deze:

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
cinema4d?.Sjoerd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:28:
Tja ik heb had 3DS Max. Maar vrij letterlijk alle tuts gingen er van uit dat jij precies wist waar alle knopjes zitten. En dan heb ik al gegeten en gedronken.
probeer dan maya een keer... Vind ik persoonlijk veel overzichtelijker (oke nu ook omdat ik er getraint in ben) dan max in zijn UI... Hoewel er voor max wel meer tuts te vinden zijn.. en tja als je een knpje niet kan vinden, gewoon ff door google halen en dan weet je het wel of gebruik de maya/max help functie.Sjoerd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:28:
Tja ik heb had 3DS Max. Maar vrij letterlijk alle tuts gingen er van uit dat jij precies wist waar alle knopjes zitten. En dan heb ik al gegeten en gedronken.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
[ Voor 22% gewijzigd door ArnoAG op 07-11-2010 19:40 ]
Incompl te
Heb veel betere renders gezien. Voor mij geen reden om naar Cinema4d over te stappen
Daarbij komen de beste renders vaak van losse programma's of plugins die voor bijna alle software hetzelfde zijn..JohnGalt schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:51:
[...]
Heb veel betere renders gezien. Voor mij geen reden om naar Cinema4d over te stappen
Zou voor Maya of Max gaan, toch wel de meest gebruikte pakketten.
Thanks, ik zal binnenkort eens kijken of ik er nog wat goede carpaint materials voor kan vinden@ArnoAG: die auto is misschien heel mooi, maar je hebt hem verstopt onder heel matige materialen. De reflecties staan veel te hoog, vooral op de voorruit leidt dat af. Het is voor wips (als je commentaar wilt) nuttiger om óf een clay materiaal óf een degelijke carpaint te gebruiken.
Incompl te
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 09-11-2010 23:45 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Bozozo op 10-11-2010 01:05 ]
"Life is unblockable"
NURBS zijn helemaal niet achterhaald, het is maar net waarvoor je het wilt gebruiken. Indien .Sjoerd de automotive kant op wil dan raad ik hem NURBS sterk aan. Indien hij een opleiding zal volgen over auto's dan zullen deze skills erg goed van pas komen.JohnGalt schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:52:
Ik zou niet gaan focussen op NURBS modelling, organisch modelleren met bekenden 3d pakketten is goed mogelijk met polygonen. NURBS zijn een beetje achterhaald inmiddels.
Voor de rest ben ik het met je punten eens. Sjoerd, het is al vaker gezegd, kijk naar Maya of Max want je hebt zeker talent en je kunt zoals je laat zien ook veel werk verzetten. Met het huidige pakket kom je alleen niet veel verder en dat is gewoon zonde van je tijd..
Leuk Alwin!AlwinB© schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:38:
Mr.Handy!
[afbeelding]
Het is nog een WIP, maar vond hem wel leuk om te posten. Krijgt nog 2 andere tentacles en komt in een parodie op het schilderij 'The nighthawk' van Edward Hopper.
Alwinb©
Sjoerd er is echt wel wat meer voor nodig bij je model dan "wat meshfouten wegwerken" om het realistisch te krijgen. Ik hoop echt dat je een keer de kritiek oppakt die je hier krijgt want we bedoelen het goed; er schuilt veel meer in je dan je nu laat zien. Ga die uitdaging nou eens aan!.Sjoerd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:47:
Many thanks @ Yanik, zeker keyshot. WAT een programma is dat!
Wat meshfouten uit me model wegwerken en het ziet er echt prachtig uit!
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Waarom wel? Wil je niet leren effectiever te modelleren? Wat wil je in de toekomst doen trouwens? Verder met 3d?.Sjoerd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:28:
Waarom niet?
Niet per sé. Er zijn genoeg (de meeste) 3d pakketten die al een fatsoenlijke renderer ingebouwd hebben.Als ik een ander ga leren moet ik ook nog een render pakket hebben..
[ Voor 67% gewijzigd door Scipionyx op 10-11-2010 20:04 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Wil wel effectiever modelleren, maar ik ga niet verder met 3d in de toekomst (lees: me werk ervan maken)Scipionyx schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:01:
[...]
Waarom wel? Wil je niet leren effectiever te modelleren? Wat wil je in de toekomst doen trouwens? Verder met 3d?
Ik render met Mental Ray in Max 2011. Ik voeg nu losse render passes toe, alleen het lijkt wel of ik een berg opties mis. Ik kan dus niet terug vinden hoe ik bijv. bepaalde lichten aan een pass kan koppelen. Of de schaduwen.apNia schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:42:
Waarin render je?
Wat je wilt zijn dus losse render passes (dat is je Google term!). In Max kan je die mooi toevoegen, alleen de naamgeving verschilt per renderer.
Zo kan je renderpasses ook gebruiken bij bijvoorbeeld je belichting, dan render je voor elke lightsource een pass uit, en die gooi je over je diffuse pass heen (de doodgewone render, zonder schaduw/belichting/etc). Zo kan je door in Photoshop de opacity van zo'n licht-laag aan te passen de brightness bepalen van die lightsource.
http://3dsmaxrendering.blogspot.com/
Ik zou overwegen in Sketchup te gaan werken...Bozozo schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:29:
Door al dat gepraat over Sjoerd z'n renders kreeg ik zin om mn 350z weer eens af te stoffen.
[afbeelding]
Materialen verbeterd en wat kleine dingetjes gemaakt... ik ben nog steeds niet blij met de achterlichten. Iemand tips?
TBH is dat met drie passes voor de een component (bijv licht) in een render me ook nog niet eerder gelukt. Misschien is dat iets wat gebonden is aan de renderer, de beschikbare passes zijn immers daaraan gebonden. In mijn geval heb ik heel drie keer gerenderd, maar als je een optie vindt waarop je per pass de lichtbron kan bepalen hoor ik dat heel graagStalllone schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:04:
[...]
Ik render met Mental Ray in Max 2011. Ik voeg nu losse render passes toe, alleen het lijkt wel of ik een berg opties mis. Ik kan dus niet terug vinden hoe ik bijv. bepaalde lichten aan een pass kan koppelen. Of de schaduwen.
Voorbeeld:
Als je 3 lampen hebt, met 3 schaduwen, zou ik dus 3 passes voor de schaduwen willen hebben. (elke schaduw z'n eigen pass) en eventueel ook voor het licht. Dan heb je lekker veel controle daarna. Maar ik krijg dit nog niet voor elkaar. Of ik moet steeds 1lamp aanzetten+schaduw=renderen. en dat 2x herhalen nog.
Ja, maar als elke render 10uur duurd... ben je 30uur verder (met 3 lampen). Dat schiet niet op en moet handiger kunnen denk ik. Hier gelijk ook m'n vraag gestelt, zitten slimme jongens daar.apNia schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:51:
[...]
TBH is dat met drie passes voor de een component (bijv licht) in een render me ook nog niet eerder gelukt. Misschien is dat iets wat gebonden is aan de renderer, de beschikbare passes zijn immers daaraan gebonden. In mijn geval heb ik heel drie keer gerenderd, maar als je een optie vindt waarop je per pass de lichtbron kan bepalen hoor ik dat heel graag
[ Voor 9% gewijzigd door Dutchie! op 12-11-2010 01:37 ]
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
[ Voor 36% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2010 11:55 ]
[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 12-11-2010 19:31 ]
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 02:30 ]
Leuk HuupDe Hupie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:20:
Nieuwe oude auto gemaakt voor Warm Gun:
http://hupie.deviantart.com/#/d32pk3d
http://hupie.deviantart.com/#/d32pk6w
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 13-11-2010 04:11 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 33% gewijzigd door Menesis op 16-11-2010 20:47 ]
Mixed Reality dev
Incompl te
Verwijderd
Dat komt omdat er nog geen vleugels aan zitten. Ik vind het verder wel een vogel eigenlijk. De ogen zijn verschrikkelijk karakteristiek voor een vogel, dus dat helpt ook nog eens.ArnoAG schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:21:
tsja, het lijkt zo een beetje een zeehond met een snavel![]()
De proporties lijken een beetje raar, misschien moet je nog even naar je referenties kijken
Dat veer effect is wel erg leuk!
[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 18-11-2010 09:20 ]
Mixed Reality dev
[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 18-11-2010 10:21 . Reden: Arion ipv Aion natuurlijk ]
Mixed Reality dev
Mixed Reality dev
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 16:06 . Reden: pics werk(t)en niet ]
[ Voor 71% gewijzigd door D-rez op 18-11-2010 16:20 ]
Yes, ik zou ook zeker voor de Geforce serie gaan. Kun je af en toe lekker gamen.Menesis schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:58:
Aha ok, dan ga ik daar naar op zoek.
Om even op mijn eigen vraag terug te komen (Gefore of Quadro): De geforce kaarten zijn sneller dan de quadro's voor CUDA.
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=23&t=934960
Verwijderd
Die wireframe plaat is echt heel erg vet! Cool! En tevens: welkom!Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:30:
...
Zelfde model maar nu met pfflow en maxscript in wireframe gezet, gerenderd met vray en wat hele kleine kleurcorrecties in photoshop.
[afbeelding]
highres wireding
Ik ga proberen wat actief te zijn op dit forum dus (waarschijnlijk) tot snel.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ziet er echt vet uit! Wat betreft gameplay doet het me denken aan Jimmy Pataya (Iphone-game).
Ja, komisch is dat, Jimmy Pataya is gemaakt toen de Proun beta allang uit was. Ik heb het ze nog gevraagd, maar ze kenden Proun helemaal niet toen ze Jimmy Pataya maakten, dus is puur toeval.CrystalViriS schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:13:
[...]
Ziet er echt vet uit! Wat betreft gameplay doet het me denken aan Jimmy Pataya (Iphone-game).
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik denk SketchUp als pakket niet zo zeer beperkend hoeft te zijn. Daar kun je nog aardige plaatjes uit halen:Yanik schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:37:
@ .Sjoerd
Om heel eerlijk te zijn vind ik je auto's maar niets. Het ziet er erg boxy uit. De dakframe heeft geen diepte. Ruit is te plat, ruiten moeten een auto juist aantrekkelijk maken. Chamfers/fillets heb/zie je niet waardoor de boxy look versterkt wordt.
Ken je deze site misschien al? Het zal je erg kunnen helpen, ze hebben een forum waar veel informatie op staat zoals tutorials en textures/hdri's.
http://www.cg-cars.com/
Ik denk dat je jezelf later vooral op auto design wilt focussen. Naast het kiezen van een beter pakket om je modellen in te maken is het erg belangrijk om je tekenskills eerst goed te hebben. Hoe goed je ook kunt modellen, je model blijft een opgepoetste drol zonder design skills, dit geldt niet alleen voor auto's maar met alles wat met 3d modeling te maken heeft. Als je eenmaal iets getekend hebt dan heb je direct een duidelijk beeld van wat je te doen staat. Mijn ervaringen door dingen rechtstreeks uit mijn hoofd te doen zijn niet zo positief. Ik hoop dat je dit begrijpt en inziet waarom dit belangrijk is. Hoe beter je tekenskills, hoe beter je eindresultaat.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
vette techniek dat met die particle trails! Je zou ook misschien een mooie animatie kunnen maken, waarbij de lijnen vanuit het niets ontstaan. Natuurlijk extra leuk om het ook met fumefx in de fik te zettenVerwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:30:
Mijn eerste Post op GoT,
Even kort voorstellen dan maar:
Ik ben al een jaartje of 5-6 bezig met 3d, na een studie Communicatie & Multimedia Design in Breda ben ik begonnen als 3d animator bij MCW studio's in Rotterdam waar ik nu nog steeds werk.
wat dingetjes die ik hier gemaakt heb om wat settings/scriptjes te testen:
visje achtig ding is gemaakt in 3dsmax zbrush en gerenderd met scanline en zwaar nabewerkt met afx.
[afbeelding]
highres fishy
Zelfde model maar nu met pfflow en maxscript in wireframe gezet, gerenderd met vray en wat hele kleine kleurcorrecties in photoshop.
[afbeelding]
highres wireding
Ik ga proberen wat actief te zijn op dit forum dus (waarschijnlijk) tot snel.
[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 21-11-2010 23:56 ]
Mixed Reality dev
Verwijderd
Bedankt voor de complimenten allemaal :]stevens20 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:37:
Ok, ik zie zeer vaak plaatjes om van te smullen maar ik ben zelden zo onder de indruk geweest als bij deze:
http://i1191.photobucket....ooij3d/3dstuff/HDwire.jpg
(kan je deze ook op 1680 x 1050 gerenderd worden, dan heb ik een mooi bureaublad!)
Noem het toeval, ik vind het beetje ruiken naar jatwerk. Nota bene van een Nederlandse studio, ik vertrouw het nietOogst schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
[...]
Ja, komisch is dat, Jimmy Pataya is gemaakt toen de Proun beta allang uit was. Ik heb het ze nog gevraagd, maar ze kenden Proun helemaal niet toen ze Jimmy Pataya maakten, dus is puur toeval.
[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 22-11-2010 10:37 ]
Heb inderdaad al lang geleden van alles gezien van Proun.Oogst schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
[...]
Ja, komisch is dat, Jimmy Pataya is gemaakt toen de Proun beta allang uit was. Ik heb het ze nog gevraagd, maar ze kenden Proun helemaal niet toen ze Jimmy Pataya maakten, dus is puur toeval.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dank u:D hij staat erop! Ik ben weer helemaal blij!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:19:
[...]
Bedankt voor de complimenten allemaal :]
Ik heb em origineel op 1920x1080 gerenderd dus die heb ik nog ff online gezet.
1920 linky
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ben een vaste lurker hier , maar wilde toch even melden dat deze plaat nu ook mijn desktop siert!Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:19:
[...]
Bedankt voor de complimenten allemaal :]
Ik heb em origineel op 1920x1080 gerenderd dus die heb ik nog ff online gezet.
1920 linky
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Gegroet!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 10% gewijzigd door Decennia op 24-11-2010 22:23 ]
Gegroet!
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Gegroet!
kijk maar gewoon rond in dit topic om te zien wat je allemaal kunt vragen. Bovendien vind je al een hele hoop antwoorden via de search.Decennia schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:24:
Ik neem dit ten zeerste in dank. Ik wil er mijn toekomst van maken en elk stukje informatie is goed meegenomen. Ik ben nog jong dus genoeg tijd en keuze.
Ik denk dat ik begin met 3DS MAX, een beetje een kamer inelkaar knutselen, kasten maken etc is niet zo moeilijk en daarna kan ik altijd nog kleine details maken zoals een xbox controller of kopje thee.
Ik ga er volgende week mee aan de slag, is het hier btw toegestaan hulp te vragen ?
Mixed Reality dev
Ik denk dat je ipv die omni dan beter een direct light kunt gebruiken, die geeft altijd parallellen stralen dus dan hoef je hem ook niet op grote afstand te plaatsenOogst schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:09:
Leuke model al!
Om dit soort renders snel een stuk mooier te maken, kun je een Omni neerzetten op behoorlijke afstand en die VRay shadows geven. Dan de kleur van de omni een beetje geel-ig en de kleur van de skylight een beetje blauwig (wat ie default al is in VRay). Dan krijgt zo'n shot meteen een stuk meer diepte en kleur en het is in een minuutje opgezet.
Mixed Reality dev
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 11:47 . Reden: pic was maar weer eens te groot ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq