RoyK schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:26:
Weer een stukje verder kunnen gaan. De scherpe randjes eraf gehaald en nog wat items toegevoegd om het plaatje iets interessanter te maken. Misschien links onder nog iets. De render ziet er een beetje viezig uit vind ik zelf. Komt misschien door de Ambient oclussion. Ik heb het ook voor de snelheid op 1 sample gedaan in Ambient illumunation. Dat zal vast ook niet helpen. Dan wordt het licht toch slechts 1 keer door de ruimte gebotst? De muur heeft even een noise bumpmap. Zodat het een beetje grainy effect krijgt.
Het ziet eruit alsof je nog wel wat meer rendertijd kunt gebruiken. Met name de ruis op het plafond is tekenend voor een scene die niet lang genoeg gerenderd heeft. De viezigheid wil daar ook wel door verdwijnen, al verschilt dat per scene.
Probeer ook eens wat verticaal op de planken te zetten, nu ziet het er wat tijdelijk uit

Mijn ervaring is dat kleine details, zoals de ontbrekende gordijnrails, erg veel invloed hebben op hoe echt iets lijkt. De meeste mensen zullen het niet bewust zien, maar wel oppikken. De truc is daarbij op de juiste plekken meer detail aan te brengen, waardoor de hele scene de suggestie wekt dat er veel detail is. Schroefkoppen, labels, gordijnrails - als je dat soort dingen op gunstige plekken aanbrengt scheelt het ontzettend. Dat is overigens hetzelfde als die fillets op objecten - bijna niemand zal dat bewust zien, maar die minimale glimmertjes maken best een hoop uit.
Ik vind het best dapper dat je gelijk met een binnenscene bent begonnen, die zijn qua belichting niet het gemakkelijkst. Je bent wel lekker onderweg

De lichtinval door het raam vind ik alvast erg geslaagd, die voegt veel sfeer toe.
Wat voor CPU en videokaart gebruiken jullie?
Een i5 en 270X. Geen HT is niet ideaal, maar gaat op zich prima. Ik dacht niet te gaan renderen toen ik deze computer bouwde, dus ging ik uiteraard renderen.
Ik ben een beetje aan het spieken naar een upgrade, maar het loont eigenlijk niet. Dan moet je gelijk naar 2011-3 gaan kijken en zelfs dan is de winst beperkt.