Realisme kan natuurlijk maar tot zover op een virtueel platform, je kan nooit de echte angst, adrenaline, het gevoel, het geluid of de omgeving.
Het moet wel een spel blijven en leuk blijven vooral, dat inspraak van echte soldaten helpt heeft MOH wel bewezen

maar dat lag meer aan de keuze een codkiller te willen zijn. Waar die inspraak echt kan helpen is de wijze waarop de soldaten zich gedragen (SP dan) orders worden gegeven, zich bewegen, de wapenhandling, informatie over de omgevingen en tactieken die men gebruikt of de vijand gebruikte enz.
Ook zou het fijn zijn als de vijanden niet als dolle honden op je afrennen en ook orders geven om te flankeren, surpressen, cover gebruiken enz.
Ik hoop dat ze bij BF 3 iig niet te veel overdreven rambo stijl gaan laten spelen en de mede NPC's ook dood kunnen gaan. Dat was bij Bc2 wel jammer, jij was zo dood maar hun stonden gewoon vrolijk in een hagelbui van kogels te schreeuwen dat je maar even cover moet zoeken
In de MP wil ik gewoon lekker veel tactiek, een goede bak realisme in de wapenhandling, de hitboxes ook lichaamsdelen beïnvloeden waarbij bv een schot in je arm zorgt dat je voor geen meter kan richten, een schot in je been stopt je om te rennen, een headshot op de helm niet een instant hit is met een normaal wapen en in de face wel bv. Ik heb zo vaak gehad dat je een sniperhit recht op de neus van een speler raakt maar gewoon geen kill krijgt.
Ook zou het wel gaaf zijn als je je langste afstand qua hit per wapen kan zien, nu zie je wel een bonus per meter over 200 meter geloof ik van marksman shot maar dat kan je nergens meer terug zien in de stats.
Verder meer van hetzelfde wat goed was in bf2 en bc2.
Hopelijk ook een beetje logische en gebalanceerde classes.
Als laatste puntje zou ik ook dat sprinten een max geven en een penalty voor accuracy als je een tijdje hebt gesprint. Geen soldaat kan staand een accuraat schot geven met een sniperwapen na 300 meter te hebben gesprint. Even een cooldown geeft ook veel meer dynamiek, ga je vol voor de cover met de kans op vijanden en lage accuracy of wacht je toch eerst tot je weer normaal kan richten en doe je wat rustiger aan?
Wat betreft die lighting hoop ik wel dat de overdreven glimmende en overbelichte oppervlaktes tot een minimum worden beperkt en er gebruikt gemaakt word van dynamische weers en omgevings effecten, sneeuw- en zandstormen die af en toe afnemen/stoppen, maps met grote afstanden qua zicht en lekker goed bebouwde chaos maps gericht op CQB.
* Niet meer van die idiote nametags boven je hoofd, leer maar eerst de uniformen te herkennen voordat je schiet
* Geen crosshairs, dus je ben verplicht om te aimen.
* 2 hits = dood of zwaar gewond, afhankelijk van waar je geraakt wordt.
* Minimale hud, enkel je ammo count en de stand van selective fire moet je kunnen zien.
* Wil je de positie van je teamgenoten willen zien, dan kun je die eventueel via je mobiele navigatie opvragen.
* Maximum van 2 snipers per team, in RL is het aantal snipers namelijk ook een stuk lager.
Ik zou heel veel in twee opties verwerken, HC voor alle bovenstaande punten, SC voor de 'beginners' die niet zoveel ervaring hebben enz.
Ik zou voor HC gaan. Enige wat natuurlijk lastig is is het gezeik van max 2 snipers, ben je net lekker bezig ga je even dood, hop je plaats weer weg als sniper. Dan zou voor elke class een max moeten zijn. Er lopen ook geen 8 medics rond in een team

Ik denk dat je de gameplay sterk verminderd van een spel als bf als je zulke limits gaat stellen. De mate van hoe goed de spelers in elke class zijn is dan van zo'n hoge invloed op het spel dat als je een slechte speler hebt, het hele team faalt. Je merkt het ook erg goed in een quake wars, is er eentje niet goed in bijvoorbeeld de brug repairen dan faalt het team.
Zoals al vaker aangehaald, het moet wel leuk blijven om te spelen. Wil je echt dergelijke realisme dan komt er wel een mod voor. Dat die mod goed is en veel spelers heeft betekent niet dat die gelijk BETER is dan de originele gameplay natuurlijk
De kaart constant vind ik ook eigenlijk wat overbodig, gewoon een opvraagbare echte map/gps scherm zoals bij ArmA is veel leuker en realistischer. HUD is eigenlijk sowieso niet realistisch, alleen kan je op een pc niet merken hoeveel clips je verbruikt hebt. Op het magazijn kijken zou bij een aantal wapens wel mogelijk zijn, aug bijv. heeft doorzichtige kunstof clips geloof ik.
[Voor 37% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2011 10:51]