Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 12:23
Anoniem: 124852 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Zou ik ook nog in aanmerking kunnen komen voor gratis HD voor het eerste jaar?
Ja hoor, van mij wel, maar ik ben geen helpdesk ;)

Moet je toch contact gaan leggen met de helpdesk en meteen vragen of ze je aanvraag kunnen wijzigen zodat je ook niet eerst de amino 110 of 130 geleverd krijgt ( met bijbetaling, maar of ze akkoord gaan met de 99 euro..., misschien moet je rond de 160 euro bijbetalen. Dit omdat je al een overeenkomst hebt).

Maar goed, gewoon contact leggen met de helpdesk, of schrijf een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241646

Anoniem: 124852 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:04:
[...]Zou ik ook nog in aanmerking kunnen komen voor gratis HD voor het eerste jaar?
Is volgens mij in "mijn Lijbrandt" vrij simpel zelf aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Ik heb de PVR binnen. Het is alleen geen 532, maar een Amino Mood 400. Nog nooit van gehoord.
http://www.aminocom.com/products/mood-400-series/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357186

Volgens mij ligt 'Mijn Lijbrandt' nu gewoon plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Anoniem: 357186 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:10:
Volgens mij ligt 'Mijn Lijbrandt' nu gewoon plat.
Merkte ik ook net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 16:40
Idd, ligt plat. Ze zijn er vast dingen in aan het aanpassen :P.

Ben trouwens wel benieuwd of, na het accepteren van het coulance aanbod, de Amino ook daadwerkelijk gisteren is besteld (wat ze van het WebTM beloofd hadden). Wat dat betreft is het jammer dat je geen mail krijgt ofzo. Dan weet je ook wanneer je een postbode mag verwachten.

@KarlMarX: De vraag is natuurlijk: Doet ie het ook? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Eymey:
is het ook goed als ik zeg dat de 532 vandaag om 15:15 is afgeleverd? ;)
Als je de track&trace wilt als bewijs moet je het maar even zeggen.

De mood 400 is volgens mij van origine van Tilgin, en Tilgin is niet heel lang geleden zo ver ik weer overgenomen door Amino.
Maar daar weet ik verder de details niet van.

[ Voor 37% gewijzigd door Yogoi op 25-01-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Whaha... vriendinlief meldt net vanuit thuis dat hij idd binnen is gekomen :D. Ze was nog net niet de deur uit. Thanks iig voor het aanbod :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Maar is de mood 400 nu hetzelfde als de 532?

Hij werkt wel, maar het programmeren van de opnames is wel onhandig... Sowieso zie ik geen optie om een bepaalde opname iedere week of dag te herhalen. Die functie zal al op mijn allereerste DVD recorder van 10 jaar geleden...

Op de Lijbrandt site staat nu bij het aanbod voor Almere: "Neemt u het Eredivisie live pakket dan krijgt u ook deze zenders in HD tot 31 juli 2011 gratis."
Wel raar want op een halve dag na heb ik nog steeds niet eens één kanaal van EDL in HD...

[ Voor 31% gewijzigd door KarlMarX op 25-01-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat ik had begrepen (van eerdere feedback op de 532) is het programmeren van series (recurring opnames) inderdaad niet mogelijk. Heel stom maar ja, ben o.a. gewend dat providers niet de moeite nemen om dat erin te zetten. Bij de PVR van KPN kon dit ook al niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:38:
Idd, ligt plat. Ze zijn er vast dingen in aan het aanpassen :P.
Nee hoor, nog steeds niet de functionaliteit die al 2 maanden onder je factuur staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
eymey schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:18:
Wat ik had begrepen (van eerdere feedback op de 532) is het programmeren van series (recurring opnames) inderdaad niet mogelijk. Heel stom maar ja, ben o.a. gewend dat providers niet de moeite nemen om dat erin te zetten. Bij de PVR van KPN kon dit ook al niet :S
Dat is wel vreselijk onhandig. Ik neem zelden spontaan iets op. Als ik iets opneem dan is het een hele serie van een programma. Nu moet ik dus iedere week opnieuw dat inprogrammeren? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

KarlMarX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:04:
Ik heb de PVR binnen. Het is alleen geen 532, maar een Amino Mood 400. Nog nooit van gehoord.
http://www.aminocom.com/products/mood-400-series/
Dat is de type aanduiding Amino Mood 400 (eigenlijk de typenaam van het bedrijf die ze maakt voor Amino en nu onderdeel van Amino is), maar het is wel degelijk de Amino M532.
KarlMarX schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:46:
[...]

Dat is wel vreselijk onhandig. Ik neem zelden spontaan iets op. Als ik iets opneem dan is het een hele serie van een programma. Nu moet ik dus iedere week opnieuw dat inprogrammeren? 7(8)7
Klopt... en als je mijn stukje over de test van de M532 leest dan zie je ook dat dat een van de kleine minpuntjes is van het ding, het andere was instelbare opnamekwaliteit.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 25-01-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393701

Heb inmiddels de Mood 400 binnen en aangesloten. het niet direct kunnen opnemen van meerdere afleveringen van bijv. series is inderdaad vervelend. Daarnaast kon ik niets opnemen op NDR fernsehen. Stond gewoon niet in de lijst. De box is niet erg stabiel (reageert soms niet meer op afstandsbediening). Ik mis ook de tv-gids die alleen uit favorieten bestaat, je bent lang aan het zoeken tot je bij de juiste zender bent (zodat je deze kunt opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, ik moet m'n eerste factuur nog krijgen :P.

Hier verder ook de M532 aangesloten. Het blijft toch iedere keer een genot dat het gewoon "plug & play" is en dat ie zelfs herkent (adhv je aansluiting) wie je bent _O_. Stukken beter dan bij KPN.

Verder lekker dat ik nu weer timeshifting heb (daar was ik tijdens m'n KPN periode toch aan gewend geraakt). Opnemen werkt verder net zo handig/onhandig als bij KPN. Of ik de volle mep (250 euro) over zou hebben gehad voor dit appraat? Neuh, denk het niet :P. Dan mijn lijstje van dingen die ik zou verbeteren als ik GHM was:

* Meerdere programma's tegelijk kunnen opnemen. Met IGMP en de bandbreedte van glasvezel volgens mij prima mogelijk maar ook hier kan je maar 1 ding tegelijk opnemen :S.

* Mogelijkheid om automatisch series op te nemen, bij voorkeur dmv. zoekwoorden in de EPG.

* Het zou handig zijn als je bij timeshifting kan zien hoe ver je al achter loopt :).

* Instelbare opnamekwaliteit: Tsja... kan me voorstellen dat dat technisch lastig is. Tenzij het apparaat met weinig moeite on the fly can transcoden. Maar eerlijk gezegd is mijn reden voor opnemen mede juist de kwaliteit. Wil ik matige kwaliteit, dan doet uitzending gemist het ook wel :P.

* Toch jammer dat ook de Amino nog steeds niet helemaal uit gaat.... of op z'n minst heel erg low power als ie op standby gaat. En dat je nog steeds alleen maar de status van het apparaat ziet als je 'm bedient.

Verder laat bovenstaande onverlet dat het een mooi apparaat blijft, zeker als je veel tragere hardware gewend bent. En de zet om in deze een 2,5inch harddiskje te bouwen is ook echt een zeer goede. Hij is nog steeds heerlijk stil, tot vreugde van mij en vooral ook m'n vriendin.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 25-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393701 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:50:
Heb inmiddels de Mood 400 binnen en aangesloten. het niet direct kunnen opnemen van meerdere afleveringen van bijv. series is inderdaad vervelend. Daarnaast kon ik niets opnemen op NDR fernsehen. Stond gewoon niet in de lijst. De box is niet erg stabiel (reageert soms niet meer op afstandsbediening). Ik mis ook de tv-gids die alleen uit favorieten bestaat, je bent lang aan het zoeken tot je bij de juiste zender bent (zodat je deze kunt opnemen).
De box is heel stabiel alleen heel erg richtingsgevoelig voor de AB lijkt het.... waardoor je inderdaad vaak het idee hebt dat je voor piet snot klikt. Of dat nu aan de AB ligt of aan de plek van de IR sensor in de Amino? Geen idee, ik denk het laatste.

Als tip om snel te programmeren kies je eerst gewoon op nummer de gewenste zender en gaat vervolgens via menu/tv-gids richting programmeren.
Als het goed is staat de gekozen zender dan als eerste bovenaan je gids.
Zijdelings manoevreren in de gids kost door de richtgevoeligheid van de AB nogal wat tijd inderdaad is ook mijn ervaring.

Ik heb het nog niet geprobeerd, maar kan je niet vanuit je mozaiekscherm programma's in de lijst zetten?
Als dat werkt maak je gewoon een eigen favorieten mozaiek aan en programmeert vandaar uit.

Maar eerlijk is braaf, je kunt PVR settopboxen qua functionaliteit niet vergelijken met echte harddiskrecorders zoals die vaak in home cinema systemen zitten.
Het ding doet wat hij moet doen en dat is het dan ook, verder geen toeters en bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 25-01-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spike: wat betreft dat laatste: Dat is idd ook mijn ervaring. Eigenlijk kan wat PVR boxen betreft alleen de Dreambox tippen aan wat je met een gewone hdd-recorder kan. Waaromdat bij provider-PVR boxen niet lukt: Geen idee.

Oh ja, nu ik daaraan denk: Er was iets waar KPN met haar boxen wél echt goed over na had gedacht:

* In lijsten de CH+ en CH- knoppen als een "page down" en "page up" laten functioneren!
* In opnames of programma gemist in hele blokken van 1, 2, 5 of 10 minuten tegelijk laten 'springen'

Ik heb trouwens idd ook het gevoel dat de IR sensor van de 532 wat richtings-gevoeliger was. Terwijl de 130m daar juist veel minder selectief in is. Gelukkig geeft de Harmony 555 een goed sterk IR signaal af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:11:
Ik heb trouwens idd ook het gevoel dat de IR sensor van de 532 wat richtings-gevoeliger was. Terwijl de 130m daar juist veel minder selectief in is. Gelukkig geeft de Harmony 555 een goed sterk IR signaal af :)
Hmm dat heb ik zelf nog niet gemerkt.
moet ook wel zeggen dat ik hem niet onwijs veel meer gebruik.
Heb mijn bureau verplaatst en helaas nu geen 3 tv's meer naast mijn bureau met een een 532 :(

Ben wel benieuwt of meer mensen dit ervaren wat eymey hier zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 06:54
heb ook gisteren de 532 binnen gekregen. Heb dezelfde problemen met de AB en ik vind het ronduit belachelijk dat je niet een repeating schedule kunt instellen. Alle pvr's tot nu toe die ik heb gehad hadden die mogelijkheid, zelfs de allereerste vhs bak die kon dat. Terwijl het gewoon een linux bakje is, hoe moeilijk kan het zijn om een cronjob te maken hiervoor. Ik krijg zwaar de neiging om te kijken of er wat mogelijk is. Misschien toch maar een serial cable maken....

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, @javaboon: Geef dan eens de merken en typen van die PVR's ? (waren dat provider PVR's ?). Ik heb er tot nu toe geen een mee gemaakt, los van de gewone ouderwetse analoge hdd-recorders.

Ik heb gisteren nog wat zitten kijken en de PVR nog wat meer voorin het meubel gezet en het valt met de IR eigenlijk wel mee (icm. Logitech Harmony). Ik kan iig nog redelijk afwijken en dan nog zie ik dat hij op zn minst reageert op het IR signaal.

Toch hier ook het eerste serieuze probleem: Had gisteravond "blik op de weg" opgenomen terwijl ik het apparaat ondertussen demonstreerde aan een vriend. Ik heb wat zitten zappen, de live tv van "blik op de weg" op pauze gezet maar ook het mozaiekkanaal geshowd. Toen ik 's avonds laat het programma terug wilde kijken, toen waren er regelmatig beeld freezes of het "sloeg over". Op een gegeven moment crashte de hele box :(. Hij knipperde nog wel op IR signalen maar verder was een power cycle nodig om 'm weer op te starten.

Ik vrees dus dat opnemen terwijl je veel met de interactieve diensten bezig bent een no no is. Labyrint was helemaal goed opgenomen (heb de box ook met rust gelaten toen dat werd opgenomen).

Hmmm, breaking news dat voor ons ook interessant kan zijn (of iig de termen "BBC 1 en 2" en "juni" weer wat aan elkaar kan linken): giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 26-01-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
:( "gratis" newsserver is read-only? :(

Ik ben al enige tijd bezig met de helpdesk over hun newsserver. probleem was dat ik wel kan lezen maar geen berichten kan plaatsen. Tot op heden werd als oorzaak steeds naar mijn client gewezen.

Vandaag echter een heldere juffrouw aan de lijn die mij wist te vertellen: "U kunt alleen lezen en niets posten". Op de vraag "wat is het nut dan" kwam geen zinnig antwoord behalve dat het volgens haar in de voorwaarden stond.

Ik kan dus niets maar dan ook niets in de voorwaarden vinden. Integendeel want ik vind volgende teksten:

"Verder kunt u .... gebruik maken van de gratis Lijbrandt Nieuwsserver dienst",
"Gratis 2 threads van samen 512 Kbps",

Nergens maar dan ook nergens lees ik een of andere beperking dat er niet gepost zou kunnen worden. Trouwens een read-only server is een zinloze bezigheid.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is onacceptabel, en niet volgens de afspraken, het staat nergens!

+++++++++++++
Voor het account news.lijbrandt.nl kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. Windows Live Mail kan het bericht niet posten.

Onderwerp 'Re: test'
Serverfout: 440
Reactie van server: 440 Posting Not Allowed.
Server: 'news.lijbrandt.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCCA9
Protocol: NNTP
Poort: 119
Beveiligd(SSL): Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:49:
Hmmm, breaking news dat voor ons ook interessant kan zijn (of iig de termen "BBC 1 en 2" en "juni" weer wat aan elkaar kan linken): giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
Zo breaking nu ook weer niet, want dat nieuwtje had ik een paar weken geleden voor GHM ook al hier gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja ok, maar ik had het idee dat daar nog niet zo'n hele harde datum aan zat, alleen een heel sterk vermoeden in die richting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:59
Ik heb gister ook maar de sprong genomen (grote) en Lijbrandt aangevraagd. (Ik denk dat nu het KPN signaal wel weg is na 10 maanden) Ik heb het topic grotendeels doorgelezen. Maar ik heb eigenlijk één vraag: hoe goed verwerkt lijbrandt eigenlijk de aanmeldingen? En hoe lopen de opleveringen?

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 26-01-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Als je wilt kan ik voor je checken of de networkoperator zelf ook vind of de lijn weer vrij is gegegeven ;)
Als je wilt dat ik het check voor je dan moet je me anders even je naw via een DM sturen.

Als dat zo is dan 'claimt' lijbrandt de lijn, wat meestal 1-2 dagen duurt.
Zodra dat gebeurt is word de aannemer aangestuurd.
Dat is afhaneklijk van de doorloop tijd in jouw plaats. Die verschilt nogal per locatie dus kan daar niet echt een concrete doorlooptijd geven. (we hebben het dan echter over 1-4 weken normaal gesproken)

Dit is natuurlijk ervan uit gaande dat de wijkcentrale en je woning gereed zijn. Anders is dat natuurlijk de limiterende factor.

edit:
Hmm er zit nog wel degelijk een provider op de lijn. Ik vermoed een WBA provider (KPN glas/Tweak?)
Helaas is de operator nooit zo open met info verstrekken als het om een andere provider gaat. opzich heel logisch maar soms irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door Yogoi op 26-01-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Yogoi schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:42:
Als je wilt kan ik voor je checken of de networkoperator zelf ook vind of de lijn weer vrij is gegegeven ;)
Als je wilt dat ik het check voor je dan moet je me anders even je naw via een DM sturen.

Als dat zo is dan 'claimt' lijbrandt de lijn, wat meestal 1-2 dagen duurt.
Zodra dat gebeurt is word de aannemer aangestuurd.
Dat is afhaneklijk van de doorloop tijd in jouw plaats. Die verschilt nogal per locatie dus kan daar niet echt een concrete doorlooptijd geven. (we hebben het dan echter over 1-4 weken normaal gesproken)

Dit is natuurlijk ervan uit gaande dat de wijkcentrale en je woning gereed zijn. Anders is dat natuurlijk de limiterende factor.

edit:
Hmm er zit nog wel degelijk een provider op de lijn. Ik vermoed een WBA provider (KPN glas/Tweak?)
Helaas is de operator nooit zo open met info verstrekken als het om een andere provider gaat. opzich heel logisch maar soms irritant.
Ik had al een collega van je aan de lijn. In derdaad zit er nog een signaal op. KPN zegt dat zij het niet zijn. Dus ik sta nu bij tweak in de wacht..... Thuis is alles alwel goed. Aangezien ik vroeger KPN glasvezel heb gehad, maar dat was vrij vervelend......dus dat heb ik ogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393701

Opleveringen gaan vrij goed. Nieuwsserver 25 mb leverde mij de nodige problemen: dan weer 25 mb dan weer de gratis 512 kb. Na vele mailtjes richting supportdesk, eindelijk antwoord: "om onbekende reden wordt op de 14e van de maand mijn 25 mb abonnement gedeactiveerd, mocht het weer gebeuren dan het abonnement opnieuw afsluiten" (....). Oh ja, het snelste en beste antwoord van de supportdesk krijg je via de telefoon (mits je geluk hebt iemand aan de lijn te krijgen die er verstand van heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:15:
Ja ok, maar ik had het idee dat daar nog niet zo'n hele harde datum aan zat, alleen een heel sterk vermoeden in die richting ;)
6 maanden na 31-12-2010, zo precies kan ik het wel voorspellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Adlermann schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:13:
[...]

Ik had al een collega van je aan de lijn. In derdaad zit er nog een signaal op. KPN zegt dat zij het niet zijn. Dus ik sta nu bij tweak in de wacht..... Thuis is alles alwel goed. Aangezien ik vroeger KPN glasvezel heb gehad, maar dat was vrij vervelend......dus dat heb ik ogezegd.
Wat moet je nu met zoiets. Tweak zal nu wel al die tijd moeten betalen voor jouw lijn eigen schuld.

eymey is de ervaringsdeskundige voor overstappen vanaf Tweak.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 26-01-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 319232 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:04:
[...]

Wat moet je nu met zoiets. Tweak zal nu wel al die tijd moeten betalen voor jouw lijn eigen schuld
Hoezo mijn schuld? Tweak maakt een administratieve fout. Ik niet. Maar ik heb met tweak gesproken. Het signaal is er binnen 5 dagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adlermann schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:06:
[...]

Hoezo mijn schuld? Tweak maakt een administratieve fout. Ik niet. Maar ik heb met tweak gesproken. Het signaal is er binnen 5 dagen af.
Niet van jouw maar van Tweak. Jij helpt gewoon alles gecanceld bij Tweak vorig jaar mei.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 26-01-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Sorry. Mijn fout dan :)

Ja er heeft nu gewoon een jaar een dienst opgezeten die ik niet heb gebruikt en waarvoor niemand betaalde. Beetje zonde geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Adlermann schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 17:13:
[...]

Ik had al een collega van je aan de lijn.
Wat een toeval ;)

Nee maar serieus, tweak heeft inderdaad al die tijd kosten gemaakt voor jouw lijn.
Vervelend voor hun, vervelender voor jou omdat nu eerst een disconnet_line vanuit hun kant verwerkt moet worden.
Duurt normaal ongeveer een week.

Zoals ik in een DM al zei, laat het me weten als deze completed zou zijn dan kost het mij 30sec om je order opnieuw te starten. (overigens kan de provider in kwestie een disconect_line versnellen als ze dat verzoeken bij de operator, vinden ze niet leuk natuurlijk, vind ik ook nooit leuk als ze het ons vragen :P , maar het kan wel)
Is het tweak R+ of Tweak? dat maakt een giga verschil.
Laat het me even weten, als het R+ is kan ik misschien wel wat regelen dat het veel en veel sneller gaat.

Trouwens , spaceone, dit is een andere overstap dan die van Eymey.
Eymey was WBA -> WBA (wel groot verschill tussen KPN glas en Lijbrandt WBA trouwens)
Dit is WBA -> WGDO of WGDO -> WGDO afhankelijk van of het Tweak of Tweak R+ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 06:54
@eymey: topfield van kpn, samsung pvr voor dvb-t, daarvoor mijn hardisk recorder van een supermarkt (die nota bene nog een ir zender erbij had voor een eventuele tuner en, zoals ik al zij, zo ongeveer 4 vhs recorders daarvoor.

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

javaboon schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:34:
heb ook gisteren de 532 binnen gekregen. Heb dezelfde problemen met de AB en ik vind het ronduit belachelijk dat je niet een repeating schedule kunt instellen. Alle pvr's tot nu toe die ik heb gehad hadden die mogelijkheid, zelfs de allereerste vhs bak die kon dat. Terwijl het gewoon een linux bakje is, hoe moeilijk kan het zijn om een cronjob te maken hiervoor. Ik krijg zwaar de neiging om te kijken of er wat mogelijk is. Misschien toch maar een serial cable maken....
Het is een linuxdoosje, alleen zijn de root passwords die standaard in de programmeurshandleiding staan door GHM gewijzigd en niet beschikbaar, dus veel zelf pielen in je doosje zal lastig worden.
Je kunt trouwens gewoon via UTP en je favo terminal programma een SSH verbinding maken met je Amino, mits je je PC maar in hetzelfde subnet zet qua IP en netmask.
javaboon schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:59:
@eymey: topfield van kpn, samsung pvr voor dvb-t, daarvoor mijn hardisk recorder van een supermarkt (die nota bene nog een ir zender erbij had voor een eventuele tuner en, zoals ik al zij, zo ongeveer 4 vhs recorders daarvoor.
Volgens mij had hij het over settopboxen met een PVR functie die nu worden meegeleverd bij IPTV diensten.

Als al eerder geroepen kan en mag je dit soort STB's niet vergelijken met full blown DVD/harddisk recorders die geënt zijn op analoge ontvangst via de kabel, en zelfs teruggrijpen naar VHS/Betamax/Video2000 tape recorders is uiteraard al helemaal geen vergelijking.

Om je even op weg te helpen..
Amino A532/A540 van Tele2 heeft het niet
Huidige generatie settopbox van KPN ITV heeft het niet
Huidige settopbox/pvr van UPC heeft het niet
De standaard geleverde Humax van Caiway heeft het niet
De settopbox (volgens mij ook een Humax) van Ziggo heeft het niet
De Amino M543/M540 van Glashart Media heeft het niet.

Eigenlijk kan ik zo snel geen triple play provider noemen die een functioneel volwaardig vergelijkbaar met full blown HD/DVD recorders settopbox levert.

Veel functiebeperkingen komen overigens omdat die PVR settopboxen op Linux draaien met een processortje wat niet krachtig genoeg is om al die geavanceerde functies te kunnen draaien.

OK, herhalend programmeren lijkt me geen kunst en vliegwerk voor de programmeurs, maar geen enkele PVR STB lijkt het te hebben.

Mijn retedure HD recorder van Sony heeft het wel... maar daar kan ik geen digitaal signaal inprikken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 27-01-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ziggo: humax 5050c wel. :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

TonVH schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:32:
:( "gratis" newsserver is read-only? :(

Ik ben al enige tijd bezig met de helpdesk over hun newsserver. probleem was dat ik wel kan lezen maar geen berichten kan plaatsen. Tot op heden werd als oorzaak steeds naar mijn client gewezen.

Vandaag echter een heldere juffrouw aan de lijn die mij wist te vertellen: "U kunt alleen lezen en niets posten". Op de vraag "wat is het nut dan" kwam geen zinnig antwoord behalve dat het volgens haar in de voorwaarden stond.

Ik kan dus niets maar dan ook niets in de voorwaarden vinden. Integendeel want ik vind volgende teksten:

"Verder kunt u .... gebruik maken van de gratis Lijbrandt Nieuwsserver dienst",
"Gratis 2 threads van samen 512 Kbps",

Nergens maar dan ook nergens lees ik een of andere beperking dat er niet gepost zou kunnen worden. Trouwens een read-only server is een zinloze bezigheid.

Wordt vervolgd.
Ik heb Lijbrandt ook per emai gezegd dat de free newsserver niet werkt nix meer op gehoord schande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spikecity: I rest my case ;)

Overigens wat betreft dat beperkte processortje in de PVR set top boxen: Tsja... op zich heb je wel gelijk. Aan de andere kant: De zo overbekende dreamboxen doen het ook met een niet al te vet cpu'tje. Toch zijn die ook in staat om gewoon bediend te worden zonder zorgen dat je opname mislukt. Zelfs bij de rampzalige KPN set top box gaat dat goed ;). Ook mag ik hopen dat bv. voor het weergeven van video wel iets van hardware acceleration aanwezig is.

En tegen dingen zoas ik die gisteren beschreef, dat een opname compleet mislukt omdat je de box andere dingen laat doen, daar moet het toch tegen beschermd kunnen worden. Juist omdat het Linux draait kan je heel erg veel bereken met prioritizen van processen en zelfs i/o. Of schakel desnoods de mozaiek functie uit zodra er een opname loopt of zo :).

Net nog wat ontdekt: Als je in timeshifted modus kijkt, dan kan je de EPG niet opvragen. Hij wil dan eerst weer terug naar live TV modus. Volgens mij had de KPN box deze beperking ook niet.

Laat me duidelijk zijn: Ik ben blij dat er bij GHM nu ook eindelijk PVR mogelijk is hoor. Maar ik hoop wel dat GHM hier, evt. via de providers, flink de vinger aan de pols zal houden om te lezen wat de ervaringen zijn. Grootste knelpunten dus:

* Verkeerde prioritizing van i/o voor het opnemen (wat met IPTV gewoon een kwestie moet zijn van 1 op 1 op harddisk dumpen) waardoor andere dingen die je van de box vraagt het opnemen kunnen storen.
* Geen EPG tijdens timeshifted kijken (dat moet in dit IP tijdperk toch ook echt geen issue zijn)
* Geen page up en page down in lijsten (algemeen)

En twee enorme 'nice to have' waar GHM zich echt onderscheidend zou kunnen opstellen:
* Series opnemen. Via vaste dagen/tijdstippen en evt. via periodieke EPG search
* Meerdere streams tegelijk recorden. Als een low power ding zoals een dreambox met meerdere tuners ook meerdere zaken tegelijk naar harddisk kan dumpen, dan moet dat met IP helemaal kunnen. Ik neem ook niet aan dat de totale bandwidth naar harddisk en op het systeem slechts 15 mbit ofzo is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hoe frequent worden er firmware updates gereleased voor de 532? En zijn daarvan changelogs? (Ai... ik ben een beetje bang voor het antwoord...) Vooral het punt van Eymey baart mij wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik vond het al zo raar dat die aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn zei: je had al met mijn collega gesproken. Ik was like euh wtf. Ok, sure. Heel erg bedankt.

Voor de rest zie DM. Zodra de lijn operationeel is heb je wel een kratje grolsch (blijf een tukker) verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gysman11 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:08:
Hoe frequent worden er firmware updates gereleased voor de 532? En zijn daarvan changelogs? (Ai... ik ben een beetje bang voor het antwoord...) Vooral het punt van Eymey baart mij wel zorgen.
Niet al te vaak... althans, de 130m en de M532 draaien al weer maanden op dezelfde firmware.
Changelogs? Nog nooit gevonden van die firmware :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:49:
Net nog wat ontdekt: Als je in timeshifted modus kijkt, dan kan je de EPG niet opvragen. Hij wil dan eerst weer terug naar live TV modus. Volgens mij had de KPN box deze beperking ook niet.
Daar was ik ook al achter gekomen, maar het lijkt alsof bij timeshift kijken het beeld (gelijk uitzending gemist) vanaf de harde schijf wordt getoond (logisch) en dat men bij een direct beeld vanaf de harddisk niet tegelijkerlijk de EPG (die vanuit de middleware komt) er overheen kan leggen.

Ik denk dat je deze beperking bij alle functies gaat vinden waarbij men niet live naar de streams kijkt, omdat bijna alle menustructuren en functies vanuit de middleware worden opgehaald.
Een beetje een beperking door de manier waarop het werkt lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393964

Glashart / Lijbrandt in Houten
(volgens mij heb ik een beter draadje gevonden en heb dit bericht nu (ook) geplaatst op "Gebruikers Glasvezel Houten")

Volgens de site zou in Houten de HD-settopbox (130/130m?) gratis geleverd worden bij bestelling van IPRTV tijdens aanleg. Nu heb ik daarop ingeschreven en ben in oktober/november aangesloten.
Nu ik even de tijd heb verdiep ik me eens in de mogelijkheden en het blijkt dat ik een amino 110 heb ipv een 130(m). Bij Lijbrandt doen ze nu wel erg moeilijk over de omruil. Vorige week 2x gebeld. Ik hoop dat ik teruggebeld wordt, maar (gezien mijn ervaringen) heb ik daar een hard hoofd in.
Zijn er trouwens alternatieven voor deze 130(m)? En was er niet ook iets met een recorder? Hoe heet dit type? Op de site van Lijbrandt zie ik hierover niet snel iets terug.
Ik wil nl. via deze box met HDMI mijn TV aansluiten en bijvoorkeur ook via deze box het geluid op mijn (stereo)versterker. Met de Amino 110 kan dit in ieder geval niet (en daarom wil ik ook graag die 130 of een alternatief). Binnenkort komt bij mij nl. een Philips 32pfl9705 binnen en dan vind ik het ook wel zo prettig om alle mogelijkheden maximaal te benutten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 393964 op 27-01-2011 10:59 . Reden: Bericht ook geplaatst bij draadje "Gebruikers Glasvezel Houten" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat vermoed ik idd ook. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de huidige architectuur waarin alles is opgebouwd niet echt geschikt is voor multitasking :P.

@Gysman11: Dat baart mij inderdaad ook zorgen. Ik vind het sowieso een beetje jammer dat Glashart Media eigenlijk nergens een platform biedt waarop actieve gebruikers hun bugs en evt. feature requests kunnen melden. Best jammer, aangezien GHM uit andere dingen/features juist laat merken dat ze wel degelijk over dingen nadenken en het ook goed willen doen.

@Adlermann: 'leuk' om te zien dat er nu nog iemand (tegen will en dank) in een soort van overstap-achtige procedure zit ;). Hoewel het actieve netwerk dan ff net wat anders is. Maakt het eigenlijk alweer complexer dan mijn 'case' die idd WBA->WBA betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:37:
Hoewel het actieve netwerk dan ff net wat anders is. Maakt het eigenlijk alweer complexer dan mijn 'case' die idd WBA->WBA betrof.
opzich is WBA-> WGDO makkelijker voor mij dan WBA->WBA. Het scheelt niet onwijs veel maar ik kan wat sneller diensten op een NT zetten in een WGDO gebied.

WGDO-> WGDO is echter de makkelijkste overstap. Zodra daar diensten van een NT zijn verwijderd door de latende ISP dan kan ik in 5 min de dienstne werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat scheelt dan weer :). Toch ben ik wel benieuwd hoe dit soort dingen in de toekomst gaat worden, als KPN ooit toch 100% Reggefiber eigenaar wordt :S.

http://glasvezelnetwerkaa...lledige-overname-van.html

Als de auteur gelijk krijgt, dan wordt het qua diversiteit van dienstenaanbod eerder slechter dan het nu is, dan beter..... maar wie weet is het alleen bedrijfskundig en qua operator-structuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:48:
Dat scheelt dan weer :). Toch ben ik wel benieuwd hoe dit soort dingen in de toekomst gaat worden, als KPN ooit toch 100% Reggefiber eigenaar wordt :S.

Als de auteur gelijk krijgt, dan wordt het qua diversiteit van dienstenaanbod eerder slechter dan het nu is, dan beter..... maar wie weet is het alleen bedrijfskundig en qua operator-structuren :)
KPN is een virus, alles wat er mee besmet wordt (waar KPN een vinger in de pap krijgt) wordt alleen maar slechter, nooit beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
eymey schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:37:
Dat vermoed ik idd ook. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de huidige architectuur waarin alles is opgebouwd niet echt geschikt is voor multitasking :P.

@Adlermann: 'leuk' om te zien dat er nu nog iemand (tegen will en dank) in een soort van overstap-achtige procedure zit ;). Hoewel het actieve netwerk dan ff net wat anders is. Maakt het eigenlijk alweer complexer dan mijn 'case' die idd WBA->WBA betrof.
Ik heb er al een keer ingezeten (als je even terugleest in de voorgaande tweak topics, jij reageerde toen volgens mij ook). Ik zou vorig jaar van kpn naar tweak toegaan. Maar dat zou betekenen dat ik maanden geen internet kreeg. Dus toen alles maar afgezegd en ziggo genomen :P Naja, ik heb geduld nu. Ik ben niet ontevreden over ziggo verder. Maar ik wil gewoon die 50mbit upload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ja, dat was het verhaal ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Websurfer01 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:25:
[...]

KPN is een virus, alles wat er mee besmet wordt (waar KPN een vinger in de pap krijgt) wordt alleen maar slechter, nooit beter.
Met als levend bewijs het vroeger voorop lopende XS4ALL met eigen management.... inmiddels is het hele management daar ook vervangen door KPN robotjes lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op 12-1 heb ik Lijbrandt de bewuste mail gestuurd, waar het Lijbrandt WebCareTeam ‘ons’ op deze pagina's om heeft verzocht. Geen reactie.

Maandag jl, heb ik gebeld en werd mij door de helpdesk bezworen dat ik binnen 3 dagen zou worden teruggebeld over een te treffen regeling mbt het omruilen van de Animo 130 voor een Animo 532. Geen reactie.

Deze ochtend gebeld, ja hoor vandaag word ik gemaild met een 'voorstel' voor het omruilen. Geen reactie.

De tactiek van Lijbrandt is mij duidelijk: de grootste criticasters – hier, op dit forum - geef je soms eens wat weg. Ik heb hen hier allemaal horen schreeuwen, totdat zij erbij betrokken werden. Eenmaal omarmt door Lijbrandt, blijven zij van kritiek verschoond. Ja ja, en daarna werd het muisstil en waren de criticasters blijkbaar tevreden oid, opgelost in het niets. Met name toen zij zélf een regeling aangereikt hadden gekregen was de kous pas echt af. Wel Lijbrandt jullie zijn mij vergeten. Ik ga jullie over de kling jagen: te beginnen in ALMERE!

Wanneer ik mij in een kwestie vastbijt laat ik niet meer los. Google mij gerust en doe er je voordeel mee, voordat het te laat is. Ik ga om mij heen slaan, ofwel ik sla binnenkort keihard terug! Het heeft nu lang genoeg geduurd!

Ik zal, als ik morgen 28 januari 2011 geen coulance voorstel heb, en dus niets verneem van Lijbrandt, om te beginnen een artikel schrijven over de manier waarop Lijbrandt met haar klanten omgaat. Dat zal ik publiceren op www.almere.org , op www.almere.nu en op www.dealmare.nl. In dit artikel zal ik Lijbrandt met de grond gelijk maken en dat zal ik de komende 12 maanden blijven herhalen. Tot de dag dat mijn account is verlopen en ik weg kan naar een andere provider. Ik garandeer Lijbrandt dat mijn optreden het einde betekent voor verdere expansie in de stad Almere. Eigen schuld dikke bult!

Ik voel mij ** *** tot op het bot. En wil dat er nu een oplossing komt ander sta ik niet meer voor mezelf in.

Met vriendelijke groet,

Stichting Digitaal Almere
Peter Aggenbach
Stellingmolenstraat 43-A
1333 CE Almere

tel.: (036) 5291238
gsm: 06 24989234
mail: aggenbach@almere.org
web: www.dial.nl / www.almere.org / www.almere.nu

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 28-01-2011 22:12 . Reden: terminologie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

Nicap

Tsssk....

Die drie dagen maken ze inderdaad niet waar. En willekeurig coulance regelingen treffen is ook erg onprofessioneel. Ik wacht ook nog op een mailtje buiten het 3 dagenvenster. Ik zal morgen eens bellen met de servicedesk van Lijbrandt. Wie weet.

Maar voor degene hierboven, schiet je niet wat te ver door?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Ja duidelijk hè....

Ik vind het ook wat over de top zoals hier boven, ik denk persoonlijk dat het weinig zal helpen een bedrijf afzeiken op voormij totaal onbekende site's, maar goed doe wat je niet laten kunt.

[ Voor 83% gewijzigd door Peaky op 27-01-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Almere is mijn domein sinds 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, denk om je bloeddruk kerel.... trouwens nooit geweten dat er een onafhankelijke republiek Almere bestond met jou aan het hoofd als supreme ruler :P in ons gekke landje....

Maak van je hart geen moordkuil en doe wat je niet laten kan... ik vrees echter dat men hier bij Lijbrandt niet zo snel van onder de indruk gaat raken.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 27-01-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe ach, de naam "Peter Aggenbach" is mij niet onbekend (en in Almere al helemaal niet :P ). Maakt mij verder niet zo veel uit, iedereen zo z'n recht van meningsuiting, alleen door je op deze manier te uiten maak je jezelf er niet geloofwaardiger op.

Granted, ik heb makkelijk praten "met een mooie coulanceregeling op zak" maar ook als de uitslag uiteindelijk een stuk minder gunstig was geweest, dan zou ik hoogstens een paar dagen flink hebben zitten mopperen maar ik zou wel eerlijk zijn gebleven.

En die eerlijkheid zegt dat ik ergens voor heb getekend en dat in feite ook heb gekregen (misschien op de 'superieure streams' na) en dat ik verder uiterst tevreden ben over de Lijbrandt diensten die ik afneem.

Tegelijk gebiedt die eerlijkheid ook te zeggen dat Lijbrandt op het gebied van dingen die beloofd worden en marketing uitingen die te snel "gevaarlijk" worden in enthousiasme, nog enorm veel te leren heeft. Hetzelfde geldt voor een eenduidig beleid, een servicedesk die veel meer zou moeten sturen op het op orde houden van klant informatie en communicatie.

Maar bovenal blijft Lijbrandt een provider die ik nog steeds, het zij met enige reservering, zou aanbieden aan anderen. Dat wil zeggen, in WBA gebieden... want daar zijn ze nog steeds de enige die hun diensten niet geheel op KPN-crapness baseren. Dat is voor mij nog steeds het belangrijkste.

Niemand heeft er dus ook belang bij dat Lijbrandt (voor een groot deel ten onrechte) in een kwaad daglicht wordt gesteld. Het enige wat je hiermee bereikt is dat glasvezel in het algemeen een slecht imago krijgt en de uitrol van verdere concurrentie voor de huidige kabelmonopolisten dus compleet stil komt te liggen.

Dus ja, ik vind de reactie van Peter best over the top en vind dat op z'n minst ook de vele positieve punten belicht moeten blijven. Maar nogmaals, ieder z'n mening en het recht op het uiten hiervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Man, stel je niet zo aan. Je staat nu al op talloze sites bekend als een eeuwige querulant en zeikerd. Uiteraard heb je deels helemaal gelijk maar zoals altijd weet jij het uit alle proporties te trekken.

En denk nu zeker niet dat die sites enige waarde hebben. iedereen kan zulke domeinnamen registreren dat kost luttele euros per jaar.

Verder ben ik het helemaal eens met Emey. Ook ik ben best pissig over een aantal zaken maar daar staat tegenover een perfecte DVB-C ontvangst, 20% betere performance op mijn 25 MB Internet en een goed werkende Telefonie.

Op dit moment zijn mijn enige problemen:

- geen posten op newsserver
- geen EPG
- geen (en belangrijkste) geen BBC 1 en 2.

Daar kan ik best weleens kwaad over worden maar pak dan een Leffe/Duvel en wordt dan weer rustig.

[ Voor 31% gewijzigd door TonVH op 27-01-2011 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 13:45
Peter denkt zo af en toe ook te kunnen wat Yoep kan. Alleen Yoep trekt volle zalen :) Maak je toch niet zo druk. Natuurlijk heb je alle recht om boos te zijn. En volgens mij is Almere al sinds 1985 mijn domein (want toen ben ik er komen wonen) dus ga ik mijn ridders maar eens rond mijn kasteel verzamelen haha.

Vraag: ik zie dat TonVH geen BBC 1 en 2 heeft. Dat is toch alleen bij analoog en DVB-C? IPTV heeft toch wel BBC 1 en 2? (voor Top Gear)

Ik denk er aan om op te gaan nemen op een DVB-C recorder of op een HTC-PC. Kan dit laatste trouwens wel nu het de KPN streams zijn of zit er een codering op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil slechts serieus genomen worden. Lijbrandt blijkt hiertoe niet in staat. Ik heb mijn hele leven nog nooit iets gezegd dat ik niet waar kan maken, en dat zouden meer mensen (en bedrijven) moeten doen.

Het meest simpele is wel te zeggen dat je terugbelt of schrijft,.. en dat je dat dan ook doet! Wanneer je dat - om wat voor reden dan ook - niet doet heb je mijn vertrouwen geschonden. Lijbrandt heeft mijn vertrouwen geschonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. IPTV heeft gewoon BBC 1 en 2. En het is nu dus vrijwel zeker dat dat voor DVB-C en analoog ook weer gaat gelden :).

En @Peter: Klanten het gevoel geven ze niet serieus te nemen IS ook een doodzonde! Maar nog steeds heb ik het idee dat Lijbrandt dit niet expres doet. Ze zijn alleen gewoon te snel met van alles en nog wat van start gegaan zonder eerst hun eigen informatiesystemen en beleid goed op orde te krijgen. Maar zeg nou zelf, los van het feit dat je pissed bent over de omgang, ik dacht dat jij in het begin ook zo blij was eindelijk een fatsoenlijke internetverbinding te hebben ;). Ik zou ze als ik jou was gewoon dagelijks blijven bellen en DM'en.

@Bontekoe37: IPTV streams gebruiken op een HTPC is helaas een no-go. Maar dvb-c gebruiken werkt prima! Een poosje terug had ik hier (of in het Almeernet topic) m'n eerste ervaringen gepost. Ik heb thuis nu een TV opneem / streaming server staan gebaseerd op "tvheadend", een dvb-c dongle van www.sundtek.de en dat alles op een Synology NAS'je :). Nog niet zo stabiel als ik zou willen, maar het begin is er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Anoniem: 357186 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:32:

De tactiek van Lijbrandt is mij duidelijk: de grootste criticasters – hier, op dit forum - geef je soms eens wat weg. Ik heb hen hier allemaal horen schreeuwen, totdat zij erbij betrokken werden. Eenmaal omarmt door Lijbrandt, blijven zij van kritiek verschoond. Ja ja, en daarna werd het muisstil en waren de criticasters blijkbaar tevreden oid, opgelost in het niets. Met name toen zij zélf een regeling aangereikt hadden gekregen was de kous pas echt af.
Onzin, ik voelde me door Lijbrandt op twee financiële punten benadeeld, daar heb ik voor geknokt en ze hebben het nu opgelost, over die problemen zul je mij ook niet meer horen, voor mij persoonlijk zijn ze er niet meer.
Lijbrandt heeft mij beslist niet "omarmd", veel kritiek die ik had m.b.t. communicatie staat nog steeds overeind, ze hebben nog veel te verbeteren, dat los je inderdaad niet structureel op met het "afkopen" van individuele gevallen. Daarbij vallen mensen die niet knokken zoals wij hier daar altijd weer buiten.

De diensten die ik afneem werken prima, voor het feit dat de beeldkwaliteit (dit jaar nog) tegenvalt ben ik gecompenseerd, zolang ik geen storing of foute facturatie krijg valt er voor mij niets te mopperen, en dat geldt voor veel anderen neem ik aan.
Nou ja, niets te mopperen? Hooguit de nog steeds niet werkende functionaliteit op "Mijn Lijbrandt" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:50:
Inderdaad. IPTV heeft gewoon BBC 1 en 2. En het is nu dus vrijwel zeker dat dat voor DVB-C en analoog ook weer gaat gelden :).
BBC HD bij KPN

http://www.hdtvnieuws.nl/...interactieve-tv-20110127/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:48:

Inderdaad als het klopt is dit niet het einde van glashart media ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hoeft natuurlijk niet. KPN kan op zich prima de sub-bedrijven in tact laten (hoewel ze een historie hebben van de meeste merken opdoeken). En zelfs als het wel zo is, dan hoop ik dat KPN gebruik zal gaan maken van de kennis en infrastructuur van Glashart Media.

Anyway, ik denk toch dat ze dat niet zo maar kunnen doen. Sowieso zullen ze nog wel door de OPTA en/of de NMA heen moeten voor het zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384896

Beste Almerianus, Peter Aggenbach,

Het coulance voorstel is afgelopen maandag 24 januari zowel naar aggenbach@almere.org
als naar uw @lijbrandt.nl adres gestuurd.

De email naar aggenbach@almere.org gaf een undeliverable terug.

vriendelijke groet,

WebTeam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik heb hier eigenlijk maar 1 reactie op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Hee welkom terug webteam! :) Hope you're here to stay?

(ik krijg overigens geen undeliverable terug op dat adres.....)

[ Voor 41% gewijzigd door gysman11 op 28-01-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384896 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:33:Het coulance voorstel is afgelopen maandag 24 januari zowel naar aggenbach@almere.org
als naar uw @lijbrandt.nl adres gestuurd.

De email naar aggenbach@almere.org gaf een undeliverable terug.
Het door mij aangemaakt hpaggenbach@lijbrandt.nl werkt niet, dat is niet mijn schuld. Heeft allemaal te maken met uw waardeloze 'mijn lijbrandt'. Mijn emailadres aggenbach@almere.org werkt prima bij Byte.nl. Wellicht was het uw eigen smtp1.lijbrandt.nl die roet in het eten gooide, deze was tenslotte toen, en misschien nu ook nog wel, blacklisted.

Ik stel voor dat u uw voorstel nogmaals naar aggenbach@almere.org verstuurd.

Peter Aggenbach - Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:54:
Ik stel voor dat u uw voorstel nogmaals naar aggenbach@almere.org verstuurd.

Peter Aggenbach - Almere
Ga je nou nog sorry zeggen btw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Absoluut niet, zolang Lijbrandt er vermaak in schept hun klanten zo te piepelen hebben ze aan mij een slechte. Ik heb nog steeds geen bericht van Lijbrandt ontvangen, ze hebben wel geprobeerd mij net te bellen, maar ik was even weg. Benieuwd of ze het nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
eerlijk is eerlijk, ook op mijn emailadres@lijbrandt.nl krijg een undeliverable:

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.1.1 <voornaamachternaam@lijbrandt.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual mailbox table (state 14).

Gevechten op fora juich ik niet toe, maar feit is wel dat ik de reactie van Peter wel begrijp. Communicatie is ver beneden peil, los van wat er technisch wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:08:
Absoluut niet, zolang Lijbrandt er vermaak in schept hun klanten zo te piepelen hebben ze aan mij een slechte. Ik heb nog steeds geen bericht van Lijbrandt ontvangen, ze hebben wel geprobeerd mij net te bellen, maar ik was even weg. Benieuwd of ze het nog een keer proberen.
1) je loopt te brullen en dreigen omdat er niets gebeurt
2) lijbrandt geeft aan dat ze wel degelijk iets gedaan hebben
3) je brult weer wat

Je had natuurlijk ook gewoon na die reactie zelf contact kunnen zoeken. Blacklisting is iets dat regelmatig voorkomt en daar kan een ISP weinig aan doen. Ik vraag me ook af wat je met je onconstructieve houding denkt te bereiken, schijnbaar kom je al in aanmerking voor die coulance regeling dus om nu nog een tegendraadse houding aan te nemen heeft bar weinig meerwaarde imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja uberhaupt is mail bij Lijbrandt een beetje 'shaky'.

Toen ze me vorige week vrijdag mijn aanbod wilden mailen, ging dat op m'n @versteegt.com adres in eerste instantie helemaal niet (terwijl dat gewoon een "google apps" domain is en ik wel mail van tig andere verzenders binnen kreeg). Naar m'n werk e-mail adres toe kwam het na verloop van tijd wel aan. En ook op m'n versteegt.com kreeg ik later deze week gewoon weer mail van Lijbrandt.

Ik weet niet wie / welke partij de mailservers bij Lijbrandt beheert maar erg lekker werkt het niet.

Blijft wel dat ik Peter z'n reactie nog steeds overtrokken vind (naast begrijpelijk). Ze hebben hun goede wil getoond door het afgelopen maandag al te versturen, even los van de technische perikelen. En ook nog bellen (dat je dan ff weg bent kunnen zij ook niets aan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bontekoe37 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:05:
Ik denk er aan om op te gaan nemen op een DVB-C recorder of op een HTC-PC. Kan dit laatste trouwens wel nu het de KPN streams zijn of zit er een codering op?
Gaat niet werken... zijn encrypted met verimatrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De DVB-C kun je wel opnemen. Dat is in alle gebieden namelijk hetzelfde. Of je nu in Almere, Meppel of Dordrecht een aansluiting hebt.

De IPTV streams zijn een ander verhaal inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds GEEN coulance bericht/voorstel binnen. Moet ik genoegen nemen met een poging mij te emailen? Moet ik genoegen nemen met een poging mij te bellen? Dacht het niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
eymey schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:50:

@Bontekoe37: IPTV streams gebruiken op een HTPC is helaas een no-go. Maar dvb-c gebruiken werkt prima! Een poosje terug had ik hier (of in het Almeernet topic) m'n eerste ervaringen gepost. Ik heb thuis nu een TV opneem / streaming server staan gebaseerd op "tvheadend", een dvb-c dongle van www.sundtek.de en dat alles op een Synology NAS'je :). Nog niet zo stabiel als ik zou willen, maar het begin is er :)
Hmm, jammer! Een van de voordelen was vorig jaar dat je met een HTC-PC (en wat magie) de streams kon kijken en opnemen. (geen codering dus) Ik heb jouw eerste avontuur inderdaad gezien maar daarna was het wat stil.

Nu KPN de BBC's 1-4 en HD gaat leveren hoop ik dat dit "voordeel" ook voor Lijbrandt gaat gelden. Het zijn nu toch KPN streams :9 Een vriend wacht nu al 3 weken op de installatie maar nog geen reactie van een aannemert of Lijbrandt voor een datum....... Jammer want ik wil de kwaliteit van de tv eens zelf zien.

Als dat een beetje oke is dan ook Lijbrandt voor }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:32:
Ik heb nog steeds GEEN coulance bericht/voorstel binnen. Moet ik genoegen nemen met een poging mij te emailen? Moet ik genoegen nemen met een poging mij te bellen? Dacht het niet. :(
Zeg, je hoeft helemaal geen Lijbrandt te nemen hoor. Als je niet tevreden bent neem je lekker wat anders! Zoals gezegd ik begrijp je woede maar om nu dit hele forum vol te gaan schreeuwen......probeer de grote markt eens.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
2 woorden: bel zelf!

Je ziet dat men bezig is om je te bereiken.. dat jij dat net niet bij de telefoon bent is niet hun fout. Ga je nou serieus lopen klagen dat je niet op stel en sprong een reactie hebt?

- Je weet dat je een coulance regeling krijgt
- Je weet dat men je probeert te bellen en te mailen

Dat je weet dat men er alles aan doet om je tevreden te krijgen en dat je niet eens een paar uur geduld kunt opbrengen, of jezelf kunt motiveren om zelf de telefoon te pakken, vind ik nou niet echt getuigen van inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
bontekoe37 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:32:
[...]

Hmm, jammer! Een van de voordelen was vorig jaar dat je met een HTC-PC (en wat magie) de streams kon kijken en opnemen. (geen codering dus) Ik heb jouw eerste avontuur inderdaad gezien maar daarna was het wat stil.

Nu KPN de BBC's 1-4 en HD gaat leveren hoop ik dat dit "voordeel" ook voor Lijbrandt gaat gelden. Het zijn nu toch KPN streams :9 Een vriend wacht nu al 3 weken op de installatie maar nog geen reactie van een aannemert of Lijbrandt voor een datum....... Jammer want ik wil de kwaliteit van de tv eens zelf zien.

Als dat een beetje oke is dan ook Lijbrandt voor }:O
Wat is een HTC-PC trouwens? :D. Maarehm.... in de gebieden waar Lijbrandt via WGDO netwerken levert heb je die voordelen nog steeds (zolang het duurt). In Almere en andere WBA netwerken zal je het gewoon via DVB-C moeten doen.

Ik snap nog steeds niet wat je met je tweede alinea's bedoelt. Lijbrandt / Glashart Media levert NU AL BBC 1 en 2 via IPTV. Mét KPN streams. KPN encodeert BBC 1 en 2 dus allang, maar geeft het vooralsnog alleen door namens Glashart Media. Het DVB-C en analoge signaal komt niet van KPN af maar direct van Technicolor/Glashart Media en daar komt het dus vanaf juni terug als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Wat betreft het niet kunnen mailen naar eigen ...@lijbrandt.nl adressen...
Wellicht roep ik iets wat iedereen al weet, maar het voornaamachternaam@lijbrandt.nl account wat je krijgt zodra je een abonnement hebt is NIET per definitie ook een mailadres. Je kán wel zo'n zelfde mailadres aanmaken, maar standaard is dat er niet.
Dus als je zelf geen mailbox voornaamachternaam@lijbrandt.nl hebt gemaakt dan klopt het dat daar niet naartoe gemaild kan worden, ondanks dat je wel zo'n gelijknamig account hebt gekregen...

EDIT: Mijn eigen voornaamachternaam@lijbrandt.nl die ik dus tevens als mailbox heb aangemaakt werkt op dit moment prima.

[ Voor 10% gewijzigd door sjimmie op 28-01-2011 11:56 . Reden: testje gedaan ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sjimmie schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:54:
Dus als je zelf geen mailbox voornaamachternaam@lijbrandt.nl hebt gemaakt dan klopt het dat daar niet naartoe gemaild kan worden, ondanks dat je wel zo'n gelijknamig account hebt gekregen...
Wat er aangemaakt word met je voorletter+achternaam is een login naam voor mijnlijbrandt.
die eindigt altijd met @lijbrandt.nl wat voor enige verwarring kan zorgen inderdaad. Dit is echter om andere redenen zo gedaan zodat het 'herkenbaar' is als een lijbrandt login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:03:
[...]
Wat er aangemaakt word met je voorletter+achternaam is een login naam voor mijnlijbrandt.
die eindigt altijd met @lijbrandt.nl wat voor enige verwarring kan zorgen inderdaad. Dit is echter om andere redenen zo gedaan zodat het 'herkenbaar' is als een lijbrandt login.
Ik moet toegeven dat ik aanvankelijk ook dacht (door het @) dat Lijbrandt al standaard een e-mail adres voor me had gemaakt, bij een test bleek dus dat dit niet zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spijt mij, maar dit begrijp zelfs ik. Natuurlijk heb ik een emailbox aangemaakt. Toen die niet normaal werkte, heb ik de box gedelet. Gekke is,.. nu staat die er weer. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar toch bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Blijf rustig, je ziet dat ze bezig zijn om contact met je op te nemen. Dit kun je trouwens zelf ook doen als je haast hebt.
Als je moet kan je wel wat oxazepam van me lenen. Ik heb het niet meer nodig, maar zo te lezen jij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:08:
Het spijt mij, maar dit begrijp zelfs ik.
Je hoeft je tegenover mij niet te verontschuldigen, maar toch bedankt. ;)
Deze uitleg was alleen bedoeld voor de mensen die aannamen dat je automatisch zo'n mailbox kreeg.
Voel je dus niet aangesproken.
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:54:
[...]
Het door mij aangemaakt hpaggenbach@lijbrandt.nl werkt niet, dat is niet mijn schuld.
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:08:
Toen die niet normaal werkte, heb ik de box gedelet.
Tsja... Als ik de mailserver was had ik het ook niet meer gesnapt hoor. :+

Wel vind ik dat als je zelf hebt gezien dat Lijbrandt jou heeft bebeld, je vanaf dat moment hun niet meer kan kwalijk nemen dat ze niet hun best doen om jou te bereiken. Zij konden immers niet weten dat jij ff weg was.

[ Voor 28% gewijzigd door sjimmie op 28-01-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik ben teruggebeld door Lijbrandt. Nadat ik eerst daarnet zelf toch maar even had gebeld. Bedankt voor het advies.

Van een coulance regeling met mij is geen sprake (meer). Lijbrandt zegt eenzijdig haar contract met mij op. Dit vanwege 'mijn toon' op dit forum. Per 1 maart aanstaande zouden wij uit elkaar gaan. Er zouden verder voor mij geen kosten zijn, aan mijn experiment met deze provider.

Ze willen dus van mij af.
Ik krijg e.e.a. op schrift per slakkepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Tja Almerianus, de vraag is wat je nou precies bereikt hebt met je boze toon. Niet veel in mijn optiek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ik nu weer mooi terug naar Xs4All kan! Zie: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/

Gelukkig had ik UPC ook nog niet opgezegd vanwege het getrut van Lijbrandt.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 357186 op 28-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Veel plezier bij een provider waar je voor 59,95 40mbit down en 3(!)mbit up krijgt en geen TV. Maar je wordt wel teruggemaild als je daar een vraag stelt....

Hou ik het toch nog even bij een wat completer en sneller lijbrandt waar (hoewel met soms wat vertraging in de communicatie), mijn issues wel steeds zijn opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door gysman11 op 28-01-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:46:
Dat ik nu weer mooi terug naar Xs4All kan! Zie: http://www.xs4all.nl/nieuws/toekomst/

Gelukkig had ik UPC ook nog niet opgezegd vanwege het getrut van Lijbrandt.
Veel plezier met rebranded KPN mine 2.0 dan.. ik weet wat ik liever zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Ik houd het ook wel op Lijbrandt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ach, ik heb tot nu toe nog niets te klagen over de communicatie van lijbrandt, ze bellen mij voordat ik zelf doorheb dat er iets mis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Adlermann schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:01:
Ach, ik heb tot nu toe nog niets te klagen over de communicatie van lijbrandt, ze bellen mij voordat ik zelf doorheb dat er iets mis is :)
In jouw geval was het ook wel heel snel, 3 uur na je inschrijving ongeveer dacht ik?
Ik ben namelijk bezig met het proces veranderen voor dit soort failed orders. (door bijvoorbeeld het feit dat een andere provider de lijn nog in 'beheer' heeft)

Dus kon deze nogal makkelijk er tussenuit pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Adlermann schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:01:
ze bellen mij voordat ik zelf doorheb dat er iets mis is :)
Wow, ik word zelfs niet gebeld als ze me terug zouden bellen, dus hoe krijg je DAT voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:16:
[...]

In jouw geval was het ook wel heel snel, 3 uur na je inschrijving ongeveer dacht ik?
Ik ben namelijk bezig met het proces veranderen voor dit soort failed orders. (door bijvoorbeeld het feit dat een andere provider de lijn nog in 'beheer' heeft)

Dus kon deze nogal makkelijk er tussenuit pakken.
Een voorbeeldcasus! Straks moet ik ook nog een testimonial geven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
haha, toch wel mooi he.... die klanten die 'gratis' testcases aanbieden aan de providers.

Jij voor WBA -> WGDO en ik voor WBA -> WBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
eymey schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Wat is een HTC-PC trouwens? :D. ..............

Ik snap nog steeds niet wat je met je tweede alinea's bedoelt. Lijbrandt / Glashart Media levert NU AL BBC 1 en 2 via IPTV. Mét KPN streams. KPN encodeert BBC 1 en 2 dus allang, maar geeft het vooralsnog alleen door namens Glashart Media. Het DVB-C en analoge signaal komt niet van KPN af maar direct van Technicolor/Glashart Media en daar komt het dus vanaf juni terug als het goed is.
HT-PC 8) , tja mijn telefoon heeft invloed op mijn hersenen denk ik....

KPN heeft aangekondigd binnenkort BBC 1 t/m 4 en BBC-HD te gaan leveren, dus ik dacht dat Lijbrandt deze ook zou kunnen gaan leveren (vanuit de KPN gedachte 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:47:
haha, toch wel mooi he.... die klanten die 'gratis' testcases aanbieden aan de providers.

Jij voor WBA -> WGDO en ik voor WBA -> WBA
Adlermann heeft 1 groot voordeel, hij neemt geen diensten af via de WBA lijn.
Bij jou moesten de in gebruik diensten verwijderd worden.
Bij Adler moet alleen de lijn ''vrijgegeven' worden zonder dat hij diensten kwijt raakt.

Voor het proces aan mijn kant maakt het niks uit maar voor adler zelf wel. maar daar kun jij zelf het beste over meepraten denk ik ;)
(wel jammer dat de aannemer bij jou winterbouwvak had, anders had het nog bijna een week sneller geweest)
Pagina: 1 ... 3 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.