Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ach ik merk het wel, als ze maar opschieten, wil morgen internet hebben :P (naja eigenlijk gisteren al)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mayhem schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:24:
Digitale TV doet het nog steeds niet. Helpdesk bellen werkt ook niet meer. Vriendelijke mevrouw blijft vragen om postcode nadat ik deze al 400 keer heb ingevoerd.
Zal wel lekker rustig zijn op de helpdesk deze ochtend....

De brief met eisen is inmiddels op de bus.
Ik zit al de hele ochtend Discovery HD te kijken zonder problemen...

Edit
15:20 een dikke dip in IPTV van een seconde of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epg voor dvb-c werkt hiet in houten, kan tot 2 dagen vooruit kijken.
Nu werkt alles voor mij naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan hoop ik dat ze straks ook snel in Flevoland komen met programma info op DVB-C :). En dat ze de tijd eens goed zetten :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epg voor dvb-c in Dordt is aanwezig, mooi zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
eymey schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:25:
Dan hoop ik dat ze straks ook snel in Flevoland komen met programma info op DVB-C :). En dat ze de tijd eens goed zetten :P
Hier (muziekwijk) werkt het .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:23:
epg voor dvb-c werkt hiet in houten, kan tot 2 dagen vooruit kijken.
Nu werkt alles voor mij naar behoren.
Hier nu OOK in Houten :)
Geweldig !!!!
Weer een rede om straks voor lijbrandt te kiezen in mijn nieuwbouw appartement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Als ik dit zo lees begrijp ik dat het werkt?
Hoeven we ons daar even niet meer mee bezig te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31
Tja, ik heb mij vorige week ingeschreven en had als gezien dat het administratief niet helemaal klopte.
Ik heb een 50mb abonnement aangevraagd met pvr en onbeperkt bellen.
De eerste dagen stond onbeperkt bellen nog in ,ijn portal, maar sinds afgelopen donderdag ineens weg.
Vandaag zie ik dit op de site staan:

Storing administratiesysteem Hoofddorp

14 February 2011

Door een storing in het administratiesysteem kan het zijn dat de abonnementsprijzen van uw pakket verkeerd worden weergegeven bij uw bestelling. Dit komt met name voor bij het HDTV pakket. We werken er hard aan dit zo snel mogelijk te verhelpen

Ik kan gelukkig de implementatie datum opschuiven als het te gek gaat worden -)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Yogoi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:23:
Als ik dit zo lees begrijp ik dat het werkt?
Hoeven we ons daar even niet meer mee bezig te houden :)
Je het werkt.. Vandaag en morgen. dus niet te ver voor uit.
Maar wie weet wat komt :)

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 10:40
nou, de baas heeft het helemaal gehad met de 532. Ze kan d'r favoriete programma's niet programmeren (als in gewoon elke week dezelfde zooi opnemen) en het hapert allemaal flink bij het opnemen van 1 kanaal en het kijken van een 2e. Ik zit op het strafbankje voor het in huis brengen van dit spul. Toch maar kijken naar een goede dbv-c oplossing (iemand?)

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohoi,

Je hebt zeker geen toegang tot inloggegevens vana Lijbrandt/

Wacht al heel lang op mijn lijbrandt gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
EPG: goed nieuws! Harmony even ge-herprogrammeerd, en werkt als een tierelier. Hupsa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:12:
Yohoi,

Je hebt zeker geen toegang tot inloggegevens vana Lijbrandt/

Wacht al heel lang op mijn lijbrandt gegevens.
Ik bespeur de laatste week een nieuwe trent :P vragen stellen uitgaande van het negatieve....
Tuurlijk kan ik dat. Ik kan zelfs je wachtwoord veranderen (wat vaak makkelijker is om eerlijk te zijn aangezien er versleuteling op zit)

Alleen ga ik natuurlijk niet zomaar inlog gegevens uitgeven via tweakers en dergelijke. Dat zou wat problemen met privacy opleveren 8)7
Snelste zou zijn om de servicedesk te bellen (op een rustig moment) en dan even het ww laten aanpassen, dat is zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websurfer01 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:17:
[...]

Hier (muziekwijk) werkt het .
Holy moly! Hier in Stedenwijk ook!!!!!

Glashart Media en/of Lijbrandt, dit is helemaal te gek!!!!!! Als dit nou ook goed actueel gehouden wordt (ook als programmeringen zouden wijzigen en dit zou worden doorgegeven door de omroepen) en als het evt. nog wat meer dagen vooruit gaat lopen, dan zou het nog mooier zijn.

Maar dit is al geweldig! Zelfs voor de radio wordt gids info gegeven. Nu kan ik m'n opneem-oplossing op de PC iedere dag de EPG laten scannen op titels van programma's en hoef ik niet meer met dat gare XMLTV te werken :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
javaboon schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:22:
nou, de baas heeft het helemaal gehad met de 532. Ze kan d'r favoriete programma's niet programmeren (als in gewoon elke week dezelfde zooi opnemen) en het hapert allemaal flink bij het opnemen van 1 kanaal en het kijken van een 2e. Ik zit op het strafbankje voor het in huis brengen van dit spul. Toch maar kijken naar een goede dbv-c oplossing (iemand?)
Als je toch al een PC 24/7 aan hebt staan of eventueel een NAS, en je bent niet bang voor een beetje cross-compilen in dat laatste geval: Koop een DVB-C kaart of -stick en je kan haar helemaal blij maken! :+. Zojuist geconstateerd dat ook "TVHeadend" netjes de EPG gegevens van Glashart Media heeft gezien en daar zelfs al programma's op heeft gevonden om automatisch opnamen in te plannen _/-\o_

Of zoek op internet / tweakers.net pricewatch naar dvb-c boxen met een harddisk (bv. Dreamboxen met dvb-c tuner of die humax kastjes die Ziggo bv. ook verkoopt).

Het enige jammere van dit verhaal is dat (voor mijn gevoel) het nuet van de M532 nu een stuk minder geworden is. Hij is nu eigenlijk nog wel goed voor timeshifting (wat ik onbewust erg vaak gebruik), maar het ding krijgt wel steeds minder voordelen. Zeker nu blijkt dat hij het bij sommigen (waaronder bij ons) qua opnemen zeer beroerd doet :S

Eigenlijk heb ik qua dvb-c nu nog maar 2 wensen:
* Ned. 1, 2 en 3 ook in HD (gewoon als basis, omdat dit bij IPTV ook gewoon gratis is en dus niet per abonnee aan- of uit gezet hoeft te worden).

* Eventueel Omroep Gelderland erbij (voor regio Flevoland). Op zich leuk dat we AT5 en Omroep Fryslan hebben, maar ik denk dat veel flevolanders (zeker bv. ook in Zeewolde) meer zullen hebben met Gelderland dan met het noorden :).

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 15-02-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:46
De dvb-c is de doos die tv levert neem ik aan?
Is het dan een goed idee als ik me pa even vertel te wachten met het opzeggen van UPC?
Me ma wilt namelijk elke week Eastenders op BBC1/2 opnemen.
wat dus vanaf juni komt

[ Voor 9% gewijzigd door Dorest0rm op 15-02-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eeeeeeeuhm, ik snap je eerste vraag niet zo :S. DVB-C is gewoon een techniek om digitale streams over een radio-gebaseerd netwerk zoals het kabelnetwerk te moduleren. Zoals UPC ook doet (met gesloten encryptie) en Glashart Media op de 'analoge' aansluiting via vrije ontvangst (FTA).

BBC 1/2 komt vanaf juni (maar precieze datum noemen ze niet) weer terug op het analoge signaal en dus wrs. ook digitaal (dvb-c). Als je nu Lijbrandt aangevraagd met ook interactieve TV, dan heb je sowieso BBC 1&2 via IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Dorest0rm schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:35:
De dvb-c is de doos die tv levert neem ik aan?
Is het dan een goed idee als ik me pa even vertel te wachten met het opzeggen van UPC?
Me ma wilt namelijk elke week Eastenders op BBC1/2 opnemen.
wat dus vanaf juni komt
De doos die Lijbrandt levert is voor IPTV, dat signaal komt via internet en loopt via een UTP kabel, hiervoor betaal je 5 euro per maand (mogelijk eerste jaar gratis) BBC1 en 2 zijn wel te bekijken

DVB-C is een ander signaal wat samen met analoog via de coax-kabel richting tv gaat, dit moet er wel uitgefilterd worden door een dvb-c decoder, recente tv's hebben deze vaak ingebouwd, anders heb je een dvb-c decoder nodig zoals b.v. Ziggo gebruikt. Als je tv dit ingebouwd heeft werkt het fantastisch zonder extra kastje of afstandsbediening. Dit signaal is gratis, maar BBC komt pas in juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Ah, op die manier...de tv's bij ons boven hebben dus allen zo'n kastje nodig neem ik aan, dit zijn redelijk oude tv's :p.
Ik dacht dat BBC1&2 ook pas met ingang van juni kwam op digitaal?

Is de opname van digitaal dan wel betrouwbaar?
Ik denk dat ik me pa toch maar gaan aanraden om in maart te beginnen met lijbrandt om toch de eventuele problemen te laten overlappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tv's boven kunnen ook altijd nog analoog. Of hebben ze zelfs dat niet? :D 8)7

Bij Lijbrandt heb je dus 2 vormen van "digitaal". Via DVB-C en IPTV (interactieve tv).

Opnemen via IPTV (met de Amino m532) laat nog sterk te wensen over. Voor opnemen van DVB-C hangt het van de eigen apparatuur af die je daar voor koopt. Natuurlijk kan je ook altijd nog je bestaande harddisk/dvd-recorders gebruiken op het analoge signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Ah, op die manier dus.
Ik dacht als het analoog is moet je dus zo'n DVB-C kastje hebben.
Nu ik er aan denk hebben wij nog gewoon een recorder dus dat zit ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Ga je NOOIT EN TE NIMMER antwoord op krijgen. Heb Lijbrandt al legio maitjes en ingevulde webformulieren gestuurd (net als meerdere op dit forum), echt nog NOOOIT antwoord gehad. Eerlijk gezegd interesseerd het me ook geen ene reet meer, heb besloten dat ik lekker ga overstappen aan het einde van mijn contract ;)
Nicap schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:29:
[...]

Hier hetzelfde. Heb vanaf 25 janurai 2 mailtjes naar de helpdesk gestuurd en twee DM's naar het webteam. Op alle vier geen reactie gehad. Je krijgt bij de helpdesk ook geen mailtje dat je bericht ontvangen is en dat er in XX dagen gereageerd word. Jammer, want dan weet je iig dat hij is aangekomen en dat er "waarschijnlijk" naar gekeken word.

Ik zit er nog wel een paar maandjes(tot oktober) aan vast, maar een andere provider is op dit moment ook mijn keuze. Hopelijk gaan ze de alg voorwaarden aanpassen in tussentijd.
Nou dat is dan jammer voor Lijbrandt, als ze dit essentieel 'probleempje' niet op lossen dan voldoen ze niet aan de verwachtingen. Het lijkt mij redelijk om te verwachten dat ik van en naar het buitenland kan bellen en gebeld worden.

Rest niets anders dan de andere glasfiber aanbieders eens te ondervragen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorest0rm schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:15:
Ah, op die manier...de tv's bij ons boven hebben dus allen zo'n kastje nodig neem ik aan, dit zijn redelijk oude tv's :p.
Ik dacht dat BBC1&2 ook pas met ingang van juni kwam op digitaal?

Is de opname van digitaal dan wel betrouwbaar?
Ik denk dat ik me pa toch maar gaan aanraden om in maart te beginnen met lijbrandt om toch de eventuele problemen te laten overlappen
Op IPTV zitten BBC1 en 2 nu al, op analoog en DVB-C vanaf 1 juni.
Waarschijnlijk wordt het IPTV pakket dat aangevuld met BBC3, 4 en BBD HD, zoals ook KPN dat gaat leveren vanaf die datum.

Opnemen vanaf IPTV kan alleen met de Amino M532 PVR settopbox, alternatief is opnemen vanaf DVB-C (ook digitaal maar geen HD) met een DVB-C recorder (bijv Humax) of via een DVB-C ontvangertje (USB) op je PC.
Opnames hiervan zijn zeker betrouwbaar n van uitstekende kwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:24:
[...]

Ik bespeur de laatste week een nieuwe trent :P vragen stellen uitgaande van het negatieve....
Tuurlijk kan ik dat. Ik kan zelfs je wachtwoord veranderen (wat vaak makkelijker is om eerlijk te zijn aangezien er versleuteling op zit)

Alleen ga ik natuurlijk niet zomaar inlog gegevens uitgeven via tweakers en dergelijke. Dat zou wat problemen met privacy opleveren 8)7
Snelste zou zijn om de servicedesk te bellen (op een rustig moment) en dan even het ww laten aanpassen, dat is zo gebeurt.
Dat is niet zo bedoeld.

Kan je mij wel vertellen wanneer ik het beste de servicedesk kan bellen? Vandaag 2x een kwartier gewacht, maar kreeg niemand aan de telefoon.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Pantagruel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:47:
[...]

[...]

Nou dat is dan jammer voor Lijbrandt, als ze dit essentieel 'probleempje' niet op lossen dan voldoen ze niet aan de verwachtingen. Het lijkt mij redelijk om te verwachten dat ik van en naar het buitenland kan bellen en gebeld worden.

Rest niets anders dan de andere glasfiber aanbieders eens te ondervragen.
Ik heb maandag met de helpdesk van Lijbrandt gebeld over het feit dat er nog geen reactie is gekomen op de mailtjes van 21 januari en 9 februari(en tevens 2 DM's van het webteam). De mevrouw aan de andere kant meldde dat ze enigzins achterliepen door o.a. ziekte. O-)

Heb de problemen doorgegeven en heb een mail ontvangen van het webteam. Het webteam geeft aan dat ze binnen drie dagen na het ontvangen van de mail gaan reageren. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Zijn hier al mensen die EDL in HD kwaliteit ontvangen?

Ik heb slechts één middag kanaal 1 in HD kwaliteit gehad. Volgens Lijbrandt moet je met het HD pakket (wat ik heb) alle 4 de kanalen in HD ontvangen.

Ik heb nu al 10 emails aan Lijbrandt gestuurd en ik krijg alleen als antwoord steeds dat het zou moeten werken en als het niet werkt ik ze moet mailen. Dat doe ik dan weer en dan krijg ik weer datzelfde antwoord. 7(8)7

Wordt er een beetje geschift van onderhand. Mijn gratis test periode loopt binnenkort af en nu weet ik nog steeds niet hoe EDL in HD kwaliteit is.

Verder stond het HD pakket gewoon op de factuur. Niks gratis. Heb er ook al een mail over gestuurd, maar uiteraard ook nog geen reactie op.

Na eindelijk een positieve ervaring met de omruiling naar een PVR, zijn ze nu weer lekker bezig... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Asphyxion schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:01:
Ik ben vandaag gebeld door Lijbrandt. Mijn Amino M532 met het "Booting 250" probleem kan ik terug sturen en ik krijg een nieuwe toegestuurd.

Vervelend, maar wel netjes afgehandeld tot nu toe door Lijbrandt.
Iemand al de 532 ontvangen met de "juiste software" erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Michiel BBB schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:11:
[...]

Iemand al de 532 ontvangen met de "juiste software" erop?
Dat zou wel moeten, het is maar een hele kleine batch die deze fout heeft namelijk.
Er zijn er al honderder verstuurd die wle gewoon goed waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi

Weet je of er nog (veel) meer gebruikers van de M532 met problemen met opnemen zijn?
Ik weet in elk geval dat eymey en javaboon ook problemen hebben.

Ik heb sinds een week of 2 mijn 2e M532 staan, maar heb nog steeds problemen met opnemen.
Opnamen op ARD HD en Discovery HD lukken nooit. Bij timeropnamen direct na start afspelen zwart beeld en geen geluid en een teller die start bij 1 of 2 minuten.
Bij handmatig opnemen van die zenders gaat het 2 minuten goed. Daarna gaat de boel haperen en loopt uiteindelijk vast. Apparaat doet niet waar het voor gemaakt is.
Ik heb vandaag een brief naar Lijbrandt gestuurd met het verzoek om een oplossing. Hopelijk reageren ze sneller op een brief dan op een e-mail...

Wellicht kunnen we met meerdere M532 gebruikers met problemen met opnemen gezamenlijk richting Lijbrandt om een oplossing vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count me in, idd.

De opnamefunctie van de M532 is echt niet wat het zijn moet! Opnamen op Ned. 1 HD gaan ook de ene keer wel goed en de andere keer niet.

Verwijderd

KarlMarX schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:01:
Knip

Ik heb nu al 10 emails aan Lijbrandt gestuurd en ik krijg alleen als antwoord steeds dat het zou moeten werken en als het niet werkt ik ze moet mailen. Dat doe ik dan weer en dan krijg ik weer datzelfde antwoord. 7(8)7

Wordt er een beetje geschift van onderhand. Mijn gratis test periode loopt binnenkort af en nu weet ik nog steeds niet hoe EDL in HD kwaliteit is.

knip
Letop gratis test periode is een klein beetje bedrog.. je kan er alleen onderuit als zij er mee eens zijn dat er een dienst niet werkt. En antwoord op email, daar moet je geluk mee hebben... had 19-10-2010 een email gestuurd en het is nog niet helemaal opgelost.. eerste reactie kreeg ik pas na de zelfde email 40x doorgestuurd te hebben na 8 weken... support is knap beroerd bij lijbrandt... Internet is gelukkig wel stabiel..

Sinds vandaag werkt / reageerd mijn animo 110 op de afstand bediening tot +/- 1 mtr.. ondanks nieuwe batterijen en ettele keren de juiste code er in gezet / stp opnieuw opgestart....

heb er spijt van dat ik deze provider heb gekozen..... maar ja .. november ben ik er vanaf..

Verwijderd

Weet er iemand of er een andere stp op kan die wel werkt met opname etc? (een andere dan de animo stp's)
Wat is een "stp"? :S

Amino is het enige dat werkt op IPTV. Als je iets anders wil voor opnemen, dan moet je uitwijken naar het analoge signaal of dvb-c (daar bestaan, hoewel dun gezaaid, ook wel recorders voor).

Ik ben nu verder, op de Amino M532 na, tevreden. Heb nog nooit eerder een provider gehad waar ik zo veel keuze had in manieren van tv kijken, opnemen, etc. Internet is ook stabiel.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Tja... Die M532 problemen, als ze tenminste structureel zijn (of zijn ze incidenteel?) moeten natuurlijk wel opgelost worden. De opname functionaliteit is DE reden waarom ik dat apparaat gekocht heb. Anders had ik net zo goed (beter eigenlijk) het geld in mijn zak kunnen houden. Ik wacht echter nog op levering van de M532 (wegens niet functionerende box) dus ik zal niet voor de muziek uit gaan.

Overigens: wordt ik verondersteld eerst de M532 te retourneren voordat ik een nieuwe krijg? (Al mijn bekabeling is namelijk nu netjes weggewerkt en anders moet ik de boel weer om gaan gooien). Ik wacht liever op de nieuwe, dan stuur ik de oude box met nieuwe kabels terug.

• nhimf

nhimf

Wat moet een switch ondersteunen voor IPTV? Ik wil namelijk binnenkort kabeltjes gaan trekken en heb al twee gbit switches in huis. Echter zou het fijn zijn als iptv gaat werken op mijn (condumer) switches. :-)

Wat zijn de exacte problemen met de Animo M532. Ik heb deze ook besteld, aangezien de "baas" graag dingen opneemt :-)

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:31
nhimf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:31:
Wat moet een switch ondersteunen voor IPTV? Ik wil namelijk binnenkort kabeltjes gaan trekken en heb al twee gbit switches in huis. Echter zou het fijn zijn als iptv gaat werken op mijn (condumer) switches. :-)

Wat zijn de exacte problemen met de Animo M532. Ik heb deze ook besteld, aangezien de "baas" graag dingen opneemt :-)
Check even het desbetreffende Topic.

Lijbrandt IPTV via router?

charleyr

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:58:
Count me in, idd.

De opnamefunctie van de M532 is echt niet wat het zijn moet! Opnamen op Ned. 1 HD gaan ook de ene keer wel goed en de andere keer niet.
Het probleem komt dus niet alleen bij gebruikers van de "puppy" streams van KPN voor omdat die gecodeerd zijn zou dat ook een oorzaak kunnen zijn. Is die aansturing of de harddisk zelf wel snel snel genoeg aangezien het een 2,5 inch type is? Alle 2 streams zullen bij een opname naar de harddisk worden geschreven i.v.m timeshift . De ARD / ZDF HD zijn continu 14 Mbit (720P).

Overzicht van ARD en ZDF HD programma's. Alle sport is meestal altijd in HD.

http://hdtv.the-media-channel.com/daserste-hd.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 11:49 ]

Verwijderd

eymey schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:48:
[...]

Holy moly! Hier in Stedenwijk ook!!!!!

Glashart Media en/of Lijbrandt, dit is helemaal te gek!!!!!! Als dit nou ook goed actueel gehouden wordt (ook als programmeringen zouden wijzigen en dit zou worden doorgegeven door de omroepen) en als het evt. nog wat meer dagen vooruit gaat lopen, dan zou het nog mooier zijn.

Maar dit is al geweldig! Zelfs voor de radio wordt gids info gegeven. Nu kan ik m'n opneem-oplossing op de PC iedere dag de EPG laten scannen op titels van programma's en hoef ik niet meer met dat gare XMLTV te werken :D
Ook in B&R werkt de EPG op DVB-C als een speer... het gaat zowaar op een volwaardige dienst lijken ;)

Verwijderd

nhimf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:31:

Gewoon een goedkope switch werkt..
Heb hier een conceptronic 10/100, een netgear 10/100 en een eminent 10/100 getest... werken allemaal probleemloos en kosten rond de 15 euro..
Gbit is weggegooid geld, want zelfs als je de echte GHM streams hebt van 25Mbit dan is 100 Mbit voor een switch meer dan voldoende, tenzij je 10 toestellen erachter hangt die dan ook nog allemaal een andere zender streamen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 13:11 ]

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Het probleem komt dus niet alleen bij gebruikers van de "puppy" streams van KPN voor omdat die gecodeerd zijn zou dat ook een oorzaak kunnen zijn. Is die aansturing of de harddisk zelf wel snel snel genoeg aangezien het een 2,5 inch type is? Alle 2 streams zullen bij een opname naar de harddisk worden geschreven i.v.m timeshift . De ARD / ZDF HD zijn continu 14 Mbit (720P).

Overzicht van ARD en ZDF HD programma's. Alle sport is meestal altijd in HD.

http://hdtv.the-media-channel.com/daserste-hd.html
Ik zit ook in KPN gebied ;)

In iedergeval, harddisk zou 1 oorzaak kunnen zijn. Slechte optimalisatie in IO scheduler of andere zaken zouden echter ook mee kunnen spelen. Iig.... met de Motorola 1960 van KPN had ik die problemen niet. OK.... de motorola was op bijna alle punten verder slechter en langzamer.... maar opnames heb ik nooit de mist in zien gaan.

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:10:
[...]

Gewoon een goedkope switch werkt..
Heb hier een conceptronic 10/100, een netgear 10/100 en een eminent 10/100 getest... werken allemaal probleemloos en kosten rond de 15 euro..
Gbit is weggegooid geld, want zelfs als je de echte GHM streams hebt van 25Mbit dan is 100 Mbit voor een switch meer dan voldoende, tenzij je 10 toestellen erachter hangt die dan ook nog allemaal een andere zender streamen.
gbit heb ik toch al liggen :-)
Ik weet dat je gbit niet snel vol krijgt, maar 100mbit krijg je wel vol en dus heb ik destijds al besloten om gbit van mijn netwerk te maken en dat is het nog steeds :-)

Ik wil dus voor mijn iptv hetzelfde netwerk gaan gebruiken als mijn datanetwerk, zodat ik dus maar 1 netwerk met 1 set aan switches heb. Ik heb bijvoorbeeld nu een switch achter de tv hangen voor de tv, xbox360 en ps3 en daar komt dan de settop bij.

Maar het klinkt dus dat het gewoon kan zonder problemen :-)

Verwijderd

@ Eymey en Spaceone

Ik zit in Dordrecht op een WGDO netwerk.
Het is dus niet waarschijnlijk dat het aan het netwerk ligt :9

Van de techniek in de M532 heb ik geen verstand. En dat wil ik eigenlijk zo houden :+
Het belangrijkste voor mij is dat het goed werk. En dat doet mijn M532 dus niet :S
Hopelijk komt Lijbrandt met een oplossing...

• KarlMarX
Ik heb nu ook grote problemen met de M532. Bij het afspelen van opnames loopt het geluid en beeld niet synchroon en hapert het beeld om de paar seconden.
Verder blijft het ontbreken van een repeterende opnamefunctie onacceptabel.

• Websurfer01
Zelfs het webteam, wat de communicatie zou moeten verbeteren communiceert niet meer.
De coulance regeling is bij mij maar half uitgevoerd, anderhalve week geleden heb ik een mail hierover direct aan het mail adres van het webteam gestuurd, nul komma nul respons. :(

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
WebTeamLijbrandt :P
Afbeeldingslocatie: http://gigaro.punt.nl/upload/t02dl1.jpeg

[ Voor 28% gewijzigd door sammie72 op 17-02-2011 19:37 ]

Verwijderd

nhimf schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:31:
[...]
gbit heb ik toch al liggen :-)
Ik weet dat je gbit niet snel vol krijgt, maar 100mbit krijg je wel vol en dus heb ik destijds al besloten om gbit van mijn netwerk te maken en dat is het nog steeds :-)

Ik wil dus voor mijn iptv hetzelfde netwerk gaan gebruiken als mijn datanetwerk, zodat ik dus maar 1 netwerk met 1 set aan switches heb. Ik heb bijvoorbeeld nu een switch achter de tv hangen voor de tv, xbox360 en ps3 en daar komt dan de settop bij.

Maar het klinkt dus dat het gewoon kan zonder problemen :-)
Geen idee of je over één netwerk zowel IPTV als data kan laten fietsen, omdat met name routers nogal allergisch kunnen reageren als ze op een poort een of meerdere multicast streams aangeboden krijgen.

En als je al gbit switches hebt liggen is dat uiteraard goedkoper dan nieuwe kopen.
Maar uh... een 100Mbit switch volkrijgen met IPTV betekent dus dat je achter die switch minimaal 4 of 5 settopboxen op verschillende HD streams moet laten draaien (als je echte GHM streams hebt). Heb je KPN streams dan praat je al over 12 verschillende HD streams om in de buurt van de 100Mbit te komen.
Ik zou het toch niet doen! Het wordt niet voor niets (op de moderne Genexis'en) op twee verschillende poorten aangeboden.

Nog een probleem wat je bv. zal krijgen is dat er twee DHCP-servers komen te draaien: Die van je eigen router en de DHCP-server waar de Amino zich mee configureert. Je zal dus op z'n minst in je eigen DHCP-server al een exception gaan programmeren die er voor zorgt dat Amino's geen IP kunnen krijgen (of geheel afzien van gebruik van je eigen DHCP server).

Ook vraag ik me af of het zo goed zal zijn voor het IPTV netwerk zelf als daar ook (potentieel) allemaal netwerk ellende van klanten op komt. Hoewel dat ook zal afhangen van de beveiliging op het IPTV netwerk zelf.

Mocht het je gaan om het feit dat je geen extra netwerkkabel wil trekken, dan kan je dat wel op 2 manieren oplossen:

* Aan allebei de kanten een managed switch zetten die het mogelijk maakt om meerdere netwerken over 1 kabel te 'trunken' (met VLAN's )
* Een goed powerline setje aanschaffen. Die oplossing wordt door KPN standaard ook aangeboden bij hun IPTV producten en werkt over het algemeen prima.

Verwijderd

KarlMarX schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:17:
Ik heb nu ook grote problemen met de M532. Bij het afspelen van opnames loopt het geluid en beeld niet synchroon en hapert het beeld om de paar seconden.
Verder blijft het ontbreken van een repeterende opnamefunctie onacceptabel.
Geen problemen met de Amino qua opnemen hier.
Overigens kan je het ontbreken van een bepaalde programmeerfunctie wel onacceptabel noemen, maar alle providers die Amino settop PVR's gebruiken hebben hetzelfde probleem...
Je kunt natuurlijk eisen gaan stellen aan een settopbox met PVR functionaliteit, maar de vraag is of dat terecht is.
Onacceptabel is in mijn ogen dan ook een superlatief wat beter kan worden geconverteerd in minder handig of niet handig dat het mist.
Er zijn namelijk bij andere providers die geen Amino gebruiken ook maar heel weinig PVR settopboxen die het volledige programmeerarsenaal hebben van een volwaardige harddisk/DVDR recorder is mijn idee.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:18:
Ik zou het toch niet doen! Het wordt niet voor niets (op de moderne Genexis'en) op twee verschillende poorten aangeboden.
Dat is omdat de contentleveranciers dat willen:
denan schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 09:23:
Dat heeft weinig met de genexis zelf te maken maar eerder met de structuur van het netwerk erachter. Persoonlijk verwacht ik dat de multicast streams ook bij packetfront afgeschermd zullen worden, dat is ook een wens van de contentleveranciers.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 23:28 ]

@Alexander01: Kan best zijn dat het deels ook is door de contentleveranciers maar het is vooral ook technisch gewoon veel beter beheerbaar (en voor de klant uiteindelijk ook beter, overigens).

In de oude packetfront opstelling moesten de multicast adressen waarschijnlijk over hetzelfde netwerk gerouteerd worden dat ook de internet infra van de provider was. Of de packetfront had zelf intelligentie en routeer opties om die twee netwerken 'samen' te voegen. Hoe dan ook was er intelligentie nodig om aan de hand van MAC adres / vendor ID onderscheid te maken tussen wat verkeer van/voor de settopbox was en wat verkeer van/voor het apparaat met het publieke IP.

In de huidige situatie heb je gewoon een directe koppeling met Glashart Media danwel met de ISP in kwestie. Bovendien zorgt deze 'nieuwe' opzet ervoor dat je straks, wanneer verbindingen tussen Genexis en area-pop gigabit worden, de 100 mbit per poort ook veel beter gewaarborgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Nou ik moet alle kabels nog trekken (alleen in de woonkamer ligt UTP).
Het zou alleen zo fijn zijn als ik niet een extra kabel zou moeten trekken.

Ik heb nu een UTP naar de TV liggen en daar ligt een (simpele) switch. Aangezien ik uit de muur maar 1 UTP heb liggen, zou het heel fijn zijn als ik niet hoef te klooien door er een andere kabel bij te moeten leggen.
Ik heb nu een CAI wcd met een UTP erbij. Als ik een extra kabel zou moeten trekken, dan kan ik de wcd wel weggooien en vervangen door een dual UTP wcd.

Als het moet, heb ik wel een managed 24p gbit switch, dus daar kan ik iig in de meterkast wel wat mee (hoef ik geen extra switch aan te schaffen om twee aparte netwerken aan te leggen). Maar moet ik met die vlans speciala voorgedefiniëerde vlans gebruiken, of zetten ze zelf er geen vlan op en kan ik dit zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Je kunt altijd dat ene kabeltje splitten naar 2x 100mbit. Scheelt een extra kabelleggen. Nadeel dan dat je maar 100Mb hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Kabeltje splitten is geen optie als je gigabit wil.

@Nhimf: Zelf wordt er niet van VLAN tags gebruik gemaakt in de opstelling van Lijbrandt. Groepeer dus op die managed switch gewoon de poorten in 2 aparte (zelf te kiezen) VLAN's en geef iedere poort als PVID het VLAN ID van het betreffende netwerk waar je die poort in wil hebben. Behalve de poort die naar de woonkamer gaat, die hoort dus tot beide VLAN's en moet het verkeer als zodanig tagged uitsturen. Moet je alleen in je woonkamer nog een switch erbij hebben die hetzelfde trucje weer omgekeerd uithaalt (2 binnenkomende VLAN's weer over de poort groepen verdelen).

Extra kabel is natuurlijk wel het goedkoopst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Ik ben natuurlijk een cheap bastard dus ik ga denk ik toch voor het extra kabeltje.
Dan moet ik alleen wel de wcd vervangen, maar die zijn niet zo duur: ~7 euro.

Ik wil inderdaad alles gbit houden en ga dan ook geen kabels splitten, daarom heb ik destijds ook een enkele utp in de wcd genomen, omdat degene met 2 utp alleen 100mbit is (inderdaad via het splitten van de kabel).

Volgens mij is het dus goedkoper en ook makkelijker als ik de 24p switch opdeel in 2 vlans en dan dus effectief 2 netwerken van de bende maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Heeft iemand al een vervangende Amino 532 ontvangen voor de met "booting 250" probleem uitgeleverde Amino's?

Werd mij verteld dat ik dinsdag of anders woendag een vervangend apparaat zou moeten ontvangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999

Asphyxion

I am, therefor I think

Michiel BBB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:56:
Heeft iemand al een vervangende Amino 532 ontvangen voor de met "booting 250" probleem uitgeleverde Amino's?

Werd mij verteld dat ik dinsdag of anders woendag een vervangend apparaat zou moeten ontvangen.....
Zelfde hier, niets ontvangen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nhimf schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:43:
Ik ben natuurlijk een cheap bastard dus ik ga denk ik toch voor het extra kabeltje.
Dan moet ik alleen wel de wcd vervangen, maar die zijn niet zo duur: ~7 euro.

Ik wil inderdaad alles gbit houden en ga dan ook geen kabels splitten, daarom heb ik destijds ook een enkele utp in de wcd genomen, omdat degene met 2 utp alleen 100mbit is (inderdaad via het splitten van de kabel).

Volgens mij is het dus goedkoper en ook makkelijker als ik de 24p switch opdeel in 2 vlans en dan dus effectief 2 netwerken van de bende maak :)
Maar waarom dan nog het gedoe met 2 VLAN's? Als je vanuit de meterkast een extra UTP naar je woonkamer trekt en daar evt. afmonteert in een WCD aansluiting, dan kan ie aan de meterkast-kant gewon direct in poort 2 op de Genexis en aan de wcd-kant in de Amino. Er hoeft dan helemaal niets via je switch te lopen.

Tenzij je meerdere Amino's wil gaan aansluiten. Dan kan je idd op je 24p switch (als die in de meterkast staat) 2 gescheiden netwerken definieren en daar de verschillende touwtjes naar de Amino's op aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 18-02-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

eymey schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Maar waarom dan nog het gedoe met 2 VLAN's? Als je vanuit de meterkast een extra UTP naar je woonkamer trekt en daar evt. afmonteert in een WCD aansluiting, dan kan ie aan de meterkast-kant gewon direct in poort 2 op de Genexis en aan de wcd-kant in de Amino. Er hoeft dan helemaal niets via je switch te lopen.

Tenzij je meerdere Amino's wil gaan aansluiten. Dan kan je idd op je 24p switch (als die in de meterkast staat) 2 gescheiden netwerken definieren en daar de verschillende touwtjes naar de Amino's op aansluiten.
Dat laatste dus, ik wil iig in de master bedroom ook een settop. Aangezien ik in die tv geen dvb-c heb en geen analoog signaal wil, moet ik toch wel een kabel+settop doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
Je kan natuurlijk ook een goedkope DVB-C decoder aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:08:
[...]

Geen problemen met de Amino qua opnemen hier.
Overigens kan je het ontbreken van een bepaalde programmeerfunctie wel onacceptabel noemen, maar alle providers die Amino settop PVR's gebruiken hebben hetzelfde probleem...
Je kunt natuurlijk eisen gaan stellen aan een settopbox met PVR functionaliteit, maar de vraag is of dat terecht is.
Onacceptabel is in mijn ogen dan ook een superlatief wat beter kan worden geconverteerd in minder handig of niet handig dat het mist.
Er zijn namelijk bij andere providers die geen Amino gebruiken ook maar heel weinig PVR settopboxen die het volledige programmeerarsenaal hebben van een volwaardige harddisk/DVDR recorder is mijn idee.
Tja, ik vind het onacceptabel voor een PVR. Wat andere providers leveren weet ik niet, heb ik ook niks mee te maken. Ik ging er vanuit dat het een vervanging van mijn oude analoge HDD recorder zou zijn. Als dat het niet is is het mij geen meerprijs van 100 euro waard.
Bovendien lijkt het mij nou niet een dure of erg ingewikkelde "eis"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:07:
[...]

Tja, ik vind het onacceptabel voor een PVR. Wat andere providers leveren weet ik niet, heb ik ook niks mee te maken. Ik ging er vanuit dat het een vervanging van mijn oude analoge HDD recorder zou zijn. Als dat het niet is is het mij geen meerprijs van 100 euro waard.
Bovendien lijkt het mij nou niet een dure of erg ingewikkelde "eis"...
Tja, dat is jouw mening gebaseerd op één apparaat van één provider.
Er zijn andere providers die dezelfde Amino PVR leveren (zelfs voor meer geld).. en ook andere merken STB's met PVR missen vaak de handige foefjes die mijn Sony HD recorder ook heeft... maar ja, is er dan een alternatief?

Als GHM nu de enige was die een halve PVR zou leveren in vergelijking met de concurrentie dan zou ik zeggen, je hebt een punt... nu is het in mijn ogen een beetje klagen over iets wat je bij geen enkele STB met PVR functie kunt krijgen, dus is het eerder een wens dan een gebrek.

Ook ik zou die functie graag hebben, maar als Amino dit niet in haar firmware inbouwt dan kunnen we met zijn allen op de kop gaan staan, want een alternatief voor de Amino is er nu eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exactly (volgens mij is deze discussie trouwens ook eerder al eens aan de orde geweest).

Als je ouderwetse hdd-recorder het wel kan: Niets let je om die gewoon te blijven gebruiken. Er is immers ook gewoon nog een analoog signaal.

Niet dat de kous daarmee af is en dat het puur en alleen om die reden niet geimplementeerd moet worden, maar om er zo'n drama van te gaan maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af of ze nog bezig zijn met het oplossen van de radio storing die het al sinds vorig jaar niet meer doet ?!
Als ze dit kleine euvel niet kunnen verhelpen hou ik me hard vast als er echt iets groots crasht, ben bang dat het personeel van Lijbrandt erg incapabel is (01) Erg competent is het niet (crypt) 02) Incompetent 03) Niet bekwaam 04) Niet deskundig 05) Niet in staat tot 06) Onbekwaam 07) Onbevoegd 08) Ongeschikt 09) Onkundig 10) Zonder bekwaamheid) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:19:
Vraag me af of ze nog bezig zijn met het oplossen van de radio storing die het al sinds vorig jaar niet meer doet ?!
Als ze dit kleine euvel niet kunnen verhelpen hou ik me hard vast als er echt iets groots crasht, ben bang dat het personeel van Lijbrandt erg incapabel is (01) Erg competent is het niet (crypt) 02) Incompetent 03) Niet bekwaam 04) Niet deskundig 05) Niet in staat tot 06) Onbekwaam 07) Onbevoegd 08) Ongeschikt 09) Onkundig 10) Zonder bekwaamheid) >:)
En wat te denken van nog steeds niet werkende functionaliteit op "Mijn Lijbrandt". daar kun je nog steeds niets instellen, geen belgegevens inzien (op elke factuur staat dat je je belgegevens online kunt inzien).
Ik heb ondanks mijn onbeperkt bellen toch een paar euro's belkosten waarvan ik maar aanneem dat het betaalde nummers waren, maar controleren kan ik het niet. Je kunt die gegevens in een mail opvragen, maar ja, iedereen hier weet wat er met je mails gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
Ik ga me ook aanmelden voor de belabberde kwaliteit van de Amino 532. Ikzelf neem niets op maar ik heb aan mijn vriendin gevraagd of ze het wou testen, zij is namelijk wel degene die vanalles opneemt.
Resultaat: geluid niet synchroon, haperende beelden, stilstaande beelden
Dit is gewoon niet te kijken zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:19:
Ik kan je alleen verklappen dat de oplossing hiervoor vanaf Amino moet komen in de vorm van een firmware upgrade..... dus niet alleen wij wachten hierop, maar GHM zelf ook.

En Lijbrandt bashen met dit soort belachelijke polls draagt zeker niet bij aan een oplossing hiervoor lijkt me zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:45:
[...]

Ik kan je alleen verklappen dat de oplossing hiervoor vanaf Amino moet komen in de vorm van een firmware upgrade..... dus niet alleen wij wachten hierop, maar GHM zelf ook.

En Lijbrandt bashen met dit soort belachelijke polls draagt zeker niet bij aan een oplossing hiervoor lijkt me zo.
Bashen heb je helemaal gelijk in.....

Maar omtrent de Amino zit je helemaal verkeerd. Aanspreekpunt is Lijbrandt, zij hebben de Amino verkocht. Zij dienen de leverancier weer aansprakelijk te stellen. Uiteraard kan het altijd voorkomen dat een bepaalde serie/ batch of wat dan ook problemen heeft, dan ligt nog altijd de verantwoordelijkheid bij de verkoper ( ook als het een intermediar). Lijbrandt heeft daar een inspanningsplicht op. Daarom kan een kapotte box in het begin altijd omgeruild moeten worden, kun je nog discusieren of je meteen een vervangende box krijgt, of dat Lijbrandt eerst de kans heeft om dezelfde box te repareren ( dat is wel hun recht).
Dat meteen de box wordt omgeruild, is dus alleen maar service te noemen.
Je hebt immers iets gekocht en huurt het niet zoals bijvb bij upc

Indien Lijbrandt bijvb een klant moet schadeloos stellen, kan hij dat weer neer leggen bij de fabrikant ( uiteraard afhanelijk van het afgesloeten contract, bijvb vergoeding verzendkosten of compensatiekosten omdat iptv niet werkt op de box) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:45:
[...]Ik kan je alleen verklappen dat de oplossing hiervoor vanaf Amino moet komen in de vorm van een firmware upgrade..... dus niet alleen wij wachten hierop, maar GHM zelf ook.
Als lijbrandt wat meer informatie zou delen zou bashen idd zeer verwerpelijk zijn. Heb al meerdere malen gebeld en krijg dan altijd hetzelfde domme antwoord: "Ohh, heeft u geen radio ??? kzal het even navragen.....ja, schijnen idd wat probleempjes te zijn, maar er wordt aan gewerkt. Bij sommige werkt het weer, geen idee wanneer het bij u gaat werken !". :?

En de antwoorden op mijn mailtjes kan ik niet aangeven...omdat ik daar nog nooit antwoord op gekregen heb.

Maar mocht het probleem opgelost zijn bij omruiling IPTV box dan zou ik dat graag willen weten. :)

PS: het was trouwens geen poll, maar 10x incapabel anders omschreven 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Websurfer01 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 08:44:
[...]

En wat te denken van nog steeds niet werkende functionaliteit op "Mijn Lijbrandt". daar kun je nog steeds niets instellen, geen belgegevens inzien (op elke factuur staat dat je je belgegevens online kunt inzien).
Ik heb ondanks mijn onbeperkt bellen toch een paar euro's belkosten waarvan ik maar aanneem dat het betaalde nummers waren, maar controleren kan ik het niet. Je kunt die gegevens in een mail opvragen, maar ja, iedereen hier weet wat er met je mails gebeurd. :)
Ik kan je meedelen dat ik hetzelfde probleem had. Vele euro's extra belkosten maar de oorzaak niet kunnen achterhalen. Ik heb een mail gestuurd naar factuur@lijbrandt.nl over dit probleem en kreeg binnen een dag antwoord met een spreadsheet bestand toegevoegd waarin alle gesprekken vanaf dag 1 stonden gespecificeerd.
De extra kosten bleken mobiele telefoonkosten te zijn. Men had zich hier in huis niet gerealiseerd dat dat niet gratis zou zijn. Bovendien bleek een lid van mijn gezin zich te vervelen toen hij ziek was en besloot mee te doen aan die belspelletjes op tv. Ja, dan krijg je hoge extra belkosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
eymey schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:09:
Exactly (volgens mij is deze discussie trouwens ook eerder al eens aan de orde geweest).

Als je ouderwetse hdd-recorder het wel kan: Niets let je om die gewoon te blijven gebruiken. Er is immers ook gewoon nog een analoog signaal.

Niet dat de kous daarmee af is en dat het puur en alleen om die reden niet geimplementeerd moet worden, maar om er zo'n drama van te gaan maken.....
Leuk dat jullie het niet zo'n probleem vinden. Gelukkig leven we in een vrij land en ik vind het wel heel erg vervelend en maakt het bijna onbruikbaar. Hoe moet ik nu iets in programmeren voor over een week. Door de EPG een week vooruit bladeren is geen pretje om het zacht te zeggen. Wachten met in programmeren tot kort van de voren werkt niet echt, dan vergeet je het. Het is juist om dingen op te nemen wanneer ik er niet ben en/of het anders vergeet.
Ik herhaal mezelf, maar ik zie niet in wat ik met andere providers te maken heb. Repeterend opnemen lijkt me gewoon een onmisbare basisfunctie van een PVR.

Los hiervan lijkt me niet synchroon lopen en haperend afspelen ook niet echt normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:38:
[...]
Los hiervan lijkt me niet synchroon lopen en haperend afspelen ook niet echt normaal...
Gek genoeg kan ik dat hier niet reproduceren, en ik heb de afgelopen week naar aanleiding van de meldingen hier best wel veel getest hiermee, en alles is hier snaarstrak en in sync. Ook Yogoi heeft de melding nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:42:
[...]

Als lijbrandt wat meer informatie zou delen zou bashen idd zeer verwerpelijk zijn. Heb al meerdere malen gebeld en krijg dan altijd hetzelfde domme antwoord: "Ohh, heeft u geen radio ??? kzal het even navragen.....ja, schijnen idd wat probleempjes te zijn, maar er wordt aan gewerkt. Bij sommige werkt het weer, geen idee wanneer het bij u gaat werken !". :?

En de antwoorden op mijn mailtjes kan ik niet aangeven...omdat ik daar nog nooit antwoord op gekregen heb.

Maar mocht het probleem opgelost zijn bij omruiling IPTV box dan zou ik dat graag willen weten. :)

PS: het was trouwens geen poll, maar 10x incapabel anders omschreven 8)
Even voor de goede orde.... de informatie die Lijbrandt kan doorgeven moet komen van GHM, want die levert de Amino's, en is ook verantwoordelijk voor het oplossen van het radioprobleem, waarbij Lijbrandt alleen maar kan doorgeven wat men weet, en dat is niet veel lijkt het. En op wdgo gebieden (waar de streams niet encrypted zijn) zal radio inderdaad gewoon werken, want dat is de essentie van deze bug.

Aangezien men klaarblijkelijk bijna geen meldingen over deze storing heeft binnengekregen heeft deze ook een lage prio gehouden, en men is er achter gekomen dat het een bug is in de firmware van de Amino.
De firmware van de Amino wordt niet geschreven door GHM maar door Amino zelf, dus moet men wachten totdat Amino met een patch uitkomt alvorens men dit probleem kan oplossen.

Omruiling is dan ook niet de oplossing, omdat alle Amino's die op wba netwerken draaien momenteel dit probleem hebben, dus is het echt wachten op een firmware upgrade. Dat eerstelijns support dit beantwoordt als "het is bekend en er wordt aan gewerkt" is dan namelijk niet onwaar, alleen weten zij ook niet wanneer die patch uitkomt.

En ach, ben je incapabel als je informatie die je niet krijgt van je leverancier ook niet doorgeeft? Moet een eerstelijns helpdesk medewerker alle ins en outs weten die er op bitjes en bytjes niveau spelen rond de STB's en zo? Beetje kort door de bocht hoor, want ik weet dat de meeste mensen bij Lijbrandt hun best doen om alle problemen op te lossen binnen hun mogelijkheden. En zeker als je een tweedelijns aan de telefoon krijgt dan communiceert dat ineens een stuk constructiever, omdat die mensen wel diep in de systemen kunnen en zitten. Eerste lijns is meer voor stekkertje eruit, opnieuw opstarten, en andere n00b bekende probleempjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 20:07:
[...]

Even voor de goede orde.... de informatie die Lijbrandt kan doorgeven moet komen van GHM, want die levert de Amino's, en is ook verantwoordelijk voor het oplossen van het radioprobleem, waarbij Lijbrandt alleen maar kan doorgeven wat men weet, en dat is niet veel lijkt het. En op wdgo gebieden (waar de streams niet encrypted zijn) zal radio inderdaad gewoon werken, want dat is de essentie van deze bug.

Aangezien men klaarblijkelijk bijna geen meldingen over deze storing heeft binnengekregen heeft deze ook een lage prio gehouden, en men is er achter gekomen dat het een bug is in de firmware van de Amino.
De firmware van de Amino wordt niet geschreven door GHM maar door Amino zelf, dus moet men wachten totdat Amino met een patch uitkomt alvorens men dit probleem kan oplossen.

Omruiling is dan ook niet de oplossing, omdat alle Amino's die op wba netwerken draaien momenteel dit probleem hebben, dus is het echt wachten op een firmware upgrade. Dat eerstelijns support dit beantwoordt als "het is bekend en er wordt aan gewerkt" is dan namelijk niet onwaar, alleen weten zij ook niet wanneer die patch uitkomt.

En ach, ben je incapabel als je informatie die je niet krijgt van je leverancier ook niet doorgeeft? Moet een eerstelijns helpdesk medewerker alle ins en outs weten die er op bitjes en bytjes niveau spelen rond de STB's en zo? Beetje kort door de bocht hoor, want ik weet dat de meeste mensen bij Lijbrandt hun best doen om alle problemen op te lossen binnen hun mogelijkheden. En zeker als je een tweedelijns aan de telefoon krijgt dan communiceert dat ineens een stuk constructiever, omdat die mensen wel diep in de systemen kunnen en zitten. Eerste lijns is meer voor stekkertje eruit, opnieuw opstarten, en andere n00b bekende probleempjes.
Duidelijk verhaal: Aangezien men klaarblijkelijk bijna geen meldingen over deze storing heeft binnengekregen heeft deze ook een lage prio gehouden, en men is er achter gekomen dat het een bug is in de firmware van de Amino., maar zet deze info op ds site van lijbrandt. Of verstuur een nieuwsbrief aan je klanten, nieuwsbrief kan ook een mailing zijn met andere info ( zoals bijvb upc doet). Op zo 'n manier zou je ook aan klantenbinding kunnen doen. Bijvb elke maand als ik van upc een mail ontvang: uw nieuwe rekening is online, met in die mailing hoop info. weet niet of dit gebeurt... maar lijkt mij een handige marketing 8)

Nu komt de info via jou maar bereik je niet iedereen. O-) (overigens wel top dat je de uitleg geeft ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door baasandre op 19-02-2011 21:43 . Reden: toppie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:42:
[...]

Duidelijk verhaal: Aangezien men klaarblijkelijk bijna geen meldingen over deze storing heeft binnengekregen heeft deze ook een lage prio gehouden, en men is er achter gekomen dat het een bug is in de firmware van de Amino., maar zet deze info op ds site van lijbrandt. Of verstuur een nieuwsbrief aan je klanten, nieuwsbrief kan ook een mailing zijn met andere info ( zoals bijvb upc doet). Op zo 'n manier zou je ook aan klantenbinding kunnen doen. Bijvb elke maand als ik van upc een mail ontvang: uw nieuwe rekening is online, met in die mailing hoop info. weet niet of dit gebeurt... maar lijkt mij een handige marketing 8)

Nu komt de info via jou maar bereik je niet iedereen. O-) (overigens wel top dat je de uitleg geeft ;) )
André vergeet niet dat UPC inmiddels een lange tijd op de markt aanwezig is, daar waar Lijbrandt pas anderhalf jaar geleden is opgericht als nieuw bedrijf.
Als ik de begintijd van UPC en hun support eens terugtover voor de geest dan heb ik met Lijbrandt een deja-vu... want in de begintijd van UPC en internet was het minimaal net zo bar en boos als het nu af en toe is met Lijbrandt.
Geef Lijbrandt nog een paar jaar en dan zijn alle groeistuipen en kinderziektes van een jonge organisatie in een nieuwe markt wel uitgekristalliseerd, zoals ook XMS die fase een paar jaar eerder heeft doorgemaakt.

Tot die tijd kan je handig gebruik maken van de info die ik vanuit mijn directe contacten te horen krijg en waarvan ik denk dat het relevant is het hier te posten, al was het maar om het gebrek aan info vanuit Lijbrandt richting de tweakers met problemen een beetje recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:34:
[...]

André vergeet niet dat UPC inmiddels een lange tijd op de markt aanwezig is, daar waar Lijbrandt pas anderhalf jaar geleden is opgericht als nieuw bedrijf.
Als ik de begintijd van UPC en hun support eens terugtover voor de geest dan heb ik met Lijbrandt een deja-vu... want in de begintijd van UPC en internet was het minimaal net zo bar en boos als het nu af en toe is met Lijbrandt.
Geef Lijbrandt nog een paar jaar en dan zijn alle groeistuipen en kinderziektes van een jonge organisatie in een nieuwe markt wel uitgekristalliseerd, zoals ook XMS die fase een paar jaar eerder heeft doorgemaakt.

Tot die tijd kan je handig gebruik maken van de info die ik vanuit mijn directe contacten te horen krijg en waarvan ik denk dat het relevant is het hier te posten, al was het maar om het gebrek aan info vanuit Lijbrandt richting de tweakers met problemen een beetje recht te trekken.
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Ja het is een nieuw bedrijf, maar het moet ook om zich heen kijken en niet het wiel nog een keer zelf willen uitvinden. Ik vind het een redelijk zwak argument dat de communicatie minder goed mag zijn en dat men zich mag stoten aan dingen waar andere bedrijven zich ook aan gestoten hebben, slechts, omdat het een beginnend bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:49:
[...]
Dat ben ik gedeeltelijk met je eens. Ja het is een nieuw bedrijf, maar het moet ook om zich heen kijken en niet het wiel nog een keer zelf willen uitvinden. Ik vind het een redelijk zwak argument dat de communicatie minder goed mag zijn en dat men zich mag stoten aan dingen waar andere bedrijven zich ook aan gestoten hebben, slechts, omdat het een beginnend bedrijf is.
Tja, ik trek slechts de parallel met UPC 10 jaar geleden, dus als een groot bedrijf als UPC het toen ook niet voor elkaar kreeg om fatsoenlijke support en betrouwbare diensten te leveren, waarom zou dat dan niet mogen gelden voor Lijbrandt?

Daarbij zullen ze diverse wielen moeten uitvinden, omdat het een geheel nieuw medium betreft en zij bovendien afhankelijk zijn van partners als GHM en hun Noorse VoIP provider, om maar te zwijgen van KPN beheer op WBA netwerken en Reggefiber Operations op wdgo netwerken, daar waar grote spelers als UPC en KPN alles in eigen beheer doen en dus alleen maar binnen de organisatie de bal hoeven rond te spelen.

Ik geloof niet dat een nieuw bedrijf in een nieuw marktsegment ineens klip en klaar alle problemen (al dan niet geleerd van conculega's in de markt) kan voorkomen. Sommige zaken houden nu eenmaal een leercurve, en vragen bovendien voldoende menskracht om dit soort -voor ons vanzelfsprekende- zaken ook nog eens te regelen.
Natuurlijk is er niets zo simpel als een berichtje op je website zetten, maar daar moet je dan wel mankracht, prioriteit en opdracht voor hebben....

Ik hoop wel dat ze sneller leren van hun fouten dan UPC destijds, want die kon zich toen ook nog de arrogantie van een grote kabelaar veroorloven, daar waar Lijbrandt uiteraard maar een kaboutertje is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Nicap schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:49:
[...]

@t spike: uiteraard, maar neem aan dat Lijbrandt een marketing afdeling heeft ...duh !!...
Dat blijkt wel duidelijk uit de presentaties die met veel enthousiasme in den lande worden gegeven.
Dan is het naief ( imo) als je je bedrijf start dat marketing niet als een van je main targets staat, oftewel je communicatie, en dat is al simpel te bereiken door info gecomtroleerd op je site te plaatsen.

Quote: Tot die tijd kan je handig gebruik maken van de info die ik vanuit mijn directe contacten te horen krijg en waarvan ik denk dat het relevant is het hier te posten, al was het maar om het gebrek aan info vanuit Lijbrandt richting de tweakers met problemen een beetje recht te trekken, ben overigens nog steeds geen klant van Lijbrandt, wie weet binnenkort een mooi verhaal..... Maar hoe bereik je als bedrijf je klanten.... door info op je website of doen uitgaan van een mailing. Als bedrijf heb je het email adres van je abbonee. Enerzijds het adres van de aanmelding, anderzijds het verstrekte.

Stuipjes ala, xms en upc in begin niet goed |:( , dan ben je toch niet slim als je in dezelfde valkuil trapt door een "lage service te bieden" op backoffice ( bijvb door verkeerde inschatting op sterkte personeel mail afwikkeling om maar iets te noemen). Uiteraard Lijbrandt, Upc/ Xms/ Kpn/ noem maar op, ach overal kom je problemen tegen.

Zelf in het verleden genoeg problemen met upc gehad. Helpdesk via telefoon, netjes verwoord O-) , via onafhankelijke site chelloo, via webcare _/-\o_ (uiteindelijk)
Uiteraard tweakers is daar geen forum voor, maar Lijbrandt heeft een eigen site, upc ook, en daar is wel een werkzame actieve webteam care

Uiteraard een bedrijf moet kunnen groeien, leren van fouten, maar als daar vooraf niet na de concurrent is gekeken, is je strategie niet goed.
Ben je overdonderd door deelname of interresse, is je marktonderzoek niet goed geweest, of staat voor beiden maar een ding centraal... winst ( zoals elk bedrijf betaamt)

Maar veel zo kunnen worden voorkomen door informatie gewoon te delen op hun eigen site, hoe dom kun je zijn :F
Kost je misschien een paar klanten, maar die kun je toch wel missen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
daar waar Lijbrandt uiteraard maar een kaboutertje is.
Ik zou zeggen klein duimpje, waar klein duimpje nog kleiner is dan zijn eigen duim -- vrij nagesproken van een caberetier _/-\o_

lol

[ Voor 1% gewijzigd door baasandre op 19-02-2011 23:11 . Reden: Whahahahaha ook een beetje humor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KarlMarX schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:38:
[...]

Leuk dat jullie het niet zo'n probleem vinden. Gelukkig leven we in een vrij land en ik vind het wel heel erg vervelend en maakt het bijna onbruikbaar. Hoe moet ik nu iets in programmeren voor over een week. Door de EPG een week vooruit bladeren is geen pretje om het zacht te zeggen. Wachten met in programmeren tot kort van de voren werkt niet echt, dan vergeet je het. Het is juist om dingen op te nemen wanneer ik er niet ben en/of het anders vergeet.
Ik herhaal mezelf, maar ik zie niet in wat ik met andere providers te maken heb. Repeterend opnemen lijkt me gewoon een onmisbare basisfunctie van een PVR.
Nogmaals: Ik snap je probleem helemaal (zou het zelf ook super handig vinden als het wel geintroduceerd werd). Maar: Naar wie wil jij toe gaan als Lijbrandt het niet introduceert? Je enige alternatief zal waarschijnlijk sateliet zijn met een deftige (dure) PVR.

Hebben trouwens meer mensen hier gemerkt dat EPG weer van de dvb-c verdwenen is? :(. Hoop dat dit tijdelijk is of vanwege onderhoud om nog het e.e.a. bij te stellen. En dat EPG wel iets is wat echt een structurele 'blijver' zal zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:12:
Hebben trouwens meer mensen hier gemerkt dat EPG weer van de dvb-c verdwenen is? :(. Hoop dat dit tijdelijk is of vanwege onderhoud om nog het e.e.a. bij te stellen. En dat EPG wel iets is wat echt een structurele 'blijver' zal zijn.....
Zojuist even gecheckt... maar hier zit de EPG er nog gewoon in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:09:
[...]

@t spike: uiteraard, maar neem aan dat Lijbrandt een marketing afdeling heeft ...duh !!...
Dat blijkt wel duidelijk uit de presentaties die met veel enthousiasme in den lande worden gegeven.
Dan is het naief ( imo) als je je bedrijf start dat marketing niet als een van je main targets staat, oftewel je communicatie, en dat is al simpel te bereiken door info gecomtroleerd op je site te plaatsen.
Geen idee wat Lijbrandt allemaal wel en niet heeft, ik ken alleen de directeur en een paar sales en tech mensen persoonlijk, maar ik gok dat het qua personele bezetting echt minimaal is.

Dat is dan ook de grote manco tussen een vergelijk met UPC 10 jaar geleden en Lijbrandt nu... de mankracht, want daar waar UPC toen al een megagroot bedrijf was, praten we waarschijnlijk voor Lijbrandt over een man of 20 gok ik... en dat is met alles wat nog moet worden gedaan en geregeld uiteraard erg mager.
Communicatie en PR lijken dan niet de hoogste prio te hebben, en gaat opleveren (om uiteindelijk inkomsten te genereren) de hoogste prio te krijgen, samen met het verkopen van abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier geeft de TV overal "geen programma informatie" aan en ook op m'n "tvheadend" oplossing wordt er geen EPG service info meer gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:40:
[...]

Geen idee wat Lijbrandt allemaal wel en niet heeft, ik ken alleen de directeur en een paar sales en tech mensen persoonlijk, maar ik gok dat het qua personele bezetting echt minimaal is.

Dat is dan ook de grote manco tussen een vergelijk met UPC 10 jaar geleden en Lijbrandt nu... de mankracht, want daar waar UPC toen al een megagroot bedrijf was, praten we waarschijnlijk voor Lijbrandt over een man of 20 gok ik... en dat is met alles wat nog moet worden gedaan en geregeld uiteraard erg mager.
Communicatie en PR lijken dan niet de hoogste prio te hebben, en gaat opleveren (om uiteindelijk inkomsten te genereren) de hoogste prio te krijgen, samen met het verkopen van abo's.
Ha ! In een keer goed gegokt ( aplaus voor mijzelf, en weer met de beentjes op de vloer), was ook niet zo moelijk om dat te ontleden dat het een klein groeiend bedrijf is.

Ben ik meteen een boerenlul, en heb nergens meer verstand van }:O .
Zal niet vragen om het business plan, aanloopkosten investeringen, tipgeld voor mij :9~
Maar non communicatie is dodelijk, investeren is een must ( uiteraard afhankelijk van je krediet), maar als je wil groeien, is communicatie/ informatie een must om goodwill te kweken ( en verwijs uiteraard je telefoonteam/ webteam als eerste op die info).

Daarnaast 20 man, misschien een paar uitzendkrachten, om tijdelijk niet beantwoorde zaken op te pakken en eventueel groeiwinst te realiseren..., ach zal niet moeilijk doen... voor de Balkende norm stap ik naar jullie over, sky is the limit, ...... zal in ieder geval een mooie vakantie hebben _/-\o_ ... just kiddin. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
oftewel hopelijk wordt de communicatie opgepakt en kijken ze hier mee om de schrijnende * zaken op te pakken ( en schrijnend is uiteraard de bottlenecks/ irritatiegevallen, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:58:
oftewel hopelijk wordt de communicatie opgepakt en kijken ze hier mee om de schrijnende * zaken op te pakken ( en schrijnend is uiteraard de bottlenecks/ irritatiegevallen, etc.)
Als je alles in perspectief zet, en het aantal opgeleverde aansluitingen afzet tegen het aantal klagers hier, dan zou je kunnen denken dat het aantal problemen in de marge valt.
Maar eerlijk is braaf, niet iedere tweaker is een Lijbrandtklant en andersom ook niet, en mensen waarbij het gewoon goed werkt (volgens hun begrip van wat goed is uiteraard) zullen ook niet klagen.

Maar ik weet dat ze nog steeds vacatures hebben bij Lijbrandt en Reggefiber, dus stuur je CV eens op, toptalent mag een beetje geld kosten toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:09:
[...]

Als je alles in perspectief zet, en het aantal opgeleverde aansluitingen afzet tegen het aantal klagers hier, dan zou je kunnen denken dat het aantal problemen in de marge valt.
Maar eerlijk is braaf, niet iedere tweaker is een Lijbrandtklant en andersom ook niet, en mensen waarbij het gewoon goed werkt (volgens hun begrip van wat goed is uiteraard) zullen ook niet klagen.

Maar ik weet dat ze nog steeds vacatures hebben bij Lijbrandt en Reggefiber, dus stuur je CV eens op, toptalent mag een beetje geld kosten toch? :P
Mwahahaha, daar ligt mijn talent niet eens. hahahaha.... zou eerder zeggen dat ze jou een baan moeten aanbieden, of dat je de directie moet kietelen.
Bijvb de webteam dienst verzorgt op tweakers.net/ kassa/ verdere shit, spokeman voor lijbrandt

Op de hoogte van, verzorger van.... euh putje voor,,,,
Maar hee, geen maandkosten, dit abbo voor euro... en doe jij dit....

Meer een job voor u ! Jawel, geloof me, jij hebt de capaciteiten, de info en de juiste kanalen, ga ervoor !!!

Hahahahaha, denk wel dat je me begrijpt, indien je de juiste kanalen hebt, kun je het ook wel duidelijk maken ondanks dat het je job niet is ( maar ook daar kun je winst voor je zelf uit weg trekken, hoe commercieel ben jezelf...)

Het aantal negatief is hier bekend, maar mijn lijbrandt niet inzien... problemen bellen buitenland, probleem aminoi, tja hier bekend, de overigen.....
Klagen is altijd makkelijker dan promoten, maar ook dat kan je als bedrijf zelf in de hand houden door zelf actief te zijn.

En zie dit topic of de eigen website op dat gebied. daar is veel winst te halen

Verstuur ik mijn cv, heb mijn twijfels, mijn laatste was:
YouTube: Herman - I'm a dancer

zie reden edit ( hopelijk geen afbreuk aan bovenstaande) :)

[ Voor 1% gewijzigd door baasandre op 20-02-2011 00:47 . Reden: wederom toch wat humor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:39:
[...]

Mwahahaha, daar ligt mijn talent niet eens. hahahaha.... zou eerder zeggen dat ze jou een baan moeten aanbieden, of dat je de directie moet kietelen.
Bijvb de webteam dienst verzorgt op tweakers.net/ kassa/ verdere shit, spokeman voor lijbrandt

Op de hoogte van, verzorger van.... euh putje voor,,,,
Maar hee, geen maandkosten, dit abbo voor euro... en doe jij dit....

Meer een job voor u ! Jawel, geloof me, jij hebt de capaciteiten, de info en de juiste kanalen, ga ervoor !!!
Ondanks dat de mensen van Lijbrandt mij absoluut waarderen (in wat voor vorm van compensatie en dankbaarheid dan ook) ben en blijf ik in eerste instantie gewoon klant, en kan me ook absoluut vinden in klachten over de vele knulligheden en gebrekjes die de diensten nog herbergen.
Maar ondanks alles wat er fout ga zie ik wel dat deze club verfrissend en nieuw probeert te worden op een markt die weer zo makkelijk kan worden gedomineert door grote clubs als KPN, en als ik ter voorkoming hiervan daar een positieve bijdrage aan kan leveren (zij het onbezoldigd) dan is mij dat heel veel waard.
Groeien, vallen en opstaan kost tijd, en het lijkt wel of in een wereld waar alles steeds sneller gaat (al was het maar internet), dat ouderwets geduld af en toe ver te zoeken is.
Misschien is het wel mijn leeftijd die dit soort gepruts weet te relativeren omdat ik weet dat zelfs in een snelle wereld mensen gewoon tijd moeten krijgen om te leren.

En, ja Andre, ik herken alle niet werkende zaken stuk voor stuk, en ik weet dat men er keihard aan werkt om het werkend te krijgen, maar dat er ook maar 40 uur in een week passen.

Die (een) baan is mij overigens al een tijdje geleden aangeboden, niet door Lijbrandt maar door het mammabedrijf ;)
En eerlijk is braaf.... wij zijn hierover nog niet uitgesproken :)

Ik geloof niet dat ik mijn dagen zou kunnen slijten als webteam hier op tweakers, want dan zou ik teveel van mijn huidige vrijheid inleveren, maar een job in glasvezelland hou ik zeker open, al was het maar dat ik op een leeftijd ben waarop je niet elke week meer van baan verandert ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:50:
[...]

Maar ondanks alles wat er fout ga zie ik wel dat deze club verfrissend en nieuw probeert te worden op een markt die weer zo makkelijk kan worden gedomineert door grote clubs als KPN, en als ik ter voorkoming hiervan daar een positieve bijdrage aan kan leveren (zij het onbezoldigd) dan is mij dat heel veel waard.
Groeien, vallen en opstaan kost tijd, en het lijkt wel of in een wereld waar alles steeds sneller gaat (al was het maar internet), dat ouderwets geduld af en toe ver te zoeken is.
Misschien is het wel mijn leeftijd die dit soort gepruts weet te relativeren omdat ik weet dat zelfs in een snelle wereld mensen gewoon tijd moeten krijgen om te leren.
Mooi verwoord. I couldn't agree more! Overigens: Ik vraag me wel eens af of ik ondanks m'n relatief jonge leeftijd (32... of dankzij?) de enige ben voor wie deze snelle prestatiemaatschappij soms wel eens iets té snel gaat?....
Ik geloof niet dat ik mijn dagen zou kunnen slijten als webteam hier op tweakers, want dan zou ik teveel van mijn huidige vrijheid inleveren, maar een job in glasvezelland hou ik zeker open, al was het maar dat ik op een leeftijd ben waarop je niet elke week meer van baan verandert ;)
Haha, ik ben ook nog steeds druk bezig m'n ogen op te houden qua jobs..... Ben absoluut geen jobhopper (zie ook wat ik in m'n vorige alinea schreef). Ik heb zelfs een enorme trap nodig (of een overname) om aan iets niews te beginnen. Maar weet wel dat ik de eerste mogelijkheid zou aangrijpen om in dit 'wereldje' aan een baan te beginnen... liefst technisch / in de netwerk- of systeembeheerhoek. O-) Jammer dat Reggefiber en Lijbrandt zo ver uit de buurt van Almere zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Hahaha, een bijbaan met hart onder de riem, voor je in spe

Back to reality:
gewoon de vinger op de zere plek, communicatie sucks
Sorry welke... communicatie ?

Zoals ik in het verleden tegen de topic starter zei: misschien wat leuks met het bedrijf te regelen

Nu zeg ik laat maar... moeite kennelijk niet waard.

In afwachting van mijn storie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:13:
gewoon de vinger op de zere plek, communicatie sucks
Sorry welke... communicatie ?
Dat schijnt de makke te zijn van de meeste bedrijven die communicatie verkopen als hun core business André.... er is niet voor niets een Youp van 't Hek die een grote telecomboer even op zijn nummer zet, omdat communicatie klaarblijkelijk niet werkt. En da's een club die vele malen groter is als garnaaltje Lijbrandt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:10:
[...]

Mooi verwoord. I couldn't agree more! Overigens: Ik vraag me wel eens af of ik ondanks m'n relatief jonge leeftijd (32... of dankzij?) de enige ben voor wie deze snelle prestatiemaatschappij soms wel eens iets té snel gaat?....

[...]

Haha, ik ben ook nog steeds druk bezig m'n ogen op te houden qua jobs..... Ben absoluut geen jobhopper (zie ook wat ik in m'n vorige alinea schreef). Ik heb zelfs een enorme trap nodig (of een overname) om aan iets niews te beginnen. Maar weet wel dat ik de eerste mogelijkheid zou aangrijpen om in dit 'wereldje' aan een baan te beginnen... liefst technisch / in de netwerk- of systeembeheerhoek. O-) Jammer dat Reggefiber en Lijbrandt zo ver uit de buurt van Almere zitten :).
Ach, troost je eymey, ik ben pas de magische 50 gepasseerd, ben en passant gelijk getracteerd op een medische tegenslag, die ik 50 jaar lang niet heb gehad, maar neem van mij aan dat tijd erg relatief wordt naar mate je ouder wordt.
De kunst is om in die (voor je gevoel steeds sneller verlopende) tijd het beste uit jezelf te halen, wat de rest van de wereld ook van je verwacht.
De huidige jeugd is erg van "ik wil het en ik wil het nu, of gisteren", en ondanks dat de techniek die wens voor een groot deel kan laten uitkomen, blijven er gewoon 24 uur in een dag zitten en 7 dagen in een week.

En ach, Hillegom ligt virtueel op je voordeurmat, want met de huidige snelle internetverbindingen is ook systeembeheer iets wat je vanaf je keukentafel kan doen..... Het is het dogma van "naar je werk gaan" wat mensen nog parten speelt hierin.

Ergo, met een 100/100 verbinding zou ik die 36 km tussen mijn woonhuis en Hillegom op elke manier kunnen dichten omdat ik niet fysiek spijkers in hout moet slaan op locatie om een goeie job te kunnen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 00:50:
[...]Maar ondanks alles wat er fout ga zie ik wel dat deze club verfrissend en nieuw probeert te worden op een markt die weer zo makkelijk kan worden gedomineert door grote clubs als KPN, en als ik ter voorkoming hiervan daar een positieve bijdrage aan kan leveren (zij het onbezoldigd) dan is mij dat heel veel waard.
Dat zogenaamde verfrissende is exact de reden waarom ik i.p.v. KPN voor Lijbrandt heb gekozen. Na 4 maanden ben ik er achter dat er tussen KPN en Lijbrandt eigelijk maar 1 groot verschil zit, en dat is dat een instituut als KPN WEL adequaat kan reageren op calamiteiten. Bij beide providers is Communicatie en PR gewoon huilen met de pet op, en ligt de prio simpelweg bij het verkopen van abo's.
Tevens lijkt het me dat KPN met hun volume meer dwang kan uitoefen op toeleveranciers van settopboxen om per direct met een update te komen.
Al met al is Lijbrandt tot nu toe niet het onderscheidende klantvriendelijk bedrijf geweest waar ik op gehoopt had. Ik hoop oprecht dat ze gaan veranderen want voor een nieuwe verfrissende speler is altijd plaats, en als ze sympathiek zijn ziet iedereen wel eens een foutje door de vingers.

Lijbrandt samenvattend: WEL het negatieve van KPN, NIET het positieve van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:38:
[...]Dat schijnt de makke te zijn van de meeste bedrijven die communicatie verkopen als hun core business André.... er is niet voor niets een Youp van 't Hek die een grote telecomboer even op zijn nummer zet, omdat communicatie klaarblijkelijk niet werkt. En da's een club die vele malen groter is als garnaaltje Lijbrandt ;)
Dom en kansloos als je daar als garnaaltje niet probeert onderscheidend in te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:50:
[...]

Dat zogenaamde verfrissende is exact de reden waarom ik i.p.v. KPN voor Lijbrandt heb gekozen. Na 4 maanden ben ik er achter dat er tussen KPN en Lijbrandt eigelijk maar 1 groot verschil zit, en dat is dat een instituut als KPN adequaat kan reageren op calamiteiten. Bij beide providers is Communicatie en PR gewoon huilen met de pet op, en ligt de prio simpelweg bij het verkopen van abo's.
Tevens lijkt het me dat KPN met hun volume meer dwang kan uitoefen op toeleveranciers van settopboxen om per direct met een update te komen.
Al met al is Lijbrandt tot nu toe niet het onderscheidende klantvriendelijk bedrijf geweest waar ik op gehoopt had. Ik hoop oprecht dat ze gaan veranderen want voor een nieuwe verfrissende speler is altijd plaats, en als ze sympathiek zijn ziet iedereen wel eens een foutje door de vingers.

Lijbrandt samenvattend: WEL het negatieve van KPN, NIET het positieve van KPN.
Sorry, maar op dat van de "settopboxen met KPN" moet ik toch ff reageren. Als je ooit Interactieve TV van KPN hebt gehad (via ADSL danwel Glasvezel) dan zou je die opmerking nooit gemaakt hebben. De dienst van KPN heeft, zeker in het begin maar ook nog tot aan vorig jaar, met ontzettend iritante gebreken en problemen gekampt. Sommigen daarvan hebben ook wel een half jaar tot een jaar gekost om op te lossen. En ik kan het weten, kom er vandaan.

En tsja, voor nieuwe verfrissende providers is natuurlijk altijd plaats. Feit blijft wel dat tot nu toe nog geen enkele nieuwe provider heeft durven toetreden met eeen EIGEN, unieke, TV dienst. Allen (Lijbrandt, Tweak R+, KickXL, XMS, Concepts, Solcon) bieden dezelfde TV dienst van Glashart Media aan. Dus ook met precies dezelfde gebreken (met als verschil dat Lijbrandt als eerste ook nog te maken krijgt met Glashart Media via KPN netwerken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:03:
[...]

Dom en kansloos als je daar als garnaaltje niet probeert onderscheidend in te zijn :(
Grote verschil is uiteraard dat men bij KPN gewoon een blik mensen kan opentrekken om dit te bewerkstelligen, daar waar men bij Lijbrandt waarschijnlijk met heel weinig mensen hetzelfde moet gaan doen. Ik gok dat heel veel communicatieproblemen simpelweg komen door gebrek aan handjes.

Onderscheidend zijn is uiteraard wat je in de markt houdt, maar het betekent ook dat je die onderscheiding zelf zal moeten ontwikkelen en hiervoor ook de manpower moet hebben.
Ik denk dat indien Lijbrandt 200 euro in de maand zou kunnen rekenen voor een FttH aansluiting/klant men makkelijker extra mensen zou kunnen betalen, maar omdat Nederlanders nu eenmaal ook nog eens voor het laagste bedrag het allerbeste eisen zal men met flinterdunne marges hun diensten moeten aanbieden.

Ik durf wel te gokken dat indien Lijbrandt de tijd krijgt om problemen op te lossen, ze over een paar jaar een formidabele concurrent kunnen zijn voor providers die dit 10 jaar geleden via koper ook hebben moeten waarmaken... de leercurve is gelijk, alleen hebben de koperboeren een jaar of 10-15 voorsprong in die ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:43:
[...]
En tsja, voor nieuwe verfrissende providers is natuurlijk altijd plaats. Feit blijft wel dat tot nu toe nog geen enkele nieuwe provider heeft durven toetreden met eeen EIGEN, unieke, TV dienst. Allen (Lijbrandt, Tweak R+, KickXL, XMS, Concepts, Solcon) bieden dezelfde TV dienst van Glashart Media aan. Dus ook met precies dezelfde gebreken (met als verschil dat Lijbrandt als eerste ook nog te maken krijgt met Glashart Media via KPN netwerken).
Je slaat hiermee de spijker recht op zijn knar.
Van alle providers op glasvezel is het zo dat de ene helft TV diensten levert ingekocht bij KPN en de andere helft van GHM.
Dit betekent dus in de praktijk inderdaad dat indien KPN of GHM een storing hebben, alle onderliggende providers deze storing ook hebben, omdat men nu eenmaal niet het geld heeft om alle diensten in eigen keuken aan te maken en te leveren.

Daarbij inderdaad de uitdaging op WBA netwerken voor Lijbrandt qua doorgifte van GHM streams, waarbij ik de schuld toch bij KPN leg, al was het maar omdat in mijn optiek een operator van een open glasvezelnetwerk moet zorgdragen voor een transparante doorgifte van diensten van de providers op dat netwerk.

Mooie analogie in deze is ons spoorwegnetwerk, waarop behalve de NS meerdere treinoperators rijden.
Als er echter een wissel of seinstoring is dan leiden alle treinoperators eronder, en is er slechts een partij die hiervoor verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Mooie analogie in deze is ons spoorwegnetwerk, waarop behalve de NS meerdere treinoperators rijden.
Als er echter een wissel of seinstoring is dan leiden alle treinoperators eronder, en is er slechts een partij die hiervoor verantwoordelijk is.
En wie wordt aangesproken op die vertraging, met wie worden prestatieafspraken gemaakt, wie wordt aangesproken op de communicatie aangaande vertragingen, bij wie kunnen consumenten bij substantiële vertraging (een deel van) de prijs van hun treinkaartje terugvorderen?
Niet Prorail, maar de NS!

Ik heb als techneut alle begrip voor uitdagingen waarvoor men zich in de aanloopperiode gesteld ziet, maar als consument heb ik daar in wezen niets mee te maken (en zo zit ook ons consumentenrecht in elkaar).
Ik heb een overeenkomst met de dienstverlener en hoe (of bij wie) deze z'n zaakjes regelt is voor mij niet van belang. Ik kan de dienstverlener aanspreken op het niet of gebrekkig leveren van de dienst zoals deze is overeengekomen, inclusief de daarbij (door de dienstverlener) gewekte verwachtingen.

Waarbij het ENORM zou helpen wanneer de meest basale communicatie (nl antwoord geven op gestelde vragen) enigszins op orde is. Het is echt van de zotte dat je geen reakties krijgt op emails, dat er met enige bombarie een webcare team op poten wordt gezet dat slechts 2 keer in de maand reageert, dat in facturen wordt verwezen naar belkosten-overzichten die helemaal niet bestaan.
En ook dat op de website van glashart staat dat pas in het derde kwartaal gestart wordt met graafwerkzaamheden bij mij in de straat, terwijl afgelopen vrijdag de Genexis is afgemonteerd.

Mensen kunnen best begrip opbrengen voor aanloopproblemen, maar wees dan wel oprecht in je communicatie (zie bijvoorbeeld het in eerste instantie onder-de-pet-houden-gedrag t.a.v. de KPN streams op WBA).

Blijkbaar is men écht het wiel opnieuw aan het uitvinden en is er niets geleerd van de beeldvorming t.a.v. bijvoorbeeld UPC.
Één tip: probeer iemand van de M&C-afdeling van xs4all te strikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999

Asphyxion

I am, therefor I think

EPG is overigens bij mij ook verdwenen (DVB-C in Berkel).

[ Voor 22% gewijzigd door Asphyxion op 20-02-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asphyxion schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:03:
EPG is overigens bij mij ook verdwenen (DVB-C in Berkel).
Klopt... hier nu ook, dus heb ik gisteren wellicht naar een cache zitten kijken op mijn PC, toen eymey het meldde.
Pagina: 1 ... 7 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.