Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:31:
Zo te zien heb je de directeur van Glashart Media te pakken ;-)
Klopt, en een aardige kerel aan de telefoon overigens, met een redelijk indrukwekkende staat van dienst als het op telecom/internet aankomt ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:31:
ps.

In de startpost staat:

[...]

Die link verwijst echter naar de laatste pagina van dat topic. Wellicht handiger om die te wijzigen naar de post met de dump.rar waar de discussie over de KPN streams is begonnen :)
Ik heb die startpost niet samengesteld, dus moet ik even kijken hoe dat werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Idd een interessant stukje bij immovator! Wel grappig dat ze het hebben over "meer nadenken over wat de grote massa in the end wil en nig alléén maar naar wat de early adopters roepen" :P. En grappig hoe voorzichtig ze zijn met het maken van een waardeoordeel over IPTV van KPN.... maar het toch op 1 of andere manier wel een uitdrukking willen geven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-04 13:39
eymey schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:55:
Idd een interessant stukje bij immovator! Wel grappig dat ze het hebben over "meer nadenken over wat de grote massa in the end wil en nig alléén maar naar wat de early adopters roepen" :P. En grappig hoe voorzichtig ze zijn met het maken van een waardeoordeel over IPTV van KPN.... maar het toch op 1 of andere manier wel een uitdrukking willen geven.
Ze kunnen best wel naar de early adopters luisteren c.q. de topics op tweakers lezen. Ik heb hier nog echt geen rare dingen horen roepen. Alleen maar dat men een fatsoenlijk, op glasvezel afgestemd, tv-signaal wenst. Maar dat weten ze zelf ook wel, denk ik. En dat er genoeg mogelijkheden zijn om een normale router te gebruiken om de opties hierop goed te kunnen benutten.
Persoonlijk vind ik dat de early adopters hier goede belangenbehartigers zijn van "gewone" gebruikers, die dat van die stream nooit zouden hebben uitgezocht en die ook niet weten hoe een goede router te gebruiken. Er komen steeds meer mensen op de markt die zich deze zaken ter dege realiseren, omdat ze ermee worden grootgebracht.
Verder vindt ik het stuk wel visionair, vergeleken met de andere providers. Bij reggefiber heb ik toch meer het idee dat men wil vernieuwen en niet alleen maar wil cashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cosimo op 14-12-2010 09:27 . Reden: second thoughts ]

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk moet ook een glasvezel provider het hebben van de massa, dus zal men inderdaad naar innoverende diensten zoeken die een breed publiek aanspreken, om uiteindelijk de kachel wel brandend te houden in een markt waar best veel competitie is, met mindere kwaliteit, maar navenant lagere tarieven.

Nederlanders lijken toch nog steeds voor een duppie op de eerste rij te willen zitten als het op dit soort zaken aankomt.

Men kan zich als klein clubje in deze markt nog niet de arrogantie van een Apple aanmeten, die een smalle band van de markt voor nagenoeg 100% in zijn zak heeft zitten, daar waar Microsoft over de hele markt een ingang heeft.
Het is knap als je zoals een Apple dat keer op keer doet, kan leven van hyped gadgets, want wees nou eerlijk, een iPad zal nooit de eerste levensbehoefte worden, daar waar een PC dit inmiddels wel is gezien het feit dat alles zo'n beetje online gedaan moet worden qua geld, belasting, verzekeringen en wat al niet meer.

Ik vond het overigens wel een sterk verhaal bij immovator, realistisch met een randje opportunisme ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:27:
Nederlanders lijken toch nog steeds voor een duppie op de eerste rij te willen zitten als het op dit soort zaken aankomt.
En dan verwachten we ook nog dat de beloofde eerste rij niet achteraf de eerste rij van achteren blijkt te zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Websurfer01 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:45:
[...]

En dan verwachten we ook nog dat de beloofde eerste rij niet achteraf de eerste rij van achteren blijkt te zijn. :+
Ach ja, onze reputatie snelt ons wereldwijd vooruit ;)

offtopic:
: De koffie was overigens goed te drinken :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cosimo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:16:
[...]
Verder vindt ik het stuk wel visionair, vergeleken met de andere providers. Bij reggefiber heb ik toch meer het idee dat men wil vernieuwen en niet alleen maar wil cashen.
Inmiddels weet ik dat die conclusie over Reggefiber redelijk accuraat is kan ik je verklappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:24:
[...]

Inmiddels weet ik dat die conclusie over Reggefiber redelijk accuraat is kan ik je verklappen ;)
Kan je nog meer verklappen? :Y)
Bijvoorbeeld wanneer BBC 1 en 2 weer terugkomen :(
Daar baal ik wel van, dat die er niet meer bij zijn.

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cosimo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:05:
[...]

Kan je nog meer verklappen? :Y)
Bijvoorbeeld wanneer BBC 1 en 2 weer terugkomen :(
Daar baal ik wel van, dat die er niet meer bij zijn.
Volgens mij kan je dat antwoord al vinden in het draadje Hulkiedulkie in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel II)" ;)
Er zijn positieve geluiden, maar dat zal binnenkort ook wel op andere media te lezen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:38
iemand enig idee hoe dat bij Onsbrabantnet gaat? Ik zit in Uden in WBA gebied en wij zouden vanaf vandaag OBN moeten kunnen bestellen. Als ik alle reacties in de diverse topic doorlees ben ik bijna bang dat ik ook dezelfde KPN zooi ga krijgen die ik op het moment al via Tweak krijg. Of zou OBN het op de een of andere manier wel voor elkaar krijgen om echte GHM streams te gaan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
db I Delirium schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 14:12:
iemand enig idee hoe dat bij Onsbrabantnet gaat? Ik zit in Uden in WBA gebied en wij zouden vanaf vandaag OBN moeten kunnen bestellen. Als ik alle reacties in de diverse topic doorlees ben ik bijna bang dat ik ook dezelfde KPN zooi ga krijgen die ik op het moment al via Tweak krijg. Of zou OBN het op de een of andere manier wel voor elkaar krijgen om echte GHM streams te gaan leveren?
Voor zover mij is verteld zijn op WBA gebieden de streams KPN, met als uitleg dat de multicast routers (nog steeds niet) vanuit meerdere static routes multicast kunnen ophalen, en aangezien KPN op deze netwerken de operator is halen ze dus uiteraard KPN streams op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 20:50:
[...]

Voor zover mij is verteld zijn op WBA gebieden de streams KPN, met als uitleg dat de multicast routers (nog steeds niet) vanuit meerdere static routes multicast kunnen ophalen, en aangezien KPN op deze netwerken de operator is halen ze dus uiteraard KPN streams op.
Hmm, ik heb dit weekeinde met de helpdesk van OBN gebeld en de medewerker (die ik n.a.v. zijn antwoorden bovengemiddeld technisch onderlegd inschat) vertelde mij dat hij 100% zeker was dat ze ook in WBA gebieden de "onbewerkte Technicolor streams" zouden gaan leveren.

Ik heb inmiddels mijn aanvraag ingediend en ga dus overstappen, wel met de opmerking dat het ontbreken van die streams een mogelijke dealbreaker voor mij is, verder hebben ze namelijk niet veel voordelen t.o.v. huidige provider Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
db I Delirium schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:34:
[...]

Hmm, ik heb dit weekeinde met de helpdesk van OBN gebeld en de medewerker (die ik n.a.v. zijn antwoorden bovengemiddeld technisch onderlegd inschat) vertelde mij dat hij 100% zeker was dat ze ook in WBA gebieden de "onbewerkte Technicolor streams" zouden gaan leveren.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ook bij ons werd bij hoog en laag volgehouden dat het GHM streams waren, totdat zo'n beetje alles aantoonde dat dit niet zo was.
En mochten ze het voor elkaar krijgen op op een WBA netwerk deze streams te leveren, dan heeft Lijbrandt gelijk een voorbeeld om het op deze manier ook bij ons zo op te lossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 15:00
bron:
KPN biedt op glasvezel de eigen tv-pakketten aan. Samenwerking is er (nog) niet. Meijerink wil niets zeggen over KPN als provider op de netten van Reggefiber en dat zegt wellicht al genoeg. “Wij bieden echt IPTV, we doen geen compressie er is geen kwaliteitsverlies tussen de bron en de consument.”
Meijerink: “Hoe je het ook went of keert, de referentie voor tv kijken is bij consumenten het kabelaanbod. Bovendien heb je te maken met eisen van programmaraden. Je moet consumenten dus minimaal hetzelfde bieden en als het kan met betere kwaliteit. Ze kunnen, als ze overstappen, ook hun decoders die ze hebben gekocht van de kabelaar blijven gebruiken op ons glas.”
_/-\o_, dit is iemand die kennis van zaken heeft

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad :)
Het is goed dat zulke mensen aan het roer staan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:36:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ook bij ons werd bij hoog en laag volgehouden dat het GHM streams waren, totdat zo'n beetje alles aantoonde dat dit niet zo was.
En mochten ze het voor elkaar krijgen op op een WBA netwerk deze streams te leveren, dan heeft Lijbrandt gelijk een voorbeeld om het op deze manier ook bij ons zo op te lossen ;)
Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Gisteren op infoavond van OBN in Uden geweest, daar is mij verteld dat er in Uden naast de KPN apparatuur nu ook apparatuur voor OBN is geplaatst en dat ze dus echt de pakketten gaan leveren zoals die op hun site staan inclusief hoogwaardige GHM streams.
Ik denk dat OBN kapitaal krachtiger is dan Lijbrandt want dit had Lijbrandt ook kunnen doen. Uit kostenoverwegingen hebben ze daarvan afgezien, maar ik houd daardoor grote aarzeling om het hele pakket van Lijbrandt af te nemen. Hoezeer ik UPC ook haat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Arjen8 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:30:
[...]

Ik denk dat OBN kapitaal krachtiger is dan Lijbrandt want dit had Lijbrandt ook kunnen doen. Uit kostenoverwegingen hebben ze daarvan afgezien, maar ik houd daardoor grote aarzeling om het hele pakket van Lijbrandt af te nemen. Hoezeer ik UPC ook haat. >:)
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat OBN nu hier zo'n grote campagnes doet, ze moeten natuurlijk wel genoeg abbo's verkopen om die investering terug te verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OBN is natuurlijk (volgens mij) voor een groot deel gesteund met subsidies en dergelijke. Toch zou ik, als ik tot de 'hoopvollen' behoorde, nog maar een slag om de arm houden.

Lijbrandt beweerde van te voren namelijk ook bij hoog en bij laag dat het 'de hoogwaardige' streams van Glashart Media waren.

Ik kan me niet voorstellen dat men voor Lijbrandt niet de routeringen kon regelen en voor OBN ineens wel. Bovendien: Op het moment dat in gebieden waarin OBN levert de KPN-pops ineens wél geschikt gemaakt kunnen worden voor het gerouteerd krijgen van de Technicolor streams, dan moet Lijbrandt of iedere andere ISP in haar offering daar ook gebruik van kunnen maken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
Volgens de OBN medewerkers is er dus naast de KPN apparatuur nieuwe apparatuur geplaatst. Het is mij niet duidelijk geworden of die door OBN zelf is geplaatst of dat die door Reggefiber is geplaatst zodat anderen daar ook gebruik van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is idd de vraag, maar wel wezenlijk. In ieder geval, ik help het jullie hopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
db I Delirium schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Dat is inderdaad de enige oplossing tot op heden, want de door KPN ingezette multicast routers kunnen slechts uit één static route streams ophalen, en aangezien KPN uiteraard eerst zijn eigen streams op het netwerk wil hebben is dat het enige pad.
De kostbare oplossing is om een tweede set multicast routers naast die van KPN te hangen om vanuit de static route van GHM ook deze streams op het glas te krijgen.
De gebruikte routers zijn overigens geen doosjes van 50 euro stuk, maar dure Sisco's en Alcatels.
eymey schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:48:
Ik kan me niet voorstellen dat men voor Lijbrandt niet de routeringen kon regelen en voor OBN ineens wel. Bovendien: Op het moment dat in gebieden waarin OBN levert de KPN-pops ineens wél geschikt gemaakt kunnen worden voor het gerouteerd krijgen van de Technicolor streams, dan moet Lijbrandt of iedere andere ISP in haar offering daar ook gebruik van kunnen maken.
Als iemand KPN een bak geld geeft om een tweede routerset neer te hangen naast hun eigen dan is het uiteraard zo dat de financier ervan het alleenrecht op de door hem betaalde hardware heeft.... tenzij GHM dit betaald, want dan is het op dat wba netwerk dus mogelijk GHM te leveren zoals verkocht.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bedoelen ze met die "nieuwe apparatuur" niet gewoon de apparatuur voor analoog en DVB-C, dat lijkt mij waarschijnlijker ;) Die moet namelijk altijd nieuw geplaatst worden omdat KPN die diensten uberhaupt niet aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:14:
Bedoelen ze met die "nieuwe apparatuur" niet gewoon de apparatuur voor analoog en DVB-C, dat lijkt mij waarschijnlijker ;) Die moet namelijk altijd nieuw geplaatst worden omdat KPN die diensten uberhaupt niet aanbiedt.
Ik denk het niet persé, want er is voor die dienst geen conflict in routering tussen gelijkwaardige diensten, want alle provider die analoog/dvb-c leveren die leveren GHM.
Het analoge/dvb-c verhaal voedt sowieso een aparte fiber en zal dus behalve het verdelen over de fibers weinig routering behoeven.
IPTV komt op wba uiteraard van KPN en door router beperkingen in de firmware kan men nu nog niet met één set routers vanaf twee bronnen multicast streams ophalen, vandaar de dure oplossing van dubbele routersets, één voor KPN streams en één voor GHM streams.
Het lijkt me overigens vreemd dat ze op OBN wel voor deze optie kiezen (tenzij er iemand significant veel geld voor overheeft) en op andere wba netwerken kiest voor KPN onder de vlag van GHM.

Overigens pas het gerucht opgevangen dat KPN weer terugkomt op het besluit geen analoog meer te gaan leveren.... maar da's echt pure hear-say, dus zeker niet uit een bron waarvan ik zeg dat het waarheid zou kunnen zijn. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
KNP zou toch de spullen een ugrade geven en de bitrate van de GHM streams verhogen?
Wie weet hoe die bitrate nu is in Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ook dat is nu nog compleet speculatie. Het enige wat bekend is, is dat Lijbrandt en GHM beloven er keihard aan te (gaan) werken om de streams op WBA netwerken beter te krijgen, maar in welk vat dat is....

Ook gaan er her en der wel stemmen op dat KPN zelf de streams voor glasvezel klanten zal gaan verbeteren, maar hoe veel daar van terecht moet gaan komen? (KPN doet er gemiddeld jaren over om een beloefte om iets te verbeteren ook inhoud te geven in iets wat de eindgebruiker merkt).

De bitrate in Almere is nu gewoon rond 3,7 mbit h.264 voor SD en rond 8-10 mbit h.264 voor HD. Kanalen op dvb-c zitten tussen de 8-10 mbit mpeg2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
@Emey:
Dank voor de update.
Als consultant heb ik ook voor de KPN gewerkt.
Ik weet uit ervaring dat het schip de KPN er lang over doet om de boeg te wenden en een bestemming te bereiken.
We wachten het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gurupat schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:34:
@Emey:
Dank voor de update.
Als consultant heb ik ook voor de KPN gewerkt.
Ik weet uit ervaring dat het schip de KPN er lang over doet om de boeg te wenden en een bestemming te bereiken.
We wachten het af...
Medio 2011 is ons toegezegd... dus eens kijken of KPN wel deadlines kan halen die anderen niet halen :P
En om dit draadje weer even onder de aandacht van de verantwoordelijke meelezers te krijgen uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 21:24
*plop* hartelijk dank KPN voor het lekprikken van mijn droom. Dacht ik via Lijbrandt met IPTV, Windows MCE7 en DVBLogic IPTV een mooie oplossing te kunnen gaan maken, blijft dat die streams meukerig zijn en bovendien gecodeerd.

Bellen maar en annuleren die handel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GuiltyNL schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:31:
*plop* hartelijk dank KPN voor het lekprikken van mijn droom. Dacht ik via Lijbrandt met IPTV, Windows MCE7 en DVBLogic IPTV een mooie oplossing te kunnen gaan maken, blijft dat die streams meukerig zijn en bovendien gecodeerd.

Bellen maar en annuleren die handel. :(
En je wist niet vantevoren dat je op een wba netwerk zat?
Er is namelijk al heeeeeeel veul geschreven hier over IPTV van Lijbrandt op wba netwerken, zijnde ITV van KPN in ADSL kwaliteit en voorzien van Verimatrix encryptie.
Je had jezelf dus een *plop* kunnen besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Erm, kort samengevat: yep!

Maar het moet hier nog uitgerold worden hoor (Bergschenhoek).

Tot zover het 'open glasvezelnetwerk' van Lansingerland. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Vandaag stond er een artikeltje in de Heraut (lokale krant van Lansingerland) met een verhaal over de IPTV stream van KPN over glasvezel. Blijkbaar zit het meer mensen dwars. Het artikel staat op pagina 23.

Helaas ben ik niet kundig genoeg om te beoordelen of de reactie van Glashart onzin is, maar er staat in het verweer van Glashart o.a. het volgende:
  • De Consumentenbond zou de IPTV stream van KPN als best gewaardeerd hebben.
  • KPN comprimeert met H264 en heeft daarom met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit als MPEG2 met een hogere bitrate.
  • KPN is de operator op het netwerk in Lansingerland, maar elke andere operator zou vrij zijn om ook haar diensten erop aan te bieden. Volgens Reggefiber wordt het open netwerk hierdoor meer dan waar gemaakt.
Ik heb sterk mijn twijfels bij bovenstaande punten. Ik hecht in ieder geval geen waarde aan de tests van de Consumentenbond, deze geitenwollensokkentypes kunnen beter wasmachines gaan testen. ;)

Het verhaal over de bitrate versus de compressietechniek lijkt mij ook iets te rooskleurig voorgesteld.

Het open netwerk idem, als het netwerk dan zo open is, waarom mag de Glashart Media stream dan niet geleverd worden in het WBA gebied?

Voor alle Tweakers die in Lansingerland wonen, wil ik vragen om, als je er verstand van hebt en bovenstaande kan weerleggen, contact op te nemen met de redactie van De Heraut: redactie 'at' de-heraut.nl

Ik zal hetzelfde doen, ik zal in ieder geval melden dat ik mijn vraagtekens zet bij de uitleg van Glashart, maar het zou mooi zijn als iemand gefundeerd zou kunnen reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:29:
er staat in het verweer van Glashart o.a. het volgende:
  • KPN comprimeert met H264 en heeft daarom met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit als MPEG2 met een hogere bitrate.
Wat een onzin. Ten eerste: De Nederlandse HD zenders worden door Technicolor ook geëncodeerd in H264, maar dan in een stuk hogere bitrate:

Nederland 1 HD Technicolor
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/i1a5oqldhe/3522/ned1hdglashartmedia1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/mgyidtfh6w/3523/ned1hdglashartmedia2.png

Nederland 1 HD KPN
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/vxfcpttkwr/3518/ned1hdkpn1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/cmks280fjd/3519/ned1hdkpn2.png

Nu vergelijk ik dus appels met appels!

Het argument dat KPN alles in H264 encodeert en andere partijen zoals Techncolor in MPEG2, gaat dus maar half op. Enkel de SD zenders worden in MPEG2 geëncodeerd door Technicolor. Maar dat wil niet zeggen dat KPN met de helft van die bitrate in MPEG4 hetzelfde detailniveau haalt! MPEG4 mag dan efficiënter zijn maar het is een groot misverstand dat een MPEG4 stream met de helft van de bitrate van een MPEG2 stream dezelfde beeld detaillering zou kunnen halen. Dat is gewoon niet zo!

Sterker nog:
Een 8Mbit KPN 1920x1080 HD-stream haalt nog niet eens het detailsniveau van een 8Mbit Technicolor 720x576 SD-stream!

Zie hieronder de fotovergelijking van het TV-beeld:

Nederland 1 SD Technicolor:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/6pbd92c3gp/4104/P1000561.JPG

Nederland 1 HD KPN:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/vhk9ifecsn/4105/P1000562.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/i1a5oqldhe/4106/P1000567.JPG

Nederland 1 HD KPN:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/j7mi3qd0rx/4107/P1000568.JPG

Beide inputs staan qua settings precies hetzelfde ingesteld. De beeldscherpte staat op maximaal.

Je kunt duidelijk zien dat het detail minder is bij de 8Mbit HD-stream van KPN. De rimpels en details in de huid worden weggemoffeld door de lage bitrate. Het ziet er dan dof en vegerig uit in vergelijking met de 8Mbit SD-stream van Technicolor.

Wat trouwens wel op zal vallen is dat de plaatjes van het SD beeld geliger zijn ten opzichte van de plaatjes van het HD beeld. Dit komt omdat er bij SD formaat en HD formaat verschillende kleurruimtes worden gebruikt (Rec. 601 voor SD en Rec. 709 voor HD). Zie de voorbeelden hier en hier.

Meer vergelijkingen zijn te vinden in deze zip.

En dan moet ik er nog aan toe voegen dat KPN er een handje van heeft om de ondertitels en het Dolby Digital geluid eruit te rippen (zoals in de VLC screenshots te zien is).
Het open netwerk idem, als het netwerk dan zo open is, waarom mag de Glashart Media stream dan niet geleverd worden in het WBA gebied?
De reden is dat de multicast routers die KPN inzet in het WBA gebied slechts uit één statische route een multicastbron kunnen ophalen, en dat is voor KPN in eerste instantie hun eigen multicast pakket. Dit zijn erg dure routers en de fabrikant van die routers wil Reggefiber/Glashart Media blijkbaar niet tegemoet komen met een firmware aanpassing waardoor deze functionaliteit alsnog mogelijk wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waaruit blijkt dat een goedbedoelende journalist van de Heraut zijn mond bij gebrek aan kennis ook alleen maar een duw geeft op basis van valse informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
@Alexander01: geweldige informatie! Daar kunnen we wat mee.

Het bevestigt mijn vermoeden dat Glashart de journalist met een kluitje in het riet heeft gestuurd.
[b]Alexander01 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:07:
De reden is dat de multicast routers die KPN inzet in het WBA gebied slechts uit één statische route een multicastbron kunnen ophalen, en dat is voor KPN in eerste instantie hun eigen multicast pakket. Dit zijn erg dure routers en de fabrikant van die routers wil Reggefiber/Glashart Media blijkbaar niet tegemoet komen met een firmware aanpassing waardoor deze functionaliteit alsnog mogelijk wordt.
Dus door de stugheid van deze fabrikant, kan een open glasvezelnetwerk niet gerealiseerd worden. Immers lopen we tegen ongewilde technische beperkingen op, waardoor het helemaal niet mogelijk is om andere streams te laten draaien op het WBA netwerk.

Dus wat er geschetst wordt, is het helemaal niet mogelijk dat een andere operator op dit netwerk aan de slag gaat met een hoogwaardige stream, door de firmwarebeperking in de KPN routers?

[ Voor 74% gewijzigd door GuiltyNL op 14-04-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. En ik verwacht niet dat ze die zomaar gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat ervaringen over de KPN streams via IPTV en de Technicolor streams via DVB-C:
eymey schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:56:
En dat de SD versie op IPTV idd veel minder details heeft dan die op dvb-c.
KarlMarX schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:20:
Ik heb nu al mijn animo hd kastje ontvangen. Hulde voor Lijbrandt. d:)b

Maar ik schrik me wel helemaal het laplazurus van de beeldkwaliteit, of beter gezegd het gebrek eraan. Ik mag hopen dat dit de KPN streams zijn, want het is echt helemaal k*t. :r
DVB-C is echt veel mooier. En zelfs analoog is beter.
KarlMarX schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:12:
Het voorhoofd van de nieuwslezer is gewoon een vlak van één kleur, zonder nuances. Zoals een plaatje die je omzet in gif met maar 128 kleuren of een jpeg met teveel compressie. Het analoge signaal is weliswaar minder scherp, maar bevat echt meer details en kleuren nuances en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de scherpte.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:33:
[...]
Ironisch genoeg zijn de DVB-C SD beelden qua kwaliteit beter dan dezelfde SD beelden die via de Lijbrandt IPTV streams uit de Amino lopen. (Zo handig een TV waarmee je met een knop tussen DVB-C en Amino kan wisselen :P)
Dit om de criticasters te tonen dat ik niet alleen meet maar zeker ook kijk naar de verschillen op hetzelfde toestel, een moderne full HD Sony Bravia van 101cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Glashart claimt dat er weinig klachten zijn. Als dat al waar is, kan ik me voorstellen dat dat komt, omdat mensen gewoonweg niet beter weten en een bepaalde perceptie hebben dat ze naar digitale TV kijken en dat het dus per definitie goed zal zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:55:
Inderdaad. En ik verwacht niet dat ze die zomaar gaan vervangen.
Dat verwacht ik ook niet, maar ik verwacht dat de burgemeester van Lansingerland not amused zal zijn!

[ Voor 68% gewijzigd door GuiltyNL op 14-04-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat in het verweer van Glashart o.a. het volgende:
  • De Consumentenbond zou de IPTV stream van KPN als best gewaardeerd hebben.
Ik hecht in ieder geval geen waarde aan de tests van de Consumentenbond, deze geitenwollensokkentypes kunnen beter wasmachines gaan testen. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.ziggozakelijk.nl/documents/Consumentenbond_Ziggo_TV_als_beste_getest.jpg
bron: Consumentenbond april 2011

De beste beeldkwaliteit zou van Canaal Digitaal komen. Geeft inderdaad gelijk aan hoeveel waarde je moet hechten aan zo'n test van de Consumentenbond.

Als je Nederland 1 van Technicolor en Nederland 1 van Canaal Digitaal naast elkaar ziet, dan is die van Canaal Digitaal duidelijk doffer.

In de tijd dat Hertzinger hier het TV signaal verzorgde voor Ons Net Eindhoven werd er 's nachts ivm onderhoud regelmatig geschakeld naar satelliet aanvoer bij bepaalde zenders. Die satelliet versies hadden duidelijk een doffer en minder helder beeld. Zelfs een slechtziende zou dat merken.

Wat verder nog opmerkelijk is is dat UPC en Caiway slechter scoren bij het HD-beeld dan Ziggo. Dit terwijl alle 3 de providers dezelfde Technicolor HD-videostreams, origineel, zonder bitrate shaping doorgeven (in tegenstelling tot de SD-streams waar wel bitrate shaping op wordt toegepast).

Bitrate Nederland 1 HD bij UPC: http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1301002454
Bitrate Nederland 1 HD bij Caiway: http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1301002490
Bitrate Nederland 1 HD bij Ziggo: http://www.dtvmonitor.nl/...ice_type=25&ms=1301002485

Ik kan zo'n test van de Consumentenbond toch echt niet serieus nemen...

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien moeten we met dit topic in de hand eens verhaal halen bij de Consumentenbond. Dat hun informatie echt onjuist en eenzijdig is.

Natuurlijk hebben ze het waarschijnlijk getest in combinatie met de erbij te krijgen set topbox en dat kan evt nog de verschillen tussen UPC, Caiway en Ziggo verklaren. Maar dan nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:07:
[...]

Wat een onzin. Ten eerste: De Nederlandse HD zenders worden door Technicolor ook geëncodeerd in H264, maar dan in een stuk hogere bitrate:

Nederland 1 HD Technicolor

Nederland 1 HD KPN
[

Nu vergelijk ik dus appels met appels!

Het argument dat KPN alles in H264 encodeert en andere partijen zoals Techncolor in MPEG2, gaat dus maar half op. Enkel de SD zenders worden in MPEG2 geëncodeerd door Technicolor. Maar dat wil niet zeggen dat KPN met de helft van die bitrate in MPEG4 hetzelfde detailniveau haalt! MPEG4 mag dan efficiënter zijn maar het is een groot misverstand dat een MPEG4 stream met de helft van de bitrate van een MPEG2 stream dezelfde beeld detaillering zou kunnen halen. Dat is gewoon niet zo!

Sterker nog:
Een 8Mbit KPN 1920x1080 HD-stream haalt nog niet eens het detailsniveau van een 8Mbit Technicolor 720x576 SD-stream!

Zie hieronder de fotovergelijking van het TV-beeld:

Nederland 1 HD KPN:

Nederland 1 HD KPN:

Beide inputs staan qua settings precies hetzelfde ingesteld. De beeldscherpte staat op maximaal.

Je kunt duidelijk zien dat het detail minder is bij de 8Mbit HD-stream van KPN. De rimpels en details in de huid worden weggemoffeld door de lage bitrate. Het ziet er dan dof en vegerig uit in vergelijking met de 8Mbit SD-stream van Technicolor.

Wat trouwens wel op zal vallen is dat de plaatjes van het SD beeld geliger zijn ten opzichte van de plaatjes van het HD beeld. Dit komt omdat er bij SD formaat en HD formaat verschillende kleurruimtes worden gebruikt (Rec. 601 voor SD en Rec. 709 voor HD). Zie de voorbeelden hier en hier.

Meer vergelijkingen zijn te vinden in deze zip.

En dan moet ik er nog aan toe voegen dat KPN er een handje van heeft om de ondertitels en het Dolby Digital geluid eruit te rippen (zoals in de VLC screenshots te zien is).

[...]

Komop hoevaak moeten we zeggen dat je foto's van een stream niet kan vergelijken en vooral niet als ze in jpg zijn, wil je 1:1 screenshot moet je dvbviewer installen en daarvan een snapshot nemen en zo uploaden zoals i opgeslagen is(kan behoorlijk groot zijn), pas dan kan je 100% zeker zeggen of er verschil zit, en wat kpn zecht kan wel inpreciepe mpeg4 kan mits goeie encoders zeer efficient zijn, met 4Mbit mpeg4 kan je net zo goed plaatje krijgen als mpeg2 8Mbit stream, alleen je moet goeie encoders gebruiken.

Lol @ consumentenbond, die hebben echt 0 verstand van dtv, als canaal digitaal beste is(sd kanalen met 3Mbit/s) en kabel 8Mbit/s dan kan je al 100% van uitgaan dat kabel gewoon beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@devil-strike: Gaat een beetje moeilijk, met dvbviewer screenshots maken als de KPN streams encrypted zijn 8)7

Verder 4 mbit mpeg4 net zo'n goed plaatje als mpeg2 8 Mbit: Lijkt me nog steeds heeeel sterk. Ja het kan er wel "best strak" uit zien, maar het gaat niet alleen maar om glad gestreken en gepolijst strak. Het gaat ook om het DETAIL. Rimpels in gezichten of textielen en zelfs de evt. gewone camera-ruis in het geval van sommige opnamen moet gewoon zichtbaar kunnen blijven. Hoe dan ook, wat KPN gebruikt is waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
devil-strike schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:51:
[...]

Lol @ consumentenbond, die hebben echt 0 verstand van dtv, als canaal digitaal beste is(sd kanalen met 3Mbit/s) en kabel 8Mbit/s dan kan je al 100% van uitgaan dat kabel gewoon beter is.
Het irritante van clubs als de consumentenbond is dat ze door een grote groep potentiële kopers als de experts/autoriteit op alle gebied worden gezien, en hun woord is de waarheid, ondanks dat het af en toe klinkklare bullshit is.
Of wel, op basis van dit absolute flutonderzoek gaan weer hele bossen mensen overstappen naar de "beste koop" provider, om achteraf de deksel van teleurstelling op hun neus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Laat de consumentenbond lekker krultangen, scheerapparaten en kinderzitjes testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GuiltyNL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:57:
Laat de consumentenbond lekker krultangen, scheerapparaten en kinderzitjes testen.
Mmm, klinkt als een triple play deal, je haar krullen en jezelf scheren zittend in een kinderzitje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb weinig haar meer om te krullen, ik bel de consumentenbond morgen even om te vragen wat ik dan nu het best kan doen. ;)

Zonder gekheid, ik hoop dat medio 2011 inderdaad de streams sterk worden verbeterd, ze hebben bandbreedte zat immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb dit weekend in de praktijk de kwaliteit van IPTV van KPN kunnen zien en ze belazeren inderdaad de boel. De HD zenders hebben ongeveer dezelfde kwaliteit als de SD zenders die via de DVB-C emulator binnenkomen.

De Consumentenbond heeft Stevie Wonder ingehuurd om die test te doen, dat mag duidelijk zijn. Digitale TV van Ziggo is vele malen beter, de Ziggo SD zenders zijn al beter dan de HD zenders van IPTV en ze zijn ook beter dan de SD zenders via de DVB-C emulator van Lijbrandt.

De artefacts door de compressie is duidelijk zichtbaar. Bij de Animo zat een flyer van Lijbrandt en daarop stond 'TV in superieure kwaliteit', volgens mij geloven ze er zelf nog in ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:32:
de Ziggo SD zenders zijn al beter dan de HD zenders van IPTV en ze zijn ook beter dan de SD zenders via de DVB-C emulator van Lijbrandt.
Hmm, jij bent de zoveelste die dit nu zegt.

Zie deze post:

Verwijderd in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Volgens zit er ergens een serieus probleem bij GHM.

Kun je zeggen wat precies de verschillen zijn die jij waarneemt tussen Ziggo DVB-C en GHM DVB-C?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
DVB-C van Ziggo in SD is voor de belangrijkste zenders zo goed als vrij van compressie artefacts en de kleuren zijn goed. GHM DVB-C lijkt meer zichtbare compressie te hebben, de kleuren lijken fletser en soms lijk ik iets te zien dat op interlacing lijkt, vooral bij snellere beelden is dat te zien.

Het detail van mijn Ziggo DVB-C is veel beter dan GHM DVB-C.

GHM DVB-C was mijn hoop om het hele glasvezelpakket toch nog nuttig te laten zijn, maar nu ook daar de kwaliteit teleurstellend van is, blijft er op TV gebied niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Zelf woon ik in dordrecht en ze hebben bij mij nu ook (eindelijk glasvezel). Zit nu alleen nog na te denken of ik tv via lijbrand ga doen of niet. Als ik ik het goed heb gelezen dan zou dordt een goede kwaliteit hebben voor wat betreft TV (WGDO, wat dat ook moge wezen) en dus geen KPN. Als ik kijk bij tweak.nl, dan zie ik in hun tabel dat ze via de KPN leveren.

http://www.tweak.nl/consument/fiber/internet.html

Levering van de niet-R+ abonnementen

Dekkingsgebied TweakFiber KPN actieve operator De groene gebieden op de kaart vertegenwoordigen het dekkingsgebied waar glasvezel abonnementen over het netwerk van KPN leverbaar zijn. De abonnementen die wij in deze regio's bieden onderscheiden zich vooral door interactieve digitale televisie van KPN.

Levergebieden zijn: Almere-Stad, Almere-Haven, Amersfoort, Amsterdam-Osdorp, Bergschenhoek, berkel & Roedenrijs, Bleiswijk, Dordrecht, Elburg, Enschede, Groenlo, Haaksbergen, Hilversum, Hoevelaken, Houten, Lansingerland, Laren, Leeuwarden, Meppel, Nijkerk, Nijkerkerveen, Schijndel, St. Oedenrode, Son & Breugel, Uden, veghel.

Levering van de R+ abonnementen

Dekkingsgebied TweakFiber Reggefiber actieve operator De blauwe gebieden op de kaart vertegenwoordigen het dekkingsgebied waar glasvezel beschikbaar is via het actieve netwerk van Reggefiber. De abonnementen die wij in deze regio's kunnen leveren onderscheiden zich vooral met televisie van Reggefiber. Televisie is in deze regio's bovendien zowel analoog als digitaal leverbaar.

Levergebieden zijn: Almere-Buiten, Amersfoort, Bathmen, Berkelland, Deventer, Diepenveen, Holten, Meppel, Rijssen, Ruurlo, Schalkhaar, Veenendaal, Wijchen, Zeewolde.

Gooi ik nu een x aantal zaken door elkaar of klopt deze tabel niet.

Want mocht deze tabel wel kloppen, dat twijfel ik ten zeerste (na alles te hebben gelezen) om TV via glas af te nemen (KPN streaming) en het maar bij UPC te houden.
Wellicht een andere mogelijkheid is om dan maar de DVB-C te gaan gebruiken (heb nu ook geen HD van UPC) daar ik een tv heb die dat wel aankan (vlgs mij).
Ga ik er dan kwalitatief op vooruit of blijf dat gelijk (aak mij niet zoveel uit als het maar niet minder wordt).

Wat zouden jullie doen met de wetenschap die er nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In ieder geval dus geen Tweak nemen :). Want die kunnen in Dordrecht blijkbaar alleen maar de KPN-versie leveren.

Bij Lijbrandt krijg je er iig sowieso DVB-C bij en die is vooralsnog kwalitatief hoogstaand. Volgens GuiltyNL alleen niet in Dordrecht, maar in Almere is het iig minstens zo goed als Ziggo of UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henrickus schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:35:
Zelf woon ik in dordrecht en ze hebben bij mij nu ook (eindelijk glasvezel). Zit nu alleen nog na te denken of ik tv via lijbrand ga doen of niet. Als ik ik het goed heb gelezen dan zou dordt een goede kwaliteit hebben voor wat betreft TV (WGDO, wat dat ook moge wezen) en dus geen KPN. Als ik kijk bij tweak.nl, dan zie ik in hun tabel dat ze via de KPN leveren.
...
Wat zouden jullie doen met de wetenschap die er nu is?
WGDO is een Reggefiber netwerk waarbij de actieve operator Reggefiber Operations is.
Dit houdt in dat de IPTV diensten van Glashart Media één op één worden doorgegeven, en die zijn van sublieme kwaliteit vergeleken met andere HD providers.

WBA is een Reggefiber netwerk waarbij de actieve operator KPN Beheer is.
Grootste verschil is het aanleveren van IPTV, wat zelfs bij providers als Lijbrandt (die Glashart Media) verkopen, in werkelijkheid worden geleverd vanuit de ITV diensten van KPN.
Dit betekent dat je digitale IP TV van ADSL kwaliteit krijgt, maar betaald voor digitale IP TV op glasvezelkwaliteit. Een en ander komt doordat KPN de netwerken anders inricht en beheert dan Reggefiber, waardoor men de Glashart Media streams niet kan routeren.

KPN heeft echter beloofd medio 2011 de kwaliteit van IPTV op glasvezel netwerken significant te gaan verbeteren, waardoor het verschil met de echte GHM diensten minder wordt of weg is.
Nu maar hopen dat men die belofte na gaat komen, want zoals het er nu uitziet is het gros van de nieuwe Reggefiber netwerken allemaal WBA.

Voor andere diensten zoals internet, analoge TV en DVB-C komen op beide netwerken gewoon de beloofde producten binnen, dus in het geval van analoog/DVB-C gewoon Glashart Media.
Bizar is dus dat op een WBA netwerk de DVB-C Glashart Media SD beelden van betere kwaliteit zijn dan de zgn sublieme SD versies van IPTV... omdat het nu eenmaal smalbandige KPN ADSL crap is die geleverd wordt.
Ook zaken als ondertiteling en Dolby Digital 5.1 bij HD zenders werkt (nog) niet op WBA netwerken omdat bij KPN ITV dit niet wordt meegecodeerd in de streams. Bovendien zijn op IPTV alle TV en audiostreams met Verimatrix versleuteld, daar waar Glashart Media in principe alleen de streams versleutelen gaat waarvan de eigenaar dat eist van ze. Hiermee kan je dus op GHM streams met een HTPC streams digitaal op de computer bekijken, iets wat met KPN spul niet gaat werken.

Dordrecht is bij mijn weten WGDO, dus geen crappy ITV van KPN bij Lijbrandt, Edutel, Solcon en andere providers die GHM als bron gebruiken, behalve Tweak, want die levert het KPN pakket.
eymey schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:33:
Bij Lijbrandt krijg je er iig sowieso DVB-C bij en die is vooralsnog kwalitatief hoogstaand. Volgens GuiltyNL alleen niet in Dordrecht, maar in Almere is het iig minstens zo goed als Ziggo of UPC.
Nog steeds een wazig verhaal, want Berkel en Rodenrijs hangt qua analoog/DVB-C keihard aan de headend van Dordrecht, en hier is het DVB-C beeld van perfecte kwaliteit... zeker beter dan dezelfde SD zenders op IPTV van KPN.
En een pagina of tig terug staat een stream capture waarin je kan zien dat mijn DVB-C stream inderdaad als naam Glashart Media Dordrecht heeft o.i.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
@eymey en @spikecity, bedankt voor jullie snelle reactie.
Is het btw ergens te achterhalen of het hier echt WGDO is en toch niet stiekem WBA
Dat zou toch wel moeten zijn. Denk als ik de vraag stel bij Lijbrandt dat ik hier geen antwoord op ga krijgen. (is niet gebaseerd op ervaring, maar op hetgeen ik hier lees en interpreteer, waar ik dan natuurlijk weer volledig naast kan zitten)
Zijn er mensen uit Dordt die de ervaring hebben, toch nu al een aardig deel dat op glas zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henrickus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 00:31:
@eymey en @spikecity, bedankt voor jullie snelle reactie.
Is het btw ergens te achterhalen of het hier echt WGDO is en toch niet stiekem WBA
Nu zou het voor de eindgebruiker absoluut niet mogen uitmaken of het een WGDO of WBA netwerk betreft, want als klant heb je te maken met wat je provider je verkoopt, en wie dat faciliteert en beheert zou niet mogen uitmaken.
Zie het als drinkwater, overal in Nederland komt dat uit de kraan van een van de waterleveranciers, en wie de leidingen onderhoudt en beheert staat de kwaliteit van het water nagenoeg nooit in de weg.

Helaas is door een aantal mensen geconstateerd dat het voor specifiek IPTV dus wel uitmaakt of het Reggefiber beheerde leidingen zijn of KPN, waarbij KPN het "drinkwater" nog een keer door de mangel haalt om het dunner te maken, en het bovendien vermomd met encryptie als "slootwater", waardoor alleen de juiste STB er weer "drinkwater" van kan maken, en het hiermee geschikt is voor hun dune koperen touwtjes, en bovendien daarbij GHM niet kunnen faciliteren in het door routeren van hun eigen product, waardoor men GHM leveranciers dus dwingt op KPN in te kopen en door te geven onder de naam GHM.... op zijn minst misleidend, echter juridisch nog te verdedigen.

Dordrecht is zeker weten WGDO (de beste bron hier is gebruiker Yogoi, die dat voor alle netwerken gewoon kan zien), dus zit je op het best beheerde netwerk van de twee types. (zie aparte draadje over Dordrecht via het linkje van Alexander01 hierboven).

De realiteit van vandaag is dat alles wat Reggefiber vanaf nu gaat aanleggen en uitbreiden qua netwerk naar alle waarschijnlijkheid allemaal WBA gaan worden, simpelweg om dat operator spelen niet de core business is van Reggefiber, en wel van KPN, die op hun beurt geen core business hebben in het aanleggen van glasvezelnetwerken.

Zakelijk dus gewoon een strategische beslissing van Reggefiber, waar KPN overigens voor 41% aandeelhouder is.

Of de verschillen tussen WBA en WGDO ooit zullen wegvallen betwijfel ik ernstig, en ik vrees dat ze eerder groter worden, iets wat mij vandeweek in een gesprek met iemand van GHM min of meer werd bevestigd, met direct een verwijzing naar het grote logge KPN wat maar lastig van zijn plannen af te brengen is, ook als die niet stroken met andere partners op het netwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 10:48
@ Spickecity, Eymey e.a...

Ik lees in de hele operatordiscussie over WBA of WGDO niet dat er tegenwoordig een derde operator is opgestaan onder de naam Glasoperator.

http://www.telecompaper.c...zelnetwerken-in-nederland

Eerlijk gezegd kan het niet slechter dan de KPN streams, en concurrentie is altijd goed, zeker voor KPN!!

Wel ben ik benieuwd of ze er met Reggefiber uit gaan komen wat betreft de operatordiensten op die glasvezel. Ik heb natuurlijk geen idee van de prijzen...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... altijd leuk als er nieuwe bedrijven actief worden als operator :). Wel vraag ik me tot nadere info af wat de meerwaarde wordt van deze nieuwe operator.

Bv. op gebied van televisie: Gaan ze zelf content aanbieden (die door ISP's verkocht kan worden) of gaan ze het mogelijk maken om als ISP te kiezen tussen de televisiedienst van GlashartMedia of KPN?

In die zin is het volgende ook van belang:
pinda powerrr in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."

en

http://www.glasvezel.nu/n...perspectief-kpn-voor-2015

Als KPN inderdaad in 2014 of 2015 Reggeborgh gaat uit kopen, wat gebeurt er dan met toekomstige glasvezel netten? Blijft Glashart Media nog bestaan? Zo niet, vult KPN haar eigen dienst aan met de GHM zaken zoals DVB-C?

Best veel vragen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik zie alleen maar meerwaarde. KPN WBA is de enige overgebleven operator als je het over nieuwe uitrolgebieden hebt (zegt Reggefiber zelf), dus dan heeft een tweede operator voor ons wel meerwaarde. Of het commercieel haalbaar is hangt natuurlijk van zoveel factoren af.

En volgens hun eigen website lijken ze niet van plan te zijn om als sub-operator te dienen. Lijkt me ook raar trouwens. Weet ook niet zeker of de wervende teksten allemaal kloppen, maar als dit inderdaad de mensen zijn die de WGDO van Glashart hebben opgezet, dan weten ze in ieder geval wel hoe je kwaliteit moet leveren.

Maar de OPTA zal zeker niet akkoord gaan met een meerderheidseigendom van KPN in het RF netwerk waarbij hetzelfde KPN als monopolist de enige operator zou zijn. Maar dan ga ik er voor het gemak wel vanuit dat de penetratie wat hoger ligt in 2015 dan nu. Actuele stand volgens RF in een presentatie gisteren zou 700.000 zijn met een doel van 1 miljoen eind 2011. Dat moet in 2015 wel een paar miljoen zijn om de OPTA tot actie te krijgen. Anders is het te klein om interessant te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... aan de andere kant: Stel dat ze echt alleen maar netwerkoperator worden (dus switches in de area-pops plaatsen, licht op de kabels zetten, klanten met ISP's verbinden), dan is het dus nog de vraag hoe ze het gaan doen met TV en dergelijke. Stiekem hoop ik dat, wanneer RF eventueel uitgekocht wordt, Glashart Media dan door hen ingelijfd zal worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik begrijp hieruit dat ze gewoon een volledige wholesale operator worden, net als KPN WBA en GHM. En als je onderstaande link ziet lijkt het er toch gewoon op dat ze die verbinding gaan gebruiken om aan de providers ook TV diensten aan te bieden. En die kunnen zij ook gewoon inkopen bij Technicolor.

http://www.glasoperator.n...iew=article&id=3&Itemid=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zien.... dan geloven... er zijn zat berichten van inside de club die dit direct op de vuilnishoop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 02:10:
[...]

Eerst zien.... dan geloven... er zijn zat berichten van inside de club die dit direct op de vuilnishoop gooien.
Mag je inmiddels wat vertellen vanuit "inside de club" aangezien de deadline is verstreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, die "inside de club" lijken gelijk te krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cosimo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:25:
[...]

Mag je inmiddels wat vertellen vanuit "inside de club" aangezien de deadline is verstreken?
Zojuist even een mailtje aan mijn bron gestuurd of hij inmiddels weet in welke jaartelling we deze verbeteringen moeten verwachten, want klaarblijkelijk gebruiken zij niet de Romeinse kalender gok ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 19:47
Wij zitten nu ook in een vraaggebied, en voor ik een provider kies wil ik zeker weten dat we goede streams krijgen natuurlijk. Nu zag KickXL er aantrekkelijk uit.

Even het mailverkeer:

Ik
Hallo, Wij zitten op dit moment in een vraaggebied, en ik heb interesse om bij KickXL een abonnement af te sluiten. Echter vroeg ik me af of jullie de televisiebeelden bij Glashart inkopen of bij KPN. Dit, omdat KPN een zeer lager kwaliteit heeft. Met vriendelijke groet.
KickXL
Geachte heer/mevrouw, Wij maken gebruik van het (digitale) televisieplatform van Glashart Media. Het glasvezelnetwerk zelf (althans, de actieve component) is wel eigendom van KPN. KPN is nu druk doende de bitrate/bandbreedte van de TV-streams op vergelijkbaar niveau als die op het Reggefiber-netwerk te krijgen. De verwachting is dat dit over enkele maanden het geval is, dus ruim voor het volledig opleveren van het glasvezelnetwerk in Ulft en omstreken. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, KickXL

Is er überhaupt een provider te vinden die daadwerkelijk streams van Glashart Media doorgeeft? :(

Verwijderd

Topicstarter
RHPJS schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:04:
Wij zitten nu ook in een vraaggebied, en voor ik een provider kies wil ik zeker weten dat we goede streams krijgen natuurlijk. Nu zag KickXL er aantrekkelijk uit.

Even het mailverkeer:

Ik
Hallo, Wij zitten op dit moment in een vraaggebied, en ik heb interesse om bij KickXL een abonnement af te sluiten. Echter vroeg ik me af of jullie de televisiebeelden bij Glashart inkopen of bij KPN. Dit, omdat KPN een zeer lager kwaliteit heeft. Met vriendelijke groet.
KickXL
Geachte heer/mevrouw, Wij maken gebruik van het (digitale) televisieplatform van Glashart Media. Het glasvezelnetwerk zelf (althans, de actieve component) is wel eigendom van KPN. KPN is nu druk doende de bitrate/bandbreedte van de TV-streams op vergelijkbaar niveau als die op het Reggefiber-netwerk te krijgen. De verwachting is dat dit over enkele maanden het geval is, dus ruim voor het volledig opleveren van het glasvezelnetwerk in Ulft en omstreken. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, KickXL

Is er überhaupt een provider te vinden die daadwerkelijk streams van Glashart Media doorgeeft? :(
Ja, alle glashart media providers op WDGO netwerken waar Reggefiber Operations de actieve operator is, maar voor zover ik weet worden allen nieuwe netwerken van Reggefiber standaard door KPN beheerd (WMP+ voorheen beter bekend als WBA+).

Maar het goede nieuws is dat de HD streams op zgn WBA+/WMP+ netwerken qua kwaliteit absoluut verbeterd zijn, alleen ontbreken de DD5.1 geluidssporen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen uit Amsterdam (Zeeburg - 1019 HC) mbt Lijbrandt:

Ik overweeg een glasvezel abonnement te nemen, waarschijnlijk via Lijbrandt vanwege de goede online verhalen. Weet iemand of ik in een WBA of WGDO gebied woon? Ik kan dit nergens vinden...
Ook schijnt tegenwoordig op WBA netwerken (of WBA+ ??) door andere providers dan KPN - zoals Lijbrandt - een hogere kwaliteit HD tv te worden doorgegeven. Is dit nu te vergelijken met WGDO gebieden of nog steeds minder? Anders kan ik wellicht het best gewoon HD via UPC nemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 16:30:
Vragen uit Amsterdam (Zeeburg - 1019 HC) mbt Lijbrandt:

Ik overweeg een glasvezel abonnement te nemen, waarschijnlijk via Lijbrandt vanwege de goede online verhalen. Weet iemand of ik in een WBA of WGDO gebied woon? Ik kan dit nergens vinden...
Ook schijnt tegenwoordig op WBA netwerken (of WBA+ ??) door andere providers dan KPN - zoals Lijbrandt - een hogere kwaliteit HD tv te worden doorgegeven. Is dit nu te vergelijken met WGDO gebieden of nog steeds minder? Anders kan ik wellicht het best gewoon HD via UPC nemen?

Alvast bedankt!
Check dat even bij @Lijbrandt_desk hier... die kunnen je dat zo vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frabber
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:53
Neem vooral geen lijbrandt abbonnement in IJburg/Amsterdam.
Ik heb een recente oplevering met een amino 140 STB en had gekozen voor het glashart media pakket.
Echter de kanalen worden door KPN geleverd en zijn versleuteld. Daaom geen mogelijkheid tot HTPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:36

servies

Veni Vidi Servici

frabber schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:31:
Neem vooral geen lijbrandt abbonnement in IJburg/Amsterdam.
Ik heb een recente oplevering met een amino 140 STB en had gekozen voor het glashart media pakket.
Echter de kanalen worden door KPN geleverd en zijn versleuteld. Daaom geen mogelijkheid tot HTPC!
Om je verder teleur te stellen: als Lijbrandt de KPN streams levert doet iedere ander provider in dat gebied dat ook. Helaas pindakaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En om je nog verder teleur te stellen (en om ook even 'voor' KPN te spreken): De grote CAI monopolist in het gebied (UPC) versleutelt ook alles zonder mogelijkheid eigen recording apparatuur (apparatuur met de mogelijkheid een digitale opname voor jezelf te kopieren) te gebruiken.

Oftewel, bij Lijbrandt ben je nog steeds beter af dan bij UPC want die bieden iig nog een digitaal pakket via dvb-c dat weliswaar SD is maar wel 1:1 vanuit de Mediagateway van Technicolor of sat.....

Overigens zien de HD IPTV streams er nu perfect uit. Nu nog dd5.1.....

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 05-03-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frabber
Ja ik kom van UPC met de hoop enig onversleuteld kanaal tegen te komen op de combinatie Lijbrandt/Glashart Media pakket. Linux + VLC en de video ziet er garbled uit. Ik check de stream info met VLC en die toont publisher KPN met scrambled=yes.
Aargh. Nou gelukkig leveren ze wel nieuwe Amino STB's, dus daar ga ik maar verder mee in zee. En wie weet dat de NMA nog roet in het eten gooit en we weer onversleuteld van Technicolor mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
"weer"?....

In KPN WMP+ gebieden is er nog nooit een onversleutelde stream geweest. Dus wat bedoel je met "weer"? Is gewoon zoals het altijd is geweest sinds Lijbrandt ook op netwerken van KPN diensten kan aanbieden.

Ik zou verder ook niet weten waarom de NMA zich druk zou maken om gescrambelde streams....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frabber
Ik was (kennelijk in de foute) veronderstelling dat de GHM media kanalen op ijburg voorheen rechstreeks werden doorgezet over het Reggefiber net, zonder tussenkomst van KPN, maar dat ze nu met de overname van GHM/LIjbrandt/ReggeFiber etc door KPN de boel aan het overzetten zijn naar KPN verimatrix encryptie.
En als de NMA een stokje voor de overname zou plaatsen het weer terrug zou kunnen worden gedraaid in het gunstigste geval..

Idd NMA gaat zich niet druk maken over encryptie maar wel over overnames...

Ik heb in ieder geval zonet een PVR Amino besteld voor 249 Euro. Inruilen STB was niet meer mogelijk.. (buiten de 14 dagen). Gelukkig had ik nog niet in een HTPC geinvesteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:21
Hang een DVB-C ontvanger in je HTPC en je kunt wel de Lijbrandt DVB-C streams opnemen

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Pagina: 1 2 3 Laatste