[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 179.634 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-05 19:40
Zelf ben ik nog maar een beginneling met 3Dmax, en ik ga ook zeker de tutorials van Oogst eens even goed bekijken. Zitten zo op het eerste gezicht dingen heel wat dingen tussen wat goed bruikbaar is ;).

Ik weet niet of dit al eerder gemeld is, maar de startpost is wel een beetje vol met dode links.. Beetje jammer voor zo'n mooi topic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rann op 14-12-2010 10:51 . Reden: Vraagje weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ja, dat is al een paar keertjes eerder gemeld ;)

Misschien moet het maken van een nieuw topic toch maar eens worden doorgegeven aan een nieuwe topicstarter... -O-

Bestanden (in psd-vorm) voor zo'n ts zijn overigens nog beschikbaar, dus mocht de betreffende persoon daar gebruik van willen maken: DM is het antwoord!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Aangezien vooral architectuur mij interesseert qua 3D ben ik mijn kot in Gent eens aan modelleren :p Het duurde een tijdje voordat'k alles weer onder de knie had en de render instellingen (betekenis) weer ongeveer wist. Alvast een bureaukastje (Ikea jonas serie) gemaakt op schaal, nog geen materials

Vray: 3minuten
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/8vpx94.jpg

(Redelijk veel artifacts, misschien toch best op high of very high laten renderen...)

Maxwell render: 45min15s :/
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/faokna.jpg

maxwell is echt zoooo realistisch in grotere scene's, maar dan heb je echt wel een octacore pc met 16gb ram ofzo nodig en ik moet het momenteel doen met nog een dual core laptop met 4gb ram :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:47
45 mins? Hoe veel poly's is dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Fijn bureau dat!

Die rendertijden zijn volstrekt onnodig lijkt me... dit moet (in een biased renderer) zelfs met uitstekende belichting toch wel in een paar tellen te doen zijn.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
apNia schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:36:
45 mins? Hoe veel poly's is dat ding?
heel weinig, maar weet niet precies hoe ik ze moet tellen in 3ds max. Gebruik wel een hdri als sky en om licht te maken. Maxwell heeft een sample level van 25,0 (op een website zeiden ze dat dit een goeie waarde is voor still images), en de tijd best op 1440min (24uur) zetten en je kan stoppen op gelijk welk moment wanneer de kwaliteit deftig wordt, bij mij na 45min. Heb wel al snellere resultaten gehad (rond de 10min) maar met wat meer ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
als je in je viewport op 7 drukt dan zou er een tellertje in beeld moeten komen ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243552

Het verbaast mij vooral dat ook Vray er 3 minuten over doet, dat moet toch veel sneller kunnen voor zo'n simpel ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Lourini schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:51:
als je in je viewport op 7 drukt dan zou er een tellertje in beeld moeten komen ;)
2955 poly's :) 't is een simpel object dus zou niet lang moeten renderen. Ben nog eens bezig met maxwell zo kort mogelijk te laten renderen, en nu geeft maxwell al een deftig resultaat in 2min :p Kheb mijn sample rate wat verlaagd van 25 naar 15, tzijn toch geen final renders nu hé

edit: ben nu eens aan het renderen met Vray.
instellingen:
scene: 1 vrayplane, 2 vraylights met multiplier 11, en 1 grijs material voor alles.
render op 525x600

* default lights off
(* een hdri sky van Dosch design in mijn environment settings, multiplier op 2,5
>> renderen met hdri duurt veel te lang, vervangen door gewone blauwe environment)
* Image Sampler: Adaptive DMC (min subdivs: 1, max: 4)

* Primary bounces: irradiance map (multiplier 1,0)
* Secondary bounces: light cache (multiplier 1,0)

* Irradiance map: HSph subdivs 40; interp. samples 20; preset: medium
* noise threshold op 0.001

resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2mg1kxe.jpg

Het resultaat & tijd mogen er nu wel zijn :) Het is vooral door de HDRI image dat het zolang duurt. Als iemand nog tips heeft om die settings te tweaken. Ik heb bv. nog artifacts aan de rand van het bovenoppervlak :)

[ Voor 52% gewijzigd door JSS540 op 14-12-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dat is al een stuk redelijker. Die Dosch skies hebben volgens mij een nogal hoge resolutie, misschien is dat het probleem.

Verder zou ik eerst verder werken voor je de render settings gaat tweaken ;)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
Wat bij vray nog wel eens heel erg wil helpen is om 2 HDRI's te pakken. 1 High Res voor de reflecties en een Low Res voor de belichting. Uiteraard wel van hetzelfde plaatje ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik ben gigantisch fan van unbiased render engines als Maxwell en Fryrender, maar werk nu noodgedwongen met Vray vanwege de render-to-texture functie voor een real-time project.

Ik ervaar zelf dat het gebrek aan snelheid bij deze ubiased render engines te verwaarlozen is vergeleken met de optimalisatie en tweaking die nodig is in bijvoorbeeld Vray.

We zouden eens een 3Dsoftware/render poll moeten organiseren hier in dit forum. Ben wel benieuwd waar de meeste mensen nu mee 3d'en en met name renderen. Het is tevens een leuke manier om andere software te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
John hoe werkt dat eigenlijk met image sequences? Daar ga je niet elk frame op de stop-knop drukken. Ga je dan 1 frame uitrenderen, zeg je dan "OK dit is goed genoeg" en gebruikt ie die gegevens om een proximity vast te stellen? Hoe gaat dat in z'n werk bij unbiased renderers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
Yes, in feite geef je vooraf het aantal minuten op dat per frame besteed mag worden door de renderer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik gebruik momenteel V-ray. Voor mijn doeleinden werkt het na behoren, heb alleen geen enkel idee nog hoe ik die settings kan tweaken.

Modellen importeer ik uit SolidWorks d.m.v. .STL files.

Laatste drie renders;

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3Z2j460c1H3A3h2z3H0c/render1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/061S0a1b1v3b2C2T143T/render3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1q331V0Y3O190Q2G1V0B/render2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379932

Domme vraag maarehm. Ik heb een "probleem" ontstaan na een bevel. Zoals je ziet zit er een gat in mijn object. Het is echter geen gat (2de screen) er zitten wel degelijk faces. Ook de normals (zoals te zien op 2de screen) zitten goed. Dit is ontstaan na een bevel. Met een bevel van 1 segment gebeurt er niets maar k wil er 3 en dan ontstaat dit gat xD. Ik heb de history van het object al gedelete en alles maar het mag niet baten. Iemand een idee wat ik fout doe? Zal wel iets makkelijks zijn maarja.

edit: materiaal er opnieuw opgooien hielp

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 379932 op 15-12-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Misschien wat offtopic, maar misschien dat hier iemand het weet.

Ik heb een AutoCAD file, maar zoals jullie misschien wel weten heeft autocad nu niet zo'n goeie render tools.. Ik heb vroeger al gewerkt met C4D en dat beviel me wel dus ik zou het daar graag mee renderen..

Nu heb ik al zitten zoeken enzo, naar het schijnt zou je .dwg files kunnen importen, maar m'n C4D geeft telkens aan dat het bestand niet wordt ondersteund.. De architectuur plugin kan ik momenteel ook niet downloaden, moet namelijk 3G gebruiken als internet..
Nu, ik heb een .dfx geimporteert, dat is gelukt, maar er staan enkel lijntjes, geen vlakken dus.. Het staat er wel in 3D. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is om deze vlakken rap op te vullen?

Verder nog even een vraagje over de plugin voor mensen die het kennen, is het dan mogelijk om vanuit je render in C4D een viewport te maken? (Volg architectuur en we moeten een gebouw presenteren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

petrr schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:49:
Ik gebruik momenteel V-ray. Voor mijn doeleinden werkt het na behoren, heb alleen geen enkel idee nog hoe ik die settings kan tweaken.

Laatste drie renders;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat een detail zeg :9~ en wat een mooie belichting. Lijkt net echt!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-04 17:19

D-rez

dexels

@JelmerHT
probeer je bestand eens op te slaan als een ACAD2000 dwg.

@Petrr
heel mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-Rez, ACAD2000 zie ik niet staan.. Dit zijn de mogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d08d41cb8e15/4d08d41cb537e-acadoptions.thumb.jpg

Heb de Autocad2000/LT2000 wel geprobeert, maar dan importeert hij hem niet in 3D..

Dit is overigens het resultaat als ik de R12(aangevinkte) selecteer om te exporten:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d08d4ad50192/4d08d4ad42ab6-C4DImport.thumb.jpg
En in Autocad is het dus opgevuld:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d08d4daf1353/4d08d4dad9c49-ACADPreview.thumb.jpg

Ik kan natuurlijk ook 3DS max gaan gebruiken, maar zit momenteel op OSX en daar is 3DSMax nog niet voor.. Heb wel een VM met Windows maar zou het liever eerst natuurlijk eerst via C4D proberen aangezien ik wat ervaring hier mee heb.. Heb ook al lopen zoeken voor Vray maar die vind ik niet zo direct voor autocad op mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Bedankt D-rez en Guillome, ben er nog druk mee bezig dus het uiteindelijke resultaat zal ik ook wel even posten. Dit is de volledige assembly:

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2R2W1n1x0N263H0j0G33/render3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2V1z0t123x3S1B2R3B2f/Exploded1.jpg

Jelmer zijn dat de enige export mogelijkheden van AutoCad? Ik werk zelf ook op een Mac, maar voor CAD kan ik je maar 1 ding aanraden: Bootcamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:47

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

petrr schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:04:
Jelmer zijn dat de enige export mogelijkheden van AutoCad? Ik werk zelf ook op een Mac, maar voor CAD kan ik je maar 1 ding aanraden: Bootcamp.
:? AutoCAD voor Mac werkt anders prima, geen gezeur mee. Ik heb Windows echt niet meer nodig voor CAD werk hoor.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Prachtige renders petrr _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Spike_wolf schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:16:
[...]

:? AutoCAD voor Mac werkt anders prima, geen gezeur mee. Ik heb Windows echt niet meer nodig voor CAD werk hoor.
Als je alleen met AutoCad werkt zal dat inderdaad best te doen zijn, in dat geval is mijn reactie inderdaad een beetje misplaatst. Werk zelf met een stuk of 5 pakketten, waaronder Solidworks, Moldfow en Ansys. De intergratie tussen deze software werkt momenteel (helaas) nog beter op Windows. En sommigen zijn inderdaad al voor mac beschikbaar, maar telkens switchen is ook niet alles.

Thnx apNia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Zeg petrr, ik heb wel eens geprobeerd SolidWorks modellen te importeren naar 3Ds Max, maar eigenlijk wordt dat altijd lelijk... Hoe heb jij je export settings staan in SolidWorks en je import settings in 3Ds Max?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

petrr schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:17:
[...]

Als je alleen met AutoCad werkt zal dat inderdaad best te doen zijn, in dat geval is mijn reactie inderdaad een beetje misplaatst. Werk zelf met een stuk of 5 pakketten, waaronder Solidworks, Moldfow en Ansys. De intergratie tussen deze software werkt momenteel (helaas) nog beter op Windows. En sommigen zijn inderdaad al voor mac beschikbaar, maar telkens switchen is ook niet alles.

Thnx apNia
Ah op die fiets :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
DP Kunst schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:25:
Zeg petrr, ik heb wel eens geprobeerd SolidWorks modellen te importeren naar 3Ds Max, maar eigenlijk wordt dat altijd lelijk... Hoe heb jij je export settings staan in SolidWorks en je import settings in 3Ds Max?
Deze tutorial gevolgd ooit. Kijk het importeren werkt niet ideaal, zeker niet als je alles gaat scalen en roteren en daarna nog parts moet importeren. Maar tot nu toe nog niks beters tegen gekomen..

http://www.cadmonkey.com/tut8.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16
Sodeknetters, zaterdag 3 sollicitaties verstuurd, nu al 2 afwijzingen, ze hebben gewoon niemand nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Wees blij dat je uberhaubt te horen krijgt dat ze je niet hoeven. Hier in België is het de gewoonte (zowel bij vacatures als open sollicitaties) je van geluk mag spreken dat ze je op de hoogte houden/brengen.

Maar tis natuurlijk een bummer voor jouw... succes met het zoeken van je droom job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D-rez schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:30:
Wees blij dat je uberhaubt te horen krijgt dat ze je niet hoeven. Hier in België is het de gewoonte (zowel bij vacatures als open sollicitaties) je van geluk mag spreken dat ze je op de hoogte houden/brengen.

Maar tis natuurlijk een bummer voor jouw... succes met het zoeken van je droom job.
Dat is over de rest van de wereld net zo hoor.
Van de honderd sollicitaties die ik de afgelopen maanden verstuurd heb heb ik wel 20 antwoorden gehad ofzo.. van de rest hoor je gewoon helemaal niets :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Waren er laatst niet 2 nederlandse ontwikkelaars die op de fles waren gegaan? die lui zitten mogelijk nu ook allemaal te solliciteren... ;(

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16
Stalllone schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:12:
Waren er laatst niet 2 nederlandse ontwikkelaars die op de fles waren gegaan? die lui zitten mogelijk nu ook allemaal te solliciteren... ;(
Kopt, op stage kwamen de eerste sollicitaties al binnen voordat publiekelijk bekend werd dat ze failliet gingen zelfs :P
Spike_wolf schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:57:
[...]

Dat is over de rest van de wereld net zo hoor.
Van de honderd sollicitaties die ik de afgelopen maanden verstuurd heb heb ik wel 20 antwoorden gehad ofzo.. van de rest hoor je gewoon helemaal niets :/
Helaas, jammer, zeker als je nog een beetje hoop hebt om bij dat ene vette bedrijf aan de slag te kunnen, bah!

Achja, ik ben ook express vrij vroeg, heb ' pas' in Maart een baan nodig, maar kan geen kwaad nu al te beginnen met zoeken merk ik al :X
D-rez schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:30:

Thx, heb ik nodig :)

[ Voor 61% gewijzigd door Schuey op 15-12-2010 22:46 ]

• JSS540
Ik zit een beetje vast met mijn huidige model. 'k Heb nog niet zo veel ervaring en inzicht qua modelling. Ik ben een kleine indoor scene aan het maken en ik ben momenteel bezig aan een radiator. Als referentie gebruik ik de radiator die hier naast me aan de muur hangt :p, deze lijkt ongeveer op deze van op google. Alleen heeft mijn radiator bredere en hogere afmetingen ;)

Ik heb de helft van de radiatorplaat gemaakt uit een box waar ik wat edges en dan wat polygons verschoven heb zodat je reliëf krijgt. Hoe maak je die kleine overgang van de vlakke rand naar dat ander vlak nu smooth? Als ik een turbosmooth of meshsmooth modifier toepas moet ik toch wel erg veel edges chamferen om de rechte strakke buitenlijnen te bewaren?

En ook zou ik graag weten wat de snelste manier zou zijn om al die instulpingen in de plaat te maken? Is er een manier om dit 1 keer te doen? Ik wil alles zo realistisch mogelijk maken :D

Om werk te besparen heb ik alvast mijn eerste helft laten mirroren (en ook de binnenkant is een plaat identiek als de buitenkant dus een tweede mirror nog)

Volledig deel (met mirrors aan):
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2nrlsy_th.jpg

Bewerkbaar deel:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/29xc3o9_th.jpg

renderdetail:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2rcppnd_th.jpg

renderdetail side:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1zg3g50_th.jpg

edit: normaal is de rendertijd veel lager dan 2min hoor, maar ik kreeg die vlekken niet goed weg dus heb ik de irradiance map maar onmiddelijk op high laten renderen, maar er zijn ng altijd wel wat vlekken

[ Voor 5% gewijzigd door JSS540 op 16-12-2010 05:18 ]

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
die instulpingen zou ik gewoon naar binnen toe extruden, paar keer chamferen en dat toch een turbosmooth er over, dan krijg je denk ik het meest realistische resultaat. En de onderdelen zou je kunnen opsplitsen in een middendeel: het stuk met de instulping, en een buitendeel: de afwerking aan de linker en de rechter kant, deze delen kan je dat kopieren met bv een array of iets dergelijks.

Incompl te

• DP Kunst
Volgens mij moet je dan ff dit topic helemaal doorlezen. Geloof dat er laatst nog iemand was die ook met een radiator bezig was. Of anders 1 van de graphics contest topics...

@petrr: thnx, zal eens kijken of ik er iets moois van kan bakken :p.

• JSS540
Zalige tutorial, heb ze allemaal gedownload en ga ze straks eens volgen :) thanks

edit: en DP Kunst had gelijk, in dit topic was er iemand met net hetzelfde probleem :) Ga de tutorials bekijken en dan zijn werkwijze volgen

[ Voor 22% gewijzigd door JSS540 op 16-12-2010 20:18 ]

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-04 07:46
Ik had even een vraagje, hoe kan ik solidworks bestanden openen met 3DS Max? Kan ik dat op één of andere manier converteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
eSCe schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:05:
Ik had even een vraagje, hoe kan ik solidworks bestanden openen met 3DS Max? Kan ik dat op één of andere manier converteren?
http://solidworks.qarchive.org/

Obj export en import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

petrr schreef op woensdag 15 december 2010 @ 12:49:

Heb je daar alleen V-ray voor nodig? Ik vind Photoview aardig, maar als ik dan naar jouw plaatjes kijk zie ik dat het echt stukken beter kan :)

Hoe breng je de diverse materials dan aan? Doe je dat al in Solidworks (en niet zoals met Photoview later pas)?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-12-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Googlelabs komt met Body Browser
Super handig om je lichamelijke klacht te mappen, maar wat dacht je van referentie materiaal.
Zelf nog niet bekeken, maar misschien handig voor diegenen die wel 's met anatomie bezig zijn. :)

Overigens op dit moment bezig om Cinema4D te installeren. Benieuwd wat het programma allemaal kan. Mocht iemand interessante links hebben voor een beginner, let me know! ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
eSCe schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:05:
Ook dat staat in dit topic: petrr in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machtman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-04-2024
Overigens op dit moment bezig om Cinema4D te installeren. Benieuwd wat het programma allemaal kan. Mocht iemand interessante links hebben voor een beginner, let me know! ;)
Wat algemene starter tutorials:
http://cg.tutsplus.com/category/tutorials/maxon-cinema-4d/ http://www.instantshift.com/2009/03/31/80-excellent-cinema-4d-tutorials-and-best-practices/

Greyscale gorilla is ook echt een aanrader! Heel veel handige tips&tricks.
http://greyscalegorilla.com/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor school dan nog maar eens begonnen aan C4D..

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d0b74308afbd/4d0b7430538f6-Schermafbeelding_2010-12-17_om_15.30.08.thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d0b87219e419/4d0b872179635-Schermafbeelding_2010-12-17_om_16.51.02.thumb.jpg

Momenteel bezig met het modellen van de kast, jammer genoeg gaat dit een stuk minder. Zit namelijk vast om de kast z'n typische "kraag" mee te geven, voornamelijk in de afgeronde hoek..
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d0b750cd2634/4d0b750cc4f55-Schermafbeelding_2010-12-17_om_15.34.01.thumb.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 269758 op 17-12-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kom net dit filmpje tegen:

Waar waren ze met die techniek toen ik nog min of meer actief gamede? :D
Wel tof om mee bezig te zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Erg mooie techniek inderdaad. Heeft helaas niet meer zoveel met animeren te maken (als in: skills van een animater). De animater wordt overgenomen door de machine. Dat vind ik wel jammer.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Er was destijds tijdens TED ook zo'n toespraak van een gast die aan 'The Curious Case of Benjamin Button' had gewerkt en daar ook een soortgelijke techniek voor had ontwikkeld.

Het is jammer inderdaad Menesis, maar de tijd heeft uitgewezen dat sommige dingen "onhaalbaar" zijn, zoals overtuigende gezichtsuitdrukkingen.

Sommige dingen kan je beter aan de technologie overlaten. Ik denk dat zat mensen van de klassieke animatie net zo dacht over "ons" toen ze ineens niet-van-echt-te-onderscheiden CGI zagen verschijnen.

[ Voor 8% gewijzigd door apNia op 18-12-2010 12:16 . Reden: link toegevoegd TED ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:40:
[...]

Heb je daar alleen V-ray voor nodig? Ik vind Photoview aardig, maar als ik dan naar jouw plaatjes kijk zie ik dat het echt stukken beter kan :)

Hoe breng je de diverse materials dan aan? Doe je dat al in Solidworks (en niet zoals met Photoview later pas)?
Vray en bijvoorbeeld 3ds Max, materialen breng je in 3ds max aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Lichtelijk off-topic, maar hier een demo van OnLive op de iPad (remote applicaties runnen die in de cloud staan, in feite soort remote desktop, voornamelijk bedoeld voor gamen)

Rond 7:25 begint een stukje waar hij Maya op een iPad runned. Van alles fout in dit filmpje (wie gaat zo'n mooi model maken op een iPad? Maya super hyper computars voor nodig? hoe ga je werken met touch?) maar ik vond het idee echt heel leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Dat is wel erg vet zeg, meteen even een accountje aangemaakt maar mijn internetverbinding is te traag om in hd te streamen, dus dan wil hij niets starten... :(

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339021

Hey mensen!

Ik ben hier nieuw en ik kan wel wat feedback gebruiken en wat ideeën betreft de texture.
alvast bedankt.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img256/3388/50dpvvoorkant.th.jpg
.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img256/3815/94dpvrechterkant.th.jpg
.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagedump.nl/img228/5265/51dpvlinkerkant.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Ik heb hier een scene van Evermotion Archinteriors volume 12 open staan in 3ds max. Ik was nieuwsgierig naar de instellingen van de vraylights en de materialen van de vloer enzo. Nu open ik material editor en die is blanco? Als ik op de vloer klik en naar object properties ga zie ik dat het materiaal "ArchInteriors_12_06_floor" noemt. Maar aangezien de material editor blanco is, kan ik nergens deze bewerken. Iemand een idee hoe ik dit materiaal kan bewerken?

// dit heb ik ondertussen al gevonden. Als ik een nieuwe materialslot open doe, kan ik tussen verschillende libraries kiezen voor een basismateriaal. En er is ook een tabblad scene materials waar alles instaat dus :)

Maar mijn vraag is nu, hoe los je het op als je een grote scene hebt in 3ds max en je material editor slots volledig volgebruikt zijn. Klinkt waarschijnlijk wel amateuristisch van mij maar kvroeg me dat af ;)

[ Voor 32% gewijzigd door JSS540 op 18-12-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
1) Met de pipet-knop kun je zien wat voor materiaal er op je object zit.

2) Staat in de FAQ. Zie startpost.
Hoe kan ik in 3ds Max meer dan 6x4 materialen krijgen?
Via de materiaal editor zie je alleen de materialen die bewerkt worden. In werkelijkheid kan een scene veel meer bevatten dan alleen die 6x4. In de material library kun je de materialen uit je scene naar de editor slepen.
Is het zo duidelijk? Persoonlijk vind ik dat het wat duidelijker had kunnen worden omschreven.

Je kunt een (willekeurig) material wat je niet meer nodig hebt resetten door deze te selecteren en op het kruisje te klikken. Er wordt dan gevraagd of je deze alleen in je material editor of in je material editor en in je scene wilt resetten.
Als je voor de eerste kiest dan krijg je dus een standaard material die je kunt bewerken. Op deze manier heb je dus meer dan de 24 beschikbare slots (bolletjes). :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 18:51

Knaak

It's me, Mario!

Ik heb 3DsMax maar een half jaar gebruikt, maar dat de slots vol zaten was snel een feit. Ik loste dit vaak op door een multiSub material oid te gebruiken, er is iig 1 material die een hele rij aan materials bevat.

Misschien weten anderen het beter, maar het is iig vrij vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Je kunt duizenden materialen gebruiken, zoals in de TS staat, het had wat uitgebreider beschreven kunnen worden, maar je kunt je materials in je library opslaan, en dan weer uit de editor (die 6x4 vakjes) weg gooien. Ook kun je ze later weer vanuit je library terug slepen naar de editor om ze aan te passen (vandaar de naam 'editor' ;) ).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Het is niet echt 3D, maar ik vind het wel grappig dat 2D games tegenwoordig eigenlijk gewoon met 3D technologie worden gerenderd. Voor Swords & Soldiers heb ik de rendering engine geschreven en daar kun je dus leuke 3D texture effecten op loslaten, ook al is het een 2D game. Dit plaatje laat zien hoe we met gekleurde gradients onze standaard construction set verschillende looks hebben gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/Oogst3D/BLOG/SnS%20level%20editor%20gradients.jpg

In de blog zit meer uitleg over hoe we de levels hadden gemaakt: Designing levels without tools

(Sorrie dat dit een beetje off-topic is, maar in het verleden vonden sommigen hier mijn blog leuk om te lezen, dus ik denk, ik spam 'm er toch gewoon tussendoor. :))
Anoniem: 339021 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:29:
Hey mensen!

Ik ben hier nieuw en ik kan wel wat feedback gebruiken en wat ideeën betreft de texture.
alvast bedankt.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
.
[afbeelding]
Coolle model! Gezien de polycount gok ik dat dit een game-model is, is het nog specifiek voor een mod of zo, of gewoon zomaar iets vets aan het maken?

Qua texture stijl komt dit over als een redelijk realistisch apparaat, en als een beetje een ranzige woestijnbuggy of zo. Ik zou dus denken aan afgebladderde verf met dof/ruw metaal er onder. In de oorspronkelijke paint job zullen wel wat coolle vormen/lijnen gezeten hebben, dus die zijn dan nog wel zichtbaar, maar door het afbladeren en vaal worden van de verf zijn ze lang zo scherp niet meer. Misschien istie van een koerier in een Mad Max achtige wereld, dus dan zou er een postzaklogo op kunnen of zo. (Ik zeg maar wat... :>)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Spike_wolf schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:42:
Je kunt duizenden materialen gebruiken, zoals in de TS staat, het had wat uitgebreider beschreven kunnen worden, maar je kunt je materials in je library opslaan, en dan weer uit de editor (die 6x4 vakjes) weg gooien. Ook kun je ze later weer vanuit je library terug slepen naar de editor om ze aan te passen (vandaar de naam 'editor' ;) ).
Ben er wat mee aan het experimenteren, al mijn objecten een materiaal meegeven :) een nieuwe wereld gaat open voor mij :p thanks Scipionyx en Mad Wolf.

Ik leer trouwens enorm veel bij over reflectie en refractie instellingen van vray, nu ik eens die archinteriors kan bestuderen in max :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339021

Je zou het opzich wel voor spel kunnen gebruiken, maar ik probeer de polycount altijd laag te houden
maar je hebt leuke ideeën, ty

ltr

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 339021 op 18-12-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Is het eigenlijk interessant om een scene die iets te lang duurt, te laten renderen via je netwerk? Het is te zeggen, ik heb hier maar 2 dualcore pc's thuis staan. Als ik daar de render node van maxwell of vray op installeer en die wat laat meerekenen, gaat dat dan een voordeel zijn of een nadeel qua rendertijd? Ik kan me inbeelden dat wanneer hij alles nog moet versturen naar de 2 machines, dat wel wat vertraging oplevert. Maar 2 dualcore processoren die meerekenen met de derde pc met mijn 3ds max zullen wel sneller renderen toch?

Is het dus de moeite om een mini renderfarm (2pc's + 1 hoofdpc) in te stellen met vray/maxwell? Of gaat het juist nog trager worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, render grotendeels af. Het enige dat ik eventueel zou veranderen zijn de extra gebouwen een andere brick texture geven.. Voor de rest best wel tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d0d246d6cf47/4d0d246c88c5a-003.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Anoniem: 269758 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:20:
Zo, render grotendeels af. Het enige dat ik eventueel zou veranderen zijn de extra gebouwen een andere brick texture geven.. Voor de rest best wel tevreden.

[afbeelding]
Nice :) ! alleen die reflectie van de auto's zijn zo dof. Probeer eens fresnel reflection te gebruiken? Dacht dat je dan een betere reflectie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JSS540 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:26:
[...]

Nice :) ! alleen die reflectie van de auto's zijn zo dof. Probeer eens fresnel reflection te gebruiken? Dacht dat je dan een betere reflectie krijgt
Zal er morgen eens naar kijken, heb het wel wat gehad voor vandaag :p De auto's zijn overigens niet door mij gemaakt, gewoon van internet geplukt ^^ Er moest gewoon wat omgeving materiaal zijn voor het presenteren van het gebouw..

Dit is de binnenkant overigens. Het wordt wel zo niet gepresenteerd maar het moet er wel goed uitzien ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d0d2ca2cff90/4d0d2ca23319d-001B.thumb.jpg

Nog niet helemaal af zoals te zien is, er moet nog wat met de belichting gespeeld worden (er moeten nog lampen bijkomen) en het gebouw aan de overkant moet ook nog geplaatst worden maar daar neem ik volgende week als ik op kot ben wel een foto van ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@Joost: d:)b d:)b Graag blijven posten hier :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@jelmer
let een beetje op de verhoudingen. ik wil namelijk niet weten wat die ketting gaat wegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-rez schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:03:
@jelmer
let een beetje op de verhoudingen. ik wil namelijk niet weten wat die ketting gaat wegen.....
Tnx, had er nog niet echt op gelet, heb het even aangepast ;)

Nu zit ik met een klein probleem in C4D.. Start vandaag op en installeer de updates, na het downloaden komt er plots een venster tevoorschijn die vraagt om te installeren, maar aangezien ik bezig was had ik een verkeerde knop ingeduwt.. Nu, na de install dus opnieuw opgestart, maar nu heb ik problemen om m'n models enzo te zien.. Als ik bv m'n Camera view verander doet hij dit niet tot ik eens aan m'n frames gekomen heb, hetzelfde als ik iets toevoeg aan de scene..

Als ik vroeger renderde zag ik ook de "blokjes" renderen.. Nu moet ik telkens m'n zoom veranderen om een refresh te krijgen. Iemand enig idee welk knopje ik verkeerd heb ingeduwd? :p Het is namelijk betrekkelijk ambetant om zo verder te werken ^^ Weet ook niet zo goed hoe ik dit moet opzoeken, wat het nog moeilijker maakt voor een oplossing.

Edit, dit zit er ook nog bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d0df6cfc22f6/4d0df6cfbf418-C4DProb.thumb.jpg

Ik krijg dus geen enkel extra menutje meer..

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 269758 op 19-12-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Oogst > Gah, awesome blogpost weer. Zijn er nog meer mensen in de gamesindustrie die dit soort front-end development blogs bijhouden die noemenswaardig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
JSS540 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:33:
Is het eigenlijk interessant om een scene die iets te lang duurt, te laten renderen via je netwerk? Het is te zeggen, ik heb hier maar 2 dualcore pc's thuis staan. Als ik daar de render node van maxwell of vray op installeer en die wat laat meerekenen, gaat dat dan een voordeel zijn of een nadeel qua rendertijd? Ik kan me inbeelden dat wanneer hij alles nog moet versturen naar de 2 machines, dat wel wat vertraging oplevert. Maar 2 dualcore processoren die meerekenen met de derde pc met mijn 3ds max zullen wel sneller renderen toch?

Is het dus de moeite om een mini renderfarm (2pc's + 1 hoofdpc) in te stellen met vray/maxwell? Of gaat het juist nog trager worden?
Correct me if I'm wrong, volgens mij kun je niet 1 frame renderen met meerdere computers, dus alleen bij animatie gaat het tijd schelen. Dan rendert iedere pc gewoon een deel van de frames. Als je een still image rendert heb je niks aan een renderfarm. Volgens mij.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
apNia schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:55:
Oogst > Gah, awesome blogpost weer. Zijn er nog meer mensen in de gamesindustrie die dit soort front-end development blogs bijhouden die noemenswaardig zijn?
Thx! :)

Geen idee welke blogs goed zijn, ik lees zelf eerlijk gezegd zelden blogs. Maar onder indies zijn er in elk geval hordes. Bijna elke indie developer heeft wel een blog. Velen zijn wel gevuld met enthousiaste reclame voor hun nieuwe game en/of grappige onzinfilmpjes. Een vergelijkbare met de mijne is denk ik die van Jonathan Blow (gast van Braid, nu bezig aan The Witness):

http://the-witness.net/news/
SnoeiKoei schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:25:
[...]

Correct me if I'm wrong, volgens mij kun je niet 1 frame renderen met meerdere computers, dus alleen bij animatie gaat het tijd schelen. Dan rendert iedere pc gewoon een deel van de frames. Als je een still image rendert heb je niks aan een renderfarm. Volgens mij.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar een belangrijk aspect van de buckets in VRay en Brazil is dat je ze zo heerlijk gespreid kunt renderen. Ik heb altijd aangenomen dat dat niet alleen op multicore sloeg, maar ook op renderfarms. Maar nooit geprobeerd, dus misschien kan het inderdaad niet.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
SnoeiKoei schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:25:
[...]

Hmm welja ik twijfel er ook aan. Maar vooral of het nu met 2 extra pc's een snelheidsvoordeel gaat opleveren of niet.

Kheb nog wat zitten lezen over vray network rendering en het is wel mogelijk voor single frame denk ik.
Distributed rendering is a technique for distributing a single render job within a single frame across many computers in a network. There are different approaches of doing this but the main concept is to reduce the render times by dividing different parts of the rendering pipeline and giving each participant different parts of the job. The most common way to do this is to divide the frame to be rendered into small regions(buckets) and give each machine to render a number of them. Then get the results and combine them into the final image.
Hij verdeelt de afbeelding dus gewoon ook in stukjes, en elke pc rendert een stukje :) Misschien als ik tijd heb eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 17:11
Ik weet dat Mental Ray de optie heeft tot het gedistribueerd uitdelen van de render-buckets (de vakjes), met scanline heb je in backburner de optie "split scanlines" die dan de verschillende lines uitdeelt over meerdere computers. Vray heb ik weinig ervaring mee. (Allemaal betrekking op 3ds max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Zo, alle afbeeldingen doen het weer in de startpost. :)
Nieuw topic komt volgend jaar. Klinkt ver weg, is het niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Aangezien we van plan zijn om een nieuwe haard te steken, ben ik de woonkamer thuis eens in 3D aan het maken met het nieuwe ontwerp (inbouwkasten, tv centraal op ooghoogte, en haardvuur op de vloer waren vereisten). Moet nog heel wat objecten modelleren, zetels, enz..

Bovenaan heb ik een reeks spotjes in het plafond gemaakt (vraylights). En de zwarte balk is een rooster, maar dat is niet erg duidelijk, op hogere resolutie wel natuurlijk.

De leeslamp links heb ik al gemodelleerd, maar nog geen materiaal voor gemaakt. De lampkap heb ik op een lage refractie gezet maar ik krijg een zwart randje er rond, heel raar. En het Panasonic logo op de tv is een chroom materiaal maar het reflecteert toch net iets teveel, het is volledig wit, ofwel moet ik mijn vraylights eens wat beter maken. Alleszins de vraylights van het haardvuur moeten naar beneden, op de vloer is een lange strook wit licht te zien, dat kan natuurlijk niet..

De rendertijd is toch wel hoog, volgens mij door de reflectieve vloer en de vele lichtjes.

Anyway hier de work in progress :) tips zijn welkom.

wip4:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_o8smzVM_qB4/TQ6GSqA-EsI/AAAAAAAABEo/36wW9uWnAs0/s128/wip4.jpg

wip5:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_o8smzVM_qB4/TQ6GT6jF96I/AAAAAAAABEs/FPBuzZWrryg/s128/wip5.jpg

Ik heb het gevoel dat alles kleiner lijkt dan het is. Nochtans is alles volgens afmetingen in cm gemaakt. Aan de linkse zijwand staat momenteel zelfs een sofa in onze woonkamer :P

[ Voor 10% gewijzigd door JSS540 op 20-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Zet je camera eens op 165 - 175 cm boven de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384447

:>
JSS540 schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:54:
[...]

Hmm welja ik twijfel er ook aan. Maar vooral of het nu met 2 extra pc's een snelheidsvoordeel gaat opleveren of niet.

Kheb nog wat zitten lezen over vray network rendering en het is wel mogelijk voor single frame denk ik.

[...]

Hij verdeelt de afbeelding dus gewoon ook in stukjes, en elke pc rendert een stukje :) Misschien als ik tijd heb eens testen
Hallo mensen!

Ben een tijdje weg geweest, maar ben nu weer terug, onder een andere naam.
Heb toendertijd v36 Architectuur gewonnen, met dat interieur wat ik gemaakt heb.

Om wat helderheid te geven omtrent het met meerdere computers rekenen van 1 frame, dat is mogelijk. Heb daar V-Ray voor gebruikt. Met network rendering, en deat levert een aanzienlijke snelheidswinst op. Ik had de beschikking over 4 octo-cores. Dus 32 buckets in vray, en dat gaat hard. Een nadeel is dat de light-cache lokaal gerekend word, als je daar mee werkt tenminste. Als ik het goed heb wordt de irradiance map en het de uiteindelijke render met meerdere computers berekend. Een complex verhaaltje maar het is mogelijk.

Heb bij het toenmalige bedrijf een klein farmpje gebouwd. Leuk spul ;)

Trouwens voor de geinteresseerden onder ons, heel wat denk ik:

V-Ray 2.0 is uit en heeft V-Ray RT CPU en GPU in zich.
Hier wat uitleg:

YouTube: V-Ray RT GPU for 3ds Max by Peter Mitev, Part I

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 384447 op 21-12-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Oe, VRay 2, spannend! :)

Ik zat even door de features kijken, klopt het dat de GPU rendering de enige echt grote verandering is? Voor de rest leek het meer een stevige maintenance patch in de feature list.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Is die gpu rendering eigenlijk sneller? Ik heb vray 2.0 (O-)) en het duurt toch ook wel heel lang tegendat ik een render heb via de gpu. Nuja ik werk op mijn sony vaio, en mijn grafische kaart is dus een laptopgpu, Nvidia 8600M Gpu :) Maar voordeel is idd wel dat je realtime kan renderen ;)

edit: Als de scene naar het RAM van de gpu moet geladen worden, en je hebt maar een videokaart van 512MB of 1GB, dan gaat het echt wel traag denk ik.
Videokaarten met véél ram zijn tegenwoordig toch nog verschrikkelijk duur, terwijl je voor datzelfde geld waarschijnlijk een systeem met goede cpu en veel ram kan kopen.
Anderzijds hebben gpu's wel véél meer cores dan een cpu, rond de 240 cores en binnenkort 512 cores (dus meer buckets).. Dus ben wel eens benieuwd naar benchmarks. Correct me if i'm wrong trouwens :)

Ondertussen experimenteer ik nog wat voort met gpu rendering :D

[ Voor 71% gewijzigd door JSS540 op 21-12-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 00:19
Ik heb een vreemde error met een simpele render. Op de een of andere manier krijg ik zwarte gradient lijnen op mijn model (een springtouw). Ik maak gebruik van een skylight en FG met 2 bounces zoals je op mijn afbeelding kunt zien. Weet iemand waardoor ik deze donkere lijnen krijg? Als ik heel dicht inzoom op het model lijken de lijnen te verdwijnen.

Ook op de bollen kun je de rare schaduwen (of wat zijn het?) zien.

http://img33.imageshack.us/img33/1583/touwrendererror.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/3674/touwrendererror02.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is volgens mij de spiegeling van je omgeving op het materiaal. Het is geen error. Maak eens een nieuw materiaal aan in je material editor. En zorg er dan voor dat je reflections/refractions map of uit (none) staan of zwart zijn of een waarde van 0 hebben.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 384447 op 21-12-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Zijn er hier mensen met ervaring met Maya 2010 onder OSX?
Ik heb Maya hier draaien, maar m'n SpaceNavigator heeft nooit in Maya gewerkt. Nu was ik toch weer actief aan het kijken hoe dat nou kan en met de klantenservice van 3Dconnexion het een en ander geprobeerd maar niets hielp.

Vanmiddag heb ik Maya eens op mijn macbook geinstalleerd en de SpaceNavigator daar ook op aangesloten en daar werkte het hele zaakje direct :o

Het zal dus aan de installatie van Maya op mijn iMac liggen. Dus heb ik Maya verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.
Ook Maya en de Space Navigator drivers tegelijk weg gooien en na een reboot pas opnieuw installeren doet het probleem niet verhelpen.
Ik ga er dus vanuit dat het stukje data dat ervoorzorgt dat de SpaceNavigator niet reageert in Maya dus blijft staan, maar ik kan nergens nog Maya bestanden vinden. Enig idee waar ik nog kan zoeken naar achtergebleven bestanden?

Ik weet zeker dat de SpaceNavigator wel op m'n iMac werkt aangezien ik hem dagelijks in Photoshop gebruik.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 16:12

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

(jarig!)
Spike_wolf schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:14:
Zijn er hier mensen met ervaring met Maya 2010 onder OSX?
Ik heb Maya hier draaien, maar m'n SpaceNavigator heeft nooit in Maya gewerkt. Nu was ik toch weer actief aan het kijken hoe dat nou kan en met de klantenservice van 3Dconnexion het een en ander geprobeerd maar niets hielp.

Vanmiddag heb ik Maya eens op mijn macbook geinstalleerd en de SpaceNavigator daar ook op aangesloten en daar werkte het hele zaakje direct :o

Het zal dus aan de installatie van Maya op mijn iMac liggen. Dus heb ik Maya verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.
Ook Maya en de Space Navigator drivers tegelijk weg gooien en na een reboot pas opnieuw installeren doet het probleem niet verhelpen.
Ik ga er dus vanuit dat het stukje data dat ervoorzorgt dat de SpaceNavigator niet reageert in Maya dus blijft staan, maar ik kan nergens nog Maya bestanden vinden. Enig idee waar ik nog kan zoeken naar achtergebleven bestanden?

Ik weet zeker dat de SpaceNavigator wel op m'n iMac werkt aangezien ik hem dagelijks in Photoshop gebruik.
Geen ervaring maar een beetje Googlen leert dat je lang niet de enige bent met problemen met de combi van Space Navigator, OSX en Maya.

Zie hier bijvoorbeeld, met lijstje dingen om te proberen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SnoeiKoei schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:17:
[...]

Geen ervaring maar een beetje Googlen leert dat je lang niet de enige bent met problemen met de combi van Space Navigator, OSX en Maya.

Zie hier bijvoorbeeld, met lijstje dingen om te proberen.
Ik heb inmiddels alle pagina's waar Google mee komt 3 keer door gelezen en alles geprobeerd maar niks helpt. Maar ik ben er nu achter dat het wel aan de installatie van Maya moet liggen, aangezien het op mijn Macbook wel prima werkt :)
Maar Maya compleet weg krijgen lijkt dus niet te lukken, en daar kan ik verder ook niet veel over vinden :/

Kom er nu net trouwens achter dat al dit gezeur er ook voor gezorgd heeft dat het in Photoshop toch niet meer lekker werkt. De SN doet alles wat hij moet doen in PS, maar zodra ik hem aanraak kan ik niet meer klikken.. niet rechts, niet links, en ook met m'n Wacom niet :/
Zucht...

Zometeen Photoshop dus maar verwijderen en opnieuw installeren, kijken of dat helpt :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Anoniem: 384447 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:56:
:>
[...]

Hallo mensen!

Ben een tijdje weg geweest, maar ben nu weer terug, onder een andere naam.
Heb toendertijd v36 Architectuur gewonnen, met dat interieur wat ik gemaakt heb.

Om wat helderheid te geven omtrent het met meerdere computers rekenen van 1 frame, dat is mogelijk. Heb daar V-Ray voor gebruikt. Met network rendering, en deat levert een aanzienlijke snelheidswinst op. Ik had de beschikking over 4 octo-cores. Dus 32 buckets in vray, en dat gaat hard. Een nadeel is dat de light-cache lokaal gerekend word, als je daar mee werkt tenminste. Als ik het goed heb wordt de irradiance map en het de uiteindelijke render met meerdere computers berekend. Een complex verhaaltje maar het is mogelijk.

Heb bij het toenmalige bedrijf een klein farmpje gebouwd. Leuk spul ;)

Trouwens voor de geinteresseerden onder ons, heel wat denk ik:

V-Ray 2.0 is uit en heeft V-Ray RT CPU en GPU in zich.
Hier wat uitleg:

YouTube: V-Ray RT GPU for 3ds Max by Peter Mitev, Part I
Wanneer je bij netrender het vinkje aan hebt staan en rendert dan krijg je een menu waarbij je de server kunt selecteren enzo maar bij opties kun je ook zeggen dat je de afbeeldingen in meerdere stukken wilt renderen en zo de taken voor 1 plaatje kunt verdelen over iets van 100 slaves.

Heb dat zelf gebruikt bij om een plaatje te renderen van 10k bij 7k pixels duurde met 3 pc's met allemaal 4 cores 12 uur ongeveer. dus scheelt wel enorm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Chaosstorm schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:52:
[...]

Wanneer je bij netrender het vinkje aan hebt staan en rendert dan krijg je een menu waarbij je de server kunt selecteren enzo maar bij opties kun je ook zeggen dat je de afbeeldingen in meerdere stukken wilt renderen en zo de taken voor 1 plaatje kunt verdelen over iets van 100 slaves.

Heb dat zelf gebruikt bij om een plaatje te renderen van 10k bij 7k pixels duurde met 3 pc's met allemaal 4 cores 12 uur ongeveer. dus scheelt wel enorm 8)
Is er eigenlijk een mogelijkheid om iets te renderen via internet? Verbinding met een renderfarm op afstand maken enzo?

edit: Must..buy..quadcore pc met veel gb's geheugen :9 :9

edit2: nog een updatetje, nog heel veel foutjes zie ik en nog weinig gemodelleerd (veel schoolwerk momenteel, geen tijd), maar toch mijn renderinstellingen al heel mooi gekregen vind ik zelf :) En eerste afbeelding is een experimentje met z-buffer in photoshop voor DOF

Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4731783/64c/Anonymous/wip8-3zbuffer-tadam.jpg Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/4728176/64c/Anonymous/wip10.jpg Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/4731638/64c/Anonymous/wip11.jpg

[ Voor 125% gewijzigd door JSS540 op 23-12-2010 18:34 ]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-04 23:39
render instellingen zijn prachtig _/-\o_
Vuur en TV daar integen niet echt nee...

M'n alfa is klaar:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC188.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC189.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC192.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb van de week een presentatie gedaan in Amsterdam, en omdat ik het punt dat ik daar maakte belangrijk vind, heb ik er nu ook een blogpost van gemaakt. Het gaat er om dat artists in games (maar ook 3D-ers in het algemeen) eigenlijk vrijwel uitsluitend denken in cartoony en realistisch, terwijl er zoveel meer mogelijk is. Er heb er wat voorbeelden bij zitten, hopelijk is het een interessant betoog:

The endless possibilities of art styles

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/Oogst3D/BLOG/Ignite%2008%20Boccioni.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/Oogst3D/BLOG/Ignite%2016%20Technology%20for%20realism.jpg

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:24:
Ik heb van de week een presentatie gedaan in Amsterdam, en omdat ik het punt dat ik daar maakte belangrijk vind, heb ik er nu ook een blogpost van gemaakt. Het gaat er om dat artists in games (maar ook 3D-ers in het algemeen) eigenlijk vrijwel uitsluitend denken in cartoony en realistisch, terwijl er zoveel meer mogelijk is. Er heb er wat voorbeelden bij zitten, hopelijk is het een interessant betoog:
Grappig dat je het daarover hebt :) Ik roep ook al langer dat realisme een doodlopende weg is. We gaan steeds realistischer, tot fotorealisme bereikt is. Dat is natuurlijk slechts een kwestie van tijd. Ik denk dat zodra dat bereikt is het opeens heel oninteressant is, de werkelijkheid is immers vrij saai. Realisme is dan niet niet nieuw/bijzonder meer dus geen selling point. Dan zullen ontwikkelaars toch iets moeten om interessant te blijven en hebben ze bakken rekenkracht tot hun beschikking. Ik heb het vermoeden dat de voorzichtige aanzetjes tot cartoonish stijltjes en cell-shading die je nu wel eens ziet dan opeens in rap tempo alle kanten uit gaan om toch een identiteit te creëeren voor een spel. Ik denk dat daar ook het verschil in ligt dan: in plaats van een gimmick gaat men het integraler gebruiken voor de spelervaring. Ik hoop dat men tegen die tijd ook eindelijk weer eens wat meer gaat experimenteren en diversificeren wat betreft de gameplay, want het grote verschil tussen het gros van de spellen zit 'm momenteel in de graphics.

Tot zover mijn hoop :p

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 25-12-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Niemand enig idee hoe ik alles van maya 2010 handmatig kan verwijderen in OS X?

De uninstaller blijft aangeven dat Maya helemaal niet geinstalleerd is (ook niet na een verse install) dus daar heb ik niks aan. De application map, de map in 'hulpprogramma's' doen het probleem niet oplossen, dus er moet nog meer zijn...

[Edit]
W00000tt!!!!
Na uren kloten eindelijk gelukt :D
M'n SpaceNavigator werkt in Maya *O* *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 25-12-2010 22:13 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Ik wil meerdere pc's laten renderen aan 1 still frame. Heb zitten experimenteren met backburner. Op 2 pc's inclusief deze 3ds max 2011 en vray geinstalleerd. En een job laten renderen. Hij nam maar 1 renderpc blijkbaar. Als ik meerdere jobs start dan nam hij een 2de pc, een 3de pc enzovoort. Denk dat het dus niet mogelijk is om mee te laten renderen aan 1 frame :(

Dan zal ik nu maar de v-ray distributed render testen (die wat lastiger kan doen volgens sommigen op cgtalk)..

edit: it works like a charm :D Vrayspawn aangezet op beiden, netwerkpath in asset tracking ingesteld en nu aan het testrenderen op 1200x768 met 4 buckets ipv 2 :D straks eens testen hoeveel tijd ik gewonnen heb, en dan eens zoeken naar nog wat pc'tjes om er aan te connecten :p

[ Voor 22% gewijzigd door JSS540 op 26-12-2010 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:59:
[...]

Grappig dat je het daarover hebt :) Ik roep ook al langer dat realisme een doodlopende weg is
...
Dat is wel weer een grote stap verder dan wat ik zeg: ik vind dat we meer verschillende dingen zouden moeten doen, maar ik vind niet dat realisme an sich een slechte zaak is. Het enige dat ik slecht vind is dat zoveel mensen alleen dat doen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:46:
[...]

Niemand enig idee hoe ik alles van maya 2010 handmatig kan verwijderen in OS X?

De uninstaller blijft aangeven dat Maya helemaal niet geinstalleerd is (ook niet na een verse install) dus daar heb ik niks aan. De application map, de map in 'hulpprogramma's' doen het probleem niet oplossen, dus er moet nog meer zijn...

[Edit]
W00000tt!!!!
Na uren kloten eindelijk gelukt :D
M'n SpaceNavigator werkt in Maya *O* *O*
En wat was de oplossing? Misschien handig voor de volgende die tegen net zo'n probleem aanloopt. ;)
Oogst schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:07:
[...]

Dat is wel weer een grote stap verder dan wat ik zeg: ik vind dat we meer verschillende dingen zouden moeten doen, maar ik vind niet dat realisme an sich een slechte zaak is. Het enige dat ik slecht vind is dat zoveel mensen alleen dat doen.
Interessant. Lijkt soms Hollywood wel; totaal geen creativiteit meer onder ontwikkelaars. Alles moet maar, zoals jij al aangaf, realistischer en realistischer. Blijkbaar is er dus vraag naar.

Maar klopt het als ik zeg "aan realisme komt een eind"? Ik bedoel, je kunt dingen niet echter maken dan het is. Stel nou dat ontwikkelaars op dat punt aanbeland zijn. Wat dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JSS540 schreef op zondag 26 december 2010 @ 04:01:
Ik wil meerdere pc's laten renderen aan 1 still frame. Heb zitten experimenteren met backburner. Op 2 pc's inclusief deze 3ds max 2011 en vray geinstalleerd. En een job laten renderen. Hij nam maar 1 renderpc blijkbaar. Als ik meerdere jobs start dan nam hij een 2de pc, een 3de pc enzovoort. Denk dat het dus niet mogelijk is om mee te laten renderen aan 1 frame :(

Dan zal ik nu maar de v-ray distributed render testen (die wat lastiger kan doen volgens sommigen op cgtalk)..

edit: it works like a charm :D Vrayspawn aangezet op beiden, netwerkpath in asset tracking ingesteld en nu aan het testrenderen op 1200x768 met 4 buckets ipv 2 :D straks eens testen hoeveel tijd ik gewonnen heb, en dan eens zoeken naar nog wat pc'tjes om er aan te connecten :p
Jij was vroeg bezig vandaag :D Of was het laat?

Backburner heb je in principe niet nodig om 1 scene te rekenen. Backburner is een tool om meerdere jobs te kunnen versturen over het netwerk. En wat je zelf al ondervonden hebt is dat hij meerdere scenes te gelijk rekent.

Je kan met vray ook meerdere pc laten rekenen zonder backburner, maar dan 1 scene at the time.
Gewoon distributed rendering aanvinken. En dan het IP opgeven van de slave computer die mee moet rekenen. Daar de V-Ray spawner aanzetten. En op de main computer Render drukken. Op de main gebruikt hij dan de gewone V-Ray en op de slave de Spawner ;) En elke slave die je erbij zet spreekt voor zich... Dan ken je op elk moment annuleren zonder elke keer de job opnieuw te sturen naar backburner en kan je gelijk aanpassingen maken in je scene ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
Anoniem: 384447 schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:12:
[...]

Jij was vroeg bezig vandaag :D Of was het laat?

Backburner heb je in principe niet nodig om 1 scene te rekenen. Backburner is een tool om meerdere jobs te kunnen versturen over het netwerk. En wat je zelf al ondervonden hebt is dat hij meerdere scenes te gelijk rekent.

Je kan met vray ook meerdere pc laten rekenen zonder backburner, maar dan 1 scene at the time.
Gewoon distributed rendering aanvinken. En dan het IP opgeven van de slave computer die mee moet rekenen. Daar de V-Ray spawner aanzetten. En op de main computer Render drukken. Op de main gebruikt hij dan de gewone V-Ray en op de slave de Spawner ;) En elke slave die je erbij zet spreekt voor zich... Dan ken je op elk moment annuleren zonder elke keer de job opnieuw te sturen naar backburner en kan je gelijk aanpassingen maken in je scene ;)
Heb het dan gisteren ontdekt die V-ray DR ;) met een extra pc vermindert mijn rendertime al voor de helft. In de toekomst nog een paar pc's laten meerekenen :D Die backburner laat ik nu voorlopig maar voor wat het is.. eerst wat verder prutsen in max. Momenteel heeft mijn vraypsychical camera heel mooie belichting maar als ik render in perspective is alles véél te overbelicht. En nog wat tutorials ook volgen, heb heel mooie ontdekt op http://cg.tutsplus.com. En eens testen of ik nu op deze pc v-ray laat renderen op 64bit, en render slave op 32bit. Bij backburner werktte het alleszins niet

Ohja ik ben meestal zo laat bezig als ik wil dat iets lukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Scipionyx schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:42:
...
[...]

Interessant. Lijkt soms Hollywood wel; totaal geen creativiteit meer onder ontwikkelaars. Alles moet maar, zoals jij al aangaf, realistischer en realistischer. Blijkbaar is er dus vraag naar.

Maar klopt het als ik zeg "aan realisme komt een eind"? Ik bedoel, je kunt dingen niet echter maken dan het is. Stel nou dat ontwikkelaars op dat punt aanbeland zijn. Wat dan? :)
Films worden nog steeds gemaakt, en de allereerste films waren al fotorealistisch (lastig anders te doen, met een camera... ;) ). Ik denk dat als in games fotorealisme is bereikt, dan wordt het eindelijk wat het hoort te zijn: een tool in de gereedschapskist van de game developer. Om gameplay mee te versterken, om verhalen mee te vertellen, om emoties mee op te wekken. Ik zou niet weten waarom die realistische games dan niet meer gemaakt hoeven te worden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Nu eindelijk weer wat tijd om wat aan mij McLaren te werken; de buitenkant is nu bijna af, er moet nog een stuk van de achterkant gedaan worden.

Clayrender
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/j79fer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/1e85lj.jpg
Matzwart is ie wel mooi vind ik :P

hier wat groter:
http://i51.tinypic.com/6ro5qp.jpg

Door de refraction kan je de hdri door het raam heen zien, das niet zo mooi, maar je ziet het niet meer als ik de hdri als achtergrond gebruik denk ik.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mooi model, alleen zweven de voorwielen nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hij voelt wat dunnetjes aan op bepaalde punten ArnoAG. Ben eigenlijk vooral impressed door de banden/velgen, heb je daar detailshots van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
Ik zal morgen wel even wat details posten, voor die banden moet je trouwens even op cg.tutsplus.com kijken, daar staat een goeie tutotial over hoe je die maakt. O-) En hij is hier en daar nog wat plat ja, vooral onder langs de zijkant, daar moet nog even een Shell modifier overheen :9

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het ontbreken van een (volledige) schaduw onder de auto ook de suggestie van een holle auto wekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 27-12-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Oogst schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:58:
[...]

Films worden nog steeds gemaakt, en de allereerste films waren al fotorealistisch (lastig anders te doen, met een camera... ;) ). Ik denk dat als in games fotorealisme is bereikt, dan wordt het eindelijk wat het hoort te zijn: een tool in de gereedschapskist van de game developer. Om gameplay mee te versterken, om verhalen mee te vertellen, om emoties mee op te wekken. Ik zou niet weten waarom die realistische games dan niet meer gemaakt hoeven te worden.
Ik ben het er mee eens dat stijl belangrijk is, maar voor mij is storytelling/karaktervormgeving het belangrijkst aspect om mijn interesse in een game te behouden. Zonder "band" met de hoofdpersonages is een game of film niet interessant voor mij, zelfs wanneer er bijna geen verhaal is en de graphics erg mooi zijn. Daarna komt de gameplay.
Vroeger(begin mij oud te voelen) had je erg leuke games met hun eigen wereld, zoals bijv. Abe's Oddyssee. Nu is alles een inspiratieloze rip-off.
Zo bestaat het fantasy genre nu alleen uit orcs,skeletten,warriors, halfnaakte heksen en al die standaard meuk. Is het zo lastig om iets nieuws te verzinnen?
ArnoAG schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:14:
Nu eindelijk weer wat tijd om wat aan mij McLaren te werken; de buitenkant is nu bijna af, er moet nog een stuk van de achterkant gedaan worden.

Clayrender
[afbeelding]

[afbeelding]
Matzwart is ie wel mooi vind ik :P

hier wat groter:
http://i51.tinypic.com/6ro5qp.jpg

Door de refraction kan je de hdri door het raam heen zien, das niet zo mooi, maar je ziet het niet meer als ik de hdri als achtergrond gebruik denk ik.
Er zitten erg veel meshfouten in je model die je model wat slordig over laten komen. Ze vallen enorm op bij de voorbumper en koplampen. Verder netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:07:
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg ook niet dat het verkeerd is, maar ik denk dat fotorealisme voor met name spellen zo beperkt is dat het na het bereiken ervan opeens een stuk minder interessant zal zijn. Voorlopig is het nog de heilige graal en is ieder spel dat een stap dichterbij zet verzekerd van veel aandacht.
Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!