Het werkt :-)
[ Voor 85% gewijzigd door SirMemeAlot op 19-07-2012 11:49 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 85% gewijzigd door SirMemeAlot op 19-07-2012 11:49 ]
4.5~5MB/s. Heb 50/50 bij Lijbrandt, dus lijkt redelijk te kloppen. Volgens mij loopt binnen het Lijbrandt netwerk alles wel OK, naar de buitenwereld toe beginnen de problemen.SirMemeAlot schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:13:
Heb in de gaten waarom het niet werk, foutje in IP adres, dit is mn oude.
ftp://188.142.24.166
Dit zou moeten werken, sorry jongens.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Anoniem: 466894
Anoniem: 225757
1
2
3
4
5
6
7
| eth1 3d 20h 24m 3s 30:46:9A:3E:##:## IPv4: 188.142.##.##/24 RX: 3.62 GB (225356572 Pkts.) TX: 422.01 MB (228501955 Pkts.) |
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 225757 op 19-07-2012 12:38 ]
Denan,denan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:36:
Zoals webcare hierboven al aangaf is het probleem in onderzoek maar in de monitoring is niets vreemds te zien, ook niet afgezet op historisch verkeer/connecties.
Anoniem: 225757
1) Lees je eens in in dit topicabc279 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:33:
[...]
Denan,
In je Disclaimer geef je zelf al aan niet bij Lijbrandt of XMS te werken. Waarom zou ik jou dan mijn gegevens sturen?
Klinkt een beetje vreemd.....
Lees de 2e zinabc279 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:33:
In je Disclaimer geef je zelf al aan niet bij Lijbrandt of XMS te werken. Waarom zou ik jou dan mijn gegevens sturen?
Klinkt een beetje vreemd.....
Toch heeft hij een punt.Anoniem: 225757 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:38:
[...]
1) Lees je eens in in dit topic
2) Als je het niet vertrouwt, dan doe je het toch niet?
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Nope, zie disclaimer. Ik werk bij ITNS (een leverancier van LBT / XMS / etc). Normaliter zou ik het via webcare van een ISP laten vragen maar aangezien er teveel 'vage' klachten spelen willen we snel doorpakken op een verdere analyse.Koffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:43:
[...]
Toch heeft hij een punt.
Ik ken denan ook niet, en moest ook even zoeken hoe het nu zit.
Voor zover ik weet werkt denan bij XMS, maar hoe moet een ander dat weten.
Geef dan een mailadres op welke voor iedereen betrouwbaar klinkt.
[ Voor 15% gewijzigd door denan op 19-07-2012 12:47 ]
Daar heb je ook wel weer een punt. Laat anders de mensen die aan het bovenstaande profiel voldoen een DM sturen, dan stuur ik een reactie met een direct mailadres binnen de organisatie terug. Dat zou inderdaad netter zijn. Ik pas bovenstaande verzoek even aan.Koffie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:48:
Dat snap ik, maar dan nog vind ik het eigenlijk te ver gaan om DM te gebruiken voor het verzamelen van NAW gegevens. Ik zie liever dat je een zakelijk mailadres communiceert.
[ Voor 9% gewijzigd door denan op 19-07-2012 14:14 ]
Heel groot, gezien mijn upload nu weer normaal is, waar het gister 5mbps was.denan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:19:
de kans is btw groot dat hiermee de snelheids klachten ook verholpen zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Shorteh op 19-07-2012 14:26 ]
[ Voor 5% gewijzigd door bd-casemod op 19-07-2012 14:26 ]
Hardware issue, er zijn engineers onderweg naar nikhef en in de tussentijd gebruikt men andere routes. Detectie duurde langer dan normaal doordat er nog een ander issue in een ander domein speelde dat ook impact had. Hierdoor viel dit niet op in de monitoring.bd-casemod schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:26:
Ziet er goed uit:
[afbeelding]
mag ik vragen wat de oorzaak nou was? routeringskwestie/overbelasting/dhcp troubles?
mag anders ook in DM
Oh gezellig, wist niet dat bij onze buren mijn isp zat =)denan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:31:
[...]
Hardware issue, er zijn engineers onderweg naar nikhef en in de tussentijd gebruikt men andere routes. Detectie duurde langer dan normaal doordat er nog een ander issue in een ander domein speelde dat ook impact had. Hierdoor viel dit niet op in de monitoring.
Mocht de engineer niet op tijd klaar zijn voor de piek (17:30 -> 22:00) zijn er extra routes en capaciteit voorhanden op andere locaties.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Anoniem: 461459
Laten we hopen dat het lek boven is en mijn router nu op spanning kan blijven.Willem2 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:41:
Draait allemaal weer super!
Bevestigt bij dezeLijbrandt_Desk schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:15:
Het een en ander is aangepast in het systeem. Wij hopen dat hiermee de problemen zijn verholpen met de wegvallende verbinding. Kunnen jullie dit bevestigen?- Fleur
Hoe weet je dat?Anoniem: 461459 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:08:
[...]
Ik heb toch sterk de indruk dat de betrokken organisaties hun incident- en problemmanagement niet goed op orde hebben. Het duurt veel te lang aleer een incident door iemand met juiste kennis van zaken, wordt opgepakt.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Volgens mij is dit probleem niet specifiek voor onze settopbox, want voor deze 'storing' staat een melding op de website van Lijbrandt op de support pagina. Hetzelfde euvel staat hier namelijk omschreven; het niet meer opstarten van de STB uit standby..Er wordt hard gewerkt om het probleem met de wegvallende internetverbinding te herstellen.
Voor het probleem dat je omschrijft met de settopbox, is het slim om uit te zoeken waar de oorzaak van dit probleem zit. Stuurt even je adresgegevens via DM en wat je zelf al hebt getest om het probleem te verhelpen. - Fleur
Anoniem: 384974
Fleur om 15.45 uur vloog bij mij de verbinding er weer uit. Dus niet opgelost lijkt me.Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:15:
Het een en ander is aangepast in het systeem. Wij hopen dat hiermee de problemen zijn verholpen met de wegvallende verbinding. Kunnen jullie dit bevestigen?- Fleur
Men is nu op locatie bezig om de defecte hardware te vervangen, het kan zijn dat daardoor kortstondig de verbinding dipt bij het terugrouteren van het verkeer. Webcare zal hier iets melden als het afgerond is.Anoniem: 384974 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:48:
[...]
Fleur om 15.45 uur vloog bij mij de verbinding er weer uit. Dus niet opgelost lijkt me.
Anoniem: 466894
Anoniem: 461459
Ik heb niet gezegd dat ik het weet, maar gebruikte de woorden heb de indruk.
[ Voor 13% gewijzigd door plaster op 19-07-2012 19:14 ]
op marktplaats koop je zo'n tuner voor een paar tientjes, als je zoekt op humax (merk) en dvb-c kom je de aanbiedingen vanzelf tegen...plaster schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:33:
Mijn ouders hebben het analoge pakket met de mogelijkheid dat je digitaal kan kijken wanneer je tv een DVB-C tuner heeft.
Helaas zit deze tuner niet in de twee jaar oude Sony ,wel een DVB-T maar goed daar hebben we niets aan.
Kan ik deze DVB-C tner ook los kopen en zou dan graag wat tips lezen.
Zou ik ook de oude tuner van UPC er tussen kunnen zetten?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Anoniem: 423560
heb je een scanner ? scan dan je handtekening onder een e-mail naar orderdesk@lijbrandt.nl met je wijziging vermeld. Moet alles ook goed komenradial schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:33:
@webcare
Ik wou mijn abonnement wijzigen van compleet 50 naar Klaar voor de Toekomst 50 (€45,00+€5,50), alleen via wijzigen via mijn Lijbrandt lukt niet,
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. etc.
Kunnen jullie dit voor mij wijzigen of in elk geval de foutmelding in mijn Lijbrandt oplossen.
Of een fototoestelAnoniem: 423560 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:42:
[...]
heb je een scanner ? scan dan je handtekening onder een e-mail naar orderdesk@lijbrandt.nl met je wijziging vermeld. Moet alles ook goed komen
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Ik zal doorgeven dat dit in Mijn Lijbrandt bij jou niet werkt. Voor nu adviseer ik je om de wijziging per brief of e-mail (met ingescande handtekening) door te geven aan onze orderdesk. Het e-mailadres is orderdesk@lijbrandt.nl. -Fleurradial schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:33:
@webcare
Ik wou mijn abonnement wijzigen van compleet 50 naar Klaar voor de Toekomst 50 (€45,00+€5,50), alleen via wijzigen via mijn Lijbrandt lukt niet,
Er trad een fout op in de aanvraag naar de server. etc.
Kunnen jullie dit voor mij wijzigen of in elk geval de foutmelding in mijn Lijbrandt oplossen.
Hoi,Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:22:
[...]
Ik zal doorgeven dat dit in Mijn Lijbrandt bij jou niet werkt. Voor nu adviseer ik je om de wijziging per brief of e-mail (met ingescande handtekening) door te geven aan onze orderdesk. Het e-mailadres is orderdesk@lijbrandt.nl. -Fleur
Je DM mogelijkheid staat niet aan volgens mij. Ik heb 2 niet-HD kastjes liggenplaster schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:27:
@ cezi, Barre73, datadevil, Nicap en DRuw super bedankt voor jullie inbreng.
Data Devil , ik zal eens rondkijken hier in de buurt maar welke jij Humaxen jij in de aanbieding hebt ontvang ik daar ook HD mee? ..en een prijsje inc verzending?Mag ook pm.
gr
Erik
Anoniem: 97063
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 97063 op 20-07-2012 22:34 ]
Anoniem: 97063
[ Voor 53% gewijzigd door Koffie op 21-07-2012 12:10 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 21-07-2012 14:28 ]
ik kan prima bellen, en gebeld worden..Anoniem: 97063 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:53:
Je kan wel gebeld worden maar zelf bellen lukt niet. Probeer maar eens.
Bellen naar support werkt overigens wel.
[ Voor 56% gewijzigd door Tricq op 21-07-2012 22:23 ]
speedtest geeft nogal eens wisselende resultaten. zo is de lijn synchroon waardoor up/down verschil er nauwelijks kan zijn.Tricq schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:09:
[afbeelding]
Met het 100mbps pakket. Mag ik aannemen dat het door de kabels komt die ik heb gelegd?
[ Voor 6% gewijzigd door JJ Le Funk op 21-07-2012 22:24 ]
~
Gebruik de zoek functie eens voor de grapVesper64 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:07:
En waarom is de DHCP lease zo ontzettend kort (30 minuten)?
Daar staat bij mijn weten geen (valide) uitleg in hoor?
Er is namelijk al meerdere malen uitgelegd waarom de lease maar 30 minuten sKoffie schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:12:
[...]
Daar staat bij mijn weten geen (valide) uitleg in hoor?
Same here (1325).Dirkmans schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:25:
De EPG data op de DVB-C is de laatste tijd erg brak, 't werkt vaker niet dan wel. (pc: 2652)
Op dit moment is alles weg, soms doen alleen de eerste 10 zenders het.
Anderen ook last van?
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
[ Voor 6% gewijzigd door born2tweak op 23-07-2012 08:22 ]
Vandaag kreeg ik een brief van Lijbrandt dat door diverse oorzaken de oplevering van klanten in de wijk Noorderplassen-west te Almere is vertraagd. Men verwacht in Augustus te beginnen met het activeren van de abonnementen en dit uiterlijk begin september te gaan afronden!mdvries schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:10:
[...]
Dan geld voor jou hetzelfde als voor mij waarschijnlijk. Bij mij staat ook dat de netwerkleverancier de order heeft geaccepteerd maar voorlopig dus wachten totdat ze die CATV vezel en bijbehorende apparatuur werkend hebben in de wijkcentrale.
GHM geeft aan dat er bij hun geen problemen bekend zijn vandaar dat ik een melding naar de netwerkbeheerder hebben gemaakt. Zodra er een reactie komt zullen wij dat hier kenbaar maken.eymey schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:34:
Same here (1325).
Misschien dat het webteam hier eens naar kan laten kijken? Het gaat dus om de DVB-C EPG data. Het is echt een beetje random voor welke zenders de EPG data wel of niet beschikbaar is en/of klopt. Voor 3fm (waar ik vast dingen van opneem) doet het bv. al een paar weken niet
Dirkmans schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:25:
De EPG data op de DVB-C is de laatste tijd erg brak, 't werkt vaker niet dan wel. (pc: 2652)
Op dit moment is alles weg, soms doen alleen de eerste 10 zenders het.
Anderen ook last van?
Anoniem: 225757 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:55:
yep, in Dordrecht ook al een week of 2.
Ook voor jullie heb ik een melding gemaakt bij de netwerkbeheerder. Het is helaas niet bekend waardoor de probleem wordt veroorzaakt, we houden de meldingen in de gaten. -RubenKoffie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:42:
@Lijbrandt_Desk de EPG van DisneyXD klopt weer niet.
Werkelijkheid (komt overeen met de website):
08:15 pair of kings
08:35 Zeke & Luther
08:57 Fort Boyard
EPG:
08:05 - 08:50 Zeke & Luther
08:50 - 09:15 Fort Boyard
Ik heb nu al enkele keren data en tijdstippen over de niet kloppende EPG gegeven, is er al een idee waar het nu vandaan komt?
[ Voor 49% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 23-07-2012 11:06 ]
Ik heb onze collega's gevraagd de correctie op de eerstvolgende factuur toe te passen, excuses voor de foutieve factuur.born2tweak schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:07:
@Lijbrandt_desk, ik zie een fout in m'n eerste factuur. (7038EP/13, factuur juni)
Ik heb op de factuur een post van 50,50 voor de monteur. Deze was in de eerste plaats al gratis, maar in de tweede plaats: ik heb deze afgezegd. Ik heb dit hier volgens mij in 't topic doorgegeven, maar ook aan de telefoon een keer en ook aan de dame die voor een afspraak belde om de monteur in te plannen. Er is dus geen monteur geweest, maar wel de rekening. Verder lijkt de rekening netjes te kloppen.
Door de grote hoeveelheid aan reacties zijn wij helaas snel door onze voorraad routers heen gegaan, op dit moment is de voorraad aangevuld en worden de routers binnen 1 week geleverd aan de klanten dit hier nog op wachten. Mocht je eind deze week de router nog niet hebben ontvangen dan horen wij dit graag. -Rubenborn2tweak schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:07:
Edit: en nog een tweede vraag: wanneer kan ik de draadloze router verwachten?
Dit is niet mogelijk, je kan niet inloggen op de Genexis. -Rubenjantje126 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:29:
Vraagje: Ik heb van het weekend eens een portscan laten uitvoeren via grc.com en daar werd ik niet heel vrolijk van. Er staan nogal wat poorten open. Nu vroeg ik mij af heeft de Genexis een Webinterface o.i.d. waar ik de firewall in kan configureren?
Werkt de Genexis niet gewoon als een bridge? Dat zou dan volledig transparant moeten zijn voor GRC; wat jij dus ziet zijn dan de instellingen van je PC/router die aan je Genexis hangt...jantje126 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:29:
Vraagje: Ik heb van het weekend eens een portscan laten uitvoeren via grc.com en daar werd ik niet heel vrolijk van. Er staan nogal wat poorten open. Nu vroeg ik mij af heeft de Genexis een Webinterface o.i.d. waar ik de firewall in kan configureren?
lol, daar heb je een router voorjantje126 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:29:
Thanks allen. Zo'n vermoeden had ik al, ik werd alleen in verwarring gebracht doordat de Genexis meerdere UTP poorten heeft en hij deze toch moet routeren. Dus ik dacht, wellicht hebben ze dan ook een firewall ingebouwd, maar helaas. Nu ben ik (in mijn geval) afhankelijk van de firewall in de Sitecom welke een beetje beperkt is.Koffie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:18:
Jup, de genexis geeft het externe IP aan de eerste port. Alles zal dus (uiteraard) 1op1 doorgerouteerd worden naar het device wat daaraan hangt.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
[ Voor 13% gewijzigd door zombietje op 23-07-2012 16:57 ]
2Barre73 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:42:
De Genexis heeft dan wel meerdere UTP poorten maar die zitten er voor de show op. Er werkt er maar eentje.