Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
bontekoe37 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:47:
[...]

HT-PC 8) , tja mijn telefoon heeft invloed op mijn hersenen denk ik....

KPN heeft aangekondigd binnenkort BBC 1 t/m 4 en BBC-HD te gaan leveren, dus ik dacht dat Lijbrandt deze ook zou kunnen gaan leveren (vanuit de KPN gedachte 8)7 )
In diverse topics hier (Tweak, Lijbrandt, XMS) op het forum is ook al aangegeven dat Glashart Media (Reggefiber) weer BBC 1,2 analoog gaat uitzenden vanaf juni 2011. Ze moeten denk ik wel een apart contract afsluiten met de BBC. Of ze moeten hun aandeel in het bedrijf Reggefiber ook daarmee van dezelfde contracten kunnen voorzien als KPN met BBC heeft afgesloten? Ik zit ook te wachten op een officieel bericht op de site van Glashart of Reggefiber met daarin ook hopenlijk de toevoeging van BBC 3,4 en HD en wellicht CBBC,Ceebeebies (overdag op 3,4).

[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 28-01-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er heersen hier nog steeds nogal wat misverstanden als je het over "KPN gedachte" hebt...... Lijbrandt doet NIETS uit KPN-gedachte.

Glashart Media is gewoon de TV leverancier van Lijbrandt en biedt op zowel WGDO als WBA netwerken exact hetzelfde pakket! Dus als ze op WGDO de BBC's bieden, doen ze dat op WBA ook. Het enige dat hier op WBA "KPN" aan is, is de afkomst van de streams .

Ik concludeer hieruit dat Glashart Media dus ook gewoon zelf de contracten moet regelen. Waarom ze BBC 1 en 2 op dit moment over IPTV wel aanbieden is me een raadsel (ik houd het op klandestien) maar iig een leuke bijkomstigheid. Vanaf juni 2011 is het iig 'officieel' en mogen ze het ook weer analoog en via dvb-c aanbieden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:52:
[...]

Adlermann heeft 1 groot voordeel, hij neemt geen diensten af via de WBA lijn.
Bij jou moesten de in gebruik diensten verwijderd worden.
Bij Adler moet alleen de lijn ''vrijgegeven' worden zonder dat hij diensten kwijt raakt.

Voor het proces aan mijn kant maakt het niks uit maar voor adler zelf wel. maar daar kun jij zelf het beste over meepraten denk ik ;)
(wel jammer dat de aannemer bij jou winterbouwvak had, anders had het nog bijna een week sneller geweest)
Inderdaad. Ik denk dat overstappen, ook op glas->glas, in principe gewoon een redelijk straight forward proces kan zijn.... ALS alle betrokkenen fatsoenlijk mee (willen) werken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233981

Topicstarter
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:33:
Zo, ik ben teruggebeld door Lijbrandt. Nadat ik eerst daarnet zelf toch maar even had gebeld. Bedankt voor het advies.

Van een coulance regeling met mij is geen sprake (meer). Lijbrandt zegt eenzijdig haar contract met mij op. Dit vanwege 'mijn toon' op dit forum. Per 1 maart aanstaande zouden wij uit elkaar gaan. Er zouden verder voor mij geen kosten zijn, aan mijn experiment met deze provider.

Ze willen dus van mij af.
Ik krijg e.e.a. op schrift per slakkepost :)
With all due respect, maar een provider welke eenzijdig een overeenkomst ontbindt ten gevolge van uitlatingen op een forum... dat vind ik wel een beetje: "mama! hij heeft mij uitgescholden!", "foei! voor jou geen lolly meer!". Om het maar eens in een niet alledaagse context te trekken.

Daarbij begrijp ik dat een 'relatie' dusdanig gefrustreerd kan raken dat deze uitkomst de beste is en dat je slechts met opbouwende kritiek iets bereikt. Maar toch...

Hoe dan ook: ben inmiddels blij met mn Amino M532, werkt als een zonnetje. Facturatie maar gelaten zo als ie is, 'ik heb er de kracht niet meer voor'. Nu maar hopen dat we dat zo houden, dan heb ik eigenlijk niks meer te zei*en ;). Saaaai hoor. *zucht* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382513

Ervaring met Amino M532 gevraagd

Sinds vorige week ben ik hier in Dordrecht volledig aangesloten op Lijbrandt.
Vorige week de in eerste instantie bestelde 130M bij aanbieding door TNT geweigerd en in het weekend een M532 besteld. Deze werd al op dinsdag geleverd. Als de info van de helpdesk en de winkel in Dordrecht klopt, zou ik deze gewoon voor € 99 krijgen. Op de eerste box wordt altijd de korting verleend.

Eerste indruk is goed. Ziet er gelikt uit, compact. Alleen jammer dat er geen display in zit.

Nu een paar dagen in gebruik. De eerste irritaties komen. Ik verlang bijna naar mijn joepiesie box terug :'(
Waar erger ik mij aan?

De eerste avond had ik de M532 op een tv boven aangesloten. Die tv is gelijk pc monitor. Na wat werken met de pc bleek na omschakelen naar de M532 deze vastgelopen te zijn. Ach net uit de doos, dus moet nog even wennen aan zijn (of is het gezien de gleuf aan de voorkant "haar" :9 ) nieuwe omgeving.

De tweede avond stond de M532 beneden. Lekker Twente-PSV gekeken en wilde de M532 uitzetten.
Nou dat ging dus niet. Vastlopert. :(

Verder last van dat het beeld om de zoveel minuten even stil staat. Duurt nog geen seconde. Soms alleen blokken. Wel geluid. Lijkt wel digitenne. :S

Mislukte timeropnamen:
Gisteravond en vannacht wat opgenomen van Discovery HD en Eredivisie Live1.
EL HD is goed opgenomen. De opname van Discovery van gisteravond begint met zwart beeld en een verstreken speelduur van bijna een minuut. Na vooruitspoelen in de opname loopt de M532 vast. Maar dan ook echt vast. Enige optie is stroom er af halen.
De opname van vannacht is echt een nachtopname. Alleen zwart beeld. Geen geluid. Begint overigens ook al met een verstreken speelduur van meer dan een minuut.

Nu lees ik in dit forum dat er meer gebruikers van de M532 zijn.
Nu lees ik, behalve de functionaliteit ten opzichte van bijvoorbeeld een upc-box, alleen positieve ervaringen.

Komen bovenstaande problemen jullie bekend voor?
Wellicht iemand van het webcareteam van Lijbrandt die kan/wil reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Anoniem: 233981 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:26:
[...]

With all due respect, maar een provider welke eenzijdig een overeenkomst ontbindt ten gevolge van uitlatingen op een forum... dat vind ik wel een beetje: "mama! hij heeft mij uitgescholden!", "foei! voor jou geen lolly meer!". Om het maar eens in een niet alledaagse context te trekken.

Daarbij begrijp ik dat een 'relatie' dusdanig gefrustreerd kan raken dat deze uitkomst de beste is en dat je slechts met opbouwende kritiek iets bereikt. Maar toch...
Ik wil eerst even zeggen dat ik me niet met deze hele situatie bemoeit heb omdat ik niks met het webteam doe en de coulance regeling die hier aan gebonden is geweest.

Echter denk ik neit dat wij kunnen oordelen wat hier gebeurt is.
Zo ver ik begrepen heb zijn er DM's verstuurd (?) en is er dus telefonisch contact geweest.

Resultaat hiervan is dat het abonemment opgezegt word en Almerianus lijkt het hier mee eens te zijn (zelfs blij?) Lijkt mij dan ook niet dat dit een 'je krijgt geen lolly meer' situatie aangezien beiden partijen het eens zijn geworden.

Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stoffel: Een deel van je problemen komt (zie ook andere post van mij) me zeker bekend voor! Alleen het haperende beeld heb ik geen last van maar verder:

* Opnemen is "hit or miss". Het werkt best goed als je de doos verder met rust laat (dat is blijkbaar ook niet jouw ervaring) maar zeker als je ondertussen nog wat anders gaat bekijken, en zeker als je ook andere taken doet zoals de interactieve functies gebruiken, dan krijg je een vrijwel zeker corrupte opname. Die hapert en met wat pech ook je box laat vastlopen.

* Reageren op remote blijft toch lastig. De ene keer kan ik afstandsbeidening redelijk vrijelijk richten en pikt ie het op. Andere keer pakt ie het alleen als ik 'm heel precies richt. Iig moet ik, zeker door de gebrekkige indicatie of de Amino aan of uit staat, regelmatig de help functie van m'n Harmony aanspreken om de box alsnog aan of uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Anoniem: 233981 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:26:
Gezien de reputatie die deze klant heeft (een reputatie die hij zelf maar al te graag aanhaalt op verschillende fora -> "luis in de pels" / "persona non grata") en zijn manier van reageren kan ik me er wel iets bij voorstellen. Sommige mensen zijn niet tevreden te krijgen en leven schijnbaar voor discussies en conflicten, zonder daar inhoudelijk echt iets aan toe te voegen. Ik kan me als ISP voorstellen dat je je daarbij de afweging maakt of het je dat wel waard is gezien de kosten die dat met zich meebrengt.
Vergelijk jouw posts maar eens met zijn posts.. er zit een duidelijk verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@eymey:
Bedankt voor je reactie.
Je posts had ik al gelezen. Wat mij betreft nuttig en ik sluit me er graag bij aan. Wat ook makkelijk zou zijn is in de EPG op dag bladeren. Als je nu iets voor overmorgen of nog later wilt programmeren ben je wel even bezig.

Dat een opname eventueel corrupt is als je er iets anders mee aan het doen bent, kan ik me een beetje voorstellen. Hoewel dit natuurlijk absoluut niet zou mogen.
Dat in mijn geval opnamen midden in de nacht mislukken, dus terwijl de box gewoon op standby staat, daar wordt in niet vrolijk van. Dan moet de ouwe VHS maar weer van zolder komen.

Ik heb (uiteraard) zelf ook al wat dingen geprobeerd als reset en software update. Je moet toch wat.
Ik wacht nog even mogelijke verdere reacties af.
Als het niet verbetert en/of als er geen nuttige tips komen ga ik maar eens bellen met Lijbrandt of bij de winkel hier in Dordrecht langs voor een andere box. Er kan natuurlijk altijd een fabrieksfoutje in zitten.

Overigens nog een vraag over de beeldinstelling.
Standaard staat de box op automatisch. Ik zie dan mijn HD ready Sony TV op de HDMI ingang naar 720p gaan. Bij UPC was dat (behalve bij de VRT HD) 1080i. Nu kun je de box handmatig op 1080i zetten, maar blijft wat mij betreft vreemd. Of is het signaal gewoon maar 720p?

Mijn vraag is eigenlijk, welke ervaring jij hebt met de beeldinstelling?
Wellicht stel ik hem niet aan de juiste persoon, want ik zie dat je in Almere woont met dat fijne WBA netwerk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Of het signaal 720p if 1080i is ligt aan de uitzending (of eigenlijk zender)
Als je TV 1080i is raad ik je gewoon 1080i aan.

SBS6 HD zend hun HD dingne bijvoorbeeld uit in 720p en ook als je beeld 1080i ingesteld is zul je natuurlijk 720p kijken. (RTLx en/net5/veronica doen ook 720p momenteel als het goed is)
discovery is bijvoorbeeld wel 1080i en die ontvange je dna ook gewoon op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Yogoi
Bij upc heb ik de ervaring dat het inderdaad zo werkt.Hoewel daar alles behalve VRT 1+2 en Sport1 in 1080i wordt doorgegeven. Dus ook SBS en Veronica etc. Mijn TV schakelde dan automatisch naar de juiste instelling. In geval van geen HD terug naar 576p.

De M532 die ik nu heb, schakelt in de stand "automatisch" niet over naar 720p of 1080i. Ook bij de niet HD zenders blijft hij in 720p hangen. Terwijl hij volgens mij toch naar 576p terug moet??

Voorzichtige conclusie: mijn M532 doet niet wat hij hoort te doen? Fout in apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:44:
[...]
Zo ver ik begrepen heb zijn er DM's verstuurd (?) en is er dus telefonisch contact geweest.

Resultaat hiervan is dat het abonemment opgezegt word en Almerianus lijkt het hier mee eens te zijn (zelfs blij?) Lijkt mij dan ook niet dat dit een 'je krijgt geen lolly meer' situatie aangezien beiden partijen het eens zijn geworden.

Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen hoor ;)
Daar heb je gelijk in. Voor niemand een lolly dan vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
denan schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:51:
[...]
Vergelijk jouw posts maar eens met zijn posts.. er zit een duidelijk verschil in.
Ah, oui: ces't le ton qui fait la musique.

Al snijd het bericht tussen de krachttermen door natuurlijk wel hout. Het zijn uiteindelijk precies die pijnpuntjes welke hier meermaals aan bod zijn gekomen:
- afspraak = afspraak
- communicatie
kortom: vertrouwen.

Natuurlijk is het, bij mij tenminste, materieel inmiddels coulant opgelost. Dat neemt echter niet weg dat er zeker nog een deuk in het vertrouwen te herstellen is; dat doe je niet met een coulanceregeling, maar met consequent blijven aantonen dat je beter wil, beter kan en beter doet. Het gaat dan om een positieve kentering in de gepercipieerde waarde van Lijbrandt als ISP.

Mijn instelling is momenteel gemend positief, maar kan nog steeds niet volmondig aangeven dat ik aan het eind van dit jaar klant blijf. Ook zal ik Lijbrandt nu nog niet aanraden (ook niet afraden overigens). Voor Lijbrandt nu eerst de schone taak te laten zien dat het beter kan en een en ander echt serieus wordt genomen. Only time can tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357186

Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:44:
[...]
Iedereen kan prima oordelen wat hier gebeurd is, want DAT staat hier. Er is NIETS aan de achterkant afgehandeld. Ik ben UITEINDELIJK teruggebeld, met de korte medeling dat per 1 maart mijn account zal worden opgeheven. De reden is mijn optreden op dit forum. Kosten zijn er voor mij niet. Goedenmiddag van hun kant, hoorn op de haak van mijn kant. MEER NIET !

Persoonlijk denk dat Lijbrandt opnieuw hier een selectie van 3 of 4 klanten de coulance regeling heeft aangeboden. Het is niet de bedoeling geweest nog meer mensen tegemoet te komen. Nee, die laten we gewoon verrotten, want ach, die gooien die 249,-- EUR wel op tafel als ze van Lijbrandt niets meer horen. Dat denk ik. In elk geval is het is met alle andere problemen de afgelopen 6 maanden wel zo telkenmale opgelost.

Matig je taalgebruik, aub.

Peter Aggenbach - Almere

[ Voor 41% gewijzigd door IEF op 05-02-2011 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, misschien niet geheel professioneel van de kant van Lijbrandt. Aan de andere kant: Zij zijn ook mensen!!!!

Er is slechts zo veel dat je hoeft te pikken, ook van betalende klanten. Zeker op een forum waar ze zelf ook zo veel mogelijk proberen bij te dragen. Ik weet niet hoe ik zou reageren als er termen als "val dood" en zo voorbij zouden komen....... zeker terwijl ze hun coulance voorstel al enkele dagen klaar hadden liggen voor je .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:29
bjck schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:55:

[modbreak]

Wel letten wij moderators erop dat het geen helpdesk onderdeel wordt van een bedrijf en wel Tweakers. Het is users onder elkaar in een gesprek / discussie over een product, onderdeel, dienst-verlening (etc). Ruzie maken met elkaar is juist behoorlijk off-topic!
[/modbreak]
@t Almerianus: dat gedeelte misschien ook gelezen, of is het nu de bedoeling om iedereen te schofferen met uitlatingen als coll.......... 8)7

In een woord : sneu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
baasandre schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Heb ik toch een aantal vragen:
1) komt er een soort van ticketsysteem dat een email naar het email account van lijbrandt een automatische ticket krijgt ?
2) Coulance aanbod, komt dit ook op de site te staan of is dit alleen voor de "zeikerds" op deze site ( hoe sterk kun je je organisatie qua merknaam wel niet neerzetten ?? Door dit op de site te zetten en abbonnee's straks vast te houden....)
3) Is de helpdesk nu ook op de hoogte van het bestaan van een webteam, en gekend in de mededeling van het webteam ?
Kan het webteam binnenkort deze vragen mischien nog beantwoorden voor me ( vraag 2 heb ik het antwoord al kunnen lezen), of als iemand anders daarover info heeft.... ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
denan schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:51:
[...]

Gezien de reputatie die deze klant heeft (een reputatie die hij zelf maar al te graag aanhaalt op verschillende fora -> "luis in de pels" / "persona non grata") en zijn manier van reageren kan ik me er wel iets bij voorstellen. Sommige mensen zijn niet tevreden te krijgen en leven schijnbaar voor discussies en conflicten, zonder daar inhoudelijk echt iets aan toe te voegen. Ik kan me als ISP voorstellen dat je je daarbij de afweging maakt of het je dat wel waard is gezien de kosten die dat met zich meebrengt.
Helemaal waar. Hij kent maar 1 wereldbeeld en dat is het zijne en al het andere is onbespreekbaar.

Hij heeft niets voor niets op meerdere plekken een IP-ban en zelfs heeft hij een compleet forum de nek om weten te draaien met zijn persoonlijke vetes tegen deze en gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
1 kan ik helaas niet voor je beantwoorden. (zou theoretisch te implementeren zijn maar naar mijn mening zijn er andere zaken met een hogere prioriteit, overigens vind ik het wel een leuke optie :))

2) echter wel.
Zo ver ik weet is de helpdesk op de hogote gesteld van het 'bestaan' hiervan. Zo lang de medewerker dus de mededelingen leest is deze hiervan op de hoogte. Zo niet zouden deze bij navraag natuurlijk altijd de correcte info kunnen achterhalen. (van de 2e lijn weet ik dat 100% van de medewerkers weet van het webteam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Ik vermoed dat Lijbrandt tot de conclusie gekomen is dat ze de heer Aggenbach beter kwijt dan rijk kunnen zijn nadat ze even naar hem gegoogeld hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk in je eigen ziel Websurfer01, maar vooral TonVH. Ik ben de enige die hier geheel open, zonder alias, zonder zich in anonimiteit te hullen, bereid is zijn zegje te doen. De rest van mijn NAW gegevens heb ik ook openbaar gemaakt. Ik sta achter wat ik zeg.

Dwing jezelf niet in een slachtofferrol, daar hebben we bovendien geen enkele boodschap aan op GoT.
Ja GoT, want dat is het nog altijd.

Peter Aggenbach - Almere

[ Voor 36% gewijzigd door IEF op 05-02-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Laten we er maar gewoon niet op ingaan.

Meneer Aggenbach, het ga u goed. Ik zal uw berichten verder negeren.

[ Voor 79% gewijzigd door IEF op 05-02-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
@t all: negeer gewoon de berichten van Almerianus, zie de vorige modbreak ;w

@t Yogoi bedankt voor je antwoord, hopelijk wordt in de toekomst de optie ingevoerd....( ticketsysteem) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Almerianus schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:49:
[...]

Nu jij dit zo stellig beweert. Kun je hier een IP-ban noemen die aan mij kleeft? Vraag twee. Welk 'compleet forum' heb ik de nek omgedraaid? Ik stel deze vragen maar even, omdat ik denk dat dit soort beschuldigingen kant nog wal raken. Vertel?

En wat Websurfer01 betreft, je bent bovendien een grote egoist! Je streept ten overstaan van iedereen je probleem mbt tot de coulance regeling weg. Jaaah, ik ben geholpen, roep je luidkeels, dus dat probleem is er niet meer. De rest van de Lijbrandt klanten mogen dan ook op dat gebied branden in de hel. Websurfer01 (who the fuck is Websurfer01) is gered.
Nou nu weer even ontopic?? Beetje jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Omdat ik interesse in het product van Lijbrandt heb volg ik dit forum nauwlettend.

Ik heb twee keer een mail na Lijbrandt gestuurd met vragen maar helaas krijg ik daar geen antwoord op.
Dat schept geen vertrouwen voor een klant die misschien hun product wil gaan afnemen.

Waar ik ook mijn vraagtekens bij heb is de geheimzinnigheid over de coulance regeling.
Waarom?
Mogen andere gebruikers hier geen lucht van krijgen?
Als ik het zo lees dan hebben sommige op dit forum een hele mooie regeling getroffen.
Maar waarom geld dit niet voor iedereen die in de zelfde situatie zit.
De meeste Lijbrandt gebruikers lezen dit forum niet en weten dus ook niks van een coulance regeling.
Deze gebruikers zullen dan ook wel niks krijgen.

Dit en dat ik totaal geen response krijg van Lijbrandt brengen mij erg aan het twijfelen of ik wel een overgang van tweak naar Lijbrandt in gang moet gaan zetten.
Ik blijf de discussies verlopig nog volgen

Wat ik trouwens wel erg positief vind is dat desondanks de vele kritieken Yogoi gewoon op eigen titel netjes blijft antwoorden op de vele vragen die hier op dit forum worden gepost,

[ Voor 8% gewijzigd door goldvinger op 28-01-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:09
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:14:
Of het signaal 720p if 1080i is ligt aan de uitzending (of eigenlijk zender)
Als je TV 1080i is raad ik je gewoon 1080i aan.

SBS6 HD zend hun HD dingne bijvoorbeeld uit in 720p en ook als je beeld 1080i ingesteld is zul je natuurlijk 720p kijken. (RTLx en/net5/veronica doen ook 720p momenteel als het goed is)
discovery is bijvoorbeeld wel 1080i en die ontvange je dna ook gewoon op die manier.
Alle nl zenders in HD zenden in 1080i uit ook sbs6, belgie zend daarin tegen uit in 720p, ook sport1hd zend in 720p uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
@aggenbach:

Laatste bericht aan en over jou:

Mag ik je herinneren aan je gedrag op Wikipedia, Stad-van-de-Vrijheid, Almeerse dagbladen. Je hebt het zelfs gepresteerd de dood van iemand ten eigen bate voor je hetze te misbruiken.

(En ik heb gen enkele coulance regeling gevraagd of gekregen.)

[ Voor 12% gewijzigd door TonVH op 28-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:41
Ok, lijbrandt aanvragen gaat ook niet werken zo te zien. Net bericht gehad van tweak en die zeggen dat ze er niet op zitten. Kpn weer gebeld en zeggen dat ze er ook niet op zitten en dat het waarscijnlijk een ' blocking 51 ' foutmelding is. Dit betekent dat mijn aansluiting nutteloos is. Goede infrastructuur van glashart of een mooie smoes van KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 28-01-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
goldvinger schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:00:
Omdat ik interesse in het product van Lijbrandt heb volg ik dit forum nauwlettend.
Ik heb twee keer een mail na Lijbrandt gestuurd met vragen maar helaas krijg ik daar geen antwoord op.
Dat schept geen vertrouwen voor een klant die misschien hun product wil gaan afnemen.
Dat kan ik me voorstellen, ik durf Lijbrandt ook nog niet aan te bevelen bij familie of kennissen, die zou ik adviseren nog eventjes te wachten. (had ik zelf ook moeten doen)
Waar ik ook mijn vraagtekens bij heb is de geheimzinnigheid over de coulance regeling.
Waarom?
Mogen andere gebruikers hier geen lucht van krijgen?
Als ik het zo lees dan hebben sommige op dit forum een hele mooie regeling getroffen.
Maar waarom geld dit niet voor iedereen die in de zelfde situatie zit.
Ik denk dat het wel meevalt met het lucht krijgen van andere gebruikers, de hele discussie is terug te lezen inclusief de oproep van het webteam om contact op te nemen als je vind dat je in aanmerking komt voor een coulance regeling.
Lijbrandt heeft gevraagd het aanbod vertrouwelijk te houden, wat ik inmiddels wel weet is dat ze goed gelezen hebben waar bij iedereen het probleem zat en het aanbod daar op af gestemd hebben, mijn aanbod komt precies tegemoet aan datgene wat ik in mijn postings naar voren bracht en ik weet van een paar anderen dat dit voor hen ook geldt.
Daarbij kan ik me ook voorstellen dat bij diegenen die meer ellende rondom aansluiten en/of facturatie gehad hebben, waar meer geblunderd is het aanbod iets "mooier" is dan bij diegenen waarbij alles goed verlopen is maar die b.v. alleen maar vallen over al of niet gratis zijn van extra pakketten.
Het lijkt me daarom niet helemaal onlogisch dat ze er liever niet mee te koop lopen wat voor een ieder het aanbod is, want dan is het hek van de dam en gaat iedereen ineens voor het allermooiste aanbod.

Maar ik geef toe, ze hadden ook gewoon een algemene leuke actie kunnen bedenken, dat was misschien zelfs ook nog een betere reclame geweest dan deze oplossing. :)
De meeste Lijbrandt gebruikers lezen dit forum niet en weten dus ook niks van een coulance regeling.
Deze gebruikers zullen dan ook wel niks krijgen.
Dat is iets wat me stoort aan webteams in het algemeen, ik zie het op het Tros Radar forum vaak gebeuren dat klanten door de helpdesks echt als een hond behandeld zijn en geen steek verder komen, maar zodra ze de publiciteit zoeken springt er ineens een webteam voor ze in de bres, dan kan het ineens wel. Dat is geen klantvriendelijkheid, maar puur imago schade beperken.
Klanten die deze weg niet kennen worden inderdaad nooit geholpen.
Wat ik trouwens wel erg positief vind is dat desondanks de vele kritieken Yogoi gewoon op eigen titel netjes blijft antwoorden op de vele vragen die hier op dit forum worden gepost,
Hopelijk blijft hij dit ook doen, ondanks de opmerkingen die hij ook af en toe over zich heen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TonVH schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:18:
Mag ik je herinneren aan je gedrag op Wikipedia, Stad-van-de-Vrijheid, Almeerse dagbladen. Je hebt het zelfs gepresteerd de dood van iemand ten eigen bate voor je hetze te misbruiken.
Het spijt mij, maar ik weet werkelijk niet waar dit over gaat. Dit is een persoonlijke aanval, waar de aanvaller hier, de klok heeft horen luiden maar zichtbaar niet weet waar de klepel hangt. Ik stel voor dat je verder mij niet in discrediet brengt, of anders jezelf bekent maakt. Dit omdat het voor jou - in anonimiteit - wel erg eenvoudig wordt om mij van alles en nog wat te beschuldigen, zonder dat ik daartegen iets kan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Adlermann schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:58:
Ok, lijbrandt aanvragen gaat ook niet werken zo te zien. Net bericht gehad van tweak en die zeggen dat ze er niet op zitten. Kpn weer gebeld en zeggen dat ze er ook niet op zitten en dat het waarscijnlijk een ' blocking 51 ' foutmelding is. Dit betekent dat mijn aansluiting nutteloos is. Goede infrastructuur van glashart of een mooie smoes van KPN.
Ik ga eens kijken wat ik kan achterhalen als ik weer op kantoor ben.
Het zou overigens wel vreemd zijn als KPN er niet af kan komen....?

Vervelende in zo'n geval is dat de provider waar je heen wilt (in dit geval Lijbrandt) heel graag wil gaan leveren. Echter kun je niet zomaar de lijn uit het niet 'claimen' wat een zaak als deze als een provider er niet af kan komen (alles kan dus dat is onzin :P)

en voor de komische noot:
verder niks ten nadele van almerianus , ook al ben ik het niet bepaald met hem eens in deze zaak.
Je hebt het zelfs gepresteerd de dood van iemand ten eigen bate voor je hetze te misbruiken.
Dit zet het 'val dood' gedeelte van een bepaalde post toch in een ander daglicht ;)

en weer serieus dan maar:
Ook met wat commentaar blijf ik gewoon hier posten. Het houd wat leven in de brouwerij denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:38:
[...]

Ik ga eens kijken wat ik kan achterhalen als ik weer op kantoor ben.
Het zou overigens wel vreemd zijn als KPN er niet af kan komen....?

Vervelende in zo'n geval is dat de provider waar je heen wilt (in dit geval Lijbrandt) heel graag wil gaan leveren. Echter kun je niet zomaar de lijn uit het niet 'claimen' wat een zaak als deze als een provider er niet af kan komen (alles kan dus dat is onzin :P)
Het lijkt wel of KPN niet wil. Ik zei mijn verhaal en de helpdeskmedewer zei: ja dat is blocking 51. Kunnen we niets aan doen. Je kan aan glashart vragen of ze een nieuwe lijn aanleggen. doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Blocking code 51?
Dan ben ik benieuwt wat die betekend want die is niet van de WBA operator in dat geval.
Want die hebben een code 0 (als alles goed gaat) en de rest van de codes starten bij 100 en hoger.
code 51 zou dus niet bestaan.

En als dit een code uit hun systeem (KPNglas dus en niet KPN WBA operator) dan is het iets wat ze wel zelf kunnen oplossen?
Misschien zie ik over het hoofd (ik hoop het bijna) maar ik vind het een vreemd verhaal tot nu toe.
Want zeker de 'vraag glashart om een nieuwe lijn' is echt heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:55:
Blocking code 51?
Dan ben ik benieuwt wat die betekend want die is niet van de WBA operator in dat geval.
Want die hebben een code 0 (als alles goed gaat) en de rest van de codes starten bij 100 en hoger.
code 51 zou dus niet bestaan.

En als dit een code uit hun systeem (KPNglas dus en niet KPN WBA operator) dan is het iets wat ze wel zelf kunnen oplossen?
Misschien zie ik over het hoofd (ik hoop het bijna) maar ik vind het een vreemd verhaal tot nu toe.
Want zeker de 'vraag glashart om een nieuwe lijn' is echt heel vreemd.
Wat ze zeiden (tweede keer nu ook trouwens, heb nog een keer gebeld)
Bij een overstap komt het soms voor dat het signaal niet helemaal weg wil, en het systeem bij hun geeft dan een blocking 51 code. Het is volgens hun iets wat bij elke aanbieder op glas kan voorkomen. En zij hebben niet de mogelijkheid om het op te lossen.

Ik moest inderdaad glashart maar bellen, want het enige wat het op kon lossen was een schone nieuwe lijn.........Echt ik weet niet wat ik nu met KPN moet. Ik heb tweak nu ook een mail gestuurd voor een second opinion over die blocking 51 code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

Nicap

Tsssk....

Het webteam is nu weer bezig met berichten plaatsen, maar gaat deze ook reageren op DM's? Ik heb een mail naar de servicedesk gestuurd vorige week en een DM naar het webteam, maar ook hier geen reactie. Ik kan me niet voorstellen dat ze honderden DM's binnen hebben gekregen waar ze op moeten reageren.

Ik heb allemaal mooie verhalen lopen te vertellen over lijbrandt op het werk, maar ik ga toch maar terugkrabbelen denk ik. Er gaat nu nog niets fout in de facturatie, maar ik hou mijn hart vast als dat wel gaat gebeuren.
In het verleden was er hier in Meppel nog een provider wat kwa communicatie wel overeen komt met wat Lijbrandt hier laat zien. Ik had daar ook geen leuke ervaringen mee.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:55:
Blocking code 51?
Dan ben ik benieuwt wat die betekend want die is niet van de WBA operator in dat geval....
Hmmz denk dat het niet een blocking code moet zijn... maar area 51

http://video.google.com/v...ocid=-5830866813023883728 :9

Maakt het helemaal duidelijk... aliens op glasvezel _/-\o_

Maar weer serieus: is alles in de omgeving al geschikt gemaakt ? Daarmee bedoel ik buiten je deur, in je dorp/ stad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Baasandre, als ik het goed begrijp heeft adlermann als diensten gehad via KPN glas op deze locatie, echter is dit een jaar (klopt dit?) geleden gecancelled.

Dus aan het glas zelf zou het niet mogen liggen in theorie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Modbreak:Wil iedereen stoppen met discussie dat offtopic is over de uitlatingen van een gebruiker svp. Deze heeft van ons een mail ontvangen en de discussie over de uitlatingen in het topic dragen niets bij aan het topic.

Als iets je niet bevalt meldt het ons in een Topic Report en we kijken naar de reacties waar je melding (link) over maakt altijd zo spoedig mogelijk.

Dank.

Daarbij wil ik nog even aanmerken dat negatief zijn over een product, zelfs als dat het 'gave glasvezel' is mag natuurlijk altijd. Echter daarbij moet altijd opgepast worden op woordkeuze en algemene normen & waarden (en forum gedragsregels van GoT).

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 28-01-2011 22:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:04:
Baasandre, als ik het goed begrijp heeft adlermann als diensten gehad via KPN glas op deze locatie, echter is dit een jaar (klopt dit?) geleden gecancelled.

Dit klopt. Ik heb glasvezeldiensten gehad. Ik ben in 2009 compleet aangesloten EN ik heb 1 jaar lang gebruik gemaakt van diensten over glasvezel. Alleen toen ik wilde overstappen naar tweak begon de ellende, KPN kon mij niet zeggen wanneer zij mij konden afsluiten (op het administratieve na dan). Nu 1 jaar later blijkt dat KPN er nog ' iets van een signaal' op heeft zitten en bij zeggen hier niets aan kan doen.

Ik zou het bijna een leuk experiment vinden als ik je mijn NAW gegevens geef en je laat bellen naar KPN als Adlermann.....Om te kijken wat er dan uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Adlermann schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:34:
[...]

Ik zou het bijna een leuk experiment vinden als ik je mijn NAW gegevens geef en je laat bellen naar KPN als Adlermann.....Om te kijken wat er dan uitkomt.
Ik bel af en toe wel eens een normale servicedesk. (die van concepts/solcon/tweak inmiddels al aan de lijn gehad) Het resultaat is echter erg wisselend (ook binnen dezelfde provider)
Beetje mazzel hebben dat degene die opneemt niet de draad kwijt is na 2 minuten. (ik vergeet soms in 'normaal nederlands' te praten :P)
Ik weet echter niet wat meer nut heeft, bellen alsof ik jou ben of gewoon bellen met de functie die ik heb bij LTW.

Had vandaag nog even een retry gegeven aan jouw order, just in case de lijn 'vrij' was.
(dit was voor ik jouw DM kreeg over deze blocking 51)
Helaas zonder resultaat, logisch na jou meldingen gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:04:

Komt me namelijk bekend voor, neem nog geen diensten af bij lijbrandt.
Wel aangevraagd, na 4 mnd nog geen levering.......
Welles versus niettus spel ( nog geen glasvezel abbo gehad, maar toch lijn bezet)

Tweak aangevraagd en gecancelled, mail van tweak.... nee wij bezetten de lijn niet

Dus kennelijk kan er toch wat mis gaan .... ergens..., dat bij providers na controle naar boven komt: lijn bezet, dus aanvrager kan nog geen klant worden.
Dus aanvraag, aanvraag wordt geannuleerd, binnen termijn etc, etc
Elders aanvraag, lijn is niet vrij

Dus een aanvraag zou dus kunnen zorgen dat een lijn niet meer vrij is ( theoretisch)
Denk dat dit bij mij het geval is ( simpel verteld), en dat mag je dus zelf uitvogelen.....

Klein "gevecht" met de helpdesk/ adm, zal volgende week het webteam eens een dm sturen, gelukkig heb ik nog wat emails van juni.....)

Mocht mijn theoretische gedachte kloppen.... aanvraag elders en annuleren, zorgt voor lijnbezetting, zit er toch iets goed fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390981

Blocking 51 betekend dat de lijn door een andere operator in gebruik is.
Stuur anders even je adres gegeven in een DM en dan laat ik het even checken
of de lijn werkelijk nog bezet is of dat er iets anders iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm.... een nieuwe 'ingewijde' binnen Glashart kringen? ;) :D

@Goldvinger: Ach... als ik me niet vergis lees ik jou ook regelmatig in het topic over Tweak Glasvezel en is het daar ook niet altijd even koek en ei ;).

Tot nu toe zijn mijn ervaringen bij Tweak en Lijbrandt eigenlijk ongeveer hetzelfde: Men wil met hart en ziel een mooi product neerzetten en z'n best doen om alles goed te krijgen voor klanten, maar tegelijk ook te hard werven en te snel 'speciale acties' in de markt zetten.

Vervolgens zorgt het 'succes' voor een enorme bult werk en technische onverwachte problemen. Tweak wordt in KPN gebied gehinderd door het feit dat ze alles met KPN meuk moeten doen (terwijl ze met lede ogen moeten toezien dat Lijbrandt het nu anders kan/mag doen), terwijl het er bij Lijbrandt op lijkt alsof marketingtechnisch en qua CRM alles nog niet echt in kannen en kruiken is.

Op zich geeft dat allemaal tot op zeker hoogte ook niet.... maar er moet op een gegeven moment wel verbetering zichtbaar zijn.

Zoals een ticketsysteem bij Lijbrandt: Zoals Yogoi het brengt klinkt het een beetje als een 'feature' ofzo, maar in mijn ogen is een ticketsysteem eigenlijk onontbeerlijk. Het maakt dat de servicedesk nooit een 'case' zomaar kwijt kan raken en dat een klant direct feedback ontvangt (automatisch) na het verzenden van een mail. Met een ticketnummer waar ook direct weer aan gerefereerd kan worden. En er bestaan zat 'open source' ticketsystemen die relatief eenvoudig te implementeren zijn, eventueel tot er een systeem komt dat met CRM is geintegreerd.

Het wekt ook direct een veel professionelere indruk als je met een servicedesk mailt en binnen een minuut ligt er een ticketnummer in je mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 390981 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:30:
Blocking 51 betekend dat de lijn door een andere operator in gebruik is.
Stuur anders even je adres gegeven in een DM en dan laat ik het even checken
of de lijn werkelijk nog bezet is of dat er iets anders iets fout gaat.
WebTm_Lijbrandt
Bedrijfsaccount Lijbrandt "
de enige die je moet hebben
[b]
wat is dit : ?????????[/b]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/390981/topics
Je voordoen wat je niet bent.................... :X

[ Voor 0% gewijzigd door baasandre op 29-01-2011 14:39 . Reden: onnodig onbeschoft ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Zo dan... ga je een lange avond Star Trek kijken mis je zomaar WW3 in het Lijbrandt topic?
baasandre schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:09:
[...]

WebTm_Lijbrandt

wat is dit : ?????????
http://gathering.tweakers...find/poster/390981/topics
Uhhh.... wat wil je hiermee zeggen? Dat het webteam niet wordt gevuld met berichten die afkomstig zijn van mensen van Lijbrandt? Gelukkig weet ik beter via andere kanalen...
Ok, ik had van een van de mods ook al een DM over bedrijfsaccounts op GoT die geverifieerd zijn, maar het is uiteraard niet aan mij om dat bij het webteam te introduceren..... daarvoor hebben we een hele bak moderatoren rondhangen lijkt me zo ;)

Het lijkt me dat Lijbrandt geen enkel bezwaar zal hebben om het webteam als bedrijfsaccount te laten verifieren door GoT, al was het maar omdat dat de geloofwaardigheid verhoogd.

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 29-01-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zo ver ik weet is webteam account nu een bedrijfsaccount.
die post van vanochtend (als bedrijfsaccount) daar weet ik zeker van dat deze van het webteam is.

enige verschil is dat het sinds kort (ik dacht sinds donderdag?) een bedrijfsaccount is.

overigens vermoed ik dat baasandre in twijfel trekt wie roessie is, of begrijp ik je dan verkeerd baasandre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yogoi schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:21:
Zo ver ik weet is webteam account nu een bedrijfsaccount.
die post van vanochtend (als bedrijfsaccount) daar weet ik zeker van dat deze van het webteam is.

enige verschil is dat het sinds kort (ik dacht sinds donderdag?) een bedrijfsaccount is.

overigens vermoed ik dat baasandre in twijfel trekt wie roessie is, of begrijp ik je dan verkeerd baasandre?
Ok, wist ik niet.... maar ik kan me de argwaan wel voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Ik heb mij aangemeld voor het glasvezel pakket Lijbrandt hetgeen ze inmiddels schriftelijk hebben bevestigd. Ik wacht nu op de aansluiting.
Verder ben ik er laatst achter gekomen dat ik zeker twee maanden ongeveer 16 Mb/s snelheid via UPC had. Ik betaal echter voor Fiber power 60 :-( . Video streaming via mijn Boxee Boxee zonder buffering was dan ook onmogelijk.
Mede om deze reden ben ik zo ziek van UPC dat ik nu toch op het tv pakket erbij wil nemen. Dan kan UPC er helemaal uit. Wel eerst het standaard pakket en later bij kwaliteitsverbetering van de tv streams (ervan uitgaande dat die er echt komt) de extra zenders.

@spikecity en anderen bedankt voor de heldere uitleg over de professionele routers in WBA gebieden waardoor de streams van Reggefiber niet naast de KPN streams worden doorgegeven. Ik vroeg me vanaf het begin al af waarom dit niet mogelijk was.

Wat ook mee speelt is dat nu toch de PVR (Amino Mood 4000/m532) beschikbaar is. Omdat je dit apparaat aanschaft vraag ik mij of je je opnames via het netwerk kunt saven. Dat kan namelijk op de mediabox van UPC niet en dat vond ik al irritant maar goed nu hoop ik dat bij Lijbrandt wel te kunnen.

Alvast bedankt voor de beantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

baasandre schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:09:
[...]

WebTm_Lijbrandt

wat is dit : ?????????
http://gathering.tweakers...find/poster/390981/topics
Tijd voor een pilletje? Misschien kan je gewoon even een normale vraag stellen, of uitleggen wat je precies bedoelt ipv te flippen en onbegrijpelijke insinuaties op het forum te dumpen?

Sowieso, wat is het met Lijbrandt dat ze allerlei alu-hoedjes als (potentiële) klanten aantrekken? Het lijkt haast of glasvezel vrijwel alleen in psychiatrische instellingen geleverd wordt, als je de idioterie in dit topic leest. Wat een hoop onzin bij elkaar zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Arjen8: Voor zo ver bij mij bekend kan je de opgenomen streams op de Amino Mood 400/m532 niet opslaan of bewaren. Ik zou me zelfs zo kunnen voorstellen dat, in het WBA gebied, de streams gewoon incl. de Verimatrix encryptie op de harddisk komen te staan.

Maar goed, heb me nog niet echt geroepen gevoeld om te proberen die harddisk eruit te halen en op een pc aan te sluiten :P

Maar met het (itt. UPC) vrij te ontvangen dvb-c signaal kan je ook leuke dingen doen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:35
Iemand enig idee hoe het zit met digitale radio in Almere? Hoor helemaal niets namelijk maar zie wel de logo's van de zender in beeld. Misschien dat dit al beantwoord was maar ik kon het helaas niet terug vinden :(

Andere zaak over de amino 532 die ik 14 januari besteld heb...die stond in het systeem van Lijbrandt vermeld als verzenden in December...2011... das wel erg lang wachten vond ik dus dat is aangepast naar volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al div. weken geleden is er bij/door Lijbrandt melding gemaakt dat de radiozenders via IP er inderdaad uit liggen (met uitzondering van de regionale zenders). Het is blijkbaar een erg moeilijk probleem voor Glashart Media om op te lossen :O

Nou ja, de enige radiozenders die ik luister via IP zijn juist een paar regionalen. De rest luister ik lekker via good old FM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:25:
[...]

Ok, wist ik niet.... maar ik kan me de argwaan wel voorstellen...
Dat is het, argwaan.
Maar ik had dat ook op een normale wijze kunnen vragen.
Dus mijn excuses voor de wat "onbeschofte" manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baasandre schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:44:
Dat is het, argwaan.
Maar ik had dat ook op een normale wijze kunnen vragen.
Dus mijn excuses voor de wat "onbeschofte" manier
Helder, much better. Toch nog even een kleine opmerking hierover: het schijnt zo te zijn dat bij veel internet/telecombedrijfjes jonge mensen werken die geinteresseerd zijn in ICT, enthousiast zijn, en ook wel eens fora bezoeken. Dus kan het zomaar gebeuren dat iemand, weliswaar op eigen titel, een bericht plaatst over het bedrijf waarvoor hij/zij werkt. Of dat in dit geval op een handige wijze gebeurde valt misschien te bediscussieren, maar zullen voor de algehele stemming in dit topic er vanaf nu eens vanuit gaan dat eenieder die bij Lijbrandt werkt, en wat post, dit uit goede bedoelingen doet, om te helpen, en uit trots voor het bedrijf waar ze voor werken?

We hebben er 1 die denkt dat het nut heeft om op http://www.almere.crap/bullshit rants te gaan posten, laten we voor de rest gewoon constructief blijven.

Modbreak:Doe dit dan ook svp.

Ja, Lijbrandt maakt vast en zeker fouten, maar echt niet om klantjes te pesten. Dat is namelijk niet heel bevorderlijk voor hun business, en uiteindelijk willen ze bij Lijbrandt ook gewoon geld verdienen.

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 29-01-2011 14:59 . Reden: woordkeuze aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een resumé.

Er zijn tot nu toe dus drie coulance regelingen getroffen tw. met karlmarx, eymey en websurfer01. Zijn er nog meer mensen die een voorstel hebben ontvangen om de Animo 130 om te ruilen voor de Animo 352? Ik zou dit graag weten omdat ik Lijbrand ervan verdenk dat zij er een specifieke selectie van criticasters op na houden die met alle wijsheid van nu geschoren moeten worden,….

Ik heb daarnaast gedacht dat Lijbrandt het ronduit loog dat zij mij een voorstel op 24 januari jl hadden gemaild. Maar na ook maar eens Lijbrands 'webmail' van het door mij gedelete postbus hpaggenbach@lijbrandt.nl door te nemen, postbus welke opeens weer terug van weggeweest is, kwam ik inderdaad een aardig voorstel tegen.
Onderwerp: Persoonlijke coulance regeling
Van: "WebTm_Lijbrandt" <webteam1@lijbrandt.nl>
Datum: Ma, 24 januari, 2011 9:15 pm
Aan: hpaggenbach@lijbrandt.nl
Prioriteit: Normaal
Opties: Bekijk volledige berichtinformatie | Bekijk printervriendelijke versie | Download dit als een bestand

Geachte heer Aggenbach,

Bedankt voor uw email.

Net zoals bij uw UPC abonnement heeft de settopbox bij Lijbrandt de aanduiding ‘PVR’ voor opnamefunctionaliteit en ‘HD’ voor High Definition. HD is de officiële aanduiding voor High Definition. Het HD-pakket is inderdaad €5/mnd, het gaat hier echter om het High Definition zenderpakket bestaande uit 15 HD zenders. Dit pakket staat dus helemaal los van de PVR, maar om HD zenders te kunnen bekijken is de digitale HD ontvanger nodig.

De mogelijke reden dat u zich heeft vergist is het feit dat op het moment dat u uw bestelling bij Lijbrandt plaatste de Amino met PVR nog niet beschikbaar was en u dus geeft gekozen voor HD.

Daarom zijn we bereid u een voorstel te doen.

U kunt de Amino M532 à €249 online in uw ‘Mijn Lijbrandt’ omgeving bestellen en u stuurt uw Amino 130M compleet en in originele verpakking terug naar het onderstaande antwoordnummer.
We zullen u bij binnenkomst van de amino 130M direct het verschil crediteren.

U heeft al €61 betaald voor de amino 130m. Deze €61 zullen we in mindering brengen bij het actie aanschafbedrag van de Amino M532 van €99. U betaalt dus slechts €99-€61=€38 voor de Amino M532.
Het gecrediteerde bedrag op uw eerst volgende factuur zal dus €249-€38=€211 zijn.

BNS Data Logistics
O.v.v.: Lijbrandt DTV RMA
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen
Vriendelijke groet,
WebTeam
Toen ik dus zelf maandag 24 en donderdag 27 januari naar de helpdesk van Lijbrandt belde lag deze brief in twee postbussen en was er een (aggenbach@almere.org) teruggestuurd omdat smtp1.lijbrandt.nl blacklisted stond. Als de helpdesk medewerkers van dit schrijven op de hoogte waren geweest hadden ze mij dát kunnen melden in beide telefoongesprekken. Ondertussen raakte mijn geduld op. Terwijl het voorstel er nota bene lag. Mijn ‘over de top’ bericht hier en via de mail gingen er namelijk pas op donderdagavond uit.

Nu is het te laat, Lijbrandt heeft besloten mij per 1 maart er uit te trappen.
Inmiddels heb ik mijn enige betaling aan Lijbrandt tot nu toe gestorneerd, en mijn telefoon activiteiten bij Xs4All weer leven in geblazen. Ik zal bij Xs4All binnekort in een tripple play pilot instappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Almerianus: Ben (oprecht) heel benieuwd naar je XS4ALL Triple Play ervaringen :). Vooral in welke vorm, bron, apparatuur, etc. ze het TV gedeelte gaan inrichten.

Wie weet weten ze internettend Nederland weer een keer te verrassen :)

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 29-01-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Webteam:

Wanneer houden jullie nu eens op met het sturen van aanmaningen over facturen waarover was afgesproken dat ze gecrediteerd zouden worden?
Dreigen met afsluiten van mijn account en een deurwaarder? Gaan we zo met testgebruikers ook om?

Leuk begin van het weekend maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:38:
@Webteam:

Wanneer houden jullie nu eens op met het sturen van aanmaningen over facturen waarover was afgesproken dat ze gecrediteerd zouden worden?
Dreigen met afsluiten van mijn account en een deurwaarder? Gaan we zo met testgebruikers ook om?

ook leuk word je afgesloten op het moment dat iedreen straks bij je in de woonkamer staat te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
eymey schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:00:
@Arjen8: Voor zo ver bij mij bekend kan je de opgenomen streams op de Amino Mood 400/m532 niet opslaan of bewaren. Ik zou me zelfs zo kunnen voorstellen dat, in het WBA gebied, de streams gewoon incl. de Verimatrix encryptie op de harddisk komen te staan.

Maar goed, heb me nog niet echt geroepen gevoeld om te proberen die harddisk eruit te halen en op een pc aan te sluiten :P

Maar met het (itt. UPC) vrij te ontvangen dvb-c signaal kan je ook leuke dingen doen hoor ;)
@eymey bedankt voor je antwoord.
Er is nog een andere vraag waar je vast het antwoord op hebt. Ik heb de gewoonte om s'ochtend toch eerst de teletekst te raadplegen. Nu heb ik gelezen dat hdmi geen teletekst ondersteunt. Kun met de mood400/m532 via de scart aansluiting toch de teletekst lezen en gewone uitzendingen via hdmi? Aangezien Amino 130m geen scart heeft is dat buiten het gemak van kunnen opnemen een extra reden om de mood te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357186 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:24:
Ondertussen raakte mijn geduld op. Terwijl het voorstel er nota bene lag. Mijn ‘over de top’ bericht hier en via de mail gingen er namelijk pas op donderdagavond uit.

Nu is het te laat, Lijbrandt heeft besloten mij per 1 maart er uit te trappen.
Zo zie je maar. Zelfs bij bedrijven werken mensen, die gewoon graag met respect behandeld worden. Misschien leuk om te onthouden voor de toekomst, dat je met stroop meer vliegen vangt dan met azijn.

Modbreak:Zinloos uit de tent lokken

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 29-01-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Kryz Het zou van meer respect getuigen als ze bij Lijbrandt wat beter de interne communicatie op orde hadden gehad. Dan was dit allemaal namelijk niet gebeurd.

De titel voor mijn aanstaande column weet ik al:
Lijbrandt: glasvezelprovidertje spelen in de polder

Ik verlaag mij niet tot illegale praktijken, óók niet online. Ik zou mijn woorden maar snel inslikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357186 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:58:
@Kryz Het zou van meer respect getuigen als ze bij Lijbrandt wat beter de interne communicatie op orde hadden gehad. Dan was dit allemaal namelijk niet gebeurd.
... zei de man die expres de mail van zijn provider geblocked had in zijn mailservertje omdat hij zo boos was. ;)

Daarnaast, wat de hell heeft 'respect' te maken met je processen niet op orde hebben? Nogmaals, dat doen ze niet om klantje te pesten, ze hebben gewoon een probleem. En ze zoeken creatieve manieren om die op te lossen (coulanceregeling, webteam), maar ze zijn er nog niet, dat is duidelijk. Dat heeft helemaal niets met respect te maken, dat is gewoon het risico van zaken doen.

Maar jij maakt er meteen een persoonlijke vete van. Newsflash: geen enkele telco heeft zijn processen echt goed op orde. Denk je dat Youp's T-Mobile actie op zichzelf stond? Hij heeft hetzelfde ook al eens met Euronet gedaan, in de tijd dat dat een groot merk was. En de klachten rondom Ziggo, KPN, UPC, Online, BBned, Tele2, noem ze allemaal op, zijn ook niet van de lucht. Maar nee, in jouw wereld is Lijbrandt erop uit om jou het leven zuur te maken. Net als ieder ander, als ik zo die amateursites van je eens bekijk.

Modbreak:Eerdere waarschuwing gemist blijkbaar, totaal zinloos om iemand uit de tent te lokken.

bjck in "Lijbrandt: vragen en klachten"

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 29-01-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modbreak:Totaal offtopic en tegen mijn eerdere waarschuwing in om te stoppen met bekvechten.

bjck in "Lijbrandt: vragen en klachten"

[ Voor 90% gewijzigd door bjck op 29-01-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjen8 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Er is nog een andere vraag waar je vast het antwoord op hebt. Ik heb de gewoonte om s'ochtend toch eerst de teletekst te raadplegen. Nu heb ik gelezen dat hdmi geen teletekst ondersteunt. Kun met de mood400/m532 via de scart aansluiting toch de teletekst lezen en gewone uitzendingen via hdmi? Aangezien Amino 130m geen scart heeft is dat buiten het gemak van kunnen opnemen een extra reden om de mood te nemen.
Dat heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd (dan zou ik eerst weer eens een scart kabel op moeten duikelen). Maar de Amino heeft zelf wel een teletekst functie die op de SD zenders werkt (op HD schijnt ook de bedoeling te zijn maar dat werkt hier niet). De functie is wel zo spartaans als in heel oude tv's, netals bij de Motorola 19xx boxjes van KPN, maar hij is acceptabel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:35
eymey schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:35:
met uitzondering van de regionale zenders
thanks voor je antwoord, nu merk ik inderdaad dat die regionale het wel doen. Vreemd verhaal maar dat de rest blijft weigeren, nou ja langzaamaan komt het allemaal wel goed met alles denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sammie72 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:21:
Iemand enig idee hoe het zit met digitale radio in Almere? Hoor helemaal niets namelijk maar zie wel de logo's van de zender in beeld. Misschien dat dit al beantwoord was maar ik kon het helaas niet terug vinden :
Dat lijkt inmiddels een slepende bug te zijn op wba netwerken.... loopt al in de zesde week (behalve 701 t/m 731 regionalo's).
Mijn directe ingangen bij GHM en Lijbrandt zijn erachteraan, ook Yogoi gooit regelmatig visjes uit hoe het er nu mee zit, maar het lijkt een megaprobleem?
Gek genoeg heeft het hier tot zes weken geleden feilloos gedraaid, die radiostations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peaky schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:43:
[...]

ook leuk word je afgesloten op het moment dat iedreen straks bij je in de woonkamer staat te kijken.
Tja, ik hoop dat ze vóór die tijd hun financieel brein een cursus boekhouden hebben gegeven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
Ondanks mijn ontvangen coulance aanbod, blijf ik echt wel kritisch. De kwaliteit van de HD streams is nog steeds ondermaats en ik zal blijven "vechten" voor verbeteringen. Ook is EDL nog steeds niet in HD beschikbaar, wat gewoon onacceptabel is.

Neemt niet weg dat ze inderdaad een aantal andere klachten hebben opgelost met hun coulance aanbod. Daar lijkt me niks mis mee. Die klachten waren ook specifiek alleen van toepassing voor de mensen van het eerste uur en zijn verder niet relevant voor mensen die pas veel later of nu zich aanmelden. Dus zo gezien begrijp ik wel dat Lijbrandt er niet iets algemeens van gemaakt heeft.

Probleem met de Mood/532 is dus nog dat geen reeks opnames kan voorprogrammeren.
Verder viel me op dat je geen mogelijkheid hebt tot het automatisch laten aanmaken van hoofdstukken, bijvoorbeeld iedere 5 minuten (zoals mijn oude Philips HDD recorder heeft), waardoor het doorspoelen in een lange opname nu wel tergend traag en irritant verloopt...
Ik hoop dat er nog wel iets aan deze "kleine" ongemakken gedaan gaat worden in de toekomst.

De kwaliteit van de opnames is wel heel erg goed. Zie met het blote oog niet echt verschil met de live streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
In de lijn van de naam van dit topic zijn dit mijn voornamelijkste vragen en klachten:

- Op de site staat: Tal van extra's mogelijk nummerweergave, voicemail, wisselgesprek en doorschakelen[/b]
In oktober heb ik gevraagd waar ik dat kan instellen, waarop ik de melding kreeg dat het nog wel een aantal weken zou duren voordat het portal zover zou zijn. Het is nu februari en het werkt nog steeds niet.
Ik betaal nu voor iets wat maar deels werkt.

- Het analoge TV signaal is op een aantal zenders, maar niet op alle, slecht. Daarvoor is al een monteur geweest, die heeft een paar zenders bekeken en geconcludeerd dat er niets mis mee was. Toen ik na zijn bezoek (was er zelf niet bij) keek leek het inderdaad goed, tot ik de zenderlijst wat verder doorliep.
Hierdoor is onze DVD recorder, die alleen analoog ondersteunt, min of meer een VHS recorder geworden.
Ik had juist voor Lijbrandt gekozen zodat ik de DVD recorder kon blijven gebruiken.
(inmiddels is er wel de M532, maar die kost me dan meteen weer een hoop geld)
Dezelfde apparaten, DVD recorder, TV en tussenliggende kabels, hebben met Ziggo jarenlang perfect gewerkt. Lijbrandt heeft geroepen dat hun analoge signaal "veel sterker" is...
Ik betaal nu voor iets waar ik door de slechte kwaliteit niet veel mee kan.

- Telefonie is op uitgaande gesprekken erg zacht. De andere kant kan ons dan slecht verstaan. Het lijkt erop dat dat alleen is als wij uitbellen naar een nummer buiten Lijbrandt, en dan volgens mij ook niet in 100% van de gevallen. Maar het komt wel vaak voor. Ook andere Lijbrandt gebruikers uit m'n woonplaats (Houten) hebben dit gemeld, dus ik ben niet de enige.
Ook hiervoor is een monteur geweest, die heeft een eigen apparaat aangesloten die een wat sterker volume had en concludeerde op basis daarvan dat er niets aan de hand was. Dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn EN dat mijn toestel het prima deed precies tot de overgang naar Lijbrandt kon hem niet deren.

- En natuurlijk die communicatie... Wat ik ook mail, vriendelijk of dringend, nooit een antwoord.
De reden dat bovenstaande monteurs langskwamen was niet omdat ik Lijbrandt meerdere keren had gebeld en gemaild. Nee, die kwamen daags nadat ik het via andere Lijbrandt contacten had aangekaart.
Meest schokkende vond ik nog wel dat ik op 31/12 een mail per ongeluk van Lijbrandt kreeg waarin de ene support medewerker eigenlijk naar de andere wilde mailen, maar dat per ongeluk naar mij mailde. Hij vroeg of/waar die ander het had geregistreerd want hij kon er niets over vinden. Dit was notabene een storing die toen al 3 maanden liep en waarover ik 3-4 keer had gemaild en 2x gebeld....

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:38:
@Webteam:

Same here..
Dus niet alleen met testgebruikers wordt zo omgegaan. Inmiddels had ik de factuur overigens al betaald.

Ware het niet dat het om een paar tientjes gaat, dan had ik het echt op een hamerstukje laten uitdraaien. Op de site van de Geschillencommissie Telecommunicatie staat al een leuk stukje jurisprudentie over onduidelijke reclame (in mijn geval, nog steeds, de 2 maanden geen abokosten actie); das bijna 'kat in t bakkie' zogezegd. De tijd die ik er in moet investeren en de frustratie die t me kost is t mij niet waard. Dan kan ik een leuk coulancevoorstel hebben gehad en geaccepteerd, maar inmiddels ben ik weer volledig op Lijbrandt afgeknapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Wat ik me dan afvraag: zitten hier slechts een stuk of 10 zeurpieten (mijzelf incluis) en is de rest van de Lijbrandt klandizie volstrekt gelukkig? In dat geval snap ik dat er niet veel verandert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
Niet alle mensen met klachten over Lijbrandt zijn een tweakers bezoeker.
Een aantal problemen kom je pas tegen als je specifiek bepaalde dingen gebruikt. (als je alleen internet afneemt zal je weinig te klagen hebben, de meeste problemen zitten in de andere diensten).
De problemen zitten vaak in details, zoals het ontbreken/haperen van dingen binnen een dienst of in de administratie.

En er zal ook nog wel een deel zijn die accepteren dat iets het nog niet goed doet, al dan niet hopende dat anderen zich er al druk genoeg om maken.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 00:00
Ik ben ook Lijbrandt klant en wel voor internet en telefoon en volg dit forum regelmatig. Ik moet zeggen dat ik inderdaad tevreden ben hoe het nu loopt. Wel is het zo dat ik geen wijzigingen of andere zaken van administratieve aard heb lopen, dat scheelt volgens mij erg veel :+
Maar alles wat ik afneem werkt (momenteel) zoals is bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Arjen8 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Heb sinds zaterdag ook een m532 (bedankt webteam! prima opgelost).

Teletekst werkt ook gewoon op de hdmi hier. Ik ga niet nog een extra scart kabel leggen. ;) Voor zover ik kan zien is de functionaliteit wat dat soort features betreft gewoon gelijk aan de 130M. Het kan natuurlijk zo zijn dat de kpn streams wat betreft anders zijn dan de glashart streams.

PS ben na initiele ontevredenheid over het gebrek aan communicatie heel tevreden nu. Het werkt gewoon allemaal zoals het hoort, althans hier.

[ Voor 12% gewijzigd door daemonix op 31-01-2011 20:34 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daulbeh
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06-2024
Vraagje: heeft iemand de introductiebrief van Lijbrandt (Houten) nog? Dacht dat hierin stond dat de 1e twee maanden proef was. Maar kreeg bij het beeindigen te lezen dat ik voor een jaar getekend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Tijdens de proeftijd kun je opzeggen als het niet mocht bevallen. Na afloop zit je er voor een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
rondebru schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:01:
Tijdens de proeftijd kun je opzeggen als het niet mocht bevallen. Na afloop zit je er voor een jaar aan vast.
Volgens mij niet juist.

Je sluit een contract voor 1 jaar waarvan de eerste 2 maanden (mits je contract is afgesloten voor 31-12-2010) gratis zijn.

Opzeggen kan alleen als je zeer goede redenen hebt (of Lijbrandt het bloed onder de nagels vandaan trekt)

[ Voor 5% gewijzigd door TonVH op 31-01-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Het jaarabbo is inclusief de 2 maanden gratis/proeftijd dacht ik. Kijk maar na op de site van Lijbrandt. Ben je niet tevreden over bijv. de tv kwaliteit of je telefonie of de "communicatie / facturatie" kun je tijdens die 2 maanden zeggen: nee, bedankt. Na die 2 maanden mag je dus nog 10 maanden verplicht gebruik maken van deze diensten.

Vraag voor mij is: kun je daarna per maand opzeggen wat nu ook gebruikelijk is bij ADSL. Ik meen van wel maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

Voor de duidelijkheid, en dit wordt vermeld voor Houten:

"Zekerheidsgarantie
Lijbrandt garandeert u dat alle door u aangevraagde diensten werken zoals beloofd is op uw apparatuur. Mocht tijdens de eerste 2 maanden van uw contract blijken dat dat niet het geval is, kunt u kosteloos en direct van uw verplichtingen met Lijbrandt af."

[ Voor 25% gewijzigd door rondebru op 01-02-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

BBC kanalen bij Glashart Media vanaf 1 juni SD-zenders BBC One, BBC Two, BBC Three en BBC Four. Ook het HD-kanaal BBC HD komt via Glashart Media beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4430

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 01-02-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
rondebru schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:13:
"Zekerheidsgarantie
Lijbrandt garandeert u dat alle door u aangevraagde diensten werken zoals beloofd is op uw apparatuur. Mocht tijdens de eerste 2 maanden van uw contract blijken dat dat niet het geval is, kunt u kosteloos en direct van uw verplichtingen met Lijbrandt af."
Het is precies zoals het daar staat, zo is het ook uitgelegd op de introductie avond in Almere.
Het is geen proefperiode om te zien of het je bevalt, maar een periode waarin Lijbrandt de tijd heeft om het goed werkend op te leveren, je kunt er dus alleen van af als het niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
rondebru schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:13:
Vraag voor mij is: kun je daarna per maand opzeggen wat nu ook gebruikelijk is bij ADSL. Ik meen van wel maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Je kunt na het jaar contract inderdaad gewoon per maand opzeggen. (Is volgens mij zelfs tegenwoordig wettelijk verplicht volgens de opta?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Yogoi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:20:
[...]
Je kunt na het jaar contract inderdaad gewoon per maand opzeggen. (Is volgens mij zelfs tegenwoordig wettelijk verplicht volgens de opta?)
Klopt.

De sm**rl*pp*n van UPC hebben vervolgens hun voorwaarden zodanig aangepast dat op het moment dat je iets wijzigt aan je contract je voor het hele contract opnieuw voor een vol jaar vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:20:
[...]

Klopt, geldt nagenoeg voor elke abbonement/ verzekering.
Of je tekent vooraf voor een langer contract bijvb mob telefonie voor 2 jaar, maar ook daar na de vastgelegde contractsduur maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

Nicap

Tsssk....

Anoniem: 319232 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:41:
BBC kanalen bij Glashart Media vanaf 1 juni SD-zenders BBC One, BBC Two, BBC Three en BBC Four. Ook het HD-kanaal BBC HD komt via Glashart Media beschikbaar.

Goed nieuws _/-\o_

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 13:45
mooi!!!! Gisteren is bij mijn vriend Rene Lijbrandt aangesloten en op 1 klein probleempje na (vezels waren nog niet aangesloten op het kopstation) werkt alles prima. Vandaag is het IPTV kastje geleverd dus morgen ff kijken of het er een beetje uitziet (ten opzichte van UPC) DVB-C werkte in 1 keer, analoog ook en internet was netjes symmetrisch 25M

Als het zo door gaat stap ik ook over (van UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:24
Sinds een week heb ik nu Lijbrandt 50/50 internet en TV. Tot op heden ben ik vrij tevreden over de snelheid van het internet. Ik heb de TV nog niet getest omdat ik mijn laatste maand met sport 1 en ere divisie live van mijn UPC box wil benutten.

Wel heb ik een aantal dingen die mij zijn opgevallen. 1. De upload snelheid is nog niet helemaal symetrisch. Ik haal een max van 4,8 mb/s upload en 5,8 met download. Ik denk dat meerdere mensen dit gemerkt hebben. 2. Ik weet niet of dit aan lijbrandt ligt of aan mijn Mac Mini, maar met Utorrent kan ik met downloaden wel van heel veel mensen downloaden, maarals ik wil uploaden lijk ik wel beperkt tot een bepaald aantal connecties. Hebben meer mensen hier last van? of ligt het aan mijn Mac Mini, want mij niet voor de hand liggend lijkt omdat ik wel van 30 peers of meer kan downloaden. Ook lijkt de verbinding nog ietwat instabiel door dat de snelheid zo af en toe terug zakt van 5,8 mb/s met downloaden naar 1 mb/s en dan weer omhoog.

P.S. Ik weet hoe Utorrent werkt met peer/seed verhoudingen, ik heb dit getest op torrents waarbij ik met 1 a 2 andere seeders een groep van 30 leechers moet voorzien. Echter upload ik vaak maar naar 4 met een snelheid tussen de 3 en 4 mb/s.

Zijn er meer mensen die dit opgevallen is? Zo ja is er al een oplossing voor of zijn dit nog kinderziektes vanaf lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dat je snelheid instabiel is ligt aan de manier waarop torrents werken.
Met een newsserver zul je een stabielere snelheid hebben.
(normaal gesproken dan)

Je opload ligt vermoed ik aan je router, gebruik je die?
In de meeste routers zul je de QoS moeten aanpassen om daadwerkelijk 50mbit up te halen.
(veel routers blijven steken rond de 35mbit up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:24
Enable Traffic Shaping:
Automatic Uplink Speed :
Measured Uplink Speed :99673 kbps

de bovenste 2 zijn beide aangevinkt. Ik heb een D-link Dir 655, wat betreft de snelheid zou de router het aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Ik heb uitgebreide snelheidstesten gedaan en ik heb altijd snelheden die (up & down) liggen boven de afgesproken waarden (ervaring met 25 en 50) en ik heb geen enkele reden om te twijfelen dat ik de 100 ook ruimschoots zal halen.

Wat wel belangrijk is hoe de testen gebeuren. Allereerst moet je computer (Mac of Win) verder niets anders doen. Dus ook geen activiteiten die geen netwerkverkeer veroorzaken. Vanzelfsprekend kunnen de normale interne processen gewoon doorgaan.

Dan de vraag hoe meet je.

Bittorrent is wel een van de slechtste manieren want je bent (up & down) volledig afhankelijk van anderen! ook gaat hier up & down volledig door elkaar wat de meting nog meer verstoord.

Usenet is dan veel en veel beter en gebruik dan wel bestanden met grote blokken want 1000 stukjes van elk 100 kb downloaden kost veel en veel meer tijd dan 1 stuk van 100.000 kb.

Ook prima is (i.t.t. tot wat sommigen denken) speedtest.net. Wel is hier heel belangrijk welke server je gebruikt. Kies je Utrecht (=Telfort) dan kom je nooit boven de 20. Beter is Volendam want die doet probleemloos 50 maar presteert weer slecht qua upload. Je moet sowieso nooit een en dezelfde server steeds gebruiken maar achter elkaar een paar verschillende. Die mogen ook best wat verder weg liggen (Duitsland is qua Internet termen heel dichtbij) want dan krijg je pas een goed idee.

En nooit draadloos meten! (Tenzij je een goede 11n verbinding op 5 Ghz hebt dan haal je met gemak dezelfde snelheden als bedraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022

:)
Dat is goed nieuws.
Dus we krijgen ook 3 + 4 + HD, dat is een welkome verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Gurupat schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:29:
[...]

:)
Dat is goed nieuws.
Dus we krijgen ook 3 + 4 + HD, dat is een welkome verrassing!
Én in de beste kwaliteit van Nederland, of zou hier toch (weer) iets beloofd worden wat ze (voorlopig) nog niet waar kunnen maken?
Het blijven opscheppers.

Quote van de Lijbrandt site:
Niels Jonkman, eindverantwoordelijk voor de TV diensten bij Glashart Media:
"We zijn erg blij met de uitbreiding van ons pakket met deze BBC-zenders waarvoor onder onze klanten zeer veel belangstelling is. Het is fantastisch om televisiekijkers de mogelijkheid te geven om deze zenders te bekijken via Glasvezel. Natuurlijk in de beste kwaliteit van Nederland."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
Zou met de BBC 1 & 2 wijziging ook de EPG op DVB-C terugkomen? De EPG info heb ik niet zo'n behoefte aan maar vind het wel prettig om tijdens het zappen te zien welk programma getoond wordt en tot hoe laat dit loopt.

Al iemand iets gehoord over het probleem (niet kunnen posten) van de gratis newsserver?

[ Voor 17% gewijzigd door TonVH op 02-02-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Websurfer01 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:35:
[...]

Én in de beste kwaliteit van Nederland, of zou hier toch (weer) iets beloofd worden wat ze (voorlopig) nog niet waar kunnen maken?
Het blijven opscheppers.

Quote van de Lijbrandt site:
[...]
Inderdaad.
Laat ze eerst die streams via KPN verbeteren...
Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 14:04
SirMemeAlot schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:08:
Enable Traffic Shaping:
Automatic Uplink Speed :
Measured Uplink Speed :99673 kbps

de bovenste 2 zijn beide aangevinkt. Ik heb een D-link Dir 655, wat betreft de snelheid zou de router het aan moeten kunnen.
Ik heb dezelfde router en je kan die dingen beter uitzetten. Nu knijpt hij je upload op ongeveer 10mbit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TonVH schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:38:
Zou met de BBC 1 & 2 wijziging ook de EPG op DVB-C terugkomen? De EPG info heb ik niet zo'n behoefte aan maar vind het wel prettig om tijdens het zappen te zien welk programma getoond wordt en tot hoe laat dit loopt.

Al iemand iets gehoord over het probleem (niet kunnen posten) van de gratis newsserver?
Ik hoop eigenlijk ook dat er (weer?) EPG komt op DVB-C, mits die ook goed up to date blijft. Dat is handiger voor mijn pc-oplossing en ook voor kijken op de TV is het inderdaad veel handiger wanneer je programma info ziet.

Nu kijken we alsnog vaker naar de (matige) IPTV kwaliteit vanwege de EPG.

@KarlMarx: Ik weet niet of jouw/jullie router representatief is, maar in mijn ogen is QoS of TrafficShaping toch onmisbaar. Granted, op speedtests lijk je altijd een mbit of 10 te kort te komen maar bij grotere upload transfers haal je de snelheid alsnog wel, mits andere toepassingen het toelaten. Met QoS heb ik iig bij maximale benutting van de lijn veel minder last van VOIP haperingen of haperingen op remote ssh sessies.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 02-02-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393701

Heeft er iemand problemen bij het opnemen van programma's met de Mood 400? Tot twee maal toe iets opgenomen, maar afspelen ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393701 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:29:
Heeft er iemand problemen bij het opnemen van programma's met de Mood 400? Tot twee maal toe iets opgenomen, maar afspelen ho maar.
Nope... tot nu toe foutloos gewerkt hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233981 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:34:
Same here..
Dus niet alleen met testgebruikers wordt zo omgegaan. Inmiddels had ik de factuur overigens al betaald.
Na wat interventie op de achtergrond van een van mijn directe contacten is het factuurprobleem inmiddels opgelost.
Debet aan het geheel was de manier waarop Lijbrandt dus factureert en crediteert lijkt het, want met een gestorneerde veel te hoge eerste factuur, die dus blijft openstaan, en daarna drie maanden lang telkens een credit factuur is het voor de gemiddelde klant inmiddels niet meer te volgens wat er nu nog betaald moet worden.

Bij navraag door mijn directe contact bleek er van het originele bedrag nog iets van 45 euri open te staan van die hele grote factuur, en als ik die betaalde met als referentie de eerste factuur, dat het dan weer zou kloppen...
Net betaald, dus nu eens kijken of er op 19 februari nog Lijbrandt diensten draaien hier, of dat ik een kleerkast van een deurwaarder aan de deur krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40
Lijbrandt zou er verstandig aan doen hun e-mail adres van de website te halen, ze lezen de mails blijkbaar niet, dus reageren zal er ook niet van komen.

Lijbrandt, wat is dit nu? Zelfs Telfort doet het op dit punt stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ rexxie2:

Ik heb hier in Dordrecht geen Mood 400 maar een Amino M532 en heb daar ook problemen mee met opnemen.
Zijn trouwens volgens mij dezelfde apparaten. Maar als ik Google op Mood 400 krijg ik toch een ander box te zien. B-)

Vorige week de eerste box ontvangen en meteen al diverse problemen. Zie elders in dit topic. Ik verlangde bijna naar mijn upc box terug 7(8)7
Gebeld met helpdesk en nieuwe M532 toegezonden gekregen.
Probleem met haperend beeld is opgelost. Probleem met opnemen blijft: geen beeld en geen geluid.
De tijdweergave van de opname start niet bij 0.01 maar bij 1.20 of zo. Vervolgens helemaal niets.
Vorige box liep dan meestal vast.
Deze is dus beter maar niet je van het.
Deze box schakelt overigens in de stand automatisch van 576p bij SD naar 1080i bij HD.
Alles staat op 720p.
Ga morgen langs Lijbrandtwinkel hier in de stad voor info

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 382513 op 02-02-2011 21:24 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.