Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteurs:

Verwijderd

• dot-network
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12-2021

dot-network

Lijbrandt lijkt in gebieden waar KPN Wholesales de actieve operator is IPTV streams te leveren van KPN en niet van Glashart Media. De kwaliteit van de streams is daarmee slechter dan men mag verwachten, ook zijn de streams encrypted.

Lijbrandt heeft tot nu toe verzekerd dat de IPTV streams niet van KPN afkomstig zijn en de kwaliteit van de streams beter is dan die van KPN.

gebruiker spikecity post in deze discussie onderstaand overzicht, waaruit blijkt dat de streams van KPN afkomstig zijn o.b.v. IP. Ook in deze dumps van gebruiker dot-network blijkt dat de streams van KPN komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.spikecity.net/uploads/wba_B_en_R_network_IPTV.jpg

Of het hier gaat om een tijdelijk of permanente oplossing is niet duidelijk. Ook op vragen aan Lijbrandt is op dit moment nog geen helder antwoord gekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Aan Lijbrandt om (hopelijk voorgoed) aan ons te vertellen dat dit slechts tijdelijk is omdat (wederom) nog niet alle infra's (bv. tussen Glashart Media en KPN) aan elkaar gekoppeld zijn.

OF om dit te bevestigen maar dan ook EERLIJK te vermelden in welke gemeenten/wijken er met KPN streams wordt gewerkt in hun advertenties.

Beweren dat er haarscherp beeld geleverd wordt kan dan in ieder geval niet meer.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laten we hopen dat Lijbrandt zich niet verhuld in stilzwijgen. Ik ben het er mee eens dat het belangrijkste een eerlijk antwoord is. Dat voorkomt ook dat dit soort onderwerpen worden opgeblazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:49:
Aan Lijbrandt om (hopelijk voorgoed) aan ons te vertellen dat dit slechts tijdelijk is omdat (wederom) nog niet alle infra's (bv. tussen Glashart Media en KPN) aan elkaar gekoppeld zijn.
Als het slechts tijdelijk was had dat nu gewoon gemeld kunnen worden door Lijbrandt maar het is wel stil !!!!

Als Lijbrandt diensten levert via KPN WBA netwerk wordt het misschien wel Lijbrandt (Powered door KPN)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ze dondersgoed weten dat er in de WBA gebieden KPN streams gebruikt worden ;-)
De Amino's moeten immers ook geschikt worden gemaakt om met die encryptiemeuk van KPN om te kunnen gaan. Dus het kan nooit bedoeling zijn geweest om Glashart Media streams over die 224.0.x.x KPN IP's te routeren. Als dat namelijk wel de bedoeling was (en de KPN streams dus een fout waren) dan had je nu scrambled beeld gehad op de Amino.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das wel een logisch staaltje logica ja ;)
...ehh...was dat ook niet KPN?! 8)7

(Volgens mij is dit overigens de encryptie/decryptie-methodiek welke KPN hanteert.)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 22:09 . Reden: Onjuiste info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onacceptabele rotzooi is het, die DRM troep. Als Glashart Media dat hier ook gaat doen is het over en uit en kunnen ze wat mij betreft op de grote hoop gegooid worden bij UPC en KPN.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:16:
Ik denk dat ze dondersgoed weten dat er in de WBA gebieden KPN streams gebruikt worden ;-)
De Amino's moeten immers ook geschikt worden gemaakt om met die encryptiemeuk van KPN om te kunnen gaan. Dus het kan nooit bedoeling zijn geweest om Glashart Media streams over die 224.0.x.x KPN IP's te routeren. Als dat namelijk wel de bedoeling was (en de KPN streams dus een fout waren) dan had je nu scrambled beeld gehad op de Amino.
De Amino's schijnen standaard goed met de diverse DRM versies om te kunnen gaan als je de leaflets van de 130(m) erop naslaat, maar vreemd genoeg draaien de Amino's hier (B&R WBA) op een hogere versie firmware (0.17.3) dan in niet WBA gebieden, want die draaien nog stees 0.16.9 voor zover ik weet.

Het routeren van gebruikers naar de juiste IP's wordt uiteindelijk bepaald door de menu's die in je Amino worden binnengehaald (r=wba), want in die menu's staan wel degelijk ook de Glashart Media stream IP's, alleen doordat men die variabele zet stuurt het menu je naar KPN IP's.

Het kan uiteraard zijn dat de GM IP's op WBA netwerken (nog) niet toegankelijk zijn, ik kan de GM IP's in ieder geval met geen mogelijkheid benaderen in B&R, en men omwille van snel kunnen leveren een tijdelijke deal met KPN heeft gemaakt, want zodra die variable r leeg is zou je gewoon GM streams moeten binnenkrijgen.
De afgelopen drie maanden testen is mij keer op keer opgevallen dat Lijbrandt op allerlei gebied veel te vroeg is ingestapt met leveren, want als je er drie maanden over doet om een 50/50 compleet te leveren dan is je structuur nog niet op orde, ok ik was nummer 2, maar toch.
Lijbrandt is dan ook slechts een administratieve voordeur die volledig afhankelijk is van diensten van derden, en dat maakt ze redelijk kwetsbaar zoals inmiddels al vele malen afgelopen maanden is gebleken bij storingen en oplossen van problemen.
Het is uiteraard in een commerciële omgeving waar providers triple play accounts verkopen nagenoeg ondenkbaar dat men nu al twee maanden bezig is om het dagelijks meermaals crashen van Amino's op gidsinformatie op te lossen, en tot op de dag van vandaag is de enige mededeling dat ze eindelijk weten wat het is en werken aan een fix. Ook hier schijnt de grootste oorzaak het wba netwerk te zijn.

Mijn Lijbrandt contact mailde vandaag dat hij nog geen antwoord had gekregen van bovenaf op de twee redelijk confronterende mails omtrent het leveren van inferieure streams van een andere provider, maar ik hoop dat hij dat wel krijgt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:55:
Laten we hopen dat Lijbrandt zich niet verhuld in stilzwijgen. Ik ben het er mee eens dat het belangrijkste een eerlijk antwoord is. Dat voorkomt ook dat dit soort onderwerpen worden opgeblazen..
Jezelf over zoiets schandelijks/schadelijks als dit in stilte verhullen is zo'n beetje de slechtste marketing die ik me kan voorstellen.
Als ze hun business definitief grote schade willen toebrengen dan moeten ze vooral niet reageren met een acceptabel antwoord aan gebruikers op die netwerken die bovendien hier posten.

Google is wat dat betreft je beste vriend en vijand, dus ook van Lijbrandt in dit geval, zelfs nu al is deze discussie te vinden als je de juiste zoektermen gebruikt. ;)

It's up to them, not to us :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:49:
Onacceptabele rotzooi is het, die DRM troep. Als Glashart Media dat hier ook gaat doen is het over en uit en kunnen ze wat mij betreft op de grote hoop gegooid worden bij UPC en KPN.
Ach, encryptie kan ik me nog wel voorstellen, al was het maar om een handjevol HTPC gebruikers te plagen om geen streams te pakken waarvoor ze niet betalen, alhoewel jij en ik het erover eens zijn dat hiervoor veel effectievere methoden te bedenken zijn zonder encryptie.

Zolang de streams de volle bitrate zoals wij die van GM weten houden en de Amino niet retetraag wordt van encrypted streams dan zal het mij om het even zijn. Ze leveren dan per slot van rekening wel streams van goede kwaliteit van de geadverteerde leverancier.

Maar ja, ik ben dan ook geen HTPC kijker, maar gewoon een brave Aminogluurder, dus zou ik geen last ervan moeten hebben.
Waar ik wel last van heb is dat men mij momenteel (ok, ik betaal nog niet want ik zit nog in de 2 maanden probeertermijn) inferieure streams aanlevert van de verkeerde leverancier.
Goeie reden om na twee maanden kostenloos van je abonnement af te kunnen wegens wanprestatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag ook nog ruim 6 weken testen en dat doen we dan ook. Weer een reden voor Lijbrandt om juist niet nu die inferieure KPN streams te leveren, lijkt me :F . Tenzij de KPN streams inderdaad de standaard zijn en het een representatief beeld geeft van de dienst :(.

Ben overigens nu ook wel benieuwd naar hoe de Glashart streams zich in de praktijk op het Lijbrandt netwerk verhouden tot de KPN streams. Iemand die daarover wat gegevens kan posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:11:
Das wel een logisch staaltje logica ja ;)
...ehh...was dat ook niet KPN?! 8)7

(Volgens mij is dit overigens de encryptie/decryptie-methodiek welke KPN hanteert.)
Uhh... datum staat op 23 juli 2009 van dit patent... en komt bovendien van een stadsbewoner (B&R) en een vent uit een dorp verderop, van me, grrrrr
Interactieve TV wordt namelijk al veel langer encrypted geleverd dan het tijdstip waarop dit patent is gefiled lijkt me zo, toch?

Als ik de toepassing lees is het om virtueel het aantal broadcasting channels te kunnen verhogen per datastream... althans, dat is wat ik er zo snel uit heb gelezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:44:
Ik mag ook nog ruim 6 weken testen en dat doen we dan ook. Weer een reden voor Lijbrandt om juist niet nu die inferieure KPN streams te leveren, lijkt me :F . Tenzij de KPN streams inderdaad de standaard zijn en het een representatief beeld geeft van de dienst :(.

Ben overigens nu ook wel benieuwd naar hoe de Glashart streams zich in de praktijk op het Lijbrandt netwerk verhouden tot de KPN streams. Iemand die daarover wat gegevens kan posten?
Ach, als crash test dummy heb ik waarschijnlijk nog wel wat speling en credits als het op die 2 maanden aan gaat komen, want de eerste factuur was ook al gestorneerd voordat ie daadwerkelijk was afgekoeld in de postmand ;)

Het gaat erom dat men je twee maanden het volledig bestelde pakket laat proberen (dus met GM streams) en als je dan niet tevreden bent je er kostenloos vanaf kan.
Tot nu toe heeft iedereen in B&R dus al een legitieme reden om dat te doen, en ga ik als ze overgaan op Glashart Media streams, die twee maanden opnieuw ter discussie stellen :P
Niet dat ik nou persé niet wil betalen, maar wel vanaf het moment dat ik twee maanden de juiste diensten heb kunnen proberen.

Er is namelijk ook niets overgebleven van drie maanden gratis Eredivisie Live (tijdens de avonden nog beloofd), en het schijnt dat men op andere netwerken in ieder geval bij XMS de dienst uitzending gemist gratis al heeft verlengd tot juni 2011. Wij weten hier nog niets van, maar mijn ervaring is dat Lijbrandt dit soort zaken over het algemeen met een maand of wat vertraging volgt. Goed voorbeeld is de PVR (M532) die nu al bij XMS is te krijgen tegen inruilen van je 130m + 50 euro, en die mij is toegezegd half december....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:49:
[...]

Uhh... datum staat op 23 juli 2009 van dit patent... en komt bovendien van een stadsbewoner (B&R) en een vent uit een dorp verderop, van me, grrrrr
Interactieve TV wordt namelijk al veel langer encrypted geleverd dan het tijdstip waarop dit patent is gefiled lijkt me zo, toch?

Als ik de toepassing lees is het om virtueel het aantal broadcasting channels te kunnen verhogen per datastream... althans, dat is wat ik er zo snel uit heb gelezen.
Je hebt gelijk 7(8)7
Heb mn post aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik hoop ECHT dat Lijbrandt gaat bijdraaien en dat we uiteindelijk gewoon weer GM Streams gaan krijgen. Anders wordt dit misschien wel een leuk volgend speerpunt voor Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

Maar eerlijk gezegd hoop ik gewoon dat Lijbrandt uit zichzelf met een verklaring direct richting ons komt.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 23-11-2010 23:26 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
--edit-- ik zie dat de source adressen inderdaad niet van ons vandaan komen, lijkt dus wel kpn

[ Voor 66% gewijzigd door xelnaha op 23-11-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xelnaha schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:30:
De streams komen niet van KPN, wat ik met 100% garantie kan geven :) aangezien ik dit dagelijks doe voor Glashart
Dus HD streams met minder als 8Mbit encrypted en met uitgever KPN en IP adressen van KPN liegen bij mij thuis als ik over de schouders van de amino meekijk? Sorry hoor, maar ik speel dit spelletje al iets langer om in dit soort verhalen te trappen.

Het kan zijn dat Glashart Media gewoon netjes levert wat ze beloven, maar dat Lijbrandt om redenen van kunnen leveren ons KPN streams levert op nieuwe wba netwerken waar de streams van GM nog niet te krijgen zijn.
Er is niets, nogmaals geen bit/byte/IP adres wat in Berkel en Rodenrijs aantoont dat jullie product hier geleverd wordt, eerder het tegendeel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Xelnaha: Maar werk je ook in gebieden die KPN WBA zijn? (o.a. Leeuwarden, Almere en Berkel&Rodenrijs?). Misschien maakt DAT het verschil.

Tot nu toe zijn dit soort uitspraken in ieder geval lijnrecht tegenover wat de birates en uitgever-veld in de streams aangeven.

We zouden heel graag willen dat je gelijk hebt, maar misschien weet jij dan meer dan dat wij weten en kan jij de situatie op de KPN WBA netwerken corrigeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
eymey schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:37:
@Xelnaha: Maar werk je ook in gebieden die KPN WBA zijn? (o.a. Leeuwarden, Almere en Berkel&Rodenrijs?). Misschien maakt DAT het verschil.

Tot nu toe zijn dit soort uitspraken in ieder geval lijnrecht tegenover wat de birates en uitgever-veld in de streams aangeven.

We zouden heel graag willen dat je gelijk hebt, maar misschien weet jij dan meer dan dat wij weten en kan jij de situatie op de KPN WBA netwerken corrigeren. ;)
ik heb m'n post al aangepast :) ik zie dat de source adressen niet overeen komen met waar ik me werk, dus zou best wel eens kpn kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xelnaha schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:38:
[...]

ik heb m'n post al aangepast :) ik zie dat de source adressen niet overeen komen met waar ik me werk, dus zou best wel eens kpn kunnen zijn.
Kijk, dus je was te snel met je oordeel. Je correctie siert je, want ik geloof heilig dat jij achter het product staat.
Ik ken Lijbrandt inmiddels 3 maanden heel intensief en weet gewoon dat men heel snel ergens wil leveren, zelfs als de infrastuctuur wellicht nog niet aanwezig is.
Wij als B&R klanten willen alleen maar duidelijkheid, levert men tijdelijk KPN omdat GM er nog niet is, dan kan ik dat accepteren, het is tenslotte een nieuw netwerk, en Lijbrandt gaat hier van nul af van start. Verkoopt men mij echter GM en levert men KPN dan heeft men aan mij de ergste vijand die ze kunnen bedenken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xelnaha schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:38:
[...]

Sorry, even de nuance overboord.

"zou best wel eens kunnen zijn"? Het IS kpn. Daar lijkt me geen twijfel meer over mogelijk, dus laten we elkaar nou geen watjes noemen, zogezegd ;) .

Feiten op een rijtje:
- Beloofd: Goede kwaliteit GM streams
- Geleverd: Minder goede kwaliteit KPN streams

Vragen:
- Waarom KPN streams?
- KPN streams tijdelijk?
- Waarom GM belooft?
etc., etc.

Wat nou zo leuk zou zijn is een antwoord op de vragen i.p.v. een herbevestiging van de feiten.

ps: niet aan iemand persoonlijk gericht, just pisses me off a little..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:51:
[...]

Sorry, even de nuance overboord.

"zou best wel eens kunnen zijn"? Het IS kpn. Daar lijkt me geen twijfel meer over mogelijk, dus laten we elkaar nou geen watjes noemen, zogezegd ;) .

Feiten op een rijtje:
- Beloofd: Goede kwaliteit GM streams
- Geleverd: Minder goede kwaliteit KPN streams

Vragen:
- Waarom KPN streams?
- KPN streams tijdelijk?
- Waarom GM belooft?
etc., etc.

Wat nou zo leuk zou zijn is een antwoord op de vragen i.p.v. een herbevestiging van de feiten.

ps: niet aan iemand persoonlijk gericht, just pisses me off a little..
Laten we de man in het midden niet afbranden op wat hij denkt dat er geleverd wordt op wba netwerken.
Ik zit te wachten op een officieel statement van Lijbrandt, want dat is de club waarmee ik zaken doe, wat de verklaring is voor KPN streams bij klanten terwijl er een beter product verkocht is.

Ik ga mijn Lijbrandt contacten hierop ook niet afbranden, want ook zij zijn slechts radertjes in het geheel.

Wij tonen inmiddels zonder twijfel aan dat we crap geleverd krijgen in plaats van caviaar... laat de grote baas nu maar met de billen bloot gaan waarom. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volledig mee eens. Ik brand ook niemand af en zeker niet diegenen die de moeite nemen mee te praten over dit topic. Zoals ik onderaan mn post al zei: niet aan jullie hier persoonlijk gericht! Mocht dit wel zo overkomen, dan mijn excuses daarvoor!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 00:10 . Reden: nvm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:01:
Ik kan mij, ondanks wat zoekwerk omtrent adressen en login, niet aanmelden op nieuwsserver van Lijbrandt. Klopt dat? Ik heb dit uiteraard wel in het pakket zitten ;)
De website van Lijbrandt is wat dat betreft ook flink outdated... een van de klachten die ik als tester bij de club heb neergelegd..... als je een direct contact wilt hebben... per DM aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx :)
had em al uit mn post gehaald, krijg een 502 terug. Morgen even bellen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:14:
Thnx :)
had em al uit mn post gehaald, krijg een 502 terug. Morgen even bellen,
Tip mijnerzijds... pak een FTD account bij xsnews, goedkoper (15 euro/kwartaal) en dezelfde bron waar Lijbrandt je minder voor meer geld levert.

7 euro/mdn voor 25 mbit is namelijk slechter dan 5 euro/mnd voor 60 mbit lijkt me zo :)

Als je de directe FTD link niet via de banner onderin FTD kan vinden, stuur me dan maar een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dot-network
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Iemand nog wat van Lijbrandt gehoord vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook ik wens niemand 'af te branden'. En zeker de contactpersoon van Spikecity en Yogoi niet. Dit zijn typische voorbeelden van mensen die zelfs het meest slecht presterende bedrijf nog een enigszins positief presenteren. Zulke mensen moeten gekoesterd worden.

Waar ik me inderdaad aan stoor is het grote gemak waarmee bedrijven als Lijbrandt full-blown blijven adverteren in lokale bladen met kreten als "klaar voor de toekomst" en "meld u nog voor 31-12 aan!".

Ik sta volledig achter de boodschap van http://glasvezelnetwerkaa...t-hard-werken-aan_23.html .

Maar laat Lijbrandt dan ook OPRECHT het boetekleed aantrekken. De informatie over vertragingen had NU AL op de site van Lijbrandt kunnen staan. In plaats daarvan zie ik nog steeds de meest geweldige beloftes en werve(le)nde teksten want nieuwe aspirant klanten moeten zeker niet de indruk krijgen dat het nog niet helemaal 'af' is.

Ook ik accepteer het prima als het leveren van KPN streams tijdelijk is totdat de koppeling met Glashart Media een feit is. Maar als dit is gedaan met de intentie dat het een permanente situatie is, dan is het een KLEINE moeite om die geöliede marketing machine aan het werk te zetten en de website aan te laten passen.

@dot-network: Check de link in m'n relaas hierboven ;). Verder niets van Lijbrandt gehoord.

Ook niet over de overstap....

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 24-11-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dot-network schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:20:
Iemand nog wat van Lijbrandt gehoord vandaag?
the only news, is no news... maar de druk wordt opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Vraag me toch af hoe ze dat doen met de algemene voorwaarden bij Lijbrandt.
http://www.lijbrandt.nl/voorwaarden zegt : "Op radio en televisie zijn de voorwaarden van Glashart Media van toepassing". Vreemd O-)

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cosimo schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:28:
Vraag me toch af hoe ze dat doen met de algemene voorwaarden bij Lijbrandt.
http://www.lijbrandt.nl/voorwaarden zegt : "Op radio en televisie zijn de voorwaarden van Glashart Media van toepassing". Vreemd O-)
Het kan natuurlijk zo zijn dat Glashart Media haar eigen streams momenteel (nog) niet kan leveren en daardoor gebruik maakt van (tijdelijke) afspraken met KPN. In dat geval levert Glashart Media de KPN streams en gelden de leveringsvoorwaarden van Glashart Media. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
verwijderd, verkeerd topic

[ Voor 91% gewijzigd door Gurupat op 24-11-2010 11:23 . Reden: Verkeerd topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat dat bericht niet helemaal in dit topic thuis hoort. Dit topic gaat over het feit dat Lijbrandt in KPN gebieden KPN streams doorgeeft... dus dat heeft op dit moment weinig te maken met de vraag of Glashart Media het doorgeven van bepaalde zenders al dan niet heeft gestaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:22:
Waar ik me inderdaad aan stoor is het grote gemak waarmee bedrijven als Lijbrandt full-blown blijven adverteren in lokale bladen met kreten als "klaar voor de toekomst" en "meld u nog voor 31-12 aan!".
Even helemaal off-topic en er hoeft ook geen nieuw topic over te komen, maar "klaar voor de toekomst" en dan geen Imap e-mail bieden, maar alleen (onbeveiligde) pop3 (lekker handig als je meerdere pc's gebruikt) is ook niet bepaald "klaar voor de toekomst".
De Lijbrandt mail zal ik dus alleen sporadisch gebruiken om even een tijdelijk e-mail adresje te maken, verder van ellende maar een paar Gmail accounts aangemaakt. :(

Maar dit terzijde, ben heel benieuwd wat de uitslag wordt van het IPTV/KPN gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:50:
[...]

Het kan natuurlijk zo zijn dat Glashart Media haar eigen streams momenteel (nog) niet kan leveren en daardoor gebruik maakt van (tijdelijke) afspraken met KPN. In dat geval levert Glashart Media de KPN streams en gelden de leveringsvoorwaarden van Glashart Media. ;)
Diep in mijn hart hoop ik ook dat dat het officiële antwoord gaat worden en dat het voor de zoveelste maal een probleem is van willen leveren terwijl de infrastructuur er nog niet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Zojuist een lang telefoongesprek gehad met mijn Lijbrandtcontact, die een dagje Hillegom heeft gedaan (Lijbrandt headquarters).

De vraag omtrent het leveren van KPN op WBA netwerken zit inmiddels heel hoog in de Lijbrandtboom, dus is het ook voor hem even afwachten wat en wanneer er als antwoord of iets dergelijks terug naar beneden komt.

Mijn vraag of het wellicht tijdelijk was omdat er nog geen koppeling was tussen B&R en GM leverde een antwoord op waar ik eigenlijk niet op zat te wachten, want naar het schijnt is het B&R netwerk technisch opgeleverd en dus klaar (officieel 7-12-2010), wat zou betekenen dat alle touwtjes en infra gereed zouden zijn en er dus indien GM geleverd gaat worden ook dat touwtje er zou moeten liggen (alleen kan ik niet bij die IP's komen dus ik vrees met grote vrezen).

Naar het schijnt is er ooit eens aan een individuele klant een verklaring omtrent dit afgegeven, maar nooit aan het grote publiek. Het is uiteraard ook niet zijn taak om die info door te spelen, want dat moet gewoon vanuit de hoge bomen bij Lijbrandt komen.
Ik heb dus een beetje gemengde gevoelens over wat wij in de toekomst nu geleverd gaan krijgen gebaseerd op zijn antwoord en mijn onderbuikgevoel.

Goed nieuws is dat de PVR vanaf 12-12 bij XMS wordt aangeboden, en aangezien Lijbrandt XMS als een schaduw volgt vlak daarna ook bij Lijbrandt, maar die beslissing ligt bij een sales manager daar.
Naar zeggen van de man is hij net zo snel als de gewone Amino's, alleen is hij niet zo mooi gestroomlijnd, maar gewoon een plat bakkie met knopjes en ledjes in de front, wel lager dan traditionele HD recorders.
Met een beetje mazzel staat nummer 1 dus straks hier te pruttelen, Crash Test Dummy zijn heeft zo af en toe zijn voordelen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat wil ik ook wel worden :P. Om te beginnen op het gebied van overstap.

Overigens, XMS en Lijbrandt zitten ook echt wel dieper met elkaar verweven dan 'officieel' naar buiten wordt gebracht. Volgens mij is alleen hun internet infra anders en ook de merkstelling. Maar zelfs hun telefoonnummers verschillen alleen in eindcijfer. Ook werkt Yogoi voor zowel XMS als Lijbrandt.

In ieder geval ben ik benieuwd naar het resultaat van dit hoge Lijbrandt-bomen versus IPTV verhaal. Dat het netwerk als "opgeleverd" wordt beschouwd hoeft natuurlijk nog niet meteen te betekenen dat het einde verhaal is.

Wat dat betreft kan het misschien nog verstandig zijn om ook eens te onderzoeken waar bv. de VOD streams (uitzending gemist) vandaan komen. En andere video diensten van Lijbrandt. Iets zegt mij dat er namelijk echt wel een koppeling met Glashart Media mogelijk is en dat dat in de toekomst alleen nog maar een kwestie hoeft te zijn van een paar routeringen goed zetten. Maar goed, speculatie..... :)

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 24-11-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:24:
Dat wil ik ook wel worden :P. Om te beginnen op het gebied van overstap.

Overigens, XMS en Lijbrandt zitten ook echt wel dieper met elkaar verweven dan 'officieel' naar buiten wordt gebracht. Volgens mij is alleen hun internet infra anders en ook de merkstelling. Maar zelfs hun telefoonnummers verschillen alleen in eindcijfer. Ook werkt Yogoi voor zowel XMS als Lijbrandt.

In ieder geval ben ik benieuwd naar het resultaat van dit hoge Lijbrandt-bomen versus IPTV verhaal. Dat het netwerk als "opgeleverd" wordt beschouwd hoeft natuurlijk nog niet meteen te betekenen dat het einde verhaal is.

Wat dat betreft kan het misschien nog verstandig zijn om ook eens te onderzoeken waar bv. de VOD streams (uitzending gemist) vandaan komen. En andere video diensten van Lijbrandt. Iets zegt mij dat er namelijk echt wel een koppeling met Glashart Media mogelijk is en dat dat in de toekomst alleen nog maar een kwestie hoeft te zijn van een paar routeringen goed zetten. Maar goed, speculatie..... :)
Ik mag het niet zeggen, maar internetdiensten van Lijbrandt worden geleverd door XMS, ook al zullen ze dat officieel nooit toegeven. Je hoeft geen raketkundige te zijn om je eigen IP adres te traceren naar Xtra Media Services, inmiddels wel netjes voorzien van een reverse DNS van Lijbrandt.
Mijn eerste Amino, nog met de hand afgeleverd door de bouwmanager kwam van XMS af en had de XMS handleiding in de doos... Wat dat betreft lijkt het erg op het Reggefiber/Glashart huwelijk... twee merken van één bedrijf dus.

De uitzending gemist streams hebben een lijbrandt subdomein in de urls in het menu, maar een subdomein zegt niets over de bron, want het kan gewoon een cname verwijzing zijn naar een XMS adres of wellicht nog ergens anders vandaan.

Overigens is mij beloofd dat we op publieke media, zoals dit forum, te maken gaan krijgen met een Lijbrandt webcare team (marketing mannen) en dat we Yogoi hier waarschijnlijk niet meer zullen zien uit naam van om het even XMS of Lijbrandt.

Er ligt een touwtje van Glashart Media vanaf Dordrecht naar Berkel en Rodenrijs, maar dat is helaas het verkeerde touwtje, namelijk dat voor DVB-C en Analoog. Maar verder ga ik nergens over speculeren wat er wel/niet technisch kan, of dat het een beleidsverhaal is, ik wacht geduldig op wat er van Lijbrandt aan verklaring gaat komen.

Roddel van de dag is overigens dat KPN als eerste op WBA netwerken ook 200Mbit wil gaan aanbieden, hierbij de ambitie van Lijbrandt om als eerste dit te doen een beetje te dwarsbomen. Aangezien 100Mbit al duur is zal 200 wel dubbel zo duur worden KPN kennende.
Het zou overigens wel bevestigen dat de hardware van KPN in het B&R netwerk al 1000Mbit gereed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:11:
[...]

Je hebt gelijk 7(8)7
Heb mn post aangepast.
Wellicht had je toch gelijk, want op glasvezel.nu las ik dat KPN in februari 2010 is overgestapt op nieuwe encryptie... of dat dit patent betreft is me evenwel niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"KPN" is inderdaad snel te linken met enorm veel info over de AVC/h264 encoding standaard. "KPN" staat in dat verband echter voor "Kahn Process Network". "KPN" is dan een model dat signaalverwerkingssystemen beschrijft. "KPN's" zijn dan programmeermodellen geschikt voor streaming georiënteerde multimedia- en signaalverwerkingsapplicaties...

Kortom: je had dus gelijk... en ik te snel een conclusie getrokken o.b.v. wat zoekresultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Just for fun :)

Een analyse van de streams geeft het volgende:

Netwerk: KPN Ate
Service descriptor: AVC SD digital tv service
Service provider: KPN
Service name: ate encoder v1.1
AVC video stream descriptor: onbekend
Audio (MPEG1) descriptor: ISO639 lang: nla
Teletext descriptor: ISO639 lang: nla
CA descriptor: Verimatrix Inc.

En nu weer on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:57:
"KPN" is inderdaad snel te linken met enorm veel info over de AVC/h264 encoding standaard. "KPN" staat in dat verband echter voor "Kahn Process Network". "KPN" is dan een model dat signaalverwerkingssystemen beschrijft. "KPN's" zijn dan programmeermodellen geschikt voor streaming georiënteerde multimedia- en signaalverwerkingsapplicaties...

Kortom: je had dus gelijk... en ik te snel een conclusie getrokken o.b.v. wat zoekresultaten ;)
Grin... beetje melkboerenhonden afkorting dus dat KPN, want het kan van alles betekenen... ik ken nog wel een paar minder vriendelijk klinkende KPN versies namelijk :P
En je laatste analyse is in dit onderwerp redelijk on topic toch? Deze meuk krijgen WBA gebruikers verkocht voor topkwaliteit GM streams :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat geldt ook voor de newsserver blijkt.. krijg em niet aan de pruttel.. :(
news.lijbrandt.nl is mij vandaag verteld, i.c.m. @lijbrandt account. Toch? :?

(das wél echt off-topic ;))

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:55:
[...]

Grin... beetje melkboerenhonden afkorting dus dat KPN, want het kan van alles betekenen... ik ken nog wel een paar minder vriendelijk klinkende KPN versies namelijk :P
En je laatste analyse is in dit onderwerp redelijk on topic toch? Deze meuk krijgen WBA gebruikers verkocht voor topkwaliteit GM streams :(
SD stream loopt strak op 3.15mbit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:04:
[...]

Dat geldt ook voor de newsserver blijkt.. krijg em niet aan de pruttel.. :(
news.lijbrandt.nl is mij vandaag verteld, i.c.m. @lijbrandt account. Toch? :?

(das wél echt off-topic ;))
Geen idee wat het zou moeten zijn, ik ben voor dezelfde newsprovider gegaan die Lijbrandt ook verkoopt, alleen rechtstreeks en goedkoper... xsnews, maar dan met een FTD special voor 15 euro/kwartaal voor 60Mbit unlimited... je gaat die aanbieding overigens op de xsnews website niet vinden.

Hint!
de domeinnaam van xsnews.nl aangevuld met de drie letters van die spotsoftware in hoofdletters tussen / .... /
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:09:
[...]

SD stream loopt strak op 3.15mbit :(
Had je dan meer verwacht? :P In mijn screendumpje kwamen ze ook niet hoger dan krap 3.1Mbit.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen wel weer eens even bellen.... zucht....

BTW: thnx voor de hint :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer even contact gehad met Lijbrandt omdat ik geen usenet gegevens heb ontvangen. Ook maar weer gevraagd of er al wat duidelijkheid is over de streams.

Dat de streams gerouteerd worden via KPN IP adressen is bekend, ook is bekend dat deze encrypted zijn. Dat de oorsprong KPN is wordt niet beaamd noch ontkend, wel wordt stellig aangegeven dat de kwaliteit van de streams niet minder mag zijn dan die van GM, al is het tegendeel inmiddels onomstotelijk vastgesteld. Of het nou gaat om een tijdelijke oplossing is nog steeds niet duidelijk.

• eymey
Zolang ze bij de servicdesk en hogerop bij Lijbrandt dáár maar van doordrongen blijven: Dat de kwaliteit nu gewoon onacceptabel slecht is tov. die van GM.

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:21:
Zolang ze bij de servicdesk en hogerop bij Lijbrandt dáár maar van doordrongen blijven: Dat de kwaliteit nu gewoon onacceptabel slecht is tov. die van GM.
Aan het einde van de lange werkdag tellen slechts de cijfertjes bij de top... afweging maken hoeveel ze verliezen met blijvend KPN crap leveren, imagoschade meenemend, en wat het kost om gewoon te leveren wat ze op papier verkopen...
Ik hoop eigenlijk niet dat wba gebruikers met een "take it of leave it" antwoord worden opgezadeld, want dan wordt het voor mij qua TV absoluut "leave it and go for the kill".

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:02:
[...]

Aan het einde van de lange werkdag tellen slechts de cijfertjes bij de top... afweging maken hoeveel ze verliezen met blijvend KPN crap leveren, imagoschade meenemend, en wat het kost om gewoon te leveren wat ze op papier verkopen...
Goh, precies hoe KPN ook te werk gaat >:)

Verwijderd

Topicstarter
In het Almeerse topic werd de vraag gesteld waar de beloofde 3 maanden gratis Eredivisie Live was gebleven?

Na wat speurwerk op het net kwam ik erachter dat Glashart Media een deal heeft met Eredivisie live, zelfs exclusief op HD beelden....
Moet ik de reden hierna nog uitleggen voor WBA klanten? Aangezien wij geen Glashart Media krijgen maar KPN kunnen ze ook niet die Eredivisie Live streams doorgeven lijkt het...

Ik ben toch benieuwd als ik nu in Mijn Lijbrandt het Eredivisie Live pakket aanvink wat er dan gaat gebeuren? :P

Vraag maar weer eens bij mijn Lijbrandt contact in de mail gepompt :P

EDIT:
Volgens hem kan ik het gewoon aanzetten en heb ik bij de eerstvolgende verwerking gewoon Eredivisie Live?
Kost me dus 12 euro om mijn theorie te testen, want je zit er minimaal een maand aan vast.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 16:01 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
KPN biedt toch gewoon Eredivisie Live aan via ITV? Alleen niet in HD. En aangezien HD op de Reggefiber netwerken na dit seizoen een extra pakket wordt (+ 2,95) verwacht ik dat ze enkel de HD variant niet op WBA netwerken aan zullen bieden...

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:54:
KPN biedt toch gewoon Eredivisie Live aan via ITV? Alleen niet in HD. En aangezien HD op de Reggefiber netwerken na dit seizoen een extra pakket wordt (+ 2,95) verwacht ik dat ze enkel de HD variant niet op WBA netwerken aan zullen bieden...
Als je Glashart Media geloven mag zijn alle Eredivisie Live streams in HD (mitstenzij de bron dat niet is), dus dat gaat weer wat worden op WBA netwerken als ze ook dat niet kunnen waarmaken.

Ik zit er nog over te denken om die 12 euro maar gewoon over de balk te smijten om het te testen.

• ik222
  • Niet online
Eredivisie Live heeft ook gewoon SD versies van zijn kanalen hoor en KPN werkt daarmee. Net als dat UPC en Ziggo voor 2 t/m 4 ook de SD versie gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:10:
Eredivisie Live heeft ook gewoon SD versies van zijn kanalen hoor en KPN werkt daarmee. Net als dat UPC en Ziggo voor 2 t/m 4 ook de SD versie gebruiken.
Dat weet ik, maar in het HD pakket van Lijbrandt worden volgens mij ook Eredivisie Live meegenomen in HD... weet ik niet zeker overigens.
Wel lullig dat nieuw opgeleverde klanten dus niet verteld wordt dat ze die drie maanden gratis kunnen proberen, mits ze zelf even de klantendesk bellen om het aan te zetten.
Ik kan dus al fluiten naar die deal, omdat mijn lijntje al lang geleden is opgeleverd, en de deal geldt alleen voor vers opgeleverde klanten :(

Alweer zo'n prettig voorbeeld van slechte communicatie richting de klant zullen we maar zeggen :P

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:03:
[...]

Als je Glashart Media geloven mag zijn alle Eredivisie Live streams in HD (mits de bron dat niet is), dus dat gaat weer wat worden op WBA netwerken als ze ook dat niet kunnen waarmaken.

Ik zit er nog over te denken om die 12 euro maar gewoon over de balk te smijten om het te testen.
offtopic:
"Tenzij de bron dat niet is" bedoel je? ..... ;). "Mits" betekent "als", "op voorwaarde dat"

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:26:
[...]

offtopic:
"Tenzij de bron dat niet is" bedoel je? ..... ;). "Mits" betekent "als", "op voorwaarde dat"
_/-\o_
Dank voor de Nederlandse les...corrected :P

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb vanmiddag ook even met Lijbrandt gebeld om te vragen waar Eredivisie live is (voordat ik dit hier gelezen had). En inderdaad moet je het zelf aanvragen, laten crediteren en op tijd weer opzeggen. Beetje omslachtig.
Wat nog raarder is is dat mijn abonnement nog niet volledig verwerkt is, waardoor ik het nog niet kan aanzetten in Mijn Lijbrandt en dus van het weekend wellicht nog geen voetbal kan kijken, ondanks ik een werkende verbinding heb en een animo kastje. 8)7

Ook gevraagd naar de streams, en na wat navragen klopt het dat we KPN streams hebben en is het ook niet tijdelijk. Het zou gedaan zijn om betere kwaliteit te leveren. Ik heb toch maar duidelijk gemaakt dat dat een misverstand is en dat het nu juist veel slechter is en niet in overeenstemming is met wat er geadverteerd word. Ze zou er nog achteraan gaan...

Ik heb alleen de HD animo gekozen om in HD kwaliteit voetbal te kijken. Daarvoor moet ik dus blijkbaar in de toekomst extra gaan betalen, bovenop de 5 euro die ik nu al extra betaal voor IPTV. Qua kwaliteit kan ik het beter bij DVB-C houden.

Dus om voetbal in HD te kunnen kijken ben ik straks 20 euro per maand kwijt (12+5+2,95) en eenmalig 61 euro. De rest van de voordelen van IPTV zijn er niet met die KPN streams, dus dan wordt dat voetbal wel een erg dure grap... :(

Verwijderd

Ook gevraagd naar de streams, en na wat navragen klopt het dat we KPN streams hebben en is het ook niet tijdelijk. Het zou gedaan zijn om betere kwaliteit te leveren.
Om betere kwaliteit te leveren... Wat is dat nou voor antwoord _O-

Eredivisie Live zul je sowieso niet in HD kunnen kijken omdat KPN daar alleen de SD streams van doorgeeft. Zelfs van Eredivisie Live 1 HD heeft KPN geen stream (zie de index.xhtml.gz).

Wat betreft helemaal terecht dat je bij DVB-C blijft. IPTV is echt weggegooid geld in de WBA gebieden.

• KarlMarX
Zou ik het IPTV gebeuren zo makkelijk ongedaan krijgen bij Lijbrandt en mijn HD kastje kunnen terugsturen?
En hoe moet ik dan voetbal kijken...

Wat een gedoe zeg. Eerst maanden wachten voordat je eindelijk aangesloten wordt en dan blijkt het hele tv gebeuren één grote wassen neus.

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:52:
[...]
Wat betreft helemaal terecht dat je bij DVB-C blijft. IPTV is echt weggegooid geld in de WBA gebieden.
Als je het zo zegt is het volgens mij wachten totdat het analoge en DVB-C signaal eruit gemikt wordt. KPN leverde in het begin toch ook een analoog signaal?

Zodat ze ons "betere kwaliteit" kunnen leveren :N
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:59:
[...]dan blijkt het hele tv gebeuren één grote wassen neus.
Inderdaad :(

[ Voor 17% gewijzigd door esvedebe op 25-11-2010 18:08 ]

Verwijderd

esvedebe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:06:
[...]

Als je het zo zegt is het volgens mij wachten totdat het analoge en DVB-C signaal eruit gemikt wordt. KPN leverde in het begin toch ook een analoog signaal?

Zodat ze ons "betere kwaliteit" kunnen leveren :N

[...]

Inderdaad :(
Nee, KPN heeft nooit een Analoog/DVB-C signaal geleverd via Glasvezel. En je hoeft er ook niet bang voor te zijn denk ik, want alles wat onversleuteld is wordt toch niet doorgegeven door KPN. Maar dat de Technicolor SD streams via DVB-C beter zijn dan de KPN IPTV streams wordt hier maar weer eens mooi bevestigd:
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:20:
Ik heb nu al mijn animo hd kastje ontvangen. Hulde voor Lijbrandt. d:)b

Maar ik schrik me wel helemaal het laplazurus van de beeldkwaliteit, of beter gezegd het gebrek eraan. Ik mag hopen dat dit de KPN streams zijn, want het is echt helemaal k*t. :r
DVB-C is echt veel mooier. En zelfs analoog is beter.

De TV geeft aan dat het 720P is, maar anders zou ik het niet geloven. Er zit zoveel compressie op. Digitenne leek nog beter. En als ik zap dan staat iedere keer bij een nieuwe zender eerst het beeld een paar seconden stil...

Dit is in ieder geval volstrekt onacceptabel. Ik ga hier niet 5 euro per maand voor extra betalen en nog bijbetalen voor dat hd kastje. :N
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:22:
[...]

Zet hem eerst eens in instellingen/beeld op 1080i, want af fabriek staan die Amino's altijd op 720. ;)
Het even stilstaan bij zappen is logisch, want de Amino moet eerst even zijn buffer vullen om jouw vervolgens een fatsoenlijk beeld te kunnen tonen.
Heel soms zijn de eerste fracties van bewegend beeld ook een beetje gerafelt, omdat de Amino net te snel denkt in sync te zijn met de stream.
Het even freezed beeld hebben is dus normaal voor IPTV. :)
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:45:
Verschil tussne 720P en 1080i is minimaal, er zijn even weinig beeldlijnen beschikbaar. 1080P, dat zou pas wat uitmaken. Eigenlijk zou het verboden moetenw rodne om 720p of 1080 i HD te mogen noemen... :X

Het beeld is gewoon heel slecht en echt vergelijkbaar met Digitenne. Verder mis ik Eredivisie live... :S
Iemand een idee hoe dat zit?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:41 ]

Verwijderd

esvedebe schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:06:
[...]
En als ik zap dan staat iedere keer bij een nieuwe zender eerst het beeld een paar seconden stil...
Een paar seconden stilstaand beeld herken ik hier niet met Amino 130m en de onversleutelde Glashart Media streams. Dat het bij jou wel gebeurd zou wel eens door die encryptie kunnen komen op het signaal. Ik was er al bang voor dit nadelen ging hebben tijdens het zappen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:26 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:24:
[...]

Een paar seconden stilstaand beeld herken ik hier niet met Amino 130m en de onversleutelde Glashart Media streams. Dat het bij jou wel gebeurd zou wel eens door die encryptie kunnen komen op het signaal. Ik was er al bang voor dit nadelen ging hebben tijdens het zappen.
Het is wat je een paar seconden noemt, hier staat het beeld ook altijd even stil na het zappen maar dat is inderdaad meestal slechts 1 seconden. Denk dus dat dat niet zo veel verschilt.

Om encryptie gelijk overal maar bij te halen is natuurlijk te makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:24:
[...]

Het is in B&R hooguit een seconde... Waar ik wel heel veel last van heb is dat ik tussen twee zenders gewoon bijna 30 seconden wordt verwend met de "Gidsinformatie wordt ververst" popup, om dan een 50/50 kans te hebben dat ik alleen nog maar kan rebooten omdat de 130m crasht hierop.

Waar ik ook al dezelfde tijd last van heb is dat Uitzending gemist voor RTL en SBS negen van de tien keer na 30 seconden zwart beeld ook niet werkt.... lang leve WBA netwerken zou ik haast roepen :(

En inmiddels is men al bijna anderhalve maand bezig dit op te lossen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:18:
Nee, KPN heeft nooit een Analoog/DVB-C signaal geleverd via Glasvezel.
Uhhh... dus ze hebben tig boze klanten voor niets gehad die met analoog hadden besteld voor 1-1-2010, en met een lullig briefje te horen kregen dat het analoge pakket per 1-1-2010 werd afgezet vanwege de hoge onderhoudskosten?

Bij mijn weten zijn er met name van KPN voor 1-1-2010 wel zeker KPN accounts geleverd en geactiveerd met analoge TV erin in B&R.

Overigens garandeerde de Lijbrandt sales manager dat dit bij hun niet zo snel zal gebeuren omdat alles in eigen beheer gedaan is en de investering dusdanig was dat men dit niet binnen een korte termijn zou uitzetten. Ik vraag me even af met welke pet op hij dit statement heeft gedaan? Glashart wellicht?

In retrospectief, inmiddels wetende wat Lijbrandt levert hier, heeft deze man dus ook een hele stroom dunne poep uit zijn mond laten lopen, want de hardware is van Glashart Media (ok een zusje van), maar men levert hier sowieso niet wat men heeft beloofd :(
Letterlijk het enige wat hier van GM binnenhuppelt over het tweede fibertje is dus analoog/dvb-c.... zonde van zo'n fibertje haast. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 18:58 ]

Verwijderd

Oja, je hebt gelijk. Helemaal in het begin hebben ze het ff gedaan ja. Maar dat was maar een hele korte periode geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:58:
Oja, je hebt gelijk. Helemaal in het begin hebben ze het ff gedaan ja. Maar dat was maar een hele korte periode geloof ik.
Het was dan ook een echte KPN boevenstreek toch?

• eymey
Klopt, ook in Almere Haven (dat als eerste glasvezel kreeg) zijn nog een tijdje abonnementen met analoog signaal geleverd.

Naar verluid overigens wel van suuuuper slechte kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:30:
Klopt, ook in Almere Haven (dat als eerste glasvezel kreeg) zijn nog een tijdje abonnementen met analoog signaal geleverd.

Naar verluid overigens wel van suuuuper slechte kwaliteit.
Nog slechter als Digitenne? Tja, dan hadden ze wellicht de beste reden op aarde om deze faal eruit te halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:58:
Wij hebben in februari 2009 KPN glas besteld met analoog (zonder DVB-C) en er is zeker tot eind mei 2009 of nog later analoog geleverd. In augustus 2009 een brief van KPN ontvangen dat er geen analoog meer werd geleverd direct en voor de bestaande klanten tot 1-1-2010 Na de oplevering begin september tot december kunnen wachten voordat de extra bestelde derde ontvanger werd geleverd. Bij oplevering eerst maar de standaard twee ontvanger gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 21:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:50:
Na wat speurwerk op het net kwam ik erachter dat Glashart Media een deal heeft met Eredivisie live, zelfs exclusief op HD beelden....
Alle andere providers mogen ook wel 4 HD zenders leveren maar doen dat nog niet.

KPN kan gewoon 4 HD zenders leveren voor de klanten van Lijbrandt als deze maar betaald is precies hetzelfde als de BBC zenders en alle andere zenders welke niet in het KPN pakket zitten.

De encoders staan bij KPN Broadcast Services

http://www.kpn.com/zakeli...ltimedia/broadcasting.htm

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze alvast inofficieel het officiele antwoord:

Binnen gebieden waar KPN de actieve operator is, de KPN Wholesales Broadband Access gebieden, worden er inderdaad KPN streams geleverd omdat dit simpelweg niet anders kan... :(

We mogen er dus van uitgaan dat de KPN streams representatief zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:56:
[...]

In retrospectief, inmiddels wetende wat Lijbrandt levert hier, heeft deze man dus ook een hele stroom dunne poep uit zijn mond laten lopen, want de hardware is van Glashart Media (ok een zusje van), maar men levert hier sowieso niet wat men heeft beloofd :(
Verrek, ik weet precies wat jij bedoelt! ;)

• eymey
@Pageon: Waar heb je dat "officiele antwoord" vandaan? :S. Of heb ik elders iets gemist?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:46:
Bij deze alvast inofficieel het officiele antwoord:

Binnen gebieden waar KPN de actieve operator is, de KPN Wholesales Broadband Access gebieden, worden er inderdaad KPN streams geleverd omdat dit simpelweg niet anders kan... :(

We mogen er dus van uitgaan dat de KPN streams representatief zijn.
Even als intro: "kan niet" bestaat niet in deze wereld, dus dat is een lulverhaal van de bovenste MAVO plank roep ik dan maar, zonder overigens mensen van enige opleiding bewust te denigeren, maar het is zo'n makkelijke inkopper, zo'n antwoord.

Ik ga dat graag voor mezelf bepalen, want inmiddels ligt er een stomend lange email bij Lijbrandt management van mij, met hierin kreten als misleiding, wanprestatie en imagoschade op internet.

Ik hoop dat ze mij als tester van het eerste uur en ondernemer van beroep serieus genoeg nemen om mij morgen of maandag vanuit die hoge boom eens te bellen met het echte verhaal.... :)

BTW Eredivisie Life geactiveerd, nu even wachten tot ze in Hilledgom een hendeltje overhalen zodat ik ook die prachtige HD versie hiervan kan bekijken :P
eymey schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:29:
@Pageon: Waar heb je dat "officiele antwoord" vandaan? :S. Of heb ik elders iets gemist?
Dus officieel is dat het antwoord wat ik ook ga krijgen?
Zolang ik hier niet iets op papier, op de Lijbrandt website of in mijn mailbox heb staan hou ik het even heel oneerbiedig op hear-say.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 00:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hè gatverdamme, ik zie gelijk klontjes in mijn Whiskietje drijven nu.... bedankt fijne vent :P

Verwijderd

Topicstarter
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:59:
Zou ik het IPTV gebeuren zo makkelijk ongedaan krijgen bij Lijbrandt en mijn HD kastje kunnen terugsturen?
En hoe moet ik dan voetbal kijken...

Wat een gedoe zeg. Eerst maanden wachten voordat je eindelijk aangesloten wordt en dan blijkt het hele tv gebeuren één grote wassen neus.
Je hebt officieel recht op twee maanden kostenloos proberen, dus hou ze maar aan die afspraak als je niet tevreden bent. Een rechter geeft je altijd gelijk mocht het ooit zover komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Nu ik toch Cubase open heb..

Als ik over de audio-streams een flinke disto duw, dan wat met een delay module speel en er een vintage drumbeat onder pruts en een of ander vox sampletje pak.... Ha! Dan zijn ze voor het produceren van techno zo gek nog niet *O*

Best een rauw effect die encryptie >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:44:
[...]

Je hebt officieel recht op twee maanden kostenloos proberen, dus hou ze maar aan die afspraak als je niet tevreden bent. Een rechter geeft je altijd gelijk mocht het ooit zover komen :P
Ik vraag me toch af waar iedereen dat vandaan heeft.

Bij ons op de info avond werd hier specifiek naar gevraagd... en het is GEEN probeer-periode! Contract is contract. Die 2 maanden zijn puur als 'gratis periode' bedoeld (neem 12 maanden, betaal er 10 zeg maar) om genoeg tijd te hebben je oude spullen op te zeggen zonder dubbele kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja, maar als zij contractbreuk plegen door KPN in plaats van Glashart streams te leveren, dan lijkt me dat je wel een legitieme reden hebt om in ieder geval het IPTV gedeelte te kunnen opzeggen...

Kan iemand me kort en krachtig uitleggen hoe ik met zekerheid kan controleren of het KPN streams zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, laten we even reëel zijn: Waar zie je in het contract vastgelegd staan dat ze Glashart streams leveren? Je kan ze hoogstens van misleidende reclame beschuldigen.

Misschien naar de Reclame Code Commissie toe gaan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:30:
Ja, maar als zij contractbreuk plegen door KPN in plaats van Glashart streams te leveren, dan lijkt me dat je wel een legitieme reden hebt om in ieder geval het IPTV gedeelte te kunnen opzeggen...
Contractbreuk? welk contract?
Ik heb me online aangemeld, daarbij val je onder de algemene voorwaarden, er staat volgens mij nergens zwart op wit dat het iptv signaal NIET van KPN komt. Alleen dat het verzorgd wordt door Glashart, niet waar ze het inkopen.
Het enige wat er gezegd is, is dat het contract ingaat als Lijbrandt alle bestelde diensten werkend opgeleverd heeft en je 2 maanden hebt om alles aan te sluiten, je nummer te porteren, oude providers op te zeggen, etc... etc.

Goede start Lijbrandt, ga vooral zo door.
De zoveelste UPC/KPN kloon is geboren, met hetzelfde bedenkelijke niveau. :(

Maar goed, zoals de directeur op de introductie avond zei: "als je een jaarcontract met ons aangaat, en we hebben een werkend product opgeleverd, verwachten we dat je ook een jaar bij ons blijft"

Over een jaar zijn er weer andere opties, mijn e-mail adressen zijn niet meer provider gebonden (dankzij de waardeloze onbeveiligde pop-mail van lijbrandt), ik hoef nu nog maar 1 partij op te zeggen dus ben ik zo vertrokken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach en over een jaar kan ik desnoods de overstapprocedure weer opnieuw testen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Ik wacht wel een jaar. Zo hard heb ik die gasten ook niet nodig }:|
Misschien dat ik tegen die tijd wel een schotel heb, dan heb ik wel goed beeld, hoop ik.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:05:
[...]

Ik vraag me toch af waar iedereen dat vandaan heeft.

Bij ons op de info avond werd hier specifiek naar gevraagd... en het is GEEN probeer-periode! Contract is contract. Die 2 maanden zijn puur als 'gratis periode' bedoeld (neem 12 maanden, betaal er 10 zeg maar) om genoeg tijd te hebben je oude spullen op te zeggen zonder dubbele kosten.
In ons geval was dat HET verkoopverhaal op de introductieavonden, en is desgevraagd door de sales manager van Lijbrandt nog herhaald en bevestigd.
Mocht u dan twee maanden niet tervreden zijn over onze diensten dan kunt u er kostenloos vanaf, en omdat we niet uw bestaande infrastructuur gebruiken, zo weer verder met uw oude provider(s). Werkt het echter wel zoals beloofd DAN verwachten wij dat u een jaar bij ons blijft. Bovendien heeft u met twee maanden kostenloos, geen dubbele kosten en ruim de tijd om uw oude contracten op te zeggen, wat wij uiteraard ook voor u kunnen doen met onze volledige overstapservice :P.

De insteek schijnt dus per persoon die het verhaal doet elke keer licht te varieëren, en ook mijn Lijbrandt contact ontkent niet met klem dat het niet zo is.

Maar nu zijn we alweer aan het speculeren, ik wacht nu op antwoord op mijn email alvorens ik een standpunt voor of tegen inneem ;) Ik wil eigenlijk helemaal niet weg want internet en andere diensten werken perfect, ik wil alleen een plausibel antwoord waarom ik KPN TV krijg en GM TV betalen ga.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb net nog weer eens zitten kijken. Het NOS journaal wordt toch wel gewoon in echt HD uitgezonden?

Ik kan toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat de NED1 SD net zo goed is als de NED1 HD. Het enige voordeel van HD is dat de statische logo's scherper zijn. Maar het signaal is zo brak. Het voorhoofd van de nieuwslezer is gewoon een vlak van één kleur, zonder nuances. Zoals een plaatje die je omzet in gif met maar 128 kleuren of een jpeg met teveel compressie. Het analoge signaal is weliswaar minder scherp, maar bevat echt meer details en kleuren nuances en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de scherpte. Want het HD signaal is bijna alsof je naar een tekenfilm kijkt, scherp, maar qua kleuren en details bijna als een tekenfilm dus.

In ieder geval zie ik niet het nut om 61 euro bij te betalen voor een HD kastje in dit geval. Eredivisie Live zijn ook gewoon de 4 SD kanalen. :(

Sommige beweren dus dat het niet anders kan dan dat we in KPN gebied KPN streams krijgen, maar volgens mij waren er mensen in KPN gebieden met Glashart stream in het verleden? Dus dat bewijst toch al dat het wel kan?

Is er ooit ergens gecommuniceerd datje bij Lijbrandt Eredivisie Live in HD zou krijgen? Ik kan niet zo niet even snel terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Sommige beweren dus dat het niet anders kan dan dat we in KPN gebied KPN streams krijgen, maar volgens mij waren er mensen in KPN gebieden met Glashart stream in het verleden? Dus dat bewijst toch al dat het wel kan?

Is er ooit ergens gecommuniceerd datje bij Lijbrandt Eredivisie Live in HD zou krijgen? Ik kan niet zo niet even snel terugvinden.
Of het kan lijkt me technisch geen enkel probleem, men levert per slot van rekening ook GM analoog/DVB-C, zij het over de tweede vezel, dus lijkt het mij een kwestie van routering.
Ik vrees eerder dat het een afgedwongen deal is op netwerken waar KPN de operator is, want op de Reggefiber Data netwerken is het geen enkel probleem. Je maakt mij niet wijs dat dat glazen touwtje er niet is tussen al die netwerken. Elders heb ik ook al horrorstories gelezen van providers die zich belemmerd voelen op wba netwerken, omdat KPN zo ongeveer dicteert wat er geleverd wordt op hun netwerk.

Het lijkt me dat indien je die 5 euro extra voor HD pakket hebt gekozen dat alle zenders, inclusief Eredivisie Live dan ook in HD worden doorgegeven, een kwestie van logisch in mijn ogen.

Als je even Googled dan vindt je diverse nieuwsberichten dat Glashart Media een exclusieve deal heeft voor HD met Eredivisie, echter er is geen specifiek stukje tekst op Lijbrandtpapier waaruit zou blijken dat zij het ook in HD leveren (wat op wba netwerken sowieso onmogelijk lijkt omdat het KPN crap is).

http://www.hdtvnieuws.nl/...isie-live-hd-tv-20100820/
Voor wie is deze dienst beschikbaar?
Glashart Media levert via haar service providers op glasvezel een digitale televisiedienst met een basispakket van meer dan zeventig kanalen. Consumenten kunnen aanvullend een pluspakket aanvragen van meer dan veertig kanalen.

Het Eredivisie Live HD-pakket is uitsluitend verkrijgbaar i.c.m. met een standaard Eredivisie Live abonnement van € 13,95 per maand. Klanten met een HD Settopbox krijgen het Eredivisie Live HD pakket het eerste seizoen 2010-2011 gratis. Daarna zal het HD-pakket €2,95 per maand extra kosten.

Alleen consumenten met een abonnement op glasvezeldiensten van de service providers XMS, Solcon, Concepts ICT, Edutel, Ons Brabant Net, Tweak, KickXL, Lijbrandt en Lijbrandt Telecom kunnen gebruik maken van deze mogelijkheden.

Bron: Reggefiber ttH bv
Overigens... bij jou is Eredivisie Live dus al geactiveerd? Ik heb ze nog steeds niet :)
Volgens mij zitten ze me bij Lijbrandt een beetje te boycotten :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@KarlMarx: Nee, het NOS Journaal wordt NIET in HD uitgezonden.

Laatst was er op tweakers.net nog een nieusbericht dat NOS pas ergens in 2013 of 2014 verwacht meer in HD uit te gaan zenden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Maar dan nog hoor je toch wel evenveel nuances te hebben als bij analoog lijkt me? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:30:
Dit staat inderdaad nergens zo omschreven. Sterker nog, als Glashart Media streams van KPN levert dan is Lijbrandt volledig eerlijk wanneer zij aangeven streams te leveren van Glashart Media. De crux in dit verhaal is de kwaliteit. Er wordt namelijk mondeling beloofd dat deze beter is dan die van KPN. Ook dat klopt, maar niet voor de gebieden waar KPN de actieve operator is.
Kan iemand me kort en krachtig uitleggen hoe ik met zekerheid kan controleren of het KPN streams zijn?
Zie dit topic.

Als je het aan de praat hebt kan je:
a. pakketjes afvangen met bijv. wireshark en nagaan of de streams een 224.x.x.x adres hebben
b. een KPN stream openen en kijken of dit werkt; bijv. rtp://224.0.252.136:7272.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In al zijn algemeenheid:

Hoe tevreden zijn jullie met de diensten van Lijbrandt buiten IPTV om? Als ik voor mijzelf spreek (en ik lees meer soortgelijke ervaringen) dan ben ik prima te spreken over internet en telefonie. In hoeverre er dan ook de bereidheid bestaat van mensen daadwerkelijk de IPTV dienst op te zeggen, vraag ik mij af. Onder het mom "de rest functioneert prima" denk ik dat er weinig consumenten daad bij woord voegen of er überhaupt van wakker liggen.

Helaas is nou net dát de kracht van de... nee das een andere dienstverlener... is nou net dát wat ook firma's als Lijbrandt weten. Acteren op die paar mensen die "het niet voor lief nemen"; dat lijkt mij een utopie. Vanuit KPN lijkt dit simpelweg een staaltje machtsmisbruik dat klaarblijkelijk door de OPTA wordt toegestaan, wellicht gedwongen door joint interests van alle betrokken partijen. Uiteindelijk kennen wij in Nederland natuurlijk niet anders dan een beperkte marktwerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Het voorhoofd van de nieuwslezer is gewoon een vlak van één kleur, zonder nuances. Zoals een plaatje die je omzet in gif met maar 128 kleuren of een jpeg met teveel compressie. Het analoge signaal is weliswaar minder scherp, maar bevat echt meer details en kleuren nuances en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de scherpte.
Jij bedoelt color banding:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/9a/Colour_banding_example01.png

Dat is denk ik het gevolg van de omzetting die KPN doet, gecombineerd met de lage bitrate. Dat was iets wat mij ook opviel bij Iphion (die ook een deel van zijn streams via KPN aangeleverd krijgt). Je krijgt dan van die vegerige gezichten omdat er te weinig nuance zit in de kleuren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@pageon
Bedankt!

Ik ben over internet heel tevreden. De snelheid is zelf bijna hoger dna wat ik zou moeten hebben, ping ia laag, geen experia troep ertussen. Prima dus. Analoog en DVB-C is ook prima, dus ik ga zeker niet heel Lijbrandt opzeggen. Maar op eredivisie live na, zie ik geen voordelen aan IPTV in ene KPN gebied. En zelfs met EL is er in ieder geval zeker 0,0 voordeel aan een HD amino box. Dus ik denk er wel over om dat in ieder geval terug te sturen en om te ruilen voor de gratis SD box.
Het IPTV gebeuren zelf heb ik dus gewoon nodig voor EL, wel irritant dat EL dan dus eignelijk voor mij 17 ipv 12 euro kost.
Wellicht dat de amino met HDD recorder een meerwaarde aan IPTV gaat geven, maar dan moet Lijbrandt wel snel met meer info daarover komen.

@Alexander01
Inderdaad, dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat ik wel nog steeds de Amino box zal nemen, maar twijfel. Voorlopig biedt extra betalen voor de HD versie inderdaad niet zo'n voordeel. Echter, als Lijbrandt voor de PVR-versie straks dezelfde actie gaat aanbieden als wat XMS doet, dan kan je vanaf de HD versie voor 50 euro upgraden naar de PVR versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft het voor nut om met een standaard Amino te gaan kijken naar die 3mbit KPN streams, terwijl je via DVB-C naar 8mbit Technicolor streams kan kijken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nou voor mij dus om Eredivisie Live te kunnen kijken.
Maar als je niet om voetbal geef, dan is het inderdaad totaal nutteloos en pure geldverspilling (Op uitzending gemist na wellicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:29:
Wat heeft het voor nut om met een standaard Amino te gaan kijken naar die 3mbit KPN streams, terwijl je via DVB-C naar 8mbit Technicolor streams kan kijken?
Programma gemist en (straks) PVR :) Ik ben er op zich niet vies van om gewoon een dvb-c adaptertje te kopen (hoewel dvb-c adapters die onder Linux werken dun gezaaid zijn) zodat ik weer een mediaenter-based PVR kan bouwen. Maar eigenlijk zie ik dat als een last resort vanwege stroomverbruik :(

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 26-11-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het weblog wordt uitgebreid ingegaan of het glasvezelnetwerk echt open is. Hoe het zit met de operators, de levering van video-streams etc.

Bier + Water = Bier

Let op! Dit is een voorgerecht t.b.v. een nog volgend artikel waarin wordt ingegaan op de vraag of het "Open glasvezelnetwerk" echt open is? Dit mede in relatie gezien m.b.t. de kennelijk verplichte levering door Lijbrandt van KPN video-streams in gebieden waar KPN operator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed stukje! Alles klopt als een bus. Deze samenvatting maakt het voor veel mensen een stuk duidelijker.

Ik hoop dat dit een grote impact gaat hebben en dat het wat los gaat maken bij Lijbrandt.
Want de huidige situatie is natuurlijk onacceptabel:

In de WBA gebieden stiekem KPN streams doorgeven bij de IPTV dienst van Glashart Media.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 17:54 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste