Is het een idee het ding op een bollend oppervlak te zetten? Dan kan je je print rollen - tenzij je natuurlijk een ouderwetse pers wilt gebruiken.RoyK schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 00:02:
Ik zit met een 3D print vraag. Ik weet niet zo goed waar ik hem kwijt kan. Ik wil graag een stempel gaan maken van een eigen illustratie. Deze wil ik dan in inkt deppen (of een soort bedje van inkt) en dan op papier drukken. Ik heb alleen geen idee waar ik aan moet denken qua kosten. Je moet het zien als een minimalistische illustratie van max 15x15cm. Iemand die me kan tippen? Ik weet dat er een vrij grote 3D printershop zit in de Caballero fabriek in Den Haag. Maar dat ligt niet helemaal op de route voor komende dagen.
De prijs hangt ontzettend af van de gebruikte techniek en leverancier. Als wilde gok zou ik zeggen dat je tussen de 50 en 150 euro kwijt bent, al zou ik ook gewoon eens gaan kijken naar meer drukwerk-georiënteerde bedrijven. Heb je al naar een echte stempelmaker gekeken? Houtsnijders? Etsen? Of je dat misschien zelf kunt doen?