Final Gathering staat aan.
De Hupie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:32:
[...]
Wordt idd al beter, maar als ik verder mag gaan met kritiekpunten geven:
-voeg subtiele tileable bump/normalbump toe op de thunderbird , zoals op deze afbeelding te zien
http://www.plotfish.com/tic/silo_images/_tb3_05.jpg . Hoeft niet, maar maakt het denk ik interessanter en realistischer.
-ik vind de belichting nog steeds wat donker, grauw en levensloos. Als het grootste deel van het licht van boven komt (daglight), verwacht ik een mooi fade-off van boven naar beneden qua lichtintensiteit. Nu is het licht redelijk uniform verdeelt. Probeer ook wat meer kleur in de lichten te stoppen (buitenluchtlicht = blauw en zon is geel bijvoorbeeld). Verder komt het daglicht en zonlicht toch uit een rond gat? Dit zie ik niet terug.
Als je als lightsetup meer iets wilt in deze richting
http://www.reelcollectibl...erbird-3-prop-replica.jpg (dus half open ruimte) zou ik alles veel lichter verwachten.
-De omgeving is een beetje saai en grijs. Je kunt het spannender maken door heel subtiel dirt en kleur/intensiteit overgangen toe te passen in de diffuse en iets minder subtiel in de spec map (tip: stop gehele nieuwe details zoals scratches, wear and tear in de spec map). Gebruik verder ook verschillende waardes voor specularity en highlights voor verschillende objecten/materialen.
Hopelijk heb je wat aan mijn adviezen. Succes!
Kritiek geven mag altijd, daar post ik immers voor
Wat meer bump geven aan de Thunderbird heb ik in het begin een hoop mee gespeeld, maar dat gaf al heel snel een nep gevoel, dat luke zo niet om een beetje overtuigend te doen. Maar daar kan ik nog meer mee gaan spelen nu er een hele scene omheen staat natuurlijk
In principe komt het licht uit een rond gat idd, ik heb er nu een luik boven gemaakt dat uit elkaar schuift (twee rechte delen die van elkaar vandaan schuiven) om wat opvallendere schaduwen te creëren, maar daar speel ik ook nog wat mee, zal ook eens een WIP posten zonder dat luik.
De oneffenheden in de omgeving heb ik ook wat mee gespeeld al maar ook dat gaf al snel een nep gevoel omdat de ruimte immens groot is, als je er wat in probeert te stoppen dat zichtbaar is dan ziet het er al gouw te groot/intensief uit. Maar daar ga ik nog eens mee spelen.
Die spotes een andere kleur geven is inderdaad een idee. Boven de deur rechts onder heb ik een oranje zwaailicht gemaakt, met het idee dat die aan zou gaan voor take-off als waarschuwing ofzo, maar de Thunderbird staat hier nu idle te staan, dus dat zwaailicht aanzetten is wat nutteloos in dat opzicht

Waarom dat licht links onder nog steeds dubbel zo fel is als de rest is me nog steeds een raadsel, de instellingen zijn hetzelfde als van de rest, en ik heb hem ook niet per ongeluk gedupliceerd ofzo

Zal dat ding eens compleet weg gooien en opnieuw daar neer zetten straks.
Thanks voor het commentaar, ik ga er weer mee verder vanavond
WIPs volgen!
En waar zijn de projecten van de andere 3Ders? Het komt alweer wat meer op gang, maar het is nogsteeds stil hier. Kom op jongens, toon ook eens waar jullie mee bezig zijn.