Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
is er iemand hier die iets kan met het volgende ?

V&A gevraagd: 3D ontwerper voor meerdere designs (ervaring met 3d PLA/ABS printers)

gaat om wat (in mijn ogen) relatief simpele ontwerpen die alleen wel zo gemaakt moeten worden dat het aan elkaar gezet kan worden (2 delig)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mischa204 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:03:
[afbeelding]

Updatje! Werk er niet veel aan maar kom steeds een stukje verder! Laat maar weten wat jullie ervan vinden! Sta ook open voor suggesties.
leuk, een windmolen, maar wat als de wind draait, dan is je molen nutteloos / zonder wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik heb voor de grap een WebGL demo gemaakt van de komeet 67P (waar Rosetta a.s. woensdag op gaat landen).

www.elmarnieser.nl/demos/rosetta

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

ElmarNieser schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:10:
Ik heb voor de grap een WebGL demo gemaakt van de komeet 67P (waar Rosetta a.s. woensdag op gaat landen).

Nu heb ik ineens zin om KSP te gaan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabaman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04 22:06
De Hupie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:15:
Kwam dit net tegen op deviantart:

http://www.deviantart.com/art/NFZ-288-GT-M2-1-490769148

Gemaakt met SketchUp. En wij maar denken dat Sjoerd gek was :P
600v is erg goed met sketchup maar buiten dat heeft die man gewoon inzicht, maakt al een heel groot verschil,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:45
Om ook maar weer eens een update te posten van mijn laatste creatie, het is een minotaurus met een koe achtig tintje (toevallig staan koeien met dezelfde kleur ook in het weiland naast mijn huis :P).

Basis model was gemaakt in zbrush, deze heb ik geretopologized in 3ds max en vervolgens heb ik de unwrap gemaakt in uv layout en daarna ben ik in mudbox gaan sculpten, uiteindelijk nog een lighting bake gedaan in maya (omdat die in max edge bleeding gaf :S) en last but not least gerenderd in marmoset toolbag 2. (de topology hoort eigenlijk bij een versie die te veel spierballen had dus vandaar dat armen er wat vreemd uit zien).

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/21ygc2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor je renders misschien een iets ander perspectief kiezen - of is dat geen staart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Ja dat is een staart. Ik zat nog even te kijken naar een leuke hoek voor een perspectief shot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat wat ongelukkig zo :+ Misschien de staart zelf even wat zijdelingse richting geven, dan zie je ook beter wat het is en waar het aan vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Haha, ja ik snap wat je bedoelt ;), dus bij deze een ander perspectief.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2ljn90o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 16:10:
Het staat wat ongelukkig zo :+ Misschien de staart zelf even wat zijdelingse richting geven, dan zie je ook beter wat het is en waar het aan vastzit.
:D Misschien is ie er zo wel heel gelukkig mee.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
ElmarNieser schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:10:

Nice, mooie website en portfolio verder ook trouwens. Doe je dat freelancen voor erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Geweldig! :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Verwijderd

Merryb's achterlijke escapades™ in Sketchup continue!
Ik wou eigenlijk verder gaan met alle blokken van Minecraft, een i7 en 16GB ram is blijkbaar niet genoeg _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MwatLiU.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BDhCGHn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jXtB0WZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bOIKurS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eXHZmFz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NRWnii1.jpg

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik ben op zoek naar een bedrijf voor het maken van collectibles (miniaturen) op basis van een 3D model. Ik heb Sandboxr en Ownage al aangeschreven. Zijn er nog alternatieven die jullie mij kunnen aanraden? Het is wel de bedoeling om de collectibles in grotere oplages te voorzien, dus ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Shapeways valt hiervoor dus al af.

Verwijderd

mattderi schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:48:
Ik ben op zoek naar een bedrijf voor het maken van collectibles (miniaturen) op basis van een 3D model. Ik heb Sandboxr en Ownage al aangeschreven. Zijn er nog alternatieven die jullie mij kunnen aanraden? Het is wel de bedoeling om de collectibles in grotere oplages te voorzien, dus ik ben op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding. Shapeways valt hiervoor dus al af.
Ik kan wel wat voor je maken in sketchup _O-

• mattderi
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:51:
[...]

Ik kan wel wat voor je maken in sketchup _O-
Ik heb al een 3D artist ;) Ik ben op zoek naar een firma die de modellen kan printen.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Chaosstorm schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 15:54:
Om ook maar weer eens een update te posten van mijn laatste creatie, het is een minotaurus met een koe achtig tintje (toevallig staan koeien met dezelfde kleur ook in het weiland naast mijn huis :P).

Basis model was gemaakt in zbrush, deze heb ik geretopologized in 3ds max en vervolgens heb ik de unwrap gemaakt in uv layout en daarna ben ik in mudbox gaan sculpten, uiteindelijk nog een lighting bake gedaan in maya (omdat die in max edge bleeding gaf :S) en last but not least gerenderd in marmoset toolbag 2. (de topology hoort eigenlijk bij een versie die te veel spierballen had dus vandaar dat armen er wat vreemd uit zien).

[afbeelding]
Wow, zoveel programma's, voor dat resultaat?
Begrijp me niet verkeerd, het ziet er leuk uit, maar dit zou toch ook in enkel 3dsmax en photoshop lukken?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
hexta schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:36:
[...]

Wow, zoveel programma's, voor dat resultaat?
Begrijp me niet verkeerd, het ziet er leuk uit, maar dit zou toch ook in enkel 3dsmax en photoshop lukken?
Ja klopt, opzich zou het ook enkel in max en photoshop moeten lukken :). Het was dan ook meer een studie object (gewoon lekker aan de slag in programma's die ik niet vaak gebruik of goed kent (zoals zbrush en maya).

Zo had ik dit ook wel zonder zbrush, uvlayout, marmoset toolbag en maya kunnen doen. Maar het painten in mudbox gaat wel lekker, unwrappen in uvlayout bevalt ook wel goed en het renderen in marmoset toolbag gaat realtime dus waarom zou ik daarvoor 3ds max gaan gebruiken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
mattderi schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:13:
[...]

Ik heb al een 3D artist ;) Ik ben op zoek naar een firma die de modellen kan printen.
3dhubs.nl ?

ligt ook aan je resolutie waar je tevreden mee gaat zijn.

shapeways is eigenlijk je enige keus als je veel en in hoge resolutie wilt..

3dhubs is kwestie van 50 3d printers aanspreken en die productie laten draaien voor je.

je zit nu eenmaal vast aan x print tijd per model.. mocht je deze in massa willen hebben.. tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

mattderi schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:13:
[...]

Als je voor weinig geld een grote oplage wil hebben gaat printen hem niet worden. Dan kun je beter opzoek gaan naar een onderneming die kan spuitgieten, laat enkele masters printen bij Shapeways of 3Dhubs als die kwaliteit acceptabel is en laat hier een spuitgat mal van maken. Afhankelijk van wat je wil maken kun je ook gewone gietmallen laten maken en met andere materialen aan de slag gaan.
Maar wil je echt op hele grote schaal voor weinig centen aan de slag zul je in China aan moeten kloppen.

3D printen kost gewoon veel tijd en dus geld, uitstekend voor kleine oplages en masters, maar niet voor massa productie van grotere voorwerpen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
Bedankt voor de antwoorden. Het gaat mij niet om massa productie, maar eerder collectibles zoals hier aangeboden werd in de Add ons sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Massaproductie hoeft natuurlijk niet gelijk te betekenen dat je in aantallen gaat werken waarin nieuwe iPhones verkocht worden. Als het om honderd stuks gaat is (laten)gieten een stuk goedkoper dan printen.
De figuren in het voorbeeld dat je geeft zijn van Polystone Resin gemaakt, en ook gegoten, wellicht ook met een 3D print als basis, maar wel gegoten.
Als je naar meerdere stuks opzoek bent is (spuit)gieten wel waar je naar moet zoeken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Chaosstorm schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:44:
[...]

Ja klopt, opzich zou het ook enkel in max en photoshop moeten lukken :). Het was dan ook meer een studie object (gewoon lekker aan de slag in programma's die ik niet vaak gebruik of goed kent (zoals zbrush en maya).

Zo had ik dit ook wel zonder zbrush, uvlayout, marmoset toolbag en maya kunnen doen. Maar het painten in mudbox gaat wel lekker, unwrappen in uvlayout bevalt ook wel goed en het renderen in marmoset toolbag gaat realtime dus waarom zou ik daarvoor 3ds max gaan gebruiken :+ .
De totale kosten van licenties? ;)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:11
Ik had even een vraagje; Ik moet vanaf februari gaan stage lopen maar ben zo langzamerhand er toch achter gekomen dat ik toch meer de 3D kant op wil gaan. Ik heb al even rond zitten kijken maar weten mensen hier nog leuke 3D bedrijven ergens midden nederland? rond utrecht, arnhem of harderwijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat licht er een beetje aan wat je in 3D wil doen, en met welke programa's je graag wil en kan werken.
dus dat zou wel handig zijn als je dat er bij vermeld.

kijk anders ff hier.. staan wel de meeste bekendste bedrijfen uit nl tussen

http://www.3dhype.com/index/bedrijven

en verder kun je met google natuurlijk ook heel veel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
De totale kosten van licenties? ;)
Daar ben ik student voor, (autodesk heeft daar 3 jaar free licenties voor en kan ik elk autodesk programma hier (klik) gratis en legaal downloaden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiko.
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:58
Opdracht voor school , lowpoly model (ik studeer game artist)

M590, PBR, cryengine. Do i need to say more?
Afbeeldingslocatie: http://i1133.photobucket.com/albums/m582/LooksLikeSparks/ScreenShot0005_zpsf68d51d5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En op naar de volgende contest!
GFX Contest #21 - Zeepkistenrace
En Contest #21 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nieuw Lara model voor de verzameling :)
Lara TRC Camo

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZHil7YQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Ik ben ook weer eens in 3Dsmax gekropen. (veel te weinig mee gedaan afgelopen jaar)

Particle test:
kerst-test-001

Neon test (inclusief facebook compressie :p):
neon_test_1

Lichtreclame test (bercontiles)
[YouTube: http://youtu.be/57n8s2syMGI]

[ Voor 3% gewijzigd door D-rez op 04-12-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:14:
Als je voor weinig geld een grote oplage wil hebben gaat printen hem niet worden. Dan kun je beter opzoek gaan naar een onderneming die kan spuitgieten, laat enkele masters printen bij Shapeways of 3Dhubs als die kwaliteit acceptabel is en laat hier een spuitgat mal van maken. Afhankelijk van wat je wil maken kun je ook gewone gietmallen laten maken en met andere materialen aan de slag gaan.
Spuitgieten en gewoon gieten scheelt nogal wat :P Het eerste is voor gewone stervelingen zelden rendabel, het tweede kan voor designer toys erg aantrekkelijk zijn. Dan zijn oplages van 5 of 10 stuks prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:12:
[...]

Spuitgieten en gewoon gieten scheelt nogal wat :P Het eerste is voor gewone stervelingen zelden rendabel, het tweede kan voor designer toys erg aantrekkelijk zijn. Dan zijn oplages van 5 of 10 stuks prima te doen.
Nouja, dat hangt helemaal van zijn doel af, we weten nog steeds niet hoeveel hij nodig heeft, dus het is nog steeds een mogelijkheid :P

Daarbij zou je voor 5 a 10 stuks ook nog achter je oren kunnen krabben om die allemaal te printen, dat scheelt een hoop tijd en mogelijke problemen in het proces wat alles printen toch goedkoper kan maken dan gieten. Mensen vergeten vaak dat tijd ook wat waard is, ook als je het zelf doet, en als je het hele proces moet leren, dan zijn de materialen die je verspilt ook niet gratis.
Maar als je spiegelgladde oppervlakken wil hebben zul je toch een model moeten printen, schuren en afwerken en hier een mal van moeten maken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
laatst een mailtje gestuurd richting een bedrijf dat de harsen leverde voor het maken van een mal..

tot op heden nog geen reactie gehad over wat ik het beste kan doen.. beetje jammer want betwijfel of ik daar nu wel ga bestellen voor andere projecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Smooth-on maakt alles dat je nodig hebt en heeft een heel uitgebreid archief met tutorial video's. Daarmee kun je zo aan de slag, maar verwacht niet dat je eerste probeersel gelijk perfect is :P

In Nederland is Form X wel een goed leverancier van Smooth-On materiaal.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:22:
Daarbij zou je voor 5 a 10 stuks ook nog achter je oren kunnen krabben om die allemaal te printen, dat scheelt een hoop tijd en mogelijke problemen in het proces wat alles printen toch goedkoper kan maken dan gieten. Mensen vergeten vaak dat tijd ook wat waard is, ook als je het zelf doet, en als je het hele proces moet leren, dan zijn de materialen die je verspilt ook niet gratis.
Het gaat mij uiteraard om iemand die geoefend is en zijn uren rekent. Ik heb zijn vraag opgevat als een project voor langere termijn. Dan zit je toch al rap in het territorium van designer toys, of je het nu zelf doet of niet.

Iets als SLA kan voor kleinere oplages ook prima de moeite waard zijn, maar dat gaat dan wel om weinig stuks. Zoals gezegd verwacht ik dat het omslagpunt vaak al onder de 10 stuks ligt. Alles daarboven is bij gieten dan bonus.
Spike_wolf schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:58:
In Nederland is Form X wel een goed leverancier van Smooth-On materiaal.
FormX is inderdaad uitstekend. Vakkundige mensen met goede spullen. Niet goedkoop, maar kwaliteit mag wat kosten. Gieten met inferieur materiaal is een drama, dat kan ik niet aanraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Nog wat test werk.
(voor de kenners, dit is het nieuwe EUE logo. Ontworpen door eric lebroche)

[ Voor 6% gewijzigd door D-rez op 05-12-2014 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een nieuwe maand, een nieuwe contest:

GFX Contest #22 - David vs Goliath
Contest #22 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang de kat uit de boom kijken ben ik er toch maar voor gegaan - ik ga eindelijk een poging wagen om fatsoenlijke parts te maken voor Kerbal Space Program. Ik heb de nodige ervaring met CAD-werk en heb vroeger wat levels voor spellen gemaakt, maar modellen maken voor in een spel heb ik nog niet gedaan.

Na twee dagen stoeien met Blender en Unity en het ontwikkelen van wat trucs om met Solidworks low-poly te modellen zijn de eerste resultaten dan daar. Ik ben er nog lang niet, maar het is een aardig begin. Heel gaaf om je eigen product zo in een spel te zien :Y Het moet het nieuwe model voor de kOS computer worden en is geïnspireerd op een Jupiter ICBM neuskegel, de Saturn boordcomputer en een Russische computer. Ik heb mijzelf een budget van 2000 triangles gegeven en momenteel zijn het er 1522.

Modelleren gaat wel aardig, van UV-unwrappen lijk ik de basisbeginselen te begrijpen en het lukt me net om een werkend model uit Unity te krijgen. Alle tips en trucs zijn welkom, want ik heb in de meest letterlijke zin nauwelijks een idee waar ik mee bezig ben :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MUvOlvP3sOp3gIpGCsbOhUMw/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XWkhR62rc55CPAqkFRpkDJAA/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oUzeSqYANW6dxv4cpxMBPaUh/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QXxFjO4I3oOi6UH0VZ9Kv4N0/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NhbPCAljzDOHrUtfLBIv7Xxd/full.png

Een wat oudere snelle unwrap- en texturetest:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/psiJTz9BWmd7m1Qvo7wky1g4/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xvx9pMhz8t0E3bkSiQDiyx8a/thumb.png

Gebaseerd op een kamer die ik zag in een film (The Raid 2) en de meubels zijn models van iemand op youtube (ik heb zijn models en textures gekocht dus mag ze vrij gebruiken)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X2OMP4cUhQERDukH4LCCIeEv/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DUNHcKC6vE41BydaRHjxiGuf/thumb.png

En een Wipje : The Enterprise USS 1701-A - Beetje anders natuurlijk . Ik kan sommige dingen nog niet modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:34:
Na lang de kat uit de boom kijken ben ik er toch maar voor gegaan - ik ga eindelijk een poging wagen om fatsoenlijke parts te maken voor Kerbal Space Program. Ik heb de nodige ervaring met CAD-werk en heb vroeger wat levels voor spellen gemaakt, maar modellen maken voor in een spel heb ik nog niet gedaan.
[...]
Wat is het? Had er overheen gelezen

[ Voor 3% gewijzigd door Djesse8999 op 05-01-2015 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Staat er toch in
Het moet het nieuwe model voor de kOS computer worden en is geïnspireerd op een Jupiter ICBM neuskegel, de Saturn boordcomputer en een Russische computer.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ben voor school bezig met een metalen frame voor een solarboot. de bedoeling is dat het frame de boot gaat dragen, en dat er geen krachten op de vleugels komen.Het frame gaat ook echt gemaakt worden, de boot is er al. Boot heb ik gemodelleerd uit blauwdrukken, vooral de vleugels waren bijzonder vervelend van vorm

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7511/16012566830_10403a8dc6_c.jpgbeut by mrc4nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7551/16014366787_b905f0568f_c.jpgdas boot by mrc4nl, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7560/16198332911_0587dd39c8_c.jpgaframe by mrc4nl, on Flickr

op flicker staat ook een 12MP render, moet je ff rechtonderin klikken

[ Voor 28% gewijzigd door mrc4nl op 05-01-2015 00:39 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juustem :) Het wordt een boordcomputer in KSP waarmee je in KerboScript zelf simpele of complexe programma's kunt schrijven. Al is dat laatste het werk van andere jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het geval van assets voor spellen is het mij niet helemaal duidelijk wanneer en op welke manier je nu normal maps, ambient occlusion en bump/specular toevoegt. Ik dacht eerst dat je ambient occlusion simpelweg gebruikte als basis voor je textures (en dus in principe gewoon een platte texture exporteert met AO 'ingebakken') en de rest in Unity toevoegt, maar nu zie ik iemand het toch weer allemaal in Blender doen.

Kan iemand daar licht op werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:33

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

* Damic gooit een zaklamp naar Camacha

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 18:55
Na het topic al een tijdje gevolgd te hebben zou ik ook wat plaatjes met jullie willen delen. Mocht het zijn dat jullie er opmerkingen over hebben dan sta ik daar uiteraard volledig voor open :) Ik ben er nog niet zo lang mee bezig, dus elk beetje dat ik kan leren is mooi meegenomen.

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Timmet/2561B24B-8076-4126-8879-9D8DBF677823_zpscqskta83.png

Dit was mijn laatste projectje. Na wat tutorials gevolgd te hebben wilde ik toch zelf wat proberen en dit is er uit gekomen.
Etiket is nagemaakt in Adobe Illustrator. Het modellen en renderen is binnen Cinema 4D gedaan met de physical render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:15:
In het geval van assets voor spellen is het mij niet helemaal duidelijk wanneer en op welke manier je nu normal maps, ambient occlusion en bump/specular toevoegt. Ik dacht eerst dat je ambient occlusion simpelweg gebruikte als basis voor je textures (en dus in principe gewoon een platte texture exporteert met AO 'ingebakken') en de rest in Unity toevoegt
Dit blijkt voor de combinatie Kerbal Space Program en Unity in ieder geval gewoon te kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jaren terug veel gehobbied met 3DS Max, beviel altijd prima. Daarna een flinke periode geen tijd en zin (en andere prioriteiten) gehad maar het 3D-modelen begon toch weer te kriebelen he… Om diverse redenen besloten Blender maar weer eens een kans te geven, heb ik een aantal jaar geleden ook al eens geprobeerd maar toen vond ik het een draak (met name de interface en het gebrek aan ondersteuning voor bv een SpaceNavigator). En nu werd ik prettig verrast: het is echt een prima bruikbaar, volwassen pakket geworden!

* SnoeiKoei kan weer lekker hobbiën!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb weer een stel 3D prints binnen waar ik er een paar van kan showen :)

Rocketship
Mijn nieuwe blitse voertuig 8)

Te heet gewassen :(
De volgende keer moet ik hem alleen wat minder heet wassen -O-

Lara - TR: Legend
Een nieuwe Lara voor de verzameling, deze keer uit Tomb Raider Legend.

Daisy
Dit is een print van een 3D scan van een Shiba Inu.

Daisy kleur
En hier dezelfde ook in kleur, maar die is niet helemaal lekker uit de printer gekomen, de snuit is misvormd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Als opdracht voor mijn studie moesten we een model maken met een illusie. Er was een tal tekeningen waar we uit konden kiezen (hebben er zelf ook 1 moeten tekenen) en die moesten we vervolgens modellen en texturen. Je werd als eerstejaars meteen flink aan het werk gezet.

Zie hieronder het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/fdfcbe52-0564-47fe-9ede-2559fbbb7dc0_zps67666b1c.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/36e1f002-c730-4b68-bed4-caf5d6cc1693_zps2d09617b.jpg~original

High res:
http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/4VA-TX1-IanVanDerMijn_Render_3_zpseaa81720.jpg~original

http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/4VA-TX1-IanVanDerMijn_Render_4_zps063c21ac.jpg~original

Er zitten nog wat kleine fouten in maar we hebben dan verder ook nog geen les gehad in rendering. Ik ben zelf zeer blij met het resultaat, nu maar wachten op mijn cijfer! Ik studeer overigens 3D Visual Art aan de NHTV.

Let me know what you think!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ianovski schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:06:
Als opdracht voor mijn studie moesten we een model maken met een illusie. Er was een tal tekeningen waar we uit konden kiezen (hebben er zelf ook 1 moeten tekenen) en die moesten we vervolgens modellen en texturen. Je werd als eerstejaars meteen flink aan het werk gezet.

Zie hieronder het resultaat:

[afbeelding]

[afbeelding]

High res:
http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/4VA-TX1-IanVanDerMijn_Render_3_zpseaa81720.jpg~original

http://i1269.photobucket.com/albums/jj583/ianovski/4VA-TX1-IanVanDerMijn_Render_4_zps063c21ac.jpg~original

Er zitten nog wat kleine fouten in maar we hebben dan verder ook nog geen les gehad in rendering. Ik ben zelf zeer blij met het resultaat, nu maar wachten op mijn cijfer! Ik studeer overigens 3D Visual Art aan de NHTV.

Let me know what you think!
Mooi hoor! :9 _/-\o_ Waarmee gemaakt / gerenderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

SnoeiKoei schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Mooi hoor! :9 _/-\o_ Waarmee gemaakt / gerenderd?
Gemaakt én gerenderd in Maya. Render gedaan met mental ray.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een nieuwe maand, een nieuwe GFX contest:

GFX Contest #23 - Finals
Contest #23 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 26-02-2015 09:32 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder experimenteren met gras om realistisch resultaat te krijgen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mWLR1AL.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:51:
Verder experimenteren met gras om realistisch resultaat te krijgen
Pas op groot zag ik dat het nep was, maar dan vooral door de ruis op het hekje! Mooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het verdiepen in renderen! heb ik nu wel een paar modellen die ik graag game ready wil gaan maken. heb nu een zwaard gemaakt in zbrush, deze is uiteraard high poly. Nu kan ik deze in 3dcoat gooien en dan een low poly hiervan maken toch? hier kan je ook uv maps in maken zag ik. zijn er nog stappen hierna? behalve textures aanbrengen?

Bij deze een recent werkje, programma's gebruikt zbrush en render in MM2.
Afbeeldingslocatie: http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=438922

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Low poly, UVs, Texture, eventueel normal maps, export naar een formaat dat je gewenste game kan gebruiken.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
mattderi schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:59:
Bedankt voor de antwoorden. Het gaat mij niet om massa productie, maar eerder collectibles zoals hier aangeboden werd in de Add ons sectie.
Voor de verdere afwerking kan je de modellen voorzien van decal.
Dit bedrijf is er wel gespecialiseerd in Www.decal-sheets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

niets heel bijzonder, maar wel leuk om te doen. Ik ben bezig met wat Massfx test werk en zodoende ben ik met Domino steentjes aan het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:55:
niets heel bijzonder, maar wel leuk om te doen. Ik ben bezig met wat Massfx test werk en zodoende ben ik met Domino steentjes aan het spelen.

[video]
Doe dat nou met Lego-steentjes ipv domino! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

:p
misschien geen heel slecht idee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

gemiste kans inderdaad :P Een action shot kan heel tof zijn.
Aan de slag jij! :+

Verder ziet het er tof uit, leuk speelgoed altijd.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Idee...

Afbeeldingslocatie: http://farm8.static.flickr.com/7199/6800407582_95ef071444_m.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door D-rez op 10-02-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Waar een 3D printer wel niet goed voor is, soms is gamen niet goed voor je toetsenbord :p.

Afbeeldingslocatie: https://copy.com/3DWLot4YxoDAtyev
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/d2OxMQ8hgjz2JdFQ
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/8kSFkWqNfCwDDSsH

Geen knap staaltje 3D werk ofzo maar wel heel praktisch :) .
Deze dingen gaan altijd kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poesmij schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:05:
Waar een 3D printer wel niet goed voor is, soms is gamen niet goed voor je toetsenbord :p.
Voor dit soort dingen is een printer echt ideaal, voor nog geen 5 euro aan plastic kan je tal van producten repareren die normaal toch gemankeerd zijn of zelfs afgedankt zouden worden.

Een clipje voor het vizier van een helm, een duwpalletje voor een ringslot, een verbindingsstukje in een lamp - slechts wat voorbeelden van normaal bijna niet te vervangen onderdelen die nu voor een handvol centen gefixt konden worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Nee klopt! Heb sinds 2 weken een 3D printer tot mijn beschikking en zit echt allemaal dingen op te zoeken wat ik kan fixen met een 3D print, dit was toch wel een voorbeeld van zoon praktisch iets, heb gelijk al mensen in de rij staan die ze ook willen :p, doe je toch langer met een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Maar zijn die 3d geprinte toetsenbord pootjes wel redelijk stevig dan? Niet dat je ze om de dag moet vervangen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Ja, deze zijn zeker stevig, heb niet het idee dat ze aan de normale poortjes onder doen.
Daarbij hebben ze al zeker een week overleefd :p.

*edit: Heb even getest, moet best een even harde klap verkopen op mijn toetsenbord om een pootje te breken :9.

[ Voor 40% gewijzigd door Poesmij op 19-02-2015 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat archviz werk hier :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11018633_440868639395828_2714338014664609077_n.jpg?oh=759c929d6e761051013a4bf147dfea0e&oe=558301D0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wel credits geven aan de makers van de originele modellen, materialen en textures he? ;)

Maar het blijft inderdaad erg mooi spul!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 23:45:
[...]

Wel credits geven aan de makers van de originele modellen, materialen en textures he? ;)

Maar het blijft inderdaad erg mooi spul!
Een paar standaard modellen/materialen van epic/games voor wat opvulling ,waardoor ik dit stuk binnen 6 uur kon maken., voor de rest is alles van mijzelf. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaosstorm schreef op zondag 15 februari 2015 @ 16:53:
Maar zijn die 3d geprinte toetsenbord pootjes wel redelijk stevig dan? Niet dat je ze om de dag moet vervangen :P.
Waarom zou dat niet stevig zijn? Een goed geprint pootje zou vrijwel even sterk moeten zijn, plus dat je het ontwerp ook nog naar wens kunt versterken of aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Poesmij schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:39:
Ja, deze zijn zeker stevig, heb niet het idee dat ze aan de normale poortjes onder doen.
Daarbij hebben ze al zeker een week overleefd :p.

*edit: Heb even getest, moet best een even harde klap verkopen op mijn toetsenbord om een pootje te breken :9.
Je sloopt ze toch niet omdat ik vroeg of ze stevig zouden zijn he :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:17:
[...]
Waarom zou dat niet stevig zijn? Een goed geprint pootje zou vrijwel even sterk moeten zijn, plus dat je het ontwerp ook nog naar wens kunt versterken of aanpassen.
Ik zeg niet dat het niet stevig zou zijn, ik vraag het toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaosstorm schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:57:
Je sloopt ze toch niet omdat ik vroeg of ze stevig zouden zijn he :P.
Dat is de beste manier om het te testen :)
Ik zeg niet dat het niet stevig zou zijn, ik vraag het toch gewoon?
De vraag suggereert sterk dat je daaraan twijfelt, maar vooruit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooie visualisatie maar bij het plaatje heb ik de neiging om mijn stoel heel stevig beet te pakken :X Het achtergrondplaatje (buiten het raam) suggereert namelijk dat het gebouw vreselijk overhelt... Uit je perspectief maak ik op dat ooghoogte in de buurt van de rode lijn in mijn bewerking ligt en per definitie is dat (ooghoogte) ook de lijn waarop de horizon ligt. Jouw horizon ligt er vér boven. Vanuit het perspectief van de flat is het volkomen onlogisch dat je zoveel van de grond zou zien, ervanuitgaand dat je flat horizontaal staat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EQ4rT6vpDJwD6nbdOTzS8tVA/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-02-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:16:
[...]

Mooie visualisatie maar bij het plaatje heb ik de neiging om mijn stoel heel stevig beet te pakken :X Het achtergrondplaatje (buiten het raam) suggereert namelijk dat het gebouw vreselijk overhelt... Uit je perspectief maak ik op dat ooghoogte in de buurt van de rode lijn in mijn bewerking ligt en per definitie is dat (ooghoogte) ook de lijn waarop de horizon ligt. Jouw horizon ligt er vér boven. Vanuit het perspectief van de flat is het volkomen onlogisch dat je zoveel van de grond zou zien, ervanuitgaand dat je flat horizontaal staat.

[afbeelding]
Klopt, In het filmpje is het al wat beter, maar goede panorama's vinden is nog best lastig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een nieuwe maand, een nieuwe contest:

GFX Contest #24 - Hoogte
Contest #24 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:03

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sliNZKt.jpg

Ik wil al een hele poos iets maken van Simon Stalenhag (die gast maakt echt geweldige artwork) en na het zien van een video gemaakt met Unreal Engine 4 heb ik besloten maar eens een begin te maken.

Tot nu toe erg tevreden, alleen is de bovenkant nogal een rommeltje qua wire, maar echt totaal geen zin dat op te gaan lossen aangezien je er toch niks van ziet :+ Uiteindelijk wil ik een zelfde soort scene maken als in de video van Koola maar dan in Unity 5. Eens kijken wat we daar uit kunnen halen! 8)

Vorige week eens gespeeld met Unity 5 in combinatie met SpeedTree en onderstaande is zo goed als onmogelijk na te maken in Unity 4 en komt aardig in de buurt bij het grafische geweld op het gebied van plantjes dat we gewend zijn van UE4 en Cryengine 3 :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3K43F0b.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door SomerenV op 01-03-2015 19:57 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:19

RoyK

Hobby tekenaar

ik vind het zo waanzinnig wat jullie allemaal maken. Ik hoop, dat ik er op kort termijn tijd voor krijg om mijn eerste babystapjes te gaan zetten in 3D. Ik werk nu volledig 2D. Ik zat eerst te mikken op Maya of 3Dsmax. Maar ik ben uiteindelijk uitgekomen op Cinema4D. Ik overweeg een jaar abbo op Lynda.com voor een online leerbank. Iemand ervaring met Lyda.com en Cinema4d tuts?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

lynda niet veel ervaring mee, maar http://www.digitaltutors.com/ vind ik best heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
D-rez schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:55:

[video]
Zoiets heb ik ook een keer gedaan maar dan met "reactor" de voorganger van massfx, het ziet er wel leuk uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:19

RoyK

Hobby tekenaar

D-rez schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:20:
lynda niet veel ervaring mee, maar http://www.digitaltutors.com/ vind ik best heel goed.
Ik heb hun ook bekeken en zag er ook goed uit. Ik was van plan om bij Lynda.com nog meer te doen dan alleen Cinema4d. Ze hebben ook op zakelijk vlak een boel tutorials waar ik wel interesse naar heb. :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:19:
[...]

Ik heb hun ook bekeken en zag er ook goed uit. Ik was van plan om bij Lynda.com nog meer te doen dan alleen Cinema4d. Ze hebben ook op zakelijk vlak een boel tutorials waar ik wel interesse naar heb. :)
Mag ik vragen waarom je voor cinema4D heb gekozen?

Laaste werk van mij 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
Zijn er hier nog mensen die hun eigen geprinte 3d spulletjes verven? Welke verf is hier goed geschikt voor en als je het een beetje mooi wilt houden wat voor beschermlaag kan je erover spuiten? Ben in dit soort dingen niet helemaal thuis, ben volledig digitaal haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:25:
[...]

Mag ik vragen waarom je voor cinema4D heb gekozen?

Laaste werk van mij 8)

[video]
Kleine tips:

• Gebruik Matinee voor alle camerabewegingen ipv soms dat en soms je muis, dat kijkt een stuk fijner omdat al die haperingen er dan uit zijn en het "een geheel" is :)
• Die DOF en bloom zou ik honderd keer lager zetten. Het doet me nu denken aan de momenten waarop ik geen lenzen draag :P Schermeffecten kun je beter subtiel gebruiken. Dan geeft het een veel beter en realistischer effect.

[ Voor 3% gewijzigd door Stukfruit op 08-03-2015 18:17 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Yup veeeeeeeeeeeel te veel DOF. Als je iets ziet moet het scherp zijn. Dit zou reclame kunnen zijn voor mensen die maar 10% zicht hebben of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:14:
Yup veeeeeeeeeeeel te veel DOF.
Te weinig bedoel je ;) Grotere DOF = grotere range waarbinnen alles scherp is. Verder helemaal mee eens, ik vind ook zowel de onscherpte als bloom echt 'over the top'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ja, je weet wel wat ik bedoel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik heb laatst een miniatuur massagestoel/visitekaartjeshouder voor iemand gemaakt, best aardig geworden geloof ik :)

Massagestoel Print
Massagestoel Print
Massagestoel Print

En ik heb net deze af gemaakt om aan m'n Star Wars vloot toe te voegen, de TIE Defender :)

TIE Defender

TIE Defender

TIE Defender

[Edit]
Zie net dat ik bij de Defender wat smoothing vergeten ben, nouja, alle rondingen horen er rond uit te zien, niet geblokt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 10-03-2015 17:48 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Zelfs zonder smooth ziet het er gelikt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na lange tijd weer eens begonnen met modelen. pfff wat valt dat weer tegen zeg. hier mijn voorbeeld met daarna mijn 3ds max gepruts. C&C welkom.
en wat voor smooth is het beste te gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/mercedes%20truck%20f1_zpshuxxcrxe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/tmp_zpsa1g5uapt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Niet lullig bedoeld hoor, maar met alleen netjes modelleren kun je ook een heel eind komen ipv gelijk naar een manier van smooth-ing te kijken. :)

Je hebt bijvoorbeeld twee objecten waar je mee bent begonnen.. Waarom? Je referentie afbeelding kan prima met 1 object gemodelleerd worden. Nou is jouw manier niet per definitie fout, maar ik vind het wel onhandig.

Misschien, als ik er voor tijd voor kan maken, post ik wel een opzetje. Kun je zien hoe de wireframe anders kan.

edit:
@ hieronder: Bwaaaaaarrp!!! Nee hoor, just cruisin' ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: http://rs717.pbsrc.com/albums/ww173/prestonjjrtr/Smileys/thth12_7_211-1.gif~c200

edit:
Ivm evt mobiele gebruikers tussen spoiler tags gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door Scipionyx op 23-03-2015 16:46 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Probeer het eens door wat simpeler te beginnen, zonder primitieven, en daarna pas detail toe te voegen. Dan pruts je minder :)

edit:
Scipionyx is sneller dan een racewagen!!

[ Voor 17% gewijzigd door Stukfruit op 23-03-2015 16:17 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik kreeg zojuist het volgende mailtje :)
Renderman

Pixar’s Non-Commercial RenderMan is now available! After much anticipation, RenderMan can be freely used for any non-commercial purpose including personal projects, research, evaluation, development, and student use without any functional limitations, watermarks, or time restrictions.

Visit us at the RenderMan website, where you will find all the information needed to download, install, and begin working with RenderMan today. Be sure to also check out the brand new RenderMan Community site, a place where you can showcase your work, share assets, and learn how to use RenderMan.

Welcome to the RenderMan community and happy rendering!

Pixar's RenderMan Team

Renderman
Pixar's Renderman voor non-commercial use is hier te downloaden :)

Voorlopig worden alleen Maya en KATANA ondersteund, ondersteuning voor Cinema 4D en Houdini komt er aan, en 3DS Max, Modo, Rhino, Lightwave en Blender komen wellicht in de toekomst ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Spike_wolf op 23-03-2015 20:24 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik kwam ook wat cools tegen, ik was wat aan het kijken naar Nvidia's GTC filmpjes;

Hier een stukje over hoe ze Live motion capturen en dan via motion builder naar Vray RT sturen die dan realtime op 32 quadro M6000's de beweging in de scene rendert en realtime terug naar de cameraman stuurt.

Sweet.

https://youtu.be/ihyRybQmmWc

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor alle advies!! ben weer verder bezig. Het lastige is dat ik geen orthos heb. dus ik moet het een beetje op gevoel doen. Heb inderdaad te veel lijnen maar heb de hoofdvorm nu wel aardig te pakken.
Heb nog geen antwoord op mijn smooth vraag.

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/ttmp_zps3lmni2zn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Dat is al een stuk beter :) En je zoekt waarschijnlijk niet naar "smooth" maar naar subdivision surfaces. De rollout, of MeshSmooth modifier (ongeveer hetzelfde).

Maar als ik jou was zou ik daar nog even niets mee doen en eerst je mesh nog wat verder verbeteren. Als je er nu een subdiv van maakt dan ga je last krijgen van de edges die nog niet goed verdeeld zijn, oa. door hoe het algoritme werkt.

Eerst de grove vorm maken, dan pas detail toevoegen :Y

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 51 ... 58 Laatste