[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 179.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:19
Ik heb weer een render probleempje. Is het mogelijk om een mr sky portal onzichtbaar/transparant van achter te maken? Ik heb zo'n sky portal in mijn scene en als ik een top view render wil maken kijk ik tegen de achterkant van de portal aan waardoor de render compleet zwart is. Ik heb in de object properties al geprobeerd ' renderable' uit te vinken maar dan verlies ik de complete belichting die de sky portal geeft. Is hier een oplossing voor?

http://img813.imageshack....56/mrskyportalerror01.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
De Hupie schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:15:
Ik heb weer een render probleempje. Is het mogelijk om een mr sky portal onzichtbaar/transparant van achter te maken? Ik heb zo'n sky portal in mijn scene en als ik een top view render wil maken kijk ik tegen de achterkant van de portal aan waardoor de render compleet zwart is. Ik heb in de object properties al geprobeerd ' renderable' uit te vinken maar dan verlies ik de complete belichting die de sky portal geeft. Is hier een oplossing voor?

Ik zie dat je een simpele skylight gebruikt, maar ik denk dat de sky portal een skylight environment map verwacht wanneer je "color source" op "use skylight" hebt staan. Zonder een environment doet de portal niets.
Wanneer je het simpel wilt houden raad ik je aan om een daylight system te maken ipv een simpele skylight, met daarbij een physical sky environment map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379932

ArnoAG schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:14:
Nu eindelijk weer wat tijd om wat aan mij McLaren te werken; de buitenkant is nu bijna af, er moet nog een stuk van de achterkant gedaan worden.

Clayrender
[afbeelding]

[afbeelding]
Matzwart is ie wel mooi vind ik :P

hier wat groter:
http://i51.tinypic.com/6ro5qp.jpg

Door de refraction kan je de hdri door het raam heen zien, das niet zo mooi, maar je ziet het niet meer als ik de hdri als achtergrond gebruik denk ik.
Doe ook eens een wireframe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
3D geezertjes! Ik kom hier veels te weinig, maarja. Ik werk al weer wat jaartjes met Vray, maar ik wil toch eens op de juiste manier de "linear workflow" / 2.2 gamma manier van werken toepassen. Maar er is zo veel info over, en dat verschilt vaak ook nog eens.

Wat ik nu doe is de gamma in max op 2.2 zetten, en die van Vray bij color mapping ook. Dan render ik naar de vray framebuffer, en save ik de boel weer met een gamma 1.0 waarde.

De plaatjes die er zo uitkomen doen iig redelijk wat ik wil, een betere contrastverdeling en minder donkere stukken/veel betere GI oplossingen.

Of hoe moet het nu eigenlijk? ;) En moet ik nu wel of niet texturen met gamma 2.2 importeren?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Hier nog detail render van het wiel en nog wat wires, heb al even geprobeerd die meshfouten aan de voorkant weg te werken.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2sb1zbp.jpg
Groot:
http://i54.tinypic.com/2nhqk9l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2wh1iqu.jpg
Groot:
http://i55.tinypic.com/n13si0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/24mck7l.jpg

hier nog een met turbosmooth:
http://i56.tinypic.com/2cii3ib.jpg
voorkant:
http://i51.tinypic.com/qqq0yt.jpg

Hier en daar moet denk ik nog even een texture overheen, de velgen en remklauwen bijvoorbeeld, die zijn nog wat te glad.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 06:34
Die band ziet er erg mooi uit! Is het niet veel werk om dat helemaal te modellen?
Ik dacht dat dat meestal dmv. mappen gedaan werd toch?
De mesh vind ik er trouwens ook wel mooi uitzien (al heb ik daar niet zo veel verstand van).
In je eerste render zag het er aan de voorkant een beetje als een strakgetrokken doek uit.
Maar nu ziet het er mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heb je ook een detail shot van die band zodat we het profiel eens goed kunnen bekijken :D
Hoeveel tijd heb je ongeveer in die band gestoken?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
De band is heel makkelijk, maar het zijn wel enorm veel poly's, iets van 30.000 per band,,, maar je maakt een klein stukje wat "tegelbaar" is, dat kopieer je 70 X en dat buig je met een bend modifier; klaar!
Hiero: http://cg.tutsplus.com/tu...r-wheel-in-3ds-max-day-2/
daar kan je ook een voorbeeld downloaden van een stukje profiel. maar dit is ongeveer een kwartiertje werk en het ziet er prima uit van dichtbij, dat kan je niet altijd zeggen van een bumpmap... :9

[ Voor 24% gewijzigd door ArnoAG op 28-12-2010 19:12 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
ArnoAG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:09:
De band is heel makkelijk, maar het zijn wel enorm veel poly's, iets van 30.000 per band,,, maar je maakt een klein stukje wat "tegelbaar" is, dat kopieer je 70 X en dat buig je met een bend modifier; klaar!
Hiero: http://cg.tutsplus.com/tu...r-wheel-in-3ds-max-day-2/
daar kan je ook een voorbeeld downloaden van een stukje profiel. maar dit is ongeveer een kwartiertje werk en het ziet er prima uit van dichtbij, dat kan je niet altijd zeggen van een bumpmap... :9
daar zou ik dan ook minstens een normalmap gebruiken ;) en eigenlijk een displacement... als je toch een bump hebt is dat neit veel. meer werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die tutorial is best grappig ja. Hier het resultaat in Maya (meteen weer een extra velg voor de collectie)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rOjxm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kan iemand mij vertellen waarom mijn Render View in Maya iedere keer dat ik render een tikje transparanter word? :?
En belangrijker, hoe zet ik dat uit?! Gruwelijk irritant.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Probeer het stuurprogramma voor je gpu eens te updaten :)
Gebruik je toevallig een ATi/AMD-kaart?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:05:
Probeer het stuurprogramma voor je gpu eens te updaten :)
Gebruik je toevallig een ATi/AMD-kaart?
Ik zie net dat het alleen via een hotkey is. Als ik het via de knop in de knoppenbalk doe werkt het normaal.
Maar iedere keer als ik op m'n hotkey druk word dat hele venster een tikje transparanter (dus niet de render, maar het hele venster).
Denk niet dat het aan m'n GPU ligt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Welke hotkey is het? Catalyst heeft ook hotkeys, misschien dat je er eentje dubbel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

brilsmurfffje schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:09:
Welke hotkey is het? Catalyst heeft ook hotkeys, misschien dat je er eentje dubbel hebt.
Hij staat op CMD + Pijltje omlaag.
Voglens de hotkey editor is hij alleen aan renderen toegekend.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:40:
[...]

Hij staat op CMD + Pijltje omlaag.
Voglens de hotkey editor is hij alleen aan renderen toegekend.
Stom idee maar gebruik er eens een andere hotkey voor en kijk of hetzelfde gebeurt? :P

• Spike_wolf

Spike_wolf

CMD+omlaag zal toch inderdaad ook wel ergens anders aan vast zitten, met een andere hotkey doet hij het niet..
vaag :P

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier mijn nieuwste projectje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gSKCKzJnB1jeFnQgEnq4igPC/full.jpg
Nu unwrappen en texturen, dan door naar de volgende :D

Humankind… be both.

• Stukfruit
  • Niet online
maratropa schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:24:
3D geezertjes! Ik kom hier veels te weinig, maarja. Ik werk al weer wat jaartjes met Vray, maar ik wil toch eens op de juiste manier de "linear workflow" / 2.2 gamma manier van werken toepassen. Maar er is zo veel info over, en dat verschilt vaak ook nog eens.

Wat ik nu doe is de gamma in max op 2.2 zetten, en die van Vray bij color mapping ook. Dan render ik naar de vray framebuffer, en save ik de boel weer met een gamma 1.0 waarde.

De plaatjes die er zo uitkomen doen iig redelijk wat ik wil, een betere contrastverdeling en minder donkere stukken/veel betere GI oplossingen.

Of hoe moet het nu eigenlijk? ;) En moet ik nu wel of niet texturen met gamma 2.2 importeren?
Met lineare workflow moet je zorgen dat je textures gamma 1.0 zijn :)

De renderer gebruikt de kleurdata in een texture om er dan correcte berekeningen mee te doen, zodat 1+1 ook echt 2 is en niet 3.2.

Ander ding dat handig is om te onthouden is dat je de juiste lichtbronnen gebruikt (blender: inverse square) en ze niet meer misbruikt (zoals bij gamma 2.2 wel vaak nodig is).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371936

Beste mensen,

Vraagje over 3D max;
Is een slider geschikt als hulpmiddel om iets te animeren?
Ik kan de verschillende standen namelijk maar niet vast zetten met een key... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:22
Anoniem: 371936 schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:43:
Beste mensen,

Vraagje over 3D max;
Is een slider geschikt als hulpmiddel om iets te animeren?
Ik kan de verschillende standen namelijk maar niet vast zetten met een key... :(
Dag Xzv,

animeren kun je beter in Maya doen :+ nee grapje :9

Ik kan alleen zeggen dat het in maya werkt met een time slider. Nu weet ik niet of dit in max ook zo is. Heb je al gezocht met google op wat animatie tutorials voor max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Nico schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:08:
[...]

Dag Xzv,

animeren kun je beter in Maya doen :+ nee grapje :9

Ik kan alleen zeggen dat het in maya werkt met een time slider. Nu weet ik niet of dit in max ook zo is. Heb je al gezocht met google op wat animatie tutorials voor max?
Heb niet veel ervaring met animeren in 3ds max, het lukt me hoogstens om een camera te doen vliegen in een omgeving :p maar in 3ds max kan je dus ook gebruik maken van een tijdsbalk onderaan, door af en toe een keyframe te maken (gebruik bv. Auto key om snel te werken) en je object te moven/rotaten

[ Voor 3% gewijzigd door JSS540 op 31-12-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

Spike_wolf schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:51:
Hier mijn nieuwste projectje:
[afbeelding]
Nu unwrappen en texturen, dan door naar de volgende :D
Lameraaien: De nummers 5,4, 2 en 1? ;)

(En 6 als je echt nog tijd te veel hebt.) :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stoney3K schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 20:48:
[...]

Lameraaien: De nummers 5,4, 2 en 1? ;)

(En 6 als je echt nog tijd te veel hebt.) :+
1 en 2 staan sowieso op de planning, daarna zie ik wel weer verder :P
Eerst eens kijken hoe ik lekker kan UV en mat Maya, want daar heb ik nog wat ruzie mee, lijkt in Max makkelijker te gaan.

Die vinnen in het midden zijn geextrude, maar bij het unfolden/unwrappen laat hij die dus boven de rest liggen, waardoor de zijkanten dus alleen streepjes zijn, en ik krijg ze niet makkelijk plat. Moet ik ze allemaal los gaan snijden en weg slepen? :?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371936

@Nico
@JSS540
Dank voor de reactie ;) .

Overigens is dit het probleem; kan geen slave of master aanklikken.
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2664/91860735.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Spike_wolf schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 20:55:
[...]

1 en 2 staan sowieso op de planning, daarna zie ik wel weer verder :P
Eerst eens kijken hoe ik lekker kan UV en mat Maya, want daar heb ik nog wat ruzie mee, lijkt in Max makkelijker te gaan.

Die vinnen in het midden zijn geextrude, maar bij het unfolden/unwrappen laat hij die dus boven de rest liggen, waardoor de zijkanten dus alleen streepjes zijn, en ik krijg ze niet makkelijk plat. Moet ik ze allemaal los gaan snijden en weg slepen? :?
De basistools van max schijnen inderdaad wel wat makkelijker te zijn, maar zou sowieso met allebei jezelf iets als roadkill of unwrapUv aanleren, hoewel ik zelf snel uven ook het liefst nog in maya doet.

Ik snap alleen niet helemaal wat je probleem is? Misschien een screen erbij, dan kan ik je wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben eindelijk begonnen aan het modellen van een auto (voor het eerst). En dat eeuwige vertex trekken is toch niet mijn ding xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

darkpluisje schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:55:
[...]

De basistools van max schijnen inderdaad wel wat makkelijker te zijn, maar zou sowieso met allebei jezelf iets als roadkill of unwrapUv aanleren, hoewel ik zelf snel uven ook het liefst nog in maya doet.

Ik snap alleen niet helemaal wat je probleem is? Misschien een screen erbij, dan kan ik je wel verder helpen.
Roadkill kwam ik al meer tegen als zijnde een goede tool idd, maar die kan ik nergens voor OSX vinden, of kijk ik daar gigantisch over heen?
M'n beschrijving was misschien wat verwarrend idd, zal eens kijken of ik een screenie kan maken zo.

[Edit]
Okay even simpel voorbeeldje:
uv 002
Een standaard kubus, de middelste faces aan die kant geselecteerd en geextrude, en daarna nog eentje omhoog geextrude.
De standaard uv map die je krijgt zie je ernaast. De kubus uitgevouwen, maar de stuken die geextrude zijn zijn er gewoon bovenop gegooid.
uv 001
Hier het betreffende stuk geselecteerd, je ziet in de UV map dus eigenlijk alleen de 'voorkant' de faces aan de zijkant zie je op de uvmap alleen als streepjes.

Bij max heb je de 'flatten' functie. Dan ziet hij dat blok ervoor en dat dat niet in die uvmap past en zet hij ze er zelf naast, zo uitgesneden dat de grote stukken wel zo veel mogelijk aan elkaar blijven zitten.

In Maya kan ik dus zo'n functie niet vinden, ben ik nou genoodzaakt om die stukken handmatig los te snijden en ernaast te gooien?
Dat is in dit voorbeeld model niet zo'n ramp, maar dat gaat me een hoop tijd kosten in andere modellen. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Spike_wolf op 01-01-2011 18:07 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap je bedoeling nog niet exact maar is zoiets wat je wilt dan?

Ik heb overigens dezelfde kubus nagebouwd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O8bET.jpg

Of zoals hier? (alleen je gextrude faces)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WATYW.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 379932 op 01-01-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219885

Ik ben een tutorial aan het volgen, en nu selecteerd hij edges in een loop rond een box. Wanneer hij nu naar vertices switched worden die vertices op zijn edges geselecteerd, bij mij gebeurd dit niet en moet ik ze dus allemaal handmatig selecteren. (om ze dan met scale wat naar links of rechts te verplaatsen(dubbele loop))
Kan ik dit aanpassen? Of hoe kan ik vertices loop selecten (heb een script gevonden, maar kan het niet gemakkelijker?)
3dsmax 2011
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219885 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:53:
Ik ben een tutorial aan het volgen, en nu selecteerd hij edges in een loop rond een box. Wanneer hij nu naar vertices switched worden die vertices op zijn edges geselecteerd, bij mij gebeurd dit niet en moet ik ze dus allemaal handmatig selecteren. (om ze dan met scale wat naar links of rechts te verplaatsen(dubbele loop))
Kan ik dit aanpassen? Of hoe kan ik vertices loop selecten (heb een script gevonden, maar kan het niet gemakkelijker?)
3dsmax 2011
Thx!
Hm, in maya heet zoiets simpelweg convert selection. Bestaat zoiets niet in Max? (buiten die manier om gewoon naar vertices te switchen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379932 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:00:
[...]

Hm, in maya heet zoiets simpelweg convert selection. Bestaat zoiets niet in Max? (buiten die manier om gewoon naar vertices te switchen dan)
Nice, bedankt! In de quad menu staat idd convert to vertex, face,...
Het rare is dat hij in dat filmpje gewoon kan switchen naar vertex en dat de selectie mee verandert. Maar misschien is dat niet meer in 2011 ofzo.

EDIT: blijkbaar is het Ctrl inhouden tijdens switchen en dan verandert de selectie mee!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 219885 op 01-01-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 379932 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:30:
Ik snap je bedoeling nog niet exact maar is zoiets wat je wilt dan?

Ik heb overigens dezelfde kubus nagebouwd

[afbeelding]

Of zoals hier? (alleen je gextrude faces)

[afbeelding]
Zoals je eerste voorbeeld, dat probeer ik dus simpel te bereiken :) Heb je hier enige uitleg bij?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:28:
[...]

Zoals je eerste voorbeeld, dat probeer ik dus simpel te bereiken :) Heb je hier enige uitleg bij?
Dat is 1 knop indrukken :+ Je gehele cube als object selecteren en dan bij Create Uvs -> Automatic Mapping :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Anoniem: 379932 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:44:
[...]

Dat is 1 knop indrukken :+ Je gehele cube als object selecteren en dan bij Create Uvs -> Automatic Mapping :+
OMG ik voel me echt ontzettend dom nu :X :$
Ik ben echt 2 dagen aan het googlen geweest zonder resultaat :X

Thank you :>

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Anoniem: 371936 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:18:
@Nico
@JSS540
Dank voor de reactie ;) .

Overigens is dit het probleem; kan geen slave of master aanklikken.
[afbeelding]
Ik ben VER van max expert, maar misschien omdat je al de connectie hebt staan, dat je van de slave links geen master kunt maken omdat je dan zit te kijken met 2 masters. :+ Maar ik waag me nu op dun ijs haha

@ Karaqz: ik houd van automatic uv mapping :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je bedoeld het andersom toch? Dat je bij de normale 1.0 methode vaak je lampen moet "misbruiken" maar dat je dus bij 2.2 sneller een mooie lichtverdeling heb.

Ik gebruik nu iig de vray sun alleen vooralsnog dus dat gaat wel goed.

Maar je hebt gelijk over die texturen, iig dat ja als je maps importeert ook even aanvinkt dat ze gamma 2.2 zijn...

Wel even wennen aan alle color pickers ook, je hebt continu het idee dat je donker gebied zo klein is..
Stukfruit schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:59:
[...]
Met lineare workflow moet je zorgen dat je textures gamma 1.0 zijn :)
De renderer gebruikt de kleurdata in een texture om er dan correcte berekeningen mee te doen, zodat 1+1 ook echt 2 is en niet 3.2.
Ander ding dat handig is om te onthouden is dat je de juiste lichtbronnen gebruikt (blender: inverse square) en ze niet meer misbruikt (zoals bij gamma 2.2 wel vaak nodig is).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Spike_wolf schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:54:
[...]

OMG ik voel me echt ontzettend dom nu :X :$
Ik ben echt 2 dagen aan het googlen geweest zonder resultaat :X

Thank you :>
ahh mooi dat het al opgelost was voor ik kwam kijken :P..

Ja automap is zeker voor kubus achtige dingen erg makkelijk, en het is sowieso wel een goed uitgangspunt om mee te beginnen bij de meeste objecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Sorry voor de grote afbeeldingen..

Hoop dat iemand hier meer van MR afweet dan ik :)

ik krijg nogal "vreemde" witte lijnen rond mn mesh op het gebied waar de mesh in contact staat met de 360 panorama backplate..

iemand misch enig idee wat hier gaande is ?

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/5008/exposure.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/8444/pieterscheltec4all1800m.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/5951/pieterscheltec4alllb180.jpg

EDIT*

schijnt de DOF in de camera te zijn "staat atm op MR DOF" iemand enig idee hoe ik dit soort issues kan voorkomen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 03-01-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje over Maya image planes. Ik ben (wederom) aan het kloten. Maya bepaalt de grootte van een image plane zelf (aan de hand van welke viewport je in werkt?). Dit is mega irritant, want zelfs als je kloppende blueprints hebt zorgt Maya er zelfstandig voor dat ze nooit kloppen als je ze import.

Weet iemand een manier om ervoor te zorgen dat Maya gewoon het formaat van de afbeelding pakt of iets dergelijks? Het is zon enorm gedoe om ze allemaal te gaan scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 30579 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:06:
[...]
EDIT*

schijnt de DOF in de camera te zijn "staat atm op MR DOF" iemand enig idee hoe ik dit soort issues kan voorkomen
Misschien heb je hier wat aan: http://www.3dstudio.nl/co...f/Itemid,160/topic,2297.0 :)

[ Voor 43% gewijzigd door Scipionyx op 03-01-2011 20:47 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:06:
Sorry voor de grote afbeeldingen..

[s]ik krijg nogal "vreemde" witte lijnen rond mn mesh op het gebied waar de mesh in contact staat met de 360 panorama backplate..
...
Hoe heb je dat water eigenlijk gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

ehm,
3d panorama van lucht via CGtextures.com
Dreamscape Geometry "www.afterworks.com"
een Standaard water shader van 3dsmax library "architectural en dan ocean oid"
colormap voor wakes/waterkleur van foto + normal map via crazybump

daylight + logarithmic exposure + MR met final gather

met een beetje mazzel mag ik van die client het eindresultaat posten..

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 06-01-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

UV Mappen onder Maya inmiddels onder de knie :)
Hier een eerste paint job:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p1TLvsAUEHJxlFbW6eGXoydt/full.jpg

Nu wat details aanbrengen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ziet er goed uit :) ik ben alleen niet helemaal zeker van dat grijze/gele stuk in het midden. Als ik er lang naar kijk lijkt het net een jurkje :P

Ik zie wel "thunderbird" op het apparaat staan, maar ik heb geen idee of het eigen ontwerp is of iets van die ene serie.

Voor de Blenderaars onder ons (en anderen die interesse hebben in kick-ass sculpt tools binnen een zgn "all purpose" programma): er is nog steeds iemand bezig om keihard de tools in Blender te verbeteren. Zijn eerdere poging zie je in het begin van dit filmpje, de meest recente poging daarna. Een bakje om het kwijl op te vangen is aan te raden:

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stukfruit schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:10:
Ziet er goed uit :) ik ben alleen niet helemaal zeker van dat grijze/gele stuk in het midden. Als ik er lang naar kijk lijkt het net een jurkje :P

Ik zie wel "thunderbird" op het apparaat staan, maar ik heb geen idee of het eigen ontwerp is of iets van die ene serie.
En het ontwerp kan ik verder weinig aan doen als ik hem net zo wil hebben als in de serie :)
Afbeeldingslocatie: http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00727/SNN0609WR_380_727258a.jpg

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:19
Maar de hoeken in dat "jurkje" zijn hard, dat maakt het wat industrieler. In jouw versie zijn ze wat ronder, ik denk dat dat een hoop zou schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik zie wat je bedoelt inderdaad, maar dat lijkt alleen maar zo door het perspectief, in realiteit zijn die hoeken ook bij mij flink scherp :)

TB3 WIP 04
Hier een render van de viewport, daar is dat wat duidelijker :)

Het vervelende met refferenties voor dit ding is wel dat het materiaal dat te vinden is allemaal heel klein en van slechte kwaliteit is, en daarbij komt ook nog eens dat er in de serie meerdere real life modellen van dit ding gebruikt zijn die allemaal nèt een beetje anders zijn hier en daar. Maakt het ook heel frustrerend als je net een stuk goed in elkaar hebt zitten, dan een foto bekijkt en ziet dat het compleet anders zit :o Ga je toch even aan jezelf twijfelen :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Die hoeken zullen er denk ik ook scherper uit zien als je wat reflecties en lichten toevoegt, nu is alles nogal 'effen' belicht. Die rode strepen tussen de 'vinnen' helpen ook. :)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog een beetje geprutst en ik ben nu eigenlijk wel tevreden.

TB3 WIP 05 TB3 WIP 06
Beide klikbaar

Nu beginnen aan de omgeving, de hangar waar hij normaal staat en vanaf gelanceerd word. Daarna belichting en quality rendering enzo..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Voor de geinteresseerden, lecture over Mudbox:
These videos are from my lecture at the University of Skvode in December and as I promissed back then if I could get a hold of them, and put them out for free I would, so here they are. Part two was not streamed live and so hasn't been seen before unless you were there. Due to severe driver problems these videos are not sculpting for once, but rather some down to earth stuff about 3D aimed at those early on in their careers. If you looking for 'cool mudbox tips', you probaly don't want to waste time watching these
Part 1: http://vimeo.com/18005699

Part 2: http://vimeo.com/18447651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

The hell.. Maya is me weer eens aan het pesten...
Drie van m'n vier viewports zijn exact hetzelfde. Daarnet waren het er maar twee, nu ineens drie.
Ze doen alle drie hetzelfde, als ik in eentje de camera wat draai, draait hij in de andere twee views net zo.
Bij de instellingen aangeven dat de betreffende viewports wat anders moeten laten zien reageert hij niet op. Als ik zeg dat een van die drie m'n perspective moet laten zien doet hij dat, maar veranderd het huidige perspective view in een kloon van die andere twee (wisselt dus eigenlijk van plaats).
Ik snap er niks van, enig idee wat ik over het hoofd zie?

Ah, heel wat google werk later ben ik er achter dat het een vaker voorkomend probleem is, waar niemand echt een rede voor lijkt te hebben.
Handmatig de Transform Attributes opnieuw invoeren verhelpt het probleem (ook als die instellingen nog goed stonden). Vreemd, maar m'n probleem is opgelost *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Spike_wolf op 11-01-2011 21:32 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Spike_wolf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:30:
Het vervelende met refferenties voor dit ding is wel dat het materiaal dat te vinden is allemaal heel klein en van slechte kwaliteit is, en daarbij komt ook nog eens dat er in de serie meerdere real life modellen van dit ding gebruikt zijn die allemaal nèt een beetje anders zijn hier en daar. Maakt het ook heel frustrerend als je net een stuk goed in elkaar hebt zitten, dan een foto bekijkt en ziet dat het compleet anders zit :o Ga je toch even aan jezelf twijfelen :+
Precies de reden waarom er geen nauwkeurige replica's van Starwarshelmen e.d. te vinden zijn: ze zijn in iedere film weer net even anders, plus dat ze verschillende modellen hadden voor close-up, afstand etc. Je moet er dus maar een beetje artistieke interpretatie op loslaten.

Wel heel des Plato's trouwens, de idee van een Thunderbirdsraket _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Dat heb ik dus meegemaakt met mijn Stormtrooper helm. Sjezus wat was dat een ramp zeg. Allemaal subtiele verschilletjes. Uiteindelijk referentiefoto gepakt, en maar genoeg beelden bekeken en daaruit een soort 'algemene' versie gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
apNia schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:15:

[...]

Ik vind z'n tutorials altijd erg leuk om te bekijken. Z'n accent is echt geweldig. Hij is ook verkozen tot mudbox master van het jaar en z'n video's zijn een erg goede bron voor inspiratie en technieken.

Ik was een tijdje terug helemaal zbrush verslaafd. Maar nadat ik het een half jaar niet aan had geraakt kon ik er opeens niet meer mee overweg. Ik ben dus toen mijzelf gaan dwingen om mudbox te gebruiken en ik moet zeggen dat het best fijn is. De brushes zijn wel heel wat minder, maar meestal gebruik ik alleen de standaard en wax brush.

Ik sculpte voorheen hoofden rustig van subdivision 0 tot en met 6 op een sphere. In de lagere subdivisies blockte ik dan de grotere hoofd kenmerken uit en daarna stap voor stap detailleren en een subdivisie hoger gaan. Toen ik in de lecture Wayne vanaf het begin naar subdivisie za 6 springen probeerde ik dat ook. In mudbox is het echt makkelijk om een chaotische gedetailleerde mesh te fixen.

Hier een alien wat ik onlangs binnen een half uur had gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.remuno.nl/3d/sculpts/alien.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Yanik > Ik ben al tijdje weg van Mudbox, hoop dat het de nieuwe standaard wordt ;)
Vind het echt een breeze vergeleken bij ZBrush (die idd wel wat completer is).

Polygunz > Te gek ! Heel erg bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door apNia op 12-01-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hmmm...Mudbox klinkt heel erg interessant :) binnenkort maar eens kijken of ik het ook een "breeze" zal vinden :+

Zelf ondertussen ook weer bezig geweest met een simpel ideetje.. Waarschijnlijk al tig keer uitgevoerd, maar dat maakt even niet uit :D

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2011/012/4/0/3d_pixel_mario___preview_by_forgotten_sins-d36zxic.jpg

Ik zit alleen nog even in mijn maag met de wijze waarop ik dit moet gaan renderen..of liever gezegd, wat de environment moet gaan worden. Sphere met HDRI er op... 3-point lighting oid? Tips worden gewaardeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nico, dat idee is idd al duizend keer eerder uitgevoerd, maar ik blijf het altijd leuk vinden :P
Wellicht dat je er een leuke wallpaper van kunt renderen als je klaar bent O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Zeker zeker, deze is zelfs al in 1920x1080 verkrijgbaar via mijn deviant :P gewoon..omdat het kan. Ik wil ook een reeks gaan maken van allerlei verschillende retro game characters ;) Dus ik ben nog een beetje op zoek naar hoe ik het aan ga pakken qua belichting etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wat is je deviantID? wil best eens een kijkje nemen :)
Weet je al welke characters je allemaal wil gaan maken?

Hier weer een WIPje van mijn kant:
TB3 WIP 07
klikbaar

Ja de belichting laat een hoop details weg vallen, maar die belichting is nog niks aan gedaan.

Nu beginnen aan UVen van de omgeving :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
Hier nog mensen met een eenmanszaak en ervaringen daarmee? Ik heb moeite met het vinden van een baan, en kan misschien straks een paar maandjes als eenmanszaak wat opdrachtjes doen om bezig te blijven. Hoor graag wat jullie ervaringen daar mee zijn :)

Mocht ik een baan vinden, start ik die eenmanszaak misschien nog wel, om af en toe wat bij te klussen.

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 13-01-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

Ik ben momenteel zelfstandig in bijberoep.
Eigenlijk zelden opdrachten, maar zo af en toe wat extra is mooi mee genomen. Het probleem met zelfstandig bezig zijn is in eerste instantie aan (terug kerende) klanten te raken.
Ik heb wel geen benul hoe dat in Nederland werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Spike_wolf schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:50:
Wat is je deviantID? wil best eens een kijkje nemen :)
Weet je al welke characters je allemaal wil gaan maken?

Hier weer een WIPje van mijn kant:
[afbeelding]
klikbaar

Ja de belichting laat een hoop details weg vallen, maar die belichting is nog niks aan gedaan.

Nu beginnen aan UVen van de omgeving :)
forgotten-sins.deviantart.com :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
D-rez schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:06:
Eigenlijk zelden opdrachten, maar zo af en toe wat extra is mooi mee genomen. Het probleem met zelfstandig bezig zijn is in eerste instantie aan (terug kerende) klanten te raken.
Zoiets zal het bij mij ook wel op uitdraaien denk ik ja. Idd klanten vinden lijkt me lastig, of je moet zorgen dat ze je vinden op de 1 of andere manier, beetje reclame maken. Hoe ben je uberhaupt aan de klanten die je had gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Netwerken. Beste reclame is mensen aanspreken op beurzen, verjaardagsfeesten etc. Hoewel dat bij jou branche misschien iets lastiger zal liggen?
Zelf ben ik daar helaas ongelooflijk slecht in. Reclame maken via adwords of zo helpt ook praktisch niet als je nog heel klein bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiimm123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-04 21:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 18:51

Knaak

It's me, Mario!

Erg vet inderdaad, tijdje terug al voorbij gekomen op mycrysis. Hij kreeg zelfs te kans om dit als sollicitatie op te sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Vette platen inderdaad! :O Goed spul :+

[off-topic]@MOAW; ouwe lurker :P[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-05 11:33
MOAW schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Erg vet inderdaad, tijdje terug al voorbij gekomen op mycrysis. Hij kreeg zelfs te kans om dit als sollicitatie op te sturen. :)
sterker nog, hij werkt er nu al 4 maanden, dit is echt niet normaal meer, als je ook kijk bij de wireframes, super high poly, maar er zitten geen rare dingen in ofzo, het is gewoon helemaal clean. Belichting en textures ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

LeVortex schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:21:
sterker nog, hij werkt er nu al 4 maanden, dit is echt niet normaal meer, als je ook kijk bij de wireframes, super high poly, maar er zitten geen rare dingen in ofzo, het is gewoon helemaal clean. Belichting en textures ook perfect.
Het is wel heel druk, maar dat durf ik bijna niet te zeggen, want het is verder wel echt heel mooi gemaakt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Topicstarter
D-rez schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:06:
Idem, zelfstandige zonder werkervaring is alleen wel erg lastig omdat je eigenlijk geen productie ervaring hebt en de valkuilen niet weet of hoe je de boel moet plannen en wat er bij komt kijken.

In de afgelopen 5 maand heb ik altijd wel een klus gehad maar niet genoeg om van te leven, maar ik doe er dan ook totaal geen moeite voor eerlijk gezegd :P

Ik heb connecties opgebouwd bij m'n vaste baan en ik verbaas me er over hoe vaak ik benaderd word voor offertes/klusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiimm123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-04 21:44
LeVortex schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:21:
[...]

Waar zijn die wireframes dan?
Ik kan ze niet vinden!
*EDIT* Laat maar, ik heb ze al(alleen van een studeerkamer).

[ Voor 6% gewijzigd door ppiimm123 op 14-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

ppiimm123 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:45:
[...]

Waar zijn die wireframes dan?
Ik kan ze niet vinden!
*EDIT* Laat maar, ik heb ze al(alleen van een studeerkamer).
Deze wire staat er ook tussen, beter kijken en lezen ;)
http://madmaximus83.deviantart.com/gallery/#/d2hgqfd

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
apNia schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:15:
ik ken niets van mudbox, maar heb toch gekeken uit interesse voor de software. En in part 2 begint hij precies over relatie's tussen man en vrouw te praten dacht ik hahahaha :D en op 2:48 slaat hij bijna zijn pc kapot. Hilarisch man+ accent :p

[ Voor 6% gewijzigd door JSS540 op 16-01-2011 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Ik zou graag eens een minion uit Despicable me namaken, maar dan echt wel goed. Je vind er enorm veel slechte op het internet. Er zijn een paar dingen die ik mij afvraag over hun vorm.
Hun ogen, als je kijkt naar videobeelden is het precies of de ogen enorm dicht bij het glas zitten, en dus echt een serieus eind uitsteken. Nu vond ik dit fimpje:
YouTube: Despicable Me - Teaser Trailer #3
en hier kan je zien dat de ogen helemaal niet uitsteken (op 52 seconden). Ofwel hebben ze dit ene model specifiek aangepast voor dit stukje, want overal in de film lijkt het alsof de ogen echt uitsteken als je probeert door de bril te kijken.
hier een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2wqz8zn.jpg
([url="[img=640,400]http://i53.tinypic.com/2e3qqlg.jpg[/img]"]int groot[/url])

Verder vraag ik me af of hun lijf perfect rond is, of dat het eerder een platgedrukte cilinder is, zodat ze platter zijn vanvoor en vanachter?

Ook over de bril kan ik het maar niet eens geraken met mezelf. Het lijkt alsof de bril perfect recht is en niet gevormd is naar het lichaam maar dat het lichaam gevormd is naar de bril. Of zou de bril aan het uiteinde toch iets "dieper" vallen en zo nauwer aansluiten? Het lijkt niet zo vind ik.

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
Wat ik zo kan zien is het meer een soort uitgerekte kubus met afgeronde hoeken. Dan kan het idd kloppen dat de bril recht is, omdat ie nog precies op het rechte deel van de voorkant zit.

Dat de ogen zo dicht op het glas zitten kan ook komen door een bepaald lens effect in het glas zodat ze groter lijken. Daarbij vind ik ze toch best een aardig eind uitsteken in dat filmpje ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:20
L i m a schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:37:
Ik zou graag eens een minion uit Despicable me namaken, maar dan echt wel goed. Je vind er enorm veel slechte op het internet. Er zijn een paar dingen die ik mij afvraag over hun vorm.
Hun ogen, als je kijkt naar videobeelden is het precies of de ogen enorm dicht bij het glas zitten, en dus echt een serieus eind uitsteken. Nu vond ik dit fimpje:
YouTube: Despicable Me - Teaser Trailer #3
en hier kan je zien dat de ogen helemaal niet uitsteken (op 52 seconden). Ofwel hebben ze dit ene model specifiek aangepast voor dit stukje, want overal in de film lijkt het alsof de ogen echt uitsteken als je probeert door de bril te kijken.
hier een voorbeeldje:
[afbeelding]
([url="[img=640,400]http://i53.tinypic.com/2e3qqlg.jpg[/img]"]int groot[/url])

Verder vraag ik me af of hun lijf perfect rond is, of dat het eerder een platgedrukte cilinder is, zodat ze platter zijn vanvoor en vanachter?

Ook over de bril kan ik het maar niet eens geraken met mezelf. Het lijkt alsof de bril perfect recht is en niet gevormd is naar het lichaam maar dat het lichaam gevormd is naar de bril. Of zou de bril aan het uiteinde toch iets "dieper" vallen en zo nauwer aansluiten? Het lijkt niet zo vind ik.
hmzzz ik zie de ogen juist wel uitsteken waar precies de bril overheen past... en met de ior waarde van het glas te spelen moet je dit effect wel kunnen benaderen. Of ik moet even m'n bril opzetten....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Eerste WIP met textures:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZL0zJircHyMstq06sGAkQZsB/full.jpg
Nu eerst maar eens naar verlichting kijken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tip:
Maak eerst je textures goed af, belichting komt later wel. Je zal toch je textures en materials wel een beetje op je belichting aan moeten passen. Maar zorg in eerste instantie dat je maar 1 ding tegelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nou het probleem is dat die standaard verlichting alles er ontzettend flets uit laat zien. M'n files zien er netjes uit, maar die brakke belichting maakt er echt niks van.
Dus ik zat er aan te denken eerst een simpele belichting op te zetten die wat meer in de richting komt van het uiteindelijk doel zodat ik wat beter kan zien hoe en wat.
Vervelende is wel dat Maya erg vaak crasht tijdens het renderen op m'n iMac, dus ik moet nu steeds m'n file saven naar m'n macbook en daar renderen, erg vermoeiend...

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tijdens het texturen zet ik mijn viewports meestal op unlit, en gebruik enkel lamberts, tot aan het opbouwen van de shader. Misschien dat je daar wat mee kunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Thanks, ik zal eens kijken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Trouwens, ik zat eens te denken. Zou het niet tof zijn moesten we een renderfarm achtig iets opzetten met GoT? Ik veronderstel dat de meesten vray gebruiken, voor een vray slave heb je geen licentie nodig :) Dus als iedereen dan met dyndns een account aanmaakt en we zo alle beschikbare servers mooi kunnen oplijsten? Dan kunnen we distributed renderen. Ik persoonlijk zou het zien zitten om als mijn workstation aanstaat men rekenkracht beschikbaar te stellen :) Al is het maar 3 cores, ze helpen zeker :) Wat denken jullie hiervan?

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Denk dat het idee heel mooi klinkt, maar dat er niks van terecht gaat komen. Zeker hier op GoT is voor de meeste mensen 3Den een hobby. Die keer dat er renderpower nodig is is zo incidenteel. Mooi voornemen, maar het heeft nogal wat voeten in de aarde waar denk ik niemand zin in heeft ;)

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 18-01-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Bovendien moet er volgens mij ook een flinke hap data verstuurd worden. Ik denk dat tegen dat alle data ge-upload is naar de "slave", je het al 3x op je eigen bak gerenderd zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384447

L i m a schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:26:
Trouwens, ik zat eens te denken. Zou het niet tof zijn moesten we een renderfarm achtig iets opzetten met GoT? Ik veronderstel dat de meesten vray gebruiken, voor een vray slave heb je geen licentie nodig :) Dus als iedereen dan met dyndns een account aanmaakt en we zo alle beschikbare servers mooi kunnen oplijsten? Dan kunnen we distributed renderen. Ik persoonlijk zou het zien zitten om als mijn workstation aanstaat men rekenkracht beschikbaar te stellen :) Al is het maar 3 cores, ze helpen zeker :) Wat denken jullie hiervan?
Leuk plan... Alleen gaat dat niks worden (lees: je moet er te veel moeite voor doen). Ten eerste alle plugins die alle gebruikers gebruiken binnen de farm moeten op elke computer geinstalleerd staan. Dan komen de textures/maps, die moeten centraal opgeslagen zijn en voor iedere gebruiker buitenaf bereikbaar zijn.

Wat betreft data verbruik, ik geloof niet dat dat niet een probleem zal worden als er geen plugins/maps worden gebruikt. VRay versnipperd de renderdata voor verschillende computers binnenin de render-pipeline. Dat betekend volgens mij dat de gehele scene niet verstuurd hoeft te worden naar alle slaves. Hij verstuurd dus hele kleine pakketjes data naar alle slaves. Ligt er trouwens aan hoe groot je bucket is. Maar hoe kleiner bucket, hoe kleiner het pakketje.

Dus voor grijswaarden renders gaat het wel redelijk goed werken, met textures wat minder, zeker voor degene die een wat langzamere internetverbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lima

Lima

Techno>Music

Het is idd wel moeilijk realiseerbaar. Maar als je bv je je textures op dropbox zet, dan heb je toch een snelle mirror? Of stuurt de master niet het http pad door maar verzend het effectief de textures via zijn connectie?
En de plugins, ik wist niet dat er zoveel mensen externe plugins gebruikten. Helaas :P Het was maar een wild idee :)

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
De Hupie schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:15:

Ik zie dat je een simpele skylight gebruikt, maar ik denk dat de sky portal een skylight environment map verwacht wanneer je "color source" op "use skylight" hebt staan. Zonder een environment doet de portal niets.
Wanneer je het simpel wilt houden raad ik je aan om een daylight system te maken ipv een simpele skylight, met daarbij een physical sky environment map.
Ik zit eerlijk gezegd nog steeds met dit probleem. Zowel de skyportal als de skylight lijken wat te doen want als ik de een of de ander weghaal, verandert de belichting in de scene. De belichting is momenteel ook precies zoals ik (en de klant) hem wil hebben dus ik wil geen extra uren stoppen in iets wat al goedgekeurd is. Het enigste wat ik wil is dat je door de skyportal kunt kijken zodat ik top view renders kan maken met dezelfde belichting. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384447

De Hupie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:41:
[...]

[...]

Ik zit eerlijk gezegd nog steeds met dit probleem. Zowel de skyportal als de skylight lijken wat te doen want als ik de een of de ander weghaal, verandert de belichting in de scene. De belichting is momenteel ook precies zoals ik (en de klant) hem wil hebben dus ik wil geen extra uren stoppen in iets wat al goedgekeurd is. Het enigste wat ik wil is dat je door de skyportal kunt kijken zodat ik top view renders kan maken met dezelfde belichting. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?
Ik neem aan dat je camera's gebruikt voor je renders?
Zo ja, dan kan je een camera als topview gebruiken en vervolgens clipping aanzettten. De verte-stand is oneindig, en de dichtbij stand zet je net onder je skylight. Dan renderd hij het tussen die twee punten ;)

Krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://archicad-talk.graphisoft.com/files/top_view_perspective_render_149.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Hupie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:41:
[...]
Ik heb dezelfde setup als jou gemaakt en bij mij kan ik wel gewoon door de Sky Portal heen kijken. Enige verschil tussen jouw screenshot en mijn (standaard) setup is dat bij mij de "Glossy Reflections" en "Glossy Refractions" op default staan. Op jouw screenshot staan deze uit zag ik.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
Scipionyx schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Ik heb dezelfde setup als jou gemaakt en bij mij kan ik wel gewoon door de Sky Portal heen kijken. Enige verschil tussen jouw screenshot en mijn (standaard) setup is dat bij mij de "Glossy Reflections" en "Glossy Refractions" op default staan. Op jouw screenshot staan deze uit zag ik.
Bedankt! Dit was het! Ik had in een nieuwe scene ook eenzelfde lightsetup gemaakt en in deze scene was de sky portal wel doorzichtbaar. Blijkbaar zorgt het uitstaan van de reflection en refraction voor een zwarte sky portal :S .

Melcindomien ook bedankt voor de alternatieve oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:44
De Hupie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Bedankt! Dit was het! Ik had in een nieuwe scene ook eenzelfde lightsetup gemaakt en in deze scene was de sky portal wel doorzichtbaar. Blijkbaar zorgt het uitstaan van de reflection en refraction voor een zwarte sky portal :S .

Melcindomien ook bedankt voor de alternatieve oplossing!
Je kan ook de compositing tag proberen, staat volgens mij een checkboxje 'seen by camera' oid bij, kan je eens proberen uit te zetten.

De rest kan je dan aan laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

* Spike_wolf is weer even aan het spelen geweest:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HTEm5ViA2wrwvZ1epbfbtnb3/full.jpg
Op de plek van die lichtplekken op de muren komen nog gemodelleerde lampen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik vind hem zo wel wat donker. Is het vijf uur, iedereen is naar huis? :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hij is wel wat 'te' inderdaad. Ik wil hem wel wat aan de donkere kant hebben omdat hij natuurlijk in een diepe bunker staat waar weinig natuurlijk licht binnen komt, maar hij mag wel een stuk lichter idd :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
misschien gaaf als je het zo belicht dat het lijkt als het dak van die silo een stukje open staat, moet je toch mooi contract mee kunnen krijgen met dat idee denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:02
Spike_wolf schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:49:
* Spike_wolf is weer even aan het spelen geweest:

[afbeelding]
Op de plek van die lichtplekken op de muren komen nog gemodelleerde lampen.
Ik vind em echt heel erg vet! Ik ben benieuwd naar de rest (van de Thunderbirds :+ ) als je deze ook nog gaan maken. Maar inderdaad wat lampjes/spots erbij is een erg goed idee, ik denk zeker dat het nog meer sfeer aan de scene zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Schuey schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:40:
misschien gaaf als je het zo belicht dat het lijkt als het dak van die silo een stukje open staat, moet je toch mooi contract mee kunnen krijgen met dat idee denk ik :)
Met dat idee heb ik inderdaad ook even zitten spelen, een lichtstreep naar binnen laten vallen inderdaad, het probleem daarmee is alleen dat deze silo voor zover ik weet geen dak heeft. Ik kan me niet herinneren dat we dat ooit gezien hebben. TB1 heeft natuurlijk dat zwembad wat opzij schuift, maar bij TB3 zien we niks, die komt gewoon door dat gebouwtje vliegen.
Dus zo'n overduidelijker lichtval maken doet dan weer een beetje afbreuk aan de authenticiteit denk ik. Hoewel het wel meer sfeer en speelsheid geeft.. nog even over nadenken maar :)
CrystalViriS schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:35:
[...]

Ik vind em echt heel erg vet! Ik ben benieuwd naar de rest (van de Thunderbirds :+ ) als je deze ook nog gaan maken. Maar inderdaad wat lampjes/spots erbij is een erg goed idee, ik denk zeker dat het nog meer sfeer aan de scene zal geven.
TB1 komt sowieso hierna, en TB2 wil ik eigenlijk ook doen, maar dat kost allemaal een hoop tijd, dus wellicht dat ik tussendoor eerst wat anders doe en daarna pas door ga. Maar 1 en 2 staan zeker op de planning :D

Humankind… be both.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!