Ervaringen met Lijbrandt in Dordrecht
------------------------------------------------------
1. Internet werkt stabiel gedurende de eerste maand: 50 up en 50 down zonder problemen.
2. Televisie: het aanbod loopt achter ten aanzien van UPC (de concurrent). De kwaliteit is over glasvezel ook minder dan van UPC. Wel is het voordeel dat DVB-C wel wordt ondersteund.
3. Telefonie: vanaf datum van oplevering niet functionerend. En vanaf dan begint de ervaring met de helpdesk.
Concrete probleem m.b.t. Telefonie:
a) op dag van oplevering knippert het lampje. Gebeld, meneer dit duurt een week.Ok, na een week hielt het lampje op te knipperen.
b) Telefonie portering gaat lopen van UPC naar Lijbrandt. Een dode lijn. Wel een brandend lampje op het genexis modem, het nummer kun je ook bellen, alleen de telefoon gaat niet over. conclusie:
dit ligt aan uw telefoon. (conclusie gesprek 1: test een ander toestel).
Ok, ander toestel (de gigaset van de buren) getest. Ander kabeltje, ander toestel. conclusie helpdesk na gesprek 2: Meneer, lijbrandt heeft problemen met bepaalde merken dect toestellen zoals o.a. gigaset telefoons. Test a.u.b. een ander toestel.
Ok, na 3 buren een ander toestel (een phiilps). Wederom ander kabeltje, ander toestel, zonder resultaat.
Conclusie helpdesk medewerker no. 3: Meneer, het is grote onzin dat lijbrandt niet zou werken met Gigaset toestellen. Maar ik ga met u kijken naar een oplossing want ik zie niet in het systeem staan wat men al met u heeft gedaan. Ok, wederom conclusie: meneer, ik ga dit doorzetten naar de 'technische helpdesk'. Naar de 'netwerkbeheerder'. U wordt a.s. maandag (gisteren) teruggebeld.
Ok, maandagavond: meneer, ik begrijp het niet helemaal u heeft geen telefoon zegt u. Ik ga eens kijken. Waarom niet gebeld ? EUh, het is wel doorgezet maar met te weinig info. Ik ga info verzamelen en doorzetten en dan wordt dit alvast goed opgepakt. (Wederom modem resetten en ander toestel en ander kabeltje en zonder en met kabeltje aansluiten.). Conclusie van deze meneer: Meneer, ik ga het nu doorzetten naar de netwerkbeheerder, misschien dat ze er morgen naar kijken maar dat kan ook vrijdag nog het geval zijn (dus tot 8 april).
Ok dinsdag middag...de helpdesk: meneer, ik kan niet inzien of de storing wel of niet in behandeling is genomen bij de helpdesk. U zult geduld moeten hebben.
Conclusie over de helpdesk van Lijbrandt:
- a) het zijn mensen die je proberen te helpen naar beste vermogen.
- b) ze noteren alleen inconsequent en ze voeren telefonische analyses op verschillende manieren uit. In de 4 gesprekken is er 4 keer naar hetzelfde probleem gekeken en ik heb 4x hetzelfde stappenplan moeten doorlopen. 4x stond er niet genoteerd wat men wel of niet had gedaan.
- c) ze kunnen geen monteur aansturen (dat mag alleen de netwerkbeheerder want lijbrandt heeft zelf geen monteurs).
- d) het is niet mogelijk om op de hoogte gehouden te worden over de status van de storing. Een simpel: meneer we zijn er mee bezig, het ligt nu bij a en dan gaat het naar b en de verwachte oplostijd is c, kan er niet vanaf. Meneer u moet maar zelf terugbellen als het na 'X dagen ' nog niet is opgelost.
- e) Opzegdienst: alleen schriftelijk...
- f) Tegemoetkoming in de kosten : alleen schriftelijk....
Ervaringen met Lijbrandt: het werkt goed als het goed werkt, maar als er een probleem is met je verbinding dan begint een 'LIJ' densweg.
Suggestie van mezefl: de genexis tel. aansluiting zou wel eens defect kunnen zijn. Meneer, dat kan (in uitzonderlijke gevallen) maar dat is niet waarschijnlijk. Het verzoek om daar een monteur voor aan te sturen. Helaas dat kan niet meneer. U zult moeten wachten (tot wij beslissen dat het kostentechnisch interessant wordt om een monteur aan te sturen).
Update volgt zodra meer info beschikbaar is.
[
Voor 99% gewijzigd door
Dragonheart-03 op 05-04-2011 17:18
]