Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Laatste tijd alleen nog maar met Octane aan het renderen. Bevalt erg goed, snel en binnen een paar minuten een resultaat dat direct bruikbaar is. Vorig jaar een laptop met een GTX 780m gekocht, gebruik het nu live aan tafel om inzicht te geven in de ontwerpen. Primaire doel is dus ondersteuning van mijn werk als architect.

Afbeeldingslocatie: http://www.onl.eu/sites/default/files/styles/portfolio_image_gallery_780x584/public/portfolio-gallery-img/247-DO-A20%20Cockpit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.onl.eu/sites/default/files/styles/portfolio_image_gallery_780x584/public/portfolio-gallery-img/247-DO-begane%20grond%2004.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GA!S op 19-06-2015 13:25 ]

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik begrijp je commentaar niet D-rez, maar ben het ook niet helemaal met Alwin eens:

Kan zijn dat sommige zaken wel in schaduw of reflecties zichtbaar worden. Of dat je later een model voor iets anders gebruikt.

Maar de achterkant van een canvas, of binnenkant van een gitaar: dat hoeft idd niet

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:10
D-rez schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:17:
Waarom zou je de achterkant niet modelleren? Als je dat wel doet, hoef je er nooit rekening mee te houden als je een prop als "opvulling" gebruikt
Ligt er natuurlijk aan wat het is, maar een 'plat' canvas voor aan de muur lijkt me duidelijk. Waarom tijd steken en render tijd inleveren in iets wat je toch niet ziet?
Mocht er een kans zijn dat je het wel ziet, natuurlijk helemaal los gaan op details :)!

Bedoel alleen te zeggen dat wat je niet ziet, je ook niet hoeft te modelleren.
inquestos schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:21:
Ik begrijp je commentaar niet D-rez, maar ben het ook niet helemaal met Alwin eens:

Kan zijn dat sommige zaken wel in schaduw of reflecties zichtbaar worden. Of dat je later een model voor iets anders gebruikt.

Maar de achterkant van een canvas, of binnenkant van een gitaar: dat hoeft idd niet
Dit is wat ik ook bedoel natuurlijk, zodra er ook maar iets zichtbaar is als schaduw of reflectie moet je het natuurlijk niet weglaten. Het zijn vaak dit soort details die je render tot leven laten komen!

[ Voor 33% gewijzigd door AlwinB© op 19-06-2015 13:54 ]

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lange tijd niet zo veel plezier achter computer gehad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

AlwinB© schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:50:
[...]

Ligt er natuurlijk aan wat het is, maar een 'plat' canvas voor aan de muur lijkt me duidelijk. Waarom tijd steken en render tijd inleveren in iets wat je toch niet ziet?
Mocht er een kans zijn dat je het wel ziet, natuurlijk helemaal los gaan op details :)!

Bedoel alleen te zeggen dat wat je niet ziet, je ook niet hoeft te modelleren.

[...]

Dit is wat ik ook bedoel natuurlijk, zodra er ook maar iets zichtbaar is als schaduw of reflectie moet je het natuurlijk niet weglaten. Het zijn vaak dit soort details die je render tot leven laten komen!
Ik begrijp hem! De achterkant heb ik wel gemaakt omdat het een "product" plaatje gaat worden. Ik wil dan het artwork makkelijk om kunnen draaien voor een leuk shot. En dan is het wel zo mooi als het houten frame er ook in zit, de nietjes zichtbaar zijn en een ophangplaatje. Ik kan de decoratie nu probleemloos 100% draaien en ziet er net echt uit. Ik ga alleen de randjes straks nog proberen af te ronden. Ik weet alleen niet of dan mijn UVmap dan nog wel werkt.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
RoyK schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:36:
[...]

Ik begrijp hem! De achterkant heb ik wel gemaakt omdat het een "product" plaatje gaat worden. Ik wil dan het artwork makkelijk om kunnen draaien voor een leuk shot. En dan is het wel zo mooi als het houten frame er ook in zit, de nietjes zichtbaar zijn en een ophangplaatje. Ik kan de decoratie nu probleemloos 100% draaien en ziet er net echt uit. Ik ga alleen de randjes straks nog proberen af te ronden. Ik weet alleen niet of dan mijn UVmap dan nog wel werkt.
d:)b

Vaak moet je even opnieuw uvmappen als je je model aanpast, wellicht heb je geluk.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

zeker bij props zoals canvassen die je kunt gebruiken om je scene te vullen, is het juist aan te raden om alles te modelleren.
bijvoorbeeld als je zo'n soort scene wilt maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.saint-pauldevence.com/sites/default/files/atelier.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

D-rez schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:09:
zeker bij props zoals canvassen die je kunt gebruiken om je scene te vullen, is het juist aan te raden om alles te modelleren.
bijvoorbeeld als je zo'n soort scene wilt maken.

[afbeelding]
Ja je moet het zo zien dat ik dit voor mn webwinkel wil gaan gebruiken. Kan ik stapeltjes maken, of schuin tegen elkaar.. een paar ondersteboven.. verzin het maar. :)

Ik heb een paar nieuwe gemaakt. Ik zal ze zo laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bezig met deze babykamer. Bedoeld om straks te kunnen gebruiken als leuke plaatjes voor mn webwinkel. En tegelijk een leuk project om de boel onder de knie te krijgen. Aan het spelen met belichting. Begint best ergens op te lijken en ik ben zo trots als een pauw haha. 2 weken geleden wist ik nog niet hoe ik moest beginnen, nu loop ik er al aardig doorheen.

Renderen gaat alleen heel traag met mn i5 zonder HT.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/tUOFbvLczEfrfFXe9LHI2Xhp/full.jpg?nohitcount=1

Ben benieuwd naar jullie reacties / feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Heel netjes Roy! Ik zou wel proberen alle hoeken een beetje te chamferen, dan pak je vaak wat mooi licht/specular mee en in het echt heb je sowiezo niet van die infinite edges.

Verder vind ik zelf de ambient occlusion wat te sterk staan, iets te fanatieke, donkere hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Camera en target op dezelfde hoogte zetten zodat verticale lijntjes echt verticaal staan.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
Allebei de reacties hierboven zijn goede tips.

Het ziet er al goed uit, wat wellicht nog een aanwinst is, is iets 'dynamisch/organisch' in je scene. Alle modellen zijn vrij hoekig nu, een leuk kleedje ergens, een teddybeer of een plant.

Wat ik ook meestal doe is eerst m'n materialen overal opzetten, en daarna pas belichting. In mijn ervaring veranderd er een hoop als je eenmaal overal een materiaal op hebt, waardoor je belichting weer heel anders word.

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiToKi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:23:
Heel netjes Roy! Ik zou wel proberen alle hoeken een beetje te chamferen, dan pak je vaak wat mooi licht/specular mee en in het echt heb je sowiezo niet van die infinite edges.

Verder vind ik zelf de ambient occlusion wat te sterk staan, iets te fanatieke, donkere hoeken.
Overal fillets (liever dan chamfers) is inderdaad een goede tip. Vaak maakt dat een subtiel verschil, maar is het tegelijk precies dat verschil dat de boel realistisch maakt. Het zijn hele kleine glimmertjes en gradients die een wereld van verschil maken.

Donkere hoeken is een bekend probleem van binnenruimtes met onaangepaste software of instellingen. Sommige software heeft speciale settings om dat te voorkomen, met andere moet je even goed in de weer voordat je dat eruit hebt. Met name de diffuse bounces zijn erg belangrijk om dat te voorkomen.
GA!S schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:44:
Camera en target op dezelfde hoogte zetten zodat verticale lijntjes echt verticaal staan.
Zoals eigenlijk bij alle productfotografie en -weergave belangrijk is :Y Goede tip!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu valt hij ook nog in een put met water, gelukkig kan hij nu graven 8)7

[edit]
Nu met water physics!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Bedankt voor de tips. Bijna alle objecten zijn nog niet omgezet naar polygonen dus ik kan nog makkelijk een fillet meegeven. Er ligt al een kleedje op de grond maar die zie je nu niet zo goed haha. Morgen weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

AlwinB© schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:14:
Wat ik ook meestal doe is eerst m'n materialen overal opzetten, en daarna pas belichting. In mijn ervaring veranderd er een hoop als je eenmaal overal een materiaal op hebt, waardoor je belichting weer heel anders word.
Wat ik vaak doe, zijn mijn props in een default "studio" omgeving van materialen voorzien en deze dan importeren in mijn scene. Maar mijn hoofd-scene zet ik meestal het globale licht eerst goed, voor ik mijn materialen toe ken. Als mijn scene dan bijna klaar is, tune ik dan de belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hier eens even een stuk van een projectje waar ik de afgelopen maanden mee bezig geweest ben.

Gewei
Dit is het gewei van een volwassen rendier bok.

En dit is een 3D print van datzelfde gewei (5cm hoog):
Plastic print

Plastic print

Ik heb doordat het geheel zo iel is en hele dunne punten heeft met mijn scanner niet echt een top resultaat kunnen halen, wel een resultaat dat meer dan goed genoeg was voor mijn eerste doel, maar omdat ik het gewei toch had liggen ben ik met photogrammetry bezig geweest om een zo precies mogelijk model te kunnen genereren. Hieronder wat afbeeldingen van de opgeschoonde mesh, met een zonder texture en wire:
Gewei mesh

Gewei mesh

Gewei mesh

En als je dan toch aan het spelen bent is het ook wel leuk om er wat andere dingen mee te doen, dit is datzelfde gewei maar dan in zijn geheel wat dikker gemaakt (met als resultaat ook rondere punten) en geprint in staal (3cm hoog).

Gewei prints in staal

Deze wordt op het moment ook verwezenlijkt in zilver. Geprint in was, waarvan een mal gemaakt is waarmee een zilveren afgietsel gemaakt wordt :)
Zodra die binnen is komen daar ook foto's van.

In principe was dit gewei maar een heel klein onderdeel van een groter project dat hier te zijner tijd ook getoond zal worden. Wel ben ik met het gewei een heel stuk verder gegaan dan nodig was, eigenlijk is alles dat je hier ziet min of meer extra spul. Gewoon omdat het kan :P

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2015 22:12 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Koel!
Dus uiteindelijk heb je dat gewei gemodelleerd?
Had je het ook niet kunnen redden met 123 catch o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nee, het is nogsteeds een photogrammetry "scan". Gemaakt met Agisoft Photoscan. Het professionele grote broertje van 123D Catch :)

Met dit soort ingewikkelde vormen heeft 123D Catch nog best wat moeite. En ook het feit dat je materiaal door derden behandeld wordt staat me niet helemaal aan. Je weet nooit waar je fotomateriaal en meshes nog meer terecht kunnen komen. Ik hou het (en zeker werk voor klanten) allemaal liever in-house :)
En daarbij komt ook dat dit me gewoon vele malen meer controle geeft over het werk. Wegwerpcamera VS dSLR zegmaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2015 22:43 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:40:
Nee, het is nogsteeds een photogrammetry "scan". Gemaakt met Agisoft Photoscan. Het professionele grote broertje van 123D Catch :)
Moet je nog veel schoonmaken aan zo'n model? De voorbeeldplaatjes en -meshes zien er nog vrij rommelig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:28:
[...]

Moet je nog veel schoonmaken aan zo'n model? De voorbeeldplaatjes en -meshes zien er nog vrij rommelig uit.
Schoonmaken? Nergens voor nodig. Dit is hoe een ruwe scan er over het algemeen uit ziet:
Basis scan
Best netjes toch? :+

Nee, scans zijn alles behalve direct bruikbaar, daar moet je nog best wat werk in steken, hoewel je met Zremesher in Zbrush met een stel strategisch geplaatste guidelines al een heel eind komt :)

De eerder geplaatste mesh is best netjes (de eerste wire lijkt veel rommeliger dan hij is doordat hij doorzichtig is, je ziet de hele mesh, niet alleen de voorkant), hij bevat alleen nog belachelijk veel polys, omdat ik zoveel mogelijk detail wilde behouden. Maar hij kan voor veel toepassingen natuurlijk vele malen simpeler:
Low poly

Deze ziet er in de meeste gevallen nog prima uit, kan nog simpeler en in combinatie met een normal map kun je dan ook de details van de rozenkrans nog tevoorschijn halen.
Maar met die high poly versie kan ik nog alle kanten op, en een 3D printer interesseert het weinig dat er zoveel redelijk onnodige polys aanwezig zijn voor het print formaat :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2015 23:52 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 23:50:
Deze ziet er in de meeste gevallen nog prima uit, kan nog simpeler en in combinatie met een normal map kun je dan ook de details van de rozenkrans nog tevoorschijn halen.
Maar met die high poly versie kan ik nog alle kanten op, en een 3D printer interesseert het weinig dat er zoveel redelijk onnodige polys aanwezig zijn voor het print formaat :)
Inderdaad, bij printen maakt het allemaal niet veel uit. Met renderen overigens ook niet, als je high poly aan de slag gaat wil je liever echte geometrie dan geklooi met normal of bump maps.

Misschien dan toch maar eens Zbrush aanslingeren. Ik ben gestaag vanaf CAD steeds meer de organische kant op aan het komen, maar dat is wel zo'n beetje het eindpunt aan de andere kant van het spectrum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Weer een stukje verder kunnen gaan. De scherpe randjes eraf gehaald en nog wat items toegevoegd om het plaatje iets interessanter te maken. Misschien links onder nog iets. De render ziet er een beetje viezig uit vind ik zelf. Komt misschien door de Ambient oclussion. Ik heb het ook voor de snelheid op 1 sample gedaan in Ambient illumunation. Dat zal vast ook niet helpen. Dan wordt het licht toch slechts 1 keer door de ruimte gebotst? De muur heeft even een noise bumpmap. Zodat het een beetje grainy effect krijgt.

Maar wat een leuk werk is dit.. dat 3D. Feedback van harte welkom.

Wat voor CPU en videokaart gebruiken jullie?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EFQWgz1UHz8pQsBC4el3Mhux/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op maandag 22 juni 2015 @ 00:26:
Weer een stukje verder kunnen gaan. De scherpe randjes eraf gehaald en nog wat items toegevoegd om het plaatje iets interessanter te maken. Misschien links onder nog iets. De render ziet er een beetje viezig uit vind ik zelf. Komt misschien door de Ambient oclussion. Ik heb het ook voor de snelheid op 1 sample gedaan in Ambient illumunation. Dat zal vast ook niet helpen. Dan wordt het licht toch slechts 1 keer door de ruimte gebotst? De muur heeft even een noise bumpmap. Zodat het een beetje grainy effect krijgt.
Het ziet eruit alsof je nog wel wat meer rendertijd kunt gebruiken. Met name de ruis op het plafond is tekenend voor een scene die niet lang genoeg gerenderd heeft. De viezigheid wil daar ook wel door verdwijnen, al verschilt dat per scene.

Probeer ook eens wat verticaal op de planken te zetten, nu ziet het er wat tijdelijk uit :) Mijn ervaring is dat kleine details, zoals de ontbrekende gordijnrails, erg veel invloed hebben op hoe echt iets lijkt. De meeste mensen zullen het niet bewust zien, maar wel oppikken. De truc is daarbij op de juiste plekken meer detail aan te brengen, waardoor de hele scene de suggestie wekt dat er veel detail is. Schroefkoppen, labels, gordijnrails - als je dat soort dingen op gunstige plekken aanbrengt scheelt het ontzettend. Dat is overigens hetzelfde als die fillets op objecten - bijna niemand zal dat bewust zien, maar die minimale glimmertjes maken best een hoop uit.

Ik vind het best dapper dat je gelijk met een binnenscene bent begonnen, die zijn qua belichting niet het gemakkelijkst. Je bent wel lekker onderweg :Y De lichtinval door het raam vind ik alvast erg geslaagd, die voegt veel sfeer toe.
Een i5 en 270X. Geen HT is niet ideaal, maar gaat op zich prima. Ik dacht niet te gaan renderen toen ik deze computer bouwde, dus ging ik uiteraard renderen.

Ik ben een beetje aan het spieken naar een upgrade, maar het loont eigenlijk niet. Dan moet je gelijk naar 2011-3 gaan kijken en zelfs dan is de winst beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51

[afbeelding]
Ik denk dat je belichting wat te zacht is. Teveel grijs in de hoeken. En op andere plekken mist een goede cast shadow. Bijvoorbeeld bij het bed waardoor het lijkt alsof het bed niet op de grond staat. Misschien kan de lichtbron die van buiten komt wat feller en de gi wat minder.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 01:29:
[...]

Het ziet eruit alsof je nog wel wat meer rendertijd kunt gebruiken. Met name de ruis op het plafond is tekenend voor een scene die niet lang genoeg gerenderd heeft. De viezigheid wil daar ook wel door verdwijnen, al verschilt dat per scene.

Probeer ook eens wat verticaal op de planken te zetten, nu ziet het er wat tijdelijk uit :) Mijn ervaring is dat kleine details, zoals de ontbrekende gordijnrails, erg veel invloed hebben op hoe echt iets lijkt. De meeste mensen zullen het niet bewust zien, maar wel oppikken. De truc is daarbij op de juiste plekken meer detail aan te brengen, waardoor de hele scene de suggestie wekt dat er veel detail is. Schroefkoppen, labels, gordijnrails - als je dat soort dingen op gunstige plekken aanbrengt scheelt het ontzettend. Dat is overigens hetzelfde als die fillets op objecten - bijna niemand zal dat bewust zien, maar die minimale glimmertjes maken best een hoop uit.

Ik vind het best dapper dat je gelijk met een binnenscene bent begonnen, die zijn qua belichting niet het gemakkelijkst. Je bent wel lekker onderweg :Y De lichtinval door het raam vind ik alvast erg geslaagd, die voegt veel sfeer toe.

[...]

Een i5 en 270X. Geen HT is niet ideaal, maar gaat op zich prima. Ik dacht niet te gaan renderen toen ik deze computer bouwde, dus ging ik uiteraard renderen.

Ik ben een beetje aan het spieken naar een upgrade, maar het loont eigenlijk niet. Dan moet je gelijk naar 2011-3 gaan kijken en zelfs dan is de winst beperkt.
Absoluut. Het zit hem in de details. Daar ga ik de komende week veel energie ins teken. Niet persee in deze plaat, maar naar details. Ik heb de algemene vormen nu wel een beetje door. Net als in Photoshop zijn er in C4D ook vele wegen naar Rome mogelijk heb ik al gemerkt haha.

De rendertijd was heel kort. Ik had hem eerst een stuk zwaarder staan maar dat duurde 25 minuten. Dat zag er uiteraard wel een stuk beter uit. Deze render had ik eigenlijk zo gedaan om even te kijken of het lekker gaat. Ik weet niet of dat een naam heeft.. een snelle tussendoor render.

Ik voor mn volgende computer, dat nu toch bijna wel zeker een Windows machine gaat worden (helaas :'( ) aan het twijfelen of ik voor een 5820K gaat, of meteen doorstap naar een 5960X. Het is een computer die weer een paar jaar moet knallen. In combi met een single GTX 980 of de GTX 980 ti staat er dan toch wel een machine die wat klappen kan vangen. Maar deze gedachtes veranderen per uur 8)
HawVer schreef op maandag 22 juni 2015 @ 07:28:
[...]

Ik denk dat je belichting wat te zacht is. Teveel grijs in de hoeken. En op andere plekken mist een goede cast shadow. Bijvoorbeeld bij het bed waardoor het lijkt alsof het bed niet op de grond staat. Misschien kan de lichtbron die van buiten komt wat feller en de gi wat minder.
Thanks, ik neem het mee!! Dus global illumination wat minder, buitenkleur wat feller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©

[afbeelding]
Ziet er al goed uit. Alle dingen die over belichting zijn gezegd lijken me duidelijk.

Wellicht kan je scene ook wat meer reflecties en bump maps gebruiken. Witte lak voor de kasten of bed en vooral je vloer kan met wat reflectie en een bump map heel snel er wat mooier bij liggen. Dit zijn tegelijkertijd meteen goede oefeningen waar je veel aan het hebt.

Ik werk op een i7 2600k met een 6970, inmiddels ook al weer wat verouderd.

Goed bezig!

[ Voor 3% gewijzigd door AlwinB© op 22-06-2015 10:39 ]

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ik zou het bed, de kozijnen en de kast glossy maken en een heel klein beetje reflectie op de vloer. Ik zou de zon zo draaien dat er ook direct licht op de vloer valt om wat meer bounces te krijgen. De textuur op de vloer vind ik over-done, kijk maar eens naar een Ikea laminaatje, dat is veel subtieler in werkelijkheid. De gordijnen mogen wat minder statisch omlaag hangen. Het ronde matje op de vloer lijkt nu van plastic, ik zou expirimenteren met een displacement map of noise op de bump om wat diepte in de stof te maken. De rolgordijnen kunnen een heel klein beetje transparantie gebruiken.
Ik zou alle meubels een kleine rotatie over de z-as geven zodat niet alles perfect recht staat. Het bed ga je overigens nooit zo neerzetten in werkelijkheid. ;) Ook zou ik de muur dikker maken dan het kozijn en de vensterbank op de muur leggen. Verwarming onder de vensterbank voor wat extra detail.
Laptop met 32 GB, 8 core i7-4700 en een GTX 780m. Renderen uitsluitend nog op de GPU en als ik voor een dergelijk plaatje meer dan 2 minuten nodig heb op 3M pixels dan zit er iets niet goed in het model. ;) Persoonlijk haat ik rendertijden, met name omdat het maken van plaatjes voor mij een middel is en geen doel. Als mijn model klaar is wil ik mijn visuals hebben. Ik probeer dan ook zo effectief en efficient mogelijk te modelleren om het model in de viewport werkbaar te houden en snel te kunnen renderen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

GA!S schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:05:
[...]

Ik zou het bed, de kozijnen en de kast glossy maken en een heel klein beetje reflectie op de vloer. Ik zou de zon zo draaien dat er ook direct licht op de vloer valt om wat meer bounces te krijgen. De textuur op de vloer vind ik over-done, kijk maar eens naar een Ikea laminaatje, dat is veel subtieler in werkelijkheid. De gordijnen mogen wat minder statisch omlaag hangen. Het ronde matje op de vloer lijkt nu van plastic, ik zou expirimenteren met een displacement map of noise op de bump om wat diepte in de stof te maken. De rolgordijnen kunnen een heel klein beetje transparantie gebruiken.
Ik zou alle meubels een kleine rotatie over de z-as geven zodat niet alles perfect recht staat. Het bed ga je overigens nooit zo neerzetten in werkelijkheid. ;) Ook zou ik de muur dikker maken dan het kozijn en de vensterbank op de muur leggen. Verwarming onder de vensterbank voor wat extra detail.

[...]

Laptop met 32 GB, 8 core i7-4700 en een GTX 780m. Renderen uitsluitend nog op de GPU en als ik voor een dergelijk plaatje meer dan 2 minuten nodig heb op 3M pixels dan zit er iets niet goed in het model. ;) Persoonlijk haat ik rendertijden, met name omdat het maken van plaatjes voor mij een middel is en geen doel. Als mijn model klaar is wil ik mijn visuals hebben. Ik probeer dan ook zo effectief en efficient mogelijk te modelleren om het model in de viewport werkbaar te houden en snel te kunnen renderen.
Thanks, ik heb middels een heleboel veranderd. Ik produceer straks nog een final render en dan ben ik de plaat even flink moe haha. Die zal ik straks wel laten zien. Een nieuwe vloer, met bump, ik heb een behangetje gemaakt, naar 1 raam gegaan en ook een andere belichting. Ik wil gaan klooien met het maken van een karakter.

Hoe kan je zien of je effectief bezig ben? Is daar een truc voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Aan je rendertijden. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ahh, oke.. dus als je een scherm vol objecten heb, verbouwd met nog vele hoekjes en gaatjes.. ga je daar denk ik niet achter komen dan :)

Ik heb ook geen flauw idee wat een goede redertijd is. Er is zoveel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Rendertijd lijkt me niet echt een goede manier om te kijken of je een goed model hebt ;) Ik kan me renders herinneren met extreem goede modellen die niet te renderen waren, maar ook met ontzettend brakke modellen die super snel renderden.

Effectiviteit van een model is volledig afhankelijk van de toepassing er van. In games is een effectief model een model dat zo goed mogelijk een vorm neer zet, met zo min mogelijk polygonen. In architectuur kan een effectief model een model zijn wat ook realtime goed te bekijken is. Het moet alleen ook in de renders er goed uit zien.
Een effectief model voor een grote film uit hollywood is een model dat er zo perfect mogelijk uit ziet, polygon-count telt niet echt mee, het is vooral belangrijk dat displacement maps en UV maps goed er op werken, dus geen discontinuous surfaces waar het niet nodig is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Kan ik er dan vanuit gaan dat het eigenlijk bij ieder project een beetje afzien is of een render vlot zal gaan lopen of niet?

Dit is mijn final. Vast genoeg om over te vallen en te verbeteren. Maar na een paar dagen ben ik hem he-le-maal beu!! Op naar een volgend oefen project. Ik ben in ieder geval heel trots op mn allereerste render / 3D bewerking. En mn arme iMac is niet zo blij met me. Die zit te zuchten en te puffen met zn 4 cores (i5 2400k 3,1hgz)

In mn render zit het niet helemaal lekker. Op de gordijnen liep het het meest te zweten. Die zijn trouwens ook niet echt helemaal zoals ik ze zou willen maken. Ik heb gewerkt met een versie van C4D waar geen Cloth optie inzit. Nu heb ik de studio versie en daar zit het wel in. Daar kan ik dan weer mee oefenen op een ander moment. Verder heb ik best last van zwarte / donkere pixels overal. Komt dit door de ambient occlusion?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/hL21E47untS827epMUKM402E/full.jpg?nohitcount=1

Op naar mn eerste charakter! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Voor een eerste project is het helemaal goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinB©
RoyK schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:17:
Kan ik er dan vanuit gaan dat het eigenlijk bij ieder project een beetje afzien is of een render vlot zal gaan lopen of niet?

Dit is mijn final. Vast genoeg om over te vallen en te verbeteren. Maar na een paar dagen ben ik hem he-le-maal beu!! Op naar een volgend oefen project. Ik ben in ieder geval heel trots op mn allereerste render / 3D bewerking. En mn arme iMac is niet zo blij met me. Die zit te zuchten en te puffen met zn 4 cores (i5 2400k 3,1hgz)

In mn render zit het niet helemaal lekker. Op de gordijnen liep het het meest te zweten. Die zijn trouwens ook niet echt helemaal zoals ik ze zou willen maken. Ik heb gewerkt met een versie van C4D waar geen Cloth optie inzit. Nu heb ik de studio versie en daar zit het wel in. Daar kan ik dan weer mee oefenen op een ander moment. Verder heb ik best last van zwarte / donkere pixels overal. Komt dit door de ambient occlusion?

[afbeelding]

Op naar mn eerste charakter! :P
Kudos hoor voor een eerste keer! Mijne was een brak spaceship van een tutorial die niet in de buurt komt van deze. Vooral doorgaan!

"Life is unblockable"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dank jullie wel :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!
GFX Contest #28 - Robotica

Contest nummer 28 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.
Iedereen is weer uitgenodigd om gezellig mee te doen!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 00:17:
Zo'n 2400K is zo gek nog niet, hoor :) Ik doe het meeste werk nu op een 2500K. Natuurlijk is iets met HT beter, maar je kunt met zo'n soort chip toch al heel behoorlijk uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:24:
[...]

Zo'n 2400K is zo gek nog niet, hoor :) Ik doe het meeste werk nu op een 2500K. Natuurlijk is iets met HT beter, maar je kunt met zo'n soort chip toch al heel behoorlijk uit de voeten.
Het wordt toch wat minder leuk met spotify, photoshop, illustrator en twee webbrowsers open met diverse tabs :p dan pufft en klaagt hij (de cpu) er maar op los haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 01:34:
Het wordt toch wat minder leuk met spotify, photoshop, illustrator en twee webbrowsers open met diverse tabs :p dan pufft en klaagt hij (de cpu) er maar op los haha
Dat is niet anders hier, maar dan nog met een stevig CAD-pakket erbij :) Goede koeler op het ding en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:54:
[...]

Dat is niet anders hier, maar dan nog met een stevig CAD-pakket erbij :) Goede koeler op het ding en gaan.
Dat gaat lastig met een iMac. Toch niet de meest best gekoelde machines. Gisteren om 11 uur in de ochtend klaagde hij al dat hij te heet werd. Tikte de heatsink de 85 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Op mijn pc merk ik vooral dat ik steeds vaker mijn 12gb aan werkgeheugen er doorheen jaag :(

Misschien eens upgraden in de toekomst :9~

De plaat ziet er trouwens prima uit RoyK, zeer zeker voor een eerste project! Meer samples in de Ambient Occlusion gooien zou nog wel eens kunnen helpen met de ruis in die donkere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spike_wolf schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:10:
[...Post over 3D scan/print van Rendierengewei...]
Even terugkomend nog op de 3D scan van het gewei, de zilveren versie is inmiddels ook al even klaar:

Gewei Sterling Zilver

Gewei Sterling Zilver

Dit model is in was geprint, daaromheen is een gipsmal gegoten, de was is daar uit gesmolten om vervolgens vloeibaar zilver in de mal te gieten, daarna is de mal open gebroken en is het zilver schoon gemaakt en gepolijst.

Deze is hetzelfde als de stalen versie van eerder, het enige verschil is dat deze een oogje aan de achterkant heeft om een ketting doorheen te halen. De eigenaar van het rendier draagt deze om zijn nek :)

En tussendoor 'omdat het kan' nog een ander projectje voor mezelf gedaan. Ik heb met uitstekend vermaakt met de eerste twee Borderlands games (ben nu met de Pre-Sequel bezig), en Maya uit B2 vond ik echt een geweldig personage, tof genoeg om een plekje ergens in huis te krijgen:

Borderlands Maya

Voor dit beeldje heb ik het model uit het spel gesloopt, flink opgeschoond (wat een bende zijn game modellen soms wat betreft gaten in de mesh, los hangende polys die op het zicht prima aansluiten, maar in feite los zitten van de rest van de mesh). Daarna heb ik haar een karakteristieke pose gegeven en vervolgens printbaar gemaakt door alle objecten dik genoeg te maken om te printen. De riem en het haar waren bijvoorbeeld enkel poly's zonder dikte.

Borderlands 1 heb ik als Lilith gespeeld, en nu ben ik in de Pre-Sequel als Athena bezig, die twee zullen op den duur Maya wel gezelschap komen houden :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Heel mooi. Print de 3d printer dit nu meteen ook in de juiste kleur od verf je dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dit komt er rechtstreeks in kleur uit rollen :)

Model.x3d en texture.jpg files go in... Fully colored model comes out :)

[ Voor 44% gewijzigd door Spike_wolf op 06-07-2015 22:21 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wauw... echt heel gaaf! Kan je leuke dingen mee doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:06:
Wauw... echt heel gaaf! Kan je leuke dingen mee doen :D
De kwaliteit is nog niet helemaal wat je zou wensen, maar dat wordt wel rap beter. Dat geldt overigens niet alleen voor die kleuren, ook het huidige zilver is al aanzienlijk beter dan dat wat ik een jaar of drie geleden liet printen. Veel schoner en fijner geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:27:
[...]

De kwaliteit is nog niet helemaal wat je zou wensen, maar dat wordt wel rap beter. Dat geldt overigens niet alleen voor die kleuren, ook het huidige zilver is al aanzienlijk beter dan dat wat ik een jaar of drie geleden liet printen. Veel schoner en fijner geprint.
Vergeet niet dat het "printen" van zilver een heel ander process is waar veel handwerk bij komt kijken. De wassen master heeft nog zichtbare printlijnen, het eindresultaat niet omdat het met de hand gepolijst wordt tot het helemaal glad is. Een zilveren "print" zal door het giet- en polijstprocess ook altijd kleiner/dunner zijn dan het oorspronkelijke digitale model, of een plastic/zandsteen print van datzelfde model.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraVE
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 21:22

CobraVE

Visual Effects Artists

Momenteel bezig met een 3D model van een Spitfire Mk. IIB cockpit voor een client.Al aardig ver al zit er heel veel research in er zeker van zijn dat je geen onderdelen van latere varianten gebruikt.

Het frame voor de canopy is niet van mij maar een extern model puur als referentie.

Afbeeldingslocatie: http://www.j-peters.com/Images/Spitfire/45.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.j-peters.com/Images/Spitfire/49.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door CobraVE op 07-07-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 02:46

Patjeee

Ik woon in Boston MA

Ben er nog mee bezig..

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lga1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10403530_934321933292735_7925368469178915523_n.jpg?oh=7eeba53ef9b5bf0b046cb057cd9cd8f8&oe=56216CEF

met agisoft ingescand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De vorm heeft hij nog best netjes gedaan zo te zien. Lang leve glimmende lak :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 07:59:
Vergeet niet dat het "printen" van zilver een heel ander process is waar veel handwerk bij komt kijken. De wassen master heeft nog zichtbare printlijnen, het eindresultaat niet omdat het met de hand gepolijst wordt tot het helemaal glad is.
Klopt, maar ook het printproces is aanzienlijk verbeterd. Aan de bewerkte stukken kan je dat, zoals je zegt, niet zo goed zien, maar juist op plekken waar niet makkelijk gepolijst wordt of dat simpelweg niet gepolijst is kan je zien dat de kwaliteit toch heel anders is dan een jaar of drie terug. Voorheen waren dat zeer expliciete en zichtbare ribbels, nu lijkt daar nog wat grofheid met een bepaalde regelmaat van over.
CobraVE schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:03:
Momenteel bezig met een 3D model van een Spitfire Mk. IIB cockpit voor een client.
Dat ziet er al heel aardig uit :Y Welke software gebruik je voor het renderen en wat is het uiteindelijke doel van het model/de renders?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nog een persoonlijk projectje waar ik tussendoor mee bezig ben:

First Order Stormtrooper Helm

Die dingen hebben altijd een verdomd lastige vorm om netjes te krijgen :P Ik ben er nog niet, maar hij komt in de buurt :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Life size Stormtrooper pak aan het maken printen straks? O-)

Netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNumberOne
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-08 11:07
Ik ben de laatste tijd erg bezig met tracking en gebruik daarvoor nu het programma boujou. Tracken van 150-180 graden gaat erg goed, ik weet ook aardig hoe ik de shots moet maken. Maar wat me echt niet lukt is een 360. Heeft iemand tips, of misschien dat iemand mijn filmpje wilt zien.

Ik gebruik nu een hero 4 black en film in 4k. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

M'n helm is bijna af. Er zitten nog een paar oneffenheden in die ik er uit moet poetsen, en hij moet natuurlijk nog een kleurtje krijgen. Maar het model is zo goed als af :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En ik heb weer even verder geprutst :)

[YouTube: https://youtu.be/xlpWbCL7HUE]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:28:
Life size Stormtrooper pak aan het maken printen straks? O-)

Netjes hoor.
Hij past niet op m'n hoofd :(

First Order Stormtrooper Print

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeten we je maar laten krimpen zoals in Fantastic Voyage :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ant-man! :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja die ken ik (nog) niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Doet me denken aan die reclame van simpel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraVE
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-07 21:22

CobraVE

Visual Effects Artists

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 17:31:

Dat ziet er al heel aardig uit :Y Welke software gebruik je voor het renderen en wat is het uiteindelijke doel van het model/de renders?
3Dsmax voor het modellen, Mental Ray voor het renderen en het uiteindelijke doel is dat het in een film komt. :)

Model ziet er vrij saai en basic uit zonder textures dus zodra ik daar aan kan beginnen wordt het een stuk interessanter.

Afbeeldingslocatie: http://joeppeters.com/Images/Spitfire/54.jpg
Afbeeldingslocatie: http://joeppeters.com/Images/Spitfire/55.jpg

Model van de cockpit zelf is klaar, nu is het canopy frame aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nieuwe maand, Nieuwe contest!
GFX Contest #29 - Huizen

Contest nummer 29 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Weten jullie dat gewei nog dat ik hier laatst showde?
Hier nog een stukje van dat project. Een gewei is leuk, maar het is natuurlijk leuker als de eigenaar van het gewei er aan vast zit :P

Dit is Kai, een volwassen rendier bok:

Brons staal
3D print in staal.

Wit plastic
3D print in plastic.

Render
Simpele render.

En het daadwerkelijke rendier:
Kai 01 Kai 02

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Deze was voor de GFX contest :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ngyiDCf06IdHpkQrK90RGT7B/medium.png

Daarna deze nog voor de fun. :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UDpIbRU9niYNVrxvYCFfxo3E/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Om nog even terug te komen op het rendier van laatst. Ik heb inmiddels ook de laatste versie binnen. Full color!
En toen ik met het rendier bezig was heb ik zijn baasje ook gevraagd om even te poseren voor een scan. Dus die hebben we ook :P

Rendier 01
Renier rechts

Rendier 02
Rendier links

Kerstman en Rendier los
Het rendier en de Kerstman beide als losse prints.

Kerstman en Rendier samen
Het rendier en de Kerstman als een gezamenlijke print.

Het hele zooitje in kleur
Alle full color versies naast elkaar :)

[Edit]
En voor de compleetheid een foto van de daadwerkelijke Kerstman en Kai :)

Daadwerkelijke kerstman en rendier

[Edit 2]
En voor inception points, de gesp op zijn riem, en de broche op zijn muts zijn door mij ontworpen 3D prints :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 06-08-2015 20:20 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Christmass came early this year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:49
Supertof gemaakt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Op één van de warmste dagen van het jaar :+
:)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Tijdje niet meer gepost hier terwijl ik wel wat leuke dingetjes gemaakt heb naar mijn mening.

Als eerste een lowpoly handpainted diorama:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qdmMm8g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e2W3jAp.jpg

Verder probeer ik meer ervaring op te doen met highpoly/lowpoly, textures bakken, PBR workflow en DDO. Vooral van DDO ben ik erg onder de indruk en had ik mooie resultaten met minimaal werk.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0BBZ3c8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mc6ICs4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Npqz9Tj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9BkdUVk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PVyBse7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door De Hupie op 08-08-2015 12:13 ]

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hupie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 12:11:
Verder probeer ik meer ervaring op te doen met highpoly/lowpoly, textures bakken, PBR workflow en DDO. Vooral van DDO ben ik erg onder de indruk en had ik mooie resultaten met minimaal werk.
Wat kan je precies met DDO? Als ik de filmpjes zo zie is het vooral textures stapelen, maar dat lijkt me niet het hele verhaal. Genereer je er iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Nu online
Ja, je genereert er complete textures mee met behulp van de textures die je gebaked hebt (normal, ambient occlussion, color map etc). Met behulp van de gebakken textures kun je zo binnen een paar minuten een diffuse, specular, roughness map etc. maken door material presets te assignen aan de verschillende kleuren van je colormap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hupie schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:52:
Ja, je genereert er complete textures mee met behulp van de textures die je gebaked hebt (normal, ambient occlussion, color map etc). Met behulp van de gebakken textures kun je zo binnen een paar minuten een diffuse, specular, roughness map etc. maken door material presets te assignen aan de verschillende kleuren van je colormap.
Zijn dat procedureel gegenereerde textures, of zijn dat bestaande bitmaps die je stapelt? Het leek namelijk op het tweede, maar dat lijkt me dan weer wat beperkend. Of vergis ik me dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Nu online
Voor zover ik weet werkt het voornamelijk met een combinatie van de gebakken textures (met name AO en normal map) en een hoop photoshop filters op elkaar gestapeld dus je zou kunnen zeggen dat het procedureel gegenereerd wordt.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
ik voel me een verschrikkelijke n00b maar ik krijg voor de liefde van mn leven niet mijn minion gedraagt :(

is een free 2 use minion die ik wilde gebruiken maar ik word langzamerhand knettergek ervan..

hoe draai ik hem een beetje soepel

http://dump.ajdulion.nl/minion.zip

normaal werkt rotate maar of ik heb een heel vaag gebeuren of hij loopt de verkeerde kant op...

anyone ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Spike_wolf

Spike_wolf

Misschien helpt het als je kunt uitleggen waar je het over hebt. Er valt zo weinig op te maken over wat je probeert te bereiken, wat niet werkt, wat je al geprobeerd hebt en hoe wij eventueel kunnen helpen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Spike_wolf schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:20:
Misschien helpt het als je kunt uitleggen waar je het over hebt. Er valt zo weinig op te maken over wat je probeert te bereiken, wat niet werkt, wat je al geprobeerd hebt en hoe wij eventueel kunnen helpen.
ik heb een video scene welke ik gemotione tracked heb waarbij ik wil dat de minion achter een persoon aanloopt, op het moment loopt de minion recht naar voren ipv naar links toe achter het model aan, alles wat ik probeer om hem te rotaten krijg ik of een minion waarbij de tanden en tong en bril meegaat maar het lichaam alsnog vooruit loopt...

ik probeer dus de hele character met 90 graden te draaien naar links, alles selecteren en dan rotate lijkt niet te werken en de controls zijn dan stuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

AjDuLion schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:34:
[...]

ik heb een video scene welke ik gemotione tracked heb waarbij ik wil dat de minion achter een persoon aanloopt, op het moment loopt de minion recht naar voren ipv naar links toe achter het model aan, alles wat ik probeer om hem te rotaten krijg ik of een minion waarbij de tanden en tong en bril meegaat maar het lichaam alsnog vooruit loopt...

ik probeer dus de hele character met 90 graden te draaien naar links, alles selecteren en dan rotate lijkt niet te werken en de controls zijn dan stuk 8)7
Het kan een heleboel schelen als je op zijn minst vermeldt welke software je gebruikt...

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

Het kan een heleboel schelen als je op zijn minst vermeldt welke software je gebruikt...
Helaas video is al online en we hebben vanwege content rechten de minion niet in de video geplaatst, het betrof hier cinema 4d welke daarna geëxporteerd zou worden naar after effects/premiere pro om de minion vervolgens in de video achter iemand aan te laten lopen.

het probleem wat we hadden was dat de minion naar de kijker liep ipv links de personage achterna.

na heel wat ''rotating'' kregen we de minion zover dat zijn lichaam gedraaid was maar bij het animeren liepen z'n tanden/tong/lens gewoon nog steeds richting kijker..

in feite ging het hier dus om motion tracken (wat geluktw as) waarna er de minion in gemerged is maar deze liep helaas de verkeerde kant op, het draaien van de minion lukte niet omdat de rigging stug vooruit bleef lopen ipv meedraaide.

• whersmy
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 10:32
Waar modelleren en renderen de meeste in? Blender/3dsmax/c4d? Ik render nu vanuit beide met Renderman en Octane (beide pathtracers/montecarlo) echter wil het nog niet echt lukken om uit te leggen aan collega`s haha :-)

Dus ik dacht ik ga een beknopt stap-voor-stap handbookje maken ervoor, alleen wordt het wel veel werk om beide te doen. Welke heeft jullie voorkeur? Renderman is nl. gratis maar stukken complexer

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 10:13
Gewoon wat je zelf wilt gebruiken. Alle populaire renderers kunnen gebruikt worden voor mooie renders, maar ze hebben allemaal voor en nadelen.

• whersmy
Dan ga ik even kijken! Zijn er nog voorkeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik gebruik alleen nog maar Blender + Cycles eigenlijk, voorheen altijd 3DS Max met Mental Ray. Overstap bevalt me prima eigenlijk. Cycles levert geen 100% natuurkundig correcte resultaten maar is snel, makkelijk in gebruik en je verzuipt niet in de settings. Met een beetje extra moeite komen lastige dingen als caustics en volumetrics enzo ook prima uit de verf.

En, ook niet onbelangrijk, zowel Blender als Cycles zijn volledig gratis.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Voor wie het boeit, we zijn nu aan het testen met 3d printjes bij Meltwerk in duitsland. Je mag alles bestellen als het maar wit sls polyamide is :p Een model wat bij Shapeways rond de 130 euro kost, kost hier 36 euro! Erg benieuwd naar de qualiteit en algehele handling.
Shapeways heeft ons echt hard genaaid vorig jaar oktober door een week van tevoren aan te kondigen dat de pricing ging veranderen. Werd het ineens 3x zo duur ofzo.. :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Nu online
Ik ben momenteel bezig om een Lanard X8 te maken. Dit is een Nerf gun die mensen ook heel cool modden zoals je hier kunt zien. De highpoly is af en ik ben nu bezig met de lowpoly zodat ik daarna kan baken. Niet alles is even netjes met de highpoly maar over het algemeen ben ik er tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/atkgZaL.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ry5yLze.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3mPsdEX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
i like it!

doet me een beetje denken aan de MiB guns :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenie van een (studie) project wat ik heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://aligned-entropy.com/wp-content/uploads/2015/07/2D_Menu.jpg

Het betreft een electrische sigaret welke je van alle kanten kunt bekijken en uit elkaar kan halen, interactief.
Gemaakt in C4D en Unreal Engine 4.

Meer info: http://aligned-entropy.com/index.php/2015/07/22/esmokerpres/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
Season two of: the blue/golden dress

http://9gag.com/gag/a4LnL0w

Zien jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik denk rood nep, gezien er niets van refraction of caustics in zit. Daarnaast is de diepte weg in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ook eens plaatsen

mijn inzending van de contest deze maand
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J8ZnZHZ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-rez schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:00:
ik denk rood nep, gezien er niets van refraction of caustics in zit. Daarnaast is de diepte weg in de achtergrond.
Rood is idd nep, omdat die wijn een witte is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
volgens mij heb ik die fles ergens in mijn assets staan :')

Maar het is vooral moeilijk te zien door de belabberde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hier een WIPje van een persoonlijk projectje waar ik tussendoor mee bezig ben.
De Stormtrooper helm zoals die te zien is in de Star Wars Rebels TV serie. Ik vond de stijl in het begin maar wazig, maar naar verloop van tijd ben ik hem toch wel gaan waarderen :)

Rebels Stormtrooper
Van wat er nu aanwezig is moeten de ogen en "tranen" nog scherpere randen krijgen. En dan moeten de deuken aan de zijkanten boven en achter nog in. Een een leuke ultra glimmende texture natuurlijk :P

Rebels Stormtrooper
Referentie shot uit de TV serie

[ Voor 21% gewijzigd door Spike_wolf op 31-08-2015 23:36 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whersmy
Gaaf! hoe is de achtergrond gedaan? PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

whersmy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:21:
Gaaf! hoe is de achtergrond gedaan? PS?
Doelde je op die tweede afbeelding? Dat is een screenshot uit de serie, niet mijn werk :P
Ik heb de post maar even iets duidelijker gemaakt om verwarring te voorkomen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Weer een nieuwe maand, en weer een nieuwe contest!

GFX Contest #30 - Middeleeuwen

GFX Contest nummer 30 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Updateje van m'n helm:

Rebels Stormtrooper Helm

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit met een 3D print vraag. Ik weet niet zo goed waar ik hem kwijt kan. Ik wil graag een stempel gaan maken van een eigen illustratie. Deze wil ik dan in inkt deppen (of een soort bedje van inkt) en dan op papier drukken. Ik heb alleen geen idee waar ik aan moet denken qua kosten. Je moet het zien als een minimalistische illustratie van max 15x15cm. Iemand die me kan tippen? Ik weet dat er een vrij grote 3D printershop zit in de Caballero fabriek in Den Haag. Maar dat ligt niet helemaal op de route voor komende dagen.

Pagina: 1 ... 53 ... 58 Laatste