Je eigen server het fijn laten uitzoeken, poort 25 blijft (voorlopig.....) transparant, dus als je eigen server netjes de domeinen kan opzoeken hoef je niet via de stmp server van lijbrandt. Ik ben nu wel aan het rondkijken of ik niet meer van lijbrandt af kan, begin het gelazer wel een beetje zat te worden. Het is allemaal leuk en aardig dat ik 100 Mb up en 100 Mb down heb, maar de rest moet ook gewoon werken en ze zijn dat nu behoorlijk aan het uitkleden.nhimf schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:41:
[...]
Dat heb ik dus ook en ik wil ermee kunnen blijven mailen, maar ik heb geen alternatief straks.
Nu heb ik gewoon een reverse op mijn ip en dus is dat gemakkelijk.
Normaal kan je via de smtp servert van je provider mailen/relayen, maar straks dus niet meer
Hoe nu verder?
Ah ja.... ik was vergeten er aan toe te voegen dat ik ook gewoon via de smtp-server van m'n domein kan mailen (met smtp-auth).
Die mail-hoster is trouwens "google apps"
. Eigenlijk betrap ik mezelf erop dat ik uberhaupt nauwelijks meer via smtp en imap werk, maar gewoon met de (fijn werkende) webinterface 
Maar wel jammer dat Lijbrandt dit soort wijzigingen van te voren niet ff aankondigt.
Die mail-hoster is trouwens "google apps"
Maar wel jammer dat Lijbrandt dit soort wijzigingen van te voren niet ff aankondigt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Tsja, de manier waarop had wat beter gekund, maar de reden is niet minder legitiem.sjimmie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:15:
Ik kan wel een reden bedenken maar dat maakt het niet minder stom.
De mailserver heeft de laatste tijd een aantal keren op blacklists gestaan en dat willen ze blijkbaar op deze manier voorkomen.
Maar wat ze nu gedaan hebben slaat natuurlijk nergens op.
De mailservers staan er voor om het mailverkeer af te handelen voor lijbrandt.nl, niet voor allerlei andere domeinen. Poort 25 naar buiten staat gewoon open, dus dan gebruik je de mailserver maar die bij het domein hoort. Mocht je van buiten het Lijbrandt netwerk willen mailen met je adres, dan zet je authenticated aan. Dit werkt overigens ook gewoon van binnen het Lijbrandt netwerk. Lijkt me allemaal logisch, ik snap het probleem niet?
Nee SMTP AUTH werkt zowel binnen als buiten het Lijbrandt netwerk.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:56:
smtp authentication bij lijbrandt (voor zover ik het in hun documentatie zie) moet/mag je alleen gebruiken als je vanaf een ander netwerk (niet-lijbrandt) gebruik wilt maken van hun smtp server.
't is wel gelazer zo. En ik snap het eigenlijk ook niet. Waarom zouden ze dit nou verzinnen.
Waarom? Simpel, veel spam werd verstuurd uit naam van andere domeinen dan Lijbrandt.nl Dan gooi je dat dus dicht. Die servers zullen alleen bedoeld zijn voor de lijbrandt email, niets meer, niets minder.
[ Voor 30% gewijzigd door --WaaZaa-- op 02-03-2011 16:59 ]
prutsert
Even over de mailcommotie: zijn er poorten dicht gezet of is mailrelay uitgeschakeld?
[ Voor 77% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-03-2011 17:19 . Reden: vraag ]
d:)b
Verwijderd
Als je eigen domeinen hebt, heb je per definitie niet ook meteen beschikking over smtp servers. Ik heb vier domeinen en mail via lijbrandt. Simpelweg omdat dat het minste gedonder geeft. Natuurlijk kan mijn mailserver ook rechtstreeks mailen, maar dan moet ik wel een reverse dns hebben. En dat laatste heeft zo m'n zorg; ik denk dat ze bij lijbrandt niet eens weten wat het is.--WaaZaa-- schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Tsja, de manier waarop had wat beter gekund, maar de reden is niet minder legitiem.
De mailservers staan er voor om het mailverkeer af te handelen voor lijbrandt.nl, niet voor allerlei andere domeinen. Poort 25 naar buiten staat gewoon open, dus dan gebruik je de mailserver maar die bij het domein hoort. Mocht je van buiten het Lijbrandt netwerk willen mailen met je adres, dan zet je authenticated aan. Lijkt me allemaal logisch, ik snap het probleem niet?
Lijbrandt heeft in Houten scholen een (1-jaar) gratis glasaansluiting gegeven, moeten die scholen nu dan overstappen op @lijbrandt.nl adressen voor hun personeel en leerlingen? Ze zitten aan de binnenkant van het lijbrandt netwerk en mogen daar nu niet meer naar buiten mailen met hun @schoolnaam.nl. Beetje flauw.--WaaZaa-- schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:53:
[...]
Tsja, de manier waarop had wat beter gekund, maar de reden is niet minder legitiem.
De mailservers staan er voor om het mailverkeer af te handelen voor lijbrandt.nl, niet voor allerlei andere domeinen. Poort 25 naar buiten staat gewoon open, dus dan gebruik je de mailserver maar die bij het domein hoort. Mocht je van buiten het Lijbrandt netwerk willen mailen met je adres, dan zet je authenticated aan. Dit werkt overigens ook gewoon van binnen het Lijbrandt netwerk. Lijkt me allemaal logisch, ik snap het probleem niet?
[...]
Nee SMTP AUTH werkt zowel binnen als buiten het Lijbrandt netwerk.
Waarom? Simpel, veel spam werd verstuurd uit naam van andere domeinen dan Lijbrandt.nl Dan gooi je dat dus dicht. Die servers zullen alleen bedoeld zijn voor de lijbrandt email, niets meer, niets minder.
[ Voor 0% gewijzigd door sjimmie op 02-03-2011 17:16 . Reden: typo ]
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Niks uitgeschakeld, puur een extra check op het uitgaande domein.MrJayMan schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:55:
Even over de mailcommotie: zijn er poorten dicht gezet of is mailrelay uitgeschakeld?
Dat mag wel, maar via de eigen mailservers. Het is niet voor niets dat poort 25 vrolijk open staat.sjimmie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:15:
[...]
Lijbrandt heeft in Houten scholen een (1-jaar) gratis glasaansluiting gegeven, moeten die scholen nu dan overstappen op @lijbrandt.nl adressen voor hun personeel en leerlingen? Ze zitten aan de binnenkant van het lijbrandt netwerk en mogen daar nu niet meer naar buiten mailen met hun @schoolnaam.nl. Beetje flauw.
Overigens is de change nu wel weer ongedaan gemaakt zie ik..
[ Voor 18% gewijzigd door --WaaZaa-- op 02-03-2011 17:28 ]
prutsert
Als men (de school en de thuisgebruiker met een eigen maildomeintje) het netjes doet dan gebruikt men de smtp server van lijbrandt als smarthost. Zou men een eigen mailserver rechtstreeks laten mailen dan zou men een reverse-lookup record nodig hebben om niet als spamserver te worden aangezien. Een een reverse-lookup record ondersteunt lijbrandt niet, dus geen keuze.
Maar ik werd om 1 minuut voor zes gebeld door Lijbrandt dat ze de wijziging hebben teruggedraaid. Mijn compliment voor deze snelle terugdraai-actie.
Maar ik werd om 1 minuut voor zes gebeld door Lijbrandt dat ze de wijziging hebben teruggedraaid. Mijn compliment voor deze snelle terugdraai-actie.
IK heb het een beetje druk gehad de laatste tijd (excuses voor het niet/amper antwoorden op vragen)
Maar over de mail situatie.
Zoals jvdmast al aangaf:
Die nieuwe beveiliging staat momenteel weer uit.
Maar over de mail situatie.
Zoals jvdmast al aangaf:
Jij bent toch niet het webteam? :-)Yogoi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:03:
IK heb het een beetje druk gehad de laatste tijd (excuses voor het niet/amper antwoorden op vragen)
Is dit een tijdelijke "revert", of gaan ze het binnenkort alsnog invoeren?Maar over de mail situatie.
Zoals jvdmast al aangaf:
Ik zit btw al 2,5 weken te wachten, maar nog niets gehoord verder over mijn aansluiting. Ja de welkomst was er binnen 2 dagen, maar een eventuele afspraak voor monteur, danwel een datum wanneer we worden aangesloten heb ik nog niet gehad.
Wat is de huidge/gebruikelijke wachttijd?
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Welkom terug, Yogoi
.
Wel heb ik dan meteen een andere (brutale) vraag: Heb jij enig idee of Lijbrandt nog wel bezig is met div. problemen? Ook omdat we het webteam hier helemaal niet meer zien. Concrete vragen:
* Bij sommigen (waaronder mijzelf) worden er nog steeds dingen gefactureerd die gratis zouden zijn. Iets met coulanceregeling en zo
* Amino M532 PVR die zich nog steeds regelmatig vergaloppeert (iig in Almere) op de KPN streams. Alle interactieve diensten incl. mozaiek doen het dan, maar live tv niet Alleen een reboot helpt dan.
* Lijbrandt zou met een grove inschatting komen van wanneer er wat concreets bekend is over het verbeteren van de KPN kwaliteit. Komt dat nog?
Wel heb ik dan meteen een andere (brutale) vraag: Heb jij enig idee of Lijbrandt nog wel bezig is met div. problemen? Ook omdat we het webteam hier helemaal niet meer zien. Concrete vragen:
* Bij sommigen (waaronder mijzelf) worden er nog steeds dingen gefactureerd die gratis zouden zijn. Iets met coulanceregeling en zo
* Amino M532 PVR die zich nog steeds regelmatig vergaloppeert (iig in Almere) op de KPN streams. Alle interactieve diensten incl. mozaiek doen het dan, maar live tv niet Alleen een reboot helpt dan.
* Lijbrandt zou met een grove inschatting komen van wanneer er wat concreets bekend is over het verbeteren van de KPN kwaliteit. Komt dat nog?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Correct, ik ben niet het webteam. Echter poste ik wel regelmatig antwoorden en dergelijke. Ik ben er achter gekomen dat mensen op een forum dit dna ook van je 'verwachten'. Dat bleek een tijd terug ook in het Glashart Almere topicnhimf schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:38:
Jij bent toch niet het webteam? :-)
Er gaat wel wat veranderd worden. Wat precies? thats to be discussed.Is dit een tijdelijke "revert", of gaan ze het binnenkort alsnog invoeren?
Echter willen we tegengaan dat er door 'avg joes' spam versturen die ons dan weer een week ergens op een blocklist zet omdat ze per ongeluk iets doen. (er zijn nog steeds mensen die op phishing mails klikken)
Beetje in de trant van: "Jij weet wel wat van computers, kan je dit en dit en zus en zo voor me doen"?Yogoi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:11:
[...]
Correct, ik ben niet het webteam. Echter poste ik wel regelmatig antwoorden en dergelijke. Ik ben er achter gekomen dat mensen op een forum dit dna ook van je 'verwachten'. Dat bleek een tijd terug ook in het Glashart Almere topic
Dat lijkt me vrij logisch :-)[...]
Er gaat wel wat veranderd worden. Wat precies? thats to be discussed.
Echter willen we tegengaan dat er door 'avg joes' spam versturen die ons dan weer een week ergens op een blocklist zet omdat ze per ongeluk iets doen. (er zijn nog steeds mensen die op phishing mails klikken)
Ik ben vrij simpel, als het maar werkt
Zoals meerdere mensen draai ik een servert, waaronder een mailservert en dat wil ik blijven kunnen doen.
Hoe? dat maakt me niet eens zo heel veel uit. Ik denk dat een mogelijkheid tot reverse DNS ideaal zou zijn. Dat heb ik nu ook en werkt prima.
ps. Worden mailtjes naar info@ eigenlijk wel gelezen?
*1: Geen idee. Ik hou me niet zo veel bezig met facturering en dergelijke en ik kan uit je opmerking neit precies opmaken om welke onderdeel het exact gaat.eymey schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:39:
Welkom terug, Yogoi.
* 1Bij sommigen (waaronder mijzelf) worden er nog steeds dingen gefactureerd die gratis zouden zijn. Iets met coulanceregeling en zo
* 2Amino M532 PVR die zich nog steeds regelmatig vergaloppeert (iig in Almere) op de KPN streams. Alle interactieve diensten incl. mozaiek doen het dan, maar live tv niet Alleen een reboot helpt dan.
* 3Lijbrandt zou met een grove inschatting komen van wanneer er wat concreets bekend is over het verbeteren van de KPN kwaliteit. Komt dat nog?
*2: Hoe heb je jouw 532 aangeslotenen wanneer gebeurt dit precies of gebeurt het altijd? Ik heb dit probleem al een aantal keer proberen te (laten) reproduceren. is me tot nu toe nog steeds niet gelukt.
*3: Wanneer de zon nederland weer soort van warm maakt?
En je algemene vraag:
Ja er word hard aan gewerkt. Indirect is dat ook een van de redenen dat je mij niet hebt zien posten de laatste tijd.
En voor Nhimf:
Hoe het precies gaat zijn weet ik nog niet. Dat hoor je tegen die tijd wel denk ik.
en zo ver ik weet worden de mailtjes gelezen. Ik denk dat jouw vraag is of ze ook beantwoord worden.
En ja zo ver ik kan zien wel. (Ik heb daar natuurlijk neit heel goed zicht op zoals je kunt begrijpen)
*1: Bij iedereen aan wie een jaar gratis HD is beloofd door het webTeam (of iig diverse mensen hier, incl. ikzelf) wordt het gewoon gefactureerdYogoi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:07:
[...]
*1: Geen idee. Ik hou me niet zo veel bezig met facturering en dergelijke en ik kan uit je opmerking neit precies opmaken om welke onderdeel het exact gaat.
*2: Hoe heb je jouw 532 aangeslotenen wanneer gebeurt dit precies of gebeurt het altijd? Ik heb dit probleem al een aantal keer proberen te (laten) reproduceren. is me tot nu toe nog steeds niet gelukt.
*3: Wanneer de zon nederland weer soort van warm maakt?(grove schatting was het verzoek toch?)
*2):
Hij is gewoon direct aangesloten op poort 2 van de Genexis. Hoe en wanneer het precies gebeurt is niet bekend. Dit is op compleet random tijdstippen (soms merk je het pas als je na 1,5 dag weer eens tv wil kijken). En ik ben zeker niet de enige:
gysman11 in "Lijbrandt: vragen en klachten"
gysman11 in "Lijbrandt: vragen en klachten"
*3):
Grove schatting mag, maar iets specifieker natuurlijk ook (indien beschikbaar). Ik vraag geen harde datum maar wel de indicatie dat dit probleem nog steeds hoog op de prio lijst staat. Er zou namelijk rond deze tijd ook nog 'iets' bekend gemaakt worden door Lijbrandt, meen ik me te herinneren.
Op dit moment lijkt het gewoon alsof Lijbrandt pretty much 'dood' is. Op e-mail komt 0,0 antwoord en de servicedesk gist ook maar wat (verschilt per medewerker). Vorige week beweerde een medewerker (die ik wel vaker aan de lijn heb gehad... hij voelt zich altijd superieur over z'n collega's op de 1 of andere manier

Gisteren hebben we hier dan toch Lijbrandt aangevraagd.
We kunnen alleen niet bij Telefonie in Mijn Lijbrandt, want ik neem aan dat we daar nummerportering moeten aanvragen?
We kunnen alleen niet bij Telefonie in Mijn Lijbrandt, want ik neem aan dat we daar nummerportering moeten aanvragen?
"Fibers have been patched, waiting for NT Installation"Dorest0rm schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:18:
Gisteren hebben we hier dan toch Lijbrandt aangevraagd.
Dat ziet er dus in ieder geval al goed uit
(aangenomen dat ik via mijn inspector gadget skills bij de juiste klant uitgekomen ben)
Nummerportering kun je doen na oplevering. Er is nu nog geen telefoon-nummer/dienst om te overschrijven.
@Yogoi
Ik heb meer dan 3 weken geleden Lijbrand aangevraagd voor Hoevelaken.
Buiten een brief ter bevestiging is er nog niets geinitieerd en ik vraag mij af hoelang zo'n aanvraag wel niet moet duren?
Ik heb nl Tele2 en dat was toch binnen 2 weken geheel operationeel.
Trouwens, het Lijbrandt Portal reageert momenteel wel erg vreemd.
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'portal'@'localhost' (using password: YES) in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php on line 3
Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php on line 4
Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php on line 4
Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_debug_query.php on line 8
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/home/circuit_settings.php on line 22
Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_debug_query.php on line 8
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/home/circuit_settings.php on line 27
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php:3) in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/plg_checkLogin.php on line 34
Location: https://portal.lijbrandt....tal.lijbrandt.nl%2Fportal
Ligt de website plat?
Ik heb meer dan 3 weken geleden Lijbrand aangevraagd voor Hoevelaken.
Buiten een brief ter bevestiging is er nog niets geinitieerd en ik vraag mij af hoelang zo'n aanvraag wel niet moet duren?
Ik heb nl Tele2 en dat was toch binnen 2 weken geheel operationeel.
Trouwens, het Lijbrandt Portal reageert momenteel wel erg vreemd.
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'portal'@'localhost' (using password: YES) in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php on line 3
Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'apache'@'localhost' (using password: NO) in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php on line 4
Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: A link to the server could not be established in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php on line 4
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/home/circuit_settings.php on line 22
Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/home/circuit_settings.php on line 27
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/fct_connect.php:3) in /home/portal/domains/portal.lijbrandt.nl/public_html/plugins/plg_checkLogin.php on line 34
Location: https://portal.lijbrandt....tal.lijbrandt.nl%2Fportal
Ligt de website plat?
charleyr
Als je in de 1323 regio uitkwam zat je denk ik wel goed jaYogoi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:42:
[...]
"Fibers have been patched, waiting for NT Installation"
Dat ziet er dus in ieder geval al goed uit
(aangenomen dat ik via mijn inspector gadget skills bij de juiste klant uitgekomen ben)
Nummerportering kun je doen na oplevering. Er is nu nog geen telefoon-nummer/dienst om te overschrijven.
@hierboven hier doet de website het gewoon.
[ Voor 4% gewijzigd door Dorest0rm op 03-03-2011 19:27 ]
De website lag er even uit ja.
Inmiddels werk alels weer 100%
@Charleychui, ik weet uit m'n hoofd niet wat de status is in Hoevelaken.
Als ik het morgen niet vergeet check ik het even.
Inmiddels werk alels weer 100%
@Charleychui, ik weet uit m'n hoofd niet wat de status is in Hoevelaken.
@eymey: ik heb het inderdaad ook gehad, die "hangende" m532. Het gebeurde toen ik uitzendig gemist aan het kijken was. Vervolgens kwam in beeld dat de gids informatie ververst ging worden, en toen hing de boel. In Lijbrandt's defense: het is (in de week dat ik nu dat ding heb) "slechts" één keer voorgekomen.
Verder: hoewel ik op de website na aanvragen van één jaar gratis HD een vreemde css-loze webpagina met wat foutmeldingen voor mijn kiezen kreeg waarop ik mijn wijziging moest bevestigen, waren de volgende dag toen ik keek al mijn zenders vervangen door de HD-varianten. Snel geregeld dus! Heb tot op heden ook nog geen opnameproblemen gehad met de M532.
Mijn ervaring met reply op emails is inderdaad dat de response bedroevend is. Echter, de telefonische helpdesk is voor mij goed bereikbaar gebleken. Zelfs een keer om 21:58 gebeld, toen heeft de medewerker die zijn pc al had afgesloten de boel opnieuw gestart en tot 22:10 meegekeken met mijn probleem. Hulde. Alle toezeggingen die door de helpdesk aan mij zijn gedaan, zijn tot op heden ook daadwerkelijk en snel uitgevoerd.
Resteert: op mijn overzicht in Mijn Lijbrandt staat het gratis HD pakket voor 5 euro op de lijst. Ben benieuwd hoe dat met de eerste facturering gaat.
Verder: hoewel ik op de website na aanvragen van één jaar gratis HD een vreemde css-loze webpagina met wat foutmeldingen voor mijn kiezen kreeg waarop ik mijn wijziging moest bevestigen, waren de volgende dag toen ik keek al mijn zenders vervangen door de HD-varianten. Snel geregeld dus! Heb tot op heden ook nog geen opnameproblemen gehad met de M532.
Mijn ervaring met reply op emails is inderdaad dat de response bedroevend is. Echter, de telefonische helpdesk is voor mij goed bereikbaar gebleken. Zelfs een keer om 21:58 gebeld, toen heeft de medewerker die zijn pc al had afgesloten de boel opnieuw gestart en tot 22:10 meegekeken met mijn probleem. Hulde. Alle toezeggingen die door de helpdesk aan mij zijn gedaan, zijn tot op heden ook daadwerkelijk en snel uitgevoerd.
Resteert: op mijn overzicht in Mijn Lijbrandt staat het gratis HD pakket voor 5 euro op de lijst. Ben benieuwd hoe dat met de eerste facturering gaat.
Nou ik kan bevestigen dat ze wat met de mail doen :-)
Op 10 februari een mailtje gestuurd met een aantal vragen (welke hier inmiddels ook al zijn beantwoord) en gisteren een reactie op gehad. 3 hele weken.....
Gisteren (voordat ik de reactie van de oude mail kreeg) heb ik een mailtje gestuurd met de status van mijn aanvraag, kijken hoe lang ze daarvoor nodig hebben...
Op 10 februari een mailtje gestuurd met een aantal vragen (welke hier inmiddels ook al zijn beantwoord) en gisteren een reactie op gehad. 3 hele weken.....
Gisteren (voordat ik de reactie van de oude mail kreeg) heb ik een mailtje gestuurd met de status van mijn aanvraag, kijken hoe lang ze daarvoor nodig hebben...
Ik kan hier vandaag, gelukkig, melden dat de zojuist ontvangen factuur van Lijbrandt de zaken die onjuist waren heeft rechtgetrokken. Inclusief de 12 maanden gratis HD die in 1 keer worden verrekend. Waarvoor dank aan de administratie.
Het kan dus wel m.b.v. emailverkeer worden opgelost. Nu maar hopen dat de volgende facturen ook juist blijven...
Het kan dus wel m.b.v. emailverkeer worden opgelost. Nu maar hopen dat de volgende facturen ook juist blijven...

Hier ook een denk ik kloppende factuur. 60 euro korting verrekend voor een jaar gratis HD. Hoop min en plus vanwege eerste twee maanden en korting op m532. Wel wat onduidelijkheid over telefonie: 5,27 kosten aan telefonie. Kan ik ergens specificaties hiervan opvragen? Lijkt mij namelijk vrij veel. Heb meen ik ergens gelezen dat bellen naar lijbrandt zelf gratis is. Klopt dat? Dat is namelijk mijn voornaamste gesprekspartner geweest de afgelopen maand.
edit: ben al aan het bellen (op website staat dat je ook een mail kunt sturen voor de details. Tja...
Ik bel dus even)
edit2: sta al een kwartiertje in de wacht. Ja dan lopen de gesprekskosten wel op als dit niet gratis blijkt te zijn. Zou het niet handig zijn als er bij de factuur gewoon een extra pagina zit met specificatie van gesprekskosten? Scheelt de helpdesk ook weer een hoop werk...
edit3: gebeld en specificatie inmiddels toegestuurd gekregen. Lijbrandt support is inderdaad gratis (ONNET), en vrouwlief heeft meer naar mobiel gebeld dan dat ik dacht
edit: ben al aan het bellen (op website staat dat je ook een mail kunt sturen voor de details. Tja...
edit2: sta al een kwartiertje in de wacht. Ja dan lopen de gesprekskosten wel op als dit niet gratis blijkt te zijn. Zou het niet handig zijn als er bij de factuur gewoon een extra pagina zit met specificatie van gesprekskosten? Scheelt de helpdesk ook weer een hoop werk...

edit3: gebeld en specificatie inmiddels toegestuurd gekregen. Lijbrandt support is inderdaad gratis (ONNET), en vrouwlief heeft meer naar mobiel gebeld dan dat ik dacht

[ Voor 45% gewijzigd door gysman11 op 04-03-2011 13:10 ]
Vanmorgen was er nog geen faktuur te zien, dus een paar uur geleden de zoveelste e-mail gestuurd over dit onderwerp (de eerste al een maand geleden).gysman11 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:33:
Hier ook een denk ik kloppende factuur. 60 euro korting verrekend voor een jaar gratis HD. Hoop min en plus vanwege eerste twee maanden en korting op m532. Wel wat onduidelijkheid over telefonie: 5,27 kosten aan telefonie. Kan ik ergens specificaties hiervan opvragen? Lijkt mij namelijk vrij veel. Heb meen ik ergens gelezen dat bellen naar lijbrandt zelf gratis is. Klopt dat? Dat is namelijk mijn voornaamste gesprekspartner geweest de afgelopen maand.
edit: ben al aan het bellen (op website staat dat je ook een mail kunt sturen voor de details. Tja...Ik bel dus even)
Nu heb ik ook een factuur in "Mijn Lijbrandt" en zowaar, de korting is nu ook gecrediteerd. Waarom niet even gecommuniceerd dat ze dit van plan waren??? Had mij ergernis en een stuk of wat e-mails gescheeld.
@gysman, m.b.t. inzien van belgegevens, vorig jaar werd al min of meer beloofd dat dit met de kerst zou werken, er werd alleen geen jaartal genoemd.
Over de belspecificaties:
Het is al wel werkend alleen momenteel nog op onze design omgeving.
Zal zsm ook naar de live portal komen maar we hebben het momenteel redelijk druk met andere zaken. (zoals jullie facturen
)
Eerst nog een paar laatste detail tests doen.
Het is al wel werkend alleen momenteel nog op onze design omgeving.
Zal zsm ook naar de live portal komen maar we hebben het momenteel redelijk druk met andere zaken. (zoals jullie facturen
Eerst nog een paar laatste detail tests doen.
Voor welke periode is die "kloppende factuur" bij jullie?
Bij mij is er namelijk ook een factuur bij te komen maar die klopt nog steeds niet.....
Periode 1 feb tot 1 maart
Glasvezel Internet en TV (€54,95/mnd) €46,18 €8,77 €54,95
Glasvezel Internet en TV (100%/mnd) €-8,94 €-1,70 €-10,64
Nieuwsserver 25Mbps (€7,00/mnd) €5,88 €1,12 €7,00
Digitale Televisie HD pakket (€5,00/mnd) €4,20 €0,80 €5,00
Sowieso moet de "eerste 2 maanden gratis" bij mij volgens mij gelden voor het abbo over 8 januari t/m 8 maart. Of klopt de tijdsperiode die ze vermelden niet en geldt het eigenlijk voor de rest van de maand maart (want dan zou het wel kloppen).
Hoe het ook zij, hier wordt nog steeds het HD pakket afgerekend
edit: Het abbo bedrag klopt verder wel denk ik. Op de eerste factuur werden namelijk al 2 maanden vooruit geschreven en hoewel er dus 1 feb - 1 maart staat, wordt wel degelijk het abbo bedrag van 1 maart tot eind maart bedoeld.
Bij mij is er namelijk ook een factuur bij te komen maar die klopt nog steeds niet.....
Sowieso moet de "eerste 2 maanden gratis" bij mij volgens mij gelden voor het abbo over 8 januari t/m 8 maart. Of klopt de tijdsperiode die ze vermelden niet en geldt het eigenlijk voor de rest van de maand maart (want dan zou het wel kloppen).
edit: Het abbo bedrag klopt verder wel denk ik. Op de eerste factuur werden namelijk al 2 maanden vooruit geschreven en hoewel er dus 1 feb - 1 maart staat, wordt wel degelijk het abbo bedrag van 1 maart tot eind maart bedoeld.
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 04-03-2011 13:46 ]
@Yogoi,
[@Charleychui, ik weet uit m'n hoofd niet wat de status is in Hoevelaken.
[/quote]
Hoi, heb je nog iets kunnen zien mbt mijn aanvraag.
Het betreft postcode 3871NB
[@Charleychui, ik weet uit m'n hoofd niet wat de status is in Hoevelaken.
[/quote]
Hoi, heb je nog iets kunnen zien mbt mijn aanvraag.
Het betreft postcode 3871NB
charleyr
Daar word al actief geleverd.
bij jou in de straat zijn er ook al mensen met een actieve lijn in gebruik.
Er ging wel iets mis met jouw order dus daar ben ik even mee aan de slag gegaan.
Er ging wel iets mis met jouw order dus daar ben ik even mee aan de slag gegaan.
Mijn abonnement ging in op 20 november en het gratis abo (internet + iptv) is op de eerste facturen gecrediteerd voor de periode 20-11 t.e.m. 19 januari.eymey schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:34:
Voor welke periode is die "kloppende factuur" bij jullie?
HD werd vanaf het begin gewoon berekend, dat het eerste jaar gratis werd was bij mij een deel van de coulance regeling en is dus op de factuur van vandaag voor een heel jaar ineens gecrediteerd. De rest van het jaar wordt het uiteraard ook gewoon berekend want dat heb ik nu op voorhand al terug.
Was het bij jou niet zo dat je een andere coulanceregeling had waarbij het jaar gratis HD pakket niet zat, maar dat je dit (los van de coulanceregeling) zelf op de site aangevinkt hebt? Als dat zo is dan zal Lijbrandt dat misschien niet accepteren en het feit dat je het aan kon vinken afdoen als foutje op de site, iets wat alleen hoort te gelden voor echte nieuwe aanmeldingen.
Heb je ooit ergens bevestigd gekregen dat je recht had op een jaar gratis?
Yep, dit heb ik ook bevestigd gekregen van ze als onderdeel van de coulance. En ik zie daaromtrent nog niets gecrediteerd.
Super, bedankt voor de interventie!!Yogoi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:42:
Daar word al actief geleverd.
charleyr
@Charleychui:
Received the line provisioning order and placed it in the queue.
Order is nu dus in principe correct opgestart
Thanx, we wachten maar even af -)Yogoi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:16:
@Charleychui:
charleyr
Als je dan toch bezig bent.... :-)Yogoi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:16:
@Charleychui:
Wat is de status voor mijzelf, postcode gebied 1351
Zo te zien lijken ze langzamerhand de zaken administratief dus recht te trekken.
Goede zaak !!
Hopelijk wordt zo Lijbrandt de nieuwe provider waar iedereen op hoopt !!
Goede zaak !!
Hopelijk wordt zo Lijbrandt de nieuwe provider waar iedereen op hoopt !!
Received the line provisioning order and placed it in the queue.nhimf schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:26:
[...]
Als je dan toch bezig bent.... :-)
Wat is de status voor mijzelf, postcode gebied 1351
Hmm dat is opzich wel makkelijk, jullie hadden beiden hetzelfde probleem.
(meteen maar een querie gedaan en er bleken nog 3 klanten met zelfde issue, allemaal maar even fixed)
edit:
aangemomen dat ik weer de goede aansluiting erbij heb gevonden voor Nhimf
[ Voor 8% gewijzigd door Yogoi op 04-03-2011 14:52 ]
@Yogoi
Toch wel verontrustend dat veel aanvragen , die online geschieden, niet doorkomen en dat het "administratief" nog niet helemaal op orde is.
Het is te opteren om een aantal dedicated medewerkers dus actief in dit Topic te laten kijken en zorg te dragen voor de terugkoppeling naar Lijbrandt intern.
Ik neem aan, dat jij dit eigenlijk er een beetje bij doet als vorm van interesse en klantgerichtheid, hiervoor hulde en daar kan men intern bij Lijbrandt een voorbeeld aan nemen.
Klachten zijn er natuurlijk genoeg, maar positieve zaken (jouw interventie), mogen ook teruggekoppeld worden.
Toch wel verontrustend dat veel aanvragen , die online geschieden, niet doorkomen en dat het "administratief" nog niet helemaal op orde is.
Het is te opteren om een aantal dedicated medewerkers dus actief in dit Topic te laten kijken en zorg te dragen voor de terugkoppeling naar Lijbrandt intern.
Ik neem aan, dat jij dit eigenlijk er een beetje bij doet als vorm van interesse en klantgerichtheid, hiervoor hulde en daar kan men intern bij Lijbrandt een voorbeeld aan nemen.
Klachten zijn er natuurlijk genoeg, maar positieve zaken (jouw interventie), mogen ook teruggekoppeld worden.
charleyr
Het waren 5 orders op een aantal duizend.
Niet heel verontrusted om eerlijk te zijn.
Overigens is er een systeem dat er voor zorgt dta orders die naar failed springen doorgemaild worden naar de afdeling die er wat mee kan. Dit was echter een nieuwe foutmelding die daarodor nog neit automatisch doorloopt naar de juiste personen.
Ik draai normaal ongeveer 1x per week een fouten rapportage en filter dan nieuwe of vreemde zaken.
Niet heel verontrusted om eerlijk te zijn.
Overigens is er een systeem dat er voor zorgt dta orders die naar failed springen doorgemaild worden naar de afdeling die er wat mee kan. Dit was echter een nieuwe foutmelding die daarodor nog neit automatisch doorloopt naar de juiste personen.
Ik draai normaal ongeveer 1x per week een fouten rapportage en filter dan nieuwe of vreemde zaken.
Dat was er al; (wijlen) het webteam.charleychui schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:14:
@Yogoi
Verwijderd
Ik zal je uit de droom helpen.... DIE WORDT GEWOON GEFACTUREERD !!Resteert: op mijn overzicht in Mijn Lijbrandt staat het gratis HD pakket voor 5 euro op de lijst. Ben benieuwd hoe dat met de eerste facturering gaat.
Bij mij ook de volgende dag keurig HD kanalen. Vandaag mijn factuur via de mail mogen ontvangen, en ja hoor....2 maanden HD verrekening a €5 per maand.
Het ergste is, het verbaast me niet eens meer. Wat een kansloos zooitje
Ik heb op mijn factuur van vandaag gewoon 60 euro compensatie voor het eerste jaar HD pakket ontvangen. Dus blijkbaar komt het echt gewoon goed.
Alleen hebben ze EDL in rekening gebracht. Hier ben ik niet blij mee. Ten eerste had ik geen toestemming gegeven voor een omzetting in ene betaald abonnement en dit ook nadrukkelijk via email gemeld en ten tweede heb ik nog steeds geen EDL in HD kwaliteit en dan wil ik er zeker niet voor gaan betalen.
Is er inmiddels al iemand die wel EDL in HD kwaliteit ontvangt?
Alleen hebben ze EDL in rekening gebracht. Hier ben ik niet blij mee. Ten eerste had ik geen toestemming gegeven voor een omzetting in ene betaald abonnement en dit ook nadrukkelijk via email gemeld en ten tweede heb ik nog steeds geen EDL in HD kwaliteit en dan wil ik er zeker niet voor gaan betalen.
Jazeker, dwz hier in Houten heb ik er van mogen genieten en de kwaliteit was super, je kon de grassprietjes tellen. Heb het inmiddels ook opgezegd en dat ging niet goed. Maar met de factuur van vandaag is dat weer rechtgetrokken. Heb bijna niets meer waarover ik zou kunnen klagen. Alleen de telefonie mogelijkheden zoals voicemail e.d. zijn er nog niet. En af en toe een slechte verbinding.KarlMarX schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:16:
Ik heb op mijn factuur van vandaag gewoon 60 euro compensatie voor het eerste jaar HD pakket ontvangen. Dus blijkbaar komt het echt gewoon goed.
Ik word een tevreden klant, nog niet zeer tevreden maar het gaat volgens mij helemaal goed komen.
Hm, bij Aangevraagd Abbonement op de portal staat ook Digitale Televisie HD pakket €5.00/mnd. Dat betekend dus gewoon dat dat afgeschreven wordt? Even bellen/emailen dus maandag.
Tevens vandaag de welkomstbrieven ontvangen, waarom eigenlijk 2?
Joy, hier in Delft al weer sinds 2u geen internet van Lijbrandt Telecom, benieuwd hoe lang het dit keer nog gaat duren, de storing om de maand wordt wel wat jammer.
Dat is Lijbrandt Telecom, dat is een ander bedrijf.Leftblank schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:33:
Joy, hier in Delft al weer sinds 2u geen internet van Lijbrandt Telecom, benieuwd hoe lang het dit keer nog gaat duren, de storing om de maand wordt wel wat jammer.
I know het lijkt op elkaar qua naam maar het is echt ene ander bedrijf.
Heb je een compleet 25?Dorest0rm schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:30:
Hm, bij Aangevraagd Abbonement op de portal staat ook Digitale Televisie HD pakket €5.00/mnd. Dat betekend dus gewoon dat dat afgeschreven wordt? Even bellen/emailen dus maandag.
(Voor je facturering is dat gewoon een start 25 + IPTV, vandaar de €5,-)
Compleet 50.Yogoi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:35:
[...]
Heb je een compleet 25?
(Voor je facturering is dat gewoon een start 25 + IPTV, vandaar de €5,-)
@Yogoi
Wat betreft telefonie. Ik meen me te herinneren dat je er wat over hebt vermeld.Dat is al weer een tijd geleden. Hoe staan de zaken nu met het telefoniegebeuren?
Wat betreft telefonie. Ik meen me te herinneren dat je er wat over hebt vermeld.Dat is al weer een tijd geleden. Hoe staan de zaken nu met het telefoniegebeuren?
Ik keek ook vandaag in dat portal omdat ik dacht dat ik HD het eerste jaar gratis kreeg terwijl het nu wel ineens op m'n factuur staat.Dorest0rm schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:30:
Er staat nu bij mij:
En rechts staat onder "UW KOSTEN"[v] Digitale Televisie HD pakket(normaal €5.00)Eerste jaar gratis
(die € 49,95 is alleen 25Mb compleet met het gewone IPRTV)De eerste 12 maanden €49.95
Daarna €54.95
Dus gebeld en men zei eerst dat dat eerste jaar gratis alleen voor nieuwe abonnees geldt maar omdat het er nu staat krijg ik het nu gecrediteerd.
[ Voor 13% gewijzigd door sjimmie op 04-03-2011 19:02 ]
Dat valt ook wel weer mee gok ik, beide bedrijven zitten op hetzelfde adres en bieden zelfde type dienst met soortgelijke betrouwbaarheidYogoi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:34:
[...]
Dat is Lijbrandt Telecom, dat is een ander bedrijf.
I know het lijkt op elkaar qua naam maar het is echt ene ander bedrijf.
[ Voor 4% gewijzigd door Leftblank op 04-03-2011 19:13 ]
Ze zitten om de hoek met hun kantoor.Leftblank schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:12:
[...]
Dat valt ook wel weer mee gok ik, beide bedrijven zitten op hetzelfde adres en bieden zelfde type dienst met soortgelijke betrouwbaarheid. Maar je hebt verder gelijk, dit topic lijkt vooral te focussen op de non-Telecom variant.
maar ja, het lijkt op elkaar maar is echt niet hetzelfde, trust me
Verwijderd
Ben nu al een aantal maanden klant bij Lijbrandt en bij mij is alles verder helemaal goed gegaan (heb dan ook geen telefonie). Ook hier hetzelfde probleem met de factuur wat niet klopt i.v.m. HD-zenders actie wat gratis zou zijn. Ik wou ze een e-mailtje sturen alleen nu kan m'n outlook geen verbinding maken
anderen ook last van?
Verwijderd
Bij mij werd vorige maand € 5 voor gratis HD in rekening gebracht.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:00:
Ben nu al een aantal maanden klant bij Lijbrandt en bij mij is alles verder helemaal goed gegaan (heb dan ook geen telefonie). Ook hier hetzelfde probleem met de factuur wat niet klopt i.v.m. HD-zenders actie wat gratis zou zijn. Ik wou ze een e-mailtje sturen alleen nu kan m'n outlook geen verbinding makenanderen ook last van?
Mailtje gestuurd en na ruim 3 weken bericht. Duurt even maar wel reactie.
Foutje en het wordt gecrediteerd.
Vandaag factuur februari: Er is € 60 (=12 x € 5) op de factuur gecrediteerd. Gelijk voor een jaar dus.
Net als wat anderen schrijven.
Hier in Dordrecht ook problemen met e-mail. Niet via Windows Live mail en ook niet via webmail. De laaste is niet bereikbaar.
We wachten rustig af.
Behalve niet goed werkende M532 geen problemen met TV, internet of telefoon. Alles doet wat het moet doen.
Waarom ligt de ftp met Lijbrandt plat? Kan niet bij mijn website komen namelijk op de FTP server met Lijbrandt : (ftp) home.lijbrandt.nl/"username" ook mijn link (http) in een normale webbrowser doet het niet. (Almere)
Super! Ik hoop dat je de juiste hebt, zet er maar spoed achterYogoi schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:52:
[...]
Hmm dat is opzich wel makkelijk, jullie hadden beiden hetzelfde probleem.
(meteen maar een querie gedaan en er bleken nog 3 klanten met zelfde issue, allemaal maar even fixed)
edit:
aangemomen dat ik weer de goede aansluiting erbij heb gevonden voor Nhimf
Maar de straat is peppengouw, en mijn email adres die ik heb opgegeven is ook met deze username erin, dus kan haast niet missen
Kwa bekabeling ben ik er bijna klaar voor (moet nog wat verleggen en bijleggen)
Verwijderd
Mailen met Lijbrandt heeft totaal geen, je nl geen antwoordVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:00:
Ben nu al een aantal maanden klant bij Lijbrandt en bij mij is alles verder helemaal goed gegaan (heb dan ook geen telefonie). Ook hier hetzelfde probleem met de factuur wat niet klopt i.v.m. HD-zenders actie wat gratis zou zijn. Ik wou ze een e-mailtje sturen alleen nu kan m'n outlook geen verbinding makenanderen ook last van?

Voor dit soort dingen is bellen de enige optie. Vandaag via telefoon voor hetzelfde probleem contact gehad. De volgende maand zullen ze het gaan crediteren.
http://www.lijbrandt-telecom.nl/delft.php meldt werkzaamheden in de nacht van afgelopen donderdag op vrijdag. Kennelijk zijn ze dan nog flink aan het prutsenLeftblank schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:33:
Verwijderd
even tussendoor:
Komt er bij digitale tv van Lijbrandt ook zo'n tv kaart, die je in de tv moet stoppen om zo digitaal tv te ontvangen?
Bedankt!
Komt er bij digitale tv van Lijbrandt ook zo'n tv kaart, die je in de tv moet stoppen om zo digitaal tv te ontvangen?
Bedankt!
Nee, er hoort een settopbox voor IPTVbij die het werk doet. Geen smartcard nodig. Ook niet voor DVB-C.Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:07:
even tussendoor:
Bedankt!
Nieuwe tv's hebben intern al een decoder. Gewoon de coax aansluiten.
Bij mij doet de DVB-C gids het alweer een paar dagen helemaal niet.
welke regio zit je? zijn er meer klachten hierover of ben je de enige?sjimmie schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:32:
Bij mij doet de DVB-C gids het alweer een paar dagen helemaal niet.
d:)b
Hier heb ik nog tot zondagavond EPG
. Zal mij morgenochtend dus benieuwen of het ook voor maandag binnen is gekomen.
Bij mij in Houten geen probleem met EPG
Hij deed het weer nadat ik de tijd had gecorrigeerd. Ik had mn tv ingesteld om zijn tijd in te stellen met het (dvb-c) tv signaal en dat liep ineens een dag achter. Nu heb ik de tv handmatig weer goed ingesteld en werkt de epg weer.
En ik het maar vreemd vinden dat EPG een uur achterliep, stond de tv op GMT terwijl GMT+1 wel de juiste tijd geeft. Nooit aan gedacht tot ik jouw opmerking lassjimmie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:11:
Hij deed het weer nadat ik de tijd had gecorrigeerd. Ik had mn tv ingesteld om zijn tijd in te stellen met het (dvb-c) tv signaal en dat liep ineens een dag achter. Nu heb ik de tv handmatig weer goed ingesteld en werkt de epg weer.
Nou ik ben er helemaal klaar voor :-)
Alle kabels liggen er, dus kommaarop! (wacht nu 3 weken
)
Al vraag ik me af hoe ik een tweede settop kan bestellen, op de slaapkamert geen dvb-c ontvanger en dus ga ik daar ook voor iptv. Maar ik kan nog geen tweede settop bestellen zo lijkt het.
Iemand hier ervaring mee? Ook wat de levertijd zal bedragen.
Alle kabels liggen er, dus kommaarop! (wacht nu 3 weken
Al vraag ik me af hoe ik een tweede settop kan bestellen, op de slaapkamert geen dvb-c ontvanger en dus ga ik daar ook voor iptv. Maar ik kan nog geen tweede settop bestellen zo lijkt het.
Die kun je bestellen als je actief bent.nhimf schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:29:
Levertijd is meestal 2-3 werkdagen als deze op voorraad zijn. (welke ze normaal gesproken altijd zijn
Ah dat is mooi :-)Yogoi schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:32:
[...]
Die kun je bestellen als je actief bent.
Levertijd is meestal 2-3 werkdagen als deze op voorraad zijn. (welke ze normaal gesproken altijd zijn)
Geef je collegae nu maar een schop met dat ze moeten opschieten, ben ongeduldig
Verwijderd
Hey!, hier zojuist ook Lijbrandt besteld. Iemand uit enschede (7543GG) enig idee hoelang een aanvraag duurt? Glasvezel ligt al in de meterkast zou jij dit anders even voor mij na kunnen kijken Yogoi?
Order loopt gewoon door in het order systeem.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:41:
Hey!, hier zojuist ook Lijbrandt besteld. Iemand uit enschede (7543GG) enig idee hoelang een aanvraag duurt? Glasvezel ligt al in de meterkast zou jij dit anders even voor mij na kunnen kijken Yogoi?
Ik weet niet wat de doorloop tijd in Enschede is maar ik vermoed ~2 weken.
Verwijderd
Bedankt Yogoi, zullen het zien ben benieuwd.Yogoi schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:43:
[...]
Order loopt gewoon door in het order systeem.
Ik weet niet wat de doorloop tijd in Enschede is maar ik vermoed ~2 weken.
Verwijderd
Daar we al sinds vorig jaar geen digitale radio meer hebben staat bij mij regelmatig SLAM! TV aan. Alleen bij het beluisteren valt het me op dat het geluid heel vaak een soort uitglijder/wegtrekker heeft. Ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen, maar het is dan een fractie niet helemaal zuiver. Nu vraag ik me af wat het is en of meer mensen die hebben ?
Als dat de enige zender is waarop je dat hebt, dan ligt het misschien wel aan SLAM!TV zelf .Hun radiozender is sowieso niet te pruimen met die opgefokte over-gemoduleerde en gecomprimeerde sound (maar goed, kwestie van smaak
).
Mijn vader is ook klant van lijbrandt. Onze telefoon doet het nu ongeveer 2 weken niet, ze reageren echt helemaal nergens op.
Mijn vader heeft verschillende mails gestuurd/gebeld en hij gaat nu een brief sturen dat hij geen abonnement meer wilt hebben..
Mijn vader heeft verschillende mails gestuurd/gebeld en hij gaat nu een brief sturen dat hij geen abonnement meer wilt hebben..
Things are cheaper for a reason
Waar kan je de telefonietarieven van Lijbrandt vinden?
Verwijderd
Hihihi...begrijp wat je bedoelt, maar het TV kanaal is wat meer 538 achtig.eymey schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:33:
Als dat de enige zender is waarop je dat hebt, dan ligt het misschien wel aan SLAM!TV zelf .Hun radiozender is sowieso niet te pruimen met die opgefokte over-gemoduleerde en gecomprimeerde sound (maar goed, kwestie van smaak).
En bij gebrek aan beter moet je wat, 1 van de weinige non stop muziek kanalen.
Verwijderd
Gewoon op de site !KarlMarX schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:10:
Waar kan je de telefonietarieven van Lijbrandt vinden?
Starttarief Piek p/min Dal p/min
Vaste nr's € 0,03 € 0,02 € 0,02
Mobiele nr's € 0,03 € 0,1969 € 0,1670
Piekuren: 08.00 - 20.00 (doordeweeks)
Daluren : 20.00 - 08.00 (doordeweeks en weekend)
Of €5 voor onbeperkt zonder starttarief
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 13:14 ]
Zo, we zitten in week 6 van het niet kunnen porteren van het vaste telefoonnummer. Niemand schijnt me te kunnen helpen. Helpdesk zegt constant "we zijn er mee bezig".
Ook een klachten brief gestuurd. Zou na 15 dagen antwoord krijgen (volgens eigen AV van lijbrandt) maar helaas.
@Yogoi, kan jij iets voor me beteken?
Ook een klachten brief gestuurd. Zou na 15 dagen antwoord krijgen (volgens eigen AV van lijbrandt) maar helaas.
@Yogoi, kan jij iets voor me beteken?
Het nummer is al geporteerd?mayhem schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:08:
Zo, we zitten in week 6 van het niet kunnen porteren van het vaste telefoonnummer. @Yogoi, kan jij iets voor me beteken?
(ik heb even geen tijd om alles te onderzoeken maar als ik even snel kijk dan zie ik dat het nummer al overgenomen is)
Toch m'n eerste M532 probleem. Was aan het opnemen, en toen wilden we uitzending gemist kijken. Dat tweede ging prima, maar later bleek dat de opname vanaf dat moment nog wel doorliep, maar zonder het beeld op te nemen. 35 minuten aan stilstaand beeld en zonder geluid op de opname dus. Opnemen en uitzending gemist lijken niet samen te gaan. Known issue?
Known issue? Wel bij mij in ieder geval.
Maar Lijbrandt doet het af als "niet reproduceerbaar".
Gisteren liep Ned. 1 HD (gewoon live tv) ook weer in de soep. Geen beeld + bliepjes en blipjes als geluid. Dit keer bood even heen en weer 'zappen' gelukkig soelaas....
Maar Lijbrandt doet het af als "niet reproduceerbaar".
Gisteren liep Ned. 1 HD (gewoon live tv) ook weer in de soep. Geen beeld + bliepjes en blipjes als geluid. Dit keer bood even heen en weer 'zappen' gelukkig soelaas....
Het nummer is al in bezet van lijbrandt. Definieer 'geporteerd' eens ;-)
Yogoi schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:59:
[...]
Het nummer is al geporteerd?
(ik heb even geen tijd om alles te onderzoeken maar als ik even snel kijk dan zie ik dat het nummer al overgenomen is)
Betreft opzegging, dus nu maar afwachten. Afhankelijk van hun reactie zal ik mijn situatie wel/ niet toelichten.
Indien het netjes opgelost wordt zal ik dat tevens melden.
Want uiteraard ook positieve zaken mogen naast negatieve zaken uitgelicht worden.
Een briefwisseling heb ik al in Januari gehad, keurig gewacht....
Dus gisteren wederom een brief gestuurd, ben benieuwd naar hun antwoord.
Betreft opzegging, dus nu maar afwachten. Afhankelijk van hun reactie zal ik mijn situatie wel/ niet toelichten.
Indien het netjes opgelost wordt zal ik dat tevens melden.
Want uiteraard ook positieve zaken mogen naast negatieve zaken uitgelicht worden.
portering is het overnemen van het nummer van de latende isp naar de nieuwe.mayhem schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:08:
Het nummer is al in bezet van lijbrandt. Definieer 'geporteerd' eens ;-)
[...]
Jouw nummer is al 'overgenomen'
vandaar dat ik het probleem niet snapte toen je het had over het niet kunnen porteren.
Nou toch maar even de toko gebeld en maar goed ook.
Blijkbaar was, na de fix van Yogoi, nog steeds een bende met mijn aanvraag. De beste en vriendelijke meneer gaat eea regelen voor me :-)
Hij was in elk geval blij om te horen dat er al een genexis hangt, scheelt een boel tijd...
Als er namelijk nog een modem opgehangen moest worden kan dat 20 werkdagen duren vanaf nu...
Hopen dat dit snel goed komt, want ik wacht alweer bijna 4 weken.
Blijkbaar was, na de fix van Yogoi, nog steeds een bende met mijn aanvraag. De beste en vriendelijke meneer gaat eea regelen voor me :-)
Hij was in elk geval blij om te horen dat er al een genexis hangt, scheelt een boel tijd...
Als er namelijk nog een modem opgehangen moest worden kan dat 20 werkdagen duren vanaf nu...
Hopen dat dit snel goed komt, want ik wacht alweer bijna 4 weken.
Verwijderd
@Yogoi, Ondertussen 2 briefen ontvangen van Lijbrandt, dat mijn inschrijving is ontvangen en een brief dat er contact met mij word opgenomen voor installatie binnenkort. Er stond ook in dat de IPTV ontvanger werd verzonden. Word deze verzonden NA de oplevering of voor de oplevering? Bedankt
Aha ok,Yogoi schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:23:
[...]
portering is het overnemen van het nummer van de latende isp naar de nieuwe.
Jouw nummer is al 'overgenomen'
vandaar dat ik het probleem niet snapte toen je het had over het niet kunnen porteren.
nummer is dus al geporteerd, maar er is iets met de initialisatie op het VIOP netwerk, zo is me verteld. Rood powerlampje op het modem en twee groen knipperende telefoonlampjes. Ik heb al geopperd om het modem te vervangen om een defect modem uit te sluiten, maar dat lijkt erg lastig voor elkaar te krijgen. Vandaag nog gebeld, is voor de zoveelste keer doorgegeven aan de technische dienst. TV en internet doen het prima en daar ben ik ook tevreden over. Digitale radio doet het ook niet helemaal, alleen regionale zenders.
Service is iets waar ze bij Lijbrandt nog wel iets over kunnen leren....
Oh ja, mochten er nog management vacatures zijn bij Lijbrandt, bel me dan ff! Wat een topbaan moet dat zijn. Lekker vergaderen, spreadsheetjes bijhouden, en lastige klanten? Die hoef je niet te woord te staan. Heerlijk.

2 TV goed.(harde klik bij overgaan naar andere zender)geen teletex op tv 123
3 Radio alleen analoog geen digitaal.
4 Internet goed.
5 Totaal pakket, krijg niet de totale pakket.
CONCLUSIE:Als contract is beeindigt snel naar een andre provider.
Ik heb de 25 MB totaalpakket tv telefoon internet.
Internet werkt perfect, lekkersnel down/upload,tv ziet er goed uit, alleen als je naar een andere kanaal gaat hoor ik steeds een harde klik,telefoon deed het 4 dagen niet door werkzaamheden aan het netwerk,en als je belt weet de helpdesk niets,moet maar geduld hebben,en als je netjes en rustig zegt dat je boos bent hangen ze op.
Digitale radio werk ook niet,dus je betaald voor een half pakket.
De bereikbaarheid via telefoon is zeer erg slecht,10 tot 20 minuten wachten.
Van E-mails krijg ik geen responds.
Lijbrandt is ANTIESOCIAAL ben er klaar mee!!!
Mijn ervaring met Lijbrandt.
1 Klantenservice zeer slecht.
2 TV goed.(harde klik bij overgaan naar andere zender)geen teletex op tv 123
3 Radio alleen analoog geen digitaal.
4 Internet goed.
5 Totaal pakket, krijg niet de totale pakket.
CONCLUSIE:Als contract is beeindigt snel naar een andre provider.
Ik heb de 25 MB totaalpakket tv telefoon internet.
Internet werkt perfect, lekkersnel down/upload,tv ziet er goed uit, alleen als je naar een andere kanaal gaat hoor ik steeds een harde klik,telefoon deed het 4 dagen niet door werkzaamheden aan het netwerk,en als je belt weet de helpdesk niets,moet maar geduld hebben,en als je netjes en rustig zegt dat je boos bent hangen ze op.
Digitale radio werk ook niet,dus je betaald voor een half pakket.
De bereikbaarheid via telefoon is zeer erg slecht,10 tot 20 minuten wachten.
Van E-mails krijg ik geen responds.
Lijbrandt is ANTIESOCIAAL ben er klaar mee!!!
Ik ben momenteel een beetje moe (heb net mijn diner op...) maar wat je hier zegt is theoretisch onmogelijk.nhimf schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:21:
Als je al een Lijbrandt NT (bovenste deel van de Genexis) had dan was je al actief.
Het enige voor Lijbrandt interessante deel wat er nu hangt is de FTU (onderste deel van de Genexis) Dit omdat daarop de NT van Lijbrandt gemonteerd word.
Het is natuurlijk goed dat er een FTU hangt anders had het inderdaad allemaal langer geduurt.
Morgen ochtend double check ik het wel even. Je ziet mijn post wel verschijnen. Weet nog niet of ik vroeg begin morgen
Brief 1 krijg je als je aangemeld word en in 'het systeem' word ingeladen.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:08:
@Yogoi, Ondertussen 2 briefen ontvangen van Lijbrandt, dat mijn inschrijving is ontvangen en een brief dat er contact met mij word opgenomen voor installatie binnenkort. Er stond ook in dat de IPTV ontvanger werd verzonden. Word deze verzonden NA de oplevering of voor de oplevering? Bedankt
Brief 2 op het moment dat we jouw order naar de aannemer doorsturen. (in bepaalde gebieden krijg je brief 1 en 2 dus dezelfde dag)
De STB word toegestuurd op het moment dat wij van de aannemer (die jouw lijn 'activeerd') het signaal krijgen dat de lijn actief is. (tenzij je een zogenaamde uitgesteld deelneem datum gebruikt)
Meestal 2-3 werkdagen vanaf activering.
Ahh ik zie het issue al.mayhem schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:37:
[...]
Aha ok,
nummer is dus al geporteerd, maar er is iets met de initialisatie op het VIOP netwerk, zo is me verteld. Rood powerlampje op het modem en twee groen knipperende telefoonlampjes. Ik heb al geopperd om het modem te vervangen om een defect modem uit te sluiten, maar dat lijkt erg lastig voor elkaar te krijgen.
Dat ligt 99% zeker niet aan je 'modem'
Ik zal proberen hier morgen tijd voor vrij te maken maar ik heb een giga druk schema morgen.
(zeker met de zaken die ik hier in mijn laatste 3 posts beschrijf
opzich als ik het zo zie niet een onwijs ingewikkeld probleem maar wel irritant en vervelend om op te lossen.
Veel handwerk waarbij je steeds moet 'wachten'.
(beetje vreemde omschrijving maar ik kan natuurlijk niet zomaar alle tech details vrijgeven, dat snappen jullie neem ik aan wel)
Tja ik weet niet veel van de FTU/NT techniek maar ik heb doorgegeven wat ik in de meterkast zie:Yogoi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:23:
[...]
Ik ben momenteel een beetje moe (heb net mijn diner op...) maar wat je hier zegt is theoretisch onmogelijk.
Als je al een Lijbrandt NT (bovenste deel van de Genexis) had dan was je al actief.
Het enige voor Lijbrandt interessante deel wat er nu hangt is de FTU (onderste deel van de Genexis) Dit omdat daarop de NT van Lijbrandt gemonteerd word.
Het is natuurlijk goed dat er een FTU hangt anders had het inderdaad allemaal langer geduurt.
Morgen ochtend double check ik het wel even. Je ziet mijn post wel verschijnen. Weet nog niet of ik vroeg begin morgen
Een Genexis met adaptor en een coax kabeltje eruit :-)
Dat coax kabeltje is wel vreemd aangezien deze er langer hangt dan dat Lijbrandt in Almere (Haven) actief is en dus moet KPN wel analoog geleverd hebben danwel leveren :-)
Maargoed, super dat je even wilt kijken!
Volgens mij is KPN (net als Lijbrandt) ooit begonnen met klanten te trekken voor de glasvezel met de belofte dat ze ook analoge tv zouden houden, deze belofte hebben ze geheel volgens KPN mentaliteit ineens verbroken.nhimf schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:30:
[...]
Tja ik weet niet veel van de FTU/NT techniek maar ik heb doorgegeven wat ik in de meterkast zie:
Een Genexis met adaptor en een coax kabeltje eruit :-)
Dat coax kabeltje is wel vreemd aangezien deze er langer hangt dan dat Lijbrandt in Almere (Haven) actief is en dus moet KPN wel analoog geleverd hebben danwel leveren :-)
Op fora lees je verhalen van KPN klanten die amper 1 of 2 maanden daarvoor aangesloten waren en nu voor elke tv aan de (huur) decoder moesten. Geen fm radio meer (alleen met tv en decoder ingeschakeld), harddiskrecorder de kliko in. KPN sluit je aan! (en direct weer af
De vorige gebruiker van je Genexis modem is dus waarschijnlijk zo'n door KPN misleidde klant geweest.
[ Voor 15% gewijzigd door Websurfer01 op 10-03-2011 08:45 ]
Grote kans, ja
. Daarom ben ik ook bang dat deze mogelijk toch 'verouderd' zou kunnen zijn en dan alsnog vervangen moet worden. Maar goed, dat merk je dan ook wel snel genoeg .
Als de onderkant van het modem maar hetzelfde is, dan zou het toch niet zo'n punt moeten zijn?eymey schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:49:
Grote kans, ja. Daarom ben ik ook bang dat deze mogelijk toch 'verouderd' zou kunnen zijn en dan alsnog vervangen moet worden. Maar goed, dat merk je dan ook wel snel genoeg .
Als ik zie hoe snel het loze bovenkantje werd vervangen door het "echte" is dit een fluitje van een cent.
Feitelijk is dat ook wat Yogoi zegt:
Het is natuurlijk goed dat er een FTU hangt anders had het inderdaad allemaal langer geduurt
[ Voor 25% gewijzigd door Websurfer01 op 10-03-2011 09:01 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.
Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.
Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.
Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.
Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.