Guild Wars 2 server topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 22:57
Uit noodzaak (en op verzoek) heb ik een speciaal topic aangemaakt om een discussie te voeren over de serverkeuze voor Guild Wars 2.

Ik was de discussie bij het algemene GW2 topic begonnen [MMORPG] Guild Wars 2 maar de leden van de GoT guild waardeerde dat niet zo erg dus heb ik er maar een nieuw topic voor gemaakt.

De Benelux community heeft besloten om Far Silverpeaks (FS) tot hun server te benoemen (dat staat vast, dat is duidelijk). De Scandinavische landen hebben dat ook gedaan waardoor FS voornamelijk zal worden bevolkt door mensen uit die landen.

Ik heb echter meerdere malen de vraag gekregen wat een goede internationale server was, zelf zoek ik ook een internationale server al zou ik het wel waarderen als er toch een sterke Nederlandse aanwezigheid zou zijn.

Mijn oproep is dan ook om als Benelux community niet alleen een server aan te wijzen voor de mensen die liever een wat meer genationaliseerde server willen maar ook een server voor mensen die zoals ik een meer internationale server willen met toch een sterke Nederlandse aanwezigheid. Tegelijkertijd is deze discussie dan handig voor mensen die geïnteresseerd zijn in nog andere servers.

Op deze manier hoop ik het voor iedereen gemakkelijker te maken een server te kiezen en te voorkomen (of de kans te verkleinen) dat men naar enkele weken moeten gaan betalen voor een transfer of op een server zitten waar ze eigenlijk toch niet helemaal tevreden over zijn.

Ik zal mijn persoonlijke voorkeur ook geven maar begrijp dat dit slecht mijn voorkeur is. Uiteindelijk moet de community als geheel hier een besluit over nemen.

Mijn voorkeur gaat naar Piken Square (PS), de reden daarvoor is dat de (internationale) RP community ook die server heeft gekozen. Die community is echter redelijk klein waardoor er (in de bèta's) nog volop plaats is op die server. Je bent hierdoor dus vrij goed verzekert van een internationale zeer gemixte aanwezigheid, daarbij staat de RP community over het algemeen ook bekent als erg vriendelijk. Daarnaast geven ze wat extra sfeer aan de server zonder dat wij verplicht zijn daar aan mee te doen. Wat betreft PvP / WvW staat ze niet bekent om hun kwaltijd maar dat betekend dus ook dat onze inzet juist bepalender wordt. Jou inzet kan echt een verschil maken.

Samengevat:

Voordelen PS
-Internationaal
-Extra sfeer
-Nog genoeg ruimte
-Sympathieke community
-RP schrikt de “You cheater!! Noob!!” figuren vaak af omdat het niet 'stoer' is.

Nadelen
-Meeste bekende van je spelen waarschijnlijk op FS
-PvP waarschijnlijk van een minder hoog niveau
-WvW waarschijnlijk van een minder hoog niveau als je daar zelf niets aan doet
-Ik kan me voorstellen dat het soms vervelend is dat wanneer je iemand aan spreekt hij in karakter tegen jou begint te spreken en niet uit die rol wilt komen. En zo'n mensen lopen er zeker rond.

Om deze discussie goed te voeren zal hij niet alleen hier maar ook bij GW2guru en GW2NL gevoerd moeten worden. Ik wil iemand anders verzoeken dit te doen bij GW2guru. Het lijkt me niet gewenst dat een persoon overal deze discussie gaat leiden, het moet tenslotte een community dingetje zijn.

Hopelijk bestaat er interesse voor deze discussie.

Server populatie:
Het lijkt me handig aan te geven hoe de populatie per server in BWE3 was. Ik ga hier uit van de input die ik in dit topic krijg of in andere forums vind.
Weer jij de populatie van een server die er nog niet bij staat of ben je het niet eens met eentje die er wel bij staat, laat dat dan even weten.

- Far Shiverpeaks (High / Full)
- Gandara (High / Full)
- Piken Square (Medium)

Links:
Een aantal afkortingen
Servers
Wie zit op welke server
Wie zit op welke server 2
Bekende guilds op Guild Wars 2

------------ Hieronder de uiteindelijke poll------------

Nadat nu een klein weekje iedereen zijn mening heeft kunnen geven en we nu ook een redelijk duidelijk overzicht hebben van de de servers lijkt het me verstandig om de uiteindelijk pol te gaan houden.

Hierin proberen we te bepalen wat het (geadviseerde) internationale alternatief / overflow zal worden voor de Benelux community. De server die hier uit komt is dus NIET bedoeld als een 2e genationaliseerde Far Shiverpeaks. Mensen (uit de Benelux) die een genationaliseerde server zoeken zullen gewoon zijn aangewezen op Far Shiverpeaks. De server die hier gekozen gaat worden is hooguit een overflow voor Far Shiverpeaks maar voornamelijk dus een internationaal alternatief. Mensen die uit de Benelux komen en graag op een internationale server spelen, maar niet ergens terecht willen komen waar geen Nederlanders / Belg te bekennen is weten op die manier waar ze terecht kunnen. Ik wijt een stukje aan de uitleg omdat de bedoeling niet altijd even helder was.
(De vraag is nu dus ook niet direct waar je heen gaat)

De selectie waar uit gekozen kan worden is gebaseerd op op een eerdere pol.

Een aantal aantekeningen:

Gandara heeft 0 stemmen in de vorige pol gekregen maar neem ik toch op omdat hij is genoemd in de comments.

Piken Square bestond niet in BWE2 zouden de namen zoals ze nu (na BWE3) bekent zijn nog veranderen dan houd de keuze voor Piken Square in dat we de guild wars 2 roleplayers community daarin volgen.

Op dit moment zit de guild wars 2 roleplayers community al op Piken Square, er is daarom gevraagd hoe ze het zouden vinden als er nog een (Niet RP) community naar die server kwam. De reacties waren over het algemeen positief. Op het moment van schrijven vond 34,2% het heel positief, voornamelijk met de gedachte beter te kunnen scoren in PVP / WvW. 50% vond het prima als we kwamen (maar als we niet kwamen, ook prima) en 15,8% heeft liever niet dat we naar 'hun' server komen. Zie: http://www.guildwars2role...community-feel-about-that

Buiten Piken Square zijn ook Desolation en Gandara erg internationaal gericht ze hadden wel alle 2 een drukke / volle bezetting.

Far Shiverpeaks komt uiteraard niet in deze pol voor omdat we juist een meer internationaal alternatief voor die server zoeken.

Antwoord 9 moet eigenlijk zijn. “Ik ga toch naar Far Shiverpeaks of een andere server en het maakt me daarom niets uit.”

Ik hoop hiermee alle relevante informatie die ook in de topics zijn besproken te hebben samengevat.

---- De poll is gestopt: Piken Square heeft de meeste stemmen gekregen----

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zv7oeb.png

---Als laatste nog een kleine pol om een idee te krijgen hoe de community (procentueel) een beetje verdeeld zit over de servers. ---

Poll: Op welke server ga je spelen?
Far Shiverpeaks
Piken Square
Een andere server
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382227&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 45% gewijzigd door Devata op 24-08-2012 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik ga ook voor PS denk ik. Vooral omdat ik zelf ook een redelijke RP fan ben, is dit een goede keuzen. Het probleem wat ik met FS heb op dit moment is dat het een genationaliseerde server wordt. En dus arrogante mensen die weigeren in het engels te praten in server chats. Ja ik snap dat het grotendeels NL is, maar dat boeit me niet. Je moet rekening houden met iedereen.
DIt is een probleem wat ik op RP achtige servers gewoon bijna niet tegenkom.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Mijn guild heeft op het moment een poll en die gaat eigenlijk tussen Lakeside County (onze BWE server) en Vabbi, met de grootste voorkeur op het moment naar die laatste.

Naar Vabbi gaan een paar van de bekendere GW1 community's, met mogelijk als bekendste DVDF. Dat laatste is voor onze guildleden de hoofdreden dat we naar Vabbi gaan, we zaten vlak na Factions samen met DVDF in een alliance en het merendeel van die alliance is ook opgenomen in de DVDF alliance. Hierdoor hebben wij er veel bekenden/vrienden in zitten. Er gaat ook een relatief grote russische WvW alliance heen, deze guilds hebben aangegeven dat ze rekening houden met de internationale sfeer van de server (ze willen immers hierheen omdat ze niet op de onofficiele Russische server willen zitten, omdat je in WvW er meer aan hebt om zoveel mogelijk tijdzone's te hebben) en Engels zullen gebruiken in mapchat.

Het alternatief, Lakeside County, was gewoon ook een erg prettige server en weinig communities hadden zich daar nog gesettled.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik ben helemaal niet thuis in de GW reeks (heb GW2 wel ge-pre-purchased), maar kan iemand mij uitleggen of verwijzen naar een plek waar ik informatie kan vinden over de afkortingen?

Kijk PS en FS snap ik nog, maar wat is de RP Community en wat is BWE?. En WvW?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@GonzoNL
Zou je misschien een voordelen / nadelen stukje willen maken voor die 2 servers? Dat is voor iedereen dat erg overzichtelijk.

Edit: Thnx

@EricNL
Ik heb twee links erbij gezet met wat informatie al zijn de afkortingen daar nog wat beperkt.

In aanvulling op sanderev66:
role playing spelers spelen vaak in karakter. Ze doen alsof ze echt dat karakter zijn. Ze lopen vaak in steden ook met stedelijke kleding rond of ze doen zich voor als een 'leger' allemaal met de zelfde kleding enz.

Bij World vs World / Server vs Server ga je naar een map waar 3 servers tegen elkaar strijden door keeps (kastelen) in te nemen. Heeft jou server een hoge WvW score dan krijg je daar ook in PvE voordelen voor, bijvoorbeeld extra loot.

[ Voor 78% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RP staat voor Role Play, voornamelijk Player versus Environment (PvE)
BWE staat voor Beta Weekend Event, deze hebben we nu drie keer gehad.
WvW staat voor World (server) vs World (server) dit is een grote variant van georganiseerd PvP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

EricNL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:51:
Misschien een hele stomme vraag hoor, maar ik ben helemaal niet thuis in de GW reeks (heb GW2 wel ge-pre-purchased), maar kan iemand mij uitleggen of verwijzen naar een plek waar ik informatie kan vinden over de afkortingen?

Kijk PS en FS snap ik nog, maar wat is de RP Community en wat is BWE?. En WvW?
RP = Roleplay = in character spreken
BWE = Beta Weekend Event
WvW = World vs World PvP, hierdoor krijg je in de PvE kant van het spel weer bonussen.
PvE = Player vs Enviroment = uh, de niet pvp kant van het spel :)
PvP = Players vs Player = uh.. ja, speler tegen speler om punten te spelen.
PvX = om aan te geven dat de guild of speler in kwestie zich niet zozeer op PvE of PvP mikt, maar een mix van beide is.

Edit:
Vabbi:
+ Een paar grote, vriendelijke PvE/PvX communities
+ Een grote WvW community
+ Sterk in WvW
+ Gezellig
- Meerdere grote communties, dus druk en veel op de overflow server zitten, ook zal de drukte hier niet zo snel afnemen
- Veel Russen die zich misschien niet allemaal houden aan het Engels spreken dat de officers van de guilds beloven

Lakeside County:
+ Gezellig
+ Waren tijdens de BWE niet eens al te slecht in WvW
- Geen communties hebben aangegeven zich hier te settlen. Dit kan inhouden dat het er erg rustig gaat zijn vrij snel (geen garantie op een grote groep spelers die een bepaalde trouw richting GW2/hun community voelen)

[ Voor 28% gewijzigd door GonzoNL op 30-07-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Kijk, bedant voor de opheldering! Ik ben een absolute fan van RPG's, maar er worden zoveel game-specific termen gebruikt dat ik het niet altijd bij kan houden.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Was er ergens een lijst waar je kon zien dat bepaalde landen een server claimden ofzo? Zoals dat Benelux/Scandinavië voor Far Shiverpeaks gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37
lanerios schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:38:
Ik ga ook voor PS denk ik. Vooral omdat ik zelf ook een redelijke RP fan ben, is dit een goede keuzen. Het probleem wat ik met FS heb op dit moment is dat het een genationaliseerde server wordt. En dus arrogante mensen die weigeren in het engels te praten in server chats. Ja ik snap dat het grotendeels NL is, maar dat boeit me niet. Je moet rekening houden met iedereen.
DIt is een probleem wat ik op RP achtige servers gewoon bijna niet tegenkom.
Je bent je bewust van het feit dat de meeste Nederlanders wel manieren hebben en gewoon Engels praten in MMO's? En alleen maar NL in de Guild chat als de Guild NL is? Zelfde geldt over het algemeen voor mensen uit Scandinavie. Ik wens niet over 1 kam te worden geschoren met Duitsers of Fransen die over het algemeen te aso zijn om Engels te praten op een internationale server, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
NoFearz schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:05:
Was er ergens een lijst waar je kon zien dat bepaalde landen een server claimden ofzo? Zoals dat Benelux/Scandinavië voor Far Shiverpeaks gaan.
Hier is een lijst bijgehouden met hoe de servers er vermoedelijk uit gaan zien en welke communities en landen er op gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@NoFearz
Ik heb de link van KoekjevanLU ook bij de andere links gezet. Het zijn natuurlijk geen officiële 'claims'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik ga dit gewoon netzoals bij WoW vroegah ( 2005 ) uit de losse pols doen.. Hmm dit is een coole servernaam, die neem ik. het enige wat ik eis is dat het een PvP server is en geen RP :)

Ik snap niet waarom je bij een bepaalde guild moet zitten. Het is veel leuker om vanaf de grond een leuke community te maken ipv die kliekjes die jullie nu vormen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Nog meer links: hier en hier vooral die eerste is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Dakreal schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:12:
Ik ga dit gewoon netzoals bij WoW vroegah ( 2005 ) uit de losse pols doen.. Hmm dit is een coole servernaam, die neem ik. het enige wat ik eis is dat het een PvP server is en geen RP :)

Ik snap niet waarom je bij een bepaalde guild moet zitten. Het is veel leuker om vanaf de grond een leuke community te maken ipv die kliekjes die jullie nu vormen.
Ik wil dit graag van tevoren weten zodat ik niet op een "Franse" server terecht kom. Want iedereen weet hoe goed Fransen zijn in Engels en dat Fransen vinden dat hun taal de wereldtaal moet zijn i.p.v. Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
AppieNL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Je bent je bewust van het feit dat de meeste Nederlanders wel manieren hebben en gewoon Engels praten in MMO's? En alleen maar NL in de Guild chat als de Guild NL is? Zelfde geldt over het algemeen voor mensen uit Scandinavie. Ik wens niet over 1 kam te worden geschoren met Duitsers of Fransen die over het algemeen te aso zijn om Engels te praten op een internationale server, thanks.
Nee, gewoon nee. Ga naar Kul Tiras EU wow, kijk daar. Ga naar SWTOR naar Ludo Kressh (toen het er nog was), allemaal NL mensen die weigerden engels te praten. Op het moment dat je er iets van zei moest je maar dood e.d.

Ga nou niet andere landen de schuld geven terwijl NL mensen even erg zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37
Gevalletje van "your mileage may vary" dan. Verandert niks aan me vorige post, niet iedereen is zo'n aso. En gaat NL toch niet lukken FS te "claimen" als Scandinavie er ook nog zit. Sowieso denk ik niet dat die groep samen boven 50% van de population uitkomt, maar dat is afwachten.
Dakreal schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:12:
het enige wat ik eis is dat het een PvP server is en geen RP :)
Ik wil ook leuk kunnen meedoen in PVP en geen RP server :)
Ik krijg altijd zo'n Xzibit idee bij een RP server... "We heard you like RPG's, so we put some RP in your RPG!" :D
Ik heb nog nooit met Tweakers in een Guild gezeten, dus voor mij is dit een community vanaf de grond opbouwen. Voorgaande MMO's kwam ik meestal binnen via vrienden op hun server en vervolgens leerde ik meer mensen kennen op die server. Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ook in dit topic een server poll.

Poll: Welke server heeft jou voorkeur?
Weet ik nog niet
Een niet EU server
Aurora Glade
Blacktide
Boreal Station
Desolation
Far Shiverpeaks
Fissure of Woe
Gandara
Gunnar's Hold
Lakeside County
Piken Square
Ring of Fire
Ruins of Surmia
Seafarer's Rest
Umbral Grotto
Underworld
Vabbi
Whiteside Ridge
Augury Rock[FR]
Fort Ranik[FR]
Jade Sea[FR]
Abaddon's Mouth[DE]
Elona Reach[DE]
Kodash[DE]
Riverside[DE]
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=382047&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
gestemt, maar eigenlijk boeit het me niet echt ;-) Als ik maar lekker kan spelen, en er geen server issues zijn met high latency. en er moet een fatsoenlijke populatie zijn!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
De lijst tot nu toe:

Unofficial
Aurora Glade - Spanish (secondary)
Blacktide - Polish, Russian
Boreal Station -
Desolation - Finland, UK (Primary)
Far Shiverpeaks - Dutch/Scandinavian
Fissure of Woe - Italian, Romanian
Gandara - UK (Secondary)
Gunnar's Hold -
Lakeside County -
Piken Square - RP server
Ring of Fire - Romanian, Bulgarians
Ruins of Surmia - Spanish (Primary)
Seafarer's Rest - Scandinavian
Umbral Grotto -
Underworld - Portuguese
Vabbi -
Whiteside Ridge -

Official
Abaddon’s Mouth - German
Elona Reach - German
Kodash - German
Riverside - German

Augury Rock - French
Fort Ranik - French
Jade Sea - French

Bronnen:
Link
Link
Link

[ Voor 17% gewijzigd door Nfear op 30-07-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razgrim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2020
Ik heb zitten kijken op http://titanpad.com/ep/pad/view/CeOt9eFluA/rev.650
Als ik kijk naar welke servers mijn voorkeur hebben, zijn dat voornamelijk UK servers (Desolation en Gandara).

Nu twijfel ik een beetje ivm overvolle servers en de overflowservers waar je dan op terechtkomt en niet kunt groepen/pvpen. Aan de andere kant speel ik WoW al jaren op Bladefist en die server is momenteel zo low populated dat het overdag gewoon uitgestorven in Orgrimmar is. Daar zit ik ook niet op te wachten.

Mij gaat het voornamelijk om een community met een hoog sociaal en volwassen gedrag. Mijn ervaring met Nederlanders is daarbij wat minder, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit met elke MMO is of met alle NLers. FS zou daarom ook een eventuele optie kunnen zijn (al ben ik hier wat huiveriger voor). Dan liever Vabbi.

Wat mij een beetje tegenhoud om naar PS te gaan is dat er nog geen enkele guild zich heeft gevestigd. Ondanks dat het misschien een hele relaxte server zou kunnen zijn, wil ik absoluut niet op een (op den duur) verlaten server terechtkomen zoals bijv. Bladefist (en die is zelfs nog medium populated ipv low).

Maar goed, ik houd mn opties nog open en ben erg benieuwd naar jullie ideeen/theorieen en meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Razgrim schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:35:
Ik heb zitten kijken op http://titanpad.com/ep/pad/view/CeOt9eFluA/rev.650
Als ik kijk naar welke servers mijn voorkeur hebben, zijn dat voornamelijk UK servers (Desolation en Gandara).

Nu twijfel ik een beetje ivm overvolle servers en de overflowservers waar je dan op terechtkomt en niet kunt groepen/pvpen. Aan de andere kant speel ik WoW al jaren op Bladefist en die server is momenteel zo low populated dat het overdag gewoon uitgestorven in Orgrimmar is. Daar zit ik ook niet op te wachten.

Mij gaat het voornamelijk om een community met een hoog sociaal en volwassen gedrag. Mijn ervaring met Nederlanders is daarbij wat minder, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit met elke MMO is of met alle NLers. FS zou daarom ook een eventuele optie kunnen zijn (al ben ik hier wat huiveriger voor). Dan liever Vabbi.

Wat mij een beetje tegenhoud om naar PS te gaan is dat er nog geen enkele guild zich heeft gevestigd. Ondanks dat het misschien een hele relaxte server zou kunnen zijn, wil ik absoluut niet op een (op den duur) verlaten server terechtkomen zoals bijv. Bladefist (en die is zelfs nog medium populated ipv low).

Maar goed, ik houd mn opties nog open en ben erg benieuwd naar jullie ideeen/theorieen en meningen.
Omdat er maar een paar servers bekend zijn waar guilds zich op gaan richten, zullen deze qua WvW het ook beter gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Hou wel rekening mee dat ArenaNet gaat balancen met WvW, dit houdt in dat de worlds die slechter presteren worlds als buren krijgen die ook slecht presteren. Dus misschien heb je op een world met een vrij zwakke WvW groep nog wel vaker bonussen als op een wereld met een sterke WvW groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Als je wilt dat je server goed is in WvW zul je je daar ook zelf voor in moeten zetten. Wat is de lol aan WvW wanneer jou input totaal niet van belang is omdat het volkomen gedomineerd wordt door een paar guilds? Loop je er wat voor spek en bonen bij.

Zo zie ik het tenminste.
Andere uiterste is natuurlijk dat je met 5 man door WvW loopt en de andere servers een hoop guilds hebben. Door het maximum aantal spelers in WvW zal dat echter wel mee vallen denk ik. Wat dat betreft vraag ik me af wat gaat gebeuren als een hoop grote guilds op een server gaan. Dan kunnen ze bijna nooit op WvW omdat hij vol zit. (Ik weet dat Team Lagacy tegen zo'n probleem was aangelopen..)

[ Voor 46% gewijzigd door Devata op 30-07-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
GonzoNL schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:49:
Hou wel rekening mee dat ArenaNet gaat balancen met WvW, dit houdt in dat de worlds die slechter presteren worlds als buren krijgen die ook slecht presteren. Dus misschien heb je op een world met een vrij zwakke WvW groep nog wel vaker bonussen als op een wereld met een sterke WvW groep.
Er moet juist gevochten worden. Niet individuelen die tegen elkaar spelen, maar guilds. wat is het punt van WvW als er weinig mensen meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ikzelf ga toch echt voor Far Shiverpeaks, puur vanwege de basis van benelux community maar ook omdat ik een algemene positieve ervaring heb met scandavische spelers. Deze zijn tenminste bereid in het engels te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Devata schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:07:

Andere uiterste is natuurlijk dat je met 5 man door WvW loopt en de andere servers een hoop guilds hebben. Door het maximum aantal spelers in WvW zal dat echter wel mee vallen denk ik. Wat dat betreft vraag ik me af wat gaat gebeuren als een hoop grote guilds op een server gaan. Dan kunnen ze bijna nooit op WvW omdat hij vol zit. (Ik weet dat Team Lagacy tegen zo'n probleem was aangelopen..)
1 van de dingen die ik hoop dat ze gewijzigd hebben sinds bwe2, is dat het maximum aantal spelers op een map globaal is. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, stel het map limiet van de groene borderlands is 300, en rood heeft 200 spelers in de map, en groen 75, dan mocht blauw nog maar 25 spelers hebben. Ik zou veel liever 100 100 100 zien. (Nogmaals dit was tijdens bwe2 kan goed zijn dat dit in bwe3 al verholpen was)

Bij ons lijkt Piken Square, trouwens 1 van de kans hebbers te zijn, ikzelf twijfel nog wel een beetje vanwege WvW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

[...]

maak je nou een geintje of niet?.
ik speel echt een hoop verschillende games en over het algemeen zijn nederlanders vervelende nederlands pratende lui , schaam me afentoe werkelijk kapot om hoe sommige zich gedragen, denk wel dat het vooral de jongere generatie is , oudere gamers zijn meestal chill :)

wat server betreft ben ik nu redelijk overtuigd dat het piken square word , ik heb de meeste van mijn vrienden laten weten dat mijn voorkeur daar naar gaat en de meeste van hun boeit het geen moer dus volgen ze wel :D

[ Voor 11% gewijzigd door Freakiebeakie op 31-07-2012 08:18 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@Sneezydevil
Dat was precies het probleem waar Team Lagacy tijdens BWE3 aan liep. Dit halverwege die bèta opgelost al was toen het max aantal spelers weer te hoog waardoor er lag ontstond. Dat zouden ze ook nog oplossen. Maar het probleem dat jij beschrijft is dus al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Ah goed, dan zou Piken toch wel kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ikzelf ga voor Far Shiverpeaks. De meeste Nederlanders zullen wel Engels gaan praten, en er zullen genoeg andere landen mee gaan doen die ook Engels gaan spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[...]

Helaas, want het is wel zo. Nederlanders zijn over het algemeen een ramp in MMO's. Net zo erg als sommige andere landen. Met het enige verschil dat andere landen soms geen engelse les krijgen waar dat bij ons normaal is. Het heeft overigens wel met leeftijd te maken. Volwassenen passen zich prima aan, alles onder de 21 lijkt helemaal op te gaan in hun nederlands wereldje.
Freakiebeakie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:15:
[...]

ik speel echt een hoop verschillende games en over het algemeen zijn nederlanders vervelende nederlands pratende lui , schaam me afentoe werkelijk kapot om hoe sommige zich gedragen, denk wel dat het vooral de jongere generatie is , oudere gamers zijn meestal chill :)
Ik blijf dus juist weg van FS. Nederlanders zijn in MMO's mij over het algemeen te casual. Ik wordt tevens niet vrolijk van namen als "Frikandel" of "WillemvanOranje"

Is er ook een server waar voornamelijk UK guilds zullen zitten?

[ Voor 86% gewijzigd door JeroenNietDoen op 31-07-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

hoop van mijn vrienden komen uit UK , maar weet nog niet of ze het zien zitten om op piken square te gaan spelen, ik hoop het wel puur UK heeft net als puur NL of puur wat dan ook niet mijn voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Freakiebeakie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:15:
[...]

Dat is ook mijn ervaring idd en mijn afkeer tegen de "nederlandse" server. Nederlandse spelers zijn vaak jong en niet even sociaal is mijn ervaring. Engels is dan ook niet hun sterkste kant.

Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar Nederlanders staan niet al te best bekend wat dat betreft juist.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een wat volwassenere engelstalige internationale RP server ipv een nederlands/noors onderonsje. Snap het wat dat betreft ook niet zo goed.. Iedereen wil engels en wat doen ze? Gaan ze naar een server die voor de helft gevuld is met nederlanders...

edit: Haha.. wij vallen dan wel in de categorie "ouwe lullen" volgens mij trouwens.. geboren in de 70's :+

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 31-07-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Over de UK server vraag,

Desolation is een UK / Finland server. (Zoals we dat hier dus hebben met Far Shiverpeaks) Er zal dus wel Engels gesproken worden maar zeer gemixt qua nationaliteiten is het niet.

Gandara is de 2e / alternatieve UK server. Dus wat voor ons de server zou worden waar dit topic voor bedoeld is. Die is al een heel stuk gemengder.

En Pinken Square / de RP community heeft ook een sterke UK basis. [url="http://www.guildwars2role...ser_country/dir/0/page/52"]Kijk hier.[/url]:

Dus als je UK wilt moet je voornamelijk naar die 3 servers kijken.

Bron voor Desolation en Gandara

[ Voor 13% gewijzigd door Devata op 31-07-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

@bosmonster , ik zal je laten weten of wij ( ik en een stel gezellige volwassen mafkezen uit diverse landen) naar piken square gaan, misschien is dat ook wel leuke server voor jou aangezien er een RP community heen gaat en wij willen er ook een engelstalige guild opzetten met voornamelijk volwassen lui

Edit; ben nog bezig met een guildnaam , de naam Old farts from ascalon is al eens in me op gekomen :D
en dat wij oud zijn valt wel mee , ik ken er een paar uit de jaren 60 :D

[ Voor 22% gewijzigd door Freakiebeakie op 31-07-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:58:
[...]

Helaas, want het is wel zo. Nederlanders zijn over het algemeen een ramp in MMO's. Net zo erg als sommige andere landen. Met het enige verschil dat andere landen soms geen engelse les krijgen waar dat bij ons normaal is. Het heeft overigens wel met leeftijd te maken. Volwassenen passen zich prima aan, alles onder de 21 lijkt helemaal op te gaan in hun nederlands wereldje.

[...]

Ik blijf dus juist weg van FS. Nederlanders zijn in MMO's mij over het algemeen te casual. Ik wordt tevens niet vrolijk van namen als "Frikandel" of "WillemvanOranje"
Het is erg irritant dat ze nederlands beginnen te lullen in global chat enz en dat iedereen het maar moet weten ook. En ze dan in engels de les lezen is wel grappig 1 of 2 keer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 20:20
@ Devata, het is toch echt Far Shiverpeaks hoor O-) niet Silverpeaks.

'Mijn' guild OtDL gaat ook op Far Shiverpeaks spelen. Veelal casual spelers welke ook GW gespeeld hebben. (Mochten er mensen interesse hebben zoek ons een op :) www.otdl.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@dnbo
Oeps, al verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:55:
[...]

Het is erg irritant dat ze nederlands beginnen te lullen in global chat enz en dat iedereen het maar moet weten ook. En ze dan in engels de les lezen is wel grappig 1 of 2 keer ;) .
Global chat is sowieso iets wat ik altijd uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
Als ik de lijst met servers eens doorkijk op de verschillende sites is Gandara ook een server waar de samenstelling zeer gevarieerd is/lijkt te gaan worden (Veel engelse guilds, zodat de voertaal wel echt engels zal maken, maar ook een flinke diversiteit aan guilds uit andere landen).

Iemand hier toevallig op deze server gespeeld tijdens een van de BWE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik heb op gandara en underworld gespeeld ,over het algemeen engels , maar zat meestal in de overflow dus kan het niet garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@KoekjevanLU
Dat had ik inderdaad ook al gezien. Er lijken echter vrijwel geen Nederlanders op te zitten. Ik weet ook niet of die server al vol was? Een aantal van de Nederlanders die niet op FS willen hebben als reden dat hij telkens vol zat.

Al zal het altijd moeilijk zijn te voorspellen. Je wilt geen lege server maar veel mensen willen ook geen helemaal volle server.

Edit: Gezien de reactie van Freakiebeakie dus redelijk vol.

[ Voor 11% gewijzigd door Devata op 31-07-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

liever een iets te lege server zonder lag dan een overgrowded server met lag spikes van hier tot tokio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ideaal zou het zijn als je toegang tot meerdere servers kon kopen. BV voor een x aantal gems kun je een 2e server kiezen waar je dan gewoon altijd (gratis) tussen kunt blijven switchen met je account. Of als je GW2, 2 keer koopt dan kun je die code gebruiken om met een bestaand account een extra server (+ 5 chars) toe te voegen. Door het 2 keer te kopen, koop je tenslotte al toegang tot twee servers al kun je dan niet met de chars tussen servers switchen.

Daarmee zou je het overflow systeem ook nog kunnen optimaliseren.. Heb je toegang tot twee servers en de server waar je op wilt is vol dan krijg je de keuze tussen de andere server waar je toegang tot hebt (die dan voor jou als overflow geld) en de echte overflow-server.

Technisch stelt dit ook niets voor en ze zullen er eerder geld mee verdienen dan dat ze geld mislopen. Hoe vaak zal men tenslotte een transfer doen.. 1 keer is denk ik al veel. Verkoop voor iets meer gems / geld toegang tot een extra server en veel meer mensen zullen toegang tot 1 of misschien wel 2 extra servers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Nl
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05-2018
Freakiebeakie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:01:
liever een iets te lege server zonder lag dan een overgrowded server met lag spikes van hier tot tokio
Veel van mijn huidige GW1 guild gaan naar GW2. Qua serverkeuze vonden we het handig om een "wat minder belaste server" te kiezen. Dit is dan ook om iets wat meer zeker te zijn dat guildies die wat verlaat zijn met GW2 ook bij dezelfde server kunnen.

36 maxed titles op monk GW1 , Playing A Game [TaG], Mesmers Are Evil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 10:05

shoney24

The Dude Abides!

Bosmonster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:03:
[...]

Dat is ook mijn ervaring idd en mijn afkeer tegen de "nederlandse" server. Nederlandse spelers zijn vaak jong en niet even sociaal is mijn ervaring. Engels is dan ook niet hun sterkste kant.

Wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar Nederlanders staan niet al te best bekend wat dat betreft juist.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een wat volwassenere engelstalige internationale RP server ipv een nederlands/noors onderonsje. Snap het wat dat betreft ook niet zo goed.. Iedereen wil engels en wat doen ze? Gaan ze naar een server die voor de helft gevuld is met nederlanders...

edit: Haha.. wij vallen dan wel in de categorie "ouwe lullen" volgens mij trouwens.. geboren in de 70's :+
Amen to that! Ik kan het niet beter onder woorden brengen Bosmonster! ;)

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:16:
Ideaal zou het zijn als je toegang tot meerdere servers kon kopen. BV voor een x aantal gems kun je een 2e server kiezen waar je dan gewoon altijd (gratis) tussen kunt blijven switchen met je account. Of als je GW2, 2 keer koopt dan kun je die code gebruiken om met een bestaand account een extra server (+ 5 chars) toe te voegen. Door het 2 keer te kopen, koop je tenslotte al toegang tot twee servers al kun je dan niet met de chars tussen servers switchen.

Daarmee zou je het overflow systeem ook nog kunnen optimaliseren.. Heb je toegang tot twee servers en de server waar je op wilt is vol dan krijg je de keuze tussen de andere server waar je toegang tot hebt (die dan voor jou als overflow geld) en de echte overflow-server.

Technisch stelt dit ook niets voor en ze zullen er eerder geld mee verdienen dan dat ze geld mislopen. Hoe vaak zal men tenslotte een transfer doen.. 1 keer is denk ik al veel. Verkoop voor iets meer gems / geld toegang tot een extra server en veel meer mensen zullen toegang tot 1 of misschien wel 2 extra servers kopen.
moet het een 2e wow worden met betalen voor alles, je kan ten aller tijden gratis als guest naar een andere server je kan dan ook gewoon een guild joine alleen met wvw gaat geloof ik niet omdat het niet je eigen home server is krijg je dan geen punten ofzo. dat is ook de rede dat jou hele plan met 2 servers niet kan.
je mag maar 1 home server anders krijg je mensen die continue switchen voor pvp punten

[ Voor 4% gewijzigd door Freakiebeakie op 31-07-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@Freakiebeakie
Volgens mij (ik kan me vergissen) krijg je punten aan de hand van jou deelname. Dan maakt het dus niet uit op welke server je zit.

Wel heb je in PvE een voordeel maar dat is er nu ook voor iedereen die op een server zit die het goed doet in WvW.

Wat betreft betalen voor alles.. Je kunt nu ook al betalen om te switchen, dan kun je dus betalen om permanent toegang te krijgen tot 2 (of meer) servers, wat nu ook al mogelijk is door het spel 2 keer te kopen, het enige verschil is dan dat je met je karakters op beide servers toegang hebt. Daarbij kan het zelfs met in-game goud.

Het zou dus iets tussen een server switch en het spel 2 keer kopen in zijn.

Als die mogelijkheid er was, dan was de zoektocht naar een 2e server iig nooit nodig geweest.

Anyways,

Heeft iemand toevallig een lijstje met populaties per server (gebaseerd op bèta 3)? Dat zou namelijk wel nuttige informatie zijn. Ik kan het helaas nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
@ Devata

Als je toch 2 keer GW2 wilt kopen. Maak dan 2 accounts aan. Elk met andere home server. Dan is het toch opgelost voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@GuardMoony
Ik ben dat niet van plan, ik zou er wel berijd toe zijn als dat de oplossing zou bieden. Maar dat is niet zo, als je het nu 2 keer koopt dan heb je echt 2 losse accounts maar de chars zijn dan dus niet uitwisselbaar over de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Freakiebeakie schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:36:
@bosmonster , ik zal je laten weten of wij ( ik en een stel gezellige volwassen mafkezen uit diverse landen) naar piken square gaan, misschien is dat ook wel leuke server voor jou aangezien er een RP community heen gaat en wij willen er ook een engelstalige guild opzetten met voornamelijk volwassen lui

Edit; ben nog bezig met een guildnaam , de naam Old farts from ascalon is al eens in me op gekomen :D
en dat wij oud zijn valt wel mee , ik ken er een paar uit de jaren 60 :D
Cool, laat maar weten! Heb wel interesse :)

Zolang er geen "dutch", "orange" of "lion" in de guildnaam voorkomt vind ik alles goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik ben met wat vrienden ook een guild aan het oprichten, nog geel leden. We gaan pas echt actief leden werven na de release. Maar je kunt al een kijkje nemen op de site..

Het tijdelijke adres is www.devata.net nadat we een guild-naam geclaimd hebben zullen we een daarbij passend domein aanschaffen.

De server wordt gewoon de server die als 2e / meer internationale server wordt aangewezen voor de Benelux. Zoals het er nu naar uit ziet is dat dus nog gewoon Piken Square maar ik hou nog een slag om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Bosmonster schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:48:
[...]

Cool, laat maar weten! Heb wel interesse :)

Zolang er geen "dutch", "orange" of "lion" in de guildnaam voorkomt vind ik alles goed :P
Dutch Orange Lions! :+

Tja zit zelf nog een beetje in dubio wat te doen... Ik kan me wel vinden in Bosmonsters post en heb ook lang niet altijd goede ervaringen met NL spelers gehad (wel met Belgen trouwens). Daarnaast vraag ik me ook een beetje af waarom je als NLers wilt samenhokken als je tegelijkertijd je internationaal wilt opstellen. Tot slot was Far Shiverpeaks laatste BWE gewoon helemaal vol toen ik eindelijk tijd had om te spelen, en ik ben een beetje bang dat het met release ook zo zou kunnen lopen.

Voordelen van Far Shiverpeaks zie ik echter ook wel; er is tenminste een community waar je aansluiting bij zou kunnen vinden. Daarnaast heeft een drukke server op termijn ook wel voordelen. In SW:TOR had ik bewust voor een medium server gekozen, maar wat bleek... Ik was vrij snel max level (ben een optimizer / min-maxer) en er was geen hol te beleven vanaf dat moment. Ook werd het spel steeds minder populair waardoor de server behoorlijk uitgestorven raakte. Nu weet ik dat die risico's door guesting kleiner zijn, maar toch... lastig, lastig!

Wat ik eigenlijk zoek is een community die bereid is elkaar te helpen, niet heel hardcore is maar wel het spel serieus neemt, weinig verplichtingen kent... Dat blijkt echter vaak lastig te vinden. Verder ben ik niet zo'n RPer eigenlijk, dus dat boeit me weinig :)

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 31-07-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@Morrar
Het willen hebben van een Nederlandse basis ("community waar je aansluiting bij zou kunnen vinden" zoals jij het zegt) is de reden dat ik ook een poging doe om als community nog een tweede server aan te wijzen die als back-up / internationaler alternatief voor Far Shiverpeaks gaat gelden.

Ook hebben de mensen die niet meer in FS komen omdat hij vol is dan een plek waar ze terecht kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Devata schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:41:
@Morrar
Het willen hebben van een Nederlandse basis ("community waar je aansluiting bij zou kunnen vinden" zoals jij het zegt) is de reden dat ik ook een poging doe om als community nog een tweede server aan te wijzen die als back-up / internationaler alternatief voor Far Shiverpeaks gaat gelden.

Ook hebben de mensen die niet meer in FS komen omdat hij vol is dan een plek waar ze terecht kunnen.
Dan zou ik hiervoor Desolation, Gandara of Piken Square nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik zal op een later moment (wil de huidige pol wat tijd geven) een tweede pol maken met specifiek die vraag. Ik zal daar dan alleen servers in opnemen die in de huidige pol naar voor komen.

Om dit helemaal goed te doen, de hele Nederlands/Belgische community te bereiken, denk ik wel dat deze zelfde discussie ook op GW2NL.nl en GW2Guru gevoerd moet worden. maar dat zou toch echt iemand anders op moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Morrar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:27:
[...]

Wat ik eigenlijk zoek is een community die bereid is elkaar te helpen, niet heel hardcore is maar wel het spel serieus neemt, weinig verplichtingen kent... Dat blijkt echter vaak lastig te vinden. Verder ben ik niet zo'n RPer eigenlijk, dus dat boeit me weinig :)
Ja dat zijn punten waar ik het mee eens ben, in mijn vriendengroep zitten een aantal hele fanatieke gasten
maar echt hardcore zou ik ze weer niet noemen, onze guild gaat denk ik geen gebruik maken van een forum ofzo, wij hebben zoiets van ik wil gamen en nie continue op een forum hangen. als iemand wat wil vraagt ie het maar ingame, we hebben wel Teamspeak en elkaar helpen hoort bij het zitten in een guild. ik heb in guildwars 1 altijd in een grote behulpzame guild gezeten (zelf ook al leader geweest)tot ik er een jaar tussenuit ging. ik kwam toen terug en joinde een andere guild ,Pffff wat een eikels waren dat zeg, alleen maar bezig met zichzelf als je wat vroeg was je een noob ..je kent ze wel. wat ik en de mensen die ik ken verwachten van mensen is dat ze zichzelf redden, we willen geen babysitters worden, iemand helpen no problem maar er zijn grensen , je heb altijd mensen die met alles hulp vragen waardoor je zelf aan niks meer toekomt .dat is dus niet de bedoeling :) verder is lol maken het belangerijkst want daar speel je ten slotte een game voor toch :D ben nog steeds bezig met het vragen op welke server iedereen wilt spelen want mijn vrienden komen uit 2 grote multi game guilds en nog wat losse mensen dus dat is een hoop geregel. als er een besluit is genomen komt dat hier te staan ;) ;)
ik wil hier niet gaan recrute , dat ga ik ingame doen ,anders word het hier straks zo`n strijd tussen guilds en daar doe ik niet aan mee . dus vanaf nu ga ik het weer hebben over server keuze i.p.v guilds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 15:07:
@Freakiebeakie
Volgens mij (ik kan me vergissen) krijg je punten aan de hand van jou deelname. Dan maakt het dus niet uit op welke server je zit.
dat zou best kunnen , maar dan is het waarschijnlijk zo dat je alleen wvw mag spelen op je eigen home server of dat als je wel wvw mag spelen op een andere server maar dat je er geen punten voor krijgt
het is 1 van deze 2 . ik speel zelf geen wvw dus kan het niet met zekerheid zeggen maar ik weet wel dat ze zoiets als regel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
Morrar schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:27:
[...]
Voordelen van Far Shiverpeaks zie ik echter ook wel; er is tenminste een community waar je aansluiting bij zou kunnen vinden. Daarnaast heeft een drukke server op termijn ook wel voordelen. In SW:TOR had ik bewust voor een medium server gekozen, maar wat bleek... Ik was vrij snel max level (ben een optimizer / min-maxer) en er was geen hol te beleven vanaf dat moment. Ook werd het spel steeds minder populair waardoor de server behoorlijk uitgestorven raakte. Nu weet ik dat die risico's door guesting kleiner zijn, maar toch... lastig, lastig!
Dit is precies waarom ik momenteel ook nog een voorkeur voor FS heb. In SWTOR heb ik dezelfde vergissing gemaakt. Ik speel vrij casual (1-2 keer per week een uurtje of wat) en tegen de tijd dat ik max level was, was iedereen in mijn (overigens leuke en sociale internationale) guild en op de server allang Hardmode stuff aan het doen, waarvoor ik absoluut niet gegeared was, waardoor ik dus lekker in mn eentje kon gaan grinden mn gear bij elkaar te krijgen. Iets waar ik dus snel klaar mee was, aangezien dat niet opschiet als je casual speelt.

Nu kent GW het gear probleem minder, maar ik wil niet op een 'lege' server terechtkomen. Daarnaast zit ik ook niet op een volledige NL guild te wachten. Een bepaald slag nederlanders is hardstikke gezellig in MMO's, maar een ander slag is dit juist absoluut niet en in een volledig NL guild heb je jammer genoeg van beide meestal wel. In een internationale guild worden de 'nederlandse eikels' wel geweerd. Mocht ik naar FS gaan, ga ik dan ook zeker op zoek naar een relaxte internationale guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@Freakiebeakie
Je kunt inderdaad niet als geust op een andere server aan WvW mee doen.

Maar al zou je op twee plaatsen mogen mee doen dan maakte het nog niet veel uit. Uiteindelijk kun je toch maar op een plaats op een moment actief zijn.

Zou je toegang kunnen kopen tot meerdere servers dan zouden ze het zo kunnen maken dat je een keer per dag van server kunt wisselen (iig wat betreft WvW)

@KoekjevanLU
Dat zijn dus zeker ook zaken waar men rekening mee wilt houden bij de keuze voor zo'n '2e / alternatieve server'. Wil je een helemaal lege of medium of weer een volle. Er is natuurlijk ook nog iets tussen leeg en het volle van FS in.

En wat betreft het "Een bepaald slag nederlanders is hardstikke gezellig in MMO's" dat is juist ook waar het 'benoemen' van zo'n server ook voor dient. Je bent dan toch verzekerd van een voldoende aanwezigheid van Nederlandse en Belgische spelers. Zonder een server 'onofficieel' te benoemen zul je alleen op FS een flinke aanwezigheid daarvan vinden maar is er dus ook geen meer internationaal alternatief waar toch genoeg Nederlanders zitten.

Jij hebt het dan weliswaar over guilds maar het geen wat jij over guilds zeg is wat we hier juist in een server proberen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Het "wisselen" tussen servers bij WvW vind ik niet kunnen. Dan krijg je dat alle mensen zich aanmelden bij de winnende server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@NoFearz De mensen die op perse op een winnende WvW server willen zullen dan nu ook doen. Een eenmalige transfer is dan al voldoende. Ik denk niet dat de servers namelijk enorm zullen fluctueren op de WvW ranglijst. Nu zou dat echter wel betekenen dat die servers snel overbelast gaan worden daardoor.

Daarbij zijn er nog wel regeltjes te bedenken die mogelijke problemen daarmee oplossen. BV als je toegang hebt tot 2 servers dan kun je elk moment switchen maar als het gaat om WvW kun je max 1 keer per dag of maximaal 1 keer per WvW ronde (dat waren 2 of 3 weken dacht ik).

Dit is echter allemaal theoretisch want die functie is er simpelweg niet. Het enige wat mogelijk is, is om 2 accounts aan te maken, wat me minder prettig lijkt dan gewoon toegang te kopen tot een extra server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
@Devata
Ja, het waren inderdaad voornamelijk open deuren die ik daar in zat te trappen. M'n voornaamste 'zinvolle' punt was dat ik dezelfde ervaring als Morrar in SWTOR met serverselectie en niet dezelfde fout wil maken.

Heeft iedereen hier geprepurchased overigens? Oftewel: gaan jullie beginnen op de 25e, of pas op de 28e? (Ik gok van wel, aangezien degenen die de 28e beginnen de servers al drie dagen hebben kunnen aankijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@KoekjevanLU
Ik persoonlijk wel (25e), maar een aantal vrienden die mee gaan doen weer niet.

Als je de 28e begint kun je het qua drukte inderdaad mooi zien al hou je wel het probleem met de vraag 'waar zitten landgenoten'. Nu weet je dan wel FS, maar wat is een (meer internationaal en/of minder druk) alternatief?

Dus ook voor de mensen die de 28e beginnen lijkt het me handig daar wat meer duidelijkheid over te hebben. Misschien wel juist want wat als de 28e blijkt dat FS overvol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
Devata schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:42:
Dus ook voor de mensen die de 28e beginnen lijkt het me handig daar wat meer duidelijkheid over te hebben. Misschien wel juist want wat als de 28e blijkt dat FS overvol zit.
Precies, voor die mensen is het ook wel handig om hier tegen die tijd bij te houden hoe het er 'binnen' uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

2000 gems kan je van server veranderen tijdens de beta had je voor 40copper al 100 gems geloof ik dus als je een tijdje speelt is dat redelijk te betalen met ingame gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
40g voor 100 gems?
Gister had iemand het over +- 2 / 3 goud voor 300 gems. Al waren de prijzen in voorgaande bèta's laag door de gratis gems. In de laatste bèta waren ze niet meer gratis maar gebruikte men ze ook op omdat ze na de reset hun gekochte gems weer terug zouden krijgen.

De prijzen voor en transfer zijn overigens 500, 1000 of 1800. Afhankelijk of je naar een low, medium of high populated server wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

1800 gems voor lag :D ik had eerst gold gezegt ja heb dat later geedit naar copper dat was de laatste prijs die ik heb gezien tijdens de laatste beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Devata schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:27:
40g voor 100 gems?
Gister had iemand het over +- 2 / 3 goud voor 300 gems. Al waren de prijzen in voorgaande bèta's laag door de gratis gems. In de laatste bèta waren ze niet meer gratis maar gebruikte men ze ook op omdat ze na de reset hun gekochte gems weer terug zouden krijgen.

De prijzen voor en transfer zijn overigens 500, 1000 of 1800. Afhankelijk of je naar een low, medium of high populated server wilt.
Dan ga je gewoon wisselen op een tijdstip wanneer het niet druk is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Het lijkt mij dat ze een soort gemiddelde daarvoor gebruiken maar dat weet eigenlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
NoFearz schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 16:44:
[...]

Dan ga je gewoon wisselen op een tijdstip wanneer het niet druk is toch?
Denk dat ArenaNet niet achterlijk is :P

Population level zal wel over een langere termijn berekend worden ipv real time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Population lijkt me niet gekoppeld aan on/offline status maar aan met welke server je geregistreerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@MonkeySandwich
Dat lijkt me ook weer niet want dan krijg je geen goed beeld als er veel inactieve mensen op zitten. Ik denk toch echt eerder dat ze naar een soort gemiddelde kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Omdat PS vooralsnog koploper is heb ik op het forum van guildwars2roleplayers een topic geopend met de vraag wat hun community ervan zou vinden als PK inderdaad de 2e server voor de Benelux zou worden.

Het lijkt me wel zo eerlijk hun dit voor te leggen en bij de uiteindelijke keuze hun reactie daar ook in mee te nemen.

http://www.guildwars2role...ty-feel-about-that/page/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

extra stresstest op donderdag

https://www.facebook.com/...03264.114036714208&type=1

volgens mij is pacific time -7 GMT, dus dat scheelt 8 uur met ons momenteel.

Dus 4 pm pacific time, zou betekenen tot 23:00 uur bij ons.
Altijd leuk om wat extra GW2 te testen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:10:
extra stresstest op donderdag

https://www.facebook.com/...03264.114036714208&type=1

volgens mij is pacific time -7 GMT, dus dat scheelt 8 uur met ons momenteel.

Dus 4 pm pacific time, zou betekenen tot 23:00 uur bij ons.
Altijd leuk om wat extra GW2 te testen :)
Is 21:00 bij ons volgens http://www.timezoneconverter.com/cgi-bin/tzc.tzc

12:00:00 Thursday August 2, 2012 in US/Pacific converts to
21:00:00 Thursday August 2, 2012 in CET
Daylight Saving Time is in effect on this date/time in US/Pacific
Daylight Saving Time is in effect on this date/time in CET

Ik zal eens kijken of het lukt om mijn pre-purchase te doen voor die tijd. Dan kan ik ook mijn eerste indrukken van het spel zelkf opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Devata schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:01:
Omdat PS vooralsnog koploper is heb ik op het forum van guildwars2roleplayers een topic geopend met de vraag wat hun community ervan zou vinden als PK inderdaad de 2e server voor de Benelux zou worden.

Het lijkt me wel zo eerlijk hun dit voor te leggen en bij de uiteindelijke keuze hun reactie daar ook in mee te nemen.

http://www.guildwars2role...ty-feel-about-that/page/1
lol? ik wil daar juist heen omdat het waarscfhijnlijk geen NL/BE server word gaat hij hele communities uit NL/BE overtuigen daar heen te gaan ROFL 8)7 8)7 8)7
snap er echt niks meer van , je wilt niet naar FS want dat is te NL/BE ,vervolgens wil je van PS de 2e FS maken. ik zou zeggen laat elke community lekker zelf weten waar ze heen gaan , als je niks forceerd heb je de beste kans op een gemixde server

[ Voor 14% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-08-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@Freakiebeakie
Ik probeer niet de hele NL/BE community over te halen daar heen te gaan. Dat heb je verkeert opgevat.

De server waar we naar zoeken is meer een back-up / 2e / overflow / internationaal alternatief voor Far Shiverpeaks. Maar FS is en blijft de main / genationaliseerde server voor de NL/BE community.

Edit:
Nee het gaat niet specifiek om PS, dat is alleen nu de koploper. Daarbij denk ik dat je 2e server verkeerd op vat. Je moet het meer als alternatief zien voor mensen die FS niet willen maar een meer internationale server waar toch genoeg Nederlanders op zitten.

Ik denk dat je een beetje in de war bent geraakt door dat "2e". De massa NL/BEers zullen nog altijd gewoon naar FS gaan en het is zeker niet de bedoeling dat die allemaal ineens over stappen naar de server die hieruit zou komen. Door echter wel als community zo'n internationaal alternatief aan te wijzen weet men wel waar ze heen kunnen als ze niet naar een helemaal genationaliseerde server zoals FS willen maar ook niet op een server terecht willen komen waar amper een Nederlander op zit.

Ik zal bij de uiteindelijke pol dit duidelijker proberen neer te zetten. _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door Devata op 02-08-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

volgens jou gaat er al een grote RP communitie op PS spelen , dat lijkt me erg leuk om bij te zitten ,maar te veel RP brengt de server denk ik uit balans , ik zou tenzij ik lid was van zo`n communitie niemand proberen te overtuigen dat PS een Internationale server gaat worden, denk dat je het het beste gewoon zn gang kan laten gaan . en in mijn ogen is een back-up voor een nationale server een 2e nationale server :D ,beslis gewoon voor jezelf en laat andere dat ook doen das mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
@Freakiebeakie
Zie vorige edit.
Uiteindelijk beslis ik zelf overigens helemaal niets.

De RP-community is tot nu toe overigens nog erg positief.

[ Voor 25% gewijzigd door Devata op 02-08-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Freakiebeakie schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:04:
volgens jou gaat er al een grote RP communitie op PS spelen , dat lijkt me erg leuk om bij te zitten ,maar te veel RP brengt de server denk ik uit balans , ik zou tenzij ik lid was van zo`n communitie niemand proberen te overtuigen dat PS een Internationale server gaat worden, denk dat je het het beste gewoon zn gang kan laten gaan . en in mijn ogen is een back-up voor een nationale server een 2e nationale server :D ,beslis gewoon voor jezelf en laat andere dat ook doen das mijn advies.
Daar heb je een punt. Ik ga graag met Freakie Beakie (en anderen) mee naar PS, maar dat moet iedereen zelf beslissen (zoals Devata al in zijn edit aangeeft :)). Ik begrijp dat Devata graag een soort backup server voor FS wil, maar dat moet geen 2e nationale server worden.

Wat betreft de reactie van de RP community: Ik heb de post van Devata op Guildwars2Roleplayers gelezen en de reacties zijn overwegend positief en genuanceerd. Verschillende RP-ers geven aan dat PS kan profiteren van de aanwezigheid van anderen, bijvoorbeeld voor Pvp en WvWvW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

RoseSolane schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:13:
[...]

Daar heb je een punt. Ik ga graag met Freakie Beakie (en anderen) mee naar PS, maar dat moet iedereen zelf beslissen (zoals Devata al in zijn edit aangeeft :)). Ik begrijp dat Devata graag een soort backup server voor FS wil, maar dat moet geen 2e nationale server worden.

Wat betreft de reactie van de RP community: Ik heb de post van Devata op Guildwars2Roleplayers gelezen en de reacties zijn overwegend positief en genuanceerd. Verschillende RP-ers geven aan dat PS kan profiteren van de aanwezigheid van anderen, bijvoorbeeld voor Pvp en WvWvW.
ja een server puur gericht op RP zal denk ik slecht scoren met wvwvw , een aantal normale guilds kunnen dat recht trekken mits het RP/gewone guilds in verhouding is

was het maar alvast 25 aug :'( :'( ,ik wil speeluhh!! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Freakiebeakie op 02-08-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Als je de topics op hun forum als betrouwbaar beschouwt, valt dat nog redelijk mee en hebben ze het in de BWE's helemaal niet slecht gedaan in WvW.

Volg ze al een tijdje, omdat mijn guild misschien naar die server wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
Gisteren nog even een uurtje de stress-test gespeeld. Gelukkig maar, want nu heb ik ervaren wat ik tot nu toe nog niet tegen was gekomen tijdens de vorige BWE's: Mijn characters waren al op FS dus daar heb ik gespeeld, maar er werd de HELE tijd nederlands gepraat in de general chat en ook kwam er al regelmatig de nodige 'noob-dit' 'noob-dat' voorbij. Bij geen enkel ander BWE had ik dit gezien, een sporadische kiddo uitgezonderd, maar nu was het echt te erg voor woorden.

Ik had nog goede hoop dat het allemaal mee zou vallen, maar voor mij alsnog definitief géén Far Shiverpeaks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Heb je tijdens de BWE's misschien veel op de overflow servers gezeten? Het viel me op dat gisteren ondanks de drukte er geen overflow leek te zijn. Hier ook geen FS trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

dan is nu waarschijnlijk de capiciteit van de servers verhoogd , lijkt me een goeie zet want je joined natuurlijk geen server om vervolgens continue op een andere server terecht te komen door de overflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
Sneezydevil schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:32:
Heb je tijdens de BWE's misschien veel op de overflow servers gezeten? Het viel me op dat gisteren ondanks de drukte er geen overflow leek te zijn. Hier ook geen FS trouwens :).
Dat zou trouwens wel eens goed kunnen, eigenlijk nauwelijks op gelet :)

Ik denk dat dan Piken Square toch als volgende op mijn lijstje komt. Nog eens rustig aankijken de komende weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik heb in deze stresstest op Far Shiverpeaks gezeten en had dit keer eigenlijk vrij weinig last van de overflows maar ik vond het juist een stuk minder druk als in de bèta's. Ik denk dat dat ook komt omdat deze stresstest pas redelijk laat bekend is gemaakt.

Daarbij zullen ze zoals Freakiebeakie zegt de capaciteit ook wel hebben verhoogt. Als je een goede stresstest wilt doen, dan doe je dat natuurlijk ook. Op die manier kunnen ze dan goed bepalen wat de capaciteit met de release maximaal kan zijn.

Echter vond ik echt dat het een stuk minder druk was, ik heb op plaatsen gestaan in LA waar geen mens te bekennen was en in de bèta's toch wel regelmatig mensen voorbij kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

mensen hebben vaak ook geen zin in stresstests ik vond alle stresstests vrij rustig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

meeste mensen in mijn vriendengroep hebben al ingestemd met PS, dus 99% zeker dat wij daar heen gaan
als het echt bout is daar sparen we even wat gems en dan verhuizen we :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Ik denk dat ik vandaag de definitieve pol zal neerzetten. Volgens mij hebben we toch wel genoeg informatie verzamelt en heeft iedereen zijn gedachtegang kenbaar kunnen maken. Als hij dan een kleine week heeft gelopen dan is het ook duidelijk wat als als community als internationaal alternatief voor FS adviseren.

Heeft iedereen nog ruim op tijd duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Nadat nu een klein weekje iedereen zijn mening heeft kunnen geven en we nu ook een redelijk duidelijk overzicht hebben van de de servers lijkt het me verstandig om de uiteindelijk pol te gaan houden.

Hierin proberen we te bepalen wat het (geadviseerde) internationale alternatief / overflow zal worden voor de Benelux community. De server die hier uit komt is dus NIET bedoeld als een 2e genationaliseerde Far Shiverpeaks. Mensen (uit de Benelux) die een genationaliseerde server zoeken zullen gewoon zijn aangewezen op Far Shiverpeaks. De server die hier gekozen gaat worden is hooguit een overflow voor Far Shiverpeaks maar voornamelijk dus een internationaal alternatief. Mensen die uit de Benelux komen en graag op een internationale server spelen, maar niet ergens terecht willen komen waar geen Nederlanders / Belg te bekennen is weten op die manier waar ze terecht kunnen. Ik wijt een stukje aan de uitleg omdat de bedoeling niet altijd even helder was.
(De vraag is nu dus ook niet direct waar je heen gaat)

De selectie waar uit gekozen kan worden is gebaseerd op op een eerdere pol.

Een aantal aantekeningen:

Gandara heeft 0 stemmen in de vorige pol gekregen maar neem ik toch op omdat hij is genoemd in de comments.

Piken Square bestond niet in BWE2 zouden de namen zoals ze nu (na BWE3) bekent zijn nog veranderen dan houd de keuze voor Piken Square in dat we de guild wars 2 roleplayers community daarin volgen.

Op dit moment zit de guild wars 2 roleplayers community al op Piken Square, er is daarom gevraagd hoe ze het zouden vinden als er nog een (Niet RP) community naar die server kwam. De reacties waren over het algemeen positief. Op het moment van schrijven vond 34,2% het heel positief, voornamelijk met de gedachte beter te kunnen scoren in PVP / WvW. 50% vond het prima als we kwamen (maar als we niet kwamen, ook prima) en 15,8% heeft liever niet dat we naar 'hun' server komen. Zie http://www.guildwars2role...community-feel-about-that

Buiten Piken Square zijn ook Desolation en Gandara erg internationaal gericht ze hadden wel alle 2 een drukke / volle bezetting.

Far Shiverpeaks komt uiteraard niet in deze pol voor omdat we juist een meer internationaal alternatief voor die server zoeken.

Antwoord 9 moet eigenlijk zijn. “Ik ga toch naar Far Shiverpeaks of een andere server en het maakt me daarom niets uit.”

Ik hoop hiermee alle relevante informatie die ook in de topics zijn besproken te hebben samengevat.

---- De poll is gestopt: Piken Square heeft de meeste stemmen gekregen----

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1zv7oeb.png

[ Voor 17% gewijzigd door Devata op 10-08-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga toch naar Desolation, dus mij maakt het totaal niet uit :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Mij is het om het even, zolang er maar niet Nederlands gespamt wordt in general chat en er een leuke internationale guild aanwezig is die ik kan joinen (en bovendien ook nog enigszins volwassen is. Ik vrees dat ik met geboortejaar 82 ook al een klein beetje onder de oudere generatie val: heb dus ook werk, huishouden, vriendin, etc)

Denk wel dat PS een geschikte server zou zijn, beetje RP is imho ook wel gezellig :p

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Mensen, jullie mogen natuurlijk ook nog gewoon reacties plaatsen;) Ik zie dat er redelijk gestemd wordt maar geen reacties zijn... Het hoeft natuurlijk niet maar het viel me gewoon op.

@Thrace Grumble
Je bent bij onze guild welkom. Ik moet je wel waarschuwen.. we hebben nog geen leden. We gaan pas echt goed werven na de release. Daarbij willen we meer een community sfeer creëren dan een guild-sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Nu online
Thrace Grumble schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:46:Ik vrees dat ik met geboortejaar 82 ook al een klein beetje onder de oudere generatie val: heb dus ook werk, huishouden, vriendin, etc)
Klik maar eens snel door de profielen van een aantal deelnemers van dit topic, dan zie je dat het wel meevalt :+

Wellicht ook wel logisch, zelf heb ik altijd het idee gehad dat het nederlands praten in de chat, het algehele mensen irriteren (evt in het nederlands) etc. iets is van de jongere generatie. In GW1 was dit in het begin ook absoluut niet en was de sfeer echt fantastisch, pas toen het bekender werd en er meer jongere mensen gingen spelen, ging de community hard achteruit. Maar dat is meer het gevoel dat ik er bij heb, dan iets gebaseerd op harde feiten.

Ik ga ook voor Piken Square. Uit het topic op RP blijkt wel dat dat een erg vriendelijke community is, dat spreekt me ook wel aan. Daarnaast zitten de mensen hier die er heen willen ook wel op een lijn, qua instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

ik zie jullie wel op PS :) ik ga daar heen met een aantal mensen uit de UK,Belgie en nederland en waarschijnlijk een paar uit de usa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devata
Zouden die mensen uit de USA niet veel last van lag hebben?

Overigens laat ik de pol nog even lopen voordat we Piken Square definitief kunnen aanwijzen.
De poll heeft nu voornamelijk het weekend gedraaid dus alle mensen die vooral door de week hier aanwezig zijn hebben hun stem nog niet kunnen laten horen. En het is wel van belang dat dit breed gedragen wordt, het moet wel en 'community' keuze zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

geen idee of die lag hebben da zien we dan wel weer, in guildwars 1 speelt iedereen op Usa servers dat gaat ook prima

Pagina: 1 2 3 Laatste