[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 179.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Spike_wolf schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:14:
[...]

Met dat idee heb ik inderdaad ook even zitten spelen, een lichtstreep naar binnen laten vallen inderdaad, het probleem daarmee is alleen dat deze silo voor zover ik weet geen dak heeft. Ik kan me niet herinneren dat we dat ooit gezien hebben. TB1 heeft natuurlijk dat zwembad wat opzij schuift, maar bij TB3 zien we niks, die komt gewoon door dat gebouwtje vliegen.
Dus zo'n overduidelijker lichtval maken doet dan weer een beetje afbreuk aan de authenticiteit denk ik. Hoewel het wel meer sfeer en speelsheid geeft.. nog even over nadenken maar :)
Nou ik zal je nog sterker vertellen. Thunderbird 3 stond gestald in het ronde gebouw (cirkel met opening in het midden). Die had geen dak alleen een afscheiding tussen

Check:
Afbeeldingslocatie: http://toytragic.com/wp-content/uploads/2009/03/tracy_island-inside.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat speelgoed komt ook niet helemaal overeen met de sets uit de serie ;)
Maar voor zover ik op foto's en in filmpjes kan zien zit er geen dak op die silo. Hij vliegt inderdaad door dat gebouwtje (dat ronde ding) heen als hij opstijgt, maar we zien ook nooit wat open of dicht gaan daar.
Maar het is natuurlijk wel onwaarschijnlijk dat er geen dak op zou zitten, maargoed.
Ik ga er straks nog eens mee spelen, en als het er gewoon heel goed uit ziet dan 'zat er wel gewoon een dak/deur op' :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Spike_wolf schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:39:
Dat speelgoed komt ook niet helemaal overeen met de sets uit de serie ;)
:| Echt? Heb ik dan echt vroeger uren gespeeld met een niet exacte replica?

Had trouwens wel een andere. Zonder ondergronds deel, maar ook die had gewoon een opening voor thunderbird 3. Dus ik denk toch echt dat er geen luik op zat. Gezien de rest wel allemaal redelijk klopte (zwembad boven 1, landingsbaan voor 2 (inclusief palmbomen die opzij valleen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

pgerrits schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:56:
[...]

:| Echt? Heb ik dan echt vroeger uren gespeeld met een niet exacte replica?

Had trouwens wel een andere. Zonder ondergronds deel, maar ook die had gewoon een opening voor thunderbird 3. Dus ik denk toch echt dat er geen luik op zat. Gezien de rest wel allemaal redelijk klopte (zwembad boven 1, landingsbaan voor 2 (inclusief palmbomen die opzij valleen :+)
Ja precies. Ook als ik de paar foto's van de set bekijk die te vinden zijn op internet kan ik niks vinden dat er op duidt dat er iets boven gezeten zou hebben. Maargoed, we zien wel wat we ervan maken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

ik kan er ook niet super veel over vinden. Maar dit is zo'n beetje de meest duidelijke:
http://ouraustinhome.blog...s-mid-century-design.html

echter is dit ook slechts een replica dus ook een interpretatie.

[ Voor 16% gewijzigd door D-rez op 19-01-2011 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

ik had vandaag even wat lol met minecraft textures, en leuke belichting:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2d9vgyc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi51.tinypic.com/11jrfx1.jpg

en de laatste had ik helaas niet geresized, dus is op 1600x900
http://i54.tinypic.com/osxul2.jpg

Ook had ik nog een scene gemaakt met een torch, maar die was een beetje te zwaar voor mijn laptop om te renderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

@ Windwarrior: Daar kun je best leuke dingen mee in elkaar zetten :P

Hier nog een belichtingsupdateje van mijn kant:
TB3 WIP 10
Gaat de goede kant op geloof ik. Wat vinden jullie?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:19
Gaat zeker goeie kant op :)
Maar mis ambient occlusion volgens mij...

De T bovenaan over die zwarte rand stoort me btw, als ik er op google valt die rand tussen de T en de H in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
Gaat idd de goeie kant op! Alleen lijkt de raket te zweven omdat er nauwelijks schaduw onderaan de pootjes is.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

apNia schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:33:
De T bovenaan over die zwarte rand stoort me btw, als ik er op google valt die rand tussen de T en de H in :)
http://www.bookmice.net/darkchilde/thunder/ep4/23.jpg
http://img.thesun.co.uk/m...SNN0609WR_380_727258a.jpg
http://www.bilderberg.org/tb3.jpg
Dit zijn allemaal shots uit de serie, en daar staat die zwarte streep altijd door de T heen, dat is een van de weinige details die wel constant blijft :P

Maar een hoop fanart en fanmodels en speelgoed daar zit die streek inderdaad anders of ontbreekt hij compleet. Maar in de serie zat hij altijd op die plek :)
SnoeiKoei schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:37:
Gaat idd de goeie kant op! Alleen lijkt de raket te zweven omdat er nauwelijks schaduw onderaan de pootjes is.
Ja dat viel me ook op inderdaad, snap zo 1-2-3 ook niet hoe dat kan, de rest heeft wel duidelijkere schaduwen. Ga ik zo nog even onderzoeken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 20-01-2011 17:40 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier nog even de laatste WIP voor vandaag:

TB3 WIP 11

De schaduw beneden is nu weer wat 'te' naar mijn gevoel, wat vinden jullie?
Hij is onbedoeld ook weer wat donkerder geworden geloof ik :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
Zou het ook niet mooier zijn als de beplating duidelijker zou zijn zoals op deze afbeelding:

http://www.reelcollectibl...erbird-3-prop-replica.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De beplating wil ik inderdaad ook wel iets duidelijker maken dan nu, maar niet met zwarte strepen zoals in die replica. De originele modellen hadden dit helemaal niet, maar dan ziet het er helemaal nep uit natuurlijk, dus wat beplating vind ik zelf wel mooier en echter over komen. Maar met zwarte strepen zoals daar ziet het er niet uit :P
Daar ga ik morgen ook nog even mee spelen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
Spike_wolf schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:50:
De beplating wil ik inderdaad ook wel iets duidelijker maken dan nu, maar niet met zwarte strepen zoals in die replica. De originele modellen hadden dit helemaal niet, maar dan ziet het er helemaal nep uit natuurlijk, dus wat beplating vind ik zelf wel mooier en echter over komen. Maar met zwarte strepen zoals daar ziet het er niet uit :P
Daar ga ik morgen ook nog even mee spelen :)
welkom in de wereld van normal/bump maps ;) Daarmee kan je dat prachtig doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog een keer, deze is wat groter, zijn er wat meer details te zien.
Hi-res (4000px hoog) is wel heel stoer trouwens :9~

Pre Final
klikbaar

Die lamp links onderin vond het ineens nodig om dubbel zo fel te gaan schijnen als de rest :? Die ga ik nog even wat minder spanning geven :P
Verder ben ik er redelijk tevreden over. Heb wel het idee dat ik er al te lang naar aan het staren ben, en dat ik even wat anders moet doen. Ben alleen bang dat als ik nu ergens anders aan begin dat ik deze weer een jaar of twee laat liggen :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Spike superleuk om de progressie te zien, gaat echt de goede kant op. Doe ajb goeie duidelijke ambient occlusion er bij! Wordt ie 2x zo goed, beloofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Ik vind het contrast nog wel aardig laag. Als je met geknepen ogen er naar kijkt zie je haast niks meer. Wellicht de thunderbird anders belichten zodat het silhouet beter naar voren komt?

En ik zou ook (fake) reflectie toevoegen met studiolamp highlights, zoals je op deze afbeeldingen kunt zien: http://www.freewebs.com/t...e/fotogalerijmachines.htm .

De kleur mag denk ik ook wel meer naar oranje.

[ Voor 38% gewijzigd door De Hupie op 21-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
Spike_wolf schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:40:
Nog een keer, deze is wat groter, zijn er wat meer details te zien.
Hi-res (4000px hoog) is wel heel stoer trouwens :9~

[afbeelding]
klikbaar

Die lamp links onderin vond het ineens nodig om dubbel zo fel te gaan schijnen als de rest :? Die ga ik nog even wat minder spanning geven :P
Verder ben ik er redelijk tevreden over. Heb wel het idee dat ik er al te lang naar aan het staren ben, en dat ik even wat anders moet doen. Ben alleen bang dat als ik nu ergens anders aan begin dat ik deze weer een jaar of twee laat liggen :/
Echt veel beter! Volgende stap is de schaduwen soft maken :+ Schaduwen hebben, als een voorwerp niet dicht bij een lamp staat, bijna nooit echt scherpe randen. M.i. zou dat heel veel schelen in realisme.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Thanks voor het commentaar :)
Ik ga nog eens wat spelen met belichting die alleen effect heeft op de raket zelf om die er inderdaad wat uit te laten springen en wat meer contrast te creëren. Ook de schaduwen en ambient occlusion ga ik nog naar kijken :)

Leuk ook dat de WIPs gewaardeerd worden, zouden we hier meer moeten doen :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
SnoeiKoei schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:48:
[...]

Echt veel beter! Volgende stap is de schaduwen soft maken :+ Schaduwen hebben, als een voorwerp niet dicht bij een lamp staat, bijna nooit echt scherpe randen. M.i. zou dat heel veel schelen in realisme.
Juist andersom.. hoe groter de lichtbron (relatief gezien, de zon is heel groot maar relatief gezien heel klein ;)), hoe zachter de schaduwen. De lichtbron lijkt hier relatief klein te zijn, dus de harde schaduw is zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
Ziet er idd heel erg gaaf uit. Wat mij nog opvalt is dat alle randjes echt super scherp zijn! Misschien her en der nog wat randjes chamferen?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Spike_wolf: Zou je niet Global illumination aanzetten? Dat zou alles direct veel realistischer maker.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 16:10
Ik, als student Industrieel Ontwerp, moet regelmatig (kleine) producten renderen.
Nu hebben wij van de TU af SolidWorks geleerd, wat super handig is voor bouwtekeningen etc, maar ik vind het verder een hell om in te modelen als het toch puur voor een render / presentatie is.

Nu wil ik mezelf een ander model-programma gaan leren, ik zit zelf te denken aan Maya. Dit ook, omdat dit geschikt is om op OS X te draaien.

Hebben jullie tips, suggesties of dikke afraders voor mij en mijn doel?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Voor presentatie is het inderdaad veel handiger om te modeleren en renderen met maya of 3ds max, dit gaat gewoon veel sneller, en het gaat vaak ook een stuk makkelijker. Denk niet dat je in een keer ook met maya kunt werken, je moet opnieuw om leren gaan met het programma. dit kost gewoon veel tijd, dus je moet kijken of de tijd die je er in steekt om met het programma om te leren gaan het waard is..

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ArnoAG schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:50:
Voor presentatie is het inderdaad veel handiger om te modeleren en renderen met maya of 3ds max, dit gaat gewoon veel sneller, en het gaat vaak ook een stuk makkelijker. Denk niet dat je in een keer ook met maya kunt werken, je moet opnieuw om leren gaan met het programma. dit kost gewoon veel tijd, dus je moet kijken of de tijd die je er in steekt om met het programma om te leren gaan het waard is..
Ikzelf denk, dat dit het zeker waard is. Ik ben in ieder geval nog 2 jaar bezig met mijn bachelor, een master staat ook nog in de planning. Dit soort skills komen altijd nog van pas, je zal het ook niet snel 'verleren' denk ik zo..

Uiteraard moet ik er opnieuw mee leren werken, maar na het lezen van een aantal tutorials vind ik het al heel geruststellend dat er vlakken getekend kunnen worden, die je daarna kan extruden, revolven etc
..in ieder geval dus nog wel een klein raakvlak :)

Waar ik vooral aan moet wennen, is dat in SW alles als één solid body wordt gerekend; je kan daar niet in 1 tekening twee losse vormen op elkaar zetten; die moeten eigenlijk gelijk al samengevoegd worden, tenzei je ze daarna weer loshaalt met snijlijnen. Dit is in Maya wel anders, je kan 100 cones naast elkaar zetten en half door elkaar, no problemo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

Lima schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:40:
Spike_wolf: Zou je niet Global illumination aanzetten? Dat zou alles direct veel realistischer maker.
Mee eens! Laatst een hele guide voor Lightwave gelezen (principe is bij elk pakket hetzelfde) en ben erachter gekomen dat het met goede instellingen snel te renderen is en een top resultaat geeft.

Zet voor een test eens Monte Carlo aan op bv. 30% en 2xbounce en je verlichting iets lager.
Gooi in de reflection map van de raket een mooi passende HDRI file(lage opacy) en zoals gezegd ambiant occlusion aan.
Moet toppie worden!

Guide: http://www.except.nl/lightwave/RadiosityGuide96/index.htm

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 23-01-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 10:04
Ik had ze al op een ander forum staan maar ik sta altijd open voor meer verbeteringen aan mn render.
Gemaakt met Max 2011+Vray2.0+Multiscatter+Photoshop

Afbeeldingslocatie: http://www.slivercreations.net/images/arcviz/Bathroom_001-NopassesTUMB.jpg
http://www.slivercreation...Bathroom_001-Nopasses.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.slivercreations.net/images/arcviz/Bathroom_002-NopassesTUMB.jpg
http://www.slivercreation...Bathroom_002-Nopasses.jpg

Klik de linkjes voor de grote versies.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Villean schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:48:
Ik had ze al op een ander forum staan maar ik sta altijd open voor meer verbeteringen aan mn render.

[afbeelding]

[afbeelding]

Strak hoor.

1e foto.. lijkt die kast aan de linker kant niet te kloppen (waarschijnlijk door het perspectief?)

Daarnaast is alles erg strak.. alleen volgens mij te strak. Knappe jongen als je zo je tegels kan zetten :) Elke voeg even breed enzo. Misschien kan je daar wat in rommelen? Hier en daar een edge/vertex een beetje verplaatsen om zo wat oneffenheden te creeren die echter aanvoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erggggg gaaf!!!

Kleine puntje is dat de badkamermat wat lijkt te zweven en ik nog nooi zo'n strakke handdoek heb gezien :*)

Mischien tof als je wat waterdruppels laat zien in de wasbak?

Verder erg mooi texture werk!! Textures uit een pack? Keep up the good work! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-04 10:04
Anoniem: 123349 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:26:
Erggggg gaaf!!!

Kleine puntje is dat de badkamermat wat lijkt te zweven en ik nog nooi zo'n strakke handdoek heb gezien :*)

Mischien tof als je wat waterdruppels laat zien in de wasbak?

Verder erg mooi texture werk!! Textures uit een pack? Keep up the good work! 8)
Tnx!

Water druppels is wel een goed idee, zal wel veel werk zijn maar dat geeft niet. De mat ligt precies op de grond maar ik zal kijken of ik het kan fixen op een manier.

Er is maar 1 texture gebruikt voor het hout en 1 alpha map voor de logo's op de potjes en flessen. De rest zijn vray mats.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Erg netjes Villean, ziet er heel strak uit.

Hier ook nog een WIP van mijn kant:
TB3 WIP14
Heb een tijdje met Ambient Occlusion en Global Illimination zitten spelen, maar er is nog een hoop ruimte voor verbetering :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
@ hierboven: Zo dat komt er steeds mooier uit te zien!, zeker nu met GI!
hier ook nog een snel probeerseltje van mij :9 , ga hem ooit misschien nog wat verder uitwerken..
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/6z37o2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/or5eok.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door ArnoAG op 24-01-2011 17:40 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

stevenP schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:23:
Ik, als student Industrieel Ontwerp, moet regelmatig (kleine) producten renderen.
Nu hebben wij van de TU af SolidWorks geleerd, wat super handig is voor bouwtekeningen etc, maar ik vind het verder een hell om in te modelen als het toch puur voor een render / presentatie is.

Nu wil ik mezelf een ander model-programma gaan leren, ik zit zelf te denken aan Maya. Dit ook, omdat dit geschikt is om op OS X te draaien.

Hebben jullie tips, suggesties of dikke afraders voor mij en mijn doel?
Ben zelfs een student van Industrieël Product Ontwerpen maar wat is de meerwaarde van het appart modelen? Als je een product ontwerpt moet je daar toch technische tekeningen voor hebben. Daarvoor moet je in solidworks toch al een model maken. Waarom dubbel werk doen?

Al spreek ik wel uit ervaring dat een snelle impressie makkelijker is met bijv 3Dmax (nog sneller is schetsen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 243552 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Ben zelfs een student van Industrieël Product Ontwerpen maar wat is de meerwaarde van het appart modelen? Als je een product ontwerpt moet je daar toch technische tekeningen voor hebben. Daarvoor moet je in solidworks toch al een model maken. Waarom dubbel werk doen?

Al spreek ik wel uit ervaring dat een snelle impressie makkelijker is met bijv 3Dmax (nog sneller is schetsen natuurlijk)
Ja natuurlijk is dat voor je uiteindelijke concept heel veel beter. Ik zit me alleen regelmatig dood te ergeren aan het ongemak van het programma met bijvoorbeeld dubbel gekromde vlakken of andere gecompliceerde vormen. Aangezien 80% van mijn werk toch niet naar technische tekeningen hoeft te gaan (puur conceptueel, voor bijvoorbeeld presentaties), lijkt het mij fijner om te kunnen modelen in een Maya/3D Max. Los daarvan, is het renderen met dit soort programma's ook duizend keer beter te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Villean schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Tnx!

Water druppels is wel een goed idee, zal wel veel werk zijn maar dat geeft niet. De mat ligt precies op de grond maar ik zal kijken of ik het kan fixen op een manier.

Er is maar 1 texture gebruikt voor het hout en 1 alpha map voor de logo's op de potjes en flessen. De rest zijn vray mats.
Toffe mat. library heeft vray dan!

Om de badmat te fixen zou je eens kunnen kijken of je de onderkant wat langer kan maken en deze door de grond heen kan laten zakken. GI wil wel eens vervelend zijn met losse objecten doe op elkaar liggen.

En ook met een nieuw projectje bezig! A lot to do :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fotosuploaden.nl/afbeeldingen/1295909562.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 123349 op 24-01-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Jupjup, LOL.
Ik heb ooit eens (jaar of 12) praktisch exact zo'n hand gemaakt in autocad. Zag er uiteraard een stuk minder uit dan die van jou.

@spikewolf
Sorry als ik er overheen gelezen heb, maar waar werk & render je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D-rez schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:32:
@spikewolf
Sorry als ik er overheen gelezen heb, maar waar werk & render je mee?
Ik model in Maya en render met Mentalray in Maya.
Dit is het eerste project dat ik in Maya doe, hiervoor heb ik altijd met 3DsMax gewerkt, maar een paar jaar terug ben ik over gestapt naar Mac. en nu eindelijk de moed bijeen geraapt om Maya te gaan leren :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

WIPje:
TB3 WIP15
Begint ergens op te lijken zo geloof ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 09:21
Villean schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

Damn! Netjes hoor, hoelang ben je hier nu mee bezig geweest als ik vragen mag. Ik maar voor mijn werk badkamerontwerpen in Sketchup met Vray, maar daar gaat toch wel een dag aan tijd inzitten. Opzich niet zo erg maar ik ben liever bezig met verkopen als tekenen.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/116nqkp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/6r3pqd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/svqqlt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/25koms0.jpg

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Spike_wolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:55:
WIPje:
[afbeelding]
Spike doe please Final Gather aan in Mental Ray. Heb je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Spike_wolf schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:55:
WIPje:
[afbeelding]
Wordt idd al beter, maar als ik verder mag gaan met kritiekpunten geven:

-voeg subtiele tileable bump/normalbump toe op de thunderbird , zoals op deze afbeelding te zien http://www.plotfish.com/tic/silo_images/_tb3_05.jpg . Hoeft niet, maar maakt het denk ik interessanter en realistischer.

-ik vind de belichting nog steeds wat donker, grauw en levensloos. Als het grootste deel van het licht van boven komt (daglight), verwacht ik een mooi fade-off van boven naar beneden qua lichtintensiteit. Nu is het licht redelijk uniform verdeelt. Probeer ook wat meer kleur in de lichten te stoppen (buitenluchtlicht = blauw en zon is geel bijvoorbeeld). Verder komt het daglicht en zonlicht toch uit een rond gat? Dit zie ik niet terug.

Als je als lightsetup meer iets wilt in deze richting http://www.reelcollectibl...erbird-3-prop-replica.jpg (dus half open ruimte) zou ik alles veel lichter verwachten.

-De omgeving is een beetje saai en grijs. Je kunt het spannender maken door heel subtiel dirt en kleur/intensiteit overgangen toe te passen in de diffuse en iets minder subtiel in de spec map (tip: stop gehele nieuwe details zoals scratches, wear and tear in de spec map). Gebruik verder ook verschillende waardes voor specularity en highlights voor verschillende objecten/materialen.

Hopelijk heb je wat aan mijn adviezen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ja, zijn die spotjes ook wel echt spotlights in Maya? Want dat zou ook wat schelen. En kleur in je spots (gelig/oranje). En Final Gather :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

apNia schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:07:
[...]

Spike doe please Final Gather aan in Mental Ray. Heb je dat?
Final Gathering staat aan.
De Hupie schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:32:
[...]

Wordt idd al beter, maar als ik verder mag gaan met kritiekpunten geven:

-voeg subtiele tileable bump/normalbump toe op de thunderbird , zoals op deze afbeelding te zien http://www.plotfish.com/tic/silo_images/_tb3_05.jpg . Hoeft niet, maar maakt het denk ik interessanter en realistischer.

-ik vind de belichting nog steeds wat donker, grauw en levensloos. Als het grootste deel van het licht van boven komt (daglight), verwacht ik een mooi fade-off van boven naar beneden qua lichtintensiteit. Nu is het licht redelijk uniform verdeelt. Probeer ook wat meer kleur in de lichten te stoppen (buitenluchtlicht = blauw en zon is geel bijvoorbeeld). Verder komt het daglicht en zonlicht toch uit een rond gat? Dit zie ik niet terug.

Als je als lightsetup meer iets wilt in deze richting http://www.reelcollectibl...erbird-3-prop-replica.jpg (dus half open ruimte) zou ik alles veel lichter verwachten.

-De omgeving is een beetje saai en grijs. Je kunt het spannender maken door heel subtiel dirt en kleur/intensiteit overgangen toe te passen in de diffuse en iets minder subtiel in de spec map (tip: stop gehele nieuwe details zoals scratches, wear and tear in de spec map). Gebruik verder ook verschillende waardes voor specularity en highlights voor verschillende objecten/materialen.

Hopelijk heb je wat aan mijn adviezen. Succes!
Kritiek geven mag altijd, daar post ik immers voor :)

Wat meer bump geven aan de Thunderbird heb ik in het begin een hoop mee gespeeld, maar dat gaf al heel snel een nep gevoel, dat luke zo niet om een beetje overtuigend te doen. Maar daar kan ik nog meer mee gaan spelen nu er een hele scene omheen staat natuurlijk :)

In principe komt het licht uit een rond gat idd, ik heb er nu een luik boven gemaakt dat uit elkaar schuift (twee rechte delen die van elkaar vandaan schuiven) om wat opvallendere schaduwen te creëren, maar daar speel ik ook nog wat mee, zal ook eens een WIP posten zonder dat luik.

De oneffenheden in de omgeving heb ik ook wat mee gespeeld al maar ook dat gaf al snel een nep gevoel omdat de ruimte immens groot is, als je er wat in probeert te stoppen dat zichtbaar is dan ziet het er al gouw te groot/intensief uit. Maar daar ga ik nog eens mee spelen.
apNia schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:38:
Ja, zijn die spotjes ook wel echt spotlights in Maya? Want dat zou ook wat schelen. En kleur in je spots (gelig/oranje). En Final Gather :D
Die spotes een andere kleur geven is inderdaad een idee. Boven de deur rechts onder heb ik een oranje zwaailicht gemaakt, met het idee dat die aan zou gaan voor take-off als waarschuwing ofzo, maar de Thunderbird staat hier nu idle te staan, dus dat zwaailicht aanzetten is wat nutteloos in dat opzicht :+
Waarom dat licht links onder nog steeds dubbel zo fel is als de rest is me nog steeds een raadsel, de instellingen zijn hetzelfde als van de rest, en ik heb hem ook niet per ongeluk gedupliceerd ofzo :?
Zal dat ding eens compleet weg gooien en opnieuw daar neer zetten straks.

Thanks voor het commentaar, ik ga er weer mee verder vanavond :)

WIPs volgen!

En waar zijn de projecten van de andere 3Ders? Het komt alweer wat meer op gang, maar het is nogsteeds stil hier. Kom op jongens, toon ook eens waar jullie mee bezig zijn.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 19:05

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hello,

Ik wilde even een werkje laten zien waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt. Het is misschien niet zo heel intresstant om te zien. Maar wat wel intressant is, is de reden waarom ik het heb gemaakt. Ik ben bezig met het opzetten van www.3dleren.nl. Hier zijn tutorials te vinden voor 3dsmax en VRay die ik aan het schrijven ben. Deze render is dus het eindresultaat van de 4 lessen die tot nog toe op de site staan.

Misschien kennen jullie de "Colaflesje Tutorial" van mij wel in startpost? Het plan was altijd om dit wat uitgebreider aan te pakken met 3dleren.nl. Bij deze, 4 uitgebreide tutorials zijn er nu te vinden die je opweg helpen met 3dsmax.

Ik hoop niet dat deze post wordt aangezien als reclame. De website is absoluut NIET commercieel! Ik zou me ook erg gewaardeeerd voelen als www.3dleren.nl wordt opgenomen in de startpost (als resources)? O+

Afbeeldingslocatie: http://www.3dleren.nl/wp-content/uploads/pro.jpg

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Spike: Maar vormnen die spots wel echt DE lichtbronnen in je scene? Want het licht lijkt zo netjes verdeeld, terwijl het met zulke kleine spotjes het licht wat minder 'verdeeld' zou moeten zijn.

Als final gather aan staat vind ik het raar dat je geen mooie global illumination krijgt.. probeer eens een ambient occlusion pass uit te renderen. Ik ben niet bekend met Maya, maar hier een tutorial.

Dit rendert een zwart/wit plaat uit van je render. Zorg dat je in Photoshop dit bovenop je normale render legt, en dat die layer een MULTIPLY effect heeft. Dit zorgt er voor dat hij de zwarttinten in die layer optelt bij wat er onder ligt. Dit zorgt er voor dat je zachte schaduwen krijgt.

Mocht je het willen finetunen, speel met de opacity van de laag, en mocht je willen spelen met de hardheid van de overgang, zet een Levels adjustment layer op de ambient occlusion pass. Da's echt knowledge die je in je pakket MOET hebben imo (waarmee ik niet wil zeggen dat je dit had moeten weten! maar renderpasses waren voor mij echt de grootste openbaring sinds ik heb leren lopen ;))

[ Voor 71% gewijzigd door apNia op 25-01-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeh wat fijn die grafische shell bij Vray, is Vray er inmiddels ook voor Maya?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Schuey tijdje al niet gezien! Ik heb je gemist O+
Wat spook je allemaal uit nowadays in 3D land? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Schuey schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:49:
Oeh wat fijn die grafische shell bij Vray, is Vray er inmiddels ook voor Maya?
vray is al een tijdje voor maya beschikbaar voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apNia O+

Nog steeds hard werkende aan Adams Venture II, en in mijn vrije tijd een game met de Unreal engine maken, en ook druk opzoek naar een baan voor als mijn stage klaar is.

Zal met een maandje of wat wel wat werk posten, moet het eerst allemaal verzamelen en netjes presenteren voor mijn portfolio. Na de release van AVII natuurlijk, anders krijg ik op mijn sodemieter :P
darkpluisje schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:14:
[...]

vray is al een tijdje voor maya beschikbaar voor zover ik weet...
Nice, als ik weer eens een render met Maya moet maken ga ik daar eens naar kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Schuey op 25-01-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
ElmarNieser schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:26:
Hello,

Ik wilde even een werkje laten zien waar ik de afgelopen tijd aan heb gewerkt. Het is misschien niet zo heel intresstant om te zien. Maar wat wel intressant is, is de reden waarom ik het heb gemaakt. Ik ben bezig met het opzetten van www.3dleren.nl. Hier zijn tutorials te vinden voor 3dsmax en VRay die ik aan het schrijven ben. Deze render is dus het eindresultaat van de 4 lessen die tot nog toe op de site staan.

Misschien kennen jullie de "Colaflesje Tutorial" van mij wel in startpost? Het plan was altijd om dit wat uitgebreider aan te pakken met 3dleren.nl. Bij deze, 4 uitgebreide tutorials zijn er nu te vinden die je opweg helpen met 3dsmax.

Ik hoop niet dat deze post wordt aangezien als reclame. De website is absoluut NIET commercieel! Ik zou me ook erg gewaardeeerd voelen als www.3dleren.nl wordt opgenomen in de startpost (als resources)? O+

[afbeelding]
Hey ElmarNieser. Erg leuk initiatief en het ziet er op het eerste oog erg duidelijk en makkelijk uit. Ideaal voor beginners.
Hopelijk verwerkt een modje of topicstarter het in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Yanik schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:23:
[...]

Hey ElmarNieser. Erg leuk initiatief en het ziet er op het eerste oog erg duidelijk en makkelijk uit. Ideaal voor beginners.
Hopelijk verwerkt een modje of topicstarter het in de startpost.
Thanks :) Het is voor mij ook gewoon een uit-de-hand gelopen hobby, die ik graag deel met anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zal je link meenemen in de volgende topicstart (waar we momenteel de laatste hand aan leggen). :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Scipionyx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:40:
Ik zal je link meenemen in de volgende topicstart (waar we momenteel de laatste hand aan leggen). :)
Cool, thanks a lot! _/-\o_

Dan even iets anders. Zijn hier mensen die Autodesk 3dsmax Certified Associate zijn? En dus in bezit zijn van het "Autodesk 3dsmax Associate Certificate". Ik ga namelijk 2 februari mijn examen afleggen, en vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben gedaan? Ik ben erg nieuwsgierig naar de moeilijksgraad van de vragen. Ik weet alleen dat je 70% van de 30 vragen goed moet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
ArnoAG schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:39:
@ hierboven: Zo dat komt er steeds mooier uit te zien!, zeker nu met GI!
hier ook nog een snel probeerseltje van mij :9 , ga hem ooit misschien nog wat verder uitwerken..
[afbeelding]

[afbeelding]
Hey die komt mij bekend voor... een DT tutorial toch?

Heb trouwens een heel erg vaag probleem in Maya. Ben de afgelopen 2 weken best druk geweest met een scene. Ben ik begonnen met texturen. 4 verschillende saves gemaakt (10_1 t/m 10_4). Ik sluit op een gegeven moment maya af (rest van de tijd altijd aangestaan). Dus ik open mijn laatste save.

Is de helft van mijn scene weg en ook zijn alle faces foetsie. Dus alleen nog maar wire's over. Gekke is dat in Outliner alles nog wel staat. Was net klaar met texturen en wilde mijn resultaat hier posten.. nu is alles weg ;(

10_1 t/m 10_4 zijn allemaal naar de klote. Helft objecten weg, en ook de complete set aan shaders die ik had gemaakt zijn ook weg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
pgerrits schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:10:
[...]

Hey die komt mij bekend voor... een DT tutorial toch?
nope, eigen conceptje :)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

knap portfolio spul heb je Elmar (3dleren is ook erg leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Weet iemand hier trouwens een manier om .max files (niet .3ds) te converteren naar een bruikbaar formaat in Maya (dus .obj ofzo)? Maar dan zonder tussenkomst van 3Ds Max of Windows :P

Ik heb nog een hele lading aan scenes staan die ik in Max gemaakt heb, waarvan een stel nog verre van af en daar zou ik eigenlijk wel eens verder mee willen gaan als ik m'n huidige project(en) 'af' heb.

De enige mogelijkheid die ik zo zie is om Windows virtueel te installeren op m'n mac, daar 3DsMax voor downloaden en installeren om ze daar te exporteren, maar je zou zeggen dat daar een makkelijkere manier voor moet zijn.
Er zijn een aantal tooltjes die .3ds files om kunnen zetten, maar ik ben nog niks tegen gekomen dat ook .max files aan kan.
Ideeën?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Mja even opgezocht, hij lijkt er wel heel erg op, vandaar de verwarring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Spike_wolf schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:35:
Weet iemand hier trouwens een manier om .max files (niet .3ds) te converteren naar een bruikbaar formaat in Maya (dus .obj ofzo)? Maar dan zonder tussenkomst van 3Ds Max of Windows :P

Ik heb nog een hele lading aan scenes staan die ik in Max gemaakt heb, waarvan een stel nog verre van af en daar zou ik eigenlijk wel eens verder mee willen gaan als ik m'n huidige project(en) 'af' heb.

De enige mogelijkheid die ik zo zie is om Windows virtueel te installeren op m'n mac, daar 3DsMax voor downloaden en installeren om ze daar te exporteren, maar je zou zeggen dat daar een makkelijkere manier voor moet zijn.
Er zijn een aantal tooltjes die .3ds files om kunnen zetten, maar ik ben nog niks tegen gekomen dat ook .max files aan kan.
Ideeën?
Meestal export je naar OBJ of 3DS, volgens mij (dik vet uitroepteken !) kan Maya daar ook mee over weg. Of gaat daarmee essentiele data verloren uit je scene die OBJ of 3DS niet support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Spike_wolf schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 09:35:

Ideeën?
Max files zijn gesloten en kunnen alleen gelezen worden door 3DSmax. Is een gesloten format, wat ik her en der zie is dat men het wel eens gelukt is om ze te lezen, maar nooit om er echt iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

apNia schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:43:
[...]

Meestal export je naar OBJ of 3DS, volgens mij (dik vet uitroepteken !) kan Maya daar ook mee over weg. Of gaat daarmee essentiele data verloren uit je scene die OBJ of 3DS niet support?
Dit is alles wat je in Maya kunt importeren:
import
De scenes waar het me voornamelijk om gaat zijn niet heel geavanceerd, zitten voor zover ik me kan herinneren nog niet eens textures in ofzo, dus alleen een OBJ zou al voldoende zijn.
pgerrits schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:00:
[...]

Max files zijn gesloten en kunnen alleen gelezen worden door 3DSmax. Is een gesloten format, wat ik her en der zie is dat men het wel eens gelukt is om ze te lezen, maar nooit om er echt iets mee te doen.
Daar was ik al bang voor. Dan ga ik dus maar even een trial van windows installeren in een trial van VMware om daar MAx in te installeren om die files te exporteren...
Dat gaat me even wat tijd kosten :D
Nja, thanks anyway :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

als het niet aso veel bestanden zijn wil ik ze vanavond ook wel voor je omzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D-rez, bedankt voor het aanbod maar ik heb ze net op de omslachtige manier omgezet :)
Duurt even maar nu heb ik iig wat ik nog had in OBJ formaat waar ik weer mee verder kan.

Wat wel een beetje jammer is is dat er bij het kopieren van m'n scene map een paar jaar terug ongeveer 75% van m'n scenes NIET mee gekopieerd is :'(
Niet naar gekeken voor ik de HDD waar het op stond weg gegooid heb waardoor ik dus een heleboel spul kwijt ben :/ Maargoed, doe je niks aan, en deze scenes heb ik igg weer terug :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 16:20

BiLo

PSN: toiletcleaner

ElmarNieser schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:26:
Hello,

[afbeelding]
Hoe lang staat dat flesje al open? Aangezien er geen bubbels meer in zitten :)

Verder lijkt jou site mij ontzettend gaaf! Dat flesje ga ik igg proberen te maken

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

DylanE schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:22:
[...]

Hoe lang staat dat flesje al open? Aangezien er geen bubbels meer in zitten :)

Verder lijkt jou site mij ontzettend gaaf! Dat flesje ga ik igg proberen te maken
Thanks :) Ja dat flesje staat al een aardig tijdje open ;) Success ermee, ik zie het resultaat hier vast wel een keer voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
ElmarNieser schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:45:
[...]

Thanks :) Ja dat flesje staat al een aardig tijdje open ;) Success ermee, ik zie het resultaat hier vast wel een keer voorbij komen :)
Je hebt mooie dingen gemaakt man. Zoals die Fiat Punto hè, is dat nou gewoon de sport van een zo realistisch mogelijke render maken? Is dat hobby?

't Lijkt me ook cool om 3d te leren tekenen, maar ik zou niet weten wat ik er precies aan zou hebben. Het zou best bij m'n fotografie van pas kunnen komen, maar dat is allemaal vrij beperkt volgens mij. :) Het maken van fotorealistische 3d settings zou wel cool zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mcdronkz op 26-01-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
mcdronkz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:34:
[...]

Je hebt mooie dingen gemaakt man. Zoals die Fiat Punto hè, is dat nou gewoon de sport van een zo realistisch mogelijke render maken? Is dat hobby?

't Lijkt me ook cool om 3d te leren tekenen, maar ik zou niet weten wat ik er precies aan zou hebben. Het zou best bij m'n fotografie van pas kunnen komen, maar dat is allemaal vrij beperkt volgens mij. :) Het maken van fotorealistische 3d settings zou wel cool zijn.
Het is zeker erg leuk om te doen, maar het vereist erg veel tijd en energie om er goed in te worden. Als je fotorealistische omgevingen wilt maken moet je kennis van modeling, texturing en lighting & rendering dusdanig hoog zijn voor je iets moois kunt creëren. Deze zaken leer je niet zo maar.
Misschien is matte painting verstandiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
Yanik schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:09:
[...]

Het is zeker erg leuk om te doen, maar het vereist erg veel tijd en energie om er goed in te worden. Als je fotorealistische omgevingen wilt maken moet je kennis van modeling, texturing en lighting & rendering dusdanig hoog zijn voor je iets moois kunt creëren. Deze zaken leer je niet zo maar.
Misschien is matte painting verstandiger?
Je hebt gelijk ja, ook bij renderings die door mensen met talloze jaren ervaring gemaakt zijn, zie je vaak nog steeds dat het om een rendering gaat. Ik heb dan ook niet de illusie om binnen een paar jaar tijd fotorealistische renderings te maken.

Van matte painting had ik nog nooit gehoord, maar holy fuck, er worden echt ongelofelijke dingen gemaakt! Moet ik me 's wat in gaan verdiepen, bedankt! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik werd een beetje scheel van m'n Vorige scene, dus die laat ik even zoals hij nu is, daar ga ik een andere keer mee verder.
TB3 Pre Final

Verder ben ik vandaag aan deze begonnen:
TB1 WIP 01
:+

Ook hier is C^C uiteraard welkom :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 10:09
Zo hier zie ik een hoop moois langskomen zeg! Jaren geleden heb ik de tuts van Oogst nog weleens geprobeerd met een gekraakte 3dsMax versie. Ik heb me een hele tijd met webdesgn bezig gehouden, maar daar heb ik het even mee gehad. Ik maak wel graag dingen met mijn pc, dus eens kijken of ik de grafische kant van mezelf kan ontwikkelen (ik zie het een beetje als heel modern "schilderen" ;)).

Ik ben een complete noob op dit gebied dus ik ga gewoon heel veel tuts volgen.
Blender net geinstalleerd (ben niet meer van de warez tegenwoordig) dus binnenkort zal ik mijn eerste pruts werkjes weleens posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

-TheNose- schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:36:
Zo hier zie ik een hoop moois langskomen zeg! Jaren geleden heb ik de tuts van Oogst nog weleens geprobeerd met een gekraakte 3dsMax versie. Ik heb me een hele tijd met webdesgn bezig gehouden, maar daar heb ik het even mee gehad. Ik maak wel graag dingen met mijn pc, dus eens kijken of ik de grafische kant van mezelf kan ontwikkelen (ik zie het een beetje als heel modern "schilderen" ;)).
Ik heb pas de Lynda.com 3ds Max 2011 besteld, staat 10 uur aan video lessen op. Zoiets is er ook wel voor Blender. Wat ik een beetje het voordeel vind t.o.v. online tutorials is dat er structuur in zit zodat je vanaf het begin in ieder geval op de goede weg zit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lynda.com tutorials zijn ook mijn absolute kickstart geweest 5 jaar geleden. En ook precies om die reden die OzBoz zegt, er zit een verloop in, het geheel hangt samen. Iets wat je snel niet kan vinden bij online tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
-TheNose- schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:36:

Ik ben een complete noob op dit gebied dus ik ga gewoon heel veel tuts volgen.
Blender net geinstalleerd (ben niet meer van de warez tegenwoordig) dus binnenkort zal ik mijn eerste pruts werkjes weleens posten.
Doe jezelf een plezier en probeer het niet in blender...

je kan tegenwoordig van autodesk al hun programma's gratis downloaden in de studentversie (dus maya, max, mudbox ed.) Het enige wat daar anders aan is is dat er boven in de balk staat dat je een studentenversie hebt, en iedere keer als je een bestand opslaat moet je een keer op OK drukken van een melding die zegt dat je een studentenversie hebt en je hem dus niet voor commercieel gebruik mag gebruiken...

Echt waar die extra keer op OK is het echt waard, max en maya zijn de betere programma's en voor tutorials is er veel meer van te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik heb ook maar ff student account opgezet voor 3Ds Max, let op dat je de USA als land houdt. Als je NL invult ben je blijkbaar niet eligable voor een student account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ehm hoe doe ik dat precies die studentenversie? Kan het niet op de site vinden. :(

Inmiddels gevonden, download echter met 8kb/s (die akamai installer crap doet het niet, connection error), wtf? Zit je dan met je 30Mbit lijn. :(

Is er geen mirror of zo voor de download, Google vind er geen...

[ Voor 62% gewijzigd door -TheNose- op 29-01-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394301

Hey luitjes,
Na lange tijd niets met 3dsmax gedaan te kunnen hebben nu eindelijk een nieuwe computer waar ik weer vlot mee kan maxen.... eindelijk.
en vandaag een korte animatie gemaakt, meer om een plugin uit te proberen, dus het slaat nergens op, maar wilde hem toch met jullie delen!
gebruikt de .264 compressie/codec?? 8)7 .
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
OzBoz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb pas de Lynda.com 3ds Max 2011 besteld, staat 10 uur aan video lessen op. Zoiets is er ook wel voor Blender. Wat ik een beetje het voordeel vind t.o.v. online tutorials is dat er structuur in zit zodat je vanaf het begin in ieder geval op de goede weg zit.
Dat is er inderdaad. Het heet Blender Cookie :Y

Is een van de weinige tutorialsites met Kwaliteit. Ze zijn wel betaald als je de bijbehorende content wil downloaden, maar de filmpjes kan je gratis bekijken. Absoluut een aanrader!

edit:

Argh, ik zie net dat je voordelen tov. online tutorials opnoemde.. dit is juist het tegenovergestelde, pardon ;(

Maar toch een aanrader :P

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 29-01-2011 21:52 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Eindelijk die Akamai shit aan de praat hehe, downloading Maya 2011...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Stukfruit schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:50:
edit:

Argh, ik zie net dat je voordelen tov. online tutorials opnoemde.. dit is juist het tegenovergestelde, pardon ;(

Maar toch een aanrader :P
:) nou voor Blender is er ook 'Essential Training': http://www.lynda.com/home/DisplayCourse.aspx?lpk2=740

Als je die via Amazon.co.uk besteld kost dat zo'n 44 euro. Stuk goedkoper dan de 3ds Max 2011 versie. Je kunt ook overigens ook een online abonnement nemen bij Lynda en dan gewoon kijken wat je wilt zien. Gekke was dat toen ik die DVD over 3ds Max 2011 wilde bestellen de DVD $99 was en verzendkosten $71 :X dus heb hem via Amazon.co.uk gehaald. Gaat ook prima.
apNia schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:05:
Lynda.com tutorials zijn ook mijn absolute kickstart geweest 5 jaar geleden. En ook precies om die reden die OzBoz zegt, er zit een verloop in, het geheel hangt samen. Iets wat je snel niet kan vinden bij online tutorials.
Het nadeel is vind ik dat je inderdaad in een paar dagen gigantisch veel leert. Maar omdat het zo snel gaat moet je het daarna wel een beetje bijhouden voor jezelf. Of gewoon een lesje nog een keer kijken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
Je zou ook nog kunnen denk aan Digital Tutors. 100% gericht op CG. 3dsmax, Blender, Maya, Cinema4d..

Nou te veel om op te noemen. Kan je ook per maand doen. Het is daar echter niet nogelijk om iets te kopen en dan te downloaden ofzo. Maar goed een maandje filmpjes kijken is ook prima toch? Imho meer keuze dan bij Linda.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Ik ben ook begonnen met digital tutors, de automotive modeling serie is best uitgebreid, als je die eenmaal doorgewerkt hebt ben je al een heel eind..

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
ArnoAG schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:29:
Ik ben ook begonnen met digital tutors, de automotive modeling serie is best uitgebreid, als je die eenmaal doorgewerkt hebt ben je al een heel eind..
Ja klopt. Je hebt er twee op verschillende manieren. 1 met splines en 1 met box moddeling. Voor ieder wat wils dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!