Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Toch is het handig om te weten waar je rekening mee moet houden voordat je zoiets als turbosmooth gaat gebruiken. Zo kan je bij de eerste opzet er vast rekening mee houden.

http://knowledge.autodesk...A85-71CE93DA4F68-htm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb meshsmooth modifier geprobeerd maar krijg een error over teveel irrations??? Die staat op 1???
Heb wel een gewone smooth modifier gebruikt, die geeft geen error. Het probleem van 3ds max is dat er teveel opties en mogelijk heden zijn. zoveel smooth opties. je ziet door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mwah.. gedeeltelijk waar. Je moet daarnaast wel weten wanneer je wat moet gebruiken.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:20:
heb meshsmooth modifier geprobeerd maar krijg een error over teveel irrations??? Die staat op 1???
Heb wel een gewone smooth modifier gebruikt, die geeft geen error. Het probleem van 3ds max is dat er teveel opties en mogelijk heden zijn. zoveel smooth opties. je ziet door de bomen het bos niet meer
lees mijn vorige link, daarin staat bijvoorbeeld al dat turbosmooth beter is voor het geheugen. Een gewone smooth modifier is een ander soort smoothing. Deze maakt geen extra iterations bijvoorbeeld maar vlakt de polygonen wat uit als het ware.

Dat er te veel mogelijkheden is geen probleem van max zelf :P

Het blijft natuurlijk wel een complex programma, ik werk er dagelijks mee voor architectuur dingen en product visualisaties maar weet bijvoorbeeld nog bijna niks van character animaties en massfx etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzig snap ik wel dat je graag gelijk iets mooi's (en complex) wil maken, maar ik denk dat het beter (en leuker voor je zelf) is als je nog niet veel ervaing met max hebt om eerst eens wat "eenvoudige" tutorials te volgen. en op deze manier max wat verder te ontdekken.
Ook vraag ik mij af of het niet malelijker is om dit model met spline modeling te maken(?), maar daar heb ik net als der herr Piekartz wijnig verstand van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm tja. Dit was niet het beste project om weer eens 3ds max te proberen. Maaar ik ga stug door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:52:
Hmm tja. Dit was niet het beste project om weer eens 3ds max te proberen. Maaar ik ga stug door!!
heel goed! de aanhouder wint! en als je het zelf maar leuk blijft vinden dan komt je vanzelf bij een mooi resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Piekartz87 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:57:
lees mijn vorige link, daarin staat bijvoorbeeld al dat turbosmooth beter is voor het geheugen.
Ah ja, TurboSmooth > MeshSmooth. Bijna vergeten. Je kan zien dat ik nooit serieus met Max werk, ik haal ze door elkaar :P
Alleen als het echt moet en men mij veel betaalt durf ik het te openen :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://i725.photobucket.c...zenga/tmp_zpsg1pzgns0.jpg
hier weer een update. Het schiet al aardig op. weer wat geleerd: eerst de turbosmooth modifier en daarna de symetry in je stack. anders krijg je rare objecten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Inmiddels zijn we al weer bijna een jaar bezig met de nieuwe opzet van de GFX contests en ik moet zeggen dat we tot zo ver met aardig enthousiasme bezig zijn. We hebben in die tijd met zijn allen toch een flink aantal werken neergezet, en daarbij hebben we verschillende Tweakers blij kunnen maken met de eeuwige roem en de tijdelijke ondertitel die bij het winnen van de contest komt kijken.
Maar ik kan jullie vandaag mededelen dat we hier nog een schepje bovenop gaan doen. Naast de roem en ondertitel zullen winnaars van de contests ook een heuse Tweakers-Goodie thuisgestuurd krijgen! Wat die Goodie is blijft een verassing, maar het kan van alles zijn en zal regelmatig veranderen zodat het ook voor eerdere winnaars aantrekkelijk blijft om nogmaals te proberen om te winnen.

Een nieuwe maand, een nieuwe contest:
GFX Contest #25 - Retro
Contest #25 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 01-04-2015 00:04 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo weer lekker wezen modelen dit weekend! dacht bijna klaar te zijn en dan kom ik er achter dat de grill veel verder naar beneden loopt. Weer tientallen vertexen verplaatsen, pffff. Vind het al erg mooi. Hier met mooie MR gerenderd. Ah wat een mooi zachte belichting

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/tmp_zpsaahuhkln.jpg

Hier heb ik een probleempje met de mesh: Weet niet goed wat er fout is maar turbosmooth maakt het niet helemaal smooth, haha. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/ttmp_zps9nlomhnk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Deze ooit gemaakt na het zien van een Timelapse. Lees wel NA het zien van.
De vorm is nie zo moeilijk natuurlijk maar het was leuk om te doen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yqzqjY5VykK49BIyPKoiXqJy/medium.png

Hij is nog niet helemaal af maar dat il ik wel gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik moet op zoek naar een nieuwe baan.
3D animator/generalist.
Is het oke als ik hier mijn showreel neerzet voor wat feedback?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@Hexta
Ik zit in het zelfde schuitje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 20:58:
Hier heb ik een probleempje met de mesh: Weet niet goed wat er fout is maar turbosmooth maakt het niet helemaal smooth, haha. Iemand een idee?
Volgens mij gewoon een kwestie van teveel vertexes en te grote overgang van richting op één plek, of hoe je het ook maar wil noemen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@Hexta,
Ik heb es in het topic gezocht, maar ik kom helemaal geen werk van jou tegen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
D-rez schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:15:
@Hexta,
Ik heb es in het topic gezocht, maar ik kom helemaal geen werk van jou tegen in dit topic.
Nee dat klopt, gezien ik al 3 jaar 40 uur per week met 3D werk heb ik weinig hobbyprojectjes die ik nog echt uitwerk.
En dingen van werk post ik hier niet.
Daarom de vraag of het wel oke is als ik mijn showreel of portfolio hier neerzet voor feedback. :P dat heb ik uiteraard nog niet gedaan, soms wordt het gezien als ongewenst namelijk. :P

Met welke programma's werk jij? en hoe zoek jij?
er zijn een 2tal sites gericht op
D-rez schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:20:
Ik neem aan dat je een eigen website hebt? Die kun je altijd in je profiel zetten en in je "signature" zetten.

Ik werk eigenlijk voornamelijk met 3Dsmax Design
Goed idee, maar dan nog is het handiger om het in het topic te zetten voor gerichte feedback. :)

Je bent vast op de hoogte van 3Dhype.com voor vacatures?

[ Voor 29% gewijzigd door hexta op 10-04-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik neem aan dat je een eigen website hebt? Die kun je altijd in je profiel zetten en in je "signature" zetten.

/edit

Als je werk post/publiceerd (eender waar/hoe) die je bij een (vorig) werkgever gemaakt hebt, is het raadzaam hier eerst toestemming van je (ex)werkgever voor te vragen.

[ Voor 35% gewijzigd door D-rez op 10-04-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
D-rez schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:20:

/edit

Als je werk post/publiceerd (eender waar/hoe) die je bij een (vorig) werkgever gemaakt hebt, is het raadzaam hier eerst toestemming van je (ex)werkgever voor te vragen.
Ik heb uiteraard toestemming van mijn werkgever. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Nouja, ik zet hem maar gewoon neer.
Als iemand feedback heeft hoor ik het graag! En als het niet de bedoeling is om dingen als showreels hier neer te zetten dan haal ik hem wel weg. :)

[ Voor 3% gewijzigd door hexta op 10-04-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Heb jij dat gemaakt?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

hexta schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:11:
Als iemand feedback heeft hoor ik het graag! En als het niet de bedoeling is om dingen als showreels hier neer te zetten dan haal ik hem wel weg. :)

[video]
Mooie reel .. en je hebt zeker wat met dino's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Mooi???

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Belachelijk vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand feedback heeft hoor ik het graag!
Jij wil feedback, dus dan zul je het krijgen ook O-)

Ik vind het de animaties er echt moddervet uit zien hoor! Echter wat mij opvald, bij 00:20 loopt er een dino door het water, maar het water rond zijn poten/benen spat niet op. En.. maar ik snap ook weer dat dat heel veel reken kragt gaat kosten, maar alle bladeren/ planten staan heel stil. het zo nog realistischer over komen als deze ook bewegen.
maar verder echt een tofe animatie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
haha dat heb ik gemaakt ja :)
Solid Seal schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 17:47:
[...]

Mooie reel .. en je hebt zeker wat met dino's ?
dank je :) De laatste tijd hebben we binnen het bedrijf een show gemaakt over dino's ja, dus dat verklaart vast een hoop ;)
Dankje :D
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:39:
[...]

Jij wil feedback, dus dan zul je het krijgen ook O-)

Ik vind het de animaties er echt moddervet uit zien hoor! Echter wat mij opvald, bij 00:20 loopt er een dino door het water, maar het water rond zijn poten/benen spat niet op. En.. maar ik snap ook weer dat dat heel veel reken kragt gaat kosten, maar alle bladeren/ planten staan heel stil. het zo nog realistischer over komen als deze ook bewegen.
maar verder echt een tofe animatie :9~
:D dankje! Je hebt gelijk, erger is nog dat het water daar niet beweegt. een kleine issue met een curver die niet doorgetrokken is en flinke rendertijden. Kan simpel aangepast worden maar gaat een tijdje duren voor dat gerendert is. splashes kunnen beter in post maar gezien dit voor fisheye is gemaakt en teruggewarpt is zou dat enkel mogelijk zijn als ik het volledig opnieuw doe in HD, en je raad het al.. rendertijd. ;)
planten en bomen staan stil, daar heb je gelijk in. dit was een scene met 20 dino's die met een halfbakken crowd simulation rondliepen. ongeveer 50 van de 64 gig die mijn pc in het bezit had zat vol met omgeving en dino's, dit door fouten bij het beginnen van de scene. (geen animatic, geen doel, een foutief beleid van het bedrijf waardoor het zeer moeilijk is om rekening te houden met wat er moet gaan gebeuren, gezien dit achteraf pas bedacht werd) als ik de scene opnieuw zou maken met een duidelijk beeld van wat er moest gebeuren was het geen probleem geweest, helaas is het bedrijf niet professioneel qua werkwijze en workflow, hierdoor is het niet meer mogelijk om dit toe te voegen tenzij ik de scene opnieuw maak. en helaas, tijd. ;) maar het water ga ik aanpassen, daar heb je zeer zeker gelijk in! (in de rest ook maar dat is simpelweg niet meer te doen helaas. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Non de ju als je dat alleen gemaakt hebt. Echt heel heel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Mooi gemaakt! :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Heel erg bedankt voor de complimenten allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 21:52
Afbeeldingslocatie: https://copy.com/v1B7KhRouaE3942j

Een WIP-je, Probeer interieur en v-ray wat te leren :) .

*heb RML code gebruikt maar pakt em nog steeds niet zoals het hoort.

[ Voor 37% gewijzigd door Poesmij op 15-04-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Mooie showreal Hexta, daar zit genoeg tijd in lijkt me zo.

Ik heb sinds kort een nieuwe baan :) mijn werk schuift wat meer richting VR. Voorheen hield ik me alleen bezig met impressies/projectmanagement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eAPcm1SPHXJJZEKkMV1UihLa/medium.png

Zomaar een dingetje tussendoor. Het modellen gaat me steeds beter af . (Ja er mist een knopje aan de zij/achterkant. :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:06
Als student furniture design ben ik, je raad het al, veel bezig met meubels en interieur. Vanuit de opleiding veel met Solidworks uitgewerkt, maar voor renders is dat helemaal 0. Na een eerdere -gefaalde- poging met Maya, recentelijk 3DS max opgepakt.

Onderstaande plaat is:
-Stoelontwerp in Inventor gebouwd
-Alle kussens opnieuw gemaakt, met cloth-modifier wat 'zacht' gemaakt
-mental ray rendered
-dichte box, 1 mr skyportal voor het licht
-AO-pass, die in PS gestacked is.
Afbeeldingslocatie: http://stevenpolak.nl/img/150414-Chair_Many3.png

Om meer realisme te krijgen in zowel hout als stof ben ik nog wel aan het worstelen met bump-maps en render-settings. Tips?

Ik heb FG-maps gemaakt van mijn camera's, maar hoop dat jullie mij kunnen vertellen of 1 file verschillende camera's fg-maps kan opslaan. Kort gezegd, heb ik voor camera 1,2 &3 (binnen 1 scene) ook fg-map-file 1,2 & 3 nodig, of kunnen die parallel bestaan binnen 1 file?

Ook zie ik vaak in tutorials / showcases voorbij komen dat dit soort zaken met Vray ipv mentalray gedaan worden. Is dit nu echt zoveel meer geschikt voor dit soort toepassingen? Ook zie ik vaak dat er een aantal passes gebruikt worden, dit maakt het al snel vrij complex - ook in de nabewerking. Ik wil uiteraard consistentie in materialen en kleuren, vanuit verschillende cameras.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Piekartz87 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 11:58:
Mooie showreal Hexta, daar zit genoeg tijd in lijkt me zo.

Ik heb sinds kort een nieuwe baan :) mijn werk schuift wat meer richting VR. Voorheen hield ik me alleen bezig met impressies/projectmanagement.
Dankje! en gefeliciteerd!
Wat maak je precies qua VR? Meer games of richting film, en zie je er ook echt toekomst in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
hexta schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:26:
[...]

Dankje! en gefeliciteerd!
Wat maak je precies qua VR? Meer games of richting film, en zie je er ook echt toekomst in?
Thanks!
Ik zelf hou me met name bezig met architectuur modellen/applicaties. Ik ben een beetje een link tussen de 3D en de VR kant. Maar ik ga me ook steeds meer met de VR kant bemoeien.

Het bedrijf waar ik werk heeft ook experiences gemaakt voor VR. Een achtbaan bijvoorbeeld.

Ik zie er zeker toekomst in, ik ben met name heel erg benieuwd naar de Re vive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Een project begonnen en net het eerste model af.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1HYJDHn.png

Het kostte heel veel tijd om die texturestijl goed te krijgen, daarna was het maar een paar uurtjes werk. Hopen dat het volgende model sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wolfos schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:57:
Een project begonnen en net het eerste model af.
[afbeelding]

Het kostte heel veel tijd om die texturestijl goed te krijgen, daarna was het maar een paar uurtjes werk. Hopen dat het volgende model sneller gaat.
Ziet er leuk uit. Waar wordt dit voor, een game?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:14

QinX

Shai-Hulud

Ben voor mijn project H2O-Micro veel bezig in CAD en ik verveelde mij van het weekend dus ik heb 1 van de fans die erin komt in CAD nagemaakt en vervolgens in 3dsmax een likje verf gegeven.

De fan betreft een Noctua NF-A9x14

Screenshot van CAD ontwerp
Noctua NF-A9x14 PWM CAD

4K Render
Noctua 4K Render

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mooie render!

Zelf ben ik voor de baas bezig met puntenwolken (uit een 3D laserscanner) te renderen. Dit doen we in 3Ds Max, de puntenwolk staat in ReCap formaat. Het renderen kan alleen in MR, en werkt ook nog zo buggy als de pest. Problemen waar ik tegen aan gelopen ben: na 60 frames renderen houdt MR er simpelweg mee op. een herstart lost dit op. Limitboxen animeren werkt, maar om het goed en succesvol te renderen moet ik de render frame voor frame starten --> onwerkbare situatie. Backburner kan niet met puntenwolken overweg, een scriptje schrijven heeft dus ook geen zin.

Anyway, een 15 sec animatie = 450 frames, dus deze heb ik 450 keer moeten starten :(

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QXeTgl2m_Mc]

(vervolgens verkloot Youtube ook nog eens de weergave van de puntenwolk, teveel compressie denk ik)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Is het belangrijk dat de pointcloud zichtbaar en herkenbaar blijft? Daarmee renderen is altijd een ellende, helemaal met dergelijk grote clouds.
De cloud simpelweg omzetten naar een mesh gaat een hoop ellende schelen, maar dan moet dat natuurlijk wel een optie voor je zijn :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Deels crosspost vanuit het retro-contest-topic:

Renault 4F

Renault 4F

(Klik plaatjes voor groot).

Gemodeleerd in Blender, gerenderd met Cycles.
Rendertijd bovenste plaatje (full HD, 500 samples) 22min.
Onderste plaatje (full HD, 250 samples ivm tijdgebrek) 9:53min

Er ontbreken nog wel wat details nu (scharnieren achterdeur, kentekenplaten, achteruitrijverlichting, ventieltjes op de wielen) en het interieur is echt heel snel in elkaar gebeund maar overall ben ik wel tevreden met m'n eerste "afgemaakte" Blenderproject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Over point clouds gesproken, hier een simpel projectje dat ik voor de afwisseling even tussen de bedrijven door gedrukt heb :)

Point cloud
Point cloud

Auto Mesh Auto Mesh met texture
Automatisch gegenereerde mesh met en zonder texture.
1,2 miljoen polys met 4096x4096 texture.

Auto Mesh
Auto mesh close up.

Remesh
Remesh 250k polys.

Render
Simpele render.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:12:
Over point clouds gesproken, hier een simpel projectje dat ik voor de afwisseling even tussen de bedrijven door gedrukt heb :)

[afbeelding]
Point cloud

[afbeelding] [afbeelding]
Automatisch gegenereerde mesh met en zonder texture.
1,2 miljoen polys met 4096x4096 texture.

[afbeelding]
Auto mesh close up.

[afbeelding]
Remesh 250k polys.

[afbeelding]
Simpele render.
Welke software is hier mee gemoeid? :) Die remesh is wel netjes, waarmee doe je dat?

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 29-04-2015 17:24 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

maratropa schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:23:
[...]

Welke software is hier mee gemoeid? :) Die remesh is wel netjes, waarmee doe je dat?
Hier is verschillende software mee gemoeid, het zal nog tijden duren voor we een complete workflow in een enkel software pakket zullen vinden helaas :P
De scan is gemaakt door Photoscan op 140 foto's los te laten, met handmatige uitlijning en aanpassingen. De remesh is met ZBrush gedaan, en daarna is de texture naar de remesh gebakken met Blender. De render komt uit Maya.
Het zou leuk zijn als dat in de toekomst makkelijker kan :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:33:
[...]

Hier is verschillende software mee gemoeid, het zal nog tijden duren voor we een complete workflow in een enkel software pakket zullen vinden helaas :P
De scan is gemaakt door Photoscan op 140 foto's los te laten, met handmatige uitlijning en aanpassingen. De remesh is met ZBrush gedaan, en daarna is de texture naar de remesh gebakken met Blender. De render komt uit Maya.
Mooi resultaat hoor! Maar waarom niet in Blender gerenderd, scheelt iig al 1 stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

UV mappen op Blender is toch een stuk makkelijker dan gedacht :D

Niks merkwaardigs mee gedaan tho, begonnen met een kubus, maar nu lukken moeilijkere dingen ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SnoeiKoei schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:35:
[...]

Mooi resultaat hoor! Maar waarom niet in Blender gerenderd, scheelt iig al 1 stap?
Omdat ik altijd in Maya werk. De enige rede dat ik Blender geïnstalleerd heb staan is omdat een texture van een object naar een andere baken in Blender erg makkelijk gaat. Verder vind ik het een gedrocht van een programma. Je kunt er best leuke dingen mee, maar niet als je Maya gewend bent, dan slaat de hele interface van Blender nergens op.
Als je van scratch daarmee leert werken zal het fast een prima workflow zijn, maar het is niets voor mij :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:03:
[...]

Omdat ik altijd in Maya werk. De enige rede dat ik Blender geïnstalleerd heb staan is omdat een texture van een object naar een andere baken in Blender erg makkelijk gaat. Verder vind ik het een gedrocht van een programma. Je kunt er best leuke dingen mee, maar niet als je Maya gewend bent, dan slaat de hele interface van Blender nergens op.
Als je van scratch daarmee leert werken zal het fast een prima workflow zijn, maar het is niets voor mij :)
Mjah, ik vond als 3dsMaxer Maya een vreselijke draak (en Blender tot een paar versies terug overigens ook). Uiteindelijk is het een kwestie van wennen maar als je verder geen reden hebt je daar overheen te zetten kan ik me voorstellen dat je er niet aan begint. Ik moest eigenlijk wel overstappen en nu ik aan Blenders UI gewend ben mis ik maar heel weinig features van Max. Best een volwassen programma inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SnoeiKoei schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:23:
[...]

Mjah, ik vond als 3dsMaxer Maya een vreselijke draak (en Blender tot een paar versies terug overigens ook). Uiteindelijk is het een kwestie van wennen maar als je verder geen reden hebt je daar overheen te zetten kan ik me voorstellen dat je er niet aan begint. Ik moest eigenlijk wel overstappen en nu ik aan Blenders UI gewend ben mis ik maar heel weinig features van Max. Best een volwassen programma inmiddels.
Gewenning is inderdaad wat het probleem is. Datzelfde geldt ook voor de andere paketen, C4D is ook best lomp en ingewikkeld als je Max of Maya of wellicht Blender gewend bent.
Als je wil kun je natuurlijk prima overstappen, het zal in het begin wat moeite kosten maar daar kom je echt wel overheen.
Maar in mijn geval is het niet nodig dus ga ik er ook geen moeite in steken :)
Het is net die ene functie waar ik in een paar klikken doorheen stap die wel prettig werkt.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

gistermiddag deze als spoedklusje mogen maken.

broeltorens

Was wel een keer leuk om alles "op de gok te doen"
Deze brug moest vooral "herkenbaar" zijn. De exacte plaats van de raampjes komt niet overeen met de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:04:
gistermiddag deze als spoedklusje mogen maken.

[afbeelding]

Was wel een keer leuk om alles "op de gok te doen"
Deze brug moest vooral "herkenbaar" zijn. De exacte plaats van de raampjes komt niet overeen met de werkelijkheid.
Wat gaat de opdrachtgever hiermee doen? Hoefden er geen materialen op enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Nee, komt in een grotere 3D scene. Dit is "slechts" een redelijk belangrijk herkenningspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een nieuwe maand, een nieuwe contest:

GFX Contest #26 - Voertuigen

Contest nummer 26 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is uiteraard van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve boned :P
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EIXPgHn.png
M'n eerste model met bones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft me een hele middag en morgen gekost:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hZIv7hd.png
Ik kreeg steeds klein paarse pixels op steve's hoofd bij een render, bleek dat de raytracer de oorzaak was en zelfs bij een batch render, die switchte tussen camera's, 3dsmax compleet liet crashen. Waarom ben ik nog niet achter, blijkbaar een combinatie met material, camera en renderer werkt niet samen, want met standaard material werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 11:53
Spike_wolf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:33:
[...]

Ik zal je mogelijk nog een paar stappen besparen, heb je al eens met Autodesk Memento gewerkt? Net gereleased en doet het verwerken van een set foto's tot aan het leveren van een getextureerd model allemaal zelf in de cloud. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Loderunner schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 15:55:
[...]

Ik zal je mogelijk nog een paar stappen besparen, heb je al eens met Autodesk Memento gewerkt? Net gereleased en doet het verwerken van een set foto's tot aan het leveren van een getextureerd model allemaal zelf in de cloud. :*)
Memento ziet er erg leuk uit inderdaad, hoewel ik daar ook nog wel een hoop verbeterpunten in zie. Met als grootste verbeterpunt: Een MacOS versie :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:53

Boost9898

Software developer

Hallo,

Vandaag ben ik een beetje bezig geweest met 3D modeleren en de Low Poly stijl spreekt mij erg aan. Daarom ben ik er mee aan de slag gegaan. Ik weet dat er nog veel moet gebeuren en dat het vele malen mooier kan en ook zal gaan worden. Toch wilde ik het eventjes met jullie delen, mijn eerste Low Poly render.

Hebben jullie nog tips voor mij? Het is gemaakt in Cinema 4D waar ik nu ongeveer 3 dagen mee bezig ben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mNV6lz1l.png
http://i.imgur.com/mNV6lz1.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y3wu5F5l.png
http://i.imgur.com/y3wu5F5.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/drjsTnhl.png
http://i.imgur.com/drjsTnh.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XtVtUtFl.png
http://i.imgur.com/XtVtUtF.png

[ Voor 5% gewijzigd door Boost9898 op 22-05-2015 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 16:36
Ik kan er heel weinig op zeggen, omdat ik zelf totaal geen verstand van 3D modeling heb. Maar ik kan uiteraard wel mijn mening als leek geven :)

- Vind de stijl heel leuk. Beetje alsof je naar gekreukeld papier/karton zit te kijken.
- De eerste twee spreken mij qua kleuren het meeste aan.
- Ik vind de horizon wel wat centraal in de afbeelding. De rivier (ga er vanuit dat het een rivier is), geeft ook niet echt een dieptewerking aan de afbeelding. Als je vanuit een lager stand punt de afbeelding maakt, denk ik dat de rivier meer diepte aan de afbeelding geeft.
- Het driehoekje/puntje van de lucht tussen de twee meest rechtse bergen heeft iets teveel schaduw aan de rechterzijde, waardoor deze voor de berg uit lijkt te komen. (kan bedoelt zijn uiteraard).

Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied en ik bekijk het maar even met mijn 'fotografen bril'. :)

Ben benieuwd wat je nog meer kan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:53

Boost9898

Software developer

PdeBie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:08:
Ik kan er heel weinig op zeggen, omdat ik zelf totaal geen verstand van 3D modeling heb. Maar ik kan uiteraard wel mijn mening als leek geven :)

- Vind de stijl heel leuk. Beetje alsof je naar gekreukeld papier/karton zit te kijken.
- De eerste twee spreken mij qua kleuren het meeste aan.
- Ik vind de horizon wel wat centraal in de afbeelding. De rivier (ga er vanuit dat het een rivier is), geeft ook niet echt een dieptewerking aan de afbeelding. Als je vanuit een lager stand punt de afbeelding maakt, denk ik dat de rivier meer diepte aan de afbeelding geeft.
- Het driehoekje/puntje van de lucht tussen de twee meest rechtse bergen heeft iets teveel schaduw aan de rechterzijde, waardoor deze voor de berg uit lijkt te komen. (kan bedoelt zijn uiteraard).

Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied en ik bekijk het maar even met mijn 'fotografen bril'. :)

Ben benieuwd wat je nog meer kan maken!
Hier heb ik wat aan, bedankt voor je reactie. :)
Ik zal er aan gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QinX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:27:
Ben voor mijn project H2O-Micro veel bezig in CAD en ik verveelde mij van het weekend dus ik heb 1 van de fans die erin komt in CAD nagemaakt en vervolgens in 3dsmax een likje verf gegeven.

De fan betreft een Noctua NF-A9x14

Screenshot van CAD ontwerp
[afbeelding]

4K Render
[afbeelding]
Netjes hoor :Y Waarmee is het getekend en gerenderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:14

QinX

Shai-Hulud

Ik teken in Autodesk Inventor, de Render is gemaakt met 3dsmax + Vray.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ik moest voor mijn opleiding een 3D ontwerp maken dat ik kon gaan 3D printen. Ik had een beetje ervaring met SolidWorks (een les of 8 op het MBO). Ik heb daarop het volgende gemaakt:

Dit is het logo van de school waar ik werk. Weliswaar iets aangepast zodat het ook geprint kon worden en mijn idee is om er nog een beker van te maken zodat leerlingen hun eigen bekers voor sporttoernooien kunnen maken en printen. Daarvoor moet nog een instructie komen.

Dit is een render: (ik ben niet tevreden over de belichting)
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/m73tok.jpg

Het filmpje wat ik er van heb gemaakt:
[YouTube: https://youtu.be/y5immdMsEJ4]

Het geprinte model:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/28be2oo.jpg

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Weer een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!
GFX Contest #27 - Wind

Contest nummer 27 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.
Iedereen is weer uitgenodigd om gezellig mee te doen!

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 01-06-2015 00:19 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ben het gevecht aangegaan met Cinema 4d! Spannend, mezelf weer eens vastbijten in een programma. Middels ben ik Photoshop en Illustrator wel meester. Dus een 3D programma is van harte welkom.

Nu ben ik een canvas decoratie aan het namaken. Dat gaat goed tot zekere hoogte. Nu wil ik alleen mijn texture een beetje verplaatsen op het object. En ik kom er maar niet uit. Het is vast zo simpel als wat maar ik kijk er overheen. Iemand een tip?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Het plaatsen van een texture op een object kan je manipuleren met een uvw mapping. Ik gebruik zelf 3ds max en daar heet het een uvw map modifier.

Ik wou je eigenlijk gewoon aanraden om eerst een korte beginners tutorial te volgen. Dan kom je vanzelf langs dit soort benodigdheden. Daarna weet jij direct hoe je een texture op een object kan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Yes, ik ben de hele dag al een beetje bezig in de beginners tutorials. En zodoende al het een en ander op kunnen zetten. Maar je kom gewoon even ogen en oren te kort. Het navigeren door de 3D wereld is ook flink wennen.

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik een bump map over een texture leg (in dit geval een canvas texture) en deze in de quick preview wel te zien is. Zodra ik hem render is er geen bump map texture te zien. Zit nu een beetje in de bump map tutorials haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Geen bump zonder lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
En zonder normals is een bump nogal beperkt; je hebt geen lichtinval, alleen mate van 'hoogte' a.d.h.v. licht bron hoek t.o.v. normal van de hele polygon, daarom is een normal map beter.

Verder heb je in C4D een speciale UV-editor layout waar je simpel naar kan wisselen :).

[ Voor 5% gewijzigd door LiToKi op 03-06-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik begin een beetje te begrijpen dat je bump kan gebruiken of displacement. Daar nu verschillende tutorials over gezien. En wellicht was mijn lichtinval ook niet goed inderdaad. Ik had er wel een lamp op staan, maar ik denk dat hij er te recht op stond. Wat een lekker programma zeg. Ik merk nu voor het eerst dat meer dan 4 cores hebben wel zo makkelijk is. Ik heb nu een i5 met 4 cores, en het renderen gaat uiteraard niet heel erg snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Zeur niet, ik begon met een Pentium 166mmx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Een i5 is prima voor het renderen van kleine producties. Tijdens het maken render je ook bijna nooit op heel hoge kwaliteit. Kleine previews met lage settings kunnen een heel goed beeld geven van het eindresultaat.

Je probeert nu alles in 1 keer te leren/doen dus het lijkt allemaal wellicht heel ingewikkeld en verwarrend.

Je hebt het modelleren, het materialiseren, het belichten en het renderen wat je nu allemaal probeert te doen.
Eigenlijk moet je weten wat voor een render je wilt gaan gebruiken zodat je er bij het materialiseren al rekening mee kan houden.

Misschien is het volgende wel een leuke manier om te leren:
-kies een renderengine die je wilt gebruiken.
-maak een soort studio omgeving met een camera en lampen waar je objecten mooi in kan renderen, hier zijn zat tutorials voor te vinden.
-render hiermee een standaard object uit binnen die studio omgeving
-probeer nu wat materialen te maken voor deze standaard objecten
-nu kan je zelf objecten maken en materialiseren. gebruik je studioscene om je objecten te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Piekartz87 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:43:
Een i5 is prima voor het renderen van kleine producties. Tijdens het maken render je ook bijna nooit op heel hoge kwaliteit. Kleine previews met lage settings kunnen een heel goed beeld geven van het eindresultaat.

Je probeert nu alles in 1 keer te leren/doen dus het lijkt allemaal wellicht heel ingewikkeld en verwarrend.

Je hebt het modelleren, het materialiseren, het belichten en het renderen wat je nu allemaal probeert te doen.
Eigenlijk moet je weten wat voor een render je wilt gaan gebruiken zodat je er bij het materialiseren al rekening mee kan houden.

Misschien is het volgende wel een leuke manier om te leren:
-kies een renderengine die je wilt gebruiken.
-maak een soort studio omgeving met een camera en lampen waar je objecten mooi in kan renderen, hier zijn zat tutorials voor te vinden.
-render hiermee een standaard object uit binnen die studio omgeving
-probeer nu wat materialen te maken voor deze standaard objecten
-nu kan je zelf objecten maken en materialiseren. gebruik je studioscene om je objecten te renderen.
haha, ja ik neem teveel hooi op mijn vork. Het is allemaal gewoon zo interessant. Ik ga gewoon beginnen bij materials. Dat is al een ding op zich. En ik heb inderdaad ook al een boel gezien over lightrooms. Dat matcht wel leuk met materials. Wat later wil ik me gaan richten op het maken van opbjecten enzo. Als ik een beetje begrijp hoe de materials werken etc en hoe je een beetje leuke render kan maken helpt het denk ik wel. Ik kan hier vast wel mn cinema4d vragen kwijt als ik vast loop :D

Morgenmiddag start ik aan een rondje Lynda.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, ik loop dus tegen het volgende op:

Ik volg deze tutorial: YouTube: Cinema 4D Tutorial: Realistic Studio Lighting (Global Illumination) - AcrezHD

Maar als ik render, heb ik geen schaduwen. Ik bekijk steeds stukje voor stukje de boel terug en zie hem nergens iets over schaduws instellen. Ik vermoed dat hij iets standaard ingesteld heeft? Ik kan het niet vinden in ieder geval. :( Zie ik een optie in het renderen over het hoofd of moet er nog iets aan staan?

Iemand een tip?

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/7UiYN3NKF3IfXufBgCVtg1sj/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
onderste is die van jou neem ik aan? Maar heb je de vloer misschien uitgesloten van de render oid of deze nog geen materiaal/texture gegeven.

Ik heb geen ervaring met cinema 4d maar daar lijkt het op.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bij sommige 3D-software moet je in de settings van je lichtbronnen aanvinken dat die shadows moeten casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks mannen. IDe vlakken boven de bal hebben als eigenschap "Luminance" meegekregen en is in dit geval toch dan de lichtbron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
RoyK schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:41:
Thanks mannen. IDe vlakken boven de bal hebben als eigenschap "Luminance" meegekregen en is in dit geval toch dan de lichtbron?
Ja. Als je global illumination aan hebt staan, moet dat gewoon werken... die vloer hoeft geen material te hebben. Of heb je 'm per ongeluk uit gezet in de tree view? Dan zie je een klein rood bolletje daar.

Dit is; spheres maken + material (reflection, beetje blur aan, want pretty + fresnel), vloer maken, 6 boxes maken + material (luminance op 200%) en GI aan in de render settings. En op render drukken :D.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RruyjXewVkc1dYxYQDLR0bzm/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:17:
Als student furniture design ben ik, je raad het al, veel bezig met meubels en interieur. Vanuit de opleiding veel met Solidworks uitgewerkt, maar voor renders is dat helemaal 0. Na een eerdere -gefaalde- poging met Maya, recentelijk 3DS max opgepakt.
Probeer anders Keyshot eens. Dat geeft ontzettend goede resultaten zonder dat je echt extreem de diepte in hoeft qua technische details. Wil je er goed in worden moet je er uiteraard alsnog de nodige tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

LiToKi schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:59:
[...]

Ja. Als je global illumination aan hebt staan, moet dat gewoon werken... die vloer hoeft geen material te hebben. Of heb je 'm per ongeluk uit gezet in de tree view? Dan zie je een klein rood bolletje daar.

Dit is; spheres maken + material (reflection, beetje blur aan, want pretty + fresnel), vloer maken, 6 boxes maken + material (luminance op 200%) en GI aan in de render settings. En op render drukken :D.

[afbeelding]
Thanks. Ik heb alles bekeken wat je aangeef en dat staat (denk ik) netjes. Ik duik er vanmiddag nog even in. Ik ga even een paar shadow tutorials opzoeken. Wellicht dat het probleem dan naar voren komt. Ongetwijfelt een boxje aan of uitgesnikt ergens in de 1 miljoen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
RoyK schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:30:
[...]

Thanks. Ik heb alles bekeken wat je aangeef en dat staat (denk ik) netjes. Ik duik er vanmiddag nog even in. Ik ga even een paar shadow tutorials opzoeken. Wellicht dat het probleem dan naar voren komt. Ongetwijfelt een boxje aan of uitgesnikt ergens in de 1 miljoen opties.
Ik denk dat je niks over shadows zult vinden, je hebt geen 'normale' lichtbron gebruikt, maar een object met zo'n fel lichtgevend materiaal dat het dienst doet als lichtbron.

En ik heb in m'n rendertje aan heel weinig opties gezeten, qua rendering alleen global illumination toegevoegd en op de material die luminance aangezet. Maar als je net met zoiets begint zijn al die knopjes en opties heel verwarrend en interessant tegelijk :), dus ik vermoed dat je iets heel simpels aan/uit gevinkt hebt... ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Bijvoorbeeld de groundplane niet zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:01:
[...]

Probeer anders Keyshot eens. Dat geeft ontzettend goede resultaten zonder dat je echt extreem de diepte in hoeft qua technische details. Wil je er goed in worden moet je er uiteraard alsnog de nodige tijd in steken.
Bedankt, ik heb er even op zitten googlen en dit lijkt mij ook wel wat. Ik loop ook te hannissen met SW. Ik ga met name kleine werkstukken tekenen die gemaakt worden door mijn leerlingen. Dan is het vaak handig dat er een plaatje is van ieder onderdeel.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was tijd om even wat dingen te testen. Ik kan jullie het volle model niet laten zien omdat dat nog even onder de dekens moet blijven, maar wel wat tests. Dit model komt van Grabcad - het heeft weinig zin zo'n algemeen ding zelf nog eens te modelleren als je het binnen een minuut te pakken hebt.

Ik ben hier nog niet helemaal tevreden over de schaduw, of beter, het gebrek daaraan, onder het glas van de bol. Ook de bumpmap van het materiaal van de fitting is nog niet waar het moet zijn. Het filament heeft wel de goede kleur/verkleuring en de uitlichting is wel redelijk waar het moet zijn. De fitting is los gerenderd van de bol om beide optimaal te krijgen.

De meeste moeite gaat toch altijd in details zitten die ervoor zorgen dat het allemaal niet te steriel of kunstmatig lijkt :Y

[Klikbaar]
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/NbHf4vAtBjymDG79gPp3tBq6/full.png

Hier zijn de schaduwen en de fitting aanzienlijk beter. Meer drama, kleur en eyecandy, maar het geheel is daardoor wel iets minder geschikt als communicatief productshot.

[Klikbaar]
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TLr5ikSXvuFRT49UwSZZYvQf/full.png

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vind de gele kleur die als weerkaatsing terugkomt in de schroef wel mooi gevonden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man with a piggy :X
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9lRd3xi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:10
@Camacha: Ik zou voor de onderste kiezen, en in photoshop even de gele levels wat naar beneden schroeven, erg fraai!

@tinussky: Grappig! Wellicht een lekkere groene omgeving erbij? En misschien is shellshaded ook een leuke optie.

Hier mijn laatste werk:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/24442771/France9.jpg

Vooral met de belichting aan het testen geweest, wou nu wel eens een zo realistisch mogelijk resultaat zien te krijgen.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Fantastisch AlwinB. Nu ik merk wat een boel werk het is, maak ik een diepe buiging en zal ik nederig een bakje koffie voor u halen. Koekje erbij? Hoe lang ben je hier nu mee bezig om te maken en hoe lang duurt een dergelijke render?

Ik heb het een klein beetje onder de knie. Al vloek ik nog steeds de hele dag door. De vele uren aan tutorials en middels een abbo op Lynda.com werpen hun vruchten wel af. Vandaag met UV mapping eindelijk voor elkaar gekregen wat ik wil en zal straks mijn product render eens aan jullie laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@ AlwinB, Netjes hoor.
Kun je ons vertellen welke software/plugins etc je gebruikt hebt. En zijn alle modellen ook van jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
RoyK schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:11:
Fantastisch AlwinB. Nu ik merk wat een boel werk het is, maak ik een diepe buiging en zal ik nederig een bakje koffie voor u halen. Koekje erbij? Hoe lang ben je hier nu mee bezig om te maken en hoe lang duurt een dergelijke render?

Ik heb het een klein beetje onder de knie. Al vloek ik nog steeds de hele dag door. De vele uren aan tutorials en middels een abbo op Lynda.com werpen hun vruchten wel af. Vandaag met UV mapping eindelijk voor elkaar gekregen wat ik wil en zal straks mijn product render eens aan jullie laten zien.
Thx! Ik heb in deze render niet alle models gemaakt, ik wou echt puur belichting settings gaan testen. Heb de rest wel gemaakt om een goede setting proberen neer te zetten. Ben er 3 dagen ofzo mee bezig geweest.

Renderen duurt niet zo heel lang, rond de 20- 25 minuten.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik ben erg benieuwd naar welke models je wel gemaakt hebt.
Anyhoe, belichting is echt om te smullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@AlwinB, wow je plaat is wel erg mooi en gedetailleerd, kan ik alleen maar van dromen. Lijkt bijna echt!

Ik heb zitten zwoegen om hem juist minder "gerenderd" er uit te laten zien voor ingame:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bbsGZPU.png
Hij loopt al vrolijk rond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Dank voor de complimenten! Ik heb het bed, de schoenen en de gitaar niet zelf gemaakt.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Afgelopen dagen een boel geleerd. Vooral het UV mappen spreekt me erg aan. Ik ben middels al wat verder en nu begonnen aan een echte babykamer met realistische belichting. Daar moet deze decoratie dan weer komen te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TVyrjQdPnF2GhZriA1w8zdXb/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
RoyK schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:36:
Afgelopen dagen een boel geleerd. Vooral het UV mappen spreekt me erg aan. Ik ben middels al wat verder en nu begonnen aan een echte babykamer met realistische belichting. Daar moet deze decoratie dan weer komen te hangen.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Als ik je nog wat ongevraagd advies mag geven:

Probeer de randen af te ronden (chamfer). Vrijwel alle oppervlakken (en helemaal met zo'n canvas) hebben geen harde randen. Het lijkt een klein ding maar je ziet het echt terug in je renders.

Model nooit wat je niet ziet (achterkant), tenzij je gewoon aan het oefenen bent natuurlijk ;)

Goed bezig!

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

AlwinB© schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:23:
Dank voor de complimenten! Ik heb het bed, de schoenen en de gitaar niet zelf gemaakt.
Dus die sterrekijker en het tapijt wel?
Shampoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Guillome schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:16:
[...]

Dus die sterrekijker en het tapijt wel?
Shampoo!
Jup! (al is het een industriële stalamp :D) Gebaseerd op: http://static.vtwonen.nl/...000&mode=pad&scale=canvas

Tapijt was ook m'n eerste keer, en was redelijk simpel met vrayfur en een goede tutorial.

[ Voor 19% gewijzigd door AlwinB© op 19-06-2015 11:36 ]

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

AlwinB© schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:49:
[...]

Ziet er goed uit! Als ik je nog wat ongevraagd advies mag geven:

Probeer de randen af te ronden (chamfer). Vrijwel alle oppervlakken (en helemaal met zo'n canvas) hebben geen harde randen. Het lijkt een klein ding maar je ziet het echt terug in je renders.

Model nooit wat je niet ziet (achterkant), tenzij je gewoon aan het oefenen bent natuurlijk ;)

Goed bezig!
Ik neem het advies van harte aan!

Ik had de randjes al wat afgerond met Fillet. Ik zat een beetje in de knoop hoe ik de randjes verder rond krijg nu het polygonen zijn geworden.

Hoe render ik iets niet, dat je niet ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hij zei "Model", niet "Render" ;)
Dat laatste gebeurt automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Waarom zou je de achterkant niet modelleren? Als je dat wel doet, hoef je er nooit rekening mee te houden als je een prop als "opvulling" gebruikt
Pagina: 1 ... 52 ... 58 Laatste