Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 88 Laatste
Acties:
  • 535.998 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

lordsnow

I know nothing

Hoe kan men zien of men in een wda- of wdgo-netwerk gebied woont? Ik ben woonachtig in Enschede. Wat als beide beschikbaar is - kan men dan kiezen via welk netwerk men aangesloten wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:09:
Het lijkt haast alsof de streams niet gedecodeerd (kunnen) worden omdat er wel dat krakende geluid van een srambled stream te horen is. Vreemd is dan dat het moziekkanaal wél ongecodeerde streams laat zien.
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Klopt.... dit was een heuse server crash werd mij net ingefluisterd...
Yogoi schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:57:
[...]

een heuse server crash?
wij horen andere dingen ;)
Als ik het bovenste bericht lees krijg ik eerder het idee dat er een certificaatje van Verimatrix verlopen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Provider Lijbrandt: Het gaat goed of het gaat niet goed?

In 2011 zullen vanaf begin april vele duizenden nieuwe glasvezelgebruikers in een samenspel van Providers, Operators en de netwerkbeheerder geactiveerd dienen te worden. Het gaat hier om een complex proces, dat ook nog eens moet samengaan met nieuwe wervings- en vraagbundelingsacties over heel Nederland verdeeld.
Zal Lijbrandt dit voor elkaar kunnen krijgen of is de kans groot dat het mis gaat. Lees meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 01:10:
Hoe kan men zien of men in een wda- of wdgo-netwerk gebied woont? Ik ben woonachtig in Enschede. Wat als beide beschikbaar is - kan men dan kiezen via welk netwerk men aangesloten wordt?
Een wdgo-netwerk is niet overal in Enschede beschikbaar. Als Tweak R+ leverbaar is op jouw adres dan leveren andere providers zoals Lijbrandt ook via wdgo. Als KPN dan ook nog leverbaar is op jouw adres dan woon je in een gebied van Enschede waar beide netwerken leverbaar zijn. Volgens mij is het alleen mogelijk bij Tweak te kiezen op welk netwerk bijv glas 50 (wba) of glas 50 R+ (wdgo)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
De provider bepaald in principe of deze WBA of WGDO gebruikt om te leveren.
In de niewe gebieden kan theoretisch vaak beide (zo lang de AP door zowel voor WBA als WGDO ingericht is)

Wel leverne eigenlijk alle providers maar 1 netwerk. (volgens mij is Lijbrandt de enige die beide gebruikt)
XMS, Tweak r+ en concepts leverne bijvoorbeeld alleen WGDO.
KPNglas en Plinq bijvoorbeeld alleen WBA.

Dus jouw stad en provider keuze bepalen of je WGDO of WBA gaat gebruiken.
(Lijbrandt gebruikt overigens WGDO in Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En weer positief nieuws. De boel aangesloten, en voorzichtig testje gedaan. 51 down, 48 up. Uitstekend dus. Telefonie werkt. Wilde eerst nummerportering doen, maar dat mislukte ("er is iets misgegegaan, neem contact op met helpdesk"). Echter mijn vriendin zag het nieuwe nummer en vond dat een mooier/makkelijker nummer dan dat we hadden, dus we hebben besloten het lijbrandt nummer te houden.

TV aangesloten. Eerst geen beeld, maar dat lag aan een omgebogen COAX pinnetje. Teruggebogen en analoog beeld. DVB-C op tv beneden (Sony KDL40D3000) nog niet werkend. Verassend genoeg: toen ik dit later op de avond op de slaapkamer probeerde (Sony KDL32V5500) werkte het daar perfect, mooi scherp beeld. Vanavond nog eens beneden proberen, zou volgens mij ook moeten werken.

Resumerend:
- ik hoop dat nummerportering nu niet alsnog doorgezet wordt? (omdat ik een (weliswaar mislukte) poging heb gedaan)
- hoe zit het met vermelding in gidsen, ik had een "geheim" nummer, en dat scheelt een boel telefoontjes 's avonds. Wil dat graag zo houden.
- dvb-c op de Sony beneden werkt nog niet
- ìn afwachting van m532.

So far zeer tevreden!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Almere werkt het zo:

Er zijn een paar wijken in Almere Buiten waar ook zowel WGDO als KPN actief zijn. Tweak levert in die wijken zowel R+ als KPN (je kan kiezen) en het zijn ook de enige wijken waar je voor XMS, Concepts ICT en Solcon kan kiezen.

Het webteam van Lijbrandt heeft al een keer aangegeven in heel Almere uitsluitend WBA te leveren, dus ook in de wijken waar ze evt. op WGDO zouden kunnen. Ik weet dus niet hoe ze dat in andere plaatsen doen waar de netwerken in de ene wijk wel naast elkaar bestaan en in andere wijken niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
gysman11 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:04:
Wilde eerst nummerportering doen, maar dat mislukte ("er is iets misgegegaan, neem contact op met helpdesk"). Echter mijn vriendin zag het nieuwe nummer en vond dat een mooier/makkelijker nummer dan dat we hadden, dus we hebben besloten het lijbrandt nummer te houden.

Resumerend:
- ik hoop dat nummerportering nu niet alsnog doorgezet wordt? (omdat ik een (weliswaar mislukte) poging heb gedaan)
- hoe zit het met vermelding in gidsen, ik had een "geheim" nummer, en dat scheelt een boel telefoontjes 's avonds. Wil dat graag zo houden.
- dvb-c op de Sony beneden werkt nog niet
- ìn afwachting van m532.

So far zeer tevreden!! 8)
De porting mislukte omdat je abonnement not niet 'ready' is. Deze start namelijk pas als de M532 gestuurd is (of er X dagen op gewacht is) Je hoeft dus ook niet bang te zijn dat deze alsnog gedaan word.

Er is automatisch geen gildsvermelding voor Lijbrandt nummers. Als je dit wilt meot je eht zelf aangeven bij de servicedesk.

Als DVB-C boven werkt dan moet deze beneden ook gewoon werken. Je hebt niet toevallig er nog een Ziggo smartcard in zitten of iets dergelijks, want dat zorgt ervoor dat het niet werkt.

en voor je M532:
08.02.2011:
Chauffeur is onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:04:
In Almere werkt het zo:

Er zijn een paar wijken in Almere Buiten waar ook zowel WGDO als KPN actief zijn. Tweak levert in die wijken zowel R+ als KPN (je kan kiezen) en het zijn ook de enige wijken waar je voor XMS, Concepts ICT en Solcon kan kiezen.

Het webteam van Lijbrandt heeft al een keer aangegeven in heel Almere uitsluitend WBA te leveren, dus ook in de wijken waar ze evt. op WGDO zouden kunnen. Ik weet dus niet hoe ze dat in andere plaatsen doen waar de netwerken in de ene wijk wel naast elkaar bestaan en in andere wijken niet.
Dit komt omdat Lijbrandt 1 netwerk gebruikt per stad.
Het zou extreem verwarrend zijn om dit afhankelijk te laten zijn van het huis/straat of klant. Dat zou alleen maar problemen opleveren.
In Almere zijn zo ver ik weet niet alle AP's op dit moment uitgerust voor WGDO. Getuige ook dat Tweak R+ en XMS maar in een klein deel van Almere aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:28:
[...]
In Almere zijn zo ver ik weet niet alle AP's op dit moment uitgerust voor WGDO. Getuige ook dat Tweak R+ en XMS maar in een klein deel van Almere aansluit.
Ik ben heel benieuwd of dat gaat gebeuren (uitrusten voor WGDO) of dat de "KPN" streams wat opgekrikt gaan worden. (en wanneer)
Ook hier hebben we al een poos niets over gehoord, ooit ( november/december??) schreef het webteam "binnenkort" met goed nieuws te gaan komen, voor zover ik weet is dat nooit meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt idd. WGDO is alleen maar in een paar wijken in Almere Buiten.

Ik vrees ( @Websurfer01 ), dat de 'oplossing' van het kwaliteitsprobleem niet zal gaan zitten in "meer wgdo".

Ik gok eerder dat KPN toch over stag gaat en voor glasvezel klanten anders zal gaan hercoderen. Het "beste van 2 werelden" zou zijn als KPN gewoon de originele Technicolor streams van WGDO zou gaan leveren (uiteraard met hun Verimatrix er overheen maar dat moeten we maar accepteren). Maar ik ben toch bang dat het eerste zal gaan gebeuren, dus nog steeds re-encoding maar dan met wat hogere bitrate.

In ieder geval: Het zou idd fijn zijn als daar eens een update over komt.....

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 08-02-2011 11:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Vandaag bij thuiskomst geen internet en geen tv. Na contact met de servicedesk blijkt dat ze de gegevens uit mijn modem gewist hebben. Foutje. Hoe lang het duurt weten ze niet maar ik hoop niet te lang. Gelukkig is mijn adsl nog actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, weer eens geen TV hier in Berkel en Rodenrijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:27:
En ja hoor, weer eens geen TV hier in Berkel en Rodenrijs :(
helemaal niks? of zoals zondag?
Met zo weinig informatie als dit kan ik helaas echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
@Yogio:

Kun je het verschil tussen wda en wdgo uitleggen.
Wat hebben we bij ons in Houten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
in houten heb je WGDO.

Ik weet niet of ik de beste persoon ben om de exacte technische verschillen uit te leggen.
De effecten voor de gebruiker kan ik je wel uitleggen maar de hardware/netwerk technische verschillen durf ik je niet met 100% zekerheid uit te leggen. (dat deel van het netwerk heb ik helaas minder ervaring mee dan ik zelf wil :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 19:03
Sinds begin februari ben ik ook over op Lijbrandt, echter moet ik mijn netwerk van LAN en coax nog goed aanpassen en omleggen. Voordat ik nieuwe coax en WCD's ga bestellen, heb ik nog een vraag.
Naar de huiskamer wil ik drie kabels leggen:
- FM naar de versterker
- analoog naar een Pioneer DVD/HDD recorder
- DVB-C naar de TV

Het mooiste zou natuurlijk zijn: één kabel vanaf het glasvezelmodem naar een WCD met daarop de drie benodigde aansluitingen: FM/analoge tv/DVB-C
Deze ben ik echter nog nergens tegengekomen, wel een WCD met FM/analoge tv/DVB-S
Wat kan ik nu het beste doen?
- een WCD met twee punten (FM en TV) waarbij de TV wordt gesplitst naar analoog en DVB-C
- een drie-punts WCD met FM/TV/DVB-S waarbij ik de DVB-S gebruik voor DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:36:
[...]

helemaal niks? of zoals zondag?
Met zo weinig informatie als dit kan ik helaas echt niks.
Sorry, idd hetzelfde als afgelopen zondag. Ware het niet dat het ditmaal zeer kortstondig was, inmiddels weer beeld dus....bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esvedebe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:11:
Sinds begin februari ben ik ook over op Lijbrandt, echter moet ik mijn netwerk van LAN en coax nog goed aanpassen en omleggen. Voordat ik nieuwe coax en WCD's ga bestellen, heb ik nog een vraag.
Naar de huiskamer wil ik drie kabels leggen:
- FM naar de versterker
- analoog naar een Pioneer DVD/HDD recorder
- DVB-C naar de TV

Het mooiste zou natuurlijk zijn: één kabel vanaf het glasvezelmodem naar een WCD met daarop de drie benodigde aansluitingen: FM/analoge tv/DVB-C
Deze ben ik echter nog nergens tegengekomen, wel een WCD met FM/analoge tv/DVB-S
Wat kan ik nu het beste doen?
- een WCD met twee punten (FM en TV) waarbij de TV wordt gesplitst naar analoog en DVB-C
- een drie-punts WCD met FM/TV/DVB-S waarbij ik de DVB-S gebruik voor DVB-C
Gewoon vanaf het Glasvezelmodem 1 coax kabel naar de kamer en daar via een splitter/multitap splitsen in 3 aansluitingen. Alle 3 de signalen komen uit een en hetzelfde punt in de kast en het signaal is sterk genoeg om te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:05:
[...]
Gewoon vanaf het Glasvezelmodem 1 coax kabel naar de kamer en daar via een splitter/multitap splitsen in 3 aansluitingen. Alle 3 de signalen komen uit een en hetzelfde punt in de kast en het signaal is sterk genoeg om te splitsen.
Ok duidelijk, dus gewoon werken zonder wandcontactdozen (hoewel dit er wel netter uitziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
esvedebe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:10:
[...]

Ok duidelijk, dus gewoon werken zonder wandcontactdozen (hoewel dit er wel netter uitziet).
Hier heb ik gewoon de aansluiting die ik al voor UPC gebruikte aan het glasvezelmodem gekoppeld.
Dat is 1 coax vanuit de meterkast naar de plek van de tv, daar een gewone ouderwetse wandcontactdoos met een tv en een radio aansluiting. Die van de tv gaat naar de analoge harddiskrecorder en vandaar uit door naar de tv. Precies zoals vroeger, analoog en DVB-C signaal gaan prima via dezelfde kabel, ik zie niet waarom je dat moet splitsen.
Of het splitsen van 1 kabel in drie en deze 3 kabels dan weer rechtstreeks aan de apparaten koppelen nog technische nadelen heeft weet ik niet, een wandcontactdoos heeft volgens mij een soort filter om radio en tv signaal te scheiden, of een splitter dit ook doet?? Misschien dat een iets meer technisch iemand hier een antwoord op heeft?

[ Voor 20% gewijzigd door Websurfer01 op 08-02-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esvedebe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:10:
[...]

Als je liever wcd's hebt dan kan dat uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier heb ik gewoon een 4-weg splitter in de meterkast met van daaruit coax naar 3 kamers en in die 3 kamers een hirschmann einddoos (met een radio en tv gat). De 4e uitgang loopt naar een Sundtek dvb-c stick die in een NAS in diezelfde meterkast zit :)

Als je nog een (ouderwetse) voor analoog bedoelde harddiskrecorder of zelfs videorecorder gebruikt, dan zou ik ook gewoon voor de 'doorlus optie' van 'vroeger' gaan :). Einddozen is iig niets mis mee en het staat idd gewoon netjes. Desnoods hang je aan de TV aansluiting in de einddoos nog een splitter.

Hier geeft een kenwood tuner van mid jaren '90, met RDS én bijna alle 'ouderwetse' die-hard FM tuning en DX'ing opties nog een signaalsterkte van bijna 60 dB achter een wandcontactdoos/einddoos (en die 4-weg splitter) :9

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 08-02-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
Bedankt voor alle adviezen, ik ga maar eens tellen en meten hoeveel ik nu echt nodig heb aan coax, splitters en WCD's, zodat ik binnenkort de boel kan aansluiten. Nog wel een vraagje over de doorlusmethode: wordt hierbij ook het DVB-C signaal langs de analoge DVD/HDD recorder naar de TV gestuurd of wordt deze hier afgeblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi:
Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:28:
(mbt WGA / WGDO)

Dit komt omdat Lijbrandt 1 netwerk gebruikt per stad.
[...]
Weet je ook welk netwerk Lijbrandt gebruikt in Dordrecht?
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esvedebe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:00:
Bedankt voor alle adviezen, ik ga maar eens tellen en meten hoeveel ik nu echt nodig heb aan coax, splitters en WCD's, zodat ik binnenkort de boel kan aansluiten. Nog wel een vraagje over de doorlusmethode: wordt hierbij ook het DVB-C signaal langs de analoge DVD/HDD recorder naar de TV gestuurd of wordt deze hier afgeblokt?
Ik denk dat ik met (aan zekerheid grenzende) waarschijnlijkheid kan zeggen dat dit geen probleem zal opleveren :). Of je analoge DVD/HDD recorder moet iets heel raars doen, maar in principe worden DVB-C mux'es gewoon gemoduleerd in de frequentieruimte waar anders analoge zenders zouden zitten.

Anyway... it won't hurt if you try, does it? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 09-02-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Gisteren met de avondronde van de post de M532 binnengekregen. Het hele gekabel achter mijn tv/ versterker maar weer eens netjes gemaakt en aangesloten. Geen beeld.

Wat blijkt:
- blauw lampje gaat fractie van seconde aan, en dan weer uit.
- Er brandt op de Genexis bij poortje 2 geen lampje (alleen wat strooilicht te zien van lampje 1).

Om 21:59 nog gebeld met Lijbrandt. Medewerker van helpdesk was al aan het afsluiten maar heeft de boel weer opgestart om mij te kunnen helpen. Hulde! Helaas kon hij op dat moment weinig voor me doen, en zou 2de lijn naar het signaal gaan laten kijken. We zullen zien vanmiddag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
esvedebe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:00:
Nog wel een vraagje over de doorlusmethode: wordt hierbij ook het DVB-C signaal langs de analoge DVD/HDD recorder naar de TV gestuurd of wordt deze hier afgeblokt?
Werkt hier gewoon door twee harddiskrecorders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:06:
Weet je ook welk netwerk Lijbrandt gebruikt in Dordrecht?
Thanx!
Dordt is WGDO.
[quote]

en voor gysman:
Helaas kon hij op dat moment weinig voor me doen, en zou 2de lijn naar het signaal gaan laten kijken. We zullen zien vanmiddag...
Ik ben dan weliswaar geen 2e lijner, maar ik denk ik check toch even wat voor je ;)
Op zich ziet het signaal er goed uit. Ik zie ook dat er op dit moment iets is aangesloten en dat deze een IP afneemt.
Was het gisteren niet gewoon zo dat je M532 gewoon nog aan het laden (en/of formateren) was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Heb voor de zekerheid gisteren nog even een scartkabel aangesloten, maar heb geen enkel beeld. Ook geen blauw lampje aan de voorkant van de m532/mood. Moet dit niet branden als het apparaat aan staat? (brandt heel eventjes na aanschakelen stroom (1/10 seconde max), daarna weer uit. Wat netwerkverbinding op de m532 betreft: één geel/groenig lampje linksonder.

edit: onduidelijke formulering

[ Voor 12% gewijzigd door gysman11 op 09-02-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
En wederom staat er onder op de factuur:
Een specificatie van de gesprekskosten kunt u vinden op mijn.lijbrandt.nl onder "Belgegevens".

En nog steeds werkt dit niet, er staat een paar euro gesprekskosten op de factuur, zal wel iets zijn wat buiten de onbeperkt bellen bundel valt, zal heus wel kloppen maar het ergert behoorlijk dat je hier nog niets kunt zien en geen enkele instelling kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Inmiddels is het meer dan 24 uur geleden dat ik geen Internet en TV meer heb dankzij een fout van een Lijbrandt medewerker. De servicedesk is niet bereikbaar en er neemt ook niemand contact met mij op om uit te leggen waarom het zo lang moet duren. Maar weer een e-mail gestuurd. Ik raadt op dit moment in ieder geval niemand aan om met Lijbrandt in zee te gaan want dit geeft geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Ook hier een factuur binnen. Ondanks abo onbeperkt bellen nu een rekening van 40 euro????
Geldt onbeperkt bellen soms alleen voor Lijbrandt abonnees onderling? Mijn rekening is nu het dubbele van hij zou moeten zijn.Rekeningen inzien is er niet bij. Bellen met de servicedesk heeft nog steeds geen effect. Storneren lijkt de enige uitweg....
Voor de duidelijkheid: mobiel bellen doen we hier met...ja, met de mobiel, niet met Lijbrandt.

Mijn bloeddruk is flink omhoog gegaan. Dit wordt een gebed zonder einde!

[ Voor 9% gewijzigd door rondebru op 09-02-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:46
Wij willen in april gaan overstappen op Lijbrandt, omdat dan pas ons Tele2 abonnement verloopt.

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt op dit moment van aanvraag tot levering, zodat we niet plotseling een week zonder internet zitten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Laatst online: 27-05 13:58
Dorest0rm schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:55:
Wij willen in april gaan overstappen op Lijbrandt, omdat dan pas ons Tele2 abonnement verloopt.

Weet iemand toevallig hoe lang het duurt op dit moment van aanvraag tot levering, zodat we niet plotseling een week zonder internet zitten? :p
Ik zou er nog eens goed over nadenken en dit topic bijvoorbeeld eens goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
2de factuur net ontvangen:

factuur ellende deel ....

mijn abonnement: 50/50, onbeperkt bellen, HD tv (waarvan eerste jaar gratis)

Kosten factuur: 50/50 klopt, onbeperkt bellen: 12,88 euro belkosten ?!?, HD tv : 8,23 euro ?!?
hoezo onbeperkt bellen(er zijn geen 06 of andere diensten gebeld), hoezo HD tv betalen terwijl het het eerste jaar gratis is?
Ik ben niet de enige lees ik hier en een vriend van mij (die niet op dit forum zit) kreeg ook al een verkeerde factuur van 150 euro teveel!

edit: Ik heb gebeld met Lijbrandt en HD tv word opgelost, foutief berekend. Ook de telefoongegevens van mijn belkosten opgevraagd en die werden mij keurig per email vezonden ook al was het stervens druk. Toen bleek ook dat ook al had ik onbeperkt bellen in mijn pakketje deze dus ook foutief was gefactureerd. Ik zag dat ik WEL naar 06 en betaalde diensten had gebeld ondanks dat ik eerder in dit bericht vermeld had van niet MAAR dat de "gewone" telefoontjes die bij het onbeperkt bellen dus OOK factureerd werden. Hierover heb ik net gebeld en ik hoop dat daarmee de kous af is. Een beller= sneller in dit geval en aan de telefoon ben ik uitstekend geholpen.

[ Voor 39% gewijzigd door sammie72 op 09-02-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Yogoi schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:42:
in houten heb je WGDO.

Ik weet niet of ik de beste persoon ben om de exacte technische verschillen uit te leggen.
De effecten voor de gebruiker kan ik je wel uitleggen maar de hardware/netwerk technische verschillen durf ik je niet met 100% zekerheid uit te leggen. (dat deel van het netwerk heb ik helaas minder ervaring mee dan ik zelf wil :P)
Oke wie kan het ongeveer uitleggen ?
sammie72 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:57:
2de factuur net ontvangen:

factuur ellende deel ....

mijn abonnement: 50/50, onbeperkt bellen, HD tv (waarvan eerste jaar gratis)
.....
Ook hier klopt mijn factuur niet.
Digitale Televisie HD pakket €5,00/mnd

Op de Lijbrandt site:

Digitale Televisie HD pakket(normaal €5.00)Eerste jaar gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
rondebru schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:57:
[...]

Ik zou er nog eens goed over nadenken en dit topic bijvoorbeeld eens goed doornemen.
Ik lees voornamelijk alleen maar klachten, omdat mensen die het goed hebben waarschijnlijk niet posten :p
Een goede vriend van me heeft bijvoorbeeld nergens last van met Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Ik heb ook geen problemen.. zelfs mijn factuur klopte (weer).

Ik heb (gelukkig) geen tv, aangezien ik sat heb (en dus bbc1/2/3/4 en zelfs SKY UK).

Had 0.84 euro belkosten, moest een 0900 nummer bellen, dus helaas, maar daar ga ik niet failliet aan :)
(06 nummers bellen we alleen vanaf onze mobiels)

Onbeperkt bellen was ook correct (5 euro extra)... dus alles perfect.

nog geen storingen gehad, alleen de initiele aansluiting ging niet helemaal goed, maar dat is verder goed opgepakt en moest ik weekje langer wachten.

Ik ben zeer tevreden over de stabieliteit, kwaliteit en diensten van Lijbrandt. Alleen wat minder over de communicatie (understatement) vanuit Lijbrandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is idd heeel makkelijk om voor je beöordeling alleen maar op een topic als dit af te gaan. Meestal kom je hier alleen de klachten tegen (natuurlijk 95% terecht maar 5% ook over the top zeurderig).

Hier ben ik een dik tevreden Lijbrandt gebruiker (zeker gezien het feit dat bijna alle andere glasvezel alternatieven of UPC net zo onaantrekkelijk of nog erger zijn).

Hier klopt de factuur ook bíjna! Het gratis abonnement is mooi als korting verrekend, evenals de set top box kosten en de coulanceregeling. Alleen het 1e jaar gratis HD is niet verrekend. Hier nog maar eens achteraan gaan, ookal gaat het om 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Heb hier ook niet te klagen. Alles werkt gewoon.

Alleen moeten ze eens goed naar hun web interface kijken voor het bijbestellen van iptv kastjes. Kan maar 1 per keer. Ben nou al sinds begin December bezig en mijn 3de kastje (kids....) is nu net onderweg...

Maar technisch gaat het allemaal na wat opstart strubbelingen gewoon goed.

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
rondebru schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:57:
[...]

Mijn ervaringen met Lijbrandt zijn anders geweldig. Internet, tv en telefonie werken sinds dag één. Net zoals Eymey al opmerkt, hoor je hier vrijwel alleen maar de klachten, maar vrijwel niet de positieve geluiden.

Als ik anders een minpuntje moet opmerken, dan is het de factuur die gisteren binnen gekomen is, hie is bij mij ook HDTV gefactureerd voor € 5, terwijl dit het eerste jaar gratis is.... ik ga zo wel even bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar wat een prutswerk van Lijbrandt!!

Inderdaad WEER een verkeerde factuur: het HD pakket dat het eerste jaar gratis is doodleuk doorbelast. Er is tot nu toe nog geen maand voorbijgegeaan zonder dat ik een verkeerde factuur heb ontvangen.

Men zegt wel eens: zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Deze steen is inmiddels minstens 10 maal gestoten! Kom maar op met een volgend coulancevoorstel, want dit kost mij erg veel kostbare tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 09:10 ]

• Websurfer01
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:02:
Sorry hoor, maar wat een prutswerk van Lijbrandt!!
Inderdaad WEER een verkeerde factuur: het HD pakket dat het eerste jaar gratis is doodleuk doorbelast. Er is tot nu toe nog geen maand voorbijgegeaan zonder dat ik een verkeerde factuur heb ontvangen.
Men zegt wel eens: zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Deze steen is inmiddels minstens 10 maal gestoten! Kom maar op met een volgend coulancevoorstel.
Dat is bij mij ook het geval.
Een jaar gratis HD was bij mij een deel van het coulancevoorstel, ik voelde dit al aankomen omdat op "Mijn Lijbrandt" nog steeds de 5 euro vermeld stond. in een mail aan het webteam heb ik daar al eens over gesproken en geopperd dat het administratief misschien gewoon makkelijker zou zijn om in 1 keer 60 euro te crediteren.
Nu heb ik al 3 maanden betaald, als het weer naar volgende maand wordt doorgeschoven en ik vertrek aan het eind van mijn eerste jaar (moet Lijbrandt vooral zo doorgaan), dan kom ik alsnog 3 maanden tekort.
Het antwoord van het webteam was dat ik me niet ongerust hoefde te maken, het zou absoluut goed komen.
DUS NIET :(

KPN kan dit bedrijf zo overnemen, ze hoeven dan de kwaliteit niet eens omlaag te schroeven tot KPN nivaau, want het is al even beroerd.

• gysman11
  • Niet online
Coulance? Volgens mij is de 5 euro op de volgende rekening in mindering brengen in dergelijke gevallen de normale manier. En dan niet beginnen over rente he... ;) Snap overigens wel dat het vervelend is, backoffice hoort op orde te zijn en dat is het in een aantal gevallen klaarblijkelijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
gysman11 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:18:
Coulance? Volgens mij is de 5 euro op de volgende rekening in mindering brengen in dergelijke gevallen de normale manier. En dan niet beginnen over rente he... ;) Snap overigens wel dat het vervelend is, backoffice hoort op orde te zijn en dat is het in een aantal gevallen klaarblijkelijk niet.
Volledig met je eens.

Echter in 'normale' gevallen mag je verwachten dat er 'een keertje' een fout wordt gemaakt en niet maand, op maand, op maand. Dat het fout blijft gaan zegt mij 2 dingen:
1. Administratief is e.e.a. niet op orde (in dit geval een zooitje)
2. Dit wordt niet serieus genomen (ezel-steen-dinges)

Coulance impliceert overigens dat ik 'eigenlijk geen gelijk heb, maar wij wel zo lief zijn jou te helpen', dus dat is inderdaad een verkeerd gekozen term van mij ;). Eigenlijk behoor ik te zeggen: ik sommeer u mij per ommegaande een correcte factuur te doen toekomen [..] enz. enz. :P

Ow.. en leuk gevonden trouwens die rente :) maar betwijfel of die rente de cent haalt en derhalve gestort kan worden. Maar blijft een leuke suggestie!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 09:51 ]

Ik vind de "coulance" term hier anders wel op z'n plek.

Toen de meesten hier (waaronder ik zelf) zich in het vorige jaar hebben aangemeld hebben we 'getekend' voor:

* HD tot 31-12-2010 gratis
* Bedrag betalen voor een Amino 130m

Los van het feit dat de timing van die acties zwaar fout is (meeste mensen pas tegen het einde van het jaar aangesloten, korte termijn komst van PVR) had Lijbrandt wettelijk gewoon in hun recht gestaan.

Maar goed, dat ze vervolgens hun coulance aanbod op het gebied van HD niet goed uitvoeren is dan natuurlijk wel weer jammer...... :N

Verwijderd

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:08:
Ik vind de "coulance" term hier anders wel op z'n plek.

Toen de meesten hier (waaronder ik zelf) zich in het vorige jaar hebben aangemeld hebben we 'getekend' voor:

* HD tot 31-12-2010 gratis
* Bedrag betalen voor een Amino 130m
Dat gratis HD pakket heb ik vorige maand pas aangevraagd. Hebben we hier toen ook besproken ;). Was geen onderdeel van een 'coulance' voorstel.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ikzelf zit een beetje te dubben nu tussen Tweak en Lijbrandt.
Eerst had ik het vermoeden dat Lijbrandt niet bij mij geleverd kon worden; immers ik woon in een KPN gebied.

Echter lijkt het erop dat het gewoon kan.
Nu vraag ik me een paar dingen af en misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Kan ik bij Lijbrandt een eigen server draaien, bij bijv UPC wordt dat niet gewaardeerd en bij veel providers (mogelijk ook UPC) worden poorten als 25 (smtp) geblokkerd.

Ik lees dat er veel problemen zijn met Lijbrandt, maar volgens mij heeft Tweak die ook. Glas is relatief nieuw dus kan je ook wat meer problemen verwachten (al is dat geen excuus!). Zijn die problemen echt zo erg of valt het wel mee.
Lijbrandt lijkt goedkoper te zijn dan Tweak en ze hebben een onbeperkt bellen abbo, wat Tweak weer niet heeft.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Mja volgens mij is Tweak echt goedkoper (47 eur. per maand inclusief usenet toegang). Voor veel-bellers zijn ze echter idd minder aantrekkelijk :). Echter, grote drijfveer voor mij om bij Tweak weg te gaan was gewoon het gehannes met VLAN's en PPPoE om je eigen router aan te sluiten en de abominabele KPN set top boxen (qua snelheid en stabiliteit iig... qua bediening zijn ze vaak wel beter dooracht dan de Amino's van GlasHart Media).

Naar mijn mening is het bij Lijbrandt allemaal niet zo dramatisch. Zeker niet als je gewoon gebruik gaat maken van de acties die nu gelden. Bij Tweak is het ook niet bepaald koek en ei... was het al niet toen ik daar nog zat en nu nog steeds niet (telefonieproblemen bv.)

Wat dat betreft hinken Tweak en Lijbrandt beiden op een veel te snelle groei. Bij beiden kom je dezelfde problemen tegen.

Voor mij bieden de vrije router keuze en aanwezigheid van DVB-C en FM de doorslag om voor Lijbrandt gekozen te hebben.....

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 10-02-2011 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
@nhimf
Waar ik tevreden over ben bij Lijbrandt:
- Internet is stabiel, je kan een eigen server draaien, poort 25 staat open
- Analoge TV

Waar ik niet tevreden over ben:
- Geen 24/7 support terwijl je dat wel mag verwachten van een provider als Lijbrandt
- Administratie is een puinhoop; lees alle meldingen over foutieve facturen en ook de coulance oplossingen zijn natuurlijk niet voor niets...
- BAR slechte communicatie; zelfs slechter dan bij UPC en andere partijen waar ik ervaring mee heb

Lijbrandt adviseren doe ik dan ook niet.

Met Tweak heb ik geen ervaring omdat er bij mij geen Experia-pokkeding over de drempel komt.

Wel heb ik eravring met UPC. Zelf draai ik 2 webservers, een exchange server en gebruik ik een VPN oplossing. Dat werkte bij UPC net zo goed als bij Lijbrandt. TV heb ik bij UPC nooit problemen mee gehad en is kwalitatief beter dan IPTV van Lijbrandt. Ook is het een veel volwassener product, maar Lijbrandt is dan ook een nieuwe speler. Reden om bij UPC weg te gaan is juist de slechte communicatie, de frustrerende helpdesk en het knijpen van sommige protocollen.. Ik ben er weinig mee opgeschoten helaas...

• nhimf

nhimf

Het klinkt beter, en het is op zich voor mij wel (per maand) goedkoper.

Want:
HD pakket is 5 euro goedkoper en je betaalt per maand niet voor je extra settop boxen.
Nadeel is wel dat een losse settop vrij duur is, maar in 2 jaar heb je dat er weer uit (mijn UPC HD leeft nu ook meer dan 2 jaar).
Het is inderdaad zonder usenet, maar via mijn werk kan ik die van surf krijgen voor 20 euro per jaar (uit mijn hoofd), daarnaast gebruik ik op dit moment geen usenet.

Het gevaar is inderdaad een te snelle groei, daar had BBNet in het begin volgens mij ook last van en toen wij begonnen met kabel (chello) was dat ook zo. Maar bij Chello was het ook dat je soms dagen zonder internet zat, ik neem aan dat dit wel mee zal vallen.

Alleen vraag ik mij af of ze ook 2 a 3 weken kunnen waar maken kwa lever tijd (of was het 3 a 4, naja maakt niet zo heel veel uit, als het maar geen 3 a 4 maanden is)

In het begin was dat wel zo maar nu zijn volgens mij alle area-pops opgeleverd en kan Lijbrandt direct bij het ontvangen van je bestelling een order inschieten en dan is het een kwestie van weken voordat je gebeld wordt voor een installatie afspraak.

• nhimf

nhimf

@pageon

Mijn ervaringen met internet en telefonie van UPC zijn bijzonder slecht.
Ok dat is al een tijd geleden, maar van wat ik om mij heen hoor, is het nog steeds niet helemaal 100%.

Bij mij komt er dus geen UPC internet/telefonie meer in. Misschien over een aantal jaar...

Dat gezegd hebbende :) lijkt Lijbrandt de beste optie voor mij op dit moment.

• nhimf

nhimf

eymey schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:07:
In het begin was dat wel zo maar nu zijn volgens mij alle area-pops opgeleverd en kan Lijbrandt direct bij het ontvangen van je bestelling een order inschieten en dan is het een kwestie van weken voordat je gebeld wordt voor een installatie afspraak.
Mja installeren kan ik zelf ook wel :-)
De glasvezel is al afgemonteerd (de vorige bewoners hebben glasvezel gehad).
Dus volgens mij is het dan een kwestie van modem/router/whatever ophangen en gaan met die banaan.

Echter vraag ik mij af hoe de overstap service van ze is. Zou heel prettig zijn als ik geen maand of langer met dubbele lasten zit.

Hangt er van af wat zij hebben gehad. Als zij KPN of Tweak hebben gehad, dan hebben ze er een andere NT op zitten dan die je voor Lijbrandt nodig hebt. En de NT vervangen kan/mag je echt niet zelf doen. Bovendien moet je dan dus nog oppassen, want de kans is heel groot dat er nog een "administratief restje" van de vorige bewoners op de lijn zit.

(hmmm, dat klinkt wel erg vies :P ).

Heeft Lijbrandt niet (meer) de actie dat je de eerste twee maanden het basis pakket gratis hebt? (of was dat alleen voor de 2010-inschrijvers, zou heel goed kunnen). Ik zou iig om te beginnen (misschien valt het mee) niet de verwachting hebben dat een overstap qua kosten seamless is. Dat is volgens mij nergens zo.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Asphyxion

I am, therefor I think

Heeft iemand hier "boot" problemen met de Amino 532?

Ik heb deze gister ontvangen en aangesloten en de box blijft hangen bij het booten. "Booting 250" blijft er in het scherm staan en verder gebeurt er niets meer. Lijbrandt gebeld en de helpdeskmedewerker zei dat het een bekend probleem is en dat ze er mee bezig zijn.

Het lijkt me dat de Amino gewoon terug moet voor een andere, maar dat wachten we dan maar af.

• gysman11
  • Niet online
Yogoi vertelde me ook al over een "booting 250" probleem. Dat is inderdaad bekend bij Lijbrandt en daar wordt aan gewerkt. Schijnt te maken te hebben met de eerste aanmelding van de M532. Prijs je gelukkig, je komt al verder dan ik... Bij mij blijft het scherm gewoon helemaal zwart, en de box doet helemaal niks. Geen lampje, noppes.

edit: zojuist gebeld met Lijbrandt, en die bevestigen dit ook: Er is intern zojuist een mailing rondgestuurd met de mededeling dat er een probleem is met de settopboxen die deze week zijn geleverd. Er schijnt een softwarematig probleem te zijn. De levering van de boxen is tijdelijk stopgezet, en er wordt onderzocht wat er aan de hand is en hoe het moet worden opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door gysman11 op 10-02-2011 16:36 ]

• nhimf

nhimf

eymey schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:28:
Hangt er van af wat zij hebben gehad. Als zij KPN of Tweak hebben gehad, dan hebben ze er een andere NT op zitten dan die je voor Lijbrandt nodig hebt. En de NT vervangen kan/mag je echt niet zelf doen. Bovendien moet je dan dus nog oppassen, want de kans is heel groot dat er nog een "administratief restje" van de vorige bewoners op de lijn zit.

(hmmm, dat klinkt wel erg vies :P ).

Heeft Lijbrandt niet (meer) de actie dat je de eerste twee maanden het basis pakket gratis hebt? (of was dat alleen voor de 2010-inschrijvers, zou heel goed kunnen). Ik zou iig om te beginnen (misschien valt het mee) niet de verwachting hebben dat een overstap qua kosten seamless is. Dat is volgens mij nergens zo.
Het is denk ik gewoon KPN geweest, aangezien we er al meer dan een jaar wonen.
En ze hebben inderdaad nog een eerste 2 maanden gratis, al heb ik begrepen dat je die later terug krijgt ipv initieel niet betalen?

Anyway ik denk dat ik er uit ben en voor lijbrandt ga, maar nog eerst even voorleggen bij de "baas" :P

Hier wordt de gratis maand gewoon direct verrekend als 'korting'. Dus initieel staat ie op de factuur gefactureerd met direct daaronder weer een 'korting' van hetzelfde bedrag :). Dus je betaalt 'm direct niet.

Let echter op (zou nu ook duidelijker vermeld moeten staan door Lijbrandt zelf): Alle extra dingen en uitbreidingen op de pakketten betaal je wel gewoon direct. Dus de korting geldt alleen voor het basisbedrag dat voor het gekozen pakket staat .

• Yogoi
nhimf schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:39:
[...]
Anyway ik denk dat ik er uit ben en voor lijbrandt ga, maar nog eerst even voorleggen bij de "baas" :P
Ik zie dit echt zo vaak voorbij komen op tweakers.
Ik ben toch wel benieuwt hoe iedereen hier de 'baas' er toe zet om in te stemmen met glasvezel ;)

• nhimf

nhimf

Dat je de extra pakketten wel betaalt, staat er vrij duidelijk, dus dat had ik door. :)

Op zich staat veel info wel op de site, maar het is niet altijd even duidelijk waar. Meer technische vragen worden niet of slecht antwoord op gegeven op de site, maar daar hebben vrijwel alle providers past van....

@yogoi voor ons is het een kosten reductie en van 3 bedrijven overstappen naar een. Okay toegegeven, adsl komt van het werk, maar is toch een derde partij.
Daarnaast vindt ze het snel prima omdat ze er verder niet veel van begrijpt.

Haha :D.

Mijn vriendin vindt het ook OK, zolang het allemaal maar werkt en het niet om de haverklap omvalt (tenzij ik heb aangekondigd dat ik ermee ga experimenteren).

Verder betaal ik sowieso de meeste vaste kosten (rekeningen nog steeds gesplitst, behalve een gezamenlijke huishoudrekening) dus in deze ben ik redelijk vrij ;)

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:19:
[...]
Ik zie dit echt zo vaak voorbij komen op tweakers.
Ik ben toch wel benieuwt hoe iedereen hier de 'baas' er toe zet om in te stemmen met glasvezel ;)
De "baas" hier vindt alles prima als TV, Internet & Telefoon het maar doet. Via wie dat mag de man (die denkt de baas te zijn) bepalen.

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:22:
[...]

... (die denkt de baas te zijn) ....
Haha mijn vader zegt altijd (moet vast een wijs man zijn!):
Ik heb altijd het laatste woord: Ja vrouw

Anyway aangezien wij samen voor de kosten opdraaien (ok ik betaal het meeste, maar dat maakt verder niet uit) bepalen we in principe met grote uitgaven het samen.
Maar zij is wel zo van: als het maar werkt en het niet teveel kost, vindt ze het prima.

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Ligt het aan mijn verbinding of werkt de newsserver van Lijbrandt op dit moment geheel niet?
Ik krijg zelfs met een "telnet news.lijbrandt.nl 119" geen connectie. :(

Hmm, na heel lang wachten (soms meer dan een minuut) komt er nu toch enige reactie van de server.
Blijkbaar erg druk.

[ Voor 26% gewijzigd door sjimmie op 10-02-2011 21:38 . Reden: toch contact - min of meer ]

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cosimo
  • Laatst online: 27-04 13:39
Met mijn baas is het het handigst om die voor een voldongen feit te plaatsen. Ik heb het er wel met haar over maar ze weet het dan niet (= liever niet). Als je dan doorzet dan heb je wel even gejammer maar da's na een tijdje weer over ;)
Zolang de tilluvisie het maar blijft doen en zolang ze haar programmaatjes maar kan blijven opnemen met de hd recorder.

[ Voor 0% gewijzigd door Cosimo op 11-02-2011 10:25 . Reden: typo ]

oldest job in the world: http://www.comodo.com/resources/home/newsletters/nov-10/comodo-chuckles.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
en dat laatste is nu net het probleem. PVR werkt helemaal niet. Hele settop werkt niet. Veel mensen hier met een deze week uitgeleverde Amino? (vrouwlief vindt mijn keuzes voor techniek over het algemeen prima, maar niet als het dan vervolgens niet blijkt te werken...)

@Yogoi: iets meer bekend over de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier had ik gisteravond weer een flinke glitch met mijn PVR:

Het kwam even niet uit om direct om 20:00 het journaal te kijken dus ik dacht: "Ik neem het op en ga met 10 minuten vertraging kijken". Vervolgens leek dat goed te gaan, tot ik qua afspeel-duur op het punt zat waar de Amino aan het opnemen was toen ik begon met kijken. Toen bevroor het hele beeld en was er geen beweging meer in te krijgen......

Vooralsnog vind ik het apparaat (iig voor mij) nog steeds geen onverdeeld succes. En ook het feit dat hele batches van uitleveringen blijkbaar nogal makkelijk verkeerd gaan klinkt niet echt betrouwbaar.

Tot nu toe neem ik echt meer op van DVB-C (via m'n Linux oplossing) dan met de Amino. De HDD functie van de Amino gebruik ik tot nu dus voornamelijk voor timeshifting (waar ik gek genoeg verder nog nooit fouten in heb gehad). Time-chasing en opnemen in het algemeen blijft hier een roulette spel.....

Ik vraag me dan ook de volgende dingen af:
* Los van de problemen met huidige batch M532's, wordt er uberhaupt gewerkt aan firmware updates voor stabiliteit?

* Worden de suggesties op het gebied van usability (page up/down, verbetering EPG, series opnemen, etc.) hier gelezen en doorgespeeld aan GHM?

* Hoe zit het met de Teletekst-functie op de HD zenders? Gebruik het zelf zelden maar vrouwlief raakt nogaleens gefrustreerd dat het niet goed werkt. Gelukkig begint teletekst wel steeds meer out of the picture te raken sinds ze een smartphone met internet heeft :P

Gisteravond waren er trouwens wel ook Glitches in CATV. In ieder geval de FM viel eind midag/begin avond herhaaldelijk voor enkele seconden weg.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 11-02-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Ook het webteam hult zich al weer enige tijd in stilzwijgen....... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu doet m'n afstandsbediening het niet meer. Heb de settopbox al uit/aan gezet, de juiste code nogmaals ingevoerd: niets! Krijg alleen ned 1 :(

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
eymey schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:52:

Gisteravond waren er trouwens wel ook Glitches in CATV. In ieder geval de FM viel eind midag/begin avond herhaaldelijk voor enkele seconden weg.
Ik ben dus niet de enige die dat gemerkt had, ik had er ook last van. Stilstaand beeld en haperen...paar seconden en dan weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
Vanmiddag van mijn werk aangekomen, bleek dat ik geen internet meer hebt.
Telefonie werk nog wel, router en modem gereset, mocht niet baten.
Laptop rechtstreeks aangesloten, geen verbinding.

Is er een storing in Almere? Woon zelf in de literatuurwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

satty schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:51:
Is er een storing in Almere? Woon zelf in de literatuurwijk.
Zowel in de Eilandenbuurt en ook Haven (De Velden) werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:57:
[...]

Zowel in de Eilandenbuurt en ook Haven (De Velden) werkt alles prima.
Oké, bedankt. Ik bel morgen lijbrandt, vandaag lukte het niet iemand van lijbrandt te contacten via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm nieuwe factuur en ineens 57 euro belkosten????? Dus maar de belgegevens opgevraagd, want gemiddeld bel ik minder dan 5 euri in de maand....'k ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
Heeft iemand op dit forum weleens een tegen factuur gestuurd naar onze vrienden ivm de tijd die je kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satty
satty schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:09:
[...]

Oké, bedankt. Ik bel morgen lijbrandt, vandaag lukte het niet iemand van lijbrandt te contacten via de telefoon.
Gisteravond mailtje gestuurd met mijn probleem, vanmorgen deed alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Is er inmiddels al iets bekend (webteam Lijbrandt) mbt het issue:

Bellen naar en gebeld worden uit het buitenland werkt niet

Ik heb ca 2 weken 2 geleden het webformulier van Lijbrandt ingevuld met de vraag of er al zicht is op een oplossing (lijkt me vrij basaal dat je ook vanuit en naar t buitenland kunt bellen), maar klaarblijkelijk heeft vragen beantwoorden afkomstig van t webformulier niet echt de prioriteit.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Asphyxion

I am, therefor I think

Ik ben vandaag gebeld door Lijbrandt. Mijn Amino M532 met het "Booting 250" probleem kan ik terug sturen en ik krijg een nieuwe toegestuurd.

Vervelend, maar wel netjes afgehandeld tot nu toe door Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pantagruel schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:35:
Is er inmiddels al iets bekend (webteam Lijbrandt) mbt het issue:

Bellen naar en gebeld worden uit het buitenland werkt niet

Ik heb ca 2 weken 2 geleden het webformulier van Lijbrandt ingevuld met de vraag of er al zicht is op een oplossing (lijkt me vrij basaal dat je ook vanuit en naar t buitenland kunt bellen), maar klaarblijkelijk heeft vragen beantwoorden afkomstig van t webformulier niet echt de prioriteit.
Ga je NOOIT EN TE NIMMER antwoord op krijgen. Heb Lijbrandt al legio maitjes en ingevulde webformulieren gestuurd (net als meerdere op dit forum), echt nog NOOOIT antwoord gehad. Eerlijk gezegd interesseerd het me ook geen ene reet meer, heb besloten dat ik lekker ga overstappen aan het einde van mijn contract ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
pff Amino 532 :( :( :(

[ Voor 140% gewijzigd door sammie72 op 12-02-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afstandsbediening van Amino 532 stuk. Nooit meegemaakt dat die dingen ook stuk konden gaan. Heb hem pas een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Laatst online: 04-09 16:57

mayhem

Zojuist is digitale TV er weer uit gevallen. Op zondag kan je niemand bereiken bij lijbrandt, dus het is weer wachten tot het gefixed is.

Vandaag ook een brief maken voor Lijbrandt waarin ik eis dat er binnen 10 dagen een oplossing komt voor de nummerportering die nu al sinds 28 januari (!) op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mayhem schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:44:
Zojuist is digitale TV er weer uit gevallen. Op zondag kan je niemand bereiken bij lijbrandt, dus het is weer wachten tot het gefixed is.
Mmmm, hier in B&R draait IPTV gewoon? Lijkt me dus een netwerkspecifiek probleem en geen GHM storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Hmm, uitzending gemist doet het weer wel, digitale TV nog niet. Trouwens hier ook B&R :)
Update: as we speak is ook uitzending gemist weer niet bruikbaar. Medling: "de verbinding is berbroken".
Fijn. Not.

[ Voor 41% gewijzigd door mayhem op 13-02-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.glasvezel.nu/n...voor-nieuwe-genexis-modem

Interessant stukje over de nieuwe FTU die Genexis introduceert :)

Trouwens, in Almere doet op dit moment alles het gewoon :). Zo massaal als vorige week zondag kan het dus niet zijn. Maar wel vervelend voor de mensen die er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Ga je NOOIT EN TE NIMMER antwoord op krijgen. Heb Lijbrandt al legio maitjes en ingevulde webformulieren gestuurd (net als meerdere op dit forum), echt nog NOOOIT antwoord gehad. Eerlijk gezegd interesseerd het me ook geen ene reet meer, heb besloten dat ik lekker ga overstappen aan het einde van mijn contract ;)
Hier hetzelfde. Heb vanaf 25 janurai 2 mailtjes naar de helpdesk gestuurd en twee DM's naar het webteam. Op alle vier geen reactie gehad. Je krijgt bij de helpdesk ook geen mailtje dat je bericht ontvangen is en dat er in XX dagen gereageerd word. Jammer, want dan weet je iig dat hij is aangekomen en dat er "waarschijnlijk" naar gekeken word.

Ik zit er nog wel een paar maandjes(tot oktober) aan vast, maar een andere provider is op dit moment ook mijn keuze. Hopelijk gaan ze de alg voorwaarden aanpassen in tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, tot nu toe is Lijbrandt de enige die mij glasvezel kan leveren op de manier zoals ik het wil. Zolang dat zo is, blijven ze de beste optie voor mij.

Maar goed, heb dan ook de telefonie niet bij ze lopen. Die loopt bij een VOIP partij uit Groningen waar ik zeer tevreden mee ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Asphyxion schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:01:
Ik ben vandaag gebeld door Lijbrandt. Mijn Amino M532 met het "Booting 250" probleem kan ik terug sturen en ik krijg een nieuwe toegestuurd.

Vervelend, maar wel netjes afgehandeld tot nu toe door Lijbrandt.
Gister werd ook ik gebeld door Lijbrandt met de vraag of ik een Amino had ontvangen die het niet doet....
Ik was er op dat moment net mee bezig en idd "Booting 250" is het probleem.

Netjes dat men er over belt en dat ik een nieuwe krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 23:43
vraag: op UPC zie ik net dat er weer een speciaal kanaal bij gekomen is (secret story 24). Weet iemand of Lijbrandt dit soort zenders in de toekomst ook gaat leveren? En hoe zit het met 3D??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Digitale TV doet het nog steeds niet. Helpdesk bellen werkt ook niet meer. Vriendelijke mevrouw blijft vragen om postcode nadat ik deze al 400 keer heb ingevoerd.
Zal wel lekker rustig zijn op de helpdesk deze ochtend....

De brief met eisen is inmiddels op de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Dorest0rm schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:55:

Ik vroeg me dus af... :+

Reacties over het feit dat Lijbrandt prut is heb ik weinig aan, er zijn genoeg mensen waar het wel bij werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dorest0rm op 14-02-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
@Dorest0rm: Een week of drie was het bij mij. Verder is bij een aantal abonnementen de eerste twee maanden gratis, juist om jouw problemen te voorkomen. Ik heb pas opgezegd toen alles werkte, en heb dus eigenlijk 1 maand netto gratis internet/televisie.

Over problemen met settopbox: ook ik ben gebeld dit weekend: er wordt een nieuw box opgestuurd, en de oude kan ik retourneren naar een antwoordnummer. Hoop overigens wel dat ze niet wachten met opsturen totdat ik mijn huidige box terugstuur: wil eigenlijk mijn bekabeling gewoon laten zitten en omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Nou ik heb gisteren Lijbrandt besteld, het 50compleet pakket met hd en hd recorder.

Op hoop van zegen maar, zo vaak stap ik niet over namelijk (zegmaar nooit) :P

edit:

Ik heb deze ftu: http://www.flickr.com/photos/yattsu/sets/72157622767704906/
Zou mooi zijn als deze werkt en niet vervangen hoeft te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door nhimf op 14-02-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Ik denk dat ie vervangen gaat worden.
ik zie geen analoge tv uitgang op de genexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@nhimf:
Om welke stad gaat het? Dan weten we of de CPE vervangen dient te worden of niet. (Je zit nu bij concepts?)

Zoals badnews zegt, als er gen CATV op zit zal deze vervangen moeten worden. Echter kan ik niet goed zien of deze er op zit of niet. De kant van de genexis waar deze zit is niet volledig zichtbaar op de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Yogoi schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:28:
@nhimf:
Om welke stad gaat het? Dan weten we of de CPE vervangen dient te worden of niet. (Je zit nu bij concepts?)

Zoals badnews zegt, als er gen CATV op zit zal deze vervangen moeten worden. Echter kan ik niet goed zien of deze er op zit of niet. De kant van de genexis waar deze zit is niet volledig zichtbaar op de foto's.
In Almere Haven.

Uit mijn hoofd zit het er niet op, maar kan het mis hebben.
In elk geval zit de aansluiting er meer dan een jaar op (huis gekocht in December 2009 en toen zat het er al in).
Zelf gebruik ik hem nu niet, aangezien in UPC/KPN heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:29:

Ik heb deze ftu: http://www.flickr.com/photos/yattsu/sets/72157622767704906/
Zou mooi zijn als deze werkt en niet vervangen hoeft te worden.
Dit is een volgens mij een oude KPN Genexis. De analoge aansluiting zit er vermoedelijk er wel op want KPN leverde voor half 2009 gewoon analoog tv via glasvezel. Maar volgens mij zit daar geen F- connector op gewoon zo'n standaard tv aansluiting welke ook bij kabel tv worden gebruikt. De catv aansluting is toch een losse module in de Genexis?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De CATV is een losse module in de Genexis. Echter, er zijn dus genoeg redenen te bedenken waarom dat ding toch vervangen moet worden, zélfs al zit er nu al eentje met een CATV module. Het model Genexis van de foto wordt tegenwoordig sowieso niet meer geleverd. En dat kan dus allemaal reden hebben.

Ook tussen CATV modules kan bv. best verschil zitten, bv. voor provisioning, waardoor er dus toch een nieuw apparaat nodig is.

Overigens, on a side note: De afgebeelde Genexis werd niet alleen maar op KPN netwerken gebruikt :). De broer van m'n vriendin, die in Deventer woont (WGDO netwerk) heeft ong. dezelfde als op de foto hangen :).

Pagina: 1 ... 6 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.