Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.106 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet komt Lijbrandt niet met HD op de DVB-C, DVB-C word als 'extraatje' gezien.
Ze zetten volledig in op IPTV.
(mijn inziens is de vrije DVB-C juist de grote meerwaarde)

Ik zou het wel geweldig vinden als dit er wel zou komen!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Gericht aan @Denan en anderen die het interesseert: Gisteravond nog eens even kritisch naar Discovery HD Showcase en Animal HD gekeken.

Nou: Ik ben NIET onder de indruk. Of Denan ontvangt inderdaad andere streams OF hij heeft een lage standaard van wat HD zou moeten bieden. Want wat anderen hier inderdaad ook al zeggen: Op het eerste gezicht ziet het er strak uit, tot je ziet dat het dmv. ranzige postprocessing is ontdaan van alle detail.

Vrijdagavond had ik een paar programma's van DVB-C opgenomen (die ik via IPTV op Ned. 2 HD bekeken heb) om later eens ter vergelijking terug te kijken en ik kan niet anders concluderen: DVB-C beeld (8-10 mbit mpeg2) ziet er veeeeeel natuurlijker en detailrijker uit dan IPTV in HD. :{

OM als argumentatie dan te noemen dat 720p in 4 mbit al super strak kan zijn: Zal best maar de gemiddelde tv-zender zendt HD in 1080i uit. En dan kan je gewoon niet anders concluderen dat dat op 6-8 mbit stinkt.

Dat heeft niets met 'klantbeleving' of wat dan ook te maken, want een ieder kan dus zien dat SD beeld in 8-10 mbit mpeg2 veel mooier is dan HD in 6-8 mbit mpeg4 of SD in 3-4 mbit mpeg4.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 20-03-2011 11:26 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
eymey schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:23:
Gericht aan @Denan en anderen die het interesseert: Gisteravond nog eens even kritisch naar Discovery HD Showcase en Animal HD gekeken.

Nou: Ik ben NIET onder de indruk. Of Denan ontvangt inderdaad andere streams OF hij heeft een lage standaard van wat HD zou moeten bieden. Want wat anderen hier inderdaad ook al zeggen: Op het eerste gezicht ziet het er strak uit, tot je ziet dat het dmv. ranzige postprocessing is ontdaan van alle detail.
Dan gok ik dat ik andere streams met elkaar vergelijk. Zoals ik al aangaf zie ik mezelf als een kritische kijker en ik zag bar weinig verschil tussen de hoge bitrate streams en mijn 6Mbit HD stream.

@alexander:
KPN broadcasting heeft overal tandberg staan.. en ja: nieuw, niet 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Trouwens, ik onderschrijf wat Alexander01 zegt: Ik ben benieuwd wat KPN/Glashart gaan doen met de toenemende prijs-kwaliteitverhouding van Ziggo.

Ben bang dat het bitter weinig is, trouwens. Naast Ziggo hebben ze (in grotere plaatsen als Leeuwarden en Almere) vooral concurrentie van UPC. En UPC doet helemaal NIETS om de kracht van hun product te verbeteren. Het enige wat die doen is andere producten afbranden (ADSL) of mensen bang maken voor iets nieuws (Glasvezel).

Bij UPC ben je nog steeds 21 euro p/mnd kwijt om het meest basic prutspakket digitaal te krijgen, ZONDER hd en met verplicht een set top box van UPC....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:06:
[...]

Dan gok ik dat ik andere streams met elkaar vergelijk. Zoals ik al aangaf zie ik mezelf als een kritische kijker en ik zag bar weinig verschil tussen de hoge bitrate streams en mijn 6Mbit HD stream.
Het blijft lastig om appels met appels te vergelijken, want veel zenders die nu in HD worden aangeleverd zijn qua bronmateriaal niet native 1080i maar vaak 720p, wat dus al inhoudt dat op een STB die standaard 1080i naar je TV pompt er niet bestaande pixels moeten worden geinterpoleerd om een vullend beeld te krijgen.

Een zender die altijd 1080i bronmateriaal heeft is bijv. Discovery HD showcase, dus als je die naast elkaar kan zien op gelijkwaardige schermen dan zie je het verschil tussen ongecomprimeerde GHM MPG2 streams en gecomprimeerde encrypted MPG4 streams van KPN zeker wel.
De laatste heeft gewoon meer artifacten in grote vlakken van ongeveer gelijke kleur en minder contrast en scherpte dan de MPG2 GHM stream.

Comprimeren is nu eenmaal de kunst van het weglaten van pixel- of audiodata zonder dat het echt opvalt voor de kijker/luisteraar, een al dan niet acceptabel compromis tussen grootte en kwaliteit.
Daarom klinkt een 64kbit gesamplede MP3 een stuk blikkeriger dan hetzelfde nummer in 320kbit gesampled toch?
Daarom is een divx film van 1Gb grootte een stuk blokkeriger dan dezelfde film van 25Gb in H264 Blueray formaat toch?

Het is in mijn ogen niet geloofwaardig of aantoonbaar te maken om te roepen dat een 6-8Mbit MPG4 stream kwalitatief identiek is aan een 18-25Mbit MPG2 stream.
Als dat namelijk zo zou zijn dan had een medium als Blueray geen bestaansrecht, omdat de hoge bitrate van Blueray dan nutteloze overkill zou zijn en je de film gewoon MPG4 gecomprimeerd op een DVD zou kunnen knallen.

Het is overigens niet voor niets dat KPN in de Glashart winkels een heel klein TV'tje op hun demo opstelling gebruiken en niet een knoepert in HD van een meter of meer.
Op mijn kleine HD TV (67 cm) zie ik de artifacten uiteraard ook veel minder omdat het beeld nu eenmaal kleiner is en dus scherper lijkt.
Op de grote HD TV in de woonkamer zijn artifacten inmiddels storend maar geaccepteerd bij gebrek aan betere kwaliteit streams. En die artifacten zijn gemiddeld blokjes van bijna een centimeter in bijna egale vlakken, daar waar ze op de kleine TV een paar mm zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spike: Weet je dat zeker van die 720p? Voor zover ik weet is het materiaal van bv. de NL publieke en commerciele zenders namelijk ook gewoon allemaal 1080i. Dat is iig wel hoe het door de encoders van KPN wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:25
Internet werkt goed.
TV ook...maar daar zitten we met nog een probleem, sommige shows op Veronica zijn nog 4:3, hierdoor krijgen we twee zwarte balken aan de zijkant, ik heb al een paar instellingen aangepast maar deze hebben niet geholpen. Ik kan wel de verhouding van de TV veranderen, maar dan krijgen we weer enorm ingezoomde reclames en is het menu van de Amino zelf niet goed uit te lezen.
Is er hier een oplossing voor?

Wat is trouwens het verschil tussen de Animo 532 en de Mood 400-032

Edit: Zappen naar 920(Veronica SD) fixt het :p

[ Voor 11% gewijzigd door Dorest0rm op 20-03-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat komt door de manier waarop Veronica 4:3 uitzendingen doorgeeft op het HD kanaal. Naar mijn mening overigens ook de enige juiste manier.

Ik snap dan ook werkelijk niet waarom iedereen zonodig 4:3 uitzendingen moet oprekken naar 16:9. Tenzij je het leuk vindt om naar breed getrokken mensen en voorwerpen te kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:49:
@Spike: Weet je dat zeker van die 720p? Voor zover ik weet is het materiaal van bv. de NL publieke en commerciele zenders namelijk ook gewoon allemaal 1080i. Dat is iig wel hoe het door de encoders van KPN wordt doorgegeven.
Zeker niet native 1080i als bron... uiteraard zijn de uitzendingen in HD wel in 1080i, maar ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken dat alles wat HD wordt uitgezonden als bron ook 1080i is en niet 720p.
Dorest0rm schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:14:
Wat is trouwens het verschil tussen de Animo 532 en de Mood 400-032
Niets... gewoon een andere naam voor hetzelfde beestje....
De Mood wordt gemaakt door een bedrijf wat inmiddels is overgenomen door Amino, en dus nu wordt hij op de Amino site onder beide namen genoemd, maar het is in essentie hetzelfde kastje met dezelfde inhoud.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 03:59:
Nog 1 ding:

Als je een HD-waardig beeld wil met veel detail kun je gewoon niet om hoge bitrates heen. Ook bij het gebruik van MPEG4. Een HD-zender met een lage bitrate is misschien wel strak, maar heeft veel te weinig detaillering en is dus HD onwaardig. Goed voorbeeld was Animal Planet HD. Die haalde Glashart Media voorheen van de Thor 5 SAT. Bitrates van 15-16 Mbit. Haarscherp en vol van detail. Dit was een echte HD zender. Toen ik laatst bij een kennis was zag ik dat Glashart Media die zender tegenwoordig van een andere satelliet haalde. Daardoor was de bitrate, scherpte en het detailniveau duidelijk stukken minder geworden. Hét bewijs dat je er gewoon niet onderuit komt om een hoge bitrate te hanteren voor een HD-waardig beeld. Het detailniveau gaat echt naar de klote met lage bitrates.
Nog een aanvulling:

BBC overstag na veel klachten beeldkwaliteit BBC HD

Gebruik van nieuwe encoders deed BBC meer dan een jaar geleden deden de BBC beslissen om de bandbreedte van het HD-kanaal te met ongeveer 40 procent te reduceren van een vaste bandbreedte van 16 Mbps naar 9,7 Mbps. Nieuwe encodertechnologie waarbij bandbreedte gereduceerd kan worden zonder daarbij de beeldkwaliteit geweld aan te doen rechtvaardigden volgens de BBC deze bandbreedtebeperking. Direct al kwamen bij de BBC vele klachten over een mindere beeldkwaliteit binnen...........

Dacht KPN destijds niet hetzelfde? Die hadden in het begin toch ook oudere MPEG2 encoders in gebruik? Later hebben ze die MPEG2 encoders geupgrade naar MPEG4 encoders. Daarmee dachten ze een vergelijkbare beeldkwaliteit te kunnen bieden van Technicolor. Niet dus. MPEG4 mag dan efficiënter zijn, maar ik denk dat er een groot misverstand bestaat dat een MPEG4 stream met de helft van de bitrate van een MPEG2 stream dezelfde beeld detaillering zou kunnen halen. Dat is gewoon niet zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder off-topic te willen zijn, even tussendoor. Ben erg blij met topics als deze. Hoewel er ook vast veel goed gaat, helpt het mij enorm bij het maken van keuze wel/niet Lijbrandt.

Ik hoop dat men bij Lijbrandt snel het belang gaat inzien van het oplossen van dit soort klein lijkende "onhandigheden". Ik had persoonlijk allang klant geweest als ik niet door het lezen van dit soort topics het idee had gehad dat ik weer met een KPN/UPC/Etc. te maken zou gaan krijgen.

Daarnaast, ik zie ook steeds minder die hele meerwaarde van IPTV in. Waarom niet gewoon knallen op DVB-C volledig? Al die interactieve toestanden gebruik ik ( en naar wat ik hoor vele mensen met soortgelijke mogelijkheden ook niet) toch nooit.

Ik blijf het iig op de voet volgen. Voorlopig is het vertrouwen een beetje verdwenen :( En het klonk zo mooi allemaal...

Berkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
BBC werkt in 'HDV' formaat, dus niet 1080i, maar 1440x1080.
Deze standaard is orgineel op mpeg2 25mbit native..

BRT werkt op 720p (als enigste) native, de rest is allemaal 1080i
(ITV, SKY, nederlandse zenders, MTV, eurosport etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badnews.nl schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:39:
BRT werkt op 720p (als enigste) native, de rest is allemaal 1080i
(ITV, SKY, nederlandse zenders, MTV, eurosport etc etc)
ARD en ZDF HD ook in 720P / 14 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:00:

Daarnaast, ik zie ook steeds minder die hele meerwaarde van IPTV in. Waarom niet gewoon knallen op DVB-C volledig? Al die interactieve toestanden gebruik ik ( en naar wat ik hoor vele mensen met soortgelijke mogelijkheden ook niet) toch nooit.

Ik blijf het iig op de voet volgen. Voorlopig is het vertrouwen een beetje verdwenen :( En het klonk zo mooi allemaal...

Berkelaar.
Ik zelf ben ervan overtuigd dat IPTV de toekomst heeft. Niet alleen vanwege interactieve diensten (die, mits goed geimplementeerd, zeker nuttig en fijn kunnen zijn) maar ook gewoon vanwege bandbreedte.

Granted, op glasvezel heb je dan het voordeel dat de DVB-C ruimte niet wordt beperkt door reserveringen voor telefonie en internet maar de beschikbare bandbreedte is en blijft beperkt omdat je alle zenders altijd aan het doorgeven bent (en daar ruimte voor moet reserveren).

Dit probleem heb je bij IPTV niet of veel later, en die bandbreedte is altijd uit te breiden (als er bv. te veel verschillende klanten tegelijk naar verschillende IPTV streams aan het kijken zijn).

Remember: DVB-C is en blijft een extra service omdat de installed base dvb-c ontvangers erg groot is (en makkelijk te distribueren over bestaande coax netwerken in huizen). IPTV heeft de toekomst, MITS providers ook eindelijk eens met fatsoenlijke encoders en bitrates gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C/Analoog is helemaal gefocust op de basiszenders. Dus daar zal altijd maar een handje vol zenders op te zien zijn. Neemt niet weg dat ik het niet onmogelijk acht dat er op termijn ook HD versies via DVB-C van die basiszenders worden gesimulcast.

Men geeft nu ook al de digitale SD versies van die zenders door via DVB-C. Het lijkt mij dan een kleine stap om dan ook de HD versies van die zenders door te geven als HD-simulcast (in ieder geval voor de veel bekeken Nederlandse basiszenders). Zeker nu Ziggo dat ook doet in zijn basispakket lijkt mij dat GHM hierop moet gaan concurreren :)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Even update van het front.
(helaas erg druk de laatste tijd zowel met werk als prive dus ben wat afwezig geweest hier)

Vanaf vandaag start het update proces van de firmware van de STB's. De versie 18.0 word gedurende de komende weken gepushed over het hele netwerk. In deze update zitten wat nieuwe functionaliteiten maar de meest relevante update is het radio probleem op het WBA netwerk.
Met deze update zal dat verholpen moeten zijn.

Als er toch nog radio issues zijn terwijl je deze 18.0 firmware versie hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@Yogoi: zijn er release notes of een changelog van deze update? Tweakers willen graag weten wat er precies veranderd is he... :) Ik zit namelijk te wachten op de oplossing voor het bijvoorbeeld simultaan opnemen en uitzending gemist kijken. Opname loopt dan helemaal in de spreekwoordelijke soep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Is die update ook voor de PVR versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Voor alle STB's
Het pushen van de firmware begint echter bij de 130M's en zal daarna pas gepushed worden op de PVR versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gysman11 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 12:13:
@Yogoi: zijn er release notes of een changelog van deze update? Tweakers willen graag weten wat er precies veranderd is he... :) Ik zit namelijk te wachten op de oplossing voor het bijvoorbeeld simultaan opnemen en uitzending gemist kijken. Opname loopt dan helemaal in de spreekwoordelijke soep...
Wat er *al dan niet actief* in zou moeten zitten:

Kijkwijzer info in de EPG
Zenders blokkeren met pincode
HDMI 2channel en passthrough (laatste is voor iedereen met een receiver belangrijk)
Audiotrack instellen (bvb engels/duitse audiofeeds)
GUI instellingen (doorzichtigheid/wegfade time)
Mogelijkheid om reminders te specificeren
Optimalisaties waardoor de GUI sneller is

Welke functies exact in deze update zitten en actief zijn weet ik zo niet, kwestie van even testen.

Nb: Ga dus aub niet je ISP bellen als je functie X uit bovenstaande lijstje niet kunt vinden, het is pas een officiële optie/functionaliteit als de ISP's hierover info op hun website hebben staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 10:10

mayhem

En we zitten in week 8 zonder vaste telefoon. Servicedesk zegt nog steeds "we zijn er mee bezig". Even de Servicewinkel in Bleiswijk gebeld, en die gaan er nogmaals achteraan. Ben benieuwd, maar geen hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Afgelopen week voor het eerst een hangende 532M gehad, en stotterende opname. Het laatste lijkt te worden veroorzaakt als je naar dezelfde zender kijkt als wordt opgenomen, dat uit zich dan in de opname in achterlopend geluid en beeld dat af en toe hapert. Het hangen gebeurde tijdens het stoppen van de haperende film. Volledige reset was nodig.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Tot nu toe doet alles het...behalve de telefoon en Analoge tv.
Telefoon moet namelijk nog geporteerd worden :p

Over Analoog weten we nog niet echt wat het probleem is.
Genexis -> splitter in de woonkamer > TV's boven
Zo ziet de opstelling er uit, hier gaat dus een coax kabel tussen, iemand een idee waarom we boven geen ontvangst hebben?

Als de kabel via UPC binnen komt hebben we boven wel ontvangst.

[ Voor 8% gewijzigd door Dorest0rm op 22-03-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Een noodzakelijke update voor de PVR in een volgende firmware update zou wel repeterende opname mogelijkheden moeten zijn. Gisteren weer een programma gemist met opnemen... Het is nu bijna meer gedoe om er aan te denken iets te gaan opnemen, dan gewoon het programma kijken... Weinig gemak zo.
Temeer omdat een aantal dagen van te voren instellen via de EPG bijna onmogelijk is. Dat kost zo verschrikkelijk veel tijd om een paar dagen vooruit te bladeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Vanmiddag de toko nogmaals gebeld, maar nog steeds geen nieuws aan het front.
De onderliggende partij is er nog steeds bezig met het oplossen van de storing.

De mevrouw aan de telefoon kon me vertellen dat de technische dienst het erg druk heeft en er nog mee bezig is...
Schiet niet op zo. inmiddels is de wachttijd op aansluiting 5,5 week en dat zal vast wel oplopen tot 7 weken.

@Yogoi: kan jij per ongeluk zien wat er echt aan de hand is?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Dorest0rm schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:00:
Tot nu toe doet alles het...behalve de telefoon en Analoge tv.
Telefoon moet namelijk nog geporteerd worden :p

Zo ziet de opstelling er uit, hier gaat dus een coax kabel tussen, iemand een idee waarom we boven geen ontvangst hebben?
Uit je bericht maak ik niet op of het beneden wel werkt of dat je beneden niet meer hebt aangesloten op analoog omdat je iptv gaat gebruiken.
Als het bij UPC wel werkte zou het nu ook moeten werken, mits er maar signaal op de Genexis staat.

Van belang is dus om te weten of het analoge signaal op de genexis aanwezig is.
Als je een stukje kabel overhebt kun je testen met een tv rechtstreeks op het modem, als dat wél werkt kun je b.v. de splitter er tussenuit halen en alleen beneden aansluiten op je originele kabel.
Als dat ook werkt verbind je diezelfde kabel rechtstreeks verbinden met die van boven, als je daar niet de juiste connectoren voor hebt (afhankelijk van wat voor spiltter er tussen zat) kun je voor nood even iemand de binnenkabel tegen elkaar aan laten houden om te zien of er dan wel signaal is.
Zo kun je deel voor deel eventuele problemen uitsluiten.

[ Voor 40% gewijzigd door Websurfer01 op 23-03-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:55:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je beneden dus wel ontvangst?
Dan zou het modem dus wel werken en moet je toch zoeken in de kabels e.d.
Bij mij is een week geleden het analoge signaal uitgevallen. :'(
Het 3e lampje van boven op de genexis is ook uit gegaan (na een reset in opdracht van de HD)
Als dat bij jou ook zo is dan ligt het niet aan je kabels (als UPC via de zelfde kabels wel werkt.)

Zelf heb ik de HD gebeld die kon zien dat het niet (meer) werkt en zou dit doorzetten.
Men zou contact met mij opnemen om het op te lossen. Hoop wel dat dit niet te lang gaat duren.
Wil upc opzeggen maar dan wel eerst weer analoog signaal voor boven.
(1324 Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dorest0rm schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:00:

Als het 1323 is dan moet je even de servicedeskbellen en ze het GAPS overzicht na laten kijken. Daar is het probleem gewoon zichtbaar namelijk. Ik kan ook wel het een en ander in gang zetten hiervoor maar dan is het niet echt meer te tracken en zou je voleidg afhankelijk zijn van mijn opvolging hierin en dat lijkt me neit heel handig ;) (zeker niet aangezien ik het al redelijk druk heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Me pa heeft vandaag ook de tv rechtstreeks op de Genexis aangesloten,dit werkte ook niet.
We gaan even bellen, thx!

[ Voor 12% gewijzigd door Dorest0rm op 23-03-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:52
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:21:
[...]
Bij mij is een week geleden het analoge signaal uitgevallen. :'(
Het 3e lampje van boven op de genexis is ook uit gegaan (na een reset in opdracht van de HD)
Als dat bij jou ook zo is dan ligt het niet aan je kabels (als UPC via de zelfde kabels wel werkt.)
Bij mij werkt alles prima. Bij de installatie vorige week is mij verteld dat het zo af en toe voor komt dat de modulator (die het analoge signaal levert) in sommige gevallen warmte problemen heeft. Advies was om dan even met de installateur te bellen. Probleem is bekend en ze komen een nieuwe plaatsen. Mogelijk hebben jullie hier wat aan. Let er wel op dat het signaal dat het kastje kan leveren niet onbeperkt is (bij kortsluiting vaak meteen kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
Yogoi schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:15:
Even update van het front.

Vanaf vandaag start het update proces van de firmware van de STB's. De versie 18.0 word gedurende de komende weken gepushed over het hele netwerk. ....
Mooi! ;) Kun je ook een pull doen?? (kastje aan/uit??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bontekoe37 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:03:
[...]

Mooi! ;) Kun je ook een pull doen?? (kastje aan/uit??)
Menu->instellingen->softwareupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
@denan Helaas dan krijg ik gewoon weer 17.6. Vandaar de vraag aan onze Yogi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
bontekoe37 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:36:
@denan Helaas dan krijg ik gewoon weer 17.6. Vandaar de vraag aan onze Yogi
Die pull zou gewoon moeten werken op de 130 en 130m. Alleen als je een andere STB (110/532) hebt krijg je nog geen nieuwe firmware. Die komt volgende week waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
Helaas, heb een 130m en het 2 maal getest. Het blijft 17.6. Wachten op de push dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:20:
[...]

Menu->instellingen->softwareupdate?
denan schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:47:
[...]

Die pull zou gewoon moeten werken op de 130 en 130m. Alleen als je een andere STB (110/532) hebt krijg je nog geen nieuwe firmware. Die komt volgende week waarschijnlijk.
Op de 532 en op de 130's hier levert dat gewoon de oude 17.6 versie op.... ben wel benieuwd of het radioprobleem nu opgelost is, want dat zit inmiddels bijna in de twaalfde week op het ToDo lijstje.

Gisteren overigens op een flink aantal zenders een 532 die niet fatsoenlijk wilde inhaken/syncen op de streams... zwart beeld, krakend geluid, en als je dan een keer heen en weer zapte ineens wel weer beeld en geluid.
Dit fenomeen leek willekeurig en onafhankelijk van welke zender je koos, dus ik vermoed dat het gisterennacht erg druk was op het VLAN?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bontekoe37 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:01:
[...]

Bij mij werkt alles prima. Bij de installatie vorige week is mij verteld dat het zo af en toe voor komt dat de modulator (die het analoge signaal levert) in sommige gevallen warmte problemen heeft. Advies was om dan even met de installateur te bellen. Probleem is bekend en ze komen een nieuwe plaatsen. Mogelijk hebben jullie hier wat aan. Let er wel op dat het signaal dat het kastje kan leveren niet onbeperkt is (bij kortsluiting vaak meteen kapot).
2 tv's en een radio zou moeten kunnen via goede splitter met F connectoren lijkt mij.

Ga vandaag nogmaals de helpdesk bellen.
Uit jou bericht lees ik dat je de installateur kunt bellen. (Schuuring?)
Zal ook even op sluiting controleren. maar ja het heeft ruim twee weken goed gewerkt. Maar het kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:03:
[...]

2 tv's en een radio zou moeten kunnen via goede splitter met F connectoren lijkt mij.
.
Op een adres heb ik 3 TV's via F-Splitter aangesloten. Alle Analoog, werkt perfect.

Elders via versterker nog van UPC en daarachter rechtstreeks 2 TV's en via F-Splitter nogmaals 4 TV's aangesloten. Allemaal DVB-C, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Woei, er is progressie!
Ik heb vandaag gezien dat het WAN en R/T lampjes oranje branden. Morgen maar weer eens bellen wat de status is.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de update op de 130m of de 532 hebben of kunnen bevestigen dat een en ander is opgelost?
Hier nog steeds 17.6 wat de klok slaat namelijk ;)

EDIT:
13:30... nog immer 17.6 op de 130m na een geforceerde upgrade....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
aangezien ik ook analoge tv wilde hebben toch maar de gok gewaagd en ook lijbrandt aangevraagd. Brief was al snel binnen en 30 maart komen ze de boel aansluiten( hopelijk werkt dan alles ook en hoef ik niet nog een paar weken te wachten op signaal)Netwerkkabels en coax 12 liggen al op de plek( des onheils)
Ik houd jullie op de hoogte
P.S weet iemand nog een goede router( draadloos)
en ja ik heb al diverse fora doorgelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
diver99 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 20:11:
aangezien ik ook analoge tv wilde hebben toch maar de gok gewaagd en ook lijbrandt aangevraagd. Brief was al snel binnen en 30 maart komen ze de boel aansluiten( hopelijk werkt dan alles ook en hoef ik niet nog een paar weken te wachten op signaal)Netwerkkabels en coax 12 liggen al op de plek( des onheils)
Ik houd jullie op de hoogte
P.S weet iemand nog een goede router( draadloos)
en ja ik heb al diverse fora doorgelezen
Natuurlijk lastig om een router aan te bevelen
Maar
pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

De d-link dir 655 is een goede router, lees de revieuws door, of zoek op de pricewatch als de prijs te hoog is
Heb hem zelf ook, geen enkele klacht
Maar beste is om zelf te zoeken en te vergelijken via de price watch
http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html
pas het zelf aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand bij Lijbrandt in vredesnaam eens kunnen kijken of ze Mijn Lijbrandt weer werkend kunnen krijgen?
Al driemaal met support gebeld, die hebben zaken goed gezet, althans, zoals ik mijn abo eruit wil laten zien, maar Mijn lijbrandt laat nog steeds de oude situatie zien, en erger nog, pakketten die ik niet aan wil hebben draaien nog vrolijk door op IPTV....

Als ik vervolgens online mijn account weer zet zoals ik het wil hebben, krijg ik na de tweede bevestiging weer de foutmelding dat het is mislukt en dat ik de support moet bellen.....zucht....

Hoe moeilijk kan het zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:44:
Zou iemand bij Lijbrandt in vredesnaam eens kunnen kijken of ze Mijn Lijbrandt weer werkend kunnen krijgen?
Al driemaal met support gebeld, die hebben zaken goed gezet, althans, zoals ik mijn abo eruit wil laten zien, maar Mijn lijbrandt laat nog steeds de oude situatie zien, en erger nog, pakketten die ik niet aan wil hebben draaien nog vrolijk door op IPTV....

Als ik vervolgens online mijn account weer zet zoals ik het wil hebben, krijg ik na de tweede bevestiging weer de foutmelding dat het is mislukt en dat ik de support moet bellen.....zucht....

Hoe moeilijk kan het zijn?
Ik heb al 6 keer gebeld gestopt met newserver maanden geleden, mijn zoon wil graag voetbal kijken dus ik probeer al weken een 2e kastje te bestellen via de helpdesk, online staat inderdaad al maanden op de wijziging van de nieuwserver weer stoppen. Gelukkig werkt de DVB-c en het internet goed, maar de wijzigingen doorvoeren is een drama. Helpdesk beloofd het te regelen gebeurd niet, beloven terug te koppelen gebeurd niet. Maar nogmaals gelukig werkt het internet goed en de dvb-c ook. Jammer van de ondersteuning, zodra kpn dvb/c gaat aanbieden stap ik weer terug. 6 keer bellen naar kpn is me nog nooit overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
hermlip schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:01:
[...]

Ik heb al 6 keer gebeld gestopt met newserver maanden geleden, mijn zoon wil graag voetbal kijken dus ik probeer al weken een 2e kastje te bestellen via de helpdesk, online staat inderdaad al maanden op de wijziging van de nieuwserver weer stoppen. Gelukkig werkt de DVB-c en het internet goed, maar de wijzigingen doorvoeren is een drama. Helpdesk beloofd het te regelen gebeurd niet, beloven terug te koppelen gebeurd niet. Maar nogmaals gelukig werkt het internet goed en de dvb-c ook. Jammer van de ondersteuning, zodra kpn dvb/c gaat aanbieden stap ik weer terug. 6 keer bellen naar kpn is me nog nooit overkomen
Als men nu KPN al gaat verkiezen boven Lijbrandt kan Lijbrandt niet dieper meer zinken, slechter dan KPN betekent bestond in mijn opinie eigenlijk niet.

Ook mailen heeft overigens geen zin, op 1 maart stuurde ik een mail naar de servicedesk met de optie leesbevestiging aangevinkt, gisteren kreeg ik de leesbevestiging, maar dan anders als verwacht: de mail is ongelezen verwijderd :)

[ Voor 14% gewijzigd door Websurfer01 op 26-03-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor het hopelijk nog meelevende webteam....

Winter/zomertijd verandering op de M532 levert een hangende STB op.... de laatst gekozen zender blijft gewoon streamen, maar de M532 reageert niet meer op de AB.
Pas na een harde powercycle is de M532 weer werkend.

Eenzelfde hanger had de M532 en ook de 130m ook met de sprong van zomer naar wintertijd kan ik me herinneren, dus lijkt me dit een bug die op de Amino ToDo list mag gezet worden, ondanks dat hij maar tweemaal per jaar voorkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ah, was dus niet de enige met een hangende Amino M532. De opname (die door de winter/zomertijd wisseling heen ging nog niet gecontroleerd). Vanmorgen wilde hij niet meer aan.

Edit: opname lijkt wel gelukt te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door daemonix op 27-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here. Ook hier heeft de M532 een reset nodig :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard wilde mijn M532 vanmorgen ook niet aan. Stroom er af en er weer op en hij deed het weer.

Heb inmiddels mijn 3e (!!!) staan. Ook deze geeft weer problemen met opnemen (niets opnemen, haperen, vastlopen). Alle 3 hetzelfde probleem, waarbij de eerste ook tijdens tv kijken haperde.
Helpdesk maar weer gebeld. Er zou contact met mij opgenomen worden om een monteur langs te sturen die een en ander gaat bekijken. Ben nog niet gebeld en zeer benieuwd naar uitkomst.
Heb al voorgesteld om M532 om te ruilen voor M130 + M110, waarbij ik de laatste aan mijn harddiskrecorder hang.
Wordt vervolgd (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 18:48
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:13:
Zijn er al mensen die de update op de 130m of de 532 hebben of kunnen bevestigen dat een en ander is opgelost?
Hier nog steeds 17.6 wat de klok slaat namelijk ;)

EDIT:
13:30... nog immer 17.6 op de 130m na een geforceerde upgrade....
Je kan eens kijken of de nieuwe FW uberhaupt al beschikbaar is bij jouw.

Als je een dhcp request doet met vendor-ID Aminoaminet130upgrd zou je de multicastadressen van 't main firmware image moeten meekrijgen in je dhcp options.
(met aminoAMINET130mboot<versie> krijg je de bootstrap loader normaliter mee)

Maar goed, ik ben benieuwd wat de vernieuwingen zijn in versie 18, ik zie 'm bij de NL distributeur van Amino nog nieteens staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:33:
Same here. Ook hier heeft de M532 een reset nodig :S
Mijn 130M ging vanavond ook niet aan, moest de stroom er even afhalen.
Was dus de zomertijd, dacht eerst aan de update.

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 27-03-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Same problem. Wel beeld, afstandsbediening werkte niet. Power-cycle, en toen deed ie het weer. Als dat nou alle problemen waren... Ik blijf me vooral ergeren (verwonderen?) over het niet goed functioneren van opnemen en daarbij iets anders kijken, of lekker zappen, of met uitzending gemist bezig zijn. Dat is toch één van de basisfunctionaliteiten van een opname-apparaat? Dat je iets kunt opnemen terwijl je iets anders kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:57:
[...]

Je kan eens kijken of de nieuwe FW uberhaupt al beschikbaar is bij jouw.

Als je een dhcp request doet met vendor-ID Aminoaminet130upgrd zou je de multicastadressen van 't main firmware image moeten meekrijgen in je dhcp options.
(met aminoAMINET130mboot<versie> krijg je de bootstrap loader normaliter mee)

Maar goed, ik ben benieuwd wat de vernieuwingen zijn in versie 18, ik zie 'm bij de NL distributeur van Amino nog nieteens staan
Niet zo zeer vernieuwingen, maar gewoon herstellen van de digitale radio 8)7

Hier ook geen nieuwe sofware versie.....gewoon een onzin verhaal dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:07:
Niet zo zeer vernieuwingen, maar gewoon herstellen van de digitale radio 8)7

Hier ook geen nieuwe sofware versie.....gewoon een onzin verhaal dus
Dat is maar één van de features. Er zit nog veel meer in die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Zo, week 9 zonder vaste telefoon is ingegaan. Net nog even gebeld met de klantenservice. Kreeg dame aan de lijn die ik vorige week ook heb gesproken. Wordt vandaag teruggebeld, ze gaat wat mensen achter de broek aan zitten. Ben benieuwd.

Wat me trouwens opvalt, ik heb nog geen enkele keer een leidinggevend persoon aan de lijn gehad. Terwijl er al meerdere keren een verzoek is gedaan om mij terug te bellen. Zijn er gewoon geen managers bij Lijbrandt, of zijn ze te druk met nieuwe producten lanceren/abo's verkopen? Ik denk dat ik bij de eerstvolgende bijeenkomst hier in Lansingerland maar eens plenair wat kritische vragen ga stellen en mijn probleem voorleggen. Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 28 maart 2011 @ 12:12:
[...]

Dat is maar één van de features. Er zit nog veel meer in die update.
En die update wordt per snailmail uitgerold?

Aangekondigd vorige week dinsdag voor push.... tot op heden geen van de 130m's of de 532 die een nieuwere firmware heeft gekregen of kan ophalen in B&R?

Leuk dat iets wordt aangekondigd voor uitrol, maar als het dan nog weken gaat duren dan wordt het een beetje een op sterven na dode mus toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:14:
[...] dan wordt het een beetje een op sterven na dode mus toch? :P
Sorry, kan het niet laten: bedoel je hiermee de uitrol of heel Lijbrandt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom zou het ook zo fijn zijn als er bij Lijbrandt vandaan eens een officieel statement vandaan komt.

Leuk dat medewerkers of andere indirect betrokkenen zoals Denan hier dingen aankondigen en nog leuker als die dingen ook echt waar gemaakt worden. Maar als het aangekondigde uit blijft heb je er geen z** aan.

@Denan: Zei je laatst niet ook dat er een heleboel nieuwe features zijn maar dat het de vraag is of die voor ons al zichtbaar zullen worden?......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:49:
Daarom zou het ook zo fijn zijn als er bij Lijbrandt vandaan eens een officieel statement vandaan komt.
Las net in een boek een flauwe mop die ik iets aanpas:

Wat is het verschil tussen een chimpansee en Lijbrandt?

Van chimpansees is het wetenschappelijk bewezen dat ze kunnen communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat betreft de update vermoed ik dat deze nu alleen voor WGDO gebieden is.Ik zie hier namelijk iedereen op een WBA netwerk zeggen dat ze geen nieuwe software binnen hebben gekregen. Echter je moet wel bedenken dat WBA ook al een tijdje op 17.6 zat terwijl WGDO tot voor kort nog 16.7 had.

Wat betreft nieuwe functies zijn die inderdaad nog niet actief. Dus het kan ook best zijn dat die nieuwe functies op WBA gewoon met firmware 17.6 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Welke features in welke firmware komen doet niet zo terzake in dit geval: Juist in WBA gebieden is in de eerste plaats het verschijnen van een nieuwe update -critical- omdat een deel van de dienst nu gewoon niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:37:
[...]

Sorry, kan het niet laten: bedoel je hiermee de uitrol of heel Lijbrandt? :)
Ik vermoed dat denan een Lijbrandtmedewerker is, gezien zijn toch wel intieme kennis van dit soort updates, dus ik spreek over de firmwareuitrol voor Lijbrandt klanten.
Over het resterende (niet meer) communiceren en niet reageren op fouten zal ik het maar niet in één bericht hebben om verwarring te voorkomen.
ik222 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:18:
Wat betreft de update vermoed ik dat deze nu alleen voor WGDO gebieden is.Ik zie hier namelijk iedereen op een WBA netwerk zeggen dat ze geen nieuwe software binnen hebben gekregen. Echter je moet wel bedenken dat WBA ook al een tijdje op 17.6 zat terwijl WGDO tot voor kort nog 16.7 had.
Dat zou heel onlogisch zijn, omdat juist op wdgo netwerken er geen noemenswaardige problemen zijn met de huidige firmware (omdat ze geen verimatrix voor hun kiezen krijgen), terwijl op wba gebieden al bijna drie maanden IPTV radio niet meer werkt.
eymey schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:35:
Welke features in welke firmware komen doet niet zo terzake in dit geval: Juist in WBA gebieden is in de eerste plaats het verschijnen van een nieuwe update -critical- omdat een deel van de dienst nu gewoon niet werkt.
Eensch!!! Het lijkt me dus dat de firmware update die met name dit probleem op zou moeten lossen als eerste op wba gebieden zou moeten worden uitgerold, want nieuwe functies is uiteraard leuk voor iedereen, maar daarmee werkt radio nog niet.
De firmware update zou ook in eerste instantie een update zijn die de radio bug op wba zou fixen.

EDIT (22:07):
Gelukkig lezen er nog mensen die het kunnen weten dus.....
Nieuws bereikt mij via de meest vreemde kanalen.... ditmaal via Twitter :)

De 130m update (die wba problemen ook oplost) gaat per gebied en is deze week afgerond, de M532 gebruikers moeten nog 2-3 weken geduld hebben, want in die firmware schijnt nog een issue te zitten betreffende harddisk wissen.....

Aldus mijn altijd betrouwbare bron binnen GHM :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Wat is dit toch een goede bron van info over Lijbrandt. Ik hoop voor jullie dat de Amino update er snel is en ook het een en ander oplost. Verder heb ik nog niet de tv van Lijbrandt genomen want ik aarzelde toch na al de berichten hier. Bij Lijbrandt had een medewerker echter gezegd dat ik bij abonnementswijziging toch van de aanbieding voor nieuwe klanten kan profiteren.
Nu ben ik eindelijk zover en zie ik in mijnlijbrandt echter dat de HD settopbox mij 150 euro kost. Ik heb via de site daar maar een mailtje over gestuurd en anders toch maar HD DTV Royaal van UPC denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:40:
Wat is dit toch een goede bron van info over Lijbrandt.
De naam is een maand of wat geleden door mij genoemd... en veel hoger in de boom bij GHM kan je niet zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:14:
Leuk dat iets wordt aangekondigd voor uitrol, maar als het dan nog weken gaat duren dan wordt het een beetje een op sterven na dode mus toch? :P
De planning was 2 weken vanaf vorige week maandag. Eigenlijk had ik verwacht dat alle 130's al doorgerold zouden zijn.
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:39:
Ik vermoed dat denan een Lijbrandtmedewerker is, gezien zijn toch wel intieme kennis van dit soort updates, dus ik spreek over de firmwareuitrol voor Lijbrandt klanten.
Nope (zie disclaimer onder aan mijn posts :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spikecity: Ok. Dat is dus precies de info die BeSkou me op 15 maart ook al gaf in een DM, voor wat betreft de M532. Wel jammer/vreemd dan dat het dus nog steeds "een paar weken" is terwijl we inmiddels "precies een paar weken" verder zijn na dat bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:05:
[...]

De planning was 2 weken vanaf vorige week maandag. Eigenlijk had ik verwacht dat alle 130's al doorgerold zouden zijn.

[...]

Nope (zie disclaimer onder aan mijn posts :))
Die twee weken kloppen exact met de informatie die ik gisterenavond vanuit GHM kreeg, echter mij had het logischer geleken om eerst de wba gebieden uit te rollen, omdat daar de meeste problemen waren met de huidige firmware. Nu lijkt het erop dat men eerst wdgo netwerken uit heeft gerold, of uberhaupt geen bepaalde volgorde heeft gekozen.

En als je geen medewerker bent dan heb je net als ik prima informatiebronnen :)
eymey schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:05:
@Spikecity: Ok. Dat is dus precies de info die BeSkou me op 15 maart ook al gaf in een DM, voor wat betreft de M532. Wel jammer/vreemd dan dat het dus nog steeds "een paar weken" is terwijl we inmiddels "precies een paar weken" verder zijn na dat bericht.
De info over nieuwere firmware was mij al zeker twee maanden bekend, en toen al werd hij veel eerder verwacht dan hij nu uiteindelijk klaar is.
Het lijkt er dus soms op dat de mensen bij GHM nog iets te enthousiast zijn in het voorspellen van dit soort updates leert de praktijk inmiddels.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een tijdje niet meer in dit topic actief geweest. Ik constateer gelukkig dat er een hoop in positieve zin veranderd is:

- krijg netjes antwoord op mijn e-mails
- tv ziet er inmiddels super-strak uit
- storingen (zoals vastlopers van het beeld, etc.) worden direct adequaat opgepakt
- er is een 24/7 support op kritieke storingen
- ik word op de hoogte gehouden van de voortgang
- word proactief benaderd over tevredenheid n.a.v. mijn eerdere klachten..

Dat was zo'n 4 maanden tenminste geleden het vooruitzicht.Toch? Lijbrandt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
japgras :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:)

In eerste instantie dacht ik aan de "opbouwende kritiek modus", maar dan blijf ik opbouwen. Op basis van het verleden weet ik dat de "zakelijke", de "harde" en de "relativerende" modi geen resultaat sorteren dus een schot voor de boeg in de "sarcastische modus".

Denk er overigens aan een soort gokspelletje op te zetten, een soort doet ie 't of doet ie 't niet. Mag iedereen geld inleggen op basis van de beloften en gebreken van Lijbrandt. Als opwarmertje:

Krijgt Lijbrandt het binnen de aankomende 2 maanden voor elkaar minstens 90% van alle e-mails binnen één werkdag te beantwoorden?

Leg ik vast een tientje in op NEE

Wie durft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:06:
[...]
een schot voor de boeg in de "sarcastische modus".
[...]
Dat de service zou gaan falen was onvermijdelijk kijkend naar de opstart van Lijbrandt: klanten binden aan een jaarcontract en pas leveren na +6 maanden. Doordat communicatiekanalen werden genegeerd was opzeggen niet mogelijk. Niet netjes maar commercieel goede basis: inkomsten zeker stellen en lage overhead.

[ Voor 9% gewijzigd door JJ Le Funk op 29-03-2011 17:21 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:41:
Ben al een tijdje niet meer in dit topic actief geweest. Ik constateer gelukkig dat er een hoop in positieve zin veranderd is:

- krijg netjes antwoord op mijn e-mails
- tv ziet er inmiddels super-strak uit
- storingen (zoals vastlopers van het beeld, etc.) worden direct adequaat opgepakt
- er is een 24/7 support op kritieke storingen
- ik word op de hoogte gehouden van de voortgang
- word proactief benaderd over tevredenheid n.a.v. mijn eerdere klachten..

Dat was zo'n 4 maanden tenminste geleden het vooruitzicht.Toch? Lijbrandt...?
Wel als je in Meppel woont, daar is alles opgelost want de twee weken zijn inmiddels om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
:)
Krijgt Lijbrandt het binnen de aankomende 2 maanden voor elkaar minstens 90% van alle e-mails binnen één werkdag te beantwoorden?

Wie durft?
Afgelopen weekend vroeg ik mijn belgegevens op (je weet wel, dat gedeelte van "Mijn Lijbrandt" wat beloofd was eind vorig jaar te werken) en maandagochtend, 1e werkdag, om 10 uur 's morgens had ik al een mail met de gegevens.
Misschien moet je je klachten voortaan ook maar naar de facturatie afdeling sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie durft?
Tja, dat soort weddenschappen durf ik momenteel ook nog wel aan te gaan, want daar zit nagenoeg geen gok meer in.... sure bet dus :P

Maar eerlijk is braaf, als je provider je diensten goed oplevert, ze altijd feilloos werken en je facturen kloppen dan is het wel of niet aanwezig zijn van een werkende organisatie erachter minder relevant.

Heel eerlijk heb ik over de diensten (op IPTV radio na, KPN streams, en wat missende teleteksten in HD zenders) weinig tot niets te zeuren, maar administratief is het nog steeds een rammelde wagen, waaraan ik me als ik er gebruik van wens te maken dood erger.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Websurfer01 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:40:
[...]
Misschien moet je je klachten voortaan ook maar naar de facturatie afdeling sturen :)
Hahaha, in de vorm van een factuur bedoel je?! ;)

Op zich is dat ook wel weer logisch. Wil je een lekkere biefstuk, dan ga je naar de groenteman. Wel jammer dat de slager geen tijd voor je heeft... Ga je naar de Albert Heijn, welke pretendeert alles te leveren, zul je altijd zien dat het schap met biefstukken leeg is.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrJayMan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:17:
[...]
Niet netjes maar commercieel goede basis: inkomsten zeker stellen en lage overhead.
Zeker!

Als commerciële man zou ik absoluut niet willen investeren in customer-lifecycle en zou ik een hoog churn percentage nastreven. Commercieel gezien heeft servicing absoluut de laagste prioriteit, waardoor je de backoffice en daarmee je AK zo klein/laag als mogelijk kan houden. Dat noem ik dan "investeren in MIJN toekomst". Na een jaar flink binnenhalen heb je die vervelende klanten écht niet meer nodig en kan ik lekker mn Maserati Quattroporte Sport GT S rijden over de boulevards van Monaco.

Hmm. Misschien ook maar zo'n toko opzetten... Wie doet er mee? Met 3 man moeten we dat wel redden. Één voor de commercie, één voor de administratie en één om de telefoon aan te nemen. Ow ja, en een secretaresse :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondebru
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:58
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:04:
[...]

Hmm. Misschien ook maar zo'n toko opzetten... Wie doet er mee? Met 3 man moeten we dat wel redden. Één voor de commercie, één voor de administratie en één om de telefoon aan te nemen. Ow ja, en een secretaresse :P.
Je vergeet er nog 1. De manager die loze beloftes doet, die anderen aanstuurt zo min mogelijk te reageren op klachten en die het vetste salaris opstrijkt. Ik hou me aanbevolen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
rondebru schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Je vergeet er nog 1. De manager die loze beloftes doet, die anderen aanstuurt zo min mogelijk te reageren op klachten en die het vetste salaris opstrijkt. Ik hou me aanbevolen! >:)
Die heb je toch alleen maar fictief nodig?
Als je bij de witgoedhandel bent en de verkoper moet met de manager overleggen over een korting dan gaat hij echt niet naar een echte manager, daarvoor hebben ze fictieve managers.
Zo heeft Lijbrandt volgens mij ook een heleboel andere dingen fictief.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjimmie schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:35:
[...]

Die heb je toch alleen maar fictief nodig?
Als je bij de witgoedhandel bent en de verkoper moet met de manager overleggen over een korting dan gaat hij echt niet naar een echte manager, daarvoor hebben ze fictieve managers.
Zo heeft Lijbrandt volgens mij ook een heleboel andere dingen fictief.
De monteur die je gaat bellen om een storing te verhelpen is kennelijk ook fictief.
Heb nu bijna een maand lijbrandt. Daarvan heeft het analoge/dvb c signaal ruim anderhalve week gewerkt.
Inmiddels al twee weken niet. Al een paar keer gebeld en ja hoor we gaan het nogmaals doorzetten.
Waar heen ? Wie het weet mag het zeggen.

Ik heb UPC (tv) en KPN (telefoon / internet) nog maar niet opgezegd of portering aangevraagd.
Gezien de bovenstaande ervaring vraag ik me af of ik dat wel moet gaan doen.
Als dit de snelheid is waarmee Lijbrandt problemen oplost.......... :(
Ik kom zo wel voor dubbele kosten te zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 12:34 . Reden: tik foutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Vorige week vrijdag heb ik de toko maar weer eens gebeld. Ik had gezien dat er extra lampjes waren gaan branden.
Wat bleek, de storing was opgelost. Ze hadden mij verteld dat de volgende stap het langs sturen van een monteur was. Ik heb zelf maar even de firma (schuuring) gebeld, omdat het tot 2 weken kon duren voordat ze langs zouden komen. Dit bedrijf is in elk geval wel snel, want ze konden nog diezelfde dag komen!
Zaterdag werd de STB geleverd en dat werkte allemaal. Ook het analoge signaal en telefonie.
Echter internet deed nog niets. Ik kreeg namelijk een 10.x.x.x ip, dus de toko maar weer gebeld. Blijkbaar was internet nog niet doorgezet. Aangezien de afdeling die hier wat mee doet niet in de weekenden werken, zou het maandag gebeuren.
Dat is ook gedaan en nu lijkt alles prima te werken!

Mijn ervaring tot nu toe is dat je deze toko constant achter de broek aan moet zitten, maar het uiteindelijk wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Software update kunnen uitvoeren van 17.6 naar 18.00....EN JA HOOR, WE HEBBEN WEER IPTV RADIO !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:01:
Software update kunnen uitvoeren van 17.6 naar 18.00....EN JA HOOR, WE HEBBEN WEER IPTV RADIO !!!
Klopt... kreeg net een belletje van Lijbrandt om het te proberen... en we hebben inderdaad weer radio op wba ;)

Trouwens ook wel een fraaier splash scherm bij opbooten van Opera :P

PS
Is overigens 0.17.6 en 0.18.0.... we zitten dus nog niet eens op een 1 versie van de firmware.
In programmersland zijn 0.xxxx versies altijd alfa en betaversies :P

EDIT:
En in tegenstelling tot wat mijn bron zei, ook de M532 krijgt keurig de nieuwe firmware (althans bij mij)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:39:
[...]

Klopt... kreeg net een belletje van Lijbrandt om het te proberen... en we hebben inderdaad weer radio op wba ;)

EDIT:
En in tegenstelling tot wat mijn bron zei, ook de M532 krijgt keurig de nieuwe firmware (althans bij mij)
Je kreeg een belletje van iemand die er over wist maar niet officieel bij Lijbrandt werkt ^^
(kan best dat ik per ongeluk Lijbrandt zei hoor ;))

De 532 die je hebt heeft nu ook 0.18?
Hmm zou kunnen omdat die een TEST-connection heeft.
We zien het snel genoeg als anderen het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 17:03:
[...]

Je kreeg een belletje van iemand die er over wist maar niet officieel bij Lijbrandt werkt ^^
(kan best dat ik per ongeluk Lijbrandt zei hoor ;))

De 532 die je hebt heeft nu ook 0.18?
Hmm zou kunnen omdat die een TEST-connection heeft.
We zien het snel genoeg als anderen het testen.
Ach, volgens mij zei je alleen je voornaam, maar ik herken het telefoonnummer van Lijbrandt uit mijn hoofd :P

En het kan inderdaad zijn omdat ik in de testclub zit dat op basis van mijn STBID de update is doorgekomen op de 532.... we horen het snel genoeg als andere 532 gebruikers gaan updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier net als eerste wat ik gedaan heb toen ik thuis kwam: De M532 de software opnieuw laten laden.

En guess what: Hier is nu ook de 0.18 versie uitgerold! :D _O_

En ook hier doet IP-radio het weer! Niet dat ik die veel zal gebruiken want ik ben tevreden met de FM geluidskwaliteit en het aanbod. Maar toch fijn om te weten.

Ik ben alleen wel heel benieuwd of er nu ook nog andere (stabiliteits-)verbeteringen in zitten.

Hmmm.... het lijkt erop dat hier, met de update, toch de harddisk is gewist (de reden die aangegeven werd om de update voor de m532 nog niet vrij te geven) 8)7. Nou ja, ik had er toch geen (belangrijke) opnamen op staan :D. Laten we hopen dat het nu ook wat beter gaat lukken om er uberhaupt opnamen op te krijgen....

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 31-03-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:03:
Hmmm.... het lijkt erop dat hier, met de update, toch de harddisk is gewist (de reden die aangegeven werd om de update voor de m532 nog niet vrij te geven) 8)7. Nou ja, ik had er toch geen (belangrijke) opnamen op staan :D. Laten we hopen dat het nu ook wat beter gaat lukken om er uberhaupt opnamen op te krijgen....
Vreemd, bij mij stond de formule 1 opname van de BBC er na de update nog gewoon afspeelbaar op... heb nu even twee opnames gepland om te kijken of dat nog werkt.

De enige bug die ik kon vinden is dat de 532 na de upgrade niet kwam met de vraag of ik mijn instellingen wilde terugzetten, waardoor ie op 720p bleef staan en in beeldformaten geen enkele regel gekozen stond.
Na handmatig weer op 1080i altijd breedbeeld werkt het weer zoals geadverteerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymey

Zoals ik al eerder op dit forum heb geschreven, heb ik ook problemen met opnemen met de M532.
Dat is maar op bepaalde zenders. Ook mijn derde M532 neemt niet op van o.a. ARD HD, ZDF HD en Discovery HD. Afgelopen zaterdag dacht ik rembo 2 en rembo 3 op te nemen. Nou als ik die nog een keer wil zien, kan ik die dus gaan downloaden :-(
In verband met de problemen is er gisteren iemand van (of namens) Lijbrandt bij mij thuis in Dordrecht (=WDGO netwerk) geweest. Heeft een en ander bekeken en vervolgens met een collega gebeld. De lijn bleek in orde.
Vervolgens wist zijn collega hem te vertellen dat het een bekend probleem is dat de M532 op sommige zenders niet opneemt. De genoemde zenders zouden daartoe behoren. Amino zou aan een update werken.
Gevraagd of dat in de komende update zou zitten. Volgens hem wel...

Nu stond mijn M532 vandaag nog op 17.6. Gaat die update trouwens automatisch of moet dat handmatig?
Ik heb dus nog geen update uitgevoerd en weet dus niet of het probleem wellicht opgelost is.
Zodra ik de update heb en wat getest heb, zal ik dat meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:28:
Nu stond mijn M532 vandaag nog op 17.6. Gaat die update trouwens automatisch of moet dat handmatig?
Ik heb dus nog geen update uitgevoerd en weet dus niet of het probleem wellicht opgelost is.
Zodra ik de update heb en wat getest heb, zal ik dat meedelen.
Updates waren handmatig.... volgens Yogoi werd er nog niet gepushet.

EDIT:
Overigens van de drie HD zenders die jij niet kunt opnemen is er op wba gebieden maar één in HD te krijgen, de Duitsers zijn hier (vanwege KPN crap) nog steeds in SD.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Duitsers in HD?
Das ist richtig sch***se !!! Die zenden best veel in HD uit. Zaterdagavond Sportschau. Einfach SUPER in HD

Ben blij dat ik op WDGO zit. Heb GSM van KPN/Hi en dat is eigenlijk al te veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep... volgens mij heb ik een nieuwe bug gevonden :)

Twee programma's op dezelfde zender achter elkaar programmeren vanuit de gids, en hij neemt alleen de eerste van de twee op..... of ik moet een foutje gemaakt hebben :P

Door het ontbreken van de vraag of mijn instellingen moesten worden teruggezet waren ook alle recorder settings blank geworden.... dus ook geen voor en nalooptijden bij opname meer geselecteerd, dus wellicht hierdoor de tweede opname vergeten?

Nu weer 5 minuten voor en achter gezet en de rondjes met een vinkje erin staan weer.

BTW
Ook de pincode was gereset op 0000

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Door de voor- en nalooptijden klaagt ie bij mij juist altijd als ik 2 programma's achter elkaar wil opnemen (immers, de opnames conflicteren dan :S ).

Anyway, vanavond meteen geprobeerd een opname te doen. Forget it :( :r

Het ging om een programma op RTL4 HD en het enige wat ik bij afspelen krijg is gehaper, dan wordt er 3 seconden ge-skipped, dan speelt het weer 5 seconden, dan weer 3 seconden skip en zo gaat het maar door.

Ik moet trouwens er ook bij vermelden dat ik de harddisk in de recorder (zelfs tijdens gewoon tv kijken) erg nerveus heen en weer vind springen. Ik weet niet of anderen dit ook horen, maar het lijkt haast alsof er een niet echt ideale drive in zit voor dit werk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:01:
Door de voor- en nalooptijden klaagt ie bij mij juist altijd als ik 2 programma's achter elkaar wil opnemen (immers, de opnames conflicteren dan :S ).

Anyway, vanavond meteen geprobeerd een opname te doen. Forget it :( :r

Het ging om een programma op RTL4 HD en het enige wat ik bij afspelen krijg is gehaper, dan wordt er 3 seconden ge-skipped, dan speelt het weer 5 seconden, dan weer 3 seconden skip en zo gaat het maar door.

Ik moet trouwens er ook bij vermelden dat ik de harddisk in de recorder (zelfs tijdens gewoon tv kijken) erg nerveus heen en weer vind springen. Ik weet niet of anderen dit ook horen, maar het lijkt haast alsof er een niet echt ideale drive in zit voor dit werk.....
Mmmm.... twee M532's en zo verschillend?
Hij staat nu weer twee aansluitende programma's op te nemen (zonder ook maar enig springend geluid en zonder klagen).
De mijne is juist fluisterstil, maar mijn schijf is dan ook door GHM geformatteerd omdat dat in het eerste menu nog niet zelf kon....
Wellicht eens opnieuw formatteren zodat alles weer netje op een rijtje staat?

Eerlijk gezegd nog nooit in de tijd dat ik hem heb een opname gezien die niet gelukt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Well... begrijp me goed: Op normale afstand is hij absoluut fluisterstil maar vlakbij het apparaat hoor ik de harddisk dus wel druk bezig zijn.

Vanavond is toevallig de harddisk dus nog geformatteerd (hij vroeg hierom toen ik na de update naar "recordings" wilde gaan :S ).

Ik kan er dan ook absoluut niet bij dat het zo slecht is. Het stomme is ook altijd dat het opnames zijn die fout gaan.

Time-shiften doe ik zo'n beetje iedere avond en daar heb ik nooit problemen bij. Eigenlijk is dat ook nog steeds de hoofdreden dat ik blij ben dat ik de PVR heb (en het misschien wel jammer vind dat ze op de 130m nooit iets hebben gemaakt om op z'n minst op bv. een usb-stickje te timeshiften).

Maar qua timer opnames kan ik de box dus eigenlijk gewoon niet vertrouwen. M'n dvb-c based oplossing doet het in ieder geval een stuk beter (ookal loopt de software op m'n NAS soms nog wel eens vast). Alleen de automatische opneem functie van die oplossing is trouwens al onverslaanbaar (laten zoeken op woorden in de EPG en dan automatisch opname programmeren).

M'n gevoel wat betreft IPTV is in ieder geval nog steeds zeer dubieus. Stel dat ik een TV had gehad die op het dvb-c signaal en een usb storage kon timeshiften, dan had ik waarschijnlijk geen IPTV genomen.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 31-03-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Goed te horen dat IPTV het nu weer doet.

Kort geleden berichte ik hier dat het nu op mijn Lijbrandt mogelijk is om je abonnement te wijzigen. Maar tot mijn teleurstelling moet ik dan wel de volle mep voor de Amino 130 of de M532 betalen. Een medewerker van de Helpdesk heeft mij dit vandaag bevestigd. Op de vraag wat de redenen hiervoor zijn werd gesteld dat dit een beslissing is van de afdeling productmanagement. Niet alleen een erg onsympathieke actie naar nieuwe klanten toe (ik heb pas twee maanden glasvezel) maar ook onbegrijpelijk in mijn ogen.

Kijk naar al die verhalen hier op tweakers ben ik nog niet geheel overtuigd van IPTV maar goed DVD C is goed en dan probeer ik het toch met de Amino 130 als ik daar geen kosten aan heb. Mocht de kwaliteit dan verbeteren dan breid ik het zenderpakket uit en zo voort. En als er dan een aanbieding is voor de opvolger van de M532 dan schaf ik die toch aan.
Overigens werd nu voor het eerst door iemand van de helpdesk gezegd dat er hard wordt gewerkt aan het verbeteren van tv streams in wba gebieden. Alleen moeten dan wel de neuzen van de verschillende betrokken partijen dezelfde kant op staan.

Nu heb ik besloten niet voor bovenstaand scenario te gaan maar zie ik nog twee opties
1. Ik ga voor UPC royaal digitaal +HD maar daar betaal je ook voor
2. Ik neem satelliet, Canal Digitaal + voor het DVD C/ analoge verhaal Lijbrandt
Beide kosten ongeveer 40 euro per maand maar de tweede vraagt investeringen in schotel en receiver

Zeker bij optie 2 voorzie ik geen overstap meer op Lijbrandt voor IPTV. Alleen na een jaar UPC en kwaliteitsverbetering/interessante aanbieding van Lijbrandt is dat mogelijk.

Een lichtpuntje is dat mijn aarzeling en bezwaren bij de helpdesk wel zijn opgetekend. Men geeft aan naar de klanten te willen luisteren en leest ook dit topic om van te leren. Ik hoop het van harte want met dit soort productbeleid gaat Lijbrandt nooit een serieuze concurrent van UPC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Even een status update. Afgelopen dinsdag hadden we visite en werden we ineens gebeld op de vaste lijn! Dat geluid hadden we al meer dan 8 weken niet gehoord. Dezelfde dag is er een monteur langsgeweest, die het modem heeft vervangen, waar overigens het probleem niet in zat. Na een par belletjes met Lijbrandt is hij vertrokken. Toen werkte de telefoon nog niet. Een paar uur later hadden de 'technici' van Lijbrandt eindelijk het probleem opgelost.

Vandaag heb ik ook even de STB software geupdate. Nu staat versie 0.18 erop en werkt ook digitale radio eindelijk. De oplossing van dit probleem heeft ook meer dan twee maanden op zich laten wachten.

Kortom, er is verbetering te zien. Enige wat nu nog openstaat is antwoord op een klachtbrief waarvan ik op 13 februari (!) een ontvangstbevestiging heb antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eymey en spikecity

Zojuist de software update op mijn M532 gedaan. Staat nu ook op 0.1.80.
Toen ik na de update naar de PVR wilde gaan, kreeg ik ook een scherm met de mededeling dat ik eerst MOEST formatteren. Dus maar gedaan. Stond gelukkig niet veel op.

Ik heb voor vanmiddag, vanavond en vannacht wat timeropnamen op de "probleem"zenders ingesteld. Ben heeeeel benieuwd.

Overigens heb ik mijn M532 geen geluiden horen maken bij het afspelen, of althans de pogingen daartoe :?

Ik zal vanavond of morgen mijn ervaring met de opnamen meedelen.

eymey, ik vrees dat wij hetzelfde probleem met onze M532 hebben.
Ik kijk het dit weekend even aan en als het niet beter is gaat wat mij betreft de box retour Lijbrandt (BNS) en komen er een 130 + 110 te staan. De 110 hang ik dan aan mijn eigen harddiskrecorder. Die is tenminste wel betrouwbaar en biedt meer functionaliteit als resume na onderbreken afspelen, zoeken in stappen van 10-20-30 seconen en zoveel minuten, snel naar de volgende dag bladeren in de epg (met guide+) etc.

to be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, de 110 is hier geen optie (WBA netwerk). En ik wil toch eigenlijk ook weer niet de timeshift optie missen. Dan zou ik ook een keer voor een DVB-C set top box kunnen gaan maar dan mis ik weer programma gemist e.d. (en m'n vriendin wil, ondanks dat we in Almere wonen, nog wel eens de kerktv van Deventer terug kijken :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:03:
@eymey en spikecity

Zojuist de software update op mijn M532 gedaan. Staat nu ook op 0.1.80.
Toen ik na de update naar de PVR wilde gaan, kreeg ik ook een scherm met de mededeling dat ik eerst MOEST formatteren. Dus maar gedaan. Stond gelukkig niet veel op.
Het blijft bizar dat jullie moesten formatteren en ik niet eens de vraag heb gehad?
Ook niet de vraag over het terugzetten van je instellingen, maar ik vraag me toch af wat er anders is aan mijn M532 vergeleken met die van jullie?

Overigens zijn alle testopnamen gisteren gewoon feilloos gelukt, zoals ik tot op heden nog geen enkele mislukte opname mag noteren op het wba van B&R. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Aha, bij mij was de M532 ook aan het zeuren over formatteren. Na een reboot wist hij gewoon weer precies wat er was opgenomen. Verklaart dat het verschil, extra reboot geweest bij degenen waar geen gezeur is over formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:02:
Aha, bij mij was de M532 ook aan het zeuren over formatteren. Na een reboot wist hij gewoon weer precies wat er was opgenomen. Verklaart dat het verschil, extra reboot geweest bij degenen waar geen gezeur is over formatteren?
Niet dat ik weet... volgens mij heeft hij maar één keer gereboot en kwam daarna zonder ook maar iets te vragen terug op Nederland 1 in 720p beeldformaat.

Niks over harddisk, niks over instellingen, en alle instellingen ook gewoon helemaal blanco in de settings, dus niet eens vinkjes bij de defaults??
Pagina: 1 ... 11 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.