Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.104 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 23:28
Ja, ik had al zo'n vermoeden.
Zitten we dan volgende week vanaf 1 mei niet zonder Comedy Central?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer eens met het Hellcenter van Leipbrandt te maken gehad.

Opeens geen TV. Kabeltjes allemaal in orde dus ga ik maar bellen. Hieronder de hoofdlijnen van gesprek.

Hellcenter: "Goh meneer, er zijn totaal geen storingen. Beter het gaat al maanden probleemloos in Almere"
Ik: "Dit is nu de 3e keer. Vorige keer bleek er iemand een adm. foutje gemaakt te hebben en zat ik zelfs ruim 1 week zonder TV. Zou U toch niet even de techniek willen bellen".
Hellcenter: "heb ik gedaan, alles is goed, Trekt u eens de kabel uit het glasvezelkastje"

Nieuwe verbinding:
Hellcenter: "Tja, dan kan het probleem alleen bij u in huis liggen want hier is alles in orde Sluit U de TV een rechtstreeks aan"
Ik: "Dat is erg moeilijk met een 25 zware kilo TV en jullie hebben zo'n leuke F-connector waar niemand verder iets mee kan."
Hellcenter: "Tja, het ligt toch echt bij u. Uw kabel of splitter moet defect zijn".

Kabel of splitter (beiden ruim 5 jaar in gebruik?) defect????? Lamenielagge!

Ik haal bij de buren een portable TV. En ja hoor, totaal geen signaal.

Ik weer met het Hellcenter bellen:

ik: "Kunt u mij met xxx (vorige contact) doorverbinden".
Hellcenter: "Nee, maar vertelt u maar wat er is".
Ik: "De TV doet't niet, dit is mijn 3e gesprek vandaag. Staat dat niet in mijn logfile?"
Hellcenter: "Nee, ik zie niks. Maar heeft u een probleem?"
Ik: " blablabla hele verhaal blablabla"
Hellcenter: "O geen TV? Maar dat klopt! We hebben namelijk een storing"

Nu zit ik met wat vragen:

Zo'n storing melden op de 1e pagina van Lijbrandt. Is dat teveel gevraagd?
Zo'n storing melden zodra het nummer gedraaid is (dus voor al die keuzes). Is dat teveel gevraagd?
Een fatsoenlijk CRM systeem (vorige keren moest ik ook hele verhaal vertellen). Is dat teveel gevraagd?

Hellcenter zegt dat het geen klachten kan aannemen maar dat moet schriftelijk. Is het teveel gevraagd dat zij klachten doorgeven?

Niets ten nadele van mensen als Yogoi en andere individuelen bij Lijbrandt maar ik zou me rot schamen om bij een dergelijk bedrijf te werken. Lijbrandt laat echt overduidelijk merken dat de klanten ze geen ene moer interesseren.

Ook de continuiteit van het bedrijf interesseert ze duidelijk niets. het lijkt wel of ze voor de start al bezig waren met overname gesprekken.

Zodra ik elders een DVB-C signaal kan krijgen stap ik over. Liever vandaag dan morgen ook al kost me dat dubbel. Lijbrandt is gewoon de UPC van de 21e eeuw. Precies zoals UPC in het decennium daarvoor gedroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esvedebe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:21:
Ja, ik had al zo'n vermoeden.
Zitten we dan volgende week vanaf 1 mei niet zonder Comedy Central?
Ligt eraan als ze bij GHM voor 1 mei even de ontvanger op een andere transponder zetten.

Nieuwe Frequenties:

Kindernet/ComedyCentral Transponder 97 12343 Horizontaal 27500 3/4

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:43:
Ik snap eigenlijk ook niet wat xxxMaverick met "verborgen kosten" bedoelt. Het enige dat bij KPN gunstig is, is het feit dat je er 2 ontvangers bij krijgt (nog steeds?) en dat je daar niet zelf in investeert.

Voor de rest kan je bij Lijbrandt/GHM veel meer 'modulair' te werk gaan voor wat betreft zenderpakketten.

* Alleen het basispakket in hoge kwaliteit? Prima, DVB-C!
* Interactief en extra zenders? Neem IPTV + de (gratis) basis settopbox
* Interactief en opnemen? Neem de M532
* HD pakket: 'slechts' 5 euro p/mnd (bij KPN nog steeds 10?).

Let wel, ik ken de huidige prijsstelling van KPN niet zo goed meer en zeker met de nieuwe settopboxen is KPN zo vreselijk nog niet maar zoals TonVH ook al zegt, ik zou nog steeds niet in die Experiabox en IPTV-only dwangbuis willen zitten. DWZ, niet als er ook maar enigszins alternatieven (buiten UPC) zijn :)
Vergeet niet het onbeperkt gratis bellen zonder starttarief via Lijbrandt voor 5 euro.
KPN hanteert hier veel hogere prijzen voor !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:00
Yogoi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:55:
Die 370 woningen in Groningen zijn WBA.
Dat kan ik je 100% confirmeren.

Die hebben we 1-2 weken terug namelijk zo in het systeem gezet.
Jammer, dan zijn dan kan ik beter (kwaliteit) het DVB-C signaal gebruiken voor TV t.o.v. het IPTV signaal, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij je gebruik wil maken van zenders of diensten die alleen beschikbaar zijn op IPTV ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:52:
[...]

Jammer, dan zijn dan kan ik beter (kwaliteit) het DVB-C signaal gebruiken voor TV t.o.v. het IPTV signaal, toch?
M.i. juiste conclusie. het DVB-C signaal is van prima kwaliteit en je kunt altijd later nog overstappen op IPTV. Zeker als je een TV hebt met ingebouwde DVB-C decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:08:
[...]

M.i. juiste conclusie. het DVB-C signaal is van prima kwaliteit en je kunt altijd later nog overstappen op IPTV. Zeker als je een TV hebt met ingebouwde DVB-C decoder.
Dan zou ik het juist andersom doen: het eerste jaar kan je (iig als nieuwe klant) IPTV gratis krijgen en volgens de voorwaarden zit je er daarna niet aan vast. Tevens kan je dan een STB gratis krijgen.

Als het dan inderdaad tegenvalt verleng je het IPTV deel van de abo gewoon niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:10:
[...] Ik heb zojuist de bestelling gedaan (compleet 25, WGDO, Dordrecht).
Hm, het begint al lekker ...

Zojuist de bevestigingsbrief gelezen. Eerst een verhaal dat een aannemer de Genexis komt plaatsen. daarna: "Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met het LIJBRANDT servicenummer [...] (gratis met uw LIJBRANDT telefoonabonnement)."

Hoe zien ze dat voor zich, gratis bellen met het Lijbrandt telefoonabonnement over de aansluitprocedure als de Genexis nog niet is aangesloten ??? ;-)

Verder is de brief ondertekent met "Folkert Moolenburgh, Directeur Lijbrandt"

Even afgezien dat in dezelfde brief de bedrijfsnaam dus zowel met hoofd- als met kleine letters geschreven wordt (slordig mannen!): Folkert Moolenburgh is al sinds begin maart weg bij Lijbrandt!

Hoe bestaat het dat brieven (bevestigingen van overeenkomsten!!!) ondertekend worden door een onbevoegde, die niet eens werkzaam is bij de onderneming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:01:
Verder is de brief ondertekent met "Folkert Moolenburgh, Directeur Lijbrandt"

Even afgezien dat in dezelfde brief de bedrijfsnaam dus zowel met hoofd- als met kleine letters geschreven wordt (slordig mannen!): Folkert Moolenburgh is al sinds begin maart weg bij Lijbrandt!

Hoe bestaat het dat brieven (bevestigingen van overeenkomsten!!!) ondertekend worden door een onbevoegde, die niet eens werkzaam is bij de onderneming?
Slordig, want het maakt het document rechtsongeldig.. met een ondertekening van iemand die inmiddels al twee maanden met een nieuw bedrijf is gestart....

PUNTJE LIJBRANDT...of puntje Lijbrandt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijbrandt heeft dus nog steeds een langggge weg te gaan. Ondanks hun belofte medio april hun bedrijfsvoering enigszins op orde te hebben.....

Het is dat technisch alles verder werkt.....

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 29-04-2011 00:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:25:
Lijbrandt heeft dus nog steeds een langggge weg te gaan. Ondanks hun belofte medio april hun bedrijfsvoering enigszins op orde te hebben.....

Het is dat technisch alles verder werkt.....
Dat schreef ik net in het Lansingerland draadje.... tering Jantje wat is internet stabiel en betrouwbaar.... dat maakt een hoop administratief gekloot relatief goed zou je zeggen ;)

Ik mis eigenlijk de AmIgA manier van schrijven nog, dus LiJbRaNdT :P

PS
Ik zit weer laat te reageren omdat die twee blafkrokodiljonkies hier nog niet willen pitten :)

blafkrokodiljonkie = Amerikaanse Staffordshire terrier pup 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch nog wakker bent, heb ik 2 vragen ;-)

- Weet je of er bij de amino 130m ook een HDMI kabel geleverd wordt?
- Hoe groot is de voeding van de Genexis? Ik heb zo'n vierkante '4-poorts' contactdoos in de meterkast waarvan nog één 'poort' vrij is. Gaat dat passen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:45:

- Hoe groot is de voeding van de Genexis? Ik heb zo'n vierkante '4-poorts' contactdoos in de meterkast waarvan nog één 'poort' vrij is. Gaat dat passen?
Even een plaatje gestolen van Kryz zijn meterkast dan zie je de voeding. Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2s79apj.jpg

Eergisteren (Woensdag) is bij mij de Genexis geplaatst. Eigenwijs als ik ben, gelijk aangesloten. Na wat gepriegel met de poorten 1 = INTERNET en 2 = IPTV, kreeg mijn router (Engenius ESR9850) een IP adres en het was gas geven maar.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1273047511.png
Dit is draadloos. Pingen naar Tweakers.net geeft draadloos 4ms terug stabiel.

Vandaag de Animo 5xx binnen gekregen voor het HD + PVR pakket. Eerste bevindingen zijn een extreem lange opstarttijd. Bij het zappen is het menu'tje niet strak maar verspringt een deel naar boven lijkt wel. Merk qua snelheid (Zappen, Menu's, Guide etc.) t.o.v. UPC toch wel wat in te leveren.

Telefonie en Analoge TV heb ik nog niet aangesloten.

[ Voor 4% gewijzigd door NeHoX op 29-04-2011 01:11 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

NeHoX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:05:
[...] gas geven maar.
[afbeelding]
Dit is draadloos. Pingen naar Tweakers.net geeft draadloos 4ms terug stabiel.
[...]
wat voor abo heb je? 50/50?
Ik kom met mijn 50/50 abo niet verder dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1273326642.png

wel eens navraag over gedaan maar lijkt dat mijn lijn-speed-parameters wel goed staan.

[ Voor 9% gewijzigd door JJ Le Funk op 29-04-2011 06:39 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
@ MrJayMan:
De waardes die jij hier aangeeft lijken te duiden op een router issue.
Of is dit rechtstreeks getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeHoX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:05:
Vandaag de Animo 5xx binnen gekregen voor het HD + PVR pakket. Eerste bevindingen zijn een extreem lange opstarttijd. Bij het zappen is het menu'tje niet strak maar verspringt een deel naar boven lijkt wel. Merk qua snelheid (Zappen, Menu's, Guide etc.) t.o.v. UPC toch wel wat in te leveren.
Twee minuten normaliter duurt koud (spanning erop) opbooten van de Amino, alleen de allereerste keer dat je hem aanzet op jouw account kan het zijn dat ie eerst nog een firmware update gaat doen, en dan ben je een minuut of 8 van de straat af.

Warme start (met de AB aanzetten) is bijna tijdloos, en duurt hooguit een seconde of 10.

Springende menu's heb ik nog nooit gezien, die zijn hier snaarstrak en bewegen echt niet, ook niet de onderbalk mini menu's met zappen. Staat je TV niet te wippen tussen resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:27:
[...]

Dat schreef ik net in het Lansingerland draadje.... tering Jantje wat is internet stabiel en betrouwbaar.... dat maakt een hoop administratief gekloot relatief goed zou je zeggen ;)

Ik mis eigenlijk de AmIgA manier van schrijven nog, dus LiJbRaNdT :P

PS
Ik zit weer laat te reageren omdat die twee blafkrokodiljonkies hier nog niet willen pitten :)

blafkrokodiljonkie = Amerikaanse Staffordshire terrier pup 8)7
Haha, LOL :D. Gelukkig is 'ons' konijn (nou ja, oorspronkelijk van m'n vriendin) redelijk goed getraind op mijn late bedtijden. Als ik de PC uitdoe e.d. dan rent hij netjes naar z'n hok toe. Lawaai maken doen ze gelukkig doorgans niet (hoewel deze flink hard kan stampen als ie in een paranoide bui is).

@NeHoX: Extreem lange opstartijd van de Amino lijkt me zoals Spike zegt idd alleen van toepassing als je 'm de eerste keer aanzet. Het is niet super rap, dat ben ik met je eens maar 2 minuten is heel goed te overzien. Beter dan de bijna 10 minuten van de Motorola's van KPN 8)7. Qua zappen is ie ook veel sneller dan bij KPN maar toegegeven, de Pace settopbox van UPC zapt ongelofelijk snel (sneller dan de meeste TV's ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:44:
[...]

Haha, LOL :D. Gelukkig is 'ons' konijn (nou ja, oorspronkelijk van m'n vriendin) redelijk goed getraind op mijn late bedtijden. Als ik de PC uitdoe e.d. dan rent hij netjes naar z'n hok toe. Lawaai maken doen ze gelukkig doorgans niet (hoewel deze flink hard kan stampen als ie in een paranoide bui is).

@NeHoX: Extreem lange opstartijd van de Amino lijkt me zoals Spike zegt idd alleen van toepassing als je 'm de eerste keer aanzet. Het is niet super rap, dat ben ik met je eens maar 2 minuten is heel goed te overzien. Beter dan de bijna 10 minuten van de Motorola's van KPN 8)7. Qua zappen is ie ook veel sneller dan bij KPN maar toegegeven, de Pace settopbox van UPC zapt ongelofelijk snel (sneller dan de meeste TV's ).
Die twee blafkrokodillen zijn net 9 weken oud, dus alles is nog stuiterdestuiter, allemachtig leuk en interessant, en overal moet in gebeten worden, ook in elkaar :P

De UPC doos is inderdaad sneller dan de meeste TV's, maar de Amino zapt in een heel behoorlijk tempo vind ik.
Overigens is die twee minuten alleen van toepassing als je echt de spanning erop zet, want als je je Amino gewoon met de AB (aan en "uit") zet dan is het maar een paar seconden volgens mij, en voornamelijk de tijd die nodig is om de stream in sync te bufferen en decoderen. Maar met de AB uitzetten is ook eigenlijk een soort sleepmode voor de Amino en alles blijft gewoon door horrelen in dat doosje, behalve de HDD en de HDMI/audio uitgangen lijkt het.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
heeft het qua verbruik dan nog zin om de amino UIT te zetten (met afstandsbediening?). Aan laten staan zou nog wat issues met mijn Harmony kunnen voorkomen. (moet soms een powertoggle doen voor de M532)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJayMan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 06:32:
[...]

wat voor abo heb je? 50/50?
Ik kom met mijn 50/50 abo niet verder dan:
[afbeelding]

wel eens navraag over gedaan maar lijkt dat mijn lijn-speed-parameters wel goed staan.
Vreemd want ik krijg meer dan waar ik voor betaal.

Een veel voorkomende fout is dat er naast de snelheidsmeting ongemerkt andere verbindingen lopen. Ook geeft draadloos een vaak sterk vertekend beeld. Instellingen router (en/of geschiktheid voor hoge snelheden). Ik zou al die zaken eens nalopen. Ook leveren de verschillende servers uiteenlopende resultaten waarbij Utrecht (=Telfort) de kroon spant. Die komt nooit boven de 20 waarschijnlijk omdat 20 mb hun snelste verbinding is.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1273475431.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gysman11 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:27:
heeft het qua verbruik dan nog zin om de amino UIT te zetten (met afstandsbediening?). Aan laten staan zou nog wat issues met mijn Harmony kunnen voorkomen. (moet soms een powertoggle doen voor de M532)
Verbruik verschil tussen aan en "uit" is meen ik 3 watt, want het ding werkt met een "laptop" voeding, en die schakelt verder niet af. De mijne staat altijd aan, scheelt weer zaken in je Harmony programmeren en debuggen. :)

Nadeel van aan laten staan is dat de HDD harder slijt, omdat die dan gewoon 24/7 de gekozen zender staat te cachen voor time lapsed kijken.... Als het doodstil is hier hoor ik dus wel de harddisk contant lopen en pruttelen.

Voor Harmony issues met de Amino raad ik je aan om het Harmony forum eens af te struinen... iets met interapparaat vertragingsinstellingen schijnt alles op te lossen.

http://www.harmony-forum.nl/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:39:
[...]

Vreemd want ik krijg meer dan waar ik voor betaal.

Een veel voorkomende fout is dat er naast de snelheidsmeting ongemerkt andere verbindingen lopen. Ook geeft draadloos een vaak sterk vertekend beeld. Instellingen router (en/of geschiktheid voor hoge snelheden). Ik zou al die zaken eens nalopen. Ook leveren de verschillende servers uiteenlopende resultaten waarbij Utrecht (=Telfort) de kroon spant. Die komt nooit boven de 20 waarschijnlijk omdat 20 mb hun snelste verbinding is.

[afbeelding]
Vergeet ook niet dat de meeste virusscanners het op te halen bestand even cachen, waardoor je als je een tweede keer de test doet ineens fysiek onmogelijke snelheden haalt omdat Windows het dan uit de cache trekt.
Ik heb hier op 100Mbit lijntjes al downloadsnelheden van boven de 200Mbit voorbij zien komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Yogoi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:20:
@ MrJayMan:
De waardes die jij hier aangeeft lijken te duiden op een router issue.
Of is dit rechtstreeks getest?
ik zal het nog eens hertesten rechtstreeks op het modem

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
MrJayMan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:55:
[...]

ik zal het nog eens hertesten rechtstreeks op het modem
Let wel op, je zit dan wel een mac/ip-lease issue.
De genexis houd de lease vna je router actief voor bijna een uur.
(Tenzij je router en pc hetzelfde mac hebben, cloned/spoofed natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Yogoi op 29-04-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:52:
[...]

Verbruik verschil tussen aan en "uit" is meen ik 3 watt, want het ding werkt met een "laptop" voeding, en die schakelt verder niet af. De mijne staat altijd aan, scheelt weer zaken in je Harmony programmeren en debuggen. :)

Nadeel van aan laten staan is dat de HDD harder slijt, omdat die dan gewoon 24/7 de gekozen zender staat te cachen voor time lapsed kijken.... Als het doodstil is hier hoor ik dus wel de harddisk contant lopen en pruttelen.

Voor Harmony issues met de Amino raad ik je aan om het Harmony forum eens af te struinen... iets met interapparaat vertragingsinstellingen schijnt alles op te lossen.

Hier hoor ik de harddisk trouwens ook nog draaien en pruttelen als de M532 wel zegt uit te staan (iig voor geruime tijd, ik weet niet of en hoe snel ie down spinned na het op standby zetten).

Op zich heb ik niet echt Harmony issues met de M532, behalve dat ik soms de help functie moet gebruiken omdat de M532 niet aan is gegaan (of juist uit). Zonder het Harmony forum bekeken te hebben en afgaande op de term "interapparaat vertraging", heeft de Amino blijkbaar last van een soort 'verblinding' waarbij hij ook IR signalen voor andere apparaten oppikt en daardoor een X aantal miliseconden niet reageert op z'n eigen signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:45:
[...]

Dan zou ik het juist andersom doen: het eerste jaar kan je (iig als nieuwe klant) IPTV gratis krijgen en volgens de voorwaarden zit je er daarna niet aan vast. Tevens kan je dan een STB gratis krijgen.

Als het dan inderdaad tegenvalt verleng je het IPTV deel van de abo gewoon niet ...
Hoe bedoel je dit precies? Ik ben namelijk van plan het "GLASVEZEL START 25" pakket te nemen. Dat is zonder interactieve TV (tov het "GLASVEZEL COMPLEET 25" pakket, dat 5 euro per maand duurder is). Als de kwaliteit van IPTV (zelfs de HD zenders) lager is dan het DVB-C signaal, dan is voor mij de keuze snel gebruikt. Het interactieve gedeelte gebruik ik toch niet, en de extra zenders spreken mij niet aan (volgens mij, wat zijn de "grote" zenders die ik mis met het DVB-C signaal?).

Of zie ik wat over het hoofd? Oftewel, kan je met het "GLASVEZEL START 25" pakket ook interactieve TV krijgen (gratis)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:48:
[...]
kan je met het "GLASVEZEL START 25" pakket ook interactieve TV krijgen (gratis)?
Nee, voor zover ik weet niet.

Als je over een jaar zou beslissen (zoals TonVH suggereerde) dat je toch HD iptv wilt, betaal je
12 x 5 extra voor Compleet
12 x 5 voor HD
150 voor HD Amino
--> totaal 270 euro extra voor het eerste jaar.

Als je nu een Compleet pakket met de gratis HD iptv introductie neemt, betaal je voor het eerste jaar
10 x 5 extra voor Compleet
--> totaal 50 euro extra voor het eerste jaar

Maar eea is slechts ter overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dit soort bedrijven leeft van de "aanbiedingen" de ene is niet afgelopen of er is wel weer een andere. Soms alleen voor nieuwe abo's totdat de markt verzadigd is en dan weer voor upgrades.

Kijk naar UPC, Ziggo, KPN. Personeel weet vaak niet eens welke aanbiedingen op een gegeven moment geldig zijn omdat ze soms verschillende hanteren voor winkel <> telefoon <> internet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Helemaal waar. Het is op dit moment het voordeligste het voor jou geschikte pakket gelijk te kiezen. Ik aarzelde terecht over IPTV en zou nu na slechts 2 maanden al met hogere kosten geconfronteerd zijn (behalve dan de HD zenders die zouden per maand gratis zijn). Ben ik even blij dat ik UPC heb gekozen. Kost wel wat meer maar dan heb je wel echt HD.

@TonvH
Dit soort bedrijven leeft inderdaad van aanbiedingen maar UPC laat zijn vaste klanten daar ook van mee profiteren. Dat heeft Lijbrandt nog niet begrepen. Dat heb ik hen overigens meerdere malen gezegd. Het is namelijk idioot als ik volgend jaar eerst zou moeten opzeggen om me dan weer als nieuwe klant aan te melden om voor alle aanbiedingen in aanmerking te komen.

Maar goed ik heb ook geen zin in dit soort gedoe, dan blijf ik toch bij UPC voor de tv. Ik kan het betalen no problem. Als Lijbrandt mij niet stimuleert om over te stappen dan houdt het wat mij betreft op.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:
[...]

Nee, voor zover ik weet niet.

Als je over een jaar zou beslissen (zoals TonVH suggereerde) dat je toch HD iptv wilt, betaal je
12 x 5 extra voor Compleet
12 x 5 voor HD
150 voor HD Amino
--> totaal 270 euro extra voor het eerste jaar.

Als je nu een Compleet pakket met de gratis HD iptv introductie neemt, betaal je voor het eerste jaar
10 x 5 extra voor Compleet
--> totaal 50 euro extra voor het eerste jaar

Maar eea is slechts ter overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 17:16
Ik wil graag een Plus-pakket er bij nemen, voor digitale televisie. Kan ik die via Mijn Lijbrandt aanvragen? Ik zie het niet zo snel staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Weten jullie hoe lang het gemiddeld ongeveer duurt dat een pakket van Lijbrandt volledig aangesloten is? Dus stel, ik bestel (Glasvezel start 25) morgen. Wanneer werkt dan ongeveer alles?

Ik heb de klantenservice ook gemaild maar heb nog geen antwoord gekregen. Echter weet ik uit ervaring (bij Ziggo in ieder geval), dat zijn niet altijd een reeël geven over de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NeHoX

Ik heb inmiddels mijn 4e (of is het al de 5e?) M532 staan.
Dit in verband met problemen met opnemen.
Het laatste exemplaar dat ik ontvangen heb, heeft hetzelfde probleem met de menubalk als jij omschrijft.
In het midden wordt er een stukje omhoog of omlaag "geschoven". Als ik naar het menu ga dan wordt dit in sommige gevallen tot de bovenste helft van het scherm gecomprimeerd.
Dit alles bij de instelling 1080i en doorzichtigheid/transparantie hoog.
Overigens wilde deze M532 de eerste twee keer na het wijzigen van de instelling naar 1080i deze na het opnieuw opstarten niet vasthouden.
Af en toe verlang ik terug naar mijn upc cisco box. Hoewel dat ook geen feest was...

Overigens neemt de laatst ontvangen M532 ook niet goed op.
Ga hem zo testen bij een kennis elders in de stad die deze week is aangesloten. Ik verwacht er niet veel van, want hij heeft zijn M532 ook al getest op de zenders waar ik problemen mee heb. En bij hem gaat het ook fout...
Ik verwacht morgen weer met Lijbrandt aan de telefoon te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zerocool

Normaal gesproken kun je via mijn lijbrandt je abonnement aanpassen en dus ook voor het extra pakket kiezen.
Ik heb net even ingelogd en op dit moment wil Lijbrandt kennelijk geen extra omzet hebben ;-)
Het is niet mogelijk om op dit moment het abonnement te wijzigen.
Ik heb dit vaker gezien in mijn lijbrandt.
Advies: probeer het morgen nog een keer. Lukt het nog niet, bel dan met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Ben's weblog (over de nieuwe Amino 140):
Glashart Media heeft aangegeven dat momenteel de modellen Amino A140 en Amino 540 PVR actueel zijn. Beiden geschikt voor SD- én HDTV
Weet iemand of Lijbrandt deze (al) levert?
De A140 heeft HDMI én scart via mini-DIN, wat mij errug goed uit zou komen ... (met de STB naar bed ;-)

iig reden om de activering nog even uit te stellen ...

/edit: Én RF out / pass-through!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:16:
Van Ben's weblog (over de nieuwe Amino 140):
[...]

Weet iemand of Lijbrandt deze (al) levert?
De A140 heeft HDMI én scart via mini-DIN, wat mij errug goed uit zou komen ... (met de STB naar bed ;-)

iig reden om de activering nog even uit te stellen ...
Ben's weblog is over het algemeen goed zij het enigszins tendentieus in de korte bochten die hij zelf concludeert vanuit de informatie die hij bij elkaar sprokkelt.
Waarom nu een hele alinea spenderen aan standby, terwijl iedereen snapt dat de 140 gewoon de opvolger is van de 130m, gebouwd op hetzelfde concept met externe "laptop" baksteen in de kabel?
Als je zo'n groene milieuridder wilt spelen dan moet je ook die miljard mobiele telefoonladers eens kritisch in een blog zetten... of alle routers die 24/7 draaien op een adapter terwijl er niet wordt geinternet? Beetje over the top tendentieus dus...

Waarom het linkje naar een dappere dodo die de A140 niet met zijn Harmony One kan bedienen, terwijl er een heel goed forum is die je hierbij kan helpen, en de A140 exact dezelfde commandoset heeft als de 130/130m en 532/540? Of wel, als je de A140 niet kan kiezen in je Harmony software dan kies je toch de AmiNet130m?
Er lopen diverse topics over kleine probleempjes met de Amino en de Harmony One, maar die zijn inmiddels allang opgelost...

Het wordt tijd dat Ben zijn pen weer eens positief gaat gebruiken.... en bij mijn weten levert Lijbrandt nog steeds 130m/M532 uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:42:
[...]
Waarom nu een hele alinea spenderen aan standby, terwijl iedereen snapt dat de 140 gewoon de opvolger is van de 130m, gebouwd op hetzelfde concept met externe "laptop" baksteen in de kabel?
Die externe laptop bakstenen vreten over het algemeen ook niet meer dan 1 watt als er geen load op staat ;)

http://www.energystar.gov...s/eps_ac_dc_prod_list.pdf

Dit is echt een probleem van Amino. Zij schakelen in standby volgens mij alleen de video output uit en daardoor blijft het stroomverbuikt in standby nagenoeg gelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:42:
[...]

Ben's weblog is over het algemeen goed zij het enigszins tendentieus in de korte bochten die hij zelf concludeert vanuit de informatie die hij bij elkaar sprokkelt.
Als je zo'n groene milieuridder wilt spelen dan moet je ook die miljard mobiele telefoonladers eens kritisch in een blog zetten... of alle routers die 24/7 draaien op een adapter terwijl er niet wordt geinternet? Beetje over the top tendentieus dus...
Dat ben ik toch niet met je eens. Een externe TV-Tuner is absoluut geen apparaat wat je 24/7 aan zet. Een modem/router wel.
Persoonlijk vind ik ook het onacceptabel als een leverancier mij een apparaat zou geven wat simpelweg niet uit kan.
Sowieso vind ik die kleine animo dingen er niet uitzien, geef mij maar een STB met ingebouwde voeding.
Die vage tuners zijn ook precies de redenen voor mij om niet voor Lijbrandt te kiezen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Amino's zijn door hun vorm inderdaad wel lastig op een fatsoenlijke plek te plaatsen tussen/op al je andere apparatuur. Maar goed, voor mij telt kwaliteit en functionaliteit en dan is de formfactor van de STB wel ong. het laatste waar ik nog naar zou kijken bij gelijkwaardige keuze.

Aan de andere kant: De STB's van KPN hebben nou ook niet echt een standaardformaat. Gelukkig zijn ze wel 'rechthoekig' :P.

Maar ik ben het met Alexander01 eens dat het wel een schandaal is dat fabrikanten die apparaten nog steeds zo veel laten gebruiken in standby. Bij mijn weten is zelfs het verbruik van de nieuwe STB's van KPN nog steeds niet minder dan 5W in standby, wat ik nog steeds te veel vind.

Een STB heeft verder totaal geen functie als je geen TV kijkt, behalve misschien een keer aan gaan om iets op te nemen. Maar ook dan hoeft het stroomverbruik nog niet zo hoog te zijn. Een router is wel typisch een apparaat dat je 24/7 aan hebt staan, vooral als ie ook nodig is voor telefonische bereikbaarheid.

Anyway, thuis werkt de schakelklok optie nog steeds prima. Zowel WII als Amino zijn van de stroom af tussen 01:10 en 07:30. Voordeel met de Amino is overigens wel dat je binnen 2 minuten na het aanzetten ook TV kan kijken.

Mag voor de KPN'ers hopen dat dit met de nieuwe STB's inmiddels ook wat verbeterd is. De 1960 liet altijd minimaal 7 minuten op zich wachten voor je een keer TV kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:51:
[...]

Dat ben ik toch niet met je eens. Een externe TV-Tuner is absoluut geen apparaat wat je 24/7 aan zet. Een modem/router wel.
Persoonlijk vind ik ook het onacceptabel als een leverancier mij een apparaat zou geven wat simpelweg niet uit kan.
Sowieso vind ik die kleine animo dingen er niet uitzien, geef mij maar een STB met ingebouwde voeding.
Die vage tuners zijn ook precies de redenen voor mij om niet voor Lijbrandt te kiezen.
Omdat het bij een Amino geen ruk uitmaakt of ie aan of op standby staat, en het twee minuten koud opbooten scheelt staan ze bij mij gewoon 24/7 aan.
De enige manier om stroom te besparen met Amoni's is namelijk letterlijk de stekker uit de muur trekken met een tijdklok, want het processortje blijft gewoon doorhorrelen als je hem "uit" zet via de AB.
Maar goed, de meeste TV's en DVD/HD recorders gaan ook nooit echt uit, en ik betwijfel of er in de iets oudere generaties al apparaten zijn die aan die 0,5 watt standby voldoen. Dus om jouw eigen onacceptabel statement even bij de kladden te grijpen koop jij dus geen enkel apparaat meer dat niet keihard uit kan... die ga je namelijk sinds de uitvinding van de afstandbediening niet echt meer vinden of je moet er echt naar zoeken.
Samsung kan niet echt uit, heeft niet eens een echte hardware aan/uit schakelaar, en zo zijn er meer merken die altijd standby staan, zij het tegenwoordig met miniscuul laag standby gebruik.

Uiterlijk van een STB vind ik wel zo'n subjectief iets om hierop niet te kiezen voor een provider?
Ik heb liever een spuuglelijke STB die stil, snel en betrouwbaar werkt dan een super strak gestylde STB die zo traag is als dikke kak, gromt en zucht als een astmapatient als ie het warm krijgt, maar wel goed bij de meubels past.
Dat laatste zou typisch iets kunnen zijn wat mijn vrouw zou roepen... kleurt goed bij de gordijnen :P

Overigens... zo vaag is Amino als merk niet hoor, want behalve alle providers die GHM aanbieden is ook o.a. Tele2 grootverbruiker van Amino's, samen met nog wat andere DSL aanbieders, waardoor ze best een flink deel op de digitale TV markt met hun STB's bedienen in Nederland. ;)
De enige andere grote spelers zijn volgens mij Motorola (KPN), Pace en daarvoor Cisco (UPC) en Samsung (Caiway), (ik vergeet er vast nog een paar) maar de rest zit in de marges.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:01:
[...]

Die externe laptop bakstenen vreten over het algemeen ook niet meer dan 1 watt als er geen load op staat ;)

http://www.energystar.gov...s/eps_ac_dc_prod_list.pdf

Dit is echt een probleem van Amino. Zij schakelen in standby volgens mij alleen de video output uit en daardoor blijft het stroomverbuikt in standby nagenoeg gelijk.
Leuk Chinees lijstje, wat best zal kloppen als ik mijn laptop fysiek loskoppel van mijn baksteen, echter zodra mijn laptop in de uitstand wordt gekoppeld aan de baksteen is het nulverbruik afhankelijk van hoe leeg mijn accu is beduidend hoger. Zelfs een laptop schakelt dus niet los van zijn voeding als hij uit staat, want het accupakket wordt in elke stand gewoon geladen en bijgehouden door die straatkei in de kabel.
En aangezien bij mij thuis niemand meer stekkers dan nodig ergens uittrekt en dus gewoon alleen de laptop uitschakelt, is het een beetje een relatief lijstje wat alleen werkt zonder belasting (uit of aan).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:06:
Overigens... zo vaag is Amino als merk niet hoor, want behalve alle providers die GHM aanbieden is ook o.a. Tele2 grootverbruiker van Amino's, samen met nog wat andere DSL aanbieders, waardoor ze best een flink deel op de digitale TV markt met hun STB's bedienen in Nederland. ;)
Amino is een van de grootste leveranciers van IPTV STB's wereldwijd.. vaag zou ik ze absoluut niet noemen, vooral aangezien ze redelijk wat prijzen in de wacht hebben gesleept. (www.aminocom.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:06:
[...]

Omdat het bij een Amino geen ruk uitmaakt of ie aan of op standby staat, en het twee minuten koud opbooten scheelt staan ze bij mij gewoon 24/7 aan.
De enige manier om stroom te besparen met Amoni's is namelijk letterlijk de stekker uit de muur trekken met een tijdklok, want het processortje blijft gewoon doorhorrelen als je hem "uit" zet via de AB.
Maar goed, de meeste TV's en DVD/HD recorders gaan ook nooit echt uit, en ik betwijfel of er in de iets oudere generaties al apparaten zijn die aan die 0,5 watt standby voldoen. Dus om jouw eigen onacceptabel statement even bij de kladden te grijpen koop jij dus geen enkel apparaat meer dat niet keihard uit kan... die ga je namelijk sinds de uitvinding van de afstandbediening niet echt meer vinden of je moet er echt naar zoeken.
Samsung kan niet echt uit, heeft niet eens een echte hardware aan/uit schakelaar, en zo zijn er meer merken die altijd standby staan, zij het tegenwoordig met miniscuul laag standby gebruik.
Nou..... ik heb een LCD-tv (Sony uit 2008) en een DVD-speler van Pioneer (uit 2007) en die hebben allebei een standbyverbruik van nagenoeg nihil ( < 1 watt ).

Dus het moet tegenwoordig best mogelijk zijn om apparaten te ontwikkelen die minder dan 8 watt verbruiken in standby, zelfs al moeten ze klaar staan om een opname te kunnen doen. Een oude videorecorder van me en de hdd-recorder van m'n ouders vreten namelijk ook niet meer dan 2 watt als ze 'uit' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:46:
[...]
Dus het moet tegenwoordig best mogelijk zijn om apparaten te ontwikkelen die minder dan 8 watt verbruiken in standby, zelfs al moeten ze klaar staan om een opname te kunnen doen. Een oude videorecorder van me en de hdd-recorder van m'n ouders vreten namelijk ook niet meer dan 2 watt als ze 'uit' staan.
Het verschil met die devices en een IP device als de Amino is dat de amino aan blijft staan om firmwareupgrades te ontvangen en menuaanpassingen te verwerken. Als dat pas zou gebeuren als je de Amino aanzet (normaal komen dat soort updates met een regelmatige interval binnen) zit je elke keer als je 'even tv wil kijken' te wachten tot je voorbij de firmware upgrade bent. Op je TV/HDD recorder heb je dat natuurlijk niet al zullen de moderne tv's (connected tv's) in standby ook zichzelf updaten en dus meer verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ... een écht slim device zou die firmware update natuurlijk ook kunnen plannen aan het eind van een 'aan-periode', wanneer ik 'm naar standby stuur.
De update hoeft niet persé bij het aanzetten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan: Dat was bij UPC, toen er rond hun eerste mediaboxen zo'n comotie was m.b.t. het energieverbruik, ook altijd het argument. En nu kunnen ze ineens wel ook boxen maken die minder verbruiken.

Voor de broodnodige firmware en menu updates kan je ook best een 'window' plannen (en inprogrammere) waarbinnen de box in een actieve stand gaat om firmware updates e.d. binnen te halen.

Mijn Sony TV heeft bv. ook een instelbaar "schedule" waarmee je kan instellen in welke tijdsperiode hij "actief standby" moet staan (8 watt verbruik) en in welke periode hij naar "low power standby" moet. In low power gebruikt hij minder dan 1 watt. De "actief standby" stand staat bij ons thuis ingesteld tussen 17:00 en 0:00 zodat je binnen die tijd niet lang hoeft te wachten voor je TV kan kijken.

Het is natuurlijk waar dat het ook weer niet over zo'n groot verschil gaat maar als je alle apparaten in huis bij elkaar optelt maakt het wel degelijk verscil. Als al die apparaten zich zo zouden 'misdragen'.

Bovendien vind ik het wel degelijk belangrijk dat er 'beyond per huishouden' gekeken wordt. Want met alle abonnees / huishoudens met dergelijke apparaten bij elkaar maakt het echt wel verschil qua totale energiebehoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:52:
[...]

Bij mij ging het ook vaak niet goed met gelijktijdig inschakelen van tv en Amino, de oplossing was de tv in eerste instantie in laten schakelen op AV-1 (of een ander willekeurige aansluiting), een pauze van 2000 milliseconden en dan de tv over laten schakelen naar de HDMI poort waarop de amino aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind al dat "gedoe" rondom standby verbruik uitermate irrelevant.

Op basis van de totale (wereld?) bevolking is het uiteraard een imposante waarde. Maar een waarde waar echt geen centrale minder door kan draaien. Waar het omgaat is het verbruik (of beter: de kosten) per huishouden.

En die zijn verwaarloosbaar zeer zeker indien gezien in het licht van de vele andere verbruikers waarvan ook het nut ter discussie gesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:46:
[...]

Nou..... ik heb een LCD-tv (Sony uit 2008) en een DVD-speler van Pioneer (uit 2007) en die hebben allebei een standbyverbruik van nagenoeg nihil ( < 1 watt ).

Toevallig vanmiddag in het echt gesproken met een paar echte GHM insiders in Hillegom, en de afweging om standby alleen de video uit te zetten is het compromis tussen naganoeg tijdloos opstarten of twee minuten opbooten, elke keer als je je STB aanzet... en dat laatste gaat gauw irriteren, al is het sneller dan de Motorola's van KPN :P.
nu blijft het hele processorgedeelte fietsen, ook in standby, waardoor bij aanklikken via de AB met een seconde of twee (op WBA) de stream begint te spelen, terwijl je anders door twee amino logo's en een opera reclame scherm heen moet.
Daarbij zal je ergens altijd een nulgebruik hebben van de schakelende voeding in de kabel, maar die kan goed onder de 1 watt zitten. Overigens viel een STB volgens de heren niet onder de europesche regelgeving voor standby gebruik :)

Maar eerlijk is braaf... er zijn tegenwoordig haast geen apparaten meer die echt uit gaan (of wel, twee harde contacten die fase en nul loskoppelen van het net).

Overigens vandaag ook de nieuwe afstandbediening en de A140 gezien... en vooral de afstandbediening is een grote vooruitgang ten opzichte van het uitgerekte ei wat je er nu bij krijgt en wat je in 50% van de gevallen achterstevoren vasthoud per ongeluk...
De nieuwe is zwart, heeft meer functiespecifieke knoppen als Guide en dergelijke en een heel herkenbare platte voorkant. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Amino is een van de grootste leveranciers van IPTV STB's wereldwijd.. vaag zou ik ze absoluut niet noemen, vooral aangezien ze redelijk wat prijzen in de wacht hebben gesleept. (www.aminocom.com)
Mij hoef je daarvan niet te overtuigen, het was moderator Koffie die Amino's wazige STB's noemde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de EC wetgeving, er is een EC richtlijn voor STB's, die vanaf 2010 moeten voldoen aan 1 Watt standby, en 0,5W vanaf 2013, echter hierop zijn de volgende uitzonderingen
1. Één jaar na de inwerkingtreding van deze verordening mogen op de markt gebrachte SSTB’s de volgende grenzen voor het opgenomen vermogen niet overschrijden; SSTB’s met een geïntegreerde harde schijf en/of een tweede tuner zijn vrijgesteld van deze voorwaarde
In de bijbehorende tabel zijn de uitzonderingen duidelijker weergegeven:

-- = vrijgesteld!

Na 1 jaar:
Eenvoudige STB (standby 1,00Watt / aan 5,00Watt)
Toegestaan verbruik voor display in standby (standby +1.00Watt)
Toegestaan verbruik voor het decoderen van HD signalen (standby -- / aan +3,00Watt)

Na 3 jaar:
Eenvoudige STB (standby 0,50Watt / aan 5,00Watt)
Toegestaan verbruik voor display in standby (standby +0.50Watt)
Toegestaan verbruik voor het decoderen van HD signalen (standby -- / aan +1.00Watt)
Toegestaan verbruik voor tweede tuner (standby -- / aan +1.00Watt)
Toegestaan verbruik voor harde schijf (standby -- / aan +6.00Watt)

Zoals je ziet zijn STB's die HD zijn of PVR's uitgesloten van de eisen aan standby verbruik, en is alleen de Amino 110 het haasje, want die haalt die 1 Watt nooit.
Grappig is dus dat tegenwoordig elke STB zo'n beetje HD geschikt is en dus niet meer hoeft te voldoen aan de EC richtlijnen voor ecodesign, alleen in AAN stand liggen de waarden flink lager dan nu gemiddeld gescoord wordt door STB's, waarbij het plusje voor de waarde aangeeft dat dit geen verplichte max waarden zijn, maar streefwaarden :)

Volledige EC richtlijn voor settopboxen in het Nederlands als pdf via onderstaande link:
http://eur-lex.europa.eu/...2009:036:0008:0014:NL:PDF

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:59
Kan het zijn dat poort 80 inkomend opeens door Lijbrandt geblokt wordt? Mijn websites werken opeens niet meer, maar de server lijkt nog prima te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
zerocool schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:23:
Ik wil graag een Plus-pakket er bij nemen, voor digitale televisie. Kan ik die via Mijn Lijbrandt aanvragen? Ik zie het niet zo snel staan....
Zelfs telefonisch kan ik geen Plus pakket bestellen...ik moest maar een mailtje sturen. Pardon? Willen ze geen geld verdienen bij Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:38:
Kan het zijn dat poort 80 inkomend opeens door Lijbrandt geblokt wordt? Mijn websites werken opeens niet meer, maar de server lijkt nog prima te draaien.
Lijbrandt blokkeert niets... zoek het eens in de port forwarding of de firewall rules van je router en je DNS settings van je domeinen... meestal ligt het daaraan.
Bij mij draait al sinds 26 aug 2010 een web/ftp/mailserver (Ubuntu Server 10.04) zonder bereikbaarheidsproblemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er eenmalige kosten zijn verbonden aan een abonnement bij Lijbrandt (aansluit- en/of verzendkosten)? Ik kan het namelijk niet vinden op de site, maar ik weet niet of ik er dan vanuit kan gaan dat ze er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:43:
Weet iemand of er eenmalige kosten zijn verbonden aan een abonnement bij Lijbrandt (aansluit- en/of verzendkosten)? Ik kan het namelijk niet vinden op de site, maar ik weet niet of ik er dan vanuit kan gaan dat ze er niet zijn.
Die zijn er niet... je hebt volgens mij nog steeds drie twee maanden gratis proberen, en ter voorkoming van dubbele kosten bij overgang van de ene naar de andere provider (behalve voor extra/plus diensten die je meebesteld en telefonie), en daarna ga je gewoon betalen voor wat je hebt besteld en aangezet in je account.

Bovendien is voor huidige klanten HD IPTV (normaal 5 euro/mnd) nog tot 31-12-2011 gratis, en uitzending gemist (ook 5 euro/mnd) tot 30-6-2011 gratis. De settopbox die tegenwoordig gratis wordt meegeleverd als je IPTV in je abo hebt (de Amino 130m) is geschikt voor HD TV.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:45:
[...]

Die zijn er niet... je hebt volgens mij nog steeds drie maanden gratis proberen, en ter voorkoming van dubbele kosten bij overgang van de ene naar de andere provider (behalve voor extra/plus diensten die je meebesteld en telefonie), en daarna ga je gewoon betalen voor wat je hebt besteld en aangezet in je account.

Bovendien is voor huidige klanten HD IPTV (normaal 5 euro/mnd) nog tot 31-12-2011 gratis, en uitzending gemist (ook 5 euro/mnd) tot 31-6-2011 gratis. De settopbox die tegenwoordig gratis wordt meegeleverd (de Amino 130m) is geschikt voor HD TV.
Even een risico dat deze vraag al 100x behandeld is, maar misschien voor Bahez ook goed om "zeker" te weten. Die 3 (was het niet 2 trouwens?) maanden gratis proberen, dat hield niet in dat als het niet bevalt je na 2 (of 3) maanden kon zeggen "Bedankt, maar tot ziens" toch? Je hield zowiezo de verplichting van een jaarabonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik heb net Glasvezel Start 25 aangevraagd. Hopen dat het een beetje snel wordt geleverd! Hoe lang duurt dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Even een risico dat deze vraag al 100x behandeld is, maar misschien voor Bahez ook goed om "zeker" te weten. Die 3 (was het niet 2 trouwens?) maanden gratis proberen, dat hield niet in dat als het niet bevalt je na 2 (of 3) maanden kon zeggen "Bedankt, maar tot ziens" toch? Je hield zowiezo de verplichting van een jaarabonement?
Nee, proberen is een wat foute term, je krijgt twee maanden gratis op de basisdiensten om te voorkomen dat je dubbele kosten hebt, maar na twee maanden kan je niet zomaar toedeledokie zeggen tegen Lijbrandt. Je zit er gewoon minimaal één jaar aan vast.
Dat kan alleen als zij gedurende die twee maanden het niet voor elkaar krijgen om een betrouwbaar pakket diensten te kunnen leveren, of niet de beloofde snelheden halen en zo, en neem van mij aan dat dat niet vaak is voorgekomen tot nu toe.

Storinkjes zijn er altijd wel in het begin, maar als het eenmaal draait kan je van mij aannemen dat de diensten meer dan betrouwbaar zijn en altijd up. Internet is vanaf 26/8/2010 nog nooit down gegaan bij mijn verbinding.
Wel eens wat TV storingen gehad, maar niets wat aanleiding zou zijn om ze na twee maanden de wacht aan te kunnen zeggen op basis van wanprestatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:00:
Bedankt! Ik heb net Glasvezel Start 25 aangevraagd. Hopen dat het een beetje snel wordt geleverd! Hoe lang duurt dit ongeveer?
Hangt af van de gemeente waar je zit, maar ik geloof dat de meest geroepen kreet tussen de 4 en 6 weken ligt momenteel... in Berkel en Rodenrijs in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:00:
Dat ligt zoals Spikecity aangeeft heel erg aanw aar je woont.
Als je wilt kun je je postcode/huisnummer (of klantnummer als je die weet) via een DM naar me sturen en dan kan ik je een wat betere schatting geven van de doorlooptijd.

In bepaalde gevallen is het zelfs mogelijk dat binnen een paar uur actief is terwijl het voor andere gebieden inderdaad 4-6 weken kan duren. (of zelfs nog langer als er nog begonnen moet worden met graven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb gisteren een pakket besteld bij Lijbrandt en heb toen gelijk een mailtje ontvangen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor "Mijn Lijbrandt". Echter staat er verder geen informatie in het mailtje over de levertijd, status van bestelling of wat ik nu moet doen. Moet ik gewoon afwachten of hoor je wel meer informatie te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:19:
Ik heb gisteren een pakket besteld bij Lijbrandt en heb toen gelijk een mailtje ontvangen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor "Mijn Lijbrandt". Echter staat er verder geen informatie in het mailtje over de levertijd, status van bestelling of wat ik nu moet doen. Moet ik gewoon afwachten of hoor je wel meer informatie te krijgen?
Mijn Lijbrandt wordt pas actief nadat je lijn is opgeleverd en je account geactiveerd.
Tot die tijd hoor je waarschijnlijk weinig tot niets, totdat de installateur contact met je opneemt om de Genexis te installeren en op te leveren. Daarna ben je meestal geruisloos na een paar uur online. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of doorschakelen van de telefoon met *21 bij Lijbrandt werkt.

Heb ergens gelezen dat dat niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:06:
Weet iemand of doorschakelen van de telefoon met *21 bij Lijbrandt werkt.

Heb ergens gelezen dat dat niet zou werken.
Bedoel je vanaf Lijbrandt doorschakelen of naar Lijbrandt?

Ik heb gedurende de tijd dat het tel.nummer nog niet geporteerd was de oude lijn doorgeschakeld naar het Lijbrandtnummer. Werkte perfect maar uiteraard in die tijd geen nummerherkenning. Toen die er plotsklaps weer was wist ik ook dat het geporteerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel gewoon van lijbrandt aansluiting naar bijvoorbeeld een mobiel nummer via *21*nummer#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
En ook na een mail naar de orderdesk - geen reactie. Hallo Lijbrandt! ik wil MEER betalen voor MEER zenders! GRMBL....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:16:
Ik bedoel gewoon van lijbrandt aansluiting naar bijvoorbeeld een mobiel nummer via *21*nummer#
Zou volgens mij gewoon moeten werken. Bedenk dat je voor doorschakelen c.q. bellen van een 06 nummer belachelijk veel moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:16:
Het telefonieverhaal bij Lijbrandt is momenteel nog een beetje wazig wat er nu wel en niet werkt.
Men heeft ons ooit beloofd dat we zaken als voicemail, doorschakelen en nummer blokkades tzt zelf online konden gaan instellen, zoals dat bij elke VoIP provider inmiddels netjes te regelen valt, echter die belofte is al weer een paar maanden oud.
Aangezien Lijbrandt voor IP telefonie gebruik maakt van een gerenommeerde Noorse partner, lijkt het me dat dit soort standaard zaken gewoon zouden moeten kunnnen werken en online kunnen worden geconfigureerd door de gebruiker?

Ondanks dat de voordeur van Lijbrandt inmiddels goed gevuld is, helaas qua actualiteit nog nul, nul info biedt over de status van diverse zaken, nieuws en storingen, lijkt het dat de backoffice nl. Mijn Lijbrandt geen meter opschiet en qua ontwikkeling in de ijskast staat.
Wellicht gebrek aan personeel, programmeurs, interesse, geld? Wie zal het zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Lijbrandt voor telefonie nou bv. had samengewerkt met "Callvoip" (hoewel die volgens mij ook weer met een grotere partner samen werken), dan hadden ze direct iedere klant gewoon een eigen login op de centrale kunnen geven.

Callvoip is wat dat betreft geniaal: Je krijgt per 'account' (Bedrijfsnaam) een login op een web interface en daar hangen weer al je SIP accounts (met of zonder 'echt' telefoonnummer) onder. Per SIP account heb je echter ook weer een webinterface voor dingen als doorschakelen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:07:
Als Lijbrandt voor telefonie nou bv. had samengewerkt met "Callvoip" (hoewel die volgens mij ook weer met een grotere partner samen werken), dan hadden ze direct iedere klant gewoon een eigen login op de centrale kunnen geven.
Tja, als... Als mijn broertje geen pielemoos had gehad dan was het mijn zusje geweest, zo kan je alles beargumenteren. :P

Lijbrandt heeft met redenen (die wij niet weten) gekozen voor een andere partner, en daar moeten we mee leven, mits het werkt en uiteindelijk dit soort zaken ook toegankelijk zijn voor klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast slecht nieuws hoort goed nieuws ook gemeld te worden.

Ik had recent een uitgebreide (en ook snelle!) mailwisseling met een juffrouw inzake de nog lopende problemen (nieuwsserver die niet werkt zoals verwacht mocht worden) alsmede problemen uit verleden (meermalen voor langere duur geen TV, Telefoon). En dat eindigde er mee met "uw problemen zullen onderzocht worden. U hoort nog van ons".

Gezien de ervaringen verwachtte ik hier niets van. Tot mijn verbazing echter kreeg ik vandaag een mail met daarin een coulance regeling.

Pluim voor Lijbrandt. hebben de berichten hier en elders toch een effect gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Laatst online: 05-08 18:29
Aanmelden mislukt!
Helaas is er iets misgegaan tijdens uw aanmelding. Uw gegevens zijn opgeslagen en er wordt spoedig contact met u opgenomen.

Begint het gedonder hier al, of is het echt een goed alternatief voor de kabel? (regio Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Laatst online: 05-08 18:29
Never mind, keurig geholpen door een vrolijke medewerker van de Glashart Servicewinkel te Enschede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:00
Ben ik de enige die ervaar dat het streamen van video's extreem langzaam gaat de afgelopen dagen?(regio Leeuwarden)

Ik kan aflevering gemist niet normaal streamen, ook van voetbalzone de voetbalkenners is bijna niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in Almere werkte "programma gemist" gisteravond nog prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 13:46

Willem2

Ω is futile

Misschien zoek ik niet goed, maar sinds vandaag Lijbrandt compleet in Houten gekregen. Internet werkt prima, analoge tv ook, maar DVB-C kan ik geen enkele zender vinden. Kan iemand mij vertellen of DVB-C en IPTV in Houten worden geleverd of alleen IPTV?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34:
Misschien zoek ik niet goed, maar sinds vandaag Lijbrandt compleet in Houten gekregen. Internet werkt prima, analoge tv ook, maar DVB-C kan ik geen enkele zender vinden. Kan iemand mij vertellen of DVB-C en IPTV in Houten worden geleverd of alleen IPTV?
Wel de goede instellingen voor DVB-C gebruikt? In het XMS topic staat een lijst als de gemeente er niet bij staat kies dan de settings van een gemeente in de buurt meestal werkt dat ook.
XMS Glasvezel ervaring - XII

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
Willem2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34:
DVB-C werkt in Houten, ik zit zelf ook in Houten.
Frequentie: 304Mhz (vaak in te vullen als 304000(khz)
Aantal symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-id: 3900

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb 8 dagen geleden een pakket (start 25) bij Lijbrandt aangevraagd en heb tot nu toe een mail gekregen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, en een brief waarin staat dat de orde is ontvangen en dat er contact met mij wordt opgenomen. Echter heeft niemand nog gebeld/gemaild. Klopt dit wel? Of moet ik er een achteraan gaan? Geen internet én tv is nogal lastig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:46:
Ik heb 8 dagen geleden een pakket (start 25) bij Lijbrandt aangevraagd en heb tot nu toe een mail gekregen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, en een brief waarin staat dat de orde is ontvangen en dat er contact met mij wordt opgenomen. Echter heeft niemand nog gebeld/gemaild. Klopt dit wel? Of moet ik er een achteraan gaan? Geen internet én tv is nogal lastig namelijk.
Ja, meestal hoor je daarna niet eerder wat dan van de installateur die het modem gaat opleveren, die je belt voor een afspraak.
Je kunt altijd Lijbrandt bellen om te checken of zij de actuele status van je aanvraag kunnen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

sjimmie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:01:
[...]

DVB-C werkt in Houten, ik zit zelf ook in Houten.
Frequentie: 304Mhz (vaak in te vullen als 304000(khz)
Aantal symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-id: 3900
Goed om te weten, thanks! Weet ik iig dat het moet kunnen.
Mijn probleem is echter dat ik het via een media center doe en dus transponder lijsten moet hebben; die heb ik helaas nog niet kunnen vinden voor Lijbrandt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:32:
[...]

Mijn probleem is echter dat ik het via een media center doe en dus transponder lijsten moet hebben; die heb ik helaas nog niet kunnen vinden voor Lijbrandt...
Volgens mij heb ik of Alexander01 die hier ooit eens gepost voor het Dordrecht DVB-C netwerk, en dat is op de netwerk ID na identiek. Nu alleen nog even terugzoeken in 1100 berichten van mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit bedoel je denk ik: ArChie in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willem2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:32:
[...]

Als je de genoemde basisfrequentie instelt in je software en als daar inderdaad wat op zit, dan moet zo'n beetje ieder fatsoenlijk pakket de rest van de 'transponders' zelf ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

eymey schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:24:
[...]

Als je de genoemde basisfrequentie instelt in je software en als daar inderdaad wat op zit, dan moet zo'n beetje ieder fatsoenlijk pakket de rest van de 'transponders' zelf ontdekken :)
7MC is dan geen fatsoenlijk pakket; het kent geen DVB-C maar alleen DVB-T en S als ik me niet vergis. Aan de hand van een lijst moet je hem vervolgens de vertaling van DVB-C naar DVB-T frequenties vertellen, anders gaat hij niets vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:12:
[...]

7MC is dan geen fatsoenlijk pakket; het kent geen DVB-C maar alleen DVB-T en S als ik me niet vergis. Aan de hand van een lijst moet je hem vervolgens de vertaling van DVB-C naar DVB-T frequenties vertellen, anders gaat hij niets vinden...
Het hele afstemmen moet door een daarvoor geschikte tuner gebeuren. DVB-T of DVB-S tuners zullen m.i. nooit een DVB-C signaal kunnen verwerken. De verschillen zijn m.i. groter dan alleen frequenties. Voor veel tuners (Bijv. van Digital Everywhere) die je aan een PC kunt hangen hoef je zelfs geen enkel getal in te stellen. Die zoeken alles zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IDD. Je tuner moet echt expliciet geschikt zijn voor dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN stream nieuws:

In het kort tussen april en juli nieuwe encoders en daarna tot november 2011 verhogen van de bitrate

pinda powerrr in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou zeer mooi zijn :). Hopelijk gaan ze dan ook stoppen met het vernaggelen van de geluidsstreams en krijgt bv. Brava HD gewoon z'n meerkanaals-geluid (of de commerciele omroepen bij het uitzenden van films).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SD zal er niet zoveel veranderen na Juli (op mp4 zal een bitrate verhoging weinig effect hebben, tussen 4 en 8Mbit mp4 zit 0 verschil in kwaliteit). De nieuwe encoders zullen tegen die tijd uitgerold en afgeregeld zijn dus qua SD zit je goed. HD zal nog wel een enorme kwaliteitssprong kunnen maken met een Mbit verhoging maar zoals het krantenartikel al aangeeft zijn daarvoor wat technische aanpassingen in het netwerk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:09:
[...]

Het hele afstemmen moet door een daarvoor geschikte tuner gebeuren. DVB-T of DVB-S tuners zullen m.i. nooit een DVB-C signaal kunnen verwerken. De verschillen zijn m.i. groter dan alleen frequenties. Voor veel tuners (Bijv. van Digital Everywhere) die je aan een PC kunt hangen hoef je zelfs geen enkel getal in te stellen. Die zoeken alles zelf uit.
Heb zelf 2 digital everywhere dvb-c tuners die ik al jaren gebruik in combinatie met Ziggo en mediacenter.
Waar het om gaat is de link tussen dvb-t/s frequenties die mediacenter kent en de dvb-c frequenties die je dvb-c tuner nodig heeft. Ik probeer niet met een dvb-t tuner dvb-c te ontvangen.

Voor de geinteresseerden, registry/transponder lijst voor Lijbrandt DVB-C (Regio Utrecht/Houten):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Windows Registry Editor Version 5.00 

; Network    : Lijbrandt Digitale Televisie
; Network ID : 3900

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable] 

"473833"="304000, 6875"
"474000"="312000, 6875" 
"474167"="320000, 6875" 
"481833"="328000, 6875" 
"482000"="344000, 6875" 
"482167"="352000, 6875" 
"489833"="360000, 6875"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:53:
SD zal er niet zoveel veranderen na Juli (op mp4 zal een bitrate verhoging weinig effect hebben, tussen 4 en 8Mbit mp4 zit 0 verschil in kwaliteit). De nieuwe encoders zullen tegen die tijd uitgerold en afgeregeld zijn dus qua SD zit je goed. HD zal nog wel een enorme kwaliteitssprong kunnen maken met een Mbit verhoging maar zoals het krantenartikel al aangeeft zijn daarvoor wat technische aanpassingen in het netwerk nodig.
Het is geen 4 Mbit maar 3 Mbit bij ADSL. Tenzij KPN voor glasvezel ook bij de SD kanalen aparte encoders gaat gebruiken wat ik eigelijk niet verwacht. Volgens KPN zouden de encoders dus ook bij ADSL al ingebruik zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3,7 mbit, als ik me goed herinner van een webcare medewerker van KPN op ipbforum.nl.

Maar inderdaad: JUIST bij SD is de kwaliteit bar slecht.

Op de HD zenders is het nog wel te doen omdat je bij upscaled SD uitzendingen dan effectief ook hogere bitrate hebt (in mijn ogen heeft een bitrate verhoging dus wel degelijk zin).

Maar wat ik me vooral afvraag: Wanneer stopt KPN met het weg slopen van audio tracks uit div. zenders? Div. zenders die bij GHM op wgdo zelfs dolby digital uitzenden hebben bij KPN gewoon stereogeluid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik vraag me af of ze het echt wegslopen of dat ze enkel het stereo geluid als eerste spoor doorgeven en DD5.1 spoor als tweede. De amino pakt namelijk bij bijvoorbeeld de RTL zenders gewoon altijd het eerste spoor dat beschikbaar is. Zelf kiezen tussen het stereo spoor en het DD5.1 spoort is er ook op WGDO netwerken niet bij. Dat is in mijn ogen een enorme gemiste kans aangezien de techniek van het kiezen van geluids en ondertitelingsporen inmiddels er wel is (zie Discovery HD).

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 13-05-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:38:
3,7 mbit, als ik me goed herinner van een webcare medewerker van KPN op ipbforum.nl.

Maar inderdaad: JUIST bij SD is de kwaliteit bar slecht.
Eymey dat was nog mpeg2 de bitrate van mpeg4 moest lager zodat KPN meer mensen itv kon gaan aanbieden. Als de modemsnelheid nog geen 8 Mbit is kun je tegenwoordig al itv krijgen in sommige gevallen kun je alleen kijken en niet opnemen. De SD zou met deze nieuwe encoders nu al verbeterd moeten zijn.
Trouwens webcare is niet meer aanwezig op dat forum is opgezegd door de beheerders van het forum wegens niet/slecht reageren
eymey schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:38:

Maar wat ik me vooral afvraag: Wanneer stopt KPN met het weg slopen van audio tracks uit div. zenders? Div. zenders die bij GHM op wgdo zelfs dolby digital uitzenden hebben bij KPN gewoon stereogeluid....
Door de lage bitrate bij HD (kan niet anders bij koper) heeft een beter beeld voorrang op een beter geluid neem ik aan. Afwachten wat de extra encoders voor alleen glasvezel (HD zenders) gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:41:
Ik vraag me af of ze het echt wegslopen of dat ze enkel het stereo geluid als eerste spoor doorgeven en DD5.1 spoor als tweede.
Ze slopen het echt weg. Het zit simpelweg niet in de stream. Zie Verwijderd in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 09:33

lordsnow

I know nothing

Ik ben in Februari 2009 verhuisd naar een nieuwbouwwoning, Voordat ik tekende informeerde ik nog bij Domijn naar de aanwezigheid van Internet via glasvezel in dit pand, want ik had gehoord dat Domijn vooral in Zuid al hun woningen aansloot op glasvezel. Ze hebben dit voor mij nagevraagd en bevestigd.

Ergens in September 2008, toen de bouw nog bezig was, kregen mijn 15 nieuwe buren en ik een rondleiding door het pand en appartementen. Tijdens de rondleiding vroeg ik de beheerder van Domijn, die de rondleiding gaf, en afzonderlijk ook nog de aannemer die daar bezig was, of er glasvezel zou zijn. Beide beaamde dit. Ze gaven ook aan dat de aansluiting daarvoor al aanwezig was in elk huis. Inderdaad zag ik in 'mijn' meterkast een glasvezel kastje hangen.

Bij de oplevering bleek echter dat er GEEN glasvezel is. Sterker nog, er was ook GEEN kabel aansluiting voor TV en radio. (Even een opmerking: wij zijn omringd door andere blokken met huizen, en daar heeft men wel kabel. Het is dus blijkbaar niet mogelijk om 100m kabel te trekken ergens vandaan om dit pand aan te sluiten.). Beide aansluitingen zouden in September alsnog gerealiseerd worden.

Domijn zou gaan uitzoeken welke alternatieven er beschikbaar waren, als tijdelijke oplossing. Aangezien er alleen een telefoonaansluiting is moest Internetten uiteraard via ADSL. En voor TV was dit Digitenne of anders IPTV van KPN. Voor IPTV moet je echter wel een KPN Internet abonnement hebben, en aangezien ik niet van plan was om over te stappen bleef er voor mij, en veel van mijn buren, eigenlijk alleen maar prut-beeldkwaliteit Digitenne over.

Maar goed. Het was Februari en September is slechts 7 maanden. Dat is wel te overbruggen. Toch?

In Juli/Augustus 2009 maar weer eens geinformeerd bij Domijn naar de stand van zaken, of ze al iets meer wisten over de aansluitdatum in September. Nooit een reaktie ontvangen.

In September zag ik toevallig de huismeester buiten rondlopen, dus die eens bij de kraag gevat en gevraagd hoe de zaken er voor staan. Glasvezel bleek VERTRAAGD. De aansluiting zou nu ergens in April 2010 gebeuren. De kabel aansluiting was helemaal van de baan. Fucking hell. Blijkbaar is 100m coax trekken moeilijk.

Ik begrijp ook niet waarom ze de bewoners niet pro-actief informeren. Als ik in Februari 2009 had geweten dat ik pas in April 2010 glasvezel zou kunnen krijgen, dan had ik kunnen overstappen van Online naar KPN. (via Online krijg ik hier slechts max 8Mbps, en via KPN is 16Mbps mogelijk). Dan zou ik ook niet in de knoei komen met jaarcontracten wanneer je weer wilt overstappen naar glasvezel, wat de hofdreden was om niet over te stappen. En dan had ik ook IPTV kunnen nemen in plaats van Digitenne.

Maar goed. Het was September, en April is slechts over 7 maanden. Dat is wel te overbruggen. Toch?

In de tussentijd proberen wij, de diverse bewoners van de 15 appartementen, wel wanhopig om meer zicht te krijgen op hoe, wat, en vooral WANNEER er nou eens glasvezel komt. We benaderen Domijn, Glashart, en KPN. We proberen dan mensen te bewegen om dingen uit te zoeken en ons gewoon te laten weten WAAR WE AAN TOE ZIJN. Maar niemand weet iets. Echt verbazing-fucking-wekkend. Echt amazing dat blijkbaar niemand weet wat de planning is. Of het dit jaar wordt, of volgend jaar, of... Niks, Nada, noppes. Ignorance is bliss, denk ik dan maar.

Ik bel Glashart (weer). "Ja sorry, het is oud KPN gebied. Het is hun netwerk en wij mogen daar niemand op aansluiten". Fair enough. Dus ik vraag, "Bij wie moet ik dan zijn?" Bij KPN Glas, is het antwoord. Dus ik bellen naar KPN Glas. "Ja, wij sluiten op dit moment niemand meer aan. Want ze zijn bezig met het maken van 1 netwerk uit de veschillende onderdelen." Fair enough. Dus ik vraag, "Ok... en wanneer kan ik dan WEL worden aangesloten?" "Ja, dat weet ik niet. Want dat gaat tegenwoordig via Glashart." Ik zeg, "Maar daar kom ik net vandaan. Die hebben me naar u doorverwezen." "Tsja...."

Een week na het gesprek met KPN Glas kreeg ik een brief van Online met een bevestiging dat mijn abonnement zou worden stopgezet. Huh, wat? Ik heb helemaal niks opgezegd. Dus ik bellen naar Online. Die wist mij te vertellen dat ik elders een ADSL abonnement zou hebben aangevraagd dus mijn Online abonnement zou worden stopgezet. Ik vraag haar of ze dan kan zeggen bij welke Provider ik dan een aanvraag zou hebben gedaan. Maar dat geeft het systeem niet weer. "Dus ik moet maar naar alle Providers in Nederland bellen en navragen of ik daar een ADSL aanvraag heb lopen?". Ja dus.... "Prima, dank u wel."

Er is maar 1 Provider die ik daarvoor gebeld heb, dus ik weer bellen naar KPN. En inderdaad, er loopt daar een ADSL aanvraag. Ik vertel dat ik deze aanvraag niet heb gedaan, dat ik de week ervoor slechts gebeld heb voor info omtrent glasvezel. "Dus u wilt uw aanvraag annuleren? U bent binnen de 7 dagen, dus dat kan." "Nou, nee... Ik heb geen aanvraag gedaan dus ik kan niks annuleren. Maar ik wil wel dat de aanvraag in uw systeem ongedaan wordt gemaakt." Ze is onverbiddelijk, "Dus u wilt uw aanvraag annuleren?" Diepe zucht... "Ja, annuleert u de aanvraag maar." Een paar dagen later van zowel KPN als Online de bevestiging gehad dat alles bij het oude bleef.

Domijn reageert niet op mijn e-mails totdat ik een keer de gemeente op CC zet. Dan krijg ik reactie van een hoge(re) pief van Domijn, en iemand van de gemeente dat ze het e.e.a. gaan uitzoeken, om mij over een week verslag uit te brengen. Het leek zo mooi - maar natuurlijk na dit ene bericht nooit meer iets van gehoord.

April 2010 komt en gaat. Nog steeds geen glasvezel. Iedereen is een beetje murw. Af en toe hoor je nog van de buren dat ze nog eens geinformeerd hebben maar er is nog steeds niets bekend.

Maanden later zie ik bij mij in de buurt opeens overal reclameposters van glasvezel van Lijbrandt langs de weg. De poster heeft het over een informatieavond op 15 December. Dus ik zit op de betreffende avond samen met een man of 40 - 50 te luisteren naar de voorlichter van Lijbrandt. Goh, wat klinkt dat allemaal mooi. Aan het einde van de avond benader ik de meneer van Lijbrandt. (De naam ben ik even kwijt, maar zijn naam kwam ik later tegen in documenten van Glashart. Dus blijkbaar zijn de twee toko's erg met elkaar verweven). Ik kort het verhaal uitgelegd, en gevraagd of hij alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft eens kon nakijken wanneer onze wijk zou worden aangesloten. Hij gaf aan geen definitieve datum te kunnen geven maar zou mij wel laten weten per e-mail wat de verwachte datum was. Toch wel met een optimistich gevoel naar huis gefietst die avond. Maar helaas... ook nooit meer wat van gehoord.

Een van de dingen die tijdens die avond wel toegezegd werdt is dat er op de website van Glashart meer informatie moest komen te staan betreffende de planning in Enschede. Later kwam ik op de Glashart website idd dan dit document tegen:
http://www.glashart.nl/up...nschede_Planning_2011.pdf

Helaas zit ik in de lichtgroene "Start medio 2011" regio. Dus dan wist ik nog niets, behalve dat het aanleggen in deze wijk NA Mei van start gaat.

Op zaterdag 26 maart is er in Enschede een Glashart winkel geopend. Nu onder de nieuwe naam, "Reggefiber". Gelijk maar eens heen gelopen met de vraag of ze nu EINDELIJK eens weten wanneer ik glasvezel kan krijgen op mijn adres. De medewerker daar wist te vertellen dat Reggefiber een contract heeft met de gemeente Enschede en de aannemer dat alles UITERLIJK September 30 afgerond moet zijn. Oftewel, ergens tussen Mei en eind September 2011 krijg ik glasvezel.

Er leek een lichtpuntje te zijn aan het einde van deze lange donkere tunnel.

Deze week nogmaals naar de Reggefiber winkel geweest met de vraag of er al een preciezere datum bekend is. Deze keer wist een dame te vertellen dat ze in onze wijk pas aan het einde van het jaar beginnen met graven, en dat glasvezel waarschijnlijk pas beschikbaar is VOLGEND JAAR. "En het contract dan... 30 September?", vraag ik. "Ja, dat is een streefdatum", is het antwoord.

Weg lichtpuntje. Hallo donkere tunnel.

Ik begrijp dus echt werkelijkwaar niet hoe men niet kan weten wanneer een wijk aangesloten gaat worden, al is het maar bij benadering. En elke keer als men een datum geeft is dit onjuist. En elke keer is de datum die aangegeven wordt slechts een paar maanden in de toekomst, wat je er dus ELKE KEER van weerhoud om tijdelijk over te stappen naar iets anders. Als er begin volgend jaar EINDELIJK glasvezel is op mijn adres (gaan we dan even voorzichtig van uit) dan zijn we DRIE JAAR VERDER dan origineel aangegeven. Ik had in die drie jaar tijdelijk over kunnen stappen naar iets anders.. zelf naar abonnementen met een 2-jarig contract.

Ik kan gewoon niet geloven dat Reggefiber / Glashart / Lijbrandt / Who-the-fuck-ever drie jaar geleden niet hebben kunnen inzien dat glasvezel op een korte termijn niet gerealiseerd kon worden. Maar elke keer wordt je aan het lijntje gehouden met de belofte "binnenkort", wat elke keer met een paar maanden opgeschoven wordt.

Bah.
Pagina: 1 ... 15 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.