Er worden vannacht werkzaamheden uitgevoerd door de leverancier, hopelijk wordt het probleem hiermee opgelost. We horen graag of de problemen die hier gemeld zijn inderdaad zijn verholpen. Mocht dit niet het geval zijn dan raden we aan om het glasvezelmodem en de settopbox minimaal 30 minuten stroomloos te maken en een softwareupdate uit te voeren op de settopbox. -Ruben
Verwijderd
De medewerker van die winkel wist mij niet veel te vertellen dus hij belde een aannemer om te vragen hoe of wat. Ik moest na de bouwvak vakantie terug komen, omdat de aannemers vakantie hadden. Zo gezegd zo gedaan. Na de bouwvak vakantie ben ik weer terug gegaan naar de Reggefiber winkel, de medewerker van de winkel belde weer de aannemer om te vragen hoe dit zat. De medewerker vertelde mij wat die meneer aan de telefoon tegen hem zij. Mevrouw maakt u zich geen zorgen, wij zorgen ervoor dat er hoe dan ook VOOR 15jnuari iemand langs komt om het probleem op te lossen en desnoods sturen wij een storingsdienst. Oke, ik wachtte af tot een week later (Inmiddels 12 Januari) Nog steeds niks gehoord, dus Lijbrandt weer gebeld. Deze mevrouw wist mij te vertellen dat als de volgende dag mijn lampjes nog niet knipperde ik weer contact met ze op te nemen. Mijn lampjes knipperde die volgende dag niet dus ik heb ze weer gebeld. Deze jongen wist mij verder niet erg veel te vertellen dus nadat ik opgehangen had ben ik gelijk weer naar de Reggefiber winkel gegaan om verhaal te halen. De medewerker van de winkel heeft de aannemer gebeld om te vragen hoe of wat. Werd mij mede gedeeld dat ik net op het moment binnenkwam toen de aannemer naar huis was!(Waar haalt hij het lef vandaan aangezien ZIJ contact met MIJ op zouden nemen wat al meerdere malen niet nagekomen is!NOOIT dus!)Ik had dus gewoon pech en ik moest maar wachten tot maandag, de medewerker van de winkel moest een notitie achterlaten voor zijn collega zodat hij dit als eerste kon doen als hij binnen kwam! (Inmiddels betekende dat dus al in elk geval dat ik zondag zonder internet telefonie en televisie zou zitten) Maandag nog niks gehoord, dus om 12.30 zelf naar de winkel gegaan. Na langdurig uitzoek werk en heen en weer gemail van de leidinggevende van de winkel en een aannemer/collega van de centrale kwam hij tot de conclussie dat ik nog ergens tussen hing, wat betekende dat Lijbrandt mij nooit heeft doorgevoerd als zijnde dat ik alles in huis heb om geactiveerd te worden!! (Dit duurt nogmaal 2 a 3 weken) Deze datum stond op 9 Januari terwijl die monteur/aannemer mijn kastje 23 December heeft geplaatst!! Inmiddels staat die datum op 16 Januari..!?! Hoe langer het duurde hoe pissiger ik werd hoe ze het lef hebben om zo met hun klanten om te gaan! Totaal geen service, geen oplossing enzovoorts. Ze hadden tegen mij kunnen zeggen afgelopen donderdag dat het niet voor de 15e ging lukken dan had ik nog iets kunnen regelen met mijn oude provider, maar aangezien ik er toen al uitlag kon mijn oude provider ook niks meer voor mij betekenen aangezien de kabels er al uitgehaald waren!! Na maandag weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden en meerdere keren gebeld te hebben naar lijbrandt en reggefiber ben ik nog geen steek verder aangezien iedereen echt iedereen mij van het kastje naar de muur stuurt en niemand een antwoord heeft hoelang het nog gaat duren!! Niemand schijnt mij te willen helpen of een oplossing te willen bedenken maar ik zit nu met de sh*t en heb sinds afgelopen zondag geen internet telefonie en televisie!!! En niemand kan mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren...!!!!!!??????
We ontvangen graag uw adres gegevens via webcare@kantoor.lijbrandt.nl zodat we kunnen bekijken of we hierin iets voor u kunnen betekenen. -RubenVerwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:50:
[......]
Niemand schijnt mij te willen helpen of een oplossing te willen bedenken maar ik zit nu met de sh*t en heb sinds afgelopen zondag geen internet telefonie en televisie!!! En niemand kan mij vertellen hoe lang dit nog gaat duren...!!!!!!??????
Puff bizare verhalen hier op het forum, maar waarom je oude provider afsluiten terwijl je LB/fiber nog niet werkt ? Je krijgt toch 2 maanden gratis?[b]Ze hadden tegen mij kunnen zeggen afgelopen donderdag dat het niet voor de 15e ging lukken dan had ik nog iets kunnen regelen met mijn oude provider, maar aangezien ik er toen al uitlag kon mijn oude provider ook niks meer voor mij betekenen aangezien de kabels er al uitgehaald waren
Ik wacht ook nog steedst op mijn modem, maar voordat ik mijn oude abbo opzeg wil ik eerst mijn LB 1 maand werkend testen voor dat ik het (oude) opzegt.
18-11-2011 Reggefiber glasvezel modem dummy
??-??-2012 Modem geplaatst en geactiveerd (Begin Februari

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Nou hopen dat dit alles oplost.Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:33:
Update IPTV freeze probleem
Er worden vannacht werkzaamheden uitgevoerd door de leverancier, hopelijk wordt het probleem hiermee opgelost. We horen graag of de problemen die hier gemeld zijn inderdaad zijn verholpen. Mocht dit niet het geval zijn dan raden we aan om het glasvezelmodem en de settopbox minimaal 30 minuten stroomloos te maken en een softwareupdate uit te voeren op de settopbox. -Ruben
Komt er nog een terugkoppeling van de leverancier waarin ze aangeven wat ze gedaan hebben en of dat gelukt is.
Zal woensdagavond het eens scherp in de gaten houden en mijn bevindingen plaatsen
Zo niet komt dit nog wel in een andere/nieuwere versie?
Voorlopig zal deze functie niet beschikbaar zijn, het is nog niet bekend wanneer deze mogelijk wordt toegevoegd door GHM. -RubenAxelfoley007 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:37:
Mooi dat de App er is, maar kan er ook "live" tv gekeken worden op de ipad? Dat is naar mijn mening een van de meest belangrijke onderdelen van die app.
Ik weet dat dit bij UPC mogelijk is, en deze laat dan gewoon ondertitelingen van teletekst zien(ook bij opnames, daar kunnen deze gewoon uit en aan gezet worden.)
Op dit moment gebruiken wij nog de UPC box om BBC te bekijken zodat we ook kunnen lezen wat er gezegd wordt.
Via teletekst pagina 888 wordt er Engelse ondertiteling weergegeven -RubenDorest0rm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:48:
Gaat het nog mogelijk worden om tijdens(opnames) van BBC de ondertitelingen te bekijken?
Ik weet dat dit bij UPC mogelijk is, en deze laat dan gewoon ondertitelingen van teletekst zien(ook bij opnames, daar kunnen deze gewoon uit en aan gezet worden.)
Op dit moment gebruiken wij nog de UPC box om BBC te bekijken zodat we ook kunnen lezen wat er gezegd wordt.
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Dat is natuurlijk een halfbakken oplossing..... via teletekst!
BBC (maar ook de meeste NL zenders vanuit Hilversum) zenden in de Transport Streams/ Program Streams netjes een ondertiteling track mee... die zelfs door de meest simpele TV (in het geval van DVB zoals bij GHM, Ziggo of UPC) al weergegeven kan worden.
Het zou fijn zijn als jullie eindelijk eens druk achter dat #$%#$%$# KPN zouden zetten om die stremas gewoon allemaal mee te zenden! (incl. de audio streams). En om in de Amino's door GHM gewoon een functie te laten bakken waarmee je subtitle en audio kan selecteren.
Het is belachelijk dat men op alle manier glasvezel probeert te positioneren als zijnde SUPERIEUR maar dat UPC en Ziggo zich inmiddels rot lachen omdat we keer of keer met halfbakken oplossingen opgescheept worden
(excuses voor de harde toon, maar adviseren om maar teletekst te gebruiken -is- gewoon een halfbakken oplossing voor een probleem dat anno 2012 op een medium als glasvezel niet meer hoort te bestaan als de bron het gewoon op de goede manier mee stuurt).
Trouwens, volgens mij was o.a. het ontbreken van Dolby Digital in de streams iets wat jullie zouden uitzetten bij de netwerkleverancier (en wrs. dus ook KPN). Hie ris nog geen terugkoppeling op ontvangen... wordt dit nog in de gaten gehouden?
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 17-01-2012 15:46 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voorlopig is er nog geen datum bekend. -RubenRincewind schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:34:
Op welke termijn kunnen we de Android-versie van de app verwachten ?
[ Voor 36% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 17-01-2012 16:22 ]
Teletekst(gele knop) werkt dus niet bij BBC.Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:57:
[...]
Via teletekst pagina 888 wordt er Engelse ondertiteling weergegeven -Ruben
Dorest0rm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:32:
[...]
Teletekst(gele knop) werkt dus niet bij BBC.
Men dient eerst op de OK knop te drukken voor de EPG, hierna kan men via de gele knop op teletekst uitkomen. Voordat Webcare het originele bericht heeft geplaatst is het hier via een 130M getest en bevestigd dat het werkt via pagina 888. -Rubenkneusteun schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:34:
Klopt, teletekst doet het hier bij mij ook niet (met teletekst knop)
De apple app is reeds te downloaden maar voor het grotere gedeelte(android) is weer niets bekend
Het is altijd weer hetzelfde liedje.
Zal mij niet verbazen als er weer met geld geschoven is
Ik heb het net geprobeerd, bij Nederland 1, 2 en 3 krijg ik teletekst maar bij BBC 1, 2 en 3 niet.Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:54:
[...]
[...]
Men dient eerst op de OK knop te drukken voor de EPG, hierna kan men via de gele knop op teletekst uitkomen. Voordat Webcare het originele bericht heeft geplaatst is het hier via een 130M getest en bevestigd dat het werkt via pagina 888. -Ruben
Als je op OK drukt bij BBC verschijnt de EPG, maar er staat daarin dus niet een knopje voor Teletekst.
De android variant volgt later dit jaar, een datum is nog niet bekend. -Rubendiver99 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:06:
dames en heren ontwikkelaars: er bestaat ook nog leven naast Apple hoor!!
De apple app is reeds te downloaden maar voor het grotere gedeelte(android) is weer niets bekend
Het is altijd weer hetzelfde liedje.
Zal mij niet verbazen als er weer met geld geschoven is
Voer voor de zekerheid een softwareupdate uit en haal de STB en het glasvezelmodem hierna even 30-60 minuten van het stroom af. Als het hierna nog niet mogelijk is om via de EPG en gele knop op teletekst uit te komen dan ontvang ik graag het MAC adres van de settopbox en je adresgegevens via DM voor onderzoek. -RubenDorest0rm schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:12:
[...]
Ik heb het net geprobeerd, bij Nederland 1, 2 en 3 krijg ik teletekst maar bij BBC 1, 2 en 3 niet.
Als je op OK drukt bij BBC verschijnt de EPG, maar er staat daarin dus niet een knopje voor Teletekst.
Softwareupdate had ik al uitgevoerd, en de STB en modem haal ik er vannacht wel uit, als ik dat nu doe raakt iedereen hier thuis in paniekLijbrandt_Desk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:14:
[...]
Voer voor de zekerheid een softwareupdate uit en haal de STB en het glasvezelmodem hierna even 30-60 minuten van het stroom af. Als het hierna nog niet mogelijk is om via de EPG en gele knop op teletekst uit te komen dan ontvang ik graag het MAC adres van de settopbox en je adresgegevens via DM voor onderzoek. -Ruben
Als ik op de STB (een animo euh m530 uit mijn hoofd) wil mij geen code geven. Hij blijft hangen op de melding dat hij de code aan het ophalen is.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Familie werd helemaal gek

Verwijderd
Ik vrees dat dat niet zo snel zal gebeuren vanwege de licenties die men dan voor Verimatrix encryptie op die mobile devices moet zetten, want uiteraard geldt voor GHM dat het zowel op WDGO als op WBA moet werken, en die laatste is nu eenmaal van KPN wege encrypted.Axelfoley007 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:37:
Mooi dat de App er is, maar kan er ook "live" tv gekeken worden op de ipad? Dat is naar mijn mening een van de meest belangrijke onderdelen van die app.
Maar goed, laat ik niet al te negatief zijn, per slot van rekening heeft KPN ook live TV op de iPad en volgens mij ook voor Android en PC geintroduceerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 21:08 ]
Verwijderd
En waar waren UPC en Ziggo 10 jaar geleden met hun ontwikkelingen eymey?eymey schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:44:
Het is belachelijk dat men op alle manier glasvezel probeert te positioneren als zijnde SUPERIEUR maar dat UPC en Ziggo zich inmiddels rot lachen omdat we keer of keer met halfbakken oplossingen opgescheept worden
Kom op zeg, een splinternieuw product met de nodige kinderziektes wat net uit de luiers is (of er voor een groot deel nog in ligt) vergelijken met een product wat qua techniek inmiddels 10-tallen jaren is uitontwikkeld en uitgekauwd door een grote club, en inmiddels technisch bijna end-of-life cycle is?
Geen eerlijke vergelijking, want die UPC en Ziggo developers hebben alle tijd voor dit soort speultjes, want hun netwerk is klaarder dan klaar inmiddels
GHM heeft de pech met een nieuw product op de markt te stappen op hetzelfde moment dat er een hoos aan tablets en bijbehorende gadgets de markt heeft geraakt...
Had UPC op hetzelfde moment begonnen had ik wel eens willen zien of zij werkelijk zo veel beter zouden kunnen inspringen op de vraag, want breek me de bek niet open over UPC toen zij nog in de luiers riepen te toeteren dat ze de beste waren
Dit kan nog steeds niet.datadevil schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 18:30:
[...]
als je kan inloggen ja..als je je wachtwoord niet weet en het wilt opvragen gaat het nog mis, inclusief ongeldig https certificaat....
@webcare wanneer wordt dit opglost?
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
De vergelijkingen met UPC en Ziggo mogen nu wel eens voorbij zijn toch? Weinig tot geen consumenten zal het een moer uitmaken dat glasvezel splinternieuw product is of dat UPC met jou genoemde end-of-life cycle techniek zit. Het gaat er om dat de consument een product wil wat voldoet aan de verwachtingen. Als je adverteert met superieur beeld etc etc mag je verwachten dat ze de zaken op orde hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:14:
[...]
En waar waren UPC en Ziggo 10 jaar geleden met hun ontwikkelingen eymey?
Kom op zeg, een splinternieuw product met de nodige kinderziektes wat net uit de luiers is (of er voor een groot deel nog in ligt) vergelijken met een product wat qua techniek inmiddels 10-tallen jaren is uitontwikkeld en uitgekauwd door een grote club, en inmiddels technisch bijna end-of-life cycle is?
Geen eerlijke vergelijking, want die UPC en Ziggo developers hebben alle tijd voor dit soort speultjes, want hun netwerk is klaarder dan klaar inmiddels
GHM heeft de pech met een nieuw product op de markt te stappen op hetzelfde moment dat er een hoos aan tablets en bijbehorende gadgets de markt heeft geraakt...
Had UPC op hetzelfde moment begonnen had ik wel eens willen zien of zij werkelijk zo veel beter zouden kunnen inspringen op de vraag, want breek me de bek niet open over UPC toen zij nog in de luiers riepen te toeteren dat ze de beste waren
Echter moeten we niet net doen als of glasvezel van de laatste twee jaar is. Glasvezel bestaat ook al jaren, alleen niet voor de consument in "nederland" misschien.
kanttekening: Ik ben tevreden met mijn lijbrandt verbinding, ik vind de vergelijkingen alleen zo krom. Toen UPC /Ziggo en consorten nog in de kinderschoenen stonden hebben ze ook allemaal geklaag gekregen. Daardoor zijn ze misschien wel een paar jaar eerder uitontwikkeld
Verwijderd
Waarom mag je niet vergelijken Marnix? De consument voor triple play doet niet anders, diensten vergelijken, kwaliteit vergelijken en heel Hollands de prijzen vergelijken.SirMemeAlot schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:09:
[...]
De vergelijkingen met UPC en Ziggo mogen nu wel eens voorbij zijn toch? Weinig tot geen consumenten zal het een moer uitmaken dat glasvezel splinternieuw product is of dat UPC met jou genoemde end-of-life cycle techniek zit. Het gaat er om dat de consument een product wil wat voldoet aan de verwachtingen. Als je adverteert met superieur beeld etc etc mag je verwachten dat ze de zaken op orde hebben.
Echter moeten we niet net doen als of glasvezel van de laatste twee jaar is. Glasvezel bestaat ook al jaren, alleen niet voor de consument in "nederland" misschien.
kanttekening: Ik ben tevreden met mijn lijbrandt verbinding, ik vind de vergelijkingen alleen zo krom. Toen UPC /Ziggo en consorten nog in de kinderschoenen stonden hebben ze ook allemaal geklaag gekregen. Daardoor zijn ze misschien wel een paar jaar eerder uitontwikkeld
Geloof mij dat die vergelijkingen nooit voorbij gaan, tenzij er voor de consument straks niets meer te kiezen valt.
De vergelijkingen gaan echter scheef als je gaat kijken naar wat er achter een provider zit, en dan loop je tegen twee multi-miljarden bedrijven aan als KPN en UPC (overigens eigendom van een nog grotere club) met heel veel resources om zaken te ontwikkelen en te supporten aan de "oude" kant tegenover een ukkiepukkie als Lijbrandt die een jaar geleden iets van 20 medewerkers en een eigen vermogen wat niet noemenswaardig te noemen is vergeleken met de eerder genoemde partijen had en qua ontwikkeling alleen de middleware programmering in eigen huis doet?
De rest wordt uitbesteed bij Stoneroos qua firmware en nu bijv apps voor remote Amino gedoe.
Beeldkwaliteit is inmiddels opgelost op WBA, dus waar gaat het nu over? Een app die kakelvers is?
En inderdaad is glasvezel niet nieuw, want 15 jaar geleden zat ik bij een vriend thuis in Singapore al IPTV te kijken op een 100Mbit symmetrische glasvezelverbinding van Singtel (de KPN van Singapore).
In Nederland is het echter op particulier en met name triple play gebied nog heel erg nieuw en de expertise is letterlijk in de handen van een paar "cowboys" op dit gebied.
Er zijn niet voor niets vele honderden vacatures op glasvezelgebied te vinden in Nederland, want de expertise op het gebied van onderhoud, support, troubleshooting is bijna non existent.
Echter dit was bij de start van internet over de kabel bij UPC ook het geval, alleen zat daar veel meer druk en geld achter, omdat UPC heel veel bestaande koper/coaxnetwerken heeft opgekocht en ingelijfd en dus de leverdruk ineens vele tienduizenden klanten betrof.
En o, o , o wat ging het grote UPC in het begin ook nat, ondanks alle mankracht en geld?
Als UPC er met al zijn macht en manpower al meer dan 10 jaar over heeft gedaan om van de absoluut allerslechtste kabelaar te groeien tot een op zich nu goed leverend bedrijf, mag Lijbrandt en andere glasvezelboeren met veel minder resources er dan ook even over doen?
Keulen en Aken zijn niet op een dag gebouwd, en zeker niet op het gebied van FttH, want een jaar of drie geleden ws dat in Nederland op een klein proeftuintje na nog niet eens een bestaande leverbare vorm.
Ik snap wel dat de consument apps wil voor tablets en consorten, en dat KPN en GHM hier dus keihard op in moeten zetten om de concurrentie met UPC en Ziggo niet te verliezen.
Tegelijk blijft het op veel punten gewoon modderen met de meest basale functionaliteit.
Het is niet alsof het nou zo moeilijk is om gewoon voor een DD5.1 of Subtitle stream te zorgen. Die streams krijgen ze namelijk hapklaar aangeleverd. Het zou KPN juist meer moeite moeten kosten dat ze het er nu steeds uit willen slopen.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Tja, als je UPC of KPN heet en alle bronmateriaal zelf inkoopt en bewerkt zijn dit soort zaken in eigen keuken makkelijk te regelen, maar wij praten helaas tegen kabouter Plop in FttH land genaamd Lijbrandt, die voor elke scheet (sorry Ruben en Fleur) een derde partij aan de gang moeten zien te krijgen om diensten te fixen.eymey schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:32:
Dat. Ik klaag omdat ik in glasvezel geloof en omdat ik niet tevreden ben met de 'keus' die ik zou hebben zonder glasvezel (en die 'keus' bestaat dus uit UPC of uit traag ADSL).
Ik snap wel dat de consument apps wil voor tablets en consorten, en dat KPN en GHM hier dus keihard op in moeten zetten om de concurrentie met UPC en Ziggo niet te verliezen.
Tegelijk blijft het op veel punten gewoon modderen met de meest basale functionaliteit.
Het is niet alsof het nou zo moeilijk is om gewoon voor een DD5.1 of Subtitle stream te zorgen. Die streams krijgen ze namelijk hapklaar aangeleverd. Het zou KPN juist meer moeite moeten kosten dat ze het er nu steeds uit willen slopen.....
En kom op zeg, sinds wanneer is een app op je speuleding of telefoon een halszaak voor Lijbrandt? Betaal je er extra voor of is het omdat de concurrent ook zoiets heeft?
Laat ze eerst dat DD5.1 op WMP+ maar fixen want dan kunnen we onze grootste gezamelijke ergernis over IPTV (op Verimatrix na) eindelijk een keer op bed leggen en in slaap sussen.
Sterker nog, laten ze eerst basis zaken als communicatie , migratie van provider x naar provider y, administratie en dat soort zaken maar eens op orde maken, want dat is de eerste drempel die nieuwe klanten tegenkomen, niet zoals wij over komma's en punten zeuren die 95% van de Pieten en Annies geen fuck interesseren
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 23:16 ]
Tja, en zolang die partij KPN heet heb je ook te maken met een enorme sloot procedures en rare 'plannen' van een paar pieten hogerop.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:35:
[...]
Tja, als je UPC of KPN heet en alle bronmateriaal zelf inkoopt en bewerkt zijn dit soort zaken in eigen keuken makkelijk te regelen, maar wij praten helaas tegen kabouter Plop in FttH land genaamd Lijbrandt, die voor elke scheet (sorry Ruben en Fleur) een derde partij aan de gang moeten zien te krijgen om diensten te fixen.
.
KPN heeft een eigen manier van benadering. Dat bestaat uit marktaandeel, en niet de klant (kort samengevat). Hoe doe je dat als grote speler met een dergelijk budget? Je 'overlaat' de klant met info en marketing, opent een winkel, gaat deur-tot-deur werven en gebruikt je goede naam van vroeger om zo je product te pushen.
Vodafone doet dat ook enigszins, een vermogen in marketing stoppen en gaan. Inhoudelijk boeit het niet, en de gemiddelde consument loopt daar vrolijk in -> missie geslaagd.
Kleine providers blijven klein door dergelijke praktijken, want welke kleine ISP heeft nu even een budget zoals de grote jongens? KPN boeit het niet of het de komende 5 jaar rendabel is bij wijze van, als ze maar marktaandeel hebben, en gokken op de marge in bijkomende diensten.
En als een kleinere partij wat groeit? Dan koop je ze gewoon

Gevolg: Een mooi open netwerk, maar in de praktijk KPN-regulated. En de Opta? Die vind het prima, want op papier is het open.
En dus zijn er maar heel weinig providers die ZELF dingen kunnen doen en niet afhankelijk zijn van KPN (Glasoperator regio rotterdam, XSyou in Ermelo, Solcon in Dronten/Swifterbant). En net voor die partijen is 20k marketing budget (om maar wat te noemen) niet te doen of erg moeilijk, terwijl een KPN (/vodafone) dat even uit een burolade trekt, ze merken t nieteens
En dan kunnen de helpdeskers wel hard hun best doen, maar als ze geen info krijgen van verderop, of te klein zijn om daadwerkelijk een manager te kunnen 'affikken' om wat te bereiken, dan is de klant toch de dupe.
Maar goed, als je het begin ziet van UPC, dat was ook een drama idd. Dus in die verhouding valt het nog wel mee. En hoeveel mensen zeuren actief? Er zijn ook zat mensen die Digitenne perfecte beeldkwaliteit vinden

Verwijderd
Spijker, kop, raak!DJSmiley schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:47:
[...]
Maar goed, als je het begin ziet van UPC, dat was ook een drama idd. Dus in die verhouding valt het nog wel mee. En hoeveel mensen zeuren actief? Er zijn ook zat mensen die Digitenne perfecte beeldkwaliteit vinden
En inderdaad is het GoT publiek een select groepje van kritische zeikers die niet eerder rusten dan dat de laatste komma en punt kloppen met het op papier beloofde eindproduct, of liever nog iets meer
Daar is overigens niets mis mee, en mijn mede GoT-ters moeten dit dan ook lezen als een compliment, want zonder ons gezeik hadden de WBA-ers nog steeds naar ADSL TV zitten kijken geloof ik van harte.
Zolang er nog mensen een harde plasser krijgen van de "perfecte kwaliteit" van Digitenne zet dat ons soms iets te kritische gehak op de kabouters Ploppen van Glasvezel land, die in essentie niet eens weten of ze volgende week nog hun eigen businessplan gaan realiseren of het nieuwe KPN beleid moeten gaan propaganderen, weer in perspectief en relativeert dat het geheel wel heel erg
En ja, zelfs ik maak me af en toe schuldig aan ongeduldig blijven hakken op de marginale zaken die er nog niet kloppen aan mijn technisch verder bijna vlekkeloos draaiende triple play account.
Als ik de progressie van clubs als Lijbrandt eens afzet in de tijd tegen die van UPC dan moet ik zeggen dat Lijbrandt en afgeleide providers op iets nieuws als FttH glasvezel in twee jaar meer progressie hebben gemaakt als UPC in de eerste vijf jaar van hun kabelstart met internet, zeker als je kijkt naar technische betrouwbaarheid
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 23:13 ]
Helemaal mee eens. Ik snap Opta ook niet met het goedkeuren van KPN als netwerkbeheerder. Dit heeft in een klap de hele "openheid" verpest.
Glasvezel heeft zeker de toekomst, maar dit ligt helaas wel in handen van KPN.
Goed werk glashart.
En op de reactie in te haken van iemand hierboven die zegt dat de android markt groter is dan de ipad. Volgens mij is apple nog steeds koploper in tabletland met de ipad's.
@Lijbrandt_DeskScandic2008 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:15:
[...]
@Lijbrandt_Desk
OK,lampje brandt nu wel op modem maar lijn is nog dood (ter info)
We zouden het wel prettig vinden om vanmorgen weer met vaste lijn te bellen.Doen nu alles mobiel.Graag jullie prioriteit en hulp in deze ! Dank.
Ook helemaal mee eens. Ik was laatst bij iemand die keek nog analoge TV en had zijn PS3 op een FULL HD tv aangesloten met een Scart kabel. Ik kwam daar eigenlijk om deze persoon een glasvezel abonnement aan te raden maar ik kon ze niet uitleggen dat betere beeldkwaliteit ook nodig was. De kwaliteit waar we nu naar kijken is toch prima? Het kopen van een HDMI kabel voor de PS3 duurde ook even, maar dat kostte maar 10 euro dus dat was zo gepiept.
Veel consumenten weten helemaal niet wat glasvezel is en wat het inhoud. Ook zien ze niet de voordelen er van in ten opzichte van kabelaars zoals UPC. Ik hoorde vanmorgen weer een reclame van UPC waarin ze hun 50 Mbit pakket 6 maanden aanbieden voor 40 euro en daarna voor 50 euro. Dit is een stukje goedkoper als de glasvezel pakketten. Vervolgens komt reggefiber aan met een reclame waarin ze zeggen: Kern (dorp), kern, enz tot ze alles genoemd hebben: Eindelijk Glasvezel. Wat moet de gewone consument daar nu van opsteken?
Waar ik nu mee zit is dat ik, hoewel ik nu eindelijk alles actief heb, de hele gang van zaken bij Lijbrandt eigenlijk te triest voor woorden vind. Het hele proces en het continue zelf moeten uitzoeken wat de status van mijn aanvraag is is iets wat in mijn ogen totaal niet past in mijn beleving van serviceverlening. Waar ik al een tijdje aan zit te denken is dat eventueele mijn Lijbrandt opzeg en overstap naar een provider die wel blij is om mij als klant te hebben en mij niet behandeld als een nagedachte (wellicht een erg naïve gedachte, maar wel iets wat ik bij mijn vorige provider veel meer beleefde). Mijn beslissing om weg te gaan bij Lijbrandt is afhankelijk van de reactie die ik krijg op mijn klachtenbrief. Blijft Lijbrandt zich verschonen van enig verantwoordelijkheid ten opzichte van mij als klant, dan ben ik weg. En gelet op de uitspraak van de telefonische helpdesk dat ik binnen 2 weken na een activatie alsnog kostenloos kan opzeggen is dit nog een mogelijke uitkomst. Overigens kreeg ik van het webteam te horen dat dit opzegtermijn "onlangs" is veranderd naar 7 werkdagen, maar ze konden niet zeggen sinds wanneer deze maatregel in is gegaan (erg vreemd aangezien ze wel kunnen zeggen dat dit onlangs in is gegaan). Daarnaast kon het webcare team ook niet zeggen wanneer ik een reactie zou krijgen op mijn klachtenbrief.
Al met al heb ik een zeer negatief gevoel aan dit hele avontuur met Lijbrandt en ik heb ook niet het idee dat Lijbrandt hier ook maar iets om geeft. Glasvezel is leuk, maar ik heb zelf het idee dat KPN wel als enige snel een verbinding kan leveren (gelet op de ervaring van mijn overbuurman). En DVB-C is fijn, maar niet als je 2 maanden lang moet bellen en emailen om eindelijk je verbinding actief te krijgen.
Oh ja, nog een ding: in mijn contact met het webcare team van Lijbrandt kreeg ik vorige week te horen dat ik door de netwerkbeheerder/monteur op 20 januari zal worden aangesloten. De monteur kwam dus op 13 januari...
Vanochtend KPN gebeld en hen gevraagd wat hun proces is bij overstap. De helpdesk medewerker kon helder uitleggen hoe dat gaat, en gaf aan dat het meestal binnen een dag en hooguit een dag later geregeld is, er zijn inmiddels procedures voor overstappers. Ik zal dat nog even via een ander kanaal laten bevestigen en dan ga ik voor het eerst van mijn leven KPN klant worden voor internet. DVB-C zal ik erg missen, maar Spotify en TV kijken op iPad maakt weer wat goed.
Jammer, ik had m'n klandizie graag aan Lijbrandt gegund, maar op deze manier gaat het voor mij niet werken. Ik hoop voor andere, toekomstige overstappers dat Lijbrandt net als KPN gaat kijken of hier geen snellere procedure voor kan komen.
Nog een terugkoppeling ontvangen van de leverancier??Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:33:
Update IPTV freeze probleem
Ben wel benieuwd of alles volgens plan is gegaan en of ze het probleem (vlgs de leverancier wel te verstaan) hebben kunnen oplossen.
Zou je je adresgegevens willen sturen via DM, zodat wij de verbinding voor je na kunnen kijken. Ook horen wij graag of eventuele andere diensten wel naar behoren werken. - FleurG8rb8n schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 08:02:
Zijn er hier meer mensen waar sinds gisteravond de internetverbinding eruit ligt? Hier in Bergschenhoek kreeg ik het niet meer aan de praat, tv en telefoon bleven wel gewoon werken.
De werkzaamheden zijn uitgevoerd, er is hardware vervangen. Op dit moment lijkt alles goed te gaan, we horen natuurlijk graag van onze klanten of zij nog IPTV freezes ervaren. -Rubenhenrickus schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:28:
[...]
Nog een terugkoppeling ontvangen van de leverancier??
Ben wel benieuwd of alles volgens plan is gegaan en of ze het probleem (vlgs de leverancier wel te verstaan) hebben kunnen oplossen.
Verwijderd
Dat zal erom hangen NicapNicap schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 07:58:
En op de reactie in te haken van iemand hierboven die zegt dat de android markt groter is dan de ipad. Volgens mij is apple nog steeds koploper in tabletland met de ipad's.
In bruto aantallen geactiveerde tablets zal Apple het nog wel winnen, simpelweg omdat ze in de tabletmarkt dik een jaar voor lopen met hun eerste iPad. Daar was namelijk nauwelijks een antwoord vanuit de Android markt voor (performance and size wise).
Inmiddels zijn jongens als Samsung, Acer, Asus, Blackberry, Motorola en ik zal er vast nog een paar vergeten wel bij qua technisch gelijkwaardig of zelfs beter zijn dan de huidige iPad 2, en vaak tegen een scherpere prijs.
Ik las een paar weken geleden dat het aantal geactiveerde Android 3.x (grote tablet versie) installaties inmiddels dicht bij of zelfs al boven de aantallen van Apple ligt. Daarbij zijn er ook nog knap veel goedkope 2.x Android tablets in de markt gezet (7" China merken als Yarvik en zo), dus de markt van Android tablets is hard op weg om die van Apple te evenaren.
En vergis jezelf niet, maar een 89 euro 7" Android 2.3 tabletje van de Blokker of MediaMarkt is voor heel veel doeleinden (waaronder remote apps als deze) meer dan toereikend, tenzij je GPS nodig hebt, want dat zit vaak niet in die goedkope dingen.
Maar goed, het is niet mijn bedoeling om een Android vs iOS (Apple) rant op te starten, alleen vind ik het jammer dat deze app in eerste instantie toch alleen voor mensen met een iets dikkere beurs ter beschikking is gekomen en de Androidgebruikers voor onbepaalde tijd geduld moeten hebben.
Uiteraard zou ik wat graag een Android app zien voor op mijn Asus eee Pad Transformer en mijn Samsung Galaxy S2.
En nee, ik heb uit principe geen i-dingesen (behalve een iPod Classic 80Gb die overigens al jaren perfect werkt) thuis hoe fraai ik ze ook vind, met als enige reden dat er op de markt technisch betere alternatieven zijn voor minder geld, en die mij als gebruiker volledig vrij laten in wat ik erop mag zetten en met welke software. En ik ben niet modegevoelig, merkgevoelig, trendgevoelig of statussymbool gevoelig, en van sommige Apple klanten krijg ik daar af en toe een beetje dat gevoel bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 12:09 ]
Sorry maar dit gaat naar mijn smaak te lang duren.Ben nu vanaf maandagmiddag mobiel aan het bellen terwijl omzetting een fluitje van een cent zou zijn.
Is een nieuw nr sneller te regelen ?
Via DM heb je hier zojuist een reactie op ontvangen. - FleurScandic2008 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:33:
@Lijbrandt_Desk
Sorry maar dit gaat naar mijn smaak te lang duren.Ben nu vanaf maandagmiddag mobiel aan het bellen terwijl omzetting een fluitje van een cent zou zijn.
Is een nieuw nr sneller te regelen ?
Heb je de App ondertussen aan de praat gekregen ? zo niet dan ontvang ik graag de volgende gegevens via DM of e-mail:nhimf schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:04:
Heeft iemand de ipad app al werkend gekregen?
Als ik op de STB (een animo euh m530 uit mijn hoofd) wil mij geen code geven. Hij blijft hangen op de melding dat hij de code aan het ophalen is.
- adresgegevens
- welke STB je hebt staan (ik vermoed de PVR M540)
- de stappen die je uitvoert om de App te koppelen aan de STB
- welke melding je te zien krijgt
Deze informatie wordt onderzocht en gebruikt om (indien nodig) een melding naar de netwerkbeheerder te maken. -Ruben
Dit topic bevat al een rijkdom aan informatie, maar sommige reacties zijn al wat ouder, dus ik zou graag even toetsen of ik het goed begrepen heb en of dit nog steeds klopt. Als ik het goed heb, zou de volgende setup moeten werken.
HTPC:
- XBMC o.b.v. Linux
- MythTV als tv-backend
- 2 NIC's, waarvan 1 met een gespoofd MAC-adres, identiek aan de Amino box
- UTP TV kabel direct van het modem naar NIC 1
- UTP data kabel via de LAN router/switch (een D-Link DIR 655) naar NIC 2
Verwijderd
2) De beschikbaarheid van de iptv streams op je HTPC staat of valt met het soort streams dat je krijgt: de GHM streams zijn (tot nu toe) onversleuteld, de KPN streams hebben Verimatrix versleuteling zijn zijn (voor zover ik weet) niet te decoderen op een HTPC.
Wat betreft de versleuteling: als ik je goed begrijp, is er dus geen enkele garantie dat wat vandaag werkt, het morgen ook nog doet, klopt dat?
Verwijderd
Wat wij er zelf mee hobbieën gaat goed zolang het goed gaat maar rechten kunnen we er niet aan ontlenen.
Verwijderd
Klopt, want er gonst een vrij oud gerucht dat ook Glashart Media onder druk van sommige content leveranciers moet gaan versleutelen, dus wat op WGDO netwerken vandaag nog werkt zou morgen zonder opgaaf van redenen kunnen stoppen met werken, want de Amino's hebben geen probleem met Verimatrix, maar ik heb nog geen werkende Verimatrix player gezien voor op een HTPC.marcvangend schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:27:
IcyK, bedankt voor je reactie. Ik had dat topic nog niet gevonden, ik al het eens uitkammen.
Wat betreft de versleuteling: als ik je goed begrijp, is er dus geen enkele garantie dat wat vandaag werkt, het morgen ook nog doet, klopt dat?
GHM meldt dat de doorgifte van de HD streams van ARD, ZDF, Arte en National Geographic is gestaakt, dit in verband met de schokken en onderbrekingen in het beeld. De SD versies blijven wel beschikbaar via WBA.
De aanpassing wordt doorgevoerd d.m.v. een menu wijziging. Als er bij het kiezen van één van deze zenders geen beeld wordt doorgegeven dan kan je de settopbox op stand-by zetten en daarna weer aan zodat het nieuwe menu wordt ingeladen.
Met enkele uren zijn alle STB's op het WBA netwerk voorzien van de TV-menu update, hierna is het niet meer nodig de STB op stand-by en weer aan te zetten.
Zodra er een oplossing voor de WBA aansluitingen is worden de HD streams weer doorgegeven, het is op dit moment nog niet duidelijk op welke termijn dit gerealiseerd kan worden. Zodra er vanuit GHM een datum doorgegeven wordt dan zal Webcare deze in dit topic plaatsen. -Ruben
Maar thanks voor het melden, @Lijbrandt_Desk.
Zie ook [Reggefiber] gemeente Ermelo
Uitzondering in Ermelo ix "xsyou", die gaan hun eigen apparatuur in de POP's plaatsen (dus eigen netwerk)
mm..beroerd..maar bedankt..eymey schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:11:
WMP+ (WBA+).
Zie ook [Reggefiber] gemeente Ermelo
Uitzondering in Ermelo ix "xsyou", die gaan hun eigen apparatuur in de POP's plaatsen (dus eigen netwerk)
Alle nieuwe Reggefiber gebieden worden WMP+. Op zich maakt dat voor internet niet uit, voor TV is het wat minder. Of je dat zelf gaat merken? Als je kritisch bent en de volle mogelijkheden van Glas wil gebruiken: Ja. Gemiddelde consument? Nee.
Maar goed, in Ermelo heb je tenminste nog een echt alternatief, itt tot 98% van de andere gebieden. Als je echt waarde hecht aan TV enz dan kan dat best interessant zijn.
Lijbrandt zal iig de WMP+ versie worden
Verwijderd
Wat is er dan minder aan TV op WMP+ momenteel waar de gemiddelde HD TV kijker last van zou moeten hebben?DJSmiley schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 20:37:
[...]
Alle nieuwe Reggefiber gebieden worden WMP+. Op zich maakt dat voor internet niet uit, voor TV is het wat minder.
Het ADSL stream tijdperk is voor de HD puristen inmiddels op hetzelfde niveau gebracht als GHM WGDO streams, dus is het hooguit de Verimatrix encryptie (jammer voor HTPC liefhebbers, maar dat behoort niet tot het leveringsprogramma van GHM en is zelfs niet relevant in deze discussie) en het ontbreken van DD5.1 sporen bij sommige zenders die dat hebben?
Behalve de bovengenoemde zaken zou ik niet weten wat jij met"de volle mogelijkheden" van Glas bedoeld dan?
Zoals je eerder schreef zijn er mensen die nog een oprechte erectie krijgen van de "topkwaliteit" van Digitenne, dus is je nu gebezigde "wat minder" beoordeling voor IPTV op WMP+ wel een beetje overdreven, tenzij je een hardcore tweaker bent en ervan baalt dat je alleen IPTV kan kijken met Amino's.
Laat ik het anders roepen, en jouw Digitenne verhaal hiervoor als de standaard voor gemiddelde kijkers nemen..... Als men daar al een erectie van krijgt dan is IPTV op WPM+ in HD momenteel goed voor spataderen in je "Willie Wortel" van het lange overeind staan
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 22:42 ]
Verwijderd
Dus voor die klanten zijn de KPN streams dan toch 'minder' in vergelijking tot de Technicolor streams.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 22:45 ]
Verwijderd
Mmm, de quote is verouderd zie ik net, maar ik heb zowel WGDO als de WMP+ HD streams op dezelfde TV kunnen bekijken en ik zie eerlijk gezegd nu geen verschil meer in kwaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:43:
Maar ondanks dat onversleutelde doorgifte 'an sich' niet tot het leveringsprogramma behoort, kan dat voor de betrokkenen in subjectieve zin wel als een zwaarwegend nadeel worden ervaren.
Dus voor die klanten is WBA dan toch 'minder' in vergelijking tot WGDO.
Als je heel subjectief bent en een hardcore glasvezel GoT volger wellicht, maar wees eerlijk, ga de straat op en vraag mensen die glasvezel hebben waarom ze het hebben genomen. Ik vrees dat het woord Verimatrix en encryptie in die hele beslissing niet zijn voorgekomen en dat 95% van de triple play klanten niet eens weet wat het is.
Ik weet het niet zeker, maar behalve het feit dat UPC een propriety DVB protocol gebruikt, waar GoT gebruikers uiteraard vanuit hun plaat zijn gegaan omdat ze het niet met een DVB-C ontvanger konden bekijken (zie HTPC op IPTV WMP+), kan ik me verder niet herinneren dat de gemiddelde klant van UPC daar een probleem mee had destijds. Die hadden meer problemen met de contractuele zaken dat je maar één PC aan je UPC modem mocht hangen en dat op routers en ICS zo ongeveer de UPC permaban stond.
En ja, iets met een UTP aansluiting is zelfs voor Piet en Annie mogelijk op de een of andere manier meer toegankelijk dan iets wat aan een coax hangt, maar ik geloof niet dat er één marketing manager die Verimatrix encrypted Lijbrandt/GHM moet leveren vanwege WMP+ condities daar een slapeloze nacht over zal hebben.
Hetzelfde geldt voor al die doorsnee klanten op glas hier, die gewoon rete tevreden waren met wat ze in het begin hadden en wellicht niet eens hebben gemerkt dat HD TV ineens een stuk scherper was.
Alhoewel ik het in essentie eens ben dat iets perfect moet worden geleverd, vrees ik dat wij hier af en toe van elke mug een olifant maken, zelfs als die bewuste mug/olifant inmiddels is begraven, en dat de gemiddelde consument geen idee heeft dat het wellicht nog niet helemaal is zoals beloofd.
Waarom zouden er anders mensen zijn die Digitenne kwaliteit top vinden?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2012 23:07 ]
Verwijderd
Daar kan die marketingmanager dan niet wakker van liggen, voor mij is het de enige reden dat ik iptv afneem. Dus als dat verdwijnt verdwijnt er ook een iptv klant, ondanks dat het onversleuteld zijn geen recht is.
Maar ook van een teleurgestelde klant zal niemand wakker liggen, ik maak me geen illusies
Voorlopig is de aanwezigheid van DVB-C voor mij genoeg om tevreden te zijn. Met HD erbij zou ik me waarschijnlijk sowieso niet zo druk maken om IPTV (maar goed, wrs. is dat ook een reden voor GHM om via dvb-c geen HD aan te bieden
Tevredenheid of ontevredenheid, mooi of matig product, het maakt ze inderdaad niets uit.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:31:
Daar kan die marketingmanager dan niet wakker van liggen, voor mij is het de enige reden dat ik iptv afneem. Dus als dat verdwijnt verdwijnt er ook een iptv klant, ondanks dat het onversleuteld zijn geen recht is.
Maar ook van een teleurgestelde klant zal niemand wakker liggen, ik maak me geen illusies
Het is de macht van aantallen, die behaal je met agressieve werving en het terughalen van weggelopen klanten door gewoon het bedrijf waar ze heen gevlucht zijn op te kopen.
Van teleurgestelde klanten liggen ze pas wakker als het er zoveel worden dat de aandeelhouders het in hun portemonnee gaan voelen.
Verwijderd
Wat op zich uiteraard weer vreemd is van Lijbrandt want met dat product zijn ze ongeacht de netwerk operator onafhankelijk van derden anders dan GHM, terwijl ze op WMP+ voor IPTV altijd afhankelijk blijven van KPN.eymey schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:06:
Met HD erbij zou ik me waarschijnlijk sowieso niet zo druk maken om IPTV (maar goed, wrs. is dat ook een reden voor GHM om via dvb-c geen HD aan te bieden)
Het grappige fenomeen waarmee dit soort bedrijven te maken heeft zijn social networks zoals dit forum, waarop WDGO en WMP+ klanten onderling de goede en slechte zaken delen, en waaruit dus blijkt dat men op papier zegt overal hetzelfde te leveren en dit in de praktijk dus niet zo is.Websurfer01 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:05:
[...]
Tevredenheid of ontevredenheid, mooi of matig product, het maakt ze inderdaad niets uit.
Het is de macht van aantallen, die behaal je met agressieve werving en het terughalen van weggelopen klanten door gewoon het bedrijf waar ze heen gevlucht zijn op te kopen.
Van teleurgestelde klanten liggen ze pas wakker als het er zoveel worden dat de aandeelhouders het in hun portemonnee gaan voelen.
Als je dit bijv zou vergelijken met grote ketens als Lidl of Gamma, dan zou het uiteraard heel raar zijn dat je in Groningen een zak cement met 5 kilo minder erin zou kopen als bijv in Rotterdam, en voor hetzelfde geld.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Lijbrandt/GHM onder druk van GoT en klanten KPN heeft afgedwongen de streamkwaliteit op het niveau te brengen wat GHM zelf op WDGO levert.
En als eerder gezegd zijn encryptie en Dolby 5.1 zaken die ik nergens op papier kan vinden in de gedetailleerde leveringsvoorwaarden van Lijbrandt, dus leuk dat het op WDGO nog allemaal zo van de UTP kabel is af te plukken, maar een absoluut non-argument als het gaat om kwaliteit.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 08:36 ]
Over KPN gesproken, gisteren werd hier door KPN deur aan deur klanten geworven voor glasvezel.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:43:
Maar ondanks dat onversleutelde doorgifte 'an sich' niet tot het leveringsprogramma behoort, kan dat voor de betrokkenen in subjectieve zin wel als een zwaarwegend nadeel worden ervaren.
Dus voor die klanten zijn de KPN streams dan toch 'minder' in vergelijking tot de Technicolor streams.
Normaal gesproken doe ik nooit open voor reclame aan de deur

En dat ik hem bedankte voor zijn aanbod maar dat ik niks met dit %$^& bedrijf willen te maken hebben.