Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het verschil in dedocders en hoe dit aangeboden word, zorgt er iig voor dat de kans klein is dat ik voor Lijbrandt kies.
De standaard decoders (ook nog minder dan KPN) kan ik amper iets mee in mijn huis.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Arjen8 schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:28:
[...]
Kijk UPC vindt het ook niet leuk dat ik ben weggegaan voor internet en telefonie maar die bieden mij bij het aanschaffen van de HD wel de standaardkorting aan. Productmanagement bij Lijbandt laat mij niet lachen. >:)
Dat noemen ze de vaste klanten boete. Ik durf UPC ook nog niet op te zeggen voor het TV genot.
Zodra het jaarcontract met Lijbrandt erop zit maar eens goed heroriënteren op de glasvezelmarkt. En niet meer zo snel voor een nieuwkomer gaan.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij Lijbrandt in het WBA gebied ook DVB-C gebruiken. Dan kun je gewoon je eigen spullen gebruiken. Echter is het zenderpakket wel beperkt tot SD. Maar van de andere kant zijn dit wel volle 8mbit streams (UPC past bitrate shaping toe bij de SD zenders). Echter verwacht ik wel dat men op termijn ook HD-simulcasts van de NL-basiszenders via DVB-C gaat doorgeven (en ook in het basispakket bij IPTV). Dit om met Ziggo te kunnen concurreren. Die gaat namelijk vanaf juni de pakketten veranderen. In hun basispakket komen HD-simulcasts van de NL-basiszenders. De prijs van het pakket blijft ongewijzigd (€ 16,95 p/m).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koffie schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:25:
Het verschil in dedocders en hoe dit aangeboden word, zorgt er iig voor dat de kans klein is dat ik voor Lijbrandt kies.
De standaard decoders (ook nog minder dan KPN) kan ik amper iets mee in mijn huis.
Tsja, met UPC en KPN wel dan? :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eymey schreef op maandag 11 april 2011 @ 08:52:
[...]

Tsja, met UPC en KPN wel dan? :).
Met KPN kan ik inderdaad vwb de aansluitingen meer dan met die van Lijbrand, daar moet ik voor elke kamer waar ik ze wil plaatsen truken uithalen om uberhaupt beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is gewoon onzin.

Met KPN moet je zelfs meer truken uithalen. KPN werkt namelijk met precies hetzelfde IPTV als Lijbrandt. Zelfde medium (ethernet) en zelfde protocol (IP multicasts). Iedere manier waarop jij succesvol IP naar de betreffende kamers krijgt zal voor Lijbrandt net zo goed werken (dus ook bv. powerline adapters). Bij Lijbrandt moet je alleen zelf een setje uitzoeken. Bij KPN kan je ze erbij aanschaffen.

Daar bovenop kan je bij Lijbrandt (of iedere andere provider die de pakketten van Glashart aanbiedt) ook gewoon nog je bestaande coax-bekabeling gebruiken omdat er een analoog (en onversleuteld dvb-c) signaal aanwezig is. Dat biedt KPN niet.

Als je een beetje kan tellen zie je dus dat er bij Lijbrandt meer mogelijkheden zijn. Het is alleen inderdaad nogal jammer (en dom) dat de standaard gratis decoder, de Amino 130m, niet ook gewoon nog een zooi analoge uitgangen heeft (Op KPN netwerken werkt de Amino 110 trouwens niet meer helaas, dankzij de encryptie).

En dan UPC: Dat werkt natuurlijk alleen over bestaande bekabeling (logisch). Maar ook bij UPC kan je alléén maar hun settopboxje gebruiken (binnenkort dus wel ook een CI+ module die je tegen meerprijs mag gaan huren). Bovendien heeft ook UPC geen basispakket in onversleutelde digitale kwaliteit......

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 11-04-2011 09:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien iets minder jehova zijn, beter lezen, en geen voorbarige conclusies trekken die niet kloppen?

- Ik had het puur over de aansluitingen. Ik wil geen HDMI gebruiken, en op de andere lokatie héb ik helemaal geen HDMI
- Ik wil analoge output daar waar nodig
- Ik heb geen bestaand coax netwerk
- Ik kan en wil geen DVB-C
- Ik heb helemaal geen UPC, noch overweeg ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joh, rustig aan zeg :{ ik wilde je niet afbranden, of voor het 1 of ander overtuigen, er waren alleen nogal wat onduidelijkheden, in reacties van anderen (waar ook UPC bij kwam) op jouw originele vraag maar ook in jouw eigen randvoorwaarden:
Koffie schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:07:
[...]

Met KPN kan ik inderdaad vwb de aansluitingen meer dan met die van Lijbrand, daar moet ik voor elke kamer waar ik ze wil plaatsen truken uithalen om uberhaupt beeld te krijgen.
Uit je originele vraag had ik met enig lezen wel begrepen dat de kans groot was dat je de aansluitingen op de set top box bedoelde, maar 9 van de 10 keer heeft men het hier dan al snel over de typen aansluitingen in huis waarover je TV signalen kan transporteren. En feit blijft dat in dat geval de aanbieders van Glashart diensten in het voordeel zijn tov. KPN (zowel ethernet als coax).

Bovendien was het niet echt duidelijk dat je geen bestaand coax netwerk hebt, aangezien je het wel over scart aansluitingen e.d. hebt (lees: oudere tv's / tv's zonder HDMI?) en je van daaruit dus al snel de aanname kan maken dat de huidige signaalvoorziening via de kabel zal zijn en er dus al coax ligt.

Ik kan evt. wel voor je kijken of de Amino M532 RGB (of evt. s-video/cvbs) ondersteunt op z'n scart aansluiting, maar kan me wel voorstellen dat je er niet op zit te wachten om voor meerdere TV plekken een apparaat van 99 of zelfs 250 euro bij te moeten kopen.

In ieder geval excuses dat mijn post als een aanval over kwam en dat ik zo maar aannam dat je wel reeds coax aansluitingen richting die extra tv's zou hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
waarschijnlijk hebben jullie vanaf vandaag ook een nieuw tv menu met een aantal extra opties/instellingen. In de huidige versie zit nog wel een kleine bug waardoor een aantal instellingen niet goed opgeslagen kunnen worden maar GHM is daar al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, het instellingen menu is wel flink veranderd :). Ik zie nog niet echt (schokkende/interessante) nieuwe instellingen, behalve dat nu wel zichtbaar is welke pakketten je afneemt.

Voor de rest nog niet gekeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 07:59
denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:08:
waarschijnlijk hebben jullie vanaf vandaag ook een nieuw tv menu met een aantal extra opties/instellingen. In de huidige versie zit nog wel een kleine bug waardoor een aantal instellingen niet goed opgeslagen kunnen worden maar GHM is daar al mee bezig.
Inderdaad. Berkel stellingen aangepast, Amino reboot zichzelf. Wilt u instellingen behouden. Ja graag. Alleen deze optie kan niet worden gekozen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:25:
Hmm, het instellingen menu is wel flink veranderd :). Ik zie nog niet echt (schokkende/interessante) nieuwe instellingen, behalve dat nu wel zichtbaar is welke pakketten je afneemt.

Voor de rest nog niet gekeken :).
oa: HMDI passthrough, optie om subitles/audio tracks te kiezen, snellere EPG, sneller menu, etc

Kijkwijzer informatie is toegevoegd aan de TV gids
Kinderslot; mogelijkheid om TV kijken te blokkeren in een bepaald tijdvak
Het instellingenmenu is “opgeruimd” en voorzien van nieuwe functies
Powerkeys zijn toegevoegd voor de TV gids; P+/P- voor pagina omhoog/omlaag; FFWD/FBWD voor dag vooruit/terug
Functie om per zender audio en ondertitel in te stellen (voorbeeld: Discovery HD) (deze functie activeer je eerst bij de instellingen en is daarna in de miniepg te gebruiken. Via de "info" knop dus)

[ Voor 38% gewijzigd door denan op 11-04-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:06:
[...]

oa: HMDI passthrough, optie om subitles/audio tracks te kiezen, snellere EPG, sneller menu, etc

Kijkwijzer informatie is toegevoegd aan de TV gids
Kinderslot; mogelijkheid om TV kijken te blokkeren in een bepaald tijdvak
Het instellingenmenu is “opgeruimd” en voorzien van nieuwe functies
Powerkeys zijn toegevoegd voor de TV gids; P+/P- voor pagina omhoog/omlaag; FFWD/FBWD voor dag vooruit/terug
Functie om per zender audio en ondertitel in te stellen (voorbeeld: Discovery HD) (deze functie activeer je eerst bij de instellingen en is daarna in de miniepg te gebruiken. Via de "info" knop dus)
Amino staat hier op SD en kan niet op HD. Niet echt lekker getest dat nieuwe menu. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
judas_666 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:30:
Amino staat hier op SD en kan niet op HD. Niet echt lekker getest dat nieuwe menu. ;(
Je bedoelt dat je de settings niet meer terug op HD kunt krijgen? Ik verwacht dat ze in de loop van morgen de laatste bugs met de settings wel verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:31:
[...]

Je bedoelt dat je de settings niet meer terug op HD kunt krijgen? Ik verwacht dat ze in de loop van morgen de laatste bugs met de settings wel verholpen hebben.
Klopt ja. Hij kwam vandaag met het nieuwe menu op SD terug. Aanpassen kan maar behouden na reboot lukt niet.

Kun je met het nieuwe menu ook het 5.1-geluid voor alle zenders op stereo zetten. Vind nu het volume erg veel verspringen als je van een 5.1 naar een stereo zender wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
judas_666 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:40:
[...]

Klopt ja. Hij kwam vandaag met het nieuwe menu op SD terug. Aanpassen kan maar behouden na reboot lukt niet.

Kun je met het nieuwe menu ook het 5.1-geluid voor alle zenders op stereo zetten. Vind nu het volume erg veel verspringen als je van een 5.1 naar een stereo zender wisselt.
Volgens mij wel.. en HDMI passthrough zit er ook op; dan mag je receiver kiezen wat ie ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:43:
[...]

Volgens mij wel.. en HDMI passthrough zit er ook op; dan mag je receiver kiezen wat ie ermee doet.
Welke optie is die hdmi passthrough? Is dat "originele audio"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
judas_666 schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:47:
Welke optie is die hdmi passthrough? Is dat "originele audio"?
Waarschijnlijk wel. Maar tegenwoordig heeft elke receiver toch wel een duidelijk aanduiding van het ingangstype? Gewoon selecteren en even op je receiver kijken wat er gebeurt tijdens het rondzappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
denan schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:48:
[...]

Waarschijnlijk wel. Maar tegenwoordig heeft elke receiver toch wel een duidelijk aanduiding van het ingangstype? Gewoon selecteren en even op je receiver kijken wat er gebeurt tijdens het rondzappen.
Heeft ook weer een reboot nodig die nu de instellingen nog niet vasthoudt. Althans dat denk ik. Ik ga het morgen nog een keer proberen als de laatste bugs eruit zijn. Dank voor de hulp/tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carchannel gestopt??

Op het kanaal van Carchannel via IPTV staat sinds begin maart dat die club gestopt is met uitzenden.
Op analoog/dvb-c is de zender (tijdelijk?) vervangen door NHK.
Eerst zou er sprake zijn van een onderbreking van een week of 2 ivm verhuizing of zoiets.
Op zich geen groot gemis, maar er is af en toe wel leuke autosport te zien.

Vanavond was ik bij iemand die upc heeft. En daar doet Carchannel het gewoon.
Iets van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral die Page-UP and Page-DOWN functies zijn zeeeeeer welkom _O_

Overigens voor @Koffie: Ik zie in het beeld instellingen menu ook een optie staan om naast HDMI "RGB" en "CVBS" actief te hebben. Als deze inderdaad werken, dan zal dit wrs. op de scart zijn. Kan het nu verder niet uitproberen vanwege "die laatste bugs" die het onmogelijk maken om beeldinstellingen op te slaan 8)7

Maar fair is fair, de settopboxjes van KPN hebben meer connectiviteit indeed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eymey schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:38:
Vooral die Page-UP and Page-DOWN functies zijn zeeeeeer welkom _O_
Waar heb je die functionaliteit gevonden? Ik kan die namelijk nog niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:10:
[...]

Waar heb je die functionaliteit gevonden? Ik kan die namelijk nog niet vinden...
Iets naar boven:
denan in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik nu de "channel up" en "channel down" toetsen gebruik in de EPG, dan gaat ie per bladzijde door de zenders heen :). fast forward en fast backward voor de dag heb ik nog niet geprobeerd.

Zie ook de info van Denan m.b.t. de changes van een paar berichten terug.

edit: hehe, gelijk met Denan

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-04-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hmm dat had ik al geprobeerd maar dat werkte niet bij mij. Dan ging de amino gewoon naar de volgende / vorige zender en sloot de EPG...

Misschien straks eens met de originele afstandsbediening proberen ipv met mijn harmony al zou dat niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarBro
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-12-2021
Al sinds januari probeer ik duidelijk te krijgen wanneer ik aangesloten ga worden. Van KPN glasvezel ben ik tijdelijk naar Ziggo gegaan om soepel over te kunnen stappen naar Lijbrandt, zucht, alles behalve soepel. De gewenste ingangs datum was 14 maart. Meerdere keren gebeld met helpdesk, maar niemand schijnt ook maar iets van een planning te hebben. Er wordt belooft me terug te bellen, wat ze niet doen, mail wordt niet beantwoord (maar dat is blijkbaar de regel bij Lijbrandt). Nog nooit zo'n slechte helpdesk meegemaakt.

De Genexis moet vervangen worden omdat er geen phone uitgang op zit bij de T2. Begin maart zei de helpdesk dat er binnenkort door een monteur met mij contact op zou worden genomen. Binnenkort is wel een erg rekbaar begrip natuurlijk, maar toch...

Beste Yogoi zou jij een poging willen doen om te achterhalen waar het vastloopt bij de installatie? Alvast dank.

Begin nu toch spijt te krijgen dat ik niet meteen een digitale decoder bij Ziggo heb gekocht en me nooit had aangemeldt voor Lijbrandt, maar misschien komt alles nog goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
MarBro schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:58:

Beste Yogoi zou jij een poging willen doen om te achterhalen waar het vastloopt bij de installatie? Alvast dank.
Dan heb ik natuurlijk wel iets van gegevens nodig.
stuur die anders even in een DM. dan kijk ik even wat de huidige status is en of ik daar wat info bij kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkte het ook prima met de Harmony (hier de 555) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
iptvmenu:
Het menu is geupdate, opslaan van de instellingen is nu mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:19:
Als je een beetje kan tellen zie je dus dat er bij Lijbrandt meer mogelijkheden zijn. Het is alleen inderdaad nogal jammer (en dom) dat de standaard gratis decoder, de Amino 130m, niet ook gewoon nog een zooi analoge uitgangen heeft (Op KPN netwerken werkt de Amino 110 trouwens niet meer helaas, dankzij de encryptie).
Kleine correctie, de 110 werkt niet meer op KPN netwerken vanwege de encodering (MPG4), daar waar wgdo netwerken MPG2 encoderen, de encryptie (Verimatrix) kan de 110 namelijk gewoon aan.... subtiel verschil, met hetzelfde eindresultaat, namelijk niet draaien op wba.

Alternatief voor de 130m is de oudere 130 (nog beperkt te verkrijgen als je het heeeeel lief vraagt) die in ieder geval SCART, audio tulp en SPDIF uit heeft, of de M532, en straks de M540, die buiten HDMI ook het analoge setje nog uit hebben.
Waar overigens in de vorige berichten ineens de A540 vandaan komt? Mij een raadsel, want GHM wilde juist afwijken van alle Tele2-achtige aminogebruikers door de M in plaats van de ei-vormige A in te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:19:
iptvmenu:
Ik zal vanavond eens een blik werpen, want volgens mij heb ik nog steeds het 0.17.6 menu, ondanks de update naar 0.18.0, niks ondertitels, niks audiospoor, en P+/- enzo moet ik ook eens proberen.
Maar ik lijk dan ook als enige geen problemen te hebben met het opslaan van instellingen tot nu toe, net als het ontbreken van vragen over formatteren van de harddisk en dergelijke.

Wellicht opdat er op mijn M532 een pilottest vlaggetje aanstaat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:31:
[...]

Ik zal vanavond eens een blik werpen, want volgens mij heb ik nog steeds het 0.17.6 menu, ondanks de update naar 0.18.0, niks ondertitels, niks audiospoor, en P+/- enzo moet ik ook eens proberen.
Maar ik lijk dan ook als enige geen problemen te hebben met het opslaan van instellingen tot nu toe, net als het ontbreken van vragen over formatteren van de harddisk en dergelijke.

Wellicht opdat er op mijn M532 een pilottest vlaggetje aanstaat?
Dat zou goed kunnen. Volgens mij zou GHM die gisteren allemaal verwijderen maar als je als testuser buiten de huidige testgroep valt (omdat je al eerder in een pilotgroep zat) kun je daar last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 17:16
Hier geen problemen met het Opslaan van Instellingen. Nieuwe menu is wel een verbetering, en de EPG is ook wat vlotter nu, op een M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-10 11:16
Ik heb sinds vandaag een actieve aansluiting en wacht nu de levering van de M532 af.
Wat ik mij eigenlijk afvraag is, of het mogelijk is om een stb van Tele2 op het Lijbrandt netwerk aan te sluiten.
Ik heb nl nog een Animo A132 liggen, maar is er misschien iemand die dit al eens getest heeft?
Ik moet nl toch voor mijn 2e tv (plasma 50 inch), op de slaapkamer een decoder aanschaffen, want hoewel het coax signaal een stuk beter is dan het UPC signaal, is het mijns inziens niet scherp genoeg.
Het zal wel aan de tuner van de tv liggen, maar ik zoek dus een mogelijkheid om de Animo van Tele2 te gebruiken of heeft iemand misschien nog een Animo geschikt voor Lijbrandt in de aanbieding?
bvd voor de reactie

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
iptvmenu:
Inderdaad. Hier werkt het perfect. Ook de originele audio uit instelling werkt goed. Eindelijk van die hinderlijke volumeverschillen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
charleychui schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:26:
Ik heb sinds vandaag een actieve aansluiting en wacht nu de levering van de M532 af.
Wat ik mij eigenlijk afvraag is, of het mogelijk is om een stb van Tele2 op het Lijbrandt netwerk aan te sluiten.
Nope, andere firmware en upgradekeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
charleychui schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:26:
Ik heb nl nog een Animo A132 liggen, maar is er misschien iemand die dit al eens getest heeft?
Ik moet nl toch voor mijn 2e tv (plasma 50 inch), op de slaapkamer een decoder aanschaffen, want hoewel het coax signaal een stuk beter is dan het UPC signaal, is het mijns inziens niet scherp genoeg.
Het zal wel aan de tuner van de tv liggen, maar ik zoek dus een mogelijkheid om de Animo van Tele2 te gebruiken of heeft iemand misschien nog een Animo geschikt voor Lijbrandt in de aanbieding?
bvd voor de reactie
Zou in theorie kunnen, alleen moet je de Amino wel opnieuw flashen. Ik heb hier ook een Amino liggen van Tele2, en daar zit een custom firmware in: Dat ding doet zich namelijk voor als de oude motorola iptv box van tele2. Ik heb 'm nu ergens in de kast liggen, maar het is iig in de dhcp requests een motorola1960 ofzoiets, en niet de normale amino identifier.
Maar goed, als je 'm als normale amino hebt ben je volgens mij klaar. Alleen weet ik niet of je dan gebruik kunt maken van de Lijbrandt middleware. Zo niet, dan heb je een paar opties:
- zelf de multicastadressen invullen in je amino (ir toetsenbord nodig)
- zelf een pagina maken en dmv de JMACX api de amino aansturen
- via dhcp opties de multicastadressen meesturen

Verder weet ik niet in hoeverre Tele2 'm dichtgespijkerd heeft.
De Amino die ik had (van XMS) had iig de default key waarmee ik gewoon een nieuwe amino firmware kon signen :X

Alleen bij gebrek aan glas kan ik zelf amper testen/klooien. Glashart is net begonnen met inventariseren hier (zometeen 1e infoavond), dus daarna eens kijken of ik voor solcon of xms ga

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 12-04-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:03:
Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal sinds gisteren (of eergisteren?) ietsjes kleurrijker is geworden?
Nog een toevoeging:
Ik heb ook gemerkt dat het detail en de scherpte iets is toegenomen. Ik zie het opnieuw bij zowel Technicolor zenders als bij SAT zenders/Lokale zenders. Blijft raar allemaal dat het beeld de ene periode beter is dan de andere periode. Hoop dat het eens zo blijft en dat het volgende week niet langzaam aan weer minder gaat worden. Als het goed is zou ik deze week een paar capture vergelijkingen van Ziggo en GHM moeten hebben :)

En voor de duidelijkheid:
Ik ben ben dus niet de enige die hier last van heeft:
Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:38:
Ook naar mijn idee is de beeldkwaliteit van upc digitaal beter dan IPTV van Lijbrandt.
En ik woon in een niet WBA gebied.
Het beeld mist wat scherpte en de kleuren zijn minder. Zeker qua HD zie je verschil
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:15:
@ Yogoi

De cijfers in mijn naam zijn die van mijn postcode ;-) 3315 is Dordrecht, een WGDO netwerk. Dat dan weer wel
Dragonheart-03 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:58:
Ervaringen met Lijbrandt in Dordrecht
------------------------------------------------------
2. Televisie: het aanbod loopt achter ten aanzien van UPC (de concurrent). De kwaliteit is over glasvezel ook minder dan van UPC. Wel is het voordeel dat DVB-C wel wordt ondersteund.
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.

Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?

Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]

Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.

Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.

Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?
geert1975 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:25:
De meldingen over kleuren/detail herken ik ook. Ik heb de afgelopen tijd wel eens gecontroleerd of de tv wel op de juiste ingang stond ingesteld of dat ik gewoon analoog zat te kijken. Bleek gewoon digitaal te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Ha ook daar hebben wij dus ook problemen mee (ik dacht dat het aan de Sony bravia TV lag we hebben daar onlangs een nieuwe beeldbuis in laten zetten in verband met back light problemen toen we hem terughadden gekregen was het beeld goed) maar gisteren avond zagen we inderdaad weer de beeldkwaliteit teruggaan. Wij wilde al de firma bellen toevallig woon ik ook in amersfoort. Ik ga morgen het boxje terugbrengen, gelukkig heb ik de amino m130 nog staan.
Allemaal dezelfde soort meldingen over scherpte/kleur/contrast...

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nou heb je exact dezelfde post in alle glasvezel threads geplaatst terwijl je weet dat het los staat van het IPTV product. Een beetje spammy alexander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:07:
Nou heb je exact dezelfde post in alle glasvezel threads geplaatst terwijl je weet dat het los staat van het IPTV product. Een beetje spammy alexander.
Eén ding moet je hem meegeven denan, hij is een kei in het verzamelen van tig citaten die over het onderwerp gaan :P ,waarschijnlijk tijd te veel over hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iptvmenu:
Klopt inderdaad, ik herkende het bijna niet meer, maar uiteraard zijn er zaken die niet of vreemd werken.

- Zoals elders al opgemerkt is de beeldinstelling altijd 16:9 of auto, bij 4:3 uitzendingen omgekeerd lijkt het, want auto rekt 4:3 op naar 16:9, en altijd 16:9 laat zwarte randen zien. Wellicht textueel wat ongelukkig gekozen menuteksten?

- Als ik op wba de audio op het originele audio zet en dan in instellingen de audio aan in het mini epgmenu, dan is het hommeles.
Kies ik bijv Discovery HD Showcase (die Dolby 5.1 heeft), dan krijg ik heel snel even rechtsonderin een melding "audio... huppeldepup niet ondersteunt...blablabla, kon het zo snel niet lezen" in miniatuur kleine lettertjes, en ben ik op die zender dus het audio kwijt. Dit geldt overigens voor alle zenders die Dolby uitzenden. Zet ik hem op standaard stereo, no problem.

De reden zal wel zijn dat er in de stream als preferred audio Dolby staat, terwijl dat op wba in de KPN stream niet aanwezig is, dus een bug, of een tekortkoming op de toegeleverde streams....

P+/- om een pagina op en neer te scrollen in de gids werkt als beloofd. Een dag vooruit en achteruit werkt met de recordertoetsen <|| en ||> (next/previous chapter) ook als geadverteerd.

Wel irritant is dat je voor elke instelling in het beeld menu ongeveer moet rebooten en je daar ook moet kiezen voor "Wijzigen", terwijl je in het instellingen menu gewoon kan wisselen van instellingen zonder een knop Opslaan, of wel inconsequent qua bediening.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:07:
Huh? Het probleem zit 'm juist bij het IP bronsignaal volgens mij... De SD streams bij DVB-C en IPTV zijn 100% identiek zoals al eerder is gebleken (zie mijn quote hierboven van maandag 31 januari 2011 @ 20:06).

Dat ik dit in meerdere topics post komt omdat ik wil dat dit probleem eindelijk eens opgelost wordt en dus meer onder de aandacht komt. De kleuren, het contrast en de scherpte/detaillering moeten gewoon constant en maximaal zijn. Dit varieert al tijden nu...

En bij Technicolor is de afgelopen tijd niks aangepast:

mocht er een upgrade van software plaatsvinden dan gebeurd dat in maintenance windows en die zijn 's nachts tussen 0200 en 06:00 ivm het kunnen uitvallen van services.
en die worden keurig aan de afnemers gemeld.
de MW worden een ruime tijd van te voren aan de afnemers doorgegeven zodat ze daar op kunnen inspelen.

verder kan ik je nog melden dat er de laaste 2 maanden geen software upgrade gedaan is aan de encoders ed.

Maar het speelt dus sowieso ook bij andere zenders die niet van Technicolor komen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:39:
[...]

Huh? Het probleem zit 'm juist bij het IP bronsignaal volgens mij... De SD streams bij DVB-C en IPTV zijn 100% identiek zoals al eerder is gebleken (zie mijn quote hierboven van maandag 31 januari 2011 @ 20:06).
Je vergeet dat je alleen voor wgdo klanten spreekt nu, want de bewering dat SD op DVB-C en IPTV 100% identiek zijn gaat uiteraard 100% niet op voor wba klanten, en dat zijn er bijna meer dan wgdo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor WBA klanten kan ik niet spreken inderdaad ;)
Daarom heb ik in die citaten die ik verzameld heb ook goed gekeken of die personen in een WGDO gebied zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier kunnen de instellingen op de M532 inmiddels ook opgeslagen worden _O_

Het browsen van de EPG is nu een stuk aangenamer geworden!. Toch nog wel een paar op- en aanmerkingen:

* De page-up/page-down functionaliteit werkt wat contra-intuitief. Als je in de EPG regel voor regel browsed, dan gebruik je de "down" arrow om naar de volgende zenders te scrollen. Doe je dit echter met de ch-down toets, dan ga je juist achterstevoren de gids door (en kom je dus als eerste bij de SD- en duitse zenders uit).

* Jammer dat de page up/page down functionaliteit niet in de hele Amino is doorgevoerd (bv. ook in de interactieve apps zoals uitzending gemist)

* Als je in div. instellingen menu's zit, dan is er geen "back" functie. Naar links gaan brengt je niet in het menu ervoor en de "back" knop brengt je weer naar live TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
eymey schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:56:
Hier kunnen de instellingen op de M532 inmiddels ook opgeslagen worden _O_

Het browsen van de EPG is nu een stuk aangenamer geworden!. Toch nog wel een paar op- en aanmerkingen:

* De page-up/page-down functionaliteit werkt wat contra-intuitief. Als je in de EPG regel voor regel browsed, dan gebruik je de "down" arrow om naar de volgende zenders te scrollen. Doe je dit echter met de ch-down toets, dan ga je juist achterstevoren de gids door (en kom je dus als eerste bij de SD- en duitse zenders uit).

* Jammer dat de page up/page down functionaliteit niet in de hele Amino is doorgevoerd (bv. ook in de interactieve apps zoals uitzending gemist)

* Als je in div. instellingen menu's zit, dan is er geen "back" functie. Naar links gaan brengt je niet in het menu ervoor en de "back" knop brengt je weer naar live TV
Eerste twee opmerkingen ben ik het mee eens. Laatste niet. Je kan middels de groene button terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
En daarnaast blijkt de audiospoor en ondertitelingskeuze na uitgebreid testen nog beperkter als ik gisteren dacht. Het werkt echt maar op een paar specifieke zenders die verschillende talen / ondertitelingsporen hebben zoals Discovery HD. Maar bijvoorbeeld bij Eurosport (HD) weet ik ook zeker dat er meerdere audiosporen in de stream zitten en daar is geen keuze mogelijkheid. Arte HD is wel het toppunt, daarvan zijn twee verschillende kanalen voor verschillende talen ipv dat ze dat nu ook netjes met een taalkeuzemogelijkheid maken. Kortom bij veel zenders met verschillende audio of ondertitelingsporen ontbreekt de mogelijkheid om ze te kiezen gewoon.

Dat samen met het feit dat er geen keuze is tussen 5.1 en 2.0 sporen zoals bijvoorbeeld bij RTL en dat je als er slechts een ondertitelingspoor is geen mogelijkheid hebt dit uit te zetten, maakt dat het momenteel een behoorlijk incomplete functie is in mijn ogen. Ik hoop dat ze daar snel nog wat aan gaan doen zodat het net zo goed en compleet werkt als bij UPC en Ziggo waar dit allemaal wel te kiezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:13:
Maar bijvoorbeeld bij Eurosport (HD) weet ik ook zeker dat er meerdere audiosporen in de stream zitten en daar is geen keuze mogelijkheid.
Troost je, ik heb helemaal niks te kiezen op wba.... boffert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:30:
[...]

Troost je, ik heb helemaal niks te kiezen op wba.... boffert :P
Haha dat is waar :P Maar ik had verwacht (of in elk geval gehoopt ;) ) dat als deze functie zou komen dat hij dan ook wel compleet zou zijn en dat is helaas dus absoluut nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:13:
En daarnaast blijkt de audiospoor en ondertitelingskeuze na uitgebreid testen nog beperkter als ik gisteren dacht. Het werkt echt maar op een paar specifieke zenders die verschillende talen / ondertitelingsporen hebben zoals Discovery HD. Maar bijvoorbeeld bij Eurosport (HD) weet ik ook zeker dat er meerdere audiosporen in de stream zitten en daar is geen keuze mogelijkheid. Arte HD is wel het toppunt, daarvan zijn twee verschillende kanalen voor verschillende talen ipv dat ze dat nu ook netjes met een taalkeuzemogelijkheid maken. Kortom bij veel zenders met verschillende audio of ondertitelingsporen ontbreekt de mogelijkheid om ze te kiezen gewoon.

Dat samen met het feit dat er geen keuze is tussen 5.1 en 2.0 sporen zoals bijvoorbeeld bij RTL en dat je als er slechts een ondertitelingspoor is geen mogelijkheid hebt dit uit te zetten, maakt dat het momenteel een behoorlijk incomplete functie is in mijn ogen. Ik hoop dat ze daar snel nog wat aan gaan doen zodat het net zo goed en compleet werkt als bij UPC en Ziggo waar dit allemaal wel te kiezen is.
Hmm, bij UPC heeft bv. RTL bij sommige programma's 5.1 audio sporen? Dat lijkt me heel sterk maar zou wel mooi zijn als het zo is. En ook jammer dan, dat je daar met glasvezel (iig in KPN/WBA gebied) helemaal niets mee kan.

In ieder geval: Op WBA is het inderdaad helemaal knudde :(. Zo had ik bijvoorbeeld van een kennis begrepen dat Brava HD ook een 5.1 audio spoor had, in ieder geval bij XMS op WGDO netwerken. Dat lijkt hier ook niet het geval te zijn :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:45:
[...]

Hmm, bij UPC heeft bv. RTL bij sommige programma's 5.1 audio sporen? Dat lijkt me heel sterk maar zou wel mooi zijn als het zo is. En ook jammer dan, dat je daar met glasvezel (iig in KPN/WBA gebied) helemaal niets mee kan.
RTL geeft constant een DD5.1 signaal door en de amino pakt dit nu ook altijd (dat kun je niet kiezen). Bij veel programma's is het dan natuurlijk slechts een soort nep 5.1 wat je receiver ook zou kunnen maken met iets Dolby Prologic II. Echter bij vrijwel alle films op RTL wordt er inderdaad een echt 5.1 signaal gestuurd en dat geeft natuurlijk wel net even een extra beleving aan de films :)

RTL geeft naast het 5.1 spoor ook een 2.0 spoor door in hun stream (zit dus ook bij GHM WGDO gewoon allemaal in de stream want dat zijn de originele streams) maar dat spoor kun je op geen enkele manier kiezen waar dit bij UPC en Ziggo wel kan. Het voordeel van dat kunnen kiezen is dat je met het 2.0 signaal wanneer er geen film is ook echt stereo uit je luidsprekers kan laten komen door dat zo in te stellen op je receiver. Nu kan dat niet omdat je receiver al een 5.1 signaal binnenkrijgt dat RTL dus zelf "geupscaled" heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 20:39:
[...]

Dat ik dit in meerdere topics post komt omdat ik wil dat dit probleem eindelijk eens opgelost wordt en dus meer onder de aandacht komt. De kleuren, het contrast en de scherpte/detaillering moeten gewoon constant en maximaal zijn. Dit varieert al tijden nu...

En bij Technicolor is de afgelopen tijd niks aangepast:

mocht er een upgrade van software plaatsvinden dan gebeurd dat in maintenance windows en die zijn 's nachts tussen 0200 en 06:00 ivm het kunnen uitvallen van services.
en die worden keurig aan de afnemers gemeld.
de MW worden een ruime tijd van te voren aan de afnemers doorgegeven zodat ze daar op kunnen inspelen.

verder kan ik je nog melden dat er de laaste 2 maanden geen software upgrade gedaan is aan de encoders ed.

Maar het speelt dus sowieso ook bij andere zenders die niet van Technicolor komen...
1) We waren het in het verleden toch al eens over het feit dat het signaal 1 op 1 doorkomt vanuit Technicolor en dat GHM niets met de feeds doet die ze van de mediagateway krijgen? Dat mogen ze niet eens en zou ook alleen maar extra geld kosten. (nb: IPTV, DVB-C is een ander verhaal en daar zit ik niet zo diep in)

2) Je weet dat de zenders in een multicast stream opgepikt worden. Het is een digitaal signaal dus verschillen in kleurdiepte/contrast/scherpte/detailniveau/beeldinformatie zijn onmogelijk.

Dan kun je wel gaan roepen dat technicolor geen software upgrades heeft gedaan maar gezien bovenstaande feiten weet jij toch ook wel dat jouw "kwaliteitsbeleving" niet binnen het domein van GHM kan vallen? Je maakt een verkeerde oorzaak/gevolg analyse en probeert daar dan conclusies uit te trekken. Dan ga je nooit ver komen.

Note: zullen we de discussie in 1 thread houden? Dat maakt het voor mij overzichtelijker en jij komt minder als een boardspammer over :)

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 13-04-2011 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:52:
[...]

RTL geeft constant een DD5.1 signaal door en de amino pakt dit nu ook altijd (dat kun je niet kiezen). Bij veel programma's is het dan natuurlijk slechts een soort nep 5.1 wat je receiver ook zou kunnen maken met iets Dolby Prologic II. Echter bij vrijwel alle films op RTL wordt er inderdaad een echt 5.1 signaal gestuurd en dat geeft natuurlijk wel net even een extra beleving aan de films :)

RTL geeft naast het 5.1 spoor ook een 2.0 spoor door in hun stream (zit dus ook bij GHM WGDO gewoon allemaal in de stream want dat zijn de originele streams) maar dat spoor kun je op geen enkele manier kiezen waar dit bij UPC en Ziggo wel kan. Het voordeel van dat kunnen kiezen is dat je met het 2.0 signaal wanneer er geen film is ook echt stereo uit je luidsprekers kan laten komen door dat zo in te stellen op je receiver. Nu kan dat niet omdat je receiver al een 5.1 signaal binnenkrijgt dat RTL dus zelf "geupscaled" heeft.
Op wba werkt deze instelling dus niet en ben je bij alle zenders die en 5.1 vlaggetje uitzenden je geluid kwijt, en heb je kortstondig een "niet ondersteund" melding rechtsonder in je scherm.

Fijn hoor, die tweederangs streams van KPN.... kom Lijbrandt, zorg nu eens dat wij ook gewoon het echte spul kunnen bekijken en beluisteren, want de verschillen tussen wgdo en wba worden steeds groter in het nadeel van wba klanten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:21:
[...]
want de verschillen tussen wgdo en wba worden steeds groter in het nadeel van wba klanten :(
hoe kan je nagaan of je in een wgdo of wba gebied zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:58:
[...]

Lastig... de enige truc voor gevorderden die ik ken is een HTPC aan je IPTV hangen.... of bijv kijken naar onopvallende zaken als het niet hebben van Dolby 5.1 en ondertiteling op IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
MrJayMan schreef op woensdag 13 april 2011 @ 18:58:
[...]

Door het aan mij te vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

pfff, telefonie werkt dus niet.

Als je belt geven ze aan dat er aan gewerkt wordt, maar sinds internet gefixed is, werkt telefonie niet meer.
Ik bel nu gewoon om de dag om de status te vragen, mijn ervaring is dat dit meestal wel helpt.
Echter gebeurt er volgens mij helemaal niets met mijn probleem. Ik kan nu dus KPN nog niet opzeggen, aangezien ik geen telefonie via Lijbrandt heb, maar al wel mijn contractperiode ben ingegeaan....

Anyway, ik hang as we speak in de wacht, omdat de meneer aan het navragen is wat de status is.

Aanvulling:
Het blijkt een "hardnekking" probleem te zijn dat ze niet adhoc kunnen oplossen. Dus ik moet nog maar even wachten. Dus ik wacht nog maar even af.
Echter als ze niet snel opschieten, zit ik straks met (onnodige) dubbele kosten. Kijken of ik deze kan gaan verhalen mochten ze niet opschieten....
@ Yogoi, kan jij heel per ongeluk zien wat er nou precies mis is en wat voor termijn hieraan zit? Aan de telefoon kunnen ze me dit nooit vertellen.

[ Voor 29% gewijzigd door nhimf op 14-04-2011 11:18 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
nhimf schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:09:
pfff, telefonie werkt dus niet.

Als je belt geven ze aan dat er aan gewerkt wordt, maar sinds internet gefixed is, werkt telefonie niet meer.
Ik bel nu gewoon om de dag om de status te vragen, mijn ervaring is dat dit meestal wel helpt.
Echter gebeurt er volgens mij helemaal niets met mijn probleem. Ik kan nu dus KPN nog niet opzeggen, aangezien ik geen telefonie via Lijbrandt heb, maar al wel mijn contractperiode ben ingegeaan....

Anyway, ik hang as we speak in de wacht, omdat de meneer aan het navragen is wat de status is.
Ik heb even je issue bekeken.
Ik kan het waarschjnlijk fixen met als gevolg dat je factuur een rotzooitje is. (niet qua kosten maar qua factuur regels die er dan op staan)

Laat het maar weten via DM als je nog details wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Yogoi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:18:
[...]

Ik heb even je issue bekeken.
Ik kan het waarschjnlijk fixen met als gevolg dat je factuur een rotzooitje is. (niet qua kosten maar qua factuur regels die er dan op staan)

Laat het maar weten via DM als je nog details wilt.
LOL je reageert tijdens mijn aanvulling :-)
Ik ga een DM regelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
nhimf schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:19:
[...]

LOL je reageert tijdens mijn aanvulling :-)
Ik ga een DM regelen :-)
Problem fixed.
Veel plezier met je telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Super bedankt!

Vanavond dus even uitproberen en nu alvast een hele grote (condor) veer in je reet steken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
@t Yogoi, natuurlijk fantastisch dat je voor nhimf het probleem oplost.

Maar hoe kan het gebeuren dat de helpdesk dat niet kan uitvoeren ?, Of dit door zet naar bijvb jou, die het wel kan oplossen ?
Tijd tussen de postings door 30 minuten....., te weinig mankracht met genoeg technische kennis misschien als reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
baasandre schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:33:
@t Yogoi, natuurlijk fantastisch dat je voor nhimf het probleem oplost.

Maar hoe kan het gebeuren dat de helpdesk dat niet kan uitvoeren ?, Of dit door zet naar bijvb jou, die het wel kan oplossen ?
Tijd tussen de postings door 30 minuten....., te weinig mankracht met genoeg technische kennis misschien als reden ?
Dit probleem was al bij me langs gekomen en stond ook al uit bij development.
Wat ik nu heb gedaan was alles behalve een clean solution ;)
Dat gaat Nhimf ook wel terug zien op zijn factuur, die word een zooitje. Vandaar dat ik het eerst even met hem besproken heb. (de kosten worden geen zooitje maar de tekst op de factuur wel)

Wat dan dus ook weer precies de reden is dat ik dit normaal niet doe. Dit kan/hoort eigenlijk ook niet.
Oftewel dit is niet iets wat bekend is bij de servicedesk en dergelijke.

--Edit--
Overigens was dit bijna een uur werk die ik eigenlijk aan heel andere dingen had moeten spenderen. maar ik pak vanavond gewoon een extra uurtje om dat weer goed te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Yogoi op 14-04-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:00
Zijn er meer mensen die er in gestonken zijn met het eredivisie live pakket? Ik was in de veronderstelling dat het de eerste 3 maanden gratis was, dit heeft mee gewogen in mijn besluit om lijbrandt te nemen. Het leek me luik om de afsluiting van de ere divisie te kunnen zien.

Echter was het bij mij in rekening gebracht, ik heb toen gevraagd of ik dit terug gecrediteerd kon krijgen. In eerste instantie gingen ze daarmee akkoord(telefonisch). Tot dat ik gister een mail kreeg waarin stond:"Helaas is EDL sinds 31-12-2010 niet meer gratis, waardoor de kosten nu in rekening voor worden gebracht, u kunt dit via Mijn Lijbrandt stopzetten".

Hebben meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Yogoi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:47:
[...]

Dit probleem was al bij me langs gekomen en stond ook al uit bij development.
Wat ik nu heb gedaan was alles behalve een clean solution ;)
Dat gaat Nhimf ook wel terug zien op zijn factuur, die word een zooitje. Vandaar dat ik het eerst even met hem besproken heb. (de kosten worden geen zooitje maar de tekst op de factuur wel)

Wat dan dus ook weer precies de reden is dat ik dit normaal niet doe. Dit kan/hoort eigenlijk ook niet.
Oftewel dit is niet iets wat bekend is bij de servicedesk en dergelijke.

--Edit--
Overigens was dit bijna een uur werk die ik eigenlijk aan heel andere dingen had moeten spenderen. maar ik pak vanavond gewoon een extra uurtje om dat weer goed te maken.
Daarnaast verandert mijn telefoonnummer, wat voor veel mensen vast ook niet acceptabel is.
Ik ben er in elk geval blij mee en voel me wel een beetje bezwaard dat je nu een uurtje extra moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:53:
Zijn er meer mensen die er in gestonken zijn met het eredivisie live pakket? Ik was in de veronderstelling dat het de eerste 3 maanden gratis was, dit heeft mee gewogen in mijn besluit om lijbrandt te nemen. Het leek me luik om de afsluiting van de ere divisie te kunnen zien.

Echter was het bij mij in rekening gebracht, ik heb toen gevraagd of ik dit terug gecrediteerd kon krijgen. In eerste instantie gingen ze daarmee akkoord(telefonisch). Tot dat ik gister een mail kreeg waarin stond:"Helaas is EDL sinds 31-12-2010 niet meer gratis, waardoor de kosten nu in rekening voor worden gebracht, u kunt dit via Mijn Lijbrandt stopzetten".

Hebben meer mensen hier problemen mee?
Yep, klinkt bekend.
Het beloofde telefoontje in de tweede maand met de vraag of ik EDL verder betaald wilde doorzetten is nooit gekomen, daarna Lijbrandt gebeld, werd keurig gecrediteerd op de laatste factuur, dat wel, echter Mijn Lijbrandt is nog steeds een rampgebied, want geen enkele wijziging werkt (foutmeldingen) en EDL draait dus ook nog vrolijk verder.

Het Mijn Lijbrandt debacle is inmiddels zo vaak door mij gemeldt, dat ik het gewoon laat zoals het is, tenzij ze gaan factureren voor zaken die ik niet wil hebben maar niet via Mijn Lijbrandt kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
nhimf schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:54:
[...]

Daarnaast verandert mijn telefoonnummer, wat voor veel mensen vast ook niet acceptabel is.
Ik ben er in elk geval blij mee en voel me wel een beetje bezwaard dat je nu een uurtje extra moet werken...
Haha dat doe ik meestal toch al, ik kan er niet tegen als mijn werk niet af is :P
Het Mijn Lijbrandt debacle is inmiddels zo vaak door mij gemeldt, dat ik het gewoon laat zoals het is, tenzij ze gaan factureren voor zaken die ik niet wil hebben maar niet via Mijn Lijbrandt kan uitzetten.
Working on it....
Helaas is het wat gecompliceerder dan we in eerste instantie dachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:15:
[...]

Yep, klinkt bekend.
Het beloofde telefoontje in de tweede maand met de vraag of ik EDL verder betaald wilde doorzetten is nooit gekomen, daarna Lijbrandt gebeld, werd keurig gecrediteerd op de laatste factuur, dat wel, echter Mijn Lijbrandt is nog steeds een rampgebied, want geen enkele wijziging werkt (foutmeldingen) en EDL draait dus ook nog vrolijk verder.

Ik heb net ook gebeld met Lijbrandt, en er werd mij geadviseerd om een klachtenbrief te sturen. Echter wat is de kans dat ik dit terug gecrediteerd krijg?

Ik heb nu dus de 21 HD zender en Eredivisie live pakket lopen, dit omdat ik bij mijn lijbrandt zag staan dat 21 HD zenders gratis was, waar ik dus in de veronderstelling was dat beide dan gratis zouden zijn.

Ik heb bevestiging gekregen dat ik de 21 HD zenders wel terug gecrediteerd zou krijgen. Nu Eredivisie live nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
charleychui schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 14:12:
[...]

Wel net even gecheckt en ik heb ook een 10.x.x.x. ip adres
Ik zag nu pas dat je je naw gegevens in een reactie op mijn profiel had gegeven.
(heb die maar gelijk even getrashed, leek me wel zo netjes ;))

Jouw aansluiting is momenteel al volledig opgeleverd. Ik neem dan aan dat er ook geen issues meer zijn?
Enige niet afgeronde is de versturing van de STB. Althans daarvan heb ik nog geen afmelding binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Yogoi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:10:
[...]

Ik woon in Hoevelaken,weet je misschien wat voor type netwerk hier is en of ik gebruik kan maken van DVB-C?

bvd

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Yogoi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:50:
[...]

Ik zag nu pas dat je je naw gegevens in een reactie op mijn profiel had gegeven.
(heb die maar gelijk even getrashed, leek me wel zo netjes ;))

Jouw aansluiting is momenteel al volledig opgeleverd. Ik neem dan aan dat er ook geen issues meer zijn?
Enige niet afgeronde is de versturing van de STB. Althans daarvan heb ik nog geen afmelding binnen.
Thx Yogoi.

Ik heb net de M532 binnen, aangesloten even wachten en het werkt.
Wat mij wel opvalt is, dat bv Myzentv HD niet werkt, een zwart scherm verder niets.
Car channel staat nog steeds op de keuzelijst en je kan helaas de zendervolgorde niet aanpassen.
Ik merk trouwens dat het coax signaal nog niet voldoende is voor mijn 2e tv op de slaapkamer (Plasma 50 inch hd), ik moet dus een 2e stb aanschaffen of een DVB-C decoder?.

btw, ik heb alle coax in huis vervangen voor hoogwaardige satelietkabel.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:48
charleychui schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:33:
[...]

Thx Yogoi.

Ik heb net de M532 binnen, aangesloten even wachten en het werkt.
Wat mij wel opvalt is, dat bv Myzentv HD niet werkt, een zwart scherm verder niets.
Car channel staat nog steeds op de keuzelijst en je kan helaas de zendervolgorde niet aanpassen.
Ik merk trouwens dat het coax signaal nog niet voldoende is voor mijn 2e tv op de slaapkamer (Plasma 50 inch hd), ik moet dus een 2e stb aanschaffen of een DVB-C decoder?.

btw, ik heb alle coax in huis vervangen voor hoogwaardige satelietkabel.
niet voldoende lijkt me erg onwaarschijnlijk. Mijn ervaring is dat de signalen uit een CPE juist standaard al erg sterk zijn (gemiddeld 80dbuv), wat ruim voldoende is voor meerdere TV's.
Ter vergelijking: Op mijn (UPC) AOP komt 'slechts' 65,7dbuv.

Heb je niet ergens sluiting in je bekabeling oid? Zeker voor 2 TV's moet het meer dan voldoende zijn. (of je vezel is vuil/beschadigd/verkeerd afgemonteerd)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 14-04-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:33:
[...]

.
In Almere idem.
My Zen zwart niet dat ik vaak kijk maat toch.
Overigens is car channel bij UPC wel weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:44:
[...]

Ik heb net ook gebeld met Lijbrandt, en er werd mij geadviseerd om een klachtenbrief te sturen. Echter wat is de kans dat ik dit terug gecrediteerd krijg?

Ik heb nu dus de 21 HD zender en Eredivisie live pakket lopen, dit omdat ik bij mijn lijbrandt zag staan dat 21 HD zenders gratis was, waar ik dus in de veronderstelling was dat beide dan gratis zouden zijn.

Ik heb bevestiging gekregen dat ik de 21 HD zenders wel terug gecrediteerd zou krijgen. Nu Eredivisie live nog.
Als jij kan uitleggen dat je niet gebeld bent in de tweede maand van je 3 maanden gratis EDL met de vraag of je verder wilt betaald, dan is crediteren geen probleem bij de mensen van Lijbrandt (althans bij mij was het corrigeren van teveel betaalde zaken in een paar minuten geregeld per telefoon.)

Ook het gratis zijn van de HD zenders dit jaar ging fout, maar dat is met een credit ook netjes geregeld, zelfs voor een early customer als ik.

Nu vermoed ik dat ze bij Lijbrandt in de kantine een grote foto van mij aan de muur hebben hangen met een setje dartpijlen ernaast, en het onderschrift "De meest kritische zeikert die we ooit tester hebben gemaakt" hahahaha

Overigens vanmiddag weer iemand van GHM aan de lijn over problemen met sync van geluid bij het nieuwe instellingenmenu.... klopte niet helemaal, want mijn klacht ging over het niet werken van Dolby 5.1, maar wel prettig dat er vanuit die hoek nog steeds serieus wordt omgegaan met dit soort meldingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
@Yogoi
Je zei dat je kon vertellen op welk steam je zit (KPN of GHM). In Lichtenvoorde waar ze nu aan het aanleggen zijn is al lang een discussie gaande welke het is.
Dus de vraag waar komt Lichtenvoorde op (ik hoop GHM want ik probeer nu juist van de KPN stream af te komen. Heb nu IPTV van KPN via adsl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
DJSmiley schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:16:
[...]

niet voldoende lijkt me erg onwaarschijnlijk. Mijn ervaring is dat de signalen uit een CPE juist standaard al erg sterk zijn (gemiddeld 80dbuv), wat ruim voldoende is voor meerdere TV's.
Ter vergelijking: Op mijn (UPC) AOP komt 'slechts' 65,7dbuv.

Heb je niet ergens sluiting in je bekabeling oid? Zeker voor 2 TV's moet het meer dan voldoende zijn. (of je vezel is vuil/beschadigd/verkeerd afgemonteerd)
In Almere (WBA gebied) had ik hetzelfde probleem met het analoge signaal. Ik heb op aanraden van anderen een Hirschmann GHV 20E antenne versterker (2e hands..) in de meterkast geplaatst.
Het probleem was hiermee meteen verholpen: geen ruis meer op de TV in de slaapkamer.
In de laagste stand van de antenne versterker is het signaal sterk genoeg om de HTPC (DVB-C), Videorecorder, huiskamer - (DVB-C), slaapkamer - en badkamer TV te voorzien van een ruisvrij signaal.
Kanttekening: het DVB-C signaal was al probleemloos. Het analoge signaal gaf alleen problemen.

Een soort gelijk probleem had ik met het Ethernet signaal. Zodra ik een 12 meter lange CAT5 (ook CAT5e geprobeerd) Ethernet kabel tussen de CPE en de server plaatste, gaf de server aan dat er geen kabel aangesloten was.
Door een switch ertussen te plaatsen in de meterkast was ook dat probleem verholpen.

Vreemd genoeg is het IPTV signaal wel sterk genoeg om de +-20 meter bijgeleverde CAT5 ethernet kabel te overbruggen.
Diezelfde kabel tussen het Internet poortje en de server werkte overigens ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
charleychui schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:28:
[...]

Ik woon in Hoevelaken,weet je misschien wat voor type netwerk hier is en of ik gebruik kan maken van DVB-C?

bvd
Hoevelaken is WBA.
Volgens mij is DVB-C daar nog niet actief en zijn ze er nog mee bezig. Daar weet i de details echter niet van, kun je waarschijnlijk beter navragen bij de servicedesk.
@Yogoi
Je zei dat je kon vertellen op welk steam je zit (KPN of GHM). In Lichtenvoorde waar ze nu aan het aanleggen zijn is al lang een discussie gaande welke het is.
Dus de vraag waar komt Lichtenvoorde op (ik hoop GHM want ik probeer nu juist van de KPN stream af te komen. Heb nu IPTV van KPN via adsl).
Lichtenvoorden is ook WBA.

[ Voor 29% gewijzigd door Yogoi op 15-04-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
DJSmiley schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:16:
[...]
1 nietig draadje van de gevlochten mantel wat contact maakt met de kern is al voldoende, ik had alle goedkope kabels en plastic stekkers van de vorige bewoners vervangen voor goed spul en toch slecht beeld op zolder, bleek dus dat ik toch beter even mijn leesbril op had kunnen zetten bij de montage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Ik heb wel het nieuwe menu en firmware 18.0. Maar de instellingen worden na een vereiste reboot niet opgeslagen. Bovendien heb ik geen geluid meer. Wat moet ik doen om beide te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red hot
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-07 22:22
Yogoi schreef op donderdag 14 april 2011 @ 07:10:
[...]

Eersel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik dacht WBA.
Als ik het niet vergeet check ik het maandag even voor een 100% zeker antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:56:
[...]
Ik dacht WBA.
Als ik het niet vergeet check ik het maandag even voor een 100% zeker antwoord.
Zeker WBA. In nagenoeg alle nog uit te ontwikkelen gebieden zal WBA de standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt dat?

Lijkt mij de doodsteek voor een snelle glasvezeluitrol in Nederland :/

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:05:
Hoe komt dat?

Het antwoord bestaat naar mijn idee uit 3 letters: KPN.

Als je denkt dat je van ze af bent zit je nog onder het juk van die rottige rotclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:05:
Hoe komt dat?

Daar kan ik zelfs als buitenstaander het antwoord wel op verzinnen.
Voor Reggefiber is operator spelen geen core business, die leggen liever glasvezel aan, en voor KPN is dat precies andersom, dus is het zakelijk verstandig om wba als standaard te pakken, ook als dat betekent dat GHM zijn eigen signaal verder nergens meer kan wegzetten... want dat is tot nu toe de keerzijde van de medaille, iets verkopen wat je niet kan leveren op wba.
Als Glashart Media zou ik dus moord en brand schreeuwen omdat mijn product niet vrij op een open netwerk te leveren is, maar aangezien het allemaal familie is zal dat ook wel niet gebeuren.

En die 41% belang van KPN in Reggefiber zullen ongetwijfeld ook invloed hebben op deze beslissing.

De snelheid van uitrollen zal het niet beinvloeden, want Reggefiber heeft zichzelf een target gesteld van 2 miljoen aansluitingen in 2012, dus zal KPN wel mee moeten in dit streven, want zonder operator werkt glas uiteraard niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Goedenmiddag.

Nog allemaal bedankt voor de vele tip en trucs, deze hebben voor mij veel toegevoegde waarde gehad.
Ik zit nog met een vraagje die ik niet zo snel, via de search, google ed kan vinden.

Ik ben in het bezit van de logitech harmony one, maar kan bij apparaat toevoegen geen animo vinden.
Is iemand erin geslaagd om een voorgeprogrameerde setting via logitech te gebruiken?

bvd

Tja, moet ik ook zoeken naar amino ipv animo, dus gevonden!! 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door charleychui op 16-04-2011 14:29 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:27:
Goedenmiddag.

Nog allemaal bedankt voor de vele tip en trucs, deze hebben voor mij veel toegevoegde waarde gehad.
Ik zit nog met een vraagje die ik niet zo snel, via de search, google ed kan vinden.

Ik ben in het bezit van de logitech harmony one, maar kan bij apparaat toevoegen geen animo vinden.
Is iemand erin geslaagd om een voorgeprogrameerde setting via logitech te gebruiken?

bvd

Tja, moet ik ook zoeken naar amino ipv animo, dus gevonden!! 8)7
Ik wilde net roepen, gewoon AmiNET 130m of M532.... alle knoppen werken standaard op de Harmony One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:37:
[...]

Voor Reggefiber is operator spelen geen core business, die leggen liever glasvezel aan, en voor KPN is dat precies andersom, dus is het zakelijk verstandig om wba als standaard te pakken, ook als dat betekent dat GHM zijn eigen signaal verder nergens meer kan wegzetten... want dat is tot nu toe de keerzijde van de medaille, iets verkopen wat je niet kan leveren op wba.
Als Glashart Media zou ik dus moord en brand schreeuwen omdat mijn product niet vrij op een open netwerk te leveren is, maar aangezien het allemaal familie is zal dat ook wel niet gebeuren.

En die 41% belang van KPN in Reggefiber zullen ongetwijfeld ook invloed hebben op deze beslissing.

De snelheid van uitrollen zal het niet beinvloeden, want Reggefiber heeft zichzelf een target gesteld van 2 miljoen aansluitingen in 2012, dus zal KPN wel mee moeten in dit streven, want zonder operator werkt glas uiteraard niet.
Toch vind ik dit een domme zet van Reggefiber. Als ze KPN namelijk in elk nieuw gebied Operator laten spelen dan gaat glasvezel een steeds slechtere naam krijgen. Daardoor kan Reggefiber minder gebieden van glasvezel voorzien omdat de vraag steeds minder wordt.

Want laten we eerlijk zijn: het verschil tussen WBA en WGDO wordt steeds bekender. WBA == KPN en KPN == Zo veel mogelijk geld vragen en zo'n laag mogelijke kwaliteit bieden. Het zou mij ook echt niet verbazen als KPN op termijn de toegangsprijs tot het WBA netwerk gaat verhogen. De winstmarges moeten immers een keer omhoog zodat er op zo'n kort mogelijke termijn al dikke winsten gemaakt kunnen worden op onwetende gebruikers ;)

Daarnaast zie ik echt niet in hoe WBA moet gaan concurreren met Ziggo. Daar krijg je straks voor € 16,95 p/m een groter tv-basispakket wat voorzien is van Technicolor aanvoer en waar de Nederlandse HD zenders bij inbegrepen zitten. En misschien nog wel belangrijker: Je kunt HDTV kijken met je eigen apparatuur zoals een ingebouwde DVB-C ontvanger in een TV, een Dreambox of HTPC.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Zucht......

Verzend datum: 08-03

Per fax en gewone briefpost

Mijn aanvraag is afgelopen jaar gedaan en moest intreden in Oktober 2010, hiervoor verwijs ik u tevens naar mijn verzonden brief van 05-01-2011.
In januari heb ik u verzocht om de overeenkomst te ontbinden. Dit heeft u geweigerd op grond van art 7: 46, bedenk termijn 7 dagen ( uw brief datum 13 Januari 2011).

Op grond van het zelfde artikel stel ik vast dat de overeenkomst niet meer geldig is.
Hiervoor verwijs ik u naar artikel 7:46f lid 1 en artikel 7:46d lid 2.
In het kort verwoord: “levering binnen 30 dagen van het bestelde product”.

Verder stelt artikel 7:46 “Indien de tekortkoming –bij wege van uitzondering -, niet aan de verkoper kan worden toegekend, kan van verzuim en aansprakelijkheid geen sprake zijn.
Hier is geen sprake van, want op moment van aanvraag tot op heden, geeft uw internetsite aan, dat mijn adres aangesloten kan worden. Daarnaast heeft u in uw aanmeld brief van November niet gesteld dat u mij, niet binnen 30 dagen aan kan sluiten ( gezien de gewenste ingangsdatum van Oktober 2010).

Tevens stel ik vast dat u niet voldoet aan uw eigen voorwaarde gezien het gestelde in punt 6.5 waarin u stelt dat u de gebruiker zo spoedig mogelijk zal informeren.
Gezien uw brief van 13 Januari 2011 heeft u tot op heden geen enkele poging gedaan om mij te informeren of aan te sluiten.

Derhalve:
1) Zeg ik eenzijdig de overeenkomst op per dagtekening van deze brief . Als grondslag hiervoor o.a. artikel 7: 46 lid 2, Artikel 7:46flid1 Bww, en Artikel 7:46 algemeen
2) Ontvang ik de bevestiging van de ontbinding van deze overeenkomst maximaal 4
weken na dagtekening van deze brief.
Als bijlage treft u de eerdere correspondentie per email, en de twee eerder verzonden brieven aan.

Vertrouwend op een goede afloop zal ik mijn negatieve ervaring niet plaatsen op de diverse internet forums. Zie hiervoor o.a. mijn brief van 18-01-2011.

Mocht u geen gehoor willen geven aan deze eenzijdige opzegging, zie ik met vertrouwen een eventuele rechtsgang tegemoet. Eventuele deurwaarders zal ik deze brief overleggen

Uiteraard geen reactie...., dus voel ik mij ook niet gebonden aan het niet melden op internet.

Onder andere email:

Geachte Heer/Mevrouw,

Ik heb u telefonisch gesproken, echter deel ik bij deze mede dat wij pas na de bouwvak gaan leveren.
Het is niet mogelijk om dit eerder te volbrengen, onze excuses hiervoor.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

R.J., Lijbrandt Servicedesk (naam aangepast naar initialen)

Van: [mailto:]
Verzonden: donderdag 17 juni 2010 6:36
Aan: Servicedesk Lijbrandt
Onderwerp: aanvraag/ informatie n.a.v. voorlichting 16-06-2010

Inhoud uiteraard bekend bij Lijbrandt, ook als bijlage bij brief

WAT EEN :'( BEDRIJF

REAGEREN ? niet naar mij toe als individuele gebruiker, uitleg waar het fout liep ???? }:O

Uiteraard zul je zien dat ik een uitzondering oip een regel ben, waar alles net elkaar passeert uiteraard in 9 maanden tijd

Hou het voorlopig maar netjes ;) , maar moet me inhouden om niet een ingezonden stuk naar de lokae krant te sturen, die zitten toch altijd verlegen om een leuke stuk tekst :P

Ps: excuses voor het vetgedrukte, maar ben uiteraard een beetje boos ( en het beetje ... ;) )

[ Voor 1% gewijzigd door baasandre op 17-04-2011 00:10 . Reden: lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Uiteraard een kleine klaagzang, een DM gestuurd aan Yogoi, staat er uiteraard geheel buiten
Maar misschien werkt een breekijzer goed om een goede verstandhouding/ afwikkeling te voorspoedigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

baasandre schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:31:
Uiteraard een kleine klaagzang, een DM gestuurd aan Yogoi, staat er uiteraard geheel buiten
Maar misschien werkt een breekijzer goed om een goede verstandhouding/ afwikkeling te voorspoedigen...
ik heb het negeren van rechtsgeldige opzeggingen nooit begrepen. Dat er klanten zijn die dat niet accepteren heb ik wel bewondering voor. Succes met de afwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:37:
[...]

Wat is (zonder in diepgaande technische zaken te duiken) is de reden dat het GHM signaal niet op een WBA glasvezel gezet kan worden?

Vervolg vraag is dan: waarom wil KPN WBA. Uitsluitend om van eigen signaal levering verzekerd te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:41:
[...]
Wat is (zonder in diepgaande technische zaken te duiken) is de reden dat het GHM signaal niet op een WBA glasvezel gezet kan worden?
Het aanleveren is absoluut geen probleem, want dat doen ze nu ook al met het analoge/DVB-C signaal, maar als je het niet kunt doorgeven is dat een zinloze excercitie.
De multicast routers die KPN inzet kunnen maar vanuit één static route streams ophalen, en dan kiest KPN uiteraard voor eigen toko.
Ik weet dat men Alcatel en Cisco aan het pushen is om dit door middel van nieuwe firmware in de routers te laten oplossen, want het alternatief nu is alles hardwarematig dubbel uitvoeren (heel kostbaar) of het vuile compromis sluiten en onder de vlag van GHM het spul van KPN doorgeven.

En KPN wil geen WBA, KPN = WBA (Wholesale Broadband Access), en uiteraard bepaalt de de operator welke hardware er gebruikt wordt en hoe een en ander wordt ingericht en gerouteerd, waarbij KPN uiteraard eerst voor eigen klanten verzorgt, en daarna zo open mogelijk andere providers toegang gaat verschaffen via hun hardware.
Het feit dat men dit probleem op WGDO netwerken niet heeft geeft aan dat men bij Reggefiber operations voor betere inrichting en hardware hebben gekozen wellicht.

En ik blijf het ontzettend jammer vinden dat providers die GHM als TV signaal leveren geen vuist maken tegen KPN omdat ze niet volledig transparant hun diensten kunnen leveren, iets wat haaks staat op het open netwerkprincipe wat Reggefiber zo hoog in het vaandel heeft, maar onder druk van uitrollen tot kunstgrepen hun toevlucht moeten nemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 16:04
Dit weekend bij mijn vader de Lijbrandt diensten geïnstalleerd en Alexander01 vroeg in een ander topic toelichting op mijn constatering dat GHM DVB-C slechtere kwaliteit heeft dan bijvoorbeeld Ziggo DVB-C

GuiltyNL in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"
GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:30:
DVB-C van Ziggo in SD is voor de belangrijkste zenders zo goed als vrij van compressie artefacts en de kleuren zijn goed. GHM DVB-C lijkt meer zichtbare compressie te hebben, de kleuren lijken fletser en soms lijk ik iets te zien dat op interlacing lijkt, vooral bij snellere beelden is dat te zien.

Het detail van mijn Ziggo DVB-C is veel beter dan GHM DVB-C.

GHM DVB-C was mijn hoop om het hele glasvezelpakket toch nog nuttig te laten zijn, maar nu ook daar de kwaliteit teleurstellend van is, blijft er op TV gebied niets meer over.
Het meest kwalijke aan alles vind ik dat ze 'glashard' ontkennen, maar dat zal wel met de bedrijfsnaam te maken hebben. ;)

Over IPTV wil ik heb niet eens hebben, die HD zenders hebben amper de kwaliteit van de SD zenders van Ziggo, het is echt om te huilen. Ik heb zowel telefonisch als per email mijn best gedaan het uit te leggen, maar ze trekken een schild op en blijven zich verschuilen achter onwaarheden en andere kul.

Nu mopper ik (terecht overigens), maar er zijn ook pluspunten. De installatie voor mijn vader was daadwerkelijk Plug & Play, nu ben ik geen n00b, de installatie van alles (Internet, TV, Telefonie) ging erg makkelijk. Alleen maakt dat helaas de slechte TV kwaliteit niet goed.
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:41:
[...]Daarnaast zie ik echt niet in hoe WBA moet gaan concurreren met Ziggo. Daar krijg je straks voor € 16,95 p/m een groter tv-basispakket wat voorzien is van Technicolor aanvoer en waar de Nederlandse HD zenders bij inbegrepen zitten. En misschien nog wel belangrijker: Je kunt HDTV kijken met je eigen apparatuur zoals een ingebouwde DVB-C ontvanger in een TV, een Dreambox of HTPC.
Daarom heb ik voor mij thuis (Bergschenhoek) nu ook gekozen om mijn Lijbrandt pakket te annuleren. Ik heb nu Ziggo op een Windows 7 Media Center met uitstekende TV kwaliteit. Met Lijbrandt ga ik straks achteruit in TV-kwaliteit, hun DVB-C emulator biedt geen HDTV aan en de geleverde DVB-C SD kanalen zijn van lagere kwaliteit dan de SD kanalen van Ziggo (in de praktijk mogen ervaren). En de IPTV dienst is de gecodeerde flustream van KPN en is dus ook niet op mijn Media Center te gebruiken (terwijl de échte Glashart Media Streams dat wel zijn) en ze zijn bovendien van nog slechtere kwaliteit.

Het meest storende van alles is dat ze maanden lang (zo niet jaren lang) een zeer intensieve marketingcampagne hebben gehouden en ze uiteindelijk alle inwoners van, in mijn geval, Lansingerland een rad voor de ogen draaien en de boel gewoon aan het belazeren zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door GuiltyNL op 18-04-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 09:47:
Het meest storende van alles is dat ze maanden lang (zo niet jaren lang) een zeer intensieve marketingcampagne hebben gehouden en ze uiteindelijk alle inwoners van, in mijn geval, Lansingerland een rad voor de ogen draaien en de boel gewoon aan het belazeren zijn.
Mmmm. analoog en DVB-C zijn echte GHM signalen, dus dan zou er in Hillegom iets significant veranderd moeten zijn als DVB-C ineens zo slecht zou zijn. (Ik ervaar, maar ik kijk bijna nooit DVB-C, eigenlijk geen verschil in DVB-C van nu een vijf maanden geleden).
Ik heb toevallig afgelopen weken een reeks TV programma's van SBS6 met DVB-C opgenomen op mijn PC en vind het beeld nog steeds erg fraai, zij het dat in de opname van afgelopen zaterdag een aantal storende hikken zaten, iets wat alleen ook in de eerste opname voorkwam. De rest van de zes opnames was eigenlijk vlekkenloos qua audio en beeld.

Ik geef toe, ik het Ziggo er niet naast staan in vergelijking.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
De GHM DVB-C wil ik niet bestempelen als slecht, maar als matig. Waar ik de Ziggo DVB-C als goed / zeer goed wil benoemen.

Ik zal kijken of ik vergelijkingsmateriaal vast kan leggen, maar dat wordt even experimenteren met een statief en een spiegelreflexcamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:37:
De GHM DVB-C wil ik niet bestempelen als slecht, maar als matig. Waar ik de Ziggo DVB-C als goed / zeer goed wil benoemen.

Ik zal kijken of ik vergelijkingsmateriaal vast kan leggen, maar dat wordt even experimenteren met een statief en een spiegelreflexcamera.
Het vreemde is dat Alexander01 meldt dat de kwaliteit, die hij vroeger als goed bestempelde dus klaarblijkelijk is gewijzigd? Dat zou ik namelijk niet kunnen bevestigen omdat ik geen standaard DVB-C gebruiker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Alles heeft te maken met perceptie denk ik, mijn vader zit in het UPC gebied en gaat dus van een analoog signaal naar het GHM DVB-C signaal en dat is 5 stappen vooruit. Hij is dan ook tevreden over de kwaliteit van deze GHM DVB-C stream en voor hem is dit ook de beste oplossing / keuze.

Ik heb nu Ziggo DVB-C (in SD en in HD) en ik ben deze hoge kwaliteit dus gewend. Voor mij is de overstap naar GHM DVB-C een overduidelijk stap achteruit, zelfs zo duidelijk dat ook mijn vrouw het verschil goed kon waarnemen en die kijkt meestal veel minder kritisch naar de kwaliteit dan ik.

Mijn vader was het er trouwens meteen over eens dat de zogenaamde HD kwaliteit van KPN IPTV niet goed was en eerder als SD kwaliteit bestempeld mocht worden.

Dat Lijbrandt / Glashart schermen met het feit dat ze relatief weinig klachten krijgen, komt door het feit dat mensen niet beter weten. Een groot deel gaat over van analoog naar digitaal en dan is alles mooi. De ander vertrouwt op de toezegging dat de kwaliteit 'superieur' is en denkt daardoor dat die kwaliteit dus optimaal moet zijn.

Bij veel mensen valt het kwartje pas, als je ze de verschillen laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:54:
Alles heeft te maken met perceptie denk ik, mijn vader zit in het UPC gebied en gaat dus van een analoog signaal naar het GHM DVB-C signaal en dat is 5 stappen vooruit. Hij is dan ook tevreden over de kwaliteit van deze GHM DVB-C stream en voor hem is dit ook de beste oplossing / keuze.

Ik heb nu Ziggo DVB-C (in SD en in HD) en ik ben deze hoge kwaliteit dus gewend. Voor mij is de overstap naar GHM DVB-C een overduidelijk stap achteruit, zelfs zo duidelijk dat ook mijn vrouw het verschil goed kon waarnemen en die kijkt meestal veel minder kritisch naar de kwaliteit dan ik.
Ik had UPC Digitaal (niet de HD versie) en ben overgestapt naar de DVB-C versie van Lijbrandt en ervaar dat de kwaliteit van Lijbrandt minimaal gelijk (zo niet beter) is dan de 'kastjes ellende' van UPC.

Bij UPC is het slikken of stikken (vwb kastjes) en ik vraag me af of de huidige vrijheid(DVB-C rechtstreeks op vrijwel elke moderne TV) bij Ziggo wel zo blijft met de overstap naar CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
In het UPC gebied ben ik het ermee eens dat het altijd een stap vooruit is.

Uit mijn hoofd gezegd zijn de decoderkastjes van UPC ook van slechte kwaliteit. Voor een SD abonnement hebben ze een groot deel van de abonnees opgezadeld met een SCART aansluiting en voor HD abonnees was er wel een HDMI aansluiting aanwezig, maar ook daar bleek de kwaliteit zichtbaar minder te zijn dan bij Ziggo. Dat moet met het kastje of het transport erheen te maken hebben, want zowel Ziggo als UPC gebruiken de Technicolor stream (zover ik weet.)
Pagina: 1 ... 13 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.