Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:01

yzx

Och 5 :P

Meer dan genoeg joh

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43

Grvy

Bot

ik koop er 3 bij voor alle profs ;)

Dit is een account.

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 01:28
Aangezien Guild Wars 2 toch nog niet uit is, en er verder dus niet zo veel is om over te praten, heb ik even een hardware vraagje.
Ik heb op dit moment een Sapphire HD 4890 Toxic en ik begin langzaam aan toch te merken dat ie wat oud is. Zou ik voor 100-150 euro een kaart kunnen kopen welke een mooie FPS boost geeft? Ik heb er zelf tegenwoordig namelijk helemaal geen zicht meer op.
In de BBG heb ik wel de 6850 gevonden voor 110 euro. Wat ik zo lees lijkt dit echter niet zo'n hele grote upgrade te zijn, dus ik vroeg me af of iemand zo goede opties weet of dat ik beter gewoon kan wachten tot ik meer geld heb.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
en er verder dus niet zo veel is om over te praten
Orly ?

Het schijnt dat GW2 meer op de CPU leunt dan de videokaart.
Maar je vraag is hier meer gepast denk ik:
[MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:07
Xylon schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:40:
Aangezien Guild Wars 2 toch nog niet uit is, en er verder dus niet zo veel is om over te praten, heb ik even een hardware vraagje.
Ik heb op dit moment een Sapphire HD 4890 Toxic en ik begin langzaam aan toch te merken dat ie wat oud is. Zou ik voor 100-150 euro een kaart kunnen kopen welke een mooie FPS boost geeft? Ik heb er zelf tegenwoordig namelijk helemaal geen zicht meer op.
In de BBG heb ik wel de 6850 gevonden voor 110 euro. Wat ik zo lees lijkt dit echter niet zo'n hele grote upgrade te zijn, dus ik vroeg me af of iemand zo goede opties weet of dat ik beter gewoon kan wachten tot ik meer geld heb.
Ik weet niet hoe de rest van je systeem er uit ziet, maar die 6850 heb ik ook en bij mij loopt hij perfect op max. (Heb zelf n i5-2500K, 8gig geheugen en n SSD, Windows 7 64bit)

• Iryl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09-2019
KoekjevanLU schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet hoe de rest van je systeem er uit ziet, maar die 6850 heb ik ook en bij mij loopt hij perfect op max. (Heb zelf n i5-2500K, 8gig geheugen en n SSD, Windows 7 64bit)
60 fps op max? :D Heb zelf ook deze kaart en heb de beta events niet meegemaakt, dit stelt me gerust :) .

Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl

• yzx

yzx

Lasteraar schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:00:
[...]

Orly ?

Is er al bekent voor quad/hexa of iemand tijdens de beta met een quad/hexa core en zag dat al de cores hun werk deden?

• Xylon
Lasteraar schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:00:
[...]

Orly ?

Vergeleken met wanneer de game uit is niet nee ;) .
Maar ik zat inderdaad te twijfelen waar ik het zou posten, aangezien dit niet echt een 'probleem' is.
Qua CPU zit ik op dit moment volgens mij wel redelijk goed. Ik heb een AMD Phenom II X4 955 BE die ik geclocked heb naar 3.7 GHz. Dit zal dus waarschijnlijk niet de limiterende factor zijn?
KoekjevanLU schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

Oh dat is toch wel interessant om te horen, is dit ook op 1920*1200?
Voor de rest heb ik 4GB geheugen (welke ik misschien ook eens ga upgraden), een standaard 7.2k rpm schijf, Windows 7 64bit en zoals hier boven beschreven een Phenom II X4 op 3.7 GHz (welke ik hopelijk nog verder kan overclocken).

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 19:32
Ik draai op mijn desktop een Sapphire HD7850 met een i5-3450 op maximale instellingen. Mijn laptop beschikt over een GT540m met een i7 2630qm en daar moet ik de instellen behoorlijk voor terugschroeven, maar nog steeds speelbaar.
Ik kijk hoeveel slots je kunt krijgen. Als het een gelimiteerd redelijk aantal is zal ik proberen die ook zo snel mogelijk te krijgen. 10 zou wel handig zijn. Of indd 8, voor elke profession 1 al hem ik zelf 1 mesmer die waarschijnlijk een bepaalde guild-rol moet gaan vervullen (waardoor hij niet gewoon inzetbaar is) dus 10 lijkt mij een ideaal getal ;)

@KoekjevanLU
Nou is het in GW2 wel zo dat je level er heel vaak niet zo, of wat minder toe doet.

@NoFearz
De items die je via de HoM kunt krijgen. Ik moet eens kijken of ik een groepje bij elkaar kan krijgen met mensen die daar allemaal nog aan moeten beginnen. Ik heb GW1 er speciaal voor gekocht maar heb er dus totaal geen ervaring mee;)

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

yzx schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:30:
[...]

Is er al bekent voor quad/hexa of iemand tijdens de beta met een quad/hexa core en zag dat al de cores hun werk deden?
Speciaal voor jouw een post terwijl ik op vakantie ben.

Bij BWE2 draaide het spel op 2 cores bij mij. BWE3 was ik er niet en heb ik niet kunnen testen. Mijn pc (X6 @ 2,8GHz, 5850 en 8GB RAM maakte daarbij op 1680x1050 meestal 50 fps oid. Moet wel bij gezegd worden dat het niet op een SSD stond en wel op een redelijk oude en vervuilde installatie van Windhoos 7.

• Nfear
Devata schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 22:07:
Ik kijk hoeveel slots je kunt krijgen. Als het een gelimiteerd redelijk aantal is zal ik proberen die ook zo snel mogelijk te krijgen. 10 zou wel handig zijn. Of indd 8, voor elke profession 1 al hem ik zelf 1 mesmer die waarschijnlijk een bepaalde guild-rol moet gaan vervullen (waardoor hij niet gewoon inzetbaar is) dus 10 lijkt mij een ideaal getal ;)

@KoekjevanLU
Nou is het in GW2 wel zo dat je level er heel vaak niet zo, of wat minder toe doet.

@NoFearz
De items die je via de HoM kunt krijgen. Ik moet eens kijken of ik een groepje bij elkaar kan krijgen met mensen die daar allemaal nog aan moeten beginnen. Ik heb GW1 er speciaal voor gekocht maar heb er dus totaal geen ervaring mee;)
Ik denk dat je daar nu echt te weinig tijd voor hebt. Als je nu nog moet gaan beginnen moet je alleen focussen op de main quest en alle bonussen in de missies te halen. Een punt is dat je veel skills verdient met sidequests, maar daar heb je niet genoeg tijd voor. Het zijn er volgens mij meer dan duizend met alle campaigns bij elkaar.

Verwijderd

Is er al info over hoe je na kunt gaan of je Gw1 account goed gekoppeld is met je Gw2 account? Voor zover het kan natuurlijk.

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 13:52
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:05:
Is er al info over hoe je na kunt gaan of je Gw1 account goed gekoppeld is met je Gw2 account? Voor zover het kan natuurlijk.
volgens mij in de HOM calculator bij onderdeel Honor, linked accounts.

https://d4armory.io/Player/803500

• Stroopwafel Inc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08-2021
Linked accounts in de HoM gaat over je verschillende delen van GW1, niet over GW2.

Voor zover ik weet gebeurt het daadwerkelijke koppelen van je GW1 en GW2 account pas bij de launch zelf, de koppeling die je voor de beta hebt gemaakt komt dan te vervallen.

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
yzx schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 21:30:
[...]

Ik heb een quadcore CPU en alle 4 de cores draaiden tussen 50-75% tijdens het spelen.
pstalman schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:12:
[...]

volgens mij in de HOM calculator bij onderdeel Honor, linked accounts.
Zoals Stroopwafel al zegt. Als je vroeger een extra campaign kocht had je de optie om een nieuw account te maken (het waren allemaal stand-alone campaigns) of om deze te 'linken' aan een bestaand account.

Steam: Grim

NoFearz schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 09:10:
[...]
Ik denk dat je daar nu echt te weinig tijd voor hebt. Als je nu nog moet gaan beginnen moet je alleen focussen op de main quest en alle bonussen in de missies te halen.
Voor de release zal ik zeker niet al die 30 of 50 punten halen. (Ik zou daar dan nog 2 weekenden voor hebben) maar dat geeft toch ook niet. Na de release als je eventjes GW2 moe bent of wat afwisseling wilt dan ga je weer verder in GW1. Dat kan eventueel zelfs als guild-event worden georganiseerd.

• Xylon
Met welke vijf karakters willen jullie de eerste vijf slots gaan vullen?

Zelf wil ik zo snel mogelijk acht slots vol hebben, zodat ik elke profession heb. Over de ras / profession combinaties ben ik echter nog niet helemaal zeker. Waarschijnlijk wordt het iets in de richting van het volgende:
  • Charr Engineer
  • Sylvari Ranger
  • Norn Guardian
  • Asura Necromancer
  • Sylvari Thief
  • Human Elementalist
  • Norn Warrior
  • Human Mesmer
Het enige 'probleem' hier vind ik alleen dat allebei m'n Humans light armor gebruiken en dus exact dezelfde sets zullen hebben, net als m'n Sylvari en Norn. Dus dat wordt nog ff brainstormen hoe ik het anders wil gaan verdelen. Ik vind dat de combinatie namelijk wel goed moet voelen.

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:53
Heeft iemand goede sylvari gameplay? Heb al wel asura gezien.

Trouwens bij deze wil ik even the sparrows journey promoten. Leuke lets plays en lekker rustige stem.

Ik krijg morgen mijn laptop inspirion 15r se met ssd. Iemand hier iets over gelezen hoe die GW2 afspeelt? Settings fps etc.

Ik ga hem pre orderen op gamesync en voor de rest kan niet wachten :D

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05
Boomhunta schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:29:
Heeft iemand goede sylvari gameplay? Heb al wel asura gezien.

Trouwens bij deze wil ik even the sparrows journey promoten. Leuke lets plays en lekker rustige stem.

Ik krijg morgen mijn laptop inspirion 15r se met ssd. Iemand hier iets over gelezen hoe die GW2 afspeelt? Settings fps etc.

Ik zou wachten tot hij uit is. Ik heb zelf de stress test gespeeld maar merk dat speculeren op performance echt zinloos is. Sommige hadden bij de laatste beta test betere framerate, sommige tijdens de stresstest. Je hebt mensen die halen 50fps met matige systemen, en je hebt mensen die halen lage fps met ultra systemen. Ik vind er geen touw aan vast te knopen en dus is het maar afwachten.

• Xylon
Ik weet niet of je per se een fysieke kopie wilt, maar anders had ik laatst het volgende gepost:
Xylon schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:42:
Voor diegene die Guild Wars 2 nog willen, op GreenManGaming kun je nu Guild Wars 2: Digital Edition en Guild Wars 2: Digital Deluxe Edition kopen met 25% korting!

Na het toevoegen aan je mandje moet je de code PCGMR-ALLIN-GREEN gebruiken.

Beide zijn pre-purchase, dezelfde versie als op de officiële Guild Wars 2 site, inclusief de head-start dus.

Guild Wars 2: Digital Edition -- €54.95 --> €41.21
Guild Wars 2: Digital Deluxe Edition -- €74.95 --> €56.21

Deze code geldt voor alle digitale games op GreenManGaming, dus als je nog andere wilt, dit is je kans!
Dan zou je dus de prepurchase versie hebben (digitale versie, dat wel), voor ongeveer hetzelfde geld inclusief de head-start.

• martijntb1991
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
SCIxX schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 19:55:
[...]

Ik zou wachten tot hij uit is. Ik heb zelf de stress test gespeeld maar merk dat speculeren op performance echt zinloos is. Sommige hadden bij de laatste beta test betere framerate, sommige tijdens de stresstest. Je hebt mensen die halen 50fps met matige systemen, en je hebt mensen die halen lage fps met ultra systemen. Ik vind er geen touw aan vast te knopen en dus is het maar afwachten.
Ik heb zelf een intel 2500k en een ati radeon HD6950. Ik heb tijdens de beta's geen fps lags gehad. Alleen heel even toen ik in lions arch was. Maar verder heb ik nergens last van gehad

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
Op die site staat dat er nog 8 CE's te koop zijn.

Dus voor diegene die heel toevallig nog een CE willen, je kan het altijd proberen/een mailtje sturen.

Steam: Grim

• Sjenker
Xylon schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:02:
[...]

Ik weet niet of je per se een fysieke kopie wilt, maar anders had ik laatst het volgende gepost:
[...]

Dan zou je dus de prepurchase versie hebben (digitale versie, dat wel), voor ongeveer hetzelfde geld inclusief de head-start.
ja maar heb geen paypal of creditcard...

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 08:03
Heb je geen credit card koop dan een prepaid creditcard , of een creditcard voucher.

https://www.3vcard.nl/

http://www.g2play.net/sto...tal-Standard-Edition.html

g2play biedt de pre order digitaal ook aan deze kan je betallen via ideal.

[ Voor 41% gewijzigd door Xzito op 06-08-2012 02:06 ]

LOL EU: InXzitoWeTrust

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-10 09:56

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

@kaasaanfiets , volgens mij heb je ook een stuk kaas in je oog vriend. ik had het over Guildwars 1 .
daar werden mesmers in pvp soms onderschat door stoere warriors en ja die rende dan gillend weg als je ze met wat HEX skills peste. ik zal verder niet ingaan op je berichtje , je zal wel met het verkeerde been uit bed zijn gestapt ofzo .

Heb de laatste stresstest niet gespeeld , ik wil nu gewoon echt aan de gang met gw2 .
De stresstest is niet echt geschikt om te kijken of het soepel draait op je pc , er word zoveel gedaan tijdens die test dat je vaak disconnect enz . ik weet niet of mijn i7 alle cores gebruikt tijdens het spelen daar heb ik niet echt op gelet, het spel draaide bij mij in alle beta weekenden erg soepel en ik speel het op max settings.
ben benieuwd hoe het spel draait na de release als je hem op dx 10 of 11 kan zetten.

ik ga ook zeker een paar character slots erbij kopen, ik had in guildwars 14 character slots maar dat was ook om pvp characters te kunnen maken, in guildwars 2 wil ik gewoon alle classes kunnen spelen dus dat aantal slots wil ik hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Freakiebeakie op 06-08-2012 09:07 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Ik wil iedereen hier vragen om (als ze dat willen) even de pol die hier in de eerste post staat: Guild Wars 2 server topic

In te vullen. Voor de mensen die niet bekend zijn met dat topic is het misschien verstandig de hele eerste post even door te lezen. De uitkomst moet breed gedragen worden door de hele community dus hoe meer mensen ervan op de hoogte zijn hoe beter.

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 22:11
Ik heb op dit moment nog een groot vraagteken bij GW2 en dat zijn Alliances.

Zoals het in GW2 op dit moment is ontworpen heb je op de verschillende homeworlds allemaal verschillende guilds. Op het moment dat je WvWvW ingaat zullen alle spelers van 1 homeworld spelen tegen andere homeworlds. Het kan voor de coordinatie van de gevechten handig zijn om te communiceren tussen verschillende Guilds van 1 homeworld om zo gezamenlijk een groep te vormen en WvWvW in te gaan.
Echter ontbreekt er op dit moment in GW2 de mogelijkheid om een groep van verschillende Guilds op te zetten welke samen willen werken.

Samen met mijn Guild en wat andere Guilds die wij hebben benaderd zijn wij al bezig om te kijken hoe we een soort Alliance op kunnen zetten voor de Far Shiverpeaks server. Echter zijn wij er nog niet helemaal uit hoe we dit handig in kunnen vullen.
Wij zitten er aan te denken om een aparte ''Alliance'' Guild op te richten waarin 2 of 3 leden van alle Alliance Guilds zitten, welke dan verantwoordelijk zullen zijn voor de coordinatie van hun eigen Guild in WvWvW.
Echter een nadeel is dat je niet met elkaar kunt communiceren in de Guildchat wanneer je niet represent.
Het toelaten van alle leden uit de verschillende guilds die interesse hebben in Alliance based activiteiten lijkt geen optie, omdat je dan een veel te grote ''Alliance'' Guild krijgt wat onmogelijk is om goed te organiseren.

Ik vroeg mij af of meer mensen al over dit verhaal hebben nagedacht en ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 17:07
Je kan volgens mij bij release lid worden van meerdere guilds (vraag me niet waar ik dat gelezen heb) en aangezien guilds nu 500 leden kan hebben lijkt een Alliance guild dus best een optie.

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-11 22:11
MonkeySandwich schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:04:
Je kan volgens mij bij release lid worden van meerdere guilds (vraag me niet waar ik dat gelezen heb) en aangezien guilds nu 500 leden kan hebben lijkt een Alliance guild dus best een optie.
Je kan inderdaad verschillende guilds joinen, onze bedoeling is dan ook dat mensen die geintreseerd zijn in bijv. WvWvW lid worden van de ''Alliance'' Guild NAAST dat ze lid zijn van hun eigen Guild.
Er zijn zat mensen die alleen in een Guild met een vriendengroep willen zitten, maar daarnaast in WvWvW geintresseerd zijn en hiervoor met een grotere groep mensen willen spelen.

En wat je aandraagt dat er 500 leden in een guild kunnen, dat is ook weer een beetje onderdeel van het probleem. Wanneer je zo'n grote groep hebt is het lastig om dit geheel te coordineren......

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 17:10
dnbo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:57:
Ik heb op dit moment nog een groot vraagteken bij GW2 en dat zijn Alliances.

verhaal
Wij zitten een beetje met hetzelfde probleem.
Zelfs nog iets uitgebreider, het vormen van een grotere groep met alleen guildies is al lastig door de squad grote van 5. De commander functie lijkt op dit moment een vooral irritante complexe vinding voor een eenvoudig probleem. Volgens mij was een groeps grote van 20/25 man een betere oplossing geweest voor de communicatie en locatie's weergeven op de map.

Verder dien je zelf een soor /allies chat kanaal op te zetten denk ik.
Devata schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:24:
Ik wil iedereen hier vragen om (als ze dat willen) even de pol die hier in de eerste post staat: Guild Wars 2 server topic

In te vullen. Voor de mensen die niet bekend zijn met dat topic is het misschien verstandig de hele eerste post even door te lezen. De uitkomst moet breed gedragen worden door de hele community dus hoe meer mensen ervan op de hoogte zijn hoe beter.
check www.gw2guilds.org ook even.

[ Voor 28% gewijzigd door Sneezzer op 06-08-2012 11:30 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

@dnbo Als je met de guild-leaders samen wilt gaan dan maak je daar toch een party voor en representeer je ondertussen nog je eigen guild. Onderling praten jullie dan via de party en jullie kunnen de guild gewoon in de guild-chat aanspreken. Zolang de alliantie niet uit meer als 5 guilds bestaat gaat dat volgens mij prima.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 11:52
even een korte vraag over iets wat ik niet kan vinden:
Heb je ook nog een soort van racial traits? zoals bij WoW.

enige wat ik kan vinden is dat het voor je verhaallijn kan uitmaken, maar niet voor de effectiviteit van een build/skill.
mocht het in dit topic al genoemd zijn, dan mijn excuus dat ik geen 290 pagina's ga lezen :)

• Sneezzer
Denniz0229 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:37:
even een korte vraag over iets wat ik niet kan vinden:
Heb je ook nog een soort van racial traits? zoals bij WoW.

enige wat ik kan vinden is dat het voor je verhaallijn kan uitmaken, maar niet voor de effectiviteit van een build/skill.
mocht het in dit topic al genoemd zijn, dan mijn excuus dat ik geen 290 pagina's ga lezen :)
Check youtube.com voor de charrzooka!

• Stroopwafel Inc
  • Laatst online: 20-08-2021
De rassen verschillen vooral in uiterlijk en personal story. Er zijn voor elk ras een klein aantal racial skills die alleen dat ras kan gebruiken, deze skills zijn dan wel voor alle professions beschikbaar. De racial skills zullen over het algemeen zwakker zijn dan de gewone skills.

Racial skills kunnen in PvP niet gebruikt worden, vanuit de skills etc gezien zijn alle rassen in PvP dus gelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Stroopwafel Inc op 06-08-2012 13:25 ]

Verwijderd

Je kan squads beginnen als je 100 gold hebt kan je dat boek kopen en kan je grote groepen maken.

Xylon:
Zing het nog even uit met je videokaart je heb een grote kans dat je straks makkelijker wat kan kopen, Nividia komt met de 660 en 650 als ik mij niet vergis dan zou het midden segment bij ATI/AMD ook naar beneden gaan. (midden augustus).

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Is er al binnen al besloten of we met z'n alle of grotendeels naar eenzelfde server gaan? Het zou jammer zijn als je in een server beland met weinig populatie. Ik ben ook benieuwd hoe DAT zich zal vertalen naar WvWvW

Verwijderd

Zal uiteindelijk een server treffen met hetzelfde aantal actieve spelers.
De Meeste Nederlanders gaan naar Far Shiverpeaks. Als je echter wat meer over de servers wilt weten kun je misschien beter naar het server topic gaan.
Guild Wars 2 server topic

Je treft een server die het ongeveer net zo goed of slecht doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Devata op 06-08-2012 14:03 ]

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-11 17:07
Mensen, zet je guild ook even hier op de site: http://www.gw2guilds.org/
Ik zou niet eens weten of ik in een US of EU guild zit... Is zo'n beetje 50/50...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Het is eigenlijik spijtig dat alle guilds nu al ingedeelt zijn. Straks zit alles vol en kom je nergens meer in :/

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Sneezzer
Dakreal schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:00:
Het is eigenlijik spijtig dat alle guilds nu al ingedeelt zijn. Straks zit alles vol en kom je nergens meer in :/
Reken maar dat een server met 50 guilds nog niet vol zit hoor.
Al denk ik wel dat je bijv, op Desolation, wel vaak in region zult zien "please leave this wvw zone so our members can get in" aangezien dat een vrij hardcore WvW server gaat worden.

• Lasteraar
Welnee, guilds gaan uit elkaar en groeperen nieuwe guilds. Dit zal , zeker wanneer de game echt groot wordt, aan de orde van de dag zijn.

En voor goede mensen is er altijd plek. Zowel in pvp als in pve.
Casual guilds zullen er in overvloed zijn, en blijven.
Sneezzer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:11:
[...]

Al denk ik wel dat je bijv, op Desolation, wel vaak in region zult zien "please leave this wvw zone so our members can get in" aangezien dat een vrij hardcore WvW server gaat worden.
En waarom zou ik de zone moeten verlaten omdat er een bepaalde groep erop wil? Volgens mij hebben ze niet meer rechten dan ik, hoor... Als ik zoiets zou zien (die kans is klein aangezien ik liever niets met PvP doe...) zou ik zelfs langer blijven dan ik eerder van plan was...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Dakreal
Sneezzer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:11:
[...]

Grappig, maar daar ga ik sowieso niet aan gehoor geven. Het namelijk niet ' hun ' server. Geld trouwens voor niemand. Lekker arrogant als je zoiets verzoekt trouwens.. lol.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:16:
[...]

En waarom zou ik de zone moeten verlaten omdat er een bepaalde groep erop wil? Volgens mij hebben ze niet meer rechten dan ik, hoor... Als ik zoiets zou zien (die kans is klein aangezien ik liever niets met PvP doe...) zou ik zelfs langer blijven dan ik eerder van plan was...
Sterker nog, ik zal ze rapporteren vanwege spammen.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:22:
[...]

Sterker nog, ik zal ze rapporteren vanwege spammen.
Ach, als ze "please" gebruiken zal ik het ze niet aanrekenen. Vragen staat vrij, nietwaar? Wanneer ze gaan meieren als blijkt dat anderen (terecht) niet luisteren wordt het een ander verhaal...

Verwijderd

Natuurlijk hangt het af van de situatie.

• Sneezzer
Dakreal schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:22:
[...]

Grappig, maar daar ga ik sowieso niet aan gehoor geven. Het namelijk niet ' hun ' server. Geld trouwens voor niemand. Lekker arrogant als je zoiets verzoekt trouwens.. lol.
Het is alleen een voorspelling natuurlijk, alleen denk ik dat het wel gezond is om daar vooraf rekening mee te houden. Hardcore is niet voor niet hardcore (met alle nare trekjes erbij natuurlijk) voordeel is wel dat je waarschijnlijk veel wint in WvW ed. en (als de communitie wél goed is) je echt een sterk gevoel kunt krijgen.

Ech ja, keuzes....

• Dakreal
Sneezzer schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:56:
[...]

Het is alleen een voorspelling natuurlijk, alleen denk ik dat het wel gezond is om daar vooraf rekening mee te houden. Hardcore is niet voor niet hardcore (met alle nare trekjes erbij natuurlijk) voordeel is wel dat je waarschijnlijk veel wint in WvW ed. en (als de communitie wél goed is) je echt een sterk gevoel kunt krijgen.

Ech ja, keuzes....
Probleem is dat als je eruit gaat daar niets van mee maakt ;-) Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren hoor.. Zal ze alleen wel hard uitlachen als dit wel gebeurt. Daarnaast is er zat te doen en is WvW maar een onderdeel. Iets waar ik wel erg naar uitkijk *gief Warhammer Online RvR*.

Waar ik me ook ernstig zorgen om ga maken, is dat WvW waarschijnlijk een ranged zerg fest wordt.
In de beta weekends heb ik al echt gezien dat Melee echt geen drol waard is in pvp.

Ben benieuwd of dat nog rechtgetrokken wordt.

• Cyclonic
  • Laatst online: 00:27
Dakreal schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:00:
[...]

Probleem is dat als je eruit gaat daar niets van mee maakt ;-) Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren hoor.. Zal ze alleen wel hard uitlachen als dit wel gebeurt. Daarnaast is er zat te doen en is WvW maar een onderdeel. Iets waar ik wel erg naar uitkijk *gief Warhammer Online RvR*.

Waar ik me ook ernstig zorgen om ga maken, is dat WvW waarschijnlijk een ranged zerg fest wordt.
In de beta weekends heb ik al echt gezien dat Melee echt geen drol waard is in pvp.

Equip een gun op je warrior en pwn :+

Ik kom vanaf 11 jaar Dark Age of Camelot, waar een group van 8 man vs 100 man kan winnen als ze perfect spelen, echter in guildwars wordt het al lastig als je vs 10-12 man moet, omdat er geen mogelijk is voor crowd controll en met dat belachelijke down systeem 8)7

Dit blijft weer een game voor de casual player, niks speciaals aan helaas, wachten op een game dat uiteindelijk Dark Age of Camelot kan opvolgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Cyclonic op 06-08-2012 18:43 ]

• yzx

yzx

Cyclonic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:40:
[...]

Tanking range _/-\o_

Zou dat lukken in pvp`? :P

Verwijderd

[...]

Ik kom vanaf 11 jaar Dark Age of Camelot, waar een group van 8 man vs 100 man kan winnen als ze perfect spelen, echter in guildwars wordt het al lastig als je vs 10-12 man moet, omdat er geen mogelijk is voor crowd controll en met dat belachelijke down systeem 8)7

Dit blijft weer een game voor de casual player, niks speciaals aan helaas, wachten op een game dat uiteindelijk Dark Age of Camelot kan opvolgen.
Ik heb toch ook wel Dark Age of Camelot gespeelt met launch (US) en vind dit verhaal erg belachelijk , maar ja als je met 8 man 100 lemmings kan stun locken dan heb je gelijk. Niet dat je met je 8 man groep dit gewoon ff klaarspeelt. En ja RvR ranks zijn ook iets waar je rekening mee moet houden en dan nog....

Gelukkig heeft het spel wat meer diepgang dan jou opmerking over het belachelijke "down system" Waar je meestal mee wegkomt is dat je ze daarna als nog via genoeg schade doen weg kan krijgen zonden ze te finishen. Dat is nog eens wat anders dan perma stunlock van een daoc ganking groep.

Verwijderd

[...]

Ik kan het niet laten om te reageren. Ben geen GW2 fan-boy, maar vind het opmerkelijk dat mensen constant spellen met elkaar vergelijken. Wat boeit het dat je in een ander spel 8 vs. 100 kunt doen en met het team van 8 kunt winnen. Ik vraag me af of dat je doelstelling moet zijn in een spel. Als je zo ver bent, denk ik dat je beter een ander spel kunt gaan spelen, want uit deze haal je geen voldoening meer uit. In ieder geval niet uit de normale content van het spel.

Hetzelfde geldt voor de downed state; het is een keuze van Anet. Je kunt erop schieten, maar wat wil je ermee bereiken? Mensen horen graag positieve / nieuwe dingen over dit spel, omdat ze dan kunnen denken: "owja, die jumping puzzle is echt leuk, ga ik ook proberen". En aan negatieve dingen hebben ze niet veel, omdat hun keuze (om het te kopen) toch vaak al bepaald is. Ik vermoed dat niemand hier het spel laat liggen, omdat de downed state ze niet bevalt. Dus opmerking beetje pointless mijnerzijds, maar houdt ons scherp :9

• Nfear
Daarnaast heeft de meerderheid die dit topic volgt volgens mij het spel al aangeschaft.

[ Voor 12% gewijzigd door Nfear op 06-08-2012 20:24 ]

• martijntb1991
Er wordt dit moment wat over de races gepraat door de developers op hun twitch kanaal:

http://nl.twitch.tv/guildwars2

• Sjenker
Iam the 1% :P

dat wordt zo te lezen misschien toch geen mesmer

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 14:16

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Boomhunta schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:32:
Iam the 1% :P

dat wordt zo te lezen misschien toch geen mesmer
Wat bedoel je precies met die 1%?

• Sjenker
wie guild wars 2 nog niet heeft

• martijntb1991
Halen dan! ;)

Verwijderd

Beetje off topic, maar die Ree heeft wel wat ;)

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 20:25
Er is zeker geen mogelijkheid meer om GW2 te proberen voordat het uitkomt, toch? Ik denk er nu over na om het te gaan kopen alleen dat is moeilijk beslissen zonder het ooit gespeelt te hebben. Ik had wel een beta invite en apart nog een beta key alleen toen interesseerde het spel me niet en heb er nu spijt van.

• Nfear
Creqaw schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:21:
Er is zeker geen mogelijkheid meer om GW2 te proberen voordat het uitkomt, toch? Ik denk er nu over na om het te gaan kopen alleen dat is moeilijk beslissen zonder het ooit gespeelt te hebben. Ik had wel een beta invite en apart nog een beta key alleen toen interesseerde het spel me niet en heb er nu spijt van.
Dan zou ik video's van TotalBiscuit op youtube gaan kijken ;) Wellicht dat er nog een stresstest komt, maar ik weet niet of je daarvoor een Pre Purchase account nodig moet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Nfear op 06-08-2012 21:31 ]

• Sjenker
NoFearz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

Dan zou ik video's van TotalBiscuit op youtube gaan kijken ;) Wellicht dat er nog een stresstest komt, maar ik weet niet of je daarvoor een Pre Purchase account nodig moet hebben.
thesparrowsjourney voor lets plays kan ook wooden potatoes of yogcast, laatste 5 pagina's even terug kijken daar zijn wel een paar afspeellijsten genoemd.

• Cyclonic
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:53:
[...]

Ik kan het niet laten om te reageren. Ben geen GW2 fan-boy, maar vind het opmerkelijk dat mensen constant spellen met elkaar vergelijken. Wat boeit het dat je in een ander spel 8 vs. 100 kunt doen en met het team van 8 kunt winnen. Ik vraag me af of dat je doelstelling moet zijn in een spel. Als je zo ver bent, denk ik dat je beter een ander spel kunt gaan spelen, want uit deze haal je geen voldoening meer uit. In ieder geval niet uit de normale content van het spel.

Hetzelfde geldt voor de downed state; het is een keuze van Anet. Je kunt erop schieten, maar wat wil je ermee bereiken? Mensen horen graag positieve / nieuwe dingen over dit spel, omdat ze dan kunnen denken: "owja, die jumping puzzle is echt leuk, ga ik ook proberen". En aan negatieve dingen hebben ze niet veel, omdat hun keuze (om het te kopen) toch vaak al bepaald is. Ik vermoed dat niemand hier het spel laat liggen, omdat de downed state ze niet bevalt. Dus opmerking beetje pointless mijnerzijds, maar houdt ons scherp :9
Ik vind geweldig om met 7 andere waarmee ik al meer dan 10 jaar samen speel om een group van 100 man te killen met ons 8 alleen, gewoon om de perfecte samenwerking, als 1 iemand wat fouts doet zijn we instant dood, anders hebben we een goede kans om te winnen. Dat is nou echte skill in een game.

En die downed states haten een heleboel mensen, hoe wil je zelfs in een 2 vs 1 winnen? Meneer de Rogue is dood, teleport er lekker op los terwijl zijn Warrior vriend je een nieuwe hole aan het tearen is.

Het is gewoon weer om de low skilled mensen te laten spelen, en dat die niet gaan ragen. Maja het is tegenwoordig Geld > gameplay.

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Cyclonic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:28:
[...]

Ik vind geweldig om met 7 andere waarmee ik al meer dan 10 jaar samen speel om een group van 100 man te killen met ons 8 alleen, gewoon om de perfecte samenwerking, als 1 iemand wat fouts doet zijn we instant dood, anders hebben we een goede kans om te winnen. Dat is nou echte skill in een game.

En die downed states haten een heleboel mensen, hoe wil je zelfs in een 2 vs 1 winnen? Meneer de Rogue is dood, teleport er lekker op los terwijl zijn Warrior vriend je een nieuwe hole aan het tearen is.

Het is gewoon weer om de low skilled mensen te laten spelen, en dat die niet gaan ragen. Maja het is tegenwoordig Geld > gameplay.
De wereld is de laatste 10 jaar wel tegen je he? |:(

• Xylon
[...]

Wel of geen downed state, maakt me allemaal niks uit. Jij zit echter mensen die het bevalt uit te maken voor 'low skilled', terwijl het eerder gewoon 'anders skilled' is. Het is gewoon een andere manier van spelen waar je mee om hoort te leren gaan.

• Cyclonic
Xylon schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

Wel of geen downed state, maakt me allemaal niks uit. Jij zit echter mensen die het bevalt uit te maken voor 'low skilled', terwijl het eerder gewoon 'anders skilled' is. Het is gewoon een andere manier van spelen waar je mee om hoort te leren gaan.
Nope het is een systeem om noobs een kans te geven, hebben ze zelf een beetje toegeven in een interview, when a high skilled player meets 2 less skilled people, in other games he would slaughter them, but the downed state gives the other 2 a chance to win the fight etc...

• Cyclonic
microoo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:36:
[...]

De wereld is de laatste 10 jaar wel tegen je he? |:(
Hoezo vermaakt me prima hoor maak je daar maar niet druk over.
Echter ik wacht gewoon rustig af op de nieuwe "" pvp mmo""

Verwijderd

hoi, ik doe mee aan het gesprek :)

• Cyclonic
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:36:
[...]

Ik heb toch ook wel Dark Age of Camelot gespeelt met launch (US) en vind dit verhaal erg belachelijk , maar ja als je met 8 man 100 lemmings kan stun locken dan heb je gelijk. Niet dat je met je 8 man groep dit gewoon ff klaarspeelt. En ja RvR ranks zijn ook iets waar je rekening mee moet houden en dan nog....

Gelukkig heeft het spel wat meer diepgang dan jou opmerking over het belachelijke "down system" Waar je meestal mee wegkomt is dat je ze daarna als nog via genoeg schade doen weg kan krijgen zonden ze te finishen. Dat is nog eens wat anders dan perma stunlock van een daoc ganking groep.
Met launch ja, toen was inderdaad perma stun mogelijk, is allang niet meer, en er is nu zoiets als purge, group purge, mezz blocker, tanks met determination waar de stun nog maar 1 sec effectief is, van de normal 9 sec of 10 sec van de 1 min mezz.

En ranks geven je een voordeel, wij switchen iedere maand van realm met andere classes van 0, en wij pwnen met onze rr3/4 ook rr11+ groups, soms worden we ook zwaar gepwnd natuurlijk.

Echter de game was al na 1 jaar heel anders.

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-11 20:25
NoFearz schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

Ik ben niet zo'n fan van filmpjes kijken en kijken geeft ook niet echt dezelfde ervaring als spelen. Ik beslis later wel op gevoel ofzo.

• pieterd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-10 16:55
Cyclonic schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Hoezo vermaakt me prima hoor maak je daar maar niet druk over.
Echter ik wacht gewoon rustig af op de nieuwe "" pvp mmo""
het jammere is alleen dat dit velen juist verwacht hadden dat dit de nieuwe pvp mmo zou zijn maargoed, het is nog even af wachten hoe het straks allemaal precies gaat werken. er zal zeker nog wel veel getweaked gaan worden aan het combat systeem. aan de ene kant moet skill natuurlijk wel beloond worden maar aan de andere kant moet bv een 1v2 gevecht winnen niet iets zijn dat je iedere keer makkelijk redt zelfs als je goed speelt.
pieterd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 01:12:
[...]

het jammere is alleen dat dit velen juist verwacht hadden dat dit de nieuwe pvp mmo zou zijn maargoed, het is nog even af wachten hoe het straks allemaal precies gaat werken. er zal zeker nog wel veel getweaked gaan worden aan het combat systeem. aan de ene kant moet skill natuurlijk wel beloond worden maar aan de andere kant moet bv een 1v2 gevecht winnen niet iets zijn dat je iedere keer makkelijk redt zelfs als je goed speelt.
Ik denk niet dat mensen die Guild Wars kennen dit als een PvP MMO zagen. Ja, er zal een groot PvP deel in zitten, maar ook een heel belangrijk en groot PvE deel. Ik zie een PvP MMO als een spel dat voor minimaal 80% om PvP draait. En dat is nooit het geval geweest met Guild Wars 2.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

echt niet mee eens ik denk dat je met de mogelijke combo`s meer gekke dingen kan doen dan je denkt

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Dakreal schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:00:
[...]

Zullen eerder 2 speelstijlen worden van wat ik heb gezien. Grote groepen zal voornamelijk ranged zijn (door de hoge totale damage output en alle aoe's wil je snel uit range kunnen lopen om te herstellen en zoveel mogelijk verspreid opgesteld staan, en je blijft daarmee ook uit de buurt van sommige siege wapens) en kleinere groepen gaan juist meer richting melee (single target damage output is iets hoger en je hebt meer skills rond mobility om iemand achterna te zitten of gewoon snel te verplaatsen).

De ranged wapens zag je daardoor ook vooral bij de grote 20-50man zergs op de belangrijke punten zoals keeps en sommige towers. De melee wapens zag je in kleinere 5-10man groepjes rondrennen en andere teams lastig vallen, resources pakken en achter sommige towers aan gaan.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Myrdreon schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 08:28:
[...]

Zullen eerder 2 speelstijlen worden van wat ik heb gezien. Grote groepen zal voornamelijk ranged zijn (door de hoge totale damage output en alle aoe's wil je snel uit range kunnen lopen om te herstellen en zoveel mogelijk verspreid opgesteld staan, en je blijft daarmee ook uit de buurt van sommige siege wapens) en kleinere groepen gaan juist meer richting melee (single target damage output is iets hoger en je hebt meer skills rond mobility om iemand achterna te zitten of gewoon snel te verplaatsen).

De ranged wapens zag je daardoor ook vooral bij de grote 20-50man zergs op de belangrijke punten zoals keeps en sommige towers. De melee wapens zag je in kleinere 5-10man groepjes rondrennen en andere teams lastig vallen, resources pakken en achter sommige towers aan gaan.
ik heb me anders prima vermaakt met een guardian in wvwvw gewoon met schild en mace , sloeg echt alles kort en klein, moet wel zeggen dat dat het eerste closed beta weekend was ;)

• Denniz0229
Voor diegene die Guild Wars 2 nog willen, op GreenManGaming kun je nu Guild Wars 2: Digital Edition en Guild Wars 2: Digital Deluxe Edition kopen met 25% korting!

Beide zijn pre-purchase, dezelfde versie als op de officiële Guild Wars 2 site, inclusief de head-start dus.

Deze code geldt voor alle digitale games op GreenManGaming, dus als je nog andere wilt, dit is je kans!
bedankt!

heb hem ook gekocht en meteen geregistreerd.
wel jammer dat ik de 25e de hele dag aan het feesten ben op mysteryland :+

• Sneezzer
[...]

Ik weet niet hoor, buiten het feit of het wel/niet werkt, maar als mensen nu al een deel van een nog uit te komen spel haten koop het dan aub niet.

Verder, low skilled? Elitaire trekjes, of gewoon last van een harde e-peen op dit moment...

Misschien moet je gewoon lekker bij Daoc blijven gezien het feit dat je je daar lekker bij voelt.
Ik heb zelf veel WaR gespeeld, en het enige dat ik echt mis in GW2 is collision detection. Al het overige is gewoon een andere manier van spelen wat blijkbaar niet in jou straatje past.

[ Voor 12% gewijzigd door Sneezzer op 07-08-2012 09:59 ]

Collision detection werkt in mmo's niet omdat mensen dan ingangen kunnen blokkeren en menselijke trappen kunnen maken.

• Sneezzer
Devata schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:05:
Collision detection werkt in mmo's niet omdat mensen dat ingangem kunnen blokkeren en menselijke trappen kunnen maken.
Klopt, daardoor werkt het juist wel, je kunt de ingang van een keep blokken met een wall of meat.
Al is dat wel meer iets voor MMO's waar je tanks en healers hebt natuurlijk, in GW2 wordt je nu gewoon genuked als je het zou proberen.

• Sneezzer
Devata schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:18:
Dan zou je het dus alleen moeten toestaan in WvW / PvP.
Klopt, dat is ook een beetje mijn uitgangspunt.
In PVE zijn er maar heel beperkt situaties waar je het kunt gebruiken.

• Dakreal
Sneezzer schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:08:
[...]

Klopt, daardoor werkt het juist wel, je kunt de ingang van een keep blokken met een wall of meat.
Al is dat wel meer iets voor MMO's waar je tanks en healers hebt natuurlijk, in GW2 wordt je nu gewoon genuked als je het zou proberen.
Ik heb in Warhammer Online echt geweldige keep fights gehad met meatshields voor de deur. good old times..

Good old times? Dat spel is van september 2008. 4 jaar is niet echt oud voor een MMO. Zover MMO's al echt een houdbaarheidsdatum hebben. De gemiddelde single player shooter heeft nog een houdbaarheid van 2 a 4 jaar. Als je het dus zo goed vind waarom speel je het dan niet gewoon?

Als ik het over 'good old times' heb dan heb ik het misschien over Wolfenstein: Enemy Territory uit 2003. Die overigens ook nog prima te spelen is (vandaar de misschien). En dan hebben we het ook nog eens over een shooter die normaal toch echt een kortere levensduur hebben als een MMO.

• Sneezzer
Devata schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:58:
Good old times? Dat spel is van september 2008. 4 jaar is niet echt oud voor een MMO. Zover MMO's al echt een houdbaarheidsdatum hebben. De gemiddelde single player shooter heeft nog een houdbaarheid van 2 a 4 jaar. Als je het dus zo goed vind waarom speel je het dan niet gewoon?

Als ik het over 'good old times' heb dan heb ik het misschien over Wolfenstein: Enemy Territory uit 2003. Die overigens ook nog prima te spelen is (vandaar de misschien). En dan hebben we het ook nog eens over een shooter die normaal toch echt een kortere levensduur hebben als een MMO.
Ik begrijp wel waarom hij het good old times noemt, het spel is namelijk heel goed maar ook volledig kapot (gemaakt). EA heeft veel rare keuzes gemaakt, cross-realming, bugs, veel te vroeg ge-released. Toen ik stopte waren er nog slechts 2 servers over.

Ja WaR was super als spel en idee, maar WaR is ook een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

ps. een MMORPG is (op WoW na) ook niet meer een product dat door de massa lang word gespeeld (als in >2 jaar), ze worden gewoon "geconsumeerd", waarbij een deel blijft spelen maar het gross vaak naar de volgende overstapt.
Ik hoop dat GW2 me weer voor minimaal 2 jaar pakt! :P

pps, waarom trouwens zo'n rauwe reactie, hij zegt niet dat vroeger alles beter was, slechts dat hij een fijne herinnering heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Sneezzer op 07-08-2012 11:16 ]

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Ik heb al zonder succes zitten googlen, maar kan niet echt vinden of er nog een soort van beta event komt voor de game gereleased wordt? Ik heb namelijk nooit GW gespeeld en ik zou eigenlijk nog wel een keer de game willen spelen voor ik hem koop (zeker na alle miskopen de afgelopen 2 jaar).

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Sneezzer
Uhmmie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:15:
Ik heb al zonder succes zitten googlen, maar kan niet echt vinden of er nog een soort van beta event komt voor de game gereleased wordt? Ik heb namelijk nooit GW gespeeld en ik zou eigenlijk nog wel een keer de game willen spelen voor ik hem koop (zeker na alle miskopen de afgelopen 2 jaar).
1) Je hebt precies alle beta's gemist.
2) GW1 is anders dan GW2, enkel de setting is hetzelfde.
3) GW2 heeft geen Abbo, dus als miskoop valt het nog mee, als het je niet bevalt tenminste ;)

Verwijderd

Ik zal het makkelijk voor je maken; er komt geen beta weekend meer en gewoon het spel kopen (trust me) 8)
Sneezzer schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:13:
[...]
pps, waarom trouwens zo'n rauwe reactie, hij zegt niet dat vroeger alles beter was, slechts dat hij een fijne herinnering heeft?
Rauwe reactie? Ik vroeg me gewoon af waarom hij bij zo'n nog relatief jonge MMO al over 'good old times' sprak, maar dat heb jij nu beantwoord.

Wel is het zo dat ik bij veel games afvraag waarom men zo graag van spel naar spel springt (buiten het feit dat veel spellen gewoon kwaliteit missen). Voor mij persoonlijk hoeft dat niet meer zo. Een aantal jaren geleden was het grafische verschil zodanig dat je alleen daarvoor al zou moeten overstappen maar eigenlijk is dat al vanaf de door mij genoemde W:ET veel minder het geval. Games van die generatie voldoen nu ook nog prima. Battlefield kan nog voordeel halen uit destruction maar games in het MMO genre of met de speelstijl zoals W:ET zijn nu ook nog prima speelbaar. Niet dat er geen grafische vooruitgang mag zijn, zeker wel maar zeker bij MMO's mis ik de noodzaak om telkens te wisselen. En nu met BF3 zie ik ook niet de noodzaak van alweer een BF4. Liever zou ik graag wat meer uitbreidingen zien. Bij MMO's heb je ook de mogelijkheid gebieden een grafische update te geven, zoals WoW dat heeft gedaan in de Cataclysm expansion.

Persoonlijk hoop ik dat GW2 een soort 2e WoW wordt, en dan niet alleen in populariteit maar ook in houdbaarheid. Als je het mij vraagt heeft WoW niet echt een houdbaarheidsdatum en ik hoop echt dat dat zelfde ook voor GW2 geld. Zelf heb ik geen interesse om over 2 jaar een nieuwe MMO te moeten zoeken.

@Uhmmie
Noem eens wat miskopen op. Ik denk overigens dat je met GW2 wel goed zien.. Zie wat ik net schrijf. Ik zoek echt een MMO waarvan ik verwacht dat hij wat langer mee gaat. Zo ben ik bij GW2 terecht gekomen. Er zitten zeker nog wel wat valkuilen voor GW2 maar als de mensen van ArenaNet alles goed in de gaten houden en naar de community luisteren dan denk ik dat ze het wel repareren. De enige grote twijfel die ik nog heb is het ontbreken van gewone quests. Volgens mij kan dat een flink probleem gaan geven en ArenaNet (door het missen van eens tukje diepgang en ontdekking / avontuur) heeft er zo'n punt van gemaakt dat ze geen gewone quests hebben dat het me niets zou verbazen als ze vanwege trots die er ook niet in brengen als dat toch nodig blijkt te zijn.

Als dat in de praktijk geen probleem blijkt te zijn of ze het toch nog implementeren dan is er volgens mij nog maar een ding waardoor GW2 tot een einde zou kunnen komen en dat is als WoW op een zelfde betaalmodel zou overstappen als GW2. (Dus echt zoals GW2, niet zoals bij de meeste F2P waar je gek wordt gemaakt met, en het vrijwel onspeelbaar is zonder allerlei losse aankopen)

Maar zelfs dan zul je zien dat veel mensen gewoon twee MMO's zullen gaan spelen. GW2 en WoW.

[ Voor 27% gewijzigd door Devata op 07-08-2012 11:44 ]

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Uhmmie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:15:
Er zijn op dit moment geen beta events geplanned. Zie: http://twitter.com/GuildWars2/status/231151313524764672

• Denniz0229
Devata schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Rauwe reactie? Ik vroeg me gewoon af waarom hij bij zo'n nog relatief jonge MMO al over 'good old times' sprak, maar dat heb jij nu beantwoord.

Wel is het zo dat ik bij veel games afvraag waarom men zo graag van spel naar spel springt (buiten het feit dat veel spellen gewoon kwaliteit missen). Voor mij persoonlijk hoeft dat niet meer zo. Een aantal jaren geleden was het grafische verschil zodanig dat je alleen daarvoor al zou moeten overstappen maar eigenlijk is dat al vanaf de door mij genoemde W:ET veel minder het geval. Games van die generatie voldoen nu ook nog prima. Battlefield kan nog voordeel halen uit destruction maar games in het MMO genre of met de speelstijl zoals W:ET zijn nu ook nog prima speelbaar. Niet dat er geen grafische vooruitgang mag zijn, zeker wel maar zeker bij MMO's mis ik de noodzaak om telkens te wisselen. En nu met BF3 zie ik ook niet de noodzaak van alweer een BF4. Liever zou ik graag wat meer uitbreidingen zien. Bij MMO's heb je ook de mogelijkheid gebieden een grafische update te geven, zoals WoW dat heeft gedaan in de Cataclysm expansion.

Persoonlijk hoop ik dat GW2 een soort 2e WoW wordt, en dan niet alleen in populariteit maar ook in houdbaarheid. Als je het mij vraagt heeft WoW niet echt een houdbaarheidsdatum en ik hoop echt dat dat zelfde ook voor GW2 geld. Zelf heb ik geen interesse om over 2 jaar een nieuwe MMO te moeten zoeken.
zelf ben ik de laatste jaren ook veel geswitched van game.
puur omdat games gewoon niet lang meer kunnen boeien tegenwoordig.
als ik een oude game uit de kast haal ben ik er soms een paar maandjes zoet mee, terwijl bijvoorbeeld diablo 3 net een maand gespeeld heb (terwijl ik me daar 4 jaar op verheugd heb).
dit is met MMO's precies hetzelfde, alleen wow heeft me voor lange tijd kunnen boeien.
guild wars 1 heb ik ook nog zeker een jaartje gespeeld, maar het gebrek aan end-game kwam hier ook na een tijdje de strot uit.

conclusie: ik wil het liefste nooit een nieuwe game zoeken om te spelen, maar als je huidige game niet meer boeit is er geen andere keuze.

ps: denk dat de houdbaarheid van WoW wel dicht aan het naderen is.
Al voor de 3e BWE is al bekend gemaakt dat dat ook de laatste zou zijn. Hij zou nog kunnen hopen op een stresstest maar ook dat lijkt me onwaarschijnlijk. ArenaNet heeft tot nu toe tussen de bèta's telkens 1 stresstest gedaan, we zitten nu tussen de laatste bèta en de release en hebben de stresstest al gehad. De enige kans op nog een stresstest lijkt mij als ArenaNet tegen een probleem is opgelopen, daar een oplossing voor denkt te hebben gevonden en die nog wilt testen / tweaken voor de release. Maar dat lijkt me sterk.

Daarbij worden er voor de stresstests geen keys uitgegeven dus al zou er nog eentje komen dan kan hij die nog niet gebruiken om het spel te proberen, of hij moet iemand anders zijn account kunnen gebruiken.

@Denniz0229
Tja ik herken dat probleem wel, de kwaltijd van games is gewoon flink verslechter. in de 'good old times' hielden games je soms maanden bezig en nu vertellen ontwikkelaars vol trots dar er voor maar liefs 8 / 16 uur speeltijd in zit. Ik vergelijk voor mezelf Tomb Raider 1 wel eens met nieuwere Tomb Raiders (en dan zijn die kwalitatief nog best goed) of Mafia 1 met Mafia 2. Overal mist helaas speeltijd, sfeer, gameplay en kwaltijd / details.

Zie ook Battlefield 1942 dat standaard al iets van 21 maps had. BF3 heeft volgens mij pas na alle aangekondigde expansions 21 (en BF1942 had ook nog een 2 expansions die erop volgde)

"ps: denk dat de houdbaarheid van WoW wel dicht aan het naderen is."
Ik denk dat dat wel mee valt. Het huidige betaalmodel dat ze hanteren komt tot een einde. Maar ook dat zal nog wel zeker 1 jaar mee kunnen. Zodra WoW echter zou overstappen op het betaalmodel van GW2 zijn ze weer helemaal terug. Men kan zeggen wat ze willen van WoW en ik ben zelf absoluut geen die-hard WoWer geweest maar kwalitatief zit die game gewoon goed in elkaar. Zie alleen al de intro-filmpjes... start het inlogscherm eens op en je krijgt gewoon weer zin in te loggen... ware het niet dat je er voor moet betalen.

Juist dat maandelijks betalen betekend dat het spel zelf minder leuk wordt want je wordt bijna gedwongen om veel te gamen in een maand want je betaald er tenslotte voor, echter zodra je ergens toe gedwongen word is het niet meer leuk.

Ik ben wel erg benieuwd wat dat Titan voor iets is. Daarbij zijn ze daaraan begonnen waarschijnlijk met de gedachte dat het ook via een abbo zou gaan en zullen ze ondertussen toch ook wel inzien dat je daar nu niet meer mee kunt aanzetten wil je succes hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Devata op 07-08-2012 12:09 ]

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-10 14:35

Thanks, ook gekocht!
[...]
De enige grote twijfel die ik nog heb is het ontbreken van gewone quests. Volgens mij kan dat een flink probleem gaan geven en ArenaNet (door het missen van eens tukje diepgang en ontdekking / avontuur) heeft er zo'n punt van gemaakt dat ze geen gewone quests hebben dat het me niets zou verbazen als ze vanwege trots die er ook niet in brengen als dat toch nodig blijkt te zijn.
Wat is voor jou een quest?

Volgens mij zit die "klassieke" quest er wel degelijk in! Allen zijn ze bij GW2 in twee varianten ingedeeld.

Je hebt de heart quests (ja, ik noem ze quest en zal ze altijd quest blijven noemen!). Deze zijn het best te vergelijken met de klassieke quest: Er is een NPC die een probleem heeft en jij kan dat probleem oplossen. En je krijgt er een beloning voor. Ik zie alleen twee grote verschillen. De eerste is dat je de quest op meerdere manieren kunt afronden. Je kunt 1) de tegenstanders bevechten, 2) je kunt dingen verzamelen en aan de NPC afleveren (deze dingen zijn random drops van de tegenstanders) 3) je kunt een passieve actie uitvoeren. Welke actie dat is, is natuurlijk afhankelijk van de quest (voeren van koeien, vissen vangen voor beren, golems weer aan de praat brengen...)
Het tweede verschil is dat je kunt weglopen en later de quest weer oppakken en afmaken. Of eigen is oppakken een groot woord, aangezien je nooit met een NPC hoeft te praten om de quest te kunnen beginnen.

De tweede is een soort van dynamisch event. Er is een NPC die iets verzameld wil hebben en zodra hij alles heeft wat hij nodig heeft, komt er een soort van boss creature. Dit zijn eigenlijk twee events in een. De eerste moet door een speler gestart worden (door met een NPC te praten), de tweede gebeurt automatisch.
Het grote verschil tussen deze quest en een klassieke quest is dat 1 persoon hem start en de rest automatisch mee kan doen. En dit soort quest is herhaalbaar.

Daarnaast heb je natuurlijk de echte dynamische events die spontaan beginnen (zorg ervoor dat NPC X van A naar B komt) of in een chain zitten.

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

ga je weg met je ik hoop dat gw2 net als wow wordt :N .
persoonlijk vind ik wow erg overrated , ik was na 5 jaar guildwars 1 een beetje klaar daar en besloot wow te proberen, heb me er in totaal 1 jaar vermaakt en toen was ik het echt helemaal zat. omdat ik meer verwachte van een game wat 12 euro per maand kost (guildwars 1 krijgt zowat nog meer updates en dat spel kost niks per maand) de wow communitie zuigt echt big time , vraag wat en je krijgt het woord noob naar je kop gesmeten , loot systeem vind ik ook waardeloos , het lokt mensen uit te ninja looten. gewoon waardeloos spel IMO. ik vond guildwars 1 al beter dan wow en gw2 overtreft 1 wat mij betreft dus kan wow er een puntje aan zuigen. })

Ik zal je het grote verschil (voor mij) proberen uit te leggen. En ik denkt dat al dat niet onbewust andere mensen ook tegen dat probleem.. missen van diepgang zullen aanlopen.

Ja hearts zijn een soort quests die je (ongeveer, hier inderdaad wat vrijer) ook bij traditionele quests kunt tegen komen. Events eigenlijk ook al gebeurd bij een event iets wat bij traditionele quests niet het geval is. Maar het betreffen in de vergelijking slechts een bepaalde 'type' quests. Voornamelijk ook lokale.

Nu is het zo dat ik door een stad loop en daar staat tientallen, misschien wel honderden NPC's en het moet heel levendig voorstellen omdat ze met elkaar staan te praten. Voor mij zijn ze echter totaal passief, ik ken ze niet, veel meer als 'hoi' zeggen ze ook niet tegen mij, ik weet niets van mij. Het komt over als opvulling. Wat ik wil is dat ik met vrijwel al die NPC's kan praten en ze dat quests voor mij hebben waardoor ik ze beter leer kennen, ik weet dat NPC 1 de broer is van NPC 2. Ik wil de wereld over gestuurd worden. Overigens hoeven ze geen vraagtekens boven hun hoofd. Ik zal ze de eerste keer gewoon vanuit mezelf moeten aanspreken. Hebben ze later nog eens quest dan zullen ze naar mij toe moeten komen als ik langs ze loop.

Ik zal een mogelijke voorbeeld quest geven. Zojuist had ik het over de stad maar in mijn voorbeeld zal ik juist eens uit die stad gaan. Ik ben ergens in the middle of nowhere http://henkenjan.files.wordpress.com/2012/06/usnv9127.jpeg en zie daar een huisje staan. Ik besluit er eens een kijkje te nemen. In de tuin treft ik een oud vrouwtje aan. Ze verteld me dat ze zich zorgen maakt omdat haar man is gaan jagen maar niet terug kwam, of ik misschien voor hem wil gaan zoeken. Ik ga in het gebied zoeken waar hij is gaan jagen, vind daar wat kleren en naar het afmaken van een aantal beesten vind ik in de maag van een van die beesten resten van hem. Ik neem wat persoonlijke spullen mee en ga terug naar het huis. Daar vertel ik wat is gebeurd. Het vrouwtje vraag me of ik zijn broer wil inlichten over wat er is gebeurd.. Zijn broer is een kippenfokker echter heel ver weg dus ze kan dat zelf niet. Ik besluit die quest op te pakken en ga naar de broer toe. Daar aangekomen is er een event bezig waar ik ze eerst mee help. Daarna vertel ik de broer wat er is gebeurd. Hij bedankt me voor alle moeite en geeft me een kip (mini) als beloning. Nou ik hem ken vertrouwd de buurman mij ook en hij vraagt mij om......

Zo kun je dus een hele chain van quests krijgen waarbij je de achtergronden van karakters leert kennen. Je wordt hele wereld over gestuurd en krijgt ook nog leuke items ervoor. Dat is een bepaalde diepgang die de hearts en de events helaas niet hebben. Ik zou beiden overigens niet willen zien verdwijnen. Quests moeten er wat mij betreft gewoon bij.
Freakiebeakie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
ga je weg met je ik hoop dat gw2 net als wow wordt :N .
Je moet het wel even in de context plaatsen ;)
Ik hoef geen tweede WoW, wat ik bedoelde is dat het wat betreft levensduur en populariteit een nieuwe WoW wordt. En dus niet dat GW2 over 2 jaar alweer leeg gelopen is, maar dat het over 10 jaar nog volop wordt gespeeld.
Wat betreft de WoW community. Wat ik ervan heb begrepen is dat later flink achteruit gegaan. Maar ik snap je probleem wel, dat is ook de reden dat mijn persoonlijke voorkeur als server voor GW2 Piken Square is.

[ Voor 9% gewijzigd door Devata op 07-08-2012 12:41 ]

• Lasteraar
Dit spel is zo diepgaand als je het zelf wil maken.

Ik ga toch even de vergelijking trekken. Ook WoW had geen duidelijk verhaal voor de nieuwkomer die niks van de lore af wist. Je krijgt allerlei zij-verhalen die vaak niks daadwerkelijk te maken hebben over de verstandhouding tussen de Alliance en de Horde. Daar moet je ook naar zoeken. Boekjes vinden en lezen , ingame en irl.

De lore , het verhaal , van GW2 is gewoon aanwezig. Maar enkel voor degene die het zoeken. Zowel online en offline. Offline is al vaker het youtubekanaal van Woodenpotatoes voorbij gekomen. Wil je mee weten over de lore dan vind je daar uren luisterplezier over het verhaal van GW2......

Ingame heb je de personal story. Want een persoonlijk verhaal is. Een duidelijke draad qua verhaal en qua opvolgende quests.

In de wereld zul je ook een hoop zij-verhalen en questen krijgen en beleven. Welke niet direct iets te maken hebben met de geschieding van de Charr en de Humans, en of de verstandhouding daarvan. De grote oorlogen die er geweest zijn in Tyria. Soms krijg je verwijzingen naar het verleden of spreken ze over bepaalde personen die weer een verwijzing hebben naar het verhaal, of de achtergrond van Tyria en haar inwoners.

Het is sowieso nog onbekend hoeveel ingame lore er te ontdekken is.

Vergelijk het met Lord of the Rings. De boeken bevatten veel meer diepte informatie en verhaal dan de films. De film is meer een beleving van. Maar verteld niet ter alle tijden duidelijk het wat ,waarom en hoe verhaal van zijn personages en omgeving. Slechts tipjes worden onthuld of meegegeven en voor de rest is het een groot avontuur. In de film was het doel duidelijk. De ring. Maar in GW2 mag jij zelf je doel bepalen.
En het verhaal eromheen, is zo groot als jij het zelf wil maken. Er zijn tevens boeken te koop over de guildwars, de draken, de champions, de Charr en de oorlogen.. Genoeg informatie voor de liefhebber.

Maar doe nou eerst eens wat speurwerk voordat je gaan klagen over de quests en dat deze niet genoeg verhaal meegeven. Als je een game wilt die je verplicht een route laat doorlopen met een daarbijhorende , niet af te wijken, verhaallijn. Dat moet je een andere game gaan spelen.

Het verhaal is er. De achtergrond is er , het avontuur beleef je zelf in de game. En jij bepaald zelf hoe.
Pagina: 1 ... 73 ... 235 Laatste

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.