@Uhmmie
Noem eens wat miskopen op.
Ik ben eens in mijn gedachte gaan spitten en ik heb de volgende MMORPGS gespeeld (dus ook de mmorpgs die me wel goed bevielen):
Heel lang terug begonnen met Dark Age of Camelot (ik geloof ergens eind '98 of '99 begonnen in closed beta en tot ergens in 2004 gespeeld, vervolgens nog wel eens opgepakt voor een paar maanden met veel plezier).. Mijn cijfer: 9.
Final Fantasy XI vanaf launch gespeeld maar hield het na de gratis maand voor gezien.. Op een of andere manier voelde alles als net niet aan en de community was naar mijn ervaring niet echt alles. Mijn cijfer: 5.
Horizons: Istaria vanaf launch gespeeld. Deze game was vrij buggy, maar een van de beste communities ooit, toch wel zeker een jaar met plezier gespeeld.. Mijn cijfer: 8.
Linage 2 gespeeld vanaf launch, maar ook deze game was ik na een maandje of 2 alweer zat.. Naar mijn mening te veel grinden en de community matig. Mijn cijfer: 6.
Everquest 2 alleen de gratis maand gespeeld. Game was opzich wel ok, maar al snel de overstap gemaakt naar World of Warcraft. Mijn cijfer: 6.
World of Warcraft helemaal grijs gespeeld (inclusief alle addons). Wel af en toe gestopt voor een andere game, maar tot op heden kom ik na elke expansion of patch wel weer terug naar deze game.. Pas sinds een maand of 3 terug begin ik echt uit gekeken te raken op deze game. Mijn cijfer: 9.
Dungeons and Dragons Online vrij actief gespeeld gehad.. Lange tijd tussen WoW en deze game gewisseld (afhankelijk van content patches etc).. Vond het toen der tijd zeer verfrissend. Uit eindelijk gestop toen de game F2P werd en mijn guild uit elkaar viel.. Mijn cijfer: 8.
LOTRO vrij actief gespeeld (wel regelmatig een paar maanden pauze genomen). Veel plezier gehad met de game, maar het trekt me niet meer na een recente poging. Mijn cijfer: 7.
Age of Conan alleen de eerste maand gespeeld, was niet mijn ding.. Vond het ook zeer snel saai worden.. Mijn cijfer: 5.
Warhammer Online, ook deze game trok me niet echt.. Volgens mij ook alleen de eerste maand gespeeld (misschien nog 1x 30 dagen bij gekocht). Mijn cijfer: 6.
League of Legends (niet echt een mmorpg ofzo), maar deze game redelijk veel gespeeld en speel hem nog zo nu en dan. Mijn cijfer: 8.
Final Fantasy XIV na 2 weken ofzo was ik er al helemaal klaar mee. Mijn cijfer: 4.
Rift: Redelijk actief gespeeld zo'n beetje alles gedaan wat mogelijk was, maar na 3 maanden had ik al echt niks meer te doen.. Pas geleden nog een keer geprobeerd, maar de game trok me niet meer.. Mijn cijfer: 7
Tera Online: Na 2 a 3 weken toch alweer klaar met de game.. Hoopte op een soort nieuwe DDO, maar dat was hem helaas toch niet voor mij.. Mijn cijfer: 6.
Diablo 3: Niet echt een MMO, 2 weken erg actief gespeeld, maar ook deze game mist echt iets voor mij.. Waarschijnlijk te hoge verwachtingen.. Helaas.. Mijn cijfer: 6.
En dan ook nog een hoop Aziatische grinders als Roze, Flyff, Knight Online, AC2, Ryzom, Archlord, Cabal Online, AION, etc, die ik alleen in een beta getest heb, maar nooit retail heb gekocht omdat de game me zeer sterk tegenviel tijdens de beta test..
Dus ja, vrij veel MMORPGs geprobeerd, maar slecht enkele hebben me langer dan een maand weten te boeien.. Ik hoop zo dat GW2 me voor een lange tijd weet te boeien, maar ik vind het wel jammer dat ik de game niet eerst even uit kan proberen via een beta event

.