.oisyn schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:24:
[...]
Het is fucking veel werk om een interne tool geschikt te maken voor het grote publiek. Dat betekent ook het vrijgeven van build cluster software, en als gebruiker zul je dingen als Maya, Perforce en Incredibuild moeten aanschaffen. En dan heb ik het niet eens over licentieproblemen in de programmacode.
Sorry ik heb even op die dingen gegoogled, en waarom zou je die in hemelsnaam nodig hebben om de map editor beschikbaar te stellen? Je weet wel die dingen die vroeger bij elk spel werden meegeleverd, en tegenwoordig nog steeds bij genoeg spellen.
SC2 kan toch ook gewoon een map editor meeleveren zonder Incredibuild? En als je het voor een shooter wilt, kijk naar Arma2, die hebben ook gewoon een level editor meegeleverd. Waarom zou je in hemelsnaam cluster software nodig hebben voor een map editor?
Dit zijn dingen die tot 5 jaar geleden standaard werden meegeleverd bij zo ongeveer elke FPS. Waarom zou je map editor licentieproblemen opleveren?
Waarom ze het niet doen is volgens mij eerder omdat ze dan geen geld voor mappacks kunnen vragen. Nogal moeilijk om geld te vragen voor iets wat zo gekopieerd wordt door de community. Granted je blijft het verschil tussen ranked en unranked houden, dus dat valt waarschijnlijk in de praktijk ook wel mee.
[
Voor 195% gewijzigd door
Sissors op 19-09-2011 16:22
]