[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 180.172 views

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Dat ziet er wel leuk uit eigenlijk :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Wow, die shot van die stad ziet er echt heel erg vet uit! :9~

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat ziet er zeker erg goed uit! Ben wel benieuwd naar wat voor systeem je hebt, van Krakatoa heb ik gelezen dat het eigenlijk voor 64bit systemen is gemaakt maar dan miljarden particles aan moet kunnen. Dan verwacht ik niet dat je problemen krijgt bij 5miljoen of ligt dat aan de belichting / materialen enzo?

[ Voor 20% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-11-2010 13:14 ]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:13:
Dat ziet er zeker erg goed uit! Ben wel benieuwd naar wat voor systeem je hebt, van Krakatoa heb ik gelezen dat het eigenlijk voor 64bit systemen is gemaakt maar dan miljarden particles aan moet kunnen. Dan verwacht ik niet dat je problemen krijgt bij 5miljoen of ligt dat aan de belichting / materialen enzo?
Ik heb hier een 64 bit i7 Octacore met 8 gig ram.

De 5 miljoen particles gaven ook geen problemen eigenlijk, deze zijn alleen voor de "hoofdvloeistof".

Om deze particles wordt in realflow dan een mesh gebouwd die ik dan in max weer importeer, dit zijn ongeveer 2 miljoen polys, ook niet echt een probleem. <- vray deed er +- 10 mins per frame over op mijn machine.

De splash en foam effecten worden in realflow aan de hand van collision en onderlinge particle hoeken van de eerste berekening gemaakt. <- in dit proces zaten denk ik wat instellingsfouten, mijn pc deed er ongv 8u over om de eerste 80 frames te berekenen, waarschijnlijk liet ik er te veel spawnen of was de hoek waarin ze kunnen ontstaan te groot.

Deze particles gooi ik dan weer in max met een krakatoa prt loader.

Het renderen in krakatoa is zoals je al zei absoluut geen probleem, ik heb al een aantal scenes gehad die 20+ miljoen particles hadden, het rendert ook dan nog bizar snel.

Met een soort layer-batch systeem kan je dan particles met bv een kleine verandering in je random waarden los uit laten rekenen en later weer compositen waardoor je idd miljaren parts kan genereren.

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:37:
[...]

Ik heb hier een 64 bit i7 Octacore met 8 gig ram.

De 5 miljoen particles gaven ook geen problemen eigenlijk, deze zijn alleen voor de "hoofdvloeistof".

Om deze particles wordt in realflow dan een mesh gebouwd die ik dan in max weer importeer, dit zijn ongeveer 2 miljoen polys, ook niet echt een probleem. <- vray deed er +- 10 mins per frame over op mijn machine.

De splash en foam effecten worden in realflow aan de hand van collision en onderlinge particle hoeken van de eerste berekening gemaakt. <- in dit proces zaten denk ik wat instellingsfouten, mijn pc deed er ongv 8u over om de eerste 80 frames te berekenen, waarschijnlijk liet ik er te veel spawnen of was de hoek waarin ze kunnen ontstaan te groot.

Deze particles gooi ik dan weer in max met een krakatoa prt loader.

Het renderen in krakatoa is zoals je al zei absoluut geen probleem, ik heb al een aantal scenes gehad die 20+ miljoen particles hadden, het rendert ook dan nog bizar snel.

Met een soort layer-batch systeem kan je dan particles met bv een kleine verandering in je random waarden los uit laten rekenen en later weer compositen waardoor je idd miljaren parts kan genereren.
Bedankt voor je toelichting!
Vergeleken bij mijn PC is jouw systeem een beest zeg (ik heb een dual core met 3GB geheugen, 32bits). Zulke simulaties kan ik dus echt wel op mijn buik schrijven maar ik vind het erg vet om te zien.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:44:
...
De klant vond dit iets te heftig, dus uiteindelijk werd er voor een mildere variant gekozen.
...
Dat is wel erg jammer, want de 'heftige' ziet er echt veel spectaculairder uit en past ook beter bij de wel heftige muziek. In veel gevallen moet je niet precies doen wat de klant wil maar je eigen expertise toepassen (niet te veel overleggen dus). Ik bedoel: wat weet de klant nu van animaties af? Waarschijnlijk minder dan jij toch?

Mixed Reality dev

• Menesis
SnoeiKoei schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:39:
[...]

Bedankt voor je toelichting!
Vergeleken bij mijn PC is jouw systeem een beest zeg (ik heb een dual core met 3GB geheugen, 32bits). Zulke simulaties kan ik dus echt wel op mijn buik schrijven maar ik vind het erg vet om te zien.
Ik zou het maar niet op je buik schrijven: Binnen niet al te lang wordt alles overgenomen door GPU based rendering, en dat werkt ook heeel goed voor fluid dynamics:
YouTube: GPU fluid simulation - blood
YouTube: 8800GTS Water Physics Simulation
maar ook bijv. vuur:
YouTube: GPU fluid simulation - fire

Het leuke aan deze voorbeelden is dat ze realtime (!) zijn. 8)
Zoek maar eens op CUDA.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Menesis schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:11:
[...]
Ik zou het maar niet op je buik schrijven: Binnen niet al te lang wordt alles overgenomen door GPU based rendering, en dat werkt ook heeel goed voor fluid dynamics:
YouTube: GPU fluid simulation - blood
YouTube: 8800GTS Water Physics Simulation
maar ook bijv. vuur:
YouTube: GPU fluid simulation - fire

Het leuke aan deze voorbeelden is dat ze realtime (!) zijn. 8)
Zoek maar eens op CUDA.
Verdorie zeg, ben je net zo ver dat je bereid bent dit soort simulaties op je buik te schrijven, komt er iemand met zo'n post :+

Dit ziet er ook echt wel goed uit, bizar! Ben benieuwd hoe dit gebruikt kan worden in bv 3ds Max en of mijn hardware het aankan. Zal idd eens naar CUDA kijken. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dit is de hedendaagse realtime render techniek:
YouTube: GTC 2010 - Quadro 6000 and RTT DeltaGen show real-time Porsche rendering

Ze hebben ook al bewezen dat zelfs simpele videokaarten dikke hexacores eruit lopen bij het encoderen van video. Dit komt omdat de GPU geoptimaliseerd is voor een select aantal taken. Een processor is veel breder georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Vet hoor :)
Kreeg gisteren ook beetje goosebumps van de nieuwe Unreal 3 engine tech demo:

Maar je kan 'm beter op 720p bekijken hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

apNia schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:26:
[video]

Dat ziet er idd erg goed uit ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de gelukkige XSI gebruikers komt er binnenkort > dit < aan ( filmpje ergens midden op de pagina )

En voor een krakatoa stresstest nog even een bekend model uit de kast getrokken, +- 20 miljoen particles gemaakt in pf flow met wat wind en noise.

De bottleneck hier is echt Pf flow in max, wat nog steeds maar op 1 core draait :/ Als je een beetje zware machine hebt kan je wel gewoon 8x 3dsmax draaien en elke max instance een klein stukje laten cachen :]

Rendertijd is +- 2 min voor een 1920x1080 als ik het precachen van de pf flow niet mee reken.

Uiteraard nog een klein beetje bijgewerkt in photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://i1191.photobucket.com/albums/z461/rooij3d/low_krakatoa.jpg

hd versie hier

Heb er ook een animatie van, die reken ik in t weekend wel ff door.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 16:09 . Reden: taalkundige ellende ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Vorige week had ik een blogpost gedaan over de technische kant van belichten in Proun, en deze week is het wat artistiekere broertje aan de beurt: het kleurgebruik in de belichting van Proun. Ik heb nogal weirde kleuren gebruikt, zoals een groene zon. Dat bleek nog goed te werken ook, doh!

Blogpost: Coloured light in Proun

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/Oogst3D/BLOG/LightColours%20Track02.jpg
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:54:
...
Uiteraard nog een klein beetje bijgewerkt in photoshop.

[afbeelding]

hd versie hier

Heb er ook een animatie van, die reken ik in t weekend wel ff door.
Voor de hoge resolutie istie nog te noisy, maar voor de rest: wow, dit ziet er echt weer vet uit! :>

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@sabaman: Prachtig werk, respect _/-\o_ Het ontwerp van de auto vind ik ook erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00
Ziet er goed uit Sabaman, alleen die banden kunnen echt wel een displacement gebruiken voor hun profiel :)

Qua presentatie, perfect!

[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 27-11-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

apNia schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:26:
[video]

De nieuwe UDK is werkelijk fantastisch nu, zoals die video goed laat zien. Epic begint langzaam een CryEngine 2 te krijgen die wel overal op draait zonder enorme hardware honger. Epic heeft al lang geleden aangegeven met Unreal Engine 4 bezig te zijn, dus ik kan niet wachten tot daar de eerste demo voor komt. Moet me echt eens meer gaan verdiepen in UDK :)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:54:
Voor de gelukkige XSI gebruikers komt er binnenkort > dit < aan ( filmpje ergens midden op de pagina )
:o Ik was vorig jaar een full-time XSI gebruiker, wegens mijn opleiding aan de HKU is dat nu (gedwongen) Maya geworden. Ben echt benieuwd of dit echt net zo mooi & makkelijk is als de video laat zien. Dan ga ik zeker eens een Hybrid van XSi & Maya gebruiken bij een project. :)

Maargoed, ICE is dan ook echt het enige wat ik fantastisch vind aan XSI. Maya vind ik momenteel weer dope door zijn/haar gemakkelijke MEL-script taal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Sabaman: heel erg mooi! Het ontwerp van de auto is ook zeker geslaagd.

Ik vind alleen de kleurencombinatie niet zo slim; je rendert een auto met veel zwarte onderdelen, plus zwarte lak, tegen een zwarte achtergrond. Daardoor wordt het moeilijk om in een oogopslag de vorm van de auto waar te nemen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Die Unreal 3 Engine is niet verkeerd :9 :9~

@Sabaman: Nice! _/-\o_ ik moet ook ooit nog eens een auto modellen...

@Oogst: Blijf je updates posten :) ! Leuk, interessant en goede topic vulling :D !

en Nog een handig linkje voor HDRI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

@Sabaman: vet hoor! Het enige waar ik niet wild van ben is het rode materiaal van de achterlampen en de ruit. Dat materiaal breekt geen licht waardoor lijnen van onderdelen die erachter liggen gewoon rechtdoor lopen, beetje jammer. Verder niks aan te merken, het design vind ik helemaal super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
@sabaman: die is echt ultiem vet!, mooi model, en dat matzwart staat ook goed!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:58
Inderdaad! echt prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabaman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 22:06
bedankt mensen,

scheuy, je hebt helemaal gelijk, dit is ook 1000 keer zwaarder omdat de thread volledig gemodeled is en nog wel in nurbs maar ik ben echt uber slecht in texturen, veel basics en cheaten dus het moest helaas op deze manier,

bozozo, ik denk dat dat gewoon een smaak kwestie is,

snoeikoei, idd, beetje automatisme om de ior op 1 te zetten, ik zal het voortaan op 1.1 ofzo zetten voor een klein beetje effect, het moet ook niet teveel

on to the next one,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:00
sabaman schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:46:
bedankt mensen,

scheuy, je hebt helemaal gelijk, dit is ook 1000 keer zwaarder omdat de thread volledig gemodeled is en nog wel in nurbs maar ik ben echt uber slecht in texturen, veel basics en cheaten dus het moest helaas op deze manier,
Yep is zeker zwaar, je kan ook eens kijken naar micro-displacement, daar wordt de displacement geloof ik alleen berekend tijdens het renderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Mooi ding zeker voor nurbs... Ben zelf bezig met een nurbs auto maar inmiddels tegen wat blueprint probleempjes opgelopen..

Zou je een keer kunnen tonen hoe je het precies gedaan heb met de isoparms bij dat voorspatbord aan de binnenkant van de wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonpep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 22:37
Eerste post hier!

Ben vrij nieuw met 3D (werk met maya en realflow)

Dit zijn wat begin testrenders uit realflow

http://img585.imageshack.us/img585/6339/bgspash.png
http://img137.imageshack.us/img137/1127/bgspashblack.png
http://img177.imageshack.us/img177/2817/bgspashwhite.png

Ik zal hier vaker wat werk posten in de hoop dat het beoordeeld word door jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Tussen de bedrijven door nog wat zitten sleutelen aan materialen:

Afbeeldingslocatie: http://www.jorishoogstede.nl/images/010.016render03-s.jpg

Moeten nog wel wat zaken aangepast worden. Maar voor het doel (resultaat van ontwerpworkshop tbv gemeente) is het dan wel voldoende.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt wel alsof het water boven het zwembad zweeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Dat lijkt inderdaad, maar is een soort rand waar het water inloopt. Maar die rand moet iets smaller en misschien dat ik hem toch net iets dieper moet leggen. Mij was het ook al opgevallen.

http://pondlibrary.com/im...et-biologisch-zwembad.jpg

Dat is het beoogde effect.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:58
ramonpep schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:01:
Eerste post hier!

Ben vrij nieuw met 3D (werk met maya en realflow)

Dit zijn wat begin testrenders uit realflow

http://img585.imageshack.us/img585/6339/bgspash.png
http://img137.imageshack.us/img137/1127/bgspashblack.png
http://img177.imageshack.us/img177/2817/bgspashwhite.png

Ik zal hier vaker wat werk posten in de hoop dat het beoordeeld word door jullie!
Mooi! Erg apart.. :)
Ben benieuwd maar meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Oogst, bedankt voor die tutorials op je Portfolio site, erg handig.
Ik vind het op het moment toch makkelijker om een simpele nederlandse tutorial te volgen, dan leer ik het wat sneller. Ook kan i kdan hier wat dingetjes vragen aan je die ik niet begrijp =)

Vandeweek ga ik even het theepotje maken, wat weer de kleine basics omhoog haalt. Daarna het huisje en dna ga ik eens wat zelf knutselen.

Is LowPoly nou beter om mee te beginnen ? Ik heb er namelijk geen probleem mee als mijn PC een nachtje aan moet staan om te renderen.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Ik was een poos terug al erg onder de indruk van de Lagoa preview en las dat het nu geimplementeerd is in Softimage. Ik heb een 30 dagen trial met Lagoa geinstalleerd en ben nu een beetje met de basics van de particle engine en ICE bezig. Dit is enorm wennen want het is heel anders dan ik van andere programma's gewend ben maar het begint er steeds logischer uit te zien allemaal.

Heb inmiddels al een kleine animatie gemaakt, nu nog uitvogelen hoe ik de particles van een shader kan voorzien en het zooitje kan renderen. Als ik dit wat meer onder de knie heb dan ga ik eens naar de Lagoa engine kijken, ik hoop dat ik dat red in 30 dagen :D

150.000 particles btw.

Edit: mijn ICE tree is trouwens al een aardige chaos voor zoiets 'simpels':
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Gur8vw0bt6kRv1PWplePTfaO/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 01-12-2010 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabaman
@scheuy, nee ik bedoelde juist dat een nurbs mesh het zwaarst is, maar geen zin teveel tijd in texturen te steken, ik ben meer van het modelen,

@darkpluisje, wat wil je precies zien? ga er maar voor het gemak van uit dat ik gemokkeld heb want dat doe ik genoeg

@robin222, thanks, ik werk voor mezelf (freelance) hehe, das 1 van mn betere models trouwens,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
sabaman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 16:59:
@scheuy, nee ik bedoelde juist dat een nurbs mesh het zwaarst is, maar geen zin teveel tijd in texturen te steken, ik ben meer van het modelen,

@darkpluisje, wat wil je precies zien? ga er maar voor het gemak van uit dat ik gemokkeld heb want dat doe ik genoeg

@robin222, thanks, ik werk voor mezelf (freelance) hehe, das 1 van mn betere models trouwens,...
van het spatbord wat aan de binnenkant van de band loopt en overgaat in de voorspoiler. De isoparms daarvan. Ben zelf ook bezig met een nurbs auto en kwam er niet helemaal uit hoe ik als ik jou auto zou maken de isoparmen daar zou plaatsen voor die curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabaman
heb je hier iets aan?

Afbeeldingslocatie: http://sabinodesign.com/gallery2/wire.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Ja dankje!

Je hebt het dus min of meer uit verschillende delen gemaakt die je met een fillet hebt verbonden? Dat was ook inderdaad mijn idee om het te doen :P

Maar hoe heb je de fillets afgesloten aan de buitenkant? (op het plaatje het rechter deel onderaan, die 2 fillets die daar zitten (en doorzichtig zijn) want de bovenste is volgens mij niet afgesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.polygunz.com/files/gimgs/11_11caterpillar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Iets met mannelijk geslachts deel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Gatver, best wel smerig zeg maar :r

Zat hier nog een gedachte achter ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

natasdiamon schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:02:
[...]

Gatver, best wel smerig zeg maar :r

Zat hier nog een gedachte achter ofzo? 8)7
Trauma's bezorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

YIKES, Al paste het erg goed in Dante's Inferno. De ring van de lusten =O

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

ga je daar je vriendin mee blij maken denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
HELD! hahaha die reacties :+

Tell us more :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunst je weet toch, papi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recentelijk een SOA-test ondergaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:05
Een beetje off-topic vraag maar in het pc advies topic zitten vooral game gerichte gebruikers.

Welke grafische kaart raden jullie aan voor 3DS Max? Ik ben namelijk een nieuwe pc aan het samenstellen en blijf een beetje hangen bij de grafische kaart keuze.

Ivm CUDA cores gaat mijn eerste keuze naar een Nvidia GTX4xx kaart. Nu begreep ik dat de GTX470 meer officieel wordt ondersteund dan bv de GTX460. Daarbij denk ik ook over de nieuwe Quadro 2000 kaart, alleen zijn hier nog weinig reviews over te vinden en ligt de prijs nog iets hoger dan de GTX470.

Ik ben benieuwd met welke kaarten jullie werken en hoe de snelheid is (zowel viewports als rendering). Als het nieuwe systeem binnen is ga ik me weer storten op het 3D-en :). Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

persoonlijk zou ik voor de 460 met 2GB gaan. Tenminste als je in de toekomst met je GPU wilt renderen.
de 460 bied in mijn ogen de beste verhouding tussen prijs, prestatie en levensverwachting.

Bij GPU rendering moet namelijk de hele scene in het geheugen van je grafische kaart geladen worden. Dus inclusief textures etc. Je grafische kaart heeft namelijk geen geen toegang tot het RAM en hij kan ook niet delen met een eventuele 2de of 3de kaart.
Als je een zeer goede en dure GFX kaart hebt, maar slechts voorzien met 1GB geheugen en een grote scene hebt met veel bomen (of whatever) en het kan niet ingeladen worden in het geheugen van de kaart, sta je daar mooi met je dure kaart die er niets mee aan kan vangen.
Ik geloof dat sowieso aangeraden wordt om minimaal 1,5GB op je grafischekaart te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door D-rez op 02-12-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysmatic
  • Laatst online: 11-01 01:41

sysmatic

Freelance Digital Artist

Dat strikje doet het 'em!

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
D-rez schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:23:
persoonlijk zou ik voor de 460 met 2GB gaan. Tenminste als je in de toekomst met je GPU wilt renderen.
de 460 bied in mijn ogen de beste verhouding tussen prijs, prestatie en levensverwachting.

Bij GPU rendering moet namelijk de hele scene in het geheugen van je grafische kaart geladen worden. Dus inclusief textures etc. Je grafische kaart heeft namelijk geen geen toegang tot het RAM en hij kan ook niet delen met een eventuele 2de of 3de kaart.
Als je een zeer goede en dure GFX kaart hebt, maar slechts voorzien met 1GB geheugen en een grote scene hebt met veel bomen (of whatever) en het kan niet ingeladen worden in het geheugen van de kaart, sta je daar mooi met je dure kaart die er niets mee aan kan vangen.
Ik geloof dat sowieso aangeraden wordt om minimaal 1,5GB op je grafischekaart te hebben.
Ja ik had daar ook al naar gekeken. Ik wil inderdaad renderen via de GPU anders zou een budget GPU ook wel voldoen. Trouwens niet alleen voor 3D rendering maar ook voor video rendering.

Als ik de reviews en commentaar op internet moet geloven heeft de GTX460 2GB inderdaad meer buffer ruimte. Echter zeggen ze dat een GTX470 beter zal presteren ivm meer CUDA cores. In deze benchmark zie je ook veel meer GTX470 kaarten bovenaan, dan GTX460 (2GB) kaarten: http://ppbm4.com/Benchmark.html

Iemand ervaringen met een Quadro kaart? En ervaringen met de AMD X6 1090T processor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

echt overzichtelijk vind ik de tabel toch niet hoor.
De GTX470 zal idd beter presteren, totdat je scene te groot is om in te laden op je GFX-kaart.

Quadro is vooral duur. alleen mensen met teveel geld en proffessionals die 24/7 support nodig hebben kopen die tegenwoordig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
D-rez schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:56:
echt overzichtelijk vind ik de tabel toch niet hoor.
De GTX470 zal idd beter presteren, totdat je scene te groot is om in te laden op je GFX-kaart.

Quadro is vooral duur. alleen mensen met teveel geld en proffessionals die 24/7 support nodig hebben kopen die tegenwoordig nog.
Niet erg overzichtelijk nee. Zoek naar reviews over de GTX460 2GB maar die zijn er niet veel. Daarbij wordt er veel vergeleken met games ipv grafische toepassingen. Ik zag wel een benchmark van Folding@home waarbij de Gainward GTX460 GS 2GB erg goed presteerde dus dat geeft wel aan dat de kaart goed om kan gaan met ingewikkeld rekenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Als je in je achterhoofd houd dat er aangeraden word om minimaal 1,5 GB op je kaart te hebben, vallen de 470's al af. Je komt dan automatisch bij de 460, 480 en 580, waarbij de laatste twee max 1,5 GB hebben en de 460 2GB.
Voor de prijs van één 480 of 580 met 1,5GB kun je al twee 460 kaarten kopen. Dan weet ik niet wat wijsheid is, maar ik denk dat je dan in eerste instantie toch best voor 2 kaarten kiest welke je naast elkaar laat werken. (SLI heeft bij renderen geen zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ok thanks, de 2GB staat in mijn winkelmandje :). Half/eind december bestellen dus even afwachten of er nog wat nieuws komt. Dit wordt dan mijn workstation:

X6 1090T
Asrock 890GX Extreme3
Gainward GeForce GTX 460 GS 2GB
Corsair XMS3 8 GB

Lijkt me toch voldoende voor een goede performance in 3DS Max en dergelijke programma's?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

bsmpower schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:39:
Ok thanks, de 2GB staat in mijn winkelmandje :). Half/eind december bestellen dus even afwachten of er nog wat nieuws komt. Dit wordt dan mijn workstation:

X6 1090T
Asrock 890GX Extreme3
Gainward GeForce GTX 460 GS 2GB
Corsair XMS3 8 GB

Lijkt me toch voldoende voor een goede performance in 3DS Max en dergelijke programma's?!
Hangt er toch helemaal vanaf wat je ermee gaat doen? Voor de meeste 3D-dingen voldoet een minder bruut systeem vaak ook wel maar als je gaat werken met grote scenes met tientallen miljoenen polygonen, vloeistofsimulaties, etc. loop je hoe dan ook tegen limieten van een PC aan. Dan is bruter altijd beter eigenlijk (en met name je hoeveelheid werkgeheugen).
Ingewikkelde animaties renderen duurt met 1 pc altijd lang, hoe bruut die ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Polygunz lekkere sculpt!
Al paar keer op gefapped, kthx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

klopt.
Alles hangt af van wat je er meer gaat doen. Ik zelf werk vaak met scenes met veel groen er in. dit vreet geheugen, en weet nu al dat de dag dat ik overstap op GPU rendering, ik in de problemen kom met het beschikbare geheugen als ik geen 1,5 of meer GB zou hebben. Het is voor iedereen een afweging die hij/zij zelf moet maken. Werk je veel met grote scenes (veel detail, textures moddels etc) kies dan voor het geheugen. Doe je alleen aan prototyping, kleinere scenes etc ga dan voor kracht. Heb je geld te veel ga dan voor geheugen en kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
D-rez schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:21:
klopt.
Alles hangt af van wat je er meer gaat doen. Ik zelf werk vaak met scenes met veel groen er in. dit vreet geheugen, en weet nu al dat de dag dat ik overstap op GPU rendering, ik in de problemen kom met het beschikbare geheugen als ik geen 1,5 of meer GB zou hebben. Het is voor iedereen een afweging die hij/zij zelf moet maken. Werk je veel met grote scenes (veel detail, textures moddels etc) kies dan voor het geheugen. Doe je alleen aan prototyping, kleinere scenes etc ga dan voor kracht. Heb je geld te veel ga dan voor geheugen en kracht.
Ik werk nu met een 5 jaar oud systeem en merk dat ik weinig meer doe met 3D omdat alles zo traag gaat. Ik zal niet gelijk enorme projecten bouwen, maar ik wil wel dat de pc een paar jaar mee gaat. Dus beter iets overkill dan dat ie voor nu "voldoende" is.

Ik wil me vooral hobby matig bezig houden met het modelleren van auto's, vliegtuigen etc. en realistische renders maken met bv vRay. Uiteindelijk zou ik deze willen animeren in een zelfgemaakte omgeving (in bv Vue). Dit laatste zal wel zwaar zijn. Mijn eisen zijn dat ik mijn model soepel kan laten draaien in de viewports (laten we zeggen 500,000 polygonen, zoals de auto's in GT5) en dat een (vRay) render niet al te lang moet renderen op laten we zeggen 800x600. Nu moet ik bv 25 min wachten op een vRay interieur render (niet al te complex). Dan is het niet helemaal naar wens, pas je het aan, en kan je weer 25 min wachten. Dat ben ik een beetje zat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Dan heb je genoeg met minder geheugen op de videokaart voorlopig prima uit de voeten. Ik volg Vray net zo erg, maar zo lang je niet overstapt op V-ray 2.0 heb je niet gek veel aan GPU power.
Hoe het met VUE zit weet ik niet, heb me daar eigenlijk ook nooit in verdiept, laat staan mee bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Naja ik gok er op dat steeds meer applicaties GPU rendering gaan ondersteunen, daarom zou de 2GB versie van de GTX460 niet gek zijn. En anders is de X6 1090T ook nog redelijk krachtig voor rendering. Voor nu laat ik hem maar even zo, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Die 25min wachttijd ben je straks kwijt als je op je GPU kan renderen :) Tijdens de 3Ds max 2011 presentatie was een scene die normaal 7min renderde... maar met de GPU + render (die standaard bij 2011 zit?) duurde het 0 seconden :P (dat was de tijd die max aangaf :P ).

Uitrenderen van animaties als je thuis 1pc hebt, dat is zwaar irritant of onmogelijk. ;(

Edit:

Nice 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchie! op 02-12-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
D-rez schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:40:
Dan heb je genoeg met minder geheugen op de videokaart voorlopig prima uit de voeten. Ik volg Vray net zo erg, maar zo lang je niet overstapt op V-ray 2.0 heb je niet gek veel aan GPU power.
Hoe het met VUE zit weet ik niet, heb me daar eigenlijk ook nooit in verdiept, laat staan mee bezig gehouden.
V-ray komt wel met een GPU based preview venster, maar het werd me niet duidelijk of je daarmee nou ook finals kunt rederen. Weet iemand dat?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalllone schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:56:
Die 25min wachttijd ben je straks kwijt als je op je GPU kan renderen :) Tijdens de 3Ds max 2011 presentatie was een scene die normaal 7min renderde... maar met de GPU + render (die standaard bij 2011 zit?) duurde het 0 seconden :P (dat was de tijd die max aangaf :P )
Heb een aantal testjes gedaan met de Quicksilver GPU renderer van 3dsmax 2011 en hoewel het dingen als Gi en Dof ongelooflijk snel berekent is het nog niet echt te gebruiken als serieuze render pipeline.
Het mist gewoon een hele hoop settings van bv. vray en mental ray en de kwaliteit van de renders (refl/belichting) valt nog wat tegen.

Iray van mental images ziet er wel erg veelbelovend uit, deze heb ik helaas nog niet kunnen testen.

En nog een animatie render van de krakatoa "dissolve", excuses voor het crappy camerawerk.

link krakatoa animatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:59:
[...]

Heb een aantal testjes gedaan met de Quicksilver GPU renderer van 3dsmax 2011 en hoewel het dingen als Gi en Dof ongelooflijk snel berekent is het nog niet echt te gebruiken als serieuze render pipeline.
Het mist gewoon een hele hoop settings van bv. vray en mental ray en de kwaliteit van de renders (refl/belichting) valt nog wat tegen.
Klopt. Maar als je test-renders wilt maken (en die maak je altijd tijdens productie) is zoiets reuze handig! (rendertijd verminderen).

[ Voor 23% gewijzigd door Dutchie! op 02-12-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Het staat ook nog lang niet op punt, dat zeggen de makers zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Laatst online: 02-11-2024
even vliegfiets opdracht uitgewerkt in 3ds:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/s45d0z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rshfds.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/34febvb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2v98cd0.jpg

hij is nog wel wat ruw om de randjes en er kunnen nog veel details bij, maar ik heb hier ongeveer 2 uurtjes aan besteed en hij is alleen bedoeld om even een impressie te geven van het concept.

[ Voor 27% gewijzigd door ArnoAG op 06-12-2010 07:28 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shademaster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 12:17
Lache thread! Laat ik ook maar wat werk posten.

Ik werk nu al weer een aantal jaar als Creative Director van C4Real (medeoprichter). Ik heb in de afgelopen paar jaar weinig tijd gehad vrij werk te maken en ben van plan dit de komende tijd weer te gaan doen :) .

Dit zijn wat dingetjes die ik de afgelopen paar jaar heb gemaakt:

(Full manual LWF testje)
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/bomen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/bomen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/bomen4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/bomen5.jpg

En dit was om te kijken hoe laag ik de rendertijd voor bomen met wapperende blaadjes kon krijgen (20 sec/frame)
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/boom_new_3.jpg

Brak filmpje:

http://www.c4real.eu/daan/bomen_wind.mov

En nog wat Audi leukigheid (om shading en renderskills te testen, elk frame is slechts 8 seconden rendertijd op een 8core 3.0Ghz MacPro)

Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi_wire.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/audi3.jpg

Mijn Porsche dingetjes (ook met extragratis filmpje)

http://www.vimeo.com/2222258

Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/porsche_experiment1.jpg

En nog wat random renderspeed tests (6 sec per frame)
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/leip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.c4real.eu/daan/leip_v2.jpg

Ik heb nog een hele bult testjes en showreel spul wat voor nu nog even teveel is om te posten. Ik wil met de komende tijd richten op nog meer awesomeness en animaties die wat verder gaan dan die Porsche film bijvoorbeeld.

http://www.ortega-submersibles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Wow die porsche is echt heeel mooi gedaan.. damn wat een detail.. dit is echt wat ik ook wil gaan doen na mijn opleiding eigenlijk..

Gewoon aan de hand van blueprints ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
Woa, geniaal werk man! Welke renderengine gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
darkpluisje schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:39:
Wow die porsche is echt heeel mooi gedaan.. damn wat een detail.. dit is echt wat ik ook wil gaan doen na mijn opleiding eigenlijk..

Gewoon aan de hand van blueprints ?
Correct me if i'm wrong, maar ik denk dat het een library model is, inclusief de audi(waarschijnlijk van 3d02 ?).

@ Shademaster
Leuk spul! Mijn browser crashte bijna, zou je jouw afbeeldingen kunnen verkleinen?
Wat meer info over hoe je jouw rendertijden zo laag hebt kunnen houden is altijd welkom.
Gebruik je DPIT voor de boompjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Yanik schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:57:
[...]

Correct me if i'm wrong, maar ik denk dat het een library model is, inclusief de audi(waarschijnlijk van 3d02 ?).

@ Shademaster
Leuk spul! Mijn browser crashte bijna, zou je jouw afbeeldingen kunnen verkleinen?
Wat meer info over hoe je jouw rendertijden zo laag hebt kunnen houden is altijd welkom.
Gebruik je DPIT voor de boompjes?
Haha, die Porsche is als ik het goed heb geen library model.

Volgens mij rendert ie met de standaard render engine van Cinema4D.

K zal binnenkort ook weer eens wat posten. Ben nu wel bezig met een aantal leuke concept renders voor een studieproject.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, eindelijk weer wat tijd gehad om verder te gaan met m'n cinematic.
Heb de marine gerigged, is voor 98% klaar, moet nog wat extra controllers toevoegen en nog wat pistons om de gaten op te vullen :P

Afbeeldingslocatie: http://mark-schipper.nl/dump/marine_rigged.jpg
200 nog wat extra bones voor alle kabels, pistons en andere geintjes.
Gun is nog niet helemaal final, wil de textures nog iets aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Hymn model ziet er heel vet uit. De kleur van de marine vind ik alleen niet echt lekker. Als je hier kijkt zie je dat de kleur blauw meer tegen 0x0000FF ligt ;)
Jouw blauw is iets meer baby blauw oid. Misschien te veel reflectie ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Drewl :d

Ik ben het eens met Apnia (babyblauw is ook niet echt badass) maar wat een prachtig werk zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Erg tof Hymn! Heb je het gezicht van de marine ook gemaakt enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Laatste tijd paar workshops gegeven aan studenten. Veel probeerden meteen een velg te maken in Max. Zelf ook maar even 1 gemaakt. Puur om wat technieken te laten zien. :)
Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/images/metal_dullAluClay2.png

En de wire:
Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/images/volkRim_DiffWire.png

Wat zijn trouwens interessante links als iemand een baan in 3d (postproductie, viz) zoekt in of rond Amsterdam? Artbox ken ik al. Zijn er soortgelijke?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

De mesh ziet er ter hoogte van de joins en gaten niet bepaald kosjer uit... ik mag toch hopen dat je die onderdelen niet aan elkaar hebt gebooleand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Bozozo als je 't over de wireframeversie hebt, hij heeft een see-thru wire over z'n mesh heen gelegd, daarom lijkt het alsof z'n edges opgefokt zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 07-12-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Oja, zou het nog vermelden in m'n post :X

Idd, wat apNia zegt.
De wire render is niet helemaal koosjer. Je ziet de achterkant ook erdoorheen zeg maar. Moet het eigenlijk ff opnieuw renderen. Zal zo deze post ff updaten.
Het middelste gedeelte, waar de gaten in zitten is trouwens een aparte mesh.

Update; vers uit Mental Ray :P

Afbeeldingslocatie: http://www.wickedstuff.nl/images/volkRim_DiffWire2.png

Het binnenste gedeelte lijkt alsof het wat geroteerd moet worden, maar dat is niet zo. Als ik meshsmooth aan zet dan is het prima.

[ Voor 33% gewijzigd door Scipionyx op 07-12-2010 17:00 ]

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:34:
Zo, eindelijk weer wat tijd gehad om verder te gaan met m'n cinematic.
Heb de marine gerigged, is voor 98% klaar, moet nog wat extra controllers toevoegen en nog wat pistons om de gaten op te vullen :P

[afbeelding]
200 nog wat extra bones voor alle kabels, pistons en andere geintjes.
Gun is nog niet helemaal final, wil de textures nog iets aanpassen.
Prachtig _/-\o_
Alleen 1 kleine opmerking ; Ga je meer detail in het wapen brengen, vind em wat dofjes ...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
In 3dsmax2009 krijg ik het op de een of andere manier constant voor elkaar om de Top view te veranderen in Perspective. Bijzonder irritant. Ik heb geen idee weer ik op druk wat dit veroorzaakt. Gebeurde me met eerdere 3dsmax versies nooit. Iemand enig idee hoe je dat per ongeluk kunt doen? (Damn, dat ik dit na 13 jaar MAXen niet gevonden krijg!)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Oogst schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:21:
In 3dsmax2009 krijg ik het op de een of andere manier constant voor elkaar om de Top view te veranderen in Perspective. Bijzonder irritant. Ik heb geen idee weer ik op druk wat dit veroorzaakt. Gebeurde me met eerdere 3dsmax versies nooit. Iemand enig idee hoe je dat per ongeluk kunt doen? (Damn, dat ik dit na 13 jaar MAXen niet gevonden krijg!)
2 seconden google werk ;), zie bugfixes SP1

http://usa.autodesk.com/a...d=11384420&linkID=9241178
Viewport
• The Top view no longer switches to Perspective view when changing to orthographic viewports.

[ Voor 1% gewijzigd door Yanik op 08-12-2010 20:40 . Reden: verkeerde url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Edit; of SP1 installeren zoals hierboven aangegeven :P
Dat was er in mijn tijd nog niet, toen moest het nog met de hand :7

Zoeken naar autocam.gup (of AutoCamMax.gup) en hernoemen naar .bak ofzo.
Te vinden in je 3ds Max 2009\stdplugs map als het goed is. In het verleden ook wel 's last van gehad, maar sinds Max 2009 geen last meer van gehad. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Scipionyx op 08-12-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Net wat Tutorials van Oogst gedaan, bedankt, begint de goede kant op te gaan =D
Aan de hand van je tutorials ben ik mijn droomkamer aan het nabouwen =)

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@Scipionyx en Yanik:
Thanks! Ik had gegoogled, maar blijkbaar niet met de goede zoekterm. :)
Decennia schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:27:
Net wat Tutorials van Oogst gedaan, bedankt, begint de goede kant op te gaan =D
Aan de hand van je tutorials ben ik mijn droomkamer aan het nabouwen =)
Leuk dat mensen die tutorials nog steeds doen! Eerste versies zijn toch al weer 10 jaar oud, schat ik (maar sindsdien nog een boel keer geupdate met nieuwe 3dsmax versies).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Die tutorials laat ik mijn studenten ook doen! :D
Niet elke student beheerst engels goed, of wil liever een nederlandstalige tutorial. Dan komt dit goed van pas.
Sommige dingen worden heel onduidelijk uitgelegd maar uiteindelijk komen we er wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik ben weer aan het camera mappen! :) Deze keer naar een tekening van een coolle Nederlandse striptekenares (Marissa Delbressine). Moet nog veel aan gebeuren, maar de stad begint wel al lekker ruimtelijk te worden zo:

Coined camera mapped - work in progress

Voor wie niet weet wat camera mapping is: in deze video van een paar maanden geleden heb ik wat plaatjes met hoe het werkt bijgevoegd. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

@Oogst ; WOW, wat een effect, 2D maar toch 3D.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
Vet hoor! Leuke techniek dat camera-mapping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Oogst schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:47:
Ik ben weer aan het camera mappen! :) Deze keer naar een tekening van een coolle Nederlandse striptekenares (Marissa Delbressine). Moet nog veel aan gebeuren, maar de stad begint wel al lekker ruimtelijk te worden zo:

Coined camera mapped - work in progress

Voor wie niet weet wat camera mapping is: in deze video van een paar maanden geleden heb ik wat plaatjes met hoe het werkt bijgevoegd. :)
Vast weer heel tof maar als ik een filmpje eerst moet downloaden voordat ik kan zien wat het is begin ik er niet meer aan. Met media als Youtube en Vimeo is er geen enkele reden meer voor om filmpjes locaal te moeten opslaan voor het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Iemand hier al Meet Buck gezien? (ligt beetje in het verlengde van jouw werk Oogst, alhoewel het technisch niet zo complex is)

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/2433/meetbuck10.jpg

Echt waanzinnig wat die gasten bereiken met hand gepaintte textures, zo'n ontzettend toffe stijl dat ik echt met kippenvel, open mond en lichtelijk geëmotioneerd naar heb zitten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Die camera mapping ziet er weer leuk uit! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
apNia schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:22:
Iemand hier al Meet Buck gezien? (ligt beetje in het verlengde van jouw werk Oogst, alhoewel het technisch niet zo complex is)

[afbeelding]

Echt waanzinnig wat die gasten bereiken met hand gepaintte textures, zo'n ontzettend toffe stijl dat ik echt met kippenvel, open mond en lichtelijk geëmotioneerd naar heb zitten kijken :)
Wow, dat was een paar minuutjes puur genieten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Meet Buck is echt AWESOME! Heel erg cool gedaan. Die short zit helemaal vol met shots die je zo zou kunnen uitprinten en aan je muur hangen, schitterend. Vooral die shot aan het einde met die neushoorn, wow... :9
JohnGalt schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:46:
Vet hoor! Leuke techniek dat camera-mapping
Wel heel veel werk, dat camera mapping, maar ach, ik moet toch iets met mijn tijd... :P
SnoeiKoei schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:38:
[...]

Vast weer heel tof maar als ik een filmpje eerst moet downloaden voordat ik kan zien wat het is begin ik er niet meer aan. Met media als Youtube en Vimeo is er geen enkele reden meer voor om filmpjes locaal te moeten opslaan voor het zien.
Ik postte hem ook alleen voor de coolle mensen, dus terecht dat je hem niet zag! ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Oogst schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:30:
Ik postte hem ook alleen voor de coolle mensen, dus terecht dat je hem niet zag! ;)
Dan hoef ik 'm niet te zien nee, al is het maar om me solidair op te stellen met al die uncoole mensen in de wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

SnoeiKoei schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 21:15:
[...]

Dan hoef ik 'm niet te zien nee, al is het maar om me solidair op te stellen met al die uncoole mensen in de wereld ;)
Dan moet ik echt wel echt UBER cool zijn, aangezien ik zelf van de bank opsta en naar me PC boven loop speciaal voor dit filmpje. IPad fail!!

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
wat ik ook een iPad fail vind is dat jouw portfolio website niet te bekijken is op jouw iPad, op mn HTC Desire viel het ook een beetje tegen(moeilijk te navigeren), flash is niet echt praktisch op mobiele apparaten..

@snoeikoei: je bent best een zeurpiet, dit videootje is met veel minder compressie te downloaden, dan dat het ooit op YT zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 22:39
Was lang geleden veel bezig met 3d studio max en vray/maxwell render. 'K ga opnieuw ermee experimenteren denk ik! Heb urenlang in dit topic zitten lezen, schitterend werk hier! En vooral de naam Oogst is mij nog bekend van vroeger, vooral van de 3D contests :p

[ Voor 3% gewijzigd door JSS540 op 13-12-2010 19:09 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!