Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 88 Laatste
Acties:
  • 535.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:29:
Heeft er iemand problemen bij het opnemen van programma's met de Mood 400? Tot twee maal toe iets opgenomen, maar afspelen ho maar.
Opnemen is inderdaad vrij problematisch. Zeker als je de box tijdens het opnemen ook nog gebruikt voor bv. timeshiften op een andere zender of uitzending gemist.....

Hier spelen de opnames meestal wel af maar haperen en stotteren... soms tot een punt waarop de box vast loopt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:00:
[...]

Opnemen is inderdaad vrij problematisch. Zeker als je de box tijdens het opnemen ook nog gebruikt voor bv. timeshiften op een andere zender of uitzending gemist.....

Hier spelen de opnames meestal wel af maar haperen en stotteren... soms tot een punt waarop de box vast loopt.
Mmm, aangezien ik morgen toch niks beters te doen heb zal ik hier ook eens gaan testen of dat zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Leuk, maar dit is natuurlijk onacceptabel. Ook hier geldt natuurlijk weer dat we hier alleen de probleemverhalen horen, maar zijn er op dit forum ook klanten aanwezig waarbij de m532/mood400 wel goed functioneert? Ik heb een opname apparaat besteld om tijdens de opname ook naar een andere zenders te kunnen kijken, en ook te kunnen zappen. Als dit niet goed functioneert is het apparaat zo goed als waardeloos.

edit (toevoeging): 8)7 Ik wordt zojuist gebeld door Lijbrandt over een mail die ik enige tijd geleden gestuurd heb. Dit betreft het aanpassen van de bestelling: een M532 ipv een 130M. Of ik hiervoor een schriftelijke bevestiging met handtekening wil sturen, zodat het geregeld wordt. Maar Yogoi heeft dit voor mij al geregeld. Moet ik nu alsnog een brief sturen? Ik denk dat ik het maar even af ga wachten.

Pluspunt is natuurlijk wel dat mails (hoewel wat laat) blijkbaar toch gelezen en opgevolgd worden.

[ Voor 38% gewijzigd door gysman11 op 03-02-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
gysman11 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:07:
Leuk, maar dit is natuurlijk onacceptabel. Ook hier geldt natuurlijk weer dat we hier alleen de probleemverhalen horen, maar zijn er op dit forum ook klanten aanwezig waarbij de m532/mood400 wel goed functioneert? Ik heb een opname apparaat besteld om tijdens de opname ook naar een andere zenders te kunnen kijken, en ook te kunnen zappen. Als dit niet goed functioneert is het apparaat zo goed als waardeloos.

edit (toevoeging): 8)7 Ik wordt zojuist gebeld door Lijbrandt over een mail die ik enige tijd geleden gestuurd heb. Dit betreft het aanpassen van de bestelling: een M532 ipv een 130M. Of ik hiervoor een schriftelijke bevestiging met handtekening wil sturen, zodat het geregeld wordt. Maar Yogoi heeft dit voor mij al geregeld. Moet ik nu alsnog een brief sturen? Ik denk dat ik het maar even af ga wachten.
Ook dit is weer te zot voor woorden, je kunt je online aanmelden (dus ook een ander kan jou aanmelden) zonder handtekening o.i.d. en je zit er aan vast, een wijziging in de bestelling, zelfs al heeft men je aan de telefoon, moet ineens schriftelijk met een handtekening??? 8)7 8)7
Gezien de traagheid waarmee men op mail reageert zie ik deze brief ook weken op een bureau of in een la liggen, grote kans dat je de 130 al in huis hebt voor deze wijziging verwerkt wordt.
Overigens zou ik er niet op vertrouwen dat het in orde komt als je afwacht, bij lijbrandt schijnt de wet van Murphy nogal eens gehanteerd te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 03-02-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@Websurfer01:
Ik vermoed dat dit komt omdat een inschrijving via internet gelogt word en zo rechtsgeldig is. Als hij zijn bestelling wilt aanpassen van gratis STB naar een betaalde ( pvr is niet gratis) dan komen er extra kosten bij.
Vandaar dat er naar mijn weten een soort bevestiging nodig is.
Dat is mijn idee althans, ik ben niet zo thuis in de wereld van marketing en abonnementen ;)

Dat gysman11 zijn order is aangepast komt door mij. Er was net een aanpassing gedaan aan het orderproces en de veranderingn daarbinnen. Ik had dus even een live klant nodig die ik wilde aanpassen. gysman11 kwam precies op eht goede moment met zijn verandering en die heb ik daarom dus aangepast.
(wat overigens perfect verliep en er hierdoor een order klaarstaat met de 532 daarin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een glasvezelabbonnement bij Lijbrandt afgesloten. Sinds januari 2011 is het glasvezel aangelegd en het modem afgemonteerd.

Nu zijn er verschillende andere functies bioj het abbonnement gekomen (PVR), terwijl toen ik het abbonnement afsloot dit nog niet mogelijk was. Is er ook een manier op een "nieuw" contract te krijgen bij Lijbrandt, zodat ik gebruik kan maken van de PVRHD box 532 voor 99 euro en 1ste jaar gratis HD.

Ik hoef dan geen gebruik meer te maken van aanbieding die nu gedaan is.

Alvast bedankt,
Bosvelt

P.s Had lijbrandt ook al gemaild, maar al bijna 2 weken geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:55:
@Yogoi,

Ik heb ongeveer een jaar geleden een glasvezelabbonnement bij Lijbrandt afgesloten. Sinds januari 2011 is het glasvezel aangelegd en het modem afgemonteerd.

Nu zijn er verschillende andere functies bioj het abbonnement gekomen (PVR), terwijl toen ik het abbonnement afsloot dit nog niet mogelijk was. Is er ook een manier op een "nieuw" contract te krijgen bij Lijbrandt, zodat ik gebruik kan maken van de PVRHD box 532 voor 99 euro en 1ste jaar gratis HD.

Ik hoef dan geen gebruik meer te maken van aanbieding die nu gedaan is.

Alvast bedankt,
Bosvelt

P.s Had lijbrandt ook al gemaild, maar al bijna 2 weken geen reactie.
Als je nog niet actief bent kan je order nog gewijzigd worden naar met M532 (ipv de 130M die je nu waarschijnlijk hebt)
Snelste officiele manier is even een brief sturen naar Lijbrandt tav Provisioning met daarin je NAW gegevens en de verandering die je wilt (en een mooie handtekening ;))

Die 1e jaar gratis HD kun je momenteel nog aanvragen via mijnlijbrandt zodra je actief bent.
Althans volgens mijn informatie, maar zoals ik wel vaker zeg, ik ben geen servicedesk dus heb niet altijd de correcte informatie. Hoe lang dit nog mogelijk is? geen idee, ik vermoed nog wel wat weken of zelfs maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Afbeeldingslocatie: http://www.aminocom.com/media/image/M540%20&%20M140_0005.jpgIs de mood 400 en de 532 nou echt hetzelfde? De mijne (mood 400) ziet er zo uit? Heeft iemand iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De mood 400 (Tilgin) is niet hetzelfde als de Amino M532.
(de echt mood 400 heeft een lcd schermpje op frontpanel)

De chipset is echter hetzelfde. (zo ver ik weet) Deze word dus gemaakt door Tilgin naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Alle lof voor Yogoi, vandaar dat ik de brief inderdaad niet wilde gaan sturen. Mijn vriendin is inmiddels ook gebeld door de aannemer, maandag komen ze de boel aansluiten. Ik heb hoge verwachtingen! (En wat angst voor het functioneren van de M532.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Yogoi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:57:
De mood 400 (Tilgin) is niet hetzelfde als de Amino M532.
(de echt mood 400 heeft een lcd schermpje op frontpanel)

De chipset is echter hetzelfde. (zo ver ik weet) Deze word dus gemaakt door Tilgin naar mijn weten.
Mijn mood 400 heeft geen lcd schermpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
KarlMarX schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:14:
[...]

Mijn mood 400 heeft geen lcd schermpje...
Dat komt omdat het een M532 is :P

M532 en Mood400 zijn bijna hetzelfde.
De hardware is zo ver ik weet helemala hetzelfde op de omhulsing en LCD schermpje na dan.
De maker is ook dezelfde. Tilgin is namelijk een tijdje terug overgenomen door Amino. (zal wel terug te vinden zijn online ergens)

[ Voor 39% gewijzigd door Yogoi op 03-02-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb een M532. Functioneert volledig probleemloos, opnemen, afspelen... Zappen tijdens het opnemen, geen enkel probleem. Dus ja, er zijn klanten die een 532 hebben, en daar nog tevreden over zijn ook.

Overigens hielp het bij mij een DM te sturen naar het webteam, daarna ging het goed en snel met het voorstel van de zijde van Lijbrandt.

Je zult het niet geloven, maar.... ik ben tevreden. :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
spikecity schreef op woensdag 02 februari 2011
<knip>...Mmm, aangezien ik morgen toch niks beters te doen heb zal ik hier ook eens gaan testen of dat zo is ;) </knip>
Al wat voorlopige testresultaten?

edit: ah ik zie net het positieve bericht van Daemonix! 8)

[ Voor 12% gewijzigd door gysman11 op 03-02-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Bij ons is het lijbrandt mannetje langskomen om het één en ander aan te sluiten in Enschede, volgens hem zou het begin volgende maand moeten werken, maar ik zit op dit moment op glasvezel 50/50 te internetten :) Ik moet zeggen dat dit tegen al mijn verwachtingen was.

Probleem is nog wel de overstapservice: Die is er niet, onze oude contracten lopen nog steeds. Dat word dus even dubbel betalen en dat is niet heel fijn in een studentenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gysman11 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:09:
[...]

Al wat voorlopige testresultaten?

edit: ah ik zie net het positieve bericht van Daemonix! 8)
Werkt probleemloos.... iets opnemen en tegelijkertijd een andere zender timeshiften.... geen rare dingen in de opname gezien, timeshift draait ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
@cyleo: Er geldt toch: "eerste twee maanden gratis"? Oh wacht, ik zie dat dat alleen bij de compleet-abonnementen schijnt te gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door gysman11 op 03-02-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
gysman11 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:31:
@cyleo: Er geldt toch: "eerste twee maanden gratis"? Oh wacht, ik zie dat dat alleen bij de compleet-abonnementen schijnt te gelden.
Klopt, en aangezien wij niets aan telefoon hebben gebruiken wij enkel TV + glasvezel. Met overstapservice bedoel ik dus dat zij de contracten bij onze oude aanbieders (ziggo e.d.) zouden verbreken. Resultaten (50/50) volgens speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1130332296.png

Hier ben ik nog als enige gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Werkt probleemloos.... iets opnemen en tegelijkertijd een andere zender timeshiften.... geen rare dingen in de opname gezien, timeshift draait ook goed.
En bv. tijdens het opnemen door de timeshift heen 'spoelen', maar belangrijker, het mozaiekkaal browsen, EPG browsen, regio-specifieke on demand kanalen, etc. ?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
Yogoi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:16:
[...]
Die 1e jaar gratis HD kun je momenteel nog aanvragen via mijnlijbrandt zodra je actief bent.
Althans volgens mijn informatie, maar zoals ik wel vaker zeg, ik ben geen servicedesk dus heb niet altijd de correcte informatie. Hoe lang dit nog mogelijk is? geen idee, ik vermoed nog wel wat weken of zelfs maanden.
In een mail direct van Lijbrandt (jawel echt waar, ik krijg wel mail van Lijbrandt en ik ben niet eens klant :+ ) staat dat de gratis HD aktie tot 31 maart 2011 loopt:

Wat betreft het gratis HD-pakket: voor alle klanten die zich in de periode van 1 januari 2011 tot en met 31 maart 2011 aanmelden voor een pakket met interactieve televisie, geldt de actie van het gratis HD-pakket voor de duur van 12 maanden.

Doe er je voordeel mee }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
gysman11 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:31:
Niet helemaal volgens de website:

Glasvezel Internet en TV + HDTV
Eerste twee maanden gratis

UW KOSTEN

Bekijk hieronder meteen de maandelijkse en eenmalige kosten van uw bestelling.

De eerste 2 maanden €0.00
Daarna 10 maanden €54.95
Daarna €59.95
Eenmalig €0.00

Ik hoef geen telefoon in verband met eigen SIP server (welke niet bij Lijbrandt gekoppeld kan worden)

Suc6 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:57:
[...]

En bv. tijdens het opnemen door de timeshift heen 'spoelen', maar belangrijker, het mozaiekkaal browsen, EPG browsen, regio-specifieke on demand kanalen, etc. ?
Alles wat jij noemt werkt hier gewoon... ok, zojuist duurde het tientallen seconden voordat de EPG ververst was, en ik heb nog steeds geen radiostations behalve de regionalo's, maar verder krijg ik hem niet op zijn rug.
Terwijl je een zender opneemt de andere met timeshift heen en weer spelen is geen enkel probleem hier.

On demand werkt ook, mozaiek browsen werkt, EPG browsen werkt, uitzending gemist.... het enige is het nogal richtgevoelig zijn van de AB vergeleken met de 130m.

Overigens heet mijn Amino M532 officieel Mood 400-032 volgens de doos waarin hij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De DVB-C klok in Houten is weer volledig van slag. Dat maakt het plannen van opnames niet echt eenvoudig...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Ik ben/was 1 van de pilot (test) user uit Houten, en moet zeggen dat dat ik best wel tevreden ben over Lijbrandt. Ik geef mensen gelijk dat de reactie tijd verbeterd kan worden.

Maar mede tweakers, we kunnen hier wel het hele forum vol gaan lopen spammen met hoe ontevreden we zijn maar laat ik het volgende vertellen:
Als test user kregen wij niks extra
Ik heb gewoon betaald voor mijn Amino 130
Deze heb ik tegen bij betaling omgewisseld voor een PVR
Mijn problemen met mailboxen zijn opgelost (speelde heel in het begin)
Ik had geen 3 maanden eredivisie live gekregen. Na wat overleg toch gecompenseerd.

Tuurlijk is de makkelijkste weg een bedrijf in de grond te stampen, zoals ik ook graag met een bepaalde kabelprovider zou doen, maar helaas bevat mijn vriendenkring ook tevreden klanten.

Ik hoop dat mijn verhaal als tevreden gebruiker ook gelezen word. Er zijn genoeg puntjes om opmerkingen over te maken. Maar ook een hoop punten waar ik tevreden over ben. Tweakers, spreek deze punten ook eens uit !!

@Webteam: Steek meer tijd in communicatie, laat mensen zien wat de mogelijkheden zijn…

[Post zelf aangepast na het lezen van waarschuwingen van de mods, het is niet mijn bedoeling een discussie opnieuw aan te wakkeren, enkel de positieve punten te laten zien]

[ Voor 51% gewijzigd door MikeT80 op 03-02-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:47:
[...]

Alles wat jij noemt werkt hier gewoon... ok, zojuist duurde het tientallen seconden voordat de EPG ververst was, en ik heb nog steeds een radiostations behalve de regionalo's, maar verder krijg ik hem niet op zijn rug.
Terwijl je een zender opneemt de andere met timeshift heen en weer spelen is geen enkel probleem hier.

On demand werkt ook, mozaiek browsen werkt, EPG browsen werkt, uitzending gemist.... het enige is het nogal richtgevoelig zijn van de AB vergeleken met de 130m.

Overigens heet mijn Amino M532 officieel Mood 400-032 volgens de doos waarin hij kwam.
Thanks voor je bevindingen! ;) :). Ik ga het hier dan nog maar eens even aankijken en anders evt. om een omruil vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Arjen8 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:44:
[...]
@eymey bedankt voor je antwoord.
Er is nog een andere vraag waar je vast het antwoord op hebt. Ik heb de gewoonte om s'ochtend toch eerst de teletekst te raadplegen. Nu heb ik gelezen dat hdmi geen teletekst ondersteunt. Kun met de mood400/m532 via de scart aansluiting toch de teletekst lezen en gewone uitzendingen via hdmi? Aangezien Amino 130m geen scart heeft is dat buiten het gemak van kunnen opnemen een extra reden om de mood te nemen.
Zojuist maar even naar mijn M532 gelopen om je het antwoord te geven.
M532 zit met een hdmi 1.4 kabel op een Panasonic full HD tv.
Met het gele knopje op de ab van de M532 heb je teletekst. En met exit ga je er weer uit.
Athans dit is bij ons in Houten zo...
Dus waarom scart gebruiken?

Hmmm zie dat dit al was gepost. Ach ja beter een dubbel antwoord dan geen antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeT80 op 03-02-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeT80 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:45:
Met het gele knopje op de ab van de M532 heb je teletekst. En met exit ga je er weer uit.
Athans dit is bij ons in Houten zo...
Als het goed is heb je op alle HD zenders geen gele knop... is een nog openstaand probleem bij GHM... op alle normale zenders is geel inderdaad teletext, zowel op HDMI als op SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:14:
[...]

Als het goed is heb je op alle HD zenders geen gele knop... is een nog openstaand probleem bij GHM... op alle normale zenders is geel inderdaad teletext, zowel op HDMI als op SCART.
In dordrecht doet de gele knop op HD gewoon netjes TT, misschien een WBA issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:30:
[...]

In dordrecht doet de gele knop op HD gewoon netjes TT, misschien een WBA issue.
Kan, of het is inmiddels opgelost en ik heb het gemist....[testing....]... nope, hier nog steeds geen gele knop onder de HD zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
@eymey en MikeGSM bedankt voor jullie antwoord over de teletekst

Ik heb het zenderoverzicht voor DVB C/analoog gedownload van Lijbrandt maar het is nogal verouderd. Zo staat "het gesprek" er nog op. Ik heb wel van ze gehoord dat hiervoor Arte in de plaats is gekomen. Toch is het handig om het gehele overzicht hebben van wat Lijbrandt nu doorgeeft. Kan iemand het actuele overzicht hier posten voor Almere?

Alvast bedankt hiervoor.

En kijken jullie bepaalde zenders zoals Nederland 1 vanwege de kwaliteit via DVB C en niet via de Amino? Zo ja waar zit het verschil em dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In praktijk kijk ik eigenlijk altijd via IPTV. Meer vanuit convenience dan om de kwaliteit. Want via DVB-C is de kwaliteit wel stukken beter.

Maar omdat bij DVB-C de epg en dus ook programma informatie mist en omdat ik bij IPTV ook de mogelijkheid heb om de live TV zomaar even te pauzeren, kijk ik eigenlijk altijd via IPTV.

Waar het verschil 'm in zit:
* DVB-C: 8-10 mbit mpeg2, veel meer detail
* IPTV: 3,7 mbit (ongeveer) h.264 bij SD en 8 mbit (ongeveer) bij HD.

Omdat ik ook het HD pakket heb is de kwaliteit nog wel te doen (kijk effectief op 8 mbit h.264 waar de meeste uitzendingen nog bij de omroep opgeschaald worden).

Maar zelfs tov. de HD versie vind ik de SD op DVB-C nog steeds mooier.

Dit gaat natuurlijk wel over de situatie op WBA netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Is de volgorde van de zenders te veranderen? Kan ik bijvoorbeeld de HD zenders op 1,2,3, 4 etc zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Glashart Media (ook op WBA netwerken) staan de HD zenders standaard op 1, 2, 3, 4, etc. (de beste kwaliteit komt dus op de 'logische' plek). Buiten dat kan je niet echt iets aan de volgorde doen dacht ik (nog niet uitgeprobeerd, kan verder prima leven met de standaard volgorde).

Bij KPN (KPN zelf en Tweak KPN) moet je voor de HD versie wel naar een hoog nummer toe zonder dat dit aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi: Bedankt! zal het doen.

Ik zit nu nog bij UPC en daar bevalt het bellen mij prima. Ik heb een vriendin die graag met haar moeder praat (ook UPC abbonnement) via de telefoon. Nu dacht ik bij lijbrandt: Lekker! onbeperkt vaste nummers draaien. Kom ik er net achter dat je naar UPC-nummer (084) niet gratis belt. Dit is wel weer een afknapper, omdat me vriendin vaak belt.

Gaat dit ook nog veranderen in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Dordrecht de M532 (wat volgens de doos ook een Mood 400 is) nog eens wat verder uitgetest.
Mislukken van opnamen gebeurt tot nu bij Discovery HD. Andere zenders gaan vooralsnog goed.

Gisteren nieuw fenomeen bij opnemen: Ik krijg, zonder dat ik dat naar mijn weten ergens ingesteld heb, opeens ondertitels in de opnamen. Betreft NL1 en BBC.
NL gaat nog wel, maar BBC was nogal storend met traag opbouwende zwarte vlakken met witte tekst.

Ik krijg dat dus met geen mogelijkheid uitgeschakeld.
Weet iemand hoe je uberhaupt ondertitels in kan schakelen bij bijvoorbeeld BBC?

Verder schijnt deze tweede M532 in tegenstelling tot de eerste die ik ontving, het nu verder goed te doen.
Geen vastlopers, geen spontane herstart en geen haperend beeld.
Alle radiozenders via de Amino en analoog. Analoge tv beter dan UPC.
Allen de box mist wat functionaliteit ten opzichte van de UPC box. Maar dat gaat hopelijk nog wel aangepast worden.
Overigens een EPG waarin je direct naar de volgende dag of een paar dagen verder kan bladeren (dus niet 94 keer op de toets drukken) is ook wel handig.

Reacties zijn zeer welkom

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stoffel: Mooi dat je zo tevreden bent. Ik onderschrijf verder je wensen m.b.t. de set top box:

* EPG kan en moet echt een stuk vlugger te navigeren zijn!
* Een goede start zou al zijn om de channel up en channel down toetsen te laten gebruiken als "page up" en " page down" in de lijsten. Zowel in EPG als ook de interactieve applicaties. Volgens de info in de Logitech Harmony database moeten dergelijke toetsen ook bestaan van origine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:56:
[...]

Ik hoop eigenlijk ook dat er (weer?) EPG komt op DVB-C, mits die ook goed up to date blijft. Dat is handiger voor mijn pc-oplossing en ook voor kijken op de TV is het inderdaad veel handiger wanneer je programma info ziet.

Nu kijken we alsnog vaker naar de (matige) IPTV kwaliteit vanwege de EPG.
denan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:42:
In deventer heeft glashart als test EPG informatie op het DVB-C signaal gezet. Dit is een test dus de EPG info is nog niet voor alle zenders.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:24:

Verder schijnt deze tweede M532 in tegenstelling tot de eerste die ik ontving, het nu verder goed te doen.
Geen vastlopers, geen spontane herstart en geen haperend beeld.
Alle radiozenders via de Amino en analoog. Analoge tv beter dan UPC.
Allen de box mist wat functionaliteit ten opzichte van de UPC box. Maar dat gaat hopelijk nog wel aangepast worden.
Stukje uitgelicht, bedankt voor de bijdrage !!

Dus
Internet: gewoon helemaal top, nergens problemen
TV: de streams... zucht, terug te vinden op eerdere postings
Waar het verschil 'm in zit: thanks to eymey

Conclusie: voor mij duidelijk je wordt nu genept, iptv... tja je hebt het nodig voor de extra diensten
maar................. |:(

Telefonie: hier en daar wat zacht
Service: toch wel redelijk te noemen, zie ook de eerdere postings, klant gebonden compensatie
Communicatie daar is maar een antwoord op :( }:O :( :O }:O :( (hiermee bedoel de beantwoording van de emails, via de site)

Als ik het fout zie, vertel/ verbeter me maar

[ Voor 1% gewijzigd door baasandre op 04-02-2011 22:34 . Reden: com aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:29:
[...]

Conclusie: voor mij duidelijk je wordt nu genept, iptv... tja je hebt het nodig voor de extra diensten
maar................. |:(
Op het WBA netwerk ja. Zie ook:

Lijbrandt levert KPN IPTV streams?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3,7 mbit is de oude bitrate van mpeg2. De bitrate van mpeg4 is 3 Mbit zodat meer koper klanten itv kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
eymey schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:23:
@Stoffel: Mooi dat je zo tevreden bent. Ik onderschrijf verder je wensen m.b.t. de set top box:

* EPG kan en moet echt een stuk vlugger te navigeren zijn!
* Een goede start zou al zijn om de channel up en channel down toetsen te laten gebruiken als "page up" en " page down" in de lijsten. Zowel in EPG als ook de interactieve applicaties. Volgens de info in de Logitech Harmony database moeten dergelijke toetsen ook bestaan van origine
Klopt, zo zijn ze voor de Amino 130 ook geprogrammeerd op de harmony One, maar werken niet.
Je zit nu een eeuwigheid te scrollen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
baasandre schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:29:
[...]
Telefonie: hier en daar wat zacht
Oh, dus jij hebt dat ook? Zelf heb ik dat al in oktober bij Lijbrandt gemeld en pas na nog 3x melden kwam er een monteur die 2 telefoontjes pleegde en concludeerde dat het wel prima was. Ik hoor van verschillende mensen dat ze er last van hebben, maar Lijbrandt lijkt niet te weten/erkennen dat ik niet de enige ben. Heb jij het al eens aangekaart bij Lijbrandt? Want als iedereen het maar zo laat dan weet Lijbrandt natuurlijk niet dat meer mensen dat probleem hebben...

(het lijkt ook zo willekeurig dat ik nog steeds niet weet wanneer het wel of niet zacht is. de ene keer wel, de andere keer niet, zowel binnen lijbrandt als daarbuiten. vandaar dat die monteur met 2 belletjes concludeerde dat er niets aan de hand was, alsof ik dus voor niets klaagde)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Nee ik heb dat probleem niet, probeerde gewoon voor mijzelf een overzicht te maken van de kwaliteit van de aangeboden diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongoing story. Ik behandel alles dat ik doe gewoon online. Dat is mijn stijl. Het 'WebTeam Lijbrandt' wilde ik nog wel een weekje geven, maar ik lijk wel gek. Ik ga hogerop, richting directie Lijbrandt.

Modbreak:Het is nu wel genoeg. Het kan dan wel jouw "stijl" zijn alles online te behandelen, gelukkig hebben we ook nog zoiets als gedragsregels op GoT.

Beschouw dit maar als een verzoek om je gedrag aan te passen, zo niet, dan ga ik graag op deze discussie in via DM.

Aan iedereen verder: nu weer ontopic aub.

[ Voor 77% gewijzigd door IEF op 05-02-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absurd. Zou je jezelf bekend willen maken, moderator?

De titel van dit topic op het forum heet: Lijbrandt: vragen en klachten. En nu mag dat hier niet meer besproken worden?

Je hebt duidelijk moeite met lezen. Het is niet nodig om alle e-mailcommunicatie publiek uitgebreid te gaan behandelen. Jij kan dat wel zo zien, omdat je graag je frustratie kwijt wil, dat is -niet- de bedoeling.

Voor alle duidelijkheid, er is geen sprake van anonimiteit bij moderaties. Als je had gelezen, had je prima kunnen zien dat de moderatie is uitgevoerd door mij IEF. Het staat je dan ook vrij om de moderaties met mij per DM te bespreken, met andere moderators, of 'hogerop', zoals jij dat noemt. Publiek (lees: in dit topic) gaan we dat niet uitvechten.

[ Voor 204% gewijzigd door IEF op 06-02-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag even melden dat de communicatie over "Onbeperkt bellen naar vast in Nederland" van Lijbrandt heel erg slecht is.

Op de Telefonie-pagina staat vermeld dat er naar een aantal telefoonnummers niet gratis kan worden gebeld: Onbeperkt bellen Nederland (€5,- pm).Gratis bellen vaste nr’s Nederland (excl. het bellen naar 084, 087, 088, 090x en 06760 (internet)nummers).

Op de support pagina wordt vermeld:
Lijbrandt Telefoon kent deze beperkingen niet, als u bij ons onbeperkt bellen Nederland afneemt kunt u altijd en onbeperkt gratis bellen naar alle vaste nummers binnen Nederland.

Als ik het dus goed begrijp, kan ik niet gratis naar mijn ouders bellen die een vast nummer hebben van UPC. Dat betekend: Niet onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland.

Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooooooops :o

Zit ik net TV te kijken (via de 532 op WBA netwerk Almere), begint alles ineens te hapen en te bliepen en te bloppen. Resultaat: Geen enkele KPN stream (live tv zender) doet het dus meer. De box herstarten biedt geen soelaas.

Het aparte is: Het mozaiekkanaal doet het nog 100%! (komen de streampjes daar soms wel van GHM? :P ). Ook programma gemist en de andere interactieve diensten doen het verder prima.

Maar live TV is dus in storing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:37:
Ooooooops :o

Zit ik net TV te kijken (via de 532 op WBA netwerk Almere), begint alles ineens te hapen en te bliepen en te bloppen. Resultaat: Geen enkele KPN stream (live tv zender) doet het dus meer. De box herstarten biedt geen soelaas.

Het aparte is: Het mozaiekkanaal doet het nog 100%! (komen de streampjes daar soms wel van GHM? :P ). Ook programma gemist en de andere interactieve diensten doen het verder prima.

Maar live TV is dus in storing....
Yep, vanaf precies 23.00.
Exact hetzelfde verhaal hier: geen live tv, maar wel mozaiek en uitzending gemist...

Waarschijnlijk dus in heel Almere?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gebeuren wel vaker dit soort dingen om 23:00:
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:17:
Geen idee of het aan een stream provider ligt, maar wat is er in vredesnaam elke woensdagavond klokslag 23:00:00 aan de hand op het IPTV VLAN?
Op dat tijdstip exact is er een complete breakdown van alle zenders gedurende 15-60 seconden al weken achter elkaar in B&R. En vanavond viel het me op omdat nu net Sinterklaas letterlijk in bonken uiteen viel tijdens die dip :P

Het lijkt wel alsof iemand via zijn task manager in XP op dat tijdstip besluit even via een heel dik touwtje een paar terrabyte over de VLAN te trappen waardoor er niks overblijft voor de streams... maar kloppen doet het uiteraard niet ;)

Vraag ligt ook al bij het webteam uiteraard! Go with the positive flow zullen we maar roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat is toch echt heel wat anders. Dit was een 'glitch' van slechts enkele seconden. En de laatste tijd hoor ik Spikecity daar ook niet meer over.

Maar dit is een total breakdown van ALLE streams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
Zwaar K*T dus dat ik geen iptv meer heb, zelfde verhaal hier in Almere-Haven....geen streams wel mozaiek. En waar kunnen we dit melden behalve hier op zondag???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sammie72 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 08:28:
Zwaar K*T dus dat ik geen iptv meer heb, zelfde verhaal hier in Almere-Haven....geen streams wel mozaiek. En waar kunnen we dit melden behalve hier op zondag???
Openingstijden telefonische servicedesk:
werkdagen van 8.00 - 22.00 uur *
zaterdag van 10.00 - 16.00 uur *
* zon- en feestdagen gesloten.

Dat is inderdaad goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:29:
Als ik het dus goed begrijp, kan ik niet gratis naar mijn ouders bellen die een vast nummer hebben van UPC. Dat betekend: Niet onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland.
Zoals je in een eerdere post vertelde hebben je ouders geen vast nummer, maar een 084-nummer. Dat zijn speciale nummers die niet-geografisch gebonden zijn. Voor zover ik weet rekent geen enkele telecom provider dergelijke nummers bij "vaste nummers", maar vallen ze daar altijd buiten. 084 nummers zijn vaak ook (veel) duurder om te bellen.

Ik meende trouwens dat je bij UPC ook een 'normaal' nummer krijgt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
Ik zit nu echt te twijfelen of Lijbrandt lang in dit huishouden blijft bestaan. Ik ben nog van de Digitenne generatie en daar had ik nooit storing, zelfde geldt voor KPN (bellen) en XS4all (internet)....ik hoop dat ik geen verkeerde keus heb gemaakt door alles onder een en hetzelfde bedrijf te brengen. Ik heb geen ervaring met andere providers die deze diensten aanbieden maar mijn eerste ervaring met "triple play" is eigenlijk een iets negatieve>en dan druk ik me best wel voorzichtig uit met de korte historie die ik nu met Lijbrandt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Lijbrandt televisie op dit moment. Heb er zo de balen van dat ik in zee ben gegaan met deze glasvezel amateurs.
Nog geen dag voorbij gegaan dat alles voor de volle 100 % werkte. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een ander geluid:

Ik heb nu bijna 2 maanden. Heb mij in het begin ontzettend kwaad gemaakt (iemand bij L. vond het nodig mijn abonnement aan te passen) omdat ik plotseling geen TV meer had. Duurde 1e keer een volle week en 2e keer 2 dagen.

Los van die (aanloop?)perikelen ben ik dik tevreden mijn Internet is up en down dik boven de 25. DVB-C beeld minimaal zo goed als ik bij UPC-Digitaal had (en nu overal als DVB-C te ontvangen. Telefonie zit soms een kleine echo in maar aan wie dat ligt is moeilijk vast te stellen.

Enige wat ontbreekt is posten op de gratis newsserver, vervelend maar geen drama.

Ontbreken van EPG vind ik beperkt hinderlijk. De gids zelf interesseert mij niet maar ik mis nu tijdens het zappen gegevens over zendernaam, huidige programma en komend programma.

Kortom een tevreden klant. Net als een van mijn kinderen die nu ook Lijbrandt heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:29:
Hier zelfde verhaal(digitale radio die het nooit gedaan heeft), maar de tv die het nu niet doet is voor mij echt een doorn in het oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:14:
[...]

Dan is het dus niet goed :)
Heb net gecontrolleerd: (bij ons in Houten)
Nederland 1 HD: Geel=teletekst
RTL4 HD: Geel=teletekst

Misschien kan iemand mij vertellen waar ik de PM/of DM functie kan vinden ?

[ Voor 10% gewijzigd door MikeT80 op 06-02-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al dat het aan onze settopbox lag, maar er is dus een "algemene" storing? Sinds gisteravond geen tv-zender meer te ontvangen, mozaik doet het wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:29:
Geen Lijbrandt televisie op dit moment. Heb er zo de balen van dat ik in zee ben gegaan met deze glasvezel amateurs.
Deze storing is voor mij anders de eerste grote hoor..... Alles werkt hier verder naar volle tevredenheid. Kom eens met voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sammie72 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:27:
Ik zit nu echt te twijfelen of Lijbrandt lang in dit huishouden blijft bestaan. Ik ben nog van de Digitenne generatie en daar had ik nooit storing, zelfde geldt voor KPN (bellen) en XS4all (internet)....ik hoop dat ik geen verkeerde keus heb gemaakt door alles onder een en hetzelfde bedrijf te brengen. Ik heb geen ervaring met andere providers die deze diensten aanbieden maar mijn eerste ervaring met "triple play" is eigenlijk een iets negatieve>en dan druk ik me best wel voorzichtig uit met de korte historie die ik nu met Lijbrandt heb.
Overal komen storingen voor. Kijk maar eens op fora naar ervaringen met KPN ITV, KPNGlasvezel, Tele2, etc.

Dit is pas het eerste grote wat het niet doet sinds ik glasvezel gebruik... plus dat dit ook nogeens iets is wat Lijbrandt NIET zelf verzorgt en dus ook maar beperkt in de hand heeft. Hebben wij als consument natuurlijk niets aan want we doen zaken met Lijbrandt, maar dit moet Glashart Media in samenwerking met KPN oplossen!

Want het is dus precies de KPN component van de Glashart Media dienst op WBA netwerk dat het niet doet....

Ben nu dus overigens wel blij met de DVB-C tuner in de TV. Kan effectief dus gewoon nog steeds lekker naar de zenders kijken die ik over het algemeen bekijk :9

@TonVH: Kan het in deze alleen maar met je eens zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 06-02-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Storingen, oke kan gebeuren.
Maar dan is het toch niet erg handig dat je na zaterdagmiddag 1600 uur je storing nergens kan melden, en dat bijvb iptv het weekend eruit ligt zonder dat daar wat aan gedaan kan worden.

Heerlijk als je je verheugd hebt op eredivisie live....

Maar is de storing alleen in Almere?

@t TonVH: hartstikke mooi dat er ook tevreden klanten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb over de storing (tegen beter weten in) een mail gestuurd aan de servicedesk. Ben heel benieuwd of men een beetje daadkrachtig om weet te gaan met een storing, inmiddels duurt deze al weer ruim 12 uur....

Gezien inmiddels de reputatie van en mijn eigen ervaringen met Lijbrandt, ga ik maar uit van het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Hier in Leeuwarden ook geen tv. Storing kan gebeuren natuurlijk maar het duurt wel erg lang voordat het gefikst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd reist mij het gevoel dat Lijbrandt wél 24/7 levert, maar dus geen 24/7 support kan geven. Ook niet bij een prio 1 storing! Daar zijn we dus mooi klaar mee en is ronduit verwerpelijk. Dat betekent dus dat er pas morgenochtend actie wordt ondernomen op een storing welke zaterdagavond optreedt.

Genexis geeft overigens een langzaam knipperend power lampje en een sneller knipperend T1 lampje. Hoort dat zo? Of heeft dat met die storing te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Hmm kunnen jullie eventueel me wat meer detaisl geven omtrent deze IPTV storing?
(ok ik doe eigenlijk helemaal geen storing meer en ik zit thuis maar ik kan eventueel wel wat helpen hoop ik :D)

Hebben jullie helemaal geen IPTV meer of is het haperend?
Welke STB gebruik je? (110/130/130M/M532)
Welke plaats gaat het om?

Het vreemde is namelijk dat het zowel WGDO als WBA lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Almere
* WBA
* M532

En het werkt helemaal niet meer. Het begon rond 23:00 zaterdagavond met haperen, blokjes en bliepjes. Maar nu blijft het beeld gewoon 'zwart'. De rest (epg, mozaiek, on demand, etc.) doet het wel gewoon.

Het is idd vrij belachelijk dat dit nergens wordt opgemerkt en opgelost in het weekend. Of er had op z'n minst een melding van moeten staan op de site van Lijbrandt.

Als het zowel bij WGDO als WBA is, is het natuurlijk helemaaal vreemd. Ik ging eigenlijk een beetje uit van een probleem met de routernig van KPN streams ofzo :).

[ Voor 42% gewijzigd door eymey op 06-02-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Yogoi
Zou mooi zijn als je wat zou kunnen doen. Hier even een antwoord op je vragen:

- Helemaal geen IPTV meer (alhoewel er wel beeld doorkomt via mozaiek)
- STB: M532 én 130M
- Almere (WBA)

Eigenlijk volledig gelijk aan de omschrijving van eymey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ok, i'm at it.
ik weet niet hoeveel ik vanaf thuis kan betekenen op een zondag maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op zondag 06 februari 2011 @ 16:25:

Als het zowel bij WGDO als WBA is, is het natuurlijk helemaaal vreemd. Ik ging eigenlijk een beetje uit van een probleem met de routernig van KPN streams ofzo :).
ik ook om eerlijk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt haast alsof de streams niet gedecodeerd (kunnen) worden omdat er wel dat krakende geluid van een srambled stream te horen is. Vreemd is dan dat het moziekkanaal wél ongecodeerde streams laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het mozaiek kanaal zijn aparte streams met een enorm lage bitrate en resolutie, die ook ergens anders vandaan komen dan de reguliere TV streams. Anders zouden de stb's ook nooit zoveel kanalen naast elkaar kunnen decoderen en weergeven natuurlijk ;)

Maar voor zover ik het zie is het een WBA Almere only probleem. Zie namelijk in diverse andere glasvezeltopics geen klachten en ook niet in het KPN ITV topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
ik222 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:16:

Maar voor zover ik het zie is het een WBA Almere only probleem. Zie namelijk in diverse andere glasvezeltopics geen klachten en ook niet in het KPN ITV topic.
In dit topic staan ook meldingen uit Leeuwarden en Berkel en Rodenrijs.
Er si een los topci voor iemand uit Houten, alhoewel dat de enigegebruik die er last van heeft uit een WGDO gebied lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 06 februari 2011 @ 11:40:
[...]Kom eens met voorbeelden?
Ruim 7 weken geen digitale radio....om maar iets "kleins" te noemen :(
En dat is maar 1 van de vele punten die ik ja zou kunnen vertellen, ware het niet dat ik daar geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
ik:
geen iptv
532m
almere-haven

vriend van mij woont in een andere wijk:
geen iptv
130m
almere-haven

@Yogoi: ik vind het tof dat je even gaat kijken wat er aan de hand is en of je er wat aan kan doen maar het is van de zotte dat jij de enige bent die we kunnen bereiken bij een bedrijf dat zich groter voor lijkt te doen dat dan ze werkelijk zijn. Ik vind dit namelijk een probleem die je alleen bij kleine bedrijven tegen zou kunnen komen ivm mankracht en inkomsten. Lijbrandt zal genoeg geld overhouden voor een permanente storingsdienst in mijn ogen zodat ze in ieder geval "iets" kunnen ondernemen en/of bereikbaar kunnen zijn voor de mensen die hun diensten afnemen.
Storing>begrijpelijk....geen storingsdienst> WTF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:51:
[...]

Ruim 7 weken geen digitale radio....om maar iets "kleins" te noemen :(
En dat is maar 1 van de vele punten die ik ja zou kunnen vertellen, ware het niet dat ik daar geen zin in hebt.
Digitale radio kan ik me op zich nog voorstellen, alhoewel er via je glasvezel nog via 2 (!) andere bronnen radio binnen komt: FM en DVB-C.

En ik kan zelf ook best wel punten noemen, maar een groot deel daarvan is relatief 'minor' te noemen en onderhevig aan 'smaak'. De (voor mij althans) belangrijkste dingen (internet, dvb-c, fm) doen het prima! Grootste zorgenkindje is dan idd wel de IPTV dienst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Zelf kan ik hier weinig aan doen (behalve wat regelen/communiceren) dus ik ga weer verder met het kijken van Dexter :D
maar ze zijn er mee bezig nu.

ik laat het weten als er info is.

[ Voor 30% gewijzigd door Yogoi op 06-02-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
In ieder geval bedankt voor enige actieve diensten op de vrije zondag * Yogoi*

edit* ga nu de hond uitlaten....Top Gear op BBC begint nu ....jammer dat het alleen via IPtv te zien is...ben een uurtje de deur uit

[ Voor 118% gewijzigd door sammie72 op 06-02-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Nijkerk) ook geen tv sinds zaterdagavond, had gelukkig nog wel digitenne liggen. Maar als je hd gewend bent...

Edit: Het werkt weer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
Almere-Haven > Update 21:40uur er is weer beeld!

[ Voor 18% gewijzigd door sammie72 op 06-02-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
gelukkig dat het vandaag nog gelukt is :)

Nu kan iedereen nog de superbowl kijken vanavond! (ESPN America blijft de beste zender die we aanbieden, en nee dit heeft absoluut niks met mijn persoonlijke voorkeur voor MLB/NFL te maken ;))(of je kijkt op BBC, daar krijg je meer uitleg als je de sport niet kent)

Ik ben blij dat de mensen die ik gestoord heb zo op de zondag het probleem toch hebben kunnen fixen.
Volgende keer probeer ik er wat sneller bij te zijn. (ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk wel een PM had verwacht van 1 van jullie ergens zaterdagnacht ;))

[ Voor 86% gewijzigd door Yogoi op 06-02-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
@ Yogoi : thanks voor je inzet, en al die andere mannen die je hebt ingezet bij deze. Bij deze draag ik je voor als medewerker van de maand ;)

@Webteam: stel aan u leidinggevende eens voor dat er een storingsdienst paraat en bereikbaar moet zijn voor dit soort dingen zodat er sneller actie kan komen ipv een forum dat niet aan u gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
sammie72 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:20:
@ Yogoi : thanks voor je inzet, en al die andere mannen die je hebt ingezet bij deze. Bij deze draag ik je voor als medewerker van de maand ;)
Haha, laat dat maar zitten, ik doe mijn werk omdat ik het leuk vind :)
(ja ik ben maybe een beetje gestoord i know)
@Webteam: stel aan u leidinggevende eens voor dat er een storingsdienst paraat en bereikbaar moet zijn voor dit soort dingen zodat er sneller actie kan komen ipv een forum dat niet aan u gerelateerd is.
Als ik eht goed begrepen heb komt dat op heel kort termijn. Hang me er niet aan op omdat dat niet helemaal mijn ding is, its just what i heard.

oh en ik wil ook glasvezel.....
Ben nu season 2 van dexter aan het kijken en S3/4 aan het downloaden.
S3 in 720P, valt nog mee is maar 30GB
S4 in 1080P, ongeveer 170 GB :P
mijn ADSL zal straks wel overhit zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Yogoi: Thanks voor je inzet man :D.

BDW, ik heb nieteens een moment aan je gedacht gisteravond (sorry :X). Het wordt zeer gewaardeerd dat je dit soort dingen steeds oppakt maar het hoort jouw probleem niet te zijn en al helemaal niet jouw taak.

Lijbrandt moet zich wat dat betreft schamen..... Hoewel ik natuurlijk ook inzie dat dit een consumenten dienst is en blijft... en je dus geen 99.999% SLA hebt, vind ik niet dat een storing zo lang zou moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@Eymey,

Ik weet dat wat ik nu typ misschien een beetje vreemd klinkt aangezien ik tenslotte voor Lijbrandt werk.
Ik weet nog niet de details van de storing maar zover ik heb begrepen werkte bijna alles zoals hoorde maar 1 dingetje ging niet goed. Laat dit nu net 1 van de zaken zijn die niet gemonitord is (of kan worden, dat weet ik niet zeker)
Gaat dat fout op een woensdag dan weet je het snel genoeg en is de fix ook 'snel'.
Gaat dit fout op zondag avond dan duurt het wat langer. Helemaal in combinatie met de storingasdient die er nog niet is (maar op kort termijn komt, zie mijn post hierboven)

Nog steeds ben ik het met je eens dat dit veels te lang duurde maar misschien dat nu iets duidelijker is waarom dit veel langer duurde dan nodig had geweest.

Lijbrandt is nog 'nieuw' en er zijn zeker punten die nog sterk verbeterd kunnen worden, dat zal ik zeker niet ontkennen, wel weet ik dat er hard gewerkt word om die punten te verminderen of verwijderen.
(eigenlijk maar goed ook, dan heb ik lekker veel werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd wat nou eigenlijk de oorzaak was dat de streams ermee ophielden?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Onder het mom van "ook positief nieuws melden": Vorige week gebeld door aannemer dat ze vandaag om 8:45 langskwamen. 8:40 was ie er, 8:45 was ie weer weg. Alles netjes opgehangen en "Er branden lampjes" aldus mijn vriendin, dus vooralsnog goed nieuws, en keurig volgens afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@gijsman11:
Als ik zo even in je CPE kijk ziet alles er goed uit maar is er nog niks aangesloten.
Aansluiten die hap en testen maar denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
Volgens mij ga ik een beetje de hoop verliezen dat ik ooit nog van mijn glasvezelaansluiting gebruik kan gaan maken... Met dank aan KPN natuurlijk. Ik wacht nog 1 dag en dan ga ik KPN maar weer eens bellen.... Ik heb eigenlijk geen idee wat er gaat gebeuren met mijn order als KPN het signaal er niet af kan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier gaan we verder maar niet op in, je hebt een duidelijk bericht gehad over hoe en wat.

[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 07-02-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
@yogoi: klopt inderdaad. Ik ben op mijn werk, en dus vanaf hier helaas niet in staat de boel aan te sluiten. Ben rond een uur of 5 thuis, dan ga ik lekker knutselen. Enig idee wanneer de 532 geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
gysman11 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:25:
@yogoi: klopt inderdaad. Ik ben op mijn werk, en dus vanaf hier helaas niet in staat de boel aan te sluiten. Ben rond een uur of 5 thuis, dan ga ik lekker knutselen. Enig idee wanneer de 532 geleverd wordt?
2011-02-07 08:47 Order ontvangen
2011-02-07 13:31 Order geaccepteerd

Volgende stap is versturen. Als je beetje geluk hebt dan word deze vandaag nog verstuurd en anders waarschijnlijk morgen. (Gaat gewoon via de pakket post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 06 februari 2011 @ 00:31:
Tsja, dat is toch echt heel wat anders. Dit was een 'glitch' van slechts enkele seconden. En de laatste tijd hoor ik Spikecity daar ook niet meer over.

Maar dit is een total breakdown van ALLE streams!
Klopt.... dit was een heuse server crash werd mij net ingefluisterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Klopt.... dit was een heuse server crash werd mij net ingefluisterd...
een heuse server crash?
wij horen andere dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:57:
[...]

een heuse server crash?
wij horen andere dingen ;)
Ik praat met andere mensen klaarblijkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder het mom "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd" het volgende.

Ik werd vandaag teruggebeld over mijn (reminder) mail inzake de Newsserver. Kreeg het al eerder gehoorde te horen ("er is geen upload mogelijk, zie contract"). Normaal gesproken krijg ik dan altijd de neiging om op wel zeer directe wijze mijn mening te geven. Niet in dit geval want ik herkende de man aan de andere kant als iemand die mij al eens eerder goed geholpen had en bovendien een van de weinig helpdeskmedewerkers die de afspraak "terugbellen" inderdaad na kwam.

Bovendien kwam hij zelf om mijn mail als klacht te noteren. leek mij goed idee dus "doe maar". Helaas dat kon hij niet want "klachten moeten met een handtekening ondertekend zijn" dus of ik de mail maar wilde afdrukken, ondertekenen en opsturen. Hem toch maar even gevraagd of Lijbrandt nog in het stenen tijdperk leefde. Waarop de opmerking van zijn kant "als u een manier kent om een handtekening te mailen dan is dat ook goed".

Vervolgens dezelfde mail nogmaals gefwd'ed na er eerst een al lange tijd geleden gescande handtekening eronder geplakt te hebben.

Moraal van dit verhaal: Lijbrandt, ga nu eens zorgen voor fatsoenlijke procedures en zorg voor heldere standpunten. Lijkt mij voor de helpdesk ook stuk prettiger want die krijgen als eerste de bak ellende over zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

Ik zit nu al twee weken zonder telefoon omdat er een probleem is bij de telecom provider van Lijbrandt.
Zit dagelijks aan de lijn, maar tot nu toe geen voortgang. Informatievoorziening is van het niveau peuterspeelszaal. Terugbelverzoeken worden niet nagekomen. Verzoeken om met management te praten worden niet in behandeling genomen.

Kan nu alleen mobiel bellen, en deze kosten gaan dus direct doorberekend worden naar Lijbrandt.

Schandalige service.

[ Voor 0% gewijzigd door mayhem op 07-02-2011 17:58 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mayhem schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:57:
Ik zit nu al twee weken zonder telefoon omdat er een probleem is bij de telecom provider van Lijbrandt.
Zit dagelijks aan de lijn, maar tot nu toe geen voortgang.
Tja, ik ken het telefoniegeval, maar in mijn geval was het Yogoi nog die hier wat uurtjes telefoonmarathon aan heeft verstookt om het aan de gang te krijgen, maar hij zit nu op een andere plek geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch blijk dat ik (althans voor zover het glasvezel betreft :P ) in Dordrecht woon en van een WDGO netwerk gebruik maak.
Sinds een week volledig op glas en tevreden.

De storing van afgelopen op IPTV is gelukkig geheel aan mij voorbij gegaan .Totaal geen problemen gehad.
IP radio? Perfect op alle zenders.
Analoge TV is beter dan van UPC. Analoge radio ook ok. Lekker VRT2 weer terug een BBC. Kids missen Decibel.
DVB-C werkt ook goed.
De M532 (mijn tweede :S ) werkt inmiddels ook goed.
Ik ben er achter gekomen dat om een of andere reden timeropnamen op Discovery HD mislukken. Andere zenders (ook HD) gaan wel goed. De teller begint even te lopen bij ruim een minuut, alleen zwart beeld en geen geluid. Daarna niets meer.
Maar deze M532 loopt dan niet vast. De vorige dus wel :S .

Internet 25 Mb is lekker snel en stabiel.
Telefoon, voor zover ervaring mee, ook goed. Nummerweergave werkt.

Toch nog een vraagje. Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee.
Ik wil de betaalde newsserver van Lijbrandt gaan gebruiken.
Nu heb ik ook Eredivisie live. Per 1-2-2011 kost EL voor nieuwe abonnementen € 14 p/mnd.
Ik heb nog afgesloten voor € 12.
Als ik nu bij mijnlijbrandt.nl de betaalde newsserver aanvink, staat er gelijk EL voor € 14.
Iemand bekend of je gewoon € 12 blijft betalen of...
Gezien de ervaringen met facturen (zelfs bij tester Spike) vrees ik dat dit niet goed gaat.

Ervaring ? Advies ?

Verder wil ik (bijna) iedereen op dit forum complimenteren met het delen van nuttige info. d:)b d:)b
Daar heb je als gebruiker wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:00:
Toch nog een vraagje. Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee.
Ik wil de betaalde newsserver van Lijbrandt gaan gebruiken.
Nu heb ik ook Eredivisie live. Per 1-2-2011 kost EL voor nieuwe abonnementen € 14 p/mnd.
Ik heb nog afgesloten voor € 12.
Als ik nu bij mijnlijbrandt.nl de betaalde newsserver aanvink, staat er gelijk EL voor € 14.
Iemand bekend of je gewoon € 12 blijft betalen of...
Gezien de ervaringen met facturen (zelfs bij tester Spike) vrees ik dat dit niet goed gaat.
Bij mijn weten blijven diensten die al voor de verhoging aan stonden gewoon op het oude tarief staan... Als je de dienst uitzet, en na verwerking weer aan, dan ga je wel het nieuwe tarief betalen.
Pagina: 1 ... 5 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.