darkpluisje schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:55:
[...]
De basistools van max schijnen inderdaad wel wat makkelijker te zijn, maar zou sowieso met allebei jezelf iets als roadkill of unwrapUv aanleren, hoewel ik zelf snel uven ook het liefst nog in maya doet.
Ik snap alleen niet helemaal wat je probleem is? Misschien een screen erbij, dan kan ik je wel verder helpen.
Roadkill kwam ik al meer tegen als zijnde een goede tool idd, maar die kan ik nergens voor OSX vinden, of kijk ik daar gigantisch over heen?
M'n beschrijving was misschien wat verwarrend idd, zal eens kijken of ik een screenie kan maken zo.
[Edit]
Okay even simpel voorbeeldje:

Een standaard kubus, de middelste faces aan die kant geselecteerd en geextrude, en daarna nog eentje omhoog geextrude.
De standaard uv map die je krijgt zie je ernaast. De kubus uitgevouwen, maar de stuken die geextrude zijn zijn er gewoon bovenop gegooid.

Hier het betreffende stuk geselecteerd, je ziet in de UV map dus eigenlijk alleen de 'voorkant' de faces aan de zijkant zie je op de uvmap alleen als streepjes.
Bij max heb je de 'flatten' functie. Dan ziet hij dat blok ervoor en dat dat niet in die uvmap past en zet hij ze er zelf naast, zo uitgesneden dat de grote stukken wel zo veel mogelijk aan elkaar blijven zitten.
In Maya kan ik dus zo'n functie niet vinden, ben ik nou genoodzaakt om die stukken handmatig los te snijden en ernaast te gooien?
Dat is in dit voorbeeld model niet zo'n ramp, maar dat gaat me een hoop tijd kosten in andere modellen.
[
Voor 47% gewijzigd door
Spike_wolf op 01-01-2011 18:07
]