Hoewel ik de hilariteit van de vermelde specs in de TS wel kan waarderen, is het misschien handiger om ze te verwijderen. Ik zie toch regelmatig mensen langs komen die hiernaar verwijzen, en dit voegt behalve verwarring bar weinig toe aan de verder keurige TS.
Zal er wel een waarschuwing bij zetten voor het minder intelligente volk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wanneer gaat Stewie hier eens wat inside information zetten he?!
Tja dat haalt het hele grappige karakter van de vermelding weg, Laat het dan maar zo staan.Tsurany schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:46:
Met ^^bram1984 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:09:
[...]
Tja dat haalt het hele grappige karakter van de vermelding weg, Laat het dan maar zo staan.
Als je de grap van die specs niet ziet, dan hoor je niet op GoT thuis. Los daarvan staat in de alinea er boven nog dat de daadwerkelijke specs niet bekend zijn, dus het staat er al.
Zoals eerder al opgemerkt werd door een van de nieuwere posters in dit topic: ik heb geen zin om de hele TS te lezen voordat ik iets post.
Mijn reactie op dergelijke reacties zijn:
* Dan maak je maar zin
* Dan post je niets
* Blijf dan lekker weg
Ik ben en blijf erg benieuwd naar hoe zichtbaar een speler wel of niet is als hij prone gaat. Hoewel ik in BF2 ("omdat het kan") ook voor of tijdens ieder vuurgevecht naar de grond dook, heb ik het in BFBC2 dan weer helemaal niet gemist.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik zit al een tijdje in dit topic, en ik heb ook niet zin de hele OP keer op keer opnieuw door te lezen om de plek te vinden waar er mogelijk iets is veranderd. Één keer is genoeg.AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:23:
[...]
Met ^^
Als je de grap van die specs niet ziet, dan hoor je niet op GoT thuis. Los daarvan staat in de alinea er boven nog dat de daadwerkelijke specs niet bekend zijn, dus het staat er al.
Zoals eerder al opgemerkt werd door een van de nieuwere posters in dit topic: ik heb geen zin om de hele TS te lezen voordat ik iets post.
Mijn reactie op dergelijke reacties zijn:
* Dan maak je maar zin
* Dan post je niets
* Blijf dan lekker weg
Ik ben en blijf erg benieuwd naar hoe zichtbaar een speler wel of niet is als hij prone gaat. Hoewel ik in BF2 ("omdat het kan") ook voor of tijdens ieder vuurgevecht naar de grond dook, heb ik het in BFBC2 dan weer helemaal niet gemist.
Nou ja, zolang de rest in hoog gras ligt, maar ik me niet druk om mijn kop omhoog te steken. Ze zien me dan toch niet.
Verwijderd
Thnx.. nou zie ik constant de eenden van duckhunt rondvliegen en een hond die boven het gras uitsteektaramdin schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:28:
Zie het al helemaal voor me: krijg je dalijk dikke Sniper gevechten in levels met lang gras, zal leuk worden. Wie o wie durft zn kop op te steken
Verwijderd
Is het misschien niet iets dan om een aparte topic voor de consoles te maken voor enkel BF3? De verschillen zijn daarmate zo groot dat dat eigenlijk wel kan, de twee games zijn nogal verschillend van elkaar, net of het twee andere games zijn. Vooral 24 player size maps tegenover de 64 maps zal de game een heel andere teamplay en tactiek gaan geven. Vergeet ook niet de server browser/dedicated servers waar de console gamers niet echt over mee gaan discussieren, de stereoscopic 3D en eyefinity dingen.
En ik gok zo dat vooral wanneer de BETA er is, er nogal wat mensen zullen zijn die hun config en resultaten willen tonen, iets waar de console gamers weer niks mee kunnen.
En ik gok zo dat vooral wanneer de BETA er is, er nogal wat mensen zullen zijn die hun config en resultaten willen tonen, iets waar de console gamers weer niks mee kunnen.
Verwijderd
Zoals veel weten zin de filmpjes met een enkele gtx580 gemaakt en dat ziet er goed uit. Enkel was het wel rond de 60 fps dus ik denk dat veel mensen blij mogen zijn met zo'n 30-40 fps op 1920x1080 zonder AA.
Verwijderd
Tegen die tijd zal het wel wat beter geoptimaliseerd zijn denk ik, en worden de GPU's ook wat goedkoper. Denk dat de meeste mensen hem wel fatsoenlijk kunnen spelen hoor. Er zullen vast mensen bijzitten die juist alles op z'n laagste settings zetten op een lage resolutie (ala console) om een zo hoog mogelijk FPS te krijgen, misschien wel 120FPSVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:41:
Zoals veel weten zin de filmpjes met een enkele gtx580 gemaakt en dat ziet er goed uit. Enkel was het wel rond de 60 fps dus ik denk dat veel mensen blij mogen zijn met zo'n 30-40 fps op 1920x1080 zonder AA.
@ Diegene die veel ervaring hebben met BF2:
hoe was de system load tussen 32 en 64 player servers? Hoeveel fps verschil was er?
Ik ben bang dat 64 players + destruction zelfs de beste huidige CPUs zal doen zweten... En dat daardoor een grote doelgroep zelfs nooit op 64 player servers zullen spelen. Gevolg: negatieve kritiek all over the internetzz.
hoe was de system load tussen 32 en 64 player servers? Hoeveel fps verschil was er?
Ik ben bang dat 64 players + destruction zelfs de beste huidige CPUs zal doen zweten... En dat daardoor een grote doelgroep zelfs nooit op 64 player servers zullen spelen. Gevolg: negatieve kritiek all over the internetzz.
Je kunt de graphics ook lager zetten, dit zorgt niet alleen voor mindere resolutie maar de effecten zullen ook drastisch omlaag gaan. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met eventueel negatieve kritiek.Asgaro schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:46:
Alle PC gamers willen niet gebonden zijn aan de beperkingen die de xbox360 of PS3 hun oplegt, nu komt er een spel die voornamelijk bedoeld is voor de PC en nu begint men al bang te zijn dat mensen gaan klagen dat hun PC het spel niet trekt

Wil je niet bang zijn dat het spel slecht loopt, neem het spel dan voor de console
Speel btw veel op mijn xbox360, maar dit spel heb ik toch maar gehaald voor de PC, als het niet goed loopt dan koop ik gewoon de 360 versie
[ Voor 6% gewijzigd door Andyk125 op 20-06-2011 16:55 ]
Verwijderd
Verschil tussen 32 en 64 man was bij mij niet zo heel groot. Maar zelf heb ik de 64-man setting nooit fijn gevonden in BF2. Te veel chaos.Asgaro schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:46:
Tuurlijk...AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:23:
[...]
Met ^^
Als je de grap van die specs niet ziet, dan hoor je niet op GoT thuis.

Zoals altijd weer lekker lomp.Tsurany schreef op maandag 20 juni 2011 @ 15:46:
Hou er rekening mee dat dit de gaming sectie is van GoT. Daar is het niveau een stuk lager. Er zitten hier veel mensen die niets met pc's hebben maar wel met gamen. En daar is dit topic ook voor bedoeld.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Daar heb je gelijk in.Andyk125 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:51:
[...]
Je kunt de graphics ook lager zetten, dit zorgt niet alleen voor mindere resolutie maar de effecten zullen ook drastisch omlaag gaan. Ik denk dat het nog wel mee zal vallen met eventueel negatieve kritiek.
Alle PC gamers willen niet gebonden zijn aan de beperkingen die de xbox360 of PS3 hun oplegt, nu komt er een spel die voornamelijk bedoeld is voor de PC en nu begint men al bang te zijn dat mensen gaan klagen dat hun PC het spel niet trekt![]()
Wil je niet bang zijn dat het spel slecht loopt, neem het spel dan voor de console
Speel btw veel op mijn xbox360, maar dit spel heb ik toch maar gehaald voor de PC, als het niet goed loopt dan koop ik gewoon de 360 versie
Mijn graka ga ik upgraden, maar als ik mn CPU moet upgraden, moet ik ook m'n moederbord en m'n ram upgraden. Dus daarom mijn bezorgdheid.
Verwijderd
Ik denk ook wel dat veel mensen hem fatsoenlijk kunnen spelen alleen dan wel met de gfx op low of medium als je op dat moment een budget kaart hebt van rond de 200-300 euro. Ik zelf ga voor very high.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:44:
[...]
Tegen die tijd zal het wel wat beter geoptimaliseerd zijn denk ik, en worden de GPU's ook wat goedkoper. Denk dat de meeste mensen hem wel fatsoenlijk kunnen spelen hoor. Er zullen vast mensen bijzitten die juist alles op z'n laagste settings zetten op een lage resolutie (ala console) om een zo hoog mogelijk FPS te krijgen, misschien wel 120FPS
Nee, die suggestie is al vaker langs gekomen voor andere games. De verschillen die je noemt zitten ook in andere games en daarvoor zijn ook geen verschillende topics gemaakt. Daarnaast zijn er tussen de verschillende versies meer overeenkomsten dan verschillen.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:40:
Is het misschien niet iets dan om een aparte topic voor de consoles te maken voor enkel BF3? De verschillen zijn daarmate zo groot dat dat eigenlijk wel kan, de twee games zijn nogal verschillend van elkaar, net of het twee andere games zijn. Vooral 24 player size maps tegenover de 64 maps zal de game een heel andere teamplay en tactiek gaan geven. Vergeet ook niet de server browser/dedicated servers waar de console gamers niet echt over mee gaan discussieren, de stereoscopic 3D en eyefinity dingen.
Zie reactie van BramVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:40:
Is het misschien niet iets dan om een aparte topic voor de consoles te maken voor enkel BF3? De verschillen zijn daarmate zo groot dat dat eigenlijk wel kan, de twee games zijn nogal verschillend van elkaar, net of het twee andere games zijn.
Dat valt wel mee, getuige de ervaringen in het BF2 topic wat dit onderwerp betreft (vrijwel geen gesprek over geweest).Vooral 24 player size maps tegenover de 64 maps zal de game een heel andere teamplay en tactiek gaan geven.
Alsof daarover gesproken wordt... je bent nu argumenten aan het verzinnen om je voorstel te kunnen motiverenVergeet ook niet de server browser/dedicated servers waar de console gamers niet echt over mee gaan discussieren, de stereoscopic 3D en eyefinity dingen.
En laat dat nu net iets zijn dat hier op GoT ongewenst is in de discussietopics. Over het posten van je config en je fps is de afgelopen uren al genoeg geroepen door de mods en het posten van stats is uit den boze!En ik gok zo dat vooral wanneer de BETA er is, er nogal wat mensen zullen zijn die hun config en resultaten willen tonen, iets waar de console gamers weer niks mee kunnen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
[quote]AllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:24:
[...]
Dat valt wel mee, getuige de ervaringen in het BF2 topic wat dit onderwerp betreft (vrijwel geen gesprek over geweest).
[...]
Dat daar in BF2 nooit over gesproken wil niets zeggen.
mijn ervaring was dat de map grote een inmense impact had op de speelstijl van de map
karkand 16 spelers was totaal anders als karkand 64
Maar goed, het ligt natuurlijk ook aan de spelere om gebruik te maken van alle assets die de grotere maps bieden en gebruik te maken van het grotere terein...
[...]
Dat valt wel mee, getuige de ervaringen in het BF2 topic wat dit onderwerp betreft (vrijwel geen gesprek over geweest).
[...]
Dat daar in BF2 nooit over gesproken wil niets zeggen.
mijn ervaring was dat de map grote een inmense impact had op de speelstijl van de map
karkand 16 spelers was totaal anders als karkand 64
Maar goed, het ligt natuurlijk ook aan de spelere om gebruik te maken van alle assets die de grotere maps bieden en gebruik te maken van het grotere terein...
uhm.... 200-300 euro is een budgetkaart? hoe kom je daar nou bij...? nu begin ik weer. ja ik weet het maar ut moet gwnVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:05:
[...]
Ik denk ook wel dat veel mensen hem fatsoenlijk kunnen spelen alleen dan wel met de gfx op low of medium als je op dat moment een budget kaart hebt van rond de 200-300 euro. Ik zelf ga voor very high.
budget is 50-100 euro. Zelfs met een 8600m kaart heb je genoeg voor bf3 @30 fps. (maar dan wel alles op low). De devs zeiden immers als je bfbc2 kon spelen, dat je dan ook bf3 kunt spelen. KLAAR!
toch wil ik van maximale settings kunnen genieten en ga dus ook upgraden (heel nieuw systeem eigenlijk
Mee eens, maar dat schijnt niet de populaire mening hier te zijnAllSeeyinEye schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:23:
Met ^^
Ik mis het in BC2 en P4F niet echt nee, het zorgt ook voor veel meer tacktiek waarbij je daadwerkelijk moet aanvallen en veel minder kan verstoppenIk ben en blijf erg benieuwd naar hoe zichtbaar een speler wel of niet is als hij prone gaat. Hoewel ik in BF2 ("omdat het kan") ook voor of tijdens ieder vuurgevecht naar de grond dook, heb ik het in BFBC2 dan weer helemaal niet gemist.
Dat is gewoon het beleid niet op GoT, er is juist gekozen voor multitopics. Maar je mag het altijd met een mod opnemen, go your corridor!Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:40:
Ik heb nooit het verschil gemerkt maar ik heb dan ook al snel geupgrade naar 1GB RAM.Asgaro schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:46:
Mwah, vergeet niet dat die mappen groter zijn he, spelers zijn veel meer verspreid. Je CPU hoeft dus niet te berekenen wat aan de andere kant van de map gebeurt.Ik ben bang dat 64 players + destruction zelfs de beste huidige CPUs zal doen zweten... En dat daardoor een grote doelgroep zelfs nooit op 64 player servers zullen spelen. Gevolg: negatieve kritiek all over the internetzz.
Mensen mogen wel aspireren naar een hoger niveau, dat mis ik wel.ChojinZ schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:01:
Zoals altijd weer lekker lomp.![]()
Hou er rekening mee dat dit de gaming sectie is van GoT. Daar is het niveau een stuk lager. Er zitten hier veel mensen die niets met pc's hebben maar wel met gamen. En daar is dit topic ook voor bedoeld.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ach, is toch leuk joh, maak je niet zo druk. Het duurt nog ruim 4 maanden voordat BF3 uit is, en als die uit is heeft iedereen het te druk met BF3 spelen ipv hier speculeren over de gewenste setting van het vervolg.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:36:
waarom wordt er nu al gediscussieerd over de volgende battlefield? het duurt nog een half jaar voordat deze uit is.
Ik ben wel blij om te zien dat bijna de helft van de stemmen naar de WWII setting gaan, hopelijk leest DICE mee
Verwijderd
Word dit niet door de server berekend? BF3 server zal wel veel zwaarder zijn dan BC2 lijkt me zo, hopelijjk gaat dat allemaal smooth lopen. BC2 was al dikke stront door een trechter in het begin, en BF3 word veel populairder en we gaan zeker volle 64 servers zien, mensen hebben dit gemist blijkbaar.Tsurany schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:38:
Mwah, vergeet niet dat die mappen groter zijn he, spelers zijn veel meer verspreid. Je CPU hoeft dus niet te berekenen wat aan de andere kant van de map gebeurt.
BF2 32 of 64 player servers maakte voor mijn systeem niets uit, en dat was een A64 3000+, 2GB ram en een 6800NU 128mb
Ben het verder met l166 eens, als je nu BC2 op high kan spelen met een redelijke FPS, zal BF3 zeker geen probleem zijn op minimaal medium en misschien wat dingen high.
Bij BF2 was het zo dat een hogere resolutie meer geheugen koste 1680x1050 was 1.6GB en 1920x1200 2.4GB etc.
Frostbite gebruikt vooral meer CPU, dus hoe hoger de resolutie des te hoger het CPU verbruik.
2500k/2600k @ 4.6GhZ + 5970 CF enabled @ 1080P = 135fps in BC2
2500k/2600k @ 4.6GhZ + 5970 CF disabled (5850specs dus) @ 1080P = 75fps in BC2
Als je een quad hebt met een leuke OC kun je met een 5850 @ 1080P nog prima vooruit in BF3.
Frostbite gebruikt vooral meer CPU, dus hoe hoger de resolutie des te hoger het CPU verbruik.
Als je een quad hebt met een leuke OC kun je met een 5850 @ 1080P nog prima vooruit in BF3.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Er zit trouwens wel een degelijk groot verschil tussen de tactieken op een 24 size map of op een volle 64 size map, we hebben het hier niet alleen over het aantal spelers, maar ook de maps die dan groter zijn. Ookal zouden de maps dezelfde grote hebben, dan zit er nog verschil in, of je der met 32 man of met 64 de strijd aangaat.
true, er zijn jammer genoeg maar een paar maps die echt leuk zijn met 64 spelers, anders zijn er teveel spelers bij hetzelfde vlaggetje.. speel zelf meestal met 32 spelers, heerlijk. zelfs op de 64 mapsVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:20:
Er zit trouwens wel een degelijk groot verschil tussen de tactieken op een 24 size map of op een volle 64 size map, we hebben het hier niet alleen over het aantal spelers, maar ook de maps die dan groter zijn. Ookal zouden de maps dezelfde grote hebben, dan zit er nog verschil in, of je der met 32 man of met 64 de strijd aangaat.
Verwijderd
64 is wel echt oorlog hoor:P Karkand en dan 64 players, of mashtuur, dat is pas echt gaming:PEduardboon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:23:
[...]
true, er zijn jammer genoeg maar een paar maps die echt leuk zijn met 64 spelers, anders zijn er teveel spelers bij hetzelfde vlaggetje.. speel zelf meestal met 32 spelers, heerlijk. zelfs op de 64 maps
Heb zelfs gelezen dat er mods zijn voor BF2 waarmee je met 128 (256 kon ook dacht ik) gewoon stabiel aan de slag kon. Misschien toch nog eens proberen voor BF3 er is:P
Daar gaan we weer de hardware discussie op en die is nu al zoveel keer verboden.fast-server schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:11:
Bij BF2 was het zo dat een hogere resolutie meer geheugen koste 1680x1050 was 1.6GB en 1920x1200 2.4GB etc.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Karkand is echt een hel als je 32v32 clashes hebt op de brug, het is doodgaan en misschien 1 a 2 kills maken. Je team helpen is zwaar onmogelijk. Kubra dam werkt wel aardig met 64 spelersVerwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:27:
[...]
64 is wel echt oorlog hoor:P Karkand en dan 64 players, of mashtuur, dat is pas echt gaming:P
Heb zelfs gelezen dat er mods zijn voor BF2 waarmee je met 128 (256 kon ook dacht ik) gewoon stabiel aan de slag kon. Misschien toch nog eens proberen voor BF3 er is:P
lekker logisch ook om discussieren over hardware te verbieden op een site waar iedereen met hardware bezig isDanielWW2 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Daar gaan we weer de hardware discussie op en die is nu al zoveel keer verboden.

Karkand heeft net die ene zwakke plek inderdaad, die brug en die ondiepe plek zijn van beide kanten zo goed te verdedigen dat een spel daar snel stil kan komen te vallen. Dan moet je een paar goede snipers hebben die de overkant snel kunnen leeg vegen bij die ondiepe plek en dan met een paar man er overheen racen in een APC en tank. Geniaal waren die potjesEduardboon schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Karkand is echt een hel als je 32v32 clashes hebt op de brug, het is doodgaan en misschien 1 a 2 kills maken. Je team helpen is zwaar onmogelijk. Kubra dam werkt wel aardig met 64 spelersclean sweep ook wel redelijk, maar ook daar onredelijke clashes
Zullen we het topic niet gewoon sluiten? Als we deze informatie ook al niet meer mogen sharen....DanielWW2 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Daar gaan we weer de hardware discussie op en die is nu al zoveel keer verboden.
offtopic:
Ik vind het spijtig dat er geen subfora per game kunnen gemaakt worden.
Let wel, ik vind dit niet nodig voor elke game maar aangezien op GoT veel PC geörienteerde mensen zitten, vind ik dat dat wel zou mogen bij games die het PC platform optimaal benutten.
Crysis 1 en Battlefield 3 dus.
Ik vind het spijtig dat er geen subfora per game kunnen gemaakt worden.
Let wel, ik vind dit niet nodig voor elke game maar aangezien op GoT veel PC geörienteerde mensen zitten, vind ik dat dat wel zou mogen bij games die het PC platform optimaal benutten.
Crysis 1 en Battlefield 3 dus.
[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 20-06-2011 23:07 ]
Heb het ook al aangekaart een tijdje terug,gewoon een BF3 pc en console topic splitsen van elkaar.
De mensen die zich dan met console,s bezig houden posten daar maar,en voor de pc hier zegmaar.
Het enige wat nog rest is dan een kleine aanpassing in de TS.
De mensen die zich dan met console,s bezig houden posten daar maar,en voor de pc hier zegmaar.
Het enige wat nog rest is dan een kleine aanpassing in de TS.
Als je dat wilt moet je naar LA gaan of de Spielerij modjes benaderen, niet die discussie in het topic zelf gaan voeren.
Lieve Adjes
Lijkt mij prima, maar dat moet dan maar daar besproken worden en niet in het BF3 topic.
Lijkt mij prima, maar dat moet dan maar daar besproken worden en niet in het BF3 topic.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Als we aan 200 pagina's zijn, is't dikke party aja!!
Iedereen mag dan z'n 4chan pictures bovenhalen
Dat lijkt me sterk aangezien BF2 32 bit is en dus maximaal 2GB kan adresseren.....fast-server schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:11:
Nee hoor, als je een 32-bits programma draait op een 64-bits systeem, en het programma is gelinked met de LargeAddressAware-vlag dan kan dat programma 4GB adresseren.mdcobra schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:28:
[...]
Dat lijkt me sterk aangezien BF2 32 bit is en dus maximaal 2GB kan adresseren.....
(En als het programma niet gelinked is met die vlag ingeschakeld dan is er een tooltje om het alsnog te doen wat vaak werkt)
[ Voor 14% gewijzigd door mace op 21-06-2011 00:35 ]
Ja dat klopt dat BF2 max 2gb ram ondersteunde dat probleem in namelijk opgelost met de laatste patch zover ik weetmdcobra schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:28:
[...]
Dat lijkt me sterk aangezien BF2 32 bit is en dus maximaal 2GB kan adresseren.....
BF3 won de award Best E3 Shooter!
http://www.g4tv.com/video...ooter-e3-2011/?quality=hd
edit: filmpje is niet echt interessant: ze laten alle shooters langskomen, en op het einde heel kort wat over BF3.^^
edit: filmpje is niet echt interessant: ze laten alle shooters langskomen, en op het einde heel kort wat over BF3.^^
[ Voor 37% gewijzigd door Asgaro op 21-06-2011 07:40 ]
Had eerlijk gezegd niet anders verwacht, nu waren er zat goede shooters te zien op de E3 maar BF3 stak er toch wel met de kop bovenuitAsgaro schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 07:36:
BF3 won de award Best E3 Shooter!
Wordt tijd voor een open Beta voor de mensen die hem al hebben gepreorded
BF3 heeft in totaal 20 E3 awards gewonnen, van de 40 nominaties:
X-Play – Best Shooter
Digital Trends – Best FPS
Digital Trends – Best Graphics
Game Informer – Best Shooter
GameSpy – Best First-Person Shooter
GameSpy – Best Graphics
GameSpy – Best Audio
GameSpy - Best MP
Machinima - Best Shooter
1UP.com - Best PC Game
1UP.com - Best Shooter
Big Picture Big Sound - Top 10 Best Games of E3 2011, 1st
Shortlist (UK) - Best Game
Zoo (UK) - Best in Show
Jeuxvideo.com (France) – Best PC Game of E3
Spaziogames.it (Italy) – Best Shooter
Spaziogames.it (Italy) - Best Multiplayer
Meristation (Spain) – Best PC Game
Realidad 2.0 (Spain) - Best Shooter
Realidad 2.0 (Spain) – Best Graphics
FPS Guru – Best Multiplayer
[ Voor 42% gewijzigd door Andyk125 op 21-06-2011 09:25 ]
Wat wordt BF3 toch een GEWELDIGE game!!
Verheug me op de eerste publieke alpha.

Ik hoop dat ze tegen september toch al in de beta fase zijn?Stewie! schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:33:
Wat wordt BF3 toch een GEWELDIGE game!!![]()
Hmm, klopt, mijn fout, ik ben benieuwd of BF3 hier ook gebruik van maakt, DICE heeft al aangegeven dat ze in ieder geval geen 64bit versie maken.Pukker schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 00:36:
[...]
Ja dat klopt dat BF2 max 2gb ram ondersteunde dat probleem in namelijk opgelost met de laatste patch zover ik weet
Kleine nieuws items:
bronThe map in Thunder Run will not have a multi player version, but we can expect to see desert maps with many vehicles. There will not be kill streak assets as DICE want’s every player to control their vehicle. Hopefully this means that all the vehicles we have seen in single player will make their way into multi player. DICE is looking to go the step further with Battlefield 3. They were disappointed with the support for E-sports in Bad Company 2 and want that to change. Also there will be a considerable amount of vehicle unlocks compared to Bad Company 2. Finally, Karl-Magnus Troedsson answers a question about Mod Tools. He states that they haven’t given up the idea but it’s a hard one.
Dan moet er ook niet zo'n kansloze speculatie in de TS staan, dat is gewoon vragen om dit soort discussies...DanielWW2 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:00:
[...]
Dit lijkt mij toch vrij duidelijk:Blue-Tiger schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:29:
[...]
Dan moet er ook niet zo'n kansloze speculatie in de TS staan, dat is gewoon vragen om dit soort discussies...
"Onderstaande systeemeisen zijn een pure schatting gebaseerd op de stand van de maan en de laatste updates over de zonnevlekken. Je mag ze serieus nemen maar dat zou geen goede gevolgen hebben. "
Andere optie is geen specs plaatsen. Maar dat houd de discussie echt niet tegen. ZOlang er niets bekend is hou je deze discussie's. Kansloze speculatie of niet...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Als ik google op requirements voor BF3 kom ik op deze website uit:
http://enterbf3.com/battlefield-3-minimum-requirements.php
Kunnen die requirements als inschatting ook niet gewoon hier geplaatst worden?
ik heb liever die specs die gebaseerd zijn op astro tv dan "geschatte" specs die ook zomaar door een webpagina verzonnen zijn. bij de eerste is het duidelijk een grap. van de 2e krijg je alleen maar meer verwarring.Louw Post schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:42:
Als ik google op requirements voor BF3 kom ik op deze website uit:
EDIT:
iedere tweakers kan wel verzinnen dat een dual core vereist is en een quadcore alleen maar beter zou zijn.
maar ik durf te wedden dat D525 atom dual core niet gaat werken of een AMD fusion e-350 en die zijn toch ook dual core.
gewoon even je Pentium3 bewaren tot de officiele requirements beschikbaar zijn
[ Voor 22% gewijzigd door Proxx op 21-06-2011 12:21 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Goed nieuws voor de Xbox 360 gamers. Er is speciale belichting die alleen op Xbox360 verschijnt.
http://www.consolemonster...erfeed&utm_medium=twitter
Volgens Johan Andersson is het awesome.
lraburger schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:21:
Goed nieuws voor de Xbox 360 gamers. Er is speciale belichting die alleen op Xbox360 verschijnt.
#1 TrafficCone 11:16 21 Jun 2011 GMT
I'm sorry, where does it say it will be exclusive to the 360 version? It says it's on the 360, but not exclusive.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
"the Xbox 360 version of Battlefield 3 will come with an "awesome" feature"
"we have a special lighting solution on Xbox 360 as well that we haven't talked about yet, it's also pretty awesome"
Lijkt mij toch een 360 exclusive. En ook al speel ik niet op de console, het maakt mij wel nieuwsgierig. Welke techniek gebruiken ze? En vooral: Waarom?
Er staat in zijn bericht ook dat het een oplossing is inderdaad. Misschien dat het te maken heeft met belichting die niet op de Xbox360 (en misschien ook wel op de PS3) mogelijk is, maar dat ze er bij de Xbox360 iets op gevonden hebben.
Hopelijk geven ze snel wat uitleg.
Hopelijk geven ze snel wat uitleg.
Verwijderd
Het is inderdaad een 'solution', omdat het betere niet mogelijk is blijkbaar. Kunnen ze toch op een andere manier in de buurt komen met dat effect.
[YouTube: http://youtu.be/-1LSRDTJryo]
Weet niet of dit al eerder is gepost. Kheb nog even een aantal pagina's doorgebladerd maar kwam de video niet tegen. Mocht het nu wel al voorbij zijn gekomen, alvast excuses voor de repost...
Weet niet of dit al eerder is gepost. Kheb nog even een aantal pagina's doorgebladerd maar kwam de video niet tegen. Mocht het nu wel al voorbij zijn gekomen, alvast excuses voor de repost...

Ik heb een paar dagen geleden MoH limited edition gekocht ( die met BF3 Beta invite). En ik had daar problemen mee met de installatie. Dus ik heb de EA support gebeld. Kort gesprekje gehad, alles verliep soepel.
Aan het eind vroeg ik nog hoe het zat met de Beta van battlefield 3, hoe ik daar geinformeerd over zal worden. De meneer aan de lijn zei dat ik ongeveer eind JULI een email zou moeten krijgen met de instructies over de Beta.
Dus als de Open beta in September is, dan zal Closed Beta wel in augustus zijn? toch?
Aan het eind vroeg ik nog hoe het zat met de Beta van battlefield 3, hoe ik daar geinformeerd over zal worden. De meneer aan de lijn zei dat ik ongeveer eind JULI een email zou moeten krijgen met de instructies over de Beta.
Dus als de Open beta in September is, dan zal Closed Beta wel in augustus zijn? toch?
Verwijderd
Ziet er allemaal zo ontzettend gescriped uit!ChojinZ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:54:
[video]
Is het uiteraard ook ...Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:38:
[...]
Ziet er allemaal zo ontzettend gescriped uit!
Heb zelf een paar honderd uur in BC2 zitten, heb de SP nooit aangeraakt. Verwacht niks anders met BF3. Daar koop ik het niet voor.
Ja, logisch he, zonder scripts geen game.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:38:
[...]
Ziet er allemaal zo ontzettend gescriped uit!
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Het ziet er enorm goed uit. De animaties, was al bekend, maar het ziet er allemaal zo realistisch uit. Hoe de soldaat voor je neervalt. Hij zakt gewoon in elkaar, werd er bijna naar van. De terugslag als je geraakt wordt door vijandelijk vuur en de galm aan het eind als een collega de rest toeschreeuwt. Erg mooi!
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:36:
[...]
Zullen we het topic niet gewoon sluiten? Als we deze informatie ook al niet meer mogen sharen....
Niet lullig bedoeld hoor maar het is nu eenmaal zo. Ikzelf vond het wel een relevante post maar het probleem is dat een relevante post steeds op een waslijst van mijn specs en kan mijn PC het wel aan posts eindigen.tehsojiro schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:30:
[...]
lekker logisch ook om discussieren over hardware te verbieden op een site waar iedereen met hardware bezig is

Daar ben ik het dan niet mee eens want iedereen met ook maar en beetje kennis van hardware kan wel raden dat dat gewoon BS is.Blue-Tiger schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:29:
[...]
Dan moet er ook niet zo'n kansloze speculatie in de TS staan, dat is gewoon vragen om dit soort discussies...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe videokaart, denken jullie dat BF3 lekker speelbaar (en mooi) zal zijn met een HD 6950 2GB?
En hoe draait BC2 hiermee?
Verwijderd
lees je de topicwaarschuwing sowieso wel?Yintha schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:34:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe videokaart, denken jullie dat BF3 lekker speelbaar (en mooi) zal zijn met een HD 6950 2GB?
En dat bedoelde ik nou.

Yintha schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:34:

Zeg eens eerlijk: Heb je de laatste 5 pagina's van dit topic wel gelezen? Of zag je het topic voorbij komen en had je toen zoiets van: " hey, laat ik hier eens mijn vraag dumpen" ?
Maar om antwoord op je vraag te geven:
Nee, dat gaat niet draaien. je hebt minimaal een tri-cf setup nodig. Je zal er dus nog 2 6950's bij moeten kopen. En dan nog kan je alles op minimaal spelen. Overigens is het eea wel afhankelijk van de stand van de maan (meer info hierover is te krijgen bij Tsurany)
En daarbij moet je minimaal 2x een i7-2600k hebben. Allebei op 4 Ghz.ChojinZ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:38:
[...]
![]()
Zeg eens eerlijk: Heb je de laatste 5 pagina's van dit topic wel gelezen? Of zag je het topic voorbij komen en had je toen zoiets van: " hey, laat ik hier eens mijn vraag dumpen" ?
Maar om antwoord op je vraag te geven:
Nee, dat gaat niet draaien. je hebt minimaal een tri-cf setup nodig. Je zal er dus nog 2 6950's bij moeten kopen. En dan nog kan je alles op minimaal spelen. Overigens is het eea wel afhankelijk van de stand van de maan (meer info hierover is te krijgen bij Tsurany)
Ik had begrepen dat Sandy Bridge niet gesupport wordt. Schijnt te oud en te traag te zijn. Je hebt minimaal Ivy Bridge nodig...Niellie41 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:41:
[...]
En daarbij moet je minimaal 2x een i7-2600k hebben. Allebei op 4 Ghz.
Hmm ja de stand van de maan is wel goed want ik heb een draaiende koepel op het dak als gamehok.
sorry ik schaam me heel diep hoor jongens ^^
Het is je vergeven. Maar de volgende keer wel eerst ff wat inlezen voordat je post.Yintha schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:44:
Hmm ja de stand van de maan is wel goed want ik heb een draaiende koepel op het dak als gamehok.
Je ben zo ongeveer de eerste die zijn fout toegeeft dus we vergeven je wel.Yintha schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:44:
Qua specs weten we alleen dat een GTX 580 het op 1920x1080 niet maxed met 8xAA en 16xAF trekt.
Dus echt maxed out hebben we nog steeds niet gezien.
Hoge settings mag je wel verwachten maar maxed kan je vergeten.
Sorry hoor, maar hoe weet je dat? Omdat die Game PC's op E3 een GTX580 hadden? En hoe kunnen ze dan gezien hebben dat het daar niet maxed out was? Of is dit bevestigd door iemand?DanielWW2 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Je ben zo ongeveer de eerste die zijn fout toegeeft dus we vergeven je wel.
Qua specs weten we alleen dat een GTX 580 het op 1920x1080 niet maxed met 8xAA en 16xAF trekt.
Ik denk dat het te maken heeft ermee dat de xbox 360 het anders niet kan bijbenen??? Is maar een gokjelraburger schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:21:
Hoe ziek zou het zijn als je 2x een i7-2600k op je moederbord hebt met 5 Ghz per stuk?Niellie41 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:41:
[...]
En daarbij moet je minimaal 2x een i7-2600k hebben. Allebei op 4 Ghz.
OT: Dat met die GTX 580 heb ik ook al ergens iets van gelezen, zal eens gaan zoeken
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Verwijderd
[quote]thehawk007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:18:
[...]
Ik denk dat het te maken heeft ermee dat de xbox 360 het anders niet kan bijbenen??? Is maar een gokje
[...]
het is een vast staand feit dat de consoles het niet bij kunnen benen,
Daarom is het ook naar beneden geschaald om het te laten draaien op console.
Maar mischien is het juist omdat er voor Xbox beter geprogameerd kan worden, zodat ze op de Xbox een bepaald lighting effect wel kunnen laten draaien en bij PS3 niet.
Ik zou anders geen logische verklaring kunnen vinden waarom ze het anders zouden zeggen
[...]
Ik denk dat het te maken heeft ermee dat de xbox 360 het anders niet kan bijbenen??? Is maar een gokje
[...]
Maar mischien is het juist omdat er voor Xbox beter geprogameerd kan worden, zodat ze op de Xbox een bepaald lighting effect wel kunnen laten draaien en bij PS3 niet.
Ik zou anders geen logische verklaring kunnen vinden waarom ze het anders zouden zeggen
Dat hoop ik ook, in septemberAsgaro schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:37:
[...]
Ik hoop dat ze tegen september toch al in de beta fase zijn?
wat ik bedoel is dat de ps3 het wel gewoon kan "bijhouden" maar de xbox totaal niet, en dat ze daarom deze andere belichting hebben gemaakt, die minder specs vergt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:30:
[quote]thehawk007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:18:
[...]
[...]
Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012
Kansloos? Ik vind hem zelf prachtig verzonnen.Blue-Tiger schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:29:
[...]
Dat is dus precies mijn redenatie, valse system requirements leveren nog veel meer discussie op en geven mensen valse hoop. Mensen mogen of lekker zelf nadenken of op gamer.nl gaan praten, dat forum is voor het lagere niveau bedoeld.Proxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:12:
[...]
ik heb liever die specs die gebaseerd zijn op astro tv dan "geschatte" specs die ook zomaar door een webpagina verzonnen zijn. bij de eerste is het duidelijk een grap. van de 2e krijg je alleen maar meer verwarring.
EDIT:
iedere tweakers kan wel verzinnen dat een dual core vereist is en een quadcore alleen maar beter zou zijn.
maar ik durf te wedden dat D525 atom dual core niet gaat werken of een AMD fusion e-350 en die zijn toch ook dual core.
Belichting zal wel zo gedaan zijn dat ze de sterke kanten van de verschillende apparaten aanroepen.
Nee, dat weten we ook nog niet. We weten nog niks. We kunnen alleen nog maar speculeren.DanielWW2 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:52:
[...]
Je ben zo ongeveer de eerste die zijn fout toegeeft dus we vergeven je wel.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Laat duidelijk het verschil tussen console gamers en pc gamers zien, console gamers parkeren liever achteruit in.ChojinZ schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:54:
[video]
Dat weten we dus wel aangezien een van de devs bij DICE had getweet dat een GTX570 BF3 niet max aan zou kunnen en verder was er ook gezegd dat een GTX580 die de eerste demo's draaide dit niet maxed deed.rickyy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:51:
[...]
Nee, dat weten we ook nog niet. We weten nog niks. We kunnen alleen nog maar speculeren.
Ja en nee, op dit moment (pre-alpha versie) kan (nog) niet maxed out gespeeld worden met een GTX580.DanielWW2 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:29:
[...]
Dat weten we dus wel aangezien een van de devs bij DICE had getweet dat een GTX570 BF3 niet max aan zou kunnen en verder was er ook gezegd dat een GTX580 die de eerste demo's draaide dit niet maxed deed.
Wellicht bestaat er nog ruimte om het een en ander te tweaken voordat BF3 "Gold" gaat.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Verwijderd
En waarom is de PS3's video veel kleiner? Maargoed, de games zijn een verschil van dag en nacht, echt goed van DICE dat ze gebruik maken van de nieuwste hardware. Hopelijk spoort dit ook andere developers aan.Tsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Laat duidelijk het verschil tussen console gamers en pc gamers zien, console gamers parkeren liever achteruit in.
Zou wel mooi zijn voor de MoH'ers, maar een maand closed beta en daarna nog een week of 2 open beta... Het zou mij verwonderen.Gediminas schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:14:
Ik heb een paar dagen geleden MoH limited edition gekocht ( die met BF3 Beta invite). En ik had daar problemen mee met de installatie. Dus ik heb de EA support gebeld. Kort gesprekje gehad, alles verliep soepel.
Maar zeg nooit nooit: de BFBC2 beta kreeg veel feedback maar werd pas ná de release geimplementeerd via patches, wegens tijdsgebrek

Ze nemen alles allezins héél serieus, als je ziet dat ze bij de e-Sports ook een kans willen maken.
Dat is toch niet meer dan logisch? Bedoel een beta vlak voor de release betekent dat het spel al bijna af is, niks nieuws aan toegevoegd wordt en al naar de drukker gaat. Natuurlijk komt alles uit de beta dan in latere patches, alle fixes en aanpassingen moeten ook getest worden.
Wow echt niemand die op Stewie reageert?
Kunnen we hier uit concluderen dat het inderdaad september word voor de beta?
Mjah, dat was tijdens de E3 al bekend hoor
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Ow

Dacht dat Stewie met een nieuwtje kwam.
Heb bfbc2 maar weer eens afgestoft om weer in te komen voordat Bf3 uitkomt.
Volgens mij kun je het (nog) niet vergelijken aangezien de BF3 footage van PS3 offscreen was, terwijl PC versie direct-source feed was. Echt drastische dingen kun je wel spotten, maar de subtiele verschillen, die voor mij een game maken (of niet), kun je er nu nog niet uit pikkenTsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Laat duidelijk het verschil tussen console gamers en pc gamers zien, console gamers parkeren liever achteruit in.
ScherpTsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:54:
[...]
Via http://www.thatvideogameb...r-crysis-2steam-incident/DLC deal the reason for Crysis 2/Steam incident
As many will know, Crysis 2 is no longer available on Steam, mysteriously disappearing from the digital service last week.
GiantBomb have found the reason behind the removal, as they contacted an EA spokesperson. A statement read: ”EA had nothing to do with Steam’s decision to drop Crysis 2.
“Steam has imposed a set of business terms for developers hoping to sell content on that service,” it said last week, “many of which are not imposed by other online game services.”
According to the website, the real reason is that Crytek had set up an exclusive DLC deal with another digital distributor. Steam took the game down because it would not be able to offer the DLC. While Alice: Madness Returns has been put up on Steam, it’s unclear if future EA titles will also head to the service.
Hmm, dit is toch een lichtpuntje in het "Komt BF3 nu wel of niet naar Steam" - verhaal!
[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 21-06-2011 19:50 ]
hoezo lichtpuntje?
EA heeft gezegd dat ze alles het liefst via Origin willen doen. Dat betekend dat er dan misschien ook exclusieve DLC komt voor Origin om die versie te promoten. Dan reageerd steam daar weer op door te zeggen: Dan is hij hier niet meer te koop. Zelf heb ik er weinig moeite mee omdat ik hem via EA-DM wat later Origin is geworden, heb gekocht maar voor de mensen die hem dan op steam hebben, is het balen. Dan krijg je namelijk de vraag of het uberhaupt nog wel mogelijk is om DLC te kopen voor de steam versie, omdat die meestal verschilt van de EADM/Origin versie. Zo kun je DLC gekocht op steam niet gebruiken voor de EADM/Origin versie en vice versa.
EA heeft gezegd dat ze alles het liefst via Origin willen doen. Dat betekend dat er dan misschien ook exclusieve DLC komt voor Origin om die versie te promoten. Dan reageerd steam daar weer op door te zeggen: Dan is hij hier niet meer te koop. Zelf heb ik er weinig moeite mee omdat ik hem via EA-DM wat later Origin is geworden, heb gekocht maar voor de mensen die hem dan op steam hebben, is het balen. Dan krijg je namelijk de vraag of het uberhaupt nog wel mogelijk is om DLC te kopen voor de steam versie, omdat die meestal verschilt van de EADM/Origin versie. Zo kun je DLC gekocht op steam niet gebruiken voor de EADM/Origin versie en vice versa.
Is normaal dat ze alles op Origin willen hebben, maar welke EA games zijn nu wel op Origin en niet op Steam te vinden?
Crysis 2, maar dat was dus door een DLC deal, dat door Crytek was geregeld. Niet door EA.
Het volledige BF2 packet met alle expansions is zelfs op Steam.
Ik denk dat EA maar al te goed weet dat ze een game als BF3 op Steam ook moeten brengen.
Betreffende je DLC verhaal: DICE zal wel slim genoeg zijn om geen exclusieve deals te sluiten zoals Crytek, toch niet als daardoor de DLC niet op Steam komt.
Crysis 2, maar dat was dus door een DLC deal, dat door Crytek was geregeld. Niet door EA.
Het volledige BF2 packet met alle expansions is zelfs op Steam.
Ik denk dat EA maar al te goed weet dat ze een game als BF3 op Steam ook moeten brengen.
Betreffende je DLC verhaal: DICE zal wel slim genoeg zijn om geen exclusieve deals te sluiten zoals Crytek, toch niet als daardoor de DLC niet op Steam komt.
Hier ook nog het een en ander wat interessant is:
Quick- en equip-knife beschikbaar in BF3
Het nieuws vliegt om de oren en is slechts kwestie van uit de lucht pakken. Alan Kertz aka Demize99, Senior Gameplayer designer van DICE, antwoordt op zijn Twitter een aantal belangrijke vragen. Dit keer gaat het om hoe je je knife (mes) en granaat kunt gebruiken in het spel. Daar waar je in de Bad Company serie je alleen de mogelijkheid had tot quick knife, waarbij met één druk op de knop meteen je mes tevoorschijn haalde en gebruikte, moest je het in de andere Battlefield titels eerst selecteren d.m.v. het scrollen of snelle toets om vervolgens daarna nog te klikken voor gebruik.
Voor beide liefhebbers goed nieuws, op de PC zal in het uiteindelijke spel namelijk mogelijk zijn om je mes te selecteren (equip-knife) of met één druk op de knop meteen gebruiken (quick-knife). Het maakt echter voor de snelheid van het steken niet uit, het gaat beide even snel. Je voordeel haal je dus puur uit het 'tevoorschijn' halen van je mes. Het selecteren van je mes kan overigens ook zoals vanouds door te 'scrollen'.
De reden voor het implementeren van deze beide functies ligt voor de hand volgens Demize99 in een tweet, er zijn namelijk mensen die liever met een mes in de hand lopen en waarom zouden we deze spelers benadelen? 'Laten we ze beide houden!'.

Tot slot, geldt dit ook voor het gebruiken van een granaat. Je kunt of je granaat eerst selecteren en dan gooien of meteen zoals in Bad Company(2) d.m.v. één toets direct gebruiken.
Opmerking: Voor de X360 & PS3 versie geldt dit uiteraard niet, doordat er te weinig knoppen zijn zul je in deze versies alleen gebruik kunnen maken van quick-knife en quick-throw van granaten!
En
"Squad leaders kunnen op alle Squad Members spawnen"
We hebben eerder gezien op beelden die zijn verschenen tijdens de E3, maar het is nu echt zeker met nog wat extra informatie. Battlefield 3 Senior Gameplay designer Alan Kertz, beter bekend als Demize99, bevestigde onlangs via Twitter dat Squad Members inderdaad alleen kunnen spawnen op hun Squad Leader. Dit is precies zoals we in Battlefield 2 gewend waren, maar het houdt hier niet op.
Terwijl de Squad Members alleen op hun Squad Leader kunnen spawnen, kan de Squad Leader juist op iedere member binnen zijn squad spawnen. Volgens Kertz heb je hierdoor een mooie balans tussen de squad systemen in de Bad Company serie en andere Battlefield titels.

BRON: www.battlefield3.nl
Ook staat er op die site dat bf3 meer voertuig unlocks krijgt, maar dat is logisch.
Quick- en equip-knife beschikbaar in BF3
Het nieuws vliegt om de oren en is slechts kwestie van uit de lucht pakken. Alan Kertz aka Demize99, Senior Gameplayer designer van DICE, antwoordt op zijn Twitter een aantal belangrijke vragen. Dit keer gaat het om hoe je je knife (mes) en granaat kunt gebruiken in het spel. Daar waar je in de Bad Company serie je alleen de mogelijkheid had tot quick knife, waarbij met één druk op de knop meteen je mes tevoorschijn haalde en gebruikte, moest je het in de andere Battlefield titels eerst selecteren d.m.v. het scrollen of snelle toets om vervolgens daarna nog te klikken voor gebruik.
Voor beide liefhebbers goed nieuws, op de PC zal in het uiteindelijke spel namelijk mogelijk zijn om je mes te selecteren (equip-knife) of met één druk op de knop meteen gebruiken (quick-knife). Het maakt echter voor de snelheid van het steken niet uit, het gaat beide even snel. Je voordeel haal je dus puur uit het 'tevoorschijn' halen van je mes. Het selecteren van je mes kan overigens ook zoals vanouds door te 'scrollen'.
De reden voor het implementeren van deze beide functies ligt voor de hand volgens Demize99 in een tweet, er zijn namelijk mensen die liever met een mes in de hand lopen en waarom zouden we deze spelers benadelen? 'Laten we ze beide houden!'.

Tot slot, geldt dit ook voor het gebruiken van een granaat. Je kunt of je granaat eerst selecteren en dan gooien of meteen zoals in Bad Company(2) d.m.v. één toets direct gebruiken.
Opmerking: Voor de X360 & PS3 versie geldt dit uiteraard niet, doordat er te weinig knoppen zijn zul je in deze versies alleen gebruik kunnen maken van quick-knife en quick-throw van granaten!
En
"Squad leaders kunnen op alle Squad Members spawnen"
We hebben eerder gezien op beelden die zijn verschenen tijdens de E3, maar het is nu echt zeker met nog wat extra informatie. Battlefield 3 Senior Gameplay designer Alan Kertz, beter bekend als Demize99, bevestigde onlangs via Twitter dat Squad Members inderdaad alleen kunnen spawnen op hun Squad Leader. Dit is precies zoals we in Battlefield 2 gewend waren, maar het houdt hier niet op.
Terwijl de Squad Members alleen op hun Squad Leader kunnen spawnen, kan de Squad Leader juist op iedere member binnen zijn squad spawnen. Volgens Kertz heb je hierdoor een mooie balans tussen de squad systemen in de Bad Company serie en andere Battlefield titels.

BRON: www.battlefield3.nl
Ook staat er op die site dat bf3 meer voertuig unlocks krijgt, maar dat is logisch.
@asgoro
Dat heeft er ook mee te maken dat die DLC van BF2 niet exclusive is. Daar ging het ze toch om?
Maar idd, het zou voor EA en DICE beter zijn als het op beide platformen komt omdat Steam gewoonweg veel groter is.
Dat heeft er ook mee te maken dat die DLC van BF2 niet exclusive is. Daar ging het ze toch om?
Dus dan gaat het verhaal van BF2 niet meer op?According to the website, the real reason is that Crytek had set up an exclusive DLC deal with another digital distributor. Steam took the game down because it would not be able to offer the DLC.
Maar idd, het zou voor EA en DICE beter zijn als het op beide platformen komt omdat Steam gewoonweg veel groter is.
Verwijderd
Dat is wel mooi nieuws, dat je op de pc de grenade en knife gewoon vast kan houden, was in BF2 ook zo idd. Zou echt een gemis zijn anders voor BF3;)
Dat vind ik raar aangezien er een equiped-knife te zien was in de versie die werd getoond bij Jimmy Fallon. Ongeveer in het begin dat hij mag spelen als hij een verkeerd knopje indrukt.Opmerking: Voor de X360 & PS3 versie geldt dit uiteraard niet, doordat er te weinig knoppen zijn zul je in deze versies alleen gebruik kunnen maken van quick-knife en quick-throw van granaten!
Verwijderd
volgens mij gooit hij daar ook meteen zijn granaat.Baexed schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:56:
[...]
Dat vind ik raar aangezien er een equiped-knife te zien was in de versie die werd getoond bij Jimmy Fallon. Ongeveer in het begin dat hij mag spelen als hij een verkeerd knopje indrukt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
LET OP: Problemen met de Beta? Het BF3 problemen topic.
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in Het BF3 hardware topic.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien
LET OP: Problemen met de Beta? Het BF3 problemen topic.
Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in Het BF3 hardware topic.
De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl
Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien