Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi weet iemand van jullie of ze in dordrecht ook de KPN streams gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:15
Heb je al zelf geprobeerd er achter te komen wat voor netwerk er in Dordrecht ligt? (bv. wat kan Tweak in dordrecht aanbieden?).

Als ik het niet verkeerd heb is Dordrecht Reggefiber-gebied dus dan zou het niet zo zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak biedt zowel de R+ als de niet R+ aan. (Met de postcode check)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje?

Op dit forum is op verschillende plekken te lezen dat Lijbrandt beloofd zou hebben dat we als klanten videostreams van Glashart Media krijgen. Is of zijn er één of meer bronlinks te geven waar e.e.a. nagekeken kan worden.

Ik lees wel dat LB beeld van superieure kwaliteit levert. Maar KPN zal vast vinden dat dit ook voor KPN van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:53:
Vraagje?

Op dit forum is op verschillende plekken te lezen dat Lijbrandt beloofd zou hebben dat we als klanten videostreams van Glashart Media krijgen. Is of zijn er één of meer bronlinks te geven waar e.e.a. nagekeken kan worden.

Ik lees wel dat LB beeld van superieure kwaliteit levert. Maar KPN zal vast vinden dat dit ook voor KPN van toepassing is.
De bronlink kan je vinden in elke aanbod PDF van lijbrandt, waarbij onder het IPTV pakket overzicht heel groot staat Powered bij Glashart Media logo ... en op niet WBA netwerken is dat ook zo (zoals in Dordrecht wat een WGDO netwerk is).
Het zijn de klanten van WBA netwerken zoals o.a. Berkel en Rodenrijs en Almere, die afgescheept worden met inferieure ITV stream van KPN, zonder dat dit in de aanbiedings PDF's van Lijbrandt in die plaatsen vermeldt is.
En je hoeft geen wiskunde te studeren om uit te vlooien dat een HD stream, die bij Glashart Media tussen de 14 en 25 Mbit is, en bij KPN krap 8 Mibt, dat je door de compressie flink wat details gaat verliezen.
Het is gewoon een slechter HD beeld met veel meer blokjes in donkere en snelle beelden met name.

Helaas kan je geen KPN screenshot naast een Glashart Media screenshot zetten omdat het KPN beeld bovendien nog eens encrypted is waardoor het alleen op settopboxen te zien is.
eymey schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:54:
Heb je al zelf geprobeerd er achter te komen wat voor netwerk er in Dordrecht ligt? (bv. wat kan Tweak in dordrecht aanbieden?).

Als ik het niet verkeerd heb is Dordrecht Reggefiber-gebied dus dan zou het niet zo zijn.
Dordrecht is WGDO... dus GM streams

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Ben:

Zie (wat ik ook in een reactie op je artikel heb geschreven) hier:

Verwijderd in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"

En dan met name de link uit dat stukje:
http://www.hostfile.nl/fi...25m/1111/afbeeldingen.zip

In dit bestand staan foto's van een TV-beeld, op beide bronnen precies gelijk afgesteld (en de camera neem ik aan ook). De ene versie is van een Glashart Media/Technicolor stream, de andere van een KPN stream. Je kan duidelijk zien dat het de KPN stream is die (bv. het streempjespak van de nieuwslezer) nauwelijks details vertoont....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:45:
In al zijn algemeenheid:

Hoe tevreden zijn jullie met de diensten van Lijbrandt buiten IPTV om? Als ik voor mijzelf spreek (en ik lees meer soortgelijke ervaringen) dan ben ik prima te spreken over internet en telefonie. In hoeverre er dan ook de bereidheid bestaat van mensen daadwerkelijk de IPTV dienst op te zeggen, vraag ik mij af. Onder het mom "de rest functioneert prima" denk ik dat er weinig consumenten daad bij woord voegen of er überhaupt van wakker liggen.

Helaas is nou net dát de kracht van de... nee das een andere dienstverlener... is nou net dát wat ook firma's als Lijbrandt weten. Acteren op die paar mensen die "het niet voor lief nemen"; dat lijkt mij een utopie. Vanuit KPN lijkt dit simpelweg een staaltje machtsmisbruik dat klaarblijkelijk door de OPTA wordt toegestaan, wellicht gedwongen door joint interests van alle betrokken partijen. Uiteindelijk kennen wij in Nederland natuurlijk niet anders dan een beperkte marktwerking...
Ik heb maar vier problemen met Lijbrandt, ten eerste krijgt men het in die organisatie klaarblijkelijk niet voor elkaar om te reageren op een in correct Nederlands ontvangen email op info@, en ten tweede zwijgt men nog steeds over het leveren van ITV van KPN streams waar Glashart Media verkocht is.
Ten derde, in B&R crashen de Amino's al bijna twee maanden 2 tot 3x daags spontaan op Gidsinfo en is Uitzending gemist van RTL en SBS er meer niet dan wel... op een oplossing is nog geen zicht, maar de oorzaak ik het WBA netwerk is de laatste mededeling.
Als laatste lijken accountwijzingen via Mijn Lijbrandt niet meer doorgevoerd te worden, echter wel per mail bevestigd... en is Mijn Lijbrandt uiteraard nog verre van af en kan je geen facturen en belgegevens inzien.

De internetverbinding.... retestabiel en al drie maanden zonder hikken op met de volle bandbreedte up en down, telefonie af en toe een echo bij de partij die mij belt (maar op een heel oud T65 toestel) maar voor de rest geen probleem.
Analoge TV/DVB-C, behalve een out van drie dagen door een kapotte fiber probleemloos en van prima SD kwaliteit van Glashart Media.
Communicatie met de bouwmanager die de testgebruikers onder zijn hoede heeft is perfect, en ik heb geen enkele mail aan hem die onbeantwoord door hem met een eerlijk antwoord voor zover hij het weet.
Ook regelt hij klaarblijkelijk nog dingen voor gebruikers van dit forum hier waarvan ik dingen aan hem gemeldt heb, dus chapeau voor deze vent ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach ja.... en mijn story..... is nog steeds geen history :S

Afgelopen 1 week en 3 dagen (7 werkdage0 geen ene r.e.e.t opgeschoten met overstap. NIETS van Lijbrandt gehoord behalve dat het weer bij een andere afdeling ligt.

* GEEN instructie gehad om evt. zelf alvast op te zeggen bij Tweak
* Maar ook GEEN bericht gehoord dat zij er nu echt actief mee bezig zijn.

Los van de IPTV die ik nu al via Tweak van KPN afneem, dus verder geen ervaringen met de dienst van Lijbrandt zelf hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Als het goed is, dan zou ik geen last van hebben in Enschede van die kpn iptv streams. Wiki
de aansluitingen zijn verzorgt door glashart.

hier zijn de tweak kpn verbindingen leverbaar en vanaf nov-dec de tweak R+ abbo's.
als ik geen kpn streams krijg met een tweak R+ abbo, dan zit ik in een WGDO gebied.
als ik wel kpn streams krijg met een tweak R+ abbo, dan zit ik in een WBA gebied.

kan iemand bevestigen dat ik dan in een WGDO of WBA gebied zit :?
thnxz ik222
eymey schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:40:
Ach ja.... en mijn story..... is nog steeds geen history :S

Afgelopen 1 week en 3 dagen (7 werkdage0 geen ene r.e.e.t opgeschoten met overstap. NIETS van Lijbrandt gehoord behalve dat het weer bij een andere afdeling ligt.

* GEEN instructie gehad om evt. zelf alvast op te zeggen bij Tweak
* Maar ook GEEN bericht gehoord dat zij er nu echt actief mee bezig zijn.

Los van de IPTV die ik nu al via Tweak van KPN afneem, dus verder geen ervaringen met de dienst van Lijbrandt zelf hier....
erg jammer dat je echt niks hoort vanaf lijbrandt |:(

[ Voor 39% gewijzigd door Killerbert op 27-11-2010 22:33 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Killerbert: Enschede is een WGDO netwerk dus daar zit je goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Killerbert: Hey interessant, een Wikipedia artikel!

Omdat de info over Almere daar niet helemaal compleet is wilde ik eventjes http://www.glashart.nl/almere/providers checken.

Voorheen stonden bij XMS en Concepts (en Tweak R+) alleen enkele wijken in Almere Buiten die WGDO gebied waren en waar zij dus leverbaar zijn.

Maar nu.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:39:
@Killerbert: Hey interessant, een Wikipedia artikel!

Omdat de info over Almere daar niet helemaal compleet is wilde ik eventjes http://www.glashart.nl/almere/providers checken.

Voorheen stonden bij XMS en Concepts (en Tweak R+) alleen enkele wijken in Almere Buiten die WGDO gebied waren en waar zij dus leverbaar zijn.

Maar nu.......
Dat klopt. Maar als je vervolgens een postcodecheck doet bij Concepts ICT of XMS, dan blijkt dat er nog steeds niet geleverd kan worden in WBA gebieden.

Over de kwaliteit van de Lijbrandt/KPN-streams ben ik overigens steeds minder te spreken! :( Zelf zie ik ze niet de gehele dag, maar mn vriendin heeft dr eigen bedrijf vanuit huis en heeft eigenlijk de gehele dag de tv aanstaan. De streams blijven hangen, vliegen er volledig uit of komen blokkerig/stoterig door... Vandaag was het dermate bagger dat ik UPC maar weer even in heb geplugd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is overigens te zien waar Glashart, volgens haar website, kan leveren in Almere. Daar vallen óók de WBA gebieden onder! Waarom er dan KPN wordt geleverd... Of levert Glashart toch stiekem gewoon standaard KPN? En is het Glashart die niet eerlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Pageon: Dat komt omdat niemand (deels door Glashart zelf) weet wat de term "Glashart" inhoudt.

Glashart is niet per se het "netwerk" of de "content".

Glashart is gewoon een merknaam van KPN en Reggefiber en daar horen dus ZOWEL de WBA als WGDO gebieden bij. Glashart Media is weer heel iets anders.

De enige in de lijst van providers op glashart.nl die trouwens nu wel (naast Lijbrandt) ook hier kan leveren is Solcon. Daar krijg ik een positief resultaat van de postcodecheck.

Maar goed, het kan ook heel goed zijn dat degene die de Glashart site heeft ge-update gewoon heeft zitten slapen. En dat Solcon straks ook op dezelfde WBA manier als Lijbrandt diensten gaat aanbieden. Misschien toch eens contact opnemen met Solcon.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 28-11-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees op bensweblog een 1e artikel dat uit drie delen gaat bestaan over de vraag of het glasvezelnetwerk en open netwerk is zoals Reggefiber/ Glashart aangeeft

Zaterdag 18.00: "Open Netwerk": Theorie versus Praktijk. Strijd om de macht!?
Het woord "Open Netwerken" suggereert iets, maar Wat? Ik ben al een tijd op onderzoek uit...Zo levert Lijbrandt kennelijk verplicht KPN-videostreams in gebieden waar alleen KPN Operator is! Open?

Lees hier het artikel Bier+Water=Bier over videostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor de liefhebbers de Service Information in de dumps van dot-network.

Nederland 1:

├─■  PAT  {  Program  Association  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  1,  version  2
│      ├─■  transport_stream_id  =  1
│      ├─■  version_number  =  2
│      └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│          └─■  section  {  0/0  }
│              ├─■  section_number  =  0
│              ├─■  last_section_number  =  0
│              └─■  programs:
│                  └─■  program
│                      ├─■  program_number  =  1
│                      └─■  program_map_PID  =  256
├─■  PMT  {  Program  Map  Table  }
│  └─■  transport_stream_ID  =  1
│      └─■  program  number  1,  version  1
│          ├─■  program_number  =  1
│          ├─■  version_number  =  1
│          └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│              └─■  section  {  0/0  }
│                  ├─■  section_number  =  0
│                  ├─■  last_section_number  =  0
│                  ├─■  PCR_PID  =  201
│                  ├─■  descriptors:
│                  │  └─■  CA_descriptor
│                  │      ├─■  CA_system_ID  =  22017  {  Verimatrix,  Inc.  #1  }
│                  │      └─■  CA_PID  =  32
│                  └─■  elementary  streams:
│                      ├─■  stream
│                      │  ├─■  stream_type  =  AVC  video  stream  as  defined  in  ITU-T  Rec.  H.264  |  ISO/IEC  14496-10  Video
│                      │  ├─■  elementary_PID  =  201
│                      │  └─■  descriptors:
│                      │      └─■  AVC_video_descriptor
│                      │          ├─■  profile_idc  =  100
│                      │          ├─■  constraint_set0_flag  =  false
│                      │          ├─■  constraint_set1_flag  =  false
│                      │          ├─■  constraint_set2_flag  =  false
│                      │          ├─■  AVC_compatible_flags  =  0
│                      │          ├─■  level_idc  =  30
│                      │          ├─■  AVC_still_present  =  false
│                      │          └─■  AVC_24_hour_picture_flag  =  false
│                      │  ├─■  stream_type  =  ITU-T  Rec.  H.222.0  |  ISO/IEC  13818-1  PES  packets  containing  private  data
│                      │  ├─■  elementary_PID  =  273
│                      │      └─■  teletext_descriptor
│                      │          └─■  teletext  pages:
│                      │              └─■  page  {  100  }
│                      │                  ├─■  ISO_639_language_code  =  nla
│                      │                  ├─■  teletext_type  =  initial  teletext  page
│                      │                  ├─■  teletext_magazine_number  =  1
│                      │                  └─■  teletext_page_number  =  0
│                      └─■  stream
│                          ├─■  stream_type  =  ISO/IEC  11172-3  Audio
│                          ├─■  elementary_PID  =  1201
│                          └─■  descriptors:
│                              └─■  ISO_639_language_descriptor
│                                  └─■  audio  languages:
│                                      └─■  language
│                                          ├─■  ISO_639_language_code  =  nla
│                                          └─■  audio_type  =  undefined
├─■  CAT  {  Conditional  Access  Table  }
├─■  SDT  {  Service  Description  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  1,  version  1
│      ├─■  version_number  =  1
│      ├─■  original_network_id  =  1  {  Société  Européenne  des  Satellites  }
│              └─■  services:
│                  └─■  service
│                      ├─■  service_id  =  1
│                      ├─■  EIT_schedule_flag  =  false
│                      ├─■  EIT_present_following_flag  =  true
│                      ├─■  running_status  =  undefined
│                      ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
│                      └─■  descriptors:
│                          └─■  service_descriptor
│                              ├─■  service_type  =  Advanced  CODEC  SD  digital  television  service
│                              ├─■  service_provider_name
│                              │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│                              │  └─■  text  =  KPN
│                              └─■  service_name
│                                  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│                                  └─■  text  =  Ate  Encoder  1.1
├─■  NIT  {  Network  Information  Table  }
│  └─■  network  ID  1,  version  2
│      ├─■  network_id  =  1
│      ├─■  version_number  =  2
│              ├─■  descriptors:
│              │  └─■  network_name_descriptor
│              │      └─■  network_name
│              │          ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│              │          └─■  text  =  KPN  Ate
│              └─■  transport  streams:
│                  └─■  stream
│                      ├─■  transport_stream_id  =  1
│                      ├─■  original_network_id  =  1  {  Société  Européenne  des  Satellites  }
│                          └─■  service_list_descriptor
│                              └─■  services:
│                                  └─■  service  {  Ate  Encoder  1.1  }
│                                      ├─■  service_id  =  1
│                                      └─■  service_type  =  Advanced  CODEC  SD  digital  television  service
├─■  BAT  {  Bouquet  Association  Table  }
├─■  TDT  {  Time  Date  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  1
│      └─■  sections:
│          └─■  section
│              └─■  UTC_time  {  19-11-10  22:23:50  GMT  }
│                  ├─■  MJD  =  55519
│                  └─■  UTC  =  0x222350
└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nederland 1 HD:

├─■  PAT  {  Program  Association  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  1,  version  4
│      ├─■  version_number  =  4
│              └─■  programs:
│                  └─■  program
│                      ├─■  program_number  =  1
│                      └─■  program_map_PID  =  33
├─■  PMT  {  Program  Map  Table  }
│  └─■  transport_stream_ID  =  1
│      └─■  program  number  1,  version  1
│          ├─■  program_number  =  1
│          ├─■  version_number  =  1
│          └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│              └─■  section  {  0/0  }
│                  ├─■  section_number  =  0
│                  ├─■  last_section_number  =  0
│                  ├─■  PCR_PID  =  550
│                  ├─■  descriptors:
│                  │  └─■  CA_descriptor
│                  │      ├─■  CA_system_ID  =  22017  {  Verimatrix,  Inc.  #1  }
│                  │      └─■  CA_PID  =  32
│                  └─■  elementary  streams:
│                      │  ├─■  stream_type  =  AVC  video  stream  as  defined  in  ITU-T  Rec.  H.264  |  ISO/IEC  14496-10  Video
│                      │  ├─■  elementary_PID  =  550
│                      └─■  stream
│                          ├─■  stream_type  =  ISO/IEC  13818-3  Audio
│                          ├─■  elementary_PID  =  4646
│                          └─■  descriptors:
├─■  CAT  {  Conditional  Access  Table  }
├─■  SDT  {  Service  Description  Table  }
│  └─■  transport  stream  ID  1,  version  4
│      ├─■  version_number  =  4
│      ├─■  original_network_id  =  1  {  Société  Européenne  des  Satellites  }
│              └─■  services:
│                  └─■  service
│                      ├─■  service_id  =  1
│                      ├─■  EIT_schedule_flag  =  false
│                      ├─■  EIT_present_following_flag  =  false
│                      ├─■  running_status  =  running
│                      ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
│                          └─■  service_descriptor
│                              ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│                              ├─■  service_provider_name
│                              │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│                              │  └─■  text  =  KPN
│                              └─■  service_name
│                                  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│                                  └─■  text  =  NED1  HD
├─■  NIT  {  Network  Information  Table  }
├─■  BAT  {  Bouquet  Association  Table  }
├─■  TDT  {  Time  Date  Table  }
└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
In het kader van de Verimatrix encryptie: Hebben jullie al onderzocht of de Verimatrix ViewRight® Desktop for PC iets is dat gebruikt kan worden voor weergave?

[ Voor 12% gewijzigd door ArChie op 28-11-2010 19:48 . Reden: De "Zie ook" link verwijdert aangezien die niet leidde naar een download pagina voor het programma. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep. Had ik hier ook al gepost.

Ben alleen bang dat 't niet gaat werken want volgens mij werkt dat programma met certificaten en gebruikersgegevens, waardoor het per provider werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:31:
Jep. Had ik hier ook al gepost.

Ben alleen bang dat 't niet gaat werken want volgens mij werkt dat programma met certificaten en gebruikersgegevens, waardoor het per provider werkt.
Misschien lees ik er overheen, maar ik zie in dat topic geen reacties van personen die de Verimatrix ViewRight Desktop ook echt uitgeprobeerd hebben. En als dit een beveiligde oplossing is voor de PC die door Verimatrix wordt aangeboden, dan is het misschien de moeite waard om Lijbrandt om de benodigde software en eventuele certificaten te vragen. Gezien alle commotie die is ontstaan naar aanleiding van het iets anders leveren dan beloofd is Lijbrandt mogelijk genegen om in te gaan op een dergelijk verzoek om zo de klanten die graag een PC oplossing willen toch iets tegemoet te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 28-11-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, er is nog geen reactie geweest van iemand die het geprobeerd heeft. Alleen denk ik dat Lijbrandt die certificaten niet kan/gaat geven omdat de streams van KPN zijn. KPN zal daar niet aan mee willen werken denk ik. Die wil alles zo gesloten mogelijk houden zoals ze met al hun producten doen. Het valt te proberen, maar ik denk niet dat het veel uit gaat halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:27:
Klopt, er is nog geen reactie geweest van iemand die het geprobeerd heeft. Alleen denk ik dat Lijbrandt die certificaten niet kan/gaat geven omdat de streams van KPN zijn. KPN zal daar niet aan mee willen werken denk ik. Die wil alles zo gesloten mogelijk houden zoals ze met al hun producten doen. Het valt te proberen, maar ik denk niet dat het veel uit gaat halen.
Tja, als je het niet probeert, dan heb je zeker niets. Dat de streams van de KPN zijn is natuurlijk geen argument als de KPN wederverkopers op hun glasvezel verplicht om deze streams af te nemen. De IP-TV ontvangers die Lijbrandt uitdeelt zullen ook van een Verimatrix oplossing gebruik moeten maken om de beveiligde content weer te kunnen geven, vermoedelijk is dat de Verimatrix ViewRight® STB for IPTV. Dus als Verimatrix ook een goed beveiligde oplossing biedt voor de PC, dan is het aan Lijbrandt om daarover in gesprek te gaan met de KPN en/of Verimatrix. Dat de KPN zelf geen zin heeft om met zo'n oplossing aan de slag te gaan hoeft immers niet te betekenen dat ze ook van Lijbrandt eisen dat die dergelijke oplossingen niet aan hun klanten mogen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber/ Lijbrandt/ KPN

Voorlopige -niet vrolijke- conclusie
Daar waar Reggefiber zich steeds meer terugtrekt als Operator, blijft in de huidige situatie alleen KPN als aanbieder van WBA/All -in over. Er is dus geen sprake meer van concurrentie waardoor KPN de providers de KPN-spelregels kan opleggen! Expliciet of impliciet. (Prijs/Kwaliteit/ mogelijk productaanbod). Wat nu kennelijk in de praktijk ook al aan het gebeuren is.

Lees het hele artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blij dat ik nog even de kat uit de boom heb gekeken voor ik mee ging melden (Berkel en Rodenrijs). Het is uiteindelijk misschien te begrijpen waarom Lijbrqndt in deze situatie zit, maar heb gewoon geen zin in dit geneuzel. Als dat nu al begint...dan is de lol er een beetje af. Hoopte juist een goed alternatief voor xs4all gevonden te hebben. Blijkt het helaas toch weer KPN te zijn. Oh well... nog maar even volhouden met UPC dan maar.

Goed dat iedereen er hier zo bovenop zit trouwens. Heb het met veel interesse kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:23:
Reggefiber/ Lijbrandt/ KPN

Voorlopige -niet vrolijke- conclusie
Daar waar Reggefiber zich steeds meer terugtrekt als Operator, blijft in de huidige situatie alleen KPN als aanbieder van WBA/All -in over. Er is dus geen sprake meer van concurrentie waardoor KPN de providers de KPN-spelregels kan opleggen! Expliciet of impliciet. (Prijs/Kwaliteit/ mogelijk productaanbod). Wat nu kennelijk in de praktijk ook al aan het gebeuren is.

Lees het hele artikel
Reggefiber trekt zich natuurlijk niet terug als operator, er zijn zelfs meer WGDO netwerken dan WBA netwerken volgens mij.

Feit blijft wel dat als KPN de operator is je dus als klant slecht af bent en je dan beter op de kabel of satteliet kan blijven voor goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
ik222 schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:24:
[...]

Feit blijft wel dat als KPN de operator is je dus als klant slecht af bent en je dan beter op de kabel of satteliet kan blijven voor goed beeld.
Dat geldt voor alles waar KPN een vinger in de pap heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Thagizmo: Tsja..... ik zit nu helemaal aan KPN-troep vast (zowel het VLAN geneuzel dat bij KPN in de residential gateway ipv de Genexis wordt afgehandeld als ook de trage en stroomvretende Motorola set top box).

Dus ik zet de overstap wel gewoon door. Als ruil krijg ik dan een veel eenvoudiger te regelen WAN connectie voor m'n router, een fatsoenlijke Amino set top box en een superieur dvb-c signaal voor het dagelijkse TV kijken.

Helaas mis ik tov. Tweak wel de inbegrepen usenet access en is Lijbrandt een stukkie duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het draadje van Almere is inmiddels het WebTm_Lijbrandt met een verklaring gekomen, maar die rammelt in mijn ogen aan alle kanten, omdat wat zij verklaren duurder en technisch onlogischer is dan gewoon routeren van een GHM IP blok naar het VLAN.

In één paar zinnen samengevat komt het er volgens deze persoon op neer dat KPN voor GHM hun streams op WBA netwerken hercodeert, comprimeert (waarom dan?) en versleutelt, en dan onder de naam Glashart Media levert (hoezo Uitgever: KPN?? Hoezo KPN specifieke encryptie??), wat erop neer zou komen dat KPN een aparte batterij encoding servers draait alleen om GHM te kunnen leveren op WBA netwerken?
Natuurlijk, vandaar exact dezelfde bitrate als de originele KPN ITV streams! 8)7 En Lijbrandt gelooft nog dat wij in sprookjes geloven klaarblijkelijk :(
En dan de belofte dat Lijbrandt op GHM en KPN druk gaat uitoefenen om de compressie te verlagen? Wat een onzinstatement zeg! KPN levert dezelfde streams ook op ADSL/VDSL en kan dus niet omlaag met de compressie.

Het zal er in werkelijkheid wel op neerkomen dat Lijbrandt gewoon door KPN gedwongen wordt om KPN te leveren en met een gigantisch marketingprobleem zit, waar men nu als een kat om de hete brij omheen draait, vandaar dat de vraag nu bij Glashart Media ligt van mij.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35118238

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De kans dat KPN voor de glasvezelklanten (zowel WBA als mogelijk ook van de eigen dienst) een nieuwe batterij encoders gaat inzetten (die meer van de streams over laten of de streams zelfs helemaal met rust laten) lijkt me inderdaad zeeeer klein.....

Want dat past natuurlijk niet in het straatjs van winstmaximalisatie en de klant zo veel mogelijk laten betalen voor zo weinig mogelijk kwaliteit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:31:
De kans dat KPN voor de glasvezelklanten (zowel WBA als mogelijk ook van de eigen dienst) een nieuwe batterij encoders gaat inzetten (die meer van de streams over laten of de streams zelfs helemaal met rust laten) lijkt me inderdaad zeeeer klein.....

Want dat past natuurlijk niet in het straatjs van winstmaximalisatie en de klant zo veel mogelijk laten betalen voor zo weinig mogelijk kwaliteit.....
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die door dit commercieel onverkoopbare prutverhaal heenprikt...

Inmiddels ligt er ook een stomende email bij het college van B&W van Lansingerland met het verzoek om opheldering wat er op ons netwerk gebeurt, en hoe open de term "open netwerk" in werkelijkheid is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Ook ik ben bij de meeting van Lijbrandt in Almere geweest. Ze hebben daar na het algemene verhaal gegarandeerd dat ze betere streams dan KPN gaan leveren. Helaas dus.........

Heeft iemand hier ervaring met UPC HD vs Lijbrandt (KPN) Fiber HD ? Schotel is helaas geen optie in verband met appartement.

En dan toch maar hopen dat de bandbreedte van de HD streams snel omhoog gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bontekoe37 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 03:39:
Ook ik ben bij de meeting van Lijbrandt in Almere geweest. Ze hebben daar na het algemene verhaal gegarandeerd dat ze betere streams dan KPN gaan leveren. Helaas dus.........

Heeft iemand hier ervaring met UPC HD vs Lijbrandt (KPN) Fiber HD ? Schotel is helaas geen optie in verband met appartement.

En dan toch maar hopen dat de bandbreedte van de HD streams snel omhoog gaan!!
Ik heb UPC digitale TV en Lijbrandt. UPC vs Lijbrandt KPN IPTV? Had niet gedacht dit ooit te zeggen: neem voor de kwaliteit UPC. De KPN streams zijn simpelweg ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:31:

Winstmaximalisatie?
Als iedereen die ontevreden is nou een klacht indient via een juridisch kanaal en de dienst niet continueert. Daarbij de negatieve mond-tot-mond reclame. Ehh..

Op zn minst een leuke churnrate-maximalisatie dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
@pageon: daar was ik al bang voor. Voor mij nog even geen glas dus! Ga er erg blij van worden als de streams verbeteren. Maar als ik de berichten lees ben ik bang dat het wel even kan duren (als het al zo ver gaat komen.....)

Lijbrandt heeft ons dus mooi een worst voorgehouden en nu levert KPN een Astra ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bontekoe37 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:20:
@pageon: daar was ik al bang voor. Voor mij nog even geen glas dus! Ga er erg blij van worden als de streams verbeteren. Maar als ik de berichten lees ben ik bang dat het wel even kan duren (als het al zo ver gaat komen.....)

Lijbrandt heeft ons dus mooi een worst voorgehouden en nu levert KPN een Astra ;-)
Zie alhier een continuering van de discussie. Inmiddels is ook het Lijbrandt Webteam aangeschoven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag: Lijbrandt zoekt confrontatie en heeft niet beloofd dat...

Als je het op wilt nemen tegen wat je in de eigen marketing allemaal beloofd hebt dan moet je nogal. Vandaag een uitgebreid artikel over wat beloofd is, de onderbouwing daarvan en de reacties van Lijbrandt op de kritiek van de klanten. Ook aan de orde komt mededogen met de Lijbrandt-medewerkers. Ook zij zijn slechts spelers op een heel groot veld. Zeker niet als laatste is er een tip voor Lijbrandt en Reggefiber om echt echt anders te gaan doen en zo tot een oplossing te komen.

Naar het artikel

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:27:
Vandaag: Lijbrandt zoekt confrontatie en heeft niet beloofd dat....

Als je het op wilt nemen tegen wat je in de eigen marketing allemaal beloofd hebt dan moet je nogal. Vandaag een uitgebreid artikel over wat beloofd is, de onderbouwing daarvan en de reacties van Lijbrandt op de kritiek van de klanten. Ook aan de orde komt mededogen met de Lijbrandt-medewerkers. Ook zij zijn slechts spelers op een heel groot veld. Zeker niet als laatste is er een tip voor Lijbrandt en Reggefiber om echt echt anders te gaan doen en zo tot een oplossing te komen.
Ben, ik vind het een goed geschreven verhaal, alleen heb ik de indruk dat je in het laatste stukje, waarin je adviseert de strategie om te keren, stelt dat ze er mee weg kunnen komen als ze alles maar open en eerlijk toegeven.
Daar ben ik het niet mee eens, als het meer geld kost dan ze verwacht hadden is dat hún probleem, wij zijn overgestapt en hebben kosten gemaakt, gebaseerd op wat er voorgespiegeld werd.
De heren van Glashart zaten ook in de zaal pal naast het podium en hebben niet gereageerd dat de directeur van Lijbrandt ons iets voorspiegelde wat nu ineens niet kan. Overigens heb ik begrepen dat Lijbrandt een volle dochter is van Glashart, dus zitten ze samen in het complot.
Lijbrandt en Glashart moeten dan hun verlies maar nemen en óf Glashart streams leveren, óf zorgen dat KPN betere kwaliteit aan gaat leveren. Zonder dat dit voor ons tot een verhoging van de abonnementstarieven leidt.

Dat is mijn uitspraak en daar zullen ze het mee moeten doen, zou de rijdende rechter zeggen :)

En als aanvulling, laat benadeelde klanten het geleverde iptv en HD pakket gratis gebruiken tot je kunt leveren wat er beloofd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 01-12-2010 12:08 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Websurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:01:En als aanvulling, laat benadeelde klanten het geleverde iptv en HD pakket gratis gebruiken tot je kunt leveren wat er beloofd is.
Daar sluit ik me helemaal bij aan! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:01:
[...]

Ben, ik vind het een goed geschreven verhaal, alleen heb ik de indruk dat je in het laatste stukje, waarin je adviseert de strategie om te keren, stelt dat ze er mee weg kunnen komen als ze alles maar open en eerlijk toegeven.
Daar ben ik het niet mee eens, als het meer geld kost dan ze verwacht hadden is dat hún probleem, wij zijn overgestapt en hebben kosten gemaakt, gebaseerd op wat er voorgespiegeld werd.
Het is zeker niet bedoeld als zeg sorry en daarmee klaar. De beloftes moeten alsnog worden nagekomen. Ik heb daarom nog enkele woordjes aan het artikel toegevoegd om daar geen onduidelijkheid over te laten bestaan. Het moet alle bazen en iedere werknemer duidelijk zijn als je wat beloofd hebt dan moet je dat ook nakomen tenzij zich een aardbeving of wat dan ook voordoet en dat valt in Rijssen en Hillegom volgens mij nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Websurfer01 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:01:
De heren van Glashart zaten ook in de zaal pal naast het podium en hebben niet gereageerd dat de directeur van Lijbrandt ons iets voorspiegelde wat nu ineens niet kan. Overigens heb ik begrepen dat Lijbrandt een volle dochter is van Glashart, dus zitten ze samen in het complot.
Lijbrandt en Glashart moeten dan hun verlies maar nemen en óf Glashart streams leveren, óf zorgen dat KPN betere kwaliteit aan gaat leveren. Zonder dat dit voor ons tot een verhoging van de abonnementstarieven leidt.

Dat is mijn uitspraak en daar zullen ze het mee moeten doen, zou de rijdende rechter zeggen :)

En als aanvulling, laat benadeelde klanten het geleverde iptv en HD pakket gratis gebruiken tot je kunt leveren wat er beloofd is.
Diezelfde heren stappen door "dezelfde bedrijfsvoordeur" 's-ochtends hun kantoor binnen, dus neem ik het meneer Glashart niet kwalijk als hij semi-collega van winkeldochter Lijbrandt niet op de vingers tikt met het verkopen van non-sense in een gemeente waar KPN WBA het scepter zwaait. Per slot van rekening eten ze uit dezelfde ruif, en naar goede gewoonte bijt je de hand niet die je voedt ;)
Daarbij is het een beetje de trick of the trade dat een verkoper iets verkoopt waarvan hij zelf de technische details amper kent, want daar heeft hij na het sluiten van de order zijn after-sales team voor om zaken op te lossen die hij "voor het gemak, per ongeluk/expres" heeft vergeten of verdraaid.

Ik zie vaker dat er bij handel tussen winkeldochters niet met de gebruikelijke zakelijke hardheid en scherpte wordt ingekocht en geleverd, want de scheidingslijnen vertroebelen heel snel als je leverancier ook je collega is die je op elk bedrijfsfeestje weer tegenkomt, en waarmee je een drankje staat te verorberen.

Sorry roepen en vervolgens achteroverleunen kijkend hoe de gesuste massa gaat reageren is uiteraard geen optie meer, want Lijbrandt zal iets moeten ondernemen richting haar klanten en haar toeleveranciers om het probleem op te lossen. De torenhoge kosten waarmee men schermt afwentelen op WBA klanten is ook geen optie, want men levert in WDGO gebieden het betere pakket ook voor 10 euro, en territoriaal onderscheid maken tussen tarieven is alleen gebruikelijk bij TNT en pakketdiensten, waar afstand prijs bepaald.
Ergens zal er een manager bij GHM/Reggefiber/KPN een pot geld moeten vinden om het probleem op te lossen, waarbij routeren goedkoper is dan een tweede serverpark bij KPN om streams beter te encoden dan nu (tenzij ze de visie bij KPN krijgen dat er mogelijk in de toekomst meer vraag naar superieure kwaliteit HD TV komt op glasvezelnetwerken en er commercieel niks op tegen is om eens echte kwaliteit te gaan leveren op een netwerk wat die kwaliteit met twee vingers in de neus aankan).

Ik vind je aanvulling dan ook een aardig compensatieaanbod om WBA klanten aan zich gebonden te houden, en ook direct een stok achter de deur om het zo snel mogelijk op te lossen, want elke maand later is dan een verlies aan inkomsten. Time = Money dus ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee of het aan een stream provider ligt, maar wat is er in vredesnaam elke woensdagavond klokslag 23:00:00 aan de hand op het IPTV VLAN?
Op dat tijdstip exact is er een complete breakdown van alle zenders gedurende 15-60 seconden al weken achter elkaar in B&R. En vanavond viel het me op omdat nu net Sinterklaas letterlijk in bonken uiteen viel tijdens die dip :P

Het lijkt wel alsof iemand via zijn task manager in XP op dat tijdstip besluit even via een heel dik touwtje een paar terrabyte over de VLAN te trappen waardoor er niks overblijft voor de streams... maar kloppen doet het uiteraard niet ;)

Vraag ligt ook al bij het webteam uiteraard! Go with the positive flow zullen we maar roepen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
Zo nog even wat gepost op http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1602
Het is daar alleen niet zo druk als hier, maar het webcare team van KPN duikt daar af en toe wel eens op.
Heb de boodschap lichtjes aangepast. Bedankt Spike :P

[ Voor 12% gewijzigd door Cosimo op 02-12-2010 09:41 ]

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.Hawinkels
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Hmmmz....

Ben van plan om over te stappen naar Lijbrandt, sterker nog, de aanvraag is in oktober gedaan en ik word komende woensdag aangesloten... Nu heb ik gekozen voor het HD-pakket. Over internet zal ik niet veel te klagen hebben lijkt mij zo als ik de diverse gebruikservaringen lees, maar om u extra te gaan betalen voor HD-tv maar niet de kwaliteit te krijgen, die ik wel verwacht zit me toch niet lekker. Heb een mail de deur uitgedaan naar Lijbrandt met daarin toch de vraag om mij duidelijk te maken, woon in Almere, of het nu wba of reggefiber streams gaan worden, met daarin ook de duidelijke mededeling dat ik niet van plan ben om voor een product te betalen dat niet voldoet aan de bij mij geschepte verwachtingen.

Het is dat ik pas vandaag dit forum heb gevonden, anders krabte ik me wel even drie keer achter de oren...

En anders ga ik er vanuit dat, gezien de vele fora die inmiddels aandacht zijn gaan besteden aan dit onderwerp ze snel met een schappelijke oplossing op de planken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
Zijn er cards waarmee je Lijbrandt digitale tv kan kijken op je TV met CI+ slot? Of praat ik peop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen smartcard of CAM nodig bij Lijbrandt/Glashart Media. De digitale zenders worden onversleuteld via DVB-C meegestuurd met het analoge signaal. Dus gewoon je TV met DVB-C ontvanger laten scannen op de juiste frequentie/netwerk-id/symbolrate en je hebt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:43:
Je hebt geen smartcard of CAM nodig bij Lijbrandt/Glashart Media. De digitale zenders worden onversleuteld via DVB-C meegestuurd met het analoge signaal. Dus gewoon je TV met DVB-C ontvanger laten scannen op de juiste frequentie/netwerk-id/symbolrate en je hebt beeld.
Is dit ook zo voor lijbrandt hillegom?
Heb al eens gezocht maar kon geen transponders vinden. Gebruikte info uit andere topics en bij elkaar gesprokkelde info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DoeEensGek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:40:
[...]

Is dit ook zo voor lijbrandt hillegom?
Heb al eens gezocht maar kon geen transponders vinden. Gebruikte info uit andere topics en bij elkaar gesprokkelde info.
Is dat ook glasvezel? Of een andere manier van aanleveren? DVB-C zit bij mijn weten alleen op analoog van Glashart Media en dus op glas, en volgens mij ligt er in Hillegom geen glas van Glashart.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:46:
[...]

Is dat ook glasvezel? Of een andere manier van aanleveren? DVB-C zit bij mijn weten alleen op analoog van Glashart Media en dus op glas, en volgens mij ligt er in Hillegom geen glas van Glashart.
In Hillegom lag als 'eerste' glas, hier doen ze digitale tv (hd) over iptv. En gebruiken daarvoor Glashart media. Op coax zit analoog beeld. Digitaal weet ik dus niet, zoals ik vroeg :).
Kadaka heet het, onderdeel van lijbrandt, of hoe dat ook zit. Was volgens mij deels een test project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DoeEensGek schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:51:
[...]

In Hillegom lag als 'eerste' glas, hier doen ze digitale tv (hd) over iptv. En gebruiken daarvoor Glashart media. Op coax zit analoog beeld. Digitaal weet ik dus niet, zoals ik vroeg :).
Kadaka heet het, onderdeel van lijbrandt, of hoe dat ook zit. Was volgens mij deels een test project.
Ik vroeg me alleen af of er glas lag, want op de glashart site kom je Hillegom niet tegen, en als ik op de lijbrandt telecom site kijk bieden ze alleen 25Mbit internet aan, wel symmetrisch.
Het kan dus goed zijn dat er glas ligt, sterker nog, ik geloof je op je woord, maar het lijkt me toch een ander soort netwerk als waar wij het hier over hebben (Glashart/Reggefiber netwerken met KPN of Reggefiger Data als operators).

Het DVB-C signaal is uiteraard gewoon een aantal HF kanalen die de digitale streams in zich hebben, en die op glashart netwerken gewoon gecombineerd met het analoge signaal worden doorgegeven, althans bij de huidige glasvezelnetwerken waarop Lijbrandt (zonder telecom overigens) levert.

Wellicht dat het webteam kan uitleggen wat het verschil is tussen de kadaka manier van glas en de glashart manier met de genexis, want op ons netwerk leveren ze nu tot 100Mbit en kunnen zelfs tot 1000Mbit leveren, met alleen een ander modemdeel in de Genexis omdat je dan ook gigabit hardwarepoorten moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
Ben ook wel benieuwd of Lijbrandt in Hillegom DVB-C doet, want dan kan ik alles weer bij één provider zetten. Die Amino vond ik nou niet echt een fijne oplossing en €200 voor de HD versie betalen vond ik helemaal absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Er is wel DVB-C maar dat is alleen het basispakket in SD. Voor dingen als HD en meer zenders heb je echt IPTV en dus een amino nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:12:
Er is wel DVB-C maar dat is alleen het basispakket in SD. Voor dingen als HD en meer zenders heb je echt IPTV en dus een amino nodig.
De vraag is dus alleen op het DVB-C in Hillegom ook wordt doorgegeven over het glas richting de CATV uitgang van een kadaka?
Het is niet een glasvezelnetwerk wat werkt met een packetfront of genexis glasvezelmodem, zoals de huidige WDGO en WBA netwerken van Glashart/Reggefiber, maar met een "kadaka" (whatever that may be).
Ook bieden ze daar op de website niet de snelheden aan die wij hier kunnen bestellen, dus er is iets met dat glasvezelnetwerk anders dan bij ons ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:37:
[...]

De vraag is dus alleen op het DVB-C in Hillegom ook wordt doorgegeven over het glas richting de CATV uitgang van een kadaka?
Het is niet een glasvezelnetwerk wat werkt met een packetfront of genexis glasvezelmodem, zoals de huidige WDGO en WBA netwerken van Glashart/Reggefiber, maar met een "kadaka" (whatever that may be).
Ook bieden ze daar op de website niet de snelheden aan die wij hier kunnen bestellen, dus er is iets met dat glasvezelnetwerk anders dan bij ons ;)
De snelheid die Lijbrandt adverteert in Hillegom is 25MBit echter haal ik veel meer dan dat, zowel up als down. Het is goed mogelijk dat het hier een compleet ander netwerk betreft hoor.

De Kadaka is eigenlijk alleen maar een kastje waar alle aansluitingen in zijn gemonteerd, de kabels lopen allemaal separaat naar buiten. Er is dus een kabel voor coax en diverse utp kabels die uit de grond komen en in dat kastje zijn afgemonteerd op de aansluitingen. Het is dus geen modem of apparaat dat echt iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
tiguan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:01:
[...]

De snelheid die Lijbrandt adverteert in Hillegom is 25MBit echter haal ik veel meer dan dat, zowel up als down. Het is goed mogelijk dat het hier een compleet ander netwerk betreft hoor.

De Kadaka is eigenlijk alleen maar een kastje waar alle aansluitingen in zijn gemonteerd, de kabels lopen allemaal separaat naar buiten. Er is dus een kabel voor coax en diverse utp kabels die uit de grond komen en in dat kastje zijn afgemonteerd op de aansluitingen. Het is dus geen modem of apparaat dat echt iets doet.
Klopt, heb in ander topic foto's geplaatst van het kadaka kastje.
Onze modems (onbekend) liggen in de straat onder de grond.
Iptv bij ons komt van glashart media, en daarvan zijn de urls etc hetzelfde.
De uitgangen op kadaka kastje:
coax tv; analoog (digitaal??)
coax radio: analoog
Iptv: 100mbit met glashart media zenders; uniek ip
Internet: 100mbit geen streams (filter?) uniek ip
telefonie: gewone telefonie
tel2: "

Vroeger was op het internet kanaal ook alle streams afspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:37:
[...]

Oke dan heb ik niets gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tiguan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:01:
[...]

Aha, modem buiten met alle decoding enzo... klinkt als FttC in plaats van FttH.... wat wat ik eruit begrijp is dat er niet daadwerkelijk zo'n oranje buisje binnenkomt met hierin de glasvezels bij jullie, maar dat dat ergens buiten in een kast gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:46:
[...]

Aha, modem buiten met alle decoding enzo... klinkt als FttC in plaats van FttH.... wat wat ik eruit begrijp is dat er niet daadwerkelijk zo'n oranje buisje binnenkomt met hierin de glasvezels bij jullie, maar dat dat ergens buiten in een kast gebeurd?
Nouja ze noemen het ftth, maar dat even terzijde.
Er komt geen glasvezel het huis binnen. Deze eindigt in de straat en wordt daar verbonden aan een modem, vanaf het modem (wat jij in huis hebt) lopen 2x upt, coax en 1tel lijn naar elk huis (door een zwarte buis/omhulsel. Deze zit in huis aan kadaka, wat gewoon een doorgeef kastje is :).

Het systeem is zelfde als bij jouw (denk ik), alleen bij ons zit modem in de straat en wordt de laatste 10 meter afgelegd via gewone kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:51:
[...]

Nouja ze noemen het ftth, maar dat even terzijde.
Er komt geen glasvezel het huis binnen. Deze eindigt in de straat en wordt daar verbonden aan een modem, vanaf het modem (wat jij in huis hebt) lopen 2x upt, coax en 1tel lijn naar elk huis (door een zwarte buis/omhulsel. Deze zit in huis aan kadaka, wat gewoon een doorgeef kastje is :).

Het systeem is zelfde als bij jouw (denk ik), alleen bij ons zit modem in de straat en wordt de laatste 10 meter afgelegd via gewone kabels.
Het klinkt inderdaad bijna hetzelfde als bij ons, met dit verschil dat de zooi buiten al wordt omgezet naar de digitale en analoge signalen, waardoor het officieel FttC (Curb) zou moeten heten, want als het glas in je meterkast wordt afgemonteerd dan is het FttH (Home).
Maar FttC kan ook meerdere aansluitingen/woningen delen (zoals UPC dat doet), dus vandaar dat het wellicht toch FttH genoemd wordt, omdat waarschijnlijk elke gebruiker buiten zijn eigen modem/vezel(s) heeft.
Als er een glasvezelset in de kast verdeeld wordt over meerdere woningen dan is het FttC... maar anyway... dit is een discussie over naampjes, en niet relevant.
Officieel zou op het Lijbrandt analoge signaal dus ook DVB-C te vinden moeten zijn.

Freq.: 304 Mhz
Netwerk ID: 3300
Tokenspeed: 6875 Ksym/sec
Free to Air zenders

Het kan echter zijn dat het niet gekoppeld is aan een van de headends waar DVB-C erop is gezet, maar wellicht dat het webteam hier iets zinnigs over kan zeggen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik kan het helaas niet testen want mijn analoge signaal is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
tiguan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:21:
Ik kan het helaas niet testen want mijn analoge signaal is uitgeschakeld.
Waarom? Analoog zou iedereen moeten kunnen ontvangen in hillegom dacht ik.

Ik zal die freq eens testen als ik tijd en alles heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
DoeEensGek schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:39:
[...]

Ik neem alleen internet af van Lijbrandt, m'n tv loopt via Ziggo want ik wilde digitaal zonder settop box kijken, vandaar dat ik geen signaal krijg via Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DoeEensGek schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:39:
[...]

Het kan overigens zijn dat het netwerk ID anders is in Hillegom (als er uberhaupt DVB-C op de analoge kabel staat), want 3300 is het DVB-C netwerk ID van Dordrecht, waar Berkel en Rodenrijs keihard aan vast hangt...
Heel lullig zijn de B&R streams qua netwerknaam dus DVB-C Dordrecht ;)
Ik heb geen idee of Glashart Media overal hetzelfde netwerk ID gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 304 Mhz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de afgelopen jaren is de mentaliteit bij Lijbrandt blijkbaar niet veranderd als ik dit zo lees. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:46:
In de afgelopen jaren is de mentaliteit bij Lijbrandt blijkbaar niet veranderd als ik dit zo lees. :(
Ik ken Lijbrandt en de mentaliteit pas een maand of drie in real life (als ik de introductie even vergeet die al begin dit jaar was), dus moet ik je op je woord geloven.
De mensen van Lijbrandt waarmee ik dagelijks contact hebben zijn qua mentaliteit voor mij in ieder geval open en eerlijk, dus zal ik mijn mening pas vormen als ik tester af ben en gewoon klant word :)
Yep... beetje cijferdoof dus... inmiddels aangepast in het originele bericht... thanks ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
tiguan schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:45:
[...]

Ik neem alleen internet af van Lijbrandt, m'n tv loopt via Ziggo want ik wilde digitaal zonder settop box kijken, vandaar dat ik geen signaal krijg via Lijbrandt.
Ow ik heb hetzelfde... Ik heb altijd begrepen dat analoog altijd te kijken was bij lijbrandt.
Gelukkig heeft een maat van me wel alles bij lijbrandt. Moet ik daar maar eens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[verwijderd]
De soep wordt nooit zo heet gegeten als dat ze opgediend wordt...

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:09 . Reden: iets met soep dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm... kijk je een weekend niet in je maildoos en dan ligt er ineens een mailtje van Reggefiber in de bus :)
Noem het maar een indirecte uitnodiging van een van dezelfde mannen (Heer Meijerink) waarmee ook Ben een kop koffie heeft gedronken, alleen over een ander onderwerp.

EDIT: Ben blijkt toch met iemand anders gesproken te hebben :P

Het komt erop neer dat ze mij een job willen aanbieden, omdat ze hun activiteiten op FttH gebied gaan uitbreiden en er aan aantal mensen op Tweakers positief waren opgevallen in de diverse discussies hierover ;)

Men heeft ook of vooral voor integere IT techneuten zeker vacatures, en mij werd ook verzocht of ik dit via Tweakers vooral wilde ventileren teneinde mogelijk andere mensen hier op het spoor te zetten.

Hete roddel van de dag: In de loop van 2011 worden de WBA IPTV streams aanmerkelijk dikker van kwaliteit dan de ADSL/VDSL versie die we nu krijgen heeft KPN toegezegd.
Een en ander heeft wat voorbereidingstijd nodig, maar het lijkt erop dat onze gezamelijk strijd tegen inferieure streams daar waar superieur verkocht werd heeft geholpen. ;)

Applaus voor jezelf dus heren :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
_/-\o_ @Spikecity _/-\o_
Dat heb je geweldig gedaan + veel kudo's _/-\o_
En gefeliciteert met je nieuwe job ;)
Ga vanavond nog een abootje regelen bij Lijbrandt, want ik wil natuurlijk wel gebruik maken van het installatie aanbod.
Je houd ons op de hoogte, mag ik aannemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Cosimo op 13-12-2010 09:18 ]

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Heeeel, interessant @spike! Zowel het 'nieuwtje' als de roddel :).

Laten we hopen dat KPN in de loop van het jaar inderdaad substantieel betere streams gaat aanbieden. Wel door blijven vechten dus ;)

Ben benieuwd wat voor FttH activiteiten Reggefiber nog meer gaat ontplooien! Misschien liggen er wel weer veel nieuwe 'grote' uitrol projecten in het verschiet. Ben ook benieuwd wat jij mag gaan doen :).

Ik ben zelf wel toe aan een 'nieuwe' IT uitdaging.... het liefst weer terug naar (linux-)systeembeheer maar ook netwerkbeheer lijkt me interessant (op dat gebied moet ik echter nog veel leren, zeker als dingen cisco- of anderszins merk-specifiek worden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cosimo schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:17:
_/-\o_ @Spikecity _/-\o_
Dat heb je geweldig gedaan + veel kudo's _/-\o_
En gefeliciteert met je nieuwe job ;)
Ga vanavond nog een abootje regelen bij Lijbrandt, want ik wil natuurlijk wel gebruik maken van het installatie aanbod.
Je houd ons op de hoogte, mag ik aannemen?
Hahaha, rustig, rustig... volgens mij weet meneer Meijerink namelijk nog niet helemaal aan wie hij een baan heeft aangeboden en welk prijskaartje daar aanhangt.
En voor wat betreft jullie op de hoogte houden... daar waar ik mezelf niet ethisch gebonden voel aan wat mij in vertrouwen wordt ingefluisterd zal ik trachten jullie zo veel mogelijk info door te spelen.
Uiteraard zullen veel insider nieuwtjes helaas dit forum niet halen, simpelweg omdat ik het vertrouwen van Lijbrandt in mij niet wil schaden. :)
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:19:
Heeeel, interessant @spike! Zowel het 'nieuwtje' als de roddel :).

Laten we hopen dat KPN in de loop van het jaar inderdaad substantieel betere streams gaat aanbieden. Wel door blijven vechten dus ;)

Ben benieuwd wat voor FttH activiteiten Reggefiber nog meer gaat ontplooien! Misschien liggen er wel weer veel nieuwe 'grote' uitrol projecten in het verschiet. Ben ook benieuwd wat jij mag gaan doen :).

Ik ben zelf wel toe aan een 'nieuwe' IT uitdaging.... het liefst weer terug naar (linux-)systeembeheer maar ook netwerkbeheer lijkt me interessant (op dat gebied moet ik echter nog veel leren, zeker als dingen cisco- of anderszins merk-specifiek worden)..
Iemand die mij iets influistert zal ik zo af en toe nog wel eens herinneren aan de uitkomsten van dergelijke roddels :P Ik hou ze dus wel warm als het hierop aankomt.

Stuur meneer Meijerink eens je CV op en refereer aan deze discussie.... men zoekt met name techneuten volgens onderstaande beperkte citaat uit de mail aan mij:
De komende jaren willen we onze producten en diensten verder uitbreiden en vernieuwen om de meerwaarde van glas echt te kunnen laten zien.
Natuurlijk moet daarvoor ons team uitgebreid worden.

Ons team bestaat over het algemeen uit enthousiaste en gedreven medewerkers. De activiteiten groeien snel.

Daarom zijn we op zoek naar een aantal medewerkers die ons kunnen helpen in de techniek: Kennis van Linux, Netwerken, minimaal 1 programmeertaal ( Java2E, C++ enz ) is een must.
De wil om resultaten de bereiken, te kunnen samenwerken en communiceren, Gedrevenheid, Creativiteit, conceptueel en analytisch vermogen zijn de persoonseigenschappen die er bij horen.

En, om onze klanten te beschermen: de persoon moet integer zijn.

De activiteiten vinden plaats vanuit Hillegom.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:25:

Hahaha, rustig, rustig... volgens mij weet meneer Meijerink namelijk nog niet helemaal aan wie hij een baan heeft aangeboden en welk prijskaartje daar aanhangt.
En voor wat betreft jullie op de hoogte houden... daar waar ik mezelf niet ethisch gebonden voel aan wat mij in vertrouwen wordt ingefluisterd zal ik trachten jullie zo veel mogelijk info door te spelen.
Uiteraard zullen veel insider nieuwtjes helaas dit forum niet halen, simpelweg omdat ik het vertrouwen van Lijbrandt in mij niet wil schaden. :)
Da's duidelijk allemaal. Hillegom is wel een end weg van Almere btw. Ze hebben daar ook Lijbrandt glasvezel, volgens mij. ;)
Jammer, trouwens dat de KPN, in deze totaal niets van zich laat horen :(
Ze hebben immers ook een Webcare team. D'r valt alleen al in dit topic heel wat te webcaren voor hun >:)

Ben heeft zelfs op zondag nog een nieuw artikel gepubliceerd op zijn befaamde weblog: http://glasvezelnetwerkaa...e-van-de-vier-deel-i.html
Da's toch ook wel verplichte kost hier. al zeg ik het zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Cosimo op 13-12-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cosimo schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:41:
[...]

Da's duidelijk allemaal. Hillegom is wel een end weg van Almere btw. Ze hebben daar ook Lijbrandt glasvezel, volgens mij. ;)
En Hillegom is ook nog een flink eind vanaf Berkel en Rodenrijs... ;)
Maar vanaf een vast kantoor werken is sowieso niet meer van deze tijd, gewoon telewerken vanaf een Lijbrandt touwtje toch :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Cosimo schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:41:
[...]
Jammer, trouwens dat de KPN, in deze totaal niets van zich laat horen :(
Ze hebben immers ook een Webcare team. D'r valt alleen al in dit topic heel wat te webcaren voor hun >:)
Ik heb niet het idee dat het KPN ook maar ene ....... kan schelen hoe klanten over KPN denken.
Op fora, in consumentenprogramma's, en wat ik zelf bij verschillende gelegenheden met ze heb meegemaakt, er gaat daar zoveel mis, het interesseert ze geen bal.
Integendeel, ze bedenken ook nog even dat ze 1 seconde af gaan ronden tot een minuut, dat je die minuut ook al betaalt als de andere kant niet eens opneemt, meer recentelijk dat de tarieven voor vast bellen verdubbeld en in sommige gevallen verdrie- of zelfs verzesvoudigd worden, bedrijven die als ze niet reageren inneens een nieuw jaarcontract hebben etc.etc.
Het enig wat ze laten horen zijn de winstresultaten en die zijn geheel onbegrijpelijk nog steeds goed, dus waar zouden ze zich druk om maken?

Mede door mijn eigen ervaringen klinken de letters KPN in mijn oren steeds meer als een soort GVD, ik heb wel zo de sch.rft aan deze club gekregen, het stoort me daarom ook dat ze nu toch nog aan me verdienen door de iptv streams en hun aandeel in Reggefiber, ik dacht ze nl. eindelijk voor 100% buiten de deur te hebben.
Helaas, KPN is een kwalijke ziekte die ook nog eens resistent is tegen antibiotica in de vorm van opzeggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spikecity: Haha, ik zal er eens over denken. Hillegom is inderdaad wel een behoorlijk eind uit de buurt van Almere (zeker als je op OV aangewezen bent zoals ik) en alleen maar thuiswerken zou ik ook niet zien zitten. Ach ik zit gelukkig niet op de schopstoel en ga ook niet met tegenzin naar m'n werk dus zulke beslissingen kan ik weloverwogen maken :).

@websurfer01: Tsja, het nadeel is dat we het waarschijnlijk wel mede aan KPN te danken hebben dat er in zo veel (met name grotere) plaatsen zoals Almere en Leeuwarden en B&R glasvezle is komen te liggen. Ze zijn een soort bijna 'noodzakelijk kwaad'.

Er is nog maar 1 bedrijf waar ik nog minder graag weer een abbo zou nemen dan KPN en dat is UPC. Als ik ooit weer eens tussen die 2 zou moeten kiezen wordt het denk ik toch wel weer KPN. En ook op mobiel gebied ben ik dik tevreden met ze (qua netwerkkwaliteit en mobiel internet dan, niet de gesprekskosten). Het is ADSL en glasvezel wat ze echt grondig verprutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[b]
Er is nog maar 1 bedrijf waar ik nog minder graag weer een abbo zou nemen dan KPN en dat is UPC. Als ik ooit weer eens tussen die 2 zou moeten kiezen wordt het denk ik toch wel weer KPN. En ook op mobiel gebied ben ik dik tevreden met ze (qua netwerkkwaliteit en mobiel internet dan, niet de gesprekskosten). Het is ADSL en glasvezel wat ze echt grondig verprutsen.
Bij UPC kreeg ik de laatste tijd het gevoel dat ze op de juiste weg waren, nog wel even afwachten hoe ze mijn opzegging nu afhandelen.
KPN zie je alleen maar afglijden, in kwaliteit, maar nog veel meer in mentaliteit, misschien hebben ze wat oude managers van UPC overgenomen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 08:32:

Hete roddel van de dag: Vanaf 2011 worden de WBA IPTV streams aanmerkelijk dikker van kwaliteit dan de ADSL/VDSL versie die we nu krijgen heeft KPN toegezegd.
Een en ander heeft wat voorbereidingstijd nodig, maar het lijkt erop dat onze gezamelijk strijd tegen inferieure streams daar waar superieur verkocht werd heeft geholpen. ;)
Interessant. ik neem aan dat die streams dan ook gewoon voor alle KPN klanten op een WBA netwerk beschikbaar komen. Alleen moet de KPN ontvanger 1960 ook voor deze hogere bitrate ( gelijk of in de buurt van glashart media) geschikt zijn. De 1960 is niet de snelste ontvangen bij kijken, opnemen en EPG tegelijk. Maar misschien is de nieuwe 1963 wel sneller. Een ander punt is bij KPN mag je max 4 ontvangen (1960) dus in totaal 8 streams en de meeste gebruikers hebben nog een Genesis 100 Mb, de Thomson TG789vn heeft al volgens mij wel een gigabit wan poort. Het nieuwste KPN modem voor volgend jaar is trouwens helemaal gigabit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:12:
Een ander punt is bij KPN mag je max 4 ontvangen (1960) dus in totaal 8 streams en de meeste gebruikers hebben nog een Genesis 100 Mb, de Thomson TG789vn heeft al volgens mij wel een gigabit wan poort. Het nieuwste KPN modem voor volgend jaar is trouwens helemaal gigabit.
Jij gaat wel van een extreme die-hard IPTV klant uit dan, met vier PVR's in huis ;)
Als je ervan uit gaat dat de IPTV fiber wordt gevoed in de PoP met een Gbit, dan is die 100Mbit aan de Genexiszijde goed voor 8x 12,5Mbit/sec, en dan heb je nog 900Mbit over voor internet en andere diensten over diezelfde fiber (even zonder overhead).
De situatie waarin men op vier PVR's dus vier verschillende HD streams van GHM kwaliteit bekijkt en bovendien nog eens vier andere HD streams opneemt, is in mijn ogen nog redelijk theoretisch.

Met de huidige bitrate van wba HD streams hier van 8Mbit/s en twee amino 130m's plus een M532 kan ik dus in het slechtste geval 32Mbit uit mijn IPTV poort halen (2x 1 HD Amino 130m en 2x 1 HD PVR kijken+opnemen).
Dus zelfs als KPN de bitrate zou verdubbelen trek ik nog maar 65% van de 100Mbit die de IP TV poort mij biedt en hou ik op de Gbit voeding vanuit de POP nog ruimschoots over om mijn 100Mbit internet zonder problemen ook vol te trekken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het gaat hier natuurlijk ook niet (alleen) om bv. Experiabox he (dat geldt alleen voor KPN's eigen klanten of Tweak, die nog een 'ouderwets' wholesale contract met KPN heeft).

Overigens @Spikecity: Heb jij al een Genexis met gigabit feed richting de POP hangen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:26:
Overigens @Spikecity: Heb jij al een Genexis met gigabit feed richting de POP hangen dan? :)
De toezegging richting Lijbrandt vanuit KPN voor ons netwerk was inderdaad dat de fibers met Gbit hardware gevoed worden, en testen met vier verschillende HD streams (32Mbit/sec met KPN streams) en 100Mbit download leveren op dat die 32Mbit aan streams geen invloed hebben op mijn 100Mbit download, wat dus min of meer bevestigd dat die fiber met een Gbit gevoed wordt.
Mijn Genexis zelf is nog de 100Mbit poorten versie, dus naar de PoP is het 100Mbit per poort, maar vanaf de PoP is het 1000Mbit.

Maar als Lijbrandt klaar is om 100Mbit + te gaan testen mogen zij uiteraard mijn Genexis wel omwisselen voor de Gigversie hoor :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK..... dat concept had ik nog niet door.... dat een Genexis nog best een limitatie van 100 mbits kan hebben maar dat dit per poort is.... Ik dacht namelijk in het verleden ook wel van XMS klanten (in wgdo gebied) gelezen te hebben dat, ookal werden er verschillende ethernet poorten op de Genexis gebruikt, IPTV wel degelijk invloed had op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:04:
OK..... dat concept had ik nog niet door.... dat een Genexis nog best een limitatie van 100 mbits kan hebben maar dat dit per poort is.... Ik dacht namelijk in het verleden ook wel van XMS klanten (in wgdo gebied) gelezen te hebben dat, ookal werden er verschillende ethernet poorten op de Genexis gebruikt, IPTV wel degelijk invloed had op internet.
Dat is volgens mij alleen het geval als de PoP de vezel met 100Mbit voedt... Ik zie in ieder geval geen verschil als ik 4 HD streams in of uitschakel op mijn max download :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:14:
@Spikecity: Haha, ik zal er eens over denken. Hillegom is inderdaad wel een behoorlijk eind uit de buurt van Almere (zeker als je op OV aangewezen bent zoals ik) en alleen maar thuiswerken zou ik ook niet zien zitten. Ach ik zit gelukkig niet op de schopstoel en ga ook niet met tegenzin naar m'n werk dus zulke beslissingen kan ik weloverwogen maken :).
Ik woon op steenworp afstand van het kantoor waaruit hun dus glasvezel en dergelijke handelen. Geen bijzonder gebouw.
Maar ik denk dat hun juist een bedrijf zijn wat telewerken promoot. Jammer dat ik geen programmeer taal beheers of daarin een opleiding heb gevolgd anders had ik zeker wel willen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:23:
[...]

Dat is volgens mij alleen het geval als de PoP de vezel met 100Mbit voedt... Ik zie in ieder geval geen verschil als ik 4 HD streams in of uitschakel op mijn max download :P
Laten we dan hopen dat dat hier ook het geval gaat zijn :D. Hoewel ik toch 'maar 'het 50/50 abonnement neem.

Helaas is Tweak, ondanks meerdere toezeggingen, vandaag nog niet nagekomen om m'n lijn te deactiveren :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Websurfer01 schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:55:
Ik heb niet het idee dat het KPN ook maar ene ....... kan schelen hoe klanten over KPN denken.
Vergis je niet dat voor ons als Tweakers gebruikers in deze discussie KPN geen directe partij is die behoort te reageren.
Wij hebben te maken met Lijbrandt als leverancier, dus als ik vanuit die hoek positieve roddels hoor dan ben ik daar blijer mee dan wanneer KPN iets gaat roepen wat mij als niet klant eigenlijk geen bal interesseert.

Ik doe zaken met Lijbrandt, en niet met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:28:
Laten we dan hopen dat dat hier ook het geval gaat zijn :D. Hoewel ik toch 'maar 'het 50/50 abonnement neem.
Met een 50/50 abo heb je uiteraard (zonder overhead) 50Mbit/sec vrij voor streaming (als de fiber maar met 100Mbit hardware gevoed zou worden).
Met de huidige bitrate zou dat dus 6 HD streams van 8Mbit elk zijn zonder dat je onder de capping van je 50/50 zou komen en het invloed zou krijgen.
Maar ik heb het idee dat KPN wba al haar netwerken op PoP niveau al voorzien heeft van Gbit hardware, al was het maar omdat Tweak nu al 200Mbit gaat aanbieden, en daarvoor is Gbit hardware aan beide zijden een must uiteraard ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt :). Ware het niet dat Tweak dit alleen doet op WGDO netwerken :).

Maar het is natuurlijk gewoon een goed en toekomstvast besluit om nieuwe uitrol gewoon met gigabit uit te voeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:47:
Klopt :). Ware het niet dat Tweak dit alleen doet op WGDO netwerken :).
Ach, volgens mij was een roddel van mij een week of twee geleden dat KPN als eerste met 200Mbit zou komen op wba netwerken, en aangezien Tweak gewoon een wba leverancier is die bijna alles bij KPN inkoopt lijkt me dat ze dat ook op wba kunnen, zij dat ik ze hier in B&R nog nooit heb gezien, zelfs niet in de glashartwinkels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:03:
[...]

Jij gaat wel van een extreme die-hard IPTV klant uit dan, met vier PVR's in huis ;)
Als je ervan uit gaat dat de IPTV fiber wordt gevoed in de PoP met een Gbit, dan is die 100Mbit aan de Genexiszijde goed voor 8x 12,5Mbit/sec, en dan heb je nog 900Mbit over voor internet en andere diensten over diezelfde fiber (even zonder overhead).
De situatie waarin men op vier PVR's dus vier verschillende HD streams van GHM kwaliteit bekijkt en bovendien nog eens vier andere HD streams opneemt, is in mijn ogen nog redelijk theoretisch.
BIj KPN glas heb je geen analoge of DVB-C. 3 of 4 komt dan wel vaker voor. Dat is 8 streams worden gebruikt is wel extreem. Bij een KPN Genesis 100 Mb gaat de tv direct af van de totale internet bandbreedte en die is ook al 10% lager door de PPP verbiding die KPN gebruikt.
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:26:
Het gaat hier natuurlijk ook niet (alleen) om bv. Experiabox he (dat geldt alleen voor KPN's eigen klanten of Tweak, die nog een 'ouderwets' wholesale contract met KPN heeft).
Volgens mij zijn die klanten nog wel een tijdje in de meerderheid.
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:48:
[...]

De toezegging richting Lijbrandt vanuit KPN voor ons netwerk was inderdaad dat de fibers met Gbit hardware gevoed worden, en testen met vier verschillende HD streams (32Mbit/sec met KPN streams) en 100Mbit download leveren op dat die 32Mbit aan streams geen invloed hebben op mijn 100Mbit download, wat dus min of meer bevestigd dat die fiber met een Gbit gevoed wordt.
Mijn Genexis zelf is nog de 100Mbit poorten versie, dus naar de PoP is het 100Mbit per poort, maar vanaf de PoP is het 1000Mbit.
Ik had ook geschreven "meeste gebruikers hebben nog een Genesis 100 Mb" er zijn dus inderdaad ook al gebruikers met een Genexis 1 GB bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com

Nieuws: Naar Betere KPN/WBA Videostreams op Glas?
Uit diverse bronnen wordt vernomen dat vanwege de vele negatieve reacties op het niet nakomen van beloftes er een verbetering van de Videostreams in de pijplijn zou zitten.

"diverse bronnen" er zit vooruitgang in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:56:
BIj KPN glas heb je geen analoge of DVB-C. 3 of 4 komt dan wel vaker voor. Dat is 8 streams worden gebruikt is wel extreem. Bij een KPN Genesis 100 Mb gaat de tv direct af van de totale internet bandbreedte en die is ook al 10% lager door de PPP verbiding die KPN gebruikt.
Dit is onjuist, voor niet KPN wba klanten, want analoog en DVB-C worden apart over de tweede vezel aangeleverd en zijn in de Genexis alleen gekoppeld aan de CATV module en niet aan de vier 100Mbit poorten.
Ook de routering voor analoog en DVB-C zijn helemaal apart van het IPTV/Internet vezeltje in je Genexis.

Er zijn volgens mij geen single fiber Genexis oplossingen gekozen voor de Reggefiber netwerken.

Bij mijn weten (en uit het informele circuit bevestigd) zijn de laatst aangelegde netwerken (B&R/Dordrecht/Almere) voorzien van Gbit hardware, mede omdat alle providers voornemens zijn de 100Mbit internet grens zeer snel te gaan overschrijden om de competitie via de kabel voor te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:01:
"diverse bronnen" er zit vooruitgang in
Ben heeft ook zo zijn Reggefiber contacten inmiddels, dus wellicht heeft hij mijn roddel bevestigd gekregen vanuit dezelfde hoek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ja, DVB-C en analoog worden over aparte fibers aangeboden. Maar dat maakt de reactie van spaceone nog steeds niet onjuist :).

Wat hij bedoelt is dat, als je KPN Glas of een wholesale reseller hebt, dat je GEEN analoog en dvb-c hebt. En dat je dan dus voor iedere TV een losse IPTV box nodig hebt. En al die boxen gaan van je internetsnelheid af als je bij KPN 100 mbit afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:32:
Ja, DVB-C en analoog worden over aparte fibers aangeboden. Maar dat maakt de reactie van spaceone nog steeds niet onjuist :).

Wat hij bedoelt is dat, als je KPN Glas of een wholesale reseller hebt, dat je GEEN analoog en dvb-c hebt. En dat je dan dus voor iedere TV een losse IPTV box nodig hebt. En al die boxen gaan van je internetsnelheid af als je bij KPN 100 mbit afneemt.
Maar ook niet helemaal correct... ervan uitgaande dat hij met TV analoog/DVB-C bedoelt zeker niet, en bij Genexis niet KPN experiabox gebruikers ook niet omdat daar op Genexis niveau IPTV en Internet al hardwarematig gescheiden zijn en gevoed worden vanuit 1000Mbit bij de laatste wba/wdgo netwerken.

Waarschijnlijk zal de experiabox beide poorten weer samenvoegen tot één doosje met 100Mbit, of zelfs alles over één poort uit de Genexis sleuren, waardoor het voordeel van een 1000Mbit voeding van je glas ineens weer teniet gedaan wordt.

En voor alle providers geldt in meer of mindere mate dat je per IPTV een STB nodig hebt, tenzij je genoegen neemt met de 39 basiszenders uit het analoge pakket (zonder BBC)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:35:
[...]

Maar ook niet helemaal correct... ervan uitgaande dat hij met TV analoog/DVB-C bedoelt zeker niet, en bij Genexis niet KPN experiabox gebruikers ook niet omdat daar op Genexis niveau IPTV en Internet al hardwarematig gescheiden zijn en gevoed worden vanuit 1000Mbit bij de laatste wba/wdgo netwerken.

Waarschijnlijk zal de experiabox beide poorten weer samenvoegen tot één doosje met 100Mbit, of zelfs alles over één poort uit de Genexis sleuren, waardoor het voordeel van een 1000Mbit voeding van je glas ineens weer teniet gedaan wordt.
Bij KPN gaat alles inderdaad over 1 poort van de Genexis en bij Lijbrandt gaat de internet en IPTV niet over dezelfde poort en dat is het groter verschil. De oude Genexis heeft een 100 Mbit poort. Wil je hogere snelheid heb je een nieuwe Genexis nodig. Er zijn WBA netwerken zijn al 1 Gbit gereed zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:10:
Bij KPN gaat alles inderdaad over 1 poort van de Genexis en bij Lijbrandt gaat de internet en IPTV niet over dezelfde poort en dat is het groter verschil. De oude Genexis heeft een 100 Mbit poort. Wil je hogere snelheid heb je een nieuwe Genexis nodig. Er zijn WBA netwerken zijn al 1 Gbit gereed zijn..
Kijk, da's dan ook weer duidelijk ;)

Off-topic: Binnenkort eens een bakje koffie gaan drinken met meneer Meijerink om te kijken of wij iets voor elkaar kunnen betekenen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik er achter of mijn eind september geinstalleerde Genexis een 100of 1000Mbit poort heeft ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:22:
Hoe kom ik er achter of mijn eind september geinstalleerde Genexis een 100of 1000Mbit poort heeft ???
als je de Genexis er af haalt, dan kan je aan de hand van het type nummer achterhalen ofdat er 100 of 1000Mbit poorten in zitten.

je kan ook gewoon een gigabit router/switch aansluiten op de genexis. de gigabit router/switch geeft dan aan ofdat er een connectie is opgebouwd van 100 of 1000Mbit ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Killerbert op 13-12-2010 23:28 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:35:
[...]

Kijk, da's dan ook weer duidelijk ;)

Off-topic: Binnenkort eens een bakje koffie gaan drinken met meneer Meijerink om te kijken of wij iets voor elkaar kunnen betekenen :)
Zo te zien heb je de directeur van Glashart Media te pakken ;-)

Hier staat nog wel een interessant stukje trouwens:
http://www.immovator.nl/i...cted-tv-deel-1-reggefiber

ps.

In de startpost staat:
gebruiker spikecity post in deze discussie onderstaand overzicht, waaruit blijkt dat de streams van KPN afkomstig zijn o.b.v. IP.
Die link verwijst echter naar de laatste pagina van dat topic. Wellicht handiger om die te wijzigen naar de post met de dump.rar waar de discussie over de KPN streams is begonnen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 01:45 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste