Ja, ik had al zo'n vermoeden.
Zitten we dan volgende week vanaf 1 mei niet zonder Comedy Central?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Verwijderd
Ligt eraan als ze bij GHM voor 1 mei even de ontvanger op een andere transponder zetten.esvedebe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:21:
Ja, ik had al zo'n vermoeden.
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 19:52 ]
Verwijderd
Vergeet niet het onbeperkt gratis bellen zonder starttarief via Lijbrandt voor 5 euro.eymey schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:43:
Ik snap eigenlijk ook niet wat xxxMaverick met "verborgen kosten" bedoelt. Het enige dat bij KPN gunstig is, is het feit dat je er 2 ontvangers bij krijgt (nog steeds?) en dat je daar niet zelf in investeert.
Voor de rest kan je bij Lijbrandt/GHM veel meer 'modulair' te werk gaan voor wat betreft zenderpakketten.
* Alleen het basispakket in hoge kwaliteit? Prima, DVB-C!
* Interactief en extra zenders? Neem IPTV + de (gratis) basis settopbox
* Interactief en opnemen? Neem de M532
* HD pakket: 'slechts' 5 euro p/mnd (bij KPN nog steeds 10?).
Let wel, ik ken de huidige prijsstelling van KPN niet zo goed meer en zeker met de nieuwe settopboxen is KPN zo vreselijk nog niet maar zoals TonVH ook al zegt, ik zou nog steeds niet in die Experiabox en IPTV-only dwangbuis willen zitten. DWZ, niet als er ook maar enigszins alternatieven (buiten UPC) zijn
Jammer, dan zijn dan kan ik beter (kwaliteit) het DVB-C signaal gebruiken voor TV t.o.v. het IPTV signaal, toch?Yogoi schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:55:
Die 370 woningen in Groningen zijn WBA.
Dat kan ik je 100% confirmeren.
Die hebben we 1-2 weken terug namelijk zo in het systeem gezet.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
M.i. juiste conclusie. het DVB-C signaal is van prima kwaliteit en je kunt altijd later nog overstappen op IPTV. Zeker als je een TV hebt met ingebouwde DVB-C decoder.barzi schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:52:
[...]
Jammer, dan zijn dan kan ik beter (kwaliteit) het DVB-C signaal gebruiken voor TV t.o.v. het IPTV signaal, toch?
Verwijderd
Dan zou ik het juist andersom doen: het eerste jaar kan je (iig als nieuwe klant) IPTV gratis krijgen en volgens de voorwaarden zit je er daarna niet aan vast. Tevens kan je dan een STB gratis krijgen.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:08:
[...]
M.i. juiste conclusie. het DVB-C signaal is van prima kwaliteit en je kunt altijd later nog overstappen op IPTV. Zeker als je een TV hebt met ingebouwde DVB-C decoder.
Verwijderd
Hm, het begint al lekker ...Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:10:
[...] Ik heb zojuist de bestelling gedaan (compleet 25, WGDO, Dordrecht).
Verwijderd
Slordig, want het maakt het document rechtsongeldig.. met een ondertekening van iemand die inmiddels al twee maanden met een nieuw bedrijf is gestart....Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:01:
Verder is de brief ondertekent met "Folkert Moolenburgh, Directeur Lijbrandt"
Even afgezien dat in dezelfde brief de bedrijfsnaam dus zowel met hoofd- als met kleine letters geschreven wordt (slordig mannen!): Folkert Moolenburgh is al sinds begin maart weg bij Lijbrandt!
Hoe bestaat het dat brieven (bevestigingen van overeenkomsten!!!) ondertekend worden door een onbevoegde, die niet eens werkzaam is bij de onderneming?
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 29-04-2011 00:25 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Dat schreef ik net in het Lansingerland draadje.... tering Jantje wat is internet stabiel en betrouwbaar.... dat maakt een hoop administratief gekloot relatief goed zou je zeggeneymey schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:25:
Lijbrandt heeft dus nog steeds een langggge weg te gaan. Ondanks hun belofte medio april hun bedrijfsvoering enigszins op orde te hebben.....
Het is dat technisch alles verder werkt.....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 00:30 ]
Verwijderd
Even een plaatje gestolen van Kryz zijn meterkast dan zie je de voeding.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:45:
- Hoe groot is de voeding van de Genexis? Ik heb zo'n vierkante '4-poorts' contactdoos in de meterkast waarvan nog één 'poort' vrij is. Gaat dat passen?
[ Voor 4% gewijzigd door NeHoX op 29-04-2011 01:11 ]
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
wat voor abo heb je? 50/50?NeHoX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:05:
[...] gas geven maar.
[afbeelding]
Dit is draadloos. Pingen naar Tweakers.net geeft draadloos 4ms terug stabiel.
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door JJ Le Funk op 29-04-2011 06:39 ]
d:)b
Verwijderd
Twee minuten normaliter duurt koud (spanning erop) opbooten van de Amino, alleen de allereerste keer dat je hem aanzet op jouw account kan het zijn dat ie eerst nog een firmware update gaat doen, en dan ben je een minuut of 8 van de straat af.NeHoX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:05:
Vandaag de Animo 5xx binnen gekregen voor het HD + PVR pakket. Eerste bevindingen zijn een extreem lange opstarttijd. Bij het zappen is het menu'tje niet strak maar verspringt een deel naar boven lijkt wel. Merk qua snelheid (Zappen, Menu's, Guide etc.) t.o.v. UPC toch wel wat in te leveren.
Haha, LOLVerwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:27:
[...]
Dat schreef ik net in het Lansingerland draadje.... tering Jantje wat is internet stabiel en betrouwbaar.... dat maakt een hoop administratief gekloot relatief goed zou je zeggen
Ik mis eigenlijk de AmIgA manier van schrijven nog, dus LiJbRaNdT
PS
Ik zit weer laat te reageren omdat die twee blafkrokodiljonkies hier nog niet willen pitten
blafkrokodiljonkie = Amerikaanse Staffordshire terrier pup
Verwijderd
Die twee blafkrokodillen zijn net 9 weken oud, dus alles is nog stuiterdestuiter, allemachtig leuk en interessant, en overal moet in gebeten worden, ook in elkaareymey schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:44:
[...]
Haha, LOL. Gelukkig is 'ons' konijn (nou ja, oorspronkelijk van m'n vriendin) redelijk goed getraind op mijn late bedtijden. Als ik de PC uitdoe e.d. dan rent hij netjes naar z'n hok toe. Lawaai maken doen ze gelukkig doorgans niet (hoewel deze flink hard kan stampen als ie in een paranoide bui is).
@NeHoX: Extreem lange opstartijd van de Amino lijkt me zoals Spike zegt idd alleen van toepassing als je 'm de eerste keer aanzet. Het is niet super rap, dat ben ik met je eens maar 2 minuten is heel goed te overzien. Beter dan de bijna 10 minuten van de Motorola's van KPN. Qua zappen is ie ook veel sneller dan bij KPN maar toegegeven, de Pace settopbox van UPC zapt ongelofelijk snel (sneller dan de meeste TV's ).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 09:04 ]
Verwijderd
Vreemd want ik krijg meer dan waar ik voor betaal.MrJayMan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 06:32:
[...]
wat voor abo heb je? 50/50?
Ik kom met mijn 50/50 abo niet verder dan:
[afbeelding]
wel eens navraag over gedaan maar lijkt dat mijn lijn-speed-parameters wel goed staan.
Verwijderd
Verbruik verschil tussen aan en "uit" is meen ik 3 watt, want het ding werkt met een "laptop" voeding, en die schakelt verder niet af. De mijne staat altijd aan, scheelt weer zaken in je Harmony programmeren en debuggen.gysman11 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:27:
heeft het qua verbruik dan nog zin om de amino UIT te zetten (met afstandsbediening?). Aan laten staan zou nog wat issues met mijn Harmony kunnen voorkomen. (moet soms een powertoggle doen voor de M532)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 09:57 ]
Verwijderd
Vergeet ook niet dat de meeste virusscanners het op te halen bestand even cachen, waardoor je als je een tweede keer de test doet ineens fysiek onmogelijke snelheden haalt omdat Windows het dan uit de cache trekt.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:39:
[...]
Vreemd want ik krijg meer dan waar ik voor betaal.
Een veel voorkomende fout is dat er naast de snelheidsmeting ongemerkt andere verbindingen lopen. Ook geeft draadloos een vaak sterk vertekend beeld. Instellingen router (en/of geschiktheid voor hoge snelheden). Ik zou al die zaken eens nalopen. Ook leveren de verschillende servers uiteenlopende resultaten waarbij Utrecht (=Telfort) de kroon spant. Die komt nooit boven de 20 waarschijnlijk omdat 20 mb hun snelste verbinding is.
[afbeelding]
ik zal het nog eens hertesten rechtstreeks op het modemYogoi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:20:
@ MrJayMan:
De waardes die jij hier aangeeft lijken te duiden op een router issue.
Of is dit rechtstreeks getest?
d:)b
Let wel op, je zit dan wel een mac/ip-lease issue.MrJayMan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:55:
[...]
ik zal het nog eens hertesten rechtstreeks op het modem
[ Voor 3% gewijzigd door Yogoi op 29-04-2011 10:59 ]
Hier hoor ik de harddisk trouwens ook nog draaien en pruttelen als de M532 wel zegt uit te staan (iig voor geruime tijd, ik weet niet of en hoe snel ie down spinned na het op standby zetten).Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:52:
[...]
Verbruik verschil tussen aan en "uit" is meen ik 3 watt, want het ding werkt met een "laptop" voeding, en die schakelt verder niet af. De mijne staat altijd aan, scheelt weer zaken in je Harmony programmeren en debuggen.
Nadeel van aan laten staan is dat de HDD harder slijt, omdat die dan gewoon 24/7 de gekozen zender staat te cachen voor time lapsed kijken.... Als het doodstil is hier hoor ik dus wel de harddisk contant lopen en pruttelen.
Voor Harmony issues met de Amino raad ik je aan om het Harmony forum eens af te struinen... iets met interapparaat vertragingsinstellingen schijnt alles op te lossen.
http://www.harmony-forum.nl/
Hoe bedoel je dit precies? Ik ben namelijk van plan het "GLASVEZEL START 25" pakket te nemen. Dat is zonder interactieve TV (tov het "GLASVEZEL COMPLEET 25" pakket, dat 5 euro per maand duurder is). Als de kwaliteit van IPTV (zelfs de HD zenders) lager is dan het DVB-C signaal, dan is voor mij de keuze snel gebruikt. Het interactieve gedeelte gebruik ik toch niet, en de extra zenders spreken mij niet aan (volgens mij, wat zijn de "grote" zenders die ik mis met het DVB-C signaal?).Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:45:
[...]
Dan zou ik het juist andersom doen: het eerste jaar kan je (iig als nieuwe klant) IPTV gratis krijgen en volgens de voorwaarden zit je er daarna niet aan vast. Tevens kan je dan een STB gratis krijgen.
Als het dan inderdaad tegenvalt verleng je het IPTV deel van de abo gewoon niet ...
Verwijderd
Nee, voor zover ik weet niet.barzi schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:48:
[...]
kan je met het "GLASVEZEL START 25" pakket ook interactieve TV krijgen (gratis)?
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:03:
[...]
Nee, voor zover ik weet niet.
Als je over een jaar zou beslissen (zoals TonVH suggereerde) dat je toch HD iptv wilt, betaal je
12 x 5 extra voor Compleet
12 x 5 voor HD
150 voor HD Amino
--> totaal 270 euro extra voor het eerste jaar.
Als je nu een Compleet pakket met de gratis HD iptv introductie neemt, betaal je voor het eerste jaar
10 x 5 extra voor Compleet
--> totaal 50 euro extra voor het eerste jaar
Maar eea is slechts ter overweging.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Weet iemand of Lijbrandt deze (al) levert?Glashart Media heeft aangegeven dat momenteel de modellen Amino A140 en Amino 540 PVR actueel zijn. Beiden geschikt voor SD- én HDTV
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 01:05 ]
Verwijderd
Ben's weblog is over het algemeen goed zij het enigszins tendentieus in de korte bochten die hij zelf concludeert vanuit de informatie die hij bij elkaar sprokkelt.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:16:
Van Ben's weblog (over de nieuwe Amino 140):
[...]
Weet iemand of Lijbrandt deze (al) levert?
De A140 heeft HDMI én scart via mini-DIN, wat mij errug goed uit zou komen ... (met de STB naar bed ;-)
iig reden om de activering nog even uit te stellen ...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 23:45 ]
Verwijderd
Die externe laptop bakstenen vreten over het algemeen ook niet meer dan 1 watt als er geen load op staatVerwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:42:
[...]
Waarom nu een hele alinea spenderen aan standby, terwijl iedereen snapt dat de 140 gewoon de opvolger is van de 130m, gebouwd op hetzelfde concept met externe "laptop" baksteen in de kabel?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 00:02 ]
Dat ben ik toch niet met je eens. Een externe TV-Tuner is absoluut geen apparaat wat je 24/7 aan zet. Een modem/router wel.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 23:42:
[...]
Ben's weblog is over het algemeen goed zij het enigszins tendentieus in de korte bochten die hij zelf concludeert vanuit de informatie die hij bij elkaar sprokkelt.
Waarom nu een hele alinea spenderen aan standby, terwijl iedereen snapt dat de 140 gewoon de opvolger is van de 130m, gebouwd op hetzelfde concept met externe "laptop" baksteen in de kabel?
Als je zo'n groene milieuridder wilt spelen dan moet je ook die miljard mobiele telefoonladers eens kritisch in een blog zetten... of alle routers die 24/7 draaien op een adapter terwijl er niet wordt geinternet? Beetje over the top tendentieus dus...
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Omdat het bij een Amino geen ruk uitmaakt of ie aan of op standby staat, en het twee minuten koud opbooten scheelt staan ze bij mij gewoon 24/7 aan.Koffie schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:51:
[...]
Dat ben ik toch niet met je eens. Een externe TV-Tuner is absoluut geen apparaat wat je 24/7 aan zet. Een modem/router wel.
Persoonlijk vind ik ook het onacceptabel als een leverancier mij een apparaat zou geven wat simpelweg niet uit kan.
Sowieso vind ik die kleine animo dingen er niet uitzien, geef mij maar een STB met ingebouwde voeding.
Die vage tuners zijn ook precies de redenen voor mij om niet voor Lijbrandt te kiezen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 21:04 ]
Verwijderd
Leuk Chinees lijstje, wat best zal kloppen als ik mijn laptop fysiek loskoppel van mijn baksteen, echter zodra mijn laptop in de uitstand wordt gekoppeld aan de baksteen is het nulverbruik afhankelijk van hoe leeg mijn accu is beduidend hoger. Zelfs een laptop schakelt dus niet los van zijn voeding als hij uit staat, want het accupakket wordt in elke stand gewoon geladen en bijgehouden door die straatkei in de kabel.Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:01:
[...]
Die externe laptop bakstenen vreten over het algemeen ook niet meer dan 1 watt als er geen load op staat
http://www.energystar.gov...s/eps_ac_dc_prod_list.pdf
Dit is echt een probleem van Amino. Zij schakelen in standby volgens mij alleen de video output uit en daardoor blijft het stroomverbuikt in standby nagenoeg gelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 12:24 ]
Amino is een van de grootste leveranciers van IPTV STB's wereldwijd.. vaag zou ik ze absoluut niet noemen, vooral aangezien ze redelijk wat prijzen in de wacht hebben gesleept. (www.aminocom.com)Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:06:
Overigens... zo vaag is Amino als merk niet hoor, want behalve alle providers die GHM aanbieden is ook o.a. Tele2 grootverbruiker van Amino's, samen met nog wat andere DSL aanbieders, waardoor ze best een flink deel op de digitale TV markt met hun STB's bedienen in Nederland.
Nou..... ik heb een LCD-tv (Sony uit 2008) en een DVD-speler van Pioneer (uit 2007) en die hebben allebei een standbyverbruik van nagenoeg nihil ( < 1 watt ).Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:06:
[...]
Omdat het bij een Amino geen ruk uitmaakt of ie aan of op standby staat, en het twee minuten koud opbooten scheelt staan ze bij mij gewoon 24/7 aan.
De enige manier om stroom te besparen met Amoni's is namelijk letterlijk de stekker uit de muur trekken met een tijdklok, want het processortje blijft gewoon doorhorrelen als je hem "uit" zet via de AB.
Maar goed, de meeste TV's en DVD/HD recorders gaan ook nooit echt uit, en ik betwijfel of er in de iets oudere generaties al apparaten zijn die aan die 0,5 watt standby voldoen. Dus om jouw eigen onacceptabel statement even bij de kladden te grijpen koop jij dus geen enkel apparaat meer dat niet keihard uit kan... die ga je namelijk sinds de uitvinding van de afstandbediening niet echt meer vinden of je moet er echt naar zoeken.
Samsung kan niet echt uit, heeft niet eens een echte hardware aan/uit schakelaar, en zo zijn er meer merken die altijd standby staan, zij het tegenwoordig met miniscuul laag standby gebruik.
Het verschil met die devices en een IP device als de Amino is dat de amino aan blijft staan om firmwareupgrades te ontvangen en menuaanpassingen te verwerken. Als dat pas zou gebeuren als je de Amino aanzet (normaal komen dat soort updates met een regelmatige interval binnen) zit je elke keer als je 'even tv wil kijken' te wachten tot je voorbij de firmware upgrade bent. Op je TV/HDD recorder heb je dat natuurlijk niet al zullen de moderne tv's (connected tv's) in standby ook zichzelf updaten en dus meer verbruiken.eymey schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:46:
[...]
Dus het moet tegenwoordig best mogelijk zijn om apparaten te ontwikkelen die minder dan 8 watt verbruiken in standby, zelfs al moeten ze klaar staan om een opname te kunnen doen. Een oude videorecorder van me en de hdd-recorder van m'n ouders vreten namelijk ook niet meer dan 2 watt als ze 'uit' staan.
Verwijderd
Bij mij ging het ook vaak niet goed met gelijktijdig inschakelen van tv en Amino, de oplossing was de tv in eerste instantie in laten schakelen op AV-1 (of een ander willekeurige aansluiting), een pauze van 2000 milliseconden en dan de tv over laten schakelen naar de HDMI poort waarop de amino aangesloten is.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:52:
[...]
Voor Harmony issues met de Amino raad ik je aan om het Harmony forum eens af te struinen... iets met interapparaat vertragingsinstellingen schijnt alles op te lossen.
http://www.harmony-forum.nl/
Verwijderd
Verwijderd
Toevallig vanmiddag in het echt gesproken met een paar echte GHM insiders in Hillegom, en de afweging om standby alleen de video uit te zetten is het compromis tussen naganoeg tijdloos opstarten of twee minuten opbooten, elke keer als je je STB aanzet... en dat laatste gaat gauw irriteren, al is het sneller dan de Motorola's van KPNeymey schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:46:
[...]
Nou..... ik heb een LCD-tv (Sony uit 2008) en een DVD-speler van Pioneer (uit 2007) en die hebben allebei een standbyverbruik van nagenoeg nihil ( < 1 watt ).
Dus het moet tegenwoordig best mogelijk zijn om apparaten te ontwikkelen die minder dan 8 watt verbruiken in standby, zelfs al moeten ze klaar staan om een opname te kunnen doen. Een oude videorecorder van me en de hdd-recorder van m'n ouders vreten namelijk ook niet meer dan 2 watt als ze 'uit' staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 20:07 ]
Verwijderd
Mij hoef je daarvan niet te overtuigen, het was moderator Koffie die Amino's wazige STB's noemdedenan schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:15:
[...]
Amino is een van de grootste leveranciers van IPTV STB's wereldwijd.. vaag zou ik ze absoluut niet noemen, vooral aangezien ze redelijk wat prijzen in de wacht hebben gesleept. (www.aminocom.com)
Verwijderd
In de bijbehorende tabel zijn de uitzonderingen duidelijker weergegeven:1. Één jaar na de inwerkingtreding van deze verordening mogen op de markt gebrachte SSTB’s de volgende grenzen voor het opgenomen vermogen niet overschrijden; SSTB’s met een geïntegreerde harde schijf en/of een tweede tuner zijn vrijgesteld van deze voorwaarde
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 22:39 ]
Zelfs telefonisch kan ik geen Plus pakket bestellen...ik moest maar een mailtje sturen. Pardon? Willen ze geen geld verdienen bij Lijbrandt?zerocool schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:23:
Ik wil graag een Plus-pakket er bij nemen, voor digitale televisie. Kan ik die via Mijn Lijbrandt aanvragen? Ik zie het niet zo snel staan....
Verwijderd
Lijbrandt blokkeert niets... zoek het eens in de port forwarding of de firewall rules van je router en je DNS settings van je domeinen... meestal ligt het daaraan.KarlMarX schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:38:
Kan het zijn dat poort 80 inkomend opeens door Lijbrandt geblokt wordt? Mijn websites werken opeens niet meer, maar de server lijkt nog prima te draaien.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 11:42 ]
Verwijderd
Verwijderd
Die zijn er niet... je hebt volgens mij nog steeds drie twee maanden gratis proberen, en ter voorkoming van dubbele kosten bij overgang van de ene naar de andere provider (behalve voor extra/plus diensten die je meebesteld en telefonie), en daarna ga je gewoon betalen voor wat je hebt besteld en aangezet in je account.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:43:
Weet iemand of er eenmalige kosten zijn verbonden aan een abonnement bij Lijbrandt (aansluit- en/of verzendkosten)? Ik kan het namelijk niet vinden op de site, maar ik weet niet of ik er dan vanuit kan gaan dat ze er niet zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:06 ]
Verwijderd
Even een risico dat deze vraag al 100x behandeld is, maar misschien voor Bahez ook goed om "zeker" te weten. Die 3 (was het niet 2 trouwens?) maanden gratis proberen, dat hield niet in dat als het niet bevalt je na 2 (of 3) maanden kon zeggen "Bedankt, maar tot ziens" toch? Je hield zowiezo de verplichting van een jaarabonement?Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:45:
[...]
Die zijn er niet... je hebt volgens mij nog steeds drie maanden gratis proberen, en ter voorkoming van dubbele kosten bij overgang van de ene naar de andere provider (behalve voor extra/plus diensten die je meebesteld en telefonie), en daarna ga je gewoon betalen voor wat je hebt besteld en aangezet in je account.
Bovendien is voor huidige klanten HD IPTV (normaal 5 euro/mnd) nog tot 31-12-2011 gratis, en uitzending gemist (ook 5 euro/mnd) tot 31-6-2011 gratis. De settopbox die tegenwoordig gratis wordt meegeleverd (de Amino 130m) is geschikt voor HD TV.
Verwijderd
Verwijderd
Nee, proberen is een wat foute term, je krijgt twee maanden gratis op de basisdiensten om te voorkomen dat je dubbele kosten hebt, maar na twee maanden kan je niet zomaar toedeledokie zeggen tegen Lijbrandt. Je zit er gewoon minimaal één jaar aan vast.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:50:
[...]
Even een risico dat deze vraag al 100x behandeld is, maar misschien voor Bahez ook goed om "zeker" te weten. Die 3 (was het niet 2 trouwens?) maanden gratis proberen, dat hield niet in dat als het niet bevalt je na 2 (of 3) maanden kon zeggen "Bedankt, maar tot ziens" toch? Je hield zowiezo de verplichting van een jaarabonement?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:09 ]
Verwijderd
Hangt af van de gemeente waar je zit, maar ik geloof dat de meest geroepen kreet tussen de 4 en 6 weken ligt momenteel... in Berkel en Rodenrijs in ieder geval wel.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:00:
Bedankt! Ik heb net Glasvezel Start 25 aangevraagd. Hopen dat het een beetje snel wordt geleverd! Hoe lang duurt dit ongeveer?
Dat ligt zoals Spikecity aangeeft heel erg aanw aar je woont.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:00:
Bedankt! Ik heb net Glasvezel Start 25 aangevraagd. Hopen dat het een beetje snel wordt geleverd! Hoe lang duurt dit ongeveer?
Verwijderd
Mijn Lijbrandt wordt pas actief nadat je lijn is opgeleverd en je account geactiveerd.barzi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:19:
Ik heb gisteren een pakket besteld bij Lijbrandt en heb toen gelijk een mailtje ontvangen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord voor "Mijn Lijbrandt". Echter staat er verder geen informatie in het mailtje over de levertijd, status van bestelling of wat ik nu moet doen. Moet ik gewoon afwachten of hoor je wel meer informatie te krijgen?
Verwijderd
Verwijderd
Bedoel je vanaf Lijbrandt doorschakelen of naar Lijbrandt?Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:06:
Weet iemand of doorschakelen van de telefoon met *21 bij Lijbrandt werkt.
Heb ergens gelezen dat dat niet zou werken.
Verwijderd
Verwijderd
Zou volgens mij gewoon moeten werken. Bedenk dat je voor doorschakelen c.q. bellen van een 06 nummer belachelijk veel moet betalen.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:16:
Ik bedoel gewoon van lijbrandt aansluiting naar bijvoorbeeld een mobiel nummer via *21*nummer#
Verwijderd
Het telefonieverhaal bij Lijbrandt is momenteel nog een beetje wazig wat er nu wel en niet werkt.Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:16:
Ik bedoel gewoon van lijbrandt aansluiting naar bijvoorbeeld een mobiel nummer via *21*nummer#
Verwijderd
Tja, als... Als mijn broertje geen pielemoos had gehad dan was het mijn zusje geweest, zo kan je alles beargumenteren.eymey schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:07:
Als Lijbrandt voor telefonie nou bv. had samengewerkt met "Callvoip" (hoewel die volgens mij ook weer met een grotere partner samen werken), dan hadden ze direct iedere klant gewoon een eigen login op de centrale kunnen geven.
Verwijderd
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Verwijderd
Wel de goede instellingen voor DVB-C gebruikt? In het XMS topic staat een lijst als de gemeente er niet bij staat kies dan de settings van een gemeente in de buurt meestal werkt dat ook.Willem2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34:
Misschien zoek ik niet goed, maar sinds vandaag Lijbrandt compleet in Houten gekregen. Internet werkt prima, analoge tv ook, maar DVB-C kan ik geen enkele zender vinden. Kan iemand mij vertellen of DVB-C en IPTV in Houten worden geleverd of alleen IPTV?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2011 23:12 ]
DVB-C werkt in Houten, ik zit zelf ook in Houten.Willem2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:34:
Misschien zoek ik niet goed, maar sinds vandaag Lijbrandt compleet in Houten gekregen. Internet werkt prima, analoge tv ook, maar DVB-C kan ik geen enkele zender vinden. Kan iemand mij vertellen of DVB-C en IPTV in Houten worden geleverd of alleen IPTV?
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
Verwijderd
Ja, meestal hoor je daarna niet eerder wat dan van de installateur die het modem gaat opleveren, die je belt voor een afspraak.barzi schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:46:
Ik heb 8 dagen geleden een pakket (start 25) bij Lijbrandt aangevraagd en heb tot nu toe een mail gekregen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord, en een brief waarin staat dat de orde is ontvangen en dat er contact met mij wordt opgenomen. Echter heeft niemand nog gebeld/gemaild. Klopt dit wel? Of moet ik er een achteraan gaan? Geen internet én tv is nogal lastig namelijk.
Goed om te weten, thanks! Weet ik iig dat het moet kunnen.sjimmie schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:01:
[...]
DVB-C werkt in Houten, ik zit zelf ook in Houten.
Frequentie: 304Mhz (vaak in te vullen als 304000(khz)
Aantal symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Netwerk-id: 3900
Verwijderd
Volgens mij heb ik of Alexander01 die hier ooit eens gepost voor het Dordrecht DVB-C netwerk, en dat is op de netwerk ID na identiek. Nu alleen nog even terugzoeken in 1100 berichten van mijWillem2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:32:
[...]
Goed om te weten, thanks! Weet ik iig dat het moet kunnen.
Mijn probleem is echter dat ik het via een media center doe en dus transponder lijsten moet hebben; die heb ik helaas nog niet kunnen vinden voor Lijbrandt...
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 13:10 ]
Als je de genoemde basisfrequentie instelt in je software en als daar inderdaad wat op zit, dan moet zo'n beetje ieder fatsoenlijk pakket de rest van de 'transponders' zelf ontdekkenWillem2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:32:
[...]
Goed om te weten, thanks! Weet ik iig dat het moet kunnen.
Mijn probleem is echter dat ik het via een media center doe en dus transponder lijsten moet hebben; die heb ik helaas nog niet kunnen vinden voor Lijbrandt...
7MC is dan geen fatsoenlijk pakket; het kent geen DVB-C maar alleen DVB-T en S als ik me niet vergis. Aan de hand van een lijst moet je hem vervolgens de vertaling van DVB-C naar DVB-T frequenties vertellen, anders gaat hij niets vinden...eymey schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:24:
[...]
Als je de genoemde basisfrequentie instelt in je software en als daar inderdaad wat op zit, dan moet zo'n beetje ieder fatsoenlijk pakket de rest van de 'transponders' zelf ontdekken
Verwijderd
Het hele afstemmen moet door een daarvoor geschikte tuner gebeuren. DVB-T of DVB-S tuners zullen m.i. nooit een DVB-C signaal kunnen verwerken. De verschillen zijn m.i. groter dan alleen frequenties. Voor veel tuners (Bijv. van Digital Everywhere) die je aan een PC kunt hangen hoef je zelfs geen enkel getal in te stellen. Die zoeken alles zelf uit.Willem2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:12:
[...]
7MC is dan geen fatsoenlijk pakket; het kent geen DVB-C maar alleen DVB-T en S als ik me niet vergis. Aan de hand van een lijst moet je hem vervolgens de vertaling van DVB-C naar DVB-T frequenties vertellen, anders gaat hij niets vinden...
Verwijderd
Heb zelf 2 digital everywhere dvb-c tuners die ik al jaren gebruik in combinatie met Ziggo en mediacenter.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:09:
[...]
Het hele afstemmen moet door een daarvoor geschikte tuner gebeuren. DVB-T of DVB-S tuners zullen m.i. nooit een DVB-C signaal kunnen verwerken. De verschillen zijn m.i. groter dan alleen frequenties. Voor veel tuners (Bijv. van Digital Everywhere) die je aan een PC kunt hangen hoef je zelfs geen enkel getal in te stellen. Die zoeken alles zelf uit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Windows Registry Editor Version 5.00 ; Network : Lijbrandt Digitale Televisie ; Network ID : 3900 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DigitalEverywhere\FireDTV\Transponder\Cable] "473833"="304000, 6875" "474000"="312000, 6875" "474167"="320000, 6875" "481833"="328000, 6875" "482000"="344000, 6875" "482167"="352000, 6875" "489833"="360000, 6875" |
Verwijderd
Het is geen 4 Mbit maar 3 Mbit bij ADSL. Tenzij KPN voor glasvezel ook bij de SD kanalen aparte encoders gaat gebruiken wat ik eigelijk niet verwacht. Volgens KPN zouden de encoders dus ook bij ADSL al ingebruik zijn genomen.denan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:53:
SD zal er niet zoveel veranderen na Juli (op mp4 zal een bitrate verhoging weinig effect hebben, tussen 4 en 8Mbit mp4 zit 0 verschil in kwaliteit). De nieuwe encoders zullen tegen die tijd uitgerold en afgeregeld zijn dus qua SD zit je goed. HD zal nog wel een enorme kwaliteitssprong kunnen maken met een Mbit verhoging maar zoals het krantenartikel al aangeeft zijn daarvoor wat technische aanpassingen in het netwerk nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 13-05-2011 09:42 ]
Verwijderd
Eymey dat was nog mpeg2 de bitrate van mpeg4 moest lager zodat KPN meer mensen itv kon gaan aanbieden. Als de modemsnelheid nog geen 8 Mbit is kun je tegenwoordig al itv krijgen in sommige gevallen kun je alleen kijken en niet opnemen. De SD zou met deze nieuwe encoders nu al verbeterd moeten zijn.eymey schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:38:
3,7 mbit, als ik me goed herinner van een webcare medewerker van KPN op ipbforum.nl.
Maar inderdaad: JUIST bij SD is de kwaliteit bar slecht.
Door de lage bitrate bij HD (kan niet anders bij koper) heeft een beter beeld voorrang op een beter geluid neem ik aan. Afwachten wat de extra encoders voor alleen glasvezel (HD zenders) gaan brengen.eymey schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:38:
Maar wat ik me vooral afvraag: Wanneer stopt KPN met het weg slopen van audio tracks uit div. zenders? Div. zenders die bij GHM op wgdo zelfs dolby digital uitzenden hebben bij KPN gewoon stereogeluid....
Verwijderd
Ze slopen het echt weg. Het zit simpelweg niet in de stream. Zie Verwijderd in "Lijbrandt levert KPN IPTV streams?"ik222 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:41:
Ik vraag me af of ze het echt wegslopen of dat ze enkel het stereo geluid als eerste spoor doorgeven en DD5.1 spoor als tweede.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq