![]()
|
[ Voor 102% gewijzigd door Scipionyx op 21-12-2010 23:25 ]
Dat zit wel Schnorr.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]()
|
[ Voor 102% gewijzigd door Scipionyx op 21-12-2010 23:25 ]
Dat zit wel Schnorr.
Dat zit wel Schnorr.
Dat zit wel Schnorr.
nog een paar jaar en Max en Maya zijn 1 programma als het goed isSchuey schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:43:
Daarom heb ik maar gekozen voor smooth, dan hebben de Max en Maya users iig al een ide waar het over gaatIdd wel lastig als iedereen zijn functies anders noemt...
Anoniem: 177141
Zelf makenAnoniem: 177141 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:52:
nog lang niet klaar maar ben nu aan het zoeken naar mooie materialen voor mental ray.
ben ik mee bezig. Maar metal material ziet er er zo saai uit op gewone vierkante vlakken.
[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 03-04-2010 18:48 ]
Je toets blijft stekenAnoniem: 177141 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:45:
aaaaaaaaaaaaa
[ Voor 17% gewijzigd door Dutchie! op 03-04-2010 18:47 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Ja je verwacht toch niet dat je een standaard material ergens op plakt dat het meteen briljant isAnoniem: 177141 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:45:
[...]
ben ik mee bezig. Maar metal material ziet er er zo saai uit op gewone vierkante vlakken.
[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 03-04-2010 18:59 ]
Anoniem: 350684
3Dtotal en CGsociety, maar die ken je hoop ik al.Stalllone schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:46:
Weet er iemand nog wat leuke 3D websites? (zoals: http://www.cgchannel.com/ ) uitstekende website, regelmatig video's te zien met allemaal interessante dingen
Thnx, websites zien er leuk uitJasonKing schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:30:
Stalllone:
Veel te veel meesterlijk werk: Zbrushcentral
Van alles wat, Motiongrapher Aan de zijkant van de site zie je een column dat resources heet, zeker de moeite waard om te bekijken.
En dit is een leuke korte film door Spike Jonze: I'm here
Inderdaad, die ken ik al / check ik regelmatigMOAW schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:11:
[...]
3Dtotal en CGsociety, maar die ken je hoop ik al.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Anoniem: 243552
Waarom begin je niet met de tutorials die standaard bij max zitten? Onder help zitten ze ergens.
Zeker weten muis... snap niet hoe mensen met een tablet lekker kunnen werken met 3d, enige wat ik er fijn mee vind is het in en uitzoomen..Stalllone schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:03:
Poll time
Poll: Wat gebruik jij naast het toetsenbord om te 3Den?
• Muis
• Pen + Tablet
• Anders, namelijk:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 92% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-04-2010 09:06 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Dat zit wel Schnorr.
Anoniem: 240132
interessant, heb er ook al naar lopen kijken.. misschien dat ik er toch een aanschaf dan.SnoeiKoei schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:00:
Anders namelijk: pen+tablet en space navigator (3dconnexion), zowel thuis als op t werk. Scheelt een heleboel gesodemieter (combinaties van alt/shift/ctrl met linker/rechter/middelste muisknop etc) voor viewportnavigatie, die ook nog in ieder programma anders is. Omdat ik voor werk heel veel met CAD-software werk scheelt me dit echt een zwaar gevalletje RSI. Ik ben er zo aan gewend dat ik hobbymatig ook niet meer zonder kan.
Muis kan ik geen 8 uur per dag mee werken zonder RSI te krijgen trouwens, met een tablet heeft je pols een veel natuurlijker en veel meer ontspannen houding en dat houd je veel langer vol. Daarom werk ik met een tablet, niet vanwege presure sensitivity ofzo. Muis gebruik ik alleen nog om mee te gamen (thuis dus).
je moet toch ook swichten van muis/pen naar toetstenbord voor hotkeys? of begrijp ik iets verkeerd..Yanik schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:10:
Ik gebruik mijn wacom pen voor bijna alles(max, maya, zbrush, word....). Ook strategy games. Het is veel minder belastend voor je pols.
Heb zelf ook een Space Navigator, maar ik gebruik het alleen om camera animaties te visualiseren. Ik vind het niet fijn om continu van Space Navigator naar toetsenbord te switchen om enkele hotkeys in te drukken. Dit vertraagd je enorm.
Viewportnavigatie controlls zijn makkelijk te onthouden, dus heb ik daar niet echt veel last van. Bijna alle viewportnavigatie hotkeys zitten in mijn hoofd gebakken van max, maya, softimage, houdini, silo, rhino, mudbox.
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met hoe je jouw tablet positioneerd. Ik zie heel veel mensen de tablet voor de toetsenbord plaatsen. Ik vind dat niet fijn en heb hem naast mijn toetsenbord staan, zodat beide armen ongeveer dezelfde houding hebben.Anoniem: 240132 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:54:
[...]
je moet toch ook swichten van muis/pen naar toetstenbord voor hotkeys? of begrijp ik iets verkeerd..
raad je hem verder wel aan om erbij te hebben, of zou je liever je geld terug hebben?
ok, thnx voor de info, had al zo'n vermoeden.. en gefeliciteerd natuurlijk! welke studie deed je?Yanik schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:00:
[...]
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met hoe je jouw tablet positioneerd. Ik zie heel veel mensen de tablet voor de toetsenbord plaatsen. Ik vind dat niet fijn en heb hem naast mijn toetsenbord staan, zodat beide armen ongeveer dezelfde houding hebben.
Mijn linkerhand doet 95% van alle hotkey werk op mijn toetsenbord. Het typen met je pen tussen je vingers is even wennen omdat je jouw wijsvinger dan niet kunt gebruiken als hij tussen je wijs- en middelvinger zit.
Als ik eerlijk moet zijn heb ik liever mijn geld terug. Zo vaak ben ik niet bezig met camerabewegingen en als ik er mee bezig ben, dan heb ik al van te voren een idee hoe ik het wil aanpakken. Ik navigeer met pen+toetsenbord sneller dan met de spacenavigator. Het is even leuk om mee te spelen, maar al gauw val je terug naar je snelle vertrouwde keyboard. Misschien wel handig als je een klant shots moet presenteren.
offtopic:
Yanik is blij dat hij deze week is afgestudeerd.
GefeliciteerdYanik schreef op donderdag 08 april 2010 @ 23:00:
[...]
Ik denk dat het grotendeels te maken heeft met hoe je jouw tablet positioneerd. Ik zie heel veel mensen de tablet voor de toetsenbord plaatsen. Ik vind dat niet fijn en heb hem naast mijn toetsenbord staan, zodat beide armen ongeveer dezelfde houding hebben.
Mijn linkerhand doet 95% van alle hotkey werk op mijn toetsenbord. Het typen met je pen tussen je vingers is even wennen omdat je jouw wijsvinger dan niet kunt gebruiken als hij tussen je wijs- en middelvinger zit.
Als ik eerlijk moet zijn heb ik liever mijn geld terug. Zo vaak ben ik niet bezig met camerabewegingen en als ik er mee bezig ben, dan heb ik al van te voren een idee hoe ik het wil aanpakken. Ik navigeer met pen+toetsenbord sneller dan met de spacenavigator. Het is even leuk om mee te spelen, maar al gauw val je terug naar je snelle vertrouwde keyboard. Misschien wel handig als je een klant shots moet presenteren.
offtopic:
Yanik is blij dat hij deze week is afgestudeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door SnoeiKoei op 09-04-2010 01:43 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Dutchie! op 09-04-2010 11:54 ]
GaafStalllone schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:53:
Super tof filmpje wat ik tegen kwam op ander forum: http://www.archdaily.com/55742/pixelated-new-york/
Ik denk ook dat het met je pakket te maken heeft. Als je niet erg afhankelijk bent van hotkeys dan is het inderdaad iets wat je enorm veel energie kan besparen.SnoeiKoei schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 01:31:
[...]
Gefeliciteerd![]()
Voor mij zit de winst van de spacenavigator niet zozeer in de snelheid als wel in de besparing aan mouse clicks: in plaats van (alt/shift/ctrl)click-drag keer zoveel om een stuk te pannen, rotaten, zoomen heb ik nu 1 klein beweginkje met mijn linker hand nodig. Dat scheelt me op een hele dag vele (honderden zo niet duizenden) zinloze mouseclicks met rechts en dat zorgt ervoor dat ik de hele dag achter de pc kan werken en 's avonds voor de hobby ook nog een paar uur kan modelen / gamen. Moet ik dat allemaal met de muis doen, dan kun je me halverwege de dag opvegen: last van de pols, schouder en nek, tintelende vingers, weinig kracht in de rechterhand.
Voor veelgebruikte shortcuts / functies heeft de spacenavigator 2 knoppen (die ik in het CAD programma waar ik mee werk heb gelinkt aan zoom extend en orthogonaal aanzicht), dat kun je aplicatie-afhankelijk instellen dus je hebt je linker hand ook alweer minder aan het toetsenbord nodig. Omdat je niet meer met je muis pant/zoomt/rotate rond je object kun je veel makkelijker en sneller met de muis allerlei menu's bedienen en wordt de behoefte aan veelvuldig shortcuts gebruiken ook veel kleiner merk ik. Ook handig is dat je rond je muiscursor kan navigeren: in en uitzoomen in de richting van waar je je cursor hebt, camera rotate rond de cursor etc.
Ja het is wennen en ja het is erg persoonlijk of het bevalt of niet. Ik wil (kan!) niet meer zonder.
Edit: ik denk dat als je een tekentablet hebt met een aantal programmeerbare hotkeys, je je toetsenbord helemaal nauwelijks nog nodig hebt tijdens het CAD/3D werk. Ik heb eerder professioneel met een spacemouse gewerkt, vergelijkbaar aan de navigator maar die had 11 programmeerbare knoppen en dat was echt vreselijk overkill voor mij; zoveel shortcuts bleek ik toch helemaal niet te gebruiken. Ook nog een blauwe maandag een space pilot mogen testen, dat was nog veel meer overkill maar wel erg leuk. Die heeft behalve shitloads programmeerbare knoppen ook nog vaste knoppen voor onder andere ctrl en alt en een display. Daar kun je helemaal de wereld aan functies op kwijt.
Inderdaad een erg tof filmpje. Tetris gedeelte vind ik erg leuk gedaan.Stalllone schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:53:
@Yanik: Gratz!!
@Hymm: Looking goodverder weinig aan op te merken, mis misschien alleen z'n mond als het stukje doek voor z'n mond zou weg vallen...
Super tof filmpje wat ik tegen kwam op ander forum: http://www.archdaily.com/55742/pixelated-new-york/
[ Voor 1% gewijzigd door Yanik op 10-04-2010 00:53 . Reden: Vergeten te reageren op Milky ]
Geweldig!Anoniem: 41017 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:43:
Weer lekker aan het texturen geweest, dit keer de protoss character.
[afbeelding]
Begint ergens op te lijken, vind de handen nog niet helemaal mooi en moet alle armour nog maken.
Ga de kop denk ik nog wel iets aanpassen ( texture dan )
Super filmpje! Dank je voor t delen.Stalllone schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:53:
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Super vet! Echt heel coolrobin222 schreef op zondag 11 april 2010 @ 10:12:
Toch maar even laten zienHet ene moment heb je het schip op de tekentafel liggen en in rhino/3d max en 4 maanden later ziet ie er zo uit
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo moet ie er over 4 maanden uitzien![]()
[afbeelding]
Toch wel een vet gevoel als je op je eigen ontworpen schip kan staan
ja, waarom hij 3 tenen en 5 vingers.. Ben het met je eens dat 3 vingers beter had gepast, maar dit leek me aan het begin wel geinig, dat kan ik nu ook niet meer echt veranderen.D-rez schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:11:
teennagels kunnen nog wel wat aandacht hebben vind ik persoonlijk. ook zou ik de tenen iets laten spreiden, dit om het "evenwicht" te bewaren.
Persoonlijk vind ik het ook vreemd dat ie 3 tenen per voet heeft en 5 vingers aan elke hand.
Verder vind ik het gewoon knap gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Schuey op 11-04-2010 20:29 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 240132 op 11-04-2010 21:50 ]
"I'm a goblin mohawk... what's YOUR game?"Anoniem: 240132 schreef op zondag 11 april 2010 @ 21:48:
@apnia bedankt voor de tip, helaas heb ik daar niet genoeg tijd voor, wil het echt vandaag afronden (ivm stage).
schubben zijn nu wel wat minder, wat ook wel nodig was.
@shuey die polsen horen echt zo, vind het beter dan van die dunne polsjes. de shader kan idd beter, is helaas te weinig tijd voor.
hier is de final, times up.
[afbeelding]
dat teken op zijn kruis-lapje gaat nog weg.
Dat zit wel Schnorr.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
I think that's a good thingBozozo schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:36:
@ Milky: Ik vind de proporties wel heel vreemd... het lijkt een beetje op een kruising tussen een orang oetan en een trol. Verder leuk getextured en mooi gerenderd
thnx. het is verder ook niet de bedoeling dat het een ''battle orc'' achtig iets is, die snee op mijn mond is gewoon omdat ie op zijn bek is gegaan ofzoStalllone schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:37:
Toffe render MilkyIk weet dat je het niet meer gaat aanpassen, maar de snee op z'n gezicht vind ik niet mooi. Als je een snee krijgt van een zwaard-slag, is dat meestal in een vloeiende beweging.
![]()
Nu kan het zo zijn dat hij gemartelt is met een mes, dan zeg ik er niks van.Was dit projectje van jezelf? of voor wat anders... ?
@De Hupie: Ik heb je verslag helemaal doorgelezen (uurtje tijd ofzo?) zal ik je nog wat puntjes DMen die ik tegen kwam? Vond het erg interessant om te lezen iedergeval, maar dat heb ik altijd met dit soort dingen.
[ Voor 22% gewijzigd door Realtec op 29-11-2010 17:24 ]
Voor de hoeveelheid aan quads die je hebt zo je meer definitie verwachten, meer detail.Realtec schreef op maandag 12 april 2010 @ 16:02:
Ben ook weer is bezig met 3d en ben van plan om een hoofd te maken die er een beetje realistisch uit moet komen te zien.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik wil ook graag als het model af is de boel gaan animeren en heb daarom bij het model rekening gehouden met de wireframe om de ogen en mond zodat het wat makkelijk te animeren is.
Meeste tijd heb ik gestoken in de mond en neus en dat laat ik eerst maar even voor wat het is maar de ogen zien er nog niet uit (lijkt nog beetje op een alien).
Zelf heb ik het idee dat ik de wire langs de kaaklijn verkeerd heb gemaakt want ik kan nu geen sterke kaak lijn maken.
Maar hoor graag beetje kritiek als er iets niet goed zit voordat de schade moeilijk meer te herstellen is
Ik beken schuld, bij nader inzien had ik niet goed naar de screens gekeken.Anoniem: 240132 schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:06:
ben het helemaal eens met jasonking, snap eigenlijk ook niet waarom mensen eerder zeiden dat de edgeloops goed waren.. als je niet de juiste loops rond de mond hebt zitten krijg je dat nooit mooi geanimeerd..
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 14-04-2010 18:06 ]
[ Voor 28% gewijzigd door MonkeySleeve op 14-04-2010 19:51 ]
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Ik miste een bepaald inzicht om problemen in modellen op te lossen. Maar ik durf niet te vragen wat dat inzicht te is, dat staat zo fucking stomapNia schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:23:
Hadden ze nog specifieke redenen waarom Schuey, of niet?
http://www.secondpicture.com/3d_tutorials.htmlThE_OwNeR schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:48:
Ben sinds vandaag begonnen met 3Ds MaxMen eerste render dmv tutorial:
[afbeelding]
Alleen ik zie nog wel beetje pixels ertussen zitte... Wat is de beste manier om een mooi resultaat te krijgen qua Render setup? Heb nu gebruik gemaakt van Mental Ray.
Edit: Oh ja had nog andere vraag: Hoe maak je een render waar eigelijk alleen gebruik wordt gemaakt met wit en schaduws? Zoiets als dit: http://www.secondpicture....high_quality_settings.jpg
Bellen en vragen dan! Als je niet weet welke van jouw skills ontoereikend zijn, kun je ze ook niet verbeteren he.Schuey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:50:
[...]
Ik miste een bepaald inzicht om problemen in modellen op te lossen. Maar ik durf niet te vragen wat dat inzicht te is, dat staat zo fucking stom
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
Wat Scipionyx zegt klopt wel, je hebt toch al "verloren" (klinkt kutter dan ik het bedoel). En het feit dat je bereid bent aan jezelf te werken toont niks anders dan wilSchuey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:50:
[...]
Ik miste een bepaald inzicht om problemen in modellen op te lossen. Maar ik durf niet te vragen wat dat inzicht te is, dat staat zo fucking stom
[ Voor 111% gewijzigd door Schuey op 14-04-2010 20:23 ]
Telefonisch contact heeft mijn persoonlijke voorkeur. Dat praat wat makkelijker/sneller. En is meestal ook duidelijker vind ik. Dus ik zou (in de toekomst) eerst proberen om telefonisch contact te krijgen.Schuey schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:17:
en die art lead heb ik nooit telefonisch vast kunnen krijgen. Zou wel nice van ze zijn ook daadwerkelijk antwoord kunnen geven. Kan ook zomaar zijn dat ze die indruk krijgen en er niet echt een vinger op kunnen leggen, dat zou wel minder zijn.
Er is een ongeschreven regel onder bedrijven waarbij geldt dat bedrijven binnen 2 weken moeten reageren op een sollicitatie. Heb ik ergens gelezen (<- niet de bron waar ik 't had gelezen, maar evengoed nuttige info).Wel frusterend, ander bedrijf waar ze na mijn sollicitatie erachter kwam dat ze geen artists nodig hadden () zei dat ik altijd contact op mocht nemen want ze hadden me graag aangenomen. Mail gestuurd een week geleden en niks gehoord
Morgen maar eens bellen!
Google maar eens naar Ambient OcclusionThE_OwNeR schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:48:
Edit: Oh ja had nog andere vraag: Hoe maak je een render waar eigelijk alleen gebruik wordt gemaakt met wit en schaduws? Zoiets als dit: http://www.secondpicture....high_quality_settings.jpg
i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H
Ziet er gewoon goed uit toch? Wat bedoel je met "Alleen ik zie nog wel beetje pixels ertussen zitte...", die witte puntjes op de hoeken van sommige blokjes? Dat zijn gewoon highlights en dat klopt gewoon.ThE_OwNeR schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:48:
Ben sinds vandaag begonnen met 3Ds MaxMen eerste render dmv tutorial:
[afbeelding]
Alleen ik zie nog wel beetje pixels ertussen zitte... Wat is de beste manier om een mooi resultaat te krijgen qua Render setup? Heb nu gebruik gemaakt van Mental Ray.
Ah dat! Dat voorkomen heet anti-aliasing en zou in de rendersettings moeten kunnen worden ingesteld. Een hogere setting (bijvoorbeeld 4x) levert minder zaagranden op maar een langre rendertijd en je hebt het gevaar dat er op een gegeven moment detail verloren gaat geloof ik. Details weet ik niet uit mijn hoofd maar dan heb je een zoekterm.Nico schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:35:
@SnoeiKoei: Ik denk dat hij de ruwe randen van die gloeiende blokjes bedoelt
Anoniem: 123349
Inderdaad de zoekterm! als het goed is zal je in 3dsmax vast ook "adaptive Sampling" vinden. Dan pakt hij alleen de randjes die nodig zijn en dat scheelt een heeeeeeeeele hoop rendertijdSnoeiKoei schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:00:
[...]
Ah dat! Dat voorkomen heet anti-aliasing en zou in de rendersettings moeten kunnen worden ingesteld. Een hogere setting (bijvoorbeeld 4x) levert minder zaagranden op maar een langre rendertijd en je hebt het gevaar dat er op een gegeven moment detail verloren gaat geloof ik. Details weet ik niet uit mijn hoofd maar dan heb je een zoekterm.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq