aicaramba schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:36:
[...]
Laat ik even duidelijk zijn. Ik kijk uit naar BF3, maar heb nog geen BF ervaring. Het is voor mij lang geleden dat ik een echt leuk multiplayer spel heb gekocht (call of duty 1 + add on) en ik hoop dat BF3 de volgende wordt. Dit betekend wel dat ik erg kritisch ben. Als ik bijvoorbeeld die animatie zie van over iets heen springen, dan wordt ik huiverig. Dat is een periode van een halve seconde dat een animatie controle heeft en ik niets kan doen, dat zijn voor mij afknappers. Misschien past het goed bij de BF gameplay, want daar heb ik nog geen ervaring mee, maar ik ben gewoon wat huiverig voor dat soort dingen.
Ik zeg hier toch helemaal niet mee dat ik BF3 slecht vind omdat ze een animatie hebben? Ik zeg dat mijn ervaring in andere spellen is dat het mij niet ligt. En dat ik daar huiverig voor ben. Ik heb zelfs niet eens gezegd dat die mening ook op gaat in BF3, omdat ik de gameplay niet ken. Ik snap de ophef over mijn standpunt niet. Dat is gewoon mijn mening. Daar kun je het mee eens zijn of niet, accepteren of niet, maar je kunt hem niet veranderen.
Waar beweer ik dat ik er doorheen wil kunnen lopen? Nee, ik wil gewoon dat je er of overheen springt, of niet. Een animatie gebeurd vaak wel of niet en is niet altijd even makkelijk te voorspellen, daarom dat ik er niet van hou. Zoals ik al eerder zei, ik hou liever de controle zelf.
bram1984 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:54:
[...]
Als jij IRL over een hek heen springt, dan heb je toch ook geen controle als je in de lucht hangt? Ik snap je punt niet helemaal. Had je akimbo 360's en een salto willen doen tijdens de animatie?
Als ik IRL over een hek heen wil springen kan ik op het moment van inzetten nog altijd stoppen, of ik kan mezelf laten vallen, of ik kan mijn lichaam draaien.. Sowieso slaat IRL nergens op, want IRL zou ik in parijs met een geweer in mijn hand aan het rondlopen zijn en dat is nou niet echt het geval.
Ennuh, waar beweer ik dat er meteen salto's in moeten zitten, of dat ik als een rambo over dingen heen wil springen? Het kan toch ook gewoon een sprong zijn. Waarom meteen van het uiterste uit gaan?
Zoals dit op andere plekken gebeurd, zoals over de railing van de brug springen, zonder de animatie zie ik ook niemand over klagen, dus waarom wel bij een ander hekje? Ik geloof zelfs dat dat ook het geval was in BF2 en daar hoor ik ook niemand over klagen.
Niet over hekjes heen springen.. En het dan vaag vinden wat ik zeg? Een van de redenen dat ik zulke animatie bij andere spellen niet leuk vond is omdat er iets gebeurd waar ik geen controle meer over heb en dat ik niet zulke beperkingen wil, en dan mezelf wel de beperking opleggen dat ik niet over hekjes heen moet springen? Beetje vaag wat je zegt. Niet over hekjes heen springen is gewoon onzin. Dan kan ik net zo goed het spel niet gaan spelen, maar daar heb ik zelf ook niets aan.
Sowieso. Wat ik zeg is mijn mening, en mijn mening is helemaal niets vaags aan.. Dat jij je er niet in kunt vinden is wat anders.
Laat ik het zo zeggen, na 1000+ uur aan gameplay in spellen waar zo'n animatie wel in zit, heb ik een behoorlijk goed idee wat
ik er van vind.