Zal proberen hierover niet teveel (en te zwaar) uit te weiden.Anoniem: 376876 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:54:
[...]
Met het risico in een juridisch ja/nee praatje te vervallen, maar volgens mij verwijst Lijbrandt in haar algemene voorwaarden voor TV diensten specifiek naar GHM en haar voorwaarden voor TV diensten. En met die voorwaarden ga je als klant akkoord door te tekenen.
In die voorwaarden staat nog steeds dat men zonder mededelingen zenders kan toevoegen of verwijderen, dus treft Lijbrandt hier (behalve niet accurate info op de site) geen blaam en houdt GHM zich ook aan haar eigen voorwaarden, namelijk (for the long time being) BBC 1 en 2 (waarvan inmiddels heel internet weet dat het niet legaal is) vervangen door twee andere BBC's die wel vrij mogen worden doorgegeven, en stiekum via IPTV toch BBC 1 en 2 doorgeven als coulance richting klanten.
Algemene Voorwaarden zijn prima, daarmee omkaderd en ondervloert men haar dienstverlening. Belangrijk aan algemene (leverings-) voorwaarden zijn dat deze, net als elk ander document, getoetst (kunnen, dienen te[..]) worden aan de wet. Indien de wet (vaak erg algemeen) dan in strijd is (verkeerd wordt uitgelegd) met algemene voorwaarden of bepalingen, dan kan de betreffende voorwaarde, bepaling of het artikel vernietigd worden. Hiermee wil ik aangeven dat we ons allemaal aan spelregels (wetten) dienen te houden en dit niet zomaar kunnen uitsluiten of negeren door algemene voorwaarden. Vaak genoeg (te vaak) bevatten Algemene Voorwaarden onjuiste, surreële of anderszins verwerpelijke voorwaarden en/of bepalingen.
Grote (exclusieve) overeenkomsten met lange looptijden ken ik maar in 2 hoofdvormen:Beste kerel, ik zal je niet vervelen met hoe langlopende (exclusieve) contracten in elkaar zitten en wat voor opzegtermijnen hierop zitten dus zou ik zeggen.... wacht juni maar af, dan zijn ze er gewoon ook in analoog en DVB-C formaat.
- Een mantelovereenkomst
- Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
De 1e bevat dan vaak onderliggende (underpinning) contracten. De mantel-/hoofdovereenkomst kent in veel gevallen geen vaste looptijd en is heel erg algemeen, de underpinning contracts kennen vaak een kortere looptijd en zijn specifiek.
@Spikey
Das dan toch prima in een paar zinnetjes uit te leggen?!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 17-01-2011 23:57 ]