Als student furniture design ben ik, je raad het al, veel bezig met meubels en interieur. Vanuit de opleiding veel met Solidworks uitgewerkt, maar voor renders is dat helemaal 0. Na een eerdere -gefaalde- poging met Maya, recentelijk 3DS max opgepakt.
Onderstaande plaat is:
-Stoelontwerp in Inventor gebouwd
-Alle kussens opnieuw gemaakt, met cloth-modifier wat 'zacht' gemaakt
-mental ray rendered
-dichte box, 1 mr skyportal voor het licht
-AO-pass, die in PS gestacked is.
Om meer realisme te krijgen in zowel hout als stof ben ik nog wel aan het worstelen met bump-maps en render-settings. Tips?
Ik heb FG-maps gemaakt van mijn camera's, maar hoop dat jullie mij kunnen vertellen of 1 file verschillende camera's fg-maps kan opslaan. Kort gezegd, heb ik voor camera 1,2 &3 (binnen 1 scene) ook fg-map-file 1,2 & 3 nodig, of kunnen die parallel bestaan binnen 1 file?
Ook zie ik vaak in tutorials / showcases voorbij komen dat dit soort zaken met Vray ipv mentalray gedaan worden. Is dit nu echt zoveel meer geschikt voor dit soort toepassingen? Ook zie ik vaak dat er een aantal passes
gebruikt worden, dit maakt het al snel vrij complex - ook in de nabewerking. Ik wil uiteraard consistentie in materialen en kleuren, vanuit verschillende cameras.