Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:50
Kennissen van mij hebben een nieuw e-mail adres (kpn)
En wonen aan de Floraweg ik denk dat daar het glas dus al werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door qwinta op 07-10-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
qwinta schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:05:
Kennissen van mij hebben een nieuw e-mail adres (kpn)
En wonen aan de Floraweg ik denk dat daar het glas dus al werkt.
Een email adres alleen zegt niets.
Ik heb al maanden een email adres van Vodafone Vast maar heb nog geen actief abonnement van Vodafone.
Ik kan alleen dit email adres gebruiken via webmail o.i.d.

Zou je je kennissen eens willen vragen of ze nu ook een werkende glasaansluiting hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
HoppyF schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:58:
[...]

Een email adres alleen zegt niets.
Ik heb al maanden een email adres van Vodafone Vast maar heb nog geen actief abonnement van Vodafone.
Ik kan alleen dit email adres gebruiken via webmail o.i.d.

Zou je je kennissen eens willen vragen of ze nu ook een werkende glasaansluiting hebben?
Ze zijn al wat op leeftijd (70 +)
Dus als ik er een keer kom zal ik het nakijken, en hier het resultaat melden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik ken dus een KPN klant die aangesloten is. En tevreden!

Ben zelf ook KPN abonnee, woon in de Maat.
Gebr. vd Donk B.V. zie ik steeds op iedere hoek bezig en bij een aantal huizen zijn de bezig met aansluiting in de meterkast.

Maar heb zelf nog geen datum/bevestiging ontvangen van ze.

Maar het zal niet lang meer duren. Hoeft ook nog niet zo snel, want ik moet iedere kamer in huis nog voorzien van 2 UTP aansluitingen.

[ Voor 38% gewijzigd door niwesa op 11-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
niwesa schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:32:
Ik ken dus een KPN klant die aangesloten is. En tevreden!

Ben zelf ook KPN abonnee, woon in de Maat.
Gebr. vd Donk B.V. zie ik steeds op iedere hoek bezig en bij een aantal huizen zijn de bezig met aansluiting in de meterkast.

Maar heb zelf nog geen datum/bevestiging ontvangen van ze.

Maar het zal niet lang meer duren. Hoeft ook nog niet zo snel, want ik moet iedere kamer in huis nog voorzien van 2 UTP aansluitingen.
Aha! dat zou dus de eerste werkende aansluiting zijn die mij bekend is.
In wijk 1 (oost) neem ik aan?
De Maat zal later volgen omdat dit niet wijk 1 is.

Verder zegt de huisaansluiting weinig ik heb hier al vanaf begin juli een huisaansluiting en wacht nog op een werkende aansluiting. Wel bij Vodafone, KPN klanten worden eerder aangesloten omdat er dan maar één glasvezel gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Aha! dat zou dus de eerste werkende aansluiting zijn die mij bekend is.
In wijk 1 (oost) neem ik aan?
De Maat zal later volgen omdat dit niet wijk 1 is.
Dat klopt, het betreft de Moslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
niwesa schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 08:53:
[...]

Dat klopt, het betreft de Moslaan.
Bedankt voor de bevestiging.
De kans is dus groot dat er meer KPN klanten zijn aangesloten.

Ben wel benieuwd wanneer de eerste niet-KPN klanten worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou al gebeurd moeten zijn. Zowel in gebied 1-A als in 1B.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:08:
Zou al gebeurd moeten zijn. Zowel in gebied 1-A als in 1B.
1B is toch de tweede wijk?
Zijn daar dus al aansluitingen actief?
Ik zag vandaag wel dat de gravers bezig zijn in de Oude Telgterweg en wellicht ook nog elders in het dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou wel moeten ja. PoP 2 is ook al actief namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:33:
Zou wel moeten ja. PoP 2 is ook al actief namelijk.
Het ongelofelijke is gebeurd.
Nadat jij voor mij hebt gecontroleerd of mijn aansluiting al gepatched was op internet en CATV heb ik naar het telefoonnummer gebeld dat je mij had opgegeven.
Een aardige mevrouw wist te vertellen dat mij aansluiting inderdaad nog voorzien moest worden van een glasvezelmodem. Ik kon direct een afspraak maken en wel nog voor dezelfde middag!
Ze belde even later terug dat er binnen ca een half uur iemand ter plaatse kon zijn.
Inmiddels is de monteur geweest en heeft het glasvezelmodem geplaatst en getest.

De demping was te laag dus het signaal te sterk er moest een dempingsplugje tussen daarna waren de gemeten waardes in orde. Internet is getest met een laptop. De up en downloadsnelheid was goed volgens de specs. (30/30) in mijn geval.

Daarna Vodafone gebeld omdat ik de spullen van het Thuis Installatie pakket nog niet ontvangen had.
Klopt want Vodafone wacht op de terugmelding door Reggefiber dat de aansluiting werkt ....
Vodafone gaat de spullen opsturen duurt één week.

In principe zou ik dus wel moeten kunnen internetten door rechtstreeks een laptop o.i.d. op de Genexis aan te sluiten. Straks even testen.

Bedankt Barre73 voor je hulp!

Btw
Volgens de monteur hadden ze een flinke achterstand vanwege het tekort aan glasvezelmodems.
Deze hadden dus al bij het maken van de huisaansluiting geplaatst moeten worden.
Dit heb ik hier al eens eerder geroepen, maar dat heeft men dus niet kunnen uitvoeren vanwege het tekort.
Nu moeten er ca 400 modems geplaatst gaan worden in deze wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg: Geniet van je aansluiting!!

En geen dank hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd, @Hoppy!

Mooi om te zien dat ook de ouders van m'n vriendin binnenkort dus waarschijnlijk een monteur voor Lijbrandt mogen verwachten :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De TV instellingen voor Ermelo (CATV) staan nog niet op de site van Vodafone/Glashartmedia.
Ik heb de instellingen voor Deventer gebruikt, die doen het.
Frequency 304 Mhz, netwerk ID: 7461.

Of andere netwerk-id's ook werken weet ik niet maar ik verwacht van niet.

De Reggefiber speedtest liet een snelheid zien van 30/29 Mbits wat prima is.
Mijn abo is immers 30/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

HoppyF schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:10:
De TV instellingen voor Ermelo (CATV) staan nog niet op de site van Vodafone/Glashartmedia.
Ik heb de instellingen voor Deventer gebruikt, die doen het.
Frequency 304 Mhz, netwerk ID: 7461.

Of andere netwerk-id's ook werken weet ik niet maar ik verwacht van niet.

De Reggefiber speedtest liet een snelheid zien van 30/29 Mbits wat prima is.
Mijn abo is immers 30/30.
wat was de reden dat je voor vodafone heb gekozen?

ik ben nog niet helemaal uit, twijfel tussen kpn en lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN is prima handig als je het niet erg vindt om alle coax in je huis niet meer te gebruiken. Dus ook radio, tweede TV etc..En radio aansluiten op je decoder valt nog niet mee soms.
En wat ik niet handig vind is dat zij de HD zenders nog steeds apart in de zenderlijst hebben zitten, en je kan zelf geen favorieten maken of de zendervolgorde veranderen. Dus voor HD moet je steeds naar 701 en verder.
Nog steeds erg vreemde keuze. Bij Lijbrandt (maar ook Vodafone, Solcon, Concepts etc.) krijg je gewoon HD op 1 als je een HD televisie hebt. En zo niet, dan is het de SD versie.
Helaas ook daar weer geen echte verandering van zendervolgorde. Dat is dus bij geen enkele glasaanbieder.

[ Voor 59% gewijzigd door Barre73 op 13-10-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
NVT schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

wat was de reden dat je voor vodafone heb gekozen?

ik ben nog niet helemaal uit, twijfel tussen kpn en lijbrandt
Vodafone levert standaard analoog en DVB-C mee, KPN doet dat helemaal niet ook niet als optie.
Verder levert Vodafone standaard ook behoorlijk wat HD TV kanalen, 20 stuks ruim voldoende voor het dagelijkse TV kijken.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat deze 20 HD kanalen alleen via de interactieve box te zien zijn.
Via DVB-C kun je alleen NLD 1, 2 en 3 in HD zien plus TV Oost (ja, dat is een vreemde keus ...)

Ik verwacht echter dat er nog wel meer HD via DVB-C zal bijkomen.

Buiten dat zijn er nog verschillen in de aangeboden pakketten.
Denk aan een paar maanden gratis of met korting, gratis draadloos modem enz.
Kortom, goed opletten wat de providers te bieden hebben.

O ja, wat Barre73 zegt is ook een goed punt.
Met DVB-C bepaal je zelf de volgorde van kanalen op je TV.
Afhankelijk van je merk of model TV kun je de zenders in groepen indelen of favorieten maken.
Bv RTL4 op kanaal 1.
Ander voordeel daarbij is dat je de afstandsbediening van je TV kunt blijven gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 13-10-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:32:
[...]

Via DVB-C kun je alleen NLD 1, 2 en 3 in HD zien plus TV Oost (ja, dat is een vreemde keus ...)
Dat RTV Oost in HD beschikbaar is komt door de baas.

http://www.eindelijkglasvezel.nl/haaksbergen/nieuws/tvoosthd

" Algemeen directeur Bert Nijboer van Reggefiber spreekt van ‘een primeur in Nederland en een prachtige ontwikkeling’. ‘Als Twentse onderneming zijn wij zeer trots om RTV Oost als eerste regionale omroep in Nederland volledig in HD te laten uitzenden op ons netwerk’, aldus Nijboer. "

Nu luisteren ze bij GHM daar wel naar maar bij KPN niet, Want bij KPN is RTV Oost nog steeds in SD 3 Mbit.

Begin deze week een e-mail naar Reggefiber gestuurd met de vraag hoe ik RTV Oost HD kan ontvangen bij KPN. Reggefiber maakt op RTV Oost er zelfs reclame voor.

Maar tot heden geen reactie ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:00:
KPN is prima handig als je het niet erg vindt om alle coax in je huis niet meer te gebruiken. Dus ook radio, tweede TV etc..En radio aansluiten op je decoder valt nog niet mee soms.
En wat ik niet handig vind is dat zij de HD zenders nog steeds apart in de zenderlijst hebben zitten, en je kan zelf geen favorieten maken of de zendervolgorde veranderen. Dus voor HD moet je steeds naar 701 en verder.
Nog steeds erg vreemde keuze.
Argumenten om het niet te doen bij KPN:

- Powerline adapters bij de klanten. Want als de bitrate voor de HD zenders al wordt verhoogd gaat dat van 7,3 naar 9,3 en niet naar 12-13 Mbit net zo als HD+ streams van GHM. SD naar 5 Mbit is wel een verbetering
- Snelheid oude ontvanger bij KPN.
- Opname pakket bij KPN (extra capaciteit nodig als de opname in dezelfde kwaliteit moeten ?)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerline is natuurlijk je eigen keuze. Ik moet bij mijn ouders de coax naar de slaapkamer uit de buis trekken en vervangen voor UTP. Even een halve dag werk maar dan kunnen ze hun tweede KPN decoder ook boven gebruiken. En die powerlines zitten niet standaard in je pakket. Kosten ca 70 tot 80 euro. Duur geld als het niet blijkt te werken.
Snelheid van de ontvanger is geen issue meer. De nieuwe werken prima
Opname is wel een puntje. KPN gaat voor de cloud dus geen harde schijf in je decoder (althans niet voor opnemen). Bij Vodafone en de andere Glashart Media providers kun je (tengen meerprijs) een M540 krijgen. Dat is een decoder met een harde schijf van 250 GB.

Samengevat: Als je nu al KPN hebt dan is het behouden van je mailadres wellicht een goede reden voor je, maar er zitten wat mij betreft ook heel veel nadelen aan. Teveel voor mij

Maar zijn KPN en Lijbrandt de enige opties? Geen Concepts of Solcon? Wellicht iets duurder dan Lijbrandt maar de diensten zijn exact gelijk en over het verschil in service kan ik maar beter niet beginnen. Daar hebben we het Lijbrandt topic voor :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:14:
[...]

Argumenten om het niet te doen bij KPN:

- Powerline adapters bij de klanten. Want als de bitrate voor de HD zenders al wordt verhoogd gaat dat van 7,3 naar 9,3 en niet naar 12-13 Mbit net zo als HD+ streams van GHM. SD naar 5 Mbit is wel een verbetering
- Snelheid oude ontvanger bij KPN.
- Opname pakket bij KPN (extra capaciteit nodig als de opname in dezelfde kwaliteit moeten ?)
Hmm... is dat een voldongen feit? Dat SD naar 5 mbit gaat. Waar is dat mede gedeeld?

Zou goed nieuws betekenen, aangezien de Glashart Media SD IPTV streams ook van KPN komen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:37:
Powerline is natuurlijk je eigen keuze. Ik moet bij mijn ouders de coax naar de slaapkamer uit de buis trekken en vervangen voor UTP. Even een halve dag werk maar dan kunnen ze hun tweede KPN decoder ook boven gebruiken. En die powerlines zitten niet standaard in je pakket. Kosten ca 70 tot 80 euro. Duur geld als het niet blijkt te werken.
Opname is wel een puntje. KPN gaat voor de cloud dus geen harde schijf in je decoder (althans niet voor opnemen). Bij Vodafone en de andere Glashart Media providers kun je (tengen meerprijs) een M540 krijgen. Dat is een decoder met een harde schijf van 250 GB.

Samengevat: Als je nu al KPN hebt dan is het behouden van je mailadres wellicht een goede reden voor je, maar er zitten wat mij betreft ook heel veel nadelen aan. Teveel voor mij
Als KPN klanten zelf UTP aanleggen (wat ik zelf 3 jaar geleden ook heb gedaan) is dat geen probleem maar KPN promoot aktieve de powerline adapters. Mij ervaring eerder is dat KPN alleen UTP aanlegt als powerline niet werkt of dat nu ook nog zo is weet ik niet.

Alle ontvangers zijn op huurbasis dus ook de oude of de nieuwe de bitrate wel aankunnen is niet het probleem. Of KPN moet kiezen voor een omruilaktie wat veel geld gaat kosten.

Ik ben ook nog steeds blij dat ik geen opname pakket heb van KPN. Een goed werkend opname pakket heeft zeker voordelen maar dan moet je wel zelf de tijden kunnen instellen en niet alleen afhankelijk zijn van de EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:57:
[...]

Hmm... is dat een voldongen feit? Dat SD naar 5 mbit gaat. Waar is dat mede gedeeld?

Zou goed nieuws betekenen, aangezien de Glashart Media SD IPTV streams ook van KPN komen :)
Als het de verhoging doorgaat (wat je KPN nog altijd moet afwachten) zijn de nieuwe bitrates gemeld in het KPN glasvezel topic toch ?.

Mocht het zo zijn denk jij dan dat GHM deze streams automatische ook krijgt van KPN?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:37:

Maar zijn KPN en Lijbrandt de enige opties? Geen Concepts of Solcon? Wellicht iets duurder dan Lijbrandt maar de diensten zijn exact gelijk en over het verschil in service kan ik maar beter niet beginnen. Daar hebben we het Lijbrandt topic voor :-(
Waarom dan geen Lijbrandt of Vodafone ipv KPN?
De coax naar de slaapkamer had je dan gewoon kunnen blijven gebruiken.

Eerlijk gezegd begrijp ik de KPN en dochter-providers niet.
Ze zijn zogenaamd zo klantvriendelijk maar de klant moet dan wel zijn coaxkabels vervangen.
Onnodig dus. Als men dan toch precies dezelfde interactieve box wil gebruiken als in de huiskamer kan dan altijd nog. Ook bij Vodafone.
Het gebruik van powerline adapters is niet erg slim. Het lijkt gebruikersvriendelijk maar technisch werkt het niet goed.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:56:
[...]
Dat RTV Oost in HD beschikbaar is komt door de baas.

http://www.eindelijkglasvezel.nl/haaksbergen/nieuws/tvoosthd

" Algemeen directeur Bert Nijboer van Reggefiber spreekt van ‘een primeur in Nederland en een prachtige ontwikkeling’. ‘Als Twentse onderneming zijn wij zeer trots om RTV Oost als eerste regionale omroep in Nederland volledig in HD te laten uitzenden op ons netwerk’, aldus Nijboer. "

Nu luisteren ze bij GHM daar wel naar maar bij KPN niet, Want bij KPN is RTV Oost nog steeds in SD 3 Mbit.

Begin deze week een e-mail naar Reggefiber gestuurd met de vraag hoe ik RTV Oost HD kan ontvangen bij KPN. Reggefiber maakt op RTV Oost er zelfs reclame voor.

Maar tot heden geen reactie ontvangen.
Dat is wel een goeie grap om zo een regionaal TV kanaal in HD te promoten. Lobbyen dus.
Het zou dus fijn zijn als GHM ook alle andere kanalen in HD zou gaan doorgeven via DVB-C.
Als het met TV Oost kan moet het toch ook met bv RTL4 kunnen?

Merkwaardig is wel dat KPN dit regionale kanaal niet in HD doorgeeft, aan de bron kan het dus niet liggen.
Dit wordt vaak als "excuus" aangevoerd om een kanaal niet in HD door te geven.

[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 13-10-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

bedankt voor jullie antwoorden, ik zal ook paar vragen stellen op de Lijbrandt topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:13:
[...]

Als het de verhoging doorgaat (wat je KPN nog altijd moet afwachten) zijn de nieuwe bitrates gemeld in het KPN glasvezel topic toch ?.

Mocht het zo zijn denk jij dan dat GHM deze streams automatische ook krijgt van KPN?
Ik weet dat GHM precies dezelfde streams gebruikt als wat KPN doorgeeft aan haar klanten, in ieder geval voor SD ja :). Dat was toen WMP+ als levermodel 2 jaar terug werd ingevoerd in Almere en Leeuwarden.

Destijds was hier veel om te doen onder mensen die dachten eindelijk ook op KPN netwerken van GHM (en de onversleutelde IPTV net als bij WGDO) te kunnen gaan genieten. Al snel bleek alles, ondanks GHM, dus net zo encrypted als bij KPN en ook met de slechte 3 mbit SD en 6 mbit HD streams. Gelukkig is toen na enige tijd wel door KPN ook de "HD+" stream ingevoerd voor de HD zenders, maar SD is voor zover ik weet tot op de dag van vandaag gewoon nog 3 mbit (en ook vanaf dezelfde multicast adressen als bij KPN zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:15:
[...]

Waarom dan geen Lijbrandt of Vodafone ipv KPN?
De coax naar de slaapkamer had je dan gewoon kunnen blijven gebruiken.

[...]

Dat is wel een goeie grap om zo een regionaal TV kanaal in HD te promoten. Lobbyen dus.
Het zou dus fijn zijn als GHM ook alle andere kanalen in HD zou gaan doorgeven via DVB-C.
Als het met TV Oost kan moet het toch ook met bv RTL4 kunnen?

Merkwaardig is wel dat KPN dit regionale kanaal niet in HD doorgeeft, aan de bron kan het dus niet liggen.
Dit wordt vaak als "excuus" aangevoerd om een kanaal niet in HD door te geven.
HoppyF, ik heb zelf Concepts en dus ook de coax naar de slaapkamer behouden. Mijn vader bleek zonder mijn advies op te volgen toch voor KPN gegaan te zijn (bestaande KPN klant, bla bla..). Daarna kwam hij er pas achter dat er geen analoog signaal beshikbaar was maar opzeggen is hem uiteindelijk niet gelukt.
Dus dan de boel maar fixen door UTp kabel te gaan trekken. ben alleen nog aan het broeden op de radio in de woonkamer. Mooi Bose systeem maar staat wel 6 meter van de KPN Motorla box af die bij de TV staat. Beetje lange kabel wordt dat..

En TV Oost was de eerste zender die alles in HD opneemt en uitzendt. Dus geheel native.
En over HD op DVB-C: dat heet in marketing termen: kannibaliseren van je eigen produkt. Dat zou een groot deel van IPTV overbodig maken, en daar zit het meeste verdienpotentieel met pay-per-view, xtra zenders, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tsja, mensen baseren hun keuze soms op de verkeerde gronden....
KPN doet zich voor als vriendelijke provider maar neemt je ondertussen een stuk af wat je best had kunnen gebruiken zoals analoog of DVB-C.
Een tweede interactieve box help daar niets aan.

Ik zie ook wel voordelen in een interactieve box met IPTV maar zeker ook nadelen.
Als de streams encrypted zijn kun je er al niets mee zoals opnemen op een (XBMC) media PC.

Als echter niet alle TV en radio kanalen ook via DVB-C doorgegeven worden omstaat daar weer een gat.
Het best zou dus zijn dat beide systemen naast elkaar blijven bestaan en je zelf thuis kiest wat je wilt of nodig hebt.
KPN doet daar niets mee, jammer.

Dat veel mensen toch voor KPN kiezen en niet voor een "onbekende" Concepts, Vodafone, Lijbrandt e.d.geloof ik wel. Ik moet ook iedere keer uitleggen waarom ik Vodafone gekozen heb.
Misschien krijg ik er nog spijt van (je weet maar nooit) maar voorlopig kijk ik dit even aan.
Volgende week kan ik wellicht meer zeggen als ik de interactieve box ook binnen heb.

Ik kan de kwaliteit immers goed vergelijken met satelliet TV.

RTV Oost is een goede showcase hoe je een HD kanaal in markt zet en via glasvezel kunt laten zien hoe goed de kwaliteit van beeld en geluid kan zijn.
Of meer regionale zenders zo rijk zijn om ook HD te gaan uitzenden vraag ik me af.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 14-10-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Met alle bezuinigingsplannen voor de publieke omroep maar ook (direct of indirect) de regionale omroepen ben ik benieuwd wat men gaat doen. Wel weet ik dat ik van Omroep Flevoland niet veel hoef te verwachten. Die hebben nu al een erg karig programma met nauwelijks inhoud en ieder uur herhalend. Wat dat betreft kijken m'n vriendin en ik, als we regionaal kijken, vaker naar Omroep Gelderland :).

Wat KPN betreft: Tsja.... over ADSL en FttC kunnen ze natuurlijk al geen analoog aanbieden en toch hebben ze daar ook behoorlijk wat klanten. Ik denk dat ze dus gewoon er van uit gaan dat lang niet iedereen (meer) behoefte heeft aan een analoog signaal (en blijkbaar hebben ze daar gelijk in want ik ken ook div. mensen die KPNGlasvezel hebben en absoluut geen behoefte hebben aan analoog of dvb-c).

Wel weet ik dat er ook een behoorlijk grote groep klanten is die dat -wel- wil. Ik denk dat men mede daarom uiteindelijk ook het aanbod van GHM mogelijk is gaan maken via WMP+. In Almere kwam afname van glasvezel eindelijk een beetje van de grond toen Lijbrandt erbij kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
HoppyF schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 11:02:
KPN doet zich voor als vriendelijke provider maar neemt je ondertussen een stuk af wat je best had kunnen gebruiken zoals analoog of DVB-C.
Een tweede interactieve box help daar niets aan.
KPN, Telfort, Lijbrandt, XS4ALL. allemaal KPN merken met verschillende proposities. De één met kabeltv, de andere zonder. De één met spamfilter, de andere zonder.. nieuwsserver, hotspot toegang, 3G backup, etc, etc.
voor ieder wat wils.

[ Voor 38% gewijzigd door avdkooij op 14-10-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
avdkooij schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

KPN, Telfort, Lijbrandt, XS4ALL. allemaal KPN merken met verschillende proposities. De één met kabeltv, de andere zonder. De één met spamfilter, de andere zonder.. nieuwsserver, hotspot toegang, 3G backup, etc, etc.
voor ieder wat wils.
Klopt maar toch zijn de technische verschillen niet groot als je DVB-C niet mee telt.
De onderliggende laag zoals internet en telefonie is vrijwel gelijk.
De verschillen zijn het beste uit te drukken op TV gebied maar ook daar heeft KPN een behoorlijke vinger in de pap. Voor de rest kun je kiezen uit een aantal pakketten met hier en daar wat voordelen.
Dat bevordert wel de concurrentie.
Nu nog naadloos overstappen regelen anders kun je na één jaar nog niet switchen.
Dat is wel een voorwaarde om de zaak niet vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avdkooij schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 13:09:
[...]

voor ieder wat wils.
Tussen Lijbrandt en de andere providers KPN, Telfort en XS4ALL zit voor het internet al een een groot verschil de laatste 3 gebruiken een PPPoE tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 18:46:
[...]

Tussen Lijbrandt en de andere providers KPN, Telfort en XS4ALL zit voor het internet al een een groot verschil de laatste 3 gebruiken een PPPoE tunnel.
O?
Ik doelde eigenlijk op het snelheidsverschil tussen de internet providers. Weinig verschil dus.
Als je bij de één 50 Mbits hebt krijg je dat bij de ander ook wel. Het is dan opeens niet 45 geworden.
Bij ADSL is dat dus wel eens anders.
Ik verbaas me over het feit dat er nog PPPoE gebruikt wordt. Dat wist ik niet.
Ook al omdat dit toch een protocol is uit het ADSL tijdperk.

Ik zie het voordeel er niet van in om PPPoE te blijven gebruiken.
Maar goed er is misschien wel iemand die mij dit uit wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
HoppyF schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:57:
[...]

O?
Ik doelde eigenlijk op het snelheidsverschil tussen de internet providers. Weinig verschil dus.
Als je bij de één 50 Mbits hebt krijg je dat bij de ander ook wel. Het is dan opeens niet 45 geworden.
Bij ADSL is dat dus wel eens anders.
Ik verbaas me over het feit dat er nog PPPoE gebruikt wordt. Dat wist ik niet.
Ook al omdat dit toch een protocol is uit het ADSL tijdperk.

Ik zie het voordeel er niet van in om PPPoE te blijven gebruiken.
Maar goed er is misschien wel iemand die mij dit uit wil leggen.
Ligt er maar net aan hoe de isp hun authenticatie / ip addressering wil afhandelen. Dat kan prima over PPPoE. De snelheden zullen tussen de providers weinig verschillen idd, het is allemaal WMP+, dus elke provider krijgt het over hetzelfde netwerk aangeleverd op een KPN POP. Dat deel van het traject is bij elke ISP hetzelfde.
Pas daarna gaat het t netwerk in van de ISP zelf. En daar kunnen wel verschillen in zitten, de ene isp kiest voor kwaliteit, de andere voor goedkopere routeringen. Ook heeft de ene ISP wat meer budget voor hardware dan een kleinere provider, al hoeft dat niet direct merkbaar te zijn. En een aantal ISP's kiest ervoor om ook dat niet zelf te doen, maar uit te besteden aan KPN ITNS oid.

Daardoor lijken er veel providers te zijn, maar is het in werkelijkheid een stuk minder:
- KPN / XS4All
- zelfstandige isp's, die wel onder KPN vallen, maar grotendeels zelfstandig zijn (Lijbrandt, XMS enz), waarbij internet enz verzorgd wordt door KPN ITNS.
- ISP's die zelfstandig zijn, maar alles gewoon inkopen bij KPN (Vodafone)
- ISP's die zelfstandig zijn en een eigen netwerk hebben, en kpn alleen gebruiken voor de access naar de klanten (Solcon)
- ISP's die zowel de access als het internet zelf doen (en catv elders inkopen) (XSyou)
- ISP's die alles zelf doen, incl tv (in ermelo: geen)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 14-10-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, er is bij KPN Wholesale nog een kleine nuance:

- WMP (KPN, XS4ALL, Tweak Groen) waarbij de TV wordt geregeld via Interactieve TV van KPN en waarbij internet standaard met een PPPoE tunnel werkt (op de apparatuur bij de klant te initieren, bv. middels Experiabox of Fritz!box)

- WMP+ (Lijbrandt, Vodafone, Solcon, Concepts) waarbij de TV wordt geregeld via Glashart Media en waarbij de internetverbinding direct op de NT bij de klant wordt gerouteerd (dwz, klant router vraagt IP aan middels DHCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 21:05:
[...]

Daardoor lijken er veel providers te zijn, maar is het in werkelijkheid een stuk minder:
- KPN / XS4All
- zelfstandige isp's, die wel onder KPN vallen, maar grotendeels zelfstandig zijn (Lijbrandt, XMS enz), waarbij internet enz verzorgd wordt door KPN ITNS.
- ISP's die zelfstandig zijn, maar alles gewoon inkopen bij KPN (Vodafone)
- ISP's die zelfstandig zijn en een eigen netwerk hebben, en kpn alleen gebruiken voor de access naar de klanten (Solcon)
- ISP's die zowel de access als het internet zelf doen (en catv elders inkopen) (XSyou)
- ISP's die alles zelf doen, incl tv (in ermelo: geen)
Solcon valt eveneens onder de laatste categorie, maar dan ben je niet alleen ISP maar ook operator. En dat zijn ze in Dronten. Met eigen apparatuur in de PoPs en een eigen backhaulverbinding. Edutel is er ook zo eentje trouwens. Op een paar plaatsen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, maar Solcon en Edutel leveren TV toch van Glashart Media?

Dus dan vallen ze eigenlijk in de 1 na laatste categorie (en in de categorie daarvoor in overige plaatsen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja.. dat zou ook kunnen. Heb ik eigenlijk nooit echt over nagedacht waar het TV deel vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:34:
Oh ja.. dat zou ook kunnen. Heb ik eigenlijk nooit echt over nagedacht waar het TV deel vandaan komt.
Ja, zelfs voor ons tweakers is het lastig te bepalen wie nu provider en operator is en waar de dienst vandaan komen. Laat staan hoe het er voor de gemiddelde consument moet uit zien.
Die kijken waarschijnlijk alleen maar naar het label waarmee de provider zich profileert. (bv KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Consumenten hebben er in principe gewoon genoeg aan om te kijken wat de aanbieder aanbiedt (zonder precies te weten via welke operator of welke contentprovider het komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:22:
[...]

Bedankt voor de bevestiging.
De kans is dus groot dat er meer KPN klanten zijn aangesloten.

Ben wel benieuwd wanneer de eerste niet-KPN klanten worden aangesloten.
:/
Sinds eind juli/begin augustus (wijk 1) is hier ook al de glasvezel naar binnen gebracht. Precies volgens planning.
De monteur vertelde me destijds dat het niet lang zou duren, voordat er een glasmodem zou worden geleverd/geplaatst (ik heb m'n abbonnement genomen bij xsyou). Nu, halverwege oktober toch maar eens gevraagd bij de Reggefiber winkel waar dat modem blijft. Het antwoord was dat het wel zeker drie weken kon duren voordat men de modems binnen kon hebben, de kans was groot dat het nog wel langer kon gaan duren.
Alleen degene die een KPN-oplossing hebben worden volgens planning aangesloten.

Ik kan nergens in de communicatie hier iets over vinden, gemiste kans.
En ik had nog wel de hoop om voor het einde van het jaar UPC pp te kunnen zeggen.

Heeft iemand hier op dit forum al wel een aansluiting welke niet via KPN of KPN-dochter is geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, ik dus!
Het glasvezelmodem is vorige week geplaatst en vandaag heb ik de apparatuur per pakketdienst ontvangen en eind van de middag aangesloten.
Ik heb wel zelf vorige week moeten bellen wanneer het modem geplaatst kon worden.
Op dezelfde dag dus.
Mijn provider is Vodafone dus geen KPN. Het glasvezelmodem heeft dan ook DVB-C wat jij ook nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:26:
Ja, ik dus!
Het glasvezelmodem is vorige week geplaatst en vandaag heb ik de apparatuur per pakketdienst ontvangen en eind van de middag aangesloten.
Ik heb wel zelf vorige week moeten bellen wanneer het modem geplaatst kon worden.
Op dezelfde dag dus.
Mijn provider is Vodafone dus geen KPN. Het glasvezelmodem heeft dan ook DVB-C wat jij ook nodig hebt.
Alleen heb je bij XSyou niets te maken met Reggefiber voor de modem, hun gebruiken eigen modems. De Genexis die Reggefiber plaatst is icm een abbo op een provider die het via KPN afneemt (dus Solcon, XMS, Lijbrandt, whatever). KPN (en XS4All) gebruiken een Arcadyan modem, de rechterkant (catv) blijft ongebruikt. Voor WMP+ afnemers wordt een Genexis Core Advanced geplaatst.

Welke modem er komt is dus afhankelijk van de provider, en daar heeft de RF winkel niet-perse zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN en XS4all gebruiken een Packetfront NT. Wat jij bedoelt met een Arcadyan is de experiabox. Die Genexis is NT en modem ineen.

Maar volgens mij werkt XSyou hier ook gewoon met de Genxis Core Advanced en die kent momenteel inderdaad leveringsproblemen.

Zo niet dan ben ik wel benieuwd wat ze op de FTU van Reggefiber plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhmm, jammer van dat leveringsprobleem. Hadden ze best wel kunnen melden lijkt me.
Stel dat het nog een paar maanden duurt kan je dan niet besluiten om dan maar over te stappen naar een KPN(-dochter). Zal eerst een eens kleine lettertjes lezen van mijn xsyou-contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Barre73 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:52:
KPN en XS4all gebruiken een Packetfront NT. Wat jij bedoelt met een Arcadyan is de experiabox. Die Genexis is NT en modem ineen.

Maar volgens mij werkt XSyou hier ook gewoon met de Genxis Core Advanced en die kent momenteel inderdaad leveringsproblemen.

Ah, ook goed, ik bedoelde idd de 'zwarte', maar wist de vendor ff niet.

Overigens zijn er ook alternatieven, dus men hoeft niet perse de Genexis Core Advanced te gebruiken. De core-advanced serie heeft nl geen all-in optie incl wifi en router. Andere Genexis modellen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Ok, voor de duidelijkheid: ik heb hier dus een Genexis Core Advanced met de optie DVB-C erin.
Het kan immers ook zonder.
Er is inderdaad een achterstand in levering de monteur had het over 400 stuks die uitgeleverd worden maar of dat allemaal om de Core Advanced gaat weet ik niet.

Blijft toch vreemd want het is al maanden van tevoren bekend hoeveel klanten er moeten worden aangesloten.
Op tijd bestellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De providers en Reggefiber blijven hun best doen om ook na de vraagbundeling en tijdens de bouw klanten te werven. Dat is een doorlopend proces.
Misschien waren er stakingen in de Chinese fabriek :-) .. Sorry, klein Apple geintje, kon het niet laten.

@DJSmiley. Dat is nou precies de hele bedoeling van die Universele FTU die nu gebruikt wordt. Zie bijvoorbeeld ook de Draytek Vigor 1000:
http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-1000-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Op het moment dat de vraagbundeling beëindigd is weet men precies hoeveel klanten er bij welke provider een abonnement hebben afgesloten. Op basis daarvan kun je al gaan bestellen.
Het gaat op dat punt om zeker 30% dit percentage zal gedurende de aanleg nog oplopen maar geen tientallen procenten zo hard gaat het ook weer niet.
Verder gaat de het daadwerkelijk activeren in stappen, dus dat is logistiek gezien ook eenvoudiger.
Er worden niet zomaar 3000 modems tegelijk geïnstalleerd. Per wijk gaat het om een paar honderd modems om mee te beginnen.

Een universele FTU zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:19:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. De providers en Reggefiber blijven hun best doen om ook na de vraagbundeling en tijdens de bouw klanten te werven. Dat is een doorlopend proces.
Misschien waren er stakingen in de Chinese fabriek :-) .. Sorry, klein Apple geintje, kon het niet laten.

@DJSmiley. Dat is nou precies de hele bedoeling van die Universele FTU die nu gebruikt wordt. Zie bijvoorbeeld ook de Draytek Vigor 1000:
http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-1000-serie
Maar ik neem wel aan dat Reggefiber/KPN, of in ieder geval de operator, nog steeds in staat moet zijn om voor de gekozen NT te provisionen en dat je dus niet zomaar zonder overleg zelf een NT kan kiezen om in de uFTU te steken.

Overigens zou ik zelf niet blij zijn als een provider (bv. een Lijbrandt) zou komen met een NT die al wifi en router e.d. ingebouwd heeft. Of ik zou iig de keuze willen hebben welke ik krijg (een NT die al router/wifi e.d. heeft of een NT die in bridge modus staat zoals ik nu heb) :).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 19-10-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hoppy: UIteraard heb je gelijk maar kijk je wel even landelijk? Ermelo is bepaald niet de enige plaats waar uitgerold wordt. Maar sowieso: leveringsproblemen hadden niet mogen voorkomen.
En een universele FTU is niet alleen handig: je hebt er al eentje in huis. Dat is die witte baseplate met die twee oranje (of witte) blindkappen erop waar je sinds juli al met frustratie naar zat te kijken :-)

@Eymey: Helemaal gelijk. Kan je er net zo goed een stickertje "Experia Box"op plakken want dat wordt het dan eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:19:
@Hoppy: UIteraard heb je gelijk maar kijk je wel even landelijk? Ermelo is bepaald niet de enige plaats waar uitgerold wordt. Maar sowieso: leveringsproblemen hadden niet mogen voorkomen.
En een universele FTU is niet alleen handig: je hebt er al eentje in huis. Dat is die witte baseplate met die twee oranje (of witte) blindkappen erop waar je sinds juli al met frustratie naar zat te kijken :-)

@Eymey: Helemaal gelijk. Kan je er net zo goed een stickertje "Experia Box"op plakken want dat wordt het dan eigenlijk..
Ja die baseplate is universeel, ik bedoelde dus de NT die ook universeel zou moeten zijn....
Het klopt dat Ermelo niet de enige plaats in Nederland is waar glas aangelegd wordt.
Het leuke is dat de aanleg juist niet tegelijk loopt en er dus niet met een big bang aangelegd en aangesloten hoeft te worden. De aanleg van glas loopt immers over jaren.
Met leveringen van apparatuur zou dit ook een voordeel moeten zijn.

Wat je wel ziet is dat de techniek snel gaat, wat nu nieuw is kan over een jaar alweer verouderd zijn.
Eerst was een glasvezelmodem met 100 Mbits aansluitingen voldoende, dit zal opgeschaald worden naar 1 Gbits aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Ja die baseplate is universeel, ik bedoelde dus de NT die ook universeel zou moeten zijn....
Het klopt dat Ermelo niet de enige plaats in Nederland is waar glas aangelegd wordt.
Het leuke is dat de aanleg juist niet tegelijk loopt en er dus niet met een big bang aangelegd en aangesloten hoeft te worden. De aanleg van glas loopt immers over jaren.
Met leveringen van apparatuur zou dit ook een voordeel moeten zijn.

Wat je wel ziet is dat de techniek snel gaat, wat nu nieuw is kan over een jaar alweer verouderd zijn.
Eerst was een glasvezelmodem met 100 Mbits aansluitingen voldoende, dit zal opgeschaald worden naar 1 Gbits aansluitingen.
Voorlopig wordt er nog heel veel op 100Mbit opgeleverd. Mijn verbinding is een week geleden opgeleverd, en heeft vrolijk 100Mbit link. Omdat mijn abbo 50Mbit is boeit dat niet, maar als je een 100Mbit abbonement hebt is dat wat lulliger, omdat je dan ook nog eens je tv bandbreedte ervanaf moet halen (dus een HD kanaal kijken = max 85mbit internet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar eigenlijk moet je het als volgt omschrijven:
De Packetfront is een NT en modem in één.
De Arcadyan is een NT, modem en Residential Gateway in één...

De packetfront is immers weldelijk een modem, want een modem vertaalt namelijk tussen twee mediums, in dit geval vindt er vertaling plaats van optisch naar ethernet en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, we bedoelen iets anders. Als we het woord modem al zouden moeten gebruiken dan is dat de NT. Het is gewoon hetzelfde onder twee verschillende woorden. In KPN gevallen dus de Packet Front. Die zorgt voor vertaling van optisch naar electrisch (=koper). Dat KPN er voor kiest om die NT uit te rusten met maar 1 poort doet even niet ter zake. Zij hangen er dan nog een apparaat achter, de Arcadyan (onder andere...) die zij Experia Box noemen. Dat zou je in netwerktermen nog het beste een router kunnen noemen.
Ik heb een Genexis Core Advanced en dat is een NT en router ineen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avdkooij schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:47:
[...]

Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar eigenlijk moet je het als volgt omschrijven:
De Packetfront is een NT en modem in één.
De Arcadyan is een NT, modem en Residential Gateway in één...

De packetfront is immers weldelijk een modem, want een modem vertaalt namelijk tussen twee mediums, in dit geval vindt er vertaling plaats van optisch naar ethernet en andersom.
Mss wellicht wat offtopic, deze definitie kwestie, maar de betekenis die jij aan een "modem" geeft (dat ie tussen twee media vertaalt) klopt niet helemaa. Ookal is die 'vertaling' vaak wel een resultaat.

In het woord "modem" zit "moduleren" en "demoduleren". In het geval van een ADSL-of kabelmodem houdt dit in dat een stroom enen en nullen verstuurd moet worden over een medium dat hier eigenlijk niet voor geschikt is. Bij coax wordt er op een radiofrequentie een draaggolf gegenereerd en die wordt gemoduleerd om de informatie te verzenden. De ontvangende kant demoduleert het weer. Bij ADSL gaat het vergelijkbaar.

Nou heb ik niet bijster veel (praktijk)verstand van fiber en volgens mij bestaan er ook bij glasvezel wel degelijk technieken waarbij er strikt genomen "gemoduleerd" wordt, maar over het algemeen is het bij data gewoon 'aan of uit' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Barre73 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 17:35:
Nee, we bedoelen iets anders. Als we het woord modem al zouden moeten gebruiken dan is dat de NT. Het is gewoon hetzelfde onder twee verschillende woorden. In KPN gevallen dus de Packet Front. Die zorgt voor vertaling van optisch naar electrisch (=koper). Dat KPN er voor kiest om die NT uit te rusten met maar 1 poort doet even niet ter zake. Zij hangen er dan nog een apparaat achter, de Arcadyan (onder andere...) die zij Experia Box noemen. Dat zou je in netwerktermen nog het beste een router kunnen noemen.
Ik heb een Genexis Core Advanced en dat is een NT en router ineen.
De Genexis Core Advanced is er in 2 smaken. Afaik wordt standaard de bridge-versie geplaatst, niet de router-versie. De bridge versie is idd geen modem, maar een (managed) mediaconverter met L2 switch in gebouwd.

KPN noemt de apparatuur echter nog altijd zoals het in het DSL tijdperk heette.
De NT noemen ze modem (terwijl ie, zoals Eymey al uitlegt, niets moduleerd of demoduleert, hij zet alleen licht om in koper en andersom).
De accessswitch in de pop noemen ze DSLAM, terwijl dat echt geen DSL aggregatieswitch is ;)

De routerfunctie komt pas in de achterliggende apparatuur (Experiabox bij KPN, Thomson/Arcadyan/ZTE of whatever, ze noemen het allemaal experiabox), of de thomsons bij (bv) Solcon.

Muv XSyou wordt de routerfunctie dus altijd op een achterliggend apparaat gedaan, en niet in de NT zelf.

Bij mij thuis hangt de CRA-F12tc, en dat is een bridged versie met catv en telefonie. Routeren kan ie niet. (typenr staat direct boven de lanpoortjes, te zien als je het afdekklepje eraf haalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is het ook geen router omdat hij twee apparaten tegelijk bedient van een internetverbinding? De STB en 1 computer.

Edit: Nee, dat is het alleen een switch natuurlijk... en dat had je er al in staan. OK, thanks voor de correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
vandaag een brief van solcon de levering van de modem is uitgesteld de vewachting is met een maand.....

we wachten nog wel even......

Daar was al iets van geschreven hier boven :( 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door qwinta op 26-10-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus.... maar Solcon heeft tenminste het fatsoen om haar klanten dit ook door te geven. In het Lijbrandt topic valt te lezen dat dit niet blijkbaar niet voor alle providers geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Dat toont maar weer aan dat een iets hogere prijs (Solcon is een paar euro per maand duurder dan Lijbrandt) soms ook daadwerkelijk inhoudt dat de service beter is.

Jammer Lijbrandt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Wijk West (Kanariehof) hebben de KPN abonnees inmiddels ook aansluit data bevestigd gekregen van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
niwesa schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 21:47:
Wijk West (Kanariehof) hebben de KPN abonnees inmiddels ook aansluit data bevestigd gekregen van KPN.
Dat is wel steeds dichter bij mij in de buurt.
Jammer dat mijn ISP zonder modem zit....

Nog maar even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
qwinta schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:13:
[...]

Dat is wel steeds dichter bij mij in de buurt.
Jammer dat mijn ISP zonder modem zit....

Nog maar even geduld hebben.
Welk model modem gebruikt Solcon dan?
(de Genexis Core Advanced zou wel gewoon leverbaar moeten zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 29-10-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat is nou juist het modem (NT) met de leveringsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:12:
Nee, dat is nou juist het modem (NT) met de leveringsproblemen.
Ja, oorspronkelijk wel.
Dat wil zeggen dat ze in juli nog niet leverbaar waren en geplaatst konden worden.
Dat is dus een week of drie geleden gebeurd.
Mijn modem is op 12 oktober geplaatst maar de dagen ervoor zullen er vast en zeker ook modem geplaatst zijn en na mij nog veel meer.
Bij elkaar iets van 400 stuks had ik begrepen maar dit in wijk 1, de overige wijken zullen later volgen omdat de aanleg daar ook later is begonnen.
Je mag wel aannemen dat de volgende batch van 400 stuks (of meer/minder) ook wel uitgeleverd zullen gaan worden. Er zal toch niet iedere keer een paar maanden tussen zitten.

Vandaag is overigens mijn telefoonnummer netjes geporteerd zonder dat het gezegd is op welke dag maar het was wel duidelijk dat dit eraan kwam. De rest werkt immers al goed het wachten was nog op de portering. Precies op tijd ook want mijn huidige provider Telfort zet het internet/telefonie abonnement stop met ingang van a.s. vrijdag.
Kortom, de overstap en nummerportering is door Vodafone goed geregeld. De overstapservice werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, in juli was de CATV nog niet beschikbaar en dus kon Vodafone niet leveren en dus werd er geen modem geplaatst. Dit onder het motto "alles leveren of niets". De modems waren er ruim voldoende hoor.
Inmiddels is overal wel bekend dat er nu wat problemen zijn. Solcon heeft het al gemeld, Lijbrandt schoorvoetend via de Webcare, en zo zullen er nog wel wat KPN-ITNS providers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True, maar bv. mensen zoals mijn schoonouders, die hebben geen toegang tot mensen zoals webcare ;).

Maar goed, dat is nu al voldoende uitgekauwd.

Laten we hopen dat Lijbrandt snel iets van zich laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:33:
Nee, in juli was de CATV nog niet beschikbaar en dus kon Vodafone niet leveren en dus werd er geen modem geplaatst. Dit onder het motto "alles leveren of niets". De modems waren er ruim voldoende hoor.
Inmiddels is overal wel bekend dat er nu wat problemen zijn. Solcon heeft het al gemeld, Lijbrandt schoorvoetend via de Webcare, en zo zullen er nog wel wat KPN-ITNS providers zijn.
Dat is toch raar want de monteur die het modem kwam plaatsen wist te vertellen dat in één keer de glasvezel in huis aansluiten en het glasvezelmodem plaatsen toch echt handiger zou zijn.
Dit kon alleen niet vanwege het tekort aan modems.
Begin juli was het netwerk nog niet gereed dus ook nog niet voor CATV.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 30-10-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij lullen we langs elkaar heen :-)

Als de CATV en de IP beschikbaar is EN er een NT is, dan wordt de aansluiting tegenwoordig gecombineerd met de activatie/modemplaatsing.
Dat zou in Ermelo ook de bedoeling moeten zijn geweest. Dat dat van tevoren al niet gepland was kan vele oorzaken hebben maar zeker niet een tekort aan modems. Eerder druk om te starten met graven en aansluiten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, ik begrijp je wel Barre73, maar mij is iets anders verteld.
Ik begrijp ook wel dat IP+CATV niet direct al beschikbaar is al er net een glasvezel door de straat is getrokken, zo snel gaat dat niet. Dat zou alleen maar kunnen als je ergens achter in de wijk zit en de PoP al gereed is voor gebruik.
Ook al je in een tweede of derde wijk zit zou je wellicht wat eerder aangesloten kunnen zijn omdat de eerste PoP dan al werkt.

Hoe dan ook is het vervelend als er nu nog mensen op een modem zitten te wachten.
Dat lijkt me onnodig omdat er nu toch al een paar weken monteurs bezig zijn om modems te plaatsen.
Niet iedereen heeft hetzelfde type modem nodig dus er zouden nog tekorten kunnen optreden in een bepaald type modem. Maar goed daar heb ik geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb voor de zekerheid ook nog maar eens naar m'n "nieuwe" provider XSYOU gebeld, werd daar ook niet veel wijzer van. Ondanks dat ik in wijk 1 zit, en om mij heen iedereen die KPN heeft al wel is aangesloten, kan het tot volgend jaar duren eer het werkt, was het antwoord. Als ik op 6 november nog niets heb gehoord maar eens naar de inloopavond gaan om te vragen of ik kan switchen van provider. Reggefiber reageert ook niet op email. Las in hun twitterberichten dat bij andere gemeenten de planning soms wel een half jaar uit loopt zonder enige vermelding.
Weet niet hoe de ervaringen zijn als je een defect modem hebt, maar als je dan ook twee maanden moet wachten, dan wordt je daar niet vrolijk van.
En ik was nog wel zo enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Glasvezel nemen in/tijdens een aanlegfase = vooral geduld hebben.

Mijn aansluiting werd uiteindelijk bijna 10 maanden later opgeleverd. (appartementencomplex, heel drama om daar de vezels binnen te krijgen: woningbouw, vve, afspraken maken enz).

Concrete info geven is bijna onmogelijk door de enorme hoeveelheid betrokken partijen (providers, wholesale tenten, aannemers, onderaannemers enz). En dan komen er ook nog eens leveringsproblemen bij...

Het kan ook goed zijn dat sommige providers kiezen om in 1x alles uit te rollen, het kan dat dit voor hun een stuk effectiever/goedkoper is dan 'achter de aannemers' aan te rennen. En dan zit je idd op begin volgend jaar, maar goed, dat is het ook zo. En gelukkig is glasvezel geen primaire behoefte, dus in principe kun je natuurlijk je huidige isp nog even aanhouden.

Bij een defecte modem zal het echt geen 2mnd duren, dat zou helemaal van de zotte zijn. In de aanloopperiode zal het wat drukker zijn kwa planning enz bij een provider, maar een lokale provider heeft die dingen gewoon op voorraad, dus dat kan in <1 dag gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:07:
Heb voor de zekerheid ook nog maar eens naar m'n "nieuwe" provider XSYOU gebeld, werd daar ook niet veel wijzer van. Ondanks dat ik in wijk 1 zit, en om mij heen iedereen die KPN heeft al wel is aangesloten, kan het tot volgend jaar duren eer het werkt, was het antwoord. Als ik op 6 november nog niets heb gehoord maar eens naar de inloopavond gaan om te vragen of ik kan switchen van provider. Reggefiber reageert ook niet op email. Las in hun twitterberichten dat bij andere gemeenten de planning soms wel een half jaar uit loopt zonder enige vermelding.
Weet niet hoe de ervaringen zijn als je een defect modem hebt, maar als je dan ook twee maanden moet wachten, dan wordt je daar niet vrolijk van.
En ik was nog wel zo enthousiast.
Hier wordt van alles geroepen door partijen wat niet kan kloppen. In gebied is het netwerk al lang klaar (mits je de glasvezel en afwerking in huis hebt natuurlijk) en de wijkcentrale ook . Vodafone, Lijbrandt etc kunnen al weken lang leveren, maar nu is het probleem weer dat de modems niet snel leverbaar zijn.
Er zit maar 1 operator in die wijkcentrale dus de kans dat XSYou weer een ander soort modem gebruikt is vrijwel nihil.

Ik vind het een vreemd verhaal van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Barre73 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:22:
[...]

Hier wordt van alles geroepen door partijen wat niet kan kloppen. In gebied is het netwerk al lang klaar (mits je de glasvezel en afwerking in huis hebt natuurlijk) en de wijkcentrale ook . Vodafone, Lijbrandt etc kunnen al weken lang leveren, maar nu is het probleem weer dat de modems niet snel leverbaar zijn.
Er zit maar 1 operator in die wijkcentrale dus de kans dat XSYou weer een ander soort modem gebruikt is vrijwel nihil.

Ik vind het een vreemd verhaal van ze.
Hun gebruiken geen KPN Wholesale of whatever, maar zijn eigen operator. Dan moet er dus wel apparatuur in de pops geplaatst worden. En zonder die apparatuur kun je weinig leveren. En je kan wel in 1 of 2 pops apparatuur plaatsen, maar vanuit kostenoogpunt is het handiger om in 1x te gaan uitrollen als het netwerk (grotendeels) klaar is. Los daarvan moet je eigen infra ook nog klaar zijn.
Leveringsproblemen van de Genexis Advanced maakt dan weer minder uit als je die niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XSYou is geen eigen operator in Ermelo. En geloof me.. dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 17:00:
Als dat zo is begrijp ik ook niet wat het probleem is.
Ik zou willen adviseren even langs de glasvezelwinkel te gaan in het dorp en daar om uitleg te vragen.
Als ze het antwoord niet weten vragen of ze ter plaatse even willen bellen met de technische mensen van de provider. Die krijg je zelf niet aan de lijn maar Reggefiber kan dat wel.
Alternatief is naar de bijeenkomst te gaan begin november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is vreemd. Als dat zo is, dan nemen ze zeker niet bij KPN af (of die moet ook 'maatwerk' buiten hun Wholesale aanbod kunnen leveren).

XSyou maakt voor tv bijvoorbeeld gebruik van aanvoer van CAI Harderwijk. Dus er moet op z'n minst daarvoor iets geregeld zijn door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Eymey: Je kan bij KPN gewoon een kale WBA dienst afenemen en dan zorgen dat je zelf de diensten regelt. Dat doet Tele2 ook.
Maar als dat het geval zou zijn wordt het nog vreemder want dan hebben ze voor de klant een KPN NT nodig (die kleine grijze op de linkerzijde van de FTU) en daarachter een modem/router naar eigen keuze.
En die NT's zijn zeker niet slecht leverbaar. Die eigen routers weet ik dan weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet, maar het feit blijft dat XSyou ook coax levert met daarop de feed van CAI Harderwijk (ze werken dus ook niet met IPTV als ik hun site goed begrijp en de uitleg over hun in het begin van dit topic).

Dus ze leveren zeker niet alleen IP diensten (die idd net zo goed over WBA kunnen).

DJSmiley in "[Reggefiber] gemeente Ermelo"

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 01-11-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XSYou is een eigen operator in Ermelo en Harderwijk. En geloof me.. ik weet dat zeker ;)

Ik zou graag feiten willen horen waarom dit niet zo zou zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:44:
Ik ook niet, maar het feit blijft dat XSyou ook coax levert met daarop de feed van CAI Harderwijk (ze werken dus ook niet met IPTV als ik hun site goed begrijp en de uitleg over hun in het begin van dit topic).

Dus ze leveren zeker niet alleen IP diensten (die idd net zo goed over WBA kunnen).

DJSmiley in "[Reggefiber] gemeente Ermelo"
Nee, maar volgens mij halen we twee dingen door elkaar. In Harderwijk werkt het totaal anders dan in Ermelo. In Ermelo gaan ze over het Reggefiber netwerk (al dan niet als eigen operator.... ik denk van niet) en in Harderwijk via de Coax van CAI Harderwijk. En dat CAI Harderwijk is wel een speciaal ding. Twee vezels per huis die fysiek apart gebruikt worden door twee partijen. Eigenlijk wat we allemaal ook wel graag bij Reggefiber zouden willen zien maar tot nu toe nog niet ondersteund wordt door providers en operators.
Ik zou best graag een KPN Internet+bellen abonnement willen over de IP vezel en een basis TV/Radio abonnement bij Concepts via de analoge vezel. Maar dat wordt niet aangeboden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:29:
[...]

Nee, maar volgens mij halen we twee dingen door elkaar. In Harderwijk werkt het totaal anders dan in Ermelo. In Ermelo gaan ze over het Reggefiber netwerk (al dan niet als eigen operator.... ik denk van niet) en in Harderwijk via de Coax van CAI Harderwijk. En dat CAI Harderwijk is wel een speciaal ding. Twee vezels per huis die fysiek apart gebruikt worden door twee partijen. Eigenlijk wat we allemaal ook wel graag bij Reggefiber zouden willen zien maar tot nu toe nog niet ondersteund wordt door providers en operators.
Ik zou best graag een KPN Internet+bellen abonnement willen over de IP vezel en een basis TV/Radio abonnement bij Concepts via de analoge vezel. Maar dat wordt niet aangeboden helaas...
Waarom denk je dat XSYou geen Operator is ? ik ben daar erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet hoe het in Harderwijk werkt met glasvezel aanleg (een vriend van me woont daar en volgt het ook op de voet). Ik weet dus ook dat CAI Harderwijk daar de lokale kabelaar is en dat zowel XSYou als Solcon daar internet via de kabel aanbieden (en straks dus ook via de door CAI Harderwijk aan te leggen glavezel).

Echter, het CAI Harderwijk tv- en radiopakket gaat dus OOK naar Ermelo toe komen! En dus wel als eigen operator, anders zou ik niet weten hoe ze dat moeten doen (of ze moeten aan KPN vragen om, naast Glashart Media CATV feed, ook Cai Harderwijk CATV feeds naar de POP's te brengen).

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom het rond XSyou zo rustig is. Wellicht hebben ze eigenlijk te weinig aanmeldingen en dus moeite om alles voor elkaar te krijgen (juist omdat het zo'n aparte constructie is). Ik vind ook wel dat XSyou tijdens de vraagbundelingsronde te weinig nadruk heeft gelegd op wat hún unique selling point is tov. de KPN- en GHM varianten.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 01-11-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:34:
[...]

Waarom denk je dat XSYou geen Operator is ? ik ben daar erg benieuwd naar
Zie je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 01 november 2012 @ 10:35:
Ik weet hoe het in Harderwijk werkt met glasvezel aanleg (een vriend van me woont daar en volgt het ook op de voet). Ik weet dus ook dat CAI Harderwijk daar de lokale kabelaar is en dat zowel XSYou als Solcon daar internet via de kabel aanbieden (en straks dus ook via de door CAI Harderwijk aan te leggen glavezel).

Echter, het CAI Harderwijk tv- en radiopakket gaat dus OOK naar Ermelo toe komen! En dus wel als eigen operator, anders zou ik niet weten hoe ze dat moeten doen (of ze moeten aan KPN vragen om, naast Glashart Media CATV feed, ook Cai Harderwijk CATV feeds naar de POP's te brengen).

Blijft natuurlijk wel de vraag waarom het rond XSyou zo rustig is. Wellicht hebben ze eigenlijk te weinig aanmeldingen en dus moeite om alles voor elkaar te krijgen (juist omdat het zo'n aparte constructie is). Ik vind ook wel dat XSyou tijdens de vraagbundelingsronde te weinig nadruk heeft gelegd op wat hún unique selling point is tov. de KPN- en GHM varianten.
Eymey: Zoek anders hier op GoT even de draad op van Tele2. Daar is het wat verder uitgezocht hoe het werkt met een kale WBA dienst, Simpel gesteld moet je zelf op een knooppunt zorgen dat je TVstreams op de Ethernetverbinding van KPN terechtkomen zodat ze via de PoP naar de klant getransporteerd worden.

Maar dta kan natuurlijk alleen met IPTV. Dus de DVB_C die XS you zou moeten leveren in Ermelo kan alleen maar via GHM komen als XS You geen eigen apparatuur plaatst en eigen backbone naar de cityPoP legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True, ik snap ook allemaal wel hoe dat werkt en waarom Tele2 iets kan en hoe XSyou iets zou moeten kunnen.

Feit blijft dat in het begin is uitgelegd dat XSYou de feeds van CAI Harderwijk krijgt en blijkbaar dus niet afhankelijk is / gaat zijn van KPN of GHM !!! Vanaf het begin is gemeld dat XSYou eigen apparatuur zou gaan plaatsen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:22:
True, ik snap ook allemaal wel hoe dat werkt en waarom Tele2 iets kan en hoe XSyou iets zou moeten kunnen.

Feit blijft dat in het begin is uitgelegd dat XSYou de feeds van CAI Harderwijk krijgt en blijkbaar dus niet afhankelijk is / gaat zijn van KPN of GHM !!! Vanaf het begin is gemeld dat XSYou eigen apparatuur zou gaan plaatsen.....
Dit is ook het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik weet dat ook Barre73 zeer goed op de hoogte is van aanlegperikelen en infrastructuur bij Reggefiber dus ik wil absoluut niet iemand voor leugenaar uitmaken, maar ik heb ook nog geen verhalen gehoord dat de plannen bij XSYou gewijzigd zouden zijn ofzo.

Blijft wel staan dat het apart is dat ook zij nu nog niets kunnen leveren.... lijkt me niet handig om te moeten verkopen aan mensen die voor je hebben gekozen terwijl de anderen (op NT leveringsproblemen voor WMP+ na) inmiddels wel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:49:
Tsja, ik weet dat ook Barre73 zeer goed op de hoogte is van aanlegperikelen en infrastructuur bij Reggefiber dus ik wil absoluut niet iemand voor leugenaar uitmaken, maar ik heb ook nog geen verhalen gehoord dat de plannen bij XSYou gewijzigd zouden zijn ofzo.

Blijft wel staan dat het apart is dat ook zij nu nog niets kunnen leveren.... lijkt me niet handig om te moeten verkopen aan mensen die voor je hebben gekozen terwijl de anderen (op NT leveringsproblemen voor WMP+ na) inmiddels wel kunnen leveren.
Ik denk dat Barre73 momenteel ook op de hoogte is en het met ons eens is :)
Volgens mij had DJSmiley hierover al eens wat geschreven dat ze mogelijk alles in 1x uitrollen ipv per aansluiting die opgeleverd word.
Geduld is een schone zaak, het wachten is het waard je krijgt vervolgens een mooi Product/Dienst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh daar ben ik van overtuigd. Er zijn genoeg mensen in Ermelo die altijd met een scheef oog hebben gekeken naar Harderwijk, waar een uitgebreid pakket digitaal en onversleuteld (FTA / Free To Cable) is te ontvangen in het basispakket. Terwijl je in Ermelo bij UPC voor alles apart moet betalen en je in het basispakket alleen wat analoge zenders krijgt (tenzij je alles in 1 afneemt zijn alle afzonderlijke producten bij UPC afzetterig duur).

Daarom snap ik ook niet dat XSYou in de promotie niet veel meer de nadruk heeft gelegd op dit verschil met bv. KPN en Lijbrandt, waar de nadruk ook veel te veel icht op IPTV en andere producten waar je allemaal extra apparatuur voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:54:
[...]

Ik denk dat Barre73 momenteel ook op de hoogte is en het met ons eens is :)
Volgens mij had DJSmiley hierover al eens wat geschreven dat ze mogelijk alles in 1x uitrollen ipv per aansluiting die opgeleverd word.
Geduld is een schone zaak, het wachten is het waard je krijgt vervolgens een mooi Product/Dienst
Barre73 buigt nederig het hoofd.... maar in mijn verdediging: In theorie had ik gelijk.. In de praktijk niet.

En meer zeg ik er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:37:
[...]

Barre73 buigt nederig het hoofd.... maar in mijn verdediging: In theorie had ik gelijk.. In de praktijk niet.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:37:
[...]

_/-\o_ vergissen is menselijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
XSYou levert inderdaad een leuk TV product.
CAI Harderwijk is al jaren vooruitstrevend bezig.
Als ze het slim aanpakken zouden ze hun producten landelijk via glas kunnen gaan leveren.
Vergelijkbaar met GHM maar dan CATV met bijna alle kanalen in HD ipv maar vier stuks zoals bij GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, de vraag is of CAI Harderwijk dat wil.

Ze hebben altijd al voor ogen gehad om zonder winstoogmerk te werken en om vooral de inwoners van Harderwijk gewoon van een zo goed mogelijk pakket tegen een gezond bedrag te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:19:
Tsja, de vraag is of CAI Harderwijk dat wil.

Ze hebben altijd al voor ogen gehad om zonder winstoogmerk te werken en om vooral de inwoners van Harderwijk gewoon van een zo goed mogelijk pakket tegen een gezond bedrag te voorzien.
Ja, buiten dat ze een goed product leveren zijn ze ook nog goedkoop als je dit vergelijkt met geldgraaiers als UPC en Ziggo.
Schaalvergroting kan ervoor zorgen dat CAI Harderwijk kan blijven investeren en innoveren.
Dat kost namelijk veel geld.
Ook CAI Harderwijk legt immers nu glasvezel aan (ja UPC en Ziggo, dat zouden jullie ook moeten doen!) en we weten hoeveel geld de aanleg kost, Reggefiber krijgt niet voor niets miljoenen Euro's aan leningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True, maar Reggefiber heeft natuurlijk als doel dit in heel NL te doen.

Cai Harderwijk hoeft het alleen in Harderwijk te doen en kan misschien ook tegemoetkomingen krijgen van de gemeente (maar dat is speculatie). Bovendien vangen ze ook geld van de providers die toegang hebben tot de abonnees in Harderwijk (o.a. Solcon, XSyou).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gemeente is natuurlijk ten strengste verboden tegenwoordig (overheidssteun, etc...) maar inderdaad, waarschijnlijk hebben zij gewoon een goede businesscase gepresenteerd bij de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, De gemeente mag er niet actief geld in pompen nee.

Maar volgens mij mogen ze nog steeds tegemoet komen door bv. geen geld te vragen voor de graafvergunningen en dergelijke. Of is dat tegenwoordig ook niet meer toegestaan?

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 01-11-2012 21:40 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste