Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Yogoi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:14:
@Nhimf:
Er moet wel degelijk een NT geplaatst worden in jouw woning.
Ah ok. Hoe lang gaat dat duren? Mij werd gisteren voorgespiegeld dat het mogelijk 20 werkdagen kan duren. Dat is 4! weken. Ik neem aan dat het niet iets is wat je zelf kan, als je een NT opgestuurd zou krijgen? Of is het een simpel kliksysteem? :-)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over het niet kunnen posten van berichten op de "gratis" Nieuws server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
MEPPEL - Kabelbedrijf Lijbrandt belooft tientallen boze klanten in Meppel dat hun problemen binnen twee weken worden opgepakt. Met zes personen was Lijbrandt op uitnodiging van de SP naar Meppel gekomen om alle klachten aan te horen over vooral de gebrekkige communicatie en serviceverlening.

Glasvezelprovider Lijbrandt liet in Meppel een supersnelle glasvezelkabel aanleggen. En daarbij ging heel veel mis, zo bleek woensdagavond in een bomvol zaaltje in Meppel. De SP heeft in Meppel een meldpunt geopend waarbij al veertig klanten hun ervaringen met Lijbrandt meldden. Zo wordt op klachten en opzeggingen niet gereageerd en betalen mensen voor diensten die nog niet zijn geleverd. Lijbrandt-directeur Kramer bood geschrokken over zoveel problemen zijn excuses aan en beloofde ook geld terug te betalen.

http://www.rtvdrenthe.nl/...brandt-belooft-beterschap

Fragment is wel eenzijdig....maar postief is het (nog) niet in Meppel.
Misschien betreft het een wijk....

@t Yogoi sta je ook op die foto ? ( hahahaha) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
baasandre schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:01:
@t Yogoi sta je ook op die foto ? ( hahahaha) :P
Nope, ik was niet aanwezig op deze avond.
Anders hadden jullie dat al wel geweten via een post van mij denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
baasandre schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:01:
MEPPEL - Kabelbedrijf Lijbrandt belooft tientallen boze klanten in Meppel dat hun problemen binnen twee weken worden opgepakt. Met zes personen was Lijbrandt op uitnodiging van de SP naar Meppel gekomen om alle klachten aan te horen over vooral de gebrekkige communicatie en serviceverlening.

Glasvezelprovider Lijbrandt liet in Meppel een supersnelle glasvezelkabel aanleggen. En daarbij ging heel veel mis, zo bleek woensdagavond in een bomvol zaaltje in Meppel. De SP heeft in Meppel een meldpunt geopend waarbij al veertig klanten hun ervaringen met Lijbrandt meldden. Zo wordt op klachten en opzeggingen niet gereageerd en betalen mensen voor diensten die nog niet zijn geleverd. Lijbrandt-directeur Kramer bood geschrokken over zoveel problemen zijn excuses aan en beloofde ook geld terug te betalen.
Hoe gaan ze dat realiseren?
Gaan ze nu alle klanten in Meppel voortrekken (er uit filteren?) en de rest gewoon nog wat langer laten wachten als er wat is??
Ze kunnen het gewone werk al niet aan, laat staan dat ze voor een hele gemeente alle klachten binnen 2 weken oplossen? Oh nee, ze zeggen "oppakken", dat is iets anders dan oplossen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Websurfer01 op 10-03-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:24:
[...]

Nope, ik was niet aanwezig op deze avond.
Anders hadden jullie dat al wel geweten via een post van mij denk ik zo ;)
Snap ik ook wel :P , vondt het grappig om te vragen _O- , ik dacht het is die oude man op de foto _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
baasandre schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:43:
[...]

Snap ik ook wel :P , vondt het grappig om te vragen _O- , ik dacht het is die oude man op de foto _O-
Er was vanuit Lijbrandt geen 'oude' man zo ver ik kan zien. Althans, niet als ik het vergelijk met de mensen op de foto.
En daarnaast, ik voel me soms wel eens oud maar ik moet nog wel een tijdje voor ik de 30 haal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Laatst online: 30-09 10:10

mayhem

Net weer even gebeld met Lijbrandt. Technische Dienst is er mee bezig. Ja dat zijn ze al bijna 6 weken...
Geduld begint op te raken, volgende week is het tijd voor de Geschillencomissie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfury
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06-2024
@Yogoi:
Heel veel respect voor je dat je ondanks alle klagende gebruikers je rug recht weet te houden en de zin/moed hebt om telkens weer in de problemen te duiken van je werkgever terwijl je eigenlijk gewoon als tweaker je forumpjes wil afstruinen. _/-\o_
Lijbrandt moet zich realiseren dat dit soort werknemers extreem waardevol zijn voor het functioneren van hun organisatie. Wat mij betreft mogen de vette bonussen naar mensen zoals jij ;)

Ander vraagje, je gaf aan dat Lijbrandt bezig is met het spam-probleem. (Had ik zelf ook al gemerkt vanwege de hotmail blacklistings en het recente @lijbrandt.nl filter).
Weet je hier iets meer over, bijvoorbeeld welke oplossingsrichting ze aan denken, en wat dit gaat betekenen voor de mensen met een eigen domein die de SMTP server als smarthost gebruiken? SMTP Auth lijkt mij bijvoorbeeld prima, maar reverse DNS zie ik ook wel zitten. Of sender-id wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Yogoi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Er was vanuit Lijbrandt geen 'oude' man zo ver ik kan zien. Althans, niet als ik het vergelijk met de mensen op de foto.
En daarnaast, ik voel me soms wel eens oud maar ik moet nog wel een tijdje voor ik de 30 haal ;)
Sinds wanneer is 30 oud:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Zolang je nog in de 20 bent.
Voor je 20 bent is 30 nog hoogbejaard

Nu is iemand van nog geen 30 een snotneus :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Kennelijk heeft Lijbrandt momenteel een storing met telefonie. Gebeld worden vanaf extern is niet mogelijk. GSM geeft 'nummer niet bereikbaar'.

Bellen met de telefoon naar buiten gaat wel. Helpdesk wist ervan en er werd al aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
abc279 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:23:
Kennelijk heeft Lijbrandt momenteel een storing met telefonie. Gebeld worden vanaf extern is niet mogelijk. GSM geeft 'nummer niet bereikbaar'.

Bellen met de telefoon naar buiten gaat wel. Helpdesk wist ervan en er werd al aan gewerkt.
Dat zou weer moeten werken sinds een paar minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Lijbrandt, onder het vakje Nieuws, is de melding van de IPTV radio storing verdwenen. Daar ik momenteel op m'n werk zit kan ik helaas niet testen of het weer functioneel is. Iemand hier die weet of het weer werkt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:26:
Op de website van Lijbrandt, onder het vakje Nieuws, is de melding van de IPTV radio storing verdwenen. Daar ik momenteel op m'n werk zit kan ik helaas niet testen of het weer functioneel is. Iemand hier die weet of het weer werkt ??
Was mij ook opgevallen.
Het werkt nog niet. (Almere) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:02:
[...]

Was mij ook opgevallen.
Het werkt nog niet. (Almere) 8)7
Ik ben nu de firmware aan het upgraden van mijn M532 (want de storing was een bug in de firmware), dus eens kijken of ik nieuwere firmware krijg met hierin de fix of niet....

EDIT
Nope, werkt nog niet en nog geen nieuwere firmware voor de M532 aanwezig.... vreemd dus dat die storing is weggehaald vanaf de website.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:50:
[...]...... vreemd dus dat die storing is weggehaald vanaf de website.
Logisch dat ze het hebben verwijderd, nogal geen reclame iets dat niet werkt sinds vorig jaar :z

@spiky, ja ik weet dat het de schuld van een ander is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Weet iemand hoe ik de ondertiteling uit kan zetten op een amino m532?
Ik heb in de instellingen gekeken en op de afstandsbediening, maar ik kan niet vinden hoe ik ze uit moet zetten. Sinds gister staan ze aan. Misschien dat m,n dochter ergens op heeft gedrukt ofzo.
Ik bedoel dan uiteraard de ondertitels bij Nederland 3 en zo. Net bij Willem wever ook al ondertitels. Erg irritant is dat.

[ Voor 19% gewijzigd door Nicap op 13-03-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:28:
[...]

Logisch dat ze het hebben verwijderd, nogal geen reclame iets dat niet werkt sinds vorig jaar :z

@spiky, ja ik weet dat het de schuld van een ander is ;)
Yep, ik ben onschuldig in deze.... mijn bronnen zijn ook allen verdacht stil in deze.... ik ga eens boren dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
Nicap schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:22:
Ik heb in de instellingen gekeken en op de afstandsbediening, maar ik kan niet vinden hoe ik ze uit moet zetten. Sinds gister staan ze aan. Misschien dat m,n dochter ergens op heeft gedrukt ofzo.
Ik bedoel dan uiteraard de ondertitels bij Nederland 3 en zo. Net bij Willem wever ook al ondertitels. Erg irritant is dat.
Ik dacht dat je die met 1 van de 4 gekleurde knopjes aan/uit kan zetten (zo was het op de 130M).
Ik gok het gele knopje. 8)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:22:
Is dat niet het knopje "title" of heeft de 532 een andere afstandsbediening dan de 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

JeroenE schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:56:
[...]
Is dat niet het knopje "title" of heeft de 532 een andere afstandsbediening dan de 130?
Het is volgens mij dezelfde afstandsbediening. Title werkte iig niet. Ik ga de gekleurde knopjes eens bijlangs.

Wel vaag trouwens. Had eerst een M130 en die reageerde nogal klote op m'n Harmony One. Deze M532 doet het veel beter. Als ik op 3 klik, dan gaat ie ook naar 3 en komt er geen 33 te staan. Dat gebeurde bij de M130 heeeeeel erg vaak.

[ Voor 26% gewijzigd door Nicap op 14-03-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 15:14
Ik ga vandaag een opzegging de deur uit doen. Lijbrandt is er na vijf weken nog niet in geslaagd om mijn tv en internet opnieuw aan te sluiten na onterechte afsluiting. Dit bedrijf is echt wanhopig slecht in communicatie en dienstverlening. Ik heb het wel gehad met lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Nicap schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:02:
[...]
Het is volgens mij dezelfde afstandsbediening. Title werkte iig niet. Ik ga de gekleurde knopjes eens bijlangs.

Wel vaag trouwens. Had eerst een M130 en die reageerde nogal klote op m'n Harmony One. Deze M532 doet het veel beter. Als ik op 3 klik, dan gaat ie ook naar 3 en komt er geen 33 te staan. Dat gebeurde bij de M130 heeeeeel erg vaak.
Las ergens op een forum een reactie van iemand die klaagde dat ondertiteling "te pas en te onpas" vanzelf verscheen op de 532.

Als je dubbele cijfers krijgt met je Harmony one, dan geeft deze een signaal wat iets te lang duurt, dit kun je in de instellingen (van de Harmony) wijzigen, als ik me goed herinner was het iets met "problemen oplossen" en het apparaat reageert te veel" of in ieder geval iets van die strekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Websurfer01 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:44:
[...]

Las ergens op een forum een reactie van iemand die klaagde dat ondertiteling "te pas en te onpas" vanzelf verscheen op de 532.

Als je dubbele cijfers krijgt met je Harmony one, dan geeft deze een signaal wat iets te lang duurt, dit kun je in de instellingen (van de Harmony) wijzigen, als ik me goed herinner was het iets met "problemen oplossen" en het apparaat reageert te veel" of in ieder geval iets van die strekking.
Dat laatste klopt. Dat had ik ook al een paar keer geprobeerd, maar het bleef soms voorkomen(en soms erg veel). Ik kreeg het niet helemaal weg. Maar nu ineens geen last meer van, beter..

Ik zat die ondertiteling eens in de gaten houden dan. Wel lastig als dat te pas en te onpas tevoorschijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
savagemick schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:06:
Ik ga vandaag een opzegging de deur uit doen. Lijbrandt is er na vijf weken nog niet in geslaagd om mijn tv en internet opnieuw aan te sluiten na onterechte afsluiting. Dit bedrijf is echt wanhopig slecht in communicatie en dienstverlening. Ik heb het wel gehad met lijbrandt.
Ze gaan het nu binnen 2 weken oplossen:
http://glasvezelnetwerkaa...jbrandt-belooft-weer.html

Of zou dat alleen voor Meppel gelden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Websurfer01 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:45:
[...]

Ze gaan het nu binnen 2 weken oplossen:
http://glasvezelnetwerkaa...jbrandt-belooft-weer.html

Of zou dat alleen voor Meppel gelden? :)
<sarcasme modus>
Natuurlijk geldt dat alleen voor Meppel. Want Elders laat dit "damage control team" zich niet zien.....
</sarcasme modus>

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yogoi, Kun je zien of mijn aanvraaag nog steeds doorloopt? Word namelijk over niet al te lange tijd van mijn huidige ISP afgesloten. Thanks!

Edit : Word teruggebeld door aannemer :)

Bestelling geannuleerd er toch maar van afgezien

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 14:50 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik ga vandaag een opzegging de deur uit doen. [...]
lijkt me wel lastig gezien Lijbrandt opzeggingen binnen het eerste jaar standaard naar de prullenbak verwijst.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Je moet ze eerst schriftelijk een redelijke termijn geven. Als ze hierna nog niet de problemen hebben opgelost mag je het opzeggen. Dit is wettelijk zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

@Yogoi

Weet je per ongeluk wat de status is van mijn bestelling?
Het blijft namelijk weer akelig stil aan de overkant :(

(ik heb wel bezwaren om dit zo via jou te doen, maar dat gaat toch een stukkie sneller...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het blijft sowieso akelig stil bij Lijbrandt.

Het is echt een schandaal dat alleen Yogoi hier nog zichtbaar is en vrijwillig z'n handen in het vuur moet steken.

Misschien wordt het dan toch tijd dat Lijbrandt in TROS Radar of Kassa komt. Alleen dan niet uitsluitend om door de shit gehaald te worden (er mag ook gezegd worden dat ze in potentie een enorm mooie dienst met erg veel vrijheid en flexibiliteit aanbieden) maar om ze publiekelijk voor AL hun klanten te laten beloven te zullen verbeteren.

In plaats van alleen maar voor de klanten in Meppel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Nou het verbaast me eigenlijk dat ze niet harder lopen voor een nieuwe klant.

Ik wacht al 4 weken en heb alleen nog maar de welkom gehad, verder niets.
Als het nog veel langer gaat duren dan kijken of ik de boel kan annuleren. Ik ga namelijk niet smeken om ergens klant te kunnen worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Communicatie is inderdaad ondermaats. En toch.... ze hebben een mooi product:

Televisie: Analoog en DVB-C probleemloos. Kwaliteit van DVB-C heel mooi. HD zenders redelijk, bitrate van SD signaal te laag. Enkele problemen met opnemen en tegelijkertijd uitzending gemist. 1x "hangende" box gehad.
Telefonie: probleemloos
Internet: probleemloos en conform snelheidsspecificaties

Ondanks bovengenoemde problemen ben ik technisch dus een tevreden klant. Denk vooral niet dat andere providers 100% probleemloos kunnen leveren, gras is echt niet altijd groener elders....

Maar mensen... COMMUNICEER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh absoluut. Technisch gesproken ben ik ( op IPTV na) een tevreden klant.

Daarom huiver ik aan de ene kant ook om landelijke publiciteit op te gaan zoeken rondom de houding van Lijbrandt. Want meestal betekent dat alleen maar imagoschade en een ongebrijdeld "door de shit heen halen", zonder ook de positieve dingen te benoemen.

En ik wil/hoop serieus dat Lijbrandt er bovenop komt en uiteindelijk een provider wordt die je zonder blikken of blozen kan aanraden aan anderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
Adlermann schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:02:
[...]

Je moet ze eerst schriftelijk een redelijke termijn geven. Als ze hierna nog niet de problemen hebben opgelost mag je het opzeggen. Dit is wettelijk zo geregeld.
Ik heb ruim twee weken geleden al een brief gestuurd en daarin een termijn gesteld om de problemen op te lossen. Verder dan "we hebben uw klacht ontvangen" komen ze niet. Wat mij betreft is de maat vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
savagemick schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:32:
[...]

Ik heb ruim twee weken geleden al een brief gestuurd en daarin een termijn gesteld om de problemen op te lossen. Verder dan "we hebben uw klacht ontvangen" komen ze niet. Wat mij betreft is de maat vol.
Dan mag je gewoon het contract ontbinden. En ook per direct na die gestelde termijn. Kunnen ze niets tegen beginnen. Gewoon ontbinden en stoppen met betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savagemick
Adlermann schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Dan mag je gewoon het contract ontbinden. En ook per direct na die gestelde termijn. Kunnen ze niets tegen beginnen. Gewoon ontbinden en stoppen met betalen.
Ik hoop dat Lijbrandt daar ook zo over denkt. Dan kan ik ten minste een nieuwe provider zoeken en weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
savagemick schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:41:
[...]

Ik hoop dat Lijbrandt daar ook zo over denkt. Dan kan ik ten minste een nieuwe provider zoeken en weer verder.
worst case scenario kom je bij de kantonrechter te staan. Maar daarvoor eerst allemaal nare crap met deurwaarders enzo. Maar zonder gerechtelijke uitspraak kunnen die toch niets maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
eymey schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:04:

Daarom huiver ik aan de ene kant ook om landelijke publiciteit op te gaan zoeken rondom de houding van Lijbrandt. Want meestal betekent dat alleen maar imagoschade en een ongebrijdeld "door de shit heen halen", zonder ook de positieve dingen te benoemen.

En ik wil/hoop serieus dat Lijbrandt er bovenop komt en uiteindelijk een provider wordt die je zonder blikken of blozen kan aanraden aan anderen....
Ik snap dat sommige maatregelen zoals de publiciteit opzoeken erg drastisch klinken maar een heleboel bedrijven zijn daar alleen maar beter van geworden, die zorgen of proberen in ieder geval niet weer het "grote" nieuws te halen. Een bedrijf zoals Lijbrandt die als basis "communicatie" verkoopt door middel van tv/telefoon en internet en dat zelf als het om communicatie niet thuis geeft zou voor mij een reden kunnen worden om de publiciteit wel eens te gaan zoeken. Zeg nou zelf wat hebben we hier nu bereikt (buiten die sneaky coulance regelingen die ze hier hebben aangeboden),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:04:
Ik ben wel ben benieuwd naar wat er dan nog aaan IPTV mankeert ?

Het valt mij overigens op dat er in dit Forum veel vragen gesteld worden, en opmerkingen gemaakt waarvan de antwoorden gewoon hier te vinden zijn: http://glashartmedia.nl/bestanden//FAQ_03_03_11_Klant.pdf

En wensen voor de toekomst: Daar zijn we altijd benieuwd naar.
PS: ik kan jullie verzekeren dat niet alleen Yogoi maar een hele delegatie medewerkers alle posts in tweakers dagelijks leest er ook iets mee doet. Dat dat niet altijd direct tot antwoorden en oplossingen leidt is iets anders, maar nagenoeg alle gemaakt opmerkingen en issues worden gestaag opgelost. Helaas kost dat soms ff tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:20:
[...]
U werkt ook bij Lijbrandt?
En bent ook "geschrokken" van alle kritiek? :)

Wat er aan iptv mankeert?
In ieder geval dit puntje uit het pdf document waar u naar verwijst:
Beeld/geluid
Wat is de beeldkwaliteit van IP Televisie?
Het videosignaal van Glashart Media wordt direct betrokken vanaf de NOB-mediagateway en wordt geleverd in DVD kwaliteit (4 Mb).De zenders Nederland 1, 2, 3, de RTL zenders en SBS worden in nog hogere kwaliteit geleverd; tussen DVD en HD kwaliteit (8 Mb). HD zenders wordt in HD kwaliteit geleverd (8 Mb).

[ Voor 31% gewijzigd door Websurfer01 op 15-03-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

[...]
PS: ik kan jullie verzekeren dat niet alleen Yogoi maar een hele delegatie medewerkers alle posts in tweakers dagelijks leest er ook iets mee doet. Dat dat niet altijd direct tot antwoorden en oplossingen leidt is iets anders, maar nagenoeg alle gemaakt opmerkingen en issues worden gestaag opgelost. Helaas kost dat soms ff tijd.
laten weten dat men 'druk bezig is' en 'er hard aan werkt' valt bij mij in de categorie pappen en nathouden.
Verwijzen naar een PDF ipv gericht antwoorden legt de klantgerichtheid pijnlijk bloot.

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 15-03-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

[...]

Het valt mij overigens op dat er in dit Forum veel vragen gesteld worden, en opmerkingen gemaakt waarvan de antwoorden gewoon hier te vinden zijn: http://glashartmedia.nl/bestanden//FAQ_03_03_11_Klant.pdf
[disclaimer]Aangezien ik nog geen opgeleverde verbinding heb en dus ook niet heb gezocht naar dit soort documenten, kan het zijn dat ik de plank volledig mis sla
[/disclaimer]

Ik vind het prima dat er wordt verwezen naar externe links, maar als ik klant ben van partij X, dan verwacht ik dat bepaalde documenten ook op de site van partij X te vinden zijn en niet op externe sites.
Leuk dat er wordt gerefereerd naar glashart media op de Lijbrant site, maar daar doen wij geen zaken mee.
Dit soort dingen vallen in de categorie NS/Prorail. Als de NS mij gaat vertellen dat ze niet kunnen rijden door ProRail, dan zal me dat een worst zijn, aangezien ik klant ben van de NS en niet van ProRail.
Dit soort linkjes vallen imo in dezelfde categorie.
Met mijn huidige internet provider zal het mij een worst zijn dat de onderliggende partij BBnet is. Sterker nog, BBnet is er niet eens van gediend als ik contact met ze op ga nemen, aangezien ik geen klant ben.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil Lijbrandt geenszins affakkelen. maar de opmerking: "Het valt mij overigens op dat er in dit Forum veel vragen gesteld worden, en opmerkingen gemaakt waarvan de antwoorden gewoon hier te vinden zijn: http://glashartmedia.nl/b...//FAQ_03_03_11_Klant.pdf" is mijn inziens nogal misplaatst als deze niet direct op de Lijbrandt site zelf te vinden is.

Als bovenstaande link van veel problemen het antwoord zou zijn, dan is het aan Lijbrandt om ons daarover te informeren en niet Glashart.

Let wel dat dit niet als een soort tirade bedoeld is, maar meer als een soort opheldering gelezen moet worden.
Als een bedrijf naar zijn klanten luistert, dan zou dat een zeer! groot pluspunt zijn.
Een van de redenen dat ik geen KPN wil is dat KPN nogal de neiging heeft om zijn zin door te dauwen in plaats van te luisteren wat klanten willen....
Ik denk dat de meesten hier echt niet de beroerdste zijn en echt wel willen wachten, zolang er maar duidelijkheid wordt verschaft. Geen nieuws is ook nieuws en het informeren van klanten zou heel hoog op de prio lijst van elk bedrijf moeten staan. Ik denk dat als Lijbrandt zijn communicatie op orde zou hebben, of op zijn minst laten blijken dat er verbeteringen gaande zijn, dat veel mensen veel milder zouden worden.

Ik ben nog niet eens aangesloten, maar baal nu al van het gebrek aan communicatie. Ik heb 3! weken op antwoord moeten wachten op een paar vragen en wacht nu al meer dan een week op het antwoord van de vraag wanneer ik mijn aansluiting mag verwachten. Ik heb de aanvraag 4,5 week geleden gedaan en meer dan een welkomst bericht heb ik niet gehad... Na een telefoontje leek het te zijn dat er problemen waren met mijn aanvraag en dat deze opgelost zijn en dat het nu snel aangesloten kon worden, maar het blijft toch weer akelig stil. Dat is niet erg hoopvol voor als ik later problemen blijk te hebben.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken, komt het erop neer dat de totale (naja bijna totale) stilte vanuit Lijbrandt het grootste probleem is wat ze nu hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door nhimf op 15-03-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
[...]

Ik zeg welkom, alle info is natuurlijk positief, of wel of niet werkzaam bij Lijbrandt is op zich niet interresant. Uiteraard wel leuk voor het beeld, njiet dat er iets kwalijks genomen mag worden.

Pagina of 20 terug was er nog een webteam, paar berichten en ter ziele gegaan ??? ;w :F

Wensen: bedoel het niet verkeerd, maar ben je nu leesblind ? Het is maar een woord : communicatie

: communicatie

Had ik het al gezegd ?

Een reminder

Mijn situatie, ik wacht de officiele reactie van Lijbrandt nog wel af.

Ter verduidelijking voor anderen:
1) product dienst aangevraagd, wanneer geleverd zie je aanvraag ( deze aanvraag kun je 7 dagen nadien annuleren, waarop je aangevraagd hebt, niet de levering)
2)Daarna zie de voorwaarden van Lijbrandt zit je vast aan contract conform de rechten van Lijbrandt en ook de plichten
3) Quote"Je moet ze eerst schriftelijk een redelijke termijn geven. Als ze hierna nog niet de problemen hebben opgelost mag je het opzeggen. Dit is wettelijk zo geregeld." Kijk eerst even naar de voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan. Wat je zegt klopt niet, want ( kort vermeld) indien Lijbrandt afhankelijk is van derden worden ze gevrijwaard conform hun voorwaarden.
Concreet: zou je bijvb Kpn aansprakelijk moeten stellen via Lijbrandt

Maar goed elke situatie is anders. daarom is het goed om te kijken naar de voorwaarden waar je akkoord mee bent gegaan.

Ik zou zo zeggen meldt dat overzicht aan Lijbrandt, en misschien kunnen ze het op hun site zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Wat er aan IPTV mankeert? Well, uit Lijbrandt/Glashart Media z'n eigen FAQ'je en inmiddels hier ook al aangehaald, de leugen rondom de NOB mediagateway.

Opsommend is dus het volgende mis:
* Op KPN netwerken (Almere, Berkel & Rodenrijs, Leeuwarden, etc.) NIET de beloofde (en in de faq genoemde) mediakwaliteit maar de ADSL-grade streams van KPN.
* Opnemen en zelfs gewoon kijken met de Amino m532 gaat (iig op KPN netwerken) regelmatig jammerlijk de mist in. Regelmatig moet de box ge-reboot worden omdat het apparaat zich verslikt in de Verimatrix encryptie van KPN.
* Radio via de Amino werkt al 2,5 maand niet (op de regionale zenders na)

Sorry, niets tegen jou persoonlijk. Maar als je met droge ogen durft te beweren dat meerdere medewerkers van Lijbrandt dit topic lezen en er ook iets mee doen, dan:

* Had je in de eerste plaats niet de vraag hoeven stellen wat er mis is met IPTV
* Had het webteam inmiddels wel weer eens nieuw leven mogen krijgen met betrekking tot de communicatie
* Was mijn vraag per telefoon en herhaaldelijke e-mails aan de servicedesk rond facturering inmiddels wel eens beantwoord.

Ga hier mee maar eens naar jullie meerdere(n) toe.

Of heeft de wanorde en chaos binnen Lijbrandt te maken met het volgende:

Het vertrek van Folkert als directeur van Lijbrandt/XMS:
http://www.glasvezel.nu/n...lprovider-op-ftth-netwerk

En een aankondiging van een artikel hierover op Ben's weblog (staat nog in bewerking maar eerste alinea al te lezen):
http://glasvezelnetwerkaa...hting-klopt-ons-hart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:47:
[...]

2)Daarna zie de voorwaarden van Lijbrandt zit je vast aan contract conform de rechten van Lijbrandt en ook de plichten
[...]
ALS het waar is dat je pas ná het aangaan van de overeenkomst (pas nádat je op 'bevestigen' heb geklikt) met de voorwaarden wordt geconfronteerd, kan je die voorwaarden zonder meer opzij schuiven.
Algemene voorwaarden moeten vóór of uiterlijk bij het aangaan van een overeenkomst bekend gemaakt zijn ('ter hand gesteld' zijn) bij de klant, anders hebben ze geen gelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:43:
[...]

ALS het waar is dat je pas ná het aangaan van de overeenkomst (pas nádat je op 'bevestigen' heb geklikt) met de voorwaarden wordt geconfronteerd, kan je die voorwaarden zonder meer opzij schuiven.
Algemene voorwaarden moeten vóór of uiterlijk bij het aangaan van een overeenkomst bekend gemaakt zijn ('ter hand gesteld' zijn) bij de klant, anders hebben ze geen gelding.
Wederom te kort door de bocht, je hebt zelf een inspanningsverplichting en daarom, conform de algemene voorwaarden, 7 dagen bedenktijd....

ik zou zo zeggen lees de voorwaarden eens door, zeker in de toekomst als je iets bestelt of aanvraagt
De leverancier heeft rechten en plichten, zo heb je dat als consument ook, en vergeet vooral niet je plichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:49:
[...]

Wederom te kort door de bocht, je hebt zelf een inspanningsverplichting en daarom, conform de algemene voorwaarden, 7 dagen bedenktijd....

ik zou zo zeggen lees de voorwaarden eens door, zeker in de toekomst als je iets bestelt of aanvraagt
De leverancier heeft rechten en plichten, zo heb je dat als consument ook, en vergeet vooral niet je plichten.
Nee, dat is absoluut niet waar. Ik heb als klant / consument géén inspanningsverplichting om een leverancier te vragen naar zijn algemene voorwaarden. Hij dient ze zelf duidelijk en ondubbelzinnig ter beschikking te stellen, zonder dat ik er naar moet hoeven zoeken.
Als de algemene voorwaarden niet vóór of bij het sluiten van de overeenkomst ter hand zijn gesteld, zijn ze vernietigbaar: 6:234 lid 1 sub a BW jo 6:233 aanhef en onder b .

Ongeacht wat er in de betreffende algemene voorwaarden staat, een wederpartij (in dit geval een consument) MOET vooraf kennis hebben kunnen nemen van de inhoud ervan. De logica hierachter is natuurlijk dat je van tevoren moet kunnen weten waarvoor je tekent, en niet achteraf mag worden geconfronteerd met voorwaarden die je (als je ze wél had geweten) hadden doen besluiten om de overeenkomst niet aan te gaan.
(Daarnaast kunnen specifieke artikelen binnen algemene voorwaarden ook nog vernietigbaar zijn wanneer ze onredelijk bezwarend zijn voor een consument: 6:236 en 6:237 BW.)

Het moment van sluiten van de overeenkomst is het moment van het zetten van je handtekening / het klikken op 'bevestigen' / het beantwoorden van de bevestigings-email / etc. Dat is het moment waarop ik het aanbod van de leverancier aanvaard (6:217 BW).
Die 7 dagen daarna is een bedenktijd ten aanzien van de overeenkomst die al afgesloten is. Als een leverancier ná het moment van sluiten van de overeenkomst (het klikken op 'bevestigen'), maar nog binnen de 7 dagen, alsnog met algemene voorwaarden op de proppen komt is 'ie te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:43:
[...]

Wat is je punt nu ?

Je gaat namelijk een overeenkomst aan, juridisch hebben beide partijen een verplichting
Jij als aanvrager ( willens en wetens gedaan), de provivder als voorziener.
Daar heeft de wet een uitzondering voor, een bedenktermijn van 7 dagen, keurig verwoord in de voorwaarden.
Waar Lijbrandt zich keurig aan conformeerd. Dus je verhaal gaat conform de voorwaarden niet op.
Dit kun jezelf ook terug lezen.

Anders wordt het verhaal als ze bijvoorbeeld al 4 weken lang niet de beloofde dienst leveren ( en dan heb je het niet over kwaliteit, maar het gehele staken van een dienst).
Om het simpel juridisch uit te leggen heb je 3 diensten
1) telefonie
2) TV en iptv
3) internet

Conform de voorwaarden, waarmee je als klant mee accoord bent gegaan,...... ach lees de voorwaarden

Het mag duidelijk zijn internet is top, overige zaken soms ook.
Iptv kwaliteit, tja zucht bekend maar wie weet.

Zoals eymey het verwoord, op deze provider zitten we te wachten, goede zorg, goede communicatie goed product.

Kortom een groeiend bedrijf met wat rotte appels in hun mand, waarbij de schuld/ onduidelijkheid op dit forum duidelijk is aangetoond.
een google search..........zo kwam ik op Meppel
Een search en.....

Mijn mening is simpel, je hebt een klacht, moet je wel een grond hebben, zijnde een rechtsgrond... oftewel de algemene voorwaarde waarmee je accoord ging.
Uiteraard geen bezwaar om een dm te beantwoorden..... maar waar is het webteam gebleven ?

Het is lovenswaardig dat werknemers met hard voor de zaak zaken beantwoorden, maar wil je dit wel als bedrijf ?
Behalve deze medewerkers extra te belonen, tja misschien even het boetekleed aan.
Pak deze zaken op en communiceer, ook als er geen nieuws is, dat is ook hot!

Zoals verwoord in de dm, ik wacht af, hoor zie en reageer/ leg uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

volgens mij is Béskou na zn rant aan de sherry gegaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@baasandre: Je zit mis, Je hebt als klant geen inspanningsverplichting. Een bedrijf (ieder bedrijf) moet inderdaad voor of tijdens het aangaan de voorwaarden hebben gepresenteerd. Afwijkingen daarop zijn simpelweg niet rechtsgeldig, IcyK heeft volledig gelijk.

Enne, je kan in de algemene voorwaarden schrijven wat je wilt, dat betekent nog niet dat dat ook (rechts)geldig is! Algemene voorwaarden zijn ALTIJD ondergeschikt aan de wet, ze mogen er niet mee in tegenspraak zijn op straffe van ongeldig worden van dat onderdeel.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
MrJayMan schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 07:18:
volgens mij is Béskou na zn rant aan de sherry gegaan :?
Samen met wijlen het webteam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hij had iig via DM aan me het volgende gemeld omtrent de kwaliteit van de streams:
Zoals reeds meerdere malen gecommuniceerd in de diverse Forums klopt het dat in de zogenaamde WBA gebieden de basis-multicaststreams gedeeld worden met KPN, deze MPEG4 ipv MPEG2 gecodeerd zijn, en daardoor de streamsnelheden lager zijn.

Er is overigens al een aantal keren aangegeven dat ook deze MPEG4 stream-snelheden vanaf April zullen worden opgewaardeerd. ( De eerste set is trouwens al lang klaar )

Of en hoe er waarneembare "kwaliteit" verschillen zijn, blijkt heel persoonlijk te zijn. De ene persoon blijkt het ene, en de andere het andere mooier te vinden, nog even onafhankelijk van het type TV.
Dit lees ik als een verkapt opnieuw "niet serieus nemen" van de klacht. Het kán niet anders dan dat er na de beloofde 'opwaardering' een duidelijk merkbare kwaliteitsverbetering te zien moet zijn. Qua SD zenders op z'n minst gelijk aan het detail van DVB-C. Is dat niet zo, dan is die opwaardering een wassen neus en mogen ze ook wel eens naar de encoders zelf kijken. Bovendien kan ik me niet herinneren dat er al harde data (zoals April) genoemd zouden zijn, hier. Noch dat er al upgrades zichtbaar zouden moeten zijn.
Radio via de Amino werkt al 2,5 maand niet (op de regionale zenders na)
Zoals eerder gemeld in de forums was er een bug in de Amino software welke dit probleem veroorzaakte. Dit is inmiddels opgelost door de nieuwe release die verleden week op de 130. Daarmee is dit probleem opgelost. Helaas blijkt deze fix een nare bijwerking te hebben op de 532: Na installatie van de patch zal automatisch als eerste de harddisk worden geformateerd, waardoor alle opgenomen programmas verloren gaan.

Gezien het relatief geringe aantal 532's , die OOK actief IP-radio willen luisteren hebben we er voor gekozen onwetende klanten te beschermen tegen het verlies van programmas, en de fix nog niet te releasen voor de 532. Het mag duidelijk zijn dat die fix er binnen afzienbare tijd wel is en dat ook wij niet blij zijn met deze situatie.
Ook hier weer: Wel gehoord dat er bugs in de software van de Amino's zouden zitten (raar want het heeft gewerkt) maar geen enkele officiele melding dat het nu ook weer goed zou werken. Nocht een melding rond de vertraging van deze fix voor de M532.

Nogmaals, niets persoonlijks tegen Béskou maar wederom bewijst Lijbrandt hier ernstig te kort te schieten in de communicatie (los van het feit dat de servicedesk mijn mails nog steeds negeert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:48:
Dit lees ik als een verkapt opnieuw "niet serieus nemen" van de klacht. Het kán niet anders dan dat er na de beloofde 'opwaardering' een duidelijk merkbare kwaliteitsverbetering te zien moet zijn. Qua SD zenders op z'n minst gelijk aan het detail van DVB-C. Is dat niet zo, dan is die opwaardering een wassen neus en mogen ze ook wel eens naar de encoders zelf kijken. Bovendien kan ik me niet herinneren dat er al harde data (zoals April) genoemd zouden zijn, hier. Noch dat er al upgrades zichtbaar zouden moeten zijn.
*kijkt naar de nieuwe mp4 HD streams van KPN broadcasting* Ziet er prima uit hoor! :)

Ik zie geen verschil tussen deze streams en de andere HD streams van dezelfde zenders. De kwaliteit op deze nieuwe streams is sinds een aantal weken met sprongen vooruit gegaan. Natuurlijk heb je af en toe op grote bewegende beeldvlakken (bvb zeewater) lichte blokvorming door compressieartefacten maar die zie ik ook in de mp2 bron.

Ook even een opmerking over de bitrate die ze in het KPN domein hebben. Het is logisch dat mp4 streams een lagere bandbreedte nodig hebben dan mp2 streams maar kwalitatief is er uiteindelijk weinig verschil. In het begin was KPN nog teveel gefocussed op het DSL IPTV product en was er duidelijk te weinig kwaliteitsmonitoring op het encoderpark dat ze bij KPN broadcasting hebben staan. Om iemand te quoten die daar langs is geweest: "ze hebben gewoon alle instellingen op default staan!!!". De laatste tijd is goed te merken hoe de kwaliteit aanzienlijk is verbeterd op mijn teststreams, zo goed zelfs dat ik even het idee had dat ze vanaf technicolor kwamen.
KPN zal ook wel in het eigen product genoeg klachten hebben gehad over de matige kwaliteit van de IPTV streams, waarschijnlijk is dat de reden dat men nu zo actief bezig is met de kwaliteitsverbeteringen. Verder zou het mij als consument niet uitmaken of een stream 4, 8, 12 of 42mbit is, zolang de kwaliteit maar goed is.

[ Voor 32% gewijzigd door denan op 16-03-2011 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
"Zoals reeds meerdere malen gecommuniceerd" ???

Heb ik dan, ondanks dat ik elke dag even een kijkje neem, dat alles gemist?
Volgens mij is er alleen via via (maar niet door Lijbrandt) hier iets terecht gekomen dat er medio dit jaar iets zou verbeteren.
Lijbrandt zelf communiceert hier al weken niet meer.
Wijlen het webteam heeft maanden geleden aangekondigd binnenkort met "goed nieuws" te komen, alleen vergaten ze daar een gevolg op te geven.

aanvulling 09.15 : Overigens zie ik nu pas dat ik een zelfde DM als Eymey heb gekregen, jammer dat dit forum je niet inseint als er een DM is, of heb ik een instelbare optie over het hoofd gezien?

[ Voor 24% gewijzigd door Websurfer01 op 16-03-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Denan: Wat bedoel je met de 'nieuwe' HD stream?

Ik zie namelijk nog steeds niet veel verbetering. HD van UPC of via de SAT is nog steeds scherper met meer detail en minder artefacten. Zelfde vergelijking met de SD zenders of hun DVB-C tegenhangers. DVB-C vertoont nog steeds meer scherpte en meer detail .Misshcien ook wel iets meer noise, maar het ziet er iig niet zo "dicht gelopen" en "strak getrokken" uit als bij de mpeg4 streams op IPTV. De DVB-C vs. IPTV vergelijking is op dezelfde tv met zelfde instellingen.

Natuurlijk snap ik dat je voor een mpeg4 stream met dezelfde (perceptieve) kwaliteit een lagere bitrate nodig hebt dan voor een mpeg2 stream. Het probleem is en blijft echter dat het dus wél te zien is dat de bitrate te laag is (en/of de encoder verkeerd ingesteld staat).

En zelfs al zijn er verbeteringen doorgevoerd: Waarom wordt er dan NERGENS door Lijbrandt gecommuniceerd wanneer dit is gebeurd en voor welke zenders dit zichtbaar zou moeten zijn?

Verder blijven dan dus ook nog steeds de problemen met de M532 staan....

@websurfer01: Ik krijg een mooie gele balk bovenaan de pagina, zowel op de frontpage als het forum, als er een DM is :)

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 16-03-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:22:
@Denan: Wat bedoel je met de 'nieuwe' HD stream?
Ik heb hier wat teststreams lopen vanaf KPN broadcasting. Discovery HD (showcase), Animal Planet HD, Ned 1 HD, etc. Van al deze streams is de kwaliteit de afgelopen 4-5 weken met sprongen vooruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wel vreemd dan, dat dat blijkbaar bij de klanten zelf nog niet is doorgevoerd (ik heb iig geen kwaliteitsverbetering gemerkt).

Bij Ned. 1, 2, 3 HD was het beeld altijd wel ongeveer vergelijkbaar met DVB-C omdat daar de bitrate (bij door de omroep upscaled SD uitzendingen) hoog genoeg was. Echter zelfs dan zag het beeld er tov. DVB-C gewoon te ge-blurred uit (netalsof er een te agressieve block noise reduction op zat waardoor o.a. gezichten er onnatuurlijk uit gingen zien).

Hoe het ook zij: Je kan dus niet zeggen dat iedereen nu kwaliteitsverbetering zou moeten zien zonder dat er ook gewoon officieel middels een communicatie van Lijbrandt/KPN wordt bevestigd dat de nieuwe streams nu ook daadwerkelijk naar Glashart Media en de Amino's van de eindgebruikers (ons) gaan. Bovendien gaa thet natuurlijk niet alleen om de HD zenders, maar ook om de 3,7 mbit SD zenders. Want niet iedereen neemt het HD pakket af. En ik neem aan dat ook mensen die alleen het SD pakket hebben, recht hebben op een even scherp beeld als via DVB-C.

Het moet toch niet te moeilijk zijn voor Lijbrandt om dat even op de website of in brieven te communiceren? Ipv. via medewerkers die hier op persoonlijke titel mee lezen en schrijven? Hoezeer ik dit laatste ook waardeer van mensen als jou, Yogoi en Béskou, ik vind het een wel erg goedkope manier van Lijbrandt om zaken af te doen.

Zeker omdat er ook blogs zoals glasvezel.nu en Ben's weblog deze ontwikkelingen met interesse volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 16-03-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@websurfer01: Ik krijg een mooie gele balk bovenaan de pagina, zowel op de frontpage als het forum, als er een DM is :)
Ik heb een bladwijzer gemaakt die rechtstreeks naar de laatste berichten dit forum leidt, dus zie eigenlijk nooit de frontpage, zal er volgende keer eens op letten of de balk bovenaan de pagina geel is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:54:
Het moet toch niet te moeilijk zijn voor Lijbrandt om dat even op de website of in brieven te communiceren? Ipv. via medewerkers die hier op persoonlijke titel mee lezen en schrijven? Hoezeer ik dit laatste ook waardeer van mensen als jou, Yogoi en Béskou, ik vind het een wel erg goedkope manier van Lijbrandt om zaken af te doen.
<- InterNLnet ... dat hoor je toch eigenlijk te weten na al die tijd eymey :)

De streams die ik hier heb lopen hebben inderdaad niets met het glashart product te maken maar ik ga er toch van uit dat ze maar 1 encoder hebben staan voor een stream als discovery HD. Als ik de kwaliteit hier omhoog zie gaan op de MP4 streams zouden jullie dat ook eigenlijk moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Weet ik, @Denan ;). Sorry dat ik je in het rijtje zette :P. Dat deed ik echter omdat je meestal wel hier reageert nav. problemen met Lijbrandt (of met name XMS).

Als ze maar 1 encoder hebben staan kan het onmogelijk zo zijn dat de kwaliteit substantieel verbetert. De bitrate is en blijft gewoon te laag voor voldoende detail, naar mijn mening. En met maar 1 encoder zou die bitrate niet omhoog kunnen omdat ze het dan niet meer via A/VDSL kunnen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een van de bovenstaande post lees ik dit.

quote:
Radio via de Amino werkt al 2,5 maand niet (op de regionale zenders na)
Zoals eerder gemeld in de forums was er een bug in de Amino software welke dit probleem veroorzaakte. Dit is inmiddels opgelost door de nieuwe release die verleden week op de 130. Daarmee is dit probleem opgelost. Helaas blijkt deze fix een nare bijwerking te hebben op de 532: Na installatie van de patch zal automatisch als eerste de harddisk worden geformateerd, waardoor alle opgenomen programmas verloren gaan.

Gezien het relatief geringe aantal 532's , die OOK actief IP-radio willen luisteren hebben we er voor gekozen onwetende klanten te beschermen tegen het verlies van programmas, en de fix nog niet te releasen voor de 532. Het mag duidelijk zijn dat die fix er binnen afzienbare tijd wel is en dat ook wij niet blij zijn met deze situatie.

Ik heb geen 532 maar een Amino 130.
De radio doet het echter nog steeds niet op de regionalen na dan.
Ik heb al handmatig de software opnieuw ingeladen. Zonder resultaat.
????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:43:
Weet ik, @Denan ;). Sorry dat ik je in het rijtje zette :P. Dat deed ik echter omdat je meestal wel hier reageert nav. problemen met Lijbrandt (of met name XMS).

Als ze maar 1 encoder hebben staan kan het onmogelijk zo zijn dat de kwaliteit substantieel verbetert. De bitrate is en blijft gewoon te laag voor voldoende detail, naar mijn mening. En met maar 1 encoder zou die bitrate niet omhoog kunnen omdat ze het dan niet meer via A/VDSL kunnen aanbieden.
De feed die ik hier heb staan is 6Mbit mp4 en ziet er perfect uit. Dat gaat ook goed werken over een DSL lijn. Wellicht zit er nog een transcoder achter? De zender waar ik de hoogste kwaliteitsverbetering zag was discovery HD (showcase). Zit die in jullie aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die zit volgens mij wel in het aanbod ja. Zal er vanavond eens naar kijken. Maar kom op..... 6 mbit is toch absoluut niet voldoende te noemen voor een scherp en gedetailleerd beeld in mpeg4 zonder artefacts? Ja tenzij je er een flinke postprocessing overheen doet om die weer wat kunstmatig weg te poetsen..... Sorry, maar volgens mij zijn de HD streams die via WGDO binnen komen (en direct van Technicolor/NOB) toch echt wel meer mbit en dus met een veel milder beroep op de kunstjes van de encoder.

Iig.... 6 mbit was het ook toen het nog 'slecht' was. Daar is dus niets aan opgewaardeerd. Hoogstens is er iets met de instellingen van de encoders gedaan.

Die 6 mbit is zelfs nog lager dan wat een medewerker van KPN ooit aangaf in een overzicht op www.ipbforum.nl. Die had het over 8 mbit voor een HD stream (wat in vergelijking met andere HD aanbieders nog steeds mager is) en 3,7 mbit voor een SD stream.

KPN had beloofd de streams te gaan opwaarderen. Wat tweaken noem ik niet opwaarderen. Met opwaarderen bedoel ik dat zeker de HD streams exact gelijk worden aan wat WGDO klanten bij Technicolor vandaan krijgen.

Met SD snap ik nog dat het discutabel is (mpeg2 versus mpeg4) maar bij HD is het zowel bij KPN Broadcasting als Technicolor mpeg4.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 16-03-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:58:
Die zit volgens mij wel in het aanbod ja. Zal er vanavond eens naar kijken. Maar kom op..... 6 mbit is toch absoluut niet voldoende te noemen voor een scherp en gedetailleerd beeld in mpeg4 zonder artefacts? Ja tenzij je er een flinke postprocessing overheen doet om die weer wat kunstmatig weg te poetsen.....

Iig.... 6 mbit was het ook toen het nog 'slecht' was. Daar is dus niets aan opgewaardeerd. Hoogstens is er iets met de instellingen van de encoders gedaan.

Die 6 mbit is zelfs nog lager dan wat een medewerker van KPN ooit aangaf in een overzicht op www.ipbforum.nl. Die had het over 8 mbit voor een HD stream (wat in vergelijking met andere HD aanbieders nog steeds mager is) en 3,7 mbit voor een SD stream.
Ik heb al feeds gezien van 2.5mbit mp4 met goed HD beeld. En ik reken mezelf toch tot de kritische kijkers. Als vergelijkingsmateriaal heb ik dezelfde feed (discovery HD) bij een aantal sat's gechecked en los van de veel hogere bitrate daar is de beeldkwaliteit nagenoeg gelijk.

Ik blijf in ieder geval bij mijn punt wat betreft bitrate: het zegt weinig over de beeldkwaliteit. De (subjectieve) ervaring van een eindgebruiker is veel belangrijker dan een getalletje rechtsboven in beeld.

add:
1 Volgens mij zijn geen van de HD streams in het technicolor aanbod mp4. Technicolor heeft wel een MP4 transcoding straat maar daar maken ze volgens mij geen gebruik van binnen het WGDO gebied (stuk duurder dan het andere aanbod).
2 Ik lees 'opwaarderen' als 'de kwaliteit verbeteren', niet als 'we gooien de bitrates omhoog'. :)

[ Voor 19% gewijzigd door denan op 16-03-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De vraag is dan: In wat voor formaat zijn de HD streams in WGDO gebied wel?

Ik zal in ieder geval vanavond eens naar de Discovery HD kijken. Maar ben bang dat ik teleurgesteld ga worden. Ik kijk namelijk voortdurend naar de HD kanalen van de publieke omroep en zowel de echte HD uitzendingen als de upscaled SD uitzendingen vertonen nog steeds 'nare bijverschijnselen' die ik op de SD zenders in mpeg2 op dvb-c niet zie.

En los daarvan verwacht ik (en velen met mij, incl. media die dit 'issue' in de gaten houden) dus nog steeds een officieel statement van Lijbrandt in deze. Heeft KPN echt dingen veranderd/verbeterd en is het resultaat hiervan nu al zichtbaar voor alle klanten van Lijbrandt/GHM?

En beschouwt Lijbrandt hiermee het issue als 'afgesloten' of gaat men nog officieel de tevredenheid van klanten in deze onderzoeken?

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 16-03-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:15:
De vraag is dan: In wat voor formaat zijn de HD streams in WGDO gebied wel?

Ik zal in ieder geval vanavond eens naar de Discovery HD kijken. Maar ben bang dat ik teleurgesteld ga worden. Ik kijk namelijk voortdurend naar de HD kanalen van de publieke omroep en zowel de echte HD uitzendingen als de upscaled SD uitzendingen vertonen nog steeds 'nare bijverschijnselen' die ik op de SD zenders in mpeg2 op dvb-c niet zie.
Gewoon mpeg2? Of ze moeten in de tussentijd iets aangepast hebben.. maar dat lijkt me sterk. De multicast wolk is qua bandbreedte alleen maar groter geworden en niet kleiner (wat je zou verwachten na een overstap op mp4)

Op de 6mbit feed die ik hier heb zijn de randen van de logo's en subtitles in ieder geval vlijmscherp. Ook grote kleurvlakken zien er goed uit. Wel zie ik hier en daar nog wel het standaard 'lowbitrate' gedrag als gezichten groot in beeld komen (huid blijft lastig) en ruwe zee (treasure quest!). Maar zoals ik hierboven al aangaf zie ik dat ook via de sat-feeds dus dat lijkt me ook in de bron een issue.

Het verschilt ook sterk per uitzending en ik verdenk discovery ervan dat ze zelf ook een aantal uitzendingen upscalen/compressen.
eymey schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:15:
En los daarvan verwacht ik (en velen met mij, incl. media die dit 'issue' in de gaten houden) dus nog steeds een officieel statement van Lijbrandt in deze. Heeft KPN echt dingen veranderd/verbeterd en is het resultaat hiervan nu al zichtbaar voor alle klanten van Lijbrandt/GHM?

En beschouwt Lijbrandt hiermee het issue als 'afgesloten' of gaat men nog officieel de tevredenheid van klanten in deze onderzoeken?
Als je nou steeds je posts blijft editten terwijl ik een reactie typ moet ik ook steeds blijven editten.. Lastig geval! ;)

Anyway; Over Lijbrandt statements kan ik weinig zeggen, dat moet iemand van Lijbrandt maar doen. Daar weet ik natuurlijk niets van af aangezien ik niets met die partij te maken heb. De link met XMS is een stuk directer en daardoor weet ik natuurlijk veel van het netwerk en de diensten af, maar Lijbrandt staat toch iets verder weg.

[ Voor 27% gewijzigd door denan op 16-03-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De HD streams in de WGDO gebieden zijn wel degelijk mpeg4 en dan daarbij 12-14Mbit. Dat is precies hetzelfde als bij bijvoorbeeld UPC en Ziggo en dat levert zeer goed beeld op.

Dat KPN wat aan de encoderinstellingen sleutelt is leuk en zal ongetwijfeld voor een iets beter beeld zorgen, echter het enorme verschil tussen 6 en 12-14Mbit kun je nooit maar dan ook nooit verbloemen met encoderinstellingen. Nee die streams zullen echt flink omhoog moeten in bitrate om ooit de kwaliteit van WGDO te kunnen benaderen.

Overigens zal het verschil in statische uitzendingen nog relatief klein zijn maar je zou het eens moeten vergelijken bij snelle beelden als bijvoorbeeld voetbal, dan is het onmogelijk dat je geen verschil ziet.

/edit: Discovery HD is geen goed vergelijkingsmateriaal aangezien de feed daarvan maar maximaal 6 tot 7 Mbit is. Deze zender heeft dus bij geen enkele aanbieder een hogere bitrate. Het verschil zou je pas goed zien bij bijvoorbeeld Animal Planet HD (16Mbit op WGDO) of de grote Nederlandse zenders.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 16-03-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:22:
De HD streams in de WGDO gebieden zijn wel degelijk mpeg4 en dan daarbij 12-14Mbit. Dat is precies hetzelfde als bij bijvoorbeeld UPC en Ziggo en dat levert zeer goed beeld op.
Ow? dan is dat aangepast want in het begin was dat gewoon mp2 (14-22 Mbit)
Overigens zal het verschil in statische uitzendingen nog relatief klein zijn maar je zou het eens moeten vergelijken bij snelle beelden als bijvoorbeeld voetbal, dan is het onmogelijk dat je geen verschil ziet.
Het aanbod op discovery HD is over het algemeen verre van statisch; ik zie in ieder geval elke zoveel minuten wel iets ontploffen of met hoge snelheid tegen een muur vliegen :)

add: even de feeds van ned1 en ned2 HD bekenen.
Ned1: omroep max koffiemax HD feed. Logo's zijn scherm, geen randen/vlekjes om de logo's. Beeld is wel ietwat wazig bij de studioshots maar de vooraf opgenomen filmpjes zijn weer heel scherp. Zie hier en daar wel wat upscaling maar de beeldkwaliteit verschilt sterk per camera standpunt. Camera op de tafel waar de presentatrices achter zitten geeft matig beeld, het koortje wat net in beeld was was weer goed.

Ned2: Avro-opsporing verzocht.
Belabberde kwaliteit maar zo te zien is het een geupscalde SD broadcast. Logo's zijn wel scherp maar Aniko is een low quality bewegende massa pixels. De upscaling is btw ook waardeloos aangezien je duidelijke pixelartefacten ziet in alle shots (witte letters onderbroken door donkere streepjes). Gezien de kwaliteit van de logo's lijkt me dat eerder een issue in de bron.

add: bij langer kijken zie ik ook de kleurdiepte en helderheid met sprongen afnemen en toenemen. Geen idee wie dit bij de AVRO heeft zitten regelen maar goed is het niet :)

[ Voor 40% gewijzigd door denan op 16-03-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Zie mijn edit hierboven: Discovery HD is geen goed vergelijkingsmateriaal omdat de sat feed daarvan zelf maar 6 of 7Mbit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:27:
Zie mijn edit hierboven: Discovery HD is geen goed vergelijkingsmateriaal omdat de sat feed daarvan zelf maar 6 of 7Mbit is...
het bewijs dat goed beeld geen hoge bitrate nodig heeft :)
(add: ik heb btw niet alleen de feed van canaaldiggitaal gepakt maar ook de duitse/italiaanse feeds. Lang leve de dreambox ;))

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 16-03-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Lol 4Mbit/s(mpeg4) en goed HD gaat never nooit lukken, vooral bij snelle bewegingen niet, voor sd in mpeg4 heb je idd gelijk dat staat ongeveer gelijk aan 8Mbit/s mpeg2, maar hd met 4Mbit/s?

ik222, kan wel zo zijn dat het op sat maar 6a7Mbit/s maar dit is gewoon vbr, als i meer nodig hebt krijgt i dat, zie amelijk vaak genoeg pieken op die zender van 12+mbit/s(zoals het hoort bij hd)

[ Voor 34% gewijzigd door devil-strike op 16-03-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
devil-strike schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:40:
Lol 4Mbit/s(mpeg4) en goed HD gaat never nooit lukken, vooral bij snelle bewegingen niet, voor sd in mpeg4 heb je idd gelijk dat staat ongeveer gelijk aan 8Mbit/s mpeg2, maar hd met 4Mbit/s?

ik222, kan wel zo zijn dat het op sat maar 6a7Mbit/s maar dit is gewoon vbr, als i meer nodig hebt krijgt i dat, zie amelijk vaak genoeg pieken op die zender van 12+mbit/s(zoals het hoort bij hd)
De testfeed die ik hier heb heeft een harde cap op 6,1Mbit (vanuit de testopstelling).

Wat betreft de HD streams en 4Mbit; vorig jaar heb ik nog een proof of concept gezien waarbij the matrix in HD werd gestreamed over 2-4Mbit (720p). Geen pixeling en verstoringen bij grote bewegingen te zien hoor, zelfs de vechtscene met alle clones zag er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDNZL
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 19:18
Mijn telefonie probleem is inmiddels opgelost, overigens zonder bericht daarvan te krijgen.
Ik zag T1 led ineens netjes branden. Duurde wel 2 weken ipv 1 week.

Dus alles werkt nu prima, ik ben een tevreden klant.
Zelfs de eerste factuur klopt (incl. actie 1e jaar HD gratis, en aanbieding Amino 532)

UPC en Online worden opgezegd. ;-)
Abo Compleet 50/50 WGDO Dordrecht incl PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
denan schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:50:
[...]

De testfeed die ik hier heb heeft een harde cap op 6,1Mbit (vanuit de testopstelling).

Wat betreft de HD streams en 4Mbit; vorig jaar heb ik nog een proof of concept gezien waarbij the matrix in HD werd gestreamed over 2-4Mbit (720p). Geen pixeling en verstoringen bij grote bewegingen te zien hoor, zelfs de vechtscene met alle clones zag er goed uit.
720p is in mijn ogen dan ook veel beter en minder bewerkelijk dan een interlaced sigaal. Wat dat betreft snap ik uberhaupt niet waarom omroepen, bij gebrek aan bandbreedte / markt voor 1080p, niet gewoon hun uitzendingen in 720p opnemen. Voor bewegend beeld veel beter en dan kan ik me ook prima voorstellen dat je met de goede coderingstechnieken met lagere bandbreedtes toe kan.

@RDNZL: Blij om te horen!

Gelukkig voor je scheelt het dat je in WGDO gebied zit en dat je alles vanuit een actie (dus out of the box) besteld en gefactureerd krijgt. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 16-03-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg van directeur Providers XMS en Lijbrandt weg...

Folkert Moolenburgh directeur van de twee providers uit de Reggefiber stal XMS en Lijbrandt is per 1 maart een eigen bedrijf begonnen onder de naam Helden van.nu. Te veel problemen bij zijn oude werkgever...? Ze hebben trouwens ook een slogan. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Had volgens mij ook goed bij Lijbrandt gepast. Lees meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:40:
Vervolg van directeur Providers XMS en Lijbrandt weg...

Folkert Moolenburgh directeur van de twee providers uit de Reggefiber stal XMS en Lijbrandt is per 1 maart een eigen bedrijf begonnen onder de naam Helden van.nu. Te veel problemen bij zijn oude werkgever...? Ze hebben trouwens ook een slogan. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Had volgens mij ook goed bij Lijbrandt gepast. Lees meer....
Prima stukje, wel 2 opmerkingen:
- Folkerts nieuwe bedrijf is een glasvezelprovider met een focus op de zakelijke markt. Inhoudelijk dus echt een ander product dan wat hij bij Lijbrandt/XMS deed.
- De problemen die je aanhaalt spelen voornamelijk in het Lijbrandt gebied. Doordat je XMS in je artikel plaatst is het net of in de XMS gebieden dezelfde problemen spelen. Dat is niet het geval en anders zou ik dat wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
devil-strike schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:40:

Discovery varieert hier ook gewoon volgens mij maar wat ik bedoel is dat je dan bij rustige beelden geen verschil ziet tussen die vbr stream en een vast gecapte cbr stream. Daarom was het in dit geval geen goede vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
Lijbrandt bellen ivm opname problemen Amino 532M korte versie:

k=klant, ml=medewerker Lijbrandt
wachtmuziekje....5min.....wachtmuziekje....
k: Goedenmiddag u spreekt met ....
ml: volle mond, goedemiddag
k: Ik wil een probleem melden met de Amino PVR ivm opnemen
ml: oh en dat is?
k: uhm het opnemen...
ml: en wat kan daar nu fout aan gaan dan?
k: uhm het is alsof ik naar een slechte duitse film zit te kijken en een mederwerker die vorige week bij mij op bezoek was heeft dat ook geconstateerd.
ml: medewerker?
k: ja vorige week was hier iemand van jullie om een en ander door te nemen.
ml: wie was dat dan?
k: naam vergeten...enigste wat ik nog weet is dat ie zei dat ie service manager was...
ml: servicemanager?
k: ja hij was hier 5 kwartier
ml: zooo, heeft ie het probleem doorgegeven?
k: nee want hij was niet degene die daar de bevoegdheid over had, ook schreef hij niets op en kon hij geen beloftes en/of mededelingen doen.
ml: uhm, (ik had hem uitgelegd hoe ie eruit zag), ik weet wel wie u bedoelt dan denk ik..
k: en zijn naam is?
ml: weet ik niet
k: oke medewerker zonder naam is dus bij mij geweest en heeft de opnames gezien en gezegd dat ik jullie moest bellen om hem om te ruilen
ml: en wat waren de problemen?
k: grrr (weer uitleggen)
ml: ok opnames gaan dus niet goed, maar er is natuurlijk ook uitzendinggemist waar uw vrouw ook op terug kan kijken.
k: uitzendinggemist...."as the world turns" wordt daar niet op uitgezonden via de Amino volgens haar
ml: maar u laat u vrouw daar toch niet naar kijken meneer....
k: uhm
ml: vertelt eigen ervaring met vrouwen en kijken naar GTST en ATWT
k: uhm maar ik heb toch een recorder om iets op te nemen...waarom zou ik anders 250 euro betalen voor iets waar ik niet eens mee kan opnemen?
ml: da's waar, ik zou niet eens 250 euro over hebben voor dat apparaat
k: uhm
ml: ik ga het doorgeven en we sturen u een ander apparaat
k: bedankt
ml: goedenmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Mensen,

Ik stel voor: Laten we allemaal een uitgebreide klachtenbrief naar Kassa! sturen!

http://kassa.vara.nl/secundair/contact/

Daar kun je je bericht doen. Laten we hopen, dat ze genoeg mails krijgen, dat ze er wat aan doen. Je zult zien dat lijbrandt dan ineens alles kan oplossen;)

Gebruik als onderwerp: "Klacht over provider Lijbrandt" zodat ze het meteen zien staan.

Ik hoop dat iedereen dit doet, zodat we een grote kans van slagen hebben.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je daar niets mee opschiet.

De praktijk is vaak dat op het moment dat er een negatief imago bij het grote publiek dreigt te ontstaan, dat imago het probleem wordt dat opgelost dient te worden.
Met public relations officers, marketing madammetjes en 3 blikken uitzendkrachten die klanten gaan terugbellen volgens een scriptje maar die zelf geen idee hebben waar het over gaat.

Maar ondertussen blijft het oorspronkelijke probleem (informatievoorziening, ticket systeem, een soort van publieke planning etc) bestaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voor de lijbrandt mensen vast ook interessant: CAR channel was uit het aanbod verdwenen (gestopt met uitzenden). Als vervanging is daar nu (tijdelijk) de zender NHK world tv geplaatst ivm de gebeurtenissen in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:01:
Ik denk dat je daar niets mee opschiet.

De praktijk is vaak dat op het moment dat er een negatief imago bij het grote publiek dreigt te ontstaan, dat imago het probleem wordt dat opgelost dient te worden.
Met public relations officers, marketing madammetjes en 3 blikken uitzendkrachten die klanten gaan terugbellen volgens een scriptje maar die zelf geen idee hebben waar het over gaat.

Maar ondertussen blijft het oorspronkelijke probleem (informatievoorziening, ticket systeem, een soort van publieke planning etc) bestaan ...
Moet je eens zien hoe "geschrokken" men ineens is als men bij Radar of Kassa aan de tafel zit.
Door alle negatieve publiciteit hebben veel bedrijven (min of meer gedwongen) hun klantvriendelijkheid aangepakt.
Oké, er zijn er ook die het nooit leren (KPN???) maar over het algemeen denk dat het wel zin heeft om de publiciteit te zoeken, al is het maar het posten van je ervaringen op fora.
Dit forum heeft waarschijnlijk een kleinere groep lezers dan b.v. die van Radar en Kassa, die worden meer bezocht door potentiële klanten die zich willen oriënteren op het imago en de betrouwbaarheid van bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:51

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Websurfer01 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:58:
[...]

Moet je eens zien hoe "geschrokken" men ineens is als men bij Radar of Kassa aan de tafel zit.
Door alle negatieve publiciteit hebben veel bedrijven (min of meer gedwongen) hun klantvriendelijkheid aangepakt.
Oké, er zijn er ook die het nooit leren (KPN???) maar over het algemeen denk dat het wel zin heeft om de publiciteit te zoeken, al is het maar het posten van je ervaringen op fora.
Dit forum heeft waarschijnlijk een kleinere groep lezers dan b.v. die van Radar en Kassa, die worden meer bezocht door potentiële klanten die zich willen oriënteren op het imago en de betrouwbaarheid van bedrijven.
Ja inderdaad. Het gaat mij erom dat het dan in de uitzending komt he;)

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Denan: Bedankt voor de tip :). Zal er zelf wrs niet zo veel mee doen maar wie weet anderen wel.

@Websurfer01: Tsja, KPN is klantonvriendelijk in die zin dat ze weinig flexibel zijn (bv. ten aanzien van het beveiligingsbeleid op hun Experiabox voor gevorderde gebruikers, etc.). Aan de andere kant: Hun klantenservice is echt zo slecht niet. Als je een modem stuk hebt of een set top box voor interactieve tv, dan heb je (indien js 's ochtends belt) dikwijls de volgende dag al een nieuw apparaat bijvoorbeeld. Alleen bij 'moeilijke vragen' gaan ze idd moeilijk doen. Maar de meest voorkomende processen hebben ze dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik weet uit het verleden dat de mensen daar zeker bereid zijn om van hun fouten te leren (fouten worden tenslotte altijd gemaakt waar mensen werken). Is het niet handiger om voor Lijbrandt een soort klankbordgroep op te zetten die in dialoog gaat met het bedrijf? Uit het verleden heb ik daar goede ervaringen mee (ook aan de andere kant van de tafel) en in de meeste gevallen ben je dan een stuk constructiever bezig.

Uit zo'n sessie komen vaak meer dingen naar boven dan tijdens een mediaoffensief doordat beide partijen rustig met elkaar kunnen praten. In zo'n programma gaat het vaak meer om de sensatie (en leuke tv maken) dan dat men echt constructief bezig is. Vaak zie je ook dat de mensen die daar voor het bedrijf zitten puur bezig zijn met het oplossen van de individuele issues en daardoor niet de tijd/mogelijkheid krijgen om naar de onderliggende problematiek te kijken. Daar komt ook nog bij dat de programmamakers vaak niet eerlijk bezig zijn en puur voor de sensatie gaan ipv een eerlijk dialoog te openen. Achja.. wellicht ben ik ook wel een beetje afgeknapt op Radar en Kassa. Vroeger vond ik dat leuke programma's maar als ik tegenwoordig zie hoe ze daar bedrijven door de mangel halen dan heeft te weinig te maken met consumentenrecht.

add: mooiste Kassa fragment is nog hoe Felix Meurders op een of ander bedrijf aan het doorzagen is omdat de algemene voorwaarden niet helder zijn. Directeur van het bedrijf pakt printouts van zijn website erbij en laat mooi zien hoe de algemene voorwaarden duidelijk onder de bestelpagina gelinked zijn en op de achterkant van de papieren facturen staan.. om vervolgens de bestelpagina van de Varagids erbij te pakken waar dat allemaal niet het geval is :P

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 17-03-2011 10:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:07:
@Websurfer01: Tsja, KPN is klantonvriendelijk in die zin dat ze weinig flexibel zijn (bv. ten aanzien van het beveiligingsbeleid op hun Experiabox voor gevorderde gebruikers, etc.). Aan de andere kant: Hun klantenservice is echt zo slecht niet. Als je een modem stuk hebt of een set top box voor interactieve tv, dan heb je (indien js 's ochtends belt) dikwijls de volgende dag al een nieuw apparaat bijvoorbeeld. Alleen bij 'moeilijke vragen' gaan ze idd moeilijk doen. Maar de meest voorkomende processen hebben ze dik in orde.
Helaas heb ik (bij KPN dus) een paar keer de moeilijkere vragen meegemaakt, en dan sta je stomverbaasd over hoe de klantenservice daar (niet) mee omgaat: "ik kan u niet verder helpen" "u moet gewoon geduld hebben (na 5 maanden)" "u zit vast in het systeem en daar kunnen we niets aan doen" "nee, ik kan u niet doorverbinden met een meer technische afdeling" etc.etc.
Het zijn ook meestal niet de kleinere probleempjes waarmee ze de fora en consumenten programma's halen, het zijn die gevallen waarbij je tegen een muur van onkunde en onbegrijpelijke blunders aanloopt.

Het grootste probleem bij Lijbrandt is, zoals al zo vaak gezegd, de communicatie.
Ik heb 3 e-mails en een DM gestuurd aan het webteam en de servicedesk over het niet uitgevoerde deel van de coulance regeling, de laatste een uur voordat de factuur online kwam waarin het eindelijk rechtgezet werd.
Misschien waren ze dit al lang van plan, misschien zelfs zonder dat ik ooit had hoeven mailen, als ze dit nu even gecommuniceerd hadden, had het veel ergernis (en berichtjes op fora) gescheeld.

1 klein e-mailtje of een algemeen berichtje hier op het forum (tenslotte waren er meer die op hetzelfde zaten te wachten), 30 seconden werk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Het vervelende is: net zoals men "geschrokken" reageert met aanhalingstekens, komen er vaak ook "oplossingen" met aanhalingstekens. Zie bijvoorbeeld de reaktie op de ongenoegens in Meppel, zie ook de coulanceregeling die een aantal onder ons aangeboden hebben gekregen.

Vaak zie je bij programma's als Kassa dat het probleem voor een individuele klager of een selectieve groep klagers wordt opgelost, maar er blijkt niet of de betrokken partij ook met structurele oplossingen komt voor overige gedupeerden. Zie ook wederom de coulanceregeling van Lijbrandt. Het is daarom maar zeer de vraag of klagen via consumentenprogramma's echt structureel helpt, waarbij het ook nog eens zo is dat het gros van de consumenten geen idee heeft wat IPTV of Verimatrix of Mpeg4 of bitrate is.

Het nadeel van klagen via consumentenprogramma's is wél dat jan-en-alleman het idee krijgt dat er 'niks' klopt bij Lijbrandt, terwijl mijn gevoel is dat het overgrote deel van de gebruikers gewoon tevreden is. Het risico bestaat dan dat dit er-klopt-niks-van-imago een eigen leven gaat leiden, en minder mensen voor Lijbrandt gaan kiezen. Gevolg: afnemende omzetten (terwijl juist toenemende omzet nodig is om menskracht in te huren om de problemen het hoofd te bieden) en een afnemende levensvatbaarheid van de onderneming.

Op termijn zelfs wellicht een overname ... en 3 keer raden wie die overname gaat doen (hint: die partij heeft al 40% aandeel).

Ik zie veel meer waarde in de suggestie van denan om een klankbordgroep op te zetten (MITS daar vanuit Lijbrandt ook interesse voor is), en rechtstreeks als aanbieder en afnemer, eventueel als techneuten / tweakers onder elkaar, te overleggen over waar we nu zijn en waar we heen willen.
Ik geloof heilig in de 'technische openheid' die Lijbrandt voorstaat, en ik denk dat het doortrekken van technische openheid naar organisatorische openheid niet zo'n hele grote stap is. Het lijkt alleen dat de focus bij Lijbrandt nu vooral ligt op de techniek en het binnenhalen van klanten.
Wanneer de klankbordgroep in staat is om bij Lijbrandt tussen de oren te krijgen dat klanten binden net zo belangrijk is als klanten winnen, zijn we al een heel eind.

Indien gewenst had ik best een rol willen spelen binnen zo'n klankbordgroep, ik denk dat ik als jurist met een technische achtergrond (of, zo je wilt, techneut met een juridische achtergrond) en een basiskennis van communicatiemethoden best een zinvolle bijdrage zou kunnen leveren.
Nadeel is alleen dat ik nog geen klant ben bij Lijbrandt ... Genexis is aangesloten, aansluiting is beschikbaar, thuisnetwerk is ge-update. Maar de recente radiostilte vanuit Lijbrandt (webteam!!!!!!) weerhoudt mij om de bestelling te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@ IcyK, je verhaal is helder, ik denk dat je grotendeels gelijk hebt maar ik blijf me toch afvragen hoe verschillende klantenservices zich ontwikkeld zouden hebben zonder de druk van consumentenprogramma's.
De consument is hierdoor mondiger geworden.

Je bent niet de enige die suggereert dat er wel eens een overname zou kunnen komen, dat is een behoorlijk schrikbeeld.
Ik heb me heilig voorgenomen nooit meer klant bij dat bedrijf te worden, ben het nu indirect deels toch al, maar wat nu als Lijbrandt 100% KPN wordt??
Laten we hopen dat KPN daar geen toestemming voor krijgt i.v.m. openheid van de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:25
Gisteren is er zo'n 4 keer iemand langs geweest van Lijbrandt, blijkbaar haddn we nog het oude kastje.

Kom ik vandaag terug van me stage, zegt me pa "Oh, blijkbaar hebben ze gisteren ook al het juiste kastje aangesloten"
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1206877291.png
Olé

Nu krijgen ik alleen de portering niet goed voor mekaar, hij zegt "Er ging iets fout in de aanvraag. Neem a.u.b. contact op met de helpdesk." Maar ik lees net dat dit pas gebeurd als de Amino is afgeleverd, die is vandaag afgeleverd dus ik neem aan dat de portering morgen wel lukt.

Morgen na stage het gehele netwerk aansluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Nou vandaag nog maar eens gebeld met wat de status is, want na vorige week bleef het weer eens akelig stil....

Anyway de dame aan de telefoon kon me vertellen dat er een storing op "mijn" lijn zit en dat de onderliggende partij dat moet oplossen (lees KPN). Wanneer ze dit oplossen kon ze me niet vertellen en daarmee ook niet wanneer ik wordt aangesloten.....
Ik had het gevoel dat er met de storing in kwestie eigenlijk nog niets was gedaan en dat ik blijkbaar hen achter de broek aan moet zitten om te zorgen dat dingen in werking wordt gezet....

Ik wacht nu 4,5 week en ik krijg er nu wel een beetje jeuk van, ik ga denk ik dan ook maar 2x per week bellen voor een statusupdate ofzo...
Ik denk dat als ik voor het einde van volgende week niet meer duideljkheid heb ze maar een deadline ga geven. Het is van den zotte dat ze niet kunnen vertellen wanneer ze je gaan aansluiten, terwijl een bedrijf als UPC dat in 3 hele werkdagen kan....

Naja misschien ben ik ongeduldig en wat prikkelbaar door slaapgebrek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Websurfer01 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:58:
[...]
Laten we hopen dat KPN daar geen toestemming voor krijgt i.v.m. openheid van de glasvezel.
kpn lijkt me anders meer service gericht dan Lijbrantd

[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 19-03-2011 20:16 . Reden: taalgebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

MrJayMan schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:49:
[...]

kpn lijkt me anders vele vele malen meer service gericht dan Lij*val allemaal d**d*Brantd.
Nou volgens mij doen ze iig meer moeite om je aan te sluiten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
[b][message=35703111,noline]Dorest0rm schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:42
Nu krijgen ik alleen de portering niet goed voor mekaar, hij zegt "Er ging iets fout in de aanvraag. Neem a.u.b. contact op met de helpdesk." Maar ik lees net dat dit pas gebeurd als de Amino is afgeleverd, die is vandaag afgeleverd dus ik neem aan dat de portering morgen wel lukt.
Die boodschap gaf hij bij mij ook.
Op het moment dat je de Amino aansluit en hij contact maakt met de server wordt je account administratief geactiveerd, ik kan me niet meer herinneren of het meteen de volgende dag al kon.
Je kan natuurlijk ook eerst de telefonie (en de rest) het weekend even testen met je tijdelijke nummer en de portering maandag aanvragen als alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:49:
[...]

kpn lijkt me anders meer service gericht dan Lijbrantd
Dat is muizen met olifanten vergelijken....
Lijbrandt heeft een man of 20 personeel.... KPN een hele bak meer... en de service van het grote machtige KPN stinkt nog harder dan die van Lijbrandt.... er is niet voor niets een reden dat ik nog liever zonder TV/telecom/internet zit dan klant ben bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:14:
[...]

Dat is muizen met olifanten vergelijken....
Lijbrandt heeft een man of 20 personeel.... KPN een hele bak meer... en de service van het grote machtige KPN stinkt nog harder dan die van Lijbrandt.... er is niet voor niets een reden dat ik nog liever zonder TV/telecom/internet zit dan klant ben bij KPN.
Akkoord, niks op aam te merken

MAAR:
Welke idioot heeft dan ooit bedacht dat een man of 20 personeel genoeg kan zijn voor 35 woongebieden ( zie de eigen site van Lijbrandt voor de steden/ dekkingsgebied). Zomaar een inschatting ( lees m/v)
Directie 5 man
Td 5 man
Helpdesk 5 man
Overig 5 man

Tja dan kan ik heel goed begrijpen dat er iets fout gaat, te weinig ondersteuning te licht ingeschat.
Dat dan vervolgens iemand vertrekt uit de directie en een eigen bedrijf opzet geeft in mijn ogen een duidelijk beeld weer.

Gericht op de zakelijke markt> consu markt is nog niet interresant ( te veel last van kpn ??)
Binnen een jaar weg bij een startend bedrijf.... :+

Ik heb alleen maar meer bewondering voor Yogoi die op eigen titel tijd en moeite in zijn werkgever steekt ( kan ik ook wel begrijpen, baanzekerheid, voortbestaan), maar toch in eigen tijd

Maar kortom zoveel beloofd............... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 23:31:
[...]

Akkoord, niks op aam te merken

MAAR:
Welke idioot heeft dan ooit bedacht dat een man of 20 personeel genoeg kan zijn voor 35 woongebieden ( zie de eigen site van Lijbrandt voor de steden/ dekkingsgebied). Zomaar een inschatting ( lees m/v)
Directie 5 man
Td 5 man
Helpdesk 5 man
Overig 5 man
Tja... ik heb op GoT een maand of wat namens Lijbrandt eens geroepen dat men zit te schreeuwen om gekwalitificeerd personeel.... wellicht zit daar de kruks?
Daarbij is er een intieme relatie tussen XMS en Lijbrandt, dus zal het totale personeelsbestand wel groter zijn, maar dat is papiergeneuzel.... want onze Yogoi kan je ook nog gewoon via zijn XMS adres mailen :P

Wat mij inmiddels officieel (en daarvoor al een aantal weken officieus) toch zorgen baart is dat Folkert Molenbergh weg is als directeur achter Lijbrandt en XMS, want dat was met name hier toch wel de man die ons serieus nam als het ging om problemen.
De doodse stilte die het webteam achterlaat is hiervan een "levend" bewijs....
Hopelijk vindt men voor die man een goede vervanger die gelijk een Yogoi snapt dat providertje spelen meer is dan abo's verkopen en automatisch incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lees de gelinkte FAQ eens door dan beschrijft dit niet de huidige situatie, want de echte GHM streams die van de mediagateway afkomen hebben een veel hogere bitrate dan de genoemde (die zijn namelijk van de huidige KPN bagger geleverd op WBA netwerken).
Ook zijn de streams die rechtsstreeks van de NOB gateway afkomen niet encrypted met Verimatrix.
De encryptie die KPN als standaard op haar ITV streams (die om technische redenen op WBA alsof het GMH is worden aangeleverd en waardoor klanten op WBA netwerken al 10 weken zonder IPTV radiozenders zitten).

De aan mij weken geleden al beloofde firmware update die het radioprobleem zou oplossen blijft ook uit....
Ondanks mijn "speciale band" met Lijbrandt moet ik concluderen dat een storing ruim 10 weken te laten bestaan met niet meer als "er wordt aan gewerkt" weinig geloofwaardig meer over komt.

Het al maanden roepen op een factuur dat ik mijn belgegevens online kan inzien eveneens niet geloofwaardig meer... net als het al maanden niet meer werken van wijzigingen in mijn lijbrandt account....

Kortom..... het rammelt aan alle kanten, en ondanks dat de door mij als belangrijk gezien diensten draaien is het verre van 100% werkend.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is jammer dat de routers in het WBA gebied niet voorzien kunnen worden van een firmware update zodat multicast vanuit verschillende statische routes mogelijk wordt. Ik snap niet dat de betreffende fabrikanten die support niet willen geven. Bij zulke dure routers mag je dat toch wel verwachten. Met zo'n update ben je tenminste van die hele kl*te KPN streams af.

Zoals hier een paar dagen terug al gezegd is: Enkel en alleen de bitrate van die KPN streams verhogen is half werk. KPN zal nooit het detailniveau van een professioneel en gespecialiseerd bedrijf als Technicolor bereiken. KPN kennende (zo'n laag mogelijke kwaliteit voor zo'n hoog mogelijke prijs verkopen) zullen ze wel een aantal cheap-ass hobby encoders hebben staan in plaats van professioneel Tandberg spul wat bij Technicolor gebruikt wordt. De ene 8Mbit stream is de andere 8Mbit stream niet. Maar ik heb sowieso al begrepen dat KPN de bitrates maar marginaal gaat verhogen. Daarnaast blijf je als consument nog last houden van die Verimatrix rotzooi met al z'n problemen, bijwerkingen en beperkingen in keuzevrijheid.

Wat dat betreft zou ik het in het WBA gebied bij DVB-C houden, gezien de originele Technicolor kwaliteit en de openheid van het signaal. Helaas is dit (nog) wel beperkt tot SD.
Voor HD zou ik zeker voor Ziggo gaan nu als je in het WBA gebied woont.

Ziggo geeft de Nederlandse basis HD zenders (NL1,2,3,RTL4,5,7,8,SBS6,NET5,Veronica) voortaan in het basispakket door en bij die HD zenders passen ze geen bitrate shaping toe (originele Technicolor kwaliteit dus). Ook wordt Uitzendinggemist (PO/RTL/SBS) permanent gratis.
Daarbij komt ook nog dat er voor Irdeto2 genoeg CAM-modules en Softcams zijn waardoor je uiteindelijk zelf je eigen apparatuur kan gebruiken incl. een HTPC.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe Reggefiber/Glashart Media gaan reageren op de ontwikkelingen bij Ziggo.

Ik denk dat ze nu echt niet meer achter kunnen blijven om die zenders in een apart HD-pakket te stoppen.
Het lijkt mij voor de hand liggend dat deze op korte termijn in het IPTV-basispakket gaan komen en tevens via DVB-C doorgegeven gaan worden als HD-simulcast.

Nog 1 ding:

Als je een HD-waardig beeld wil met veel detail kun je gewoon niet om hoge bitrates heen. Ook bij het gebruik van MPEG4. Een HD-zender met een lage bitrate is misschien wel strak, maar heeft veel te weinig detaillering en is dus HD onwaardig. Goed voorbeeld was Animal Planet HD. Die haalde Glashart Media voorheen van de Thor 5 SAT. Bitrates van 15-16 Mbit. Haarscherp en vol van detail. Dit was een echte HD zender. Toen ik laatst bij een kennis was zag ik dat Glashart Media die zender tegenwoordig van een andere satelliet haalde. Daardoor was de bitrate, scherpte en het detailniveau duidelijk stukken minder geworden. Hét bewijs dat je er gewoon niet onderuit komt om een hoge bitrate te hanteren voor een HD-waardig beeld. Het detailniveau gaat echt naar de klote met lage bitrates.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 05:19 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.