• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 03:37
Is het nog steeds mogelijk om de Limited Edition te kopen van MOH 2010 en dan zo'n Beta key krijgen (niet gelijk krijgen maar zodra de Beta er is)?
En weet iemand ook wanneer de beta begint?

100ste Bericht :P

[Voor 8% gewijzigd door nukidin247 op 14-03-2011 19:31]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25

Stewie!

Keen must die!

Zodra ze de datum prikken zullen ze hem vast en zeker aankondigen ;) Een nieuwe beta is altijd goede PR.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik hoop trouwens wel dat ze de netcode en/of hit detection van Frostbite 1.5 (BC2) flink hebben verbeterd of hebben herschreven in Frostbite 2. Ik wordt af en toe zo doodziek van die momenten dat je een vijand ziet en je elkaar tegelijk neerschiet... Het haalt de hele lol uit het spel bij momenten en het is naar mijn mening ook een punt waarop gameplay voor realisme moet gaan.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:04
Propane schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:41:
Ik hoop trouwens wel dat ze de netcode en/of hit detection van Frostbite 1.5 (BC2) flink hebben verbeterd of hebben herschreven in Frostbite 2. Ik wordt af en toe zo doodziek van die momenten dat je een vijand ziet en je elkaar tegelijk neerschiet... Het haalt de hele lol uit het spel bij momenten en het is naar mijn mening ook een punt waarop gameplay voor realisme moet gaan.
8)7 Lijkt met toch dat dat juist de bedoeling is, dat je elkaar neer kan schieten? Immers, een kogel hoort onderweg te zijn. Impact on clic (er zal vast een mooie technische term voor zijn) is juist niet gewenst in een FPS.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

AllSeeyinEye schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:08:
[...]

8)7 Lijkt met toch dat dat juist de bedoeling is, dat je elkaar neer kan schieten? Immers, een kogel hoort onderweg te zijn. Impact on clic (er zal vast een mooie technische term voor zijn) is juist niet gewenst in een FPS.
Het kan zelfs met knifen.... 8)7

Ik gok eerder dat het met je ping te maken heeft.
Als je beide op de miliseconde op elkaar schiet dan kan je elkaar inderdaad doodschieten. Lijkt me dat zoiets in real life ook prima kan als je tegelijkertijd schiet. Echter daar zijn de omstandigheden anders waardoor het minder vaak voorkomt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-06-2022

Sak3d

Reise, Reise

Propane schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:41:
De netcode is idd niet geweldig; geraakt worden terwijl je (op jou scherm) al om de hoek bent etc :( .
Tsurany schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:52:
[...]

Ga even ergens anders moeilijk doen zeg. Waarom ga je zo lopen zeuren of 1080p nu wel of niet de meest gebruikte resolutie is. Het gaat er om dat de PC veel hogere eisen heeft omdat het, in tegenstelling tot consoles, vaak op een hogere resolutie speelt en daarbij nog allerlei extra effecten aan heeft.
Daarnaast geeft die groei wel aan dat over een paar maanden het aantal 1080p schermen nog hoger is. En vergeet niet dat veel mensen met een lage resolutie zoals 1024*768 waarschijnlijk ook geen pc hebben die Battlefield 3 aan kan.
Laat hem lekker in zn eigen wereld leven joh ;)

[Voor 37% gewijzigd door Sak3d op 14-03-2011 23:41]

• Propane
  • Niet online
De situaties waarin het voorkomt in BC2 zijn over het algemeen close combat (max. 5m afstand). Een M16A2 kogel legt die afstand in nog geen 6ms af. Praktisch impact on click en je moet dus inderdaad al op de milliseconde tegelijk schieten wil je elkaar ook tegelijk neerleggen. Maar het komt in BC2 zo vaak voor dat het niet meer leuk óf realistisch is... Daarbij duurt het soms ook nog eens paar tiende van een seconde voordat je zelf dood neervalt nadat je de ander hebt gedood of vice versa. Dat is geen bullet travel meer, dat is gewoon slechte netcode/hit reg (ping heb ik nog nooit problemen mee gehad, lang leve glasvezel).

Daarom zeg ik ook, het is een punt waarop gameplay voor realisme moet komen. De situaties in BC2 moet je je als het volgende voor stellen: Jij en een vijand lopen allebei langs een kant van een gebouw tot op een hoek en op die hoek knal je tegen elkaar op en blijf je allebei knockout liggen... Wie heeft daar baat bij in een spel?
Het probleem is dat de verbinding niet snel genoeg is om te bepalen wie daadwerkelijk eerder schoot als het op een paar miliseconde aan komt. Dat ga je gewoon niet kunnen veranderen, dat zal je altijd blijven houden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-04 13:23
Ik heb het idee dat ik in BC2 vaker "om het hoekje" dood ga dan bij BF2. En de simultanious kills gebeurt inderdaad vaker bij een hoge ping dan met een lage.

@propane, ik denk echter dat ze dit toch express hebben gedaan. Beter beiden dood dan eentje, die zeker weet dat hij ook schoot.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

zAo

GPLv2 Fanboy

Sak3d schreef op maandag 14 maart 2011 @ 23:17:
[...]
De netcode is idd niet geweldig; geraakt worden terwijl je (op jou scherm) al om de hoek bent etc :( .
Dit vind ik echt het meest vervelende van alles. Waarom zou je het nog proberen als er veel mensen met enige lag spelen?
Tsurany schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 01:22:
Het probleem is dat de verbinding niet snel genoeg is om te bepalen wie daadwerkelijk eerder schoot als het op een paar miliseconde aan komt. Dat ga je gewoon niet kunnen veranderen, dat zal je altijd blijven houden.
Ping wordt normaal al weergegeven in ms, voor de server is dit waarschijnlijk nog preciezer te bepalen. Andere games hebben dit toch ook vele male minder?
zAo schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:22:
Ping wordt normaal al weergegeven in ms, voor de server is dit waarschijnlijk nog preciezer te bepalen. Andere games hebben dit toch ook vele male minder?
Alle shooters hebben er mee te maken, althans ik heb nog geen shooter gespeeld waarbij het niet zo is.
Probleem is gewoon dat je altijd last hebt van vertraging op de verbindingen, dat moet je op een bepaalde manier oplossen zonder dat je bepaalde spelers benadeeld. De server kan zelf bepalen wanneer zaken zoals schoten aankwamen en kan vast zeer nauwkeurig bepalen wie er eerder was, echter zo heeft de speler met een snelle verbinding altijd een voordeel aangezien de speler met een wat mindere verbinding (maar alsnog prima) altijd iets later aan zal komen. Een oplossing is dus een marge nemen.

• Propane
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 01:22:
Ik weet niet of je Medal of Honor multiplayer ook hebt gespeeld, maar die is tevens ontwikkeld door DICE. Draait ook op de Frostbite engine, zij het minus de meeste Destruction 2.0. Daar heb ik het nog maar een enkele keer gezien. Blijkbaar kan het dus wel voorkomen of in ieder geval verminderd worden.

Hoe dan ook, ik hoop dus dat dit soort situaties in BF3 niet de kop op gaan steken. En inderdaad ook niet die vervelende "ik sta gvd al achter een betonnen muur en dan wordt ik alsnog afgeknalt door een assault rifle aan de andere kant van die muur omdat m'n hitbox zo'n anderhalve meter achter me lagged" momenten :P.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57
Ik speel BC2 als eerste BF en realistische shooter, daarvoor alleen UT gespeeld.

Ik heb ook vroeger wel eens voor de lol Wolfenstein en ET gespeeld, maar nooit serieus genoeg om te kunnen zeggen dat dat gedoe met die hitboxes en netcode/ping problemen er ook al waren..

Was dat ook al zo in de tijden van Wolfenstein en MOHAA dan?

Moet zeggen dat ik het in BC2 ook wel eens ervaar ja, vooral achter muurtjes en mensen die de hoek om komen zeilen..

Maar hoe het ook moge zijn, ik kijk erg uit naar BF3, en ik hoop ook deel te mogen nemen aan de BETA zonder eigenaar van MOH te zijn..

[Voor 13% gewijzigd door Jovas op 15-03-2011 15:30]

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-04 15:01
morgen kunnen we weer een nieuwe gameplay trailer o.i.d verwachten toch?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 21:06
Hopelijk multiplayer gameplay, want waar gaat Battlefield nou om? Niet om de SP in elk geval, ik vind het ook tijd verkwisting van hun om een SP campaign in te bouwen. Want wie koopt nu Battlefield om een verhaal? Zal wel weer extra kort zijn.

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Naar verluid is het marketing-technisch niet slim om alleen met een multiplayer te komen. Zal EA wel mee te maken hebben. In dit geval lijkt het me wel redelijk.

God morks in wysterious ways.

• Bulls
powersmoker schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:47:
Naar verluid is het marketing-technisch niet slim om alleen met een multiplayer te komen. Zal EA wel mee te maken hebben. In dit geval lijkt het me wel redelijk.
Ja snap ik, maar Battlefield is groot geworden met Multiplayer, en had dan ook wel Singleplayer waar dezelfde matches tegen bots gedaan kon worden. Maar uiteindelijk is het hele genre bedacht voor de multiplayer.
Dan kunnen ze wel ala Bad Company er een korte Singleplayer verhaal in maken wat nog niet eens tegen een slechte COD campaign op kan, kunnen ze dat netzogoed achterwege laten.

Het probleem met Singleplayer is dat het vaak ook weggetje weggetje maps zijn, lang gerekt met hier en daar een secundaire route, maar meer ook niet. En goedkoop dat ze zijn, gaan ze ook vaak delen van de SP omzetten in een MP map. En heeft indirect de MP toch weer te lijden onder de SP content.

Mensen die games puur voor de SP spelen zitten toch niet op een slap aftreksel van het Battlefield te wachten, laat staan dat die mensen weten hoe het speelt. Daar lees je toch alleen maar van dat het tegen valt en veel te kort is, en dat komt omdat de focus op de MP ligt. Dus houd alstublieft Battlefield voor MP.

Ze kunnen beter heel het team op de MP zetten en daarvan de maps goed balanceren.

• AllSeeyinEye
Ze kunnen....
Ze moeten.....

Feit is dat BF3 naast de welbekende multiplayer nu ook een story-based singleplayer modus krijgt. Dan doet het er toch niet toe dat dat in vorige delen niet het geval was (de 'SP' tegen bots daargelaten)?

Er zijn meer dan voldoende spelers die wel uitkijken naar de korte SP modussen van de huidige generatie shooters. En het merendeel van die mensen weet dat de speelduur daarvan vrij lineair en kort is. Toch weerhoudt het ze er niet van om het spel voor de SP modus aan te schaffen. En EA/DICE spelen hier op in door ook in BF3 een storymode te zetten.

Dat delen van mappen uit de storymode gebruikt worden als basis voor een MP map is dan uit praktisch oogpunt goed te begrijpen. Ik vind persoonlijk dat DICE hierin in BFBC2 goed is geslaagd.

[Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-03-2011 16:22]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Bulls
Nou die lang gerekte maps met te krappen chockepoints zijn echt om te huilen. 1 grote nade spam en misschien een runner die per ongeluk langs komt, daar is niets tactisch aan. Dat is gewoon droevige map design. Gecombineerd met de waardeloze infinite reload mogelijkheden. De reload crates in BF1942 en BFV waren veel meer gebalanceerd.

Nog een keer dan:

"Ze kunnen" beter de games opsplitsen in een afzonderlijke game, ik speel een Battlefield toch niet in SP modus, dus dan wil ik er ook niet voor betalen, en de mensen die SP spelen en MP nooit doen, hebben dan ook wel behoefte om minder te betalen voor de korte speelduur. Het is niet zo dat je 1 van de modi gratis krijgt bij de ander.

Breng dan een speciale SP Battlefield uit.

Maar goed dit zijn enkel mijn meningen en ervaringen.

[Voor 12% gewijzigd door Bulls op 15-03-2011 16:48]

• AllSeeyinEye
Tuurlijk splits je dit soort spellen niet op. Ik gebruik sniper rifles niet. Daar wil ik niet voor betalen. Hou dat dus maar uit het spel of optioneel...

EA/DICE speelt in op de vraag die vanuit de markt ontstaat. Dit is dat een spel een SP en een MP 'moet' hebben. Als je de SP niet wil spelen, dan doe je dat toch gewoon? Stel dat er een SP en een MP spel uitgebracht zouden worden, reken dan niet op korting, maar nog steeds een adviesprijs voor beide spellen van € 59,95 ;)

Wat de chokepoints betreft ken ik er maar 1 die wellicht wat vervelend is. Die zit echter in BFBC2:V. In BFBC2 vanilla zijn alle MP mappen goed speelbaar en verzanden in de spellen die ik speel nooit in een nade spam (PS3).

Overigens had je in BF2 behalve de kratjes ook altijd de mogelijkheid om je door een support te laten bevoorraden ;)

• ArtPhil-Flower
Wat meespeelt is dat de eerdere delen alhoewel ze op veel lof konden rekenen, tegenvielen kwa verkoopcijfers.

Verder helpt de singleplayer mensen aan te trekken die niet genoeg ervaring hebben om direct met de multiplayer uit de voeten te kunnen. En naarmate jongere generaties zich aansluiten worden dat er logischerwijs steeds meer.

Bedenk daarbij dat als je nu twintig bent, je elf was op het moment dat Battlefield 1942 de serie op de kaart zette. De computer van je papa en mama had het spel niet aangekund aangezien je een videokaart van 125 euro (Radeon 8500 of hoger), een goede processor en veel geheugen nodig had om het spel te kunnen spelen.

[Voor 32% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 15-03-2011 18:26]

Anoniem: 160457

Lol, voor 1942 had je echt geen Radeon 8500 nodig. Kon het spel zelfs redelijk spelen met een GF2 MX 32MB, dan das pas een k*t kaart. Natuurlijk met low/medium enzo maar toch.

Anoniem: 26235

Anoniem: 160457 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:32:
Lol, voor 1942 had je echt geen Radeon 8500 nodig. Kon het spel zelfs redelijk spelen met een GF2 MX 32MB, dan das pas een k*t kaart. Natuurlijk met low/medium enzo maar toch.
Volgens mij ondersteunde een gf2 geen shaders ;)

De radeon 8500 was daarom ook een populaire kaart omdat dit 1 van de goedkopere en eerste kaarten was om bf1942 mee te spelen. Naast de geforce 3 (die ik nog gehad heb, mooie kaart, maar was veel te duur :P :) ).

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 15-03-2011 19:24]

• AllSeeyinEye
Doet me denken aan de tijd dat ik trots was op mn Voodoo 2 kaart op PCI. Overigens ruimschoots voordat de BF reeks bestond :) Vol trots dat ik daarmee Sim City 2000 kon spelen

• ArtPhil-Flower
Ik kocht mijn eerste pc toevallig net voor Battlefield 1942 uitkwam. Standaard werd die geleverd met een als zwak bekend staande Geforce 2 Mx en ik heb die toen laten vervangen door een Radeon 8500, ik meen dat die 250 gulden kostte, wat voor mijn gevoel een flinke investering was.

Simcity 2000 heb ik nog op de eerste pc van mijn vader gespeeld, niet lang na dat het spel uitkwam. Het verschil is duidelijk: Battlefield kwam uit net op het moment dat standaard pc hardware niet meer toereikend was voor het spelen van spellen. Vandaar wellicht dat het spel zo onderbelicht is geweest, en de verkoopcijfers tegenvielen.

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bulls schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:46:
"Ze kunnen" beter de games opsplitsen in een afzonderlijke game, ik speel een Battlefield toch niet in SP modus, dus dan wil ik er ook niet voor betalen, en de mensen die SP spelen en MP nooit doen, hebben dan ook wel behoefte om minder te betalen voor de korte speelduur. Het is niet zo dat je 1 van de modi gratis krijgt bij de ander.
Breng dan een speciale SP Battlefield uit.
Maar goed dit zijn enkel mijn meningen en ervaringen.
We weten nog vrij weinig van de SP en MP, maar vergeet niet dat er ook een co-op mode komt (wrschlk oa voor de SP campaign) Dit heeft enorm veel toegevoegde waarde, en niet alleen voor console spelers. CoD MW2 anyone?
Heb alle BF games grijs gespeeld, en een groot aantal uren zitten in co-op mode met de DCX mod van BF2...
SP + Co-op + MP = waar voor mijn geld.

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 18:36

Realtec

Less is more

Doet vandaag wachten op part 2 gameplay teaser :$

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:34

d_star

Maharadja of the Year :-/

Alsjeblieft Realtec (en al mn andere BF3-maatjes O+ )!

Klik!

Ladies and gentlemen: Battlefield 3, Faultline Episode 2!

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-03 18:36

Realtec

Less is more

Nice maar vond het wel een saai flimpje tbh.
Maar ja SP over het algemeen saai.

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:12
Er zit best veel detail in,nu maar weer wachten op de volgende ronde 30 march. :9

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 10:16
Zou op 30 maart dan de versie komen die ook te zien was op dat uitgelekte filmpje? Dat was toch wel behoorlijk epic!

Dit was meer een beetje "meh"

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

spoiler:
Die ontploffing is wel echt bruut

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

De tweede episode in de topic start toegevoegd, ziet er wel goed uit. Enkel vind ik het wel behoorlijk amateuristisch, die sniper zou hun al vaak een headshot hebben kunnen geven zoals ze daar zitten.

• priemt
  • Niet online
Misschien dat de hoogste moeilijkheidsgraad van SP dit anders zal brengen.
Ik denk dat t meer als demo gezien moet worden. Dit is wel een echt level, maar er zijn zoveel dingen nog niet af. Pre alpha graphics geven ze ook aan, dus t kan eigenlijk alleen nog maa rmooier worden.

Vind zelf de belichting erg mooi trouwens
Mij valt de belichting juist tegen. Als de zon vol op een voorwerp schijnt dan wordt het gewoon egaal wit als je er naar kijkt. Draai je echter een klein beetje weg zit je alweer dat het niet egaal wit is. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit ergens in de zon gelopen heb waardoor tegels die niet wit zijn opeens egaal wit werden.

• priemt
  • Niet online
Ik wel :D
Als je vol tegen de zon in kijkt, krijg je volgens mij wel dat effect. Grijze tegels in de zon worden bij mij thuis dan ook heel erg licht van kleur.

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 26-02 16:27
Ik vind de destruction in dat filmpje wel erg overdreven, een simpele AT4 die een gebouw met dikke betonnen muren zo maar ff half vernietigd aan de voorkant. 8)7
priemt schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:00:
Ik wel :D
Als je vol tegen de zon in kijkt, krijg je volgens mij wel dat effect. Grijze tegels in de zon worden bij mij thuis dan ook heel erg licht van kleur.
Ze worden licht van kleur ja, maar niet fel wit. Kijk in het eerste stukje eens naar de deur, dat is een vrij donkere deur als hij dicht is en zodra hij open gaat is hij opeens fel wit. Ik zou bijna denken dat er licht vanaf komt. Dat heb ik nog nooit ook maar ergens mee gemaakt, dat de zon zo sterk is dat grijs gewoon fel wit wordt. Gedurende het hele filmpje variëren de kleuren van de tegels van fel wit naar donker grijs, afhankelijk van of de zon er op schijnt. Enkel wat ik nog storender vind, zodra de speler vanaf een andere hoek naar de tegels kijkt verandert het ook weer, dat gebeurt ook niet als je normaal buiten loopt en puur naar de tegels staart.
Ze willen zo met hun belichting opscheppen dat ze op alle punten doorgeschoten zijn en het verre van realistisch wordt. Zou je realistische belichting hebben dan zou het juist niet opvallen, nu valt het zo enorm op en dat komt door een totaal gebrek aan realisme.

Kijk anders eens naar dit plaatje:

Dit is een Moskee in Bagdad, een plek die dus qua stand van de zon volledig overeenkomt met de locatie in het filmpje. Je ziet nergens zulke overdreven witte kleuren zoals in het filmpje. Die boog vooraan heeft ongeveer dezelfde kleur als het dak maar je ziet nergens dat hij zo fel wit is dat je de details niet meer kan zien.

[Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 16-03-2011 14:30]

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12-2016

10K

10.000

het geluid klinkt zo bruut! nog beter dan in bfbc2 lijkt wel!

hier is de youtube versie btw:
YouTube: Battlefield 3 Fault Line Gameplay Trailer Episode II: Good Effect On Target

"Above And Beyond The Call"

Ik vind het geluid eigenlijk helemaal niet zo bruut klinken, het is een .50 op 50 meter afstand (zeggen ze in het filmpje). Naast de matige schade die het wapen doet klinkt het afketsen eerder alsof het stenen zijn dan een .50 kogel. Daarnaast hoor ik de schoten amper, terwijl een .50 echt wel aardig wat herrie maakt.

Als ik Medal of Honor binnen enkele maanden koop, krijg ik dan nog toegang tot de BF3 beta?
Of was dit enkel zo als je de game had ge-pre-ordered?

Want WOW, ik zit al op het tipje van men stoel bij het zien van die SP gameplay. Wat moet dit dan niet zijn bij de 64 players MP?! _/-\o_

• nukidin247
Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:35:
Ik vind het geluid eigenlijk helemaal niet zo bruut klinken, het is een .50 op 50 meter afstand (zeggen ze in het filmpje). Naast de matige schade die het wapen doet klinkt het afketsen eerder alsof het stenen zijn dan een .50 kogel. Daarnaast hoor ik de schoten amper, terwijl een .50 echt wel aardig wat herrie maakt.
Je kijkt wel heel erg kritisch ;)
maar toch is het wel waar. Ik vind persoonlijk ook een beetje te overdreven van dat licht gedoe dat het opeens fel wit wordt. En dat geluid van de .50 Cal is inderdaad veel en veel harder in het echt.
Maar je moet gewoon nog even afwachten want dit is nog de 'Pre-Alpha', dus er gaat vast wel heel veel veranderen :)

• ArtPhil-Flower
Ik vind de animatie, de voice-acting, en de rendering van ook vooral ook weer de models erg sterk. Kreeg ook een rottig gevoel in mijn maag bij het kijken, gewoon niet prettig meer. Dat heb ik zelfs bij film nooit.

Het is een goed idee om wat van 'Generation Kill' te kijken (zie startpost). In deze trailer zie je de overeenkomsten heel duidelijk.

[Voor 24% gewijzigd door ArtPhil-Flower op 16-03-2011 16:23]

nukidin247 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:55:
[...]

Je kijkt wel heel erg kritisch ;)
maar toch is het wel waar. Ik vind persoonlijk ook een beetje te overdreven van dat licht gedoe dat het opeens fel wit wordt. En dat geluid van de .50 Cal is inderdaad veel en veel harder in het echt.
Maar je moet gewoon nog even afwachten want dit is nog de 'Pre-Alpha', dus er gaat vast wel heel veel veranderen :)
Ik ben inderdaad kritisch, maar dat komt omdat ik met Bad Company 2 ook al deze trend constateerde en me er enorm aan erger. Als je kijkt naar Battlefield 2, toch wel de voorloper van zowel Battlefield 3 als Bad Company 2, zie je dat daar een enorme nadruk kwam te liggen op een realistische omgeving en natuurlijk overkomende mappen. Tegenwoordig moet er steeds meer showmanship in een spel gelegd worden, het moet er uit zien alsof je constant midden in de actie zit en er moet een enorm scala aan special effects zijn om het nog intenser te maken. Het probleem hiermee is echter dat ze op alle vlakken proberen hieraan bij te dragen, waardoor belichting niet meer als doel heeft een realistische omgeving neer te zetten maar bij te dragen aan de actie en intensiteit. Dat betekent dat het veel meer over the top moet zijn dan je in het normale leven tegen komt.
En dat is nou net wat ik niet fijn vind, ik wil het gevoel hebben dat ik in een realistische omgeving loop en niet in een discobal.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Moet je lekker Arma gaan spelen.

• ArtPhil-Flower
Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:22:
[...]
Als je kijkt naar Battlefield 2, toch wel de voorloper van zowel Battlefield 3 als Bad Company 2, zie je dat daar een enorme nadruk kwam te liggen op een realistische omgeving
Als er iets heel duidelijk uit de interviews naar voren komt is dat ze met Battlefield 3 meer de kant van het realisme kiezen. Zowel in het geluid (soberder, documentaire stijl), als in het leveldesign (schaal, echte steden in plaats van een aantal huisjes), als het verhaal en voice-acting (zie Generation Kill), als grafisch design (gritty, grijzig).

• Bulls
Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:26:
[...]

Ze worden licht van kleur ja, maar niet fel wit. Kijk in het eerste stukje eens naar de deur, dat is een vrij donkere deur als hij dicht is en zodra hij open gaat is hij opeens fel wit. Ik zou bijna denken dat er licht vanaf komt. Dat heb ik nog nooit ook maar ergens mee gemaakt, dat de zon zo sterk is dat grijs gewoon fel wit wordt. Gedurende het hele filmpje variëren de kleuren van de tegels van fel wit naar donker grijs, afhankelijk van of de zon er op schijnt. Enkel wat ik nog storender vind, zodra de speler vanaf een andere hoek naar de tegels kijkt verandert het ook weer, dat gebeurt ook niet als je normaal buiten loopt en puur naar de tegels staart.
Ze willen zo met hun belichting opscheppen dat ze op alle punten doorgeschoten zijn en het verre van realistisch wordt. Zou je realistische belichting hebben dan zou het juist niet opvallen, nu valt het zo enorm op en dat komt door een totaal gebrek aan realisme.

Kijk anders eens naar dit plaatje:
[afbeelding]
Dit is een Moskee in Bagdad, een plek die dus qua stand van de zon volledig overeenkomt met de locatie in het filmpje. Je ziet nergens zulke overdreven witte kleuren zoals in het filmpje. Die boog vooraan heeft ongeveer dezelfde kleur als het dak maar je ziet nergens dat hij zo fel wit is dat je de details niet meer kan zien.
Ik geef je wel gelijk dat er overal bloom enzo moet zitten, maar in het echt als je vanuit een donkere ruimte gelijk met je bek in de zon zit, dan moet je wel even 5 minuten met je ogen knijpen. En alles lijkt veel feller dan het is.

Maar dan hebben de soldaten in zulke landen altijd speciale zonnebrillen op, overal waar je kijkt op TV hebben de USMC gele of oranje zonnebrillen. Dus net als in BC2 in Atacama is alles veel te overdreven. Ik vind het prima dat je ogen moeten acclimatiseren maar dan moet het toch echt terug gaan naar normaal non-bloom.

Bij Ghost Recon Advance Warfare hebben ze dat heel mooi gedaan, zelfs de wolken geven af en toe afwisseling in de belichting en als je van buiten komt in een donkere ruimte is het eerst pikzwart, maar dan is het weer normaal. Als je dan weer buiten komt is het eerst even heel fel, maar dan gaat het ook weer terug. Dat alles gezamenlijk geeft het een heel levendig realistische belichting.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 18:59

beany

Meeheheheheh

Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:22:
[...]
En dat is nou net wat ik niet fijn vind, ik wil het gevoel hebben dat ik in een realistische omgeving loop en niet in een discobal.
Dat zal denk ik nooit lukken. Als je kijkt naar films, daar worden ook allerlei filters gebruikt om bepaalde kleuren te benadrukken of juist weg te drukken om een bepaalde sfeer neer te zetten. Saving Private Ryan vind ik daar een goed voorbeeld van. Het korrelige en bedompte draagt enorm bij aan de sfeer.

Ook als je met 10 verschillende camera's opnames maakt, heb je 10 verschillende sferen. Je kan het nooit zo krijgen alsof je er zelf bent, want in het echt is het altijd anders.

Ik vind het goed dat ze met filters/belichting proberen een sfeer neer te zetten. Dat draagt bij aan de ervaring. En dat een ontwerper iets te enthousiast met het bloom effect is geweest... tja, hij zal er binnenkort wel mee uitgespeeld zijn en het iets terug zetten ;)
Laat dat soort opmerkingen effe achterwegen oke?
powersmoker schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:28:
Als er iets heel duidelijk uit de interviews naar voren komt is dat ze met Battlefield 3 meer de kant van het realisme kiezen. Zowel in het geluid (soberder, documentaire stijl), als in het leveldesign (schaal, echte steden in plaats van een aantal huisjes), als het verhaal en voice-acting (zie Generation Kill), als grafisch design (gritty, grijzig).
En dat wil ik deels ook niet tegenspreken, maar dan valt het mij juist de belichting en het geluid zo enorm tegen. Ik heb dan niet in Irak rondgelopen maar ik ben wel op genoeg plaatsen in de wereld geweest en ik heb nergens een gebied gezien dat er zo uit zag als wat je hier zit, zo glimmend wit overbelicht. Als ik ergens geweest ben en mijn foto's zouden er allemaal zo uit zien zou ik eerder concluderen dat er wat aan mijn camera mankeert.
Qua geluid heb ik dan nog niet veel kunnen oordelen, maar als de soldaten zelf roepen dat er een .50 sniper gebruikt wordt op 50 meter afstand verwacht ik gewoon een schot te horen, zeker in een stad waar het geluid galmt.

En ik vind het wel typisch dat realisme altijd gelijk moet staan aan gritty en grijzig. Het is niet alsof steden opeens totaal van kleurstelling veranderen zodra er oorlog uit breekt.

Dat is bijvoorbeeld hoe een stad in Irak er uit ziet als de zon schijnt. Ik vond dat BF2 dat juist zo mooi neerzette, een omgeving waar vroeger mensen woonde en leefde, waar kleur en natuur aanwezig was en waar nu een oorlog werd uitgevochten.
Bulls schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:34:
Ik geef je wel gelijk dat er overal bloom enzo moet zitten, maar in het echt als je vanuit een donkere ruimte gelijk met je bek in de zon zit, dan moet je wel even 5 minuten met je ogen knijpen. En alles lijkt veel feller dan het is.
Dat je daar wel even last van hebt kan ik begrijpen, maar 5 minuten is toch wel erg overdreven denk ik. Ik heb er op Curacao nooit echt last van gehad, zeker niet zo overdreven als hier in het spel.
Maar dan hebben de soldaten in zulke landen altijd speciale zonnebrillen op, overal waar je kijkt op TV hebben de USMC gele of oranje zonnebrillen. Dus net als in BC2 in Atacama is alles veel te overdreven. Ik vind het prima dat je ogen moeten acclimatiseren maar dan moet het toch echt terug gaan naar normaal non-bloom.
De mogelijkheid om zonnebrillen te dragen zou een erg fijne toevoeging zijn, leuke unlock mogelijkheid voor level 2 of 3.
beany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:46:
Dat zal denk ik nooit lukken. Als je kijkt naar films, daar worden ook allerlei filters gebruikt om bepaalde kleuren te benadrukken of juist weg te drukken om een bepaalde sfeer neer te zetten. Saving Private Ryan vind ik daar een goed voorbeeld van. Het korrelige en bedompte draagt enorm bij aan de sfeer.
Ja en dat vind ik persoonlijk erg jammer. In elk ander spel (free roaming, racing, RPG, RTS,...) allemaal er op gericht om een mooie en realistische omgeving neer te zetten. Enkel de afgelopen jaren gaan shooters juist de film kant achterna om veel meer een actie gevoel te geven.
Ook als je met 10 verschillende camera's opnames maakt, heb je 10 verschillende sferen. Je kan het nooit zo krijgen alsof je er zelf bent, want in het echt is het altijd anders.
Dat klopt, maar je kan het wel benaderen. En hier zijn ze juist enorm de andere kant op geschoten.
Ik vind het goed dat ze met filters/belichting proberen een sfeer neer te zetten. Dat draagt bij aan de ervaring. En dat een ontwerper iets te enthousiast met het bloom effect is geweest... tja, hij zal er binnenkort wel mee uitgespeeld zijn en het iets terug zetten ;)
Ik denk niet dat hij het terug zal zetten, in BC2 hebben ze dat ook nooit gedaan, daar zijn sommige levels echt een ramp.

[Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 16-03-2011 16:51]

• Niet online
Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:48:
[...]

Laat dat soort opmerkingen effe achterwegen oke?

[...]
Ik zou niet weten waarom. Jij wilt realisme? Dan moet je ver uit de buurt blijven van de BF series, MoH, CoD en dat soort games. Enige wat jij doet is klagen om het klagen.

Als het je niet bevalt, blijf er van weg ipv blijven zaniken waarom iets niet zo of zo is.

• ArtPhil-Flower
Ik ben het met je eens dat het allemaal wat te 'wit' is. Vooral in het gelekte filmpje had ik dat sterk. Laten we aannemen dat ze daar nog aan werken.

Het plaatje dat je laat zien wekt bij mij een prettig, relaxt gevoel op. DICE probeert juist een ongemakkelijk, akelig gevoel op te wekken. Ze proberen de speler angst te laten voelen. Ik vind dat ze daar afgaande op het laatste filmpje erg goed in geslaagd zijn. De negatieve reacties die je overal hoort hebben daar volgens mij ook mee te maken. De beelden spelen in op je onderbewuste, er gaat negativiteit vanuit. Ze hadden misschien een minder dramatisch stukje erachteraan moeten plakken.

• ArtPhil-Flower
Crisis houd je gemak gozer. Het kan wel wat vriendelijker.
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:54:
[...]

Ik zou niet weten waarom. Jij wilt realisme? Dan moet je ver uit de buurt blijven van de BF series, MoH, CoD en dat soort games. Enige wat jij doet is klagen om het klagen.

Als het je niet bevalt, blijf er van weg ipv blijven zaniken waarom iets niet zo of zo is.

• Niet online
Crisis?
Anoniem: 93986 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:54:

Als je niet op een normaal niveau kan discussiëren doen dan gewoon helemaal niet mee.
powersmoker schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:00:
Ik ben het met je eens dat het allemaal wat te 'wit' is. Vooral in het gelekte filmpje had ik dat sterk. Laten we aannemen dat ze daar nog aan werken.
Ik hoop het.
Het plaatje dat je laat zien wekt bij mij een prettig, relaxt gevoel op. DICE probeert juist een ongemakkelijk, akelig gevoel op te wekken. Ze proberen de speler angst te laten voelen. Ik vind dat ze daar afgaande op het laatste filmpje erg goed in geslaagd zijn. De negatieve reacties die je overal hoort hebben daar volgens mij ook mee te maken. De beelden spelen in op je onderbewuste, er gaat negativiteit vanuit. Ze hadden misschien een minder dramatisch stukje erachteraan moeten plakken.
Angst laten voelen kan natuurlijk ook door een mooie omgeving neer te zetten waar je je erg op je gemak voelt en waarbij je plots door een sniper beschoten kan worden. In deze omgeving weet je juist al wat je kan verwachten en ben je ook niet verbaast dat je beschoten wordt, terwijl je dat wel bent als je ergens staat met een prachtige zonsopkomst. Zoiets als je ook in Vietnam zou hebben, een prachtige jungle om je heen terwijl je lekker op een bootje de rivier op vaart, een scenario waar totaal geen gevaar te bekennen is tot je plots van alle kanten beschoten wordt door de Vietcong.
Ik denk dat constante onverwachte aanvallen in een rustige omgeving juist meer sfeer oproept dan een constant grauwe omgeving waar je niet meer verbaasd bent dat je beschoten wordt.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
powersmoker schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:00:
Hier ben ik het best wel mee eens. Veel mensen zeggen nu ook dat het filmpje "saai" is, ik vind juist dat de stilte en weinig actie hier bijdragen aan de spanning.
Het klopt dat het wat filmisch is maar dan vooral qua spanning en realisme in plaats van rambo als in MW2 (dat is natuurlijk ook leuk maar niet realistisch). Ook de realistische bewegingen van je teammates zien er echt gaaf uit; hoe die AT4 naar je gerold wordt en hoe je teammates rondkijken etc!

@Tsurany: ze proberen juist een onbehaaglijk gevoel neer te zetten, als ze alles kleurrijk en vrolijk eruit laten zien is dat hele gevoel weg, ook al word je opeens aangevallen.

[Voor 10% gewijzigd door Tk55 op 16-03-2011 17:22]

Anoniem: 395024

NIEUWE BF 3 VIDEO:

Battlefield 3: Gameplay [PC] Ep2 "Good Effect On Target"

YouTube: Battlefield 3: Gameplay [PC] Ep2 "Good Effect On Target"

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 395024 op 16-03-2011 17:19]

Die is hier al een paar keer genoemd, staat al in de topic start en wordt de afgelopen pagina lang al bediscussieerd.
Tk55 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:12:
@Tsurany: ze proberen juist een onbehaaglijk gevoel neer te zetten, als ze alles kleurrijk en vrolijk eruit laten zien is dat hele gevoel weg, ook al word je opeens aangevallen.
Het zal dan wel heel persoonlijk zijn maar ik vind het juist saai om constant van de ene grijze omgeving naar de andere grijze omgeving te gaan.

• Tk55
  • Niet online
@Tsurany

Ik vind ook wel dat er wat meer kleur in mag, het is nu bijna zwartwit, maar dat grauwe vind ik wel wat toevoegen. Wel hoop ik dat als je door een stad loopt dat het lijkt alsof er mensen wonen en leven, want in veel spellen lijkt het net alsof je in een stad loopt die gewoon al jaren verlaten is (ookal lopen er soms wat mensen rond).

• icn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:12
Denk dat ze ons niet zullen teleur stellen met deze titel,en ja er valt altijd wel over iets te klagen maar het is niet voor niets alpha-footage,en er is nog 6/8maanden ontwikkeling voor de boeg,denk dat ze eerder de mogelijkheden willen laten zien van wat de frosbite 2 engine op je beeldscherm kan toveren,over de graphics kun je kort over zijn,die zijn gewoon vernieuwend,en laten ook weten waarvoor je je geld in een pc stopt,en dat is wat je niet kunt zeggen van de meeste ontwikkelaars nou de dag,vindt al dat er een paar jaar flink wordt uitgemolken met bepaalde titels en dat het meeste is komen stil te staan mede door de console,s.Ik kijk hier iedergeval erg naar uit.

• ArtPhil-Flower
Het zal dan wel heel persoonlijk zijn maar ik vind het juist saai om constant van de ene grijze omgeving naar de andere grijze omgeving te gaan.
Die afwisseling zullen ze er wel in brengen. Pacing is ook iets waar ze veel aandacht aan besteden: variatie in intensiteit. Verder zullen ze (binnen een missie/sequence) binnen en buiten afwisselen, tijdstip van de dag zal veranderen, misschien dat ze meer kleurijke delen van de stad gaan aanbrengen: parken, marktplaatsen.

• nukidin247
Jongens, ik vond dit zo grappig dus moest ik het ff posten.
PC GAMES SPECIAL, volgends mij de grootste faal site voor Games.
Ze zeggen,.... oh wacht, ik laat je er zelf even maar over lachen :D
http://www.pcgamespecial.nl/?itemid=9590 A.U.B
Ze zeggen dat.... nee laat maar kijk zelf gewoon. ik moest zo erg lachen toen een vriend me wou duidelijk maken dat het spel op de datum uit kwam dat de PC games special had gepost... (en die vriend durfde niet eens te wedden, jammer genoeg)
Naja, veel lees en lach plezier over de datum :)

Haha, ze hebben het snel bewerkt (de datum)
Er stond namelijk dat het spel op 30 maart uit kwam, met nog wat onzin erbij.

[Voor 11% gewijzigd door nukidin247 op 16-03-2011 18:17]

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 23:07
Ik vind de trailer zeer boeiend. Ik vind sowiezo de BF reeks een top-game-klasse, en zeker met de nieuwe engine, dat wordt gruwelijk knallen met 64 players:) Ik zie ook geen enige redenen om te gaan zeuren over de graphics, in mij ogen ziet alles dr super uit, ik zou het zo spelen hoor:D

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 26-02 16:27
Wel leuk om eens de echte feiten te lezen van echte soldaten. Zo werd mijn commentaar op de AT4 ook bevestigd. Ze zouden bij game developers toch echt meer (oud) militairen moeten inhuren voor advies.

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-03 13:41
Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:24:
[...]
Ik hoop inderdaad ook dat het niet allemaal van die blauw-grijze omgevingen zijn en dat er wel wat meer met kleur is gewerkt. Verder vind ik de bloom effecten niet erg, behalve op de momenten dat deze effecten 'overdone' zijn (bijvoorbeeld Atacama Desert in BC2 mp). Dan is het echt storend.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 11:59

bonzz.netninja

Niente baffi

Rutger Mulder schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 01:12:
[...]

Wel leuk om eens de echte feiten te lezen van echte soldaten. Zo werd mijn commentaar op de AT4 ook bevestigd. Ze zouden bij game developers toch echt meer (oud) militairen moeten inhuren voor advies.
Ja? Volgens mij wordt een game niet perse leuker of beter naarmate het realistischer wordt. Dat zou ook gek zijn natuurlijk want wie vind het nou echt leuk om iemand dood te schieten in het echt...maar goed. Dat is natuurlijk eigenlijk een andere discussie.

Anyhoe, die site..
Thanks for reading and remember that NONE of this is possible without the amazing men and women who put their lives on hold and risk it all to keep the citizens of their home country and the ones in which they have vowed to protect, safe. We owe them an immense debt and all they ask for is a simple thank you.
Pffffff

[Voor 28% gewijzigd door bonzz.netninja op 17-03-2011 08:29]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

Tja mooie marketing toch in Amerika? Lekker patriottistisch.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Niellie41 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:32:
spoiler:
Die ontploffing is wel echt bruut
Die ontploffing is inderdaad monsterlijk bruut (spoiler tags voor een ontploffing?). Ben bang dat het verschil tussen mijn PS3 en de PC versie (in vol ornaat) gigantisch gaat worden. Tijd voor de nieuwe generatie zeg ik. O-)

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-03 13:18
Rutger Mulder schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 01:12:
[...]
..
Ze zouden bij game developers toch echt meer (oud) militairen moeten inhuren voor advies.
Thx, nice find.

Van mij mogen de developers ook meer gebruik maken van de huidige millitaire kennis. Het kan me niet namelijk niet realistisch genoeg zijn (uiteraard tot op zekere hoogte).
bonzz.netninja schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:25:
[...]

Ja? Volgens mij wordt een game niet perse leuker of beter naarmate het realistischer wordt. Dat zou ook gek zijn natuurlijk want wie vind het nou echt leuk om iemand dood te schieten in het echt...maar goed. Dat is natuurlijk eigenlijk een andere discussie.
Hoeft niet, maar kan wel.

Het is namelijk niet voor niets dat ProjectReality tot 2x toe de beste Mod Of The Year is geworden.
Er is dus blijkbaar een grote community die een juiste mix van gameplay en reality zeer op prijs kan stellen.

Daarom hoop dat er een hardcore mode wordt ingebouwd die ook echt hardcore is.
Het liefst zie ik in de hardcore mode:
  • Niet meer van die idiote nametags boven je hoofd, leer maar eerst de uniformen te herkennen voordat je schiet
  • Geen crosshairs, dus je ben verplicht om te aimen.
  • 2 hits = dood of zwaar gewond, afhankelijk van waar je geraakt wordt.
  • Minimale hud, enkel je ammo count en de stand van selective fire moet je kunnen zien.
  • Wil je de positie van je teamgenoten willen zien, dan kun je die eventueel via je mobiele navigatie opvragen.
  • Maximum van 2 snipers per team, in RL is het aantal snipers namelijk ook een stuk lager.
Graag zou ik ook zien dat in je in het game menu zelf de volgende zaken kunt instellen:
HBAO, Bloom en de FieldOfView.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:27

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

bram1984 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:22:
[...]

Die ontploffing is inderdaad monsterlijk bruut (spoiler tags voor een ontploffing?). Ben bang dat het verschil tussen mijn PS3 en de PC versie (in vol ornaat) gigantisch gaat worden. Tijd voor de nieuwe generatie zeg ik. O-)
Ja dacht, veel mensen hebben het filmpje nog niet gezien. Dus doe maar ff spoilers :P

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 18:59

beany

Meeheheheheh

Indy91 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:17:
  • Niet meer van die idiote nametags boven je hoofd, leer maar eerst de uniformen te herkennen voordat je schiet
Opzich mee eens! Maar, het probleem is dat zodra de ronde afgelopen is en er een nieuwe ronde begint je willekeurig in een team geplaatst wordt. Van het ene moment op het andere moet je dus omschakelen. Zelfs in CoD HC (met nametags) heb ik hier last van. De meeste teamkills maak ik dus in het begin van het potje, tenzij ik in het vorige potje in het zelfde team zat.
  • Minimale hud, enkel je ammo count en de stand van selective fire moet je kunnen zien.
Niks ammo count. Je merkt vanzelf wel wanneer de ammo op is: *KLIK*. Of een optie dat je de magazijn uit het wapen kan halen en erin kan kijken. Leuke visuele toevoeging, is iets realistischer en als je het echt wil weten gaat het je dus tijd kosten. Je zal dus een plekje moeten opzoeken(voor de meeste geen probleem, die zitten toch al te kamperen).
  • Wil je de positie van je teamgenoten willen zien, dan kun je die eventueel via je mobiele navigatie opvragen.
Het standaard kaartje links bovenin(of in welke hoek dan ook) vind ik eigenlijk een zwaktebod. Het zou inderdaad leuker zijn dat je op een GPS apparaatje moet kijken om de kaart te zien en de transmitters van je teamgenoten. Met als perk een uitbreiding op je GPS apparaatje die de signalen van de tegenstander kan oppikken. En dan als extra toevoeging dat je je GPS apparaatje kan dumpen. Je hebt zelf dus geen kaartje meer, je kan niet zien waar je teamgenoten zitten maar de tegenstander die de signalen van jouw team kan opvangen krijgt dus valse info terug. Die zien waar het apparaatje is, niet waar jij bent :)

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-03 16:06

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Realisme kan natuurlijk maar tot zover op een virtueel platform, je kan nooit de echte angst, adrenaline, het gevoel, het geluid of de omgeving.

Het moet wel een spel blijven en leuk blijven vooral, dat inspraak van echte soldaten helpt heeft MOH wel bewezen :') maar dat lag meer aan de keuze een codkiller te willen zijn. Waar die inspraak echt kan helpen is de wijze waarop de soldaten zich gedragen (SP dan) orders worden gegeven, zich bewegen, de wapenhandling, informatie over de omgevingen en tactieken die men gebruikt of de vijand gebruikte enz.
Ook zou het fijn zijn als de vijanden niet als dolle honden op je afrennen en ook orders geven om te flankeren, surpressen, cover gebruiken enz.

Ik hoop dat ze bij BF 3 iig niet te veel overdreven rambo stijl gaan laten spelen en de mede NPC's ook dood kunnen gaan. Dat was bij Bc2 wel jammer, jij was zo dood maar hun stonden gewoon vrolijk in een hagelbui van kogels te schreeuwen dat je maar even cover moet zoeken |:(

In de MP wil ik gewoon lekker veel tactiek, een goede bak realisme in de wapenhandling, de hitboxes ook lichaamsdelen beïnvloeden waarbij bv een schot in je arm zorgt dat je voor geen meter kan richten, een schot in je been stopt je om te rennen, een headshot op de helm niet een instant hit is met een normaal wapen en in de face wel bv. Ik heb zo vaak gehad dat je een sniperhit recht op de neus van een speler raakt maar gewoon geen kill krijgt.
Ook zou het wel gaaf zijn als je je langste afstand qua hit per wapen kan zien, nu zie je wel een bonus per meter over 200 meter geloof ik van marksman shot maar dat kan je nergens meer terug zien in de stats.
Verder meer van hetzelfde wat goed was in bf2 en bc2.
Hopelijk ook een beetje logische en gebalanceerde classes.
Als laatste puntje zou ik ook dat sprinten een max geven en een penalty voor accuracy als je een tijdje hebt gesprint. Geen soldaat kan staand een accuraat schot geven met een sniperwapen na 300 meter te hebben gesprint. Even een cooldown geeft ook veel meer dynamiek, ga je vol voor de cover met de kans op vijanden en lage accuracy of wacht je toch eerst tot je weer normaal kan richten en doe je wat rustiger aan?

Wat betreft die lighting hoop ik wel dat de overdreven glimmende en overbelichte oppervlaktes tot een minimum worden beperkt en er gebruikt gemaakt word van dynamische weers en omgevings effecten, sneeuw- en zandstormen die af en toe afnemen/stoppen, maps met grote afstanden qua zicht en lekker goed bebouwde chaos maps gericht op CQB.
* Niet meer van die idiote nametags boven je hoofd, leer maar eerst de uniformen te herkennen voordat je schiet
* Geen crosshairs, dus je ben verplicht om te aimen.
* 2 hits = dood of zwaar gewond, afhankelijk van waar je geraakt wordt.
* Minimale hud, enkel je ammo count en de stand van selective fire moet je kunnen zien.
* Wil je de positie van je teamgenoten willen zien, dan kun je die eventueel via je mobiele navigatie opvragen.
* Maximum van 2 snipers per team, in RL is het aantal snipers namelijk ook een stuk lager.
Ik zou heel veel in twee opties verwerken, HC voor alle bovenstaande punten, SC voor de 'beginners' die niet zoveel ervaring hebben enz.
Ik zou voor HC gaan. Enige wat natuurlijk lastig is is het gezeik van max 2 snipers, ben je net lekker bezig ga je even dood, hop je plaats weer weg als sniper. Dan zou voor elke class een max moeten zijn. Er lopen ook geen 8 medics rond in een team :') Ik denk dat je de gameplay sterk verminderd van een spel als bf als je zulke limits gaat stellen. De mate van hoe goed de spelers in elke class zijn is dan van zo'n hoge invloed op het spel dat als je een slechte speler hebt, het hele team faalt. Je merkt het ook erg goed in een quake wars, is er eentje niet goed in bijvoorbeeld de brug repairen dan faalt het team.
Zoals al vaker aangehaald, het moet wel leuk blijven om te spelen. Wil je echt dergelijke realisme dan komt er wel een mod voor. Dat die mod goed is en veel spelers heeft betekent niet dat die gelijk BETER is dan de originele gameplay natuurlijk ;)

De kaart constant vind ik ook eigenlijk wat overbodig, gewoon een opvraagbare echte map/gps scherm zoals bij ArmA is veel leuker en realistischer. HUD is eigenlijk sowieso niet realistisch, alleen kan je op een pc niet merken hoeveel clips je verbruikt hebt. Op het magazijn kijken zou bij een aantal wapens wel mogelijk zijn, aug bijv. heeft doorzichtige kunstof clips geloof ik.

[Voor 37% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2011 10:51]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-03 13:41
SouLLeSSportal schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:34:
Enige wat natuurlijk lastig is is het gezeik van max 2 snipers, ben je net lekker bezig ga je even dood, hop je plaats weer weg als sniper.
Dat zou je gedeeltelijk op kunnen lossen door een max van 1 sniper per squad te doen. Als je dan in een squad met bekenden zit kun je afstemmen wie welke class gebruikt...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:37
Geweldig juist, het minderen van snipers _O_ Heb echt een hekel aan maps waar je met 10 VasilyZaytsev1995's in een team zit.
Maar sommigen zijn weer prima in staat sniper rifles te gebruiken in close combat. Zo irritant in BFBC2 en BFBC2 vietnam als je geen sniper kan gaan terwijl je lekker close combat met de sniper wil spelen.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dat zou al een boel verbeteren, wat eigenlijk in het echt gebeurd is een eenheid een onderofficier die de eenheid leid, een boel assault waarvan een of twee een LMG, eentje is een marksman met scoped assaultwapen en een medic. Een echt sniperteam is een tweetal, spotter en schutter. Als je ook zo zou kunnen spelen zou pas echt vet zijn. Marksman voor de run and gun snipers, zeg maar de semi auto snipers en de assault 4x scope optie. De snipers de echte bolt action en .50 snipers geven, samen met een spotter.
Squads bestaan eigenlijk niet echt, je hebt een tweetal die elkaar steun geven, een groep bestaat vaak uit 8 man maar kan per soort soldaat van 4 tot 12 man verschillen. Een groep van iets als 32 is een peleton.

@ tsurany, dat klopt maar ik vind het ook in vanilla geen probleem eigenlijk hoor :*)

[Voor 23% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2011 11:54]

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ik hoop na het zien van deel 2 van BF3 dat je nu toch echt een prone kan gebruiken,
en hopelijk ook in de MP ;)

Verder ziet het er erg vet uit! Kan niet wachten :*)

[Voor 22% gewijzigd door Mon0lith op 17-03-2011 11:51]

PSN: Von_Smallhausn

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Mon0lith schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:50:
Ik hoop na het zien van deel 2 van BF3 dat je nu toch echt een prone kan gebruiken,
en hopelijk ook in de MP ;)

Verder ziet het er erg vet uit! Kan niet wachten :*)
Prone is bevestigd ;)

• hmmmmmmmmmpffff
Tsurany schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:34:
Maar sommigen zijn weer prima in staat sniper rifles te gebruiken in close combat. Zo irritant in BFBC2 en BFBC2 vietnam als je geen sniper kan gaan terwijl je lekker close combat met de sniper wil spelen.
Tja maar erg optimaal is het toch niet. Je gaat voor close combat geen sniper rifle gebruiken, of je moet daartoe genoodzaakt zijn.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Bij urban combat is het erg fijn hoor, maar je moet wel zorgen dat je niet verrast word door een vijand die de toeristische route door jou gebouw of cover nodig vind. Motion mines helpen ook niet veel als je 100 meter achter de linie zit dus dichtbij zitten is prima, ook vooral omdat je met je sniper ook de vijand op langere afstand kan houden. hiermee kan je vaak veel beter optrekken naar volgende punt.

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34

flessuh

Set sail for fail!

het verhaal van classes is makkelijk op te lossen.
je kijkt waar een standaard squad uit bestaat, en vult deze rollen met mensen die de server inkomen. Dit betekent dan wel dat mensen die als eerste binnenkomen een rol kunnen kiezen, en als je als laatste binnenkomt je je rol maar moet accepten, of het natuurlijk mogelijk maken van rol te ruilen.

https://www.dutchsolarboat.com

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-03 13:15
Indy91 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:17:
[...]
Het liefst zie ik in de hardcore mode:
  • Geen crosshairs, dus je ben verplicht om te aimen.
  • 2 hits = dood of zwaar gewond, afhankelijk van waar je geraakt wordt.
  • Maximum van 2 snipers per team, in RL is het aantal snipers namelijk ook een stuk lager.
Graag zou ik ook zien dat in je in het game menu zelf de volgende zaken kunt instellen:
HBAO, Bloom en de FieldOfView.
Maar in hardcore mode kan je natuurlijk Bloom/FieldOfView niet aanpassen, want in het echte leven kan je ook niet even de zon uitzetten als deze irritant in je ogen schijnt...

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Mjah maar dat vind ik dus een K*t systeem eerste klasse. Mensen die een snelle pc hebben hebben dus altijd eerste keuze. Een beperking per squad is dan veel beter. je kan vaak zelf in een squad gaan zitten als je perse die class wil. Het moet in een game wel mogelijk zijn te spelen zoals je zelf wil, een geforceerde beperking vind ik vaak toch wel erg irritant. Je zou het ook wapenbased beperking kunnen doen, max x bolt action snipers oid. Dan kan je als recon toch nog altijd met een shotgun ofzo rondlopen.
chrisO schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Maar in hardcore mode kan je natuurlijk Bloom/FieldOfView niet aanpassen, want in het echte leven kan je ook niet even de zon uitzetten als deze irritant in je ogen schijnt...
In het echt heb je dan ook een veel grotere FOV ;) Je ogen kunnen aanpassen aan fel of weinig licht. Daarbij heb je vaak maar onder een zeer beperkte hoek reflectie. Daarom is het ook een game en kan je dat dus wel aanpassen :)

[Voor 34% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2011 12:15]

• Bulls
In hardcore mode heb ik het idee dat ze in BC2 veel minder reviven, dat komt omdat er geen defib logo verschijnt (want er is geen minimap) En het word ook niet zichtbaar in de 3D map. Daarbij komt ook nog een keer dat bijna iedereen die medic is, het kiest voor de LMG's en niet voor de healing en reviven.

Dit komt dus ook door de slechte classes setup.

Ik hoop echt dat ze meer dan 4 classes gaan inbouwen, want:
Assault is geen Support
Medic is geen Support
Support is geen Medic
Sniper is geen Specops

Enige wat ik een goede combo vind is de Engineer ook Anti Tank class is.

Als ze het dan willen houden op 4 classes doe dan:

Assault ook Medic
Support de Reload
Engineer ook Anti tank
En Sniper is Sniper
Wie de C4 moet krijgen weet ik niet, misschien wel de sniper als nog, maar dan zonder airstrike ability.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

hmmmmmmmmmpffff schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:22:
Geweldig juist, het minderen van snipers _O_ Heb echt een hekel aan maps waar je met 10 VasilyZaytsev1995's in een team zit.
Give this man a beer _O_

Nutteloos campend volk is het 9 van de 10 keer :r Wat mij betreft mag die hele class weg >:)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tk55
  • Niet online
Bulls schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:20:
Als ze het dan willen houden op 4 classes doe dan:

Assault ook Medic
Support de Reload
Engineer ook Anti tank
En Sniper is Sniper
Wie de C4 moet krijgen weet ik niet, misschien wel de sniper als nog, maar dan zonder airstrike ability.
Dan worden veel mensen Assault en dan krijg je alleen maar medics.. die toevallig een defib/medkit heeft waarvan je 3/4 vd tijd geen hulp krijgt.. Geef de Assault gewoon een GL of C4 als optie, verder niks. Het gaat bij de Assault class immers om het wapen.

5 classes vind ik veel beter, dan heb je tenminste een dedicated medic die medic speelt om mensen te reviven.

[Voor 17% gewijzigd door Tk55 op 17-03-2011 13:08]

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-03 15:43
nero355 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:21:
[...]

Give this man a beer _O_

Nutteloos campend volk is het 9 van de 10 keer :r Wat mij betreft mag die hele class weg >:)
Inderdaad, wat jou betreft. In tegenstelling tot jou vind ik het "campen" met een .50 cal mooi om te doen, het liefste dan met echte bullet drop en wind (dan wel zichtbaar aan het gras en bomen). Nu heb ik het niet over snipen op ~100m, dit stelt niks voor en is te makkelijk, grotere afstanden maakt het vele malen mooier. Wat misschien een idee is voor de sniper class is:
Een bipod voor echte accuratie, zorg dat dit echt nodig is voor de grotere afstanden. Maak de weapon swing groter (wel eens iemand met een .50 cal staand zien schieten over ~200m, knappe jongen als je dat lukt) naar je stand en gewicht van het wapen, maar ook na het rennen zie je niemand op 50 meter nog wat raken.

Kortom, snipen is te makkelijk! Snipers zijn in het echte leven ook de echt elite, maak het dan ook zo in game ;) (en sniper/spotter squads zouden echt fijn zijn!)

Kiek em goan!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 11:03
nero355 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:21:
[...]

Give this man a beer _O_

Als de class helemaal weg is is het wel wat makkelijker om iets anders te doen.

Maar ik erger me momenteel vreselijk aan BC2 waar je een server joint, even als recon wilt spelen, en dan direct dood gaat omdat er al 1 of 2 recons zijn, die hun class de hele ronde niet veranderen. Als ik recon wil spelen, moet dat ook kunnen, of duidelijk in de servers aangegeven zijn dat dat niet kan, dan join ik ze sowieso niet.

En waarom recon zo leuk is voor mij? Het berekenen van de bulletdrop en improviseren op bewegingen van de ander, en dan een super fijn gevoel krijgen als je een mooie marksman headshot maakt. Misschien als DICE hier wat van weghaalt dat minder mensen recon pakken.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Je zal waarschijnlijk ook je sniper en lmg kunnen 'mounten' in bf3 zodat je meer accuracy krijgt en waarschijnlijk minder bewegingsvrijheid. Verder is het al zo vaak besproken van wel of geen snipers, ze zitten er in of je wil of niet. klaar.

Snipers in deze game krijgen gewoon net even wat meer realisme ingebouwd, echter het zal niet een sniper sim worden. Het blijft vooral om de tactiek gaan en niet om het realisme. een sniper/spotter combi vind ik wel een mooie optie. Zit er echter niet in gok ik.

Het is imho veel beter een special ops toe te voegen die de recon/engineer wapens exclusief snipers kan gebruiken, dus shotgun, smg's (silenced) en evt silenced AR's. die kan ook de motion mines gebruiken, die de sniper weer niet heeft. Die kan bijv. de mortar strike of een gps scan ofzo aanvragen zodat je echt de frontlinie assisteert en niet (persé) in de buurt van de gevechten hoeft te zijn. Ja je kills gaan wat naar beneden, je deaths daarentegen ook. Wil je voor veel kills gaan ga je voor de lmg/assault class.

[Voor 34% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2011 13:16]

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vermakelijk om alle ideëen te lezen hier, maar zeg nou zelf: dit alles is natuurlijk een utopie. Het is nagenoeg onmogelijk om dit alles te realiseren en een goede balans te houden.

• hmmmmmmmmmpffff
Kijk, met de sniperclass zelf vind ik niets mis. Ik snipe zelf ook wel eens. [b[]Maar[/b], ik wil wél winnen. En dat is waar het legio snipers vaak zich niet mee bezig houdt. Natuurlijk zijn de mensen die in dit topic posten niet zo, maar in public servers wel.

Qua skills vind ik de classes niet verschillen. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

@ bram1984: kijk naar BF 1942, BFV (toen de m60(?) gefixed werd) en BF2. Daar was de balans een stuk beter. Het is zeker wel makkelijk te fixen.

[Voor 17% gewijzigd door hmmmmmmmmmpffff op 17-03-2011 13:15]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

bram1984 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:12:
Vermakelijk om alle ideëen te lezen hier, maar zeg nou zelf: dit alles is natuurlijk een utopie. Het is nagenoeg onmogelijk om dit alles te realiseren en een goede balans te houden.
Dat maakt het niet minder leuk/interessant hier in het topic erover te hebben :)
Je zal toch echt die ideeën bij DICE moeten krijgen wil het uberhaupt bekend, dan wel gebruikt worden.
Volgens mij lag de keuze voor 4 classes al vrijwel vast.

Trouwens jammer dat je met een wapen als de m95 niet gewoonweg door muren heen kan raggen. Die .50 bmg gaat door een bakstenen muur op 1km afstand en de mounted mg's kunnen dat wel en dat is precies dezelfde kogel...

[Voor 16% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2011 13:31]

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Mon0lith

Yes Herr Flick

PSN: Von_Smallhausn

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-12-2016

10K

10.000

waarom is iedereen daar toch zo positief over? aan de ene kant is het logisch dat je kan gaan liggen, en handig bijvoorbeeld als je sniper bent.
Maar als ik aan prone denk dan denk ik toch ook aan "dolfijn diving", "dropshots" en "onzichtbare" snipers in bosje. Ik heb prone dan ook in bfbc2 totaal niet gemist.

"Above And Beyond The Call"

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:56
Ze hebben bevestigd dat je niet kan springen en pronen tegelijk :). Geen dolphin divers dus

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Vergeet niet dat iedereen prone kan gaan, betere accuracy voor alle wapens gok ik. Daarbij vind ik dat snipers ook gewoon onzichtbaar moeten kunnen zijn. Dat is het hele idee ervan.

10K schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:29:
[...]

waarom is iedereen daar toch zo positief over? aan de ene kant is het logisch dat je kan gaan liggen, en handig bijvoorbeeld als je sniper bent.
Maar als ik aan prone denk dan denk ik toch ook aan "dolfijn diving", "dropshots" en "onzichtbare" snipers in bosje. Ik heb prone dan ook in bfbc2 totaal niet gemist.
Omdat prone gewoon niet gelijk staat aan dolphin diving en het een fluitje van een cent is dolphin diving onmogelijk te maken. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat ze dat zullen doen na alle extremiteiten in BF2.

10K schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:29:
[...]

In een interview hebben ze al gezegd dat ze eventueel iets met het fenomeen 'muzzle flash' gaan doen om snipers gemakkelijker op te merken. :)
Oh ik weet nog in Farcy hoe de scope op de sniper reflecteerde in de zon, erg leuk om zo snipers te spotten en af te maken.

Pagina: 1 2 3 ... 112 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: Problemen met de Beta? Het BF3 problemen topic.

Als je wilt discussiëren over specs doe je dat niet hier maar in Het BF3 hardware topic.

De winkel waar jij een pre-order hebt gedaan, of zelfs alleen het feit dat je het hebt gedaan, is ook echt niet nodig om te posten. Voor prijsinformatie zijn er andere bronnen, bijvoorbeeld www.budgetgaming.nl

Users die nu nog dit topic vervuilen met dit soort informatie kunnen op zijn minst een officiële waarschuwing tegemoet zien

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee