Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.001 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 08:50:
[...]
Lijbrandt samenvattend: WEL het negatieve van KPN, NIET het positieve van KPN.
Ik heb 99 redenen om Lijbrandt en niet KPN te nemen:

1. De standaard levering van DVB-C en Analoog.

2 t/m 98: zou het totaal niet weten.

3. De prijs.

Zonder DVB-C was ik nog liever gewoon bij UPC blijven zitten want als ik tussen 2 kwaden moet kiezen dan maar UPC want KPN is een absolute ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here :). Ookal ben ik de afgelopen jaren zeer teleurgesteld geweest in UPC (gebruik al sinds 2005 niets meer van ze) was ik vast en zeker wel weer naar hen toe gegaan als er niets anders dan KPN zou zijn geweest op de glasvezel.

Overigens, wat dvb-c betreft: Blijkbaar hield de EPG van zondagsrust :P. Ik zie dat alles nu weer aangevuld is :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Los om wat voor dienst bij wat voor aanbieder je neemt, je neemt het bij een partij af. In dit geval Lijbrandt. En waar de problemen dan ook zitten, daat maakt mij als klant geen hele zak uit.

Ik ben (wordt) klant bij Lijbrandt en als er problemen zijn dan neem ik met hen contact op. Lijbrandt biedt mij de Animo aan en dus zijn zij verantwoordelijk dat het ding ook werkt.
Zwart-wit gezien zal het compleet aan mijn anus oxideren waar de problemen liggen, want ik betaal Lijbrandt ervoor. Dus als KPN/GHM/Animo/de paus/mijn moeder of wie/wat dan ook problemen heeft, dan is het aan Lijbrandt om:
1. Mij daarover te informeren
2. Mijn vrangen/klachten te beantwoorden/te behandelen
3. Zorgen dat het wordt opgelost.

Als klant kan je heeeeel veeeeel begrip tonen, maar dan moeten ze je daar wel over informeren of mijn vragen beantwoorden.
Ik denk ook dat veel mensen begrip kunnen tonen voor de kinderziektes en opstart problemen, mits ze daar maar over informeren. Zelfs als ze niets te melden hebben is dat iets om te melden. Als je als bedrijf nooit van je laat horen, worden consumenten(klanten) zenuwachtig.

Aangezien ik nog geen diensten heb, kan ik verder weinig vertellen of het wel/niet werkt, maar mijn email met vragen zijn nooit beantwoord (lees: nooit een reactie gehad). Ja door de mensen hier, maar niet door Lijbrandt zelf en dat vind ik op zijn minst niet zo netjes.

Eigenlijk komt het erop neer dat als Lijbrandt gaat wijzen met het vingertje naar hun toeleveranciers, dat ze gewoon verkeerd bezig zijn. Wij zeiken ook over de NS terwijl veel problemen door ProRail komen, wat terecht is, aangezien ik niets met ProRail te maken heb.
De tip die ik Lijbrandt kan geven is: zoek en houdt contact met je klanten en potentiële klanten!

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 15:00:
[...]

En wie wordt aangesproken op die vertraging, met wie worden prestatieafspraken gemaakt, wie wordt aangesproken op de communicatie aangaande vertragingen, bij wie kunnen consumenten bij substantiële vertraging (een deel van) de prijs van hun treinkaartje terugvorderen?
Niet Prorail, maar de NS!

Ik heb als techneut alle begrip voor uitdagingen waarvoor men zich in de aanloopperiode gesteld ziet, maar als consument heb ik daar in wezen niets mee te maken (en zo zit ook ons consumentenrecht in elkaar).
Ik heb een overeenkomst met de dienstverlener en hoe (of bij wie) deze z'n zaakjes regelt is voor mij niet van belang. Ik kan de dienstverlener aanspreken op het niet of gebrekkig leveren van de dienst zoals deze is overeengekomen, inclusief de daarbij (door de dienstverlener) gewekte verwachtingen.

Waarbij het ENORM zou helpen wanneer de meest basale communicatie (nl antwoord geven op gestelde vragen) enigszins op orde is. Het is echt van de zotte dat je geen reakties krijgt op emails, dat er met enige bombarie een webcare team op poten wordt gezet dat slechts 2 keer in de maand reageert, dat in facturen wordt verwezen naar belkosten-overzichten die helemaal niet bestaan.
En ook dat op de website van glashart staat dat pas in het derde kwartaal gestart wordt met graafwerkzaamheden bij mij in de straat, terwijl afgelopen vrijdag de Genexis is afgemonteerd.

Mensen kunnen best begrip opbrengen voor aanloopproblemen, maar wees dan wel oprecht in je communicatie (zie bijvoorbeeld het in eerste instantie onder-de-pet-houden-gedrag t.a.v. de KPN streams op WBA).

Blijkbaar is men écht het wiel opnieuw aan het uitvinden en is er niets geleerd van de beeldvorming t.a.v. bijvoorbeeld UPC.
Één tip: probeer iemand van de M&C-afdeling van xs4all te strikken. ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh absoluut. De communicatie is echt iets wat MOET gaan verbeteren!

Als dat in de loop van het jaar niet beter wordt en er komen tegen het einde van de contractperiode partijen die hetzelfde kunnen bieden als Lijbrandt, dan zal ik niet aarzelen wederom een overstap te wagen.

Maar als Lijbrandt z'n leven gaat beteren, dan blijf ik zeker weten.

E.e.a. hangt dus echt af van de vraag hoe Lijbrandt het kritieke onderdeel "communicatie" gaat oppakken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 21 februari 2011 @ 00:05:

Overigens, wat dvb-c betreft: Blijkbaar hield de EPG van zondagsrust :P. Ik zie dat alles nu weer aangevuld is :D
Het zal toch niet dat de EPG informatie via de SGP loopt? Die zetten hun website elke zondag op zwart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Het blijft me verbazen dat vrijwel alle bedrijven vooral investeren in het binnenschrapen van klanten, maar bestaande klanten kunnen heel vaak de spreekwoordelijke vinketering krijgen.
Zeker bij de datacommunicatie is dit het geval. Bij bijvoorbeeld mobiele operators krijg je altijd veel meer korting als bestaande klaten en bij internetproviders krijg je dingen als een router kado, etc.
Maar als je al jaren klant bent.... NIETS!\

Maar dus ook de communicatie.
Het is eigenlijk heel jammer wat wij Nederlanders niet gemakkelijker (willen) overstappen, want dan zouden de providers misschien eens wat meer hun bestaande klanten koesteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:46:
Oh absoluut. De communicatie is echt iets wat MOET gaan verbeteren!

Als dat in de loop van het jaar niet beter wordt en er komen tegen het einde van de contractperiode partijen die hetzelfde kunnen bieden als Lijbrandt, dan zal ik niet aarzelen wederom een overstap te wagen.

Maar als Lijbrandt z'n leven gaat beteren, dan blijf ik zeker weten.

E.e.a. hangt dus echt af van de vraag hoe Lijbrandt het kritieke onderdeel "communicatie" gaat oppakken.
Kan vergaand met je meevoelen. Het is alleen te hopen dat een dergelijke overstap (nagenoeg) naadloos kan en niet als gevolg zal hebben dat je dagen of weken zonder TV & Internet komt te zitten.

Ik dacht ergens te lezen dat KPN altijd erbij betrokken is en dan vrees ik het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach..... "Been there. Done that. Got the t-shirt" ;).

Uiteindelijk heb ik 'slechts' een hele week zonder internet gezeten (had nog korter gekund als ik niet net in de feestdagen tijd zat). Het was wel een heel gebel, geregel, gesmeek en zo, maar rocket science was de overstap niet. Maar ook hier viel of stond het met de medewerking van een aantal gemotiveerde (en te koesteren) medewerkers. Zowel aan de kant van Tweak (waar ik vandaan kwam) als die van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
En EPG werkt ook hier (Houten) weer.
Nu is alleen het mailen naar Hotmail geblokkerd:
host mx4.hotmail.com[65.55.37.104] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.19 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hier in Almere is het IPTV signaal weer KAPOT :(

WEER hetzelfde als een paar weken terug: Geen beeld en alleen wat gebliep als geluid.

Wanneer zorgen GHM en Lijbrandt nou eens dat deze KPN ONGEIN ophoudt en we gewoon het fatsoenlijke signaal krijgen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, haal die Verimatrix eraf ;)
'Geen beeld en alleen wat gebliep als geluid' lijkt mij namelijk echt een decryptie probleem.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:39:
Ik zou zeggen, haal die Verimatrix eraf ;)
'Geen beeld en alleen wat gebliep als geluid' lijkt mij namelijk echt een decryptie probleem.
Dat is een optie, mits jij genoegen neemt met alleen Nederland 1, 2 en 3 en wat regionalo's/localo's in je basispakket ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet KPN eens genoegen nemen met een DHCP Vendor-ID+MAC Conditional Access implementatie zoals dat ook bij de Amino's geregeld is ;)
Bovendien zorgt de middelware van de STB ervoor dat de juiste zenders worden ingeladen. Dus het is niet zo dat iedereen ineens alle zenders kan kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:41:
Misschien moet KPN eens genoegen nemen met een DHCP Vendor-ID+MAC Conditional Access implementatie zoals dat ook bij de Amino's geregeld is ;)
Bovendien zorgt de middelware van de STB ervoor dat de juiste zenders worden ingeladen. Dus het is niet zo dat iedereen ineens alle zenders kan kijken.
Het gaat niet zozeer op mensen die zaken willen kijken waarvoor ze niet betalen, het zijn de contentproviders die eisen dat er encrypted wordt.
GHM heeft dus weinig keuze, namelijk of Verimatrix erop, of die zenders uit het pakket halen, en dat zijn ze bijna allemaal behalve de publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle zenders die in het Analoge/DVB-C basispakket zitten zijn ook niet encrypted en die gaan ook nooit achter de encryptie. In dat pakket zitten ook een hoop commerciële zenders. RTL heeft al eens aangegeven dat zij geen encryptie eisen (zie dit bericht). Het zijn voornamelijk de grote internationale contentleveranciers zoals Sony, Disney, Warner, Film1 etc. Dat is misschien ook de reden dat er op het TV-BV/Glashart Media IPTV-platform al meer dan 2 jaar geen encryptie wordt toegepast. Ik denk dat men (gelukkig) nog geen zaken doet met zulke partijen. Hoop stiekem eigenlijk ook wel dat dat zo blijft.

Als Glashart Media straks de markt gaat domineren worden deze spelers gedwongen om hun eisen te versoepelen als ze hun zenders op het glasvezelnetwerk willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:48:
Als Glashart Media straks de markt gaat domineren worden deze spelers gedwongen om hun eisen te versoepelen als ze hun zenders op het glasvezelnetwerk willen.
Als... ja wellicht, maar tot die tijd herhaal ik wat mij letterlijk vanuit GHM is verteld over deze encryptie eis, en daar kan je tegenin blijven gaan tot je een ons weegt, want een andere verklaring heb ik nog niet gekregen van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de neiging om het met Alexander01 eens te zijn in deze: Waarom zo moeilijk doen en per se vasthouden aan die Verimatrix encryptie terwijl (op z'n minst) NL 1, 2, 3 en de NL commerciele zenders dit absoluut niet eisen? En ik neem aan dat het technisch ook prima mogelijk is om de ene zender wel door Verimatrix heen te halen en de andere niet.

Waarom houden KPN, UPC, Tele2 en Ziggo hier zo krampachtig aan vast terwijl GHM en Caiway bv. het gros van de zenders (behalve het premium aanbod) gewoon onversleuteld doorgeven?

Er zijn ook stemmen die het tegenovergestelde van Alexander01 beweren. Die bv. zeggen dat, als GHM en Caiway groter zouden worden, zij ook automatisch gedwongen zullen worden om te encrypten .

Hoe het ook zij: Als het basispakket van zenders die dit niet vereisen nou gewoon oversleuteld zou zijn, had ik nu waarschijnlijk gewoon IPTV gehad zonder gezeik. Gelukkig doet DVB-C het nog perfect, maar het gaat me ook een beetje om het principe. Als ik om de haverklap een Amino heb die feitelijk alleen bruikbaar is voor interactieve diensten..... dan ben ik nog blij dat ik niet de volle 250 euro voor dit ding heb betaald :o

Overigens net even Lijbrandt gebeld: De jongen die ik sprak (en die ik overigens vaker gesproken heb) beweerde dat hij wel van het probleem gehoord had maar zei dat het geen algemene storing is. Ook beweerde hij dat Lijbrandt 100% niet bekend is met eventuele opneem problemen van de M532. Hij wist wel te zeggen dat er vorige week een nieuwe firmware uit gekomen zou zijn.

Terwijl ik aan de telefoon hing maar even een software update uit laten voeren. Spontaan deden na de bijbehorende reboots ook ineens de TV zenders het weer 8)7

Helaas weet ik niet wat de vorige software versie was.
Nu heb ik iig 0.17.6-Ax3x-opera9 met OEM-versie zt6-ax3x-v1.3.3 erop staan.

edit: Nog even gechecked (tegen beter weten in): Radio via de Amino doet het nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:04:
[...]

Als... ja wellicht, maar tot die tijd herhaal ik wat mij letterlijk vanuit GHM is verteld over deze encryptie eis, en daar kan je tegenin blijven gaan tot je een ons weegt, want een andere verklaring heb ik nog niet gekregen van GHM.
Maar vraag je eigen ook eens af: Ze zeggen steeds dat het een keer komt, maar wanneer precies blijft onduidelijk.

Misschien hebben ze tot nu toe nog niks van doen gehad met contentleveranciers die encryptie eisen, maar is men op termijn wel van plan om met deze partijen zaken te gaan doen.

Dat zou zomaar een verklaring kunnen zijn waarom het al meer meer dan 2 jaar zonder kan, maar ook waarom men vaag blijft over wanneer het dan zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:52:
[...]
Maar vraag je eigen ook eens af: Ze zeggen steeds dat het een keer komt, maar wanneer precies blijft onduidelijk.
Ik zit op een wba netwerk in een andere situatie als jij, want ik heb al vanaf dag één KPN verimatrix encrypted streams gehad, dus wanneer? Jouw gok is net zo goed als de mijne in deze.
Maar ook de IPTV radiobug heeft wel degelijk te maken met die verdomde Verimatrix encryptie, en of dat is iets van een week of 8 geleden, want voor die tijd waren alle radiostreams gewoon te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:43:
[...]
want ik heb al vanaf dag één KPN verimatrix encrypted streams gehad
En dat heeft misschien wel te maken dat KPN dus wel Film1 aanbied. En misschien ook omdat hun eigen IPTV dienst met de Motorola niet die conditional access maatregelen gebruikt zoals Glashart Media dat wel doet met de Amino's (DHCP Vendor-ID + MAC).

Maar eigenlijk denk ik dat KPN die encryptie er sowieso toch wel overheen had gegooid. Dat is gewoon de dichttimmer-mentaliteit van KPN. Zelfs Nederland 1, 2 en 3 encrypten ze, terwijl het algemeen bekend is dat de PO helemaal geen encryptie wil op hun zenders:
nieuws: Publieke omroep niet blij met encryptie Telenet

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:13:
[...]
Het gaat niet zozeer op mensen die zaken willen kijken waarvoor ze niet betalen, het zijn de contentproviders die eisen dat er encrypted wordt.
GHM heeft dus weinig keuze, namelijk of Verimatrix erop, of die zenders uit het pakket halen, en dat zijn ze bijna allemaal behalve de publieke zenders.
Sorry maar dat hoor je elke keer ook van UPC en Ziggo. Maar er zijn ook berichten dat (in elk geval) de commerciële omroepen stellen dat zij die eis helemaal niet gesteld hebben en dat het iets is van de providers.

En dat zou mij niets verbazen daar de encryptie als gevolg heeft dat je verplicht bent een decoder te gebruiken die je bij de provider moet kopen/huren en dus weer geld in het laatje brengt.

Extra bewijs hiervoor is dat Analoog overal probleemloos te ontvangen is en DVB-C via glas idem niet gecodeerd wordt.

Mijn mening: een zorgvuldig gekoesterd sprookje van de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:13:
Ik heb de neiging om het met Alexander01 eens te zijn in deze: Waarom zo moeilijk doen en per se vasthouden aan die Verimatrix encryptie terwijl (op z'n minst) NL 1, 2, 3 en de NL commerciele zenders dit absoluut niet eisen? En ik neem aan dat het technisch ook prima mogelijk is om de ene zender wel door Verimatrix heen te halen en de andere niet.
Dat (deel wel/niet coderen) kan probleemloos want UPC heeft tijden (via DVB-C) uitgezonden terwijl de NL en B zenders niet gecodeerd waren en de andere zenders wel. Hebben ze nooit bekendheid aan gegeven maar was publiek geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:13:
Waarom houden KPN, UPC, Tele2 en Ziggo hier zo krampachtig aan vast terwijl GHM en Caiway bv. het gros van de zenders (behalve het premium aanbod) gewoon onversleuteld doorgeven?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:36:
[...]

Sorry maar dat hoor je elke keer ook van UPC en Ziggo. Maar er zijn ook berichten dat (in elk geval) de commerciële omroepen stellen dat zij die eis helemaal niet gesteld hebben en dat het iets is van de providers.

En dat zou mij niets verbazen daar de encryptie als gevolg heeft dat je verplicht bent een decoder te gebruiken die je bij de provider moet kopen/huren en dus weer geld in het laatje brengt.

Extra bewijs hiervoor is dat Analoog overal probleemloos te ontvangen is en DVB-C via glas idem niet gecodeerd wordt.

Mijn mening: een zorgvuldig gekoesterd sprookje van de providers.
Interview van Hardware.info met Gradus Vos van Ziggo over CI+

"Ik woon in Caiway-gebied, en als je dat dan weer vergelijkt met wat Ziggo doet. Caiway zegt: Wij zetten de standaard-zenders, dus eigenlijk het standaard pakket, opnieuw die Ned 1,2 en 3 , noem ze allemaal maar op, zetten wij zelfs gewoon Free-to-Cable, die zijn niet eens beveiligd op de kabel, zodat je gewoon iedere digitale tuner kunt aansluiten en het werkt. Dat zou nog een veel mooiere oplossing zijn om die settopbox uit de kamer te krijgen en direct een TV te kunnen aansluiten?"
"Waarom wij dat niet doen, eigenlijk een heel eenvoudige reden: Wij willen graag weten wie digitaal gebruikt. De enige manier om dat te achterhalen is dat mensen dan op een gegeven moment een simkaart moeten activeren. En dan weten wij dat ze het inderdaad gebruiken. En er zit een commerciële reden achter: Als mensen een keer digitaal gebruiken en ze hebben een simkaart in huis, dan is het voor ons ook gemakkelijker om ze aanvullende pakketten te verkopen. Dus de belangrijkste reden is puur commercieel."

Puur een commerciële reden dus. Bij Glasvezel speelt dit niet om de volgende redenen:

1. DVB-C/Analoog is een vast basispakket waar geen uitbreidingsopties op mogelijk zijn.
2. Men verkoopt geen eigen DVB-C decoders.
3. Bij IPTV gaat het opwaarderen van het zenderpakket via de middelware en dus is er geen smartcard meer nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich heb ik geen bezwaar om een card te moeten gebruiken. Het gaat mij om het feit dat het via een verplichte STB moet lopen. Vrijwel alle hedendaagse TV's hebben namelijk een ingebouwde DVB-C tuner en de verstandige fabrikanten hebben ingebouwd om daarbij een Smartcard te gebruiken.

Ik beperk me overigens tot DVB-C want ik zie (tot op heden) geen enkel voordeel in IPTV. Temeer daar ik totaal geen behoefte op aan VOD of "Uitzending Gemist" want beiden doe ik gewoon m.b.v. EyeTV op de Mac. Geheel in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Nog even een reminder....

Zijn er al mensen die een vervangende Amino 532 hebben ontvangen voor de uitgeleverde met "Booting 250" probleem?

Ben alweer een week aan het wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk moet ik wel een beetje lachen over dit hele topic. Er zijn klachten, verwijten en ongezoute kritiek maar ook onze relativisten welke deze vervolgens weer willen pareren met beredeneringen als: "het is niet Lijbrandts' schuld, maar die van [...]", "ze moeten nog een hoop leren". Een vreemdsoortig calimerosyndroom ontstaat; "ik ben klein en jij bent groot, het is niet eeeerlijk!"

"Vroeger hadden we meer geduld". Ja, wellicht.

Vroeger was de klant ook koning, vroeger had je nog respect voor elkaar, vroeger was je vakman en stond je voor je werk zoals men zich vroeger geen tweemaal aan dezelfde steen stootte, men een ander niet aandeed wat men zichzelf liever niet zag overkomen en mocht roken op je werkplek.

We leven NU!

Nu hebben we snel internet, nu hebben we glasvezel en nu hebben we tig providers met elk hun aanbod. Nu zijn we als consument mondiger en moeten we vechten voor ons plekkie als klant omdat men nu een ezel met blinddoek is en men nu slechts oog heeft voor zichzelf.

Dus:
Lijbrandt los die streamproblemen nou eens op, zorg voor die betere kwaliteit, zorg voor directe verbetering in communicatie, zorg voor directe verbetering in de administratie en zorg er vooral voor dat je klanten als klant gaat zien en niet als vervelende bijkomstigheid. Ow.. en denk nou niet dat je met een coulancevoorstel al je falen kan afkopen a.u.b.. De afgelopen 3 maanden (sinds ik klant ben) heb ik nog geen enkele verbetering op welk vlak dan ook kunnen waarnemen. Ik heb er alleen problemen bij zien komen...

En Spikey, Eymey: voer om te relativeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

Asphyxion

I am, therefor I think

Michiel BBB schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:20:
Nog even een reminder....

Zijn er al mensen die een vervangende Amino 532 hebben ontvangen voor de uitgeleverde met "Booting 250" probleem?

Ben alweer een week aan het wachten.....
Ze zouden afgelopen vrijdag zijn verstuurd. Dus vandaag zou wel een logische dag zijn dat ze worden bezorgd. Ik wacht met je mee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Tsja, zo zit ik al twee weken zonder internet en tv omdat Lijbrandt een administratief foutje gemaakt heeft. Een fout is tot daar aan toe, dat kan gebeuren. Waar ik erg veel moeite mee heb is inderdaad de communicatie. Mails worden pas na een week beantwoord en bevatten alleen excuses voor het trage antwoord en iedere keer als ik de servicedesk bel moeten ze eerst uitzoeken wat er aan de hand is, want dat wordt blijkbaar nergens bijgehouden. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het maar liefst twee weken moet duren voordat ze me weer aan kunnen sluiten... Ten minste, ik hoop dat het vandaag of morgen opgelost is, anders stuur ik ze een brief met het verzoek het contract te ontbinden. Ik ben blij dat Lijbrandt geen energieleverancier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel BBB
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10-2024
Asphyxion schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:30:
[...]

Ze zouden afgelopen vrijdag zijn verstuurd. Dus vandaag zou wel een logische dag zijn dat ze worden bezorgd. Ik wacht met je mee... ;)
Net van vrouw-lief gehoord dat er "een pakketje" is gebracht!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

savagemick schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:31:
Tsja, zo zit ik al twee weken zonder internet en tv omdat Lijbrandt een administratief foutje gemaakt heeft. Een fout is tot daar aan toe, dat kan gebeuren. Waar ik erg veel moeite mee heb is inderdaad de communicatie. Mails worden pas na een week beantwoord en bevatten alleen excuses voor het trage antwoord en iedere keer als ik de servicedesk bel moeten ze eerst uitzoeken wat er aan de hand is, want dat wordt blijkbaar nergens bijgehouden. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het maar liefst twee weken moet duren voordat ze me weer aan kunnen sluiten... Ten minste, ik hoop dat het vandaag of morgen opgelost is, anders stuur ik ze een brief met het verzoek het contract te ontbinden. Ik ben blij dat Lijbrandt geen energieleverancier is...
Als je daarvoor wel internet had, dan is het gewoon een storing en dienen ze het ala minute op te lossen imo.
In mijn geval zouden ze op zijn minst een maand geen geld krijgen.
Ook zou ik op zijn minst elke dag aan de telefoon hangen om het opgelost te krijgen en zou ik die kosten declareren. :-)

@pageon:
Persoonlijk snap ik ook niet zoveel van dat relativeren. Ik vind dat als je betaalt voor een dienst, dat je dan ook moet krijgen waarvoor je betaalt. Je gaat ook niet in een supermarkt betalen voor producten die je niet hebt en als je over-datum producten of iets anders mis hebt, breng je het terug. Zo ook met internet/tv/telefoon.

Maargoed ik heb nog niets van ze :-) Ik betaal ook nog niets, want ik heb pas vorige week zondag de bende aangevraagd en dinsdags lag er een welkomst brief op de mat. Dat is wel heel snel en netjes. Verder is het tot nog toe stil gebleven.

Daarnaast vraag ik mij af of ze het genexis kastje moeten vervangen. Ik heb toch maar even gekeken en er hangt een coax kabel in, dus het lijkt erop dat ik het juiste kastje heb. Al vraag ik me af welke provider de bewoners voor me hadden, want KPN levert niets met coax volgens mij en het kastje hangt er al zeker van voor medio december 2009. Ik woon in Almere Haven. Ik zal het kastje maar eens aan de prik hangen, want de stekker heb ik er destijds uitgehaald, want ik gebruikte het toch niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:13:
Ow.. en denk nou niet dat je met een coulancevoorstel al je falen kan afkopen a.u.b.. De afgelopen 3 maanden (sinds ik klant ben) heb ik nog geen enkele verbetering op welk vlak dan ook kunnen waarnemen. Ik heb er alleen problemen bij zien komen...
De grootste verschutting die ze bij mij lopen is dat de coulanceregeling maar half uitgevoerd is, en het webteam totaal niet reageert op een daarover rechtstreeks aan hen/hem verstuurde e-mail.
Hoeveel verder kunnen ze nog afgaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
<**********@hotmail.com>: host mx2.hotmail.com[***.***.***.***] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.19 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Kreeg dit net terug nadat ik een bericht heb verstuurd, hum even checken:

550 SC-001 E-mail die vanwege het beleid door Windows Live Hotmail is geweigerd. De redenen voor de weigering kunnen te maken hebben met spamkenmerken of de reputatie van het IP-adres of domein. Als u geen e-mail- of netwerkbeheerder bent, neemt u contact op met uw e-mail- of internetprovider.

Uh Help?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Websurfer01 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:04:
[...]
De grootste verschutting die ze bij mij lopen is dat de coulanceregeling maar half uitgevoerd is, en het webteam totaal niet reageert op een daarover rechtstreeks aan hen/hem verstuurde e-mail.
Hoeveel verder kunnen ze nog afgaan??
You must be kidding me?! Dat is wel heel erg slordig hoor! Helaas weer overduidelijk een teken aan de wand voor wat betreft de geordendheid bij Lijbrandt. Dat we dit nog accepteren zeg.. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:33:
[...]

You must be kidding me?! Dat is wel heel erg slordig hoor! Helaas weer overduidelijk een teken aan de wand voor wat betreft de geordendheid bij Lijbrandt. Dat we dit nog accepteren zeg.. :? 8)7
Ik heb dezelfde ervaring, alleen HD 12mnd gratis, maar dat geldt voor iedereen. Een compensatie voor niet functionerende onderdelen van het pakket d.m.v een gratis Amino 130m, die iedere nieuwe klant wel krijgt, is er niet bij!
Het lijkt me heel normaal en juridisch juist, dat er wordt gecompenseerd voor niet verleende en wel beloofde diensten. Kun je de belofte(nog) niet waarmaken, dan dient er compensatie te volgen. Als alles werkt zoals aangekondigd bij het afsluiten van een abo betaal je pas de volle prijs lijkt me. Of het nu gaat om Lijbrandt of KPN of welke andere aanbieder ook. Programma's als Radar moeten misschien maar worden gebruikt om deze gang van zaken( weer) aan de orde te stellen.

Overigens:Onze Neelie is ook geïnteresseerd in de huidige gang van zaken in glasvezelland, gezien de doelstellingen. KPN weer als dominante partij moet gewoon verboden worden via anti-kartel wetgeving. Deze dominante provider van alles op telecom gebied blijft een giftige angel die qua kapitaalkracht blijft overheersen en echte vernieuwingen en openheid tegenhoud. Je koopt je concurrent op en hopsa je hebt de mogelijkheid je oude infra nog verder uit te melken. Gewoon met de centen die je hebt elke concurrent die het beter doet uitkopen ( zakken vullen voor de durf kapitalisten ) en verder gaan met het uitmelken van je bestaande netwerken/klanten. Ja, KPN heeft een naam en die wordt eigenlijk misbruikt zou je kunnen zeggen. Het lijkt erop dat Lijbrandt toch wordt opgeslokt door haar partner via Reggefiber. We hebben als klanten dan het nakijken. De doelstellingen van Lijbrandt lijken me helder en dienen gesteund te worden, al was het maar om KPN te bestrijden.

@Lijbrandt: Communiceer met je huidige klanten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wees open en oprecht over feilen van diensten en leg uit waarom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iedereen wil een open en vrij internet en jullie hebben de steun van Neelie!! Wat wil je nog meer????
Gezien de vacaturebank hebben jullie behoefte aan meer techneuten. Gezien de reacties op dit forum zijn er wel kandidaten......................

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier wordt HD idd (in tegenstelling tot beloftes) ook nog steeds gefactureerd. Ik laat het er maar eventjes bij, anders kost het me te veel negatieve energie.

Over de internetverbinding, FM en DVB-C ben ik uitermate tevreden. Ik hoop dan ook oprecht dat het Lijbrandt toch gaat lukken z'n zaakjes voor elkaar te krijgen in de rest van 2011. En dat Reggefiber straks inderdaad niet compleet wordt opgeslokt door KPN (of alleen op organisatorisch gebied, maar niet qua techniek en zelfstandig functioneren).

Op dit moment begin ik wel zoiets te krijgen van "Had ik maar geen IPTV genomen". Dan had ik gewoon het 25/25 abbo genomen (wat voor mij ook zat is) icm. het coax signaal. Want IPTV is en blijft echt het zorgenkindje. Zowel technisch (haperende dienst, haperende PVR en slechte streams).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:56:
Hier wordt HD idd (in tegenstelling tot beloftes) ook nog steeds gefactureerd. Ik laat het er maar eventjes bij, anders kost het me te veel negatieve energie.
Dat is ook wat bij mij gebeurt.
In januari heb ik het webteam al eens een mail gestuurd dat dit bij "mijn Lijbrandt" nog niet aangepast was en of het niet slimmer was om gewoon 12 x 5 euro te crediteren. Dan zou het ook synchroon lopen met het contractjaar aangezien er al 2 maanden HD betaald waren.
Nee hoor, zei het webteam, maak je geen zorgen, het komt allemaal in orde.
Nu een maand later is het nog steeds niet in orde, en het webteam is kennelijk overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
rondebru schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 02:27:
[...]
Overigens:Onze Neelie is ook geïnteresseerd in de huidige gang van zaken in glasvezelland, gezien de doelstellingen. KPN weer als dominante partij moet gewoon verboden worden via anti-kartel wetgeving. Deze dominante provider van alles op telecom gebied blijft een giftige angel die qua kapitaalkracht blijft overheersen en echte vernieuwingen en openheid tegenhoud.
KPN mag wat mij betreft helemaal verdwijnen.
Je koopt je concurrent op en hopsa je hebt de mogelijkheid je oude infra nog verder uit te melken. Gewoon met de centen die je hebt elke concurrent die het beter doet uitkopen ( zakken vullen voor de durf kapitalisten ) en verder gaan met het uitmelken van je bestaande netwerken/klanten.
Nog leuker (voor KPN dan): elke klant die boos van KPN is overgestapt naar die concurrent en gezworen heeft nóóit meer een KPN product af te nemen is zeer tegen zijn zin weer terug bij af (oftewel KPN)
Ja, KPN heeft een naam en die wordt eigenlijk misbruikt zou je kunnen zeggen. Het lijkt erop dat Lijbrandt toch wordt opgeslokt door haar partner via Reggefiber. We hebben als klanten dan het nakijken. De doelstellingen van Lijbrandt lijken me helder en dienen gesteund te worden, al was het maar om KPN te bestrijden.
Dat is precies wat ik hierboven beschreef, dat is me al twee keer gebeurd, ik heb veel moeite moeten doen om elk spoortje KPN de deur uit te krijgen en straks zit ik weer gewoon bij KPN met alleen een etiketje Lijbrandt er op geplakt. Lijbrandt hoeft niet eens veel aan te passen, de klantenservice is al net zo beroerd als KPN en hun beloftes zijn al even weinig waard.

Ik zie dit zo gebeuren. :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Websurfer01 op 23-02-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:13:
Lijbrandt los die streamproblemen nou eens op, zorg voor die betere kwaliteit, zorg voor directe verbetering in communicatie, zorg voor directe verbetering in de administratie en zorg er vooral voor dat je klanten als klant gaat zien en niet als vervelende bijkomstigheid. Ow.. en denk nou niet dat je met een coulancevoorstel al je falen kan afkopen a.u.b.. De afgelopen 3 maanden (sinds ik klant ben) heb ik nog geen enkele verbetering op welk vlak dan ook kunnen waarnemen. Ik heb er alleen problemen bij zien komen...

En Spikey, Eymey: voer om te relativeren :P
Ach, ik blijf niet aan het relativeren hoor, want voor een aantal bovengenoemde issues zijn de streefdata gewoon bekend en hier genoemd.
Streamverbetering is meermaals toegezegd voor medio 2011, en moet van KPN afkomen, de rest zijn inderdaad interne Lijbrandt zaken die opgepakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websurfer01 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:10:
[...]

Dat is precies wat ik hierboven beschreef, dat is me al twee keer gebeurd, ik heb veel moeite moeten doen om elk spoortje KPN de deur uit te krijgen en straks zit ik weer gewoon bij KPN met alleen een etiketje Lijbrandt er op geplakt. Lijbrandt hoeft niet eens veel aan te passen, de klantenservice is al net zo beroerd als KPN en hun beloftes zijn al even weinig waard.

Ik zie dit zo gebeuren. :( :(
Tsja, KPN is een 'noodzakelijk kwaad'. Zonder dat KPN erin gestapt zou zijn, zou er in Almere nóóit glasvezel geweest zijn.

Verder: Als KPN met stickertje Lijbrandt ervoor zorgt dat ik gewoon mijn vrije routerkeuze houd, dat ik de sublieme dvb-c en fm houd, dan zou ik het nog niet zo'n ramp vinden.

Maar als alles uiteindelijk weer uitgekleed zou worden tot KPN niveau, dan zou ik er wel een probleem mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:01:
[...]

Maar als alles uiteindelijk weer uitgekleed zou worden tot KPN niveau, dan zou ik er wel een probleem mee krijgen.
Dat is dus waar ik bang voor ben, elke KPN dochter is uitgekleed tot op KPN niveau, XS4all heeft het nog het langst volgehouden, maar ook hier proef je tegenwoordig de nare smaak van KPN.

Verwijderd

Provider Lijbrandt: Begrip tonen als het fout gaat ?

Op diverse fora is een discussie gaande of men de fouten die in de communicatie, de facturering, de telefoon, IPTV en zeker niet als laatste in de settop-boxen naar voren komen gewoon maar moet accepteren?

Moeten we Lijbrandt nog een paar jaar geven om het te leren? of heb je er gewoon recht op dat het nu al goed gaat omdat ze voldoende hebben kunnen leren uit het verleden waardoor nu niet de zelfde fouten hoeven te worden gemaakt waarmee UPC eerder zo "schitterde"... Lees het volledige artikel...

• RonSom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-08-2024
;) Wil niet lullig doen maar UPC "schitterd"nog steeds in haar fouten, net als meerdere providers.
Geef het wat tijd.
Wat mij betreft, weinig klachten. Al is het op dit moment alleen het internet 50/50 abbo wat ik heb weet ik wel dat ik volgend jaar voledig Lijbrandt ben.
Ik ben tevreden en hoop dat in future jullie dat ook worden ;)

Ronsblog

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik overweeg televisiesignaal af te nemen via Lijbrandt, maar dan met een eigen settopbox, de Humax iHDR5200c (http://www.myhumax.nl/producteniHDR5200c.htm). In de specificaties van de Humax staat dat deze DVB-C ondersteund.
Klopt mijn veronderstelling dat dit goed gaat werken op het Lijbrandt glasvezelmodem? Als ik een UTP kabeltje tussen beide hang, ben ik dan klaar?

d:)b

Nee. DVB-C werkt namelijk niet via UTP ;).

spoiler:
Dus je moet ook nog coax leggen.

Voor het overige moet het wel gaan werken denk ik, zolang hij gewoon vrij te ontvangen dvb-c kanalen aan kan en de programma informatie van de DVB EPG service kan gebruiken.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

eymey schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:25:
Nee. DVB-C werkt namelijk niet via UTP ;).

spoiler:
Dus je moet ook nog coax leggen.

Voor het overige moet het wel gaan werken denk ik, zolang hij gewoon vrij te ontvangen dvb-c kanalen aan kan en de programma informatie van de DVB EPG service kan gebruiken.
hoe krijg ik dan het tv-signaal vanaf het glasvezelmodem op de coax? Begrijp ik het goed: Ik heb geen UTP nodig, tenzij ik naast TV kijken vanaf het netwerk wil streamen?

d:)b

In de glasvezel module komt een CATV module te zitten, met daarop een F-connector. Je pakt dus de/een coax kabel (met een beetje mazzel komt ook je CAI signaal in de meterkast binnen als je een nieuwer huis hebt) en schroeft daar zo'n F-connectortje op. En sluit die op de CATV module aan. Het werkt verder eigenlijk gewoon hetzelfde als wanneer je je CAI signaal zou splitsen (als je ook op meerdere tv's signaal wil hebben).

UTP is verder idd voor je eigen netwerk, of als je eventueel er ook nog interactieve TV bij wil met settopbox van Lijbrandt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:42:
Ik overweeg televisiesignaal af te nemen via Lijbrandt, maar dan met een eigen settopbox, de Humax iHDR5200c (http://www.myhumax.nl/producteniHDR5200c.htm). In de specificaties van de Humax staat dat deze DVB-C ondersteund.
Klopt mijn veronderstelling dat dit goed gaat werken op het Lijbrandt glasvezelmodem? Als ik een UTP kabeltje tussen beide hang, ben ik dan klaar?
Werkt probleemloos. De simpelste manier is om de coaxkabel die nu in het UPC aansluitkastje zit aan te sluiten op de coax uitgang van het glasvezelmodem. op die manier heb je in het hele huis (althans overal waar een coaxaansluiting is) zowel DVB-C alsook Analoog tot je beschikking.

De meeste TV's hebben tegenwoordig een DVB-C tuner ingebouwd dus geen externe kastjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Ik heb via de coax (F-connector) en een signaal versterker die ik ook al bij Ziggo gebruikte er inmiddels 4 tv's via DVB-C op aangesloten en het werkt prima. Uitstekend beeld op alle toestellen. Hiervoor een pluim voor Lijbrandt!
(mag ook wel eens... _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dc_power!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01-2022
Is het mogelijk om een indicatie te krijgen van de verwerkingstijd tussen aanvraag en oplevering van een aansluiting in Almere Stad (Stedenwijk)?

Het gaat hier om een adres waar, volgens de postcode check van Lijbrandt, glasvezel geleverd kan worden en er zit op dit moment nog geen provider op. Ik heb met de helpdesk gebeld gisteravond, en hoewel het gesprek aangenaam is verlopen, ben ik er niet wijzer van geworden. De medewerker van Lijbrandt kon helaas geen indicatie afgeven.

Ik ben dus benieuwd of hier forum gangers zijn die wat tips kunnen geven over 'real-world' levertijden in Almere en anders waar die informatie eventueel kan worden gevonden of opgevraagd.

[ Voor 0% gewijzigd door dc_power! op 25-02-2011 08:05 . Reden: spellingsfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

dc_power! schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:04:
Is het mogelijk om een indicatie te krijgen van de verwerkingstijd tussen aanvraag en oplevering van een aansluiting in Almere Stad (Stedenwijk)?

Het gaat hier om een adres waar, volgens de postcode check van Lijbrandt, glasvezel geleverd kan worden en er zit op dit moment nog geen provider op. Ik heb met de helpdesk gebeld gisteravond, en hoewel het gesprek aangenaam is verlopen, ben ik er niet wijzer van geworden. De medewerker van Lijbrandt kon helaas geen indicatie afgeven.

Ik ben dus benieuwd of hier forum gangers zijn die wat tips kunnen geven over 'real-world' levertijden in Almere en anders waar die informatie eventueel kan worden gevonden of opgevraagd.
Ik hoor hier en daar 3 a 4 weken met een uitschieter naar 5.
Zelf heb ik het compleet pakket een kleine 2 weken geleden aangevraagd. De welkomst brief kreeg ik 2 dagen later (zondagavond aangevraagd, dinsdag binnen, dus effectief 1 werkdag), dat is dus snel, maar verder is het stil gebleven.
Ook heb ik geen idee waar ik nummerportering op de site kan aanvragen. Volgens de site zelf zou dat moeten kunnen, maar volgens mij is het nergens te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
nhimf schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:18:
[...]
.
Ook heb ik geen idee waar ik nummerportering op de site kan aanvragen. Volgens de site zelf zou dat moeten kunnen, maar volgens mij is het nergens te vinden....
In "mijn lijbrandt", maar volgens mij kan dat pas als je aansluiting geactiveerd is, je krijgt een tijdelijk nummer tot je geporteerd wordt. Ik weet niet zeker of je onbeperkt bellen (mits aangevraagd natuurlijk) ook voor dat tijdelijke nummer geldt, dat is voor sommige providers een dure instinker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om te bellen van en naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Websurfer01 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:25:
[...]

In "mijn lijbrandt", maar volgens mij kan dat pas als je aansluiting geactiveerd is, je krijgt een tijdelijk nummer tot je geporteerd wordt. Ik weet niet zeker of je onbeperkt bellen (mits aangevraagd natuurlijk) ook voor dat tijdelijke nummer geldt, dat is voor sommige providers een dure instinker.
Het zou raar zijn als het niet werkt, aangezien je nummerportering niet hoeft te doen en je tijdelijke nummer dan ook niet tijdelijk is.
In de kleine lettertjes zie ik helemaal niets over de regels omtrent het onbepertke bellen.
Het enige wat ze zelf opgeven is dat het alleen naar vaste nummers binnen Nederland is met uitzondering van 088 085 en 09xx nummers (oid).
Dus als ik wat voor kosten dan ook krijg, verhaal ik die lekker. Maargoed KPN is nog niet opgezegd dus tot die tijd kan ik daar natuurlijk gewoon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
nhimf schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:23:
[...]

Het zou raar zijn als het niet werkt, aangezien je nummerportering niet hoeft te doen en je tijdelijke nummer dan ook niet tijdelijk is.
In de kleine lettertjes zie ik helemaal niets over de regels omtrent het onbepertke bellen.
Het enige wat ze zelf opgeven is dat het alleen naar vaste nummers binnen Nederland is met uitzondering van 088 085 en 09xx nummers (oid).
Dus als ik wat voor kosten dan ook krijg, verhaal ik die lekker. Maargoed KPN is nog niet opgezegd dus tot die tijd kan ik daar natuurlijk gewoon blijven.
Het zal heus wel werken, ik moest er eigenlijk aan denken omdat ik gisteren een nieuwe simkaart kreeg voor de gsm, daar zat duidelijk de waarschuwing bij dat je met het tijdelijke nummer "buiten de bundel" belt, pas na portering maak je gebruik van die bundel. Met mobiel internet gaan hier velen voor honderden euro's het schip mee in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurupat
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:15:
Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om te bellen van en naar het buitenland?
Van en naar Suriname werkt prima.
Andere bestemmingen nog niet getest.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, nog een waardeloos probleem :(
Ik ben een fan van het gebruik van "programma gemist". Maar de laatste tijd komt het ZEER REGELMATIG voor dat er ineens de melding "DE VERBINDING IS VERBROKEN" in het beeld verschijnt. Het programma wat ik op dat moment aan het kijken was stopt en automatisch komt het live beeld tevoorschijn. Andere keren moet ik de set top box compeet resetten omdat ik totaal geen beeld meer heb en dat gedigitaliseerd achtige geluid heb :/
Nu zal er wel weer geantwoord worden dat UPC en KPN dit probleem ook wel eens hebben en dat, net zoals digitale radio, er niemand anders gebruik van maakt....dus wat zeur je :(
Lijbrandt, regel het nou eens !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Zijn er nog mensen die onlangs een M532 mogen hebben ontvangen? Ik zou er 10 dagen geleden per direct een toegestuurd krijgen, maar tot op heden nog niets ontvangen.

Heb al een mailtje gestuurd, maar vraag het ook maar hier. Meestal gaat dat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Inmiddels zijn we bijna 3 weken verder sinds ik vergeefs een mail stuurde aan wijlen het webteam over het niet uitgevoerde gedeelte van de coulance regeling.
Dat deel was een jaar gratis HD, ook bij Eymey wordt het nog steeds gefactureerd.
Ik heb nu een iets minder (maar wel nette) vriendelijke mail gestuurd met het verzoek die 12 maanden maar ineens te crediteren, want ik heb geen enkel vertrouwen meer in deze ballentent. Als ze nu nog een jaar gratis HD starten is de kans groot dat ik dat niet eens afmaak, mijn contract loopt (helaas zou ik haast zeggen) nog 9 maanden. Ik geloof niet dat Lijbrandt bij mij nog meedoet bij de nieuwe provider verkiezingen in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
ik lees alleen maar negatieve reakties in deze topic. Ik weet dat het een klachtentopic is maar ben toch wel nieusgierig naar mensen die wel tevreden zijn. Aangezien er in mijn wijk in almere alleen maar door lijbrandt analoge tv geleverd wordt ben ik genoodzaakt naar hen over te stappen. Ik ben dus geintresseerd in de kwaliteit van het analoge signaal(heb nu digitenne) en de kontinuiteit van het internet over de glasvezel.
Ik begrijp dat de kwaliteit van het digitale tv signaal met de daarbijbehorende apperatuur nog niet helemaal toppie is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Internet en analoog tv signaal werken perfect. In ruim 3 maanden nog nooit een storing gehad.

Nu alleen hopen dat de de PVR gaan verbeteren en EDL in HD eindelijk wordt gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
diver99 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:39:
ik lees alleen maar negatieve reakties in deze topic. Ik weet dat het een klachtentopic is maar ben toch wel nieusgierig naar mensen die wel tevreden zijn. Aangezien er in mijn wijk in almere alleen maar door lijbrandt analoge tv geleverd wordt ben ik genoodzaakt naar hen over te stappen. Ik ben dus geintresseerd in de kwaliteit van het analoge signaal(heb nu digitenne) en de kontinuiteit van het internet over de glasvezel.
Ik begrijp dat de kwaliteit van het digitale tv signaal met de daarbijbehorende apperatuur nog niet helemaal toppie is?!
Over de produkten ben ik tevreden, analoog signaal is beter dan UPC, DVB-C is prachtig en als je geen extra funcionaliteit wenst zou je IPTV niet hoeven nemen.
IPTV werkt goed, beeld is momenteel minder dan DVB-C maar schijnt over een aantal maanden verbeterd te gaan worden.
Telefonie is niets op aan te merken.

Lijbrandt zelf is een ballentent die niet communiceert (e-mails worden standaard genegeerd) en beloftes niet nakomt, misschien zijn ze van goede wil en zijn dit opstartproblemen, maar irritant is het wel. Als je iemand bent die zich hier aan ergert zou ik er niet aan beginnen.
De site van Lijbrandt loopt behoorlijk achter, het gedeelte telefonie werkt nog steeds niet ( er staat al maanden dat hier "hard" aan gewerkt wordt ) je kunt dus niets inzien of instellen.

Kortom: produktaanbod goed, bedrijf minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Sinds vanmiddag een werkende M532, en meteen aangesloten. Uitzending gemist geprobeerd (wel behoorlijk compressed beeld) werkt prima. Pauze live tv: prima. Nog geen opnames gemaakt, want.... iptv signaal lijkt ineens 99% weggevallen. Geluid hapert, geen beeld. Wel mozaiek. Storing? (UPC zou nu zeggen: controleer je kabels...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gysman11: Waar woon je precies? Het probleem met weggevallen IPTV signaal komt me erg bekend voor. Dit betrof enkele weken terug een massieve storing op alle KPN WBA netwerken (schijnt te maken te hebben met de Verimatrix encryptie van KPN waar de Amino zich regelmatig in verslikt).

Heb er hier regelmatig last van. Soms helpt een reboot van de box. Lijbrandt lijkt dit probleem niet te erkennen (de servicedesk iig niet).

Zit er iig wel sterk over te denken om na dit jaar op z'n minst IPTV maar op te zeggen als er niet heel veel gaat verbeteren, de komende tijd. Want grosso modo is het op dit moment een wanproduct:

* Amino M532 die zich regelmatig verslikt in de KPN shit die het moet vreten
* Opnames mislukken erg vaak

Op dit moment heb ik de M532 alleen maar aangesloten vanwege het timeshiften en programma gemist. En omdat het, door aanwezigheid van HD versies van de belangrijkste zenders, nog acceptabel is qua beeldkwaliteit. Maar eigenlijk is het z'n meerprijs tov. het uitstekende dvb-c signaal niet waard :(.

Verder net als bij de meeste anderen hier: Kwaliteit van internet, dvb-c, analoog en FM is prima. Hierom houd ik Lijbrandt. Maar van de service moeten ze het op dit moment niet hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 27-02-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Betreft postcodegebied 1311. Zojuist nog even gecontroleerd: nog steeds hetzelfde. Geen beeld en om de paar seconden 1/10 seconde "gescrambled" geluid. Wat is bij de M532 een reboot? Aan/uit zetten met de afstandsbediening helpt niet.

Gebeurde tijdens het kijken van uitzending gemist. Ineens de melding: "geen signaal" (niet precies die melding, weet het niet meer exact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
gysman11 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 06:38:
Betreft postcodegebied 1311. Zojuist nog even gecontroleerd: nog steeds hetzelfde. Geen beeld en om de paar seconden 1/10 seconde "gescrambled" geluid. Wat is bij de M532 een reboot? Aan/uit zetten met de afstandsbediening helpt niet.

Gebeurde tijdens het kijken van uitzending gemist. Ineens de melding: "geen signaal" (niet precies die melding, weet het niet meer exact).
Uitzending gemist geeft hier (ook 1311) af en toe de boodschap "verbinding verbroken", maar dan op de amino 130, dus dat ligt waarschijnlijk niet specifiek aan jullie 532.
Als ik het programma opnieuw opzoek en bekijk gaat het meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, met de afstandsbediening helpt niet. Maar er is ook niets dat de eeuwenoude "stekker eruit, stekker erin" truc verslaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
@websurfer01: Dat is helaas geen optie, ik heb momenteel geen enkel beeld en alleen wat gescrambled gebliep.
@eymey: vanavond even de stroom eraf dus.

edit: kon de verleiding niet weerstaan en heb even met de vrouw des huizes gebeld. Box van de stroom af gehaald en weer aan: helaas geen resultaat. Box heeft het voor mij werkelijk 4 uur probleemloos gedaan... ;(

[ Voor 64% gewijzigd door gysman11 op 28-02-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dan ben ik wel benieuwd hoe het bij ons thuis is dan (postcode 1324). Heb sinds zaterdag overdag de box namelijk niet meer aan gehad. Oh ja, gisterochtend (zondagochtend) nog wel om opname van "Boer zoekt vrouw" te schedulen :+.

Iig... best wel kans dat het er bij ons dus ook weer uit ligt.

Ik ben echt heel benieuwd wat er aan de hand is. Nieteens zo zeer met IPTV maar met Lijbrandt in het algemeen :(. Je hoort ze niet meer, de servicedesk is bagger. En ze geven op GEEN ENKELE manier de indruk dat ze de problemen met Amino settopboxen in KPN WBA gebieden erkennen.

Paar weken terug al een massieve storing (ook in Berkel&Rodenrijs, Leeuwarden, etc.) met precies de symptomen die gysman11 beschrijft. En nu dus schijnbaar ook weer... of iig zeer vaak terugkerend bij gebruikers waaronder gysman11 en mijzelf.

En er wordt gewoon op geen enkele manier aangegeven dat men hier van op de hoogte is en wat de vervolgstappen zijn. Gaat KPN het oplossen? Gaat GHM het oplossen door alsnog te dokken voor routering van de GHM multicast-space naaar KPN gebied? Gaan er nog firmware updates voor de Amino's komen?

Heeft Ben z'n weblog dan toch gelijk dat er 'grotere' dingen spelen binnen Reggefiber/KPN en boeit het blijkbaar niet meer zo hoe goed XMS en Lijbrandt het doen?

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 28-02-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
Oh ja, gisteren ook "HD tv eerste jaar gratis" aangevinkt in mijn lijbrandt. Toen een vreemde css-loze webpagina met een foutmelding, maar ik kon toch op "accepteer wijziging" klikken, en ik kreeg een bevestigingsmail. Zojuist gekeken, en... mijn HD abonnement staat er nu 5 euro per maand bij. Ik even gebeld met lijbrandt, het zou helemaal in orde gaan komen..... Nou, we wachten even af.

edit: waarom moet ik me eigenlijk hiervoor extra aanmelden? Dit staat toch al bij het standaard aanbod van 50/50 compleet? (Eerste jaar HD gratis op 21 zenders)

[ Voor 17% gewijzigd door gysman11 op 28-02-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik help het je hopen, Gysman11. Volgens mij zou je dan de eerste zijn bij wie het goed komt. Want voor de rest wordt HD, conform in het overzicht ge-showed, ook 'netjes' gefactureerd. Ook bij degenen (o.a. ik zelf ) die dat ook hebben aangevinkt of bij wie het onderdeel van coulanceregeling is.

Iedere servicedeskmedewerker die nu nog roept dat het helemala goed zal komen liegt dat ie barst. Niet dat het de schuld van die medewerker is... die MOET dat waarschijnlijk zeggen. Maar ik zeg het maar ff....

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 28-02-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Niet online
IPTV doet het in ieder geval weer, was toch een kwestie van stroom er even van af. Inmiddels Harmony700 ingesteld, en beetje getest met opnames, pauze live tv en uitzending gemist. Op hick-up van dit weekend na vooralsnog erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:14:
[...]

Uitzending gemist geeft hier (ook 1311) af en toe de boodschap "verbinding verbroken", maar dan op de amino 130, dus dat ligt waarschijnlijk niet specifiek aan jullie 532.
Als ik het programma opnieuw opzoek en bekijk gaat het meestal wel goed.
Exact hetgene wat ik op vrijdag 25 februari 2011 17:14 al via deze topic melde !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diver99 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:39:
Zoals webserver01 al melde zijn bij mij (nog) geen problemen qua bellen en internet. Maar je moet wel duimen dat het blijft werken, want het verhelpen van storingen duurt bij Lijbrandt wel eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
Zoals webserver01 al melde zijn bij mij (nog) geen problemen qua bellen en internet. Maar je moet wel duimen dat het blijft werken, want het verhelpen van storingen duurt bij Lijbrandt wel eventjes.
Yep, bij mij inmiddels drie weken. Geen internet en tv door administratief foutje van Lijbrandt. Vanmiddag ga ik weer met mijn vrienden van de servicedesk bellen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je echt al 3 weken geen internet en tv hebt terwijl het daarvoor gewoon gewerkt heeft, dan had ik ze allang in gebreke gesteld.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Jansen Effect: Mijn auto doet het goed...
IPTV geen feest? Webteam Lijbrandt overleden? Naar mate meer mensen worden aangesloten wordt natuurlijk ook duidelijker hoe het gaat. De After Sales Communicatie lijkt nog niet echt uitgevonden. Providers laten inhoudelijk eigenlijk niets horen.

Ring Ring... Goedemorgen met garage... Hallo, met Jansen spreekt u. Mag ik de afdeling waar ik kan melden dat mijn auto het goed doet! Telefoniste: Eh... hoe bedoelt u mijnheer Jansen? Was er iets bijzonder aan de hand met uw auto en wilt u nu graag melden dat het is opgelost? Nee, dat bedoel ik niet. Ik wil ge- woon even zeggen dat mijn auto het vandaag goed doet, dat ik kan rijden. Telefoniste: Ja sorry, .... Lees hier meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
eymey schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:22:
Als je echt al 3 weken geen internet en tv hebt terwijl het daarvoor gewoon gewerkt heeft, dan had ik ze allang in gebreke gesteld.....
Vorige week gedaan. Nog geen reactie op gekregen. Daarom bel ik vanmiddag maar weer eens. Misschien dat iemand daar nu door krijgt dat ik serieus boos ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende stap is het evenredig 'opschorten' van de betaling. Via een belevenis van een collega ben ik daar laatst alles over te weten gekomen :D. Krijg je vanmiddag nog geen soelaas, dan kondig je aan dat je de betaling van je abonnement gaat opschorten.

Werkt niets meer, dan betekent "redelijk" in dit geval dat je dus het hele abbo storneert. Bij opschorting moet je het trouwens achteraf wel alsnog betalen, maar als Lijbrandt hier echt wakker van wordt en schuld inziet, dan doen ze er verstandig aan om het gedeelte over de periode dat je er geen gebruik van kon maken kwijt te schelden ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55
eymey schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:18:
Volgende stap is het evenredig 'opschorten' van de betaling. Via een belevenis van een collega ben ik daar laatst alles over te weten gekomen :D. Krijg je vanmiddag nog geen soelaas, dan kondig je aan dat je de betaling van je abonnement gaat opschorten.

Werkt niets meer, dan betekent "redelijk" in dit geval dat je dus het hele abbo storneert. Bij opschorting moet je het trouwens achteraf wel alsnog betalen, maar als Lijbrandt hier echt wakker van wordt en schuld inziet, dan doen ze er verstandig aan om het gedeelte over de periode dat je er geen gebruik van kon maken kwijt te schelden ;) .
Als je ze een goede periode hebt gegeven om het probleem op te lossen mag je zelfs de overeenkomst wel otnbinden gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Adlermann schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:19:
[...]

Als je ze een goede periode hebt gegeven om het probleem op te lossen mag je zelfs de overeenkomst wel otnbinden gok ik.
Maar dan moet je ze wel officieel in gebreke hebben gesteld. Opshorten van de betaling valt hier niet onder.
Ze zullen de betaling dan ook gaan terughalen.
Maar uit eigen ervaring werkt het opschorten van de betalen (stoneren) vaak heel effectief om iemand te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Net met de servicedesk van Lijbrandt gebeld met de vraag wanneer ik de M532 kan verwachten welke beloofd is. De meneer zette me even in de wacht om wat uit te zoeken. Na enige tijd kwam hij terug met de vraag waar het bericht vandaan kwam dat mij een M532 is beloofd.
Ik zei dat het webteam dat gedaan heeft. Ik heb zelfs van de servicedesk nog een mail na die tijd gehad dat het webteam de "zaak" af zou handelen en dan het hiermee opgelost was voor de servicedesk.

De man kon niet zeggen wanneer ik de M532 zou krijgen.Hij moest eerst intern een bericht sturen hoe dit af te handelen.

Tjonge jonge.Dan vraag je je toch echt af.....

Stelletje prutsers, mag je dan toch wel zeggen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Kijk eens naar de algemene voorwaarden televisie, je hebt geen recht op compensatie, lees maar eens goed punt 11.5, daar ben je dus mee eens, anders had je binnen 7 dagen na aangaan overeenkomst moeten ontbinden.
Daarnaast moet je blijven betalen, dus opschorten kan volgens de voorwaarden niet:

http://www.lijbrandt.nl/p...aarden_glashart_media.pdf

Artikel 11 Onderhoud, Consumenten Service Desk en Storingen
11.1 Aanbieder zal zich inspannen om de goede werking en de beschikbaarheid van de Diensten zoveel mogelijk te waarborgen. Aanbieder heeft uitdrukkelijk
geen resultaatsverplichting voor het storingsvrij leveren van de Diensten. Onder storing wordt verstaan het niet beschikbaar zijn van een substantieel
gedeelte van de Diensten voor het gebruik door Eindgebruiker, met uitzondering van het niet-beschikbaar zijn van de Diensten in verband met onderhoud en
aanpassingen van het Glasvezelnetwerk. Aanbieder is gerechtigd de levering van de Diensten geheel dan wel gedeeltelijk tijdelijk te (doen) onderbreken voor
het plegen van onderhoud. Service Provider zal een dergelijke onderbreking tijdig aankondigen, al dan niet via de website van Service Provider, tenzij dit
redelijkerwijs niet mogelijk is.
11.2 Storingen in de levering van de Diensten dienen door of namens de Eindgebruiker zo spoedig mogelijk aan Service Provider te worden gemeld. De
Eindgebruiker dient, indien dit voor een goed storingsonderzoek noodzakelijk is, zijn volledige en tijdige medewerking te verlenen aan het storingsonderzoek.
11.3 In geval van een niet aan Aanbieder toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst, kan Aanbieder zijn verplichtingen tot nakoming van
de Overeenkomst opschorten of de Overeenkomst beëindigen. Eindgebruiker zal hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gesteld. Niet aan
Aanbieder toerekenbare tekortkomingen zijn in ieder geval: onderbrekingen of storingen in elektronische communicatienetwerken of -diensten die door
derden worden geleverd, uitval van elektriciteit, de weigering van een derde (opnieuw) de benodigde toestemming ten behoeve van de levering van de
Diensten te leveren en andere omstandigheden die buiten de macht van Aanbieder liggen of voor haar redelijkerwijs niet voorzienbaar zijn. Aanbieder is niet
aansprakelijk voor de schade die de Eindgebruiker als gevolg hiervan lijdt.
11.4 In geval van problemen bij het gebruik van of vragen over de Diensten, kan de Eindgebruiker de Consumenten Service Desk van de Service Provider
raadplegen per telefoon of per e-mail. De tijden dat de Consumenten Service Desk telefonisch bereikbaar is, worden aangegeven op de website van Service
Provider. Deze tijden kunnen zonder voorafgaande waarschuwing door Service Provider worden gewijzigd. Een Eindgebruiker die telefonisch contact
opneemt met de Consumenten Service Desk, kan worden geconfronteerd met een wachttijd. Kosten die de Eindgebruiker maakt om de Consumenten
Service Desk te bereiken, komen voor rekening van de Eindgebruiker.
11.5 De Consumenten Service Desk van Service Provider zal zich inspannen om vragen snel en accuraat te beantwoorden en problemen op te lossen. Aanbieder
en Service Provider hebben echter geen resultaatverplichting. Eindgebruiker blijft te allen tijde verplicht tot betaling van de periodiek verschuldigde
vergoedingen, tenzij anders overeengekomen. Aanbieder en Service Provider zijn, behoudens opzet of grove schuld, niet aansprakelijk voor schade
tengevolge van onjuiste of onvolledige adviezen die medewerkers van de Service Provider aan de Eindgebruiker geven of de verkeerde interpretaties door
de Eindgebruiker van de gegeven adviezen.
11.6 De kosten voor het storingsonderzoek en de storingsopheffing kunnen aan de Eindgebruiker in rekening worden gebracht indien:
a) de storing is ontstaan door een handelen of nalaten in strijd met de Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden, of;
b) de storing is ontstaan door niet goed functionerende apparatuur of de aanwezigheid van andere apparatuur die van invloed is op de goede werking van
de Diensten, of;
c) de storing is ontstaan tengevolge van diensten of zaken van derden, waaronder het Glasvezelnetwerk, of;
d) de Eindgebruiker ten onrechte een beroep heeft gedaan op Service Provider, of;
e) de Eindgebruiker voor de storing aansprakelijk is.
In deze gevallen kan Aanbieder ook de eventuele gemaakte kosten van toeleveranciers aan de Eindgebruiker doorberekenen.
11.7 Aanbieder en/of Service Provider verrichten geen onderhoud of reparatie aan Rand- en Klantapparatuur die niet door Aanbieder en/of Service Provider ter
beschikking is gesteld.
11.8 Aanbieder en/of Service Provider is, onverminderd het bepaalde in artikel 16, niet aansprakelijk voor enigerlei directe of indirecte schade die het gevolg is
van een storing of onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha. Daar had m'n collega (z'n vriendin werkt als griffier bij een rechtbank) ook een mooie over.

Artikelen in algemene voorwaarden die jou proberen te beperken in je opschortingsrecht of die proberen om bepaalde dingen buiten te sluiten van dat recht, die staan op de zwarte lijst bij rechters. Daarvoor zou (als het echt daarop aan moet komen) Lijbrandt nieteens hoeven te proberen je voor de rechter te dagen.

Als jij een substantieel deel van een dienst dagen of weken niet kan gebruiken, dan zal iedere rechter je gelijk geven als je een (redelijk) deel van de betaling opschort. Zeker als je ze daar van eerst schriftelijk op de hoogte stelt.

Aanbieders kunnen nog zo veel in hun algemene voorwaarden zetten. En sommige dingen zetten ze erin, in de hoop dat mensen het toch niet goed lezen of zich laten afschrikken. Of om zich in te dekken van eventueel misbruik door klanten in het geval van veel te soepele voorwaarden. Maar het basisrecht prevaleert altijd boven leuke fantasie-artikelen....

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 01-03-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Grotendeels is je argumentatie juist. Daarvoor hebben we ook het B.W. ( burgelijk wetboek). Alleen het opschortingsrecht kan lastig zijn... want wanneer kun je daar gebruik van maken ? Na 1 week, 2 weken, 3 weken ?

Dus kortom, heb je een storing, dien je dit ten alle tijde te melden aan de helpdesk.

1) telefonisch heel leuk, zul je tevens een mailbericht moeten versturen als bevestiging met de naam van diegene die je hebt gesproken, of een brief ( bewijs voor jezelf), verwoord in punt 11.2
2) Je kunt betaling niet opschorten voor niet geleverde dienst, zie 11.5 Eindgebruiker blijft te allen tijde verplicht tot betaling van de periodiek verschuldigde vergoedingen, tenzij anders overeengekomen, je moet daarvoor een verzoek indienen. Honnoreren ze dat verzoek, dan kun je eenzijdig de betaling stopzetten, en sta je in je recht conform het B.W. en voldoe je niet aan de alg. voorwaarde ( Niet interresant).
En zul je altijd door een rechter in het gelijk gesteld worden, want je volgt keurig de stappen:
- probleem
- maakt probleem kenbaar bij de provider
- vraagt om oplossing, en korting ( staking betaling)voor niet geleverde dienst

Wat je mist in de algemene voorwaarde is een soort van compensatieregeling ( niet betalen voor niet afgenomen diensten) voor als goederen niet geleverd kunnen worden.

Hoeveel mensen lezen tegenwoordig nog eerst de alg. voorwaarde voordat ze ergens lid/ abonnee worden ?

Maar goed de alg. voorwaarde, de non communicatie, draagt niet echt bij aan een positief beeld van Lijbrandt.

Uiteraard: de alg. voorwaarde zegt absoluut niets over hoe ze hier mee omgaan. Want wie weet als je belt, en 3 weken geen dienst beschikbaar ( en fout ligt niet bij de gebruiker), crediteren ze misschien gewoon de kosten.

Het is maar dat je weet van de alg voorwaarde en wat daarin staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet iedereen zijn betalings gedeelte van IPTV radio eens gaan opschorten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 02:12:
Misschien moet iedereen zijn betalings gedeelte van IPTV radio eens gaan opschorten >:)
Ja, en ik een bedrag opschorten wat gelijk is aan de belofte van wijlen het webteam m.b.t. de coulanceregeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
Dat opschorten van de betaling is in mijn geval (nog) niet aan de orde. Lijbrandt heeft al na een week aangeboden om een maand betaling cadeau te doen als compensatie.
De telefonische helpdesk heeft me gisteren beloofd dat alles binnen "een paar dagen" weer zal werken. Mocht dat niet zo zijn dan stuur ik een brief waarin ik de overeenkomst opzeg. Die algemene voorwaarden had ik ook al gelezen maar daar trek ik me niets van aan. Ik heb een rechtsbijstandverzekering dus als ze moeilijk gaan doen ga ik daar eens mee bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZL
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:18
Even mijn ervaringen met Lijbrandt op een rijtje. (weet niet of iemand er op zit te wachten)
Ben UPC HD TV gebruiker, en Online internet ADSL.

Ons huis was al eind vorig jaar van glasvezel voorzien (Dordrecht Sterrenburg 1), maar bij postcode check op website was glasvezel van lijbrandt niet beschikbaar, wel bij alle andere buren en providers. :'(
Helpdesk gebeld, kreeg vaag antwoord dat ik wel gewoon online kon bestellen, tuurlijk gaat dat niet, moet huisnummer van ander invullen dat je niet meer kunt wijzigen later.
Naar glashart service winkel in centrum dan maar probleem uitgelegd en bestelformulier ingevuld, ze hebben de database laten aanpassen.
Op 3-2 bestelling geplaatst voor Compleet 50/50 incl HDTV en Amino 532 PVR en onbeperkt bellen NL
Op 15-2 kwam de monteur voor plaatsen Genexis
Op 16-2 de Amino M532 in de bus, met beschrijving doe het zelf aansluiten.
Internet werkte (en nog steeds) prima, met uitstekende snelheden.
Analoge tv/radio in huis aansloten via bestaande 3weg splitter in kruipruimte, even opniew zenders scannen, en prima duidelijk en helder beeld!
Amino aangesloten op Genexis, perfect beeld op mijn Philips LED TV! Ik zou zeggen beter dan UPC HD.
En normaal de HD zenders onder keuze 1..2..3..etc, niet 51, 52...
Amino menu/functies lekker basic, snelheid bediening/zappen voldoet, al die interactive shit/games op UPC gebruik ik toch nooit.
Opnemen werkt prima!
Uitzending gemist werkt sneller/beter dan UPC, al is daar de beeld kwaliteit klein ietsje minder van dan live beeld, niet storend.
Heel positief verhaal, maar dan...

Telefonie, werkt van begin af aan niet, en nog steeds niet.
Op Genexis knippert T1 lampje 2x seconde. Volgens handleiding DHCP request? Maar dat klopt niet lijkt me.
Als ik mijn nummer bel (078-300xxxx) hoor je, "dit MOBIELE nummer is niet in gebruik.." :?
Paar keer helpdesk gebeld, ze zien dat er iets niet goed staat/is (is al eerste stap), Genexis uurtje uitgehad, hij zou dan nieuwe instellingen ophalen werkte niet, is nu doorgezet naar netbeheerder/provider. Kan een weekje duren werd me eerlijk verteld. (op 26-2)

Herkend iemand dit telefonie probleem?
Is nu nog niet zo'n groot issue omdat ik nog alternatief heb.
En ben al meer dan blij dat de rest perfect werkt, met perfect HD beeld (WGDO) het lezen van dit topic nadat ik besteld heb deed me geen goed ;-) Maar blijkt onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Zijn er meer mensen die netjes smtp.lijbrandt.nl en geen mail naar buiten kunnen sturen?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mij werkt uitgaande mail ook niet. Kan gelukkig uitwijken naar een andere smtpserver. Maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Heb Lijbrandt nu aan de telefoon.
Vanaf vandaag mag je alleen nog met een @lijbrandt.nl adres naar buiten mailen.......... 8)7 Degene aan de telefoon weet ook alleen dat dat sinds vandaag is doorgevoerd en vindt het eigenlijk ook wel een beetje vreemd. Hij is het met me eens dat het wel jammer is dat dat niet vooraf gecommuniceerd is (en dat er nu dus legio mensen met problemen zijn).

Bij ons in Houten hebben de (basis)scholen gratis internet en uiteraard hun eigen maildomein en die liggen nu dus qua mail helemaal plat.

De beste man van Lijbrandt gaat z'n best doen om hier meer over te weten te komen en belt me erover terug.

[ Voor 43% gewijzigd door sjimmie op 02-03-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

sjimmie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:59:
Heb Lijbrandt nu aan de telefoon.
Vanaf vandaag mag je alleen nog met een @lijbrandt.nl adres naar buiten mailen.......... 8)7 Degene aan de telefoon weet ook alleen dat dat sinds vandaag is doorgevoerd en vindt het eigenlijk ook wel een beetje vreemd.
Je maakt een grapje? Dit klinkt als "hetnet" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch ook van de wilde spinnen! Ik draai mail voor een stuk of wat domeinen. Nou moet ik m'n mailserver het weer zelf laten doen. Dat betekend ook dat ik een reverse dns moet omdat anders de helft van de mails weer terug komt.
Dankjewel lijbrandt.

Ik begin deze mensen nu een beetje beu te worden. Zit al meer dan een week met een kapotte amino. Op mail en telefoon wordt niet gereageerd. Het lijkt wel kpn.

Heeft iemand misschien een idee of ik reverse dns bij deze lieden kan aanvragen? Voorlopig zit ik nog wel aan ze vast. In ieder geval tot oktober. Anders moet ik toch m'n rechtsbijstand maar eens gaan raadplegen.

Ik voelde al nattigheid toen kpn aandelen kreeg.......

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik hoopte nog dat ik wel uitgaande mail zou mogen versturen als ik smtp authentication zou gebruiken, maar dat wordt helemaal niet toegestaan.
Met mijn lijbrandt account (met of zonder @lijbrandt.nl erachter) en wachtwoord krijg ik toch een 535 5.7.8 Error: authentication failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smtp authentication bij lijbrandt (voor zover ik het in hun documentatie zie) moet/mag je alleen gebruiken als je vanaf een ander netwerk (niet-lijbrandt) gebruik wilt maken van hun smtp server. Kortom simpelweg op poortje 25 met als afzender @lijbrandt.nl zou het dan moeten doen......

't is wel gelazer zo. En ik snap het eigenlijk ook niet. Waarom zouden ze dit nou verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
Ik kan wel een reden bedenken maar dat maakt het niet minder stom.
De mailserver heeft de laatste tijd een aantal keren op blacklists gestaan en dat willen ze blijkbaar op deze manier voorkomen.

Maar wat ze nu gedaan hebben slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik dit zo lees ben ik eigenlijk steeds blijer dat ik niet meer aan provider-mail vast zit. Hoewel het bij andere (hosted) e-mailproviders natuurlijk ook wel fout kan gaan maar goed....

Als Lijbrandt een e-mail dienst aanbiedt moeten ze het ook fatsoenlijk werkend maken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n eigen domein, dus ik wil ook met m'n eigen (onafhankelijke) emailadres kunnen mailen.

Nu heb ik een tunneltje gemaakt naar een andere server die er uit gaat bij ziggo zakelijk. Dus ik heb het weer werkend, maar ik baal er wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:34:
Ik heb m'n eigen domein, dus ik wil ook met m'n eigen (onafhankelijke) emailadres kunnen mailen.

Nu heb ik een tunneltje gemaakt naar een andere server die er uit gaat bij ziggo zakelijk. Dus ik heb het weer werkend, maar ik baal er wel van.
Dat heb ik dus ook en ik wil ermee kunnen blijven mailen, maar ik heb geen alternatief straks.
Nu heb ik gewoon een reverse op mijn ip en dus is dat gemakkelijk.
Normaal kan je via de smtp servert van je provider mailen/relayen, maar straks dus niet meer :S

Hoe nu verder?

Pagina: 1 ... 8 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.