[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 180.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
deze:

Afbeeldingslocatie: http://uppix.net/f/b/c/cc3ece6ec2af07bd6459b089fb168.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 16:36

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ahja ik herinner me wel dat ik die toen langs heb zien komen hier. Leuk!!!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
.Sjoerd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:28:
Tja ik heb had 3DS Max. Maar vrij letterlijk alle tuts gingen er van uit dat jij precies wist waar alle knopjes zitten. En dan heb ik al gegeten en gedronken.
cinema4d? Afbeeldingslocatie: http://www.cgfocus.com/gal_images/m3d/kombi_schw_1024x768_8a2ae87d128288fe5ab3da89e30d1fbb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
.Sjoerd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:28:
Tja ik heb had 3DS Max. Maar vrij letterlijk alle tuts gingen er van uit dat jij precies wist waar alle knopjes zitten. En dan heb ik al gegeten en gedronken.
probeer dan maya een keer... Vind ik persoonlijk veel overzichtelijker (oke nu ook omdat ik er getraint in ben) dan max in zijn UI... Hoewel er voor max wel meer tuts te vinden zijn.. en tja als je een knpje niet kan vinden, gewoon ff door google halen en dan weet je het wel of gebruik de maya/max help functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Max z'n helpfiles is daarin een van de beste in z'n soort inderdaad. Zoekterm invullen, en je krijgt precies te zien hoe je er komt in de menu hiërarchie. Maargoed beetje deja vu dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vond Maya (persoonlijk) beduidend onduidelijker qua UI dan Max. Volgens mij is het maar wat je gewend bent, overstappen is lastig.
Als je van Sketchup af komt is alles wennen, of het nou Maya, Max, Blender of C4D is. Als je denkt dat je meteen met zo'n programma kunt werken, alle knoppen weet te vinden en alle functies snapt heb je een verkeerd verwachtingspatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 14:55

Dexter

d((o_o))b

Klein projectje na een paar jaar 3dsmax niet te hebben aangeraakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jorishoogstede.nl/images/010.016render02-s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jorishoogstede.nl/images/010.016render01-s.jpg

Doel was niet om een foto-realistische afbeelding te maken. Het moet een impressie geven maar ook nog wat aan de verbeelding over laten. Belichting en gras ben ik nog niet helemaal tevreden over. Rest begint wel te komen. Toch wel wennen om zo na al die jaren weer op het 3dsmax icoontje te klikken :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:43
Ziet er goed uit Dexter! Vooral die eerste is vanuit een mooie camerahoek gerendered.
Het gras ziet er ook zeker niet verkeerd uit. Alleen de kleuren zijn een beetje grauwig.

Ben zelf ook weer wat verder gekomen met mijn mini:
Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9052/miniwip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
WIP-je van m'n McLaren Mp4-12C
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qw0itv.jpg
en een final van de Noctua NH14
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hy89jr.jpg
edit: owjaa let niet op de klipjes waarmee de fans nog niet aan de tower vast zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door ArnoAG op 07-11-2010 19:40 ]

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Laatst online: 30-05-2024
Heb veel betere renders gezien. Voor mij geen reden om naar Cinema4d over te stappen ;)

Zou voor Maya of Max gaan, toch wel de meest gebruikte pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Sjef_Arie: ziet er goed uit! Nieuwe wire binnenkort?

@ArnoAG: die auto is misschien heel mooi, maar je hebt hem verstopt onder heel matige materialen. De reflecties staan veel te hoog, vooral op de voorruit leidt dat af. Het is voor wips (als je commentaar wilt) nuttiger om óf een clay materiaal óf een degelijke carpaint te gebruiken.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
JohnGalt schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:51:
[...]

Heb veel betere renders gezien. Voor mij geen reden om naar Cinema4d over te stappen ;)

Zou voor Maya of Max gaan, toch wel de meest gebruikte pakketten.
Daarbij komen de beste renders vaak van losse programma's of plugins die voor bijna alle software hetzelfde zijn..

Qua gebruiksgemak is eht net waar je mee leert werken, voordeel van max en maya is dat ze redelijk hetzelfde werken (van cinema of rhino weet ik dat niet).. blender werkt bijv redelijk anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
@ArnoAG: die auto is misschien heel mooi, maar je hebt hem verstopt onder heel matige materialen. De reflecties staan veel te hoog, vooral op de voorruit leidt dat af. Het is voor wips (als je commentaar wilt) nuttiger om óf een clay materiaal óf een degelijke carpaint te gebruiken.
Thanks, ik zal binnenkort eens kijken of ik er nog wat goede carpaint materials voor kan vinden :*)

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Als je een losse-schadow pass renderd, hoe kan je deze dan netjes gebruiken in bijv. photoshop? Al mijn shadowpassen zijn lelijk en als ik er een dan een mask opzet krijg ik niet mooi zoals je normaal zou hebben als je alles in 1x renderd. Hoe los je dit nu goed op? (en wat gebruik je dan in PS als layer-eigenschap? (overlay?).

3Ds max - mental ray. Ik heb de AA al hoger gezet maar mijn rendertijden vliegen dan de pan uit. Is dit de oplossing? i.c.m. met een mask?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:03
multiply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Inderdaad, multiply op je zwart/wit schaduw layer, over je render.
Stack hier een 'Levels' adjustment layer op (door met CTRL of ALT (even vergeten welke) te klikken tussen beide layers link je de adjustment layer specifiek aan die layer) en zo heb je meer controle over hoe hard de overgang van zwart naar wit is, oftewel schaduw naar geen schaduw :)
Gebruik alsjeblieft zo veel mogelijk adjustment layers bij je postrender! Je wilt altijd blijven tweaken en doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die Solidworks gebruiken? Hoewel natuurlijk eigenlijk meer een CAD-programma, is het wel een heerlijk programma om snel iets te kunnen presenteren. Niet geschikt voor Oscarwinnende animaties, maar er bestaat natuurlijk meer in de 3D-wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ik gebruik nu DraftSight als vervanger voor AutoCAD voor simpele dingetjes, en daar ben ik erg tevreden over. Solidworks gaat 3dMax echter niet vervangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Thnx Schuey & apNia! :)

Kwam dit pas tegen, vind dit er wel tof uitzien! Geen idee hoe je zulke renders krijgt... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Het ziet er iig cool uit, maar wat het moet voorstellen?

Wil jullie het eindresultaat niet onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC152.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC163.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/AGC161.jpg

Maar ik zal binnenkort echt overstappen op "wat anders".
Maar eerst is kijken of ik een animatie kan maken...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:47

D-rez

dexels

bewaar die animatie lekker voor die "wat anders" want ook dat gaat daar beter en makkelijker. (hoewel ik de motionblurr op je velgen nog best redelijk vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Dat komt omdat die motion en radial blurs gewoon fotoshop zijn ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ROFLMAO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Korte vraag die eigenlijk heel basic is, maar een probleem die nu eigenlijk pas tegen het lijf loop omdat ik altijd organische dingen doe. Stel ik heb een box, en ik extrude 1 zijde, wat is de beste manier om te unwrappen?

Deze manier, die zorgt voor een naadloze overgang tussen de edges in m'n UV, maar door die schuine edges distortions creëert?
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/iZJH4.png

Of deze manier die meer moeite kost om te unwrappen (bovenstaande voorbeeld is een plannar op die zijde, hier heb ik het 'kruis' handmatig uitgevouwd), en gaten maakt, maar tegelijkertijd wel zorgt voor een distortion-loze unwrap (zie checkered pattern dus)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Cn25w.png

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 09-11-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Dat is een beetje een loze vergelijking... de twee gevallen zijn identiek, afgezien van de hoeveelheid 'inset' na de extrude. Dat je bij schuine edges vervorming ziet bij cubic mapping is onvermijdelijk, dus zul je netjes de uv's moeten unwrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Maar optie 2 leent zich dus weer lastig voor seamless painten. Kan je zeggen dat voor beide wat te zeggen is of is optie 1 per definitie fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Tja, je geeft het antwoord zelf al... het is een afweging tussen seams en stretching. Het hangt van de texture af wat erger is, maar optie 1 houdt je UV map in elk geval lekker overzichtelijk.

Misschien kan één van de prof boys je vertellen wat gebruikelijk is in studio's, maar ik gok dat die het ook per geval afwegen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bozozo op 10-11-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 12:41
Je moet zelf een afweging maken of je stretching acceptabel vindt of liever seams hebt.
Er zijn een aantal zaken waar je naar moet kijken voor je die beslissing kunt maken.

• Hoe dicht staat het object voor de camera. Als je het van ver ziet dan is stretching niet echt een probleem.

• Hoe gedetailleerd wordt de textuur in het middelste gedeelte, hoe rijker hoe meer stretching opvalt.

• Als je weinig maps gebruikt is het heel eenvoudig om in max(viewport canvas), zbrush, of mudbox over de seams te painten met een clonestamp achtige tool.

• Is het model voor games, zo ja:
Het is lastig om seams te verwijderen met normal maps, het is wel mogelijk, maar volgens mij kan je geen clonestamp tool gebruiken omdat het je normals kan verkloten,tenzij je de omgeving rond de seams allemaal de standaard blauwe kleur geeft. Dit heeft als nadeel dat je geen detail in de normals kunt stoppen tussen de seams. Ook hebben veel game engines problemen met "tangent" normal maps met seams, "world-space" normal maps niet daarentegen, nadeel daarvan is dat je object niet kan vervormen. Misschien weet Schuey hier meer over, mijn kennis over game gerelateerde dingen is bijna nul.

@ .Sjoerd

Om heel eerlijk te zijn vind ik je auto's maar niets. Het ziet er erg boxy uit. De dakframe heeft geen diepte. Ruit is te plat, ruiten moeten een auto juist aantrekkelijk maken. Chamfers/fillets heb/zie je niet waardoor de boxy look versterkt wordt.

Ken je deze site misschien al? Het zal je erg kunnen helpen, ze hebben een forum waar veel informatie op staat zoals tutorials en textures/hdri's.
http://www.cg-cars.com/

Ik denk dat je jezelf later vooral op auto design wilt focussen. Naast het kiezen van een beter pakket om je modellen in te maken is het erg belangrijk om je tekenskills eerst goed te hebben. Hoe goed je ook kunt modellen, je model blijft een opgepoetste drol zonder design skills, dit geldt niet alleen voor auto's maar met alles wat met 3d modeling te maken heeft. Als je eenmaal iets getekend hebt dan heb je direct een duidelijk beeld van wat je te doen staat. Mijn ervaringen door dingen rechtstreeks uit mijn hoofd te doen zijn niet zo positief. Ik hoop dat je dit begrijpt en inziet waarom dit belangrijk is. Hoe beter je tekenskills, hoe beter je eindresultaat.
Mijn advies, indien je echt serieus bezig wilt met auto's:
• Leer tekenen, teken mooie auto's na en begrijp waarom bepaalde vormen goed werken.
Gnomon heeft uitstekende tutorials die je de eerste stap helpen zetten:
http://www.thegnomonworks...ategory/18/Vehicle-Design
Teken daarna zelf auto's en probeer je eigen stijl te vinden.
• Leer de techniek achter auto's. Leer wat voor functie alle objecten hebben. Functie gaat altijd voor vorm. Een auto maken met een ruit van 10cm is bijvoorbeeld totaal niet functioneel(simpel voorbeeld). Ik neem aan dat je nog jong bent, ik hoop dat je later een opleiding zult kiezen waar je al deze informatie kunt leren, want alles zelf leren is niet te doen.
• Leer een ander modeleer pakket zoals Rhino, met Rhino kun je NURBS modellen maken. Google maar naar CAD en Nurbs en dan snap je wel wat het is. Het is erg lastig om in een polygoon gebasseerd pakket zoals Max gesmoothe inorganische objecten te maken.
• Leer je model te presenteren. Als je geen zin hebt om al die technische zaken te leren raad ik je Keyshot sterk aan, dit is een renderer waar je eenvoudig mooie materialen en een belichting+omgeving kunt kwakken op je model, allemaal binnen een minuut. Dit programma kan ook makkelijk Rhino3d modellen importeren.
http://www.keyshot.com/gallery/automotive.html

De volgorde van de bovenste paar punten maakt niet echt uit, behalve de opleiding, je kunt ze door elkaar heen leren als je wilt, maar uiteindelijk is het wel belangrijk dat je in alle goed bent.
Ik hoop dat je dit met positieve houding zult lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Ik zou niet gaan focussen op NURBS modelling, organisch modelleren met bekenden 3d pakketten is goed mogelijk met polygonen. NURBS zijn een beetje achterhaald inmiddels.

Voor de rest ben ik het met je punten eens. Sjoerd, het is al vaker gezegd, kijk naar Maya of Max want je hebt zeker talent en je kunt zoals je laat zien ook veel werk verzetten. Met het huidige pakket kom je alleen niet veel verder en dat is gewoon zonde van je tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Kwestie van voorkeur dus. OK gelukkig, doe ik het gelukkig niet al jaren fout ;)
Thanks Yanik en Bozozo! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 15:10
Mr.Handy!

Afbeeldingslocatie: http://3d-graphicdesign.com/clients/mrhandyklein.jpg

Het is nog een WIP, maar vond hem wel leuk om te posten. Krijgt nog 2 andere tentacles en komt in een parodie op het schilderij 'The nighthawk' van Edward Hopper.

Alwinb©

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 12:41
JohnGalt schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:52:
Ik zou niet gaan focussen op NURBS modelling, organisch modelleren met bekenden 3d pakketten is goed mogelijk met polygonen. NURBS zijn een beetje achterhaald inmiddels.

Voor de rest ben ik het met je punten eens. Sjoerd, het is al vaker gezegd, kijk naar Maya of Max want je hebt zeker talent en je kunt zoals je laat zien ook veel werk verzetten. Met het huidige pakket kom je alleen niet veel verder en dat is gewoon zonde van je tijd..
NURBS zijn helemaal niet achterhaald, het is maar net waarvoor je het wilt gebruiken. Indien .Sjoerd de automotive kant op wil dan raad ik hem NURBS sterk aan. Indien hij een opleiding zal volgen over auto's dan zullen deze skills erg goed van pas komen.
Als hij daarnaast ook karakteranimatie of animaties met vervormende objecten wilt doen dan is het inderdaad verstandiger om met polygonen te werken.
Je moet niet denken dat ik NURBS fijner vind dan polygonen. Eigen voorkeur is totaal irrelevant. NURBS raad ik aan omdat het bij zijn beroepsgroep zal passen, indien hij de automotive kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
AlwinB© schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:38:
Mr.Handy!

[afbeelding]

Het is nog een WIP, maar vond hem wel leuk om te posten. Krijgt nog 2 andere tentacles en komt in een parodie op het schilderij 'The nighthawk' van Edward Hopper.

Alwinb©
Leuk Alwin! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik had het pas over de schaduw-element om die los te renderen. Kan je dit ook echt los doen? dus alleen de schaduw laten renderen en niet het normale plaatje?

Nu krijg ik altijd 1 render venster met mijn plaat + een render venster met de schaduw bijv. Het lijkt mij in tijd schelen als hij alleen de schaduw kan renderen. Maar ik krijg dat niet voor elkaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Waarin render je?
Wat je wilt zijn dus losse render passes (dat is je Google term! ;)). In Max kan je die mooi toevoegen, alleen de naamgeving verschilt per renderer.
Zo kan je renderpasses ook gebruiken bij bijvoorbeeld je belichting, dan render je voor elke lightsource een pass uit, en die gooi je over je diffuse pass heen (de doodgewone render, zonder schaduw/belichting/etc). Zo kan je door in Photoshop de opacity van zo'n licht-laag aan te passen de brightness bepalen van die lightsource.

http://3dsmaxrendering.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Many thanks @ Yanik, zeker keyshot. WAT een programma is dat!

Wat meshfouten uit me model wegwerken en het ziet er echt prachtig uit!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

.Sjoerd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:47:
Many thanks @ Yanik, zeker keyshot. WAT een programma is dat!

Wat meshfouten uit me model wegwerken en het ziet er echt prachtig uit!
Sjoerd er is echt wel wat meer voor nodig bij je model dan "wat meshfouten wegwerken" om het realistisch te krijgen. Ik hoop echt dat je een keer de kritiek oppakt die je hier krijgt want we bedoelen het goed; er schuilt veel meer in je dan je nu laat zien. Ga die uitdaging nou eens aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamiHap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-10 15:29
Met KeyShot mag je plaatje er dan wel mooier uitzien, wat het in feite doet is gewoon jouw 'slordigheden' verdoezelen. Als je verder wil, moet je echt overstappen, zoals de mensen hierboven zeggen.

Stop geen tijd in het vinden van een gekraakte versie van KeyShot, maar besteed je tijd nuttig en ga met een ander pakket aan de slag.

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Waarom niet? Als ik een ander ga leren moet ik ook nog een render pakket hebben..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom wel? Wil je niet leren effectiever te modelleren? Wat wil je in de toekomst doen trouwens? Verder met 3d?
Als ik een ander ga leren moet ik ook nog een render pakket hebben..
Niet per sé. Er zijn genoeg (de meeste) 3d pakketten die al een fatsoenlijke renderer ingebouwd hebben.

Kudos voor je doorzettingsvermogen, maar echt.. neem ons advies aan en probeer een ander pakket. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Scipionyx op 10-11-2010 20:04 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Scipionyx schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:01:
[...]

Waarom wel? Wil je niet leren effectiever te modelleren? Wat wil je in de toekomst doen trouwens? Verder met 3d?
Wil wel effectiever modelleren, maar ik ga niet verder met 3d in de toekomst (lees: me werk ervan maken)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Tsja Sjoerd uiteindelijk gaat het erom dat jij lol hebt dan. Als dat bij jou met Sketchup werkt dan gebruik je lekker Sketchup. Ik heb alleen wel gezien dat je al anderhalf miljoen keer het commentaar hebt gekregen dat je beter met een ander programma kunt gaan werken om auto's te modelleren en met dat commentaar doe je niks. Ik denk dat ik niet de enige ben die daar een beetje moe van wordt :P

Verwacht gewoon weinig progressie en veel tijdverlies en verwacht vooral geen wonderen van een andere render applicatie. Vooral dat laatste, want om een goede render te krijgen heb je gewoon een goed model nodig en daar schort het je nu aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

apNia schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:42:
Waarin render je?
Wat je wilt zijn dus losse render passes (dat is je Google term! ;)). In Max kan je die mooi toevoegen, alleen de naamgeving verschilt per renderer.
Zo kan je renderpasses ook gebruiken bij bijvoorbeeld je belichting, dan render je voor elke lightsource een pass uit, en die gooi je over je diffuse pass heen (de doodgewone render, zonder schaduw/belichting/etc). Zo kan je door in Photoshop de opacity van zo'n licht-laag aan te passen de brightness bepalen van die lightsource.

http://3dsmaxrendering.blogspot.com/
Ik render met Mental Ray in Max 2011. Ik voeg nu losse render passes toe, alleen het lijkt wel of ik een berg opties mis. Ik kan dus niet terug vinden hoe ik bijv. bepaalde lichten aan een pass kan koppelen. Of de schaduwen.

Voorbeeld:
Als je 3 lampen hebt, met 3 schaduwen, zou ik dus 3 passes voor de schaduwen willen hebben. (elke schaduw z'n eigen pass) en eventueel ook voor het licht. Dan heb je lekker veel controle daarna. Maar ik krijg dit nog niet voor elkaar. Of ik moet steeds 1lamp aanzetten+schaduw=renderen. en dat 2x herhalen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Door al dat gepraat over Sjoerd z'n renders kreeg ik zin om mn 350z weer eens af te stoffen.

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_wip.jpg

Materialen verbeterd en wat kleine dingetjes gemaakt... ik ben nog steeds niet blij met de achterlichten. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bozozo schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:29:
Door al dat gepraat over Sjoerd z'n renders kreeg ik zin om mn 350z weer eens af te stoffen.

[afbeelding]

Materialen verbeterd en wat kleine dingetjes gemaakt... ik ben nog steeds niet blij met de achterlichten. Iemand tips?
Ik zou overwegen in Sketchup te gaan werken...

/lolbroek mode,

Ziet er goed uit, alleen je achterlicht ziet er niet uit alsof er licht door het glaasje heen kan. Het lijkt een beetje parelmoer-achtig eerder.
Hetzelfde eigenlijk voor de ramen, die zien er ook niet uit als ramen.

Wel netjes gemodelleerd!!!

• apNia
Stalllone schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:04:
[...]

Ik render met Mental Ray in Max 2011. Ik voeg nu losse render passes toe, alleen het lijkt wel of ik een berg opties mis. Ik kan dus niet terug vinden hoe ik bijv. bepaalde lichten aan een pass kan koppelen. Of de schaduwen.

Voorbeeld:
Als je 3 lampen hebt, met 3 schaduwen, zou ik dus 3 passes voor de schaduwen willen hebben. (elke schaduw z'n eigen pass) en eventueel ook voor het licht. Dan heb je lekker veel controle daarna. Maar ik krijg dit nog niet voor elkaar. Of ik moet steeds 1lamp aanzetten+schaduw=renderen. en dat 2x herhalen nog.
TBH is dat met drie passes voor de een component (bijv licht) in een render me ook nog niet eerder gelukt. Misschien is dat iets wat gebonden is aan de renderer, de beschikbare passes zijn immers daaraan gebonden. In mijn geval heb ik heel drie keer gerenderd, maar als je een optie vindt waarop je per pass de lichtbron kan bepalen hoor ik dat heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

apNia schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:51:
[...]

TBH is dat met drie passes voor de een component (bijv licht) in een render me ook nog niet eerder gelukt. Misschien is dat iets wat gebonden is aan de renderer, de beschikbare passes zijn immers daaraan gebonden. In mijn geval heb ik heel drie keer gerenderd, maar als je een optie vindt waarop je per pass de lichtbron kan bepalen hoor ik dat heel graag :)
Ja, maar als elke render 10uur duurd... ben je 30uur verder (met 3 lampen). Dat schiet niet op en moet handiger kunnen denk ik. Hier gelijk ook m'n vraag gestelt, zitten slimme jongens daar.

Lego O+
Afbeeldingslocatie: http://www.oreel.eu/temp/LegoTEST.jpg
Zomaar een test render, na het maken van meer Lego blokjes. Belichting en materiaal was zomaar gedaan. Was het modellen even beu. Dit heeft overgens niks te maken met m'n render vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dutchie! op 12-11-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 11:32
Heren,

Ik heb hier eens wat zitten kijken en ben verbaasd hoe dicht de renders bij de werkelijkheid komen. Ik ben daarom opzoek naar een 3D tekenprogramma waar ik aansluitend aan mijn opleiding vanalles kan tekenen op een ''snelle'' manier. Ik ben best bereid om tijd in het programma te steken (zal ook wel moeten)

Ik ben gewend om met AutoCAD te werken i.c.m. Sketch-up. Maar Sketch-up vind ik toch wel erg simpel, IK WIL MEER/BETER!!! En dat is mogelijk zo gezien.

Mijn hardware: (voor zover van belang)
22'' scherm & 19'' scherm
corei7
GTX285
6gb werkgeheugen.

Wat ga ik tekenen:
Gebouwen. (van een enkel woonhuis tot kantoorpanden, fabriekshallen & parkeergarages... ik noem maar wat)

Mijn intresses:
Architectuur/Bouwkunde
Ik doe een bouwkunde opleiding en ben van plan mij te specialiseren in Architectuur.

Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor de hulp.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Ik denk (maar dit is een dikke vette DENK) dat AutoCAD dan je perfecte pakket blijft. Misschien dat je vanuit daar kan exporten voor 3Ds Max om het daar met VRay of Mental Ray uit te renderen. Mocht AutoCAD niet de juiste keuze zijn, ga dan gewoon fullblown voor 3Ds Max, bij voorkeur 3Ds Max Design (heeft veel preset materials voor industriele vormgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nooit mee gewerkt maar Autodesk heeft ook Revit, dat zou een pakket moeten zijn dat specifiek op bouwkunde is ontworpen.

Edit: misschien is dit een leuk overzichtje voor je!

[ Voor 36% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-11-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
3Ds Max + Fryrender of Arion

3Ds Max is een geweldig alround programma dat veel in de ArchViz industrie wordt gebruikt.
Ik zou als renderer aanraden om gebruik te maken van Fryrender of Arion.

Dit gezien jouw systeem: GTX 285 (CUDA ondersteuning), wat betekent dat je realtime (!) kunt renderen met Arion in fotorealistische kwaliteit. http://www.randomcontrol.com/arion

Daarnaast kun je Fryrender gebruiken (zelfde ontwikkelaar), software is vrijwel identiek. http://www.randomcontrol.com/fryrender
Ik gebruik zelf ook een i7 en dit maakt dat je ontzettend snel Unbiased kunt renderen.

Succes alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Revit niet doen! Is meer gericht op BIM en het "3D-plaatjes er uit poepen" verhaal is net zo brak als autoCAD zelf.

Architectuur -> AutoCAD + 3DsMAX. Je kunt dan zelfs best gewoon 2D importeren en in max alles in 3D zetten. (scheelt een hoop geheugen en renderd een stuk sneller)

Je kunt dan het standaard mee geleverde MentalRay pakken, maar je kan ook heel goed voor VRay of Fryrender, Brazil of what ever kiezen om in te renderen.

Maar dit had je natuurlijk zelf ook allemaal al gevonden via google.

[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 12-11-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Als we dan toch met renderers gaan gooien, wil ik ook meedoen, maxwell levert ook mooie resultaten op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Yes zeker, Maxwell levert mooie resultaten, heeft helaas nog geen realtime renderer waarmee je CUDA kaart te benutten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 10-10 23:57

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ik niet erg bekend ben met alternatieven (behalve Rhino en wat gamerelated programma's) vind ik Solidworks best fijn werken. Je moet even doorhebben hoe het werkt, maar dan is het ook vrij makkelijk. Er zit tegenwoordig Photoview 360 bij, wat renders maken relatief makkelijk maakt. Ook op schaal werken is geen enkel probleem, plus dat je dingen kan simuleren waardoor werkende constructies mogelijk worden, zoals tandwielen met kettingen e.d. Het werkt zoals de titel suggereert met solids en niet met polygoonvlakken, wat bepaalde voordelen heeft als je dingen probeert te tekenen die ook moeten werken in de echte wereld.

Met prokaarten (of kaarten die naar zo'n kaart geflashed zijn) kan je realtime modelleren (op renderkwaliteit) en het programma draait zelfs fatsoenlijk op mijn oude P4.

Zal binnenkort even een plaatje opgooien om te laten zien wat je met een weekje oefenen kan.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Leuk Huup :)
Klein kritiekje: je mag van mij nog iettttsss meer variatie in de roest toevoegen. Ik denk dat wat meer donkere plekjes een hoop zou schelen. Dus echt van die doorgeroeste bijna-gaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 13-11-2010 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:28
waar kun je nu nog goed plaatjes hosten voor dit topic? Zag ook dat de OP het niet meer doet qua plaatjes...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Imageshack? Uppix? Tinypic? You name it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ok ben bezig met een soort roofvogel. Eigenlijk wil ik er een firebird van maken (en animeren?) met fumefx >:)
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2qjaydl.jpg
de veren waren een snelle test om te zien of het zou lukken icm 3ds hair&fur. Ik denk dat het wel lukt. Helaas zit het nu voor zn ogen :D

[ Voor 33% gewijzigd door Menesis op 16-11-2010 20:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
tsja, het lijkt zo een beetje een zeehond met een snavel :+
De proporties lijken een beetje raar, misschien moet je nog even naar je referenties kijken
Dat veer effect is wel erg leuk!

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArnoAG schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:21:
tsja, het lijkt zo een beetje een zeehond met een snavel :+
De proporties lijken een beetje raar, misschien moet je nog even naar je referenties kijken
Dat veer effect is wel erg leuk!
Dat komt omdat er nog geen vleugels aan zitten. Ik vind het verder wel een vogel eigenlijk. De ogen zijn verschrikkelijk karakteristiek voor een vogel, dus dat helpt ook nog eens.

• Menesis
Thanks voor de feedback. Een zeehond had ik er nog niet in gezien though :D

Heeft trouwens iemand ervaring met renders die gebruik maken van de GPU mbv CUDA? Werkt dat echt zo mooi als dat ze je willen doen geloven?

Op Nvidia zie ik dat zowel Quadro kaarten als Geforce kaarten dat ondersteunen, maar bij quadro staan er ook Cuda versie nummers bij. Iemand enig idee of dat nog uitmaakt? (ik sta op het punt een nieuwe GPU te kopen, aan de ene kant wil ik die gpu renders gaan gebruiken, maar een spelletje op zn tijd spelen wil ik er ook wel mee kunnen)

[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 18-11-2010 09:20 ]

Mixed Reality dev

• D-rez

D-rez

dexels

Dan raad ik persoonlijk de Geforce 460 met 2gieg geheugen aan. Zeer betaalbaar en een hele berg geheugen aan boord. Ben zelf van plan er binnenkort eentje aan te schaffen.
Deze hoeveelheid geheugen is echter eigenlijk alleen nodig als je met heel grote scenes zit waarin ook veel verschillende textures gebruikt worden.

100% zeker ben ik niet hoor, maar op papier is dit een zeer leuke kaart voor z'n geld. Als je geld op overschot hebt, kun je natuurlijk voor de highend kaarten gaan.

/edit
http://tweakers.net/price...ygGiS6SQeqVnXsNmmXYIec8x8

zoals je kunt zien kun je voor de prijs van 1 high end kaart, 2x een 460 kopen.
Als je met Arion zo gaan werken (andere renderes ben ik niet echt van op de hoogte) kun je die dan mooi naast elkaar zetten. Dat is in theorie volgens mij sneller dan 1 highend kaart.

[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 18-11-2010 10:21 . Reden: Arion ipv Aion natuurlijk ]

• Menesis
Na een ochtendje lezen over CUDA kwam ik ook op een GTX460 uit :D Heeft lekker veel stream prossoren wat goed zou samengaan met CUDA.

Is het mogelijk om in 3ds te zien hoeveel geheugen je textures innemen tijdens het renderen? (maw: hoe kan ik zien of ik 1 of 2 gieg zou moeten kiezen?)

Mixed Reality dev

• D-rez

D-rez

dexels

Ik heb begrepen dat je eigenlijk altijd voor minimaal 1,5 GB moet gaan. Je moet er namelijk rekening mee houden dat als je bijvoorbeeld 2 kaarten gebruikt, het geheugen op die kaarten word NIET gedeeld. Alles moet dus 2x ingeladen worden.

• Menesis
Aha ok, dan ga ik daar naar op zoek.
Om even op mijn eigen vraag terug te komen (Gefore of Quadro): De geforce kaarten zijn sneller dan de quadro's voor CUDA.
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=23&t=934960

Mixed Reality dev

Verwijderd

Mijn eerste Post op GoT,

Even kort voorstellen dan maar:

Ik ben al een jaartje of 5-6 bezig met 3d, na een studie Communicatie & Multimedia Design in Breda ben ik begonnen als 3d animator bij MCW studio's in Rotterdam waar ik nu nog steeds werk.

wat dingetjes die ik hier gemaakt heb om wat settings/scriptjes te testen:

visje achtig ding is gemaakt in 3dsmax zbrush en gerenderd met scanline en zwaar nabewerkt met afx.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/wsa1he.jpg

highres fishy

Zelfde model maar nu met pfflow en maxscript in wireframe gezet, gerenderd met vray en wat hele kleine kleurcorrecties in photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2iloprs.jpg

highres wireding

Ik ga proberen wat actief te zijn op dit forum dus (waarschijnlijk) tot snel.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 16:06 . Reden: pics werk(t)en niet ]

• D-rez

D-rez

dexels

links werken niet,

/edit

indmiddels wel.

Tweede pic vind ik wel kunstzinnig. ben benieuwd naar meer.

[ Voor 71% gewijzigd door D-rez op 18-11-2010 16:20 ]

• JohnGalt
Menesis schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:58:
Aha ok, dan ga ik daar naar op zoek.
Om even op mijn eigen vraag terug te komen (Gefore of Quadro): De geforce kaarten zijn sneller dan de quadro's voor CUDA.
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=23&t=934960
Yes, ik zou ook zeker voor de Geforce serie gaan. Kun je af en toe lekker gamen.

Maar de hoeveelheid RAM is dus wel degelijk relevant voor het inladen van de scenes. Als je scene simpelgezegd niet op het GPU geheugen past, dan kun je hem niet renderen!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 20:09
Rooijy: die tweede ziet er inderdaad erg 'kunstzinnig' uit, mooi beeld. Kan je daar wat meer van laten zien/uitleg geven want het ziet er toch wel erg bijzonder uit :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ inquestos

Het is eigenlijk vrij eenvoudig in elkaar gezet, ik ben op het moment bezig wat kennis te vergaren over maxscript in combinatie met pfflow.
Tijdens een internet strooptocht kwam ik een script tegen van Charley Carlat (http://www.charleycarlat.com/) wat particle animatie omzet in splines.

d.m.v een lock-bond en position object constraint in pflow en een wind met noise heb ik particles random over het model laten lopen.

Heb de particles in het screenshot even gevisualiseerd met boxjes.

http://i1191.photobucket....oij3d/3dstuff/spline2.jpg

Het script zorgt er dan voor dat aan de hand van de particle positie om de 2 frames een splinepoint gezet wordt.

het "mannetje" is een max biped die ik heb gecollapsed naar editable poly en daarna heb ik er eigenlijk het zelfde mee gedaan.

Om wat variatie in de splines aan te brengen heb ik zelf een klein scriptje getikt om de splines een random dikte te geven.

Daarna een rusty texture er op en wat vray lampjes er op en met een een zwarte gi enviroment gerenderd.

http://i1191.photobucket....oij3d/3dstuff/spline1.jpg

Zit er nog over te denken om het geheel te animeren, als je de splines collapsed kan je het geheel met bones en een skin modifier riggen.

Echt geschikt voor animatie is deze techniek echter niet, de scene tikt nu tegen de 4 miljoen poly's aan.

oja deze vond ik ook nog in mijn old junk folder.

Afbeeldingslocatie: http://i1191.photobucket.com/albums/z461/rooij3d/3dstuff/apple0059.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1191.photobucket.com/albums/z461/rooij3d/3dstuff/appeltje_fin_low.jpg

higher res

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Wat DoF zou niet misstaan op die laatste render. Maar heel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idd :) Alleen storen de ogen van de appels me een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik heb een blogpost gedaan over de belichting in Proun. Is allemaal gedaan met VRay in 3dsmax en daarna gebakken naar lightmaps, dus ik dacht dat sommigen dat misschien nog wel interessant zouden vinden om te lezen:

Lighting in Proun

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~joost1/Oogst3D/BLOG/Lightmaps%20Skylight.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:30:
...
Zelfde model maar nu met pfflow en maxscript in wireframe gezet, gerenderd met vray en wat hele kleine kleurcorrecties in photoshop.

[afbeelding]

highres wireding

Die wireframe plaat is echt heel erg vet! Cool! En tevens: welkom! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:43
@Oogst Is inderdaad interessant om te lezen! Ookal gebruik ik geen van de genoemde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 10-10 22:20
Ziet er echt vet uit! Wat betreft gameplay doet het me denken aan Jimmy Pataya (Iphone-game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
CrystalViriS schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:13:
[...]

Ziet er echt vet uit! Wat betreft gameplay doet het me denken aan Jimmy Pataya (Iphone-game).
Ja, komisch is dat, Jimmy Pataya is gemaakt toen de Proun beta allang uit was. Ik heb het ze nog gevraagd, maar ze kenden Proun helemaal niet toen ze Jimmy Pataya maakten, dus is puur toeval. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:22

Stoney3K

Flatsehats!

Yanik schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:37:
@ .Sjoerd

Om heel eerlijk te zijn vind ik je auto's maar niets. Het ziet er erg boxy uit. De dakframe heeft geen diepte. Ruit is te plat, ruiten moeten een auto juist aantrekkelijk maken. Chamfers/fillets heb/zie je niet waardoor de boxy look versterkt wordt.

Ken je deze site misschien al? Het zal je erg kunnen helpen, ze hebben een forum waar veel informatie op staat zoals tutorials en textures/hdri's.
http://www.cg-cars.com/

Ik denk dat je jezelf later vooral op auto design wilt focussen. Naast het kiezen van een beter pakket om je modellen in te maken is het erg belangrijk om je tekenskills eerst goed te hebben. Hoe goed je ook kunt modellen, je model blijft een opgepoetste drol zonder design skills, dit geldt niet alleen voor auto's maar met alles wat met 3d modeling te maken heeft. Als je eenmaal iets getekend hebt dan heb je direct een duidelijk beeld van wat je te doen staat. Mijn ervaringen door dingen rechtstreeks uit mijn hoofd te doen zijn niet zo positief. Ik hoop dat je dit begrijpt en inziet waarom dit belangrijk is. Hoe beter je tekenskills, hoe beter je eindresultaat.
Ik denk SketchUp als pakket niet zo zeer beperkend hoeft te zijn. Daar kun je nog aardige plaatjes uit halen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5ugEwhvtoirmVeJkECh7hNA/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60lxBihrVFs8a2mGqn4IrgN0/full.png

Het ligt er maar net aan waar je je moeite in wil steken. Bij de Stargate wil ik bijvoorbeeld zo weinig mogelijk gebruik maken van bump-maps, en komt het er dus op neer dat ik elk stukje reliëf ga lopen modelen. In het eindresultaat zul je dat soort details wel zien, en vallen mensen die vlug een texture of bumpmap gebruikt hebben door de mand als het om close-ups en detailshots gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ok, ik zie zeer vaak plaatjes om van te smullen maar ik ben zelden zo onder de indruk geweest als bij deze:
http://i1191.photobucket....ooij3d/3dstuff/HDwire.jpg

(kan je deze ook op 1680 x 1050 gerenderd worden, dan heb ik een mooi bureaublad!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:30:
Mijn eerste Post op GoT,

Even kort voorstellen dan maar:

Ik ben al een jaartje of 5-6 bezig met 3d, na een studie Communicatie & Multimedia Design in Breda ben ik begonnen als 3d animator bij MCW studio's in Rotterdam waar ik nu nog steeds werk.

wat dingetjes die ik hier gemaakt heb om wat settings/scriptjes te testen:

visje achtig ding is gemaakt in 3dsmax zbrush en gerenderd met scanline en zwaar nabewerkt met afx.

[afbeelding]

highres fishy

[afbeelding]

highres wireding

vette techniek dat met die particle trails! Je zou ook misschien een mooie animatie kunnen maken, waarbij de lijnen vanuit het niets ontstaan. Natuurlijk extra leuk om het ook met fumefx in de fik te zetten })

edit: gister had ik niet zoveel te doen en besloot een architectuur render te maken. Natuurlijk gaan veel credits naar de prachtige achtergrond foto die niet van mij is (en volgens mij ook niet meer te fotograferen valt omdat het vanaf het WTC gemaakt was?)
Anyway; ik vond de stenen muur en vloer wel mooi geworden. Voor de rest kan er een hoop verbeterd worden ;)
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/10x54px.jpg
link naar 1920x1200

[ Voor 16% gewijzigd door Menesis op 21-11-2010 23:56 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevens20 schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:37:
Ok, ik zie zeer vaak plaatjes om van te smullen maar ik ben zelden zo onder de indruk geweest als bij deze:
http://i1191.photobucket....ooij3d/3dstuff/HDwire.jpg

(kan je deze ook op 1680 x 1050 gerenderd worden, dan heb ik een mooi bureaublad!)
Bedankt voor de complimenten allemaal :]

Ik heb em origineel op 1920x1080 gerenderd dus die heb ik nog ff online gezet.

1920 linky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Oogst schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
[...]

Ja, komisch is dat, Jimmy Pataya is gemaakt toen de Proun beta allang uit was. Ik heb het ze nog gevraagd, maar ze kenden Proun helemaal niet toen ze Jimmy Pataya maakten, dus is puur toeval. :)
Noem het toeval, ik vind het beetje ruiken naar jatwerk. Nota bene van een Nederlandse studio, ik vertrouw het niet :)

Mooi artiekel Oogst! Erg leuk om te lezen. Als het aan mij lag zou je daily met dit soort werk artikelen mogen komen. Kaasie kaasie voor mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door apNia op 22-11-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 10-10 22:20
Oogst schreef op zondag 21 november 2010 @ 17:48:
[...]

Heb inderdaad al lang geleden van alles gezien van Proun.
Jimmy Pataya was toch gemaakt in 2(?) weken tijd. Een docent op m'n opleiding kwam er laatst mee aanzetten... Vandaar dat ik nu bij het weer zien van Proun eraan moest denken.

Toch ergens wel érg toevallig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ach ja, Paladin zijn aardig lui, dus ik ga uit van niks slechts. :) En in twee weken een commercieel releasebare game maken is wel echt snel, das wel nice!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:19:
[...]

1920 linky
Dank u:D hij staat erop! Ik ben weer helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 23:59

BaT

Na veel gewerkt te hebben met Maya, heb ik nu deels de overstap gemaakt naar 3Ds Max (voornamelijk voor mijn werk). Aangezien ik ook net een huis heb gekocht met m'n vriendin, leek het me leuk deze te gaan visualiseren. Hier de eerste WIP's van de buitengevels. Ik wil uiteindelijk ook het hele interieur modelleren en eventueel het geheel in een real-time 3D pakket ala Unity3D gooien; om zo alles naar wens te configureren.

Het is een 2 onder 1 kap woning. Uitgerenderd in V-Ray.

WIP - Ooster Es Tuin - Voorgevel

WIP - Ooster Es Tuin - Achtergevel

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Leuke model al!

Om dit soort renders snel een stuk mooier te maken, kun je een Omni neerzetten op behoorlijke afstand en die VRay shadows geven. Dan de kleur van de omni een beetje geel-ig en de kleur van de skylight een beetje blauwig (wat ie default al is in VRay). Dan krijgt zo'n shot meteen een stuk meer diepte en kleur en het is in een minuutje opgezet. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 16:46

Freelance

(..)

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:19:
[...]

1920 linky
Ben een vaste lurker hier , maar wilde toch even melden dat deze plaat nu ook mijn desktop siert!

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Ik ga nu ook beginnen met 3D ontwerpen, heb een project (game) openliggen voor school.

Ik wil natuurlijk eerst oefenen en wil dus mijn "droomkamer" maken in 3DSMax en desnoods met ZBrush erbij, is dit een slim plan en makkelijk te doen ? Is ZBrush makkelijk te gebruiken en een must ? Maakt ZBrush het makkelijker ?

Heb aardig wat van 3DS & ZBrush gezien maar het wilt maar niet lukken, al leek ZBrush mij niet te moeilijk.

Iemand tips ? Ik heb wel ervaring met Photoshop.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Zbrush is vrijwel uitsluitend voor organische dingen, vooral voor karakters. Voor je kamer heb je dus alleen 3dsmax nodig. ZBrush zelf is erg gemakkelijk, maar menig beginner met ZBrush toont aan dat je zonder anatomische kennis er niks moois uit krijgt... ;)

Ik zou gewoon met of 3dsmax beginnen, of ZBrush. Niet allebei tegelijk, das een beetje te ambitieus, denk ik. 3dsmax is dan een handigere keuze, omdat dat een generiek programma is. ZBrush is meer specialistisch. Staat wel weer tegenover dat je met ZBrush sneller wat leuks in elkaar knutselt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Dankjewel voor je reactie Oogst, daar heb ik wat aan.

Ik denk dat ik eerst dan met 3DSMAX begin voor me kamer, zoiets staat ook leuk in mijn portfolio voor mijn vervolgopleiding.

Zbrush laat ik dan voor mijn schoolkennis om een mooi karakter en monster te ontwerpen.

Het punt is namelijk dat ik zoveel mogelijk kennis wil hebben van programma's en een brede designer wil zijn. Ik wil 3D toe kunnen passen in 2D art en andersom, zo kan ik mijn werk meer eigen en unieker maken.

EDIT : Ik zie ent BTW dat ik Maya2011 op mijn PC heb staan. Is het nou beter om 3DSMax of Maya te gebruiken ?

[ Voor 10% gewijzigd door Decennia op 24-11-2010 22:23 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
MAYA of 3dsmax maakt niet echt iets uit. Zodra je aan eentje gewend bent, wil je niet meer wisselen, maar in feite lijken die programma's super veel op elkaar. Ik heb ze allebei veel gebruikt en ik vind zelf 3dsmax relaxter, maar dat is puur persoonlijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Zoals Oogst al aan geeft hangt dit echt van je persoonlijke voorkeur af. In het algemeen wordt Maya meer in de filmindustrie gebruikt en Max meer in games en architectuur. Beide programma's kunnen in principe hetzelfde.

Ik werk zelf met Maya na een lange tijd met Max gewerkt te hebben. Ik vind Maya's user interface fijner en soepeler dan die van Max, maar daarbij moet wel gezegd worden dat ik een plugin gebruik (dRaster Nex) om poly modelling te doen. Dit gaat out of the box beter in Max, al werk ik in combinatie met deze plugin nog weer veel sneller in Maya.

Beide programma's ondersteunen de populaire render engines en er kan ook makkelijk tussen beide programma's heen en weer geëxporteerd worden doormiddel van het .OBJ of een ander bestands formaat.

Kortom, je maakt met geen van deze programma's een verkeerde keuze. Ik heb al eens eerder gezegd (al werd me dat niet in dank afgenomen) dat het mijn inziens beter is om als beginner met Max of Maya te gaan werken dan met een pakket als Lightwave, Rhino of Cinema4d (al kunnen ze in essentie hetzelfde). Reden hiervoor zijn de vele plugins voor eerstgenoemden en de grote hoeveelheid aan tutorials.

Zbrush is niet iets om mee te beginnen. Je wordt vrijwel nergens aangenomen op basis van alleen maar Zbrush kennis zonder ook maar een beetje Maya of Max te kunnen. Zbrush is erg fijn, maar ik zie het nog steeds al complementaire software en zeker niet essentieel.

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Ik neem dit ten zeerste in dank. Ik wil er mijn toekomst van maken en elk stukje informatie is goed meegenomen. Ik ben nog jong dus genoeg tijd en keuze.

Ik denk dat ik begin met 3DS MAX, een beetje een kamer inelkaar knutselen, kasten maken etc is niet zo moeilijk en daarna kan ik altijd nog kleine details maken zoals een xbox controller of kopje thee.

Ik ga er volgende week mee aan de slag, is het hier btw toegestaan hulp te vragen ?

Gegroet!

• apNia
Ja hoor, maar conform de GoT regels. Met andere woorden, zorg echt dat je eerst goed je onderzoek doet. Het moet geen helpdeskverhaal worden :)

Verder lijkt beginnen met Max me een goede. Max of Maya lijkt me ook een goeie keuze omdat, als je je beroep er van wilt maken, dit vaak de twee meest voorkomende pakketten zijn.

Sluit me helemaal aan bij de uitleg van Oogst en John :)

• Menesis
Decennia schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:24:
Ik neem dit ten zeerste in dank. Ik wil er mijn toekomst van maken en elk stukje informatie is goed meegenomen. Ik ben nog jong dus genoeg tijd en keuze.

Ik denk dat ik begin met 3DS MAX, een beetje een kamer inelkaar knutselen, kasten maken etc is niet zo moeilijk en daarna kan ik altijd nog kleine details maken zoals een xbox controller of kopje thee.

Ik ga er volgende week mee aan de slag, is het hier btw toegestaan hulp te vragen ?
kijk maar gewoon rond in dit topic om te zien wat je allemaal kunt vragen. Bovendien vind je al een hele hoop antwoorden via de search.

Mixed Reality dev

• Menesis
Oogst schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:09:
Leuke model al!

Om dit soort renders snel een stuk mooier te maken, kun je een Omni neerzetten op behoorlijke afstand en die VRay shadows geven. Dan de kleur van de omni een beetje geel-ig en de kleur van de skylight een beetje blauwig (wat ie default al is in VRay). Dan krijgt zo'n shot meteen een stuk meer diepte en kleur en het is in een minuutje opgezet. :)
Ik denk dat je ipv die omni dan beter een direct light kunt gebruiken, die geeft altijd parallellen stralen dus dan hoef je hem ook niet op grote afstand te plaatsen :)
Maar als je toch met vray bezig bent, kies dan misschien voor Vraysun en klik ja als er wordt gevraagd of je ook vraysky wilt gebruiken. Even de intensity met een factor 50 (!) verminderen ofzo en renderen maar. Het licht en kleur van de zon en lucht worden nu automatisch aangepast aan de hand van de hoogte van de zon. Leuk om mee te spelen!
Hier nog een mooie link waar alle parameters van VraySun worden uitgelegd met een voorbeeld.

Mixed Reality dev

• Oogst
Ik was te lui om te leggen hoe je de direct goed afstelt, want dan moet je overshoot weer instellen en zo. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ik ben het met de rest van de heren eens, Maya en Max zijn beide goede programma's om te beginnen in 3d vooral omdat er zoveel tutorial materiaal en kennis voorhanden is.

Bij zbrush zie je vaak dat mensen er in duiken zonder basiskennis van hoe 3d modellen in elkaar zitten ( mesh topologie flow etc ) dat levert wel snel geinige plaatjes op maar is in een (game)workflow vaak onbruikbaar.

Nog maar eens wat particle achtige testcases.

Gemaakt met de nieuwe Hybrido fluid solver van realflow 5 en gerenderd in 3dsmax ( vray en krakatoa )

Het doorberekenen van de foam en splash passes in realflow werd mijn systeem op frame 82 te veel dus dat zie je ineens wegspringen op het filmpje.

De particle dichtheid van de hoofdstroom is eigenlijk ook nog te laag voor dit soort shots (hoewel het er +- 5 mill zijn) zoals je onderin op het filmpje kan zien zijn het er te weinig om nog goede mesh van te genereren.

Foam en splash zijn beiden met krakatoa gerenderd met hdri reflectie en veel motion blur en daarna in after effects er over heen gelegd.

Afbeeldingslocatie: http://i1191.photobucket.com/albums/z461/rooij3d/testflowresize.jpg

filmpje realflow stad

Dit is een wat oudere animatie voor een commerciële klus ( hoop dat het geen probleem is hier ? )

Ook hier iets te weinig particles om een mooie mesh te genereren, motion blur had het wel op kunnen lossen maar de frame rendertijd liep daardoor op naar enkele uren per frame :/

buis realflow

De klant vond dit iets te heftig, dus uiteindelijk werd er voor een mildere variant gekozen.

de complete animatie staat hier

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 11:47 . Reden: pic was maar weer eens te groot ]

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!