Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.728 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233981

Topicstarter
Vragen en klachten - Lijbrandt Glasvezel

Dit topic is bedoeld om alle vragen en klachten m.b.t. de glasvezeldiensten van Lijbrandt te bundelen. Het openen van dit topic komt voort uit een flink aantal opmerkingen, vragen en ook klachten in met name het Almeernet topic.

LET OP!
Onderstaande punten zijn door mij samengevat weergegeven. Voor de volledige omschrijving van deze punten en de antwoorden refereer ik graag naar de posts. Deze zal ik niet linken. Kortom: lees ook het topic goed door alvorens vragen te stellen over dit bericht of onderstaande lijst!

Openstaande vragen, klachten en opmerkingen:
  • Slechte/geen respons op e-mail aan Lijbrandt
  • EDL is niet in HD
  • 3 Maanden gratis EDL niet meegenomen in Mijn Lijbrandt. Wordt dit gecrediteerd?
  • Afspraak = Afspraak (er wordt niet teruggebeld, afspraken worden ineens anders uitgelegd, etc.)
Openstaande issues:
  • Geen radio ontvangst, anders dan regionale zenders
  • Geen BBC1 & BBC2 te ontvangen
  • Bellen naar en gebeld worden uit het buitenland werkt niet
  • TonVH >> verkeerd opgeleverd voor een tweede maal; heeft o.a. geen tv en geen telefonie.
  • Websurfer01 >> kan gratis HD pakket niet aanvragen.
  • STB's blijven op "loading"staan na aansluiten en/of updaten
  • Mappy >> postcodecheck werkt niet goed in Dordrecht waardoor er niet geleverd kan worden
Beantwoorde vragen, klachten en opmerkingen:
  • Slechte respons op vragen aan het Webteam van Lijbrandt
  • //.> het webteam is momenteel (nog?) niet fulltime bezet waardoor antwoorden niet altijd direct kan.
  • Onduidelijkheid over eventuele omruilactie STB (Amino 130m > M532)
  • //.> Er komt vooralsnog geen omruilactie. Voor een persoonlijke coulancevoorstel m.b.t. de Amino M532, mail de servicedesk.
  • Jaar gratis HD pakket ook voor "vroege vogels" die nu betalen?
  • //.> Ja.
  • Kan de Amino 110 gebruikt worden i.c.m. het WBA netwerk?
  • Nee. Lijbrandt levert in plaats van de 110 de 130m.
Lopende discussies:
  • Onduidelijkheid over actie "2 maanden gratis"
  • A//.> Het basispakket is twee maanden gratis, de extra diensten zijn niet gratis. Deze worden niet gecrediteerd.
  • Q//.> Er is echter wel aangegeven in reclame en media dat er de eerste 2 maanden geen abonnementskosten in rekening gebracht zouden worden. Het antwoord van Lijbrandt is dan ook onacceptabel.
  • A//.> Een en ander is duidelijker weergegeven in media, zo ook tijdens het online bestellen.
  • Onduidelijkheid over opvolging kwaliteitsverbetering IPTV streams in WBA gebied
  • A//.> we horen hier meer over wanneer er meer bekend is, ongoing.
Nieuwe punten zal ik zo consequent als mogelijk toevoegen aan deze lijst, zodat deze post een representatief beeld geeft van de openstaande vragen, opmerkingen en klachten. Heb je een punt voor de lijst, gewoon posten en ik voeg em toe :).

Hopelijk gaat het Webteam van Lijbrandt actief deelnemen aan de discussie om deze vragen zoveel als mogelijk te beantwoorden.

[ Voor 188% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 16-01-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMMerSB
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
Niet om 't een of ander maar dat andere topic betreft enkel Almere. Lijbrandt is actief in meer plaatsen en daardoor zou dat topic vervuild raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ReMMerSB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:03:
Niet om 't een of ander maar dat andere topic betreft enkel Almere. Lijbrandt is actief in meer plaatsen en daardoor zou dat topic vervuild raken.
Je hebt gelijk, ga de laatste zin verwijderen. Dank voor het opmerken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien dat het ook handig is om een goede topicstart te maken zoals:

- veel voorkomende klachten?
- veel voorkomende oplossingen?
- hoe bereik je Lijbrandt via mail/telefoon/fax?
- welke dienst heeft welk contract en wie is er voor "verantwoordelijk"?
- etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:07:
Misschien dat het ook handig is om een goede topicstart te maken zoals:

- veel voorkomende klachten?
- veel voorkomende oplossingen?
- hoe bereik je Lijbrandt via mail/telefoon/fax?
- welke dienst heeft welk contract en wie is er voor "verantwoordelijk"?
- etc.
De start was inderdaad wat magertjes. Heb het pragmatisme wat uitgedijd, al vind ik niet je hele lijst relevant voor de start en het doel van dit topic ;). Goed dat je zo kritisch reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede zaak dat dit topic er komt. Echter, in de geest van veel andere topics op dit forum had dit misschien beter het "Lijbrandt ervaringen topic" kunnen heten :).

Laten we hopen dat de mensen uit de andere plaatselijke topics en het webteam dit topic ook snel weten te vinden :) .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Dan ook maar hier:

Wat een stelletje kloothommels bij Lijbrandt. Net als 3 weken geleden krijg ik een mailtje "Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen."

Gevolg: totaal geen TV en geen Telefonie maar wel ongevraagd 50 Mb Internet.

Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week

De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Heb dit topic toegevoegd aan mijn favorieten en herhaal hier dan nog even de oproep aan het webteam.

Oproep aan het webteam:

Zoals u ziet wordt er (in het Almeernet topic) al tientallen pagina's gesproken over een paar kernzaken, zoals:
Extra pakketten die toch echt de eerste 2 maanden gratis leken te zijn, maar dit niet zijn.
Een Amino 110 die op onze (WBA) netwerken niet goed schijnt te werken waardoor men (zo lijkt het althans) nu een 130M gratis krijgt, maar waar wij 61 euro voor bijbetaald hebben. Daarbij is de HD kwaliteit minder dan voorgespiegeld (KPN streams) Iets waarover jullie nog met "goed nieuws" zouden komen
Het jaar gratis HD voor nieuwe klanten, een wijziging die wij nu ook ineens kunnen aanvinken maar die waarschijnlijk alleen maar een bug in "mijn Lijbrandt" is.
Wij als vroeg-inschrijvers zouden voordeel hebben als we ons maar voor 31 december inschreven, het voordeel blijkt er nu uit te bestaan dat we minimaal 121 euro te veel betaald hebben. Dit terwijl we door alle vertragingen nog maar recent aangesloten zijn. Even wachten tot na 31 december had veel ergernis en geld gescheeld.

Ik geef toe, die twee maanden gratis voor het extra pakket is in mijn geval maar 10 euro waar ik aanvankelijk helemaal niet moeilijk over wilde doen, maar juist de houding van Lijbrandt heeft me hierover van gedachte doen veranderen.

Ik verzoek u vriendelijk om inhoudelijk te reageren op het bovenstaande, ik verwacht niet meteen een pasklare oplossing maar wil wel eens weten waar we aan toe zijn, ook om niet (met zijn allen) nog eens 100 pagina's hiermee te vullen.

Waar ik wel op hoop is een van deze twee antwoorden: a.: Lijbrandt is niet van plan hier iets aan te doen, of b.: er wordt nog over gesproken of en hoe we jullie tegemoet kunnen komen.

Ik hoop oprecht dat u hier vandaag nog op wilt reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Nog een openstaand probleem: Geen EDL in HD. Zou wel moeten bij Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Over het niet kunnen wijzigen van je account in Mijn Lijbrandt heb ik gisteren tijdens de Bleiswijk bijeenkomst een en ander vernomen van een sterk vertegenwoordigd Lijbrandt team.
Het schijnt dat ze gisterennacht een update op hun CRM systeem hebben gedraaid en dat dat niet helemaal jofel gegaan is. De term die ik kreeg was dat men het er sinds de update heel erg druk mee had om een en ander te fixen.
KarlMarX schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:38:
Nog een openstaand probleem: Geen EDL in HD. Zou wel moeten bij Glashart Media.
De verklaring hiervoor lijkt logisch, want op wba gebieden levert GHM dus nog KPN streams, en volgens mij heeft KPN de HD versie nog niet.

Wel even hier noteren dat de mij toegezegde 3 maanden EDL gratis in Mijn Lijbrandt niet is meegenomen en dus gewoon verrekend is. Ik neem aan dat men dit crediteert?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 13-01-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:39:
Over het niet kunnen wijzigen van je account in Mijn Lijbrandt heb ik gisteren tijdens de Bleiswijk bijeenkomst een en ander vernomen van een sterk vertegenwoordigd Lijbrandt team.
Het schijnt dat ze gisterennacht een update op hun CRM systeem hebben gedraaid en dat dat niet helemaal jofel gegaan is. De term die ik kreeg was dat men het er sinds de update heel erg druk mee had om een en ander te fixen.

[...]

De verklaring hiervoor lijkt logisch, want op wba gebieden levert GHM dus nog KPN streams, en volgens mij heeft KPN de HD versie nog niet.

Wel even hier noteren dat de mij toegezegde 3 maanden EDL gratis in Mijn Lijbrandt niet is meegenomen en dus gewoon verrekend is. Ik neem aan dat men dit crediteert?
Staat er bij :).

De overige vragen laat ik nog even open staan totdat het webteam deze officieel beantwoord of bevestigd heeft. Zo voorkomen we welles/nietes discussies over al dan niet officiële antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:39:

[...]

Klopt niet helemaal, KPN heeft zins deze week eredivisie live 1 hd in de lucht. Een e-mail naar GHM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 319232 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Klopt niet helemaal, KPN heeft zins deze week eredivisie live 1 hd in de lucht.
Vraag blijft dan waarom Lijbrandt deze nog niet levert.
Staat in het lijstje, in hoop op een gedegen antwoord van het webteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:54:
[...]
Klopt niet helemaal, KPN heeft zins deze week eredivisie live 1 hd in de lucht. Een e-mail naar GHM?
Niet nodig... GHM leest hier met veel interesse mee weet ik ;)
Maar goed, het zal voor GHM tijd kosten om die stream toe te voegen aan het pakket wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TonVH schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:16:
Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week
Toegevoegd aan het lijstje :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 13-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Anoniem: 233981 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:53:
Vragen en klachten - Lijbrandt Glasvezel

Openstaande issues
  • Websurfer01 >> kan gratis HD pakket niet aanvragen.
Beantwoorde vragen, klachten en opmerkingen:
  • Onduidelijkheid over actie "2 maanden gratis"
  • //.> het basispakket is twee maanden gratis, de extra diensten zijn niet gratis.
Websurfer01 heeft al HD pakket voor 5 euro per maand, "mijn Lijbrandt" biedt ineens optie die om te zetten naar 1 jaar gratis :) Bevestigen lukt niet, verwacht ook niet dat deze optie voor mij bedoeld is. :|

Het antwoord dat de extra diensten niet gratis zijn is lang geleden door de helpdesk al gegeven, maar m.i. kunnen ze zich daar niet zo van af maken.
Alle tegenargumenten dat e.e.a. in de brochures zo vermeld stond (met screenshots als bewijs) dat alle pakketten, ongeacht welke u kiest, twee maanden gratis zouden zijn worden consequent genegeerd, zowel per e-mail als door webteam. "het is niet gratis en verder niet zeuren" daar lijkt het op.
Nieuwe klanten krijgen het overigens wél.
Maar nogmaals, het is meer de manier waarop je hiermee (niet) behandeld wordt dan die 10 euro.

Zie verder mijn oproep aan het webteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311705

Ik zie dat de amino 532 weer leverbaar is.
Kan je de amino 130 omwisselen voor de 532 of de 540 met een bijbetaling?

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Lijbrandt van een andere Glas aanbieder (voornamelijk Tweak)? Ik zit nu bij Tweak en ik ben een beetje klaar met deze provider.

Helaas kreeg ik bij Lijbrandt te horen dat het overstappen van Tweak minimaal 1 tot maximaal 6 weken kan duren. Daar heb ik niet echt zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Anoniem: 311705 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:47:

Laurens
Misschien even teruglezen?
Het openingsbericht hierboven of in het Almeernetforum een pagina of 30 lang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311705 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:47:

Laurens
Er is geen omruilactie bij Lijbrandt, maar het webteam stelde voor om een mail te sturen naar de servicedesk met de vraag of je kunt ruilen met bijbetaling. Men bekijkt dit per geval apart lijkt het.

De M540 is nog helemaal niet leverbaar, dus daar hoef je het al helemaal niet over te gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Lawrentium schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:57:
Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Lijbrandt van een andere Glas aanbieder (voornamelijk Tweak)? Ik zit nu bij Tweak en ik ben een beetje klaar met deze provider.

Helaas kreeg ik bij Lijbrandt te horen dat het overstappen van Tweak minimaal 1 tot maximaal 6 weken kan duren. Daar heb ik niet echt zin in.
Hier geldt ook even teruglezen in het Almeernet forum. :)
Er is je 1 iemand voorgegaan, en dat verliep niet vlekkeloos, maar bij de tweede hebben ze natuurlijk geleerd en zal het misschien beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Websurfer01 heeft al HD pakket voor 5 euro per maand, "mijn Lijbrandt" biedt ineens optie die om te zetten naar 1 jaar gratis :) Bevestigen lukt niet, verwacht ook niet dat deze optie voor mij bedoeld is. :|

Het antwoord dat de extra diensten niet gratis zijn is lang geleden door de helpdesk al gegeven, maar m.i. kunnen ze zich daar niet zo van af maken.
Alle tegenargumenten dat e.e.a. in de brochures zo vermeld stond (met screenshots als bewijs) dat alle pakketten, ongeacht welke u kiest, twee maanden gratis zouden zijn worden consequent genegeerd, zowel per e-mail als door webteam. "het is niet gratis en verder niet zeuren" daar lijkt het op.
Nieuwe klanten krijgen het overigens wél.
Maar nogmaals, het is meer de manier waarop je hiermee (niet) behandeld wordt dan die 10 euro.

Zie verder mijn oproep aan het webteam.
Ik ben het met je eens. Ook ik heb die 2 maanden abo-kosten gestorneerd, al heb ik nog steeds geen officiële credit en inmiddels een herinnering ontvangen. Deze heb ik dan ook geplaatst onder "lopende discussies".

Het lijstje begint al ergens op te lijken. Nu maar hopen dat dit het webteam en daarmee Lijbrant op scherp zet en scherp houdt. Tot nu toe ben ik overigens erg te spreken over de acties van het webteam, al kan de communicatie absoluut veel beter (op dus naar dat FTElftal ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het Almeernet topic vind je de ervaringen van een Tweak klant die is overgestapt naar Lijbrandt... en om nou te roepen dat dit echt soepel ging? Niet echt dus, maar met een hoop hulp van onze insider Yogoi is het uiteindelijk wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 19:50
Meld me hier even als tevreden Lijbrandt klant in Meppel. Heb de Amino M532 met een 160gb harde schijf, en het HD-pakket. Werkt als een trein. Meppel geeft gelukkig de Glashart TV-streams, dus de beeldkwaliteit is super. Mochten er mensen zijn die in Meppel wonen en vragen hebben, let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
zerocool schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:14:
Meld me hier even als tevreden Lijbrandt klant in Meppel. Heb de Amino M532 met een 160gb harde schijf, en het HD-pakket. Werkt als een trein. Meppel geeft gelukkig de Glashart TV-streams, dus de beeldkwaliteit is super. Mochten er mensen zijn die in Meppel wonen en vragen hebben, let me know!
Bofkont :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Iemand hier die ervaringen heeft met het Glasvezel compleet 50 abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Awoodentree schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:46:
Iemand hier die ervaringen heeft met het Glasvezel compleet 50 abonnement?
Ja. Kort door de bocht:

)) internet: prima, netjes ommenabij de 50/50
)) telefonie: blikkerig, echoos, wegvallen dus inmiddels niet meer in pakket
)) IPTV: jammer dat het KPN streams zijn in WBA gebied, dat komt de kwaliteit niet ten goede
)) Analoge TV: werkt prima.
)) DVB-C: werkt prima, mooi beeld.

Let op: ik woon in WBA gebied waar KPN actieve operator is. In WGDO gebied is de IPTV ervaring absoluut anders (beter). Hierover staat enorm veel getypt in het Almeernet topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
zerocool schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:14:
Zelf heb ik ook de M532 met harde schijf en dat werkt idd super...In Nijkerk hebben we ook de Glashart streams dus dat is het probleem niet.

Wat het probleem wel is, is dat nadat ik de M532 werkend had ik er nog een 110 (extra tv op slaapkamer) bij aan wilde sluiten. De 110 blijft maar op loading staan.
Dit heb ik gemeld bij de "help"desk van Lijbrandt.....
31 december voor het eerst contact gehad -> men zou mij 3 januari terugbellen
niet gebeurd dus -> 5 januari zelf maar weer gebeld en toen werd mij verteld "geduld" te hebben!!??
Gister toch maar weer gebeld, nog steeds geen oplossing, maar de dame aan de telefoon had een mailtje gestuurd naar de 2e lijnsupport, dus ze zou mij direct terug bellen als ze een antwoord heeft.......
ik wacht nog steeds.

Zijn er meer mensen met problemen zoals hierboven beschreven?
Is er een manier om de Amino 110 een hard reset te geven? De 15 minuten stroom eraf heb ik al geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze ervaring! (ik ben ook "die user in het Almeernet topic". Zoek op mijn posts en je hebt zo'n beetje een log, incl. tijdsspanne :). Uiteindelijk zal het bij mij inmiddels zo'n 4-5 weken geduurd hebben. Waarbij wel gezegd moet worden dat ik eigenlijk uiteindelijk 'maar' 2 weken echt zonder diensten op glasvezel heb gezeten en dan ook nog de wetenschap dat het 'kerstvakantie' was voor bv. de aannemer in Almere.

Overstappen is dus zeker haalbaar, maar je moet erg veel achter zowel Tweak als Lijbrandt aan bellen om hun processen in gang te houden... en een goede relatie met bv. de beide webcare teams is ook wel handig :).

Bottomline is wel dat Tweak enorm welwillend was om alles te regelen (bv. ook om KPN aan te sporen zo snel mogelijk de lijn vrij te geven), maar dat het ook hen af en toe aan de capaciteit lijkt te ontbreken om echt als jouw persoonlijke overstap-coach aan hun kant op te treden :P .

Zorg iig dat je een backup hebt voor je internet toegang bij een ADSL provider (zowel speedxs als Alice kunnen abbo's leveren waar je niet direct een jaar aan vast zit).

Ik heb wel goede hoop dat, mede door mijn avontuur, overstappen in de toekomst uiteindelijk soepeler zullen verlopen. En het zou Tweak sieren als ze zich zouden aansluiten bij een centrale overstap-organisatie zoals "Coin".
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:00:
[...]

Er is geen omruilactie bij Lijbrandt, maar het webteam stelde voor om een mail te sturen naar de servicedesk met de vraag of je kunt ruilen met bijbetaling. Men bekijkt dit per geval apart lijkt het.

De M540 is nog helemaal niet leverbaar, dus daar hoef je het al helemaal niet over te gaan hebben.
Dat gezegd hebbende: Ik heb gisteren meteen een e-mail gestuurd aan de servicedesk maar nog geen reactie mogen ontvangen. Geheel in de lijn der verwachting en andere ervaringen hier, dus.....

Overigens, mocht er onverhoopt een mooi aanbod komen voor de M532, dan ga ik denk ik wel gewoon daar voor. Ik vraag me namelijk af of je met standaard tv (of zelfs HD) in NL iets gaat merken van die betere kleurdiepte van HDMI 1.4.

Overigens ben ik zeker niet ontevreden met Lijbrandt .Het zou echter leuk zijn als ze hun servicedesk processen, CRM en communicatie wat op orde zouden brengen......

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 13-01-2011 17:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

Mappy

Piramide van Austerlitz

Hier in Dordrecht nog weinig leuks te melden: de postcodecheck van Lijbrandt werkt niet goed, waardoor hun systeem bij mij niet wil leveren. (Glashart en alle providers zeggen in hun postcodecheck dat er geleverd kan op mijn adres, alleen de postcodecheck van Lijbrandt zegt "niet leverbaar" :()

Een overzicht tot op heden:
  • 8 november 2010: lijn opgeleverd en getest door Glashart, afgemonteerd met dummybox
  • 17 november: aangemeld (papieren formulier) bij Lijbrandt
  • 1 december: mail aan Lijbrandt over hun postcodecheck en mijn aanmelding.
  • 2 december: reactie via mail "we zijn nog bezig wijkcentrale gereed te maken"
  • 8 december: Dat was niet het antwoord waar ik op hoopte, dus maar gebeld, reactie: "Er is iets mis met onze postcodecheck, we fixen het, we bellen u terug." (nooit wat gehoord)
  • 15 december: nogmaals gemaild, refererend aan telefoongesprek met alle gegevens opnieuw.
  • 21 december: reactie via mail "Er blijkt iets fout te gaan op onze eigen website postcode checker. Ze gaan kijken waar het fout loopt en zullen uw adres beschikbaar maken, zodat u zich toch kan inschrijven." (terwijl allang ingeschreven via papier...)
  • 13 januari 2011: nog steeds een "niet leverbaar" op de postcodecheck van Lijbrandt.
Misschien toch maar Concepts-ICT nemen...

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michiel BBB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:59:
[...]
Zijn er meer mensen met problemen zoals hierboven beschreven?
Is er een manier om de Amino 110 een hard reset te geven? De 15 minuten stroom eraf heb ik al geprobeerd...
Het lijkt erop dat de firmware update service niet draait voor de Amino 110.
Als het goed is knippert het rode ledje in een bepaald ritme, dit is de foutcode... ik gok 2x pauze 3x pauze.

Het lullige is dat je een Amino alleen uit update modus krijgt door succesvol een verbinding te maken met de update service... althans, ik heb nog geen andere manier gevonden om een in Loading... hangende Amino weer tot leven te krijgen.
Bij mij kwam de M532, die ook hing in Loading... spontaan weer tot leven toen GHM de update service op ons netwerk activeerde.

Ik had dit met de M532 op het hagelnieuwe B&R netwerk, toen bleek ook dat de update service nog gestart moest worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 13-01-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:09:
[...]
Overigens, mocht er onverhoopt een mooi aanbod komen voor de M532, dan ga ik denk ik wel gewoon daar voor. Ik vraag me namelijk af of je met standaard tv (of zelfs HD) in NL iets gaat merken van die betere kleurdiepte van HDMI 1.4.
Ik moet je teleurstellen, maar de M532 heeft HDMI 1.2 en de nog uit te komen M540 heeft HDMI 1.3a, dus HDMI 1.4 is er niet.
Daarbij ben ik bang dat de kleurdiepte eerder bepaald wordt door de kwaliteit en compressie van de streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Anoniem: 233981 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:56:
[...]
Ja. Kort door de bocht:

)) internet: prima, netjes ommenabij de 50/50
)) telefonie: blikkerig, echoos, wegvallen dus inmiddels niet meer in pakket
)) IPTV: jammer dat het KPN streams zijn in WBA gebied, dat komt de kwaliteit niet ten goede
)) Analoge TV: werkt prima.
)) DVB-C: werkt prima, mooi beeld.

Let op: ik woon in WBA gebied waar KPN actieve operator is. In WGDO gebied is de IPTV ervaring absoluut anders (beter). Hierover staat enorm veel getypt in het Almeernet topic.
Vreemd, dat jouw telefonie zo tegenviel, ik had exact die klachten juist met de Voip van XS4all, nu met Lijbrandt is de kwaliteit perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:43:
[...]

Vreemd, dat jouw telefonie zo tegenviel, ik had exact die klachten juist met de Voip van XS4all, nu met Lijbrandt is de kwaliteit perfect.
Yep, ook hier geen klachten over telefonie, bijzonder redelijk geluid met slechts af en toe een echo aan de ontvangerszijde (die nog met een T65 belt overigens). XS4ALL was inderdaad vaker brak, maar had wel een prachtige VoIP interface met allerlei mooie instellingen, doorschakelingen en overzichten.

Bij Lijbrandt is dat stuk nog steeds in de maak vrees ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 13-01-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:07:
[...]

Yep, ook hier geen klachten over telefonie, bijzonder redelijk geluid met slechts af en toe een echo aan de ontvangerszijde (die nog met een T65 belt overigens). XS4ALL was inderdaad vaker brak, maar had wel een prachtige VoIP interface met allerlei mooie instellingen, doorschakelingen en overzichten.

Bij Lijbrandt is dat stuk nog steeds in de maak vrees ik.
Tja, wat website en instelmogelijkheden betreft steekt XS4all nog steeds met kop en schouders boven alles uit.
Maar daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:37:
[...]

Ik moet je teleurstellen, maar de M532 heeft HDMI 1.2 en de nog uit te komen M540 heeft HDMI 1.3a, dus HDMI 1.4 is er niet.
Daarbij ben ik bang dat de kleurdiepte eerder bepaald wordt door de kwaliteit en compressie van de streams.
HDMI 1.3 ondersteund Deep Color, dus als je een TV hebt met een 10-bit paneel + HDMI 1.3, dan zou dat zich moeten vertalen in intensere/diepere kleuren doordat er meer kleurschaduwen beschikbaar zijn bij 10-bit. Echter heeft Amino op eigen houtje Deep Color geschrapt van de M540 (zie pdf met specs).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:38:
[...]

HDMI 1.3 ondersteund Deep Color, dus als je een TV hebt met een 10-bit paneel + HDMI 1.3, dan zou dat zich moeten vertalen in intensere/diepere kleuren doordat er meer kleurschaduwen beschikbaar zijn bij 10-bit. Echter heeft Amino op eigen houtje Deep Color geschrapt van de M540 (zie pdf met specs).
Ik geloof je direct, maar behalve dat de Amino het moet ondersteunen moet dus ook je TV het ondersteunen, wat lang niet altijd het geval is met wat oudere TV's, en bovendien moet er in het bronsignaal wel heel veel kleurdiepte zitten om dat dan ook nog eens uiteindelijk via Deep Color op je buis te krijgen....

Er zitten nogal wat "als dan" in het verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hypothetisch: ik heb alleen nog een HELE oude tv staan, die Amino 110 werkt niet op WBA en ik kan dus geen HDMI aansluiten. Volgens mij kan ik dan geen IPTV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:37:
[...]

Oh ja, dat was het.... versienummers net verschoven ;) }:O

Overigens heb ik hier, op m'n interne huisnetwerkje, sinds vanavond toch nog onversleutelde IPTV :D }). Natuurlijk niet afkomstig van het Lijbrandt netwerk, maar.....

Ik heb vandaag m'n "Sundtek" dvb-c stickje ontvangen. In mediacenter pc geduwd (die wegens XBMCfreak livecd al "tvheadend" geinstalleerd had staan), Linux drivers van Sundtek gedownload en geinstalleerd en binnen 10 minuten had ik alles draaiende en had tvheadend alle services gevonden.

Streaming TV kijken met de tvheadend bak als server werkt nu ook fantastisch :D _/-\o_ . En op de PC scherm zie je de kwaliteit van de Glashart dvb-c streams pas echt goed.

Nu alleen de constructie nog draaiende zien te krijgen op m'n NAS (met powerpc architectuur)..... De sundtek drivers draaien hier probleemloos op. Krijg alleen een build fout bij het cross-compilen van tvheadend :S

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 13-01-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384896

Goede avond,

Bedankt voor dit nieuwe frisse Topic voor Almere en Lijbrandt!
Het Webteam beantwoordt in Topics als deze alle algemene vragen met plezier.
Voor individuele klantproblemen met de Lijbrandt diensten, portfolio en bijvoorbeeld facturatie verwijzen we je graag door naar de Lijbrandt Servicedesk.

Bij deze meteen wat antwoorden op veelgestelde vragen, ik zal ze per vraag behandelen.

vr 1: De eerste 2 maanden gratis, waarvoor geldt dat?
antw: De actie 'Eerste 2 maanden gratis" geldt voor het gekozen pakket. Kies je voor Glasvezel Compleet 50 dan hoef je de eerste 2 maanden niet het abonnementstarief van €59,95 te betalen. Alle Extra's en opties die je bij dit pakket hebt gekozen dienen wel betaald te worden. Bij Lijbrandt zie je bij de (online) bestelling de korting staan bij de keuze waar deze voor geldt.

vr 2: Als ik inlog in Mijn Lijbrandt zie ik bij de optie 'HD pakket' een actie staan, namelijk; de 1ste 12 maanden gratis. kan ik deze als bestaande klant ook bestellen?
Antw: Ja, dat kan. Deze HD actie is ook voor de klanten van het eerste uur. De Mijn Lijbrandt portal heeft op dit moment wat moeite met deze actie voor bestaande klanten maar dat zal snel opgelost worden. Heb je als bestaande klant al het HD pakket voor €5/mnd en wil je gebruik maken van de actie, neem dan contact op met de lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.

vr 3: De Amino M532, heeft Lijbrandt daar een omruil actie voor?
antw: Nee, Lijbrandt heeft geen omruil-actie. Heb je betreffende de Amino M532 een vraag, omruil- of koopbehoefte neem dan contact met de Lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.

vr 4: Lijbrandt verstuurd de Amino 130M i.p.v. de Amino 110 in Almere (WBA), hoe zit dat?
antw: Lijbrandt heeft helaas vanwege issues met de Amino 110 op het WBA netwerk moeten besluiten om deze niet meer uit te leveren. Daarvoor in de plaats wordt de Amino 130M gratis verstuurd. Een dure oplossing maar de Lijbrandt/GHM TV dienst is het waard*. Om hier een duidelijk beleid voor te scheppen is eind november 2010 besloten om tijdelijk de Amino 130M ook gratis (i.p.v. €61) te maken bij elk Lijbrandt pakket met interactieve TV.
Ook hier geldt: Heb je betreffende de Amino 130M, en de door jou betaalde €61, een vraag, neem dan contact met de Lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.

*hiermee willen we graag de discussie van de KPN Streams parkeren tot we meer nieuws hierover hebben, maar nogmaals: de kwaliteit van de GHM TV Streams/content van WGDO op WBA staat hoog op de agenda.

Hopelijk biedt dit meer duidelijkheid,

vrgrt,

WebTeam

-- Het Webteam is nog geen elftal dus 'response-tijden' zijn nu nog +/- 48uur, graag begrip :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 00:06
Anoniem: 384896 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:32:
Ook hier geldt: Heb je betreffende de Amino 130M, en de door jou betaalde €61, een vraag, neem dan contact met de Lijbrandt servicedesk, zij zullen je gegevens noteren. Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen.
Kan ik hier dus uit op maken dat ik die 61 euro niet retour krijg omdat ik een vroege vogel ben (25november aangesloten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384896

Beste Black_Mage,

Nee, je kan er uit opmaken dat je contact kan opnemen met de Lijbrandt Servicedesk.

vrgrt

WebTeam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@webteam
Dank voor het uitgebreide antwoord! Zal 't lijstje bijwerken :).

Nog wel één algemene opmerking: met verschillende vragen, opmerkingen en uiteindelijk klachten heb ik jullie via de service ingangen benaderd. Hierbij is mij opgevallen dat de houding nogal star is aan de telefoon wanneer het gaat om bijvoorbeeld facturatieproblemen (jou wel bekend inmiddels). Mails worden niet beantwoord. Eerlijkheid gebied mij dan ook te zeggen dat ik het contact opnemen met de servicedesk geen geruststellende gedachte vind. Indien gewenst zal ik per DM in detail treden. Bottom line: worden die 3 werkdagen responstijd nu dan wel waargemaakt?

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 13-01-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233981 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:11:
Hypothetisch: ik heb alleen nog een HELE oude tv staan, die Amino 110 werkt niet op WBA en ik kan dus geen HDMI aansluiten. Volgens mij kan ik dan geen IPTV kijken.
Er is altijd nog de A130 en de M532 die beide scart hebben, alleen is de A130 nog maar beperkt verkrijgbaar begreep ik.
Een Almeernet gebruiker heeft (met een beetje achtergrond communicatie van mij) om die reden ook een A130 geleverd gekregen in plaats van de gebruikelijke m versie.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 13-01-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Black_Mage schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:40:
[...]

Kan ik hier dus uit op maken dat ik die 61 euro niet retour krijg omdat ik een vroege vogel ben (25november aangesloten)?
Als je goed leest en je een mailtje stuurt naar de servicedesk dan kijken ze in jouw geval apart ook op wat voor manier ze je tegemoet kunnen komen, met een coulance regeling.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 13-01-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:58:
[...]

Als je goed leest en je een mailtje stuurt naar de servicedesk dan kijken ze in jouw geval apart ook op wat voor manier ze je tegemoet kunnen komen, met een coulance regeling.
Als je goed leest...: doe er dan je voordeel mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233981 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:01:
[...]

Als je goed leest...: doe er dan je voordeel mee ;).
Inderdaad, nee heb je en ja kun je krijgen... wie weet wat voor werelddeal ze hebben voor de individuele lefnek die er voor gaat ;)

[ Voor 182% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 13-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 19:14
Goede avond,
-- Het Webteam is nog geen elftal dus 'response-tijden' zijn nu nog +/- 48uur, graag begrip :-) --
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ respect voor het tijdstip dat er een antwoord wordt gegeven, heel netjes !
Gelukkig komt de communicatie weer op gang.

Ik heb geen moeite mee om 48 uur te wachten op een antwoord.

Tevens hoop ik dat de communicatie vanuit Lijbrandt wat helderder en duidelijker wordt.
1)
Als voorbeeld:
vr 1: De eerste 2 maanden gratis, waarvoor geldt dat?
+ antw:

waarom is dit niet meteen duidelijk in de folder gezet, of op zijn minst in de faq ?
Want dat is absolutt niet het geval geweest.Sterker nog...

2)
Kpn streams: hoog op de agenda, prima, hier koopt een klant/ belangstellende niks voor. Stel gewoon een termijn voor jezelf vast. Bijvb we proberen voor 1 juni met nieuws te komen omtrent dit onderwerp. Is er bijvb twee weken voor 1 juni nog niks te melden kun je dit gewoon op je site zetten/ evt. nieuwsbrief aan bestaande klanten, en verleng je je termijn tot 1 dec. In een nieuwsbrief zou je wat meer info kunnen zetten of toelichten waarom het nog niet gelukt is.

Uiteraard stelt bovenstaande niks voor, maar probeer je in ieder geval met je klant te communiceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baasandre schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:32:
Uiteraard stelt bovenstaande niks voor, maar probeer je in ieder geval met je klant te communiceren
Nou niks is wel erg weinig, het streams verhaal blijft uiteraard belangrijk, maar met de officieuze toezegging dat er medio 2011 (en dat ik prietpraat voor het midden van 2011) verbetering beloofd is door de betrokken partijen komt aardig overeen met jouw 1 juni.

Het lijkt me dus een redelijk voorstel dat het webteam tegen die tijd ons informeert over de status ;)
(Met de kans dat ik hopelijk positieve berichten eerder mag roddelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Eindelijk, de reactie waar ik zo lang op hoopte!
Webteam, bedankt voor deze duidelijke en inhoudelijke reactie.

Ik heb net een mail gestuurd aan de servicedesk, wel ben ik, net als Pageon enigszins bezorgd over het lezen van de e-mails, maar hoop dat de servicedesk ingeseind is/wordt deze mails er vlot uit te pikken.
Als hier een redelijke coulance regeling uit voortkomt kunnen we eindelijk een minder geslaagde start achter ons laten. :)

@Baasandre: Niet dat ik me nu wil opwerpen als voorvechter van Lijbrandt, maar met de uitspraak over de GHM streams kan ik prima leven.
Er zijn nu eenmaal meerdere partijen bij betrokken, Lijbrandt en Glashart die misschien voor de levering contractueel aan KPN vastzitten en techniek die aangepast moet worden. Hierdoor kan ik me best voorstellen dat het zeer moeilijk is een termijn te noemen. Ik ben het wel geheel met je eens dat het prettig zou zijn zo nu en dan een update te krijgen over de stand van zaken.

[ Voor 36% gewijzigd door Websurfer01 op 13-01-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:52:
Eindelijk, de reactie waar ik zo lang op hoopte!
Webteam, bedankt voor deze duidelijke en inhoudelijke reactie.

Ik heb net een mail gestuurd aan de servicedesk, wel ben ik, net als Pageon enigszins bezorgd over het lezen van de e-mails, maar hoop dat de servicedesk ingeseind is/wordt deze mails er vlot uit te pikken.
Als hier een redelijke coulance regeling uit voortkomt kunnen we eindelijk een minder geslaagde start achter ons laten. :)
Daar sluit ik mij volledig bij aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

vr 4: Lijbrandt verstuurd de Amino 130M i.p.v. de Amino 110 in Almere (WBA), hoe zit dat?
antw: Lijbrandt heeft helaas vanwege issues met de Amino 110 op het WBA netwerk moeten besluiten om deze niet meer uit te leveren.
Begrijp ik daaruit dat jullie hem wel gedeeltelijk werkend hebben gehad op het WBA netwerk? Zoja, wat waren dan die 'issues' waardoor jullie besloten hebben om hem uiteindelijk niet meer uit te leveren?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-01-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:52:
@Baasandre: Niet dat ik me nu wil opwerpen als voorvechter van Lijbrandt, maar met de uitspraak over de GHM streams kan ik prima leven.
Er zijn nu eenmaal meerdere partijen bij betrokken, Lijbrandt en Glashart die misschien voor de levering contractueel aan KPN vastzitten en techniek die aangepast moet worden. Hierdoor kan ik me best voorstellen dat het zeer moeilijk is een termijn te noemen. Ik ben het wel geheel met je eens dat het prettig zou zijn zo nu en dan een update te krijgen over de stand van zaken.
Ik kan ook prima leven met de uitspraak, maar een uitspraak doen en daarop een vervolg geven is stukken beter. Concreet wijzigd er natuurlijk helemaal niks als bijvb na een periode wordt verteld "we doen ons best". Maar dan ben je bezig met communicatie ( inhoudelijk stelt het niet veel vol, je kan uiteraard van alles vertellen en later coorigeren, maar je doet wat aan communicatie.

Communicatie is verdomd belangrijk./ marketingtechnisch al helemaal als "nieuwkomer".
En als voorvechter: neuh zo zie ik dat helemaal niet, beide al tijdje kritisch, en waarom ook niet ?

Hetzelfde geldt voor de emails: het zou gewoon belachelijk zijn als nu een in keer de emails omtrent het gestelde door de webteam met voorang worden behandeld. Want wat met de emails die nog niet zijn beantwoord uit het verleden. Nog langer laten wachten... doodzonde 2.
Verlies je meer geloofwaardigheid doordat je alleen reageert adhoc op website meldingen.

Ik geef alle credits aan het webteam.....
Als ik hun schoenen zou staan, zou ik contact opnemen met pageon om eventueel dit topic over te nemen, of om co- te draaien, zodat in de start post revelante info wordt vermeld.

* zie pb <+:) ( pb= *O* pageon bericht , hoe geinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baasandre schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:36:
Hetzelfde geldt voor de emails: het zou gewoon belachelijk zijn als nu een in keer de emails omtrent het gestelde door de webteam met voorang worden behandeld. Want wat met de emails die nog niet zijn beantwoord uit het verleden. Nog langer laten wachten... doodzonde 2.
Verlies je meer geloofwaardigheid doordat je alleen reageert adhoc op website meldingen.

Als ik hun schoenen zou staan, zou ik contact opnemen met pageon om eventueel dit topic over te nemen, of om co- te draaien, zodat in de start post revelante info wordt vermeld.

* zie pb <+:)
Ik heb gisteren in Bleiswijk weer een bijeenkomst mogen meemaken georganiseerd door betrokken bewoners om hun twijfelende dorpsgenoten over de streep te trekken om de 40% te halen, en één uitspraak is mij bijgebleven in het verhaal van de mensen van Reggefiber in hun praatje en antwoorden op kritische vragen.

"Ja, we hebben knoepers van fouten gemaakt, dat weten we en we hebben er hopelijk van geleerd voor de toekomst."

Nu wil ik niet zeggen dat Reggefiber en Lijbrandt hetzelfde zijn, ondanks de familiaire band, maar ik weet uit de rechtstreekse contacten die ik binnen beide clubs heb vanwege mijn status als testgebruiker, dat deze uitspraak zeker ook door iemand van Lijbrandt gedaan zou kunnen zijn. Sterker nog, ik meen zelfs dat het webteam iets dergelijks heeft geschreven hier.

Aangezien alles ondanks de grote dosis techniek aan het einde van de dag toch mensenwerk blijft, en je communicatief dus ook met mensen en niet met hardware praat, krijgen alle partijen van mij nog steeds het voordeel van de twijfel.
Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd, en tijdens de bouw van beide steden zal er ongetwijfeld het nodige fout gegaan zijn.

Er is overigens niets wat ons (zowel jullie als klant, maar ook ik aan het einde van de dag als klant) in de weg staat om kritisch te blijven, dus daar ga je in mij in alle redelijkheid nooit een tegenstander vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
baasandre schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:36:
[...]

* zie pb <+:) ( pb= *O* pageon bericht , hoe geinig)
Wie de schoen past trekke hem aan, zeg ik zomaar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:49:
[...]
Er is overigens niets wat ons (zowel jullie als klant, maar ook ik aan het einde van de dag als klant) in de weg staat om kritisch te blijven, dus daar ga je in mij in alle redelijkheid nooit een tegenstander vinden.
Het grappige is, ben nog niet eens klant.

Ben een kritische consument die het vuur aan de schenen legt, met zeer normale vragen, of opmerkingen.
Nog nooit ( !) een reactie gehad op een mail, zelf verstuurd, en even later via de mailknop op de site.

Op 5 januari een fax gestuurd, aansluitend de fax met een handtekening verstuurd als webmail, met daarin een datum vermeld waarbinnen gereageerd mocht worden, opzeggen aanvraag.

Ach dat de aanvraag van +/- Juni is, ik een crash test dummy in mijn Woonplaats mogelijk zou worden, het na de bouwvak werd, het in otlober werd, de servicewinkel alweer dichjt zou zijn ( nooit open is geweest), mijn lijn bezet zou zijn ( grappig met alleen een kabel in je box).

Leuke gesprekken met de helpdesk heb gehad, de leukste reactie was huh ??, dat kan niet...

Wacht rustig af op een antwoord, postdatum en fax datum O-)

Maar dan komt weer de communicatie naar voren... maar goed dat is iets voor het webteam of Lijbrandt zelf

8 maanden verder, binnekort bij u een ,,,, ach het staat in de fax/ webmail
( lol dat was toch meer dan 48 uur geleden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Inderdaad hulde voor het webteam. _/-\o_

Nu nog een goed email team. -O- In december ging het tijdelijk iets beter met het beantwoorden van emails. Maar nu heb ik alweer drie emails openstaan, van voor de kerst, eerste week januari en deze week... Deze issues komen daar in aan bod. Dus ik hoop spoedig iets te horen. Of moet je perse telefonisch contact opnemen?

Nog wel een gratis tip voor Lijbrandt. Communiceer dit soort dingen voortaan gelijk als je een nieuwe actie start. dat scheelt een hoop onduidelijkheid en gescheld en geklaag... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door KarlMarX op 14-01-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:54:
Inderdaad hulde voor het webteam. _/-\o_

Nu nog een goed email team. -O- In december ging het tijdelijk iets beter met het beantwoorden van emails. Maar nu heb ik alweer drie emails openstaan, van voor de kerst, eerste week januari en deze week... Deze issues komen daar in aan bod. Dus ik hoop spoedig iets te horen. Of moet je perse telefonisch contact opnemen?

Nog wel een gratis tip voor Lijbrandt. Communiceer dit soort dingen voortaan gelijk als je een nieuwe actie start. dat scheelt een hoop onduidelijkheid en gescheld en geklaag... ;)
Ik zou, als ik jou was, je vragen opnieuw insturen en refereren naar het bericht van het webteam.
Lijbrandt heeft al eens eerder alle oude e-mails weggegooid en iedereen verzocht opnieuw te mailen als het probleem inmiddels niet vanzelf verdwenen was (oké ze zeiden het iets anders, maar toch)

Ik denk niet dat men nu ineens je oude mails naar boven gaat halen om ze te linken aan het voorstel van het webteam om contact op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb gisteren nog de openstaande emails doorgemaild. Dus dat moet toch wel aankomen zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:35:
Ik heb gisteren nog de openstaande emails doorgemaild. Dus dat moet toch wel aankomen zou je zeggen...
Daar gaan we de komende dagen achterkomen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
Weet iemand wanneer de radio storing opgelost gaat worden?
Heb nu sinds het begin (half december) alleen maar regionale radio zenders via de pvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Ik heb eigenlijk (Almere) niets gemerkt van radio storing op het IP platform. Dacht, toen ik in de gauwigheid aan het browsen was vorige week, dat ik ze gewoon allemaal had.

Maar goed, ik gebruik radio via IP dus eigenlijk ook zelden (eigenlijk alleen maar als m'n vriendin en ik eens zin hebben in omroep Gelderland op zondagochtend). Ik houd vast aan de good old FM, die via glasvezel ook fantastisch klinkt (en het is eenvoudiger om 'ff' radio te luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
TonVH schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:16:
Dan ook maar hier:

Wat een stelletje kloothommels bij Lijbrandt. Net als 3 weken geleden krijg ik een mailtje "Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen."

De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.
Laatste nieuws:

Overigens heb ik net weer met de Helpdesk gebeld en kan mij niet onttrekken aan het gevoel "mooi verhaal maar uit het boek 'hoe houd ik de klant rustig'". De man vertelde mij: "Er zijn nu 3 tot 4 man met uw probleem aan de gang want we willen deze keer het goed oplossen en weten waarom dit kon gebeuren.

Mooi verhaal maar interessant voor Lijbrandt en interesseert mij totaal niet. Ik verwacht dat men eerst weer e.e.a. juist instelt (moet met max. 1 telefoontje kunnen) en dan vervolgens gaat uitzoeken waar de zwarte piet ligt.

Volgens mij was het vandaag opgelost als ik gisteren gewoon een wijziging in mijn Lijbrandt had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TonVH: Tsja, ik kan je positie als klant begrijpen, toch valt er wel íets voor de redenering van Lijbrandt te zeggen, wat bv. ook voor mijn gevalletje "KPN WBA knalt steeds m'n Lijbrandt eraf" gold:

Als er op een gegeven moment een situatie is ontstaan die niet had mogen gebeuren, dan kan dat twee dingen betekenen:
* Menselijke fout indien de wijziging door een mens moet worden geactiveerd
* Technische fout of zelfs erger, ernstige ontwerpfout in een systeem.

In dat laatste geval kan het best zo zijn dat, mochten ze direct jouw goede diensten weer aanzetten en zo de symptomen voor jou snel oplossen, ze de dieper liggende oorzaak niet meer kunnen achterhalen.

Maar goed, zo'n onderzoek moet dan natuurlijk niet meerdere dagen gaan duren want dan zou ook ik ongeduldig worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
TonVH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:50:
[...]
Laatste nieuws..........
Aller allerlaatste nieuws:

Weer m'n DVB-C, geen Telefonie. Laatste vind ik minder belangrijk en kan over het weekend heen getild worden

Een verademing wel wacht ik nu met angst en beven de volgende email met "uw wijzigingsaanvraag is in behandeling" af. Toch dan aan de "onbekende Lijbrandt man/vrouw" die dit bewerkstelligd heeft.

@Emey:

Je hebt tot bepaalde hoogte gelijk. Meest belangrijke is dat de hoofdfuncties het weer doen.

[ Voor 9% gewijzigd door TonVH op 14-01-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baasandre schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:50:
[...]

Het grappige is, ben nog niet eens klant.

Ben een kritische consument die het vuur aan de schenen legt, met zeer normale vragen, of opmerkingen.
Nog nooit ( !) een reactie gehad op een mail, zelf verstuurd, en even later via de mailknop op de site.
Tja, wellicht is dat de reden dat men je geen antwoord geeft? Alhoewel dat wel een heel onprofessionele houding zou zijn.
Ik weet dat mijn correspondentie in hun CRM namelijk gekoppeld is aan mijn account, voor referentiedoeleinden.
Wellicht dat ze jouw mails nergens kwijt kunnen of zo? Ik zou het echt niet weten waarom het zo'n moeite kost om in outlook op de replyknop te klikken en een antwoord te componeren?

Ik kan me overigens wel voorstellen dat men op dit moment een hogere prioriteit toekent aan toeterende klanten met grote problemen, dan aan een kritische consument die alleen maar lastige vragen stelt en geen klant is. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TonVH schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:29:
Een verademing wel wacht ik nu met angst en beven de volgende email met "uw wijzigingsaanvraag is in behandeling" af. Toch dan aan de "onbekende Lijbrandt man/vrouw" die dit bewerkstelligd heeft.
Ton, ik heb de nodige ervaring met afhandelen van storingen en uitval van diensten met Lijbrandt, en het duurt soms twee dagen voordat er ineens groot alarm wordt geslagen en er een tros monteurs bij nacht en ontij worden uitgezonden, soms is het in 5 minuten opgelost, afhankelijk van de storing lijkt het.
Bij mij/ons viel destijds analoog/dvb-c uit door een gebroken fiber ergens tussen Dordrecht en Berkel en Rodenrijs, en onze Yogoi is toen echt twee dagen aan het duwen en trekken geweest om de juiste partij in aktie te krijgen, in dit geval Reggefiber. Toen die monteur eenmaal op pad was had hij het in nog geen 3 uurtjes gerepareerd en belde mij half elf 's-avonds persoonlijk op om te checken of ik weer analoog had. Netjes dus, maar wel een partij geduld hebben.

Lijbrandt is (in tegenstelling tot KPN) voor al haar diensten afhankelijk van derden, dus als ze het niet vanuit hun backoffice met softwarehendels kunnen oplossen dan moeten ze de juiste dienst van een derde partij op pad krijgen. Clubs als KPN hollen over het algemeen niet zo hard bij storingen, en in het weekend al helemaal niet.

Er is toen aangegeven dat de protocols voor dit soort storingen inmiddels beter zouden moeten werken en er sneller en adequater kan worden opgetreden.... maar dat werkt nog steeds niet in alle gevallen.

Dit even refererend aan het feit dat wij in B&R al in de vijfde week zonder radio op IPTV zitten (op 13 regionalo's na) en er nog steeds geen zicht op is wanneer het weer gaat draaien?

Ook schoonheidsfoutjes in de IPTV zenderbalk zoals een op za 8 jan 12:49 vastgevroren datum/tijd klokje is gemeldt maar nog niet opgelost. Niks belangrijks, maar het hoort uiteraard gewoon de juiste tijd en datum aan te geven.

@Webteam:
Ook hier dus maar even melden wat er openstaat aan probleempjes op he twba netwerk in Berkel en Rodenrijs:

1. Geen radiostreams (wel de logo screensaver) behalve 701-731 op IPTV (loopt in de vijfde week!!)
2. Vastgevroren datum/tijd op za 8 jan 12:49 in de zenderbalk van de Amino's (loopt denk ik al 14 dagen)
3. Geen teletext onder de HD zenders (loopt sinds TV menu V3)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Laatst online: 26-05 22:12
Vraagje, als je nu de Lijbrandt actie zou bestellen, krijg je dan de nieuwe Amino 532? Of heb je de keuze om die gelijk mee te bestellen? Of moet je de 130 bestellen en ook proberen om te ruilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dobbytc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 20:47
Ik heb nu sinds oktober het lijbrandt start 25 pakket in dordrecht; nou heb ik alleen met de gratis nieuwsserver regelmatig het probleem dat hij geen verbinding kan maken waarbij ik bij de volgende twee programma's deze foutmeldingen krijg:
Grabit: error while selecting group. 480 authentication required
SABnzbd+: news.lijbrandt.nl:119: 0 (Deblokkeren) Server heeft gebruikersnaam/wachtwoord nodig
Zijn er meer mensen met dit probleem, en zo ja is er dan ook al een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wordt echt helemaal gestoord op dit moment van Lijbrandt.
* Men komt zijn afspraken niet na, doet valsheid in geschrifte (BBC1 en BBC2 zijn namelijk NIET analoog te ontvangen.) Ik zou hier door een product verantwoordelijke over gebeld worden na mijn klacht.
* Telefoon werkt niet met bellen en gebeld worden vanuit het buitenland. Dit is al weken bekend, maar een oplossing heeft men niet. Ik wordt nu gedwongen om daar mijn mobiel voor te gebruiken.
* pop.lijbrandt.nl reageert niet meer?? (deze moet ik nog aanmelden, maar helaas op dit moment zijn ze natuurlijk niet bereikbaar.)
* Meldingen per mail duurt minimaal een week voor je een nietszeggend antwoord krijgt. Men kan en wil je kennelijk niet helpen.

Misschien dat ik het contract maar moet laten ontbinden. Een van mijn hoofdredenen om over te stappen was de aanwezigheid van BBC1 en BBC2 op de analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646

Misschien een domme vraag, maar ik heb geen idee: is het mogelijk om in Berkel en Rodenrijs te werken met een DVB-C decoder op je analoge signaal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Berkel en Roodenrijs durf ik niet te zeggen. In Dordrecht en een aantal andere (omgeving Eindhoven) in elk geval wel. Zo hier en daar wordt er over gesproken dat dit wel zo is. Let wel op: de kanalen op je dvb-c zijn dezelfde als op je analoge kabel. Dus niet je volledige iptv-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Volgens mij heb je altijd (mits TV binnen het abonnement zit) Analoog EN DVB-C. Dat was ook mijn voornaamste reden om voor Lijbrandt te kiezen.

IPTV (zeker gezien de berichten hier) interesseert mij totaal niet meer daar ik met de kwaliteit van DVB-C meer dan tevreden ben. Wel stoort het mij erg dat ik BBC-1 & 2 niet krijg (ben Doctor Who en afgeleide fan). Ik heb hierover gemaild en (verbazing!) antwoord gehad wat het bekende commerciële verhaal bevatte "wij zijn hiermee bezig en hopen spoedig het probleem te hebben opgelost". Niet dat ik daar enig vertrouwen in heb.

Dus iedereen mailen hierover met Lbr, wie weet helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb het lijstje in de startpost weer geupdate met een aantal nieuwe punten.

Vrijwilligers gezocht 'het lijstje' up to date te houden!
Heb de aanzet geleverd, maar zal het updaten vanaf nu minder actief gaan doen. Laat het even weten wanneer je een bijdrage wilt leveren, dan maak ik je mede auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TonVH en Teigetjuh: Wat betreft de BBC. Ik denk dat het zo langzamerhand wel bekend is dat Lijbrandt hier NIETS aan kan doen om het te versnellen! Ik snap ook niet waarom mensen daar steeds maar Lijbrandt (of Glashart Media) op af blijven rekenen. Kwestie van slecht lezen? Het is gewoon de starre houding van BBC die voorkomt dat het sneller terug komt.

Op een andere note: Heb -eindelijk- een antwoord van de servicedesk op mijn mail over een coulanceregeling. En dat is dat het is doorgezet naar een andere afdeling 8)7. Oftewel: 3 werkdagen voor mail beantwoording. Hoeveel werkdagen nu voor er een 'uitslag' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:46:
@TonVH en Teigetjuh: Wat betreft de BBC. Ik denk dat het zo langzamerhand wel bekend is dat Lijbrandt hier NIETS aan kan doen om het te versnellen! Ik snap ook niet waarom mensen daar steeds maar Lijbrandt (of Glashart Media) op af blijven rekenen. Kwestie van slecht lezen? Het is gewoon de starre houding van BBC die voorkomt dat het sneller terug komt.
Als Lijbrandt dat nu zou antwoorden in plaats van een nietszeggend antwoord (waar ze heel goed in zijn) zou men daar denk ik wel begrip voor hebben. Kwestie van goed instrueren van je helpdesk medewerkers met adequate antwoorden.
Op een andere note: Heb -eindelijk- een antwoord van de servicedesk op mijn mail over een coulanceregeling. En dat is dat het is doorgezet naar een andere afdeling 8)7. Oftewel: 3 werkdagen voor mail beantwoording. Hoeveel werkdagen nu voor er een 'uitslag' is?
Die uitslag is binnen 3 werkdagen beloofd, er staat letterlijk "Lijbrandt zal elke unieke klantsituatie met zorg bekijken en binnen 3 werkdagen indien van toepassing een coulance aanbod doen"
Wat jij nu hebt is alleen een soort ontvangst bevestiging, dus zou je nog steeds voor woensdag iets moeten weten. (en hopelijk ik ook dus)
Het webteam kan het nu echt niet meer maken dat deze termijn overschreden wordt, daar zouden ze zich voorgoed ongeloofwaardig mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online

Dat is mij ondertussen wel bekend, maar het was niet bekend dat het zo k*t geregeld was in mei toen ik mijn abo afsloot. Bovendien wat mij al maanden stoort is dat lijbrandt nog steeds meldt dat deze in het basis pakket op de analoge kabel zitten. Dat is eenvoudig valsheid in geschrifte. En ze kunnen mensen die klagen tegemoet komen door ze terug te bellen als dit beloofd is en een (extra) ip-ontvanger aanbieden. Om maar eens iets te noemen.

Ik denk dat je geen uitslag krijg trouwens. Mijn ervaring met de servicedesk is dat je pas na een week of twee een antwoord krijgt waar je niets, maar dan ook helemaal niets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
teigetjuh schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:57:
[...]
Ik denk dat je geen uitslag krijg trouwens. Mijn ervaring met de servicedesk is dat je pas na een week of twee een antwoord krijgt waar je niets, maar dan ook helemaal niets mee kunt.
Dat is ook mijn ervaring met andere onderwerpen, als je vervolgens aangeeft (netjes beargumenteerd) dat het een onbevredigend antwoord is hoor je helemaal nooit meer iets.
Hier ligt nog een zware taak voor het webteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Dat "slecht lezen" is dan voor rekening van Lijbrandt/GHM want de BBC1 & 2 informatie komt toch echt van hun. Sterker, ik heb zelfs tijd geleden een mail daarover gestuurd en toen bericht gekregen dat BBC 1 & 2 in het pakket zit.

Dat de oorzaak bij BBC zou liggen dat heb ik wel vaker gehoord maar is toch vreemd. Want waarom heeft IPTV dan wel 1&2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
TonVH schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:26:
[...]

Dat "slecht lezen" is dan voor rekening van Lijbrandt/GHM want de BBC1 & 2 informatie komt toch echt van hun. Sterker, ik heb zelfs tijd geleden een mail daarover gestuurd en toen bericht gekregen dat BBC 1 & 2 in het pakket zit.

Dat de oorzaak bij BBC zou liggen dat heb ik wel vaker gehoord maar is toch vreemd. Want waarom heeft IPTV dan wel 1&2?
Dat klopt en als je aangeeft dat het dus niet op de analoge kabel zit dan geven als argument dat er toch bbc entertainment en bbc world service op zit. Als vervanging..... Tuurlijk 8)7 8)7 Ja het zijn bbc-zenders, maar als je rtl beloofd kun je het ook niet afdoen door bvn (wereldomroep) en dan zeggen het zijn toch nederlandse zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:56:
Misschien een domme vraag, maar ik heb geen idee: is het mogelijk om in Berkel en Rodenrijs te werken met een DVB-C decoder op je analoge signaal ??
Ja, hetzelfde pakket als analoge TV en radio

304 Mhz
Network ID 3300
6.875 Msym/sec
QAM64

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teigetjuh schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:57:
Misschien dat ik het contract maar moet laten ontbinden. Een van mijn hoofdredenen om over te stappen was de aanwezigheid van BBC1 en BBC2 op de analoge kabel.
BBC1 en 2 zitten volgens diverse betrouwbare bronnen vanaf juni 2011 weer in het analoge en DVB-C pakket.... heeft te doen met oude contracten die nog moeten aflopen. In IPTV zitten ze gewoon wel (coulance tov klanten).
En als een jurist roept dat het eraf moet op straffe van... dan moet dat dus, want dit akkefietje liep al toen Herzinger het (IP)TV pakket nog deed en GHM nog niet eens bestond ;)
Een kwestie van meenemen van de geschiedenis lijkt me zo ;)

Wel slordig dat tot op de dag van vandaag de beide BBC's nog steeds in het analoge basispakket genoemd worden en er ook nergens op de site een wijzigingsmededeling of uitleg hierover te vinden is. Op de site van XMS staat namelijk wel gewoon te lezen dat BBC 1 en 2 voorlopig zijn vervangen door World en Entertainment, en die leveren hetzelfde pakket als Lijbrandt qua TV.
teigetjuh schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:57:
Dat is eenvoudig valsheid in geschrifte. En ze kunnen mensen die klagen tegemoet komen door ze terug te bellen als dit beloofd is en een (extra) ip-ontvanger aanbieden. Om maar eens iets te noemen.
Valsheid in geschrifte? Wellicht iets minder spannende detectives gaan lezen?
Als je namelijk even op de overzichten leest dan zie je dat (IP)TV geleverd wordt door GHM en niet door Lijbrandt.
Als Lijbrandt dus dit zenderoverzicht aangereikt krijgt van GHM en dat op haar site als het (IP)TV pakket toont dan is het nog steeds een GHM document en geen Lijbrandt document.

Daarbij staat in je contract dat voor (IP)TV de voorwaarden gelden van GHM en dat zij zonder berichtgeving vooraf zenders kunnen toevoegen, verwijderen of wijzigen qua kwaliteit en indeling... of wel, juridisch staan ze ook met de verkeerde BBC's op analoog in hun recht.

Officieel mogen ze momenteel nog helemaal geen BBC1 en 2 leveren, op geen enkel medium, dus als ze dat op IPTV toch doen is al minder legaal maar wel aardig voor klanten zoals ik, die vaak BBC kijken.

Zoals elders al aangekondigd verandert de situatie per juni 2011 en is alles legaal met de BBC, dus ook op analoog en DVB-C in plaats van World en Entertainment.

En ach, alle klagers dan maar een (extra) settopbox geven? Niet echt realistisch voor het tijdelijk doorgeven van twee andere zenders als geadverteerd. Die box gaat sowieso niet werken als je geen IPTV in je pakket hebt en ervoor betaald.

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-01-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:34:
[...]

Het lijkt erop dat de firmware update service niet draait voor de Amino 110.
Als het goed is knippert het rode ledje in een bepaald ritme, dit is de foutcode... ik gok 2x pauze 3x pauze.

Het lullige is dat je een Amino alleen uit update modus krijgt door succesvol een verbinding te maken met de update service... althans, ik heb nog geen andere manier gevonden om een in Loading... hangende Amino weer tot leven te krijgen.
Bij mij kwam de M532, die ook hing in Loading... spontaan weer tot leven toen GHM de update service op ons netwerk activeerde.

Ik had dit met de M532 op het hagelnieuwe B&R netwerk, toen bleek ook dat de update service nog gestart moest worden.
Is de update service voor de 110 een andere dan voor de 532?
Mijn 532 werkt prima, alleen de 110 blijft maar op loading staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michiel BBB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:55:
[...]

Is de update service voor de 110 een andere dan voor de 532?
Mijn 532 werkt prima, alleen de 110 blijft maar op loading staan...
Het zal wel één service zijn, maar er moet wel voor elke Amino apart een update bestand bestaan.
Heb je al gekeken naar de knippercode van de rode led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of Lijbrandt nou wel of niet kan pushen en of (en welke) underpinning contracts met wie er ook liggen, Lijbrandt belooft iets te leveren dat niet geleverd wordt: namelijk BBC1 en BBC2 via analoog en DVB-C. Het is dan (ook juridisch) volledig terecht bij Lijbrandt te reclameren en Lijbrandt als jouw leverancier onder druk te zetten en desnoods aansprakelijk te stellen. Dat Lijbrandt vervolgens een ander aansprakelijk stelt (of niet) doet voor een klant niet ter zake.

Dit is overigens (nog) geen valsheid in geschrifte. Dat impliceert namelijk dat het document niet waarheiedsgetrouw is en dat is het wel: BBC1 en BBC2 zijn en worden in de toekomst immers gewoon geleverd. In de tussenliggende periode worden er wellicht bepaalde verplichtingen voortvloeiend uit een overeenkomst niet nagekomen; ook dat is overigens verwijtbaar gedrag. Dat geldt ook voor radio via IPTV.
Dat is al iets! Zelf heb ik nog geen reactie gehad, maar we bevinden ons nog binnen de 3 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
Anoniem: 376876 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:03:
[...]

Het zal wel één service zijn, maar er moet wel voor elke Amino apart een update bestand bestaan.
Heb je al gekeken naar de knippercode van de rode led?
Ik zal vanavond weer eens kijken naar de knippercode.....
op dit moment weet ik de code niet zeker, maar is wel wisselend. Rode led brand soms continu, maar gaat soms ook knipperen.

Zal Lijbrandt eens vragen over dat update bestand voor de 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:( :(

Vandaag WEER een verkeerde factuur ontvangen, vond het al zo stil de afgelopen dagen...
Het is pas de 3e deze maand........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Wat een organisatie is Lijbrandt. Bij deze genomineerd als de slechtste van de eeuw!

Mijn factuur over de "gratis" maand December is slechts 78 euro en 3 centen. Maar liefst 6 maal zou het pakket veranderd zijn. Maar liefst 3 IPTV pakket aangeschaft. IPTV box gekocht en geretourneerd (wel een schadepost van zo'n 60 euro).

Ik ga de rekening niets eens uitpluizen, Ik storneer simpel en stuur ze een mailtje. Bellen doe ik niet want Telefonie werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Anoniem: 376876 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:07:
[...]

BBC1 en 2 zitten volgens diverse betrouwbare bronnen vanaf juni 2011 weer in het analoge en DVB-C pakket.... heeft te doen met oude contracten die nog moeten aflopen. In IPTV zitten ze gewoon wel (coulance tov klanten).
En als een jurist roept dat het eraf moet op straffe van... dan moet dat dus, want dit akkefietje liep al toen Herzinger het (IP)TV pakket nog deed en GHM nog niet eens bestond ;)
Een kwestie van meenemen van de geschiedenis lijkt me zo ;)
Graag zou ik hier een bronvermelding bij zien
Wel slordig dat tot op de dag van vandaag de beide BBC's nog steeds in het analoge basispakket genoemd worden en er ook nergens op de site een wijzigingsmededeling of uitleg hierover te vinden is. Op de site van XMS staat namelijk wel gewoon te lezen dat BBC 1 en 2 voorlopig zijn vervangen door World en Entertainment, en die leveren hetzelfde pakket als Lijbrandt qua TV.

[...]

Valsheid in geschrifte? Wellicht iets minder spannende detectives gaan lezen?
Als je namelijk even op de overzichten leest dan zie je dat (IP)TV geleverd wordt door GHM en niet door Lijbrandt.
Als Lijbrandt dus dit zenderoverzicht aangereikt krijgt van GHM en dat op haar site als het (IP)TV pakket toont dan is het nog steeds een GHM document en geen Lijbrandt document.
BS. Er staat heel mooi Lijbrandt op, bovendien hebben zij de plicht om het te controleren.
Ik heb niets met GHM te maken, enkel met Lijbrandt en die weten dus kennelijk al maanden dat wat zij beweren niet klopt, maar weigeren daar iets aan te doen. Lijkt mij een hele duidelijke. Niks detectives, gewoon heel duidelijk.
Daarbij staat in je contract dat voor (IP)TV de voorwaarden gelden van GHM en dat zij zonder berichtgeving vooraf zenders kunnen toevoegen, verwijderen of wijzigen qua kwaliteit en indeling... of wel, juridisch staan ze ook met de verkeerde BBC's op analoog in hun recht.

Officieel mogen ze momenteel nog helemaal geen BBC1 en 2 leveren, op geen enkel medium, dus als ze dat op IPTV toch doen is al minder legaal maar wel aardig voor klanten zoals ik, die vaak BBC kijken.

Zoals elders al aangekondigd verandert de situatie per juni 2011 en is alles legaal met de BBC, dus ook op analoog en DVB-C in plaats van World en Entertainment.

En ach, alle klagers dan maar een (extra) settopbox geven? Niet echt realistisch voor het tijdelijk doorgeven van twee andere zenders als geadverteerd. Die box gaat sowieso niet werken als je geen IPTV in je pakket hebt en ervoor betaald.
Lijbrandt weet dat het niet klopt en toch blijven zij willens en wetens reclame maken met foutieve informatie, juridisch zogenaamd afgedekt of niet... In dit geval dus duidelijk niet. Er is namelijk voldoende tijd geweest om dit te wijzigen. Dit valt niet meer onder de noemer hier kunnen wij niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Niet online
Anoniem: 233981 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:33:
[...]

Of Lijbrandt nou wel of niet kan pushen en of (en welke) underpinning contracts met wie er ook liggen, Lijbrandt belooft iets te leveren dat niet geleverd wordt: namelijk BBC1 en BBC2 via analoog en DVB-C. Het is dan (ook juridisch) volledig terecht bij Lijbrandt te reclameren en Lijbrandt als jouw leverancier onder druk te zetten en desnoods aansprakelijk te stellen. Dat Lijbrandt vervolgens een ander aansprakelijk stelt (of niet) doet voor een klant niet ter zake.

Dit is overigens (nog) geen valsheid in geschrifte. Dat impliceert namelijk dat het document niet waarheiedsgetrouw is en dat is het wel: BBC1 en BBC2 zijn en worden in de toekomst immers gewoon geleverd. In de tussenliggende periode worden er wellicht bepaalde verplichtingen voortvloeiend uit een overeenkomst niet nagekomen; ook dat is overigens verwijtbaar gedrag. Dat geldt ook voor radio via IPTV.
Is dat geen valsheid ingeschrifte? Het is niet zo dat het een heel dynamisch document is en het komt niet overeen met de huidige werkelijkheid. Het document klopt dus niet => dus is mijn eerdere conclusie juist (voor een niet juridisch geschoold iemand)
Verwijtbaar gedrag.... een hele mooie vage term op het moment dat het eerder genoemde niet volledig hard gemaakt kan worden?
En overigens het schijnt al sinds half 2009 zo te zijn (Goed zoeken en niet alleen op lijbrandt, maar ook op xms) Dus verwijtbaar gedrag durf ik in twijfel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Ook leuk: stuur keurig een ondertekende brief/ fax naar Lijbrandt om mijn aanvraag op te zeggen.
Zie het Almere topic over het opzeggen van je abbonement ( bij mij gaat het nog steeds om een aanvraag in sept 2010 gedaan, ingangsdatum 18 oktober 2010).

Vervolgens keurig een brief van Lijbrandt: u kunt niet opzeggen, verwijzing naar de voorwaarden ( binnen paar dagen laten annuleren). Dus kennelijk is het gezegde door het webteam misschien niet intern bekend ?

Dus contact gezocht met de helpdesk, situatie voorgelegd en verwezen naar deze site. Niet bekend bij de helpdesk, zelfs niet bekend dat er een webteam is.
Ze konden niets voor mij betekenen, ik moest nog maar eens een brief schrijven om aan te geven dat ik niet akkoord ga met de brief van Lijbrandt.

Reden dat de helpdesk niks voor mij kon betekenen is dat de administratie een andere afdeling is (logisch), een interne bericht bestaat kennelijk niet. Ik heb geen moeite om nogmaals een brief/ fax te sturen, begin toch een heleboel vraagtekens te krijgen over de interne communicatie.

Krijg er geen warm gevoel bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
baasandre schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:50:
Ook leuk: stuur keurig een ondertekende brief/ fax naar Lijbrandt om mijn aanvraag op te zeggen.
Zie het Almere topic over het opzeggen van je abbonement ( bij mij gaat het nog steeds om een aanvraag in sept 2010 gedaan, ingangsdatum 18 oktober 2010).

Vervolgens keurig een brief van Lijbrandt: u kunt niet opzeggen, verwijzing naar de voorwaarden ( binnen paar dagen laten annuleren). Dus kennelijk is het gezegde door het webteam misschien niet intern bekend ?

Dus contact gezocht met de helpdesk, situatie voorgelegd en verwezen naar deze site. Niet bekend bij de helpdesk, zelfs niet bekend dat er een webteam is.
Ze konden niets voor mij betekenen, ik moest nog maar eens een brief schrijven om aan te geven dat ik niet akkoord ga met de brief van Lijbrandt.

Reden dat de helpdesk niks voor mij kon betekenen is dat de administratie een andere afdeling is (logisch), een interne bericht bestaat kennelijk niet. Ik heb geen moeite om nogmaals een brief/ fax te sturen, begin toch een heleboel vraagtekens te krijgen over de interne communicatie.

Krijg er geen warm gevoel bij....
Je hoeft je natuurlijk nergens zorgen om te maken.

Binnen de wet 'koop op afstand' heb je als particulier een zogenaamd 'herroepingsrecht'. Dit betekent dat je binnen 7 dagen na het totstandkomen van de overeenkomst de overeenkomst zonder opgaaf van reden kan beëindigen. Lijbrandt stelt in haar algemene voorwaarden dat de overeenkomst tot stand komt bij het ontvangen van de opdrachtbevestiging, welke je natuurlijk niet hebt ontvangen. De overeenkomst komt in dat geval tot stand bij oplevering. Aangezien je nog niet bent aangesloten, bestaat er nog geen overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
teigetjuh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:48:
[...]
En overigens het schijnt al sinds half 2009 zo te zijn (Goed zoeken en niet alleen op lijbrandt, maar ook op xms) Dus verwijtbaar gedrag durf ik in twijfel te trekken.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.

Het gaat om verwijtbaar gedrag van Lijbrandt, omdat Lijbrandt haar verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en haar voorwaarden niet (volledig) nakomt. Als ik jouw reactie zo lees kwam dat iets anders over. ;).

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 17-01-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Je hoeft je natuurlijk nergens zorgen om te maken.

Binnen de wet 'koop op afstand' heb je als particulier een zogenaamd 'herroepingsrecht'. Dit betekent dat je binnen 7 dagen na het totstandkomen van de overeenkomst de overeenkomst zonder opgaaf van reden kan beëindigen. Lijbrandt stelt in haar algemene voorwaarden dat de overeenkomst tot stand komt bij het ontvangen van de opdrachtbevestiging, welke je natuurlijk niet hebt ontvangen. De overeenkomst komt in dat geval tot stand bij oplevering. Aangezien je nog niet bent aangesloten, bestaat er nog geen overeenkomst.
klopt als een bus, dat probeerde ik ook de helpdesk duidelijk te maken, maar goed stuur nog een 2e email/ fax.

Halen ze mijn aanvraag er maar uit, en als zometeen de kinderziektes weg zijn, communicatie verbeterd is, stap ik waarschijnlijk alsnog over naar Lijbrandt. Voordelen Lijbrandt.. wat tweak in mijn postcode niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxwielder
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zit te overwegen om op Lijbrandt over te stappen. Ik zit op het moment op Xs4ALL-DSL en gebruik hun reverse DNS dienst om reverse DNS te regelen voor mijn (thuis) domein.

Ik zie dat Lijbrandt een vast IP adres aanbied (mooi!) maar is het dan ook mogelijk om iets dergelijks te doen?

--

Mmm, beetje ruzie met het CMS :) Wilde dit eigenlijk onder de lijbrandt thread plaatsen, maar vergat de tags ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tuxwielder op 17-01-2011 14:58 . Reden: Foute plek van het topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646

Anoniem: 376876 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:06:
[...]
Ja, hetzelfde pakket als analoge TV en radio

304 Mhz
Network ID 3300
6.875 Msym/sec
QAM64
Thanks, daar kan ik wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
TonVH schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:46:
Wat een organisatie is Lijbrandt. Bij deze genomineerd als de slechtste van de eeuw!
Mijn factuur over de "gratis" maand December is slechts 78 euro en 3 centen. Maar liefst 6 maal zou het pakket veranderd zijn. Maar liefst 3 IPTV pakket aangeschaft. IPTV box gekocht en geretourneerd (wel een schadepost van zo'n 60 euro).
Ik ga de rekening niets eens uitpluizen, Ik storneer simpel en stuur ze een mailtje. Bellen doe ik niet want Telefonie werkt nog steeds niet.
Kreeg op mijn email bericht retour dat het een testrun betrof. Tjsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 16:31
Sinds vanmorgen foutmeldingen bij het mailen naar: ***@hotmail.com
(zowel webmail als outlook)

>: host mx2.hotmail.com[65.55.92.168] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.18 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Aangemeld bij de HD

[ Voor 16% gewijzigd door MikeT80 op 17-01-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

teigetjuh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:15:
[...]

Graag zou ik hier een bronvermelding bij zien

[...]

BS. Er staat heel mooi Lijbrandt op, bovendien hebben zij de plicht om het te controleren.
Ik heb niets met GHM te maken, enkel met Lijbrandt en die weten dus kennelijk al maanden dat wat zij beweren niet klopt, maar weigeren daar iets aan te doen. Lijkt mij een hele duidelijke. Niks detectives, gewoon heel duidelijk.

[...]

Lijbrandt weet dat het niet klopt en toch blijven zij willens en wetens reclame maken met foutieve informatie, juridisch zogenaamd afgedekt of niet... In dit geval dus duidelijk niet. Er is namelijk voldoende tijd geweest om dit te wijzigen. Dit valt niet meer onder de noemer hier kunnen wij niets aan doen.
Als je hier en op Google eens op Herzinger en Glashart Media zoekt dan kom je zat bronnen tegen.
Onderstaande linkje geeft je aardig wat leesvoer, vooral de eerste reactie eronder hoe een en ander in elkaar stak.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=3206

Lijbrandt verwijst voor TV naar de voorwaarden van GHM en die voorwaarden ben je mee akkoord gegaan toen je een handtekening zette.

Beste kerel, ik zal je niet vervelen met hoe langlopende (exclusieve) contracten in elkaar zitten en wat voor opzegtermijnen hierop zitten dus zou ik zeggen.... wacht juni maar af, dan zijn ze er gewoon ook in analoog en DVB-C formaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 17-01-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233981 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:26:
[...]

Volgens mij begrijp je mij verkeerd.

Het gaat om verwijtbaar gedrag van Lijbrandt, omdat Lijbrandt haar verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en haar voorwaarden niet (volledig) nakomt. Als ik jouw reactie zo lees kwam dat iets anders over. ;).
Met het risico in een juridisch ja/nee praatje te vervallen, maar volgens mij verwijst Lijbrandt in haar algemene voorwaarden voor TV diensten specifiek naar GHM en haar voorwaarden voor TV diensten. En met die voorwaarden ga je als klant akkoord door te tekenen.

In die voorwaarden staat nog steeds dat men zonder mededelingen zenders kan toevoegen of verwijderen, dus treft Lijbrandt hier (behalve niet accurate info op de site) geen blaam en houdt GHM zich ook aan haar eigen voorwaarden, namelijk (for the long time being) BBC 1 en 2 (waarvan inmiddels heel internet weet dat het niet legaal is) vervangen door twee andere BBC's die wel vrij mogen worden doorgegeven, en stiekum via IPTV toch BBC 1 en 2 doorgeven als coulance richting klanten.

Vergelijkbaar is stroom afnemen van Nuon in Rotterdam, en als het uitvalt verwijst men direct naar Stedin, de netwerkbeheerder in die regio...

Maar goed, ik dacht eigenlijk dat we het BBC verhaal inmiddels al in vijf draadjes hebben uitgekauwd en ook weten wanneer het probleem helemaal legaal is opgelost.

EDIT:
Op het B&R netwerk loopt de klok onderin de zenderbalk inmiddels weer gelijk met de rest van de wereld, dus die kan van de lijst af... nu het slepende IPTV radio verhaal nog even repareren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 17-01-2011 23:12 ]

Pagina: 1 2 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.