[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 43 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 180.135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:55:
[...]

Inderdaad de zoekterm! als het goed is zal je in 3dsmax vast ook "adaptive Sampling" vinden. Dan pakt hij alleen de randjes die nodig zijn en dat scheelt een heeeeeeeeele hoop rendertijd :)
Ha thnx, nou leer ik ook wat nieuws :D

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

natasdiamon schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 22:30:
@polygunz: woho, die 3e is echt enorm nice! gaaf! :D
Bedoel je deze
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/7968/wipg.jpg

still wip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

@Polygunz: Je wips zien er erg goed uit! Kan je ons ook vertellen waarvoor je dit maakt? (hobby/werk/school) en waarom?

Altijd leuk om beetje te weten waarvoor iets is. :) Btw, Mudbox of Zbrush?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zbrush zo te zien ;) . het is wel het meest animatie onvriendelijk model wat ik ooit heb gezien :P , maar het ziet er wel super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:26

MonkeySleeve

It's just Monkey business

SnoeiKoei schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:07:
[...]

Ziet er gewoon goed uit toch? Wat bedoel je met "Alleen ik zie nog wel beetje pixels ertussen zitte...", die witte puntjes op de hoeken van sommige blokjes? Dat zijn gewoon highlights en dat klopt gewoon.

Benieuwd naar wat voor tutorial je hiervoor gevonden hebt trouwens, kun je een link plaatsen?
Heb deze tutorial gebruikt:

http://www.youtube.com/wa...rom=TL&videos=P5LxXA4gLbs

Btw nog een vraagje: Die render met die blokken van mij, is het mogelijk om die zo te vervormen dat het een soort 'bol' wordt? Dus inplaatst van dat ze nu zo plat staan, ze allemaal in een bepaalde hoek staan waardoor(als je er genoeg hebt) het lijkt op een bol die bestaat uit blokken?

[ Voor 21% gewijzigd door MonkeySleeve op 16-04-2010 18:18 ]

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:14
Scatter over een sphere? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hebben jullie de leuke nieuwe features in 3ds Max 2011 al gezien? Zie hier: http://area.autodesk.com/3dsmax2011

Zitten echt vette dingen tussen 8) Check vooral de 'Graphite modeling and Viewport Canvas tools help accelerate modeling and texturing tasks.' filmpjes.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Thnx, is idd beetje wat ik zoek :D Helaas liep 3Ds Max vast toen ik zon 300 van die cubes erop wou doen XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Je moet ook instances maken jonge, geen copies :P

Een copy is altijd uniek. Bij 300 kopiën, worden er dus letterlijk 300 stuks in het geheugen geladen.
Bij een instance, blijft er maar 1 cube ingeladen, en worden de overige 299 dus overal ergens anders gerendered uit het geheugen. Deze zijn echter nooit uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Ik doe nu idd een Instance en dan All Vertices maar dan looptie ook vast :S A error has occured zegtie dan telkens...

Zal wel aan men laptop liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Schuey kan je eens linken naar je portfolio ? Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ward Vr schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:46:
Klik eens op de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/home.gif onder zijn avatar ;)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ward Vr schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:46:
Wat Chester zegt. Het zal wel tegenvallen wat je ziet denk ik :P Gewoonweg geen tijd om dingen te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Tja het is een begin hé, als je maar gemotiveerd genoeg bent, dan geraak je al een heel eind ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Die ben ik juist aan het verliezen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 00:27
Wellicht is het een goed idee om een mod of indie game te joinen. Je kunt daar heel wat motivatie uit halen aangezien je modellen nuttig gebruikt worden en je waardering krijgt van je teamgenoten. Ook kun je veel leren van andere mensen in je team. Ik zou hier eens rondkijken naar leuke mods: http://www.moddb.com/ .

En tijd moet je maken natuurlijk.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Mod teams heb ik 5 a 6 jaar geleden al afgezworen.

De IGAD opleiding doen en tijd over hebben/tijd maken? Helaas, dat gaat niet werken. Of je moet 25 jaar over de opleiding doen zoals Milky :P

Ben nu 40 uur per week met stage bezig, dat zal wel wat portfolio materiaal weer op moeten leveren. Heb er echt schijt aan om dan 's avonds nog eens thuis verder te gaan. Dat gaat me echt te ver.

edit:
Zo, even een belletje gepleegd naar een niet nader te noemen gamestudio. Hele aardige gasten, en had gelijk de juiste aan de lijn. Lekker zo een kleine studio :P Ze gaan plannen maken voor de komende periode, hopen dat ik daar in pas! Iemand ervaring met sites als monsterboard enzo? Ik zorg wel dat ik straks niet thuis ga zitten in de vakantie...

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 19-04-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik zou zelf niet snel in de game-industrie gaan werken. Het betaald niet geweldig en een hoop creativiteit gaat verloren aan de deadlines en de bedrijfsvoering. Zijn er trouwens al mensen die een baan hebben gevonden, na het afstuderen aan IGAD? De opleiding zelf is naar mijn mening behoorlijk goed, maar de industrie is zo groot geworden en er zijn inmiddels ook ontzettend veel mensen (wereldwijd) die een dergelijke opleiding doen. Ben daar best benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Er zijn nog geen afgestudeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Als ik je nog een tip mag geven voor je portfolio, zorg dat je wat meer info erbij hebt en wips en wires enzo, zodat makkelijk is te zien wat je keuzes waren. Als je nu al de motivatie verliest kom je er natuurlijk niet, practice makes perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, als ik mijn best doe moet het in 24 lukken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 23:53
hey luitjes, in alle starcraft 2 mania ben ik maar begonnen met de rassen logo's te maken, terran logo is al klaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.teamliquid.net/userfiles/69412.gif?1271749827

ben nu met protoss logo bezig maar is n treedje lastiger:

Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/1456/protos1.jpg

ik kom maar niet van die lelijke schaduwen af die onstaan door de vele triangles die 't model gebruikt
http://img94.imageshack.us/img94/8564/protos2.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/8085/protos3.jpg

iemand enig idee wat de beste aanpak hiervoor is? ik gebruik cinema4d =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ten eerste zorgen dat je een nette mesh hebt, dit is veel te rommelig. Heb je gewoon het logo in illustrator overgetrokken en gebeveled in je 3d programma? Met dit soort vormen en contrast tussen recht en rond, werkt dat blijkbaar niet. Je zult echt zelf edges moeten trekken ben ik bang :P

De kunst zit hem in het verdelen van detail, en zorgen dat alles plat is. Verder moet je denk ik eens kijken naar smoothing groups/hard vs soft edges.

Afbeeldingslocatie: http://starcraft.incgamers.com/gallery/data/502/Protoss_Icon.jpg
Hier zie je al welke randen hard moeten zijn bijvoorbeeld. Die kan je al perfect modellen, net als de zijkanten. De tussenliggende gebruik je om de 2 randen te verbinden.

Op de een of andere manier, krijg ik een BC Rich gitaar vibe van dat logo :D
Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/b-/b-c-rich-platinum-beast-guitar-black.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 20-04-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Schuey schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 11:30:
Op de een of andere manier, krijg ik een BC Rich gitaar vibe van dat logo :D
Idd... de makkelijkste manier om dat logo na te maken is imho dan ook een aantal van die gitaren te kopen en de zaag erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
:+

Imo de makkelijkste manier is losse curves in je 3d pakket trekken en die loften :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Schuey schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:23:
Mod teams heb ik 5 a 6 jaar geleden al afgezworen.
Mag ik weten waarom :) ? Opzich is het wel tof om te werken in een leuk mod team. Zolang ze maar alles in orde hebben en alles ook daadwerkelijk word uitgevoerd. Niks is zo vervelend om te werken aan een project wat vanzelf dood gaat.... ;(
twakker schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 10:38:
hey luitjes, in alle starcraft 2 mania ben ik maar begonnen met de rassen logo's te maken, terran logo is al klaar:

[afbeelding]
Haal eens het laatste frame weg :P waarschijnlijk "loopt" hij dan wel mooi. Nu zit er zo'n vervelende hapering in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Stalllone schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 12:57:
[...]

Mag ik weten waarom :) ? Opzich is het wel tof om te werken in een leuk mod team. Zolang ze maar alles in orde hebben en alles ook daadwerkelijk word uitgevoerd. Niks is zo vervelend om te werken aan een project wat vanzelf dood gaat.... ;(
Keer op keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ja dat ken ik :p ontzettend vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 00:27
Jammer om te horen dat jullie vervelende ervaringen hebben met modteams. Maar toch denk ik dat het erg nuttig kan zijn om het alsnog te proberen. Gamestudios zien gewoon erg graag mensen die ook in hun vrije tijd aan games werken. En natuurlijk werk je niet alleen voor de mod, maar je werkt vooral voor jezelf (kennis+portfolio).

Misschien dat ik zelf wat geluk heb gehad met het kiezen van modteams. Ik zit nu bij mijn 2e mod/indie game team (Warm Gun voor UDK) en heb echt wel het gevoel dat ik met de juiste mensen werk. Er zijn al meerdere artists die aan onze game hebben meegewerkt en momenteel bij de grote gamestudio's werken (goed voor netwerken!). Ook doet onze leider er alles aan om het spel van de grond te krijgen. Zo hebben we contacten met Epic, proberen we ons spel op steam te krijgen en hadden we zelfs op het GDC kunnen staan met een stand. Helaas is dit laatste niet gebeurd omdat ons spel daar nog niet klaar voor is.

Wellicht dat jullie wat meer selectiever moeten zijn in het kiezen van de juiste mod. Het is mijns inziens niet ongebruikelijk om eerst te vragen hoe ver het spel al is, hoe de planning eruit ziet, hoeveel ervaren programmeurs er in het team zitten (vooral dit is erg belangrijk) en of de leiders al eerder succesvol een mod hebben gemaakt. Je kunt dan zelf wel een beetje inschatten of de mod levensvatbaar is.

Misschien dat ik zelf ook wel meer waarde hecht aan modteams dan jullie doen. Ik doe namelijk geen game-opleiding en moet dus wel op deze manier mijn 'foot in the door' krijgen.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik snap je insteek, yep, zeker als je zelf geen game gerelateerde opleiding doet.

Maar idd er toch tijd insteken en dan weer het zien afglijden, heb ik wel gehad. Ik wil er al geen tijd meer in steken, zeker omdat ik hier al 40 uur per week zit. Als ik nu werk ga doen wat totaal een andere branche is en ik nog steeds een plekkie bij een gamestudio ambieer, sure. Voorlopig ga ik eerst eens zien of ik in de vakantie iets ga doen. Want, modteams kunnen leuk zijn, maar het levert natuurlijk geen geld op. Een aangezien ik die 40 uur al voor jan lul werk, juist ja ik krijg geen klote, ga ik mijn vrije (avond) uurtjes ook nog niet eens zo besteden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Ik zou gerust weer een mod team kunnen joinen, zeker als het potentie heeft. Vroeger in wat kleine modjes meegewerkt maar dat ging allemaal kapot. Te weinig mensen, te weinig kennis, te weinig doorzettingsvermogen van te veel teamleden etc.

Kijk ook wekelijks op moddb.com met name bij de jobs :) soms zie je daar wel leuke dingen tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Afbeeldingslocatie: http://www.realtec.nl/forum_backup/head_wire04_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.realtec.nl/forum_backup/head_wire05_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.realtec.nl/forum_backup/head_wire06_small.jpg

Had het beetje druk deze week met school dus heb niet zoveel aan het hoofd kunnen werken maar ik heb de edgeloop om de mond aangepast en nog een aantal andere dingen.
Ik kreeg de edge loops van de mond niet over het midden van de neus omdat ik daar al een aantal loops van de ogen over heb lopen dus daar is niet echt meer ruimte voor.

Nu ben ik bezig met de ogen maar dat blijft echt een pain in the ass..
Ik snap dat er nog oog leden over de ogen moeten maar moet ik die los modelen of aan het hoofd vast aangezien ik de ogen ook wil animeren in de verre toekomst :P

[ Voor 44% gewijzigd door Realtec op 20-04-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgeloops zijn al stuk beter.
zoals je zei lukte het niet over het midden van de neus omdat je al teveel teveel loops hebt lopen,
vandaar dat ik vorige keer zei begin in basis, dan heb je dit soort problemen niet.

vind het verder gewoon netjes, in alle opzichten. als dit je eerste hoofd is, is het helemaal super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
hey mensen, bedankt voor de comments, ik heb maar besloten van scratch opnieuw te beginnen want 't zag er gewoon niet meer uit, resultaat tot zover:
mesh: http://img696.imageshack.us/img696/1075/scherm1.jpg
render: Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/4290/render2g.jpg

reflectie moet ik nog overheen gooien en moet ff uitzoeken hoe ik lightning kan animeren =)

(voor alle duidelijkheid ik gebruik dit als referentie en texture)

[ Voor 19% gewijzigd door twakker op 21-04-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat scheelt al een slok op een borrel :)
Je hebt nog wel een aantal plekken erin zitten die in verhouding met elkaar niet helemaal lekker zijn, maar dat is iets voor een volgend model misschien :) Beetje glow op die blauwe dingen en een relfectionmapje bakken om te zorgen dat die doorlopende smalle 'gleuf' niks reflecteerd of veel minder en je bent het manetje :P

Bliksem animeren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
zie referentie, rondom de bal is er een soort van electrische lightning, leek me leuk om ook dan echt te laten bewegen, maar misschien moet ik dat toch maar gewoon statisch houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ah op die manier.

Achja, je kan het cheaten door die lightning te maken in flash/photoshop whatever, en als texture te gebruiken op een plane :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54
Twakker ik zou hem als ik jou was lekker zelf opnieuw texturen :)
Is (vind ik) een van de leukste fases van het 3D'en :)
En onderscheid dan de bumpmap en de texture he, dan wordt ie hellemoal meuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakker
zou leuk zijn als ik niet een totale nub was in texturing :D
misschien wel goede oefening ja, maar vrees dat t er niet beter op wordt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

twakker schreef op donderdag 22 april 2010 @ 08:57:
zou leuk zijn als ik niet een totale nub was in texturing :D
misschien wel goede oefening ja, maar vrees dat t er niet beter op wordt :p
Was dit in Max gemaakt? In dat geval, er bestaat een procedural map (zit niet standaard bij max, moet je dus even naar zoeken op internet) met de naam electric, werkt net als bijvoorbeeld een noise map -> animeerbaar dus (ook "loopable")! Daar kun je leuke bliksemachtige effecten mee maken.

Ik meen dat het een procedural map van Blur Studios was, in dat geval heb je ook de plugin Blurlib nodig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Even een snelle vraag, ik kom voornamelijk uit AutoCad en ben nu in 3dsmax bezig.. is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 boxes absoluut tegen elkaar aan te zetten, ipv 'op het zicht' tegen elkaar te verschuiven..door bijvoorbeeld oneindig ver in te zoomen en ze dan tegen elkaar aan te zetten..

Enige functies hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Vertex snap, edge snap, coördinaten intypen. Genoeg mogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

align wil ook wel eens helpen [ALT]+[A]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen de spits gelezen vandaag ?

Ik zag oogst (?) erin staan met zijn balletjes racegame ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:05:
Nog meer mensen de spits gelezen vandaag ?

Ik zag oogst (?) erin staan met zijn balletjes racegame ! 8)
Oogst ja :)

http://digi.spitsnet.nl/2010-04-22/1024/magazine.html pagina 15! :)
Leuk stukje Oogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Hallo,

Ik probeer dmv Mental Ray in 3d max een beetje een realistische setting te creëren, maar nu krijg ik bij het renderen deze lelijke vlekken op de muren:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/website/1.png

Iemand een idee wat dit veroorzaakt? Ik heb deze tutorial ervoor gevolgd: http://www.tylertreat.net/blog/?p=482&page=3 en in de reacties heeft niemand dit probleem.. beetje rare zaak..

Ik dacht eerst dat het aan (het gebrek van) de materials lag, dus heb er wat opgegooid maar het helpt niet veel:

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/website/2.png

Dus ik vermoed dat het ergens een setting is in de verlichting..?

[ Voor 23% gewijzigd door Thrilled op 23-04-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep, meer samples, of meer photons, of kleinere photons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Hmm.. ik heb in mn vorige post een render met 16 samples, nu verhoogd naar 128 met bijna geen verschil... wel een 10 keer zo lange rendertijd dus daar zal de oplossing niet in liggen..

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/website/4.png

Waar moet ik precies kijken voor die photon-instelling? Ergens algemeen of gaat het over mn materials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

bij je global illumination

check deze link anders even.
http://3dsmaxrendering.bl...eral-render-settings.html

[ Voor 69% gewijzigd door D-rez op 23-04-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
Liefjes, mevrouw apNia heeft vier tickets voor de voorpremiere gewonnen van Toy Story 1 & 2 in 3D in Utrecht, voor aanstaande zondag. Nou woon ik in Amsterdam en is het om 09:30. Een tijdstip waarop ik nog vrolijk lig te ronken. Ik gok jullie hier ook. Maar als ik een van jullie er hier blij mee kan maken, dan heel graag :)
If so, stuur even een DM!

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 23-04-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden dat ik hier poste tho. Stage gedaan en shit en eigenlijk niet echt eigen projectjes gedaan daardoor. MAAR NU weer wel :D Dussuh ff schaamteloos spammenn met het project waar ik momenteel aan werk :D.

Samen met Jasper van Nieuwenhuizen en Vincent Bisschop ben ik bezig met een animated serie genaamd (worktitle) Krab en Meeuw. Krab en Meeuw wonen op een klein eilandje ergens in de oceaan. Krab is een vrij driftig baasje en kan eigenlijk niets hebben. Enigste wat hij wil is lekker chillen op zijn eilandje in de zon. Thats it. Meeuw vind altijd zooi op het eiland wat hij met trots aan krab wil laten zien. Dit kan een lepel zijn, een telefoon, tank, of een andere planeet (YEAH animatie !! alles kan !!). Krab heeft hier totaal geen zin in. Hij wil alleen maar, en alleen maar chillen in de zon.

We zijn nu bezig met de eerste episode, en alles productioneel goed opzetten zodat we meer episodes kunnen maken. Elke episode is maar 1 tot 2 minuten lang. We zitten nu half in de productie fase. Dus zodra er echt models concreet af zijn zal ik het laten zien :D. Want turnarounds zijn altijd lachu ;).

We hebben ook een (open) Facebook page waar je eventueel wat dingetjes kan bekijken en het ook kan volgen eventueel als je geintereseerd bent.

Facebook Page:
http://www.facebook.com/pages/Krabfilmpje/361869718592

So thats it :D.

Hier dan nog wat concept art en klein rendertestje.
Afbeeldingslocatie: http://purc.nl/luitjes/Krabpromo/Krab3DTank.jpg

Afbeeldingslocatie: http://purc.nl/luitjes/Krabpromo/Promo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://purc.nl/luitjes/Krabpromo/krab-knip-2.jpg

Just for fun:
Afbeeldingslocatie: http://purc.nl/luitjes/Krabpromo/WhySoSeriousPoster.jpg

Thanks for nu. Ennuh zijn er comments, tips en weet ik veel nog val alles? Please post het, want daarvoor post ik het ook hier. Om schaamteloos te spammen, maar ook voor tips en trics. Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@Apnia: Tof dat je het shared :P heb alleen geen interesse (zeeuw hier).

@Purc: _/-\o_ Erg gaaf! Ik hoop dat het project niet strand en er echt een leuke serie van komt :D Het ziet er in iedergeval al goed uit! d:)b

Movie Short
Deze week kwam ik een maffe animatie tegen op 3Dtotal.com en het was: Elk Hair Caddis 8)7
spoiler:
Heb vreselijk moeten lachen op het moment dat de kikker aan de haak geslagen werd, en gaat weg scheuren op z'n brommer door het bos. Het moment dat die beer beet heeft, het bromgeluid hoort en dan weg vliegt, geweldig :D ! Zo stom! Zo leuk :D Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Purc: Heel gaaf!

Die movie short is humor! hoop zoiets ook eens te kunnen maken :P. (en er de tijd voor heb!)

afijn ik heb zelf ook wat gemaakt.
een Hercules Control Steel. Deze heb ik gemaakt voor een opdracht van school.
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/tweakers/hercules.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Bedankt voor de tip over global illumination.. heeft flink geholpen!

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/website/7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
Purc: wow, beste werk wat ik hier in tijden heb zien voorbij komen! Complimenten! Geweldige karakters en prachtig uitgewerkt, ziet er sfeervol uit. Ik zou wel zuinig aan doen met de verwijzingen (FUBAR en Why so serious?). Er lijkt voldoende kwaliteit aanwezig te zijn om niet te hoeven meeliften op andere verhalen.

Verhaal (2 personages: één wil rust, maar wordt voortdurend gestoord door andere) doet me wel aan een andere animatie denken, maar kan er zo gauw niet opkomen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42
inquestos schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 14:03:
Purc: wow, beste werk wat ik hier in tijden heb zien voorbij komen! Complimenten! Geweldige karakters en prachtig uitgewerkt, ziet er sfeervol uit. Ik zou wel zuinig aan doen met de verwijzingen (FUBAR en Why so serious?). Er lijkt voldoende kwaliteit aanwezig te zijn om niet te hoeven meeliften op andere verhalen.

Verhaal (2 personages: één wil rust, maar wordt voortdurend gestoord door andere) doet me wel aan een andere animatie denken, maar kan er zo gauw niet opkomen.
Monsters inc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:46
Hoi iedereen,

Bij het renderen van een interior heb ik het probleem dat er 2 vrij grote "light spots" optreden. Ik maak gebruik van Mental Ray en ik krijg deze spots niet weg. Ik heb GI bij de render hieronder uitgeschakeld omdat ik in eerste instantie dacht dat het door een photon leak veroorzaakt werd, maar dit lijkt dus niet het geval (Final Gather staat nog wel aan).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/3460/001vy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
robbertvw schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:00:
Hoi iedereen,

Bij het renderen van een interior heb ik het probleem dat er 2 vrij grote "light spots" optreden. Ik maak gebruik van Mental Ray en ik krijg deze spots niet weg. Ik heb GI bij de render hieronder uitgeschakeld omdat ik in eerste instantie dacht dat het door een photon leak veroorzaakt werd, maar dit lijkt dus niet het geval (Final Gather staat nog wel aan).
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

[afbeelding]
Het lijkt erop dat er licht lekt door het dak boven de ramen. Not sure though, kun je een wireframe posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb 2 vragen

Wat is het verschil tussen 3ds max en 3ds max design
En bestaat er een goede, complete nederlandse handleiding voor 3dsmax (design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Bij deze twee wires (vanuit twee verschillende hoeken).

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/9131/61371218.png

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/5818/21884418.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:14:
Hey, ik heb 2 vragen

Wat is het verschil tussen 3ds max en 3ds max design
En bestaat er een goede, complete nederlandse handleiding voor 3dsmax (design)
Er zijn zat tutorials te vinden, en er zijn vast veel dikke boeken over geschreven, tis niks voor niks een programma van een paar duizend euro, uiteraard is er support voor..
En online is 3dsmax denk ik het programma waar het meest over te vinden is qua tutorials, daarna maya en daarna de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkpluisje schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:45:
[...]

Er zijn zat tutorials te vinden, en er zijn vast veel dikke boeken over geschreven, tis niks voor niks een programma van een paar duizend euro, uiteraard is er support voor..
En online is 3dsmax denk ik het programma waar het meest over te vinden is qua tutorials, daarna maya en daarna de rest
maar wat is het verschil tussen 3ds max en 3ds max design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:05:
[...]

maar wat is het verschil tussen 3ds max en 3ds max design?
ja...

http://usa.autodesk.com/a...siteID=123112&id=14397398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Is het in Mental Ray overigens nog steeds nodig om bij het renderen van een interior het gebouw uit een enkel gedeelte op te bouwen voor een correcte belichting? Voornamelijk bij het modellen vind ik het namelijk handig om het plafond te "hiden", zodat ik beter zicht heb op de rest van het interior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij maakt dat niet zoveel meer uit. Ik kom steeds meer en meer voorbeelden tegen (in bijvoorbeeld tutorials) waarbij een scene primitief is opgebouwd. Kijk anders of je een scene kunt downloaden bij een tutorial die belichting behandeld. Kun je zelf zien hoe het opgebouwd is.
Ik dénk dat het tegenwoordig niet zoveel meer uitmaakt. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvw
Scipionyx schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:14:
Volgens mij maakt dat niet zoveel meer uit. Ik kom steeds meer en meer voorbeelden tegen (in bijvoorbeeld tutorials) waarbij een scene primitief is opgebouwd. Kijk anders of je een scene kunt downloaden bij een tutorial die belichting behandeld. Kun je zelf zien hoe het opgebouwd is.
Ik dénk dat het tegenwoordig niet zoveel meer uitmaakt. :)
Ik heb op verschillende forums veel tryout renders en discussies gezien met de "classroom scene", maar ik heb deze nog nergens ter download kunnen vinden. Weet misschien iemand waar deze nog te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Stalllone:
Is niet de bedoeling te laten stranden nee ;). We zijn hard bezig dus komt denk ik wel goed :D.

@inguestos:
Ja de verwijzingen zoals die van Why So Serious was ook meer een lolletjes. Heeft geen ene fluit te maken met het verhaal of iets dergelijks (naja het is niet een serieus verhaaltje aka drama ofzo dus dat zou de enigste link kunnen zijn ;) ). Was gewoon een lolletje ! Why so serious? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turnaround timeeeeeee !! Final modellekes. Uiteraard nu blendshapes maken, texturen shaden balbalbl. Jaja een hoop werk nog.

Turnaroundske:
http://www.youtube.com/watch?v=8EPAJFtXJQM

Afbeeldingslocatie: http://purc.nl/luitjes/Krabpromo/krab_meeuw_turnaround.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 07:33
Purc: Lekker bezig. Ben benieuwd naar je eerste animatie werk. Die kip is trouwens echt gaaf -)

[ Voor 21% gewijzigd door JasonKing op 28-04-2010 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffannnn
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Purc Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: http://purc.nl/luitjes/Krabpromo/Promo.jpg
stiekem vind ik deze meer tekenfilm-achtige versie ook wel wat hebben

@JasonKing
't Is een meeuw, geen kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super vette style en design, nice. ben erg benieuwd hoe dit gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjurjens
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit (dit is mijn eerste post hier) maar here goes:

Voor een project op school moeten we een gedeelte van de vondelstraat in Amsterdam in 3d maken.
We hebben de werklast verdeelt over 3 mensen waarvan 2 met 3dsMax 2010 werken en 1 met cinema 4d werkt.
Nu lopen we dus tegen het probleem aan dat 3dsMax de objecten vanuit cinema 4d niet goed importeert, we hebben .obj .3ds .fbx geprobeert maar bij geen van deze bestandsformaten is het object helemaal goed. Ik realiseer me nu ook wel dat het in de eerste instantie geen goed idee was om 1 iemand met cinema 4d te laten werken maar we moeten het er nu even mee doen. Mijn vraag is dus nu: 'hoe kunnen we het beste objecten vanuit cinema4d in 3dsMax importeren?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Niekjurjens schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:25:
Ik weet niet of ik hier in het goede topic zit (dit is mijn eerste post hier) maar here goes:

Voor een project op school moeten we een gedeelte van de vondelstraat in Amsterdam in 3d maken.
We hebben de werklast verdeelt over 3 mensen waarvan 2 met 3dsMax 2010 werken en 1 met cinema 4d werkt.
Nu lopen we dus tegen het probleem aan dat 3dsMax de objecten vanuit cinema 4d niet goed importeert, we hebben .obj .3ds .fbx geprobeert maar bij geen van deze bestandsformaten is het object helemaal goed. Ik realiseer me nu ook wel dat het in de eerste instantie geen goed idee was om 1 iemand met cinema 4d te laten werken maar we moeten het er nu even mee doen. Mijn vraag is dus nu: 'hoe kunnen we het beste objecten vanuit cinema4d in 3dsMax importeren?"
Probeer toch nog eens met een ander bestandsformaat :) Vaak krijg je redelijk goede resultaten met IGES en vrml (jaja) maar ga er maar vast vanuit dat je geen mooie schone modellen overhoudt na de conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
.obj werkt bij mij altijd. Het is soms wel even experimenteren met de textures en UV maps.

Ik gebruik obj voor het in- en exporten tussen Maya, Max, Zbrush, Swift, etc.

Waarom obj? Omdat de modellen goed blijven, inclusief de uv coördinaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekjurjens
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-01-2021
Bedankt allemaal voor de reacties, een studiegenoot van me merkte op dat als we het als .obj importeerden er een smoothing group aanstond. Deze uitgezet en toen was zag het object er prima uit! Nu druk verder werken want vandaag hadden we eigenlijk een deadline en we hebben nu wel een flinke vertraging opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Na het overweldigende succes van de vorige keer (Scipionyx in "\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42"), volgt hier Domino v0.2 :+

Afbeeldingslocatie: http://wickedstuff.nl/blog/wp-content/uploads/2010/04/domino_v2_header.png
klik voor .flv - of klik hier om 't online op me site te zien

Als je 43 15 sec. niks te doen hebt.. O-)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

leuk, maar voor m'n gevoel vallen ze te traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

D-rez schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:43:
leuk, maar voor m'n gevoel vallen ze te traag
100% Agree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Volgens mij wou ik iets met slowmotion doen (icm explosie), daarom was ie zo traag. Denk ik.. is al een tijdje geleden dat ik hieraan begonnen was.
Tempo is aangepast, hij gaat nu ong 3x sneller. Ziet er zo idd beter uit. Thx voor feedback. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Scipionyx schreef op donderdag 29 april 2010 @ 18:10:
Volgens mij wou ik iets met slowmotion doen (icm explosie), daarom was ie zo traag. Denk ik.. is al een tijdje geleden dat ik hieraan begonnen was.
Tempo is aangepast, hij gaat nu ong 3x sneller. Ziet er zo idd beter uit. Thx voor feedback. :)
Dit is beter :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over 3ds Max 2011.
Als ik 3ds Max 2011 opstart, ziet het alles donkergrijs uit. Hoe kan ik het veranderen in lichtgrijs?

Bestaan er Nederlandstalige forums over 3ds Max? Een Nederlandstalige forum www.3dsmax.nl bestaat niet meer. Wat zijn adressen van andere Nederlandstalige forums hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
In Max 2010, zal hetzelfde zijn in 2011. Customized - Custom UI and default switcher - UI schemes - Arme light

PS 3dsMax wil je niet in het Nederlands leren. Bekijk de Lynda.com tutorials om Max goed te leren!

[ Voor 31% gewijzigd door JohnGalt op 30-04-2010 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@ Scipionyx

Vééél beter, Nu komt het tenminste natuurlijk over. Misschien kun je de camera beweging & de belichting nog wat spannender maken. Iets meer "drama" zou veel kunnen doen om een relatief simpele scene toch boeiend te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje/zoek advies.

Ik ben sindskort begonnen met Maya 2009 voor als hobby. Ik heb hiervoor enkele jaren met Autodesk Inventor gewerkt (voor school) en een jaar lang heb ik stage gelopen waarbij ik bijna alleen maar Autocad icm Inventor heb gebruikt. Dat is echter alweer een jaar terug.

Hoewel dat voornamelijk voor industriële doeleinden was (ik deed een technische opleiding), sprak het 3D-gebeuren mij wel aan en heb me dus georiënteerd op enkele programma's waarmee je je eigen creaitivteit kwijt kon. Zo ben ik dus op Maya beland.

Nu worstel ik wel met het volgende aangezien het programma zo uitgebreid is:
Ik zou dus graag dat programma goed willen leren om mooie creaties mee te maken. Ik weet alleen niet hoe ik het aan moet pakken. Natuurlijk volg ik her en der tutorials om vertrouwd te raken met de diverse tools enzo (de HELP-file is ongelooflijk uitgebreid, dus daar maak ik naast tutorials ook flink gebruik van! :P), maar echt beter te worden komt natuurlijk met veel 'oefenen'.

Mijn probleem is dus dat ik niet weet wàt te oefenen.

Mijn doelen zijn om te leren:
- Modelleren
- Renderen/texturen
- Animatie
- Special Effects
- Matchmaking

Ik denk zelf dat het het beste is om in die volgorde de onderdelen een voor een te leren, en ik zit nu dus bij 'modelleren' (ben pas begonnen :)).
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Met wat voor objecten moet ik beginnen te modelleren?
Of kan ik beter alles tegelijk doen en stapje bij stapje dieper op de verschillende aspecten ingaan? (dus beginnen met een simpele animatie/modelleren en basic textures, en gaandeweg steeds complexer maken?)

Kort samengevat: Hebben jullie enkele richtlijnen/advies/tips hoe ik van newbie naar beginner kan gaan en verder?

Mijn dank is groot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Ik zou zeggen, Maya is een perfecte keuze. Het biedt veel mogelijkheden en is gebruiksvriendelijk.

Begin met Modelleren, UV mappen, en eventueel texturen. Ga dit goed leren. Ik ken te veel mensen die gelijk gaan animeren en alles willen doen, waardoor ze op die verschillende punten uiteindelijk niet echt bijzonder goed zijn.

Ik kan de lynda.com tutorials echt aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Een tip die ik DarkBlue tig jaar geleden heb zien geven, en die ik sindsdien doorvertel, is letterlijk random stuff van je bureau oppakken en modellen :P Maakt niet uit wat het is, al is het een schaar, een box, je beeldscherm, een perforator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

Bij deze dan mijn eerste newb-probleem :).

Ik heb in maya een cilinder gemaakt en wat bewerkt. Nu wil ik aan één kant van de ciliner een "polygon ring" oid toevoegen. Met andere woorden, een subdivision cap (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven).

Normaliter doe ik dat bij het aanmaken van de ciliner d.m.v. "subdivisions cap"....maar als ik die optie nu wijzig verandert de hele vorm van de cilinder aangezien ik 'm al van shape heb veranderd.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen (Insert edge loop en offset edge loop werken om een bepaalde reden niet). Ter verduidelijking heb ik een pic toegevoegd. Het gaat om de rode cirkel die ik dus toe wil voegen aan de cilinder.

Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/0376/cilinder.jpg
JohnGalt schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:06:
Ik zou zeggen, Maya is een perfecte keuze. Het biedt veel mogelijkheden en is gebruiksvriendelijk.

Begin met Modelleren, UV mappen, en eventueel texturen. Ga dit goed leren. Ik ken te veel mensen die gelijk gaan animeren en alles willen doen, waardoor ze op die verschillende punten uiteindelijk niet echt bijzonder goed zijn.

Bedamnkt voor de reactie :). Dat is ook exact de reden waarom ik bang ben om meteen met het 'leuke' te beginnen. Vandaar dat ik alles ook stap voor stap aan wil pakken (ik heb geen haast met het leren aangezien het maar een hobby voor me is). Maar ik kan me nu dus het beste focussen op modelleren dus.

[ Voor 33% gewijzigd door 8x4 op 30-04-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dit komt omdat de aangrenzende polygonen slechts 3 edges bevatten.
Je kan bijvoorbeeld dat hele vlak verwijderen, dan de met 'select border edge' de open rand selecteren, dan de extrude tool gebruiken om de gewenste afstand naar binnen te extruden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

Het is gelukt :), heel erg bedankt! Ik kan dus het beste ervoor zorgen dat mijn polygonen uit minstens 4 edges bestaan?

Ik heb de border edge naar binnen ge-extrude nu, maar dat vlak heb ik niet helemaal 'afgesloten'; er is nu dus een gat waardoor je naar "binnen" kunt gaan in de cilinder. Is dat erg? Of maakt dat niet uit?
(Ik herinner me namelijk aan vroeger met inventor dat gaten of 'onvolkomen' heden leidden tot errors e.d., dus ik weet niet in hoeverre dat is met polygonen enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Yep dat zou ik me maar aanwennen ja ;)

Gaten kan je opvullen door weer de rand daarvan te selecteren en fill hole te gebruiken, of te extruden en merge to center te doen (zo krijg je weer een enkele vertex in het midden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Niet online

8x4

Hoe zit het dan eigenlijk met polygons met méér dan 4 edges? Zijn die wel 'toegestaan' of kan ik dat beter ook zoveel mogelijk proberen te vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als vuistregel gewoon 4 vertexes/edges per polygoon.

zolang je het niet hoeft te animeren of te sculpten hoef je er in principe niet op te letten, maar het word
er vaak wel een stuk ''cleaner'' van..

btw ik ben bezig met een nieuwe site met o.a ook nederlandse tutorials.
dus mocht er iemand requests hebben roep maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
8x4 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 19:47:
Hoe zit het dan eigenlijk met polygons met méér dan 4 edges? Zijn die wel 'toegestaan' of kan ik dat beter ook zoveel mogelijk proberen te vermijden?
poly met meer als 4 verts word een N-Gon genoemd. Als je iets alleen moddelt voor een render oid kan je ze ipc laten zitten hoewel het een stuk minder netjes is. Als je het echter ergens anders in gaat gebruiken (als een engine bijv.) dan niet, meeste engines vinden N-gons niet zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Iemand een idee wat ik fout doe wanneer ik mijn biped model niet meer in pose krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:28:
Iemand een idee wat ik fout doe wanneer ik mijn biped model niet meer in pose krijg?
de pose waarin je hem rigged onthoud ie. zodra je uit die "mode" gaat kan je bewegen etc, zodra je dan weer terug in de rig mode gaat (dat stok mannetje), schiet hij weer terug in de pose waarin je hem origineel rigde.

problemen komen wanneer je de pose aanpast in deze modus, dan onthoud hij vervolgens de aangepaste pose.
als dat zo is kan je naar een oude save terug gaan, en de originele pose opslaan, deze vervolgens weer laden in de nieuwe versie.

deze mode heet volgens mij "figure mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

hij had idd een andere standaard pose gekregen. wel irri, zal vanaaf eens zien of ik ze uit een oude save kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Here we have a collection of 50 of the best character tutorials and making of’s specializing in everything from aliens and humanoids to fantasy and organic characters, compiled together all in one place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
JohnGalt schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:06:

Nou nou, perfecte keuze? Voor een hobbyist/generalist?

Maya is fine, zowat elk programma atm is fine. Maar Maya is nou niet per se het meest user friendly voor de beginneling zonder support of TD naast zich. Waarom een grote studio er een voorkeur voor heeft is duidelijk, maar dat heeft erg weinig te maken met een "hobbyist".

Zolang je geen worries hebt over license kosten, rendernode limits, je massive scripting goed kan gebruiken en snapt waar CA implementaties bij enkele concurrenten vastlopen etc. Sure. Voor zowat iedereen hiero is dat niet van toepassing.

Dus mijn advies zou zijn: neem de tijd om van een aantal packages een simpel modelling beginner tutorial te doen. En kijk of er iets goed bij je past.

Modo, C4D, Max, Maya, Blender, Lightwave. Tegen de tijd dat je echt tegen de limieten van deze programmas aanloopt kan je er je baan van maken en kan je zo gaan solliciteren.

Just my 2 cents ofcourse. Gewoon Maya en Mental Ray doen is natuurlijk ook prima.

[ Voor 18% gewijzigd door JahunP op 01-05-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
JahunP schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:23:
[...]

Nou nou, perfecte keuze? Voor een hobbyist/generalist?

Maya is fine, zowat elk programma atm is fine. Maar Maya is nou niet per se het meest user friendly voor de beginneling zonder support of TD naast zich. Waarom een grote studio er een voorkeur voor heeft is duidelijk, maar dat heeft erg weinig te maken met een "hobbyist".

Zolang je geen worries hebt over license kosten, rendernode limits, je massive scripting goed kan gebruiken en snapt waar CA implementaties bij enkele concurrenten vastlopen etc. Sure. Voor zowat iedereen hiero is dat niet van toepassing.

Dus mijn advies zou zijn: neem de tijd om van een aantal packages een simpel modelling beginner tutorial te doen. En kijk of er iets goed bij je past.

Modo, C4D, Max, Maya, Blender, Lightwave. Tegen de tijd dat je echt tegen de limieten van deze programmas aanloopt kan je er je baan van maken en kan je zo gaan solliciteren.

Just my 2 cents ofcourse. Gewoon Maya en Mental Ray doen is natuurlijk ook prima.
Je spreekt jezelf een beetje tegen. Mij lijkt Maya een perfecte keuze omdat het relatief toegankelijk is en tegelijkertijd weinig limieten kent zoals je zelf ook aan geeft :S. Hij gaf zelf aan te zijn begonnen met Maya en ik kan dat alleen maar aanmoedigen! Je hebt gelijk met je punten, maar aangezien hij nog niet zo ver is, is het toch ook geen belemmering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Tegenspreken? Misschien wel een beetje, wilde geen program war beginnen dus was iets voorzichtig.

Vray for Maya en de nieuwe UI maken het iig wel wat gebruiksvriendelijker. Ik zou ver wegblijven van MR als hobbyist.

[ Voor 12% gewijzigd door JahunP op 02-05-2010 01:06 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er is een nieuw topic!