@Spikecity: I rest my case
Overigens wat betreft dat beperkte processortje in de PVR set top boxen: Tsja... op zich heb je wel gelijk. Aan de andere kant: De zo overbekende dreamboxen doen het ook met een niet al te vet cpu'tje. Toch zijn die ook in staat om gewoon bediend te worden zonder zorgen dat je opname mislukt. Zelfs bij de rampzalige KPN set top box gaat dat goed

. Ook mag ik hopen dat bv. voor het weergeven van video wel iets van hardware acceleration aanwezig is.
En tegen dingen zoas ik die gisteren beschreef, dat een opname compleet mislukt omdat je de box andere dingen laat doen, daar moet het toch tegen beschermd kunnen worden. Juist omdat het Linux draait kan je heel erg veel bereken met prioritizen van processen en zelfs i/o. Of schakel desnoods de mozaiek functie uit zodra er een opname loopt of zo

.
Net nog wat ontdekt: Als je in timeshifted modus kijkt, dan kan je de EPG niet opvragen. Hij wil dan eerst weer terug naar live TV modus. Volgens mij had de KPN box deze beperking ook niet.
Laat me duidelijk zijn: Ik ben blij dat er bij GHM nu ook eindelijk PVR mogelijk is hoor. Maar ik hoop wel dat GHM hier, evt. via de providers, flink de vinger aan de pols zal houden om te lezen wat de ervaringen zijn. Grootste knelpunten dus:
* Verkeerde prioritizing van i/o voor het opnemen (wat met IPTV gewoon een kwestie moet zijn van 1 op 1 op harddisk dumpen) waardoor andere dingen die je van de box vraagt het opnemen kunnen storen.
* Geen EPG tijdens timeshifted kijken (dat moet in dit IP tijdperk toch ook echt geen issue zijn)
* Geen page up en page down in lijsten (algemeen)
En twee enorme 'nice to have' waar GHM zich echt onderscheidend zou kunnen opstellen:
* Series opnemen. Via vaste dagen/tijdstippen en evt. via periodieke EPG search
* Meerdere streams tegelijk recorden. Als een low power ding zoals een dreambox met meerdere tuners ook meerdere zaken tegelijk naar harddisk kan dumpen, dan moet dat met IP helemaal kunnen. Ik neem ook niet aan dat de totale bandwidth naar harddisk en op het systeem slechts 15 mbit ofzo is
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk