Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 19:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:03:
@eymey en spikecity

..... De 110 hang ik dan aan mijn eigen harddiskrecorder. .....
Ik ben benieuwd hoe je dan kanalen wilt kunnen wisselen...
Dit zal je dan met de hand op de 110 moeten doen, of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
MikeT80 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:33:
[...]
Lijkt mij de enige optie, is dus niet bruikbaar als je van huis bent en twee programma's op verschillende kanalen in wilt stellen.
Een DVB-c recorder is dan misschien slimmer, maar geen idee of deze net zo handig zijn als de analoge harddiskrecorder of dat ze dezelfde nadelen hebben als de M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:28:
[...]

Lijkt mij de enige optie, is dus niet bruikbaar als je van huis bent en twee programma's op verschillende kanalen in wilt stellen.
Een DVB-c recorder is dan misschien slimmer, maar geen idee of deze net zo handig zijn als de analoge harddiskrecorder of dat ze dezelfde nadelen hebben als de M532.
Inderdaad een beetje een houtje touwtje oplossing met een 110 aan een harddiskrecorder, tenzij je dat ding echt alleen voor opnemen gebruikt en hem dus vantevoren op de juiste zender zet.

Inderdaad beter een DVB-C dongle op de PC of een DVB-C recorder gebruiken, het beeld is namelijk exact dezelfde kwaliteit als IPTV in SD kwaliteit, en voor 7 tientjes heb je al een hele leuke dongel voor je PC die perfecte opnames in het door jouw gewenste formaat op je harddisk knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Mja een dvb-c dongle is wel leuk, maar dan moet je dus wel (zoals ik) er aardigheid in hebben om zo'n oplossing ook te onderhouden en een PC 24/7 aan te hebben (of een embedded apparaat met Linux, maar dan moet je nog meer knutselen ;) ).

Op de " huis tuin en keuken" settopboxen voor DVB-C ben ik niet zo goed thuis. Maar ik neem bijna aan dat een Humax dvb-c receiver of een Dreambox ook wel dingen moeten kunnen zoals recurring opnames plannen e.d..
MikeT80 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 18:33:
[...]

Ik weet wel dat er harddisk recorders bestaan met een soort "IR Blaster" erbij... die plak je op het IR oog van de settopbox en de harddisk recorder kan dan de settopbox van kanaal doen wisselen. Hoe dan ook, ik ben het met Spikecity eens: Het is en blijft een houtje-touwtje oplossing.

Dan kan je nog beter je ouderwetse harddiskrecorder gewoon op het analoge signaal gebruiken. En nog steeds blijft staan dat de Amino 110 alleen maar op WGDO netwerken van Reggefiber werkt... KPN WBA kan je vergeten.

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 03-04-2011 11:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M532 soap deel tig...
Oftewel: HIJ DOET HET NOG STEEDS NIET GOED :( :( :(
Boos? mwa
Teleurgesteld? YEP

Zoals ik al schreef staat hier dus de derde M532.
Ook na de softwareupdate blijven de eerder gemelde problemen met het niet of niet goed opnemen.
Omdat ze bij de helpdesk terecht genieten van hun zeerverdiende weekdendrust ga ik morgen dus maar weer bellen en het probleem maar weer voorleggen.
Ik heb het nu echt gehad met dat ding en ga er alles aan doen om hem te ruilen voor een 130 + 110.
Ook niet ideaal, maar dan weet ik tenminste wel dat als ik wat opneem, ik het ook terug kan zien. En dat ik niet alleen maar darkroom opnames heb B-) .

Wordt wederom vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymey

Dat IR oog werkt in combinatie met het guide+ systeem in de harddiksrecorder. Een EPG in je harddiksrecorder.
Ik heb het gebruikt in combinatie met een upc mediabox. Werkte bij mij goed.
Als ik het voor mekaar krijg om de M532 te ruilen voor een 130+110 ga ik weer op dezelfde manier werken.
Althans als de Amino door het guide+ herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Een 110 aan een recorder lijkt me niet echt heel functioneel om eerlijk te zijn.
De enige meerwaarde zijn een aantal zenders die in DVB-C neit zitten en IPTV wel. Als je van die IPTV-only zenders veel wilt opnemen dan moet je misschien wel maar vanuit praktisch oogpunt is DVB-C logischer om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:22:
Een 110 aan een recorder lijkt me niet echt heel functioneel om eerlijk te zijn.
De enige meerwaarde zijn een aantal zenders die in DVB-C neit zitten en IPTV wel. Als je van die IPTV-only zenders veel wilt opnemen dan moet je misschien wel maar vanuit praktisch oogpunt is DVB-C logischer om op te nemen.
Niet alleen uit praktisch oogpunt qua programmeren, maar ook qua beeldkwaliteit.
DVB-C is een digitaal beeld van prima SD kwaliteit, en als je de 110 aan een HD recorder zet krijg je toch de extra conversieslag in de 110 terug naar SCART met navenant kwaliteitsverlies.

Overigens even licht off-topic ... de M532 wordt prima ondersteund door de Logitech Harmony One qua bediening.
Je dient alleen de intertoets vertraging die standaard op 500 ms staat even te reduceren tot 100 ms, omdat anders drie-cijferige zenders niet doorkomen in één klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Stoffel3315: Ik weet wat Guide+ is en ik weet ook dat het vrijwel zeker niet zal werken icm. een Amino. Dit systeem is namelijk ontworpen voor op analoge kabelnetten.

De enige verklaring die ik kan bedenken, waarom het icm. UPC waarschijnlijk voor je gewerkt heeft, is dat waarschijnlijk je harddiskrecorder toen ook nog gewoon aan het analoge netwerk gehangen heeft. Of je harddiskrecorder moet iedere nacht automatisch je set top box expres op het Guide+ host kanaal zetten, maar dan nog blijft het de vraag of die informatie via IPTV wel wordt doorgegeven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer eens een hemeltergend gesprek gehad met een entiteit behorende tot de zogeheten Helldesk. Onderwerp was mijn tigste mail over de nieuwsserver die maar een halve server is (wel lezen, niet posten). Ook deze man had uiteraard mijn mail niet gelezen (kunnen ze daar eigenlijk wel lezen?) maar goed na enige tijd werd het probleem hem duidelijk. En hij wilde perse zijn standaardverhaaltje afdraaien (levert dat een bonus?).

Ook deze man snapte niet dat je in je verkoopvoorwaarden duidelijk moet vermelden als iets maar half gebruikt kan worden. Ook snapt deze man niet wat het woord "escaleren" betekende. ook hem dus maar weer duidelijk verteld dat een zoveelste gesprek tussen mij en zijn collega's volslagen zinloos is en dat dit probleem gewoon eens door hogerhand moet worden opgelost.

Zal wel net als van veel andere zaken niets van terechtkomen.

Een ding is voor mij buiten elke twijfel. Zodra er een andere provider met DVB-C komt die zich wel aan zijn voorwaarden houdt dan stap ik over en nog voordat het lopende contract volledig is uitgediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:14:
[...]
Een ding is voor mij buiten elke twijfel. Zodra er een andere provider met DVB-C komt die zich wel aan zijn voorwaarden houdt dan stap ik over en nog voordat het lopende contract volledig is uitgediend.
dus je betaald de resterende maanden in één keer? Of verwacht je dat de incasso-unit gelijk functioneert aan het helpdeskteam?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@TonVH:

Je hebt me dit ook al eens via een DM gestuurd en volgens mij heb ik je toen verteld dat de gratis newsserver werkt als designed.
Dat je mijn antwoord niet correct vind of het niet geloofd, dat is je goed recht, maar waarom blijf je je vraag stellen als je steeds hetzelfde antwoord krijgt (of geen antwoord omdat diegene het niet zou weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Yogoi schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:36:
Je hebt me dit ook al eens via een DM gestuurd en volgens mij heb ik je toen verteld dat de gratis newsserver werkt als designed.
Ik gok omdat er nergens staat dat het een read-only server is. Je kan toch ook niet met droge ogen beweren dat de telefoon werkt als je alleen gebeld kan worden en niet zelf kan bellen?
Edit: Of misschien beter vergelijken met wel email ontvangen, maar niet kunnen versturen

[ Voor 9% gewijzigd door JeroenE op 04-04-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
JeroenE schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:46:
[...]
Ik gok omdat er nergens staat dat het een read-only server is. Je kan toch ook niet met droge ogen beweren dat de telefoon werkt als je alleen gebeld kan worden en niet zelf kan bellen?
Dat ben ik wel met je eens maar in zijn DM's en posts komt steeds weer naar voren dat de newsserver stuk/kapot/etc zou zijn. Volgens mij heeft hij daar inmiddels meerdere malen antwoord op gehad dat het zou werken als designed (op eventuele downtime na)

Dat het volgens hem anders zou moeten werken, ok dat kan ik me voorstellen en ik heb er geen enkel probleem mee als dit zo word aangegeven.

Ik vind het alleen wel jammer dat er mensen worden afgevallen terwijl ze precies antwoord hebben gegeven op zijn vraag. In dit geval heeft hij eventueel wel een punt als er geen antwoord gegeven kon worden maar naar ik het goed begrijp heeft hij ook al meedere keren het juist antwoord gekregen.

Verder snap ik zijn punt wel hoor, no worries about that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Hij kan het vast beter zelf vertellen, maar ik denk dat een grote ergernis is dat hij alleen maar met de helpdesk kan bellen. Die is blijkbaar niet is staat is om zijn probleem op zijn minst door te geven zodat iemand die er wel wat meer aan zou kunnen doen met hem contact opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
JeroenE schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:58:
Hij kan het vast beter zelf vertellen, maar ik denk dat een grote ergernis is dat hij alleen maar met de helpdesk kan bellen. Die is blijkbaar niet is staat is om zijn probleem op zijn minst door te geven zodat iemand die er wel wat meer aan zou kunnen doen met hem contact opneemt.
Is de betaalde versie niet read/write?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
We zijn nu al 2,5 week aangesloten en hebben op dit moment nergens last van, IPTV doet het, internet is lekker snel en het telefoonnummer werd lekker snel geporteerd.

Herhalende opnames zou nog wel heel erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymey, spikecity en yogoi

Bedankt voor jullie commentaar mbt 110 aan de HD recorder. Uiteraard weer nuttig. Zoals altijd van jullie.
@Eymey: Sorry maar ik ging er even vanuit dat guide+ jou niet bekend was :$ .
Volgens mij moet het zo zijn dat als ik een antennesignaal via coax op mijn HD recorder zet en het hostkanaal op eurosport instel, ik toch gewoon de updates van guide+ binnenkrijg?
Ik moet dan alleen de zenderlijst in de HDrecorder aanpassen. De vraag is alleen of het IR oog de Amino aan kan sturen. Met een DVB-C ontvanger van bijvoorbeeld Humax moet het zeker lukken. Ik overweeg echter nog om een andere reden een 110 ipv een DVB-C box. Ik wil de 110 ook gebruiken voor IP radio. Ik luister met name veel naar de regionale omroepen. 's Avonds heerlijke non-stopmuziek. Een aangezien mijn stereo geen SP-DIF heeft, moet dat dus analoog. Of een nieuwe stereo kopen :9 . Omdat de 110 geen analoge uitgang voor geluid heeft, heb een scartplug gekocht waarmee ik het geluid af kan tappen. Een andere optie daarvoor is een 130 in plaats van een 130M. Daar heeft Spikecity via zijn contacten mij al eens goed mee op weg geholpen. Tot de 532 beschikbaar kwam.

@Spikecity: De conversie via scart is inderdaad een issue. Echter, toen ik nog upc had, deed ik het ook op die manier. De kwaliteit was voor mij ruim voldoende. Een dongle is geen optie. De pc staat een verdieping hoger. En ik heb geen zin om er een laptop aan te hangen. Mijn vrouw heeft een fobie voor kabels. Behalve die van de waterkoker voor haar theewater :S

@Yogoi: Ik neem ook af een toe wat van de IP only zenders op.

Al met al heb ik toch een paar redenen om voor de houtje touwtje oplossing te gaan.

Overigens heb ik vandaag met de helpdesk gebeld. Met zet het nu door naar een andere afdeling (technisch / 2e lijns) en die gaat contact met mij opnemen.
Overigens zag ik dat de aanbieding van een gratis 130M kennelijk voorbij is? Bij info over het pakket staat nog wel gratis HD ontvanger. Na de postcodecheck kost de HD opeens gewoon weer € 61 extra.
En het rare is dat de 532 wel gewoon € 99 extra kost. Foutje op de site? Maar dat terzijde.

Wordt wederom vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De belangrijkste vraag is echter deze:
Woon je in WBA of WGDO gebied?

Als het WBA is dan kun je je hele plan wel op je buik schrijven omdat een 110 daar helemaal niet werkt.

edit: ik zag deze pas later
Overigens zag ik dat de aanbieding van een gratis 130M kennelijk voorbij is? Bij info over het pakket staat nog wel gratis HD ontvanger. Na de postcodecheck kost de HD opeens gewoon weer € 61 extra.
En het rare is dat de 532 wel gewoon € 99 extra kost. Foutje op de site? Maar dat terzijde.
Uit welke stad gebruikte je een postcode? want dan ga ik het even checken.
want de HD decoder zou gewoon €0,- moeten zijn bij een bestelling van bijvoorbeeld een compleet 25.

[ Voor 59% gewijzigd door Yogoi op 04-04-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi

De cijfers in mijn naam zijn die van mijn postcode ;-) 3315 is Dordrecht, een WGDO netwerk. Dat dan weer wel

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, de 130m had geen analoge audio uitgang? Kan het me eigenlijk ook niet meer herinneren. Vreemd want de M532 heeft die dus weer wel....

Of het analoge signaal van Glashart Media wel of geen Guide+ heeft kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar goed, dat kan je dus reeds zelf testen als het goed is (tenzij je nog geen analoge hdd-recorder hebt?). Is het dan trouwens tevens geen optie om eerst gewoon eens te kijken of het opnemen van dit signaal niet reeds voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:07:
Hmm, de 130m had geen analoge audio uitgang? Kan het me eigenlijk ook niet meer herinneren. Vreemd want de M532 heeft die dus weer wel....
Nope, alleen HDMI en S/PDIF.... de oudere 130 had dat wel, die had behalve HDMI ook nog SCART en audio tulpjes uit....

Houd er overigens rekening mee dat indien je analoog en SPIF audio combineert dat je een digitale galm krijgt, want SPIF is nu eenmaal een A/D-D/A conversie waarmee een paar honderd milliseconden gemoeid gaat.
Als ik het audio van mijn TV aan laat staan en het SPDIF audio signaal van de Amino over mijn Dolbyset tegelijk, dan zit ik direct in een ruime sporthal ;)

Over Guide+.... mijn Sony HDD recorder heeft nog elke dag een keurig gevulde EPG waaruit ik kan opnemen, en uiteraard wordt die gevoed vanuit het analoge signaal van GHM, dus lijkt het te werken bij mij.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
denan schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:32:
Is de betaalde versie niet read/write?
Ik zou het niet weten. Maakt dat voor het niet kunnen posten op de gratis versie iets uit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
JeroenE schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:56:
[...]
Ik zou het niet weten. Maakt dat voor het niet kunnen posten op de gratis versie iets uit?!
dat hij dan een oplossing voor zijn probleem heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Sowieso snap ik het probleem niet echt. Men claimt toch ook nergens dat je kan posten met die nieuwserver. Sterker nog bijvoorbeeld een UPC levert helemaal geen usenet toegang meer. Dat Lijbrandt schijnbaar wel lees toegang levert is dan alleen maar mooi meegenomen. En het is volledig hun goed recht het ook bij alleen lees toegang te laten lijkt mij. Dit lijkt mij dan ook een typisch gevalletje klagen om te kunnen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:13:
[...]

Nope, alleen HDMI en SPIF.... de oudere 130 had dat wel, die had behalve HDMI ook nog SCART en audio tulpjes uit....

Houd er overigens rekening mee dat indien je analoog en SPIF audio combineert dat je een digitale galm krijgt, want SPIF is nu eenmaal een A/D-D/A conversie waarmee een paar honderd milliseconden gemoeid gaat.
Als ik het audio van mijn TV aan laat staan en het SPIF audio signaal van de Amino over mijn Dolbyset tegelijk, dan zit ik direct in een ruime sporthal ;)

Over Guide+.... mijn Sony HDD recorder heeft nog elke dag een keurig gevulde EPG waaruit ik kan opnemen, en uiteraard wordt die gevoed vanuit het analoge signaal van GHM, dus lijkt het te werken bij mij.
Hehe, mja die galm komt niet alleen maar door analoog versus SPDIF, maar ook omdat de meeste tv's ook nog een paar ms. nodig hebben voor de beeldprocessing.

Ach, tegenwoordig hangt de TV direct met een analoge interlink aan de homecinema receiver. Dan heb ik automatisch synchronisatie tussen beeld en geluid als ik zin heb om TV geluid over de homecinema te krijgen. Die enkele keer dat ik radio luister via de Amino blijft de TV dan maar aan staan. Verder is het enige dat direct met HDMI aan de homecinema receiver hangt de Mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:38:
Sowieso snap ik het probleem niet echt. Men claimt toch ook nergens dat je kan posten met die nieuwserver.
Ik mis de sarcasme tags eigenlijk. Of meen je dit echt serieus? Er staat ook nergens dat je kan voipen, youtube kijken of kan posten op tweakers.net. Dus als ze dat afsluiten dan heb je ook niets om te klagen want er staat toch nergens dat je via Lijbrandt kan posten op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:42:
[...]
Ik mis de sarcasme tags eigenlijk. Of meen je dit echt serieus? Er staat ook nergens dat je kan voipen, youtube kijken of kan posten op tweakers.net. Dus als ze dat afsluiten dan heb je ook niets om te klagen want er staat toch nergens dat je via Lijbrandt kan posten op tweakers?
Mijn post was volledig serieus voor het geval dat nog niet duidelijk was. En je vergelijking slaat natuurlijk nergens op maar ik neem aan dat je dat zelf ook snapt? Usenet is namelijk een specifieke dienst die veel isp's uberhaupt niet aanbieden. Als Lijbrandt die wel gratis wil aanbieden kunnen zij dat prima doen volgens hun eigen voorwaarden wat in dit geval dus alleen lees toegang betekent. Is dat niet genoeg dan kun je ergens een payserver nemen die posten wel ondersteunt maar het lijkt me absoluut niet iets om over te gaan klagen.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 05-04-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:47:
[...]

Mijn post was volledig serieus voor het geval dat nog niet duidelijk was. En je vergelijking slaat natuurlijk nergens op maar ik neem aan dat je dat zelf ook snapt? Usenet is namelijk een specifieke dienst die veel isp's uberhaupt niet aanbieden. Als Lijbrandt die wel gratis wil aanbieden kunnen zij dat prima doen volgens hun eigen voorwaarden wat in dit geval dus alleen lees toegang betekent. Is dat niet genoeg dan kun je ergens een payserver nemen die posten wel ondersteunt maar het lijkt me absoluut niet iets om over te gaan klagen.
Sowieso vraag ik me af of je blij moet worden met twee lijntjes up met in totaal 512Kbit om te posten.
En ik ben het met je eens, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken, voor tussen de 5 en 10 euro in de maand mag je eisen stellen aan een payserver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. De 'gratis newsserver' is gewoon een "gimmick". Niet meer dan dat. Het is een behoorlijk lame item om mee te adverteren om klanten te trekken, dat vind ik dan weer wel. Maar om nou automatisch aan te nemen dat posten ook MOET kunnen.....

Natuurlijk kan je aan een eventuele betaalde newsserver wel eisen stellen. Maar dan kan je ook kiezen voor tig andere betaalde newsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem anders een blockaccount bij een provider waarbij de upload ook nog gratis is. Vanaf 2 euro zijn er wel blockaacount te koop. Ander voordeel is ook nog dat je vaak ook nog anoniem kunt posten zonder dat je ip adres in de header van elk bericht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 07:47:
Het was mij niet duidelijk anders had ik het niet gevraagd. Ik weet dat veel ISP's het niet aanbieden, maar deze dus wel. Er staat nergens bij dat het alleen lezen is! Als dat al zo is dan is dat toch niet zo ingewikkeld om dat van te voren te vermelden?!? Er staat toch ook bij dat het geen snelle server is, maar een langzame? Dus waarom niet alle door de ISP zelf ingestelde beperkingen vermelden?

En voor het geval je het niet wist, usenet is niet begonnen als binaries dienst. Je kan er nog steeds met (een heleboel) andere mensen tegelijk mee communiceren. Dat het maar met een beperkte snelheid gaat is voor een paar posts (geen binaries, maar gewoon tekst) echt geen probleem. Behalve dan dat het niet werkt.

Dat je elders voor weinig geld sneller kan krijgen, dat is een non-argument natuurlijk. Als je iets aanbiedt dan moet je het doen zoals je adverteert. Niet een halve dienst leveren en dan vertellen dat het elders voor weinig geld wel te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Duidelijk. Ik heb alleen nu al een pagina lang steeds dezelfde argumenten voorbij horen komen, en steeds wordt verwezen naar het standpunt van lijbrandt: down kan, up niet. Je bent er niet blij mee. Snap ik ook. Dit gaat echter niet veranderen door dit nog 12 keer te herhalen, dus ik hoop dat het hierbij blijft. Het zou lijbrandt in ieder geval sieren als inderdaad de advertentie aangepast werd, maar ja daar zit één van de zwakkere punten van lijbrandt: communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stifler70
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49
Ben een beetje aan het kijken naar glasvezel en vroeg me af of het dvb-c signaal op beide netwerken beschikbaar is?(WBA en WGDO) Heb nu digitale tv van UPC(geen HD). Is de kwaliteit van dvb-c gelijk aan analoog? Is het vergelijkbaar met digitale tv van UPC? of zit het ergens tussen in? Kan helaas niet voor WGDO gaan want dat is hier niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stifler70 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:56:
Ben een beetje aan het kijken naar glasvezel en vroeg me af of het dvb-c signaal op beide netwerken beschikbaar is?(WBA en WGDO) Heb nu digitale tv van UPC(geen HD). Is de kwaliteit van dvb-c gelijk aan analoog? Is het vergelijkbaar met digitale tv van UPC? of zit het ergens tussen in? Kan helaas niet voor WGDO gaan want dat is hier niet beschikbaar.
Ja, analoog en DVB-C zijn zowel op wba als wdgo netwerken beschikbaar bij alle providers die GHM TV diensten leveren.
DVB-C is minstens beter dan UPC digitaal in SD formaat en veel beter dan om het even welke provider analoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
JeroenE schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:14:
[...]
Het was mij niet duidelijk anders had ik het niet gevraagd. Ik weet dat veel ISP's het niet aanbieden, maar deze dus wel. Er staat nergens bij dat het alleen lezen is! Als dat al zo is dan is dat toch niet zo ingewikkeld om dat van te voren te vermelden?!? Er staat toch ook bij dat het geen snelle server is, maar een langzame? Dus waarom niet alle door de ISP zelf ingestelde beperkingen vermelden?

[...]

Dat je elders voor weinig geld sneller kan krijgen, dat is een non-argument natuurlijk. Als je iets aanbiedt dan moet je het doen zoals je adverteert. Niet een halve dienst leveren en dan vertellen dat het elders voor weinig geld wel te krijgen is.
Nou of ze dat erbij zouden moeten zetten kun je over discussieren, je kan namelijk net zo goed zeggen dat nergens staat dat je kan posten met die nieuwserver. Maar men adverteert nergens met de claim dat die nieuwsserver kan posten in elk geval, dat is enkel jou aanname blijkbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 15:24:
Nou of ze dat erbij zouden moeten zetten kun je over discussieren, je kan namelijk net zo goed zeggen dat nergens staat dat je kan posten met die nieuwserver. Maar men adverteert nergens met de claim dat die nieuwsserver kan posten in elk geval, dat is enkel jou aanname blijkbaar geweest.
Daar sluit ik me bij aan. Waarschijnlijk is de gratis nieuwsserver access hetzelfde product (XSNEWS) als bij XMS en is dat een variant waarop geen enkele vorm van accesscontrol zit (in tegenstelling tot de betaalde variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 16:32
Ervaringen met Lijbrandt in Dordrecht
------------------------------------------------------
1. Internet werkt stabiel gedurende de eerste maand: 50 up en 50 down zonder problemen.
2. Televisie: het aanbod loopt achter ten aanzien van UPC (de concurrent). De kwaliteit is over glasvezel ook minder dan van UPC. Wel is het voordeel dat DVB-C wel wordt ondersteund.
3. Telefonie: vanaf datum van oplevering niet functionerend. En vanaf dan begint de ervaring met de helpdesk.
Concrete probleem m.b.t. Telefonie:
a) op dag van oplevering knippert het lampje. Gebeld, meneer dit duurt een week.Ok, na een week hielt het lampje op te knipperen.
b) Telefonie portering gaat lopen van UPC naar Lijbrandt. Een dode lijn. Wel een brandend lampje op het genexis modem, het nummer kun je ook bellen, alleen de telefoon gaat niet over. conclusie:
dit ligt aan uw telefoon. (conclusie gesprek 1: test een ander toestel).

Ok, ander toestel (de gigaset van de buren) getest. Ander kabeltje, ander toestel. conclusie helpdesk na gesprek 2: Meneer, lijbrandt heeft problemen met bepaalde merken dect toestellen zoals o.a. gigaset telefoons. Test a.u.b. een ander toestel.

Ok, na 3 buren een ander toestel (een phiilps). Wederom ander kabeltje, ander toestel, zonder resultaat.
Conclusie helpdesk medewerker no. 3: Meneer, het is grote onzin dat lijbrandt niet zou werken met Gigaset toestellen. Maar ik ga met u kijken naar een oplossing want ik zie niet in het systeem staan wat men al met u heeft gedaan. Ok, wederom conclusie: meneer, ik ga dit doorzetten naar de 'technische helpdesk'. Naar de 'netwerkbeheerder'. U wordt a.s. maandag (gisteren) teruggebeld.

Ok, maandagavond: meneer, ik begrijp het niet helemaal u heeft geen telefoon zegt u. Ik ga eens kijken. Waarom niet gebeld ? EUh, het is wel doorgezet maar met te weinig info. Ik ga info verzamelen en doorzetten en dan wordt dit alvast goed opgepakt. (Wederom modem resetten en ander toestel en ander kabeltje en zonder en met kabeltje aansluiten.). Conclusie van deze meneer: Meneer, ik ga het nu doorzetten naar de netwerkbeheerder, misschien dat ze er morgen naar kijken maar dat kan ook vrijdag nog het geval zijn (dus tot 8 april).

Ok dinsdag middag...de helpdesk: meneer, ik kan niet inzien of de storing wel of niet in behandeling is genomen bij de helpdesk. U zult geduld moeten hebben.

Conclusie over de helpdesk van Lijbrandt:
- a) het zijn mensen die je proberen te helpen naar beste vermogen.
- b) ze noteren alleen inconsequent en ze voeren telefonische analyses op verschillende manieren uit. In de 4 gesprekken is er 4 keer naar hetzelfde probleem gekeken en ik heb 4x hetzelfde stappenplan moeten doorlopen. 4x stond er niet genoteerd wat men wel of niet had gedaan.
- c) ze kunnen geen monteur aansturen (dat mag alleen de netwerkbeheerder want lijbrandt heeft zelf geen monteurs).
- d) het is niet mogelijk om op de hoogte gehouden te worden over de status van de storing. Een simpel: meneer we zijn er mee bezig, het ligt nu bij a en dan gaat het naar b en de verwachte oplostijd is c, kan er niet vanaf. Meneer u moet maar zelf terugbellen als het na 'X dagen ' nog niet is opgelost.
- e) Opzegdienst: alleen schriftelijk...
- f) Tegemoetkoming in de kosten : alleen schriftelijk....

Ervaringen met Lijbrandt: het werkt goed als het goed werkt, maar als er een probleem is met je verbinding dan begint een 'LIJ' densweg.

Suggestie van mezefl: de genexis tel. aansluiting zou wel eens defect kunnen zijn. Meneer, dat kan (in uitzonderlijke gevallen) maar dat is niet waarschijnlijk. Het verzoek om daar een monteur voor aan te sturen. Helaas dat kan niet meneer. U zult moeten wachten (tot wij beslissen dat het kostentechnisch interessant wordt om een monteur aan te sturen).

Update volgt zodra meer info beschikbaar is.

[ Voor 99% gewijzigd door Dragonheart-03 op 05-04-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja dat is ook mijn ervaring.

Internet niets mis mee 27 mb down 25 up. Ok
IPTV aanbod mis wel iets maar niet onoverkomelijk
Kwaliteit kan er mee door UPC is beter.
Telefoon werkt v.a. dag 1 (nog geen portering aangevraagd)

Na anderhalve week geen analoog en dvb-c signaal meer.
Bellen 1 keer "Ik kan dit niet oplossen en zet dit door.U wordt volgende week terug gebeld.
Bellen 2e keer "Ja ik zie het vermoedelijk modem defect" kunt u een monteur sturen. "Nee maar ik ga het nogmaals doorzetten. (Beide keren kon de dame de betreffende afdeling niet bereiken)
Bellen 3e keer "Ja ik zie het maar uw analoog signaal staat uit" "Ogenblikje" "Ik kan de afdeling niet bereiken maar blijf het proberen en bel u terug" Je raad het al....
Bellen 4e "Ik pak even uw gegevens" "Ja uw analoog signaal staat uit" "Ogenblikje" "Ik kan de afdeling niet bereiken maar ik probeer het vanmiddag nog een keer en bel u dan terug"
Deze dame belt inderdaad terug met de melding dat de afdeling in bespreking was maar nu niet meer bereikbaar, en dat ze het weer gaat doorzetten met de melding dat ik al vier keer gebeld heb.

Kort om wat werkt is goed maar Oh Wee als er iets mis gaat. :(
Overigens geloof ik best dat de helpdesk medewerkers wel willen maar niet kunnen of mogen.

Yogoi kan jij hier iets mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 18:33 . Reden: tik foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kwaliteit en aanbod minder dan bij UPC? Dat lijkt me heeeuullll sterk. Vergelijk je dan IPTV met UPC. Of het analoge/dvb-c basispakket?

Toevallig heb ik 2 weken terug m'n ouders geholpen met alles installeren in hun nieuwe huis, incl. basispakket UPC Digital. En ik mis daar toch echt bergen zenders die ik bij het IPTV standaardpakket bij Lijbrandt gewoon heb.

Op WBA netwerken zoals in Almere is IPTV kwalitatief idd wel minder dan UPC (Dank zij KPN). Maar het DVB-C beeld en het IPTV beeld op wgdo netwerken is toch echt stukken beter hoor. Zelfs tov. UPC Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eymey

Ik sluit me (niet) graag aan bij de voorgaande spreker.
Ook naar mijn idee is de beeldkwaliteit van upc digitaal beter dan IPTV van Lijbrandt.
En ik woon in een niet WBA gebied.
Het beeld mist wat scherpte en de kleuren zijn minder. Zeker qua HD zie je verschil

Over het zenderaanbod is te discussieren,
Ik heb nu het basispakket en had bij upc royal. Ik heb nu zenders die ik bij upc niet had en waarvan ik blij ben dat ik ze nu wel heb.
Ook mis ik nu een enkel zender die ik bij upc wel had en die Lijbrandt ook niet in het extra pakket aanbiedt.
Dat ik nu het basispakket heb, is een bewuste keus. In het extra pakket van Lijbrandt zitten paar zenders die ik wel zou willen hebben. Maar om daar nou elke maand € 10 voor te betalen? Nee zo graag wil ik ze ook weer niet. Maar dat is persoonlijk ;)

Wat me trouwens opvalt is dat de EPG van BBC vandaag al weer niet ververst is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:38:
Ook naar mijn idee is de beeldkwaliteit van upc digitaal beter dan IPTV van Lijbrandt.
Het beeld mist wat scherpte en de kleuren zijn minder. Zeker qua HD zie je verschil
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:15:
@ Yogoi

De cijfers in mijn naam zijn die van mijn postcode ;-) 3315 is Dordrecht, een WGDO netwerk. Dat dan weer wel
Dragonheart-03 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:58:
Ervaringen met Lijbrandt in Dordrecht
------------------------------------------------------
2. Televisie: het aanbod loopt achter ten aanzien van UPC (de concurrent). De kwaliteit is over glasvezel ook minder dan van UPC. Wel is het voordeel dat DVB-C wel wordt ondersteund.
Jullie zijn al de zoveelste die dit zeggen.

Zie hieronder:
Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort ;)
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.

Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?

Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]

Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.

Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.

Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?
geert1975 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:25:
De meldingen over kleuren/detail herken ik ook. Ik heb de afgelopen tijd wel eens gecontroleerd of de tv wel op de juiste ingang stond ingesteld of dat ik gewoon analoog zat te kijken. Bleek gewoon digitaal te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Ha ook daar hebben wij dus ook problemen mee (ik dacht dat het aan de Sony bravia TV lag we hebben daar onlangs een nieuwe beeldbuis in laten zetten in verband met back light problemen toen we hem terughadden gekregen was het beeld goed) maar gisteren avond zagen we inderdaad weer de beeldkwaliteit teruggaan. Wij wilde al de firma bellen toevallig woon ik ook in amersfoort. Ik ga morgen het boxje terugbrengen, gelukkig heb ik de amino m130 nog staan.
Ik begin nu toch echt te twijfelen of dit niet een probleem is van GHM/Reggefiber gezien de toename van mensen die zeggen dat de kleuren/contrast/scherpte op het WGDO netwerk minder is dan bij Ziggo/UPC. Ik heb hier en hier al eens wat vergelijkingen gepost uit verschillende periodes waar de beeldkwaliteit anders was. Met name de kleurintensiteit/helderheid is heel erg verschillend. Mocht het probleem bij GHM zitten, dan is dit in ieder geval niet iets van DVB-C, maar ook iets van IPTV (gezien ik de verschillen op beide heb kunnen waarnemen). Ik denk ik eens wat mensen ga benaderen om Transport Stream Captures bij Ziggo te maken om zo erachter te komen of het inderdaad bij GHM ligt. Heb een tijd terug ook al iemand van Technicolor benaderd, maar die zei dat er de laatste maanden niks veranderd was aan de apparatuur:

mocht er een upgrade van software plaatsvinden dan gebeurd dat in maintenance windows en die zijn 's nachts tussen 0200 en 06:00 ivm het kunnen uitvallen van services.
en die worden keurig aan de afnemers gemeld.
de MW worden een ruime tijd van te voren aan de afnemers doorgegeven zodat ze daar op kunnen inspelen.

verder kan ik je nog melden dat er de laaste 2 maanden geen software upgrade gedaan is aan de encoders ed.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:38:
Gek hè, maar daar kan ik me niets bij voorstellen.
Gisteren nog naar RTL7 HD staan kijken op een 140 cm LED Sharp TV gevoerd door UPC Royal, en ik vond het beeld veel blokkeriger dan zelfs IPTV (op wba) bij mij thuis... maar smaken verschillen absoluut, en ook het merk/type TV en de bron van de uitzending tellen mee. Zelfs een gammele goedkope HDMI kabel kan roet in het eten gooien.

Als jij op een wdgo gebied zit zou het zelfs nog onverklaarbaarder zijn, want die echte GHM streams hebben bijna driemaal zoveel bitrate als UPC, en zouden dus minder last van artifacten moeten hebben die ik bij UPC toch nog wel vrij vaak zie in grote donkere vlakken.

Zeker de standaard kleurinstellingen van die nieuwe Sharp LED (waar ook geel als basiskleur aanwezig is) doen je vermoeden dat ze wel heeeeel trots zijn op dat echte geel.... de helft van de nieuwslezers had een soort leveraandoening van de overdosis geel :)
Maar op de Sony ernaast was het overigens een prima beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Dat is dus ook mijn ervaring. Beeldkwaliteit van UPC (en dan laat ik HD zelfs nog buiten beschouwing want dat nemen m'n ouders niet af) is echt niet zo denderend, zelfs in vergelijking met KPN WBA streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:22:
[...]
Kort om wat werkt is goed maar Oh Wee als er iets mis gaat. :(
Overigens geloof ik best dat de helpdesk medewerkers wel willen maar niet kunnen of mogen.
[...]
schijnt dat er maar 1 medewerker op de helpdesk zit :+

Lijbrandt serviceteam

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 21:01:
Zelfs een gammele goedkope HDMI kabel kan roet in het eten gooien.
Dan heb je geen beeld. Er zit echt geen kwaliteitsverschil tussen het beeld op een HDMI kabel van 52 cent (lang leve dealextreme) of een kabel van 100+ euro (monster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:56:
[...]

Dan heb je geen beeld. Er zit echt geen kwaliteitsverschil tussen het beeld op een HDMI kabel van 52 cent (lang leve dealextreme) of een kabel van 100+ euro (monster).
Ik heb met een slechte (lees: 5 euro) HDMI kabel wel last gehad van kleine haperingen en storingen in het beeld wat opgelost was met een duurdere kabel (8 euro ofzo). Als je storingen en haperingen onder "kwaliteit" rekent dan kan je dus wel kwaliteitsverschil hebben.
Maar qua scherpte, resolutie, kleuren enzovoorts zit er inderdaad geen verschil in.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjimmie schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:41:
[...]

Ik heb met een slechte (lees: 5 euro) HDMI kabel wel last gehad van kleine haperingen en storingen in het beeld wat opgelost was met een duurdere kabel (8 euro ofzo). Als je storingen en haperingen onder "kwaliteit" rekent dan kan je dus wel kwaliteitsverschil hebben.
Maar qua scherpte, resolutie, kleuren enzovoorts zit er inderdaad geen verschil in.
Dan is het gewoon een kapotte kabel geweest. Een kabel van 52 cent zal in de meeste gevallen prima voldoen aangezien de "kwaliteit" van een HDMI kabel vooral te maken heeft met de stevigheid en flexibiliteit van zo'n kabel. Als de kabel er eenmaal in zit heb je daar echter weinig mee te maken. En mocht het een keer fout gaan: voor 8 euro kan ik 16 kabels kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:56:
[...]

De kwaliteit van je HDMI kabel is wel degelijk van invloed.
Een goede kwaliteit kabel haalt de theoretisch maximaal 14,9 Gbit/sec en een kabel van 52 eurocent wellicht niet. Een beetje het verschil tussen Cat5 en Cat6...

Nu heb je die volle snelheid niet altijd nodig, maar als je Blueray of HD over die kabel heen laat gaan met alle toeters en bellen erbij gaat jou 52 cent kabeltje waarschijnlijk feilloos op zijn gat, daar waar een kwaliteitskabel gewoon zijn werk doet.
En uiteraard moet je je afvragen of zo'n kreng 80 euro moet kosten, maar ik heb toevallig vorige week het verschil gezien tussen een flutkabel en een 80 euro exemplaar, en dat was opzienbarend.
denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:04:
[...]

Dan is het gewoon een kapotte kabel geweest. Een kabel van 52 cent zal in de meeste gevallen prima voldoen aangezien de "kwaliteit" van een HDMI kabel vooral te maken heeft met de stevigheid en flexibiliteit van zo'n kabel. Als de kabel er eenmaal in zit heb je daar echter weinig mee te maken. En mocht het een keer fout gaan: voor 8 euro kan ik 16 kabels kopen ;)
Flutkabels halen de hoge bandbreedte vaak niet die nodig is voor HD en Blueray... maar wees vooral gelukkig met je 50 eurocent kabels.... en wees blij dat er geen foutcorrectie in het HDMI protocol zit ingebouwd.... dus elke bit die fout gaat zie je ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2

Genoeg informatie over een kabel van 11 euro of x duurder
Zoveel mensen, zoveel meningen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:28:
De kwaliteit van je HDMI kabel is wel degelijk van invloed.
Een goede kwaliteit kabel haalt de theoretisch maximaal 14,9 Gbit/sec en een kabel van 52 eurocent wellicht niet. Een beetje het verschil tussen Cat5 en Cat6...
Van de 20 kabels die ik thuis heb liggen viel er maar 1 op zijn gat bij 1080p 30+Mbit en dat was gewoon een slechte kabel. Ik zag trouwens dat dealextreme tegenwoordig de 52 cent kabels niet meer in het assortiment heeft zitten. Zonde. :)

Natuurlijk is de bouwkwaliteit van zo'n kabel niet zo goed als die van een monster van 100 euro maar voor die prijs kon je je wel wat risico's permiteren. Is er een slecht dan pak ik gewoon de volgende uit de stapel.
En uiteraard moet je je afvragen of zo'n kreng 80 euro moet kosten, maar ik heb toevallig vorige week het verschil gezien tussen een flutkabel en een 80 euro exemplaar, en dat was opzienbarend.
Dan was een van die twee een erg slechte gok ik. Ik zie het verschil namelijk niet :)

@baasandre: dat is dan ook weer waar.. Grootste nadeel is toch wel dat de meeste content toch geen gebruik maakt van de bandbreedtes van een HDMI kabel. Ongeveer vergelijkbaar met mensen die trots hun nieuwe koptelefoon van 800 euro showen om er vervolgens 64kbit mp3's over af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De kwaliteit van een HDMI kabel bepaalt inderdaad hooguit of het contact wel/niet stabiel is en eventueel het verlies aan (storingsvrije) capaciteit qua bitrates.

Maar dit uit zich echt niet in scherpte/contrast/whatever. Dit uit zich alleen in het wel of niet heel door komen van de bitstreams. Je hebt dus óf wel beeld en geluid, óf niet, óf haperend.

Of wil iemand gefundeerd uitleggen dat de HDMI standaard en de foutcorrectie mechanismen ervan in staat zijn om dynamisch (afhankelijk van hoe goed de kabel is) meer of minder informatie uit een "betere" of "slechtere" bitstream te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:00:
[...]
Dan was een van die twee een erg slechte gok ik. Ik zie het verschil namelijk niet :)
Waarmee je dus eigenlijk toch een beetje toegeeft dat een slechte kabel wel degelijk het beeld direct beinvloeden kan ;)

Als gezegd heeft HDMI geen foutcorrectie, dus elk eentje of nulletje wat door slecht contact, overspraak, of hoge aderweerstand niet goed doorkomt is direct zichtbaar in het scherm als artifact, foutief gekleurde pixels of anders... (hangt een beetje af welk bitje het was).

Als gezegd heb ik vorige week het verschil gezien tussen een goedkope "Gamma" kabel en een goldplated van 80 euro.
En aangezien ik allergisch ben voor artifacten op grote schermen, viel me op dat de dure kabel beter beeld gaf dan de goedkope.
Tja, dan is die goedkope wellicht slecht geweest, maar dat is nu juist het ding.... ik kan bij de Action niet ruiken of die kabel goed of slecht is, en alhoewel ik dus echt niet zo lijp ben om zelf goldplated kabels van 100 euro te kopen, en net als jij gewoon een stapeltje HDMI's van rond de 5 a 10 euro heb liggen, vond ik het bewijs wel overtuigend.

Ik dacht namelijk ook altijd dat digitaal gewoon enen en nullen door de kabel niet of nauwelijks zou worden beinvloed, maar bij HD waarbij dus hogere bitrates nodig zijn blijkt dit wel het geval.

Maar goed, wel leuk om te zien dat hier op GoT 60+ pagina's discussie zijn over HDMI kabels, en dat sommige mensen zelfs aantoonbaar gemaakte meetbare verschillen wegwuiven omdat hun Action kabeltje het goed doet.

Maar goed, ik had 15 jaar geleden al zo'n discussie over speakerkabel en impedantie, met een audio adept die vond dat je alleen goed geluid had als je je speakers met goldplated 10 kwadraat kabel aansloot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:12:
Waarmee je dus eigenlijk toch een beetje toegeeft dat een slechte kabel wel degelijk het beeld direct beinvloeden kan ;)
"slecht" als in "stuk". Sorry.. had iets duidelijker moeten zijn :)
Maar goed, ik had 15 jaar geleden al zo'n discussie over speakerkabel en impedantie, met een audio adept die vond dat je alleen goed geluid had als je je speakers met goldplated 10 kwadraat kabel aansloot. ;)
Had ie deze stroomkabel op zijn audioset? http://www.geeksaresexy.n...pensive-power-cable-ever/ Anders was het geluid natuurlijk waardeloos ;)

kleine toevoeging: alles wat bij de gamma in de bargain bin ligt is over het algemeen stuk.. of bijna stuk. Hoe vaak ik daar al niet iets heb meegenomen (goedkope schroevendraaiersets of een UTP knijptang) en het na 1x gebruiken de vuilnisbak in ging. Ook heb ik 1x de fout gemaakt om daar een coax aansluitpunt te halen.

Het probleem is dat de "lage" prijs (de gamma is vaak duurder dan speciaalzaken) niet veel zegt over de kwaliteit. Ik heb HDMI kabels gehad van 35 euro die eerder uit elkaar vielen dan setjes waarbij ik er 5 kocht voor 5 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door denan op 06-04-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:18:
Had ie deze stroomkabel op zijn audioset? http://www.geeksaresexy.n...pensive-power-cable-ever/ Anders was het geluid natuurlijk waardeloos ;)
Meneer had voor etterlijke tienduizenden guldens aan audio staan, waaronder voor- en eindversterkers van Nakamichi met hierop Keff RR104 luidsprekers... en tussen die audioset lag inderdaad voor mijn gevoel startkabel richting de boxen. (Heel fijnaderig gevlochten goudgecoate koperkabel van minimaal 6 mm wkadraat gok ik).

Maar ja, zelfs in zijn draaitafel mocht alleen een handgeslepen van Heul naald in zijn element zitten.

Of wel... een beetje enge man die dingen/verschillen hoorde die niet eens op een oscilloscoop zichtbaar te maken waren :P Volgens mij werkt(e) hij bij Transtec, dealer van al die stinkdure merken ;)
denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:18:
Het probleem is dat de "lage" prijs (de gamma is vaak duurder dan speciaalzaken) niet veel zegt over de kwaliteit. Ik heb HDMI kabels gehad van 35 euro die eerder uit elkaar vielen dan setjes waarbij ik er 5 kocht voor 5 euro.
Het probleem is dus dat je aan de Goden bent overgeleverd als je een goedkopere kabel koopt, of niet, want van een kwaliteitskabel mag je redelijkerwijs verwachten dat hij goed is (althans, als ik 80 euro moet betalen voor een 2 meter HDMI kabel dan moet ie wel verdomde goed zijn).

Toch een beetje alle waar naar zijn geld ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:08:
Of wil iemand gefundeerd uitleggen dat de HDMI standaard en de foutcorrectie mechanismen ervan in staat zijn om dynamisch (afhankelijk van hoe goed de kabel is) meer of minder informatie uit een "betere" of "slechtere" bitstream te halen?
HDMI heeft -voor zover ik de standaard heb gelezen- geen foutcorrectiemechanisme, dus elke bit die niet doorkomt is op de een of andere manier direct zichtbaar in het beeld.

En hoe gefundeerd is dat? Tja, ik baseer dat op wat ik vorige week met eigen ogen gezien heb tussen twee verschillende HDMI kabels op dezelfde TV en Bluerayspeler met dezelfde film erin... Goedkope kabel had artifacten, dure kabel niet...
Maar over dynamisch zijn, jij weet net zo goed als ik (met name als je naar de KPN meuk kijkt op WBA) dat de meeste artifacten opduiken op het moment dat het beeld heel druk verandert, bijv explosies en dergelijke, omdat je dan de meeste data over je touwtje richting het scherm moet verkassen, dus ik kan me voorstellen dat je dit bij Blueray HD films die drukke scenes hebben met een mindere kabel ook hebt, althans, ik heb het zien gebeuren.

En ik ben de eerste die ruiterlijk toegeeft dat ik dit niet voor mogelijk hield omdat het enen en nullen waren, totdat ik het bewijs zelf mocht aanschouwen.

http://www.hdtvnieuws.nl/...onent-video-wat-is-beter/
Is digitaal dan niet altijd beter?
Veel schrijvers op HDTV gebied nemen aan dat digitaal altijd staat voor beter. Het transport van digitaal signaal op zichzelf is inderdaad ook “fout-vrij” terwijl een analoog signaal altijd in zekere mate kwaliteitsverlies kan vertonen. Er zit natuurlijk een kern van waarheid in dit argument maar in de praktijk liggen de zaken vaak wat gecompliceerder. In de eerste plaats is het niet zo aannemelijk dat een analoog Component Video signaal een werkelijk waarneembare verslechtering zal vertonen, zelfs vaak niet op redelijke afstand. De maximale afstand van verbindingen in thuisbioscoop opstellingen zijn meestal geen enkel probleem voor hoogwaardige analoge kabels. Ten twee is het een omstreden aanname dat digitaal transport altijd foutloos is. DVI en HDMI signalen hebben geen ingebouwde foutcorrectie; zodra informatie verloren gaat is die ook definitief weg. Dat is geen probleem met kwaliteitskabel over kortere afstanden, maar kan wel degelijk een probleem worden bij grotere afstanden.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens kan contrast en kleurdiepte wel degelijk beinvloed zijn door de HDMI standaard gebruikt.

HDMI1.2 had slechts 8 bit contrast, en 1.3 ook 10, 12 en 16 bits.
Ook voor de zgn kleurruimte was er in de 1.2 standaard een beperking, die in de nieuwe 1.3 versie is weggenomen.

Een en ander in de zeer uitgebreide Knowledge base op de officiele HDMI site.

http://www.hdmi.org/learningcenter/kb.aspx

Grappig genoeg bestaan er dus ook twee soorten kabel, namelijk "standard" en "fast"... en aan de buitenkant kan je dat niet zien ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, er bestaat "standard" en "fast". Als je naar de verschillende HDMI standaarden onderling kijkt, dan is er natuurlijk zeker kwaliteitverschil in wat je MOGELIJK over die kabel heen kan transporteren.

Maar waar het mij vooral om gaat: Als een kabel 'slecht' is. Dan gaan er bits verloren (zoals je zelf ook zegt). Dat zal direct te zien zijn in verstoorde blokken danwel haperend beeld of geluid. Natuurlijk zie je dat dus in het beeld.

Maar dat het hele beeld bv. unaniem van contrast of scherpte zou veranderen of dat hier subtiele gradaties in zitten (vanaf 50 cent voor een kabel tot 100 euro voor een kabel), zoals sommigen beweren, dat gaat er bij mij gewoon niet in. En uiteraard heb ik het dan over gebruik binnen dezelfde standaard.

Als een kabel van, zeg, 10-20 euro voor een degelijke connectie zorgt en alle bits gaan foutloos over de lijn, dan kan het vanaf dat punt onmogelijk nog 'beter'.....

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 06-04-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:39:
Maar dat het hele beeld bv. unaniem van contrast of scherpte zou veranderen of dat hier subtiele gradaties in zitten (vanaf 50 cent voor een kabel tot 100 euro voor een kabel), zoals sommigen beweren, dat gaat er bij mij gewoon niet in. En uiteraard heb ik het dan over gebruik binnen dezelfde standaard.
Het kan hooguit dat UPC HDMI1.3 gebruikt en dus een grotere contrast en kleurdiepte aankan dan de HDMI1.2 van de huidige generatie amino's... want 8 of 16 bits is uiteraard wel een verschil, alhoewel ik me afvraag of je dat nu zo goed gaat zien.
Slechte kabel geeft artifacten en foute pixels... geen beeld wat in zijn geheel slechter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:12:
[...]

Het kan hooguit dat UPC HDMI1.3 gebruikt en dus een grotere contrast en kleurdiepte aankan dan de HDMI1.2 van de huidige generatie amino's... want 8 of 16 bits is uiteraard wel een verschil, alhoewel ik me afvraag of je dat nu zo goed gaat zien.
Slechte kabel geeft artifacten en foute pixels... geen beeld wat in zijn geheel slechter is.
Hadden ze de 2e tv niet stiekem op een analoge aansluiting zitten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:18:
[...]

Hadden ze de 2e tv niet stiekem op een analoge aansluiting zitten? ;)
Uhh... ik heb het niet over een tweede TV gehad, maar één TV en twee verschillende HDMI kabels.

De bron van deze discussie was overigens dat IPTV van GHM (wdgo) slechter was dan UPC Royal, en dat lijkt me erg sterk gezien de magere specs van UPC Royal vergeleken met die van GHM.

Er wordt gesproken over minder contrast en kleurdiepte dan bij UPC, en de enige redenen die ik hiervoor kon vinden waren de verschillen hierin in HDMI standaarden tussen 1.2 en 1.3x qua aantal bits hiervoor.

De kabel heeft hier in ieder geval geen ruk mee te maken, die kan alleen artifacten opleveren of foute pixels, maar geen slechter contrast of kleurdiepte.

Wellicht vergelijkt hij per ongeluk analoog wel met UPC? Ik maak die fout ook wel eens als ik per ongeluk op de AB van de Amino het knopje TV net onder de power on/off aanraak waardoor ik in plaats van de Amino ineens de TV qua kanalenkiezer bedien en dus op analoog of DVB-C uitkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:45:
Wellicht vergelijkt hij per ongeluk analoog wel met UPC? Ik maak die fout ook wel eens als ik per ongeluk op de AB van de Amino het knopje TV net onder de power on/off aanraak waardoor ik in plaats van de Amino ineens de TV qua kanalenkiezer bedien en dus op analoog of DVB-C uitkom. ;)
Of een instellingsfoutje? Kleur en contrast op de tv op 90% gezet omdat het UPC beeld slechter was.. en dan GHM aansluiten. Dat geeft ook wel wat vervelende effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
We hebben sinds 1 april ook lijbrandt. Monteur stond netjes op het doorgegeven tijdstip op de stoep. 2 minuten later was de glasvezel aangesloten. Internet werkte meteen en ook de telefoon was in orde.
Vandaag digitale tv aangesloten en ben blij verrast( was gewend aan digitenne, en dan is alles al gauw mooi)
Analoog tv stoort een beetje, hier moet ik dus nog even naar kijken. Het weg een 4way tap er tussen zitten.
Hopelijk blijft dit ook allemaal gedurende de looptijd van het kontrakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm, weer even terug op de werkwijze van Lijbrandt dan maar.
Wat zou ik graag eens een keertje met hun hoofd financiële administratie bomen over debet/credit, want allememachies, wat zijn die mensen aan het crea boekhouden zeg...

Ik kwam erachter dat de eerste drie maanden ik voor HD betaalde, namelijk 5 euri in de maand, terwijl HD dit jaar nog gratis is.
Je zou dus denken? Gewoon die regel uit het facturatieprogramma deleten en hoppa, weg is die 5 euro.
Nee, creatief boekhouden is vooruitdenken... ze laten die maandelijkse 5 euro staan, maar crediteren alvast 60 euro voor het gehele jaar?
Hetzelfde met EDL, wat ik officieel vorige maand zou kunnen stoppen (zij het dat het beloofde telefoontje nooit kwam).
Nee, je factureert een maand nadat het uit is gewoon nogmaals 12 euro en vervolgens crediteer je er 20 en een beetje?

Ik geloof dat onze accountant van deze methode een hartinfarct zou krijgen :P

Oooo, btw... ik heb EDL begin maart opgezegd, en het draait nu nog steeds, want klaarblijkelijk blijven alle change orders bij mijn account weer eens hangen?
diver99 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:53:
Analoog tv stoort een beetje, hier moet ik dus nog even naar kijken. Het weg een 4way tap er tussen zitten.
Hopelijk blijft dit ook allemaal gedurende de looptijd van het kontrakt.
Houd er rekening mee dat het signaalniveau uit de CATV module een factor tig hoger is dan dat wat je gewend bent vanaf UPC en dergelijke.
Wat oudere TV's kunnen van zo'n hoog signaal nogal eens over hun nek gaan.
Ik verdeel hier het signaal via een regelbare antenneversterker met twee uitgangen over het hele huis, en toen ik van UPC overging naar Lijbrandt had ik last van strepen door het beeld na de versterker.
Pas nadat ik de versterking een bijna helemaal had dichtgedraaid was het beeld in het hele huis weer prima.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch varieert de signaalsterkte van het CATV signaal behoorlijk al naar gelang de frequentie die doorgegeven wordt.

Ik heb de CATV module nu direct aan een Multi-tap van Hirschmann hangen. De 4 uitgangen met ieder hun eigen demping zijn verbonden met einddozen en de doorlus-uitgang heeft een afsluitweerstand.

De Kenwood tuner boven geeft bij 3FM een signaalsterkte van ongeveer 50 dB. Maar Skyradio geeft hoogstens 22 ofzo en klinkt ook hoorbaar slecht :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 22:19:
Mmmm, weer even terug op de werkwijze van Lijbrandt dan maar.
Wat zou ik graag eens een keertje met hun hoofd financiële administratie bomen over debet/credit, want allememachies, wat zijn die mensen aan het crea boekhouden zeg...

Ik kwam erachter dat de eerste drie maanden ik voor HD betaalde, namelijk 5 euri in de maand, terwijl HD dit jaar nog gratis is.
Je zou dus denken? Gewoon die regel uit het facturatieprogramma deleten en hoppa, weg is die 5 euro.
Nee, creatief boekhouden is vooruitdenken... ze laten die maandelijkse 5 euro staan, maar crediteren alvast 60 euro voor het gehele jaar?
Ik geloof dat onze accountant van deze methode een hartinfarct zou krijgen :P

O
Ach, die oplossing is zo gek nog niet.
Zo hebben ze het bij mij ook gedaan, ik had ook drie maanden betaald.
Het voordeel voor hen is dat ze je abonnement niet hoeven wijzigen, voor mij dat ik niet aan het eind van het contractjaar 3 maanden betaald heb en maar 9 gratis heb gekregen. Ik zeg (nog) niet dat ik dan wegwil, maar je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 08:05:
[...]

Ach, die oplossing is zo gek nog niet.
Zo hebben ze het bij mij ook gedaan, ik had ook drie maanden betaald.
Het voordeel voor hen is dat ze je abonnement niet hoeven wijzigen, voor mij dat ik niet aan het eind van het contractjaar 3 maanden betaald heb en maar 9 gratis heb gekregen. Ik zeg (nog) niet dat ik dan wegwil, maar je weet maar nooit. :)
Het gaat er niet om dat het onder de streep klopt, want uiteraard heb ik daar geen probleem mee.
Boekhoudtechnisch is het hoogst ongebruikelijke om posten te crediteren (60 euro) waar geen gefactureerd bedrag tegenover staat, omdat dan de balans niet klopt.

Natuurlijk kan je niet voortijdig uit je contract stappen, dus aan het einde van het jaar klopt het allemaal weer, als je vanaf 1-1-2011 rekent. Mijn contract loopt echter tot 14-10 (dan zit mijn eerste jaar erop), dus als ik dan zou opzeggen zou ik er theoretisch nog geld aan kunnen verdienen en zit de boekhouder met een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:56:
Toch varieert de signaalsterkte van het CATV signaal behoorlijk al naar gelang de frequentie die doorgegeven wordt.

Ik heb de CATV module nu direct aan een Multi-tap van Hirschmann hangen. De 4 uitgangen met ieder hun eigen demping zijn verbonden met einddozen en de doorlus-uitgang heeft een afsluitweerstand.

De Kenwood tuner boven geeft bij 3FM een signaalsterkte van ongeveer 50 dB. Maar Skyradio geeft hoogstens 22 ofzo en klinkt ook hoorbaar slecht :S.
Een multitap word normaal gesproken alleen achter een versterker gebruikt dacht ik. Of is het signaal hier dusdanig hoog dat dit ook werkt achter het glasvezelkastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:11:
[...]

Een multitap word normaal gesproken alleen achter een versterker gebruikt dacht ik. Of is het signaal hier dusdanig hoog dat dit ook werkt achter het glasvezelkastje?
Bij mij thuis (DVB-C) heb ik een versterker (nog uit de UPC tijd) met 4 uitgangen. Daarvan gaan er 2 rechtstreeks naar TV's. Op de 3e uitgang zit een splitter waarachter weer 4 TV ontvangers zitten. Dus in totaal 7 ontvangers met allemaal een perfect beeld.

Bij familielid (ook DVB-C) had ik eerst een versterker gemonteerd en daarop de 3 TV's. Resultaat afgrijselijk slecht beeld (Digitenne-achtig met constant langsrijdende brommers). Vervolgens ook hier dezelfde splitter gemonteerd en resulteerde in een perfect beeld. Dus 3 ontvangers zonder versterker is geen probleem.

De gebruikte splitters zijn voor een euro of 6 te koop, dus niks fancy. Wel werkt alles via F-connectoren. Heeft voordelen als alles in elkaar zit maar ik vind het een crime ze te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 18:45

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

In mijn studentenhuis is woensdag de glasvezelaansluiting afgemonteerd. De huisbaas heeft enige tijd geleden het glasvezelabo aangevraagd, maar weet verder niks van of het al geaciveerd is.
Als ik de stekker in het stopcontact doe van de Genexis module begint onder andere het WAN lampje te branden, dus het lijkt inmiddels wel geactiveerd te zijn. Toch krijg ik onmogelijk een IP met m'n laptop of router aan de E1 poort. Welke informatie krijg je normaliter als je abo geactiveerd is bij Lijbrandt? Moet ik zelf een IP aannemen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tim- schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:50:
In mijn studentenhuis is woensdag de glasvezelaansluiting afgemonteerd. De huisbaas heeft enige tijd geleden het glasvezelabo aangevraagd, maar weet verder niks van of het al geaciveerd is.
Als ik de stekker in het stopcontact doe van de Genexis module begint onder andere het WAN lampje te branden, dus het lijkt inmiddels wel geactiveerd te zijn. Toch krijg ik onmogelijk een IP met m'n laptop of router aan de E1 poort. Welke informatie krijg je normaliter als je abo geactiveerd is bij Lijbrandt? Moet ik zelf een IP aannemen bijvoorbeeld?
als het account geactiveerd is krijg je altijd een IP adres via DHCP... het WAN lampje wil zeggen dat het netwerk in ieder geval up is aan de glasvezelkant.
Als je er rechtstreeks een PC aanhangt dan moet die wel staan op automatisch een IP adres en DNS krijgen, maar veel beter is om er een router aan te hangen, want ik neem aan dat je die aansluiting moet gaan delen met je medestudenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Voordat ik begon met het leggen van de kabel naar de router had ik even direct met mn laptop getest. Dit werkte niet en uiteindelijk zelfs nog het modem naar de aansluiting gebracht. Ook deze kreeg geen IP toegewezen.
De verbinding zal dus dan dus nog wel niet geactiveerd zijn, dacht dat het WAN lampje dat dus aangaf ;) Wordt het Genexis modem eigenlijk geleverd door Lijbrandt of door de vezelprovider? Want dan heeft de komst van dat modem dus niks te maken met stand van zaken betreft de activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:11:
[...]

Theoretisch moet het CATV signaal van Glashart Media sterk genoeg zijn (heb gehoord dat het tussen de 60-70 dB binnen komt). Maar het kan best zijn dat 3 aansluitingen + een dvb-c stick toch wat te veel is.

Aan het fenomeen "multitap" mag het op zich niet liggen, want met een splitter heb ik hetzelfde. Bovendien heb ik gehoord dat, met gebruik van einddozen, een multitap zorgt voor minder onderlinge storingen tussen apparaten ( www.antenneversterkers.nl ). Een verdeel-element is eigenlijk alleen voor splitsing naar een kabelmodem, een versterker of naar een rijgconstructie. Hetzelfde geldt voor de doorlus-uitgang achter zo'n multitap (die een heel lage demping heeft).

Daarom hebben de meeste actieve versterkers met meerdere uitgangen ook een oplopende demping op de verschillende uitgangen (ingebouwde multitap). Je verdeelt het signaal veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tim- schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:38:
Voordat ik begon met het leggen van de kabel naar de router had ik even direct met mn laptop getest. Dit werkte niet en uiteindelijk zelfs nog het modem naar de aansluiting gebracht. Ook deze kreeg geen IP toegewezen.
De verbinding zal dus dan dus nog wel niet geactiveerd zijn, dacht dat het WAN lampje dat dus aangaf ;) Wordt het Genexis modem eigenlijk geleverd door Lijbrandt of door de vezelprovider? Want dan heeft de komst van dat modem dus niks te maken met stand van zaken betreft de activatie.
De Genexis is denk ik eigendom van Glashart/Reggefiber.
Maar het modem wordt in opdracht van de provider (lijbrandt in jouw geval) geinstalleerd door een installateur, die de boel via een achterdeurtje kan testen. Daarna moet Lijbrandt de netwerk operator aansturen om de boel te patchen waarna zij kunnen activeren denk ik, en dat duurt hooguit een dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
eymey schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:04:
[...]

Theoretisch moet het CATV signaal van Glashart Media sterk genoeg zijn (heb gehoord dat het tussen de 60-70 dB binnen komt). Maar het kan best zijn dat 3 aansluitingen + een dvb-c stick toch wat te veel is.

Aan het fenomeen "multitap" mag het op zich niet liggen, want met een splitter heb ik hetzelfde. Bovendien heb ik gehoord dat, met gebruik van einddozen, een multitap zorgt voor minder onderlinge storingen tussen apparaten ( www.antenneversterkers.nl ). Een verdeel-element is eigenlijk alleen voor splitsing naar een kabelmodem, een versterker of naar een rijgconstructie. Hetzelfde geldt voor de doorlus-uitgang achter zo'n multitap (die een heel lage demping heeft).

Daarom hebben de meeste actieve versterkers met meerdere uitgangen ook een oplopende demping op de verschillende uitgangen (ingebouwde multitap). Je verdeelt het signaal veel beter.
65 dbuv is idd een redelijke standaardwaarde. Maar in dat geval is 4 poorten wel wat veel, want bij een 4poorts tap verlies je toch zo'n 8db, en daar komen je kabelverliezen nog bij. Daarnaast is het RF signaal afhankelijk van de lichtsterkte op de vezel. Maar sommige CPE's geven een stuk hoger signaal, cpe's die wij gebruiken geven 88dbuv bij -6dbm optical input.

multitap met diverse uitgangen is vnl zinnig bij grotere installaties, waar je veel variaties in de kabeldempingen hebt. (lange kabel -> meer verlies, dus meer erin sturen). Een multitap direct op een CPE zie ik het nut niet van in, je zal bij langere afstanden ook met vereffening aan de gang moeten gaan, omdat kabels geen gelijkmatige demping hebben over hun hele frequentiebereik.

Bij mijn UPC signaal heb ik 65-66dbuv op mn AOP staan. In mijn geval gaat dit (direct) een retourgeschikte versterker in, en vanaf daar naar 7 aansluitingen. Versterker heb ik niet vol open staan, ik heb op elke wanddoos nu zo'n 72dbuv staan (0.6dbuv verloop tussen vhf1 en uhf69).

splitters enz is een kwestie van rekenen, maar bij optische transmissie heb je ook te maken met de optische levels op je vezel. Dempers kun je dan aan beide kanten doen, optisch of RF. Maar goed, je moet wel binnen de optical specs van je CPE blijven, anders zullen dempers ook weinig nut hebben.In alle gevallen.. meten = weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 23:45:
Maar goed, je moet wel binnen de optical specs van je CPE blijven, anders zullen dempers ook weinig nut hebben.In alle gevallen.. meten = weten
Die moet je toch even uitleggen, want bij mijn weten is de CATV module een D/A converter die simpelweg nullen en enen die nagenoeg zonder verlies over het glas huppelen omzet in HF (VHF/UHF) gemoduleerde signaaltjes die een analoge TV weer snapt. Of wel, zolang het over glas huppelt is het signaalniveau onbelangrijk, zolang het verschil tussen een nul en een één nog maar bestaat.
Ik geloof dus niet dat je als gebruiker je zorgen moet maken over de analoge belasting van de CATV module in relatie tot wat GHM aan de andere kant het glas inpompt.
Wat ik nog heb opgestoken tijdens mijn telecom opleiding in de jaren 80 was dat het enige wat een analoog HF signaal negatief kon beinvloeden is het kloten met de totale impedantie op de kabel, die officieel 75 Ohm behoort te zijn, maar met T-stukken van een bedenkelijk kaliber de boel aardig kunnen verstieren.
Optical specs van een CPE zouden dus nooit de zorg van een klant moeten worden...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 11:16
Gisteren is bij mij de Genexis module geplaatst, volgens de monteur moet je dan na 1 uur verbinding hebben .
Het WAN lampje brandt, dus vanochtend maar even gekeken wat de status is van de "lijn".
Ik krijg in mijn router keurig een WAN ip adres te zien, maar geen internet verbinding te krijgen, dus waarschijnlijk is e.e.a nog niet geactiveerd.
Wat mij wel irriteert is het feit, dat na de bevestigingsbrief van mijn aanvraag (media februari), het gewoon helemaal stil is met communicatie vanuit Lijbrandt.
Tot afgelopen Maandag, want toen werd ik gebeld door het installatiebedrijf voor plaatsing van de Glasvezel module.
Vervolgens wordt deze op Vrijdag geplaatst en verder stilte..................................................
Ik heb een abonnement aangevraagd met een Animo PVR decoder , maar ik krijg dus hier totaal geen status van.
Ik laat e.e.a maar even voor wat het is, want van mijn huidige providers (Tele2 en UPC), heb ik nog niets opgezegd -).
Misschien kan een "meekijkende" Lijbrandt medewerker dit signaleren en terugkoppelen aan zijn werkgever.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 01:26:
[...]

Die moet je toch even uitleggen, want bij mijn weten is de CATV module een D/A converter die simpelweg nullen en enen die nagenoeg zonder verlies over het glas huppelen omzet in HF (VHF/UHF) gemoduleerde signaaltjes die een analoge TV weer snapt. Of wel, zolang het over glas huppelt is het signaalniveau onbelangrijk, zolang het verschil tussen een nul en een één nog maar bestaat.

Wat ik nog heb opgestoken tijdens mijn telecom opleiding in de jaren 80 was dat het enige wat een analoog HF signaal negatief kon beinvloeden is het kloten met de totale impedantie op de kabel, die officieel 75 Ohm behoort te zijn, maar met T-stukken van een bedenkelijk kaliber de boel aardig kunnen verstieren.
Optical specs van een CPE zouden dus nooit de zorg van een klant moeten worden...
Fout: Het analoge TV signaal ( en daarmee ook de DVB-C QAM's ) staan analoog optisch op de tweede vezel. De signalen komen analoog van een Regionaal Headend ( waarnaar de aanvoer natuurlijk digitaal is ) en komen dan via Edfa's en optische splitter velden in de woning. De module zet derhalve alleen HF analoog-optisch om naar HF-coax. Eea verloopt min of meer op dezelfde manier als de aanvoer naar de Wijkcentra bij de kabeloperators.

Het kan dus wel degelijk zijn dat een EDFA verkeerd is ingeregeld ( levert natuurlijk problemen bij meer klanten op ) een connector ergens stuk of vervuild is, of een splitter buiten de spec's valt.

De fouten van impedanties heb je optisch natuurlijk niet, maar wel agv brakke binnenhuis-installaties. Daarom zijn goede kabels en splitters belangrijk. Geadviseerd wordt dan ook hier KABELKEUR materiaal voor te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:52:

Ik laat e.e.a maar even voor wat het is, want van mijn huidige providers (Tele2 en UPC), heb ik nog niets opgezegd -).
Misschien kan een "meekijkende" Lijbrandt medewerker dit signaleren en terugkoppelen aan zijn werkgever.
Als vrijdag de NT is geplaatst betekent dat de PvO daarvan ongetwijfeld maandag binnen moet zijn. Dan wordt je verbinding geactiveerd ( tenminste als je geen uitgesteld activeren hebt aangevraagd ). Als dit is afgerond wordt de PVR naar je huisadres verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

charleychui schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 08:52:
Gisteren is bij mij de Genexis module geplaatst, volgens de monteur moet je dan na 1 uur verbinding hebben .
Het WAN lampje brandt, dus vanochtend maar even gekeken wat de status is van de "lijn".
Ik krijg in mijn router keurig een WAN ip adres te zien, maar geen internet verbinding te krijgen, dus waarschijnlijk is e.e.a nog niet geactiveerd.
Weet je zeker dat het 'uitgedeelde' IP niet een door Windows aangenomen IP is als in 169...?
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:22:
[...]

Als vrijdag de NT is geplaatst betekent dat de PvO daarvan ongetwijfeld maandag binnen moet zijn. Dan wordt je verbinding geactiveerd ( tenminste als je geen uitgesteld activeren hebt aangevraagd ). Als dit is afgerond wordt de PVR naar je huisadres verzonden.
Aangenomen dat je met NT de Genexis module bedoelt; er is dus wel een relatie tussen het plaatsen van de module en (de activatie van) je abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De oplever proces verschilt wat tussen eht WGDO en WBA netwerk.
Maar de laatste actie is hetzelfde, de monteur doet een zogenaamde PVO via de aangesloten genexis module.

Deze pvo is voor Lijbrandt het signaal om de diensten op de genexis NT te 'plaatsen'
Dat is tevens het moment dat de STB word toegestuurd wat meestal 2-3 werkdagen in beslag neemt.
Ook is dat de trigger om de 'opleverbrief' te sturen naar de klant.

@charleychui:
Als je echt de laatste stand wilt weten van wat er momenteel met je abonnement gaande is moet je je PC+huisnummer (of klant nummer mocht je dat weten) via een DM sturen.
Dan kijk ik wel even in het systeem. (staat toch bijna standaard aan op welke pc ik ook zit ;))

edit:
Oh en als je een extern IP in je router krijgt (zal in jouw geval waarshcijnlijk 188.xx.etc zijn) dan werkt internet.
Aangenomen dat je met NT de Genexis module bedoelt; er is dus wel een relatie tussen het plaatsen van de module en (de activatie van) je abo?
De NT is het actieve deel van de genexis. Het bovenste deel met de voip module en UTP poorten en dergelijke.
Het plaatsen hiervan heeft eigenlijk geen direct verband met de oplevering. De hierop actieve opleverdienst echter wel (het pvo verhaal hierboven). Dus in zoverre staat het wel nauw verbonden ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Yogoi op 09-04-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

-Tim- schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:35:
[...]

Weet je zeker dat het 'uitgedeelde' IP niet een door Windows aangenomen IP is als in 169...?
Ik had een 10.x.x.x ip en dat is niet goed, misschien heeft hij hetzelfde. Even bellen en dan fixxen ze het.
[...]

Mij is verteld (maar dat zegt Yogoi ook) dat het plaatsen de activatie is. Bij mij klopte dat, op vrijdag kwam de monteur en zaterdag had ik de animo in huis. Echter deed internet het niet (zie hierboven) en dat hebben ze maandags gefixed, echter met het resultaat dat telefonie niet meer werkt :S
Nu wacht ik daar dus nog op.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:58:
[...]

[...]

[...]

Jullie zijn al de zoveelste die dit zeggen.

Zie hieronder:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik begin nu toch echt te twijfelen of dit niet een probleem is van GHM/Reggefiber gezien de toename van mensen die zeggen dat de kleuren/contrast/scherpte op het WGDO netwerk minder is dan bij Ziggo/UPC. Ik heb hier en hier al eens wat vergelijkingen gepost uit verschillende periodes waar de beeldkwaliteit anders was. Met name de kleurintensiteit/helderheid is heel erg verschillend. Mocht het probleem bij GHM zitten, dan is dit in ieder geval niet iets van DVB-C, maar ook iets van IPTV (gezien ik de verschillen op beide heb kunnen waarnemen). Ik denk ik eens wat mensen ga benaderen om Transport Stream Captures bij Ziggo te maken om zo erachter te komen of het inderdaad bij GHM ligt. Heb een tijd terug ook al iemand van Technicolor benaderd, maar die zei dat er de laatste maanden niks veranderd was aan de apparatuur:

mocht er een upgrade van software plaatsvinden dan gebeurd dat in maintenance windows en die zijn 's nachts tussen 0200 en 06:00 ivm het kunnen uitvallen van services.
en die worden keurig aan de afnemers gemeld.
de MW worden een ruime tijd van te voren aan de afnemers doorgegeven zodat ze daar op kunnen inspelen.

verder kan ik je nog melden dat er de laaste 2 maanden geen software upgrade gedaan is aan de encoders ed.
Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal de laatste dagen ietsjes kleurrijker is geworden (in WGDO gebieden)? Is er iets aangepast naar aanleiding van bovenstaand bericht? Heb overigens iemand gevonden die een Transport Stream Capture file wil maken bij Ziggo, dus binnenkort eindelijk meer duidelijkheid over deze klachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:00:
[...]
Heb overigens iemand gevonden die een Transport Stream Capture file wil maken bij Ziggo, dus binnenkort eindelijk meer duidelijkheid over deze klachten :)
Ben erg benieuwd naar een goede vergelijking tussen Ziggo en GHM! Ik ben zoals je weet namelijk altijd erg sceptisch geweest over de verschillen waar jij het steeds over hebt, in mijn ogen ligt het nog steeds vooral aan de uitzending. Maar een goede vergelijking van hetzelfde programma bij GHM en bij Ziggo kan wellicht eindelijk echt duidelijkheid bieden hierover :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 09-04-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 09:18:
[...]

Fout: Het analoge TV signaal ( en daarmee ook de DVB-C QAM's ) staan analoog optisch op de tweede vezel. De signalen komen analoog van een Regionaal Headend ( waarnaar de aanvoer natuurlijk digitaal is ) en komen dan via Edfa's en optische splitter velden in de woning. De module zet derhalve alleen HF analoog-optisch om naar HF-coax. Eea verloopt min of meer op dezelfde manier als de aanvoer naar de Wijkcentra bij de kabeloperators.

Het kan dus wel degelijk zijn dat een EDFA verkeerd is ingeregeld ( levert natuurlijk problemen bij meer klanten op ) een connector ergens stuk of vervuild is, of een splitter buiten de spec's valt.

De fouten van impedanties heb je optisch natuurlijk niet, maar wel agv brakke binnenhuis-installaties. Daarom zijn goede kabels en splitters belangrijk. Geadviseerd wordt dan ook hier KABELKEUR materiaal voor te nemen.
Met het risico off-topic te gaan, want het is geen klacht of vraag over Lijbrandt, maar wel interessant om eens te weten:

Ok, dus we spreken over analoge signalen optisch? Kan me er niets bij voorstellen, omdat bij licht je dus alleen kunt spelen met aan/uit en golflengte, maar niet zo veel met intensiteit (wat analoog zou inhouden).
Ik ben dus heel benieuwd hoe je met licht iets analoog kan versturen, tenzij je een optische draaggolf hebt waarop je FM moduleert, want AM zou een variatie in amplitude van het licht betekenen, dus intensiteit, en wat dan de optische equivalent zou zijn van een HF draaggolf met modulatie?

Daarbij is omdat impedantie geen issue is bij glas het verlies over kabellengte ook nihil vergeleken met koper, dus het niveau wat je er aan het begin instopt zal er nagenoeg zonder verlies aan het andere einde weer uitkomen, en zal de omzetting optisch analooog naar HF analoog met de in het CATV aanwezige stuk electronica waarschijnlijk genormaliseerd worden naar de 70dB die eerder genoemd is, gevoed vanuit de voeding van de Genexis.

Bottomline gaat niemand mij overtuigen dat de load op de HF connector wordt beinvloed door de optische overdracht van het analoge signaal, want de omzetting van optisch naar HF zijn gescheiden circuits die bovendien gevoed worden en er dus geen energie wordt ontrokken uit de fiber, of andersom dat je door de HF uitgang vol te hangen met TV's je het optische signaal onderuit zou kunnen halen.

Wel kan ik me voorstellen dat indien iets niet goed is ingeregeld aan de optische kant, dat dit uiteraard kan zorgen voor een slecht uitgangssignaal, want als de basis niet klopt dan kan de uitkomst nooit beter zijn.
Het gebruik van afkoringen als EDFA, die mij geen reet zeggen, wijzen een beetje in de richting dat je dicht bij het vuur werkt ;), maar wat is een EDFA? ;)

Uiteraard is het gebruik van degelijk installatiemateriaal binnenshuis, en liefst metalen splitters en stekkers bijna vanzelfsprekend voor mij (wellicht niet voor de gemiddelde klant?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
nhimf schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:44:
[...]

Ik had een 10.x.x.x ip en dat is niet goed, misschien heeft hij hetzelfde. Even bellen en dan fixxen ze het.
Wel net even gecheckt en ik heb ook een 10.x.x.x. ip adres

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 13:42:
[...]

Met het risico off-topic te gaan, want het is geen klacht of vraag over Lijbrandt, maar wel interessant om eens te weten:

Ok, dus we spreken over analoge signalen optisch? Kan me er niets bij voorstellen, omdat bij licht je dus alleen kunt spelen met aan/uit en golflengte, maar niet zo veel met intensiteit (wat analoog zou inhouden).
Ik ben dus heel benieuwd hoe je met licht iets analoog kan versturen, tenzij je een optische draaggolf hebt waarop je FM moduleert, want AM zou een variatie in amplitude van het licht betekenen, dus intensiteit, en wat dan de optische equivalent zou zijn van een HF draaggolf met modulatie?

Daarbij is omdat impedantie geen issue is bij glas het verlies over kabellengte ook nihil vergeleken met koper, dus het niveau wat je er aan het begin instopt zal er nagenoeg zonder verlies aan het andere einde weer uitkomen, en zal de omzetting optisch analooog naar HF analoog met de in het CATV aanwezige stuk electronica waarschijnlijk genormaliseerd worden naar de 70dB die eerder genoemd is, gevoed vanuit de voeding van de Genexis.

Bottomline gaat niemand mij overtuigen dat de load op de HF connector wordt beinvloed door de optische overdracht van het analoge signaal, want de omzetting van optisch naar HF zijn gescheiden circuits die bovendien gevoed worden en er dus geen energie wordt ontrokken uit de fiber, of andersom dat je door de HF uitgang vol te hangen met TV's je het optische signaal onderuit zou kunnen halen.

Wel kan ik me voorstellen dat indien iets niet goed is ingeregeld aan de optische kant, dat dit uiteraard kan zorgen voor een slecht uitgangssignaal, want als de basis niet klopt dan kan de uitkomst nooit beter zijn.
Het gebruik van afkoringen als EDFA, die mij geen reet zeggen, wijzen een beetje in de richting dat je dicht bij het vuur werkt ;), maar wat is een EDFA? ;)

Uiteraard is het gebruik van degelijk installatiemateriaal binnenshuis, en liefst metalen splitters en stekkers bijna vanzelfsprekend voor mij (wellicht niet voor de gemiddelde klant?)
In het headend hangt een fiber transmitter. Deze zet het hele frequentiespectrum om in licht.(of dat nu analoog tv is of dvb-c maakt niet uit). Deze heeft 1 of meerdere uitgangen. Afhankelijk van de setup gaat dit naar een optische splitter, en vanaf daar weer naar de diverse klanten. De sterkte van de laser bepaald hoeveel aansluitingen erop kunnen, precies hetzelfde als de conventionele RF techniek: een splitter (tap) geeft demping, en de bron moet sterk genoeg zijn om deze demping te corrigeren. Het signaal kan ook een vezel in gaan naar een andere lokatie. Een EDFA is gewoon een optische versterker, om voor voldoende licht te zorgen om een volgende optische splitter te voorzien van signaal.
DFA = Doped Fiber Amplifier, waarbij EDFA het meest gebruikt is ( Erbium Doped Fiber Amplifier )

In de gevallen van glashart gebruiken ze hier dus een aparte vezel voor, maar er zijn ook mogelijkheden om alles in 1 vezel te stoppen, 1330/1490nm voor data, 1550nm voor catv

Een voorbeeld van zo'n transmitter: http://www.profiber.eu/files/PBN.LT1550_-_Datasheet.pdf (daar kan ook een DFA als optie bij in)

Overigens is de signaaloutput van een RF module (iig bij degene die ik ken) wel degelijk gerelateerd aan de optische lichtsterkte. De fabrikanten van dergelijke modules geven dan ook altijd signaalnivo's (dbuv) tov een bepaalde optische input (dbm)
Ook de Genexis dingen werken zo, zie bv http://www.genexis.eu/downloads/datasheet-ocg-14.pdf
Hun output zit tussen de 80 en 90 dbuv, bij resp -10 en -5dbm optical input.

Dat zijn overigens waardes die erg hoog zijn, en je imho beter niet direct 1 tv in kan stoppen. Ik houd zelf ongeveer 75dbuv aan als max. Voordeel is wel dat je prima splitters kunt gebruiken zonder direct een versterker te moeten plaatsen

Ik heb trouwens ook wel situaties gezien waarbij men de vezels omwisseld.. en dan krijg je ook ellende. Voor catv-over-fiber wordt meestal SC/APC gebruikt, voor data SC/PC. (blauwe plug data, groene catv). Verschil is een hoek van 8 graden. Dat omwisselen kan, maar dan heb je wel gratis meteen een big-ass demper op je vezel :X

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 09-04-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
charleychui schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:12:
[...]

Wel net even gecheckt en ik heb ook een 10.x.x.x. ip adres
Dan is de oplevering of nog niet gedaan of er ging iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Yogoi schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:40:
[...]

Dan is de oplevering of nog niet gedaan of er ging iets fout.
Tja, ik heb eigenlijk nog helemaal niets van Lijbrandt vernomen, dus ik wacht het wel even af -)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@DJSmiley, Spike e.d.:

Ik heb net nog even ge-checked. Het blijjkt dat de frequenties waarop ik aannam dat Sky en bv. 538 moeten zitten, veranderd zijn ofzo :S.

In iedergeval: Op alle aansluitingen op eerder genoemde multitap (zonder versterker) heb ik op alle zenders (of die nu op een hoge of lage frequentie zitten) gewoon een goede geluidskwaliteit :Y

De Kenwood tuner is de enige die het signaalniveau kan aangeven en alles zit tussen de 49-54 dB. Dit zorgt voor een ongestoorde ontvangst (op radio4 in de huiskamer na maar ook daar hoor je het pas bij hele zachte muziekpassages als je het volume flink omhoog draait).

@DJSmiley: Ik heb helaas geen (professionele) apparatuur om het signaalniveau te meten. Maar de multitap zorgt iig voor een mooie signaalverdeling en voor goed beeld en geluid op alle aansluitingen :). Overigens alles Hirschmann hier in huis, en met f-connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:34:
[...]

....
Dat zijn overigens waardes die erg hoog zijn, en je imho beter niet direct 1 tv in kan stoppen. Ik houd zelf ongeveer 75dbuv aan als max. Voordeel is wel dat je prima splitters kunt gebruiken zonder direct een versterker te moeten plaatsen

Ik heb trouwens ook wel situaties gezien waarbij men de vezels omwisseld.. en dan krijg je ook ellende. Voor catv-over-fiber wordt meestal SC/APC gebruikt, voor data SC/PC. (blauwe plug data, groene catv). Verschil is een hoek van 8 graden. Dat omwisselen kan, maar dan heb je wel gratis meteen een big-ass demper op je vezel :X
Ik heb je uitleg even ingekort, maar inmiddels is de werking mij een beetje duidelijker geworden, zeker ook omdat ik afgelopen week al uitgebreid uitleg heb gehad over de groene en blauwe fiber en het onder een bepaalde hoek inschieten van bepaalde lichtkleuren.

Bij mij was het signaal na de versterker ook dermate hoog dat de helft van de TV's spontaan gingen boeren, maar aangezien het een regelbare Hirshmann is, kon ik hem gewoon bijna dichtdraaien, waardoor hij alleen nog maar verdeeld en inmiddels op alle TV's prima analoog en DVB-C te zien is ;)

Nogmaals dank voor de uitgebreide uitleg over analoog over glas, ik dacht nog te veel in kopertermen lijkt het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even een vraagje: Ik overweeg een Lijbrandt abo, maar kan nu niet echt specs over de decocders vinden.
Bij het afsluiten krijg je een 'gratis digital interactieve HD ontvanger'. Ik neem aan dat dit dan een Animo 130 zal zijn?
Verder kan ik dan een 'Interactive HDTV ontvanger met opname functie' bestellen á 99,- Ik neem aan dat dat de Amino m532 is?
Nu zag ik dat de Animo 130 alleen HDMI heeft, de 110 heeft een soort verloop via MniDIN naar allerlei analoge aansluitingen.
De Amino m532 kan over SCART geen component uitsturen begrijp ik?

KPN bied actief Ethernet over Power aan voor situaties waarbij een ethernet signaal niet naar de decoder kan komen, werkt dit bij Lijbrandt ook?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:54:
Even een vraagje: Ik overweeg een Lijbrandt abo, maar kan nu niet echt specs over de decocders vinden.
Bij het afsluiten krijg je een 'gratis digital interactieve HD ontvanger'. Ik neem aan dat dit dan een Animo 130 zal zijn?
Momenteel wordt de A130m uitgeleverd. Die ene letter maakt in dit geval wel verschil, de A130 beschikt namelijk over zowel HDMI als over een analoge uitgang. De A130m daarentegen heeft enkel HDMI en een toslink uitgang. Specificaties van de A130m: http://www.aminocom.com/products/a130m/
Verder kan ik dan een 'Interactive HDTV ontvanger met opname functie' bestellen á 99,- Ik neem aan dat dat de Amino m532 is?
Inderdaad op dit moment wel.
Nu zag ik dat de Animo 130 alleen HDMI heeft, de 110 heeft een soort verloop via MniDIN naar allerlei analoge aansluitingen.
Dat staan in elk geval niet in de specficaties op de site van XMS. Probleem is dat die m532 een soort custom uitgave van de a532 lijkt waar wel een paar verschillen tussen zitten. Overigens wellicht dat men binnenkort ipv de m532 de a540 uit gaat leveren.
KPN bied actief Ethernet over Power aan voor situaties waarbij een ethernet signaal niet naar de decoder kan komen, werkt dit bij Lijbrandt ook?
Ligt heel erg aan je binnenhuisinstallatie en de gebruikte homeplugs, in sommige gevallen werkt het prima en in andere gevallen zorgt het voor veel storing. Overigens is dat ook bij KPN zo en bij KPN gebruikt men nog streams met een veel lagere bitrate* waardoor er minder bandbreedte nodig is.

* = Geldt alleen voor WGDO gebieden, in WBA gebieden levert GHM / Lijbrandt immers de KPN streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens: in de WGDO gebieden is er de keuze uit 3 IPTV ontvangers:

Digitale Televisie IPRTV box gratis (normaal €89.00)
Digitale Televisie IPRTV box HD gratis (normaal €150.00) (*)
Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR €99.00 (normaal €249.00)

(*) heeft een tijdje op € 61 gestaan, maar is nu blijkbaar weer gratis.

Ik ben wel benieuwd welke STB geleverd wordt bij de eerste optie (de niet-HD); op de site van Amino staat de 110 niet meer vermeld ...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 12:00 . Reden: Amino 110 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 07:59
Gisteren Amino M532 aangesloten. Had al maanden probleemloos een Amino 130M draaien die ik nu voor de slaapkamer ga gebruiken. Ik neem diensten af via Lijbrandt in Dordrecht.
Leek allemaal prima te werken. Behalve:

- dat de 532 gistten twee keer spontaan op zwart ging. Hij herstart dan en doet volgens mij een software upgrade, want hij doorloopt het "loading..." process en komt helemaal terug Maar fabrieksinstellingen (720p). Softwareversie is 18.0 vanaf eerste keer aansluiten.
- Ik zie dat een zender wordt opgenomen (op achtergrond) vanaf het moment dat je de zender kiest. Dit staat zo niet in de handleiding, maar is wel logisch. Ken dit nog van mijn Digitenne PVR. Wat er met de 532 gebeurt als ik pauzeer is dat deze altijd het moment van pauzeren aangeeft als starttijd, waardoor die hele tijdsweergave op de pauze alk niet meer klopt. Snapt iemand dit nog eigenlijk?

Het tweede punt kan ik mee leven, maar het spontaan rebooten/upgraden van het apparaat baart me zorgen. Hebben meer mensen deze ervaring en zo ja heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

judas_666 schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:52:
Gisteren Amino M532 aangesloten. Had al maanden probleemloos een Amino 130M draaien die ik nu voor de slaapkamer ga gebruiken. Ik neem diensten af via Lijbrandt in Dordrecht.
Leek allemaal prima te werken. Behalve:

- dat de 532 gistten twee keer spontaan op zwart ging. Hij herstart dan en doet volgens mij een software upgrade, want hij doorloopt het "loading..." process en komt helemaal terug Maar fabrieksinstellingen (720p). Softwareversie is 18.0 vanaf eerste keer aansluiten.
- Ik zie dat een zender wordt opgenomen (op achtergrond) vanaf het moment dat je de zender kiest. Dit staat zo niet in de handleiding, maar is wel logisch. Ken dit nog van mijn Digitenne PVR. Wat er met de 532 gebeurt als ik pauzeer is dat deze altijd het moment van pauzeren aangeeft als starttijd, waardoor die hele tijdsweergave op de pauze alk niet meer klopt. Snapt iemand dit nog eigenlijk?

Het tweede punt kan ik mee leven, maar het spontaan rebooten/upgraden van het apparaat baart me zorgen. Hebben meer mensen deze ervaring en zo ja heeft iemand een oplossing?
Als het een kakelverse M532 was kan de reboot.... loading... voorkomen, omdat men sinds vorige week een firmware update heeft gepushed.
Wellicht dat ondanks de 0.18.0 versie bij aflevering er toch nog een firmware bitje in de Amino moest gezet worden om zeker te zijn dat dit ook de laatste 0.18.0 voor GHM was, en tweemaal rebooten is normaal bij een firmware update. Als ie het blijft doen is er iets niet in de haak, dus eigenlijk zou hij vanaf nu moeten blijven draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 07:59
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:10:
[...]

Als het een kakelverse M532 was kan de reboot.... loading... voorkomen, omdat men sinds vorige week een firmware update heeft gepushed.
Wellicht dat ondanks de 0.18.0 versie bij aflevering er toch nog een firmware bitje in de Amino moest gezet worden om zeker te zijn dat dit ook de laatste 0.18.0 voor GHM was, en tweemaal rebooten is normaal bij een firmware update. Als ie het blijft doen is er iets niet in de haak, dus eigenlijk zou hij vanaf nu moeten blijven draaien.
Gekke was wel dat -ie na allereerste boor een aantal uren probleemloos draaide daarna op zwart ging vanzelf weer opkwam (met fabriekinstellingen) en dat dit proces zich enige uren later weer herhaalde. Ik heb hem nu sinds vanochtend aanstaan zonder problemen dus we wachten af.

Is het timeshift fenomeen je ook bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Ik zit er ook aan te denken een Lijbrandt Glasvezel Internet en TV abbo af te sluiten. Ik wil graag HD en een PVR. Die laatste kun je er van Lijbrandt 1 bij nemen voor 99 euro. Ik begrijp dat het hier om de Amino m532 en in de toekomst misschien de a540 gaat?
Is het ook mogelijk zelf een ander merk aan te schaffen, of kun je dan alleen 1, 2, en 3 in HD kijken en moet je een groot aantal functionaliteiten missen? Is het uberhaubt de moeite om naar iets anders te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Red hot schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:06:
Is het ook mogelijk zelf een ander merk aan te schaffen, of kun je dan alleen 1, 2, en 3 in HD kijken en moet je een groot aantal functionaliteiten missen? Is het uberhaubt de moeite om naar iets anders te kijken?
Zelf apparatuur aanschaffen kan in principe alleen voor DVB-C en dan heb je enkel 39 basiszenders in SD. HD is daarbij uberhaupt niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Laatst online: 20-08-2017
Koffie schreef op zondag 10 april 2011 @ 08:54:

Ik zou je zeker aanraden om gelijk de juiste keus te maken. Ik heb eigenlijk in eerste instantie alleen glasvezel genomen omdat geconstateerd werd dat de tv streams in WBA gebieden niet goed genoeg zijn. Bovendien was eerst geen opname PVR beschikbaar. Toen de m532 uit kwam bleek die blijkens deze topic ook niet naar behoren te functioneren. Toen ik uiteindelijk toch tv wilde nemen bleek dat de aanbiedingen/kortingen voor de Amino's alleen voor nieuwe klanten en niet voor "oude" gelden. Al zie ik mezelf niet als oude klant na pas twee maanden.

Goed al met al ben ik na de verhalen hier toch blij dat ik nu UPC Royaal HD DVR heb genomen. Als Lijbrandt echt woord houdt en de kwaliteit verbetert en bovendien als een volwassen bedrijf de oude klanten ook laat profiteren van aanbiedingen, dan kan ik volgende jaar altijd nog over. Of niet natuurlijk maar dat is dan their loss, dan besteed ik mijn geld toch niet daar.

Kijk UPC vindt het ook niet leuk dat ik ben weggegaan voor internet en telefonie maar die bieden mij bij het aanschaffen van de HD wel de standaardkorting aan. Productmanagement bij Lijbandt laat mij niet lachen. >:)
Pagina: 1 ... 12 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.