clan meedoet zal moeite hebben om grootschalig team strategien ten uit voor te brengen. En los samenraapsel aan spelers zal teamplay stroef gaan. Vooral als de game mechaniek hier nadruk op legd en winnen grotendeels van teamplay afhangt. Het winnen ligd eerder aan de team die meer als een leger samen werkt. En daarme kan je zelfs betere samenraapsels van one army spelers aan.

Er zijn games die hier op inspelen en dat zijn milsim games zoals OFP en ARMA.

Gamers houden algemeen niet van chain of command gameplay. Dus als je teamplay te afhankelijk maakt te diep uitbouwd dan wordt het een niche game. Zoals Arma en OFP. BF valt tussen COD en Arma is.

De reden COD het zo goed doet. Het heefd een toegankelijke mix van teamplay. Het overheerst de game niet. Vehicle leggen ook grote druk op teamplay. Want als rambo in de enigste tank springt en meteen opuitgaat en ander spawners achter laat en dan te voet naar de aktie gaan. of wachten op de volgende vehicle spwan. Daarom doet COD het goed. Vehicle is mix bag heefd voordelen maar ook nadelen. Teamplay crusiaal dan heersen clans.

Ik denk dat we toch fijn bij COD bliven.
MW2 -> Bl.Ops ->MW3. online.PSN.
BF3 speel ik de SP op PC en Offline tegen bots als die er weer in zitten.
Milsim game speel ik uitsluiten in SP.
Onrail shooter ook geinig soms wil je gewoon wat knallen.
BF3 lijkt mij meer iets voor mij en mijn broer omdat COD te snelle gameplay heefd.
Milimms en BF3 ligd de speed lager.

OFp2:RR in meer game dan milsim mode, lag ons wel de Coopplay.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het best met je eens zijn, maar ik ben niet instaat je reactie te ontcijferen.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweAap
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:06
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 17:51:
[...]

Ik wil het best met je eens zijn, maar ik ben niet instaat je reactie te ontcijferen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij bedoeld met milsim
militaire simulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 17:05
Pff, leer Nederlands man...
Het wordt tijd dat de scholen weer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superbassie schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:07:
[...]

Pff, leer Nederlands man...
Het wordt tijd dat de scholen weer beginnen.
Hij doet tenminste moeite, en ik vind het meestal verstaanbaar.

Hier in België loopt het vol met luierikken die het vertikken een woord Nederlands te leren. Klaag over die onnozelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:20:
[...]

Hij doet tenminste moeite, en ik vind het meestal verstaanbaar.

Hier in België loopt het vol met luierikken die het vertikken een woord Nederlands te leren. Klaag over die onnozelaars.
Z'n nederlands is ook niet zo erg, maar er klopt gewoon geen hout van de structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Of hij is dyslectisch en kan er niks aan doen.
Dat ik nou een belachelijke hoeveelheid remedial teaching heb gehad waardoor ik een beetje Nederlands kan is nog geen reden dat ik niet dyslectisch ben. :P

Ik heb gewoon het geluk dat ik behoorlijk slim ben en het een beetje kan compenseren. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-08-2011 20:40 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Kunnen we weer ontopic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ik hoop het. Mensen snappen niet dat dit het BF3 topic is. Misschien moeten we een topic starten voor mensen die willen discussiëren over BF3 en COD.

Zijn er nog nieuwe alpha videos uitgelekt?

Edit: Flauw dat jullie SG zo pakken op zijn taal. Kloppen inderdaad een paar dingen niet maar ik kan het prima volgen en de essentie is goed.

[ Voor 27% gewijzigd door HaX0r op 14-08-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
HaX0r schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:56:
Ik hoop het. Mensen snappen niet dat dit het BF3 topic is. Misschien moeten we een topic starten voor mensen die willen discussiëren over BF3 en COD.

Zijn er nog nieuwe alpha videos uitgelekt?

Edit: Flauw dat jullie SG zo pakken op zijn taal. Kloppen inderdaad een paar dingen niet maar ik kan het prima volgen en de essentie is goed.
YT search zegt, kijk zelf maar. :P

YouTube: BF3 alpha - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zh1nt0 heeft gezegd dat er geen livestream event zal zijn van de BF3 booth, zoals ze tijdens de E3 deden...
Maar bezoekers zouden nu wel op de booth mogen filmen (bij E3 mocht dit niet) waardoor we toch nog genoeg footage zouden moeten krijgen.

Wel zal de EA press conference live te volgen zijn, via http://live-event.ea.com/gamescom/ (dinsdag om 16 uur)
Daar zullen ongetwijfeld een paar BF3 trailers getoond worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Ik zie niks nieuws. Er is natuurlijk ook maar zoveel dat je kan doen met 1 level. Tevens is de alpha toch voorbij of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
HaX0r schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:09:
[...]

Ik zie niks nieuws. Er is natuurlijk ook maar zoveel dat je kan doen met 1 level. Tevens is de alpha toch voorbij of niet?
Er zit wel wat tussen maar niet echt wat. Verder is de Alpha gestopt op 1 augustus en een vriend had dus een code voor mij terwijl ik in Italië zat.

F*ck. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Ik vond bf2 best wel vet, tot op een gegeven moment een flashbang voor mijn neus kreeg.
Toen dacht ik WTF ik kan die dingen helemaal niet krijgen....was het dlc.
Dus uit eindelijk werd ik geowned omdat ik geen dlc had gekocht.
Ik vraag me dus ook af of bij bf 3 hetzelfde gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Haas82 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:21:
Ik vond bf2 best wel vet, tot op een gegeven moment een flashbang voor mijn neus kreeg.
Toen dacht ik WTF ik kan die dingen helemaal niet krijgen....was het dlc.
Dus uit eindelijk werd ik geowned omdat ik geen dlc had gekocht.
Ik vraag me dus ook af of bij bf 3 hetzelfde gaat gebeuren?
Ja die flashbang van de Special Forces add-on... Die heb ik in de 400 uur ofzo die ik het heb gespeeld alleen maar gezien als ik stond te wachten voor een jet of heli....

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToeingTheLine schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

Ja die flashbang van de Special Forces add-on... Die heb ik in de 400 uur ofzo die ik het heb gespeeld alleen maar gezien als ik stond te wachten voor een jet of heli....
:D

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2648/BF3/tweets/Knipsel16.JPG
Keb het gevoel dat we de beta datum snel zullen te weten komen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Asgaro op 14-08-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

We weten de release datum al. Waarom is dat dan zo spannend?

Zit meer te wachten op een single-player demo level. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaX0r schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:05:
We weten de release datum al. Waarom is dat dan zo spannend?

Zit meer te wachten op een single-player demo level. :9
Ja, voor mij is het wel wat belangrijk: heb herexamens tot 9 september.
Als de beta ergens vóór die datum begint, ga ik me zo fucked voelen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Jerronimo schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:30:
En niet op het idee gekomen om die code aan iemand anders te geven?
Of voor mijn part verloten onder de forumbezoekers?

Lekker egoïstisch mannetje ben jij.
Ik kwam er pas achter toen ik thuis was en dat was na 1 Augustus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Battlefield 3: Aftershock?
Zou volgens Planetbattlefield de iOS versie zijn...
Betreft een presentatie behind closed doors voor de pers.

En verder:
We have also heard rumors of the following being show at Gamescom:
(PC) 64 player conquest (confirmed) on a large map full of vehicles including jets
(PC) Team deathmatch 4v4 on a forest map
Co-op on Playstation 3 via Playstation Network

Can't wait :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Asgaro schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:19:
[...]

Ja, voor mij is het wel wat belangrijk: heb herexamens tot 9 september.
Als de beta ergens vóór die datum begint, ga ik me zo fucked voelen. :o
Kwestie van prioriteiten stellen. Gewoon BF3 spelen! :9

[ Voor 4% gewijzigd door HaX0r op 15-08-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Modbreak:Ik heb even wat compleet oninteressante en trollende reacties verwijderd. Sommige mensen moeten zich misschien even achter de oren krabben over hun opmerkingen naar andere gebruikers.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

priemt schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 07:53:
Battlefield 3: Aftershock?
Zou volgens Planetbattlefield de iOS versie zijn...
Betreft een presentatie behind closed doors voor de pers.

En verder:
We have also heard rumors of the following being show at Gamescom:
(PC) 64 player conquest (confirmed) on a large map full of vehicles including jets
(PC) Team deathmatch 4v4 on a forest map
Co-op on Playstation 3 via Playstation Network

Can't wait :9~
Nice! Ik kan niet wachten om gameplay te zien van de 64 player maps. Al helemaal op de console, ik vraag me af of dat wel goed gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Console krijgt volgens mij geen 64 MP optie, dacht gelezen te hebben tot 16 of 24 max voor consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Niet online
Parachute is confirmed!
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/1853/parachutez.png
In de thread hierover op t offi fourm wordt natuurlijk meteen weer gediscusseerd over het tweaken hiervan...

1 parachute per leven/ niet bruikbaar onder de 10 meter en dat soort dingen. Geef mij maar gewoon de BF2 versie ervan :D
Voegt voor mij heel wat fun toe :D
Nohead schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:18:
Console krijgt volgens mij geen 64 MP optie, dacht gelezen te hebben tot 16 of 24 max voor consoles.
klopt... oud nieuws

[ Voor 24% gewijzigd door priemt op 15-08-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

priemt schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:18:
Parachute is confirmed!
[afbeelding]
In de thread hierover op t offi fourm wordt natuurlijk meteen weer gediscusseerd over het tweaken hiervan...

1 parachute per leven/ niet bruikbaar onder de 10 meter en dat soort dingen. Geef mij maar gewoon de BF2 versie ervan :D
Voegt voor mij heel wat fun toe :D

[...]

klopt... oud nieuws
Ik vind dat een hele goede. Vind de parachute animatie ook altijd erg nep. Het naar beneden zweven er slecht uit en de parachute verdwijnt in het niets. Tevens kan in inderdaad niet op zo'n korte afstand een parachute openen. Als je er maar 1 hebt dan wordt ook niet de hele battlefield vol gespammed met parachutes. Ze bleven nooit liggen maar ik hoop dat daar verandering in komt. :)

*snip*

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 15-08-2011 12:12 . Reden: Laten we die discussie maar niet starten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

http://www.i3d.net/gameservers.php?game=194
Leuk! Mensen zijn aan't testen met Alpha 2?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Nog geen 40 man. Zal wel een interne test zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste Battlefield 3: Aftershock Screen Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg611/scaled.php?tn=0&server=611&filename=cmujm.jpg&xsize=640&ysize=640

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priemt
  • Niet online
HaX0r schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:57:
[...]
Kijk, allemaal i3d.net servers. Stewie! (van i3d) vertel eens!

Zijn dit Beta servers? Of servers op de Gamescom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
priemt schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:16:
[...]

Kijk, allemaal i3d.net servers. Stewie! (van i3d) vertel eens!

Zijn dit Beta servers? Of servers op de Gamescom?
Ik gok op het volgende antwoord:
Dat zie je nog wel. ;)

Ik zelf hoop dat het de beta servers voor rush zijn.
Zo ja dan komt die er wel snel aan lijkt me. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als je op een server klikt staat er: Version: Battlefield 3 Alpha 2

Duidelijk ;)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 05:24
fast-server schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:13:
Als je op een server klikt staat er: Version: Battlefield 3 Alpha 2

Duidelijk ;)
Ahh een Alpha versie 2, mooi !

Alles met een korrel zout als het tegen valt op de Gamescon :+ Pc gebruikers !! komt allemaal goed. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 15-08-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Weet iemand hoe het met het squads systeem werkt?

In BF2 vind ik het squads systeem relaxt.

Veel members in je squad (5/6)
En 1 spawner namelijk de squadleader (SL)
SL kan targets/marks geven. Attack/Defend ect

Als BF3 echt een cloon van BFBC2 gaat worden. Dan verkoop ik mijn spel!
BFBC2 is te chaotisch, totaal geen tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

noud schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:11:

Ik ben bang dat je teleurgesteld gaat worden. Met de huidige generatie gamers valt er helaas op tactisch gebied bij grote shooters weinig te beginnen, ook al zou dat er weer in zitten. Niemand luistert naar de SL. Als je echt dat soort gameplay wil kan je misschien beter ARMA2 gaan spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Deze is al héél lang in omloop.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:16:
Eerste Battlefield 3: Aftershock Screen [afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
noud schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:11:

BF3 is:
4 members
1 spawn point en dat is de SL.
Iedereen kan de Q button spammen en spotten/marken/zeggen dat dit objective verdedigd/aangevallen moet worden.

Ik hoop dat de common rose in BF3 zit. Ik heb er nog nooit mee gespeeld maar het lijkt me wel beter dan het spotten etz in BFBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
@ Haxor. Dat is dan heel erg naar! ARMA2 vind ik net te realistisch, PR een mod van BF2 is beter. Alleen crashen de servers vaak of is de ping te hoog.
Als ik het spel BF3 koop en het later door verkoop, moet de nieuwe koper dan met mijn username spelen?
De common rose in BF3
Wat is dat?

[ Voor 9% gewijzigd door noud op 15-08-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Delete Post

[ Voor 84% gewijzigd door noud op 15-08-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Laatst online: 18-09 10:13

glashio

C64 > AMIGA > PC

http://bf3blog.com/tag/commo-rose/
Beetje van * glashio en beetje van Google

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
HaX0r schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Dit is een bug van I3d, kijk maar eens naar de grafieken. Die hangen al dagen excact op hetzelfde aantal players. Er is volgens mij helemaal niemand aan het spelen op die servers.

Krijg net bericht dat ik toegang heb tot de closed BF3 presentation. Erg leuke contacten overgehouden na een bezoekje met de clan @ dice :)

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

noud schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:34:
@ Haxor. Dat is dan heel erg naar! ARMA2 vind ik net te realistisch, PR een mod van BF2 is beter. Alleen crashen de servers vaak of is de ping te hoog.
Als ik het spel BF3 koop en het later door verkoop, moet de nieuwe koper dan met mijn username spelen?

[...]

Wat is dat?
Ja, tenzij hij een nieuw account koopt ofzo. Ik neem aan dat je het over PC hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hij bedoelt "command rose". Zo'n HUD die je krijgt wanneer je op een toets drukt, en dat je dan uit een van meerdere opties kunt kiezen

Afbeeldingslocatie: http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20110722073532/battlefield/images/7/7b/BF2_Commo_rose.png

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 15-08-2011 16:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

.oisyn schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:06:
[...]

Hij bedoelt "command rose". Zo'n HUD die je krijgt wanneer je op een toets drukt, en dat je dan uit een van meerdere opties kunt kiezen

[afbeelding]
Dat zit er helaas dus niet in, zo aan alle footage tot nu toe te zien.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Dat is echt dan heel heel naar!!! Krijg steeds minder zin om BF3 te spelen.
Maar dat is met alle overgehypte spellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nog afwachten.
In de alpha build zijn redelijk wat commorose commands in de code gevonden. :)
Maar de developers zwijgen er in alle talen over...

[ Voor 20% gewijzigd door Asgaro op 15-08-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:16
Ze zwijgen er in alle talen over MAAR ze sluiten niks uit....gelukkig :)
Pagina: 1 ... 66 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: Problemen met de Beta? Het BF3 problemen topic.

Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in Het BF3 hardware topic.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien