Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.105 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zou wel erg jammer zijn als men voor DVB-C echt van hardware/transportroute aan het veranderen is :(. Want DVB-C is/was altijd 100% technicolor... zonder bewerkingen of andere fratsen en zou dus 100% gelijk moeten zijn aan bv. Ziggo.

Overigens, m'n ouders hebben voor hun basis digitale pakketje bij UPC tegenwoordig een kastje van "Pace", die zowel scart als HDMI heeft. Het kastje is bloody fast, maar wil nog wel eens vast lopen. Maar zelfs via HDMI vind ik het beeld meer artefacten vertonen dan DVB-C bij Lijbrandt/GHM.

@GuiltyNL: Je vergelijking tussen Ziggo SD en Lijbrandt SD: Was dat ook met dezelfde decoder hardware en zelfde instellingen? (bv. de ingebouwde decoder in de TV). Dat je interlacing ziet kan ik nog best begrijpen: PAL bronmateriaal blijft nou eenmaal gewoon interlaced van oorsprong en moet ergens de-interlaced worden. Maar als je op dezelfde decodeerhardware en zelfde instellingen verschil ziet, dan zou je haast denken dat het GHM dvb-c signaal 'lastiger' te decoderen is ofzo :S.

Of men is bij GHM inderdaad rare dingen aan het doen. Maar goed, zelf vind ik het nog steeds stukken beter den UPC Digital en ook stukken beter dan wat je via IPTV krijgt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
eymey schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:50:
Het zou wel erg jammer zijn als men voor DVB-C echt van hardware/transportroute aan het veranderen is :(. Want DVB-C is/was altijd 100% technicolor... zonder bewerkingen of andere fratsen en zou dus 100% gelijk moeten zijn aan bv. Ziggo.

Of men is bij GHM inderdaad rare dingen aan het doen. Maar goed, zelf vind ik het nog steeds stukken beter den UPC Digital en ook stukken beter dan wat je via IPTV krijgt.
Zo ver ik weet doen ze helemaal niks met het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ondertussen heeft Yogoi mijn verhaal opgepakt.
Reden wat er fout is gelopen hoef ik niet te weten, is meer voor Lijbrandt zelf ( learn curve).
Zoals het er nu uit ziet een happy ending. Natuurlijk jammer dat ik Yogoi hier lastig mee moest vallen en dat er nog geen reactie op mijn brief vanuit Lijbrandt is gekomen.

Maar goed, wordt netjes opgelost, dus wederom HULDE voor Yogoi.

Hopelijk gaat het beeld kwaliteit en de service in de toekomst omhoog, dan zal ik niet onwelwillend staan om alsnog over te stappen naar Lijbrandt.
Maar goed dat is iets voor de toekomst.

@t Yogoi: thanks ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
No problem.
Was eigenlijk niet zo veel werk ;)
(die kleine dingen die ik voor andere doe kosten vaak veel meer tijd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:33:
In het UPC gebied ben ik het ermee eens dat het altijd een stap vooruit is.

Uit mijn hoofd gezegd zijn de decoderkastjes van UPC ook van slechte kwaliteit. Voor een SD abonnement hebben ze een groot deel van de abonnees opgezadeld met een SCART aansluiting en voor HD abonnees was er wel een HDMI aansluiting aanwezig, maar ook daar bleek de kwaliteit zichtbaar minder te zijn dan bij Ziggo. Dat moet met het kastje of het transport erheen te maken hebben, want zowel Ziggo als UPC gebruiken de Technicolor stream (zover ik weet.)
Kan je vertellen dat het iig dikke onzin is, ziet er gewoon perfect uit zowel sd als hd bij upc.

Upc gebruikt gewoon de mediagateway streams net als de meeste providers upc zet ze ook 1:1 door op de kabel net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:16
Uit eigen ervaring moet ik toch vaststellen, dat het IPTV HD signaal van Lijbrandt, een stuk minder is dan het HD Signaal van UPC.

Het is mooi vergelijken omdat ik nog een HD abonnement van UPC afneem tot halverwege de maand mei

Ik heb in de huiskamer een 52 inch Pioneer HD plasma staan, die met de M532 toch een mindere beeldkwaliteit produceert dan met de UPC HP decoder.
Ik gebruik dezelfde HDMI kabel en heb nog wel in de instellingen van de Pioneer gekeken om misschien dezelfde kwalitiet te gaan behalen als met de UPC HD decoder.
Het lijkt wel of ik bij bepaalde beeldwisselingen ineens artifacten zie en het HD plaatje is gewoon een stuk minder.

Ik ben dus wel een beetje teleurgesteld, dat het zgn HD signaal van Lijbrandt een veredelde versie is van de sd variant van UPC.

Iemand misschien nog tips om dit beter te krijgen, moet ik hier melding van maken of is het WYSIWYG?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@charleychui: Zit je in een wba gebied? Zo ja dan is het inderdaad logisch omdat GHM in WBA gebieden de KPN rotzooi levert waar enorm veel compressie op zit. Dat zie je dan inderdaad in de vorm van artifacts en algemeen slechter beeld.

Verder over de verschillen die sommige hier denken te zien tussen GHM (WGDO), UPC en Ziggo. Ik geloof het allemaal niet zo, allemaal zetten ze de zenders 1:1 door vanaf de mediagateway op hun netwerk dus volgens mij zijn ze exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
ik222 schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:09:
@charleychui: Zit je in een wba gebied? Zo ja dan is het inderdaad logisch omdat GHM in WBA gebieden de KPN rotzooi levert waar enorm veel compressie op zit. Dat zie je dan inderdaad in de vorm van artifacts en algemeen slechter beeld.

Verder over de verschillen die sommige hier denken te zien tussen GHM (WGDO), UPC en Ziggo. Ik geloof het allemaal niet zo, allemaal zetten ze de zenders 1:1 door vanaf de mediagateway op hun netwerk dus volgens mij zijn ze exact hetzelfde.
Ja ik zit in een WBA gebied en zien is geloven hoor -).
Kwalitiet is dus beduidend minder dan UPC, trouwens gisteren had ik in de 900 range ook de sd kanalen (handig voor die programma's die niet geheel vol in beeld worden weergegeven zoals repomen) op mijn M532
Wat schetst mijn verbazing, vandaag dus niet meer te vinden, na een reboot ook niet, iemand hier ervaring mee of zal ik maar gaan bellen?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuiltyNL, heb je toevallig een DVB-C kaart zodat je een capture file kunt maken van het GHM DVB-C signaal?

Heb zelf inmiddels 2 capture vergelijkingen in bezit van GHM IPTV regio Eindhoven en Ziggo DVB-C (zal die zo posten). Tussen die vergelijkingen zit geen verschil in in kleur, detail of scherpte. Maar dit is dus geen GHM DVB-C en zoals ik een paar dagen terug al zei:
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:03:
Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal sinds gisteren (of eergisteren?) ietsjes kleurrijker is geworden?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:56:
Nog een toevoeging:
Ik heb ook gemerkt dat het detail en de scherpte iets is toegenomen. Ik zie het opnieuw bij zowel Technicolor zenders als bij SAT zenders/Lokale zenders. Blijft raar allemaal dat het beeld de ene periode beter is dan de andere periode. Hoop dat het eens zo blijft en dat het volgende week niet langzaam aan weer minder gaat worden. Als het goed is zou ik deze week een paar capture vergelijkingen van Ziggo en GHM moeten hebben :)
Dus het kan goed zijn dat hier nu opgelost in de regio Eindhoven. Ik ben nog aan het kijken ik captures kan krijgen tussen GHM DVB-C en GHM IPTV in Eindhoven. Als die ook identiek zijn dan zou het er op duiden dat het een lokaal probleem is en dat voor wat betreft de regio Eindhoven verholpen lijkt..

Maar ik ben dus wel benieuwd of jij een TS capture kunt maken van GHM DVB-C in jou regio. Dan zou ik van datzelfde moment ook een capture kunnen regelen om te vergelijken. Dan zou het toch echt duidelijk moeten worden. Want dat er een probleem is met DVB-C en/of IPTV is duidelijk. Het is niet voor niets dat een aantal mensen klagen over minder kleuren/contrast/detail/scherpte. Dat kan echt geen toeval zijn dat die allemaal over hetzelfde klagen. Bovendien heb ik het zelf ook kunnen zien in verschillende periodes. En dan niet alleen op Technicolor zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:09:

Die 1:1 lijkt mij ook sterk zeker bij SD kanalen waarvan de stream ook nog variabele is. De meeste providers hebben ruimte gebrek of geld bij huur van een satelliettransponder, dus er wordt vaak wel met zoveel mogelijk aantal kanalen per DVB-C kanaal gewerkt.
De multiplexer regelt welk kanaal voorang heeft en welk ander kanaal minder bandbreedte krijg als de maximale bandbreedte is bereikt van het DVB-C kanaal. (DVB-S satelliet of DVB-T digitenne werken op dezelfde manier)
http://www.digitalekabelt...techniek/kopstation.shtml

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/dvb.shtml

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij SD doen alle kabelaars aan bitrate shaping. Zie ook www.dtvmonitor.nl. Bij zowel Ziggo, UPC als Caiway zie je daar zelden volle Technicolor videostreams van 8.2mbit. Meestal zitten ze tussen de 7 en 8mbit. Daardoor krijgt het beeld meer artefacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
De bitrate van de video in de stream is exact gelijk hoor bij de kabelaars, volgens is daar een tijdje terug door iemand een uitgebreide vergelijking van geplaatst. Wat betreft VBR, dat wordt door de kabelaars in Nederland niet gebruikt. Enkel op de satteliet heb je dat...

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 18-04-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:53:
De bitrate van de video in de stream is exact gelijk hoor bij de kabelaars, volgens is daar een tijdje terug door iemand een uitgebreide vergelijking van geplaatst. Wat betreft VBR, dat wordt door de kabelaars in Nederland niet gebruikt. Enkel op de satteliet heb je dat...
Voor de stream uit Hilversum zal dat wel kloppen maar bij de kabelproviders maken ook gebruik van satelliet aanvoer voorbeeld ZDF bij Ziggo. Trouen

http://www.dtvmonitor.nl/...vice_type=1&ms=1301002484

DVB-T NL 1
http://www.dtvmonitor.nl/...vice_type=1&ms=1291328534

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:13:
[...]

Voor de stream uit Hilversum zal dat wel kloppen maar bij de kabelproviders maken ook gebruik van satelliet aanvoer voorbeeld ZDF bij Ziggo.

http://www.dtvmonitor.nl/...vice_type=1&ms=1301002484
Ja oke dat weet ik maar het ging hier even over de Nederlandse zenders van de mediagateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:53:
VBR is iets anders dan bitrate shaping he.

Hier staat een goede uitleg van ArChie:

Nope, bij de kabelbedrijven krijgen ze via glasvezel vanuit Hilversum het signaal aangeleverd met een constante bitrate van ongeveer 8 Mbps. Bij Ziggo wordt dat bron signaal dan door bitrate shaping in of voor de multiplexer omgezet tot een signaal met variabele bitrate door in ieder geval de NULL bytes er uit te halen die gebruikt worden om het bron signaal in Hilversum op te vullen tot een constante bitrate. Afhankelijk van de instellingen van die bitrate shaper kan men echter ook meer dan alleen de NULL bytes verwijderen om het kanaal geforceerd een lagere bitrate te geven. Dat laatste gaat dan wel ten koste van de beeldkwaliteit. Verder introduceert het bitrate shapen potentiele problemen met de synchroniteit van beeld en geluid. De bitrate shaper moet namelijk ook de PCR, PTS en DTS corrigeren als ze bytes uit het bron signaal halen. Er wordt dus bij Ziggo niet opnieuw MPEG encoding van het bron signaal toegepast, maar er worden bytes verwijderd uit het MPEG bron signaal om zo tot een lagere (variabele) bitrate te komen in de hoop dat ze dan iets meer kanalen in een Transport Stream kwijt kunnen. Bij CanalDigitaal wordt voor zover mij bekend de boel wel opnieuw MPEG geëncodeerd om een lagere variabele bitrate te kunnen bereiken aangezien er met de bitrate shaping methode van Ziggo de bitrate maar terug te brengen is tot een gemiddelde 7 Mbps. Een grotere bitrate reductie zonder MPEG hercodering zou leiden tot klachten over een zichtbaar slechtere beeldkwaliteit.

En hier zijn de captures waarbij je kunt zien dat er bij Ziggo meer artefacten in het beeld zitten door het bitrate shapen:

http://www.hostfile.nl/fi...4_glashartmedia_iptv.dump
http://www.hostfile.nl/fi...295/rtl4_ziggo_dvb-c.dump
http://www.hostfile.nl/fi...7_glashartmedia_iptv.dump
http://www.hostfile.nl/fi...297/rtl7_ziggo_dvb-c.dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is inderdaad iets anders maar ik dacht ook ergens ooit een post hebben gezien waarin iemand laat zien dat de video bitrate van UPC of Ziggo (dat weet ik niet meer) exact hetzelfde is dan die van IPTV. Kan deze alleen niet meer vinden.

Nou ja goed ook als ik die captures bekijk, ik zie het verschil niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:57:
GuiltyNL, heb je toevallig een DVB-C kaart zodat je een capture file kunt maken van het GHM DVB-C signaal?

<knip>
Ik kan hier ook eventueel een capture file maken (DVB-C via WBA netwerk in Almere). Wil je dan eigenlijk een complete TS dump van een 'transponder' of is een stream van 1 van de tv-zenders ook genoeg?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb net contact gehad met de helpdesk van Lijbrandt over 3 issues.

1. Beeld HD in Hoevelaken is verre van HD kwalitiet versus UPC HD
HD kwaliteit is geen HD kwaliteit, volgens medewerker heeft het te maken met de aangeboden streams in Hoevelaken.Ik ben hier diep teleurgesteld over.
2. "Spontaan verdwijnen van de sd kanalen op de M532 (moet vanavond de stroom van de genexis halen voor ongeveer 1/2 uur).
3. HDMI handshake problemen met mijn tv, na uitzetten tv en weer aanzetten krijg ik geen signaal op de HDMI, ook niet na omschakelen. (Kabels zijn al vervangen, maar met UPC HD en de Dune werkt alles wel goed).
Vermoedelijk handshake problemen. Ik moet dan allerlei instellingen tijdelijk veranderen (Geluid stereo naar origineel, output wijzigen ed), reboot daarna werkt het weer even. Software update ed helpt niet.
TV is trouwens Pioneer PDP-506XDE (HD Ready - 1080i setting)
Probleem komt meerdere malen voor, maar is niet echt reproduceerbaar.

Er is mij gevraagd om de klachten per mail aan te leveren, dus daar ga ik morgen maar mee aan de gang.
De wil is er wel om mij te helpen, maar gezien de reeks klachten over de support, zal ik niet schromen om mijn abonnement te gaan annuleren als e.e.a niet naar wens verloopt.
De ingebrekestelling procedure (maximaal 1 maand voor oplossingen).
Niet dat ik dit ga doen, maar de wijze van advertising van Lijbrandt is dus ronduit misleidend te noemen als de problemen niet kunnen worden opgelost

Wordt vervolgd -)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:46:
[...]

Ik kan hier ook eventueel een capture file maken (DVB-C via WBA netwerk in Almere). Wil je dan eigenlijk een complete TS dump van een 'transponder' of is een stream van 1 van de tv-zenders ook genoeg?
1 stream van 3 minuten is genoeg :)
Als je even zegt op welke minuut je 'm start dan laat ik 'm vanaf dezelfde minuut capturen bij een kennis.

/edit

heb de files even opnieuw geupload met andere extensies, want anders gaat ie ze afspelen via flash.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze bevestigd, de bug gemeld dat een reminder op een uitzending niet meer werkt sinds 0.18.0 en het nieuwe menu. Dus heren van GHM.... er is werk aan de winkel.
Je kunt reminders zetten tot je een ons weegt, je krijgt ze niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:31:
Nou ja goed ook als ik die captures bekijk, ik zie het verschil niet...
GHM:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/0zndj5ea3v/4129/ghm.png

Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/z3lg1iu18v/4130/ziggo.png

Als je ze in aparte vensters opent en dan schakelt tussen die vensters kun je de verschillen heel goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Als je het zo echt in detail vergelijkt kun je inderdaad zien dat de lijnen bij GHM strakker zijn. Daarentegen zie in het GHM screenshot meer interlacing (kijk maar eens bij het meest rechtse object van het rtl logo midden in beeld). Denk dus dat een flink deel van het verschil al in de deinterlacer zit die is gebruikt...

Wat betreft kleuren is er in elk geval 0,0 verschil, dat is bij deze sowieso aangetoond.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 18-04-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo heeft meer artefacts erin zitten en daardoor is het beeld meer vervuild en rommeliger. GHM is veel cleaner.

Dat je die interlaced lijnen bij Ziggo in het rtl logo minder goed ziet komt omdat dat weggeblurred is door artefacts. Kan overigens wel kloppen dat de hw deinterlacing niet helemaal top is hier. Het is nog een 8800gtx kaart.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:56:
[...]

1 stream van 3 minuten is genoeg :)
Als je even zegt op welke minuut je 'm start dan laat ik 'm vanaf dezelfde minuut capturen bij een kennis.

/edit

heb de files even opnieuw geupload met andere extensies, want anders gaat ie ze afspelen via flash.
Ik laat vandaag RTL4 nieuws van 23:25 tot 23:29 opnemen en morgen (dinsdag) van 18:00 tot 18:04 :). Ik hoop alleen dat het een formaat wordt waar je wat mee kan (programma wat ik gebruik pakt in in een .mkv, maar volgens mij verder volgens mij wel een niet-aangepaste stream). Anders moet ik ff wat anders zoeken onder Linux wat kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:15:
Ziggo heeft meer artefacts erin zitten en daardoor is het beeld meer vervuild en rommeliger. GHM is veel cleaner.
Ik heb net ook even vergeleken (Popcorn/Philips HDTV 26 inch) en inderdaad de Ziggo stream is minder mooi bijv bij de autoglas (rtl4 en 7) en pensioen (rtl 7) reclame is het verschil duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:05:
[...]

Ik laat vandaag RTL4 nieuws van 23:25 tot 23:29 opnemen en morgen (dinsdag) van 18:00 tot 18:04 :). Ik hoop alleen dat het een formaat wordt waar je wat mee kan (programma wat ik gebruik pakt in in een .mkv, maar volgens mij verder volgens mij wel een niet-aangepaste stream). Anders moet ik ff wat anders zoeken onder Linux wat kan werken.
Onder windows met tsMuxeR eenvoudig en snel om te zetten naar TS.
http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:05:
[...]

Ok is goed. Laat ik die ook doen.

/edit:
staat hieronder.
ben benieuwd naar die van jou.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://almere.versteegt.org/mv/rtl4_2011-04-18_2325.mkv

Mijne staat hierboven. Mijne is wel een stuk groter omdat mijn recording software ("TV Headend") ook voor- en uitloopminuten heeft gehanteerd. Maar een stukje verderop staat iig hetzelfde wat jij ook opgenomen hebt. Op het eerste gezicht zie ik geen verschil met jouw recording maar denk dat jij kritischer kan kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie op het eerste gezicht ook geen verschil. De kleuren en het detail kloppen in ieder geval. Ook als ik een aantal frames van drukke bewegende beelden vergelijk is er geen verschil te zien. Er zijn geen extra compressieartefacts zichtbaar die niet in de iptv stream zitten. Gewoon identiek dus.

Nou viel mij op dat een aantal klachten uit Dordrecht komen uit dit lijstje. Het DVB-C headend in Dordrecht wordt volgens mij ook in Lansingerland gebruikt en uit eerdere posts van GuiltyNL maak ik op dat hij ook uit Lansingerland komt. Houd dus in dat hij ook op het DVB-C headend van Dordrecht zou moeten zitten. Het lijkt mij interessant om de streams uit dat headend dus eens onder de loep te nemen. Is er iemand die daar op een bepaalde tijd een .ts capture van kan maken?.

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 16:04
Ik zou kunnen screendumpen of een capture kunnen maken, maar ik moet even kijken hoe ik dat moet doen. Ik werk met DVBLogic TVSource om DVB-C signaal door te geven aan mijn Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een Transport Stream Capture maken met deze tool:

Afbeeldingslocatie: http://img151.imageshack.us/img151/332/twincaptureupcgp6.png

Voor de RTL zenders te capturen moet je deze gegevens invullen:

Frequency, KHz: 312000
Symbolrate, Ksps: 6875
Costellation: 64
Limit capture file size to: 300 MBytes (of meer)

Laat even weten vanaf welke minuut je 'm aanzet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
ik222 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:08:
Als je het zo echt in detail vergelijkt kun je inderdaad zien dat de lijnen bij GHM strakker zijn. Daarentegen zie in het GHM screenshot meer interlacing (kijk maar eens bij het meest rechtse object van het rtl logo midden in beeld). Denk dus dat een flink deel van het verschil al in de deinterlacer zit die is gebruikt...

Wat betreft kleuren is er in elk geval 0,0 verschil, dat is bij deze sowieso aangetoond.
Ik heb de interlacing in een ander topic ook beschreven en geconstateerd. In mijn geval leek ik ook meer compressie te zien.

Het lastige is dat de GHM DVB-C bij mijn vader draait en Ziggo DVB-C bij mij thuis. Ik kan via mijn MCE screendumps maken, maar mijn vader heeft er geen PC aan hangen.

Wat ik zou kunnen doen is op zijn PC een DVB-C kastje hangen (ik werk met Anysee) en dan een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand in WBA gebied trouwens al gemerkt dat "geel" (teletekst) het ook weer doet op de Ned. HD zenders? :D. Vriendin kwam er van de week toevallig achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmm, als ik de volgende twee posts moet geloven:

noMSforme in "[Glashart] Glasvezel in Uden / Veghel"

zou glas->glas overstap nu perfect geregeld moeten zijn :). Of zou het alleen voor de Uden/Veghel gelden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:09:
Hmmm, als ik de volgende twee posts moet geloven:

zou glas->glas overstap nu perfect geregeld moeten zijn :). Of zou het alleen voor de Uden/Veghel gelden? :P
Ik weet niet waar hij deze info vandaan haalt maar voor de providers die ik ken (ik ben niet bekend met OBN) werkt het absoluut niet zo.
Bij WGDO->WGDO kan dat, maar KPNglas naar OBN is een WBA -> WGDO overstap zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja hij beweert het bij hoog en bij laag (maar goed, jij leest ook mee in dat topic ;) ). En de context waarin hij het zegt betrof volgens mij toch echt een wba->wgdo overstap ( KPN naar OBN )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:41:
Heeft iemand in WBA gebied trouwens al gemerkt dat "geel" (teletekst) het ook weer doet op de Ned. HD zenders? :D. Vriendin kwam er van de week toevallig achter :)
Geen enkele HD zender op wba heeft teletext... staat als maanden open en was nog niet opgelost.
Dus zal ik vanavond eens kijken of ik dan ook teletext links op geel heb nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:03:
Tsja hij beweert het bij hoog en bij laag (maar goed, jij leest ook mee in dat topic ;) ). En de context waarin hij het zegt betrof volgens mij toch echt een wba->wgdo overstap ( KPN naar OBN )
Als dat echt zo is ben ik zeer geinteresseerd in hoe ze dat doen.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat OBN en KPNglas een speciale onderlinge regeling hebben, maar zelfs dat lijkt me sterk. (KPNglas is over het algemeen niet zo flexibel met speciale oplossingen en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:10:
....... (KPNglas is over het algemeen niet zo flexibel met speciale oplossingen en dergelijke)
KPN is niet flexibel.... period!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan vraag ik me toch nog steeds af waar noMSforme z'n stellige overtuiging vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de relatie tussen Lijbrandt en XMSNET?

Op mijn klacht kreeg ik vandaag (na weken) eindelijk antwoord maar dit was afkomstig van supportlijbrandt@Kantoor.xmsnet.nl.

Ging uiteraard weer over een feitelijk niet werkende usenetserver. Probleem is pas 5 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijbrandt en XMSNET zijn organisatorisch nagenoeg hetzelfde bedrijf (maar ik dacht dat dat inmiddels wel zo'n beetje public knowledge was ;) ).

Hun productstelling en doelgroep verschilt van elkaar, ook de acties verschillen meestal van elkaar. Oh ja en het laatste digit van het support telefoonnummer ;). Maar ze worden door ongeveer dezelfde mensen gerund, voor zo ver ik weet.

XMSNET richt zich van oudsher echter op de glasvezelnetten die als eerste gelegd zijn richting Portaal huurwoningen en enkele algemene WGDO netwerken zoals een stukje Almere Buiten en Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:24:

Op mijn klacht kreeg ik vandaag (na weken) eindelijk antwoord maar dit was afkomstig van supportlijbrandt@Kantoor.xmsnet.nl.
Fixed ;)
Nu is het support@kantoor.lijbrandt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:36:
Lijbrandt en XMSNET zijn organisatorisch nagenoeg hetzelfde bedrijf (maar ik dacht dat dat inmiddels wel zo'n beetje public knowledge was ;) ).
Ik heb eind vorig jaar bij XMSnet gepoogd Glasvezel aan te vragen. Allereerst blijkt mijn postcode niet in hun systeem te bestaan en was volgens hen glasvezel niet mogelijk op mijn adres. Dus soortgelijke administratieve puinhoop als Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:56:
[...]

Geen enkele HD zender op wba heeft teletext... staat als maanden open en was nog niet opgelost.
Dus zal ik vanavond eens kijken of ik dan ook teletext links op geel heb nu.
Sinds een paar dagen wel hoor.
En sinds dat zo is zijn de SD zenders in de 911 reeks verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TonVH: Waar woon je precies dan? XMS is alleen in enkele WGDO gebieden te verkrijgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:26:
[...]

Ik heb eind vorig jaar bij XMSnet gepoogd Glasvezel aan te vragen. Allereerst blijkt mijn postcode niet in hun systeem te bestaan en was volgens hen glasvezel niet mogelijk op mijn adres. Dus soortgelijke administratieve puinhoop als Lijbrandt.
Zoals Eymey aangeeft zal XMS maar in een klein deel van almere (WGDO) leveren.
Dus het is goed mogelijk dat vanuit XMS gezien er geen levering kan plaatsvinden in jouw straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:22:
@TonVH: Waar woon je precies dan? XMS is alleen in enkele WGDO gebieden te verkrijgen :).
Almere, Eilandenbuurt. Maar waarom het mij vooral gaat is dat ze een net zo'n brakke organisatie zijn als Lijbrandt want na 6 maanden bestaat mijn adres nog altijd niet zou bestaan.

NB: screenprint uploaden lukt niet. Tekst luidt: "Er is geen adres gevonden met onderstaande huisnummer en postcode. Probeer het opnieuw:".

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eilandenbuurt. Dan is de reden dat je postcode niet in de database van XMS bestaat simpel:
Vooralsnog start XMS met leveren in een aantal buurten in Almere Buiten (Bouwmeesterbuurt, Landgoederenbuurt, Faunabuurt, Bloemenbuurt, Indische buurt en Regenboogbuurt).
Van de XMS site. Eilandenbuurt is net zo KPN WBA als de rest van de wijken in Almere die niet in het genoemde lijstje vallen.

Zoals Yogoi ook al zegt is er dus nooit sprake van geweest dat XMS bij jou zou moeten kunnen leveren. Dan kun je dus ook niet verwachten dat je in hun database staat.

Je hebt in jouw wijk gewoon de keus uit KPN, Tweak, Plinq en Lijbrandt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ... zou de melding wij kunnen op uw adres helaas niet leveren dan niet een stuk duidelijker zijn dan de melding wij kunnen uw adres niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:11:
Hm ... zou de melding wij kunnen op uw adres helaas niet leveren dan niet een stuk duidelijker zijn dan de melding wij kunnen uw adres niet vinden?
De melding die Ton krijgt krijg je alleen als het adres niet in de database staat. Maar ik zal de foutmelding laten aanpassen naar "het ingevoerde adres staat niet in ons systeem. Wij kunnen op uw locatie (nog) geen diensten leveren".

@ton: administratief zit het prima in elkaar, de foutmelding kan alleen duidelijker.
En nee, XMS kan nog steeds niet leveren op jouw adres.. dus wat dat betreft klopte de oorspronkelijke melding enigzins :)

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 23-04-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n melding zou inderdaad wat duidelijker zijn. Gewoon "Wij kunnen het ingevoerde adres niet vinden in ons systeem. Dit houdt waarschijnlijk in dat wij op uw locatie (nog) geen diensten leveren".

offtopic:
Nieuwe avatar, Denan? Ik herkende je bijna niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:50:
[...]

Sinds een paar dagen wel hoor.
En sinds dat zo is zijn de SD zenders in de 911 reeks verdwenen.
Klopt, teletext is er nu inderdaad ook op de HD zenders... die 911-922 kijk ik eigenlijk nooit naar, dus was het met niet opgevallen.

EDIT:
Op WBA zijn de SD kanalen 911-922 gewoon nog beschikbaar overigens!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:49:
[...]

EDIT:
Op WBA zijn de SD kanalen 911-922 gewoon nog beschikbaar overigens!!
Hoevelaken is WBA, geen sd kanalen beschikbaar, ik heb dit via mijn klachtenbrief kenbaar gemaakt.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiltyNL
Ik heb bij mijn vader de stream weer mogen zien, maar ik was op bezoek en had geen hardware bij me. De compressie van GHM DVB-C lijkt zo hoog dat het rode Nederland 1 logo gewoon niet uni-rood was, maar met de alom bekende compressie artefacts in dat logo en niet een beetje, maar echt heel veel.

Er is dus duidelijk was mis met die streams op dat adres. Het beeld ziet er ook zo gecomprimeerd uit, echt om te janken zo slecht. GHM geeft niet thuis.

Van de week toch maar eens de boel daar aansluiten, want ik vind het maar een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op maandag 25 april 2011 @ 07:42:
[...]

Hoevelaken is WBA, geen sd kanalen beschikbaar, ik heb dit via mijn klachtenbrief kenbaar gemaakt.
Nu kan het zijn dat die kanalen nog aan mijn testvlaggetje vasthangen of dat het B&R only is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog steeds prima kwaliteit op DVB-C (wat Alexander01 ook heeft kunnen bevestigen aan de hand van mijn RTLnieuws capture ;) ).

Overigens, ook hier in Almere (WBA) zijn de SD-versies van de zenders niet meer beschikbaar.

En dan nog een tweede: Vandaag lijkt de EPG info van de HD zenders niet beschikbaar :S (op IPTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat van die EPG is een algemeen GHM probleem, zie ook de XMS en OBN / ONE topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:17:
Hier nog steeds prima kwaliteit op DVB-C (wat Alexander01 ook heeft kunnen bevestigen aan de hand van mijn RTLnieuws capture ;) ).

Overigens, ook hier in Almere (WBA) zijn de SD-versies van de zenders niet meer beschikbaar.

En dan nog een tweede: Vandaag lijkt de EPG info van de HD zenders niet beschikbaar :S (op IPTV)
Ook in B&R overigens prima DVB-C (dus Dordrecht ook, want daar hangt B&R aan vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer benieuwd naar de captures van GuiltyNL. Met name omdat hij volgens mij net als spikecity ook op het headend van Dordrecht zit. Ik neem aan dat heel Langsingerland (Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk) op dat headend van Dordrecht zit. Op 5 novemer 2010 hadden we daar al een capture vergelijking van gemaakt waaruit bleek dat het signaal gewoon goed was. In het geval van GuiltyNL zou het dus wel eens iets lokaal's kunnen zijn. Een probleem wat misschien ook wel in andere gebieden voorkomt gezien het aantal klachten over het minder scherpe/gedetailleerde beeld en de slechtere kleuren in vergelijking met Ziggo of UPC.

Nou zullen er wel weer mensen zeggen: Als er bitjes of pakketjes zijn die niet aankomen dan zie je blokjes in het beeld (of heb je helemaal geen beeld meer). Ja oke, normaal gesproken is dat ook zo. Maar toch heb ik het idee dat er nog iets anders speelt gezien ik dezelfde klachten ook heb waargenomen in het verleden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-10 23:20
Als ik het zo lees is lijbrandt geen aanrader. Hier in heerde is nu een actie opgezet om ook glasvezel te krijgen en lijbrandt is 1 van de opties. Niet doen als ik dit zo lees, toch voor oud en vertrouwd kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:49
xxxMaverick schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:48:
Als ik het zo lees is lijbrandt geen aanrader. Hier in heerde is nu een actie opgezet om ook glasvezel te krijgen en lijbrandt is 1 van de opties. Niet doen als ik dit zo lees, toch voor oud en vertrouwd kpn?
We hebben nu al een maand hier Lijbrandt. En nergens over te klagen, internet doet het, telefoon doet het(andere kant hoort zichzelf wel zacht) en over de TV valt ook niet te klagen, hier is het enige probleem dat je niet in een keer een opname kan inplannen over een grote tijd(bijv. Elke dinsdag om dat tijdstip opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is precies andersom. Lijbrandt is stukken beter dan oud, log en graaierig KPN ;)

Bij Lijbrandt heb je in de WBA gebieden tenminste nog fatsoenlijke onversleutelde DVB-C met hoge kwaliteit Technicolor aanvoer. Bij TV van KPN ben je gebonden aan hun eigen geëncodeerde streams met lage bitrates (SD 3-4mbit, HD 7-8mbit) die je vanwege de encryptie alleen maar via hun eigen Motorola STB's met ventilator kan bekijken.

Daarnaast heb je snelheidsverlies op je internet vanwege de overhead op de PPoE verbinding die KPN gebruikt. Ook kun je niet makkelijk een eigen router gebriken bij KPN. Je krijgt bij KPN een Experiabox die helemaal dichtgetimmerd is qua instelmogelijkheden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:29:
[...]

Het is precies andersom. Lijbrandt is stukken beter dan oud, log en graaierig KPN ;)

Daarnaast heb je snelheidsverlies op je internet vanwege de overhead op de PPoE verbinding die KPN gebruikt. Ook kun je niet makkelijk een eigen router gebriken bij KPN. Je krijgt bij KPN een Experiabox die helemaal dichtgetimmerd is qua instelmogelijkheden.
Voor download is er geen snelheidsverlies meer bij KPN ( voor upload heb nog geen hogere waarde gezien dan 27 Mb/s)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1259696773.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:29:
[...]

De klachtenregen in dit topic doet toch anders vermoeden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op maandag 25 april 2011 @ 07:42:
[...]

Als je de HD kanalen hebt is dit toch geen probleem? De enige reden welke ik kan bedenken is minder harddisk ruimte bij een opname.

Trouwens als de door vele gebruikers gewenste "'echte"' GHM streams in een WBA gebied aanwezig zouden zijn dan is de bitrate van de SD kanalen nog hoger de HD versie van KPN stream nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:00:
[...]

Dat gaat voornamelijk over de communicatie naar klanten toe en niet zo zeer over de diensten of de kwaliteit daarvan. Als mensen eenmaal aangesloten zijn en het werkt dan hoor je ze niet meer klagen. Overigens hoor ik over de communicatie ook steeds minder mensen klagen, dus volgens mij wordt daar ook wel vooruitgang geboekt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Oud en vertrouwd KPN bestaat al lang niet meer, dat gevoel dateert nog uit de tijd van de vaste telefonie maar is al lang achterhaald.
Het is wat Alexander zegt, als bij Lijbrandt alles goed gaat heb je een beter productaanbod dan bij KPN.

[ Voor 10% gewijzigd door Websurfer01 op 26-04-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koffie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:00:
[...]

Heb je wel eens naar topics over KPN gekeken dan? ;)

True, er gaat bij Lijbrandt erg veel fout wat erg irritant is, maar het is (bijna) allemaal op organisatorisch vlak. Technisch, als Lijbrandt eens wat effectiever zou gaan werken, zijn ze in bijna alle opzichten superieur aan het aanbod van KPN (al is het alleen al qua mogelijkheden om TV te kijken, snelheden zonder PPPoE overhead, etc.).

Het enige wat bij KPN beter is, is het aantal aansluitmogelijkheden tussen set top box en tv/audio en verllicht het installatiegemak voor Jan met de korte achternaam.

Overigens @Alexander01: De nieuwe STB's van KPN hebben ook geen ventilator meer ;)

Wat mij betreft kan je de keuze relatief simpel maken:

* Wil je installatiegemak, boeit het je niet of je je thuisnetwerk naar je hand kan zetten en wil je gewoon "kabeltje prik prak en werken", vind je een STB op één TV en matige beeldkwaliteit prima, neem dan KPN.

* Wil je flexibel zijn in je router keuze, wil je flexibel zijn in bedraden en aansluiten van je TV's, etc. neem dan Lijbrandt.

Dit is natuurlijk een 'klachtentopic' en nogmaals, er gaat veel mis bij Lijbrandt. Aan de andere kant komt een heel aantal klachten hier als je eerlijk kijkt soms ook neer op details waar alleen de meest veeleisende gebruiker zich aan zou storen.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 26-04-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:12:
[...]

* Wil je installatiegemak, boeit het je niet of je je thuisnetwerk naar je hand kan zetten en wil je gewoon "kabeltje prik prak en werken", vind je een STB op één TV en matige beeldkwaliteit prima, neem dan KPN.

* Wil je flexibel zijn in je router keuze, wil je flexibel zijn in bedraden en aansluiten van je TV's, etc. neem dan Lijbrandt.
Voor mij is het nog simpeler:

"Wil je DVB-C (lekker ongecompliceerd en uitstekende kwaliteit) dan is er (voor mij) maar 1 keuze. Lijbrandt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bij deze de huidige stvz mbt mijn nieuwe abonnement Lijbrandt;
Ik ben uitermate ontevreden over de kwaliteit van de aangeboden streams.

Mail aan de servicedesk:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is mij door de servicedesk gevraagd om e.e.a in een mail te formuleren:

Bij deze de reeks klachten mbt mijn nieuwe abonnement bij Lijbrandt:
De klachten heb ik op advies van ********** geformuleerd in deze mail:

De aanvraag is gedaan op 08-02-2011
De oplevering is geschiedt op 09-09-2011

Beeld HD in Hoevelaken is verre van HD kwaliteit versus UPC HD
De weergave is duidelijk minder en voor bepaalde zenders geldt zelfs (bv RTL4) dat de kwaliteit beduidend minder is dan de aangeboden SD signalen van UPC
HD kwaliteit is geen HD kwaliteit, volgens de medewerker, die ik gisterenavond heb gesproken, heeft het te maken met de aangeboden streams in Hoevelaken.
Ik ben hier diep teleurgesteld over!!.

"Spontaan verdwijnen van de sd kanalen op de M532 (moet vanavond de stroom van de genexis halen voor ongeveer 1/2 uur).
De spanningsloos stelling van de Genexis en zelfs een nieuwe initialisatie van de software voor de M532, heeft geen resultaat opgeleverd.
Feit blijft dat op mijn M532, dus geen sd kanalen meer te vinden zijn.
Na het radiokanaal RTF, moeten namelijk de sd kanalen komen ned 1 (911), ned2 (912) etc, deze staan NIET meer in mijn kanalenlijst. Het betreft de kanalen 911,912,913,914,915,916,917,918,919,920

HDMI hand shake problemen met mijn tv, na uitzetten tv en weer aanzetten krijg ik geen signaal op de HDMI, ook niet na omschakelen. (Kabels zijn al vervangen, maar met UPC HD en de Dune werkt alles wel goed).
Vermoedelijk hand shake problemen. Ik moet dan allerlei instellingen tijdelijk veranderen (Geluid stereo naar origineel, output wijzigen ed.), reboot daarna werkt het weer even. Software update ed. helpt niet.
TV is trouwens Pioneer PDP-506XDE (HD Ready - 1080i setting)
Probleem komt meerdere malen voor, maar is niet echt reproduceerbaar.
Vermoedelijk is de geleverde Amino M532 degene die het probleem produceert en waarschijnlijk geeft dezelfde Amino ook geen mooie HD weergave.

Er is mij gevraagd om de klachten per mail aan te leveren
Vooraleer de aangemelde problemen zijn opgelost, kunt U begrijpen dat mijn abonnementskosten voor Lijbrandt niet mogen worden geincasseerd!
Ik vind , dat een dienst pas kan worden opgeleverd als deze naar tevredenheid van de klant, functioneert.
Conform de ingebrekestelling procedure heeft U dus een maand de tijd om e.e.a. op te lossen.
Als dit de “norm” is voor HD kwaliteit van Lijbrandt zal ik met in acht name van de ingebrekestelling procedure (1 maand), mijn abonnement gaan annuleren
Ik ga er dus vanuit dat de komende maand geen kosten worden berekend voor de zgn. aangeleverde diensten van Lijbrandt.

Omdat ik mij bewust ben, van Uw medewerking om e.e.a. op een juiste wijze op te lossen, stel ik het op prijs om persoonlijk en via mail, op de hoogte te worden gesteld van de vorderingen van het onderzoek.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb tot nog toe alleen een respons gekregen dat e.e.a is doorgestuurd naar de klachtencommissie van Lijbrandt.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDMI handshaking problemen zijn iri :S. Gelukkig thuis tussen m'n Sony KDL40V5500 en de M532 geen last van. M'n broertje heeft UPC Digital (pace HD ontvanger) en heeft dus wel problemen icm. z'n 32 inch samsung TV. Vervelend, maar realiteit. Blijkbaar is en blijft HDMI nog steeds geen 100% standaard.

En vwb de streams: Tsja, ik ben bang dat, zoals je het in je mail stelt, Lijbrandt geen andere keuze zal hebben dan je contract te ontbinden. Ze zitten namelijk gewoon met handen en voeten gebonden aan wat KPN kan/wil doen op dit gebied :(. Het is dat ik nog te veel gebruik maak van timeshifting en programma gemist, anders had ik IPTV al lang de deur uit gedaan en was het ook lekker DVB-C geworden.

Waarom de SD zenders niet meer beschikbaar zijn op IPTV mij een raadsel. Los van dat ik me afvraag waarom je je hier zo over opwindt (de HD streams zijn nog altijd beter dan de SD streams) vind ik het wel een rare keuze van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:09:
Waarom de SD zenders niet meer beschikbaar zijn op IPTV mij een raadsel. Los van dat ik me afvraag waarom je je hier zo over opwindt (de HD streams zijn nog altijd beter dan de SD streams) vind ik het wel een rare keuze van GHM.
Goedkoper als GHM moet betalen voor de streams en daar komt nog bij dat de HD zenders bij KPN zelf in een extra pakket van 10 euro zitten terwijl bij GHM deze HD zenders voor een deel in het standaardpakket aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:12:
[...]

Moet zeggen dat ik hier wel van 'schrik'. Had eigelijk helemaal niet stilgestaan bij het feit dat er dus verschillen zitten in signaal enz. Dacht dat dit praktisch hetzelfde was net zoals bv bij adsl providers.

Ik kan kiezen tussen kpn, solcon, lijbrand en Kick xl. Ik moet me dus wat meer gaan informeren over voor/nadelen, Overigens beweren ze bij kick xl dat bij alle gemeentes het merendeel van de mensen via hun glasvezel neemt. Kan iemand iets zinnigs zeggen over een vergelijking tussen deze providers? er lopen nu zoveel topics over verschillende plaatsen dat het zinloos lijkt om nog een topic voor mijn plaats te openen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@xxxMaverick:
Over welke plaats hebben we het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Yogoi schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:36:
@xxxMaverick:
Over welke plaats hebben we het hier?
Heerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Heerde?
Steeds meer dorpen worden aangesloten waarvan ik niet eens weet waar ze liggen... (hurray voor google maps) en ondertussen zit ik nog steeds op ADSL :(

Ik weet dit niet 100% zeker maar Heerde zal volgens mij het volgende worden:
KPN -> KPN (duh)
Lijbrandt -> WBA
Solcon -> geen idee eigenlijk wat ze daar gaan leveren
KickXL -> WBA (zo ver ik dat weet natuurlijk)

Verder zal ik persoonlijk niet ingaan op de verschillen en welke je moet kiezen. Dit omdat ik werkzaam ben voor meedere providers waardoor ik het niet netjes vind als ik ga 'oordelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben vooral wel benieuwd wat Solcon gaat doen.

Tot nu toe leveren die (net als Concepts ICT) voor zover ik weet alleen op WGDO netwerken. Maar als ik bv. ook volgend artikel lees, http://glasvezelnetwerkaa...erk-kpn-kpn-ka-pe-en.html, dan lijken de dagen van/voor (nieuwe) WGDO netwerken geteld.

@xxxMaverick: In zekere zin is het ook wel behoorlijk eenheidsworst wat er wordt aangeboden, zeker als er steeds meer gebieden komen waar alleen KPN Wholesale of WBA diensten levert.

Dan heb je ruwweg de keuze tussen KPN en Tweak (KPN Wholesale) die de beruchte Experiabox en motorola STB's leveren en GEEN analoog/dvb-c.

Of je kiest uit providers als Lijbrandt en KickXL die WBA leveren met eigen router, Glashart Media voor iptv maar met de tv-streams van KPN en analoog/dvb-c.

Maar binnen die tweedeling is er dus behoorlijke eenheidsworst. Hoewel Tweak ook gratis Usenet access inbegrepen heeft en KickXL ook allerlei extra diensten aanprijst. Qua TV is er dan echter binnen de twee netwerkmethodes niet veel onderscheid.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 26-04-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik weet dat veel van de WGDO providers bezig zijn om ook op WBA te gaan leveren.
Eigenlijk dus zoals Lijbrandt al doet.

Van Solcon weet ik eigenlijk niet hoe ze dat willen gaan realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:32:
.

@xxxMaverick: In zekere zin is het ook wel behoorlijk eenheidsworst wat er wordt aangeboden, zeker als er steeds meer gebieden komen waar alleen KPN Wholesale of WBA diensten levert.

Dan heb je ruwweg de keuze tussen KPN en Tweak (KPN Wholesale) die de beruchte Experiabox en motorola STB's leveren en GEEN analoog/dvb-c.

Of je kiest uit providers als Lijbrandt en KickXL die WBA leveren met eigen router, Glashart Media voor iptv maar met de tv-streams van KPN en analoog/dvb-c.
Ok maar als ik jou begrijp is dit wel een vrij fundementele keuze. Begrijp ik nu goed dat er dus echt verschil in beeldkwaliteit zal zijn tussen deze 2 keuzes? uit je verhaal haal ik alleen dat ik analoge tv zou missen en dat is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tussen providers die op dit moment Glashart Media dienst via WBA bieden of providers die KPN Wholesale doorgeven zit op dit moment (helaas?) geen verschil op het IPTV netwerk. 'Vroeger' was er wel een vanzelfgsprekend verschil tussen KPNWholesale en Glashart Media, maar sinds Glashart Media (afgekort GHM) ook op KPN-WBA netwerken levert is op die netwerken de bron van de streams hetzelfde als bij KPNWholesale. Waar Glashart Media nog via het netwerk van Reggefiber levert is de beeldkwaliteit wel wezenlijk beter dan bij KPN. Maar die netwerken raken op dit moment steeds meer in de minderheid.

Het meest fundamentele verschil is nog wel hoe de scheiding van netwerkdiensten is geregeld. Bij KPN/KPNWholesale gebruik je maar 1 ethernetpoort op de glasvezelmodule en worden de diensten middels .1q VLAN's van elkaar gescheiden in de Experiabox.

Bij KPN-WBA (Lijbrandt, etc.) worden de diensten al in de glasvezelmodule gescheiden en kan je iedere willekeurige router waarvoor jij kiest gebruiken voor het delen van internet, net zoals je nu evt. bij UPC of Ziggo gewend bent.

Oh ja... en de DVB-C zenders die ook via het CATV (in de volksmond "analoog") fiber worden meegestuurd zijn in standaard definitie dus van betere kwaliteit dan de IPTV streams.

Ik weet het, ze maken het er niet makkelijker op :S

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 26-04-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 23:28
Huh, sinds vandaag loopt er een dikke balk door het kanaal van Comedy Central (zowel analoog als DVB-C) met de mededeling dat de frequentie gaat wijzigen en dat ik maar vooral www.ikverhuismee.tv moet bezoeken.
Zien alle Lijbrandt klanten dit? Snap er niks van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
eymey schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 16:52:
Tussen providers die op dit moment Glashart Media dienst via WBA bieden of providers die KPN Wholesale doorgeven zit op dit moment (helaas?) geen verschil op het IPTV netwerk. 'Vroeger' was er wel een vanzelfgsprekend verschil tussen KPNWholesale en Glashart Media, maar sinds Glashart Media (afgekort GHM) ook op KPN-WBA netwerken levert is op die netwerken de bron van de streams hetzelfde als bij KPNWholesale. Waar Glashart Media nog via het netwerk van Reggefiber levert is de beeldkwaliteit wel wezenlijk beter dan bij KPN. Maar die netwerken raken op dit moment steeds meer in de minderheid.

Het meest fundamentele verschil is nog wel hoe de scheiding van netwerkdiensten is geregeld. Bij KPN/KPNWholesale gebruik je maar 1 ethernetpoort op de glasvezelmodule en worden de diensten middels .1q VLAN's van elkaar gescheiden in de Experiabox.

Bij KPN-WBA (Lijbrandt, etc.) worden de diensten al in de glasvezelmodule gescheiden en kan je iedere willekeurige router waarvoor jij kiest gebruiken voor het delen van internet, net zoals je nu evt. bij UPC of Ziggo gewend bent.

Oh ja... en de DVB-C zenders die ook via het CATV (in de volksmond "analoog") fiber worden meegestuurd zijn in standaard definitie dus van betere kwaliteit dan de IPTV streams.

Ik weet het, ze maken het er niet makkelijker op :S
Dank voor alle uitleg van de mensen hierboven. Ik heb besloten voor KPN te gaan. 2 decoders die in pakket zitten, standaard draadloos internet en reputatie van KPN vergelijken met Lijbrandt. Ook de folder die vanavond tijdens de informatie avond werd gegeven is beperkt. Zie toch wat verborgen kosten en dan ga ik dus voor kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ xxxMaverick

Het is je vrije keuze. Niet komen klagen als je merkt in een dwangbuis te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxMaverick schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:48:
[...]
Zie toch wat verborgen kosten [...].
Zou je voor mij als (nog steeds) twijfelaar een toelichting kunnen geven mbt deze verborgen kosten?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:22
Daar ben ik ook wel geintresseerd naar. Klopt het overigens dat ik, als ik Lijnbrandt neem, de kabel rechtstreeks in mijn Samsung Le32C530 (met DVB-C tuner) kan prikken en dan alle zenders kan ontvangen? Zonder smartcard of CI+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
barzi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:24:
als ik Lijnbrandt neem, de kabel rechtstreeks in mijn Samsung Le32C530 (met DVB-C tuner) kan prikken en dan alle zenders kan ontvangen? Zonder smartcard of CI+ module?
Dan kun je alle zenders ontvangen die op het DVB-C signaal zitten, dat klopt.
Er zit wel een verschil tussen het zender aanbod tussen IPTV en DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap eigenlijk ook niet wat xxxMaverick met "verborgen kosten" bedoelt. Het enige dat bij KPN gunstig is, is het feit dat je er 2 ontvangers bij krijgt (nog steeds?) en dat je daar niet zelf in investeert.

Voor de rest kan je bij Lijbrandt/GHM veel meer 'modulair' te werk gaan voor wat betreft zenderpakketten.

* Alleen het basispakket in hoge kwaliteit? Prima, DVB-C!
* Interactief en extra zenders? Neem IPTV + de (gratis) basis settopbox
* Interactief en opnemen? Neem de M532
* HD pakket: 'slechts' 5 euro p/mnd (bij KPN nog steeds 10?).

Let wel, ik ken de huidige prijsstelling van KPN niet zo goed meer en zeker met de nieuwe settopboxen is KPN zo vreselijk nog niet maar zoals TonVH ook al zegt, ik zou nog steeds niet in die Experiabox en IPTV-only dwangbuis willen zitten. DWZ, niet als er ook maar enigszins alternatieven (buiten UPC) zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 27-04-2011 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:24:
Daar ben ik ook wel geintresseerd naar. Klopt het overigens dat ik, als ik Lijnbrandt neem, de kabel rechtstreeks in mijn Samsung Le32C530 (met DVB-C tuner) kan prikken en dan alle zenders kan ontvangen? Zonder smartcard of CI+ module?
Dat is het grote voordeel van bijv. Lijbrandt. Je kunt ook (vrijwel) onbeperkt aantal aansluitingen hebben en ook kun je desgewenst gewoon analoog gebruiken. Allemaal met je eigen TV, eigen AB.

Kwaliteit DVB-C is minstens zogoed als UPC Digitaal. Analoog is iets beter dan UPC Analoog. De door Lijbrand (van KPN afkomstig!) Digitale (dus via zo'n Amino kastje) kwaliteit is minder dan het door hen geleverde DVB-C signaal.

Verder ben je vrij welk Voip dienst je wilt gebruiken omdat je gewoon met je eigen router kunt blijven werken. je wordt niet gedwongen een Experia te gaan gebruiken.

In mijn opinie krijg je bij Lijbrandt meer dan bij KPN. Meerdere signaalsoorten, gelijkblijvende/betere kwaliteit, vrijheid in keuzes en (helaas) een organisatie die treurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ah oké, bedankt! Kan je dan ook de gratis HD zenders ontvangen (Ned1,2 en 3 HD) via de DVb-C tuner in mijn tv, of moet ik dan wel echt een HD decoder aanschaffen? Of ontvang je überhaupt geen HD zenders via het DVB-C signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
barzi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:50:
Ah oké, bedankt! Kan je dan ook de gratis HD zenders ontvangen (Ned1,2 en 3 HD) via de DVb-C tuner in mijn tv, of moet ik dan wel echt een HD decoder aanschaffen? Of ontvang je überhaupt geen HD zenders via het DVB-C signaal?
Nee via DVB-C kun je uberhaupt geen HD zenders ontvangen, daarvoor heb je IPTV nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt schrijft op hun website:

In de afgelopen maanden is Lijbrandt harder gegroeid dan verwacht. Deze groei zorgt voor een flinke toename van telefoontjes, e-mails en brieven op onze Service Desk. Onze Service Desk kon dit amper bijbenen. Dit heeft geleid tot minder bereikbaarheid, langere wachttijden en langere responstijd op mails en brieven. We begrijpen 't als u daar ontevreden over bent, maar vragen om uw begrip.

We werken hard aan verbetering en de capaciteit van de Service Desk is inmiddels flink uitgebreid. We streven zo naar een goed serviceniveau met goede bereikbaarheid, korte wachttijden, goede informatievoorziening en snelle afhandeling van uw vragen. We verwachten in april alle achterstanden en openstaande vragen verwerkt en beantwoord te hebben.

Lijbrandt blijft dus werken aan een hoge klanttevredenheid met de beste producten en de beste service, want daar is het ons om te doen. En we stellen het heel erg op prijs als u ons daarop blijft controleren en aanspreken.
Met name die laatste zin heeft de doorslag gegeven. Ik heb zojuist de bestelling gedaan (compleet 25, WGDO, Dordrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Is er ook een manier om te checken of je in het Reggefiber of KPN (of beide) gebied zit? Ik ga wonen in een nieuwbouw (containerwoning in Groningen) en er komt glasvezel. Echter weet ik niet van welk netwerk het glasvezel is. Op glashart staat het netwerk al wel (bij nieuwbouw), maar op Reggefiber staat dat glasvezel nóg niet beschikbaar is, maar hoe weet ik dit zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
Zucht...
Ik zou een jaar gratis HD krijgen, maar blijkbaar paste dat niet goed in hun administratie waardoor er toch iedere maand 5 euro zou worden afgeschreven. Om dat weer goed te maken zouden ze totaal 60 euro crediteren. Maar wat staat er nu op mijn factuur:

Digitale Televisie HD pakket (1 jaar gratis, crediteren) €60,00

Dat is zonder een minnetje ervoor waardoor de 60 euro juist erbij geteld is.
(totale bedrag onderaan de factuur is +60 en niet -60)
Nu moet ik ze weer gaan uitleggen dat ze me 2x 60 euro moeten gaan crediteren! :(

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:22:
Is er ook een manier om te checken of je in het Reggefiber of KPN (of beide) gebied zit? Ik ga wonen in een nieuwbouw (containerwoning in Groningen) en er komt glasvezel. Echter weet ik niet van welk netwerk het glasvezel is. Op glashart staat het netwerk al wel (bij nieuwbouw), maar op Reggefiber staat dat glasvezel nóg niet beschikbaar is, maar hoe weet ik dit zeker?
http://www.glashart.nl/nieuwbouw/57-groningen--ciboga-

Zal wel WBA worden wel alleen KPN en Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Die 370 woningen in Groningen zijn WBA.
Dat kan ik je 100% confirmeren.

Die hebben we 1-2 weken terug namelijk zo in het systeem gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Yogoi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:55:
Die 370 woningen in Groningen zijn WBA.
Dat kan ik je 100% confirmeren.

Die hebben we 1-2 weken terug namelijk zo in het systeem gezet.
Balen, dat Lijbrandt zo overal de kop in de KPN strop steekt.
Vrije glasvezel??? Ja, zolang KPN maar een vinger in de pap houdt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esvedebe schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:33:
Huh, sinds vandaag loopt er een dikke balk door het kanaal van Comedy Central (zowel analoog als DVB-C) met de mededeling dat de frequentie gaat wijzigen en dat ik maar vooral www.ikverhuismee.tv moet bezoeken.
Zien alle Lijbrandt klanten dit? Snap er niks van...
Als je die site bekijkt is het van Canaal digitaal/tv vlaanderen, satelliet providers.
Misschien rechtstreekse (consumenten)satellietstream die ze doorgeven?
Pagina: 1 ... 14 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.