Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf ook weer met een nieuw projectje begonnen. eerder had ik al hotel Breakwater gemaakt in miami aan de ocean drive.. nu had ik bedacht om maar de gehele, of iedergeval een groot stuk er van te gaan maken.
Hotel Breakwater is dus al klaar (op de zijkant na) en Hostel Deco Walk is klaar.. de modellen heb ik allemaal uit sketchup warehouse gehaald en gebruik ik als reverentie, naar waar en hoe veel ramen er in moeten en hoe groot het gebouw word enz..

ik hoop dat ik hier nog genoeg tijd en motivatie voor heb... vaak is het zo met zulke projecten van mij dat ik halfe wegen geen zin meer heb of iets anders bedenk 8)7

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/4g7xijjbn/render2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Voor de lol heb ik vandaag even een velg van een Classic Mini Cooper gemodeleerd in Inventor 2014.
Ik wil nog een keer een gehele Mini modeleren, maar ik ben nog niet uit of Inventor daar zo handig voor is. :P

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/wsmcd2.jpg

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Coole velg, hoeveel bewerkingen heb je er voor nodig totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
@Kees: Holy moly, dat wordt nogal een omgeving van formaat. Zelf zou ik denk ik moeite hebben met het bepalen van de hoeveelheid detail de models zouden moeten krijgen. A.k.a. Ik zou er waarschijnlijk veeeels te lang mee bezig zijn |:(

Je kan t!

@Marinusvw: Of inventor daarvoor geschikt is vraag ik me ook af :+ Wel een lekkere velg al! Maaruhm...waarom zo'n brede render voor een plaatje dat ook mooi in het vierkant kan? 8)7

===================

Dames en heren,

Succes is al behaald met simpele vormen. De randvoorwaarde op dit moment ligt bij het kunnen gebruiken van de 'fill hole' command op het geselecteerde surface. Wanneer de fill-hole operatie zou mislukken, zal ook die 'laag' van het object mislukken.

Opties momenteel zijn:
- De basisvorm (de kartonnen plaat die ik gebruik kan ook iets anders zijn)
- De spacing tussen de platen/objecten

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/duJD7lV.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ux5xlMx.png

Zoals jullie zien heb ik nog wat minder succes bij complexere vormen :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lgSwzxS.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:36:
Ik ben zelf ook weer met een nieuw projectje begonnen. eerder had ik al hotel Breakwater gemaakt in miami aan de ocean drive.. nu had ik bedacht om maar de gehele, of iedergeval een groot stuk er van te gaan maken.
Hotel Breakwater is dus al klaar (op de zijkant na) en Hostel Deco Walk is klaar.. de modellen heb ik allemaal uit sketchup warehouse gehaald en gebruik ik als reverentie, naar waar en hoe veel ramen er in moeten en hoe groot het gebouw word enz..

ik hoop dat ik hier nog genoeg tijd en motivatie voor heb... vaak is het zo met zulke projecten van mij dat ik halfe wegen geen zin meer heb of iets anders bedenk 8)7

[afbeelding]
ah wat vet, ben net terug uit miami en ik herkende je render gelijk :D
Ga je de hotelkamer uit scarface erin zetten? :D (die scene is in het hotel links van Colony)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
naam schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:51:
Coole velg, hoeveel bewerkingen heb je er voor nodig totaal?
Thanks :) 17 bewerkingen, maar een paar filets had samen gekund
Nico schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 20:07:
@Marinusvw: Of inventor daarvoor geschikt is vraag ik me ook af :+ Wel een lekkere velg al! Maaruhm...waarom zo'n brede render voor een plaatje dat ook mooi in het vierkant kan? 8)7
Thanks en point taken... scheelt ruimte :9

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marinusvw schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:21:
Ik wil nog een keer een gehele Mini modeleren, maar ik ben nog niet uit of Inventor daar zo handig voor is. :P
Je zult even best wat met surfaces in de weer moeten, maar dan gaat het wel. Interessant is dat je de hele Mini onderdeel voor onderdeel zou kunnen opbouwen. Op zich wel een tof project :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Als je de rest van de mini wilt bouwen is dit misschien wel wat voor je als tutorial: :P

(Eerste deel van een serie.)

[ Voor 9% gewijzigd door naam op 20-05-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ligt het nu aan mij, of zie je steeds meer Maya t.o.v. 3Ds Max? 3D Tutorials, Magazines ze lijken allemaal meer en meer Maya 'content' te maken.

/me has 3Ds Max 2015 installed and is ready to go!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Wel raar, want van wat ik begreep is 3ds Max beter dan Maya ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
naam schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:20:
Als je de rest van de mini wilt bouwen is dit misschien wel wat voor je als tutorial: :P
(video)

(Eerste deel van een serie.)
Super! Thanks, ik ga dat eens rustig doorkijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
We gaan hier niet zitten stoken he apNia :+

Al zijn er wel geruchten dat 3ds max, na softimage, next is op de hitlist B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Jah!? mensen, waar hebben jullie het nu over? Bronnen graag :P

Als ik overstap op Maya kan ik volledig OSX draaien, dat dan weer wel...

/me houd toch wel van z'n Maxje hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
In de 3d world van juni 2014, in een artikel over de ontwikkelingen van de nieuwe releases van Autodesk dit jaar.
quote: Artikel: "First impressions count for autodesk's new software", 3D World, p.29
3D's Max users, however, might justifiably feel less cherished: although Autodesk delivers a range of nice enhancements to their favoured software, when the supposed big tickets are ShaderFX, a quad chamfer modifier and new geometry placement tools, it's not hard to feel for those users looking longingly at the Maya feature list. Admittedly some of the work is somewhat hidden under the hood, with things like an accelerated viewport, but Python scripting and point cloud import were alrady available to subscribers. It's a release that does little to quell suggestions that Max is next on Autodesk's hit list.
Deze post: http://www.reddit.com/r/v...ng_to_develop_3dsmax_and/

Reactie van CGTalk op deze post: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=1068562
Uit deze twee links blijkt eigenlijk dat het vooral om het (niet) doorontwikkelen van de animatie tools in max gaat o.i.d.

Hier een artikeltje dat gaat over het terugkeren van een oud 3ds max product manager: http://www.maxunderground..._max_product_manager.html

Note: let ook op hoe in dit artikel duidelijk wordt gemaakt dat er nogal veel mensen uit zijn gevlogen bij de max afdeling en dat deze man het vertrouwen wat terug zou moeten brengen. (artikel uit 2012)

Dus de geruchten vliegen al een beetje rond sinds 2012 en persoonlijk zou ik niet rouwig zijn als Autodesk over een (paar) jaarom de 3D wereld wat dichter bij elkaar brengt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hmm, vrij oud materiaal :) (naja oud...)

Wel had ik gelezen dat er nu nieuwe team is die meer nieuwe functies moet doorvoeren aan 3Ds Max maar dat de tijd te kort was om het nog in de versie te doen van 2015. (Dus waarschijnlijk meer nieuwe dingen in de 2016 versie).

Hier overgens nog veel negatieve reacties: http://www.maxunderground...15_features.html#comments

Misschien eens een studentenversie installeren van Maya... maar ik ben nog steeds een Maxer :+

Nog annimo voor een nieuwe 3D Contest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

apNia schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:05:
Wel raar, want van wat ik begreep is 3ds Max beter dan Maya ;)
Pfffft, ik heb 3D Max R2.5 en dat is zelfs beter dan Autodesk Ma... Oh wacht :+
Stalllone schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:06:

Nog annimo voor een nieuwe 3D Contest ?
Als er een leuk onderwerp bedacht wordt dan ben ik wel weer van de partij denk ik. Vond de contest altijd ontzettend leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Misschien is het inderdaad wel weer eens tijd om het te proberen ja :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Het was de bedoeling om dat een tijd terug weer eens te pijlen, maar daar kwam uiteraard van alles tussen. Eens kijken hoeveel animo er is voor een nieuwe contest. Het zou heel tof zijn als we daar weer serieus mee aan de slag kunnen, maar als er elke keer maar 3 of 4 deelnemers zijn zou dat zonde zijn natuurlijk.

Puur om de animo te pijlen een poll:

Poll: Zou jij mee doen aan een nieuwe GFX contest?
Ja, zeker weten!
Nee/misschien.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390774&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Ja, de "nee" en "misschien" staan bij elkaar, want we weten allemaal dat de "misschien" stemmers uiteindelijk toch niet mee doen of weer afhaken :P En daarnaast zijn die stemmen helemaal niet interessant, alleen het aantal 'ja'tjes is van belang.

Graag alleen 'ja' stemmen als je echt van plan bent om mee te gaan doen aan een contest.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Voted :Y)

Edit: Wie gebruikt er eigenlijk Maya on Mac? en hoe zijn de ervaringen hierin?

[ Voor 80% gewijzigd door Dutchie! op 23-05-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Stalllone schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:19:

Edit: Wie gebruikt er eigenlijk Maya on Mac? en hoe zijn de ervaringen hierin?
Daar ben ik al jaren heel tevreden mee :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zou mee doen als ik iets meer ervaring met 3D heb, maar ben nog ergens aan het begin met leren :P

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:00

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zeror schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:03:
Ik zou mee doen als ik iets meer ervaring met 3D heb, maar ben nog ergens aan het begin met leren :P
Je leert zelden zoveel als wanneer je jezelf uitdaagt voor een contest (deadline = stok achter de deur) en gestructureerd naar het beoogde resultaat toewerkt.

Heb in het verleden vaak met heel veel zin meegedaan aan de contest en dus nu weer 'ja' gestemd maar eerlijkheidshalve moet ik er bij vermelden dat ik in het verleden ook vaak halverwege ben afgehaakt vanwege tijdgebrek en die kans is nu ook niet gering... :X Ik heb er zin in, wil het serieus proberen maar ik wou dat ik meer tijd had.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Een dergelijke contest is een geweldige motivatie om door te zetten en iets af te maken inderdaad.
@SnoeiKoei: Voor jou een goede oefening om iets kleins/simpels te maken waar je geen 30 uur voor nodig hebt ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:45:
Een dergelijke contest is een geweldige motivatie om door te zetten en iets af te maken inderdaad.
@SnoeiKoei: Voor jou een goede oefening om iets kleins/simpels te maken waar je geen 30 uur voor nodig hebt ;)
Haha in mijn laatste inzending (Robosmurf) zat een veelvoud van 30 uur :D Maar idd een goeie oefening.

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 23-05-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

en we wachten nog altijd vol goede moed op een dansende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:43:
en we wachten nog altijd vol goede moed op een dansende versie.
Haha kun je nog lang wachten ben ik bang... }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ja +1 natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het oog op afstuderen heb ik voorlopig nog even geen tijd, maar op zich lijkt het me daarna wel leuk om zoiets een keer te doen. Ik wil al tijden meer gaan tekenen en een externe impuls helpt dan wel.

Ik heb zowaar de Wacom laatst weer eens uit de hoes gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Misschien ook leuk om even hier neer te gooien:
Rebels Pin

Het logo van de Rebel Alliance als speldje in 3D gemaakt en geprint in roestvrij staal voor op een van mijn hoeden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Ik heb blender nu aardig onder de knie, sketchup al helemaal!

Wat zou nu een goed idee zijn om te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Een software pakket dat een stukkie krachtiger is zou een van de volgende zijn:

• Maya
• 3ds Max

Alternatieven:

• Modo
• Houdini
• etc..

Maar het hangt af van wat jij wil leren. En overstappen hoeft niet eens eigenlijk, want Blender is zelf al dusdanig uitgebreid dat je daar behoorlijk professioneel werk mee kunt maken. Daarnaast, wanneer je professionele kwaliteit models zou kunnen maken in Blender, kun je dat ook in max/maya/modo én andersom. Het draait meer om de principes achter bijvoorbeeld het modellen/renderen/shaden/texturen dan de tool die je gebruikt.

Vergelijking: Als jij weet hoe je een hamer gebruikt, maakt het niet uit van welk merk hij is. Maar wanneer je nog geen spijker raak kunt slaan, maakt het merk ook niet uit. :+

@ Spike_wolf: lekker hoor! Waar print je? :) En die hangers van een tijd terug, hoe is de kwaliteit daar nog van? Dat was hetzelfde materiaal toch?

@ POLL: 9 votes voor JA *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Djesse8999 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:10:

Realistische belichting, shading, mondeling, sculpting, texturing, compositing, planning voor een complexe scene, fur/haar, simulaties, physics en alle andere dingen ben je nu al zo bekend mee dat je alles kan maken wat je wil in professionele kwaliteit?

Zo ja: laat eens wat zien om dit topic mee op te fleuren :p
Zo niet: leer dat ipv een nieuw programma, dan kom je ergens :Y (ander programma kan altijd nog!)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Eensch! Als je dit met Blender kan maken, zit je goed :P

en deze hebben we allemaal al tig keer gezien natuurlijk

Word er al een nieuw topic aangemaakt voor de contest? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het ging mij er eigenlijk niet eens om dat Blender tegenwoordig (absoluut!) meer dan capabel genoeg is :) Er zijn zoveel toffe 3d-programma's, maar als je die allemaal eerst gaat leren dan hou je weinig tijd over voor dat wat echt belangrijk is: creatief zijn!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Djesse8999 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:10:

Ik zou eerst eens een paar jaar lang lekker met Blender spelen zodat je dat 'echt' onder de knie hebt. Je kunt wel weten waar de meeste functies zitten, maar dat is niet hetzelfde als het echt kennen. Leer creatief te zijn, maak een grote hoeveelheid leuk werk zodat je daar ervaring mee hebt, niet zozeer het programma, maar de workflow. Zolang je een goede workflow hebt en het '3D werk' kent kun je later veel makkelijker overstappen op een ander programma als dat nodig is, maar zoals eerder gezegd kun je met Blender erg veel en zijn de nog grotere pakketten voor veel mensen helemaal niet nodig. Groter en duurder is niet per definitie voor iedere gebruiker beter :)
Nico schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:17:
@ Spike_wolf: lekker hoor! Waar print je? :) En die hangers van een tijd terug, hoe is de kwaliteit daar nog van? Dat was hetzelfde materiaal toch?
De metalen prints komen bij Shapeways vandaan, en de kwaliteit is prima. Van de hangers en sleutelhangers die ik in roulatie gebracht heb is er nog niets beschadigd :)
Stalllone schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:14:
Word er al een nieuw topic aangemaakt voor de contest? O-)
Geduld... geduld... O-)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Als een programma zodanig kent dat het een verlengde is van jezelf dan zit je goed. Je kan dan maken wat je wilt zonder er moeite (je hoeft er weinig meer voor op te zoeken) voor te doen. Hetzelfde met bijv. autorijden. Dat moet je ook eerst leren totdat je de auto ziet als een verlengde van jezelf, want dan kan je er pas mee doen waar het voor bedoeld is. Die ervaring moet je opbouwen en duurt meestal wel een hele tijd (afhankelijk van hoe vaak je het doet). Dat is eigenlijk wel met alles zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 25-05-2014 09:46 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Oe lekker hoor spike. Dat materiaal ziet er echt prima uit! :) Moet maar weer eens wat gaan neuzen op shapeways :+

In the meanwhile: 12 votes for Yes as president!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/stspC2d.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:52
Jay! Ik mag me weer volledig op games gaan focussen aangezien ik ben aangenomen als 3d artist bij Vasco Games in Emmen :)

Ik zal helaas daarom geen mooie Window Dressings meer maken maar wellicht dat een van jullie daar interesse in heeft als mijn vervanging ;)

Hierbij een kleine selectie van nieuwe ontwerpen. Hopelijk kan ik binnenkort ook de interactieve en game gerelateerde projecten laten zien waar ik mee bezig ben geweest de afgelopen tijd.

Venetië , Italië
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t31.0-8/10257090_837194736294322_7466229122645415354_o.jpg

Venetië , Italië
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31.0-8/1507215_837194732960989_4411765174697860536_o.jpg

Park Hotel, Nederland
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t31.0-8/1412499_816268021720327_1520784386_o.jpg

Lubeck ,Duitsland
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/10269220_838439749503154_8793524655929764850_o.jpg

Nieuwegein, Nederland
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10178048_833428410004288_2569064057162670152_n.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@De Hupie: Gratz met je nieuwe baan! De Window Dressings zien er ook goed! Ziet het er ook een beetje uit als je kijkt vanaf de zijkant? (als je langs loopt i.p.v. 'recht erop' loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

13 ja's en 6 nee's ... Wat gaan we doen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Spike_wolf was al iets aan t bekokstoven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nico schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:13:
Spike_wolf was al iets aan t bekokstoven? :)
Ik bekokstoof van alles :P
Even geduld nog, meer informatie volgt snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 29-05-2014 17:33 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nieuwe Contest!!
Gezien er weer aardig wat animo is voor een nieuwe GFX contest hebben we besloten om deze weer te gaan organiseren. We maken echter wel een paar kleine aanpassingen in het format zodat de contests zo soepel en prettig mogelijk lopen.

De contests zullen niet meer gerund worden door de winnaar van de voorgaande contest, voortaan zullen ze opgezet worden door mij of een collega mod, op deze manier hoeven gebruikers geen waardevolle tijd op te offeren om alles in goede banen te laten lopen, en zullen we in de toekomst niet meer hoeven te wachten op uitslagen en dergelijke tot de vorige winnaar eindelijk tijd vrij heeft om hier aan te besteden.

De contests gaan niet langer dan één maand duren. Elke contest begint op de 1e van de maand en eindigt 4 dagen voor de laatste dag van de maand. Deze 4 dagen kunnen de deelnemers gebruiken om te stemmen op de ingezonden finals.
Als niet alle scores voor het einde van de maand binnen zijn begint contest B gewoon op de 1e van de volgende maand en krijgen we de uitslag can contest A wat later, terwijl contest B al bezig is.

De onderwerpen worden willekeurig gekozen uit een lijst met veel voorgestelde onderwerpen. We gaan nog even kijken of we weer een los suggestie-topic gaan bijhouden of dat we die tussendoor gaan vergaren.

Uiteraard krijgt de winnaar van elke contest een tijdelijke "GFX Contest Winnaar" ondertitel bij zijn nickname tot de winnaar van de volgende contest bekend is :)

We gaan ook in ieder geval de Finals, en wellicht ook WIPs op de servers van Tweakers hosten, zodat we in de toekomst altijd kunnen zien hoe de contest verlopen is en we een jaar later niet alleen maar naar topics vol rode kruisjes aan zitten te kijken.

De eerst volgende contest begint dus aanstaande zondag!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Moet er nog een onderwerp gekozen worden of hebben jullie al een onderwerp bedacht?

Ondanks dat ik echt nog aan het begin van 3D ben, wil ik wel een poging wagen iig :)

[ Voor 34% gewijzigd door Zeror op 30-05-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het onderwerp wordt vandaag of morgen random gekozen uit een lijst met onderwerpen die hier al eerder geopperd zijn. Mochten jullie nog goede suggesties hebben zijn die altijd welkom :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Yay! Nieuwe contest!

Wil je al verklappen wat het onderwerp gaat zijn :P ? :+ Nadenken kost ook tijd voordat we gaan modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me vooral ook voorstellen dat de animo hoger is als er even geen contest geweest is en lager is als er een serie achter de rug is. Misschien is het een idee dat een beetje in de gaten te houden en waar nodig even een pauze in te lassen? Back-to-back kan het hele gebeuren best heftig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Uiteraard wordt er goed gekeken naar hoe het allemaal werkt. Als dit te veel blijkt te zijn kunnen we altijd pauze's inlassen of een andere constructie proberen, we gaan eerst even aankijken hoe dit werkt met ons publiek :)
Daarbij kunnen deelnemers zelf ook een maandje pauze nemen en de maand erna weer meedoen natuurlijk. Hopelijk houden we er op deze manier lekker tempo in, maar dat gaan we allemaal meemaken :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

En daar is hij dan, de nieuwe GFX contest!

\[2D/3D] GFX Contest 15: Verval

Komt dat zien, en doe vooral allemaal gezellig mee :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geleden dat ik nog iets gepost heb hier dus hierbij mijn recentste werkje

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eQbG480.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:33:

[afbeelding]
Wow, dat ziet er wel heel erg strak uit, is dit professioneel gemaakt, of als hobby-projectje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naam schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:21:
[...]

Wow, dat ziet er wel heel erg strak uit, is dit professioneel gemaakt, of als hobby-projectje? :)
Hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Yoo lucifer-rebirth! Erg vette plaat, zou willen dat ik de energie/concentratie had om dit soort grotere stukken te maken :+ Kan je iets vertellen over waar je het mee gemaakt hebt etc? :D

Er zitten wel nog een paar kleeeeine schoonheidsfoutjes in die ik persoonlijk erg zonde vind O-) Hopelijk vind je het niet erg dat ik wat aanwijs, ik bedoel het alleen als opbouwende kritiek! Hopelijk heb je er wat aan.

Note: zie ook het plaatje waar ik de aantekeningen op heb gemarkeerd!

Zo loopt er een donker lijntje door je lucht heen (van je skydome?) Of zit dit misschien in de HDRI die je gebruikt (als je die gebruikt hebt)?

Verder zijn er door heel je plaat witte pixels te zien met zwarte omranding. Dit komt doordat hij nog niet 100% klaar was met renderen?? Ik heb dit nog nooit eerder gezien 8)7

Als laatste nog kun je zien dat je hoge gevel (rood gemarkeerd met streepies 8) ) uitbrandings verschijnselen vertoond. De lagere gevel heeft zo een kleurwaarde van #F5FFF8 en is dus gewoon goed gekleurd, niet-wit. De hoge gevel daarentegen is vol gas wit. #FFF(FFF). Dit krijg je ook als iets overbelicht is. Iets kan namelijk niet witter/feller worden dan puur wit. Nu is het risico hier van dat die gevel technisch gezien (voor je renderer) nog wel 3x zo fel zou kunnen zijn, maar dat hij dat niet kan outputten in je image. Al je kleurwaardes worden dan gestampt tussen #000 en #FFF. Nu heeft deze specifieke plaat er niet zo'n issues mee en kan het eigenlijk wel, maar zie het als iets om aan te denken voor de toekomst :D
quote: lucifer-rebirth
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/9bBi7/5df9fe3861.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:39:
Yoo lucifer-rebirth! Erg vette plaat, zou willen dat ik de energie/concentratie had om dit soort grotere stukken te maken :+ Kan je iets vertellen over waar je het mee gemaakt hebt etc? :D

Er zitten wel nog een paar kleeeeine schoonheidsfoutjes in die ik persoonlijk erg zonde vind O-) Hopelijk vind je het niet erg dat ik wat aanwijs, ik bedoel het alleen als opbouwende kritiek! Hopelijk heb je er wat aan.

Note: zie ook het plaatje waar ik de aantekeningen op heb gemarkeerd!

Zo loopt er een donker lijntje door je lucht heen (van je skydome?) Of zit dit misschien in de HDRI die je gebruikt (als je die gebruikt hebt)?

Verder zijn er door heel je plaat witte pixels te zien met zwarte omranding. Dit komt doordat hij nog niet 100% klaar was met renderen?? Ik heb dit nog nooit eerder gezien 8)7

Als laatste nog kun je zien dat je hoge gevel (rood gemarkeerd met streepies 8) ) uitbrandings verschijnselen vertoond. De lagere gevel heeft zo een kleurwaarde van #F5FFF8 en is dus gewoon goed gekleurd, niet-wit. De hoge gevel daarentegen is vol gas wit. #FFF(FFF). Dit krijg je ook als iets overbelicht is. Iets kan namelijk niet witter/feller worden dan puur wit. Nu is het risico hier van dat die gevel technisch gezien (voor je renderer) nog wel 3x zo fel zou kunnen zijn, maar dat hij dat niet kan outputten in je image. Al je kleurwaardes worden dan gestampt tussen #000 en #FFF. Nu heeft deze specifieke plaat er niet zo'n issues mee en kan het eigenlijk wel, maar zie het als iets om aan te denken voor de toekomst :D

[...]
Is gemaakt in Blender 2.70 met Cycles renderer
6 uur render op cpu met 2000 samples (ging boven de gpu memory)
De zwarte lijn komt van de hdri die ik heb gebruikt
de witte pixels heb ik zelf geen idee van waar ze komen
de render was 100% done en heb mijn scene al nagezien of ik iets vergeten was maar dat was niet het geval. hoe mee particles voor gras ik gebruik hoe meer ze voorkomen wel

*update:
heb ondertussen het probleem van de witte pixels opgezocht en is blijkbaar gevolg van een probleem met caustics. ook mogelijke oplossing die ik eens zal proberen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:12

fynrd1

Fooled by Randomness

Afbeeldingslocatie: https://public.bn1304.livefilestore.com/y2p1FxDa-0wCPWxXD9KWDnGmWBMu9YX-74YRRJBXAL8HkbVkJ6Ft7hAleo84jHdjmxHfzSFOMI_rilnMlm-Frs33xU8mgT3VI_1K7vfAGKE6mU/Landside-T5.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://public.bn1304.livefilestore.com/y2psh0v2zSY_0-4QSQ3bZUOcPpiEVO2m51WcTszuNtnxQvJSpFRdRjqzszUvONkBy7XJbmC_3J2NqZpSc-VEnVs-XXL04gKbFXk4p3zDqeXFGs/Front-T5.png?psid=1
Afbeeldingslocatie: https://public.bn1304.livefilestore.com/y2pEJn7PWP4hedUMKZI_lSbQY-Xg_ADDnHWXVEkoUUVgu4kCRH0_jMUx7NasGNP22mVBkhbnOeRS_qxXbNFjaluMS5-dZYpD-6m8wl54PP56DE/Departures-T5.png?psid=1
Hier een drietal renders uit een terminal die ik heb ontworpen op projectbasis met Revit. Gezien de grootte van het geheel, namelijk nog een terminal inclusief pieren en een 40tal toestellen en een stuk of 50 grond voertuigen heb ik me moeten beroepen op cloudrenders, anders zou mijn pc een week onbruikbaar zijn geweest. Dit is wel sterk ten koste gegaan van de render kwaliteit helaas. Zo kon de flight information ook niet gerenderd worden, dus nu staat er heel groot in beeld 7:30 haha :+

[ Voor 71% gewijzigd door fynrd1 op 02-06-2014 16:05 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:33:

[afbeelding]
Valt mooi in mijn straatje deze plaat :P

Ik vind de sfeer en algemene look en feel van deze plaat erg goed. Een aantal smaak kwesties zal ik ook niet op in gaan.
Technisch is hij ook al besproken :P

Er is slecht 1 punt wat mij opvalt wat ik even kwijt moet. Die hout texture die best wel vaak terug komt vind ik echt niet mooi.
Dat is dan ook alles :)
Mooie plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Is gemaakt in Blender 2.70 met Cycles renderer
6 uur render op cpu met 2000 samples (ging boven de gpu memory)
Oeffff 6 uur renderen. Ben je al bekend met deze *gratis* render farm?

Dit ben ik ooit eens tegen gekomen toen ik naar een vergelijkbaar initiatief zocht voor Maya. Helaas heb ik die nog nooit gevonden :(. Het idee is dat je je processor af en toe wat laat renderen voor anderen en dan doen anderen dit ook voor jou :D

Misschien is het wat voor je! Check ook de FAQ!

@fynrd1:

Wat een mega scene, was het niet handig geweest om veel dingen weg te laten die je toch niet (goed) ziet? Of was het een doorlopende animatie die gerenderd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Revit werkt een beetje anders. Het is een gigantische scene maar in zo'n projectbestand staan nu eenmaal de complete gebouwen.
In een goed BIM project zitten zelfs de waterleidingen erin :P

Toevallig kan je er ook impressie achtige dingen mee maken.

Erg gave en krachtige tool waar allerlei facetten in de bouwwereld in samen kunnen werken.
Praktijk is dat je er wel je workflows voor af moet stemmen, dat gebeurt nog niet genoeg helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Nico schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:23:
[...]

Oeffff 6 uur renderen. Ben je al bekend met deze *gratis* render farm?

Dit ben ik ooit eens tegen gekomen toen ik naar een vergelijkbaar initiatief zocht voor Maya. Helaas heb ik die nog nooit gevonden :(. Het idee is dat je je processor af en toe wat laat renderen voor anderen en dan doen anderen dit ook voor jou :D

Misschien is het wat voor je! Check ook de FAQ!

@fynrd1:

Wat een mega scene, was het niet handig geweest om veel dingen weg te laten die je toch niet (goed) ziet? Of was het een doorlopende animatie die gerenderd werd?
Nou, alles moest zichtbaar zijn voor plattegronden, etc. Ik heb deze plaatjes ook alleen maar gerenderd voor een presentatie. De setting qua mensen, boompjes karretjes en die 4 auto's in het vooraanzicht vallen qua complexiteit in het niets met de rest. Ik heb het programma ook niet helemaal onder de knie, en dan heb je net als met excel dat je teveel handmatig aan het doen bent. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:38
Ik ben net begonnen met serieus 3d ontwerpen. Ik was al een tijdje redelijk actief in Sketchup maar ik begon me toch meer en meer te ergeren aan de beperkingen van het programma. Een weekje geleden al mijn moed verzameld en met behulp van een paar video tutorials begonnen aan 3DS max. Dit is het eerste resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/imHTKJD.png
Ik was nieuwsgierig wat jullie er van vonden. Het is uiteraard met een week ervaring nog niet professioneel en de render zelf heb ik weinig aandacht aan besteed omdat dit ook vrij ingewikkeld in elkaar blijkt te zitten bij 3Dsmax. Belangrijke opmerking is wel dat ik deze replica van een Ford Fiesta ontworpen heb met 3d printen in het achterhoofd. Dit is waarom ik sommige details achterwege heb gelaten (zoals bijvoorbeeld de deurhendels) omdat die toch verloren gaan in het printproces/of het model te gecompliceerd maken om te printen.

Alle kritiek is welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09
Silvos schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:11:
Ik ben net begonnen met serieus 3d ontwerpen. Ik was al een tijdje redelijk actief in Sketchup maar ik begon me toch meer en meer te ergeren aan de beperkingen van het programma. Een weekje geleden al mijn moed verzameld en met behulp van een paar video tutorials begonnen aan 3DS max. Dit is het eerste resultaat.

[afbeelding]
Ik was nieuwsgierig wat jullie er van vonden. Het is uiteraard met een week ervaring nog niet professioneel en de render zelf heb ik weinig aandacht aan besteed omdat dit ook vrij ingewikkeld in elkaar blijkt te zitten bij 3Dsmax. Belangrijke opmerking is wel dat ik deze replica van een Ford Fiesta ontworpen heb met 3d printen in het achterhoofd. Dit is waarom ik sommige details achterwege heb gelaten (zoals bijvoorbeeld de deurhendels) omdat die toch verloren gaan in het printproces/of het model te gecompliceerd maken om te printen.

Alle kritiek is welkom! :)
Een Fietsta is altijd mooi. Wellicht dat je hier ook een screenshot kan plaatsen van je mesh, hierdoor kunnen we wat gerichter advies geven. Het ziet er naar uit dat je mesh vrij ruw is en dat is ook terug te zien is in het model. De deelnaad over het dak kan je ook simpel weg krijgen door de symmetry modifier onder de smooth modifier te plaatsen. Voor een week werk al een mooi resultaat! Meeste tijd gaat altijd zitten in het finetunen van je mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loderunner
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 11:53
In ieder geval al verder dan .Sjoerd :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Loderunner schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:00:
In ieder geval al verder dan .Sjoerd :+)
hahahaha is Sjoerd nog steeds een ding in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Hij is nog wel actief op GoT... maar niet meer met z'n auto's geloof ik. :p

apNia moet zich nog even melden in het GFXc:15 ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik model echt al jaaaaren niet meer serieus. Ben inmiddels Unity gamedev, maar kijk hier nog altijd (in de hoop dat Sjoerd wat post ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snel werkje
Het Guggenheim museum
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xb0oPNf.png
Blender 2.7
40 minuten render op gpu met 2000 samples
Feedback welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:36
@ fynrd1

Waarom duren die renders zo lang dan? Want ik kan nou niet echt zeggen dat het er heel spectaculair uitziet :P. Wellicht is het verstandiger om in een andere engine het te gaan renderen? In 3ds max met bijvoorbeeld metal ray of vray kun je het er veel realistischer uitlaten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Heeft niets/weinig met de engine te maken. Ik denk namelijk dat er environment fog (of hoe dat in blender heet) in de scene zit. De render lijkt niet zo spectaculair omdat er niet heel veel te zien is op de plafonds van de verdiepingen, maar het is voor de render engine nog wel iets wat berekend moet worden, het licht bounced in deze scene alle kanten op. Het kan er simpel uit zien, maar wat voor jouw oog simpel is kan voor een pc erg lastig zijn, maar ook andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 14:40
Chaosstorm schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:55:
@ fynrd1

Waarom duren die renders zo lang dan? Want ik kan nou niet echt zeggen dat het er heel spectaculair uitziet :P. Wellicht is het verstandiger om in een andere engine het te gaan renderen? In 3ds max met bijvoorbeeld metal ray of vray kun je het er veel realistischer uitlaten zien.
Cycles is ongeveer net zo snel als Iray en heeft ook de mogelijkheid om op de GPU te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Chaosstorm schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:55:
@ fynrd1

Ik heb hem op de cloud gerendert, in een ook vrij lage resolutie. Kan wel in een hogere maar dan was ik zo door me credits heen. Revit ondersteunt geen gpu rendering, tenminste niet de gene die ik gebruik, daarnaast is het een gigantische scene waar het niet om het uiterlijk ging, maar om de capaciteiten in de pijplijn. Volledig gebaseerd op een eigen forecast voor de komende 20 jaar etc. Wat je dus eigenlijk niet ziet op het plaatje is de hele logistiek achter het geheel. Deze renders waren puur een impressie shot voor bij een presentatie. Maar je ziet maar iets van 2% oid van het geheel hier in. Als ik een beetje tijd heb ga ik wel eens kijken of ik dit mooier kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik weet dat die pols net zo betrouwbaar zijn als het woord van een politicus, maar we zitten nog bij lange na niet aan de 13 deelnemers jongens!

Doe gezellig mee, maak iets heel uitgebreids, of juist een simpel of eenvoudig stuk. We hebben nog een paar weken de tijd jongens. Kom op! :)

Contest #15 Banner

[ Voor 22% gewijzigd door Spike_wolf op 07-06-2014 15:56 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Vond deze nog op mijn harde schijf, maar aangezien ik hier een tijd geleden aan ben begonnen zal ik hiermee wel niet mee kunnen doen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gzGdng9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nee, alles moet specifiek voor de contest gemaakt worden gedurende de loop van de contest.
Maar wat let je om opnieuw te beginnen? :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Zoals Spike_wolf zegt, gewoon mee doen! :D

Waaaalliiieeee mag je daarna afmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik zag dit filmpje op dumpert voorbij komen, en ben wel zeer impressed. Wat voor software is dit? En hoe zijn die gezichtsplooien/rimpels gedaan? Kan zoiets ook in bijv. 3d max??
http://www.dumpert.nl/med...8d401/computer_hoofd.html
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:25:
Snel werkje
Het Guggenheim museum
[afbeelding]
Blender 2.7
40 minuten render op gpu met 2000 samples
Feedback welkom
Slinger hem de contest in! Verval van het Guggenheim, supervet!

[ Voor 57% gewijzigd door Menesis op 11-06-2014 14:03 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Menesis schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:02:
Ik zag dit filmpje op dumpert voorbij komen, en ben wel zeer impressed. Wat voor software is dit? En hoe zijn die gezichtsplooien/rimpels gedaan? Kan zoiets ook in bijv. 3d max??
Dat is in Maya gedaan. En zolang je de mesh en rig goed in elkaar steekt kun je er zoveel rimpels en plooien in stoppen als je wil natuurlijk. Maar het is wel een flinke klus om dit netjes in elkaar te zetten :)

Triforce hat pin
Triforce wire
Roestvrijstalen Triforce pin voor op een van mijn hoeden.

Keychains
Keychains wires
En voor de grap een paar (sleutel)hangers.

[ Voor 33% gewijzigd door Spike_wolf op 11-06-2014 21:58 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

kosten voor zo'n sleutelhanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Pure printkosten waren voor beide net geen tientje per stuk in roestvrij staal.
Maar voor het mooie zijn ze net een tikkie te klein, een beter formaat is ongeveer 17 euro per stuk.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na iets minder als anderhalf jaar bezig te zijn met 3ds max,
begin ik stilletjes aan mijn werk te laten zien.
Feedback altijd welkom!

Dit project is wel nog steeds WIP
Afbeeldingslocatie: http://robbyquintiens.be/img/3d5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobbyQ:
Mooie foto inpassing, de perspectiefen kloppen volgens mij prima. Ik weet niet hoe veel ervaring je met photosop hebt, anders zou je even kunnen proberen om de achtergrond wat minde over beligt te maken.
En in max moet je nog even werken aan de reflectie van de auto's. de lak reflecteerd wel mooi, alleen word de omgeving de gebruikt word niet in de lak gereflecteerd. (mischien met een HDR map?)

Zelf was ik een tijd terug begonnen met de ocian drive in miami.. was misschien nog niet te ambitieus :P ik kan het wel maar daar gaat te veel tijd in zitten. naast mijn werk heb ik daar niet zo veel zin meer in :).

wel afgelopen 2 dagen aan een ander projectje gewerkt. ik zie zelf nog wel wat verbeter puntjes maar ik denk dat ik het er gewoon zo bij laat.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/u09pcizhs/huis.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
kijk even naar je perspectief, en de hoogte van je modellen ( personages en auto )

daarnaast is de bloem linksonderin niet in focus, mooi, maar de boom rechts is wel in focus.

wellcht iets meer streng kijken naar wat je in focus WILT, dat maakt je render/foto natuurgetrouw.

mooi werk verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Ik heb hier een simpele scene met mParticles (max2014+ only).
Het idee is dat de particles blíjven bewegen, maar op een of andere manier verliezen ze toch steeds hun kinetische energie...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0dcoOVm8iS6kIIiyoQG4mwR/thumb.jpg
Iemand enig idee hoe ze oneindig door kunnen blijven bewegen?

De friction staat voor zowel particles als de capsule op 0.

edit: classic: 10 seconden na deze post kom ik erachter: restitution moet op 1 om alle energy te 'bouncen'..

[ Voor 18% gewijzigd door Menesis op 24-06-2014 16:39 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:55:
Feedback altijd welkom!

[afbeelding]
Opzich ziet het er prima uit, twee punten die je direct het gevoel geven dat er iets in een afbeelding geplakt is zijn (zoals genoemd) de ontbrekende reflectie van de omgeving, maar ook het verschil in beeldkwaliteit van de achtergrondfoto en de gerenderde objecten, dat verschil in kwaliteit valt (onbewust) heel erg op waardoor de plaat 'nep' over komt :)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:28:
RobbyQ:
wel afgelopen 2 dagen aan een ander projectje gewerkt. ik zie zelf nog wel wat verbeter puntjes maar ik denk dat ik het er gewoon zo bij laat.

[afbeelding]
De pant op de voorgrond is hier erg jammer, het idee is erg leuk en kan heel veel toevoegen, maar doordat de rest van de plaat compleet in focus is komt dit heel nep en geforceerd over. Als je in de rest van de plaat ook met DoF werkt zou hij er veel prettiger uitzien denk ik :)
edit: classic: 10 seconden na deze post kom ik erachter: restitution moet op 1 om alle energy te 'bouncen'..
:+

Hier weer een nieuw stuk van mijn kant:
Garfield

Garfield

Een klassieke tekening waarbij de zwarte lijnen van de tekening omhoog komen van de rest van het geheel. 4cm hoog en 0,3 cm dik.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, dank u voor jullie reactie.
Ik heb nogtans een HDR map gebruikt doormiddel van een vray dome om de reflectie weer te geven.
Maar idd de reflectie is niet echt te zien..

De HDR map (buiten)achtergrond heeft idd ook een heel slechte kwaliteit.
ik vrees dat ik de dome onvoldoende resolutie heb gegeven of dat het een mindere hdr is aangezien deze gratis was.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Update:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GtyGDqp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CdpauVG.jpg

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dat begint er al lekker uit te zien Chester. :) Wel wat rare shading issues aan de achterkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:36
naam schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 10:53:
Dat begint er al lekker uit te zien Chester. :) Wel wat rare shading issues aan de achterkant?
Dat lijkt wel op een paar dubbele faces of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nee, dat zijn geen dubbele faces. Mijn viewport doet het soms raar met schaduwen, bij het renderen heb ik er geen last van.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:55:
Feedback altijd welkom!

[afbeelding]
Ik vindt de kwaliteit van de achtergrond te slecht om er wat mee te doen qua 3D.
De modellen van de auto's zien er wel goed uit.

En zoals gezegd kloppen de reflecties niet. Je kan ook reflectiemaps in materialen gebruiken eventueel.
Experimenteer eens met meerdere mogelijkheden.

Ik ben benieuwd naar het resultaat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Piekartz87 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:59:
[...]

Ik vindt de kwaliteit van de achtergrond te slecht om er wat mee te doen qua 3D.
Inderdaad, volgens mij kan je ze beter gewoon op een plane zetten en dan een HDRI map erbij gooien want de algehele render ziet er zo best slecht uit, terwijl de auto's juist best mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

GFX Contest #16 - Flying Ships

En contest #16 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bij character voor een upcoming bij gerelateerde mobile game:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4hJPXHl.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8R2ysUK.png

En de 2d sprite:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2y3H0F6.png

Ben er nog niet helemaal happy mee, maar het begin is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenmiddag wat zitten te prutsen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Xm6wAv.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HQu9OdZ.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ACvSO5Z.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MJMZ64D.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sv8AIMk.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XvLMM7z.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rJ9DNWw.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOQC0Ug.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Erg leuke stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Is er iemand die me kan helpen een antwoord te krijgen op een 3D model vraag? Als ik een 3D model laat maken en dat wil laten produceren, kan een model dan gebruikt worden om verschillende groottes te produceren. Bv, als ik het wil laten 3D printen, kan hetzelfde 3D model dan gebruikt worden om het in een grootte van 5cm en 15cm te laten printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

mattderi schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:47:
Is er iemand die me kan helpen een antwoord te krijgen op een 3D model vraag? Als ik een 3D model laat maken en dat wil laten produceren, kan een model dan gebruikt worden om verschillende groottes te produceren. Bv, als ik het wil laten 3D printen, kan hetzelfde 3D model dan gebruikt worden om het in een grootte van 5cm en 15cm te laten printen?
Dat kan, maar uiteraard wordt het gehele model geschaald, dus wanden worden dikker. Als je een bakje maakt dat in feite een kubus is waar één zijde van mist en de wanden zijn bij 5x5x5cm 1mm dik, dan worden die wanden bij 15x15x15cm ook dikker. Maar dat is natuurlijk redelijk logisch.
Wil je dus dat de wanden bij beide versies 1mm dik zijn zul je één van de twee versies anders moeten (laten) maken.

Als je een model laat maken en die zelf laat printen bij een service als Shapeways ofzo verwachten zij over het algemeen wel dat je zelf bestanden aanlevert voor de verschillende afmetingen. Een bestand dat je aanlevert bevat de uiteindelijke afmetingen, wil je dus een model van 5 en een model van 15cm laten printen dan moet je het bestand twee keer aanleveren. Maar het schalen van modellen is een fluitje van een cent als je daar de juiste (gratis) software voor hebt, daar is niets ingewikkelds aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 10-07-2014 15:08 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Gaaf om weer eens wat van je te zien.. :]]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Spike_wolf schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Als je een model laat maken en die zelf laat printen bij een service als Shapeways ofzo verwachten zij over het algemeen wel dat je zelf bestanden aanlevert voor de verschillende afmetingen. Een bestand dat je aanlevert bevat de uiteindelijke afmetingen, wil je dus een model van 5 en een model van 15cm laten printen dan moet je het bestand twee keer aanleveren. Maar het schalen van modellen is een fluitje van een cent als je daar de juiste (gratis) software voor hebt, daar is niets ingewikkelds aan.
Bedankt voor de informatie. Ik ben bezig een bordspel aan het ontwikkelen en het is mijn droom om er miniaturen voor te voorzien. Er zijn veel mogelijke groottes van miniaturen, plus dat het ook leuk kan zijn om een echt grote versie op je bureau te hebben staan. Ik ken totaal niets van 3D modelling en aangezien hier heel wat artiesten zitten, was ik met mijn vraag dus aan het juiste adres.

Ik begrijp je voorbeeld van de balk, maar ik veronderstel dat dit met een 3D model van een karakter minder een probleem is?
Pagina: 1 ... 49 ... 58 Laatste