Als die niet hol is, veranderd er niks, volgens mij.mattderi schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Bedankt voor de informatie. Ik ben bezig een bordspel aan het ontwikkelen en het is mijn droom om er miniaturen voor te voorzien. Er zijn veel mogelijke groottes van miniaturen, plus dat het ook leuk kan zijn om een echt grote versie op je bureau te hebben staan. Ik ken totaal niets van 3D modelling en aangezien hier heel wat artiesten zitten, was ik met mijn vraag dus aan het juiste adres.
Ik begrijp je voorbeeld van de balk, maar ik veronderstel dat dit met een 3D model van een karakter minder een probleem is?
Precies. Als je ze als massieve objecten laat printen is het formaat aanpassen niet zo'n probleem. Je moet alleen opletten dat je geen details te klein maakt om te printen (zwaarden en dergelijke zijn al snel een probleem met kleine figuurtjes.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:38:
[...]
Als die niet hol is, veranderd er niks, volgens mij.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
mooi programma is 3dmtp.com hier upload je een 3d bestand, en de website maakt er een printbaar bestand van, dus je kunt dan een schaal kiezen, en de website zorgt dat alle details die te klein zijn om te printen worden aangepast. Werkt ook goed met gebouwen die op schaal details kunnen hebben van 0,01mm, dit word aangepast.
enige is dat je het beste wel zelf de dingen kunt uithollen.
enige is dat je het beste wel zelf de dingen kunt uithollen.
[ Voor 9% gewijzigd door Nutral op 16-07-2014 22:17 ]
Verwijderd
Sowieso hangt hoe je je model opbouwt wel een beetje af van hoe je hem print. Verschillende printtechnieken hebben verschillende eigenschappen en beperkingen en daar houd je meestal rekening mee voor een optimaal resultaat en zo minimaal mogelijke kosten.
Extreem gave plaat !! .
Ergens in mij schuilt nog steeds een architectje die dat ook wil kunnen !
2 kleine stukjes kritiek
Hetzelfde materiaal voor je dak en muuren gebruiken voelt nogal verkeerd aan
De ramen op de begane grond zouden wat minder hard mogen reflecteren.
Maar al met al laten dat soort platen me toch weer kriebelen 3d max op te pikken
Ergens in mij schuilt nog steeds een architectje die dat ook wil kunnen !
2 kleine stukjes kritiek
Hetzelfde materiaal voor je dak en muuren gebruiken voelt nogal verkeerd aan
De ramen op de begane grond zouden wat minder hard mogen reflecteren.
Maar al met al laten dat soort platen me toch weer kriebelen 3d max op te pikken
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
De reflectie is wel goed, maar er zou ook refractie/opacity moeten zijn. Je kijkt nu niet door het raam heen, waardoor de reflectie erg extreem lijkt.
Verwijderd
Hebben jullie dit gezien? Een startup die bezig is met een goede en niet al te dure 360o-camera. De demo op de website met een quadcopter ziet er alvast goed uit, maar als ze hun volgende target halen wordt dat hopelijk nog wat beter.
Wat ik zelf interessant aan het ding vind is dat het vrijwel instant HDRi's kan maken, zodat een omgeving schieten om er later een render van te maken een erg eenvoudig proces is, in plaats van langdradig en foutgevoelig. Ook hoef je niet meer met benaderingen te werken, je kunt het spul belichten alsof het er daadwerkelijk staat, of niet, zelf lampen toevoegen of alles er tussenin.
Voor 300 euro of minder zou ik serieus overwegen er eentje aan te schaffen, bij meer geld wordt het rap minder interessant.
Wat ik zelf interessant aan het ding vind is dat het vrijwel instant HDRi's kan maken, zodat een omgeving schieten om er later een render van te maken een erg eenvoudig proces is, in plaats van langdradig en foutgevoelig. Ook hoef je niet meer met benaderingen te werken, je kunt het spul belichten alsof het er daadwerkelijk staat, of niet, zelf lampen toevoegen of alles er tussenin.
Voor 300 euro of minder zou ik serieus overwegen er eentje aan te schaffen, bij meer geld wordt het rap minder interessant.
Nice, mooie sfeer.
Mijn punt van verbetering zou zijn: Je hebt mooie herfstbomen maar geen blaadjes op de grond. Dat zou het wat meer afmaken.
En wat meer aankleding bij het huis, afscherming van het erf, auto op de oprit. Zulke dingen.
Verwijderd
Iets met kwijlen.Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 06:24:
[afbeelding]
En +1 voor die 300,- of minder, als je samen met die app dingen kan maken, hoe gaaf is dat? Interactieve video naar een nieuw hoogte punt!
Verwijderd
Op mijn vorige scene kreeg ik de opmerking dat het gras onnatuurlijk leek en te uniform van kleur
Daarom geprobeerd mijn gras wat te verbeteren
Lange tijd geleden dat ik hier iets gepost heb. Ben ooit begonnen met 3ds Max maar toch overgestapt naar Maya voor latere doeleinden. Helaas heeft het MBO mij een beetje tegen gehouden om echt los te komen en te gaan binnen 3D maar ik ben aangenomen voor 3D Visual Art op de NHTV (IGAD) in Breda dus dat moet helemaal goed gaan komen!
Hier is een animatie die ik gemaakt heb als afstudeer stuk voor mijn Audiovisuele vormgever opleiding.
Zitten hier en daar wat schoonheidsfoutjes in. Heb deze animatie uiteindelijk in iets meer dan een weekend weten te maken, zonder enige kennis van outer space. En toch ook nog redelijk beperkte kennis van werken in bepaalde lagen binnen Maya.
Feedback, commentaar enz is welkom! Het liefst opbouwend uiteraard.
Ohja en ik weet dat het licht van de zon niet geel is in de ruimte, maar voor de sake of deze animatie toch gedaan. Het gaf een mooier beeld
Hier is een animatie die ik gemaakt heb als afstudeer stuk voor mijn Audiovisuele vormgever opleiding.
Zitten hier en daar wat schoonheidsfoutjes in. Heb deze animatie uiteindelijk in iets meer dan een weekend weten te maken, zonder enige kennis van outer space. En toch ook nog redelijk beperkte kennis van werken in bepaalde lagen binnen Maya.
Feedback, commentaar enz is welkom! Het liefst opbouwend uiteraard.
Ohja en ik weet dat het licht van de zon niet geel is in de ruimte, maar voor de sake of deze animatie toch gedaan. Het gaf een mooier beeld
[ Voor 8% gewijzigd door Ianovski op 24-07-2014 00:34 ]
Nice, zeker voor iets meer dan een weekend werk.
Hoe heb je de motoren van het ruimteschip gedaan? (de lichteffecten)
Hoe heb je de motoren van het ruimteschip gedaan? (de lichteffecten)
Voor school een opdracht proberen te maken in low poly, mijn eerste werk in cinema 4D.
hierdoor heb ik het niet helemaal afgekregen maar de stijl is wel erg leuk om mee aan de slag te gaan
(let niet op de 2D poppetjes, niet mijn sterkste kant
)

hierdoor heb ik het niet helemaal afgekregen maar de stijl is wel erg leuk om mee aan de slag te gaan
(let niet op de 2D poppetjes, niet mijn sterkste kant

Verwijderd
Dat lijkt er al een stuk beter uit te zienVerwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:25:
Op mijn vorige scene kreeg ik de opmerking dat het gras onnatuurlijk leek en te uniform van kleur
[afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 21:21 ]
Verwijderd
Nieuwe scene
Redelijk snel gemaakt
Moderne minimalistische badkamer in Aziatische stijl

Gemaakt in Blender 2.70
Cycles render 2000 samples > 5 uur
Redelijk snel gemaakt
Moderne minimalistische badkamer in Aziatische stijl

Gemaakt in Blender 2.70
Cycles render 2000 samples > 5 uur
Humankind… be both.
Ik verveelde me gister avond... dus maar even aan de slag gegaan met rigid body's in blender.
Resultaat
Het zijn niet veel planken, maar ik vind het zelf toch best wel goed gelukt voor een half uurtje werk
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat de bal met een bepaalde snelheid naar een bepaalde richting begint? (ik heb nu een schans waar ie over rolt
)
Ik ben erachter Eerst geanimeerd en dan net voor ie de toren raakt in een rigid body veranderen.
Hier is de verbeterde versie met meer dan 3000 planken
Resultaat
Het zijn niet veel planken, maar ik vind het zelf toch best wel goed gelukt voor een half uurtje werk
Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat de bal met een bepaalde snelheid naar een bepaalde richting begint? (ik heb nu een schans waar ie over rolt
Ik ben erachter Eerst geanimeerd en dan net voor ie de toren raakt in een rigid body veranderen.
Hier is de verbeterde versie met meer dan 3000 planken
[ Voor 21% gewijzigd door Djesse8999 op 07-08-2014 16:53 ]
Ik heb laatst een TIE Avenger in elkaar gezet voor iemand om te printen op de schaal van de oude Micro Machines Action Fleet schepen, wat neer kwam op 10 x 17 x 9 cm.
Hij is wit geprint en door de persoon zelf geverfd. De laatste foto laat wat vlekken zien die hij nog weg moet werken met een tweede laag grijs.

Hij is wit geprint en door de persoon zelf geverfd. De laatste foto laat wat vlekken zien die hij nog weg moet werken met een tweede laag grijs.

Humankind… be both.
Wat kost het nou om zoiets te laten printen?Spike_wolf schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:47:
Ik heb laatst een TIE Avenger in elkaar gezet voor iemand om te printen op de schaal van de oude Micro Machines Action Fleet schepen, wat neer kwam op 10 x 17 x 9 cm.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dat hangt helemaal van je model af, je betaalt per volume materiaal. Voor dit witte plastic betaal je iets meer dan een euro start up kosten plus ongeveer een euro per cm[sup3[/]. Hoe groter of dikker het model hoe duurder. Deze grote jongen kost aan echt alleen printkosten ruim 75 euro.
Humankind… be both.
Verwijderd
Met welke techniek is dat geprint? Het ziet eruit als SLS. Dat maakt nogal wat uit voor mechanische kwaliteiten, afwerking en prijs
Zijn foto's zijn wat brak maar het is een SLS print in polyamide.
[edit]
Vandaag heb ik ook deze aan mijn collectie toegevoegd:

Tomb Raider 1 Lara.

Die staat nu samen met haar zusters TR2 Lara, FMV Lara en Anniversary Lara op m'n bureau.

Het model uit 4 heb ik inmiddels ook klaar om te printen, daarna maak ik de tiener versie nog en ik denk dat ik de overige versies uit de games port en alleen print-klaar maak, die helemaal gaan modellen gaat me weer jaren kosten en zijn lastiger om "precies" gelijk te krijgen
Voor de beeldvorming, deze is 10cm hoog en print kosten voor een dergelijke print bedragen ongeveer 12 euro.
[edit]
Vandaag heb ik ook deze aan mijn collectie toegevoegd:

Tomb Raider 1 Lara.

Die staat nu samen met haar zusters TR2 Lara, FMV Lara en Anniversary Lara op m'n bureau.

Het model uit 4 heb ik inmiddels ook klaar om te printen, daarna maak ik de tiener versie nog en ik denk dat ik de overige versies uit de games port en alleen print-klaar maak, die helemaal gaan modellen gaat me weer jaren kosten en zijn lastiger om "precies" gelijk te krijgen
Voor de beeldvorming, deze is 10cm hoog en print kosten voor een dergelijke print bedragen ongeveer 12 euro.
[ Voor 87% gewijzigd door Spike_wolf op 15-08-2014 22:43 ]
Humankind… be both.
Voor een projectje hier op mijn werk zou ik graag de letters van mijn bedrijf willen printen.
Echter kan ik nergens dezelfde letters vinden op het internet in .STL formaat.
Vroeg me af of iemand mij hieraan zou kunnen helpen, of mij een zetje in de juiste richting kan geven hoe ik dit kan maken.
We willen kijken of 3d printing voor ons interessant kan zijn, en er bijv. in de toekomst promo materiaal mee kunnen maken.
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Echter kan ik nergens dezelfde letters vinden op het internet in .STL formaat.
Vroeg me af of iemand mij hieraan zou kunnen helpen, of mij een zetje in de juiste richting kan geven hoe ik dit kan maken.
We willen kijken of 3d printing voor ons interessant kan zijn, en er bijv. in de toekomst promo materiaal mee kunnen maken.
Hopelijk kan iemand mij helpen!
Ik zou niet opzoek gaan naar letters in .stl formaat. Dat is hetzelfde als opzoek gaan naar een word document met de precieze tekst die je als brief wil versturen.
Pak een willekeurig (gratis) 3D pakket, zet daar je text in op het juiste formaat, exporteer dat naar .stl (laat dat) printen.
In de TS van dit topic staat genoeg software die dit kan. Succes.
Als je Photoshop CS6 tot je beschikking hebt kun je ook daar een 3D model mee maken
[Edit]
Eventueel kun je ook een JPG van de letters uploaden naar Shapeways en hun software het om laten zetten naar een 3D model met de gewenste afmetingen. Dat is in 2 minuten gebeurt.
Pak een willekeurig (gratis) 3D pakket, zet daar je text in op het juiste formaat, exporteer dat naar .stl (laat dat) printen.
In de TS van dit topic staat genoeg software die dit kan. Succes.
Als je Photoshop CS6 tot je beschikking hebt kun je ook daar een 3D model mee maken
[Edit]
Eventueel kun je ook een JPG van de letters uploaden naar Shapeways en hun software het om laten zetten naar een 3D model met de gewenste afmetingen. Dat is in 2 minuten gebeurt.
[ Voor 34% gewijzigd door Spike_wolf op 18-08-2014 14:19 ]
Humankind… be both.
Verwijderd
Wat heb je nodig? Even een fontje door een programma duwen is niet zoveel moeite, maar misschien is het inderdaad handiger om te kijken of je zelf kunt ontdekken hoe zoiets werkt 
Overigens kan je bij dergelijk werk misschien ook kijken naar iets als een lasersnijder, een 3D-printer is misschien niet het meest gepaste gereedschap voor zoiets. Die zijn doorgaans ook geschikter voor het draaien van productiewerk.
Overigens kan je bij dergelijk werk misschien ook kijken naar iets als een lasersnijder, een 3D-printer is misschien niet het meest gepaste gereedschap voor zoiets. Die zijn doorgaans ook geschikter voor het draaien van productiewerk.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 20:02 ]
ik ben bezig mezelf wat bekwamer te maken met Perspective Match en populate in 3Ds Max 2014. Zie een tussenresultaat hieronder:

Nu zit ik met de vraag hoe ik het voor elkaar krijg om schaduwen van de poppetjes op de straat te krijgen.. Kan iemand me met wat gerichte keywords op de juiste weg krijgen? Ik denk dat ik op zoek ben naar een manier om een plane te renderen, maar dan alleen het gedeelte waar de schaduw op valt? Geen idee hoe je zoiets oplost.

Nu zit ik met de vraag hoe ik het voor elkaar krijg om schaduwen van de poppetjes op de straat te krijgen.. Kan iemand me met wat gerichte keywords op de juiste weg krijgen? Ik denk dat ik op zoek ben naar een manier om een plane te renderen, maar dan alleen het gedeelte waar de schaduw op valt? Geen idee hoe je zoiets oplost.
Hier staat tekst
Dat is of een enorme telefoon cel, of het zijn hele kleine mensjes
Geef je plane een shadow/matte materiaal.Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:05:
ik ben bezig mezelf wat bekwamer te maken met Perspective Match en populate in 3Ds Max 2014. Zie een tussenresultaat hieronder:
[afbeelding]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
De mensen zijn erg klein, ook vergeleken met de winkelruiten en deuren.D-rez schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:23:
Dat is of een enorme telefoon cel, of het zijn hele kleine mensjes
Dat en verschillende mensen zijn met hun voeten door het asfalt heengezakt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Wat hierboven al vermeld wordt inderdaad. Je kan de camera height zo aanpassen. De foto is waarschijnlijk staand vanaf ooghoogte genomen, dus alle mensen in het shot moeten ook ongeveer met het hoofd de (denkbeeldige) horizonlijn snijden.
@merryb, leuk. MAar als ik je 1 tip mag geven. DUMP SU.
Verwijderd
SU being sketchup?D-rez schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:05:
@merryb, leuk. MAar als ik je 1 tip mag geven. DUMP SU.
Waarom? Ik doe dit niet als hobby/beroep. Ik gebruik sketchup vooral waar het voor bedoeld is, en dit was een grappig testje na het zien van een low-poly render van een eiland op behance.
Sjoerd, is that you?Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:48:
Sketchup misbruiken voor andere dingen dan boekenkasten uitmeten
[afbeelding]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Sjoerd is een gebruiker hier op t.net, die mis/gebruikte sketchup om (relatief dan) hele strakke automodellen te maken. Iets waar sketchup totaal niet voor bedoelt is, sketchup is niet bedoelt voor organische vormen (het kan wel, maar makkelijk is anders)Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:15:
Wie is sjoerd?
Het toffe is ook dat Sjoerd ondanks z'n bewonderenswaardige toewijding maar vast bleef houden aan SketchUp. Het was duidelijk dat hij het serieus nam, maar weigerde daar de juiste tools voor gebruiken, wat resulteerde in werk wat niet was wat het had kunnen zijn. Alsof ik weiger een schep te gebruiken om een kuil te graven maar er op sta dat ik een vliegenmepper gebruik.naam schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:18:
[...]
Sjoerd is een gebruiker hier op t.net, die mis/gebruikte sketchup om (relatief dan) hele strakke automodellen te maken. Iets waar sketchup totaal niet voor bedoelt is, sketchup is niet bedoelt voor organische vormen (het kan wel, maar makkelijk is anders)
[ Voor 68% gewijzigd door apNia op 21-08-2014 18:10 ]
Verwijderd
Aan de andere kant, als mensen gereedschappen altijd strikt volgens het boekje gebruiken kom je ook nooit met iets nieuws. Jimi Hendrix deed ook dingen met een gitaar 'die niet hoorden'. Toch best een succes
Sjoerd was dan ook die Jimi Hendrix van de Sketchup scene
De Sketchup auto's van Sjoerd:
[ Voor 45% gewijzigd door Wolfos op 21-08-2014 22:35 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Hij had echt een kei kunnen zijn als ie gewoon blender oid had gebruikt.
Maar zelfs Jimi Hendrix kan geen gitaargeluid uit een baksteen krijgen.
Maar zelfs Jimi Hendrix kan geen gitaargeluid uit een baksteen krijgen.
[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 22-08-2014 07:55 ]
Verwijderd
Wat een held! ooit wel eens met blender gekloot, maar vond de controls vreselijk om snel in te komen.
Leuk artikel (wellicht): Building 3D with Ikea
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Fijn
Wat ook opvalt:
Typisch hoe ze zoiets doen, terwijl dit nu juist van die resources zijn die doorgaans niets staan te doen binnen een bedrijf. Plus dat je je ontwerpers dure hardware kunt geven, want die wordt vrijwel ideaal benut.We use every computer in the building to give power to rendering as soon as they are not being used. As soon as someone goes to a meeting their computer-power is used, and of course there is overnight when people go home. The system works well, the render queue is emptied out pretty much everyday. Hundreds of images.”
Humankind… be both.
Ik kreeg vandaag deze binnen (10cm hoog):

Geprint in het Full Color Plastic pilot materiaal van Shapeways, de materiaal sterkte en resolutie van plastic, met de kleuren van zandsteen!
Er zit een wat witte waas over het geheel heen, er moet nog even uitgezocht worden hoe we daar het beste vanaf komen, maar los daarvan is dit nieuwe materiaal helemaal top

Geprint in het Full Color Plastic pilot materiaal van Shapeways, de materiaal sterkte en resolutie van plastic, met de kleuren van zandsteen!
Er zit een wat witte waas over het geheel heen, er moet nog even uitgezocht worden hoe we daar het beste vanaf komen, maar los daarvan is dit nieuwe materiaal helemaal top
Humankind… be both.
@fier0x, hoelang ben je nu bezig met het riggen van zo'n character?
Gaat vrij snel hoor maar dit hoefde dan ook niet perfect, en is het ook nietD-rez schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:37:
@fier0x, hoelang ben je nu bezig met het riggen van zo'n character?
Voor de bouw van het skelet, alles onder werkende animatie controls stoppen + weights painten van de skin een paar avondjes. Ongeveer even lang als alles goed UV mappen denk ik.. pfff dan liever riggen!
Maar verder heb ik alleen nog maar wat handigheidjes, de mond en ogen er onder zitten.
Nog geen facial rig etc. Dat goed uitgebreid opzetten en een beetje tweaken/perfectioneren hier en daar en dan komt er zo een a twee weken bij (niet fulltime natuurlijk). En ja hoe gek je het verder wil maken.
Maar ja daarna kan je je character snel in allerlei poses gooien, fun
Ziet er uit als een heel degelijke rig! Ik heb dan eerlijk gezegd liever UV-mappen, omdat het proces simpeler is. Ik kan inmiddels aardig riggen maar loop dikwijls tegen dingen aan die ik niet had voorzien.fier0x schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:13:
[...]
Maar ja daarna kan je je character snel in allerlei poses gooien, fun
Google Earth to 3DsMax :

Is iemand hier bekend mee? Ik heb dit wel eens eerder gedaan en het werkte best goed, maar ik loop nu tegen het probleem aan dat ik op max 2013 draai en de plugin werkt (vanwege de DX-versie) tot en met Max versie 2009 en 2011.
Voor een uitgebreide video-tutorial zie:
YouTube: 3ds Max Tutorial - Google Earth Capture - Site With Textures - Fast Context Model Generation
Op basis van mijn ervaring weet ik dat het enigzins lastig is om goede resultaten te krijgen, maar het werkt wel degelijk.
Is er iemand die dit interessant vindt en het wil proberen? Zo ja; stuur mij dan een DM! Ik ben bereid er een paar euro voor te betalen, afhankelijk van het resultaat.
Tja als je het gezicht niet goed rigged dan krijg je zoiets als in TF2 (Garry's mod en gewoon SFM) raar opgetrokken gezichten dus 
Ziet er goed uit Fierox, ze mag altijd eens langskomen alleen die vin op haar rug mmmh
Ziet er goed uit Fierox, ze mag altijd eens langskomen alleen die vin op haar rug mmmh
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Naar aanleiding van het artikel op de frontpage gooi ik hem hier ook nog even in de groep. We hebben één van onze gebouwen onder de Creative Commons license gepubliceerd op GitHub: https://github.com/ONL-Oosterhuis-Lenard/iWeb
Gebruik hem voor testrenders, 3d prints, maak hem 1:1 in de achtertuin.
Gebruik hem voor testrenders, 3d prints, maak hem 1:1 in de achtertuin.
de betaler vervuilt
tof! misschien iets creatief mee gaan doen.
En door naar de volgende contest!

En contest #19 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

En contest #19 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!
Humankind… be both.
Verwijderd
Ik kwam deze website tegen met wel erg veel mooi spul. Veel van hetzelfde, maar dat is met zoiets geen straf.
http://www.vangcki.com
http://www.vangcki.com
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 23:19 ]
Dit zijn nog een paar experimenten met het nieuwe Full Color Plastic materiaal van Shapeways. Er zit nog wel een hoop verschil in, Lara zit prima in elkaar, hoewel ze nog een beetje een witte waas heeft, maar de Alien (wellicht bekend uit GFX Contest 17: Buitenaards Leven) heeft hier en daar wat onlogisch kleurverloop, maar zit verder prima in elkaar.

Alien dude uit GFX Contest 17: Buitenaards Leven, 7,6cm hoog.

TR 3 Lara in de South Pacific outfit voor bij de verzameling (10cm hoog).

Alien dude uit GFX Contest 17: Buitenaards Leven, 7,6cm hoog.

TR 3 Lara in de South Pacific outfit voor bij de verzameling (10cm hoog).
Humankind… be both.
Ok, n00by hier. Ik ben opzoek naar een programma om mee te kunnen modellen, het zal gaan om simpele models zoals bijvoorbeeld een zelf ontworpen steadycam. Deze bestaat niet uit veel onderdelen, en de onderdelen die ik wil ontwerpen zijn de aanvullingen op de basis van de pvc pijpen die ik ga gebruiken. Denk aan de 3way gimbal. Alles wat ik wil ontwerpen wil ik kunnen maken met spul uit de bouwmarkt, hier hou ik met mijn schetsen op papier ook rekening mee. Wil het alleen graag fatsoenlijk in 3D kunnen omzetten.
Probleem: bomen en bos
-> Sketchup Maker (de gratis versie), draak van een programma en voor zulke kleine onderdelen geen fijne optie
-> Zbrush: lijkt heel goed te zijn alleen de prijs....
-> Maya: Ziet er te ingewikkeld uit voor de simpele vormen die ik wil gaan maken
-> eeh en toen was ik de weg even kwijt met de software uit de (overigens zeer nette!!) TS.
Iemand een suggestie?
Probleem: bomen en bos
-> Sketchup Maker (de gratis versie), draak van een programma en voor zulke kleine onderdelen geen fijne optie
-> Zbrush: lijkt heel goed te zijn alleen de prijs....
-> Maya: Ziet er te ingewikkeld uit voor de simpele vormen die ik wil gaan maken
-> eeh en toen was ik de weg even kwijt met de software uit de (overigens zeer nette!!) TS.
Iemand een suggestie?
Gruwelijk gejatte Icoon!
Ik denk dat je dan op zoek bent naar een programma zoals AutoCAD?
Dat zit wel Schnorr.
Zbrush zou ik gelijk weg strepen, daar heb je in jouw geval niets aan.
Maya is leuk maar het geld niet waard voor jouw doeleinden.
Als het je alleen om onderdelen gaat zoals je beschrijft zou ik een gratis/goedkoop CAD programma pakken, of Blender als er een kans is dat je ook meer organische dingen wil gaan maken.
Maya is leuk maar het geld niet waard voor jouw doeleinden.
Als het je alleen om onderdelen gaat zoals je beschrijft zou ik een gratis/goedkoop CAD programma pakken, of Blender als er een kans is dat je ook meer organische dingen wil gaan maken.
Humankind… be both.
Verwijderd
Ik zou eens gaan zoeken naar goedkope of gratis alternatieven voor Inventor of Solidworks. Daar maak je dat soort dingen prachtig mee, maar het zijn nogal prijzige programma's. Het geeft wel een goed startpunt om te zoeken
Blender maar tja solidworks en inventor is ook niet zo moeilijk gratis te vinden, al twijfel ik wel of dat legaal is.....
Blender is wel goed, maar natuurlijk geen CAD programma. Als je student bent kan je makkelijk gratis Autodesk licenties krijgen.
Een nieuwe kabel clip geval voor in de auto, bij de iPhone 6 zitten de kabels een klein stukje verder uit elkaar dan bij de 5/5S, m'n vorige klip paste nu niet meer dus maar dus maar een nieuwe geprint 
Kan ik weer met één beweging beide kabels in/uit pluggen [/lui]

En weer een nieuwe Lara voor de verzameling
Kan ik weer met één beweging beide kabels in/uit pluggen [/lui]

En weer een nieuwe Lara voor de verzameling
Humankind… be both.
Laatst voor de verandering ook weer eens wat ge3Dt. Dat was lang geleden, maar het blijft toch wel lachen! Hier dus ook maar weer eens kijken.
@Spikewolf: Vet man die gekleurde 3D prints! Dat is wel echt een vette toepassing vanuit 3D modelleren.
Qua iphone plug, is het niet vetter meteen een ding te maken waar die mooi in kan schuiven en in kan blijven staan als toch bezig bent?
Hoe dan ook, hier m'n laatste model, een survivalmes met gps
:

klikbaar
@Spikewolf: Vet man die gekleurde 3D prints! Dat is wel echt een vette toepassing vanuit 3D modelleren.
Qua iphone plug, is het niet vetter meteen een ding te maken waar die mooi in kan schuiven en in kan blijven staan als toch bezig bent?
Hoe dan ook, hier m'n laatste model, een survivalmes met gps

klikbaar

Zo. Me eerste plaatje hier maar eens posten. Dit is een verbeelding hoe ik de slaapkamer van me dochter wil gaan maken....
Eerste plaatje is klikbaar ...
getekend met Autocad, ingekleurd / gerenderd met Artlantis.
Knuffels / kleed / boek en stoel zijn geimporteerde objecten.
Touw als handvat wel zelf gemodelleerd...
Die deuren met die schuine bovenkanten gaan niet open kunnen hè, niet als het scharnier links zit (en dat wordt wel gesuggereerd met het handvat rechts).Rusky schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:49:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo. Me eerste plaatje hier maar eens posten. Dit is een verbeelding hoe ik de slaapkamer van me dochter wil gaan maken....
Eerste plaatje is klikbaar ...
getekend met Autocad, ingekleurd / gerenderd met Artlantis.
Knuffels / kleed / boek en stoel zijn geimporteerde objecten.
Touw als handvat wel zelf gemodelleerd...
SnoeiKoei schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:55:
[...]
Die deuren met die schuine bovenkanten gaan niet open kunnen hè, niet als het scharnier links zit (en dat wordt wel gesuggereerd met het handvat rechts).
knip
Daar staat het meeste dat ik ooit heb gemaakt, natuurlijk heb ik nog wel meer maar dat zou aardig wat tijd kosten om te uploaden.
Gewoon een link naar een verzamelsite met al je grafische werk plaatsen is natuurlijk niet de bedoeling, helemaal als die site niet eens alleen 3D werk bevat.
Als je dingen waar je trots op bent wil delen mag je die uiteraard hier plaatsen, maar dan wel graag op een manier waar we wat aan hebben
Daar staat het meeste dat ik ooit heb gemaakt, natuurlijk heb ik nog wel meer maar dat zou aardig wat tijd kosten om te uploaden.
Gewoon een link naar een verzamelsite met al je grafische werk plaatsen is natuurlijk niet de bedoeling, helemaal als die site niet eens alleen 3D werk bevat.
Als je dingen waar je trots op bent wil delen mag je die uiteraard hier plaatsen, maar dan wel graag op een manier waar we wat aan hebben
[ Voor 56% gewijzigd door Spike_wolf op 17-10-2014 17:26 ]
Oke moet ik de beste maar even gaan uitzoekenPlainside schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:07:
[mbr]knip[/]
[mbr]Gewoon een link naar een verzamelsite met al je grafische werk plaatsen is natuurlijk niet de bedoeling, helemaal als die site niet eens alleen 3D werk bevat.
Als je dingen waar je trots op bent wil delen mag je die uiteraard hier plaatsen, maar dan wel graag op een manier waar we wat aan hebben[/]
Even snel de beste uitzoeken:
http://i.minus.com/iDlAsvCoazpEF.png
http://i.minus.com/iuMfi8WPld8ka.png
http://i.minus.com/iBFpzigKDpFGt.png
http://i.minus.com/iUqs39tuZM7JW.png
Zijn niet de beste... vooral de headset is nogal slecht.
[ Voor 19% gewijzigd door Plainside op 17-10-2014 18:39 ]

Ook maar weer is posten hier! Dit is een project waar ik op het moment mee bezig ben, vanuit eigen fantasie een volledige functionerend eco-huis. Ben nu zo een paar uurtjes per dag hieraan bezig!
Echt leuk! Eén dingetje: al je cylindrische items zijn facetted. Is dat een bewuste keuze, of ga je die nog smoothen?
Hier staat tekst
Je bedoelt dat er weinig polygonen in zitten? Ik probeer het hele huis zo low-poly mogelijk te houden, dus inderdaad 6-8 kanten bij kleinere props(houtjes naast de vuurkorf) en grotere props(water mill) 12-16 kanten. Als je het hebt over smoothing groups, dan klopt dat want dat is nog niet compleet gebeurd overal!Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:34:
Echt leuk! Eén dingetje: al je cylindrische items zijn facetted. Is dat een bewuste keuze, of ga je die nog smoothen?
IEmand enig idee hoe je een scherpe kant kan maken voor bijvoorbeeld een zwaard mes etc?
Iets meer info is wellicht wel handig. Welke software, high poly of low poly, en wat is ongeveer de bedoeling?Plainside schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:15:
IEmand enig idee hoe je een scherpe kant kan maken voor bijvoorbeeld een zwaard mes etc?
Ik heb even een eenvoudig voorbeeldje in elkaar gedraaid voor je:

Verder kun je met een Google image search met een zoekterm als "Low poly sword wire" een schat aan kennis opdoen. Er zijn genoeg mensen die hun werk laten zien op het internet, en van andermans Wireframes kun je een hoop leren
[ Voor 49% gewijzigd door Spike_wolf op 20-10-2014 09:56 ]
Humankind… be both.
Oe dat doe je nou eens goed haha.Spike_wolf schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 08:57:
[...]
Iets meer info is wellicht wel handig. Welke software, high poly of low poly, en wat is ongeveer de bedoeling?
Ik heb even een eenvoudig voorbeeldje in elkaar gedraaid voor je:
[afbeelding]
Verder kun je met een Google image search met een zoekterm als "Low poly sword wire" een schat aan kennis opdoen. Er zijn genoeg mensen die hun werk laten zien op het internet, en van andermans Wireframes kun je een hoop leren
Maarja zelf gebruik ik Cinema 4D misschien niet het beste programma om in te modeleren maar ik ken het programma beter dan elk ander.
En meer opzoek naar low en high poly maar om het makkelijk te make alleen low voor nu.
Ziet er goed uit maar hoe kom je op het zonne dak?Mischa204 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook maar weer is posten hier! Dit is een project waar ik op het moment mee bezig ben, vanuit eigen fantasie een volledige functionerend eco-huis. Ben nu zo een paar uurtjes per dag hieraan bezig!
Via de andere kan van het huis wat er nog niet staat. Dat komt binnenkort. Sowieso word waarschijnlijk de binnenkant nog verbouwd!Plainside schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:37:
[...]
Ziet er goed uit maar hoe kom je op het zonne dak?
Ah het is tenminste uitgedacht haha.Mischa204 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:54:
[...]
Via de andere kan van het huis wat er nog niet staat. Dat komt binnenkort. Sowieso word waarschijnlijk de binnenkant nog verbouwd!
vaak begin ik ergens aan en maak het zelden af :l
op mijn laptop(die gecrasht is) had ik over 75 Cinema 4D projecten die nog niet af waren die ben ik dus kwijt helaas.
Verwijderd
Beste mensen wegens drukte, en een verhuizing even afwezig geweest. sorry voor de reacties die ik niet beantwoord heb.
In de drukke periode heb ik tussendoor nog wel 2 snelle sculpts gemaakt.
1 een grey model, standaard render in zbrush, ander heb ik een render van gemaakt met keyshot 5, om te testen.

1 een grey model, standaard render in zbrush, ander heb ik een render van gemaakt met keyshot 5, om te testen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 10:14 ]
Fraai werk, randygootjes!
Kwam dit net tegen op deviantart:
http://www.deviantart.com/art/NFZ-288-GT-M2-1-490769148
Gemaakt met SketchUp. En wij maar denken dat Sjoerd gek was
http://www.deviantart.com/art/NFZ-288-GT-M2-1-490769148
Gemaakt met SketchUp. En wij maar denken dat Sjoerd gek was
Gaaf man, zbrush blijft een vette tool.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:18:
Beste mensen wegens drukte, en een verhuizing even afwezig geweest. sorry voor de reacties die ik niet beantwoord heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
zoiets omzetten naar een renderbaar model in 3dsmax en gerigged is dan nog weer een hele kunst vindt ik.
zBrush heeft hele mooie topology tools tegenwoordig. Het vergt nog steeds veel kennis en moeite maar het is zeker doenbaar om een mooi rigbaar model te exporteren naar een ander 3d pakket.Piekartz87 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:20:
[...]
Gaaf man, zbrush blijft een vette tool.
zoiets omzetten naar een renderbaar model in 3dsmax en gerigged is dan nog weer een hele kunst vindt ik.
Heeft hier iemand verstand van Crowd systems in 3ds max?
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Mij werd gevraagd of ik iets in deze kwaliteit kan maken:
http://www.geox.com/AMPHIBIOX/amphibiox,default,sc.html
Mijn reactie is nu nee in ieder geval
Naar mijn idee is dit ook erg veel after effects.
Dat denken jullie dat hier allemaal bij komt kijken? Zullen er ook filmbeelden inzitten?
Mijn reactie is nu nee in ieder geval
Dat denken jullie dat hier allemaal bij komt kijken? Zullen er ook filmbeelden inzitten?
Na jaren van uitstel eindelijk wat serieuzer voor 3D Max gaan zitten, gewoon puur om het te leren kennen aan het handje van een boek, 3Ds Max Modeling for games, aangezien dat nogal veel de revue laat passeren.
Eerst een aantal tutorials die via 3ds Max worden aangeboden, dat ging allemaal wel prima eigenlijk.
Maar nu loop ik in het eerste hoofdstuk al vast, wellicht hebben jullie een tip/truc?
Stap 1: maak een kubus van 45x45x45 gelukt
Stap 2: converteren naar editable mesh gelukt
Stap 3: UWVmap op toepassen via box-projectie gelukt (eventueel collapse all doen, als de cubus als geheel maar geselecteerd blijft)
Stap 4: Via Material Editor van standard naar multi/sub object wisselen, materiaal laten vervallen
En dan wordt het lastig. Want ik heb links van de ID's geen plaatjes van materiaal, tenzij ik handmatig alles verwijder en nieuwe aanmaak. Terwijl ik wel los plaatjes zou moeten kunnen toevoegen per material ID volgens het boek.
Zowel 2014 als 2015 geven zelfde resultaat.
Nu kan ik domweg verder gaan met het boek natuurlijk en deze stap overslaan, maar wil vooral zeker weten of het mijn fout is of dat ik iets fout doe.
Eerst een aantal tutorials die via 3ds Max worden aangeboden, dat ging allemaal wel prima eigenlijk.
Maar nu loop ik in het eerste hoofdstuk al vast, wellicht hebben jullie een tip/truc?
Stap 1: maak een kubus van 45x45x45 gelukt
Stap 2: converteren naar editable mesh gelukt
Stap 3: UWVmap op toepassen via box-projectie gelukt (eventueel collapse all doen, als de cubus als geheel maar geselecteerd blijft)
Stap 4: Via Material Editor van standard naar multi/sub object wisselen, materiaal laten vervallen
En dan wordt het lastig. Want ik heb links van de ID's geen plaatjes van materiaal, tenzij ik handmatig alles verwijder en nieuwe aanmaak. Terwijl ik wel los plaatjes zou moeten kunnen toevoegen per material ID volgens het boek.
Zowel 2014 als 2015 geven zelfde resultaat.
Nu kan ik domweg verder gaan met het boek natuurlijk en deze stap overslaan, maar wil vooral zeker weten of het mijn fout is of dat ik iets fout doe.
www.avpnews.com
Volgens mij zitten er hier geen filmbeelden in. Gewoon een gemodeleerde been + schoen, textures erop e.d. daarna animeren in het 3D Pakket, of model exporteren naar AE en daarna camerabeelden doen.Piekartz87 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:42:
Mij werd gevraagd of ik iets in deze kwaliteit kan maken:
Mijn reactie is nu nee in ieder gevalNaar mijn idee is dit ook erg veel after effects.
Vind de camera in het filmpje overigens helemaal niet fijn om naar te kijken.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Ik zie dezelfde scene met hetzelfde camerapad en net een andere aankleding (sneeuw, blaadjes, water) drie of vier keer gerenderd. Vervolgens is er met simpele fades een mooi verloop van gemaakt, ondersteund door het geluid. Plak er de juiste teksten bij et voila.Piekartz87 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:42:
Mijn reactie is nu nee in ieder gevalNaar mijn idee is dit ook erg veel after effects.
Met goed gebruik van betrekkelijk simpele middelen kom je een heel eind
En weer door met de volgende contest!

En contest #20 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

En contest #20 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!
Humankind… be both.
Nu X-Wing en TIE Fighter opnieuw zijn uitgebracht leek het me wel een goed moment om eindelijk eens aan die Gunboat te beginnen die al zo lang op de To-Do lijst staat 
Hier een WIPje:
Hier een WIPje:
Humankind… be both.
Goed nieuws... Nieuwe release van Pixar's renderman wordt gratis voor non commercial:
http://renderman.pixar.com/view/25946Free Non-Commercial Use
With the upcoming release RenderMan will be free for non-commercial usage.
Examples of non-commercial use-cases include evaluations, personal learning,
experimentation, research, and the development of tools and plug-ins for RenderMan.
For more information refer to our FAQ.
http://hawvie.deviantart.com/
M'n Gunboat is qua model min of meer klaar 

Er moeten nog "gaten" in de hull waar de vleugelscharnieren vast zitten en dan kan er een keer een texture op. Ook zal ik hem een keer klaar maken om geprint te worden, maar dat zal nog even duren, er staat nog meer in die wachtrij

Er moeten nog "gaten" in de hull waar de vleugelscharnieren vast zitten en dan kan er een keer een texture op. Ook zal ik hem een keer klaar maken om geprint te worden, maar dat zal nog even duren, er staat nog meer in die wachtrij
Humankind… be both.